Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      9.156


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      19.064


  3. Alexios

    Alexios

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      366


  4. Aris321

    Aris321

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      35


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/10/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Version 1.3.3

    367 downloads

    Αποσυμπίεση (κωδικός 3202) & άνοιγμα install.exe. Τρέχει με το Fasma.exe Με τη δημιουργία Νέας Μελέτης δημιουργείται directory με το όνομα της Μελέτης μέσα στο οποίο υπάρχει το πρότυπο αρχείο Δεδομένων "arxeio-Fasma.dedomena", που τροποποιείται. Αναλυτικές οδηγίες στο Help.
    2 points
  2. Καλησπέρα, αφού με τον διαχωρισμό προκύπτει προφανώς νέα παροχή, η απάντηση είναι ναι, θα κάνεις την διαδικασία μέσω του e-adeies για την νέα παροχή.
    2 points
  3. Version 1.0.0

    695 downloads

    Τα δεδομένα δίδονται στα ξεκλείδωτα κελιά - πράσινα ή μπλέ - του Τεύχους & του Σχεδίου. Κωδικός ξελκειδώματος 1104.
    1 point
  4. Η εξωτερική θερμομόνωση επί ορίου {που συμπίπτει με τον αντισεισμικό αρμό) τοποθετείται εύκολα. Κατασκευάζεις έως το πρώτο σενάζ και τοποθετείς τη μόνωση στο κενό (ώστε να λειτουργήσει και σαν καλούπι για τα σενάζ). Το ίδιο κάνεις και στο επόμενο, κοκ. Η ξηρή δόμηση τι φέροντα οργανισμό θα έχει?
    1 point
  5. Θα αναζητήσεις σχετική απόφαση που το ορίζει. Πχ έχω αποφάσεις που ορίζουν 2 μέτρα από το όριο σε περίπτωση μη χαρακτηρισμού της οδού ως κύριας. Ψάξε και ρώτησε στην Πολεοδομία της περιοχής σου.
    1 point
  6. @GeorgePi Και στην πολύ σωστή τοποθέτηση του Άκη, το αρχικό ερώτημα που ίσως από μόνο του θα έδινε απάντηση, είναι ο τρόπος με τον οποίο διαχωρίστηκε η αρχική παροχή (π.χ διαχωρισμός διαμερισμάτων, σύσταση οροφοκτησίας κλπ)
    1 point
  7. Με όσα ξέρω: Τεκμαρτό ημερομίσθιο υπολογισμού: 31,85€ Εισφορές ασφαλισμένου και εργοδότη είναι όντως 17,32% και 58,052% αντίστοιχα.
    1 point
  8. Εννοείς να αυτονομηθεί πλήρως διακόπτοντας την κεντρική θέρμανση της πολυκατοικίας; Αυτά έγραφε η απόφαση του 2018 για την περίπτωση λ του άρθρου 29 λ) Για την εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρ-μανσης, πλην των αναφερομένων στην περίπτωση η του άρθρου 30 του ν. 4495/2017, κατατίθενται: 1) Δήλωση ανάθεσης και ανάληψης της ευθύνης από μηχανικό για την επίβλεψη του έργου. 2) Τεχνική έκθεση μηχανικού στην οποία να αιτιολογείται η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης της ιδιοκτησίας σε σχέση με το υφιστάμενο σύστημα θέρμανσης και η ικανοποίηση των ελαχίστων απαιτήσεων του ΚΕΝΑΚ σε ότι αφορά το προτεινόμενο σύστημα θέρμανσης και να περιγράφονται οι εργασίες που θα γίνουν και το σύστημα θέρμανσης που επιλέγεται. 3) Πλήρης μελέτη εγκατάστασης αυτόνομου συστήματος θέρμανσης. Στην περίπτωση αυτή γίνεται εφαρμογή του άρθρου 127 του ν. 4495/2017, αντί του δικαιολογητικού της σναίνεσης των συνιδιοκτητών ισχύουν τα οριζόμενα περί συναινέσεων στο εν λόγω άρθρο. και αυτά η απόφαση του 2020: λ) Για τις περιπτώσεις της περ. λ της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4495/2017, κατατίθενται επιπρόσθετα των γενικών δικαιολογητικών του αρθ. 3 της παρούσας: αα) Δήλωση ανάθεσης και ανάληψης της ευθύνης από μηχανικό για την επίβλεψη του έργου. ββ) Αντίγραφο τοπογραφικού διαγράμματος. γγ) Τεχνική έκθεση μηχανικού στην οποία περιγράφονται οι εργασίες που θα γίνουν και το σύστημα θέρμαν- σης που επιλέγεται. δδ) Πλήρης μελέτη εγκατάστασης αυτόνομου συστήματος θέρμανσης. εε) Μελέτη κατανομής δαπανών για όλο το κτίριο, εφ' όσον τροποποιείται η υπάρχουσα μελέτη. Στην περίπτωση που γίνεται εφαρμογή του άρθρου 127 του ν. 4495/2017, αντί του δικαιολογητικού της συναίνεσης των συνιδιοκτητών ισχύουν τα οριζόμενα περί συναινέσεων στο εν λόγω άρθρο και υποβάλλονται επιπρόσθετα Πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή κτιριακής μονάδας (ΠΕΑ), ενώ στην ανωτέρω Τεχνική έκθεση μηχανικού πρέπει επιπρόσθετα να αιτιολογείται η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης της ιδιοκτησίας σε σχέση με το υφιστάμενο σύστημα θέρμανσης και η ικανοποίηση των ελάχιστων απαιτήσεων του ΚΕΝΑΚ σε ό,τι αφορά το προτεινόμενο σύστημα θέρμανσης.
    1 point
  9. @jkanel Νομικά δεν στέκει μια οριζόντια σύσταση για τέσσερα κτίρια, εκτός και αν κάπως ενώνονται στατικά ή λειτουργικά (π.χ. κοινό σκέλετό?? κοινό υπόγειο?? Μήπως ακουμπάνε το ένα πάνω στο άλλο ???). Αν όντως έχετε 1 λειτουργική ενότητα κτιρίων με οριζόντια σύσταση τότε ναί περιγράφεται το οικόπεδο ολόκληρο για τα 4 κτίρια... Εδώ όμως είναι που λέω: μην πάρετε την ευθύνη αν δεν είστε σίγουροι... ζητήστε βοήθεια από τον συμβολαιογράφο που έχει αναλάβει για την ερμηνεία της σύστασης (αν ερμηνεύεται ως κάθετη ή οριζόντια). Έχω δει συστάσεις να γράφουν οριζόντια σύσταση και επί της ουσίας να είναι κάθετη σύσταση (άλλωστε και η κάθετη σύσταση είναι υποενότητα της οριζόντιας... ονομάζεται και οριζόντια σύσταση με το σύστημα των καθέτων). extra tips: 1. στο κτηματολόγιο τι ΚΑΕΚ έχουν ... το προτελευταίο νούμερο είναι μηδέν ή διάφορο του μηδενός??? 2. το τοπογραφικό της σύστασης δείχνει τμήματα οικοπέδων για κάθε κατοικία ή όχι ??? (στις οριζόντιες συστάσεις δεν μπορούν να οριστούν τμήματα οικοπέδου, αλλά μόνο ποσοστά συνιδιοκτησίας)
    1 point
  10. Για να υπολογίσεις τον προϋπολογισμό του έργου και ακολούθως τις αμοιβές και κρατήσεις χρειάζεσαι κάποια μετρικά στοιχεία του έργου, πχ. εμβαδό και χρήσεις όλων των κλειστών χώρων, εμβαδό ακαλύπτου κλπ. Αυτά λογικά θα πρέπει να στα δώσει ο συνάδελφος που εκπόνησε την αρχ/κη μελέτη. Αν τελικά έχεις αναλάβεις μόνο το σκέλος των συμφωνηθείσων αμοιβών, τότε τα πράγματα είναι σαφώς πιο εύκολα, μιλάς με κάθε εμπλεκόμενο μελετητή να σου στείλει το συμφωνητικό, παραστατικό και ΦΕΜ του και ζητάς από τον συνάδελφο που έβγαλε τις αμοιβές να σου στείλει το αρχείο του έργου αμοιβών του ΤΕΕ.
    1 point
  11. Καλησπέρα, για ποιό πράγμα ακριβώς σου ζήτησαν αμοιβές και κρατήσεις; Αφορά αμοιβές για έκδοση οικοδομικής άδειας, και αν ναι, ποιός ο ρόλος σου στην άδεια; Θα μπορούσαν να σε βοηθήσουν και οι άλλοι συνάδελφοι που έχουν εμπλακεί στην έκδοση της άδειας, πχ ΑΜ ή ΠΜ.
    1 point
  12. Καλημέρα και πάλι. Από πού προκύπτει ότι δεν θα μπορούν να υποβάλουν δήλωση αυθαίρετου μετά την άδεια; Ποιες είναι οι εργασίες που παραβιάζουν τις πολεοδομικές διατάξεις; Το βάψιμο και ο σοβάς; Ακόμα και αλλαγές στα ανοίγματα μπορείς να κάνεις με εεμκ από ότι διάβασα χθες (είχα την εντύπωση ότι θέλει άδεια υποχρεωτικά) οπότε αυτό λύνει μερικά θέματα όψης. Παλιά κάναμε και νομιμοποίηση εργασιών με εεμκ... Θα το διευκρινίσω όμως οι πολεοδομιες πολλές φορές τα ερμηνεύουν όπως θέλουν. Προχθές πήρα αντίγραφα από Αρναία Χαλκιδικής και ήθελαν εξουσιοδότηση από τον ιδιοκτήτη για να τα παραλάβω... Ότι να 'ναι
    1 point
  13. Από πότε ένα κτίριο που έχει οικοδομική άδεια θεωρείται ότι δεν υφίσταται νόμιμα; Δεν αναφέρομαι στο αν έχει αυθαίρετα... Όλα σχεδόν έχουν αυθαίρετα Ποιες εργασίες πρόκειται να εκτελεστούν που παραβιάζουν πολεοδομικές διατάξεις και κανονισμούς; Το σοβατισμα και το βάψιμο αποτελούν προσθήκες ή τροποποιήσεις στο κτίριο; Θα αλλάξουν ανοίγματα, θα κλείσουν χώροι, θα αλλάξουν οι εξώστες; Η προσθήκη θερμομόνωσης έχει κάποιο θέμα, σίγουρα, αλλά νομίζω μέχρι ένα πάχος. Εδώ έρχεται, μετά από καταγγελία, η πολεοδομία να καταγράψει πτώση σοβάδων και δεν κάνει καμία αναφορά σε αυθαίρετα, αλλαγές όψης, υπόστεγα ή κλειστούς χώρους στις εσοχές (που βγάζουν μάτι)... Αλλά και με τον ίδιο νόμο λίγο καιρό πριν που έβγαινε η εεμκ στην πολεοδομία (όχι ηλεκτρονικά) δεν υπήρχε τέτοιο θέμα... Την παλιά όψη χρησιμοποιούσαμε. Εκτός κι αν είναι ειδική περίπτωση και υπάρχουν περιορισμοί από άλλες υπηρεσίες (πχ ιστορικό κέντρο, παραδοσιακός οικισμός, κλπ) Πρακτικά δεν θα γίνονταν καθόλου επισκευές με αυτήν την λογική. Μετρημένες στα δάχτυλα θα ήταν οι οικοδομές. Για αυτό τα έβγαλαν από τις οικοδομικές άδειες και γίνονται με εεμκ
    1 point
  14. Τό σύστημα δέν ασχολείται μέ έξοδα που δέν είναι χαρακτηρισμένα. Ούτε γιά ΦΠΑ ούτε γιά Φορολογική Δήλωση. Τά αντιμετωπίζει σάν νά μήν υπάρχουν. Αυτήν τήν προφορική απάντηση πήρα σέ ερώτημα πρός τήν ΑΑΔΕ. Ρώτησα, ακόμη, μήπως πρέπει νά τά «Απορρίψω» καί μού είπαν ΟΧΙ. Επομένως απλά Δέν τό χαρακτηρίζεις!
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.