Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      9.027


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      18.919


  3. zavi@tee.gr

    [email protected]

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.749


  4. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.009


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/08/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. @anpap Έχει δίκιο ο συνάδελφος Άκης. Παλεύεις σε δυο διαδοχικά ποστ και δεν μας δίνεις να κατανοήσουμε το πρόβλημα. Θέλεις καλύτερα να ανεβάσεις μια κάτοψη (αυτή που έχεις ετοιμάσει για τη δήλωση) να κατανοήσουμε το ερώτημά σου;
    1 point
  2. Καλησπέρα, αν δεν κάνω λάθος είχες ρωτήσει πρόσφατα περίπου το ίδιο σε άλλο νήμα, και η απορία ήταν πως προέκυψε κατεδάφιση με Πιν.3 και πως το δέχτηκε το ΙΚΑ; Οπότε αν θες ενημέρωσέ μας πάνω και σε αυτό το θέμα. Όπως έγραψες χρειάζεται το παραστατικό του υπεργολάβου και βεβαίωση ότι έχει ασφαλίσει το προσωπικό του, λογικά με αυτά θα πάρεις την απαλλαγή.
    1 point
  3. Αλλο "μονοπατι" που εγραψες στην αρχη και ...άλλο " δρομος..." Οπως τα λες, εχεις προσωπο σε δρομο κοινοχρηστο, υφισταμενο πιθανον προ 23 Αυτο θα φανει απο τον ελεγχο του δικου σου συμβολαιου καθως και των τιτλων των προγενεστερων ιδιοκτητων του δικου σου γηπεδου καθως και των όμορων ιδιοκτησιων. Εσυ, τι εργασιες κανεις στον "δρομο" αυτον, αφου δεν σου ανηκει;. δες τα προσωπικα μηνυματα...
    1 point
  4. @Dimitrios1991 Σε προ 23 οικισμό είσαι; Δυστυχώς και όπως πολύ σωστά σου απάντησε ο Βασίλης (με τις καλησπέρες μου) δεν υπάρχει κάτι που μπορείς να κάνεις, καθώς έχεις εκμεταλλευτεί μεγαλύτερο ΣΔ για επαγγελματικό κτίριο. Σε επαγγελματικές χρήσεις ο ΣΔ είναι 0,80 για τα πρώτα 2.000 τμ και 0,40 για τα επόμενα-μετά τα 2000 τμ. Για τη χρήση κατοικία η μέγιστη δόμηση είναι 400+0,05*(2400-2.000)=420 τ.μ. Με προβληματίζει βεβαίως και η παρ. 3 άρθρου 5 του ΝΟΚ όπου στο πρώτο εδάφιο γίνεται η αναφορά για αλλαγή χρήσης σε εντός σχεδίου και εντός οικισμού ενώ στο δεύτερο εδάφιο που αναφέρεται σε εκτός σχεδίου περιοχές, ρητά θέτει την προϋπόθεση να μην υπάρχει έμμεση υπέρβαση ΣΔ λόγω της νέας χρήσης, ενώ για εντός σχεδίουκαι εντός οικισμού δεν γίνεται τέτοια αναφορά. Από την άλλη πόσο λογικό είναι κάποιος να κερδίζει μεγάλο ΣΔ για επαγγελματική χρήση και με μια απλή άδεια αλλαγής χρήσης να καρπώνεται πολλαπλάσια δόμηση, έναντι κάποιου άλλου που εξαρχής εξέδωσε άδεια για κατοικία. Εκτιμώ ότι η παρ. 3 (εδάφιο πρώτο) άρθρου 5 ΝΟΚ έχει μια ασάφεια για το τι εννοεί με την φράση "ανεξάρτητα από τους όρους δόμησης), διότι αν εννοεί ότι μπορεί η νέα χρήση να αδειοδοτηθεί καθ' υπέρβαση του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης τότε καταλήγουμε στο παραπάνω παράδοξο. Παρ. 3 άρθρο 5 ΝΟΚ. 3. Σε κτίρια νομίμως υφιστάμενα εντός εγκεκριμένου σχεδίου ή οικισμού, είναι δυνατή η αλλαγή χρήσης σύμφωνα με το ρυμοτομικό σχέδιο, τις χρήσεις γης της περιοχής και ανεξάρτητα από τους όρους δόμησης. Σε κτίρια νομίμως υφιστάμενα εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμού, είναι δυνατή η αλλαγή χρήσης σύμφωνα τις χρήσεις γης της περιοχής και με την προϋπόθεση ότι δεν υπερβαίνουν τα επιτρεπόμενα "μεγέθη της νέας χρήσης Ειδικά για κτίρια νομίμως υφιστάμενα εντός εγκεκριμένου σχεδίου ή οικισμού, για τα οποία έχουν χορηγηθεί παρεκκλίσεις, η αλλαγή της χρήσης τους, καθ' υπέρβαση των ισχυόντων όρων δόμησης της περιοχής, είναι επιτρεπτή εφόσον η παρέκκλιση έχει χορηγηθεί προ της έναρξης ισχύος του παρόντος.
    1 point
  5. Η ζωή είναι κάποιες φορές σουρεαλ: Υπάρχει ένας συνάδελφος που για δικούς του λόγους για να δώσει πίσω στο επάγγελμα αξία, επικαιροποιεί ανελλιπώς ένα νόμο που αρχικά ξεκίνησε ως εισπρακτικός και στη συνέχεια ασελγούν πάνω του όλοι οι φορείς προσπαθώντας να τον ερμηνεύσουν ή να μην κάνουν αποδεκτά τα όσα περιέχει. Την προσφορά του συναδέλφου τη χρησιμοποιούν όλοι οι φορείς σε όλη την επικράτεια. Έρχεται ένας άλλος συνάδελφος που δεν γνωρίζει να χρησιμοποιεί το κινητό του (βάλε brave browser συνάδελφε) και προσβάλλει συνειδήσεις. Ο πρώτος συνάδελφος θίγεται και αποσύρεται από το έργο του. Ο δεύτερος συνάδελφος θίγεται και αυτός με την αιτιολογία ότι είναι ηλικιωμένος. Και με αυτόν τον σουρεάλ τρόπο λήγει μια πανελλήνιας εμβέλειας προσφορά με διάρκεια κοντά στη δεκαετία. Η αλήθεια είναι ότι η προσφορά του kan62 ήταν εξαιρετική και δεν πίστευα ποτέ ότι θα διαρκούσε τόσο. Ευχαριστούμε συνάδελφε kan62, ήσουν κάτι παραπάνω από υπέροχος.
    1 point
  6. Η κατεδάφιση υπολογίζεται με πίνακα 1. Η προκαταβολή είναι υποχρεωτική εφόσον δεν έχει ήδη εκδοθεί οικοδομική άδεια όταν γίνεται η αναγγελία του έργου και επιστρέφεται στο τέλος. Τα ένσημα στα ιδιωτικά έργα τα "κολλάει" πάντα ο εργοδότης. Όντως μπορεί ο ΕΦΚΑ να δεχτεί ότι δεν θα πληρώσει εισφορές ο εργοδότης, αφού προσκομίζει τιμολόγιο εργολάβου για εργασία κατεδάφισης, που όντως μπορεί να γίνει με μηχανικά μέσα αποκλειστικά από τον εργολάβο (χωματουργό).
    1 point
  7. Καλημέρα, για την περίπτωση που περιγράφεις ίσως έγινε με υπεργολαβία η κατεδάφιση για αυτό τα ένσημα τα κόλλησε ο υπεργολάβος. Εξακολουθώ να εμμένω στην άποψη ότι τα ημ/σθια της κατεδάφισης δεν υπολογίζονται βάσει Πιν.3 αλλά με Πιν.1.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.