Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Equalizer

    Equalizer

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      226


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      9.159


  3. GeorgeS

    GeorgeS

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.620


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      19.070


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/01/2023 in Δημοσιεύσεις

  1. Με αποφάσεις που ελήφθησαν στο τέλος του περασμένου έτους, καθορίστηκαν προθεσμίες για τις υποχρεώσεις σχετικά με το myDATA. Χωρίς παραπομπές σε διατάξεις και εδάφια, συνοπτικά οι προθεσμίες είναι οι εξής: Έτος 2021 Διαβίβαση από λήπτη (απόκλιση ή παράλειψη διαβίβασης από εκδότη) μέχρι 31.3.2023. Δεν υπάρχει υποχρέωση διαβίβασης εφόσον η συνολική καθαρή αξία, ανά περίπτωση (μη τήρησης υποχρέωσης διαβίβασης, απόκλισης διαβίβασης) και ανά αντισυμβαλλόμενο, δεν υπερβαίνει τα εκατό ευρώ. Έτος 2022 Έσοδα τιμολόγησης μέχρι 28.2.2023. Έξοδα τιμολόγησης μέχρι 31.3.2023. Διαβίβαση από λήπτη (απόκλιση ή παράλειψη διαβίβασης από εκδότη) μέχρι 30.4.2023. Έτος 2023 Έσοδα (τιμολόγια και αποδείξεις) μέχρι τις 10 του επόμενου μήνα για όσους είχαν το προηγούμενο φορολογικό έτος ακαθάριστα έσοδα έως 10.000 ευρώ. Αλλιώς, μέχρι την επόμενη ημέρα.
    4 points
  2. Το μόνο καλό που τους ενδιαφέρει είναι το να φροντίζουν την εκλογή τους κι έμμεσα την τσέπη τους! Χέστηκαν για την εθνική οικονομία και για τους ιδιοκτήτες ακινήτων κατηγορίας 5... Αν δεν ήταν έτσι, τότε θα έκαναν υποχρεωτική εντός διετίας την ΗΤΑ για όλα τα ακίνητα!
    2 points
  3. Ο νόμος δίνει κάποιες εξαιρέσεις από την υποχρέωση σύνταξης εξαρτημένου τοπογραφικού. Η δική μου γνώμη είναι να κάνεις εξαρτημένο τοπογραφικό ανεξαρτήτως εξαιρέσεων. Για το τυπικό του θέματος και σύμφωνα με το νόμο, αν δεν έχει συσταθεί στο ακίνητο οριζόντια ή κάθετη, ή αν δεν έχει εκδοθεί Ο.Α μέχρι και την έναρξη ισχύος του ν. 4178/13, τότε στην δικαιοπραξία (δηλαδή θα συνοδεύει την βεβαίωση όπως αναφέρεται) θα απαιτηθεί εξαρτημένο. Σήμερα, με τις απαιτήσεις που υπάρχουν το εξαρτημένο τοπογραφικό είναι η βάση. Δεν μπορείς χωρίς αυτό. Άσε που όταν κάνεις εξ αρχής τοπογραφική αποτύπωση, έχεις πληρότητα και ορθότητα στην αποτύπωση που αφορά και την δήλωση υπαγωγής Ν. 4495. Ένα θέμα ουσίας αν κάποιος πάει να χρησιμοποιήσει τις εξαιρέσεις μη σύνταξης εξαρτημένου τοπογραφικού είναι το τι θα γίνει με το τοπογραφικό στο συμβόλαιο. Πως θα τεκμηριωθεί αν είναι σήμερα (όχι πριν 30 χρόνια που μπορεί να είναι ένα προγενέστερο τοπογραφικό) άρτιο και οικοδομήσιμο, αν ρυμοτομείται, αν έχει άλλες δεσμεύσεις (αρχαιολογία, δασικό, κτηματική υπηρεσία του Δημοσίου κλπ).
    1 point
  4. Καλησπέρα Το ρελέ 100mA είναι περιττό και μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει. ΔΕΝ υπάρχει υποχρέωση για διαφορική προστασία σε γραμμές που τροφοδοτούν υποπίνακες. Αυτή η τρέλα λύθηκε με νεότερη Υ.Α. Πρέπει να πούμε ότι σε μεγάλες εγκαταστάσεις με ηλεκτρονικά φορτία όπως υπολογιστές, εκτυπωτικά, κλπ, υπάρχουν σταθερά μόνιμα ρεύματα διαρροής αποδεκτά κατά τα τα πρότυπα που μπορεί να είναι μικρά αλλά αθροιστικά δύναται να ενεργοποιούν τις διατάξεις διαφορικής προστασίας. Γιαυτό και "σπάμε" τα κυκλώματα σε περισσότερους ΔΔΕ 30mA ... Στις αναχωρήσεις υποπινάκων η χρήση 100 ή 300 mA ρελέ είναι άνευ ουσίας. Οχι ότι είναι κακό, αλλά δεν έχει και νόημα.
    1 point
  5. Καλησπέρα σε όλους Καμία υποχρέωση δεν υπάρχει για Υπόγεια διαδρομή. Τα είπαμε κι απο κοντά. Αν διαλέξεις Υπόγεια τότε ακολουθείς τους κανόνες. Δηλ. σκάμμα 60cm, άμμο, σωλήνα, κλπ. Αλλά πουθενά δεν προκύπτει ότι το καλώδιο πρέπει ντε και καλά να είναι υπόγειο. Συνήθως είναι υπόγειο, διότι στις Νο6 παροχές πλέον η ΔΕΗ υπογειοποιεί το δίκτυο. Άρα το καλώδιο της ΔΕΗ θα είναι κατά 99% υπόγειο απευθείας απόν τον Υ/Σ και άρα πας σε επιδαπέδιο πιλαρ Νο6 όπως σου είπα. Οπότε το λογικό είναι να έρθεις και εσυ με υπόγειο καλώδιο. Τώρα αν σε κάποιο σημείο βολεύει να το σηκώσεις πάνω απο το έδαφος κανένα πρόβλημα. Αρκεί να είναι προστατευμένο και να πληροί τις προδιαγραφές ασφάλειας. Σε 2 όμοιες πολυκατοικίες, ο εργολάβος του ΔΕΔΔΗΕ είπε, στη μια ας το κάνουμε υπόγειο γιατί βολεύει, στην άλλη η παροχή μπορεί να πάει εναέρια γιατί έχει μια κολώνα που μας λύνει τα χέρια κοκ. Οπως βολεύει ή κρίνει ο μελετητής κάθε φορά. Πάνε σε μια εσωτερική εγκατάσταση με επενδύσεις γυψοσανίδας. Άλλος βάζει σχάρες, άλλος σιδηρόδρομους, άλλος στρογγυλά δεματικά, άλλος βάζει σωλήνες άλλος κανάλια, άλλος απλώς τα δένει κοκ... Πρέπει να κρίνει κανείς μόνος του τι είναι καλύτερο και ασφαλέστερο δεδομένων των συνθηκών κάθε φορά. Σε ένα δώμα ας πούμε μιας και αναφέρθηκε. Πάμε τα παροχικά των κλιματιστικών σε σχάρα ? κλειστή, διάτρητη ? σε σωλήνα ? σε άλλο σύστημα όδευσης ? όλα γίνονται και δεν υπάρχει "κανονισμός" .. ο Κανονισμός δίνει απλά κατευθυντήριες οδηγίες αλλά δεν μπορεί να πιάσει όλες τις περιπτώσεις. Πρέπει κανείς να κρίνει μόνος του και με βάση τη λογική κάποιες φορές.
    1 point
  6. Έτος 2022 Έσοδα τιμολόγησης μέχρι 28.2.2023. Έξοδα τιμολόγησης μέχρι 31.3.2023. Διαβίβαση από λήπτη (απόκλιση ή παράλειψη διαβίβασης από εκδότη) μέχρι 30.4.2023. Προθεσμίες 2021, 2022, 2023
    1 point
  7. Δεν ξέρω εάν υπήρχε ουσιαστικός λόγος κατάργησης της κατηγ 5 εκτός από την στιγμιαία αυτοπροβολή ενός και μόνο ανθρώπου στα μέσα. Μονο κακό έκανε η πράξη αυτή διότι αφαίρεσε πολλά χρήματα από την ελληνική αγορά . Πραγματικά δεν ξέρω γιατί σαν λαός βγάζουμε τα ματάκια μας!!! μόνοι μας;; .Τα κτίσματα αυτά είναι υφιστάμενα και αφού δεν έχει τα κότσια το πολιτικό σύστημα να τα ρίξει , τουλάχιστον ας δώσει το δικαίωμα σε αυτούς τους ανθρώπους να συντηρήσουν τις ιδιοκτησίες τους για τα επόμενα 30 χρονια , καλό θα κανεί στην εθνική οικονομία .
    1 point
  8. Καλό απόγευμα και χρόνια πολλά. Πέραν των τυπικών για τους υπολογισμούς, για ποιο σκοπό θέλεις να υπολογίσεις την αντικειμενική αξία. Είναι θέμα προσωπικής πληροφόρησης για να υπολογίσεις τυχόν φόρο μεταβίβασης; Αν πρόκειται να προβείς σε κάποια δικαιοπραξία, την αντικειμενική θα στην υπολογίσει η συμβολαιογράφος. Ακόμη και να της πας την αξία υπολογισμένη, θα στην υπολογίσει με το δικό της πρόγραμμα (και θα σε χρεώσει φυσικά). Για το σκέλος του ερωτήματός σου, εκτιμώ ότι η αντιμετώπιση που περιγράφεις είναι πιο σωστή τεχνικά. Να πάρεις την κάθε στάθμη ξεχωριστά με τον αντίστοιχο συντελεστή ορόφου και στο μεν ισόγειο να τεθεί παλαιότητα, ενώ στον ημιτελή όροφο να μην τεθεί παλαιότητα αλλά μειωτικός συντελεστής κατασκευαστικού σταδίου.Το θέμα είναι ότι πολλές φορές αυτό που εμείς ως μηχανικοί θεωρούμε σωστό, διαφέρει από τις πρακτικές της ΔΟΥ. Προσθέτω ότι η παραπάνω σκέψη δείχνει να ταυτίζεται και με την αναφορά που γίνεται στην απόφαση με Αριθ. 1067780/82/Γ0013/Β 549/1994. (ΠΟΛ.1149) στο άρθρο 2 της οποίας αναφέρεται ότι " Αν τμήματα του ίδιου κτιρίου έχουν διαφορετικές χρήσεις ή τρόπο κατασκευής ή παλαιότητα ή στάδιο αποπεράτωσης, ο υπολογισμός της αξίας των κτισμάτων γίνεται χωριστά για κάθε τμήμα με το αντίστοιχο έντυπο." Στο θέμα που περιγράφεις υπάρχει ακόμη μια παράμετρος, η οποία αφορά το αν το κτίριο έχει ρευματοδοτηθεί (δεν έχει σημασία αν έγινε νόμιμα...). Ένα άλλο θέμα είναι ότι αν θεωρήσεις ότι στο κτίριο συμπεριλαμβάνονται και οι κοινόχρηστοι χώροι (πχ είσοδος ή εσωτερικό στεγασμένο κλιμακοστάσιο) τότε θα θέσεις ανηγμένη επιφάνεια του κτιρίου αυτή που αντιστοιχεί στο 90% (μειωμένη δηλαδή κατά 10%). Επιπλέον, έχεις και έναν ακόμη μειωτικό συντελεστή λόγω της συνιδιοκτησίας ίσο με 0,90 (μείωση 10%). Τέλος, θα πρέπει να προσθέσεις στην αντικειμενική αξία που προέκυψε με το έντυπο Ε1 (υποθέτω ότι αναφέρεσαι σε περιοχή εντός αντικειμενικού προσδιορισμού με τιμή ζώνης) και την αξία οικοπέδου που αντιστοιχεί στο υπολειπόμενο Σ.Δ του οικοπέδου μέσω του εντύπου Ε3. Τα παραπάνω μπορείς να τα υπολογίσεις μέσω της ψηφιακής εφαρμογής του ΥΠ. ΟΙΚ. (για τιμές ζώνης 2018 ή 2021) εδώ
    1 point
  9. Χρόνια πολλά! Ελπίζω οι συνάδελφοι που χρησιμοποιούν την ειδική φόρμα καταχώρισης να είναι ενήμεροι για την υποχρέωση καταχώρισης των παραστατικών το αργότερο την επόμενη μέρα από την ημερομηνία έκδοσής τους. Αυτό ισχύει για παραστατικά με ημερομηνία έκδοσης από 1/1/2023 και μετά.
    1 point
  10. Γειά και πάλι, να διευκρινίσουμε ότι δεν έχει καταργηθεί κάτι όσον αφορά το Ε9, δηλαδή αν τροποποιήσεις το Ε9 του ιδιοκτήτη με τις σωστές παλαιότητες, επιφάνειες και χρήση έχεις ένα ισχυρό αποδεικτικό παλαιότητας. Το "για όλες τις δηλώσεις" αφορά κάτι που αναφέρεις για κατάργηση της παλαιότητας από 1/1/04 σε αλλαγή χρήσης σε περίπτωση με εύρεσης αποδεικτικού. Εσύ θα το πας με το Ε9 αναφορικά με την παλαιότητα οπότε δεν θα χρειαστεί να θεωρήσεις ότι δεν έχεις αποδεικτικό. Καλή χρονιά σου εύχομαι.
    1 point
  11. Για τα συνεργεία πρέπει να διαβάσεις τα: ΦΕΚ 5272/Β/2021 (Γνωστοποίηση) ΑΔΑ: 650Β465ΧΘΞ-2Ν4 (Ερμηνευτική)
    1 point
  12. Καλησπέρα,η αλλαγή χρήσης γενικά αναφέρεται στο άρθρο 5 του ΝΟΚ.Το συμπέρασμα ότι το φαρμακείο δεν απαιτεί άδεια αλλαγής χρήσης για χώρο με νόμιμη χρήση καταστήματος αφορά τις χρήσεις του Κτιριοδομικού κανονισμού,καθώς συγκαταλέγεται στην κατηγορία εμπόριο (όπως και τα καταστήματα).Ο νόμος που το πιστοποιεί είναι ο 1963/91,όπου περιγράφεται ο χώρος(κατάστημα). Σχετικά με τη νομίμως εγκατεστημένη χρήση:εφόσον υπάρχουν αποδεικτικά ότι εγκαταστάθηκε πριν απ το '55,σαφώς και θεωρώ την χρήση νόμιμη.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.