Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
manikol joined the community
- Σήμερα
-
Τον Σεπτέμβριο στη Χιλή θα ληφθεί η απόφαση που μπορεί να βάλει το Γεωπάρκο της Νισύρου στην ελίτ του διεθνούς δικτύου Γεωπάρκων της UNESCO. Στη σύγχρονη εποχή του τουρισμού, η ανάδειξη αξιοθέατων και σημείων έντονου τουριστικού ενδιαφέροντος μέσω διαδικτύου και ψηφιακών εργαλείων είναι must. Σε αυτό το πλαίσιο η ελληνική κυβέρνηση έθεσε σε εφαρμογή ένα νέο εργαλείο πληροφόρησης και ανάδειξης του γεωλογικού πλούτου της Νισύρου, με τίτλο «Ψηφιακός Ξεναγός του Γεωπάρκου Νισύρου». Το Γεωπάρκο της Νισύρου@georgios mitropoulos Πρόκειται για δράση που χρηματοδοτήθηκε από την Γενική Γραμματεία Αιγαίου & Νησιωτική Πολιτικής και έχει ως στόχο την όσον το δυνατόν καλύτερη ανάδειξη του Γεωπάρκου που στοχεύει στην ένταξή του στο Δίκτυο Γεωπάρκων της UNESCO. Η απόφαση θα ληφθεί τον Σεπτέμβριο στην Χιλή, όπου και θα πραγματοποιηθεί, η Παγκόσμια Διάσκεψη των Γεωπάρκων του Οργανισμού. Γεωπάρκο Νισύρου@georgios mitropoulos Η Νίσυρος, αποτελεί έναν γεωλογικό θησαυρό με μοναδικά χαρακτηριστικά που την καθιστούν προορισμό γεωλογικού ενδιαφέροντος, καθώς οι γεωλογικοί σχηματισμοί της, οι ηφαιστειακές της δομές και η εντυπωσιακή καλντέρα είναι μερικά από τα στοιχεία που προσελκύουν επιστήμονες και τουρίστες από όλο τον κόσμο. Γεωπάρκο Νισύρου@georgios mitropoulos Μέσω της Δράσης επετεύχθη η ανάπτυξη του «Ψηφιακού Ξεναγού» που παρέχει στους επισκέπτες και στους φίλους του νησιού, μία ολοκληρωμένη και διαδραστική εμπειρία ξενάγησης, χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες για την ανάδειξη της γεωλογικής και πολιτιστικής κληρονομιάς του Γεωπάρκου της Νισύρου. Η Δράση, αποτελεί καρπό της συνεργασίας μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, του Δήμου Νισύρου, της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Νισύρου (Δ.Η.Κ.Ε.Ν.) και του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με επικεφαλής την καθηγήτρια κα Παρασκευή Νομικού. Γεωπάρκο Νισύρου@georgios mitropoulos «Δράση που ενισχύει την υποψηφιότητα της Νισύρου για την UNESCO» Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής δήλωσε πως «ο Ψηφιακός Ξεναγός του Γεωπάρκου Νισύρου, συνδυάζει την επιστημονική τεκμηρίωση, την καινοτομία και την ουσιαστική ενίσχυση της νησιωτικής ταυτότητας» και πρόσθεσε: «Η πρωτοβουλία αυτή, με επιστημονικά υπεύθυνη την Καθηγήτρια κα Παρασκευή Νομικού και τη χρηματοδότηση της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, αποτελεί μια ολοκληρωμένη δράση ανάδειξης της γεωλογικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της Νισύρου. Ταυτόχρονα, ενισχύει καθοριστικά την προσεχή υποψηφιότητα του νησιού για ένταξη στο Παγκόσμιο Δίκτυο Γεωπάρκων της UNESCO, το Σεπτέμβριο του 2025. Η εφαρμογή αυτή, πέραν της τεχνολογικής και αισθητικής της αρτιότητας, εκπέμπει ένα ισχυρό μήνυμα: ότι τα νησιά μας διαθέτουν όχι μόνο φυσική ομορφιά, αλλά και δυναμισμό, επιστημονική αξία και πολιτισμικό βάθος.» Για να κατεβάσετε την εφαρμογή και να περιηγηθείτε στο Γεωπάρκο της Νισύρου, πατήστε ΕΔΩ. Ο ψηφιακός ξεναγός του Γεωπάρκου Νισύρουhttps://nisyrosgeopark.gr/el/geosites/ Δείτε ΕΔΩ τη λίστα με όλα τα Γεωπάρκα της UNESCO (συμπεριλαμβάνονται από Κύπρο και Ελλάδα). View full είδηση
-
Τον Σεπτέμβριο στη Χιλή θα ληφθεί η απόφαση που μπορεί να βάλει το Γεωπάρκο της Νισύρου στην ελίτ του διεθνούς δικτύου Γεωπάρκων της UNESCO. Στη σύγχρονη εποχή του τουρισμού, η ανάδειξη αξιοθέατων και σημείων έντονου τουριστικού ενδιαφέροντος μέσω διαδικτύου και ψηφιακών εργαλείων είναι must. Σε αυτό το πλαίσιο η ελληνική κυβέρνηση έθεσε σε εφαρμογή ένα νέο εργαλείο πληροφόρησης και ανάδειξης του γεωλογικού πλούτου της Νισύρου, με τίτλο «Ψηφιακός Ξεναγός του Γεωπάρκου Νισύρου». Το Γεωπάρκο της Νισύρου@georgios mitropoulos Πρόκειται για δράση που χρηματοδοτήθηκε από την Γενική Γραμματεία Αιγαίου & Νησιωτική Πολιτικής και έχει ως στόχο την όσον το δυνατόν καλύτερη ανάδειξη του Γεωπάρκου που στοχεύει στην ένταξή του στο Δίκτυο Γεωπάρκων της UNESCO. Η απόφαση θα ληφθεί τον Σεπτέμβριο στην Χιλή, όπου και θα πραγματοποιηθεί, η Παγκόσμια Διάσκεψη των Γεωπάρκων του Οργανισμού. Γεωπάρκο Νισύρου@georgios mitropoulos Η Νίσυρος, αποτελεί έναν γεωλογικό θησαυρό με μοναδικά χαρακτηριστικά που την καθιστούν προορισμό γεωλογικού ενδιαφέροντος, καθώς οι γεωλογικοί σχηματισμοί της, οι ηφαιστειακές της δομές και η εντυπωσιακή καλντέρα είναι μερικά από τα στοιχεία που προσελκύουν επιστήμονες και τουρίστες από όλο τον κόσμο. Γεωπάρκο Νισύρου@georgios mitropoulos Μέσω της Δράσης επετεύχθη η ανάπτυξη του «Ψηφιακού Ξεναγού» που παρέχει στους επισκέπτες και στους φίλους του νησιού, μία ολοκληρωμένη και διαδραστική εμπειρία ξενάγησης, χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες για την ανάδειξη της γεωλογικής και πολιτιστικής κληρονομιάς του Γεωπάρκου της Νισύρου. Η Δράση, αποτελεί καρπό της συνεργασίας μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, του Δήμου Νισύρου, της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Νισύρου (Δ.Η.Κ.Ε.Ν.) και του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με επικεφαλής την καθηγήτρια κα Παρασκευή Νομικού. Γεωπάρκο Νισύρου@georgios mitropoulos «Δράση που ενισχύει την υποψηφιότητα της Νισύρου για την UNESCO» Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής δήλωσε πως «ο Ψηφιακός Ξεναγός του Γεωπάρκου Νισύρου, συνδυάζει την επιστημονική τεκμηρίωση, την καινοτομία και την ουσιαστική ενίσχυση της νησιωτικής ταυτότητας» και πρόσθεσε: «Η πρωτοβουλία αυτή, με επιστημονικά υπεύθυνη την Καθηγήτρια κα Παρασκευή Νομικού και τη χρηματοδότηση της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, αποτελεί μια ολοκληρωμένη δράση ανάδειξης της γεωλογικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της Νισύρου. Ταυτόχρονα, ενισχύει καθοριστικά την προσεχή υποψηφιότητα του νησιού για ένταξη στο Παγκόσμιο Δίκτυο Γεωπάρκων της UNESCO, το Σεπτέμβριο του 2025. Η εφαρμογή αυτή, πέραν της τεχνολογικής και αισθητικής της αρτιότητας, εκπέμπει ένα ισχυρό μήνυμα: ότι τα νησιά μας διαθέτουν όχι μόνο φυσική ομορφιά, αλλά και δυναμισμό, επιστημονική αξία και πολιτισμικό βάθος.» Για να κατεβάσετε την εφαρμογή και να περιηγηθείτε στο Γεωπάρκο της Νισύρου, πατήστε ΕΔΩ. Ο ψηφιακός ξεναγός του Γεωπάρκου Νισύρουhttps://nisyrosgeopark.gr/el/geosites/ Δείτε ΕΔΩ τη λίστα με όλα τα Γεωπάρκα της UNESCO (συμπεριλαμβάνονται από Κύπρο και Ελλάδα).
-
διαχρονικά επίκαιρο...
-
θα μπορούσε, ενδεχομένως, αν έβαζε ο διάολος το χέρι του... 😈
-
Κοινώς το πρόβλημα είναι τι εστί ρέμα. Ότι είχαν βάλει πριν 30-50 χρόνια σε κάτι διαγράμματα; Δλδ ότι ζωγράφισαν οι τότε. Και ο Θεός βοηθός. Για τι λεκάνη απορροής μιλάμε; Όχι ότι έχει και πολύ νερό στη Πάρο... Αν δεν δεις και μια φωτογραφία δεν μπορείς να καταλάβεις τιποτα. Αλλά φαντάζομαι ότι για να έγινε θέμα τότε κάτι παίζει. Προφανώς η αρτιότητα και το σχήμα του οικοπεδου δεν βοηθάει, αν του βγάλουν και την άδεια off, μάλλον τώρα δεν θα μπορεί να εκδώσει καινούργια οπότε τρέχει και ο ιδιοκτήτης... Για αυτό με το ΣΥΠΟΘΑ, μάλλον η λογικη είναι ότι του βγάλανε άκυρη την άδεια γιατί θα γράψανε οτι δεν έγινε αποτύπωση του ρέματος ως ώφειλε και ο άλλος είπε απλά ότι δεν ώφειλε αφού δεν υπάρχει στα σχέδια. Ε ένταξη τον καταλαβαίνω τον ιδιοκτήτη, το κυνηγάει. Και εγώ όταν κάνω τοπογραφικά δεν κάθομαι να δω τι λέει το 5αρι και εάν έχει διακεκομμένες γραμμουλες για να πω ότι εκεί είναι ρέμα και να βγάλω τα ματάκια μου, ειδικά εάν υπάρχουν πιο λεπτομερή σχέδια που δεν το δείχνουν. Αλλά οκ όπως είπα, εάν δεν δεις την κατάσταση από κοντά, να εκτιμήσεις το πρόβλημα και το να δείξες, δεν μπορείς να κρίνεις εκ του ασφαλούς.
-
μα καλά έκανες μαν....
-
Προς Θεού! 😄 Πολύ σωστά τα λες. Δεν ήθελα να σε διορθωσω, απλά να συμπληρώσω ήθελα τις λέξεις κλειδιά προς κάθε ενδιαφερόμενο.
-
σωστός.... πάντα οι σχέσεις με τα των εκπροσώπων του Θεού δεν ήταν το φόρτε μου .... Στο δια ταύτα όμως η κεντρική ιδέα δεν άλλαξε ....
-
Ανησυχητική ωστόσο η επιβράδυνση τόσο της ηλέκτρισης όσο και των νέων αιτήσεων έργων αυτοπαραγωγής, από πολίτες, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, μετά την έναρξη εφαρμογής του ταυτοχρονισμένου συμψηφισμού, σύμφωνα με τη νέα ανασκόπηση του Green Tank. Η λιγνιτική περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας εξακολουθεί να αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα διαθεσιμότητας ηλεκτρικού χώρου. Η 7η ανασκόπηση του Green Tank για την αυτοπαραγωγή και τις ενεργειακές κοινότητες στην Ελλάδα αναλύει τα πιο πρόσφατα δεδομένα του ΓΕΜΗ και του ΔΕΔΔΗΕ και καταγράφει τις σημαντικότερες εξελίξεις στο θεσμικό πλαίσιο και τον κοινοβουλευτικό έλεγχο. Από τον Οκτώβριο του 2024 καθοριστικό ρόλο έχει διαδραματίσει η μετάβαση από τον (εικονικό) ενεργειακό συμψηφισμό στον (εικονικό) ταυτοχρονισμένο συμψηφισμό. Τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτή η θεσμική αλλαγή επέφερε στασιμότητα στις αιτήσεις έργων αυτοπαραγωγής, ειδικά από ενεργειακές κοινότητες, ενώ επιβράδυνε σημαντικά και τα νέα αιτήματα για έργα αυτοπαραγωγής συνολικά. Την ίδια στιγμή, υπήρξε θετική ανταπόκριση στο πρόγραμμα «Απόλλων» από τις περιφέρειες της χώρας, καθώς δέκα Ενεργειακές Κοινότητες Πολιτών (ΕΚΠ) συστάθηκαν σε ισάριθμες περιφέρειες προκειμένου να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα που έχει στόχο την κάλυψη μεγάλου τμήματος των ενεργειακών αναγκών των περιφερειών καθώς και των ευάλωτων πολιτών με την εφαρμογή εικονικού ταυτοχρονισμένου συμψηφισμού. Με φόντο αυτές τις εξελίξεις, τα βασικότερα ευρήματα της ανάλυσης συνοψίζονται ως εξής: Μειώθηκαν οι ενεργειακές κοινότητες: Στην Ελλάδα λειτουργούν σήμερα 1,703 ενεργειακές κοινότητες όλων των νομικών μορφών, 20 λιγότερες από την τελευταία καταγραφή (Σεπτέμβριος 2024). Στασιμότητα στις νέες αιτήσεις: Tην περίοδο Ιανουαρίου 2024 – Μαρτίου 2025 κατατέθηκαν μόνο 60 νέες αιτήσεις έργων, ενώ μόλις 2 από αυτές εφαρμόζουν το νέο σχήμα του εικονικού ταυτοχρονισμένου συμψηφισμού. Παραμένει μικρό το μερίδιο της αυτοπαραγωγής ανάμεσα στα ηλεκτρισμένα έργα ενεργειακών κοινοτήτων: Έχουν συνδεθεί 1,932 έργα ισχύος 1,397.5 MW. Τα 1,792 από αυτά με ισχύ 1,335.7 MW είναι εμπορικά έργα, ενώ μόνο 140 έργα αυτοπαραγωγής ισχύος 61.8 MW έχουν ηλεκτριστεί ως τώρα (μόλις το 4.4% του συνόλου). Επιβραδύνεται η ηλέκτριση έργων ενεργειακών κοινοτήτων: Ενώ το 2023 συνδέθηκαν 408 έργα ισχύος 309.9 MW, το 2024 συνδέθηκαν 299 έργα ισχύος 212.3 MW ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2025 ηλεκτρίστηκαν μόλις 42 έργα ισχύος 34.4 MW. Εξαίρεση αποτελούν τα έργα αυτοπαραγωγής από ενεργειακές κοινότητες των οποίων η ηλεκτρισμένη ισχύς υπερ-τριπλασιάστηκε το 2024, αλλά παραμένει συγκριτικά χαμηλή. H Κεντρική Μακεδονία διατηρεί τα ηνία: Πρώτη η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε πλήθος (380) και ηλεκτρισμένη ισχύ έργων ενεργειακών κοινοτήτων (353.7 MW). Σε δυσμενή θέση η «λιγνιτική» Δυτική Μακεδονία: Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας είναι δεύτερη πανελλαδικά σε πλήθος ενεργειακών κοινοτήτων (294) αλλά αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα διαθεσιμότητας ηλεκτρικού χώρου. Σε κάθε μία αίτηση έργου που ηλεκτρίζεται αντιστοιχούν τρεις ακυρωμένες αιτήσεις, ενώ έχει και το μεγαλύτερο μερίδιο ακυρωμένων έργων με γνωστοποίηση αδυναμίας σύνδεσης (87.4%). Οι θεσμικές αλλαγές στην αυτοπαραγωγή επιβράδυναν την πορεία των αιτήσεων: Μετά το «άλμα» του 2023 όπου κατατέθηκαν 21,350 νέες αιτήσεις έργων αυτοπαραγωγής, οι νέες αιτήσεις το 2024 περιορίστηκαν στις 13,966, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2025 υποβλήθηκαν μόνο 1,576 νέες αιτήσεις. Η «σκυτάλη» της αυτοπαραγωγής περνά σταδιακά στον ταυτοχρονισμό: Από την έναρξη υποδοχής αιτήσεων (εικονικού) ταυτοχρονισμένου συμψηφισμού τον Οκτώβριο 2024, το 62.2% των 2,644 νέων αιτήσεων αυτοπαραγωγής πανελλαδικά, εφαρμόζουν είτε ταυτοχρονισμένο (1.529), είτε εικονικό ταυτοχρονισμένο συμψηφισμό (116). Κοντά στο «ορόσημο» του 1 GW η αυτοπαραγωγή: Ως τον Μάρτιο του 2025, είχαν συνδεθεί 32,955 έργα αυτοπαραγωγής ισχύος 937.6 MW σε ολόκληρη την επικράτεια, με το μεγαλύτερο τμήμα αυτών (871.9 MW) να χρησιμοποιεί φωτοβολταϊκά συστήματα. Σε αναζήτηση επιπλέον ηλεκτρικού χώρου για αυτοπαραγωγή: Το άθροισμα της ισχύος των εκκρεμών έργων αυτοπαραγωγής και αυτής των ηλεκτρισμένων έργων αγγίζει τα 1,865 MW, πλησιάζοντας έτσι τα 2 GW που είναι ο ηλεκτρικός χώρος για έργα αυτοπαραγωγής, ο οποίος προβλέπεται από τον ν.5037/2023. «Επτά χρόνια μετά τον ιδρυτικό νόμο για τις ενεργειακές κοινότητες και ενώ η αυτοπαραγωγή ενέργειας έχει μπει στην καθημερινότητα αρκετών πολιτών, η διεύρυνση της συμμετοχής στην ενεργειακή μετάβαση, παραμένει ζητούμενο. Η Πολιτεία οφείλει να ενισχύει των θεσμό των ενεργειακών κοινοτήτων και την αυτοπαραγωγή συνολικότερα, επεκτείνοντας τον διαθέσιμο ηλεκτρικό χώρο στα 3GW, και αξιοποιώντας τους εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους για τη στήριξη έργων αυτοπαραγωγής», δήλωσε ο Νίκος Μάντζαρης, αναλυτής πολιτικής του Green Tank. Σημειώσεις για τους/τις συντάκτες/συντάκτριες: Για το πλήθος των ενεργειακών κοινοτήτων έχουν χρησιμοποιηθεί τα δεδομένα του ΓΕΜΗ έως τον Απρίλιο 2025, ενώ για όλα τα υπόλοιπα μεγέθη χρησιμοποιούνται τα δεδομένα του ΔΕΔΔΗΕ μέχρι και τον Μάρτιο 2025. Μπορείτε να διαβάσετε την πλήρη ανασκόπηση με τίτλο «Ενεργειακές κοινότητες & αυτοπαραγωγή στην Ελλάδα #7» σε αυτόν τον σύνδεσμο. Μπορείτε να διατρέξετε τα νέα δεδομένα στο Παρατηρητήριο Ενεργειακών Κοινοτήτων & Αυτοπαραγωγής του Green Tank σε αυτόν τον σύνδεσμο. View full είδηση
-
Ανησυχητική ωστόσο η επιβράδυνση τόσο της ηλέκτρισης όσο και των νέων αιτήσεων έργων αυτοπαραγωγής, από πολίτες, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, μετά την έναρξη εφαρμογής του ταυτοχρονισμένου συμψηφισμού, σύμφωνα με τη νέα ανασκόπηση του Green Tank. Η λιγνιτική περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας εξακολουθεί να αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα διαθεσιμότητας ηλεκτρικού χώρου. Η 7η ανασκόπηση του Green Tank για την αυτοπαραγωγή και τις ενεργειακές κοινότητες στην Ελλάδα αναλύει τα πιο πρόσφατα δεδομένα του ΓΕΜΗ και του ΔΕΔΔΗΕ και καταγράφει τις σημαντικότερες εξελίξεις στο θεσμικό πλαίσιο και τον κοινοβουλευτικό έλεγχο. Από τον Οκτώβριο του 2024 καθοριστικό ρόλο έχει διαδραματίσει η μετάβαση από τον (εικονικό) ενεργειακό συμψηφισμό στον (εικονικό) ταυτοχρονισμένο συμψηφισμό. Τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτή η θεσμική αλλαγή επέφερε στασιμότητα στις αιτήσεις έργων αυτοπαραγωγής, ειδικά από ενεργειακές κοινότητες, ενώ επιβράδυνε σημαντικά και τα νέα αιτήματα για έργα αυτοπαραγωγής συνολικά. Την ίδια στιγμή, υπήρξε θετική ανταπόκριση στο πρόγραμμα «Απόλλων» από τις περιφέρειες της χώρας, καθώς δέκα Ενεργειακές Κοινότητες Πολιτών (ΕΚΠ) συστάθηκαν σε ισάριθμες περιφέρειες προκειμένου να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα που έχει στόχο την κάλυψη μεγάλου τμήματος των ενεργειακών αναγκών των περιφερειών καθώς και των ευάλωτων πολιτών με την εφαρμογή εικονικού ταυτοχρονισμένου συμψηφισμού. Με φόντο αυτές τις εξελίξεις, τα βασικότερα ευρήματα της ανάλυσης συνοψίζονται ως εξής: Μειώθηκαν οι ενεργειακές κοινότητες: Στην Ελλάδα λειτουργούν σήμερα 1,703 ενεργειακές κοινότητες όλων των νομικών μορφών, 20 λιγότερες από την τελευταία καταγραφή (Σεπτέμβριος 2024). Στασιμότητα στις νέες αιτήσεις: Tην περίοδο Ιανουαρίου 2024 – Μαρτίου 2025 κατατέθηκαν μόνο 60 νέες αιτήσεις έργων, ενώ μόλις 2 από αυτές εφαρμόζουν το νέο σχήμα του εικονικού ταυτοχρονισμένου συμψηφισμού. Παραμένει μικρό το μερίδιο της αυτοπαραγωγής ανάμεσα στα ηλεκτρισμένα έργα ενεργειακών κοινοτήτων: Έχουν συνδεθεί 1,932 έργα ισχύος 1,397.5 MW. Τα 1,792 από αυτά με ισχύ 1,335.7 MW είναι εμπορικά έργα, ενώ μόνο 140 έργα αυτοπαραγωγής ισχύος 61.8 MW έχουν ηλεκτριστεί ως τώρα (μόλις το 4.4% του συνόλου). Επιβραδύνεται η ηλέκτριση έργων ενεργειακών κοινοτήτων: Ενώ το 2023 συνδέθηκαν 408 έργα ισχύος 309.9 MW, το 2024 συνδέθηκαν 299 έργα ισχύος 212.3 MW ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2025 ηλεκτρίστηκαν μόλις 42 έργα ισχύος 34.4 MW. Εξαίρεση αποτελούν τα έργα αυτοπαραγωγής από ενεργειακές κοινότητες των οποίων η ηλεκτρισμένη ισχύς υπερ-τριπλασιάστηκε το 2024, αλλά παραμένει συγκριτικά χαμηλή. H Κεντρική Μακεδονία διατηρεί τα ηνία: Πρώτη η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε πλήθος (380) και ηλεκτρισμένη ισχύ έργων ενεργειακών κοινοτήτων (353.7 MW). Σε δυσμενή θέση η «λιγνιτική» Δυτική Μακεδονία: Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας είναι δεύτερη πανελλαδικά σε πλήθος ενεργειακών κοινοτήτων (294) αλλά αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα διαθεσιμότητας ηλεκτρικού χώρου. Σε κάθε μία αίτηση έργου που ηλεκτρίζεται αντιστοιχούν τρεις ακυρωμένες αιτήσεις, ενώ έχει και το μεγαλύτερο μερίδιο ακυρωμένων έργων με γνωστοποίηση αδυναμίας σύνδεσης (87.4%). Οι θεσμικές αλλαγές στην αυτοπαραγωγή επιβράδυναν την πορεία των αιτήσεων: Μετά το «άλμα» του 2023 όπου κατατέθηκαν 21,350 νέες αιτήσεις έργων αυτοπαραγωγής, οι νέες αιτήσεις το 2024 περιορίστηκαν στις 13,966, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2025 υποβλήθηκαν μόνο 1,576 νέες αιτήσεις. Η «σκυτάλη» της αυτοπαραγωγής περνά σταδιακά στον ταυτοχρονισμό: Από την έναρξη υποδοχής αιτήσεων (εικονικού) ταυτοχρονισμένου συμψηφισμού τον Οκτώβριο 2024, το 62.2% των 2,644 νέων αιτήσεων αυτοπαραγωγής πανελλαδικά, εφαρμόζουν είτε ταυτοχρονισμένο (1.529), είτε εικονικό ταυτοχρονισμένο συμψηφισμό (116). Κοντά στο «ορόσημο» του 1 GW η αυτοπαραγωγή: Ως τον Μάρτιο του 2025, είχαν συνδεθεί 32,955 έργα αυτοπαραγωγής ισχύος 937.6 MW σε ολόκληρη την επικράτεια, με το μεγαλύτερο τμήμα αυτών (871.9 MW) να χρησιμοποιεί φωτοβολταϊκά συστήματα. Σε αναζήτηση επιπλέον ηλεκτρικού χώρου για αυτοπαραγωγή: Το άθροισμα της ισχύος των εκκρεμών έργων αυτοπαραγωγής και αυτής των ηλεκτρισμένων έργων αγγίζει τα 1,865 MW, πλησιάζοντας έτσι τα 2 GW που είναι ο ηλεκτρικός χώρος για έργα αυτοπαραγωγής, ο οποίος προβλέπεται από τον ν.5037/2023. «Επτά χρόνια μετά τον ιδρυτικό νόμο για τις ενεργειακές κοινότητες και ενώ η αυτοπαραγωγή ενέργειας έχει μπει στην καθημερινότητα αρκετών πολιτών, η διεύρυνση της συμμετοχής στην ενεργειακή μετάβαση, παραμένει ζητούμενο. Η Πολιτεία οφείλει να ενισχύει των θεσμό των ενεργειακών κοινοτήτων και την αυτοπαραγωγή συνολικότερα, επεκτείνοντας τον διαθέσιμο ηλεκτρικό χώρο στα 3GW, και αξιοποιώντας τους εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους για τη στήριξη έργων αυτοπαραγωγής», δήλωσε ο Νίκος Μάντζαρης, αναλυτής πολιτικής του Green Tank. Σημειώσεις για τους/τις συντάκτες/συντάκτριες: Για το πλήθος των ενεργειακών κοινοτήτων έχουν χρησιμοποιηθεί τα δεδομένα του ΓΕΜΗ έως τον Απρίλιο 2025, ενώ για όλα τα υπόλοιπα μεγέθη χρησιμοποιούνται τα δεδομένα του ΔΕΔΔΗΕ μέχρι και τον Μάρτιο 2025. Μπορείτε να διαβάσετε την πλήρη ανασκόπηση με τίτλο «Ενεργειακές κοινότητες & αυτοπαραγωγή στην Ελλάδα #7» σε αυτόν τον σύνδεσμο. Μπορείτε να διατρέξετε τα νέα δεδομένα στο Παρατηρητήριο Ενεργειακών Κοινοτήτων & Αυτοπαραγωγής του Green Tank σε αυτόν τον σύνδεσμο.
-
@AdCu Αν το έχει εγκρίνει "αγιοποιήσει" η τοπική Εκκλησία Μητρόπολη με τη διαδικασία που ονομάζεται "Θυρανοίξια", τότε δεν μπορεί να γκρεμιστεί έτσι απλά... για τον έλεγχο όλων αυτών απαιτείται μηχανικός και δικηγόρος. Προσωπικά θα πρότεινα να ζητήσετε από τον ιδιοκτήτη να τα τακτοποιήσει πρώτα και μετά να προχωρήσετε σε αγορά ... Φαντάζομαι έχετε ακούσει τι τραβάει ο Ρέμος ...
-
επίκαιρο..... φτάσαμε στο κάποτε .....
- Χθες
-
Didonis started following Εκκλησακι στο οικόπεδο
-
όχι δεν σου έδινε το Άγιο Πνεύμα για την χάρη που του έκανες.... Ήταν άλλη η "πατέντα", εκεί που δεν είχε αρτιότητα πχ έφτιαχναν παράνομα το εκκλησάκι, έκαναν διαδικασία με την τοπική Εκκλησία να το "εγκρίνει" //// οπότε με βάση αυτό έπαιρναν ρεύμα για το εκκλησάκι και εντελώς τυχαία έφτιαχναν και κάνα δυόροφο και βάλε χωρίς άδεια το οποίο όμως είχε ρεύμα από το εκκλησάκι... Έτσι δούλευε το Άγιο Πνεύμα κλπ ....
-
Ευχαριστώ πολύ. Παλιά δεν υπήρχε καποιος νόμος ππυ επιτρεποταν να χτίσεις αμα ειχες το εκκλησακι; Σε αυτό αναφερόμουν. Θα μιλήσω με τον μηχανικό.
-
indefix123 started following Βοήθεια με το myDATA για μπλοκάκια
-
Καλησπέρα σας, Πληρώνομαι με μπλοκάκι (αρ. 9 παρ.39) τις εισφορές μου στον ΕΦΚΑ τις πληρώνει η μοναδική εταιρία που κόβω τιμολόγιο. Αφού ετοίμασα το Ε3 με τη χρήση της βεβαίωσης αποδοχών από την εταιρία μου με τα ακαθάριστα έσοδα και τις ασφαλιστικές κρατήσεις, στην υποβολή του δεν προχωράει λόγω απόκλισης εξόδων. Από ότι κατάλαβα επειδή δεν διαβίβασα τις εισφορές εργαζομένου που πληρώνει η εταιρία μου στον ΕΦΚΑ. Από ότι διάβασα από τις "Συχνές Ερωτήσεις mydata της ΑΑΔΕ" και την ανάρτηση του @Apsekastos πρέπει να κάνω το παρακάτω διαδικασία στην Ειδική Φόρμα Καταχώρησης στο mydata ανα τιμολόγιο για τα δώδεκα περσινά ΤΠΥ στη μια εταιρία που δουλεύω. Μπορείτε να με βοηθήσετε λίγο στις επιλογές; Είδος παραστατικού: "Παραστ. Εξαιρ. Οντοτήτων ημεδαπής/αλλοδαπής" Τύπος παραστατικού: "14.5 ΕΦΚΑ και λοιποί ασφαλιστικοί οργανισμοί" Γενικά στοιχεία παραστατικού Σειρά Παραστατικού: ΑΦΜ λήπτη (η εταιρία που με πληρώνει;) το αναφέρει στο FaQ του mydata της ΑΑΔΕ ΑΑ: 202401 (για εισφορές Ιανουαρίου), Ημερομηνία: η ημερομηνία του τιμολογίου του Ιανουαρίου 2024 Στοιχεία εκδότη: συμπληρώνεται ο ΑΦΜ του ΕΦΚΑ 997072577 Στοιχεία αντισυμβαλλόμενου: τα στοιχεία μου και το ΑΦΜ μου Σύνοψη στο πινακάκι Χαρακτηρισμός εξόδων Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολούμενων (Ε3_585_007)" Ποσό: Το ποσό της εισφοράς εργαζομένου στον ΕΦΚΑ που καταβάλει η εταιρία απευθείας στον ΕΦΚΑ (δηλαδή τη διαφορά από το ποσό που γράφει στο ΤΠΥ πληρωτέο, από το ποσό που κατατίθεται στη τράπεζα.) Ευχαριστώ πολύ! Γιάννης Πάμε για σελίδα 100 μπράβο το mydata έχει πέραση στους μηχανικούς!
-
Καλησπέρα σας, Έχω κάνει μια τακτοποίηση σε μια κατοικία η οποία βρίσκεται εντός χαρακτηρισμένου αρχαιολογικού χώρου βάσει του αρχαιολογικού κτηματολογίου. Το πρόβλημα μου είναι οτι εξοφλήθηκε το πρόστιμο με εφάπαξ καταβολή καθώς δεν είχα δει πως απαιτούνται οι εγκρίσεις των επιτροπών του αρθρου 116. Γνωρίζεται μήπως μπορώ να καταθέσω στις επιτροπές χωρίς να δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα με το γεγονός πως το το πρόστιμο είναι ήδη εξοφλημένο; Θα πρέπει να κάνω αίτημα να επιστραφεί το ποσό και να το ξανακαταθέσουμε κατόπιν της γνωμοδότησης;
-
Δεν θα σώσω εγώ τον κόσμο αγαπητέ/η επειδή δεν διάβασα ένα πραγραφάκι του άρθρου. Οπότε το να με θίγεις λόγω της ιδιότητας μου (χωρίς καν να με γνωρίζεις) είναι τουλάχιστον απρεπές! και όχι δεν έχω καμία αγωνία, δεν ξέρω καν προς τα που πέφτει ο Δήμος Σιθωνίας.
-
Μπόνους δόμησης, για εκκλησάκι, δεν υπάρχει. Το πιο πιθανό είναι να είναι αυθαίρετο. Αν έχει τακτοποιηθεί, μπορείς να το κατεδαφίσεις με τη σχετική άδεια. Αν δεν έχει τακτοποιηθεί, δεν γίνεται αγοραπωλησία. Επίσης, για να μη συμπεριληφθεί στο φόρο μεταβίβασης, μπορεί να εκδοθεί άδεια κατεδάφισης (η οποία πρέπει να εκτελεστεί εντός του χρόνου ισχύος της) πριν το συμβόλαιο. Για λεπτομέρειες, συνεννοήσου με το συμβ/φο και το μηχανικό σου.
-
Καλησπέρα, αν η τελευταία γραμμή στα διαφανή ειναι κενή, σβήστη.
-
Σύγκρουση ορίου οικισμού και ορίου ΓΠΣ
dimitris GM replied to GEOPETH's θέμα in Αρτιότητα - Οικοδομησιμότητα
[οπως προανεφεραν και οι συναδελφοι] ΣτΕ 2056/2014 [αποσπασμα] 7. Επειδή, ακολούθως, ο νόμος 1337/1983 (ΦΕΚ 33/Α/1983) καθιέρωσε νέο σύστημα για την πολεοδόμηση ορισμένης περιοχής. Το σύστημα αυτό χαρακτηρίζεται από τρία στάδια, από τα οποία διέρχεται η πολεοδόμηση της περιοχής, δηλαδή - το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, - την πολεοδομική μελέτη - και την εφαρμογή της. Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο αποτελεί την γενική πρόταση πολεοδομικής οργανώσεως των πολεοδομικών ενοτήτων, που διατυπώνεται μετά από εκτίμηση των οικιστικών αναγκών και των προβλεπόμενων επιπτώσεων της πολεοδομικής ρυθμίσεως στο φυσικό και οικιστικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα, το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο περιλαμβάνει κατ' αρχήν γενικούς ορισμούς και κατευθύνσεις ως προς τα θέματα του πολεοδομικού σχεδιασμού, δημογραφικά, οικονομικά, ενεργειακά, κυκλοφοριακά κ.λ.π. (άρθρο 2 του νόμου 1337/1983). Η πολεοδομική μελέτη αποτελεί εξειδίκευση των προτάσεων και προγραμμάτων του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου. Η έγκρισή της έχει τις συνέπειες εγκρίσεως σχεδίου πόλεως κατά τις διατάξεις του από 17-07-1923 νομοθετικού διατάγματος. Κύρια χαρακτηριστικά της αποτελούν η ρυμοτομική διαρρύθμιση μιας περιοχής και ο καθορισμός των όρων και περιορισμών δομήσεως (άρθρο 6 του νόμου 1337/1983). Το τρίτο στάδιο της εφαρμογής περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που απαιτούνται για την πραγμάτωση της πολεοδομικής μελέτης (καθορισμό τμημάτων που αφαιρούνται για εισφορά γης, τμημάτων που ρυμοτομούνται για κοινόχρηστους χώρους.