Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      9.120


  2. Αγγελικη

    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      7


  3. sdtopo

    sdtopo

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.175


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      19.031


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/08/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλησπέρα, αν κατάλαβα καλά θες να φτιάξεις κάτι σαν μπαζωμένο εξώστη ή περιτοίχιση τμήματος του προκηπίου; Αυτό δεν γίνεται προφανώς με ΕΕΔΜΚ και θέλει και κανονική άδεια, ενώ μπορεί να μην γίνεται κιόλας (πχ. αν η άδεια είναι σχετικά καινούργια και υπάρχει έλεγχος φύτευσης). Εφόσον θα τροποποιηθούν μελέτες χρειάζεται να υποβληθούν νέες, άρα μιλάμε για ύδρευση, αποχ/ση, ηλεκτρικά και ότι γενικά αλλάζει. Τα ηλεκτρολογικά τα υπόγραφει συν/φος κατάλληλος ειδικότητας (πχ. ΜΜ/ΗΜ).
    2 points
  2. Το με αρ. πρωτ. ΔΤΕ/β/44541/18.11.2015 έγγραφο της Δ/νσης Τοπ/κών Εφαρμογών αφορά σε ένα τυφλό οικόπεδο στον Κορυδαλλό και δίνει την αρμοδιότητα έκδοσης ειδικών όρων δόμησης "στον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, σύμφωνα με την παρ. β της παρ. 9 του άρθρου 7 του Ν. 4067/12 (ΝΟΚ)". Επομένως το έγγραφο ορίζει απλά την αρμοδιότητα υπογραφής του εγγράφου και όχι κάτι που αφορά τον ιδιώτη μηχανικό.
    2 points
  3. Η τροποποίηση ρυμοτομικού δημοσιεύεται σε ΦΕΚ.Η έγκριση ή τροποποίηση των πολεοδομικών σχεδίων οιασδήποτε κλίμακας και η θέσπιση με ρυθμίσεις κανονιστικού χαρακτήρα κάθε είδους όρων δόμησης θεσπίζονται επιτρεπτώς κατά το Σύνταγμα (άρθρο 43 παρ. 2) μόνον με την έκδοση προεδρικού διατάγματος. Ο κανόνας, εξάλλου, αυτός αφορά τόσο τις ρυθμίσεις με αμιγώς κανονιστικό ή με μικτό χαρακτήρα, όσο και τις ατομικές πράξεις, διότι, κατά το Σύνταγμα, ο πολεοδομικός σχεδιασμός συνδέει αρρήκτως αυτές τις κατηγορίες πράξεων. Θα πρέπει να ελέγξεις ποιο είναι σε ισχύ. Η αρμόδια ΥΔΟΜ και το e-poleodomia είναι οι πηγές πληροφόρησης.
    1 point
  4. Το ρυμοτομικό υπερισχύει και λογικά μόνο τροποποίησή του με Π.Δ. μπορεί να μετατρέψει την καμπύλη σε γωνία. Βέβαια καλύτερος σύμβουλος είναι πάντα η Πολεοδομία. Αν μάλιστα το ΔΕ δεν αφορά την συγκεκριμένη γωνία, απλώς την απεικονίζει, δεν το λαμβάνεις κάν υπ' όψιν σου.
    1 point
  5. @aquar από την περιγραφή που δίνεις φαίνεται ότι αφορά κλειστό χώρο, άρα καταχωρείται κανονικά στις επιφάνειες. Δεν προκύπτει από κάπου ότι μπορεί να περιγραφεί στο πεδίο των λοιπών κατασκευών.
    1 point
  6. Λες: "..Το πρόβλημα είναι ότι το κτίριο έχει υπόγειο το οποίο δεν λαμβάνουν υπόψιν τους κατά την έκδοση της απόφασης...", οπότε: Αν η αίτηση είχε τίτλο και Τεχνική Έκθεση με σαφή περιγραφή του κτιρίου (π.χ. Κατεδάφιση ισογείου κτίσματος και καθαίρεση υπογείου" και περιγραφόταν αναλυτικά ο τρόπος καθαίρεσης του υπογείου, τότε η απάντηση της Αρχαιολογίας είναι αρνητική ως προς το Υπόγειο. Αν από την αίτηση δεν προέκυπτε η ύπαρξη του υπογείου ή δεν περιγραφόταν ο τρόπος που θα γίνουν οι εργασίες καθαίρεσης του υπογείου ή ήταν γενικά ασαφής στην περιγραφή του κτιρίου τότε θα πρέπει να ακολουθήσει και νέο αίτημα για κατεδάφιση άλλων χώρων που δεν περιγράφονταν στην πρώτη αίτηση.
    1 point
  7. Για να ξεκολλήσεις πάρε ως δεδομένο τα max που προβλέπει το διάγραμμα κάλυψης της εποχής και με βάση αυτό υπολογίζεις τα ποσοστά υπερβάσεων σου .... (τσεκ κι αν η άδεια έχει σφραγίδα "υπόκειται σε μελλοντικό έλεγχο")
    1 point
  8. Η διαδικασία με λίγα λόγια είναι : 1. Πρωτόκολλο Αδύνατης Τακτοποίησης από την ΥΔΟΜ 2. Κύρωση του πρωτοκόλλου από την Περιφέρεια 3. Έκδοση ειδικών όρων δόμησης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και δημοσίευση σε ΦΕΚ Όλα τα παραπάνω ισχύουν όσο δεν αλλάζει κάτι στο ΠΑΤ. Τη στιγμή που αλλάξει κάτι (π.χ. γκρεμιστεί ένα όμορο κτίσμα) όλα τα παραπάνω ΠΑΥΟΥΝ να ισχύουν. Που σημαίνει ότι έχει νόημα να μπει κάποιος στη διαδικασία όταν είναι έτοιμος να εκδόσει οικοδομική άδεια. Κύριες προϋποθέσεις i. η έλλειψη προσώπου έλαβε χώρα πριν το Ν.651/77 χωρίς υπαιτιότητα του αιτούντος ii. σύμφωνα με το ΠΑΤ κρίθηκε αδύνατη η σύνταξη πράξης για απόκτηση προσώπου
    1 point
  9. Ευτυχώς , εχουμε μέλλον στο νησί.... https://www.facebook.com/reel/543521488751519/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
    1 point
  10. θεωρώ απίθανο να μπορέσεις να βρεις άκρη. Υπήρχε νομοθετικό πλαίσιο της εποχής για σύστημα ανέγερσης κατοικιών (προς οικιστική αποκατάσταση προσφύγων) με την διαδικασία της αυτοστέγασης. Για το πρόγραμμα της στέγασης ήταν αρμόδιο το τότε Υπ. Κοινωνικής Πρόνοιας. Αυτό που είναι και εύκολο και απλό, να θεωρήσεις είτε νομίμως υφιστάμενο ως προ 55 ή για πιο σίγουρα (επειδή ένα κτίσμα προ 55 για να είναι λειτουργικό θα έχει σίγουρα μεταγενέστερες παρεμβάσεις) να το υπάγεις ως προ 75 (κατηγορία 1) και να ξεμπερδεύεις. Με τον τρόπο αυτό δεν θα ψάχνεις σχέδια (αν ποτέ βρεθούν το πιθανότερο είναι να αφορούν σχέδια κτιριακού τύπου που ενέκριναν Νομομηχανικοί της εποχής από το τότε Υπουργείο). Παρεμπιπτόντως, θα πρέπει να έχει ο ιδιοκτήτης και κάποιο τίτλο (στο ιστορικό του λογικά θα αναφέρει και κάποιο παραχωρητήριο).
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.