Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      9.036


  2. nbr

    nbr

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.772


  3. venezia

    venezia

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.712


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      26.309


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/08/2022 in Δημοσιεύσεις

  1. Με βάση την φωτογραφία που παραθέτεις εκτιμώ ότι η περίπτωση της ιδ) δεν σε καλύπτει για κατασκευή σκάλας. Βέβαια αν το διαβάσεις απόλυτα αναφέρεται σε σκάλες, αλλά με πιο προσεκτικό διάβασμα θα έλεγα ότι αναφέρεται σε κατασκευές μικρής έκτασης και για κάλυψη μικρών υψομετρικών διαφορών της τάξης των 0,80μ -1,00 μ. Οπότε προσωπικά θα πήγαινα με έκδοση αδείας και με αντίστοιχη στατική μελέτη. Ο χώρος μπροστά από το ακίνητο αν πλέον ειναι κοινόχρηστος πόλης εκτιμώ ότι δημιουργεί πρόβλημα στην έκδοση της όποιας αδείας.
    3 points
  2. Εχουν ήδη ερωτηθει τα ανωτερω και ακομα δεν πηραμε απαντηση Απλα να προσθεσω οτι αυτο το κτισμα ενδιαφερει αν ειναι προ 55 ή αν ειναι χαρακτηρισμενο ή αν ειναι σε περιοχη προστατευομενη κλπκλπ.
    1 point
  3. Σκάλες ράμπες κλπ κατασκευές αφορούν διαμόρφωση ακάλυπτου και όχι πρόσβαση σε όροφο...
    1 point
  4. Γειά σου, που ακριβώς γράφει στο άρθρο 30 ότι τέτοια κατασκευή δεν χρήζει έκδοσης αδείας;
    1 point
  5. Οι ασφαλιστικές εισφορές του μισθωτού μηχανικού είναι 10,87% επί του μικτού μισθού συν το ποσό (ανάλογα την κατηγορία που έχει επιλέξει ο ασφαλισμένος) για κλάδο επικουρικής και πρόνοιας. Άλλες κρατήσεις που έχεις είναι ΦΜΥ και εισφορά αλλυλεγύης. Με 1260 μικτά θα έπρεπε να έχεις καθαρά γύρω στα €990-1000. Ίσως να έχεις κάποια επιπλέον κράτηση. Μόνο ικασίες μπορούμε να κάνουμε. Ζήτα μία ανάλυση μισθοδοσίας και θα σου λυθούν όλες οι απορίες.
    1 point
  6. Καλημέρα σε όλους και όλες. Μπαίνω στο ψητό κατευθείαν, έχω μια ισόγεια μονοκατοικία 40,10 τ.μ. και θέλω να κάνω προσθήκη κατ'επέκταση 9,80 τ.μ. η οποία θα είναι εξαρτημένη λειτουργικά με το υπάρχον. Ερώτηση νο1 : Για να υπολογίσω το Οριακό Κόστος Ριζικής Ανακαίνισης ( ΟΚΡΑ ) σύμφωνα με το ΦΕΚ 408 Β/2019 πρέπει να υπολογίσω πρώτα τη Αξία Κτιρίου ( ΑΚ ) η οποία προκύπτει από το γινόμενο του Κόστους Οικοδόμησης ( ΚΟ ) με την Ωφέλιμη Επιφάνεια του Κτιρίου ή της Κτιριακής μονάδας όπως αναφέρεται. Η ωφέλιμη επιφάνεια στη περίπτωση μου ποια είναι ? 40,10 τ.μ. ? 9,80 τ.μ. ? ή 49,90 τ.μ. ? Ερώτηση νο2: Για να υπολογίσω τη Μέγιστη Δαπάνη Ανακαίνισης θα υπολογίσω τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν για το σύνολο της κτιριακής μονάδας ( 49,90 τ.μ. )? ή μόνο της επέκτασης ( 9,80 τ.μ. ) ? Ερώτηση νο3: Εάν τελικά η Μέγιστη Δαπάνη Ανακαίνισης είναι μικρότερη του Οριακού Κόστους Ριζικής Ανακαίνισης πρέπει να τεκμηριωθεί στην ΥΔΟΜ ( να γίνει κατάθεση της μελέτης υπολογισμού για τα κοστολόγια ) ? Ερώτηση νο4: Εάν τελικά η Μέγιστη Δαπάνη Ανακαίνισης είναι μεγαλύτερη του Οριακού Κόστους Ριζικής Ανακαίνισης πρέπει να γίνει ΜΕΑ για το σύνολο και οι αντίστοιχες παρεμβάσεις σε κέλυφος και Η/Μ ? Ερώτηση νο5 και τελευταία: Πόσο αυστηρές είναι οι ΥΔΟΜ σε αυτούς τους υπολογισμούς ? Έχει αντιμετωπίσει κάποιος πρόβλημα ? Ευχαριστώ πολύ προκαταβολικά! * Y.Γ. Το γνωρίζω κάτω από 50 τ.μ. απαιτείται μόνο θερμομονωτική επάρκεια στο κέλυφος και οι γνωστές απαιτήσεις για Ζ.Ν.Χ. , οπότε οι παραπάνω ερωτήσεις θα ήταν καλό να απαντηθούν και για περισσότερα τετραγωνικά από τους γνώστες!
    1 point
  7. Εγώ αγαπητέ δεν έχω , πλέον , κανένα γραφείο. Πιστεύω πως ούτε ο Mitsubae, που έχει κάπως την ίδια άποψη με την δική μου, έχει γραφείο στο εξωτερικό. Εγώ φίλε μου τους χάρτες 1/ 5000 της ΓΥΣ τους χρησιμοποιούσα, όπως στο έχω ήδη γράψει, σαν ένα βοηθητικό εργαλείο σύγκρισης και πολλές φορές (σχεδόν πάντα) για να σχεδιάζουμε τις προμελέτες των μελετών που έχω ασχοληθεί (κυρίως οδοποιϊας ). Ποτέ μα ποτέ δεν έβαλα ή σχεδίασα πάνω σε ένα χάρτη κάτι που μέτρησα εγώ. Ας πούμε πως θα αποτυπώνεις ταχυμετρικά, σε σύστημα ΕΓΣΑ87 και σε μήκος 500μ. εναν δρόμο με πλήρη αποτύπωση όλης της υπάρχουσας κατάστασης (λεπτομερώς σπίτια υπόστεγα, κράσπεδα κλπ) . Έχεις δίπλα σου και έναν χάρτη σε κλιμακα 1/ 5000 που θα δείχνει την ίδια περιοχή. Αν αυτά που αποτύπωσες τα δώσεις στο σχέδιο σε μία κλίμακα 1/200 θα χρειαστείς πάρα πολλούς κανάβους για την απόδωση των 500.μ. Αυτά όμως όλα θα φαίνονται στον χάρτη αυτό μέσα σε ένα τετράγωνο των 10cm. Αν πάντως πιστεύεις πως εγώ είχα την διάθεση να σε μειώσω ... κάνεις τεράστιο λάθος. Φαίνεται δεν διαβάζεις συχνά αυτά που γράφω εδώ μέσα. Ότι δίνω εδώ μέσα το κάνω περισσότερο για τους νέους συναδελφους και όχι μόνο. Ίσα- ίσα προσπαθώ να μοιράζομαι την πείρα μου κυρίως (όχι τις γνώσεις μου γιατί δεν ήμουν ποτέ θεωρητικός) με τους νέους συναδέλφους. Ότι είχα να πω το είπα. Τα υπόλοιπα ...οι άλλοι συνάδελφοι αν συνεχίσετε.
    1 point
  8. Φίλε nbr μάλλον διατηρείς γραφείο στο εξωτερικό γιατί στην Ελλάδα όσους συνάδελφους γνωρίζω εγώ τουλάχιστον άλλα φαντάζομαι και με βάση τις παραπάνω απαντήσεις όσων δεν απαντάνε μόνο με σκοπό να κρίνουν - μειώσουν άλλα με σκοπό να βοηθήσουν ένα νεοεισερχόμενο στην δουλειά την ίδια ή παρόμοια διαδικασία ακολουθούν. Έκκληση : Αφού όπως λες το φόρουμ έχει και παιδαγωγικό χαρακτήρα εξήγησε μου σε παρακαλώ θερμά αν και εφόσον επιθυμείς με καθαρή και εφαρμόσιμη απάντηση ποια μέθοδο πρέπει να ακολουθήσουμε στην παράγωγη τοπογραφικού διαγράμματος όσον άφορα το χάρτη ΓΥΣ.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.