Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      19.044


  2. HAROUL

    HAROUL

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      371


  3. banskoboy

    banskoboy

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      577


  4. lou

    lou

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      474


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/09/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. @Pavlos33, @GeorgeVasil και @lou σας ευχαριστώ πολύ... Ήδη πήγε ο τοπογράφος να μετρήσει οπότε είμαστε σε αναμονή!!
    2 points
  2. 1 point
  3. Πάτημα 0.26 δεν είναι σωστό. Στο κατέβασμα θα υπάρχει πρόβλημα. Ακόμη και το 0.28 θέλει προεξοχή του μαρμάρου ώστε να βγει 0.30 που είναι επαρκές Μην ξεχνάς τον κανόνα 0,60<2υ+1π<0,66 (όπου το π παίρνεται στο μέσο του πλάτους του σκαλοπατιού). Καλό είναι να είσαι κάπου στη μέση (0,64)
    1 point
  4. Να υπάρχει εννοείς ΦΕΚ χαρακτηρισμού του δρόμου. Ακόμη και αυτό να υπάρχει έχω τη γνώμη από τα όσα έχουμε διαβάσει ως τώρα, ότι για το ΣτΕ θα πρέπει να γίνει μέσω προεδρικού διατάγματος ο χαρακτηρισμός ή στα πλαίσια του σχεδιασμού μέσω των ΤΠΣ/ΤΧΣ. Ζύγισε την κατάσταση. Συζήτησε με τον επενδυτή τις παραμέτρους γιατί αυτός θα πάθει τη ζημιά αν δεν τον ενημερώσει κανείς.
    1 point
  5. Ρεαλιστικά, η γραμμη ανάβασης δεν ειναι στη μέση. Ειδικά για μεγαλύτερες ηλικίες, παμε όσο γινεται προς το πλαι για ασφαλεια.
    1 point
  6. Συνάδελφε δεν ισχύει αυτό.... υπάρχουν κ δρόμοι με πλάτος 2 μέτρα.... Κατά τα άλλα συμφωνώ, το μετρούμενο στο χάρτη με κλίμακα 1/5.000 δεν είναι αξιόπιστο.....αν δεν αναγράφεται τότε είναι όσο προκύπτει από επίλυση και τα ορόσημα...
    1 point
  7. @HAROUL Λόγω του δρόμου διανομής (μη κύριο οδικό δίκτυο) θα χρειαστείς έγκριση εισόδου-εξόδου και όχι μελέτη κυκλοφοριακής σύνδεσης. Η συζήτηση όμως δεν μπορεί να γίνει εάν δεν έχεις πρώτα συντάξει τοπογραφικό διάγραμμα. Υπάρχουν γεωμετρικοί περιορισμοί (μήκη ορατότητας, μη ύπαρξη εμποδίων κλπ) απόσταση από διασταύρωση κλπ που αποτελούν κριτήρια για την χορήγηση άδειας εισόδου εξόδου. Μπορεί δηλαδή ένα παρόδιο γήπεδο να μην πληροί τις προϋποθέσεις κυκλοφοριακής σύνδεσης ή έγκρισης εισόδου εξόδου και έτσι το εν λόγω γήπεδο να καθίσταται μη οικοδομήσιμο για συγκεκριμένες αιτούμενες χρήσεις. Άρα, πριν από κάθε ενέργεια, ο υποψήφιος επενδυτής θα πρέπει να προβεί σε σύνταξη τοπογραφικού διαγράμματος και αίτηση για χορήγηση έγκρισης εισόδου εξόδου ή κυκλοφοριακής σύνδεσης (αναλόγως της αιτούμενης δραστηριότητας και το πόσο αυτή επιβαρύνει τον κυκλοφοριακό φόρτο μιας οδού). Η αιτούμενη κτιριακή εγκατάσταση κέντρου αποκατάστασης ενδέχεται να εντάσσεται στις κτιριακές εγκαταστάσεις κατηγορίας Α (νοσοκομεία, κλινικές κλπ) δηλαδή με χρήση που αποσκοπεί σε εξυπηρέτηση των κινούμενων σε οδούς, επιβαρύνοντας τον κυκλοφοριακό φόρτο και στο βασικό οδικό δίκτυο θα απαιτούνταν κυκλοφοριακή σύνδεση (κάτι σαν αυτές που βλέπεις στα πρατήρια υγρών καυσίμων η τα μεγάλα πολυκαταστήματα) αλλά τηρώ επιφύλαξη για το ότι δεν θα απαιτηθεί τέτοια σύνδεση αφού επί της ουσίας το γήπεδο δεν έχει πρόσωπο σε κύριο οδικό δίκτυο. Τα υπόλοιπα χρήζουν τοπογραφικής μελέτης από έμπειρο τοπογραφο μηχανικό (αν κουμπώνουν σωστά οι πινακίδες της διανομής με την υφιστάμενη κατάσταση κλπ) και υπάρχουν άλλα θέματα στο φόρουμ για να συζητηθούν.
    1 point
  8. Version 2020-07-04-11.33

    2.177 downloads

    Ανανέωση του τελευταίου Toposynt με τη χρήση μη-ASCII για το ελληνικό αλφάβητο σημείων διότι απαιτείται από το τελευταίο AutoCAD. Επίσης έγιναν μικροδιορθώσεις, και το formatting έγινε indent με το Visual Studio Code. Σημειώσεις: Ως font style χρησιμοποιεί το επί του παρόντος επιλεγμένο και λειτουργεί καλύτερα χωρίς annotative style ή/και με height 0. Ξεκίνησα να προσθέσω ρυθμίσεις σταθερές ως επιλογή για να μην επιλέγεις κάθε φορά π.χ. "γράμματα ναι/σημεία ναι/δεκαδικά #" αλλά έμεινε ως TODO. Επίσης: α) Οι PLINE καλό είναι να είναι ορθά κλειστές με το property "closed" και όχι κυριολεκτικά να συμπίπτει το τελευταίο με το πρώτο σημείο γιατί χαλάει η τελευταία σειρά του πίνακα (ή και η περίμετρος) β) Ενδεχομένως λόγω AutoCAD bug το 'Linetype generation' property πρέπει να είναι OFF για να τυπωθεί ξανά το πρώτο σημείο στον πίνακα γ) Εάν θέλετε να έχουν αντίστροφη αρίθμηση τα σύμβολα τρέξτε REVERSE στο PLINE. Χρήση: 1) APPLOAD -> τρέχουμε το αρχείο (ή με (load "toposynt.lsp") αν είναι στο path) 2) TPS ή TOPOSYNT (και επιλέγουμε μία POLYLINE (και μόνο αυτό) 3) Ακολουθάμε τις ερωτήσεις
    1 point
  9. Ο αντίλογος είναι ότι όπου δεν ενδιαφέρεται ο νομοθέτης για το πλήθος των όμοιων παραβάσεων, το λέει : ζζ)δεξαμενές αποχέτευσης..., ηη) οικίσκοι που καλύπτουν αντλητικές εγκαταστάσεις...., ιζιζ) πρόχειρες και προσωρινές κατασκευές από πανί....., ενώ στο ιβιβ γράφει αποθήκη. Η δικιά μου ερμηνεία είναι ότι δεν είναι στο πνεύμα του νόμου η υπαγωγή περισσότερων αποθήκων με συνολικό εμβαδόν > 15μ2. Σκέψου ότι με την λογική αυτή, θα μπορούσαμε να χωρίσουμε μια αποθήκη 100μ2 σε τμήματα <15μ2 (με γυψοσανίδα π.χ.) και να την ρυθμίσουμε με 250€. Το "ανεξαρτήτως αριθμού αυτών" το ερμηνεύω με την λογική ότι μπορείς να εντάξεις σε ένα ΦΚ κατηγορίας 3 περισσότερες της μιας περιπτώσεις (π.χ. μια αποθήκη + μία δεξαμενή + αλλαγή διαστάσεων κουφωμάτων κ.λπ.)
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.