Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. pipakos

    pipakos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.315


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      19.419


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      17.626


  4. fckaragian

    fckaragian

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      3


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/02/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. "Αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια με αποκλειστική χρήση κατοικία, που ευρίσκονται εντός στάσιμων οικισμών, ... και εφόσον οι αυθαίρετες κατασκευές έχουν συντελεσθεί μετά το έτος 1983 και μπορεί να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος, εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση με την καταβολή του αναλογούντος παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου ..." Αυτό το οριστικά θα μπορούσε να εννοεί ότι αυτές οι αυθαίρετες κατασκευές μετά το 1983 θα μπορούσαν να δηλωθούν ως κατηγορία 4 αντί για 5, ακόμα και αν δεν υπάρχει οικ. άδεια στο ακίνητο; Το πληροφοριακό όμως σύστημα αν δεν δηλώσεις ότι υπάρχει οικοδομική άδεια δεν σε αφήνει να προχωρήσεις με κατηγορία 4..
    2 points
  2. Συνάδελφοι συμφωνούμε. Καθαρή δήλωση πλέον σε εκτός σχεδίου που δεν έχουν πρόσωπο σε εθνικό, επαρχιακό και χαρακτηρισμένο δημοτικό (ή και αγροτικό) με ΦΕΚ, δεν δίνεται. Στο κείμενο της δήλωσης Ν. 651/77 θα πρέπει να εκφραστεί (παράτυπα) μια επιφύλαξη, μια αίρεση κλπ λόγω της απόφασης 17623 ΅ΣτΕ ή να μην δοθεί ρητά οικοδομησιμότητα. Επιπροσθέτως προτείνω και στην δήλωση ορίων του ιδιοκτήτη να ενσωματώνεται και δεύτερο κείμενο ότι έχει λάβει γνώση της απόφασης ΣτΕ όταν επιλέγετε να δώσετε δήλωση Ν. 651/77 με την επιφύλαξη της εν λόγω απόφασης.
    1 point
  3. Σε παρόμοια δική μου υπόθεση είχα αρχικά γράψει άρτιο και οικοδομήσιμο εφόσον ο χωματόδρομος με τον οποίο συνορεύει το αγροτεμάχιο είναι χαρακτηρισμένος κοινόχρηστος. Αφού μου απάντησαν από την αρμόδια υπηρεσία μετά από ένα περίπου μήνα ότι δεν υφίσταται κανένας χαρακτηρισμένος - αναγνωρισμένος δρόμος στην περιοχή ενδιαφέροντος, το άλλαξα σε μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο λόγω των σχετικών αποφάσεων του ΣτΕ που αφορούν την εκτός σχεδίου δόμηση.
    1 point
  4. Θα πρότεινα μια τρίτη λύση, μιας και η νομοθεσία δεν έχει αλλάξει και το στε δεν νομοθετεί, αλλά κρίνει κατά περίπτωση (και μάλιστα με εσφαλμένο σκεπτικό) Στη δήλωση 651 θα αναγραφεί "άρτιο κατ' εξαίρεση (σύμφωνα με το ΠΔ/24-5-85 & την Εγκ-4490/29-1-04) και οικοδομήσιμο, με την επιφύλαξη των σχετικών αποφάσεων του ΣτΕ για την εκτός σχεδίου δόμηση" Εννοείται, όμως, ότι δεν είναι εντελώς τυφλό αλλά έχει κάποιου είδους πρόσβαση σε δρόμο (π.χ. μέσω δουλείας)
    1 point
  5. Φύλαγε τα νώτα σου συνάδελφε. Που θα πας να δώσεις "καθαρή" δήλωση Ν.651 μετά την πολύκροτη απόφαση του ΣτΕ; Κατά τη γνώμη μου έχεις δυο επιλογές (α) θα γράψεις άρτιο κατά παρέκκλιση και οικοδομήσιμο, αλλά με την επιφύλαξη κλπ λόγω απόφασης (θα βάλεις και τον ιδιοκτήτη να υπογράψει ότι έχει γνώση της απόφασης κλπ), ή θα το κάνεις ξεκάθαρο, γράφοντας μη άρτο και μη οικοδομήσιμο λόγω της απόφασης ΣτΕ που απαιτεί πρόσωπο σε αναγνωρισμένο δρόμο.
    1 point
  6. Η απόφαση 146/2025 του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) έκρινε ότι η διάταξη του άρθρου 15, παράγραφος 8.α του ΝΟΚ (Ν. 4067/2012), η οποία επιτρέπει την προσαύξηση του επιτρεπόμενου ύψους κτηρίου κατά ένα (1) μέτρο υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε περιοχές που διέπονται από ειδικές πολεοδομικές διατάξεις. Αυτό εγείρει το ερώτημα της ευθύνης των δικαστών που έλαβαν αυτή την απόφαση, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση εφαρμοζόταν για περισσότερα από 12 χρόνια. Η απόφαση αυτή εγείρει σοβαρά ζητήματα σχετικά με τη συνταγματικότητα της εκ των υστέρων κατάργησης ενός καθεστώτος που ίσχυε και εφαρμοζόταν επί 12 έτη, δημιουργώντας, κατ’ ουσίαν, πολίτες δύο ταχυτήτων. Συγκεκριμένα, η απόφαση του ΣτΕ: 1. Ανατρέπει τη σταθερότητα του πολεοδομικού δικαίου: Πολίτες και επενδυτές που βασίστηκαν στη νομοθεσία και έχτισαν με βάση τα υφιστάμενα κίνητρα, βρίσκονται τώρα σε πλεονεκτική θέση έναντι όσων επιθυμούν να αξιοποιήσουν μελλοντικά τα ίδια πολεοδομικά δικαιώματα, αλλά δεν μπορούν πλέον λόγω της νέας απόφασης. 2. Αντιβαίνει στις αρχές της χρηστής διοίκησης: Το κράτος, μέσω των πολεοδομικών του ρυθμίσεων, παρέχει ένα σταθερό πλαίσιο οικοδομικής δραστηριότητας. Η αναδρομική άρση των κινήτρων δόμησης συνιστά σοβαρό πλήγμα στην προβλεψιμότητα του δικαίου και στη σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ κράτους και πολιτών. 3. Δημιουργεί νομική ανασφάλεια: Οι αποφάσεις του ΣτΕ πρέπει να τηρούν τη συνταγματική επιταγή της ίσης μεταχείρισης των πολιτών. Ωστόσο, με την ακύρωση της προσαύξησης του ύψους μόνο για τις μελλοντικές κατασκευές, οι δικαστές κατέληξαν να ευνοούν άδικα όσους είχαν ήδη εκδώσει οικοδομικές άδειες. Η απόφαση 146/2025 του ΣτΕ βασίστηκε σε μια συγκεκριμένη ερμηνεία του άρθρου 24 του Συντάγματος, το οποίο αφορά την προστασία του περιβάλλοντος και την ανάγκη ορθολογικού πολεοδομικού σχεδιασμού. Το δικαστήριο έκρινε ότι η οριζόντια εφαρμογή των κινήτρων προσαύξησης ύψους δεν μπορεί να γίνεται με γενικές διατάξεις, αλλά πρέπει να προσαρμόζεται στις ειδικές πολεοδομικές ρυθμίσεις κάθε περιοχής. Ωστόσο, το σκεπτικό αυτό αγνοεί το γεγονός ότι: · Η ίδια η Πολιτεία είχε εγκρίνει και εφαρμόσει για 12 χρόνια τα εν λόγω κίνητρα. · Δεν υπήρξε καμία ρητή νομοθετική τροποποίηση που να καθιστά άκυρη την προσαύξηση ύψους. · Η δημιουργία διαφορετικών κανόνων για τις οικοδομές που πρόλαβαν να επωφεληθούν και για εκείνες που δεν πρόλαβαν έρχεται σε αντίθεση με τη συνταγματική αρχή της ισότητας. · Συμπέρασμα · Η απόφαση του ΣτΕ, αντί να ερμηνεύσει και να εξορθολογήσει την εφαρμογή του ΝΟΚ, οδηγεί σε μια άνιση και άδικη κατάσταση, όπου δημιουργούνται προνομιούχοι και αποκλεισμένοι πολίτες. Οι δικαστές, με την απόφασή τους, δεν έλαβαν υπόψη τη θεμελιώδη αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης και δημιούργησαν ένα κενό που υπονομεύει την ασφάλεια δικαίου στην οικοδομική δραστηριότητα. Είναι επιτακτική η ανάγκη να εξεταστεί η δυνατότητα νομοθετικής παρέμβασης για την αποκατάσταση της ισότητας και της δικαιοσύνης στον τομέα της δόμησης.
    1 point
  7. BAS, Για να κρίνουμε σωστά το τι γίνεται στην πορεία των κανονισμών πρέπει να είμαστε ακριβείς. Πράγματι το 1μ υπήρξε από τον ΓΟΚ73 ενσωματωμένο στο C του κανονισμού. Την περίοδο 1979-1987 τα δύο σχετικά ΠΔ πήραν πάνω τους το σκέλος του ΣΔ των χώρων στάθμευσης, καταργώντας τις σχετικές διατάξεις του ΓΟΚ73, αφήνοντας όμως πάντα το θέμα του 1μ στον κανονισμό. Τα ΠΔ όμως έδιναν πάντα αυτό το 1μ και στις περιοχές που δεν ήταν "κατά ΓΟΚ" (ειδικές περιοχές ή με αριθμητικά οριζόμενο ύψος) γιατί θα ήταν μια αντισυνταγματική επιβάρυνση η μη παροχή του. Οι περιοχές που από άλλους υπέρτερους κανόνες έπρεπε να προστατευτούν έλεγαν αρμοδίως στους όρους δόμησης "όχι pilotis". Ο μίζερος ΓΟΚ85 ήρθε και έκοψε το 1μ (μαζί με άλλες μιζέριες που έκανε στα ύψη) αλλά το ΠΔ του 87 τροποποιώντας αυτό του 79 δεν κατάλαβε τι έγινε στο σώμα του κανονισμού και συνέχισε να δίνει μόνο την εξαίρεση. Με την εφαρμογή του ΝΟΚ, κατόπιν καταγγελιών σε "προστατευόμενες περιοχές", δημιουργήθηκε θέμα με το 1μ της εξαίρεσης του ΠΔ επειδή η παρ.3 του άρθρου 2 του ΠΔ87 όριζε τις περιοχές αυτές με άρθρο του ΓΟΚ που είχε καταργηθεί. Το υπουργείο, αντί να απαντήσει ότι οι αρχαιολογικές ή οι περιοχές με αριθμητικό ύψος δεν ορίζονται από τον ΓΟΚ85 αλλά από τους αποκλειστικά αρμόδιους (υπουργό πολιτισμού ή πρόεδρο), απάντησε ότι το 1μ πρέπει να νομοθετηθεί πάλι στον κανονισμό... Έρχεται το 2020 (εποχή του γιούργια στον νταβά με τα κουλούρια) και μπαίνει το μέτρο στην παρ.8 του άρθρου 15 του ΝΟΚ. Όμως ο ΝΟΚ δεν ήταν διάδοχος του ΓΟΚ85 στα ύψη αλλά του ΓΟΚ73 που το 1μ το είχε ήδη μέσα στο "κατά ΓΟΚ73" ύψος, άρα εξ ορισμού (και υπολογιστικά για μας) υπάρχει και στο "κατά ΝΟΚ" ύψος. Έτσι βρέθηκε ο ΝΟΚ μετά το 2020 να έχει ήδη 2μ με τις παρ. 8α-8β που τα έκανε 3μ με συνδυασμό των άλλων δύο περιπτώσεων της παραγράφου. Τώρα που κινδυνεύει να καταργηθεί ολόκληρη η παράγραφος 8 από το ΣτΕ, οι μεν "κατά ΝΟΚ" θα εξακολουθήσουν να έχουν το 1μ αλλά θα αδικηθούν οι υπόλοιποι γιατί δεν υπάρχει η νομοθέτηση που είπε το υπουργείο. Τι θα μπορούσε εύκολα να είχε γίνει ; Να διευκρινίσει το υπουργείο ότι οι ειδικές περιοχές που ορίζει το ΠΔ δεν αλλάζουν χαρακτήρα με την αλλαγή του κανονισμού, γιατί την τύχη τους ρυθμίζουν ΕΙΔΙΚΕΣ διατάξεις από άλλους αρμόδιους, να μην προσθέσει κανένα μέτρο στον ΝΟΚ, γιατί ήδη υπάρχει στο ύψος, και τέλος να γυρίσει και να υποστηρίξει καθαρά στο ΣτΕ ότι ο ΓΟΚ85 ήταν αυτός που επιδείνωσε το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής, άρα αυτός ήταν ο καταφανώς αντισυνταγματικός κανονισμός (τουλάχιστον στα ύψη) και δεν πρέπει πλέον να χρησιμοποιείται σαν πολεοδομική αναφορά σύγκρισης. Θα μπορούσε μάλιστα με απλά επιχειρήματα και τεκμηρίωση μιας σελίδας να προτείνει και άλλα μέτρα άρσης αντισυνταγματικότητας του ΓΟΚ85, ώστε να διεκδικήσει ακόμη περισσότερα ... Με την "φανερά παρακαλετή επιχειρηματολογία" των κλιμακοστασίων και το "αίτημα αναβολής" του ΤΕΕ να επιχειρηματολογήσουν αργότερα, η υπόθεση για τις σοφίτες και τις υπόγειες επεκτάσεις (ίδια ακριβώς περίπτωση με το 1μ) μυρίζει ήδη καμμένη...
    1 point
  8. Συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή στο εξής: Είναι δυνατόν κτίσματα κατασκευασμένα πριν το 1983, δηλαδή, πριν 40+ χρόνια να μην έχουν μεταγενέστερες αυθαιρεσίες (π.χ. στέγες, κουφώματα, διαμορφώσεις χώρων, περιφράξεις κ.λπ.); Είναι δυνατόν να μην υπάγονται στον 4495 έστω και για λοιπές παραβάσεις;
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 94/2025: Το νέο πλαίσιο για τα Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων
      Με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 94/2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 196/11.11.2025, θεσπίζεται ολοκληρωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο για την περιβαλλοντική αντιστάθμιση των κινήτρων δόμησης που παρέχει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ).

      Το νέο σύστημα στοχεύει στη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ αυξημένης δόμησης και αστικού περιβάλλοντος, μέσω της εκπόνησης και έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.).

      Το Π.Δ. εφαρμόζει τις προβλέψεις των άρθρων 66–71 του ν. 5197/2025 και εισάγει μια νέα διοικητική διαδικασία η οποία καθορίζει:

      τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου,


      τη διαδικασία έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων,


      το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος,


      τις προϋποθέσεις εκκίνησης οικοδομικών εργασιών για άδειες που αξιοποιούν αυξημένους συντελεστές.
      • 0 απαντήσεις
    • «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Οι πρώτοι πίνακες αποτελεσμάτων 102.508 εγκεκριμένων και 13.351 απορριπτέων αιτήσεων
      Αναρτήθηκαν από το ΥΠΕΝ τα αποτελέσματα των πρώτων αποφάσεων που αφορούν στο πρόγραμμα «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ».

      Η απόφαση που αφορά με θέμα: Έγκριση προσωρινών και οριστικών αποτελεσμάτων υποβολής αιτήσεων του προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΔΙ34653Π8-1ΓΠ

      Σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140497/820/ 18.12.2024 (Β’ 6969) κοινή υπουργική απόφαση Προκήρυξης του Προγράμματος «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει αποφασίστηκε:
      • 0 απαντήσεις
    • Οι αλλαγές στο απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών των τεχνικών ασφαλείας
      Δημοσιεύθηκαν στον Ν.5239/25 με τίτλο «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας – Στήριξη στον Εργαζόμενο – Προστασία στην Πράξη – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» στο ΦΕΚ 178/Α'/17.10.2025 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι αλλαγές για το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών που αφορούν τους τεχνικούς ασφαλείας.

      Πιο συγκεκριμένα:

      Άρθρο 30 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφαλείας - Τροποποίηση άρθρου 502 Κώδικα Εργατικού Δικαίου

      Tο άρθρο 502 διαμορφώνεται ως εξής:

      «Άρθρο 502 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφάλειας

      1. Στις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες της κατηγορίας Α’ του άρθρου 500, και σε εκείνες της κατηγορίας Β’ του ίδιου άρθρου, που απασχολούν εξακόσια πενήντα (650) άτομα και άνω, ο τεχνικός ασφάλειας πρέπει να έχει
      τα προσόντα της περ. α) ή β) της παρ. 1 του άρθρου 501.
        • Upvote
      • 0 απαντήσεις
    • ΕΤΑΜ Αντισεισμικές Συναντήσεις – Θεοδόσης Τάσιος
      Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.

      Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.

      Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002
      • 0 απαντήσεις
    • Ember: Οι ΑΠΕ ξεπέρασαν τον άνθρακα στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή
      Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με την ισχυρή ώθηση της ηλιακής ενέργειας, ξεπέρασαν για πρώτη φορά την παραγωγή από άνθρακα και το μερίδιο που κατέχει στην ηλεκτροπαραγωγή παγκοσμίως. Όπως δείχνει νέα έκθεση του Ember, η παραγωγή από ΑΠΕ αυξήθηκε κατά 363 TWh (+7,7%), φτάνοντας τις 5.072 TWh, ενώ η παραγωγή από άνθρακα μειώθηκε κατά 31 TWh, στις 4.896 TWh. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε σε 34,3% (από 32,7%), ενώ το μερίδιο του άνθρακα μειώθηκε σε 33,1% (από 34,2%).

      Παράλληλα, το Ember αναφέρει πως η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα ξεπέρασε την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για ρεύμα, ενώ μόνη της, η ηλιακή ενέργεια κάλυψε το 83% αυτής της αύξησης, με πολλές χώρες να καταγράφουν νέα ρεκόρ.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.