Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
Αρχικά ότι έχει δημιουργήσει καθίζηση στο δικό μου από την εκσκαφή, μετά έχει υπερβεί το ύψος του ( διαπιστωμένο από τοπογράφο )και κάποια άλλα τα οποία δε θα συζητήσω εδω, αν μου επιτρέπετε.
- Σήμερα
-
και ποιο είναι το σοβαρό πρόβλημα που σε δημιουργεί η ενσωμάτωση σοφίτας -ορόφου κλπ με την μεσοτοιχία που σε συνδέει πολεοδομικά και νομικά με τον όμορο!!!
-
Geoms joined the community
-
Όχι δεν υφίσταται οικοδομική άδεια και κανένα άλλο κτίσμα μέσα στο οικόπεδο, πέραν της αποθήκης. Σχετικά με την αποθήκη, δυστυχώς επειδή είναι πολύ μικρή δεν μπορώ να βρω παλιά αεροφωτογραφία που να φαίνεται ξεκάθαρα ότι υπάρχει προ του '83, οπότε έλεγα να το πάω με κατηγορία 3 για να είναι σίγουρα εντάξει. Όσον αφορά στην περιτοίχιση επίσης η παλαιότητα πως θα αποδειχθεί για προ του '83; Να βασιστώ απλά στις πληροφορίες του ιδιοκτήτη χωρίς αποδεικτικό; Δεν θα μπορούσα να βασιστώ στο εξής πεδίο του άρθρου 100 του Ν.4495 "Για τις παραβάσεις οι οποίες δεν εμπίπτουν στις κατηγορίες 1 έως και 12 του πίνακα του Παραρτήματος Α΄ και δεν αντιστοιχίζονται σε επιφάνεια χώρου (τ.μ.), καθώς και για εγκαταστάσεις όπως ορίζονται στις παρ. 19, 26 και 57 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012 (Α΄ 79) που δεν εμπίπτουν στις περιπτώσεις της κατηγορίας 3 του άρθρου 96 καταβάλλεται παράβολο διακοσίων πενήντα (250) ευρώ και το ειδικό πρόστιμο υπολογίζεται με προϋπολογισμό σύμφωνα με το Παράρτημα Β΄. Αν στο Παράρτημα Β΄ δεν περιλαμβάνεται τιμή μονάδος της αυθαίρετης κατασκευής, λαμβάνεται η τιμή μονάδος τιμολογίων αγοράς. Προϋπολογισμός έως και δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ θεωρείται μία (1) παράβαση για την οποία καταβάλλεται πρόστιμο διακοσίων πενήντα (250) ευρώ. " και συνεπώς να βάλω κατηγορία 3 και για τα δυο (αποθήκη και περιτοίχιση) και όχι ένα φύλλο καταγραφής κατηγορίας 3 για την αποθήκη και ένα φύλλο καταγραφής κατηγορίας 4 με 1 λοιπή πολεοδομική παράβαση για την περιτοίχιση;; Έτσι ώστε και ο πελάτης να πληρώσει λιγότερο πρόστιμο. Επίσης, στο πεδίο της δήλωσης τακτοποίησης που λέει "οικοδομική άδεια¨ βάζω αδόμητο ή "όχι, υπέρβαση δόμησης έως 100 τ.μ?"
-
Πρόγραμμα Εξοικονομώ 2021
dimpep replied to nick_61's θέμα in Εξοικονομώ - Αυτονομώ και Εξοικονομώ 2021
Καλησπέρα σε όλους! Θα ήθελα παρακαλώ την βοήθεια σας γιατί εχω απελπιστεί! Εξοικονομώ 2021 Εχω τρεις φορές "Αρνητικά αποτελέσματα ελέγχου Τελικής Εκταμίευσης" λόγω μη ύπαρξης ΑΠΔ για την υποκατηγορία παρέμβασης 2.Γ1(Θερμοπρόσοψη) Στην περίπτωση μου όμως δεν υπάρχει δυνατότητα έκδοσης ΑΠΔ καθώς η πληρωμή εγινε απευθείας στον ΕΦΚΑ και μάλιστα +κάποιο πρόστιμο γιατί δεν ήξερα οτι έπρεπε να παω να κλείσω το έργο και το έκανα καθυστερημένα!Έχουμε καταθέσει ολα τα αποδεικτικά (βεβαίωση προσδιορισμού εισφοράς, τα αποδεικτικά των πληρωμών ακόμα και τον πίνακα 3 που προσδιορίζει τα απαιτούμενα ημερομίσθια καθώς και υπεύθυνη δήλωση οτι ολες οι εισφορές εχουν πληρωθεί αν και φαίνεται σαφώς απο τα υπόλοιπα δικαιολογητικά που εχουν κατατεθεί) Την τελευταία φορά μας είπαν να ξανακάνουμε υποβολή και οτι θα προωθούσαν παράλληλα το αίτημα στον ελεγκτή αλλα εκ του αποτελέσματος δεν έγινε τιποτα. Μάλιστα η σημερινή απόρριψη έγραφε "Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (ΑΠΔ) ή Αντίγραφο Αποδεικτικού Υποβολής ΑΠΔ είναι απαραίτητο δικαιολογητικό" Τι μπορώ να κάνω τωρα;; Ευχαριστώ εκ των προτέρων για οποιαδήποτε βοήθεια! -
Θα προσπαθήσω να εξηγήσω, μεταφέροντας με απλά λόγια, όπως μου τα είπαν. Η άδεια μεταξύ άλλων γράφει: προσθήκη ορόφου - σοφίτας. Αυτή τη σοφίτα δεν τη βρίσκουν και υποψιάζονται ότι έχει ενσωματωθεί το εμβαδόν της στον όροφο.
-
Καλησπέρα σας. Ήρθε η απάντηση από την εταιρεία πιστοποίησης. 2500,00€ με το ΦΠΑ. Είναι πολλά τα χρήματα για ένα eshop το οποίο τώρα άνοιξε. Δεν τα διαθέτω.
-
Καλησπέρα. Δεν μας αναφέρεις αν υφίσταται Ο.Α στο ακίνητο για κάποιο ΄αλλο υφιστάμενο κτίσμα. Αν υποθέσουμε ότι δεν υπάρχει Ο.Α στο ακίνητο, η αυθαίρετη αποθήκη μπορεί να υπαχθεί μόνο στην κατηγορία 3, εκτός και αν προϋφίσταται του 83, οπότε μπορεί να υπαχθεί (εάν συμφέρει) και σε κατηγορία 2. Η αυθαίρετη περιτοίχιση σε διαφορετική κατηγορία από την κατηγορία 3. Αν η παλαιότητα είναι πριν το 1983 τότε μπορείς να ολοκληρώσεις τη δήλωση βάζοντας την περιτοίχιση στην κατηγορία 2 με μια Λ.Π. Επικρατούσα χρήση για τις ανάγκες της δήλωσης βάζεις "υπηρεσίες".
-
εγώ πάλι απορώ με τους μηχανικούς σου, που δεν τους αρκεί το διάγραμμα δόμησης (με το περίγραμμα των κατόψεων και τις όψεις -τομές) και θέλουν και τις ακριβείς κατόψεις που αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του μελετητή της έκδοσης της Ο.Α!!!
-
Kαλησπέρα συνάδελφοι. Σε νέο κτίριο κατοικίας επιφάνειας ισογείου 90 τμ. και ορόφου 60 τμ. μπορώ να ακολουθήσω τις εξαιρέσεις της παρ.5 του άρθ.26 του ΝΟΚ;Τα 70 τ.μ. αναφέρονται στους ορόφους πάνω από το ισόγειο; Euχαριστώ!
-
Καλησπέρα, αυθαίρετη κατασκευή (σκαλοπάτια οικοδομής πάνω στο κοινόχρηστο πεζοδρόμιο) μπορεί να κατεδαφιστεί με έγκριση εκτέλεσης εργασιών? Στο πεδίο ''δικαιολογητικά δικαιώματος υπαγωγής/όροι υπηρεσίας'' μπορώ να ανεβάσω την Έκθεση της Πολεοδομίας για το αυθαίρετο? (δεν υπάρχει και κάποιο άλλο σχετικό έγγραφο). Όσον αφορά τις αναθέσεις-αναλήψεις, αν συμφωνούν μόνο οι 2 από τους 3 συνιδιοκτήτες της οικοδομής, μπορώ να προχωρήσω με την έκδοση της Πράξης ή θέλει 100% συναίνεση. Αν εκδώσω την Πράξη έχοντας ΥΔ μόνο από τους 2 ιδιοκτήτες ενώ ο 3ος διαφωνεί, μπορεί να έχω και εγώ πρόβλημα?
-
Εννομο συμφέρον έχω και τους το έχω αποδείξει, για αυτό και μου έστειλαν τα αρχικά κλειδιά. Ο δικηγόρος μου είπε ότι παιρνουμε τα στοιχεία με εισαγγελική παραγγελία, αλλά ο εισαγγελέας απαιτεί έγγραφη άρνηση της πολεοδομίας να χορηγήσει τα στοιχεία , παρά το έννομο δικαίωμα. Εχει λάθος;
-
ΙΑΣΟΝΑΣ started following Αρνηση πολεοδομίας να δώσει στοιχεία όμορης οικοδομής
-
Αρνηση πολεοδομίας να δώσει στοιχεία όμορης οικοδομής
ΙΑΣΟΝΑΣ replied to MaSc's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
Ζητήστε ό,τι θέλετε (να είστε απολύτως σαφής σε αυτό) από την πολεοδομία εγγράφως, αποδεικνύοντας βεβαίως ότι, έχετε έννομο συμφέρον για το λόγο αυτό. Αν δεν αποδείξετε έννομο συμφέρον δεν έχουν απολύτως καμία υποχρέωση να σας δώσουν το οτιδήποτε... Αν περάσει το εύλογο χρονικό διάστημα που ορίζει ο νόμος (ξέρει ο δικηγόρος σας) να κάνετε τότε έγγραφη καταγγελία για αυθαιρεσίες στον όμορο κ.λπ. Υ.Γ. Με εισαγγελική παραγγελία ή μήνυση δεν πρόκειται να πετύχετε απολύτως τίποτα! -
Εκείνοι όπως και ο δικηγόρος μου, προτείνουν, να ζητήσω να απαντήσουν εγγράφως αρνητικά, ώστε να ζητηθεί εισαγγελική παραγγελία και μήνυση κατά της υπαλλήλου.
-
Αρνηση πολεοδομίας να δώσει στοιχεία όμορης οικοδομής
ekechagi replied to MaSc's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
Οι μηχανικοί που συνεργάζεσαι δεν έχουν να προτείνουν κάτι; -
Γεια σας. Διαθέτω ενα 2οροφο ακίνητο, μεσοτοιχία με έτερο ακίνητο. Ο ιδιοκτήτης του άρχισε να οικοδομεί και επειδή μου έχει δημιουργήσει ένα σοβαρό πρόβλημα συν ότι οι μηχανικοί που συνεργάζομαι, βλεπουν αυθαιρεσίες και υπερβάσεις, ζήτησα απο την αρμόδια πολεοδομία τα στοιχεία της οικοδομικκής άδείας. Μου έστειλαν κλειδιά για το στέλεχος της αδείας και το διάγραμμα δόμησης. Οι μηχανικοί χρειάζονται επιπλεόν στοιχεία και μου ζήτησαν κατόψεις, τομές κλπ. Επανήλθα με συμπληρωματικό αίτημα στην πολεοδομία, το οποίο η υπαλληλος αγνόησε. Σε τηλεφωνική μου επικοινωνία μετα από αρκετές ημέρες, αρνήθηκε να μου δώσει τα στοιχεία, λόγω προσωπικών δεδομένων. Απαντησε ότι έχει εντολή από τον δήμο, να αποστέλει μονο το διάγραμμα δόμησης. Είναι όντως σωστό αυτό που είπε και αν ναι, δε μπορω εγώ που έχω έννομο συμφέρον, να έχω πρόσβαση;
-
Την έντονη δυσαρέσκεια του ΣΜΕΔΕΚΕΜ προκαλεί το Προεδρικό Διάταγμα 194/25 για τις οριοθετήσεις των οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων, καθώς με τις νέες ρυθμίσεις έρχονται αλλαγές στην υφιστάμενη κατάσταση οικοδομησιμότητας ακινήτων. Με το Προεδρικό Διάταγμα της 11.4.2025 (ΦΕΚ 194 Δ) καθορίζονται τα κριτήρια, ο τρόπος και οι διαδικασίες οριοθέτησης των οικισμών της χώρας με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών, καθώς και οι χρήσεις γης και οι γενικοί όροι και περιορισμοί δόμησης αυτών. Η δημοσίευση και έναρξη ισχύος του Π.Δ. προκάλεσε σοβαρές ανησυχίες, ως προς το περιεχόμενο και τη μεθοδολογία σύνταξής του, καθώς οι διατάξεις του επιφέρουν εκτεταμένες αρνητικές συνέπειες στη δυνατότητα δόμησης, την αξία της περιουσίας και τη δυνατότητα ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών και των μικρών οικισμών. Επισημαίνεται ό.τι το νέο Π.Δ. θέτει το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και οι διατάξεις του δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του Π.Δ. οριοθέτησης του οικισμού. Ως «οριοθέτηση» νοείται ο καθορισμός του ορίου του οικισμού και του πολεοδομικού κανονισμού αυτού στο πλαίσιο εκπόνησης Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΤΠΣ), Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) ή αυτοτελούς προεδρικού διατάγματος οριοθέτησης. Δεδομένου ό,τι σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη οι μελέτες των Τοπικών και Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων του Προγράμματος Πολεοδομικών Μεταρρυθμίσεων «Κωνσταντίνος Δοξιάδης», καθώς και των αυτοτελών Π.Δ. οριοθέτησης, οι μελετητές οφείλουν να γνωρίζουν και να λαμβάνουν υπόψη τα οριζόμενα στο νέο Π.Δ., σε συνδυασμό με τις προδιαγραφές που έχουν ήδη θεσμοθετηθεί. Σημειώνεται ό,τι όσον αφορά τις αυτοτελείς μελέτες οριοθέτησης οικισμών είχε εκδοθεί η Υπουργική Απόφαση με αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΠΟΛΣ/73670/1765/2022 «Μεθοδολογία οριοθέτησης οικισμών», ενώ για τις μελέτες ΤΠΣ και ΕΠΣ είχε αναρτηθεί από τον Μάρτιο του 2024 στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΝ το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος οριοθέτησης των οικισμών, το οποίο θα έπρεπε οι μελετητές να λάβουν υπόψη. Τον Σεπτέμβριο του 2024, το αρχικό αυτό σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος πέρασε από τον έλεγχο του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ, Απόφαση 74/2024), το οποίο ήγειρε πλήθος αντιρρήσεων επί αυτού, κυρίως όσον αφορά στη ζώνη Γ, η οποία οριζόταν ως η ζώνη έξω από τις Ζώνες Α, Β και Β1 (συνεκτικό τμήμα προ του 1923, συνεκτικό τμήμα που δημιουργήθηκε από το 1923 έως το 1983, διάσπαρτο τμήμα που δημιουργήθηκε από το 1923 έως το 1983 αντίστοιχα), έως το όριο του οικισμού που είχε καθοριστεί με προγενέστερη μη ακυρωθείσα διοικητική πράξη. Εν συνεχεία, αφού υποβλήθηκε εκ νέου προς έλεγχο στο ΣτΕ τον Δεκέμβριο του 2024, εκδόθηκε το νέο προεδρικό διάταγμα τον Απρίλιο του 2025, χωρίς να περιλαμβάνεται σε αυτό η Ζώνη Γ. Η μεθοδολογία του νέου Προεδρικού Διατάγματος για την οριοθέτηση των οικισμών έχει ήδη προκαλέσει έντονη κριτική, όχι μόνο για τις επιπτώσεις του εξαιτίας των διατάξεων που περιορίζουν τη δόμηση, αλλά και για τις ίδιες τις διαδικασίες και τα κριτήρια που χρησιμοποιεί, με αποτέλεσμα να επηρεάζονται αρνητικά χιλιάδες ιδιοκτήτες, οι οποίοι χάνουν το δικαίωμα δόμησης σε εκτάσεις που είχαν αποκτηθεί με σκοπό την οικοδόμηση, εγείροντας ζητήματα ακόμη και παραβίασης του πολεοδομικού κεκτημένου. Γενικότερα, η μεθοδολογία οριοθέτησης των οικισμών και ο καθορισμός των επιτρεπόμενων χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης χαρακτηρίζεται από γενικευτική, αυστηρή και ανελαστική προσέγγιση, με ανεπαρκή τεκμηρίωση. Τι σημαίνει μείωση ορίων οικισμών Ειδικότερα: Η κατάρτιση και έγκριση του Προεδρικού Διατάγματος έγινε χωρίς ουσιαστική διαβούλευση και αγνοήθηκαν οι ιδιαιτερότητες των μικρών οικισμών και οι ανάγκες των κατοίκων, ο διαχωρισμός των οικισμών σε ζώνες γίνεται με διαφορετικά δικαιώματα δόμησης, βάσει αυθαιρέτων και γενικών κριτήριων ζωοποίησης, χωρίς αξιολόγηση πραγματικής πολεοδομικής ή γεωγραφικής κατάστασης, χωρίς προσαρμογή στις τοπικές συνθήκες, το ανάγλυφο ή το ιστορικό καθεστώς ενός οικισμού, χωρίς να εξετάζεται η λειτουργική ενότητα οικισμών που έχουν αναπτυχθεί με φυσικό και οργανικό τρόπο, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο ρόλος και ο χαρακτήρας του οικισμού στην ευρύτερη περιοχή, τόσο σε δημοτικό όσο και σε πολλές περιπτώσεις σε περιφερειακό επίπεδο (δευτερεύουσα ή παραθεριστική κατοικία, τουριστικός πόλος κ.λπ.),δηλαδή, γενικά, επικρατεί μια λογική «κοπτοραπτικής», χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η πραγματική κατάσταση στο έδαφος. Άμεση η ανάγκη βελτίωσης του Προεδρικού Διατάγματος Έτσι: Οικόπεδα εκτός Ζώνης Β ή Β1 έως το παλιό όριο χάνουν το δικαίωμα δόμησης, ακόμη και αν έχουν πρόσωπο σε δρόμο, καθώς οι οικισμοί χωρίζονται σε τρεις ζώνες: -Ζώνη Α (προ του 1923), -Ζώνη Β (συνεκτικό 1923–1983), και -Ζώνη Β1 (διάσπαρτη ανάπτυξη 1923–1983). Κτίσματα που δεν εμφανίζονται σε αεροφωτογραφίες πριν το έτος 1985, και που αποτελούν τον διαμορφωμένο πολεοδομικό ιστό του οικισμού, δεν συμπεριλαμβάνονται στα όρια αυτού, καθώς όλα τα στοιχεία που αφορούν κτίσματα πρέπει να ανάγονται υποχρεωτικά σε χρόνο προγενέστερο του έτους 1985. Οικισμοί, κάποιοι εκ των μάλιστα με ιδιαίτερη δυναμική σήμερα, δεν μπορούν να οριοθετηθούν με τις διατάξεις που περιγράφονται στο νέο Π.Δ., αφού, είτε δεν εμφανίζονται στην απογραφή της ΕΛΣΤΑΤ έτους 1981 (προαπαιτούμενο για την οριοθέτηση του οικισμού), είτε δεν προκύπτει η ύπαρξη του οικισμού ως αυτοτελούς οικιστικού συνόλου, καθώς θα πρέπει να εντοπίζεται έως το 1985 σύνολο με δέκα (10) τουλάχιστον κτίρια (π.χ. κατοικίες, αποθήκες) ή και άλλες κοινόχρηστες ή κοινωφελείς λειτουργίες ή κοινόχρηστοι χώροι (π.χ. σχολείο, εκκλησία, πλατεία). Οικισμοί ή και μεγάλα τμήματα αυτών δεν μπορούν να οριοθετηθούν ή να αποτελούν τμήματα αυτών, καθώς εμπίπτουν σε περιοχές που εξαιρούνται από το όριο αυτού, καθώς σε πολλές περιπτώσεις: -Εντοπίζονται ολόκληροι οικισμοί ή και τμήματα αυτών που στο πλαίσιο επανέγκρισης ή αναοριοθέτησης εμπίπτουν εντός της έκτασης πλάτους διακοσίων (200) μ. από τον άξονα υπεραστικών τμημάτων του βασικού (πρωτεύοντος) εθνικού οδικού δικτύου, -μεγάλα τμήματα των οικισμών εμπίπτουν σε διατάξεις που αφορούν στην ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας (ποιος ο λόγος να προσδιορίζεται το όριο του οικισμού στην γραμμή δόμησής που προκύπτει από την απόσταση του χαρακτηρισμένου οδικού δικτύου όταν ούτως ή άλλως το κτίριο θα τοποθετείτο στην απόσταση που ορίζεται με το π.δ. 209/1998;), -εντοπίζονται ολόκληροι οικισμοί ή και τμήματα αυτών εντός της ζώνης των 250 μ. από υφιστάμενα κοιμητήρια. Η γραμμή δόμησης, η θέση του κτιρίου στο οικόπεδο και η οικοδομησιμότητα στους οικισμούς, κυρίως τους παραλιακούς, καθώς και ο καθορισμός και αποτύπωση κοινόχρηστων διόδων πλάτους τουλάχιστον τεσσάρων (4,00) μ., που συνδέουν το εσωτερικό δίκτυο κοινόχρηστων χώρων του οικισμού με τη ζώνη παραλίας στους τελευταίους, δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο μελέτης στο πλαίσιο μελέτης ΤΠΣ ή ΕΠΣ, αφού, ούτε η κλίμακα βοηθάει, ούτε το υπόβαθρο στο οποίο συντάσσεται, καθώς θα έπρεπε να υπάρχει τοπογραφική αποτύπωση και εφαρμογή, όπου υφίστανται θεσμικές γραμμές και όρια (γραμμή αιγιαλού και παραλίας κ.λπ.). Τίθεται το ερώτημα, τι γίνεται σε περιπτώσεις που δεν έχει οριοθετηθεί η γραμμή αιγιαλού και παραλίας. Υπάρχουν ασάφειες ως προς τη διαδικασία οριοθέτησης και κυρίως ως προς τον χρόνο που θα αναρτηθούν τα διαγράμματα οριοθέτησης των οικισμών στην περίπτωση που καθορίζονται μέσω των μελετών ΤΠΣ και ΕΠΣ, έτσι ώστε να ενημερωθούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι πολίτες για το τι γίνεται με τις ιδιοκτησίες τους, και να υποβάλουν τυχόν ενστάσεις-αντιρρήσεις. Συγκεκριμένα: Θα αναρτηθούν αυτοτελώς, θα κριθούν οι ενστάσεις-αντιρρήσεις, και θα ακολουθήσει η διαδικασία διαβούλευσης της μελέτης ΤΠΣ ή ΕΠΣ ή η ανάρτηση των διαγραμμάτων θα γίνει ταυτόχρονα με τη διαβούλευση της ΣΜΠΕ και της Κύριας Μελέτης των ΤΠΣ και ΕΠΣ; Έχουν ληφθεί υπόψη αυτοί οι χρόνοι για την έγκαιρη ολοκλήρωση του προγράμματος που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας; Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω είναι προφανές ότι η διαδικασία οριοθέτησης των οικισμών στο πλαίσιο μελετών ΤΠΣ και ΕΠΣ δεν είναι εφικτή, πολύ δε περισσότερο στον χρονικό ορίζοντα που ορίζεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, και θα έπρεπε να αποτελεί αντικείμενο αυτοτελών μελετών οριοθέτησης. Σε κάθε περίπτωση, το Προεδρικό Διάταγμα στη σημερινή του μορφή δεν υπηρετεί την ισόρροπη και δίκαιη ανάπτυξη της υπαίθρου, καθώς η εφαρμογή του ενδέχεται να οδηγήσει στον περιορισμό των αναπτυξιακών δυνατοτήτων των περιοχών και στην ερημοποίηση της υπαίθρου. Αντιθέτως, ενισχύει την απαξίωση της μικρής ιδιοκτησίας και την πιθανή συγκέντρωση γης σε λίγους μεγάλους επενδυτές, ενώ ταυτοχρόνως υπονομεύει την τοπική οικονομία και προκαλεί κοινωνική δυσαρέσκεια. Η ανάγκη για άμεση αναθεώρηση και διαβούλευση με τους επιμέρους φορείς, με γνώμονα την κοινωνική δικαιοσύνη, τη χωρική λογική και τη δημοκρατική συμμετοχή είναι επιτακτική. πηγή: Εργοληπτικόν Βήμα Νο_144 της ΠΕΣΕΔΕ
-
- οριοθέτηση
- οικισμός
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Την έντονη δυσαρέσκεια του ΣΜΕΔΕΚΕΜ προκαλεί το Προεδρικό Διάταγμα 194/25 για τις οριοθετήσεις των οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων, καθώς με τις νέες ρυθμίσεις έρχονται αλλαγές στην υφιστάμενη κατάσταση οικοδομησιμότητας ακινήτων. Με το Προεδρικό Διάταγμα της 11.4.2025 (ΦΕΚ 194 Δ) καθορίζονται τα κριτήρια, ο τρόπος και οι διαδικασίες οριοθέτησης των οικισμών της χώρας με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών, καθώς και οι χρήσεις γης και οι γενικοί όροι και περιορισμοί δόμησης αυτών. Η δημοσίευση και έναρξη ισχύος του Π.Δ. προκάλεσε σοβαρές ανησυχίες, ως προς το περιεχόμενο και τη μεθοδολογία σύνταξής του, καθώς οι διατάξεις του επιφέρουν εκτεταμένες αρνητικές συνέπειες στη δυνατότητα δόμησης, την αξία της περιουσίας και τη δυνατότητα ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών και των μικρών οικισμών. Επισημαίνεται ό.τι το νέο Π.Δ. θέτει το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και οι διατάξεις του δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του Π.Δ. οριοθέτησης του οικισμού. Ως «οριοθέτηση» νοείται ο καθορισμός του ορίου του οικισμού και του πολεοδομικού κανονισμού αυτού στο πλαίσιο εκπόνησης Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΤΠΣ), Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) ή αυτοτελούς προεδρικού διατάγματος οριοθέτησης. Δεδομένου ό,τι σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη οι μελέτες των Τοπικών και Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων του Προγράμματος Πολεοδομικών Μεταρρυθμίσεων «Κωνσταντίνος Δοξιάδης», καθώς και των αυτοτελών Π.Δ. οριοθέτησης, οι μελετητές οφείλουν να γνωρίζουν και να λαμβάνουν υπόψη τα οριζόμενα στο νέο Π.Δ., σε συνδυασμό με τις προδιαγραφές που έχουν ήδη θεσμοθετηθεί. Σημειώνεται ό,τι όσον αφορά τις αυτοτελείς μελέτες οριοθέτησης οικισμών είχε εκδοθεί η Υπουργική Απόφαση με αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΠΟΛΣ/73670/1765/2022 «Μεθοδολογία οριοθέτησης οικισμών», ενώ για τις μελέτες ΤΠΣ και ΕΠΣ είχε αναρτηθεί από τον Μάρτιο του 2024 στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΝ το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος οριοθέτησης των οικισμών, το οποίο θα έπρεπε οι μελετητές να λάβουν υπόψη. Τον Σεπτέμβριο του 2024, το αρχικό αυτό σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος πέρασε από τον έλεγχο του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ, Απόφαση 74/2024), το οποίο ήγειρε πλήθος αντιρρήσεων επί αυτού, κυρίως όσον αφορά στη ζώνη Γ, η οποία οριζόταν ως η ζώνη έξω από τις Ζώνες Α, Β και Β1 (συνεκτικό τμήμα προ του 1923, συνεκτικό τμήμα που δημιουργήθηκε από το 1923 έως το 1983, διάσπαρτο τμήμα που δημιουργήθηκε από το 1923 έως το 1983 αντίστοιχα), έως το όριο του οικισμού που είχε καθοριστεί με προγενέστερη μη ακυρωθείσα διοικητική πράξη. Εν συνεχεία, αφού υποβλήθηκε εκ νέου προς έλεγχο στο ΣτΕ τον Δεκέμβριο του 2024, εκδόθηκε το νέο προεδρικό διάταγμα τον Απρίλιο του 2025, χωρίς να περιλαμβάνεται σε αυτό η Ζώνη Γ. Η μεθοδολογία του νέου Προεδρικού Διατάγματος για την οριοθέτηση των οικισμών έχει ήδη προκαλέσει έντονη κριτική, όχι μόνο για τις επιπτώσεις του εξαιτίας των διατάξεων που περιορίζουν τη δόμηση, αλλά και για τις ίδιες τις διαδικασίες και τα κριτήρια που χρησιμοποιεί, με αποτέλεσμα να επηρεάζονται αρνητικά χιλιάδες ιδιοκτήτες, οι οποίοι χάνουν το δικαίωμα δόμησης σε εκτάσεις που είχαν αποκτηθεί με σκοπό την οικοδόμηση, εγείροντας ζητήματα ακόμη και παραβίασης του πολεοδομικού κεκτημένου. Γενικότερα, η μεθοδολογία οριοθέτησης των οικισμών και ο καθορισμός των επιτρεπόμενων χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης χαρακτηρίζεται από γενικευτική, αυστηρή και ανελαστική προσέγγιση, με ανεπαρκή τεκμηρίωση. Τι σημαίνει μείωση ορίων οικισμών Ειδικότερα: Η κατάρτιση και έγκριση του Προεδρικού Διατάγματος έγινε χωρίς ουσιαστική διαβούλευση και αγνοήθηκαν οι ιδιαιτερότητες των μικρών οικισμών και οι ανάγκες των κατοίκων, ο διαχωρισμός των οικισμών σε ζώνες γίνεται με διαφορετικά δικαιώματα δόμησης, βάσει αυθαιρέτων και γενικών κριτήριων ζωοποίησης, χωρίς αξιολόγηση πραγματικής πολεοδομικής ή γεωγραφικής κατάστασης, χωρίς προσαρμογή στις τοπικές συνθήκες, το ανάγλυφο ή το ιστορικό καθεστώς ενός οικισμού, χωρίς να εξετάζεται η λειτουργική ενότητα οικισμών που έχουν αναπτυχθεί με φυσικό και οργανικό τρόπο, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο ρόλος και ο χαρακτήρας του οικισμού στην ευρύτερη περιοχή, τόσο σε δημοτικό όσο και σε πολλές περιπτώσεις σε περιφερειακό επίπεδο (δευτερεύουσα ή παραθεριστική κατοικία, τουριστικός πόλος κ.λπ.),δηλαδή, γενικά, επικρατεί μια λογική «κοπτοραπτικής», χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η πραγματική κατάσταση στο έδαφος. Άμεση η ανάγκη βελτίωσης του Προεδρικού Διατάγματος Έτσι: Οικόπεδα εκτός Ζώνης Β ή Β1 έως το παλιό όριο χάνουν το δικαίωμα δόμησης, ακόμη και αν έχουν πρόσωπο σε δρόμο, καθώς οι οικισμοί χωρίζονται σε τρεις ζώνες: -Ζώνη Α (προ του 1923), -Ζώνη Β (συνεκτικό 1923–1983), και -Ζώνη Β1 (διάσπαρτη ανάπτυξη 1923–1983). Κτίσματα που δεν εμφανίζονται σε αεροφωτογραφίες πριν το έτος 1985, και που αποτελούν τον διαμορφωμένο πολεοδομικό ιστό του οικισμού, δεν συμπεριλαμβάνονται στα όρια αυτού, καθώς όλα τα στοιχεία που αφορούν κτίσματα πρέπει να ανάγονται υποχρεωτικά σε χρόνο προγενέστερο του έτους 1985. Οικισμοί, κάποιοι εκ των μάλιστα με ιδιαίτερη δυναμική σήμερα, δεν μπορούν να οριοθετηθούν με τις διατάξεις που περιγράφονται στο νέο Π.Δ., αφού, είτε δεν εμφανίζονται στην απογραφή της ΕΛΣΤΑΤ έτους 1981 (προαπαιτούμενο για την οριοθέτηση του οικισμού), είτε δεν προκύπτει η ύπαρξη του οικισμού ως αυτοτελούς οικιστικού συνόλου, καθώς θα πρέπει να εντοπίζεται έως το 1985 σύνολο με δέκα (10) τουλάχιστον κτίρια (π.χ. κατοικίες, αποθήκες) ή και άλλες κοινόχρηστες ή κοινωφελείς λειτουργίες ή κοινόχρηστοι χώροι (π.χ. σχολείο, εκκλησία, πλατεία). Οικισμοί ή και μεγάλα τμήματα αυτών δεν μπορούν να οριοθετηθούν ή να αποτελούν τμήματα αυτών, καθώς εμπίπτουν σε περιοχές που εξαιρούνται από το όριο αυτού, καθώς σε πολλές περιπτώσεις: -Εντοπίζονται ολόκληροι οικισμοί ή και τμήματα αυτών που στο πλαίσιο επανέγκρισης ή αναοριοθέτησης εμπίπτουν εντός της έκτασης πλάτους διακοσίων (200) μ. από τον άξονα υπεραστικών τμημάτων του βασικού (πρωτεύοντος) εθνικού οδικού δικτύου, -μεγάλα τμήματα των οικισμών εμπίπτουν σε διατάξεις που αφορούν στην ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας (ποιος ο λόγος να προσδιορίζεται το όριο του οικισμού στην γραμμή δόμησής που προκύπτει από την απόσταση του χαρακτηρισμένου οδικού δικτύου όταν ούτως ή άλλως το κτίριο θα τοποθετείτο στην απόσταση που ορίζεται με το π.δ. 209/1998;), -εντοπίζονται ολόκληροι οικισμοί ή και τμήματα αυτών εντός της ζώνης των 250 μ. από υφιστάμενα κοιμητήρια. Η γραμμή δόμησης, η θέση του κτιρίου στο οικόπεδο και η οικοδομησιμότητα στους οικισμούς, κυρίως τους παραλιακούς, καθώς και ο καθορισμός και αποτύπωση κοινόχρηστων διόδων πλάτους τουλάχιστον τεσσάρων (4,00) μ., που συνδέουν το εσωτερικό δίκτυο κοινόχρηστων χώρων του οικισμού με τη ζώνη παραλίας στους τελευταίους, δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο μελέτης στο πλαίσιο μελέτης ΤΠΣ ή ΕΠΣ, αφού, ούτε η κλίμακα βοηθάει, ούτε το υπόβαθρο στο οποίο συντάσσεται, καθώς θα έπρεπε να υπάρχει τοπογραφική αποτύπωση και εφαρμογή, όπου υφίστανται θεσμικές γραμμές και όρια (γραμμή αιγιαλού και παραλίας κ.λπ.). Τίθεται το ερώτημα, τι γίνεται σε περιπτώσεις που δεν έχει οριοθετηθεί η γραμμή αιγιαλού και παραλίας. Υπάρχουν ασάφειες ως προς τη διαδικασία οριοθέτησης και κυρίως ως προς τον χρόνο που θα αναρτηθούν τα διαγράμματα οριοθέτησης των οικισμών στην περίπτωση που καθορίζονται μέσω των μελετών ΤΠΣ και ΕΠΣ, έτσι ώστε να ενημερωθούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι πολίτες για το τι γίνεται με τις ιδιοκτησίες τους, και να υποβάλουν τυχόν ενστάσεις-αντιρρήσεις. Συγκεκριμένα: Θα αναρτηθούν αυτοτελώς, θα κριθούν οι ενστάσεις-αντιρρήσεις, και θα ακολουθήσει η διαδικασία διαβούλευσης της μελέτης ΤΠΣ ή ΕΠΣ ή η ανάρτηση των διαγραμμάτων θα γίνει ταυτόχρονα με τη διαβούλευση της ΣΜΠΕ και της Κύριας Μελέτης των ΤΠΣ και ΕΠΣ; Έχουν ληφθεί υπόψη αυτοί οι χρόνοι για την έγκαιρη ολοκλήρωση του προγράμματος που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας; Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω είναι προφανές ότι η διαδικασία οριοθέτησης των οικισμών στο πλαίσιο μελετών ΤΠΣ και ΕΠΣ δεν είναι εφικτή, πολύ δε περισσότερο στον χρονικό ορίζοντα που ορίζεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, και θα έπρεπε να αποτελεί αντικείμενο αυτοτελών μελετών οριοθέτησης. Σε κάθε περίπτωση, το Προεδρικό Διάταγμα στη σημερινή του μορφή δεν υπηρετεί την ισόρροπη και δίκαιη ανάπτυξη της υπαίθρου, καθώς η εφαρμογή του ενδέχεται να οδηγήσει στον περιορισμό των αναπτυξιακών δυνατοτήτων των περιοχών και στην ερημοποίηση της υπαίθρου. Αντιθέτως, ενισχύει την απαξίωση της μικρής ιδιοκτησίας και την πιθανή συγκέντρωση γης σε λίγους μεγάλους επενδυτές, ενώ ταυτοχρόνως υπονομεύει την τοπική οικονομία και προκαλεί κοινωνική δυσαρέσκεια. Η ανάγκη για άμεση αναθεώρηση και διαβούλευση με τους επιμέρους φορείς, με γνώμονα την κοινωνική δικαιοσύνη, τη χωρική λογική και τη δημοκρατική συμμετοχή είναι επιτακτική. πηγή: Εργοληπτικόν Βήμα Νο_144 της ΠΕΣΕΔΕ View full είδηση
-
- οριοθέτηση
- οικισμός
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Χρηματοδοτική «ένεση» 17,5 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB) δέχεται η ελληνική εταιρεία Joltie, με στόχο την ενίσχυση και επέκταση του δημόσιου δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο. Η επένδυση, που υλοποιείται μέσω του προγράμματος InvestEU, προβλέπει την εγκατάσταση περίπου 2.200 νέων φορτιστών έως το 2029, βάζοντας γερά θεμέλια για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και τη μετάβαση σε πιο βιώσιμες μεταφορές, σύμφωνα με δημοσίευμα του Euronews. Με την κίνηση αυτή ενισχύεται η υποδομή που απαιτείται για την απανθρακοποίηση των μεταφορών, τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και την προσφορά μιας πιο πράσινης, προσιτής και λειτουργικής καθημερινότητας για τους οδηγούς. Η επένδυση εντάσσεται στον στρατηγικό σχεδιασμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Πράσινη Μετάβαση και τους στόχους του InvestEU για τη «Μετακίνηση του Μέλλοντος». Παράλληλα, στηρίζει τον οδικό χάρτη της Climate Bank και τις πολιτικές μεταφορών της EIB, κλείνοντας υφιστάμενα κενά της αγοράς και επιταχύνοντας την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων. Όπως δήλωσε ο Αντιπρόεδρος της Τράπεζας Γιάννης Τσακίρης, «η συνεργασία με τη Joltie θα ενισχύσει τις υποδομές φόρτισης σε Ελλάδα και Κύπρο, καθιστώντας την ηλεκτροκίνηση πιο προσιτή και οικονομικά συμφέρουσα. Με τη στήριξη του InvestEU, η χρηματοδότηση θα λειτουργήσει ως καταλύτης για ιδιωτικές επενδύσεις και θα ενισχύσει την τοπική ικανότητα να πετύχουμε τους κλιματικούς μας στόχους». Γ. Πεχλιβάνογλου (Joltie): Η ηλεκτροκίνηση είναι ήδη εδώ Η Joltie, που ιδρύθηκε το 2022 και έχει έδρα την Αττική, έχει ήδη εγκαταστήσει περίπου το ένα τρίτο των φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων της Ελλάδας, ενώ λειτουργεί πάνω από 500 μονάδες σε Ελλάδα και Κύπρο. Με τη νέα αυτή χρηματοδότηση, η εταιρεία σχεδιάζει να επεκτείνει το δίκτυο σε περιοχές που μέχρι σήμερα παραμένουν λιγότερο εξυπηρετούμενες, όπως τα απομακρυσμένα νησιά και οι περιφερειακές πόλεις, ενισχύοντας την παρουσία της σε μια αγορά ηλεκτροκίνησης που αναπτύσσεται ραγδαία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. «Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι το μέλλον, είναι ήδη εδώ», δήλωσε ο CEO της εταιρείας Γιώργος Πεχλιβάνογλου, υπογραμμίζοντας ότι η επένδυση της EIB αποτελεί θεσμική αναγνώριση του μοντέλου της Joltie και επιταχύνει την ανάπτυξη ενός δικτύου φόρτισης υψηλής διαθεσιμότητας. «Στόχος μας είναι περισσότερες επιλογές και πραγματική ευκολία για τους οδηγούς σε Ελλάδα και Κύπρο, με τεχνολογία σχεδιασμένη και κατασκευασμένη εδώ, συμβάλλοντας σε μια πιο καθαρή καθημερινότητα», πρόσθεσε. View full είδηση