Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      9.157


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      19.064


  3. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.555


  4. vasilis_mak

    vasilis_mak

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/10/2023 in Δημοσιεύσεις

  1. Τελικά οκ, είχα μπερδευτεί εγώ με τις οδούς, υπάρχει κανονικά Γρ. Λαμπράκη. Ισχύουν τα 1200.
    2 points
  2. 1. 1900 2. 1050 1) 1200 (δεν υπάρχει οδός Γρ. Λαμπράκη εκεί όμως), 2) 1700 1250
    2 points
  3. Το θέμα θα πρέπει να το συζητήσεις με τον λογιστή σου.
    1 point
  4. Mε σκαριφήματα δεν θα βγάλεις συμπέρασμα. Θα πρέπει να κάνεις τοπογραφικό διάγραμμα και να εφαρμοστούν τα όρια απαλλοτρίωσης. Πιθανώς ο επαρχιακός δρόμος (αν όντως είναι κατηγοριοποιημένος ως πρωτεύων επαρχιακός) να μην έχει καθορισμένο όριο απαλλοτρίωσης και το όριο της οδού να καθορίστηκε από το ΠΔ 209/98. Εξυπακούεται ότι θα πρέπει να γίνει τεχνικός έλεγχος για το ακίνητο αφού πρώτα βρεθούν όλα τα εγκεκριμένα σχέδια.
    1 point
  5. 1α. "Πρόχειρες ξύλινες" λέει... Ο μεταλλικός ΦΟ θεωρητικά δεν περνάει... 1β. ..και φυσικά μπορεί! (βέβαια υπάρχουν και έτοιμα μεταλλικά...) 2. Πάλι δεν αναφέρεται κάπου, αλλά βοηθητική χρήση χωρίς κατάλληλο δάπεδο δε νομίζω ότι μπορεί να υφίσταται... Και στα στέγαστρα αυτό δε γίνεται; 3. Πάλι για πρόχειρες κατασκευές, δε νομίζω ότι χρειάζεται έλεγχος δόμησης - κάλυψης.
    1 point
  6. @Mitsosrezerve Αρχικά θα πρέπει να δεις αν ισχύει ακόμη η έντυπη ΟΑ. Είχε βγει μια διάταξη - νόμος που έδινε παράταση ισχύος για τις έντυπες οικοδομικές άδειες από το 2007 και μετά, απλά δεν θυμάμαι ακριβώς ποιον μήνα του έτους αυτού. Εκτός και αν έχει μπει σε διαδικασία αναθεώρησης, όπου αυτό θα το δεις (λογικά πάνω στο φύλλο αδείας). Νομίζω από εκεί πρέπει να ξεκινήσεις. Τα διαδικαστικά είναι απλά σε περίπτωση που όντως μπορείς να προχωρήσεις σε αναθεώρηση και όχι έκδοση καινούριας άδειας, θα πρέπει να γίνει μια ΥΔ απο τον προηγούμενο μηχανικό που θα αναφέρει το στάδιο των εργασιών που παραδίδει την άδεια σε εσένα καθώς και οτι όλες οι οικονομικές εκκρεμότητες απο μεριάς του πελάτη οτι έχουν τακτοποιηθεί. Και νομίζω οτι αυτό το χαρτί θα αντικαταστήσει και την απαίτηση για ελεγκτή δόμησης σε συνδυασμό με μια τεχνική έκθεση απο τον προηγούμενο μηχανικό. Όσο για το ΙΚΑ και τα φορολογικά, καλό είναι να ζητήσεις απο τον προηγούμενο μηχανικό να στα παραδώσει για εξετάεις τι ακριβώς έχει γίνει. Έπειτα μπορείς με το ΑΦΜ του ιδιοκτήτη και μια εξουσιοδότηση απο τον ίδιο να πας ΙΚΑ να δεις τι έχει γίνει με τα ένσημα.
    1 point
  7. @Κακαλος Η λέξη «εκτός» χρησιμοποιείται, συνήθως, για να δηλωθεί εξαίρεση. Έτσι, η φράση «εκτός αδειών δόμησης» είναι ισοδύναμη με «εξαιρουμένων των αδειών δόμησης». Όμως, ορισμένες φορές χρησιμοποιείται για να δηλωθεί προσθήκη. Σε αυτή την περίπτωση, η επίμαχη φράση γίνεται: «επιπλέον των αδειών δόμησης». Κατά τη γνώμη μου ισχύει το πρώτο, καθώς αυτή είναι η συνηθέστερη χρήση της λέξης. Δηλαδή, για άδειες δόμησης σε υφιστάμενο κτίριο η αποτύπωση γίνεται (και υπογράφεται) από ειδικότητα που έχει το σχετικό δικαίωμα. Σε αυτό το σχέδιο προσθέτει ο ΜΜ ή ΗΜ ή ΝΜ τα ηλεκτρομηχανολογικά (τα οποία, προφανώς, υπογράφει). Το ίδιο ισχύει —για οποιαδήποτε αδειοδότηση— σε παραδοσιακούς οικισμούς (και τα σχετικά). Αντίθετα, για τις υπόλοιπες ηλεκτρολογικές και μηχανολογικές αδειοδοτήσεις δεν χρειάζεται άλλη ειδικότητα. Όσο για το τι εννοεί ως ΗΜ αδειοδοτήσεις (εκτός οικοδομικών αδειών)· άδεια εγκατάστασης αποθήκης φιαλών υγραερίου από το υπουργείο Βιομηχανίας (ή Ανάπτυξης ή όπως αλλιώς θέλουν), παραδείγματος χάριν. Διευκρινίζω ότι τα παραπάνω είναι μια προσπάθεια ερμηνείας της φράσης που έθιξε ο συνάδελφος Κάκαλος και ουδεμία νύξη περιέχουν περί της κατάρτισης των διάφορων ειδικοτήτων.
    1 point
  8. Δεν νομίζω ότι ασχολείται κανείς με διαφορά δεκαδικών του βαθμού..... που πιθανά θα υπάρχει στα δύο σημεία. Ούτε και οι περισσότεροι θερμοστάτες που χρησιμοποιούνται, έχουν τέτοια διακριτική ικανότητα.
    1 point
  9. Για το πρακτικό μέρος των διατάξεων μπορούμε να συζητάμε χρόνια ειδικότερα δε για την αλληλοεπικάλυψη γνωστικού αντικειμένου και επαγγελματικών δικαιωμάτων, ειδικοτήτων μηχανικών. Το γνωστό ελληνικό μπάχαλο (και όχι μόνο στο θέμα που συζητάμε). Το θέμα, όπως ορθώς το θίγεις, είναι να αποσαφηνιστεί βάσει νόμου, ποιες είναι αυτές οι ειδικές θεμελιώσεις, διότι αν δεν αφορά μόνο τις βαθιές, αλλά και τις επιφανειακές θεμελιώσεις, ακυρώνεται επί της ουσίας κάθε δικαίωμα υπογραφής στατικής μελέτης.
    1 point
  10. @gmast87 μπορείς να πάρεις μία ιδέα από τα "Προτεινόμενα Ελάχιστα Όρια Αμοιβών Μηχανικών" του Περιφερειακού Τμήματος Κεντρικής & Δυτικής Θεσσαλίας του ΤΕΕ (Φεβρουάριος 2020): Ωριαία αμοιβή 50€, ελάχιστη ετήσια αποζημίωση 1000€. Πιο κρίσιμο, όμως, είναι να μάθεις τα καθήκοντα του ρόλου που πρόκειται να αναλάβεις. Έπειτα, όπως κάθε ελεύθερος επαγγελματίας, θα κοστολογήσεις την εργασία με τα δικά σου κριτήρια.
    1 point
  11. Kαλημέρα. Το θέμα πέραν της υπαγωγής θα πρέπει να μελετηθεί και σε ότι αφορά το συμβολαιογραφικό σκέλος από συμβολαιογράφο. Για την υπαγωγή τα πράγματα είναι απλά. Μια λοιπή παράβαση για αυθαίρετη κατασκευή Η.Χ , αποτύπωση-κάτοψη και τέλος. Στην τ.ε θα αναγράψεις ότι η μειωμένη επιφάνεια κλειστών χώρων του διαμερίσματος οφείλεται στην από κατασκευής δημιουργία Η.Χ και όχι σε διαφορετική διαμερισμάτωση ή επέκταση κοινόχρηστου χώρου εις βάρος του διαμερίσματος. Το θέμα είναι με την συμβολαιογράφο, αν μπορεί να προβεί σε μεταβίβαση με επιφάνεια μικρότερη από αυτή της ΠΣΟΙ. Να συνεννοηθείτε προ έκδοσης ΗΤΚ.
    1 point
  12. Σε καμία άδεια του 1974 δεν θα βρεις να υπάρχει Ημιυπαίθριος. Οι ημιυπαίθριοι πρωτοξεκίνησαν να υπάρχουν από τον ΓΟΚ 85 με υπουργό τότε τον Αρχιτέκτονα και Πολεοδόμο Τρίτση. Το κάνεις υπαγωγή ως προ 75, φτιάχνεις την νέα και ορθή υφιστάμενη κάτοψη του. Ως προ 75 φυσικά κι αν δεν υπάρχει κάτι άλλο πληρώνει μόνο το βασικό παράβολο + αμοιβες Μηχανικού Αλλά και προ 75 να μη ήταν πάλι δεν λαμβάνει πρόστιμο μη υλοποιημένο τμήμα της Οικοδομικής Άδειας.
    1 point
  13. Αν το εμβαδόν διαμερίσματος μαζί με την σοφίτα και το πατάρι είναι στην κατηγορία 40-150 εκεί.
    1 point
  14. Είναι εκτός αντικειμενικού, 600 για εντός 500 για εκτός. 2050 & 950
    1 point
  15. 1. Τήρηση των μέτρων ασφάλειας 2. Ορθή τήρηση της μελέτης κ κατασκευής σύμφωνα με την ΕΕΔΜΚ 3. Ο μηχανικός του έργου που έχει αναλάβει την επίβλεψη 4. Νομίζω δεν απαιτείται (αν δεν έχει αλλάξει η νομοθεσία) 5. ΟΛΟΙ .... Ο επιβλέπων μηχανικός , ο ιδιοκτήτης και η εταιρεία.
    1 point
  16. Δύναται να ενταχθούν στον 4495 ως "λοιπή παράβαση" Κατηγορίας 1 ή 2 ή (δυστυχώς) 5....
    1 point
  17. Κάποια χρόνια αργότερα θα είχε ενδιαφέρον να συζητήσουμε το θέμα του μισθολογικού. Προσωπικά, σε σχέση με το 2018 όταν ξεκίνησα σαν νέος μηχανικός (εργοτάξιο) έχω δει μεγάλη αύξηση. Γενικά, έχει ανοίξει η αγορά και υπάρχει μεγάλη ζήτηση. Θεωρώ ότι είναι περίοδος που οι μηχανικοί πρέπει να ζητάνε αξιοπρεπή μισθό, εξαρτάται πάντα από διάφορες παραμέτρους.
    1 point
  18. Σωστή τοποθέτηση. Να μείνει αυτό. Όλοι νομίζουν ότι η ΗΤ είναι απλώς μια καταχώρηση. Να θυμίσουμε σε όσους δεν έχουν ασχοληθεί σοβαρά με το αντικείμενο ότι η καταχώρηση σχεδίων και δικαιολογητικών είναι το τελευταίο μέρος του έργου. Ένα ακίνητο για να φτάσει στην ΗΤ, θα πρέπει να είναι "καθαρό" από τεχνικής και νομικής άποψης. Στο δικό μας κομμάτι (πολλές φορές -για να μην πω τις περισσότερες-αλληλένδετο με την νομική ταυτότητα του ακινήτου) πριν να έχουμε ολοκληρώσει τον έλεγχο πολεοδομικής νομιμότητας του ακινήτου δεν σκεφτόμαστε καν για σύνταξη ΗΤΚ. Ένα γενικότερο σχόλιο συνάδελφε αν μου επιτρέπεις, οι έλεγχοι όπως το σύστημα αδειών και ελέγχων υφίσταται μετά τις σαρωτικές αλλαγές τα τελευταία 10 χρόνια, επί της ουσίας αφορούν ελέγχους μεταξύ μας (δηλαδή μεταξύ μηχανικών) και εξηγούμαι. Σήμερα έλεγξες εσύ με την ιδιότητά σου ως ελεγκτής δόμησης και έβγαλες αρνητικό πόρισμα. Αύριο ελέγχω εγώ ως τεχνικός σύμβουλος πελάτη υποψήφιου αγοραστή και βλέπω σφάλματα, σε Ο.Α, τακτοποίηση, ΗΤ κλπ και τον συμβουλεύω να μην το αγοράσει προ διόρθωσης (αν βεβαίως μπορεί να διορθωθεί). Ο ιδιοκτήτης του ακινήτου θα στραφεί εναντίον του μηχανικού που τα έκανε μαντάρα. Να το πάω παραπέρα. Θα αξιώσει και αποζημίωση. Μεθαύριο θα αιτηθεί δάνειο από τράπεζα. Θα έρθει ο συνάδελφος εκτιμητής θα του ρίξει άκυρο. Πάει το δάνειο. Θα ρωτήσει ο ιδιοκτήτης γιατί δεν χορηγείται το δάνειο. Θα του εξηγήσει η τεχνική υπηρεσία (εκτιμητική εταιρία κλπ) ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις νομιμότητας κλπ. Θα τα πάρει άσχημα ο ιδιοκτήτης και σε ποιον θα στραφεί πάλι; Στον μηχανικό της δήλωσης, ΗΤ κλπ. Αργότερα θα θελήσει να ενταχθεί σε ένα επιδοτούμενο πρόγραμμα. Για παράδειγμα, ένα ξενοδοχείο σε αναπτυξιακό νόμο. Από κόσκινο και εκεί, από όλους τους φορείς, ΥΠ.ΟΙΚ, τράπεζες κλπ. Ακόμη μια επανάληψη του ίδιου έργου. Άρα θέλω να πω με τούτο ότι ουσιαστικά, από την στιγμή που οι έλεγχοι έφυγαν από τις ΥΔΟΜ ο κλήρος (καλώς ή κακώς) έπεσε σε όλους μας. Οπότε, μην είσαι καθόλου απαισιόδοξος ότι όλοι αυτοί που κατά συρροή και κατ΄ εξακολούθηση γράφουν τους νόμους, τους κανονισμούς, την δεοντολογία και την επιστήμη του μηχανικού στα παλαιότερα των υποδημάτων τους, ότι δεν πρόκειται να υποστούν ποτέ τις συνέπειες των πράξεων τους. Θα δανειστώ τα λόγια του αρχαίου Αθηναίου Νομοθέτη Σόλωνα: "μηδένα προ του τέλους μακάριζε"
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.