Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. jedi.Yannis

    jedi.Yannis

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.483


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      7.382


  3. toposa

    toposa

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      231


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      18.925


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/09/2023 in Δημοσιεύσεις

  1. Αυτό που λες με το ΠΕΑ (αν υπάρχει και αν όχι), με προβληματίζει και μένα. Η ιδέα σου να τους ρωτάω και να μου κάνουν υπ. δήλωση αν έχουν κάνει/ τους έχει παραδοθεί είναι καλή. Εδώ δεν μου είπαν ότι σε ένα διαμέρισμα είχαν δώσει βεβαίωση (σε υπόθεση που δούλευα ολόκληρο το κτίριο) και είχαν κάνει και συμβόλαια και το βρήκα από εκεί. Σιγά σιγά θα φτιάξει κάπως η κατάσταση και θα ζητάμε συμβόλαιο και παλιά ΗΤΚ, για να βλέπουμε το ιστορικό των κτιρίων - ασθενών.
    2 points
  2. Μιας και αρκετές περιοχές έχουν περάσει από την φάση της προανάρτησης στην ανάρτηση αποσπασμάτων κτηματολογικών πινάκων και διαγραμμάτων, ξεκινάμε το θέμα αυτό για να συζητήσουμε απορίες για την διαδικασία της φάσης αυτής. Στις οδηγίες που δίνει το Κτηματολόγιο εδώ αναφέρεται το εξής: Διαπίστωσα σφάλματα και θέλω να τα διορθώσω. Αν υπάρχουν προφανή (πρόδηλα) σφάλματα (πχ λάθος πατρώνυμο, αριθμός συμβολαίου, αριθμός μεταγραφής, όροφος ή εμβαδόν διηρημένης ιδιοκτησίας) υποβάλετε ψηφιακά χωρίς κόστος ΕΔΩ εντός της προβλεπόμενης για κάθε περιοχή προθεσμίας. Αν υπάρχουν πιο σοβαρά σφάλματα, (πχ εμβαδόν γεωτεμαχίου, όρια ιδιοκτησίας, αντικατάσταση (εκτοπισμός) δικαιωμάτων άλλου δικαιούχου (πλήρους/ψιλής κυριότητας, επικαρπίας) υποβάλετε, εντός της προβλεπόμενης για κάθε περιοχή προθεσμίας, ψηφιακά, ΕΔΩ μέσω κωδικών TAXIS, επισυνάπτοντας τα ανάλογα έγγραφα που τεκμηριώνουν το αίτημά σας και καταβάλλοντας 5 Ευρώ μέσω κάρτας πληρωμών. Κατ' εξαίρεση και μετά από συνεννόηση με το Γραφείο Κτηματογράφησης μπορεί να υποβληθεί σε αυτό, μόνο με ραντεβού. και στη συνέχεια, Δ. ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΘΕΣΕΩΝ - ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΝΑΦΟΡΩΝ / ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΩΝ Μετά την επεξεργασία των Αιτήσεων Διόρθωσης ακολουθεί η Δημοσιοποίηση των Εκθέσεων με σκοπό την ενημέρωση όσων υπέβαλαν Αίτηση διόρθωσης κατά τη διαδικασία της Ανάρτησης και όσων ιδιοκτητών θίγονται (επηρεάζονται) από τις Εκθέσεις που συνέταξε το Γραφείο Κτηματογράφησης. Τι περιλαμβάνει η κάθε Έκθεση; Κάθε έκθεση περιλαμβάνει αιτιολογία για την αποδοχή ή την απόρριψη της υποβληθείσας Αίτησης Διόρθωσης. Τι πρέπει να κάνω αν έχω υποβάλει Αίτηση Διόρθωσης; • Μπορείτε να δείτε την Έκθεση που έχει συντάξει το Γραφείο Κτηματογράφησης • ΜΟΝΟΝ στην περίπτωση που η Αίτηση Διόρθωσης αφορά σε «εκτοπισμό» δικαιώματος κυριότητας ή επικαρπίας ή διόρθωση γεωμετρικών στοιχείων γεωτεμαχίου εκτός «αποδεκτής απόκλισης», τότε είτε συμφωνείτε, είτε διαφωνείτε με την Έκθεση, πρέπει σε χρονικό διάστημα 30 ημερών να: 1. Συμπληρώσετε τα σχετικά πεδία εντός της εφαρμογής. 2. Ενημερώσετε όσους ιδιοκτήτες θίγονται. 3. Επισυνάψετε τα αποδεικτικά γνωστοποίησης που στείλατε στους θιγόμενους ιδιοκτήτες, διαφορετικά η Αίτηση Διόρθωσής σας θα απορριφθεί. Ερώτηση: Έστω ότι υποβάλλεται αίτηση διόρθωσης που αφορά στην διόρθωση γεωμετρικών στοιχείων. Αναφέρεται παραπάνω ότι μετά την δημοσιοποίηση της έκθεσης θα πρέπει να ενημερώσει ο αιτών τους "θιγόμενους" ιδιοκτήτες. (α) Η δημοσιοποίηση πως γίνεται; Με επίδοση μέσω δικαστικού επιμελητή ή ενδεχομένως και μέσω μηνύματος ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, την οποία ηλεκτρονική δ/νση την παρέχει το Κτηματολόγιο; (ο λόγος της ερώτησης είναι προφανής, καθώς αν απαιτείται επίδοση, αυξάνεται το κόστος της διαδικασίας). (β) Αν η διόρθωση γεωμετρικών στοιχείων αφορά στο να διορθωθούν τα όρια και η επιφάνεια του αιτούντος ως προς το δυσμενέστερο γι αυτόν (δηλαδή έχει αιτηθεί λόγω π.χ ακριβέστερου τοπογραφικού, να του αποδοθούν τα σωστά όρια με μικρότερη επιφάνεια από την αποδοθείσα στην πρώτη φάση της προανάρτησης καθώς σε σχέση με το αποδοθέν απόσπασμα κτημ. διαγράμματος, βρίσκεται εκτός ανοχής΄-αποδεκτής απόκλισης εμβαδού) απαιτείται και στην περίπτωση αυτή η γνωστοποίηση; Η έννοια του ερωτήματος β, έχει να κάνει ότι στην περίπτωση αυτή, οι όμοροι δεν θίγονται, αλλά ωφελούνται με την αιτούμενη διόρθωση.
    1 point
  3. Δεν εννοεί αυτό ο Παύλος, αλλά αν υπάρχει αντίστοιχο τεχνικό ώστε να τεκμηριώσουμε την άποψή μας
    1 point
  4. Υπάρχει γενικά το "κουλό" στον τρόπο λειτουργίας της κτηματογράφησης. Ότι σε περίπτωση επικάλυψης ιδιοκτησιών, προκρίνεται πάντα ο παλαιότερος τίτλος. Λογικό ακούγεται, αλλά τι γίνεται στην πράξη: Ο γείτονας έχει συμβόλαιο πχ. του 1960, χωρίς τοπογραφικό, με περιγραφή "αγροτεμάχιο στην περιοχή .... εμβαδού περίπου 20 στρ" (και αν λέει και εμβαδόν...) και πηγαίνει και το δηλώνει με θέαση, με ένα περίγραμμα π.χ. 30 στρεμμάτων. Πηγαίνεις εσύ με συμβόλαιο του 1961, με ικανοποιητικά ακριβές τοπογραφικό και αναλυτικές πλευρικές διαστάσεις και εμβαδόν, και δηλώνεις π.χ. τα 5 στρ. που γράφει ο τίτλος σου. Αν ο γείτονας με τα περίπου 20 στρ., που δήλωσε 30 στρ., έχει επικάλυψη στη δική σου ιδιοκτησία, προκρίνεται λόγω παλαιότητας! Καλύτερα δηλαδή να έχεις έναν παλιό κακογραμμένο τίτλο χωρίς τοπογραφικό και να δηλώσεις ό,τι θες με μία θέαση, παρά να έχεις νεότερο τίτλο με ακριβές τοπογραφικό, καθώς το τοπογραφικό σου περιορίζει γεωμετρικά τα όρια ιδιοκτησίας σου.... Στο ερώτημά σου πάντως: Είναι ανοιχτή η περίοδος υποβολής αιτήσεων διόρθωσης; Εάν ναι, τότε πήγαινε να κάνεις άμεσα αίτηση. Εάν όχι, τότε πολύ απλά δεν δέχονται καμία επιπλέον αίτηση διόρθωσης και ούτε δέχονται σκέτα τοπογραφικά με αίτηση συμπληρωματικών στοιχείων. Δέχονται μονάχα νέα συμβόλαια, των οποίων δυστυχώς δεν θα ληφθούν υπόψιν γεωμετρικά τα προσαρτώμενα τοπογραφικά. Γενικώς όποιος πρόλαβε να κάνει αίτηση διόρθωσης, πρόλαβε. Αλλιώς αναγκαστικά περιμένεις αρχικές εγγραφές για οποιαδήποτε αλλαγή. Αν το τοπογραφικό είναι εντός απόκλισης, δεν χρειάζεται έτσι και αλλιώς κάποια αλλαγή. Εάν όχι, τότε ΔΓΜ. Κάτι ενδιάμεσο δεν υπάρχει δυστυχώς. Μέχρι τις αρχικές εγγραφές κάνεις ό,τι συμβόλαιο θες, χωρίς να κοιτάζεις τυπική απόκλιση. Δεν θα πεις κανείς τίποτα. Το θέμα είναι κυρίως με τις αποδοχές κληρονομιάς όπως ανέφερα και εγώ. Μπορεί να μην είχε δηλωθεί το ακίνητο καθόλου (π.χ. λόγω πρόσφατου θανάτου) ή να δηλώθηκε με τελείως άλλο σχήμα και παλιό τοπογραφικό. Αν γίνει νεότερο τοπογραφικό για την αποδοχή, που είναι εκτός αποδεκτής απόκλισης, δεν θα σε εμποδίζει ο συμβολαιογράφος ή η κτηματογράφηση σε αυτή τη φάση. Δεν απαιτείται κάποια ΥΔ περί αποδεκτής απόκλισης σε αυτή τη φάση. Δεν θα σου αλλάξουν και πάλι ΄όμως τα όρια της ανάρτησης, ακόμα και αν ξέρουν ότι το εξαρτημένο τοπογραφικό είναι πιο σωστό από το όριο που ήδη έχουν βάλει. Αν μετά οι κληρονόμοι πάνε μετά από 1 χρόνο να του πουλήσουν (αφού έχουν βγει οι αρχικές εγγραφές), τότε θα δουν (θα δεις και ο ίδιος βασικά) πως είναι εκτός αποδεκτής απόκλισης και δεν θα μπορεί να προχωρήσει... Οπότε θα χρειαστούν ΔΓΜ, ελπίζοντας πως θα υπάρχει συμφωνία με τους όμορους ιδιοκτήτες. Άντε τώρα να εξηγήσεις στον πελάτη που σε πλήρωσε για εξαρτημένο τοπογραφικό πριν ένα χρόνο και έκανε αποδοχή κληρονομιάς, πως μετά από κάτι μήνες το τοπογραφικό αυτό δεν γίνεται πλέον δεκτό και πως θα χρειαστεί να ξαναπληρώσει για ΔΓΜ και πιθανόν να πάει δικαστικά αν υπάρχουν διαφωνίες! Όπως και να έχει πάντως, ειδικά στις αποδοχές που δεν είχε δηλωθεί καθόλου από τον κληρονομούμενο η ιδιοκτησία, θα πρέπει οπωσδήποτε να δηλωθεί πριν τις αρχικές εγγραφές, ώστε να μην καταχωρηθεί τουλάχιστον το ΚΑΕΚ ως αγνώστου ιδιοκτήτη. Και μετά προχωράνε σε ΔΓΜ... Αν δεν δηλωθεί καθόλου και περαστεί ως αγνώστου ιδιοκτήτη, τότε μετά μπλέκεις και με το Δημόσιο επιπλέον και χρειάζεσαι φυσικά αγωγή για διόρθωση πρώτης εγγραφής επί αγνώστου ιδιοκτήτη. Ένας χαμός γενικά...
    1 point
  5. Έπειτα από ενημέρωση που είχα με το γραφείο κτηματογράφησης στην περιοχή μου (καθώς αναμένουμε άμεσα τη δημοσιοποίηση εκθέσεων), η δημοσιοποίηση (προσωπική ενημέρωση καλύτερα - όχι δημοσιοποίηση) των εκθέσεων γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά, χωρίς επίδοση με δικαστικό επιμελητή, μέσω του email που έχει δηλωθεί Η έγκριση/απόρριψη και η προσκόμιση οποιονδήποτε στοιχείων, γίνεται και πάλι αποκλειστικά ηλεκτρονικά (ούτε καν στο γραφείο κτηματογράφησης). Η ενημέρωση των θιγόμενων δεν έχει ξεκαθαριστεί 100% πως θα γίνεται, αλλά είναι σχεδόν αδύνατο με δικαστικό επιμελητή. Ο ένας μήνας που δίνεται, ειδικά σε νησιά όπου δεν υπάρχει δικαστικός επιμελητής, δεν θα έφτανε και πρακτικά για να εξυπηρετήσει όλες τις υποθέσεις. Οπότε λογικά θα ανεβάζεις τα αρχεία, θα κάνεις υποβολή και εν συνεχεία θα ενημερώνεται μέσω συστήματος ο θιγόμενος στο email του (ώστε να μην υπάρχει αμφιβολία ότι έγινε όντως η ενημέρωση). Εδώ βέβαια δημιουργούνται πολλά ερωτήματα. Γιατί μόνο ένας μήνας στην πιο κρίσιμη φάση της κτηματογράφησης; Στην προανάρτηση/ανάρτηση γνωρίζω πως πολλές μαζικές ενημερώσεις πήγαν στα σπαμ και δεν τις είδαν ποτέ οι ιδιοκτήτες. Σίγουρα ένα μεγάλο ποσοστό δεν θα ενημερωθεί και θα θεωρηθεί σιωπηρά πως αποδέχεται το οποιοδήποτε αποτέλεσμα της έκθεσης. Μετά το τέλος της ανάρτησης και της υποβολής αιτήσεων διόρθωσης, κλειδώνουν τα πολύγωνα και δεν γίνεται καμία γεωμετρική μεταβολή... (πέραν αυτών που έκαναν αίτηση διόρθωσης). Αν κάποιος φέρει καινούργιο τοπογραφικό, είτε χάνει είτε κερδίζει μέτρα, αν είναι εντός αποδεκτής απόκλισης τότε δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουν έτσι και αλλιώς τα όρια του κτηματολογίου. Οπότε οποιοδήποτε νεότερο τοπογραφικό προσκομίζεται σε τίτλο που κατατείθεται μετά τη λήξη υποβολής αιτήσεων διόρθωσης και μέχρι τις αρχικές εγγραφές, απλά δεν λαμβάνεται υπόψιν (από άποψης γεωμετρικών μεταβολών). Γνωρίζω πως μετά την λήξη της προθεσμίας, έχουν γίνει πολλά νέα συμβόλαια με ολόσωστα εξαρτημένα (κυρίως αποδοχές κληρονομιάς), για τα οποία ακίνητα τα όρια έχουν μπει τελείως λάθος τα όρια (και τα οποία δεν είχαν ή είχαν δηλωθεί με παλιά τοπογραφικά). Δυστυχώς, δεν γίνεται καμία μεταβολή ορίων, ακόμα και αν βγάζει μάτι πως τα όρια είναι λάθος. Αν πάλι προσκομιστεί τοπογραφικό που είναι εκτός της αποδεκτής απόκλισης, εξ ορισμού θα χρειαστεί να γίνει ΔΓΜ. Οπότε όσοι έκαναν αίτηση διόρθωσης, περιμένουν τις εκθέσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε άμεση γεωμετρική μεταβολή (αν υπάρχει συμφωνία φυσικά των θιγόμενων). Όσοι δεν έκαναν, δεν έχουν να κάνουν κάτι κατά τη δημοσιοποίηση των εκθέσεων. Θα περιμένουν λίγους μήνες για τις αρχικές εγγραφές και ξεκινάνε τα ΔΓΜ (και τα δικαστήρια...).
    1 point
  6. Ελένη, στο φόρουμ, αλλά και εκτός, έχουν ακουστεί όλες οι απόψεις όπως ορθά τις αναφέρει παραπάνω ο Δημήτρης. Το φλέγον θέμα σε αυτές τις περιπτώσεις δεν είναι το πρόστιμο (Η παράβαση κτιριοδομικού, θα επικαλύπτεται αν για παράδειγμα βάλεις Υ.Δ.), αλλά το να μπορέσει-ιδιοκτησιακά-να γίνει η μεταβίβαση. Στην απλή περίπτωση με μονομερή τροποποίηση σύστασης, ενώ στην σύνθετη, με ολική τροποποίηση. Ξεκινάμε, σε συνεργασία με συμβολαιογράφο, αφού έχουμε εντολή από πελάτη και φυσικά εξασφαλίζουμε αμοιβή.
    1 point
  7. το θεμ εχει συζητηθει επανειλημενα... - κατα μια αποψη εχεις ΔΔ - κατα αλλη, δεν υπαρχει ΔΔ με κοινοχρηστα, αλλά ΑΧ και ΥΔ.
    1 point
  8. Το πρόβλημα στη θερμοπρόσοψη είναι το λιγότερο Η στήριξη επί του σενάζ είναι άκρως προβληματική Μην το επιχειρήσεις, εκτός κι αν είναι διατομής τουλάχιστον 20*20 με πολύ καλό οπλισμό. Και πάλι, δεν είναι απόλυτα ασφαλές
    1 point
  9. Ναί συμφωνώ και φυσικά βλέπω λούπα και κενά στους δύο νόμους, αλλά δεν νιώθω καλυμένος και ασφαλής να κλείνω όλες τις ηλεκτρονικές ταυτότητες χωρίς ΠΕΑ απλά με προφορικά υποννοούμενα ότι δεν μου το προσκόμισε ο πελάτης, άρα δεν έχει ΠΕΑ... Τουλάχιστον θα ήταν προτιμότερο να το δηλώνει ο πελάτης ότι δεν έχει ΠΕΑ και δεν απαιτείται, διαφορετικά η ευθύνη παραμένει σε εμένα ... εκτός και αν αυτό θεωρείται ελεύθερη επιλογή. (Δεν αποκλείω τίποτα, κουβέντα κάνουμε) Συμπληρωματικά εδώ να τονίσω ότι δεν υπάρχει ακόμα μητρώο εύρεσης ΠΕΑ και συνεπώς δεν μπορώ να γνωρίζω αν έχει ένα ακίνητο ΠΕΑ ή όχι !!! (Τραγικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες 2023). Κατά τα λοιπά φρόντισαν όμως να γράψουν νόμο που απαγορεύει την έκδοση δεύτερου ΠΕΑ στο ίδιο ακίνητο ... μάλλον οι μηχανικοί έχουμε το κληρονομικό χάρισμα και γνωρίζουμε από μόνοι μας αν έχει ΠΕΑ ένα ακίνητο.
    1 point
  10. να αποκαλύψω λοιπόν εγώ το μεγάλο μυστικό του πωλητή πλυντηρίων.... κατάταξη A/A 217 , κατηγορία Β (το σύνολο) με υποχρέωση τήρησης των Πρότυπων Περιβαλλοντικών Δεσμεύσεων (ΠΠΔ) για ΣΤΑΚΟΔ 96.01 Εξαιρούνται τα πλυντήρια αυτοεξυπηρέτησης πελατών Επομένως δε χρειαζονται ΠΠΔ τα αυτοεξυπηρέτησης Πυροπροστασία 96.01.11 Υπηρεσίες πλυντηρίου με κερματοδέκτη Α1 96.01.12 Υπηρεσίες στεγνού καθαρίσματος (περιλαμβανομένων των υπηρεσιών καθαρισμού γουνών) Α2 96.01.13 Υπηρεσίες σιδερωτήριων Α2 96.01.14 Υπηρεσίες βαφής και χρωματισμού Α1 96.01.19 Άλλες υπηρεσίες καθαρισμού υφασμάτων Α1 Κατάθεση ερωτηματολογίου στη Δ/νση Ανάπτυξης για προσδιορισμό δικαιολογητικών και διαδικασίας Υποβολή γνωστοποίησης εγκατάστασης και γνωστοποίησης λειτουργίας στο www.notifybusiness.gov.gr θες μηχανικό για καποια δικαιολογητικά. Δε ξερω γιατι μου εβγαλε ετσι τη διαμορφωση. Μαλλον απο copy paste Απλη διαδικασία είναι
    1 point
  11. Για την κατασκευή ναού από ιδιώτη σε εκτός σχεδίου γήπεδο, ισχύει ακόμα το Π.Δ. 6.10.1978 και ο Ν.2940/01 ? Είναι υποχρεωτικό να κατασκευαστεί και βοηθητικός χώρος για WC ? Για ένα εκκλησάκι 20 τμ ποιές μελέτες θα χρειαστούν? αρχιτεκτονικά, στατικά, πυροπροστασία (άδεια από την πυροσβεστική? ), θερμομόνωση, υδρευση/αποχέτευση?, η/μ ?
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.