Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
Η νέα Έκθεση Ανοικτού Διαδικτύου 2024-2025 της ΕΕΤΤ φέρνει ξανά στο προσκήνιο τις τεράστιες ανισότητες στις ταχύτητες Internet ανά την Ελλάδα, αποκαλύπτοντας την ύπαρξη δύο «ταχυτήτων» ψηφιακής πρόσβασης: από δήμους που πλησιάζουν τα 300 Mbps, μέχρι περιοχές που μετά βίας ξεπερνούν τα 20 Mbps και κατ΄επέκταση πολίτες δύο ταχυτήτων. Οι πιο γρήγοροι και οι πιο αργοί δήμοι Στην κορυφή βρίσκονται οι Σπέτσες με μέση ταχύτητα καθόδου 297,40 Mbps, ακολουθούμενες από το Μαρούσι(286,55 Mbps), τη Χάλκη (259,85 Mbps) και το Χαλάνδρι (239,10 Mbps). Στον αντίποδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η πλατφόρμα ΥΠΕΡΙΩΝ της ΕΕΤΤ, καταγράφονται δήμοι σε νησιωτικές και ορεινές περιοχές όπου η μέση ταχύτητα πέφτει κάτω από τα 25 Mbps, δημιουργώντας σοβαρό πρόβλημα στην καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων. Στον Δήμο Γ. Καραϊσκάκη της Άρτας η μέση ταχύτητα σταθερής σύνδεσης δεν ξεπερνά τα 10 Mbps, ενώ το αρνητικό ρεκόρ κατέχει ο Δήμος Αργιθέας στην Καρδίτσα με μόλις 6,86 Mbps. Ακόμη και στον Δήμο Αρταίων, η μέση ταχύτητα μετά βίας αγγίζει τα 50 Mbps. Η εικόνα είναι ανάλογη και σε τουριστικούς προορισμούς: στην πόλη της Κέρκυρας η ταχύτητα σταθερού Internetανέρχεται στα 50 Mbps, στη Ρόδο στα 53 Mbps, ενώ στη Σύρο –παρά τον αυξανόμενο αριθμό ψηφιακών νομάδων– παραμένει κάτω από τα 50 Mbps. Τα στοιχεία δείχνουν ότι μεγάλα τμήματα της χώρας εξακολουθούν να εξαρτώνται από τις υποδομές χαλκού και VDSL, οι οποίες όχι μόνο περιορίζουν την απόδοση, αλλά και δημιουργούν «θόρυβο» που επηρεάζει τις κλασικές ADSL συνδέσεις. Σε αντίθεση με τα δίκτυα σταθερής, τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας παρέχουν σαφώς υψηλότερες ταχύτητες. Στην Κέρκυρα οι συνδέσεις κινητής φτάνουν τα 127 Mbps, στη Ρόδο τα 117 Mbps, ενώ στον Δήμο Αρταίων αγγίζουν τα 150 Mbps. Παρά ταύτα, η κάλυψη δεν είναι παντού ομοιόμορφη, ούτε η χρήση κινητής μπορεί να θεωρηθεί λύση για όλα τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, καθώς το κόστος και οι περιορισμοί δεδομένων παραμένουν υψηλοί. Οι πολίτες διαμαρτύρονται – τα στοιχεία της ΕΕΤΤ Μόνο το 2024 υποβλήθηκαν 271.663 παράπονα για χαμηλές ταχύτητες ή άλλα προβλήματα απόδοσης, εκ των οποίων 215.875 αφορούσαν σταθερά δίκτυα. Η ΕΕΤΤ διενήργησε 183.578 ελέγχους απόκλισης, εκ των οποίων οι 142.009 επιβεβαίωσαν ότι οι πραγματικές ταχύτητες ήταν κατώτερες από τις διαφημιζόμενες. Από αυτές, πάνω από το 62% θεωρήθηκαν «σημαντικές αποκλίσεις». Τι ισχύει με τις αποζημιώσεις Παρά τον όγκο των καταγγελιών, οι αποζημιώσεις παραμένουν περιορισμένες: το 2024 μόλις 1.120 συνδρομητέςαποζημιώθηκαν μετά από επιβεβαιωμένο έλεγχο, ενώ συνολικά δόθηκαν 28.639 αποζημιώσεις (χρηματικές ή με τη μορφή δωρεάν λεπτών και δεδομένων). Η ΕΕΤΤ υπενθυμίζει ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταγγείλουν αποκλίσεις μέσω της πλατφόρμας ΥΠΕΡΙΩΝ, ενώ οι πάροχοι υποχρεούνται να ενημερώνουν για τις πραγματικές ταχύτητες και τις διαδικασίες αποζημίωσης. Ψηφιακή ανισότητα και τοπική ανάπτυξη Η υστέρηση συγκεκριμένων δήμων στη συνδεσιμότητα δεν αποτελεί μόνο τεχνικό ζήτημα· επηρεάζει ευθέως: την εκπαίδευση (τηλεκπαίδευση σε σχολεία και φοιτητές), την οικονομία (μικρές επιχειρήσεις και τουρισμός σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές), και την καθημερινότητα των πολιτών (τηλεργασία, ψηφιακές υπηρεσίες, ψυχαγωγία). Η ΕΕΤΤ αναγνωρίζει το πρόβλημα και τονίζει την ανάγκη για επενδύσεις σε δίκτυα νέας γενιάς, αλλά και για αυστηρότερο έλεγχο στην εφαρμογή του Εθνικού Κανονισμού Ανοικτού Διαδικτύου. Συμπέρασμα Η εικόνα που προκύπτει είναι αντιφατική: η Ελλάδα διαθέτει δήμους με ταχύτητες που ανταγωνίζονται διεθνώς, αλλά και περιοχές που παραμένουν εγκλωβισμένες σε «ψηφιακή καθυστέρηση». Το στοίχημα πλέον είναι διπλό: Αναβάθμιση υποδομών για να μειωθεί η ψαλίδα. Ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου αποζημιώσεων, ώστε οι πολίτες να έχουν πραγματική προστασία όταν οι πάροχοι δεν τηρούν τις υποσχέσεις τους. Τι σημαίνει «σημαντική απόκλιση» – Το πλαίσιο αποζημιώσεων Ο νέος Κανονισμός Ανοικτού Διαδικτύου της ΕΕΤΤ ορίζει ως σημαντική απόκλιση: Για ADSL, μείωση κάτω από το 30% της ονομαστικής ταχύτητας, Για VDSL, μείωση κάτω από το 20%, Για οπτικές ίνες (FTTH/FTTB), μείωση κάτω από το 10%, Για κινητή τηλεφωνία, μείωση κάτω από το 10%. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι πάροχοι υποχρεούνται να προχωρήσουν σε αποζημιώσεις προς τους συνδρομητές, είτε με εκπτώσεις στον λογαριασμό είτε με άλλες διορθωτικές ενέργειες. Ωστόσο, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η ενημέρωση των πολιτών παραμένει ελλιπής και πολλοί δεν γνωρίζουν ότι μπορούν να αξιώσουν αποζημίωση όταν οι ταχύτητες δεν ανταποκρίνονται στις συμβάσεις. Η ανάγκη για ουσιαστικό ψηφιακό σχεδιασμό Τα ευρήματα της ΕΕΤΤ αναδεικνύουν τη διπλή Ελλάδα της ψηφιακής εποχής: από τη μια πλευρά οι μητροπολιτικές περιοχές που κινούνται σταδιακά προς τις οπτικές ίνες, και από την άλλη οι περιφερειακοί δήμοι που παραμένουν εγκλωβισμένοι σε απαρχαιωμένες τεχνολογίες. Η ανισότητα αυτή δεν είναι απλώς τεχνικό ζήτημα· επηρεάζει την εκπαίδευση, τις επιχειρήσεις, τον τουρισμό και την ποιότητα ζωής των πολιτών. Για τους δήμους της επαρχίας, η έλλειψη γρήγορου Internet αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη, ενώ οι τουριστικοί προορισμοί κινδυνεύουν να χάσουν την ελκυστικότητα τους για ψηφιακούς νομάδες και επιχειρήσεις. Οι δήμοι, παρότι δεν έχουν άμεση ευθύνη για τις τηλεπικοινωνιακές υποδομές, έχουν ρόλο-κλειδί στην προστασία των πολιτών ως καταναλωτών. Αυτό προκύπτει τόσο από την γενικότερη αποστολή τους στον τομέα της προστασίας του καταναλωτή, όσο και από τη δυνατότητα που τους παρέχει ο νόμος να ιδρύουν Δημοτικά Γραφεία Ενημέρωσης Καταναλωτών (ΓΕΚ). Αναλυτικά, οι δήμοι μπορούν: 1. Ίδρυση και λειτουργία Δημοτικού Γραφείου Καταναλωτή Κάθε δήμος έχει τη δυνατότητα να συστήσει γραφείο καταναλωτή, το οποίο λειτουργεί ως τοπικό σημείο αναφοράς για καταγγελίες και παράπονα πολιτών. Το γραφείο μπορεί να συνεργάζεται με την ΕΕΤΤ και τις ενώσεις καταναλωτών, να συλλέγει μαζικά παράπονα και να τα προωθεί κεντρικά, ενισχύοντας τη φωνή των πολιτών. 2. Ενημέρωση πολιτών για τα δικαιώματά τους Διοργάνωση ημερίδων και σεμιναρίων για να γνωρίζουν οι δημότες πότε δικαιούνται αποζημίωση από τους παρόχους. Δημιουργία οδηγών χρήσης (έντυπων ή online) που θα εξηγούν με απλά βήματα πώς να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα ΥΠΕΡΙΩΝ της ΕΕΤΤ για καταγγελίες αποκλίσεων. Καμπάνιες στα social media και στις ιστοσελίδες των δήμων με οδηγίες για την καταγραφή χαμηλών ταχυτήτων και τη διαδικασία αποζημίωσης. 3. Συλλογική πίεση προς τους παρόχους Οι δήμοι μπορούν να λειτουργήσουν ως θεσμικός συνομιλητής με τους παρόχους, πιέζοντάς τους για καλύτερες επενδύσεις σε δίκτυα. Μέσω της ΚΕΔΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας) μπορούν να διατυπώσουν συλλογικά αιτήματα για δίκτυα οπτικών ινών σε υποβαθμισμένες περιοχές. 4. Σύνδεση με τον ψηφιακό μετασχηματισμό Η ανάπτυξη γρήγορου Internet είναι προϋπόθεση για έργα «έξυπνης πόλης». Άρα, οι δήμοι μπορούν να εντάξουν την ενίσχυση των δικτύων στις στρατηγικές τους για ψηφιακό μετασχηματισμό. Ενδεικτικά, μπορούν να αξιοποιήσουν χρηματοδοτικά εργαλεία (π.χ. ΕΣΠΑ, Ταμείο Ανάκαμψης) για δράσεις που αφορούν εγκατάσταση οπτικών ινών σε δημοτικά κτήρια και σχολεία και έμμεσα να πιέσουν για αναβάθμιση των τοπικών δικτύων. 5. Υπεράσπιση συλλογικού συμφέροντος Αν και δεν έχουν δικαίωμα παρέμβασης στη ρύθμιση των τηλεπικοινωνιών, οι δήμοι μπορούν να προχωρούν σε παρεμβάσεις στη δημόσια διαβούλευση όταν η ΕΕΤΤ βγάζει κανονισμούς. Να στηρίζουν ομαδικές καταγγελίες πολιτών προς την ΕΕΤΤ, ώστε να αυξάνεται η πίεση για διορθωτικά μέτρα. View full είδηση
-
Η νέα Έκθεση Ανοικτού Διαδικτύου 2024-2025 της ΕΕΤΤ φέρνει ξανά στο προσκήνιο τις τεράστιες ανισότητες στις ταχύτητες Internet ανά την Ελλάδα, αποκαλύπτοντας την ύπαρξη δύο «ταχυτήτων» ψηφιακής πρόσβασης: από δήμους που πλησιάζουν τα 300 Mbps, μέχρι περιοχές που μετά βίας ξεπερνούν τα 20 Mbps και κατ΄επέκταση πολίτες δύο ταχυτήτων. Οι πιο γρήγοροι και οι πιο αργοί δήμοι Στην κορυφή βρίσκονται οι Σπέτσες με μέση ταχύτητα καθόδου 297,40 Mbps, ακολουθούμενες από το Μαρούσι(286,55 Mbps), τη Χάλκη (259,85 Mbps) και το Χαλάνδρι (239,10 Mbps). Στον αντίποδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η πλατφόρμα ΥΠΕΡΙΩΝ της ΕΕΤΤ, καταγράφονται δήμοι σε νησιωτικές και ορεινές περιοχές όπου η μέση ταχύτητα πέφτει κάτω από τα 25 Mbps, δημιουργώντας σοβαρό πρόβλημα στην καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων. Στον Δήμο Γ. Καραϊσκάκη της Άρτας η μέση ταχύτητα σταθερής σύνδεσης δεν ξεπερνά τα 10 Mbps, ενώ το αρνητικό ρεκόρ κατέχει ο Δήμος Αργιθέας στην Καρδίτσα με μόλις 6,86 Mbps. Ακόμη και στον Δήμο Αρταίων, η μέση ταχύτητα μετά βίας αγγίζει τα 50 Mbps. Η εικόνα είναι ανάλογη και σε τουριστικούς προορισμούς: στην πόλη της Κέρκυρας η ταχύτητα σταθερού Internetανέρχεται στα 50 Mbps, στη Ρόδο στα 53 Mbps, ενώ στη Σύρο –παρά τον αυξανόμενο αριθμό ψηφιακών νομάδων– παραμένει κάτω από τα 50 Mbps. Τα στοιχεία δείχνουν ότι μεγάλα τμήματα της χώρας εξακολουθούν να εξαρτώνται από τις υποδομές χαλκού και VDSL, οι οποίες όχι μόνο περιορίζουν την απόδοση, αλλά και δημιουργούν «θόρυβο» που επηρεάζει τις κλασικές ADSL συνδέσεις. Σε αντίθεση με τα δίκτυα σταθερής, τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας παρέχουν σαφώς υψηλότερες ταχύτητες. Στην Κέρκυρα οι συνδέσεις κινητής φτάνουν τα 127 Mbps, στη Ρόδο τα 117 Mbps, ενώ στον Δήμο Αρταίων αγγίζουν τα 150 Mbps. Παρά ταύτα, η κάλυψη δεν είναι παντού ομοιόμορφη, ούτε η χρήση κινητής μπορεί να θεωρηθεί λύση για όλα τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, καθώς το κόστος και οι περιορισμοί δεδομένων παραμένουν υψηλοί. Οι πολίτες διαμαρτύρονται – τα στοιχεία της ΕΕΤΤ Μόνο το 2024 υποβλήθηκαν 271.663 παράπονα για χαμηλές ταχύτητες ή άλλα προβλήματα απόδοσης, εκ των οποίων 215.875 αφορούσαν σταθερά δίκτυα. Η ΕΕΤΤ διενήργησε 183.578 ελέγχους απόκλισης, εκ των οποίων οι 142.009 επιβεβαίωσαν ότι οι πραγματικές ταχύτητες ήταν κατώτερες από τις διαφημιζόμενες. Από αυτές, πάνω από το 62% θεωρήθηκαν «σημαντικές αποκλίσεις». Τι ισχύει με τις αποζημιώσεις Παρά τον όγκο των καταγγελιών, οι αποζημιώσεις παραμένουν περιορισμένες: το 2024 μόλις 1.120 συνδρομητέςαποζημιώθηκαν μετά από επιβεβαιωμένο έλεγχο, ενώ συνολικά δόθηκαν 28.639 αποζημιώσεις (χρηματικές ή με τη μορφή δωρεάν λεπτών και δεδομένων). Η ΕΕΤΤ υπενθυμίζει ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταγγείλουν αποκλίσεις μέσω της πλατφόρμας ΥΠΕΡΙΩΝ, ενώ οι πάροχοι υποχρεούνται να ενημερώνουν για τις πραγματικές ταχύτητες και τις διαδικασίες αποζημίωσης. Ψηφιακή ανισότητα και τοπική ανάπτυξη Η υστέρηση συγκεκριμένων δήμων στη συνδεσιμότητα δεν αποτελεί μόνο τεχνικό ζήτημα· επηρεάζει ευθέως: την εκπαίδευση (τηλεκπαίδευση σε σχολεία και φοιτητές), την οικονομία (μικρές επιχειρήσεις και τουρισμός σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές), και την καθημερινότητα των πολιτών (τηλεργασία, ψηφιακές υπηρεσίες, ψυχαγωγία). Η ΕΕΤΤ αναγνωρίζει το πρόβλημα και τονίζει την ανάγκη για επενδύσεις σε δίκτυα νέας γενιάς, αλλά και για αυστηρότερο έλεγχο στην εφαρμογή του Εθνικού Κανονισμού Ανοικτού Διαδικτύου. Συμπέρασμα Η εικόνα που προκύπτει είναι αντιφατική: η Ελλάδα διαθέτει δήμους με ταχύτητες που ανταγωνίζονται διεθνώς, αλλά και περιοχές που παραμένουν εγκλωβισμένες σε «ψηφιακή καθυστέρηση». Το στοίχημα πλέον είναι διπλό: Αναβάθμιση υποδομών για να μειωθεί η ψαλίδα. Ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου αποζημιώσεων, ώστε οι πολίτες να έχουν πραγματική προστασία όταν οι πάροχοι δεν τηρούν τις υποσχέσεις τους. Τι σημαίνει «σημαντική απόκλιση» – Το πλαίσιο αποζημιώσεων Ο νέος Κανονισμός Ανοικτού Διαδικτύου της ΕΕΤΤ ορίζει ως σημαντική απόκλιση: Για ADSL, μείωση κάτω από το 30% της ονομαστικής ταχύτητας, Για VDSL, μείωση κάτω από το 20%, Για οπτικές ίνες (FTTH/FTTB), μείωση κάτω από το 10%, Για κινητή τηλεφωνία, μείωση κάτω από το 10%. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι πάροχοι υποχρεούνται να προχωρήσουν σε αποζημιώσεις προς τους συνδρομητές, είτε με εκπτώσεις στον λογαριασμό είτε με άλλες διορθωτικές ενέργειες. Ωστόσο, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η ενημέρωση των πολιτών παραμένει ελλιπής και πολλοί δεν γνωρίζουν ότι μπορούν να αξιώσουν αποζημίωση όταν οι ταχύτητες δεν ανταποκρίνονται στις συμβάσεις. Η ανάγκη για ουσιαστικό ψηφιακό σχεδιασμό Τα ευρήματα της ΕΕΤΤ αναδεικνύουν τη διπλή Ελλάδα της ψηφιακής εποχής: από τη μια πλευρά οι μητροπολιτικές περιοχές που κινούνται σταδιακά προς τις οπτικές ίνες, και από την άλλη οι περιφερειακοί δήμοι που παραμένουν εγκλωβισμένοι σε απαρχαιωμένες τεχνολογίες. Η ανισότητα αυτή δεν είναι απλώς τεχνικό ζήτημα· επηρεάζει την εκπαίδευση, τις επιχειρήσεις, τον τουρισμό και την ποιότητα ζωής των πολιτών. Για τους δήμους της επαρχίας, η έλλειψη γρήγορου Internet αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη, ενώ οι τουριστικοί προορισμοί κινδυνεύουν να χάσουν την ελκυστικότητα τους για ψηφιακούς νομάδες και επιχειρήσεις. Οι δήμοι, παρότι δεν έχουν άμεση ευθύνη για τις τηλεπικοινωνιακές υποδομές, έχουν ρόλο-κλειδί στην προστασία των πολιτών ως καταναλωτών. Αυτό προκύπτει τόσο από την γενικότερη αποστολή τους στον τομέα της προστασίας του καταναλωτή, όσο και από τη δυνατότητα που τους παρέχει ο νόμος να ιδρύουν Δημοτικά Γραφεία Ενημέρωσης Καταναλωτών (ΓΕΚ). Αναλυτικά, οι δήμοι μπορούν: 1. Ίδρυση και λειτουργία Δημοτικού Γραφείου Καταναλωτή Κάθε δήμος έχει τη δυνατότητα να συστήσει γραφείο καταναλωτή, το οποίο λειτουργεί ως τοπικό σημείο αναφοράς για καταγγελίες και παράπονα πολιτών. Το γραφείο μπορεί να συνεργάζεται με την ΕΕΤΤ και τις ενώσεις καταναλωτών, να συλλέγει μαζικά παράπονα και να τα προωθεί κεντρικά, ενισχύοντας τη φωνή των πολιτών. 2. Ενημέρωση πολιτών για τα δικαιώματά τους Διοργάνωση ημερίδων και σεμιναρίων για να γνωρίζουν οι δημότες πότε δικαιούνται αποζημίωση από τους παρόχους. Δημιουργία οδηγών χρήσης (έντυπων ή online) που θα εξηγούν με απλά βήματα πώς να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα ΥΠΕΡΙΩΝ της ΕΕΤΤ για καταγγελίες αποκλίσεων. Καμπάνιες στα social media και στις ιστοσελίδες των δήμων με οδηγίες για την καταγραφή χαμηλών ταχυτήτων και τη διαδικασία αποζημίωσης. 3. Συλλογική πίεση προς τους παρόχους Οι δήμοι μπορούν να λειτουργήσουν ως θεσμικός συνομιλητής με τους παρόχους, πιέζοντάς τους για καλύτερες επενδύσεις σε δίκτυα. Μέσω της ΚΕΔΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας) μπορούν να διατυπώσουν συλλογικά αιτήματα για δίκτυα οπτικών ινών σε υποβαθμισμένες περιοχές. 4. Σύνδεση με τον ψηφιακό μετασχηματισμό Η ανάπτυξη γρήγορου Internet είναι προϋπόθεση για έργα «έξυπνης πόλης». Άρα, οι δήμοι μπορούν να εντάξουν την ενίσχυση των δικτύων στις στρατηγικές τους για ψηφιακό μετασχηματισμό. Ενδεικτικά, μπορούν να αξιοποιήσουν χρηματοδοτικά εργαλεία (π.χ. ΕΣΠΑ, Ταμείο Ανάκαμψης) για δράσεις που αφορούν εγκατάσταση οπτικών ινών σε δημοτικά κτήρια και σχολεία και έμμεσα να πιέσουν για αναβάθμιση των τοπικών δικτύων. 5. Υπεράσπιση συλλογικού συμφέροντος Αν και δεν έχουν δικαίωμα παρέμβασης στη ρύθμιση των τηλεπικοινωνιών, οι δήμοι μπορούν να προχωρούν σε παρεμβάσεις στη δημόσια διαβούλευση όταν η ΕΕΤΤ βγάζει κανονισμούς. Να στηρίζουν ομαδικές καταγγελίες πολιτών προς την ΕΕΤΤ, ώστε να αυξάνεται η πίεση για διορθωτικά μέτρα.
- Σήμερα
-
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, το Time Out συνθέτει μια λίστα με τις καλύτερες πόλεις του κόσμου, με τα αποτελέσματα να προκύπτουν από 18.500 ντόπιους, οι οποίοι μοιράζονται τις απόψεις τους για τη νυχτερινή ζωή, το φαγητό και τον πολιτισμό της πόλης τους, καθώς και για θέματα όπως η γενικότερη ευημερία, η σύνδεση με τη φύση και η πρόσβαση σε τόπους για περπάτημα. Ωστόσο, το τι είναι καλό και το τι προτιμά το κοινό, κάθε φορά διαφέρει κι εξαρτάται από την ηλικία του εκάστοτε πολίτη, οπότε στη συγκεκριμένη έρευνα, το επίκεντρο στρέφεται στη λεγόμενη Γενιά Ζ (αυτούς που είναι γεννημένοι στα τέλη των 90’s μέχρι και περίπου το 2012). Τι ακριβώς έχει σημασία για τους σημερινούς νέους λοιπόν; Το Time Out φρόντισε να έρθει σε επαφή με αυτές τις ηλικίες μέσω συντακτών του που βρίσκονται κοντά ηλικιακά και να εμβαθύνει στο θέμα. Ένας εκ των συντακτών, ο Ed Cunningham, βγάζει το συμπέρασμα πως: ««Θα έλεγα ότι ένας βασικός παράγοντας είναι μια προσβάσιμη πολιτιστική σκηνή. Προσβάσιμη με την έννοια ότι ο καθένας μπορεί να συμμετάσχει σε αυτήν, ερμηνεύοντας μουσική ή εκθέτοντας έργα τέχνης, αλλά και για άτομα που πηγαίνουν σε εκδηλώσεις και εκθέσεις. Θέλεις πολλά πράγματα να κάνεις σε προσιτές τιμές – αν η καλλιτεχνική και πολιτιστική σκηνή μιας πόλης είναι απρόσιτη για την πλειοψηφία, ποιο το νόημα;». Η Liv Kelly με τη σειρά της αναφέρει πως: «Οι αγαπημένες μου πόλεις είναι όσες προσφέρονται για περπάτημα, όσες δηλαδή μπορεί κανείς να πάει παντού χωρίς κάποιο μέσο. Αυτό είναι το πιο σημαντικό πράγμα, είτε πρόκειται για μια βραδινή έξοδο, είτε για κάποια βόλτα ή ραντεβού και είναι επίσης ο πιο διασκεδαστικός τρόπος για να εξερευνήσεις μια πόλη. Επίσης, ως Gen Z, μου αρέσει το περπάτημα επειδή δεν έχω κάποιο μεγάλο εισόδημα και είναι δωρεάν». Τομείς λοιπόν, όπως η προσιτή τιμή, η νυχτερινή ζωή και η ευκολία γνωριμίας με νέους ανθρώπους βρίσκονται στην κορυφή, σύμφωνα με την έρευνά μας. Πολλές πόλεις μπήκαν στην κατάταξη επειδή είναι ποικιλόμορφες και χωρίς αποκλεισμούς, και επειδή έχουν εξαιρετική τέχνη, άφθονους χώρους πρασίνου και αποτελεσματικές δημόσιες συγκοινωνίες. Αυτές είναι οι 10 κορυφαίες 1) Μπανγκόκ, Ταϊλάνδη Η μεγάλη έκπληξη ήρθε από τη μακρινή Ταϊλάνδη, με τους νέους να την προτιμούν για τις γενικά χαμηλές τιμές, αλλά και τη ζωή της πόλης, μέσω της οποία η κοινωνικοποίηση είναι πολύ πιο εύκολη. 2) Μελβούρνη, Αυστραλία Πρόκειται για την πολιτισμική πρωτεύουσα της Αυστραλίας, οπότε δεν προκαλεί κάποια μεγάλη εντύπωση. Βασικά… όπλα της ο πλούτος πολιτισμού και τέχνης, καθώς και η ποιότητα ζωής. 3) Κέιπ Τάουν, Νότια Αφρική Ένα γενικά ωραίο μέρος να ζει ένας νέος, με έντονη και φθηνή νυχτερινή ζωή και πολύ χαμηλά επίπεδα εγκληματικότητας. 4) Νέα Υόρκη, ΗΠΑ Δεν γινόταν να λείπει. Μια πόλη που καλύπτει και τον πιο απαιτητικό σε κάθε τομέα και μάλιστα με πολύ χαμηλά κόστη, αφού η δυνατότητα για περπάτημα δίνεται απλόχερα σε όλους. 5) Κοπεγχάγη, Δανία Η πρωτεύουσα της Δανίας έχει ψηφιστεί ως η πιο χαρούμενη πόλη της Ευρώπης. Με τα πάντα σε απόλυτη τάξη, τους μισθούς στον… Θεό και τη νυχτερινή ζωή να προάγει τη φιλία και τον έρωτα, η θέση της θα μπορούσε να είναι πολύ πιο πάνω, αν δεν επικρατούσαν οι χαμηλές θερμοκρασίες. 6) Βαρκελώνη, Ισπανία Πολιτισμός, κουλτούρα, οικονομία, διασκέδαση, παιδεία. Πέντε λέξεις υπερ-αρκετές για να περιγράψει κανείς την πρωτεύουσα της Καταλονίας. 7) Εδιμβούργο, Σκωτία Μια πολύ ιστορική πόλη, με άπειρα μέρη για περπάτημα και με μπόλικη φυσική ομορφιά. 😎 Μέξικο Σίτι, Μεξικό Μια από τις πιο χαρούμενες γενικά πόλεις του κόσμου, με πολύ χαμηλά ποσοστά κατάθλιψης και παράλληλα το πιο οικονομικό αστικό κέντρο μετά το νούμερο 1, Μπανγκόκ. 9) Λονδίνο, Αγγλία Θα μπορούσε να είναι κάλλιστα στην 1η θέση, αλλά αποκλειστικά για τη Γενιά Ζ, που δίνει μεγάλο βάρος στο οικονομικό κομμάτι, το όχι και τόσο φθηνό Λονδίνο… κατρακύλησε στην 9η θέση. 10) Σανγκάη, Κίνα Μια μοντέρνα πόλη, με υψηλά επίπεδα ευημερίας, ανθηρή οικονομία και άψογα μέσα μεταφοράς, η Σανγκάη, κλείνει τη 10άδα. View full είδηση
-
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, το Time Out συνθέτει μια λίστα με τις καλύτερες πόλεις του κόσμου, με τα αποτελέσματα να προκύπτουν από 18.500 ντόπιους, οι οποίοι μοιράζονται τις απόψεις τους για τη νυχτερινή ζωή, το φαγητό και τον πολιτισμό της πόλης τους, καθώς και για θέματα όπως η γενικότερη ευημερία, η σύνδεση με τη φύση και η πρόσβαση σε τόπους για περπάτημα. Ωστόσο, το τι είναι καλό και το τι προτιμά το κοινό, κάθε φορά διαφέρει κι εξαρτάται από την ηλικία του εκάστοτε πολίτη, οπότε στη συγκεκριμένη έρευνα, το επίκεντρο στρέφεται στη λεγόμενη Γενιά Ζ (αυτούς που είναι γεννημένοι στα τέλη των 90’s μέχρι και περίπου το 2012). Τι ακριβώς έχει σημασία για τους σημερινούς νέους λοιπόν; Το Time Out φρόντισε να έρθει σε επαφή με αυτές τις ηλικίες μέσω συντακτών του που βρίσκονται κοντά ηλικιακά και να εμβαθύνει στο θέμα. Ένας εκ των συντακτών, ο Ed Cunningham, βγάζει το συμπέρασμα πως: ««Θα έλεγα ότι ένας βασικός παράγοντας είναι μια προσβάσιμη πολιτιστική σκηνή. Προσβάσιμη με την έννοια ότι ο καθένας μπορεί να συμμετάσχει σε αυτήν, ερμηνεύοντας μουσική ή εκθέτοντας έργα τέχνης, αλλά και για άτομα που πηγαίνουν σε εκδηλώσεις και εκθέσεις. Θέλεις πολλά πράγματα να κάνεις σε προσιτές τιμές – αν η καλλιτεχνική και πολιτιστική σκηνή μιας πόλης είναι απρόσιτη για την πλειοψηφία, ποιο το νόημα;». Η Liv Kelly με τη σειρά της αναφέρει πως: «Οι αγαπημένες μου πόλεις είναι όσες προσφέρονται για περπάτημα, όσες δηλαδή μπορεί κανείς να πάει παντού χωρίς κάποιο μέσο. Αυτό είναι το πιο σημαντικό πράγμα, είτε πρόκειται για μια βραδινή έξοδο, είτε για κάποια βόλτα ή ραντεβού και είναι επίσης ο πιο διασκεδαστικός τρόπος για να εξερευνήσεις μια πόλη. Επίσης, ως Gen Z, μου αρέσει το περπάτημα επειδή δεν έχω κάποιο μεγάλο εισόδημα και είναι δωρεάν». Τομείς λοιπόν, όπως η προσιτή τιμή, η νυχτερινή ζωή και η ευκολία γνωριμίας με νέους ανθρώπους βρίσκονται στην κορυφή, σύμφωνα με την έρευνά μας. Πολλές πόλεις μπήκαν στην κατάταξη επειδή είναι ποικιλόμορφες και χωρίς αποκλεισμούς, και επειδή έχουν εξαιρετική τέχνη, άφθονους χώρους πρασίνου και αποτελεσματικές δημόσιες συγκοινωνίες. Αυτές είναι οι 10 κορυφαίες 1) Μπανγκόκ, Ταϊλάνδη Η μεγάλη έκπληξη ήρθε από τη μακρινή Ταϊλάνδη, με τους νέους να την προτιμούν για τις γενικά χαμηλές τιμές, αλλά και τη ζωή της πόλης, μέσω της οποία η κοινωνικοποίηση είναι πολύ πιο εύκολη. 2) Μελβούρνη, Αυστραλία Πρόκειται για την πολιτισμική πρωτεύουσα της Αυστραλίας, οπότε δεν προκαλεί κάποια μεγάλη εντύπωση. Βασικά… όπλα της ο πλούτος πολιτισμού και τέχνης, καθώς και η ποιότητα ζωής. 3) Κέιπ Τάουν, Νότια Αφρική Ένα γενικά ωραίο μέρος να ζει ένας νέος, με έντονη και φθηνή νυχτερινή ζωή και πολύ χαμηλά επίπεδα εγκληματικότητας. 4) Νέα Υόρκη, ΗΠΑ Δεν γινόταν να λείπει. Μια πόλη που καλύπτει και τον πιο απαιτητικό σε κάθε τομέα και μάλιστα με πολύ χαμηλά κόστη, αφού η δυνατότητα για περπάτημα δίνεται απλόχερα σε όλους. 5) Κοπεγχάγη, Δανία Η πρωτεύουσα της Δανίας έχει ψηφιστεί ως η πιο χαρούμενη πόλη της Ευρώπης. Με τα πάντα σε απόλυτη τάξη, τους μισθούς στον… Θεό και τη νυχτερινή ζωή να προάγει τη φιλία και τον έρωτα, η θέση της θα μπορούσε να είναι πολύ πιο πάνω, αν δεν επικρατούσαν οι χαμηλές θερμοκρασίες. 6) Βαρκελώνη, Ισπανία Πολιτισμός, κουλτούρα, οικονομία, διασκέδαση, παιδεία. Πέντε λέξεις υπερ-αρκετές για να περιγράψει κανείς την πρωτεύουσα της Καταλονίας. 7) Εδιμβούργο, Σκωτία Μια πολύ ιστορική πόλη, με άπειρα μέρη για περπάτημα και με μπόλικη φυσική ομορφιά. 😎 Μέξικο Σίτι, Μεξικό Μια από τις πιο χαρούμενες γενικά πόλεις του κόσμου, με πολύ χαμηλά ποσοστά κατάθλιψης και παράλληλα το πιο οικονομικό αστικό κέντρο μετά το νούμερο 1, Μπανγκόκ. 9) Λονδίνο, Αγγλία Θα μπορούσε να είναι κάλλιστα στην 1η θέση, αλλά αποκλειστικά για τη Γενιά Ζ, που δίνει μεγάλο βάρος στο οικονομικό κομμάτι, το όχι και τόσο φθηνό Λονδίνο… κατρακύλησε στην 9η θέση. 10) Σανγκάη, Κίνα Μια μοντέρνα πόλη, με υψηλά επίπεδα ευημερίας, ανθηρή οικονομία και άψογα μέσα μεταφοράς, η Σανγκάη, κλείνει τη 10άδα.
-
Καλημέρα Σε χωράφι 35 στρεμμάτων, κληροτεμάχιο Κωπαϊδικό, κατασκευάστηκε το 1961 πτηνοτροφείο, οικοδομική άδεια το παιδί του ιδιοκτήτη δεν διαθέτει (άγνωστο αν υπήρχε αρχικά ), έχει μόνο πιστοποιητικό από την κοινότητα οτι δεν ενοχλεί την λειτουργία της και από το υπουργείο Γεωργίας για την σφράγιση των αυγών, στο Ε9 δηλωνεται μέχρι σήμερα. Ρεύμα , νερό δεν έχει πλέον. Ο σημερινός ιδιοκτήτης θεωρεί νόμιμο το κτίσμα με τα χαρτιά που προανέφερα..... Η επιχείρηση εδώ και δεκαετίες δεν λειτουργεί, το κτίριο με τους ορνιθώνες είναι πλέον ασκεπές ερείπιο και συνοδευεται από 1 πλακοσκεπες κτίσμα (10 τμ περίπου) σε εγκατάλειψη κι αυτό, που είχε τον ρόλο γραφείου της επιχείρησης. Δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσει μελλοντικά ως πτηνοτροφείο. Δηλώνονται ως σταυλικές εγκαταστάσεις, ή άλλου ειδους κατηγορία; Το χωράφι υπάρχει πρόθεση να πουληθεί και θα απαιτηθεί ΗΤΚ. Ευχαριστώ.
-
Στη δημοπράτηση του έργου «Δημιουργία Αστικού Μητροπολιτικού Πάρκου στον Φαληρικό Όρμο», εντός των διοικητικών ορίων του Νομού Αττικής προχωρά η Περιφέρεια Αττικής. Το έργο προϋπολογισμού €258.064.516,13 πλέον ΦΠΑ (συνολικά με ΦΠΑ περίπου €320 εκατ.) έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή και Πολιτική Προστασία 2021-2027» και συγχρηματοδοτείται κατά 85% από το Ταμείο Συνοχής και κατά 15% από Εθνικούς Πόρους. Η υποβολή προσφορών θα γίνει ηλεκτρονικά έως τις 25 Σεπτεμβρίου 2025 μέσω του συστήματος ΕΣΗΔΗΣ, ενώ η αποσφράγιση θα πραγματοποιηθεί την 1η Οκτωβρίου. Η διάρκεια υλοποίησης του έργου έχει οριστεί σε 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, με πρόβλεψη πριμ 1% για όσους παραδώσουν τουλάχιστον 10% νωρίτερα. Το έργο εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή και Πολιτική Προστασία 2021-2027» και συγχρηματοδοτείται κατά 85% από το Ταμείο Συνοχής και κατά 15% από εθνικούς πόρους, με συνολική εγκεκριμένη δαπάνη 353,76 εκατ. ευρώ. Το Μητροπολιτικό Πάρκο «Αέναον» θα εκτείνεται σε περισσότερα από 741 στρέμματα, εκ των οποίων το 75% θα καλύπτεται από πράσινο, με φύτευση άνω των 4.000 δέντρων και 185.000 θάμνων σε 343 στρέμματα. Το υπόλοιπο 25% θα διατεθεί για πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες, ποδηλατοδρόμους, πολυχώρους άθλησης, κοινωνικές εκδηλώσεις και ήπιες εμπορικές χρήσεις. Σχεδιασμένο με αρχές βιωσιμότητας, υψηλής αισθητικής και συμπερίληψης, το νέο πάρκο θα είναι ανοιχτό και δωρεάν προσβάσιμο για το κοινό, αναβαθμίζοντας το παραλιακό μέτωπο της Αθηναϊκής Ριβιέρας και αναδεικνύοντας την Αττική ως σύγχρονο, βιώσιμο μητροπολιτικό κέντρο. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
-
- μητροπολιτικό πάρκο
- αέναον
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Στη δημοπράτηση του έργου «Δημιουργία Αστικού Μητροπολιτικού Πάρκου στον Φαληρικό Όρμο», εντός των διοικητικών ορίων του Νομού Αττικής προχωρά η Περιφέρεια Αττικής. Το έργο προϋπολογισμού €258.064.516,13 πλέον ΦΠΑ (συνολικά με ΦΠΑ περίπου €320 εκατ.) έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή και Πολιτική Προστασία 2021-2027» και συγχρηματοδοτείται κατά 85% από το Ταμείο Συνοχής και κατά 15% από Εθνικούς Πόρους. Η υποβολή προσφορών θα γίνει ηλεκτρονικά έως τις 25 Σεπτεμβρίου 2025 μέσω του συστήματος ΕΣΗΔΗΣ, ενώ η αποσφράγιση θα πραγματοποιηθεί την 1η Οκτωβρίου. Η διάρκεια υλοποίησης του έργου έχει οριστεί σε 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, με πρόβλεψη πριμ 1% για όσους παραδώσουν τουλάχιστον 10% νωρίτερα. Το έργο εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή και Πολιτική Προστασία 2021-2027» και συγχρηματοδοτείται κατά 85% από το Ταμείο Συνοχής και κατά 15% από εθνικούς πόρους, με συνολική εγκεκριμένη δαπάνη 353,76 εκατ. ευρώ. Το Μητροπολιτικό Πάρκο «Αέναον» θα εκτείνεται σε περισσότερα από 741 στρέμματα, εκ των οποίων το 75% θα καλύπτεται από πράσινο, με φύτευση άνω των 4.000 δέντρων και 185.000 θάμνων σε 343 στρέμματα. Το υπόλοιπο 25% θα διατεθεί για πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες, ποδηλατοδρόμους, πολυχώρους άθλησης, κοινωνικές εκδηλώσεις και ήπιες εμπορικές χρήσεις. Σχεδιασμένο με αρχές βιωσιμότητας, υψηλής αισθητικής και συμπερίληψης, το νέο πάρκο θα είναι ανοιχτό και δωρεάν προσβάσιμο για το κοινό, αναβαθμίζοντας το παραλιακό μέτωπο της Αθηναϊκής Ριβιέρας και αναδεικνύοντας την Αττική ως σύγχρονο, βιώσιμο μητροπολιτικό κέντρο. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ View full είδηση
-
- μητροπολιτικό πάρκο
- αέναον
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
gio started following Υπολογισμός ενσήμων
-
αρα ισχύει περιπου 0,7 (0,8) το κυβικο μπετο και 1 (1,2) ο τόνος σίδερο
-
Αντισεισμική ανάλυση με μυκητοειδείς πλάκες
Vasilis101 replied to Vasilis101's θέμα in Οπλισμένο Σκυρόδεμα
Όταν χρησιμοποιώ επιφανειακά πεπερασμένα στοιχεία για τις πλάκες , θεωρείς πιο σωστό να προσομοιώσω με στοιχεία δοκού τις ενισχυμένες ζώνες μεταξύ των υποστυλωμάτων και στοιχεία μεμβράνης αντί για στοιχεία κελύφους τις πλάκες; -
Οικισμοί προ του 1923 - Αποστάσεις
Pavlos33 replied to dimitris GM's θέμα in ΝΟΚ (Νέος Οικοδομικός Κανονισμός)
@giel Στα πλαίσια έκδοσης Ο.Α οι ΥΔΟΜ (βάσει προγενέστερων εγγράφων) προσομοιώνουν την ζώνη αυτή με προκήπιο, οπότε ισχύει το άρθρο 17 του ΝΟΚ στο οποίο (παρ Β.β) αναφέρεται ότι είναι επιτρεπτή η ράμπα οχημάτων (στην περίπτωσή σου ράμπα φορτοεκφόρτωσης και άρα ευμενέστερη περίπτωση κατασκευής) εντός του προκηπίου. Επιπλέον, έχει υπόψη ότι η εγκ 113/86 άρθρο 28 (*) ερμηνευτική του ΓΟΚ 85 διευκρίνισε διαφορετικά το θέμα από μεταγενέστερη απόφαση του ΣτΕ (4439/14)** για την υποχρέωση τήρησης 4 μέτρων σε οικόπεδο 500 τμ και άνω, αναφέροντας ότι στην ελεύθερη τοποθέτηση του κτίσματος η ελάχιστη απόσταση που θα πρέπει να τηρείται είναι αυτή των 2,50 μέτρων. (*) Σε οικισμούς χωρίς εγκεκριμένο σχέδιο, προϋφισταμένους του 1923, στους οποίους έχει εφαρμογή το ΠΔ/2-3-81 (ΦΕΚ-138/Δ/81) στις περιπτώσεις οικοπέδου ίσου ή μεγαλύτερου των 500 τ.μ. (Αρθ-8 παρ.7 του ΠΔ/τος) παύει να ισχύει ο περιορισμός τοποθέτησης του κτιρίου σε απόσταση τουλάχιστον 4,0 μ. από την ΟΓ και ισχύει η παρ.1 του Αρθ-9 του Ν-1577/85 (ελεύθερη τοποθέτηση του κτιρίου στο οικόπεδο), με τη διευκρίνιση ότι η αναφερόμενη σ' αυτές απόσταση Δ ορίζεται 2,5μ. ανεξάρτητα από το ύψος, όπως ορίζει το άρθ-28 παρ.3 του ΓΟΚ/85. (**) [Παράνομη οικοδομική άδεια για ανοικοδόμηση ακινήτου εκτός οικισμού προϋφιστάμενου του 1923, χωρίς την τήρηση της υποχρεωτικής απόστασης από την οικοδομική γραμμή] Πρόεδρος: Ν. Ρόζος Εισηγητής: Μ. Τριπολιτσιώτη Δικηγόροι: Ν. Γαρνέλης, Μ. Μουστάκας Οι διατάξεις, με τις οποίες επιβάλλεται η ανέγερση οικοδομής σε απόσταση τουλάχιστον τεσσάρων μέτρων από την οικοδομική γραμμή προκειμένου για τα οικόπεδα με εμβαδόν 500 τ.μ. και άνω των προϋφιστάμενων του έτους 1923 οικισμών που στερούνται εγκεκριμένου σχεδίου, αποτελούν ειδικές διατάξεις οι οποίες έχουν τεθεί για την προστασία αυτών των παλαιών οικισμών και διασφαλίζουν καλύτερους όρους διαβίωσης. Συνεπώς, οι ειδικές αυτές διατάξεις δεν καταργήθηκαν με το ν. 1577/1985 αλλά συνισχύουν, κατά τα λοιπά, ως προς τα οριζόμενα για την ελεύθερη τοποθέτηση του κτιρίου σε σχέση με τα πίσω και πλάγια όρια του οικοπέδου. Οι ημιϋπαίθριοι χώροι δεν εμπίπτουν στα επιτρεπόμενα στον υποχρεωτικό ακάλυπτο χώρο προστεγάσματα ή αρχιτεκτονικά στοιχεία, ούτε και στις κατασκευές που επιτρέπεται να ανεγερθούν στους ακάλυπτους χώρους και, επομένως, το βάθος τους δεν προσμετρείται για τον υπολογισμό της απόστασης του κτιρίου από την οικοδομική γραμμή. -
Όρια απαλλοτρίωσης και πλάτος οδού σε προ '23 οικισμό
Pavlos33 replied to p_farlekas's θέμα in Συγκοινωνιακά
Το όριο της οδού είναι το όριο απαλλοτρίωσης. Αυτό αναφέρεται στην παρ. "η" άρθρου 2 ΠΔ 209/98 περί μέτρων ασφαλείας υπεραστικής συγκοινωνίας. Πλάτος οδού θα ληφθεί αυτό που προβλέπεται από τα όρια απαλλοτρίωσης (αν αυτά είναι εκατέρωθεν του άξονα) ή το όριο απαλλοτρίωσης (αν αυτό είναι από την μια πλευρά) και το απέναντι όριο όπως αυτό ορίζεται στο ΠΔ 209/98. Η διαφοροποίηση σε ό,τι αφορά τον οικισμό αφορά στην απόσταση της γραμμής δόμησης, η οποία στην περίπτωσή σου ανέρχεται στα 3 μέτρα από το όριο της οδού, ενώ αν ήταν εκτός οικισμού θα ανέρχονταν στα 15 μέτρα. Θα αναζητήσεις όμως τυχόν αυστηρότερες διατάξεις για την γραμμή δόμησης μέσω κάποια νομαρχιακής απόφασης. Πάντως, για κάθε ενδεχόμενο κάνε και έναν έλεγχο μήπως η απαλλοτρίωση έχει ανακληθεί καθώς μοιάζει λίγο σπάνιο το σενάριο τέτοιας απαλλοτρίωσης εντός προ 23 οικισμού. -
p_farlekas started following Όρια απαλλοτρίωσης και πλάτος οδού σε προ '23 οικισμό
-
Σε οικισμό προϋφιστάμενο του 1923 υπάρχει οικόπεδο με πρόσωπο σε Δευτερεύουσα Επαρχιακή οδό. Στην επαρχιακή οδό υπάρχει απαλλοτρίωση του 1977 η οποία δεν έχει πραγματοποιηθεί. Έτσι το πλάτος του οδοστρώματος είναι 7-8,50μ και το όριο της απαλλοτρίωσης 21-24μ Η πολεοδομία μου ζητάει στην Βεβαίωση όρων δόμησης να περάσω Σ.Α. καθώς: Απαιτείται η Έγκριση ΣΑ [άρθρο 7 Ν.4495/17] διότι το γήπεδο έχει πρόσωπο σε δρόμο πλάτους μεγαλύτερου των 20 μ. [όριο της οδού είναι το όριο της απαλλοτρίωσης, σύμφωνα με άρθρο 2 Π.Δ. 209/1998]. Και σας ρωτάω αν μπορεί να βοηθήσει κάποιος. Ισχύει αυτό που λέει η υπάλληλος ότι δηλαδή το πλάτος δρόμου ταυτίζεται με το όριο απαλλοτρίωσης?? Που μπορώ να βρω τι σημαίνει πλάτος δρόμου σε εντός οικισμού περιοχή??? Ευχαριστώ.
-
Δημοσιεύθηκε η απόφαση για την υπαγωγή στο Πρόγραμμα «Εξοικονομώ- Επιχειρώ» των 177 αιτήσεων των Δικαιούχων Φορέων με συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό ύψους 29,488,805.78€ και συνολική επιχορήγηση ύψους 18,654,348.05€, που περιλαμβάνονται στον συνημμένο πίνακα, ο οποίος αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας Απόφασης, βάσει της εισήγησης της παρ. 59 του προοιμίου της παρούσας του Φορέα Υλοποίησης (ΤΕΕ) σύμφωνα με την οποία οι ανωτέρω Δικαιούχοι Φορείς πληρούν τις απαιτήσεις του υπόψη Προγράμματος του Υποέργου «Εξοικονομώ Επιχειρώντας» της 16874 Δράσης «Ανακαίνιση- Ενέργεια και επιχειρηματικότητα» του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, υπό τους κάτωθι γενικούς και ειδικούς όρους:\ A. Οι δικαιούχοι των οποίων επενδύσεις υπάγονται στην παρούσα δράση κρατικής ενίσχυσης, μετά την ένταξή τους και για όσα έτη απαιτούνται ώστε να αποσβεστεί η επένδυση, θα πρέπει να τηρούν τις παρακάτω ειδικότερες υποχρεώσεις, με κύρωση την υποχρέωση επιστροφής της συνεισφοράς, πλέον τόκων και μέχρι πλήρους εξοφλήσεως: ● Να υλοποιούν την επένδυση σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην εγκριτική απόφαση ενίσχυσης, όπως ισχύει κάθε φορά ● να μην διακόπτουν την επένδυση, εκτός αν συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας (στις περιπτώσεις αυτές απαιτείται ενημέρωση του Φορέα Υλοποίησης). ● Να μη διακόπτουν την δραστηριότητα ή/και να μην παύουν τη λειτουργία της επιχείρησης, εκτός αν συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας ● Να μη μεταβιβάζουν πάγια περιουσιακά στοιχεία που έχουν ενισχυθεί. ● Να μη μεταβάλλουν το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ενισχυόμενης επιχείρησης, καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης και τήρησης των μακροχρόνιων υποχρεώσεων των δικαιούχων παρά μόνο μετά από έγκριση του Φορέα Υλοποίησης. ● να παρέχουν στοιχεία για την αποτίμηση της επίτευξης των στόχων. ● να πραγματοποιούν το σύνολο των ενεργειών μέσω του ΠΣΥΠΕΝ διασφαλίζοντας την ακρίβεια, την ποιότητα και πληρότητα των στοιχείων που υποβάλλουν ● να τηρούν ξεχωριστή λογιστική μερίδα για την πράξη ή να διαθέτουν επαρκή λογιστική κωδικοποίηση από την οποία να προκύπτει η καταχώρηση όλων των δαπανών που αντιστοιχούν πλήρως προς τις δαπάνες που δηλώνονται ● να λαμβάνουν όλα τα μέτρα πληροφόρησης που προβλέπονται και να αναφέρονται: η ονομασία του Δικαιούχου και της πράξης, σύνοψη της πράξης, ημερομηνία έναρξης της πράξης, καταληκτική ημερομηνία της πράξης, συνολική επιλέξιμη δαπάνη, ποσοστό συγχρηματοδότησης, ταχυδρομικός κώδικας ή άλλη κατάλληλη ένδειξη της τοποθεσίας, χώρα, ονομασία της κατηγορίας παρέμβασης της πράξης. ● για τον έλεγχο των μακροχρονίων υποχρεώσεων, ο δικαιούχος της ενίσχυσης, πρέπει να αποστέλλει στο Φορέα Υλοποίησης όλα τα σχετικά έγγραφα όταν ζητηθούν εγγράφως από αυτόν. Σε περίπτωση μη προσκόμισης αυτών, επιβάλλεται επιστροφή του συνόλου της δημόσιας επιχορήγησης. ● Η ενισχυθείσα επιχείρηση οφείλει να λειτουργεί πραγματικά για όσο χρόνο διαρκεί η απόσβεση των επιδοτούμενων παγίων και εργασιών που έγιναν στο πλαίσιο της ενίσχυσης. Β. Στο πλαίσιο του Προγράμματος κάθε Δικαιούχος Φορέας οφείλει να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες δημοσιότητας σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να ενημερώνονται από την επίσημη διαδικτυακή πύλη του Προγράμματος. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να τηρούνται οι διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 241/2021 και του άρθρου 6 της 119126 ΕΞ 2021/28.09.2021 (Β’ 4498) Απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Σύστημα διαχείρισης και ελέγχου των Δράσεων και των Έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» περί πληροφόρησης, επικοινωνίας και δημοσιότητας. Γ. Η μη τήρηση, από τον Δικαιούχο Φορέα, των όρων και προϋποθέσεων της παρούσας Απόφασης και της Πρόσκλησης του σημείου 53 του προοιμίου της παρούσας, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, συνεπάγεται την ανάκληση/τροποποίηση της Απόφασης Υπαγωγής και την ανάκτηση ή την αναπροσαρμογή των ποσών που καταβλήθηκαν, όπως ειδικότερα ορίζεται στην ανωτέρω Πρόσκληση. Η 4η Απόφαση Υπαγωγής Ωφελούμενων στο πρόγραμμα Εξοικονομώ – Επιχειρώ εδώ: https://diavgeia.gov.gr/doc/ΨΛΨΞ4653Π8-ΔΕΣ Οι προηγούμενες αποφάσεις: 1η Απόφαση Υπαγωγής Ωφελούμενων στο πρόγραμμα Εξοικονομώ – Επιχειρώ 17/12/2024 2η Απόφαση Υπαγωγής Ωφελούμενων στο πρόγραμμα Εξοικονομώ – Επιχειρώ 25/2/2025 3η Απόφαση Υπαγωγής Ωφελούμενων στο πρόγραμμα Εξοικονομώ – Επιχειρώ 08/07/2025 Πρόγραμμα «Εξοικονομώ Επιχειρώ» Χρηματοδότηση: Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Παρουσίαση του προγράμματος: «Εξοικονομώ Επιχειρώ» Οδηγός του προγράμματος: Οδηγός εφαρμογής του Προγράμματος «Εξοικονομώ Επιχειρώ» Πλατφόρμα: https://exoikonomoepixeiro.energy-invest.gov.gr/ View full είδηση
-
Δημοσιεύθηκε η απόφαση για την υπαγωγή στο Πρόγραμμα «Εξοικονομώ- Επιχειρώ» των 177 αιτήσεων των Δικαιούχων Φορέων με συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό ύψους 29,488,805.78€ και συνολική επιχορήγηση ύψους 18,654,348.05€, που περιλαμβάνονται στον συνημμένο πίνακα, ο οποίος αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας Απόφασης, βάσει της εισήγησης της παρ. 59 του προοιμίου της παρούσας του Φορέα Υλοποίησης (ΤΕΕ) σύμφωνα με την οποία οι ανωτέρω Δικαιούχοι Φορείς πληρούν τις απαιτήσεις του υπόψη Προγράμματος του Υποέργου «Εξοικονομώ Επιχειρώντας» της 16874 Δράσης «Ανακαίνιση- Ενέργεια και επιχειρηματικότητα» του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, υπό τους κάτωθι γενικούς και ειδικούς όρους:\ A. Οι δικαιούχοι των οποίων επενδύσεις υπάγονται στην παρούσα δράση κρατικής ενίσχυσης, μετά την ένταξή τους και για όσα έτη απαιτούνται ώστε να αποσβεστεί η επένδυση, θα πρέπει να τηρούν τις παρακάτω ειδικότερες υποχρεώσεις, με κύρωση την υποχρέωση επιστροφής της συνεισφοράς, πλέον τόκων και μέχρι πλήρους εξοφλήσεως: ● Να υλοποιούν την επένδυση σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην εγκριτική απόφαση ενίσχυσης, όπως ισχύει κάθε φορά ● να μην διακόπτουν την επένδυση, εκτός αν συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας (στις περιπτώσεις αυτές απαιτείται ενημέρωση του Φορέα Υλοποίησης). ● Να μη διακόπτουν την δραστηριότητα ή/και να μην παύουν τη λειτουργία της επιχείρησης, εκτός αν συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας ● Να μη μεταβιβάζουν πάγια περιουσιακά στοιχεία που έχουν ενισχυθεί. ● Να μη μεταβάλλουν το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ενισχυόμενης επιχείρησης, καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης και τήρησης των μακροχρόνιων υποχρεώσεων των δικαιούχων παρά μόνο μετά από έγκριση του Φορέα Υλοποίησης. ● να παρέχουν στοιχεία για την αποτίμηση της επίτευξης των στόχων. ● να πραγματοποιούν το σύνολο των ενεργειών μέσω του ΠΣΥΠΕΝ διασφαλίζοντας την ακρίβεια, την ποιότητα και πληρότητα των στοιχείων που υποβάλλουν ● να τηρούν ξεχωριστή λογιστική μερίδα για την πράξη ή να διαθέτουν επαρκή λογιστική κωδικοποίηση από την οποία να προκύπτει η καταχώρηση όλων των δαπανών που αντιστοιχούν πλήρως προς τις δαπάνες που δηλώνονται ● να λαμβάνουν όλα τα μέτρα πληροφόρησης που προβλέπονται και να αναφέρονται: η ονομασία του Δικαιούχου και της πράξης, σύνοψη της πράξης, ημερομηνία έναρξης της πράξης, καταληκτική ημερομηνία της πράξης, συνολική επιλέξιμη δαπάνη, ποσοστό συγχρηματοδότησης, ταχυδρομικός κώδικας ή άλλη κατάλληλη ένδειξη της τοποθεσίας, χώρα, ονομασία της κατηγορίας παρέμβασης της πράξης. ● για τον έλεγχο των μακροχρονίων υποχρεώσεων, ο δικαιούχος της ενίσχυσης, πρέπει να αποστέλλει στο Φορέα Υλοποίησης όλα τα σχετικά έγγραφα όταν ζητηθούν εγγράφως από αυτόν. Σε περίπτωση μη προσκόμισης αυτών, επιβάλλεται επιστροφή του συνόλου της δημόσιας επιχορήγησης. ● Η ενισχυθείσα επιχείρηση οφείλει να λειτουργεί πραγματικά για όσο χρόνο διαρκεί η απόσβεση των επιδοτούμενων παγίων και εργασιών που έγιναν στο πλαίσιο της ενίσχυσης. Β. Στο πλαίσιο του Προγράμματος κάθε Δικαιούχος Φορέας οφείλει να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες δημοσιότητας σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να ενημερώνονται από την επίσημη διαδικτυακή πύλη του Προγράμματος. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να τηρούνται οι διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 241/2021 και του άρθρου 6 της 119126 ΕΞ 2021/28.09.2021 (Β’ 4498) Απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Σύστημα διαχείρισης και ελέγχου των Δράσεων και των Έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» περί πληροφόρησης, επικοινωνίας και δημοσιότητας. Γ. Η μη τήρηση, από τον Δικαιούχο Φορέα, των όρων και προϋποθέσεων της παρούσας Απόφασης και της Πρόσκλησης του σημείου 53 του προοιμίου της παρούσας, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, συνεπάγεται την ανάκληση/τροποποίηση της Απόφασης Υπαγωγής και την ανάκτηση ή την αναπροσαρμογή των ποσών που καταβλήθηκαν, όπως ειδικότερα ορίζεται στην ανωτέρω Πρόσκληση. Η 4η Απόφαση Υπαγωγής Ωφελούμενων στο πρόγραμμα Εξοικονομώ – Επιχειρώ εδώ: https://diavgeia.gov.gr/doc/ΨΛΨΞ4653Π8-ΔΕΣ Οι προηγούμενες αποφάσεις: 1η Απόφαση Υπαγωγής Ωφελούμενων στο πρόγραμμα Εξοικονομώ – Επιχειρώ 17/12/2024 2η Απόφαση Υπαγωγής Ωφελούμενων στο πρόγραμμα Εξοικονομώ – Επιχειρώ 25/2/2025 3η Απόφαση Υπαγωγής Ωφελούμενων στο πρόγραμμα Εξοικονομώ – Επιχειρώ 08/07/2025 Πρόγραμμα «Εξοικονομώ Επιχειρώ» Χρηματοδότηση: Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Παρουσίαση του προγράμματος: «Εξοικονομώ Επιχειρώ» Οδηγός του προγράμματος: Οδηγός εφαρμογής του Προγράμματος «Εξοικονομώ Επιχειρώ» Πλατφόρμα: https://exoikonomoepixeiro.energy-invest.gov.gr/
- Χθες
-
Οικισμοί προ του 1923 - Αποστάσεις
giel replied to dimitris GM's θέμα in ΝΟΚ (Νέος Οικοδομικός Κανονισμός)
Καλημέρα σας, Ετοιμάζω τα σχέδια για ένα διώροφο κτίριο σε οικισμό προ του 23. Στο ισόγειο θα υπάρχει κατάστημα το οποίο θα είναι υπερυψωμένα 0,80μ., η κλίση της ράμπας για πρόσβαση στο κατάστημα μπορεί να αρχίσει από την οικοδομική γραμμή ή πρέπει να ξεκινήσει μετά τα 4; Το άρθρο 8 αναφέρει το παρακάτω: ΄΄Επί οικοπέδων εμβαδού ίσου ή μεγαλυτέρου των 500τ.μ. το κτίριο δέον να τοποθετείται εις απόσταση τουλάχιστον τεσσάρων (4) μέτρων, εκ της κατά τα ανωτέρω οριζομένης οικοδομικής γραμμής." Τη βεράντα για το κατάστημα την έχω τοποθετήσει στα 4 μέτρα. Προσπαθώ να καταλάβω αν είναι επιτρεπτή η διαμόρφωση της ράμπας μέσα στα 4 μέτρα ή αν πρέπει και η ράμπα να είναι εκτός. -
Θέση κτιρίου σε κάθετη ιδιοκτησία
dimitris GM replied to bill17's θέμα in ΝΟΚ (Νέος Οικοδομικός Κανονισμός)
Υποθετω οτι: - εχει γινει συσταση ΟΙ και καθετου. - Το 1 εχει δκαιωμα περαιτερω ανοικοδομισης, στην δικη του καθετη μεχρις εξαντλησης του ΣΔ που δεν εχει χτισθει και του ανηκει και αφου τακτοποιησει προηγουμενως τυχον αυθαιρεσιες... - Προφανως εχει τον δικο του ανεξαρτητο φεροντα. Σε αυτον θα "πατησει" Αρα, εφοσον δεν υπαρχει κωλυμα "αντισεισμικου" θα χτισει τα τμ. που δικαιουται χωρις να τον παρεμποδιζει η υπαρξη "παραθυρων" ή αλλων ανοιγματων του Β. [καπου θα πρεπει να βαλεις την σκαλα ανοδου...] Αρα, ξεκινας απο το ιδιοκτησιακο μερος και μετα πας στο πολεοδομικο. -
Μέτρηση ύψους οικοδομής, διαμορφωμένο έδαφος
Arch993 replied to Μουστάκας Β.'s θέμα in ΓΟΚ - Κτιριοδομικός
Καλησπέρα! Αν έχω ισόγειο και μπροστά του βρίσκεται υποβιβασμένη αυλή, η οποία έχει πρόσβαση από άλλον όγκο, το συνολικό ύψος του ισογείου μετράει από την αυλή; Το ισόγειο θα έχει ύψος 3 μ. συν το μπάζωμα. Το μπάζωμα πρέπει να είναι ≤1,50 μ.; -
Αντισεισμική ανάλυση με μυκητοειδείς πλάκες
Vasilis101 replied to Vasilis101's θέμα in Οπλισμένο Σκυρόδεμα
Η λύση με δοκούς καταλληλου πλάτους σε συνδυασμό με δοκιδωτη ή προεντεταμένη πλάκα φαίνεται να είναι καταλληλότερη. Θα κάνω κάποιες δοκιμές με ταυτόχρονη ελαφρά αύξηση του πάχους των τοιχίων. Η προσομοίωση του παραπάνω έχει κάποιο βαθμό δυσκολίας αλλά θα κάνω μια προσπάθεια. -
Αντισεισμική ανάλυση με μυκητοειδείς πλάκες
mantzaras replied to Vasilis101's θέμα in Οπλισμένο Σκυρόδεμα
Αν οι πλάκες είναι 15-20cm, τότε ενδεχομένως να μπορούν να ληφθούν δευτερεύοντα (έλεγχος μείωσης δυσκαμψίας). Αλλά εδώ αναφέρει 35cm και μείωση μετακινήσεων 50%, οπότε εκτιμώ δύσκολο να μπορούν να θεωρηθούν δευτερεύοντα. Σε κάθε περίπτωση ο έλεγχος συμβολής στην δυσκαμψία του συνόλου θα δείξει αν κύρια ή δευτερεύοντα (αν μπορεί να αγνοηθεί ουσιαστικά η συμβολή της πλάκας). Και επίσης ο χαρακτηρισμός κύρια ή δευτερεύοντα (ως προς εφαρμογή όπλισης) θα αφορά μόνο αυτές τις ζώνες, όχι όλη την επιφάνεια πλακών. -
Αντισεισμική ανάλυση με μυκητοειδείς πλάκες
kfil replied to Vasilis101's θέμα in Οπλισμένο Σκυρόδεμα
αυτές τις ζώνες λέει ο Πενελης σύγγραμα που προανέφερα ) σαν δευτερεύοντα όμως στοιχεία (δεν είναι δοκοί αλλά ενισχυμένες ζώνες) και όχι όλη η πλάκα . -
Βγήκε ο Ιούλιος....
-
Αντισεισμική ανάλυση με μυκητοειδείς πλάκες
mantzaras replied to Vasilis101's θέμα in Οπλισμένο Σκυρόδεμα
@Vasilis101 δυσκολεύομαι να αντιληφθώ τον χαρακτηρισμό πλακών ως κύρια ή δευτερεύοντα στοιχεία (ο EC8 αναφέρεται αποκλειστικά σε δοκούς ή/και υποστυλώματα). Αν θεωρήσουμε την συμμετοχή της καμπτικής δυσκαμψίας αυτών ως κύρια ή μη, τότε δεν μπορεί να αγνοηθεί, δεδομένης της μη ύπαρξης δοκών (την διαφορά στα αποτελέσματα την υπολόγισες και μόνος σου). Υπάρχουν και θα λειτουργήσουν καμπτικά, παρά μόνο εάν δημιουργήσεις εσύ κατασκευαστικά αρθρώσεις γύρω από τις συνδέσεις τους με υποστυλώματα. Οπότε θα υπάρχουν ζώνες των πλακών (αυτές που συνδέουν κατακόρυφα στοιχεία) που θα λειτουργήσουν ως δοκάρια (βλέπε θεωρίες ισοδύναμων πλαισίων που αναφέρθηκαν) και αυτές θα τις οπλίσεις ως τέτοια, και θα τις θεωρήσεις κύρια σεισμικά στοιχεία. Από την λύση πάντως που ανέβασες, και από τις διαπλατύνσεις κεφαλών ύψους 50cm, δείχνει ότι η ύπαρξη δοκών 50cm δεν αποτελεί πρόβλημα στα αρχιτεκτονικά. Επομένως σκέψου μήπως χρησιμοποιήσεις δοκούς ύψους 50cm και μεγάλου πλάτους (πχ 100/50) ή και πλάτους μεγαλύτερου των υποστυλωμάτων.