Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.011


  2. killertomato

    killertomato

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.519


  3. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      10.238


  4. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      3.821


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/05/2023 in Δημοσιεύσεις

  1. @Γεωργιος Καναρας Ναί στη χρήση δηλώνεις αποθήκη. Τα περί ΚΧ/ΒΧ δες τα καλύτερα με τη συμβολαιογράφο, προσωπικά θεωρώ ότι δηλώνονται ως ΚΧ με κάθε επιφύλαξη. Δεν χρειάζεται να σου αναγνωρίσει τίποτα το σύστημα σχετικά με το ΠΕΑ, δεν σε εμποδίζει να εκδόσεις ΠΠΤΚ, απλά εμφανίζει παρατήρηση ως υπευνθύμιση. Στην περίπτωσή σου δεν απαιτείται και δεν μπορεί να εκδοθεί ΠΕΑ.
    2 points
  2. @patty Όπως πολύ σωστά αναφέρει παραπάνω ο συνάδελφος Άκη, η βεβαίωση αυτή (αφορά την μη απαίτηση εγκρίσεων από φορείς και όχι βεβαίωση νομιμότητας) δεν έχει θεσμοθετημένη χρονική ισχύ και εύλογα αφού επί της ουσίας δεν αποτελεί κάποια βεβαίωση νομιμότητας. Ίσως και γι αυτό το λόγο, το σύστημα δεν εμφανίζει εύρος χρονικής ισχύος, αλλά δίνει (ομολογουμένως, μπερδεύοντας περισσότερο) μόνο την ημερομηνία έκδοσης και ισχύ για μια ημέρα. Πολύ σωστά επισημαίνει ο Άκης ότι δεν θα την έχεις για πάντα, αφού μπορεί σε μια περιοχή να αλλάξει το καθεστώς και να απαιτηθούν εγκρίσεις. Για την κατάθεση στην Αστυνομία η απάντηση είναι αρνητική και το έναυσμα της ερώτησής σου εικάζω ότι αποτελεί η παλαιά και ήδη καταργηθείσα εδώ και χρόνια, έγκριση εργασιών προ 48 ωρών. Τώρα, για το αν μια βεβαίωση μηχανικού περί μη απαίτησης εγκρίσεων κοινοποιείται στο ΙΚΑ (ΕΦΚΑ) κανείς δεν ξέρει και μάλλον κανείς δεν έχει τέτοια εμπειρία ως σήμερα. Η δική μου υπόθεση είναι ότι η βεβαίωση αυτή δεν κοινοποιείται, σε αντίθεση με την ΕΕΔΜΚ η οποία αναφέρεται ρητά στην νομοθεσία ότι κοινοποιείται αμελλητί στο ΙΚΑ. Αν μάθεις κάτι σχετικά με αυτό ενημέρωσέ μας.
    1 point
  3. 1. Σε κάθε εποχή (και περιοχή) χρησιμοποιούνται στη δόμηση τα υλικά που είναι πιο προσιτά για τον ιδιοκτήτη. Προ 100+ ετών, ο φορέας (για τους πληβείους) ήταν από ωμοπλινθοδοδομή, ενώ για τους "ολίγους" οπλισμένη λιθοδομή. Οι κατασκευές δεν βασίζονταν σε κάποια μελέτη, αλλά στην εμπειρία των μαστόρων. Οι τεχνικές αυτές, έχουν σχεδόν εκλείψει σήμερα λόγω, αφενός μεν της ευελιξίας στο σχεδιασμό που παρέχουν τα σύγχρονα υλικά, αφετέρου δε στη μεγαλύτερη ασφάλεια έναντι σεισμού. Για την προσπάθεια αναβίωσής τους, ισχύει το "όποιος έχει πολύ πιπέρι, ρίχνει και στα λάχανα" 2. Το άρθρο που αναφέρεις, για κάποιο γνώστη του αντικειμένου, αποτελεί "γκρίζα" διαφήμιση. Υπό τη σκέπη της οικολογίας, έχουν γίνει σημεία και τέρατα. Και το "βιοκλιματικό" σηκώνει πολλή συζήτηση. Η μελέτη του δεν αποτελεί αντικείμενο μόνο του αρχιτέκτονα, αλλά και άλλων ειδικοτήτων. Και στο βιοκλιματικό σχεδιασμό δεν συμμετέχουν μόνον τα υλικά. Άλλο το να κάνεις "πειραματικές" κατασκευές, κι άλλο το να εγγυάσαι την ασφάλειά τους έναντι παντός κινδύνου. Συνεπώς, τέτοια "άρθρα", θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με έντονο σκεπτικισμό. 3. Το ότι το κτίριό σου έχει αντέξει στο χρόνο, δεν σημαίνει απολύτως τίποτε. Ειδικά, αν δεν έχει δοκιμαστεί από δυναμικά φορτία (σεισμός) ή πυρκαϊά. Το ότι αποτελείται από δυό διαφορετικούς φορείς σε επαφή μεταξύ τους, και μάλιστα χωρίς μελέτη, το καθιστά (σε συνδυασμό με την ηλικία του) λίαν επικίνδυνο
    1 point
  4. Τον μάταιο κόσμο δεν τον εγκατέλειψα ακόμα... αλλά σύνταξη πήρα! Υπάρχουν ακόμα κάποιοι ενεργοί... ( έχω φίλους)
    1 point
  5. @patty Καλησπέρα, όπως θα δεις και στο έντυπο δεν υπάρχει καταληκτική ημ/νία, οπότε δεν υπάρχει κάποιο επίσημο διάστημα ισχύος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα σε καλύπτει το συγκεκριμένο χαρτί για...χρόνια. Νομίζω ότι πλέον όλες οι πράξεις που εκδίδονται από το e-adeies προωθούνται ηλεκτρονικά στις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, οπότε λογικά το τοπικό Α.Τ. έχει λάβει γνώση. Αν θες για 100% σιγουριά πάρε τηλ. να ρωτήσεις.
    1 point
  6. είνια υπερβολή να μετρηθεί η θερμομόνωση στον όγκο για τη ΔΕΗ . Έχουμε τον ΝΟΚ που λεέι ξεκάθαρα τι μετράει στον όγκο και τι όχι, έχουμε τη ΔΕΗ όπου με μια εγκύκλιο/διευκρίνιση (αν θυμάμαι καλά κιόλας) έβαλε την πυλωτή και το υπόγειο στα προσμετρούμενα. Αν θέλουν να ξυπνήσουν και να βγάλουν νέα διευκρίνιση για το αν θέλουν να μετράμε έρκερ, απολήξεις κτλ στον όγκο, μέχρι τότε άποψη μου είναι να υπολογίζουμε αυτά που ανέφερα παραπάνω. Ηδη το θέμα με τους υποσταθμούς και την απαίτηση της ΔΕΗ να γίνει νταβατζής στην ιδιωτική περιουσία έχει παραγίνει. Αν θέλουν να αρχίσουν να βάζουν υποσταθμούς σε δημόσια κτίρια/χώρους και ας αφήσουν τους εκβιασμούς τύπου ή βάζεις υποσταθμό ή δεν παίρνεις ποτέ ρεύμα
    1 point
  7. Η Υ.Α. 130414 έλυσε αυτό το πρόβλημα. Το πρότυπο 60364 υποχρεώνει (όπως άλλωστε και το παλαιότερο) σε ΔΔΡ στις καταναλώσεις, όχι στις παροχές. Συγκεκριμένα η ως άνω Υ.Α. λέει : "α) H προστασία έναντι ηλεκτροπληξίας με ΔΔΡ με ονομαστικό διαφορικό ρεύμα λειτουργίας που δεν υπερβαίνει τα 30 mA, είναι υποχρεωτική για το σύνολο των τερματικών γραμμών σε όλες τις Εσωτερικές Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις (ΕΗΕ) που αναφέρονται στο πεδίο εφαρμογής του εκάστοτε υποχρεωτικού από τη νομοθεσία προτύπου ΕΛΟΤ για τις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις, ανεξαρτήτως του προτύπου ή του κανονισμού που διέπει την κατασκευή τους και ανεξαρτήτως από το χρόνο κατασκευής τους." και παρακάτω : "4. Η προστασία έναντι ηλεκτροπληξίας, όπως περιγράφεται στις περιπτώσεις β) και γ) της παραγράφου 2, ηλεκτρικών γραμμών που, ανεξαρτήτως από τον χρόνο κατασκευής τους, τροφοδοτούν αποκλειστικά πίνακες διανομής, είναι προαιρετική. Εφαρμόζονται, ωστόσο, μέτρα προστασίας έναντι του συνόλου των κινδύνων με βάση τις απαιτήσεις του προτύπου ή του κανονισμού που διέπει την κατασκευή τους." Στο 60364 ως καταναλώσεις νοούνται (έτσι τουλάχιστον εγώ το καταλαβαίνω) οι τερματικές γραμμές τροφοδοσίας των φορτίων. Οχι οι πίνακες. Οι πίνακες είναι σημεία διανομής. Αν προστατεύεις τις καταναλώσεις, δηλ. τις τερματικές γραμμές τότε είσαι ΟΚ. Υπάρχει κάτι που μου διαφεύγει ?
    1 point
  8. εφόσον σκοπεύετε να δαπανήσετε ένα σεβαστό ποσό για την αγορά οικοπέδου θα βρείτε ένα μηχανικό (πολ. μηχ. ή αρχιτέκτονα ή τοπογράφο) και θα σας κατατοπίσει σχετικά με όλα αυτά που ρωτάτε ακριβώς όπως θα σας κατατοπίσει και ένας δικηγόρος με το νομικό κομμάτι της αγοραπωλησίας. Με αυτό τον τρόπο θα διασφαλίσετε την περιουσία σας. Οι μεσίτες όπως και οι πωλητές θέλουν να πουλήσουν και κάποιες φορές οι πληροφορίες που θα δώσουν είναι υποκειμενικές
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.