Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Στον απόηχο της ανακοίνωσης της στρατηγικής Apply AI, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρά σε νέα χρηματοδότηση ύψους €342 εκατ. για 83 Ευρωπαϊκά Κέντρα Ψηφιακής Καινοτομίας (European Digital Innovation Hubs - EDIHs). Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο Digital Europe Programme (2025-2027) και έχει στόχο να ενισχύσει το δίκτυο των EDIHs σε όλα τα κράτη-μέλη και τις συνδεδεμένες χώρες, με σαφή προσανατολισμό στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI). Με τη νέα αυτή φάση, 102 EDIHs σε ολόκληρη την Ευρώπη θα λάβουν τη διάκριση STEP Seal, που αναγνωρίζει υψηλής ποιότητας προτάσεις για την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε στρατηγικές τεχνολογίες. Πλέον, τα EDIHs επαναπροσδιορίζονται ως Experience Centres for AI, στηρίζοντας τη νέα πολιτική «AI First» της Ε.Ε., η οποία ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις να ενσωματώνουν την Τεχνητή Νοημοσύνη ως μέρος της λύσης στις προκλήσεις τους, αξιολογώντας παράλληλα τα οφέλη και τους κινδύνους της. Τα European Digital Innovation Hubs μετατρέπονται σε Experience Centres for AI, στηρίζοντας τη στρατηγική «AI First» της Ε.Ε. Τα EDIHs λειτουργούν ήδη ως «one-stop shops», που βοηθούν χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) και δημόσιους οργανισμούς να εκσυγχρονίσουν τις λειτουργίες τους μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας. Προσφέρουν πρόσβαση σε τεχνική τεχνογνωσία και υποδομές δοκιμών, παρέχουν συμβουλές χρηματοδότησης, υπηρεσίες εκπαίδευσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων, αλλά και καθοδήγηση για τη συμμόρφωση με τον Κανονισμό AI Act. Η χρηματοδότηση των €342 εκατ. προέρχεται κατά 50% από το Digital Europe Programme και κατά 50% από τα κράτη-μέλη, τις περιφέρειες και ιδιωτικούς φορείς. Με αυτό το μικτό μοντέλο, τα EDIHs λειτουργούν ως συνδετικός κρίκος μεταξύ της ευρωπαϊκής καινοτομίας και των τοπικών οικονομιών, διατηρώντας περιφερειακή παρουσία, αλλά και ευρωπαϊκή συνεργασία. Ψηφιακό οικοσύστημα Η Επιτροπή θέτει ως στόχο τη δημιουργία ενός ζωντανού πανευρωπαϊκού δικτύου που θα ενώνει EDIHs, ΜμΕ, δημόσιους φορείς και ερευνητικά κέντρα, προωθώντας συνεργασίες, ανταλλαγή γνώσης και μεταφορά τεχνολογίας. Το Digital Transformation Accelerator (DTA) θα λειτουργεί ως κεντρική πλατφόρμα συντονισμού, φιλοξενώντας την ψηφιακή πύλη του δικτύου, εργαλεία αξιολόγησης και το Digital Maturity Assessment Tool, το οποίο αναπτύχθηκε από το Joint Research Centre της Κομισιόν. Το εργαλείο αυτό θα επιτρέπει σε όλα τα EDIHs να μετρούν την ψηφιακή ωριμότητα των επιχειρήσεων που υποστηρίζουν, αξιολογώντας μετρήσιμα τον αντίκτυπό τους. Σημαντικό στοιχείο είναι και η σύνδεση των EDIHs με άλλα δίκτυα, όπως το Enterprise Europe Network (EEN), τα European Industrial Clusters (EIC) και το Start-up Europe, ώστε να προσφέρουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες υποστήριξης στις επιχειρήσεις. Στρατηγική επένδυση Η ανανέωση και διεύρυνση του δικτύου των 83 EDIHs αποτελεί κομβικό βήμα στην υλοποίηση του AI Continent Action Plan και της στρατηγικής Apply AI. Μετατρεπόμενα σε πραγματικά κέντρα εμπειρίας AI, τα EDIHs θα λειτουργήσουν ως πρώτη γραμμή υποστήριξης για τις επιχειρήσεις, που θέλουν να αξιοποιήσουν την Τεχνητή Νοημοσύνη. Η Επιτροπή έχει ήδη προαναγγείλει δεύτερη πρόσκληση χρηματοδότησης τον Νοέμβριο του 2025, προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω το δίκτυο και να διασφαλιστεί ότι καμία περιοχή της Ευρώπης δεν θα μείνει πίσω στην ψηφιακή μετάβαση. View full είδηση
  3. Στον απόηχο της ανακοίνωσης της στρατηγικής Apply AI, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρά σε νέα χρηματοδότηση ύψους €342 εκατ. για 83 Ευρωπαϊκά Κέντρα Ψηφιακής Καινοτομίας (European Digital Innovation Hubs - EDIHs). Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο Digital Europe Programme (2025-2027) και έχει στόχο να ενισχύσει το δίκτυο των EDIHs σε όλα τα κράτη-μέλη και τις συνδεδεμένες χώρες, με σαφή προσανατολισμό στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI). Με τη νέα αυτή φάση, 102 EDIHs σε ολόκληρη την Ευρώπη θα λάβουν τη διάκριση STEP Seal, που αναγνωρίζει υψηλής ποιότητας προτάσεις για την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε στρατηγικές τεχνολογίες. Πλέον, τα EDIHs επαναπροσδιορίζονται ως Experience Centres for AI, στηρίζοντας τη νέα πολιτική «AI First» της Ε.Ε., η οποία ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις να ενσωματώνουν την Τεχνητή Νοημοσύνη ως μέρος της λύσης στις προκλήσεις τους, αξιολογώντας παράλληλα τα οφέλη και τους κινδύνους της. Τα European Digital Innovation Hubs μετατρέπονται σε Experience Centres for AI, στηρίζοντας τη στρατηγική «AI First» της Ε.Ε. Τα EDIHs λειτουργούν ήδη ως «one-stop shops», που βοηθούν χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) και δημόσιους οργανισμούς να εκσυγχρονίσουν τις λειτουργίες τους μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας. Προσφέρουν πρόσβαση σε τεχνική τεχνογνωσία και υποδομές δοκιμών, παρέχουν συμβουλές χρηματοδότησης, υπηρεσίες εκπαίδευσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων, αλλά και καθοδήγηση για τη συμμόρφωση με τον Κανονισμό AI Act. Η χρηματοδότηση των €342 εκατ. προέρχεται κατά 50% από το Digital Europe Programme και κατά 50% από τα κράτη-μέλη, τις περιφέρειες και ιδιωτικούς φορείς. Με αυτό το μικτό μοντέλο, τα EDIHs λειτουργούν ως συνδετικός κρίκος μεταξύ της ευρωπαϊκής καινοτομίας και των τοπικών οικονομιών, διατηρώντας περιφερειακή παρουσία, αλλά και ευρωπαϊκή συνεργασία. Ψηφιακό οικοσύστημα Η Επιτροπή θέτει ως στόχο τη δημιουργία ενός ζωντανού πανευρωπαϊκού δικτύου που θα ενώνει EDIHs, ΜμΕ, δημόσιους φορείς και ερευνητικά κέντρα, προωθώντας συνεργασίες, ανταλλαγή γνώσης και μεταφορά τεχνολογίας. Το Digital Transformation Accelerator (DTA) θα λειτουργεί ως κεντρική πλατφόρμα συντονισμού, φιλοξενώντας την ψηφιακή πύλη του δικτύου, εργαλεία αξιολόγησης και το Digital Maturity Assessment Tool, το οποίο αναπτύχθηκε από το Joint Research Centre της Κομισιόν. Το εργαλείο αυτό θα επιτρέπει σε όλα τα EDIHs να μετρούν την ψηφιακή ωριμότητα των επιχειρήσεων που υποστηρίζουν, αξιολογώντας μετρήσιμα τον αντίκτυπό τους. Σημαντικό στοιχείο είναι και η σύνδεση των EDIHs με άλλα δίκτυα, όπως το Enterprise Europe Network (EEN), τα European Industrial Clusters (EIC) και το Start-up Europe, ώστε να προσφέρουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες υποστήριξης στις επιχειρήσεις. Στρατηγική επένδυση Η ανανέωση και διεύρυνση του δικτύου των 83 EDIHs αποτελεί κομβικό βήμα στην υλοποίηση του AI Continent Action Plan και της στρατηγικής Apply AI. Μετατρεπόμενα σε πραγματικά κέντρα εμπειρίας AI, τα EDIHs θα λειτουργήσουν ως πρώτη γραμμή υποστήριξης για τις επιχειρήσεις, που θέλουν να αξιοποιήσουν την Τεχνητή Νοημοσύνη. Η Επιτροπή έχει ήδη προαναγγείλει δεύτερη πρόσκληση χρηματοδότησης τον Νοέμβριο του 2025, προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω το δίκτυο και να διασφαλιστεί ότι καμία περιοχή της Ευρώπης δεν θα μείνει πίσω στην ψηφιακή μετάβαση.
  4. Σήμερα
  5. Ευχαριστώ για την απάντηση σου. Η σύσταση είναι παλιά και οταν έγινε τα κτίσματα υπηρχαν ήδη. Τωρα που θα κατεδαφιστεί το κτίριο της κάθετης 1 για να γίνει ένα καινούργιο, λογικά κι εγώ πιστεύω πως εφοσον το καινούργιο θα είναι σε απόσταση δ απο το υπάρχουν της κάθετης 2, δεν υπάρχει απαγόρευση για να ανοιχθεί παράθυρο στον τοίχο του παραμενοντος κτιρίου της κάθετης 2. Απλά δεν ξέρω το ακριβές νομικό εδάφιο να το υποστηρίξω και η μηχανικός της κάθετης 1 είναι "κάθετη" ότι απαγορεύεται.
  6. Αν το πας ως "υπεραγορά δομικών υλικών" μπορεί να το πετύχεις
  7. Προφανώς, διότι δεν γίνεται συμβ/κή πράξη χωρίς αυτά.
  8. Διότι είναι οιονεί δρόμος σχεδίου (π.χ. δημοτικός). 25 μ. θέλεις για τους αναγωρισμένους (προ 23) αγροτικούς.
  9. Τα όρια μεταξύ καθέτων ΔΕΝ είναι όρια οικοπέδου αλλά όρια ιδιόχρηστων χώρων. Το οικόπεδο είναι πολεοδομικά ενιαίο. Συνεπώς, η διάνοιξη παραθύρου, σε επαφή με το όριο των καθέτων, δεν απαγορεύεται με την προϋπόθεση ότι δεν θα αποτελέσει εμπόδιο για την ανέγερση τυο όμορου κτίσματος σε επαφή με το όριο. Για να αποφευχθούν λοιπόν μελλοντικές παρεξηγήσεις, θα πρέπει στο διάγραμμα της σύστασης να ορίζουμε τη θέση (περίγραμμα) των μελλοντικών κτισμάτων. Επειδή οι επιφάνειες των καθέτων είναι ιδιόχρηστες αλλά και κοινόκτητες (ο κύριος της κάθε κάθετης έχει ποσοστό συνιδιοκτησίας επί του όλου οικοπέδου) οι περιφράξεις μεταξύ καθέτων απαγορεύονται (ο ιδιοκτήτης της κάθε κάθετης έχει δικαίωμα πρόσβασης σε όλες τις άλλες). Αυτό επιβάλλεται από τον αστικό κώδικα. Στην πράξη, βέβαια, αυτό δεν εφαρμόζεται, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται (παράνομα) μόνιμα διαχωριστικά. Συνεπώς, μπορεί να γίνει διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου μιας κάθετης, με την προϋπόθεση εναρμόνισης του κτιρίου με το φυσικό περιβάλλον (όπως ορίζουν και οι κανονισμοί). Τα τοιχία της ανωτέρω διαμόρφωσης δεν απαγορεύονται, με την προϋπόθεση ότι θα φθάνουν έως την τελική στάθμη (άντε και 10-20 εκ. επί πλέον) του διαμορφωμένου εδάφους και δεν θα εξελιχθούν σε περιφράξεις.
  10. Επιτέλους, να τελειώσει αυτός ο δρόμος!!! Ένας δρόμος που έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και αρκετά χρόνια.
  11. Αγωνιώδη μάχη με τον χρόνο δίνει (και) το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για να προχωρήσουν χωρίς απώλειες τα έργα που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης, από τα «λαϊκά» προγράμματα ενεργειακής εξοικονόμησης έως εμβληματικά projects, όπως είναι το μεγάλο έργο αντλησιοταμίευσης στην Αμφιλοχία και η υπόγεια αποθήκη CO2 στον Πρίνο. Η πρόκληση είναι μεγάλη, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν πρόσφατα και έχει στη διάθεσή του το energygame.gr, από ενεργοποιήσεως του Ταμείου Ανάκαμψης έχουν απορροφηθεί 5,2 δισ. ευρώ και μέχρι το τέλος του, δηλαδή έως τον Αύγουστο του 2026, θα πρέπει να έχουν δαπανηθεί άλλα 3,9 δισ. ευρώ, δηλαδή άνω του 40% του συνολικού ποσού. Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, προκειμένου να ελαχιστοποιήσει όσο γίνεται περισσότερο τον κίνδυνο απώλειας πόρων, το ΥΠΕΝ βάζει «ψαλίδι» στους στόχους σε σειρά προγραμμάτων που εμφανίζουν καθυστερήσεις, όπως τα «Εξοικονομώ», το πρόγραμμα ενεργειακής εξοικονόμησης για εταιρείες του τριτογενούς τομέα (ξενοδοχεία κλπ.), καθώς και στον τρίτο διαγωνισμό για τις μπαταρίες, βλέποντας ότι τα χρονοδιαγράμματα «δεν βγαίνουν». Όσον αφορά το πρόγραμμα «Απόλλων», ύψους 100 εκατ. ευρώ, που βαίνει προς απένταξη από το Ταμείο Ανάκαμψης, χαρακτηριζόταν από υψηλή πολυπλοκότητα και βρέθηκε «αντιμέτωπο» με εμπλοκές και καθυστερήσεις από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε. Αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι οι πόροι θα αξιοποιηθούν αλλού (με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για έναν νέο διαγωνισμό ΑΠΕ με μπαταρία) και ότι ο στόχος, που ήταν η παροχή φθηνού ρεύματος σε ευάλωτα νοικοκυριά -με την περίμετρο να επεκτείνεται πέρα από τους δικαιούχους του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου- θα υλοποιηθεί μέσω νέου προγράμματος, που σχεδιάζεται από το ΥΠΕΝ και θα χρηματοδοτηθεί με άλλον τρόπο. Την ίδια στιγμή, το ΥΠΕΝ «πατά γκάζι», προκειμένου να έχει έτοιμο έως το τέλος του έτους το νομοθετικό πλαίσιο για τη δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα, που δεν είναι απλώς μεταρρυθμιστικό ορόσημο, αλλά και αναγκαία συνθήκη για να προχωρήσει το έργο της αποθήκης του Πρίνου, που έχει λάβει επιδότηση 150 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και για το οποίο έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου η ίδια η Κομισιόν σε άτυπη ενημέρωση που πραγματοποίησε πρόσφατα. ΥΠΕΝ: Ποια είναι η εικόνα για τα προγράμματα «Εξοικονομώ» Συγκεκριμένα, όσον αφορά τα προγράμματα «Εξοικονομώ», τα παλαιότερα εξ αυτών, δηλαδή το «Εξοικονομώ-Αυτονομώ» και το «Εξοικονομώ 2021», είναι σε μεγάλο βαθμό ολοκληρωμένα. «Έχουν δεσμευθεί όλα τα κονδύλια, υπολείπεται ένα μικρό ποσοστό των πληρωμών και κυνηγάμε τους μηχανικούς να φέρουν τα λίγα έργα που μένουν», αναφέρουν στο energygame.gr καλά πληροφορημένες πηγές, που σκιαγραφούν μια αρκετά θετική εικόνα και για το «Εξοικονομώ 2023». Από την άλλη πλευρά, τα στοιχεία δείχνουν ότι το ποσοστό ολοκληρωμένων παρεμβάσεων για το εν λόγω πρόγραμμα είναι μόλις 8%, ενώ πολύ πίσω βρίσκεται και το πρόγραμμα «Εξοικονομώ-Ανακαινίζω για τους νέους». Για τον λόγο αυτόν, το ΥΠΕΝ φέρεται να χαμηλώνει τον πήχη για τον αριθμό των κατοικιών που θα αναβαθμιστούν ενεργειακά μέσω των προγραμμάτων αυτών σε 90.000 τουλάχιστον (από 105.000 που ήταν ο αρχικός στόχος). Και τούτο διότι, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, επιχειρείται να «βγουν από το κάδρο» αυτοί που έχουν μεν υπαχθεί -δεσμεύοντας τα σχετικά κεφάλαια-, όμως διαφαίνεται ότι δεν θα κατορθώσουν να υλοποιήσουν τις προβλεπόμενες παρεμβάσεις, με αποτέλεσμα να οδεύουν προς απένταξη. Την ίδια στιγμή, το ΥΠΕΝ «τρέχει με τα χίλια» για να προχωρήσει το «Εξοικονομώ 2025» -επιδιώκοντας να καλύψει όλους όσοι υπέβαλαν αίτηση (55.400)-, που προκηρύχθηκε στις αρχές του έτους και δεν έχει ακόμα ξεκινήσει η διαδικασία των υπαγωγών των ωφελούμενων. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο έχει θέσει ως ορόσημο για την τελική υπαγωγή τον Δεκέμβριο του 2025 και έχει δρομολογήσει πρωτοβουλίες για περαιτέρω επιτάχυνση των διαδικασιών, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη μείωση των δικαιολογητικών κατά 20%, τη θέσπιση «σφιχτότερων» προθεσμιών στα στάδια ελέγχου και τη σύντμηση του συνολικού χρόνου υλοποίησης των παρεμβάσεων (από τον χρόνο υπαγωγής) στους 8 μήνες από 14-17 μήνες σήμερα. Στόχος είναι να ενεργοποιηθούν όλα τα προγράμματα εντός του μήνα (καθώς μαζί με το «Εξοικονομώ 2025» προκηρύχθηκαν και μια σειρά μικρότερων προγραμμάτων, που αφορούν ορεινά τουριστικά καταλύματα, σχολεία, παιδικούς σταθμούς, ΔΕΥΑ κ.ά.) και έως το τέλος Νοεμβρίου να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των αιτήσεων στο σύνολο των προγραμμάτων και να ξεκινήσουν οι εκταμιεύσεις. Οι αναθεωρήσεις που έρχονται Σύμφωνα με πληροφορίες, μειώνεται ο στόχος για το «Εξοικονομώ-επιχειρώ», ώστε να καλύψει 2.600 επιχειρήσεις (από 3.500 προηγουμένως), με «ψαλίδισμα» και του προϋπολογισμού του προγράμματος στα 130 εκατ. ευρώ από 178 εκατ. ευρώ προηγουμένως. Χαμηλώνει επίσης ο πήχης και για την εγκατεστημένη ισχύ μπαταριών στην τρίτη δημοπρασία της ΡΑΑΕΥ (που διεξήχθη την περασμένη άνοιξη και αφορούσε μπαταρίες 4ωρης διάρκειας). Καθώς περιορίζεται σε 50 ΜW (από 200 MW προηγουμένως), με τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης (που αφορούν τη λειτουργική και επενδυτική ενίσχυση που θα λάβουν τα εν λόγω έργα) να περιορίζονται στα 12 εκατ. ευρώ, από σχεδόν 40 εκατ. ευρώ προηγουμένως. View full είδηση
  12. Αγωνιώδη μάχη με τον χρόνο δίνει (και) το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για να προχωρήσουν χωρίς απώλειες τα έργα που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης, από τα «λαϊκά» προγράμματα ενεργειακής εξοικονόμησης έως εμβληματικά projects, όπως είναι το μεγάλο έργο αντλησιοταμίευσης στην Αμφιλοχία και η υπόγεια αποθήκη CO2 στον Πρίνο. Η πρόκληση είναι μεγάλη, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν πρόσφατα και έχει στη διάθεσή του το energygame.gr, από ενεργοποιήσεως του Ταμείου Ανάκαμψης έχουν απορροφηθεί 5,2 δισ. ευρώ και μέχρι το τέλος του, δηλαδή έως τον Αύγουστο του 2026, θα πρέπει να έχουν δαπανηθεί άλλα 3,9 δισ. ευρώ, δηλαδή άνω του 40% του συνολικού ποσού. Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, προκειμένου να ελαχιστοποιήσει όσο γίνεται περισσότερο τον κίνδυνο απώλειας πόρων, το ΥΠΕΝ βάζει «ψαλίδι» στους στόχους σε σειρά προγραμμάτων που εμφανίζουν καθυστερήσεις, όπως τα «Εξοικονομώ», το πρόγραμμα ενεργειακής εξοικονόμησης για εταιρείες του τριτογενούς τομέα (ξενοδοχεία κλπ.), καθώς και στον τρίτο διαγωνισμό για τις μπαταρίες, βλέποντας ότι τα χρονοδιαγράμματα «δεν βγαίνουν». Όσον αφορά το πρόγραμμα «Απόλλων», ύψους 100 εκατ. ευρώ, που βαίνει προς απένταξη από το Ταμείο Ανάκαμψης, χαρακτηριζόταν από υψηλή πολυπλοκότητα και βρέθηκε «αντιμέτωπο» με εμπλοκές και καθυστερήσεις από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε. Αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι οι πόροι θα αξιοποιηθούν αλλού (με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για έναν νέο διαγωνισμό ΑΠΕ με μπαταρία) και ότι ο στόχος, που ήταν η παροχή φθηνού ρεύματος σε ευάλωτα νοικοκυριά -με την περίμετρο να επεκτείνεται πέρα από τους δικαιούχους του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου- θα υλοποιηθεί μέσω νέου προγράμματος, που σχεδιάζεται από το ΥΠΕΝ και θα χρηματοδοτηθεί με άλλον τρόπο. Την ίδια στιγμή, το ΥΠΕΝ «πατά γκάζι», προκειμένου να έχει έτοιμο έως το τέλος του έτους το νομοθετικό πλαίσιο για τη δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα, που δεν είναι απλώς μεταρρυθμιστικό ορόσημο, αλλά και αναγκαία συνθήκη για να προχωρήσει το έργο της αποθήκης του Πρίνου, που έχει λάβει επιδότηση 150 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και για το οποίο έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου η ίδια η Κομισιόν σε άτυπη ενημέρωση που πραγματοποίησε πρόσφατα. ΥΠΕΝ: Ποια είναι η εικόνα για τα προγράμματα «Εξοικονομώ» Συγκεκριμένα, όσον αφορά τα προγράμματα «Εξοικονομώ», τα παλαιότερα εξ αυτών, δηλαδή το «Εξοικονομώ-Αυτονομώ» και το «Εξοικονομώ 2021», είναι σε μεγάλο βαθμό ολοκληρωμένα. «Έχουν δεσμευθεί όλα τα κονδύλια, υπολείπεται ένα μικρό ποσοστό των πληρωμών και κυνηγάμε τους μηχανικούς να φέρουν τα λίγα έργα που μένουν», αναφέρουν στο energygame.gr καλά πληροφορημένες πηγές, που σκιαγραφούν μια αρκετά θετική εικόνα και για το «Εξοικονομώ 2023». Από την άλλη πλευρά, τα στοιχεία δείχνουν ότι το ποσοστό ολοκληρωμένων παρεμβάσεων για το εν λόγω πρόγραμμα είναι μόλις 8%, ενώ πολύ πίσω βρίσκεται και το πρόγραμμα «Εξοικονομώ-Ανακαινίζω για τους νέους». Για τον λόγο αυτόν, το ΥΠΕΝ φέρεται να χαμηλώνει τον πήχη για τον αριθμό των κατοικιών που θα αναβαθμιστούν ενεργειακά μέσω των προγραμμάτων αυτών σε 90.000 τουλάχιστον (από 105.000 που ήταν ο αρχικός στόχος). Και τούτο διότι, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, επιχειρείται να «βγουν από το κάδρο» αυτοί που έχουν μεν υπαχθεί -δεσμεύοντας τα σχετικά κεφάλαια-, όμως διαφαίνεται ότι δεν θα κατορθώσουν να υλοποιήσουν τις προβλεπόμενες παρεμβάσεις, με αποτέλεσμα να οδεύουν προς απένταξη. Την ίδια στιγμή, το ΥΠΕΝ «τρέχει με τα χίλια» για να προχωρήσει το «Εξοικονομώ 2025» -επιδιώκοντας να καλύψει όλους όσοι υπέβαλαν αίτηση (55.400)-, που προκηρύχθηκε στις αρχές του έτους και δεν έχει ακόμα ξεκινήσει η διαδικασία των υπαγωγών των ωφελούμενων. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο έχει θέσει ως ορόσημο για την τελική υπαγωγή τον Δεκέμβριο του 2025 και έχει δρομολογήσει πρωτοβουλίες για περαιτέρω επιτάχυνση των διαδικασιών, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη μείωση των δικαιολογητικών κατά 20%, τη θέσπιση «σφιχτότερων» προθεσμιών στα στάδια ελέγχου και τη σύντμηση του συνολικού χρόνου υλοποίησης των παρεμβάσεων (από τον χρόνο υπαγωγής) στους 8 μήνες από 14-17 μήνες σήμερα. Στόχος είναι να ενεργοποιηθούν όλα τα προγράμματα εντός του μήνα (καθώς μαζί με το «Εξοικονομώ 2025» προκηρύχθηκαν και μια σειρά μικρότερων προγραμμάτων, που αφορούν ορεινά τουριστικά καταλύματα, σχολεία, παιδικούς σταθμούς, ΔΕΥΑ κ.ά.) και έως το τέλος Νοεμβρίου να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των αιτήσεων στο σύνολο των προγραμμάτων και να ξεκινήσουν οι εκταμιεύσεις. Οι αναθεωρήσεις που έρχονται Σύμφωνα με πληροφορίες, μειώνεται ο στόχος για το «Εξοικονομώ-επιχειρώ», ώστε να καλύψει 2.600 επιχειρήσεις (από 3.500 προηγουμένως), με «ψαλίδισμα» και του προϋπολογισμού του προγράμματος στα 130 εκατ. ευρώ από 178 εκατ. ευρώ προηγουμένως. Χαμηλώνει επίσης ο πήχης και για την εγκατεστημένη ισχύ μπαταριών στην τρίτη δημοπρασία της ΡΑΑΕΥ (που διεξήχθη την περασμένη άνοιξη και αφορούσε μπαταρίες 4ωρης διάρκειας). Καθώς περιορίζεται σε 50 ΜW (από 200 MW προηγουμένως), με τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης (που αφορούν τη λειτουργική και επενδυτική ενίσχυση που θα λάβουν τα εν λόγω έργα) να περιορίζονται στα 12 εκατ. ευρώ, από σχεδόν 40 εκατ. ευρώ προηγουμένως.
  13. Καλησπέρα συνάδελφε, ψάχνοντας στο φόρουμ έπεσα πάνω στην ερώτησή σου. Να σε ενημερώσω ότι προερχόμαστε από το ίδιο τμήμα. Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε το εξής, το μεταπτυχιακό σου προσφέρει γνώσεις σε κάποιο εξειδικευμένο αντικείμενο ενώ η επιτυχής φοίτηση σε κάποια πολυτεχνική σχολή σου προσφέρει περισσότερα επαγγελματικά δικαιώματα. Προσωπικά δεν θεωρώ ότι αξίζει κάποιο μεταπτυχιακό μιας και δεν θα σε βοηθήσει οικονομικά ούτε θα αναγνωριστεί από κάποιον εργοδότη, τουλάχιστον στην Ελλάδα. Από την άλλη η προετοιμασία για κατατακτήριες χρειάζεται χρόνο, χρήμα και τύχη καθώς υπάρχουν αρκετοί επιτήδειοι-"φροντιστήρια" που σου τάζουν λαγούς και στο τέλος η προετοιμασία που σου έχουν κάνει είναι κάκιστη με αποτέλεσμα να μην ανταπεξέλθεις στον στόχο σου. Επίσης πρέπει να λάβεις υπόψη σου ότι το καθεστώς εργασίας σου θα πρέπει να είναι ευέλικτο σε περίπτωση που πετύχεις και κάνεις εγγραφή σε κάποια σχολή, μιας και υπάρχουν υποχρεωτικά εργαστήρια. Προσωπικά εργάστηκα ως μισθωτός σε εταιρείες τα πρώτα χρόνια μετά το πτυχίο, παράλληλα μάζεψα γνώσεις και έκανα γνωριμίες και στο διάστημα αυτό προετοιμάστηκα και έδωσα κατατακτήριες. Πλέον ως ελεύθερος επαγγελματίας με τεχνικό γραφείο έχω την ευελιξία να παρακολουθώ την σχολή, όσο γίνεται και προλαβαίνω. Υ.Γ. 1: Πρόσεξε τα γνωστά φροντιστήρια για ΕΜΠ στο Κολωνάκι, είναι άνθρωποι που τάζουν και αφήνουν υπονοούμενα ότι έχουν γνωριμίες και θα σου δώσουν θέματα εκ των έσω, κάτι που ισχύει αφού έχεις δώσει 3-4 φορές μέσω αυτών και σου έχουν φάει ένα σωρό λεφτά. Υ.Γ. 2: Προτείνω να δεις το ΠΑΔΑ, που πλέον έχει επαγγελματικά δικαιώματα και ίσως τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα.
  14. Γειά σας συνάδελφοι. Έχω μια παρόμοια περίπτωση με εκείνη του σχήματος 1, αλλά με προβληματίζει το διαχωριστικό στοιχείο στη μέση. Σε νέα οικοδομή σκοπός μας είναι να έχουμε έναν μεγάλο ΗΧ στις δυο πλευρές του κτιρίου. Το θέμα μου είναι αν πρέπει να το αντιμετωπίσω σαν έναν ή δύο ΗΧ. Με ροζ στο σχημα ο στεγασμένος χώρος. Η άποψη σας είναι πολύτιμη καθότι είμαι νέος σχετικά στο χώρο.
  15. Οπότε να γίνει μόνο σύσταση ΟΙ και σαν παρατήρηση και για την αποκλειστική χρήση κατα την γνώμη σου.Μίλησα με συμβολαιογράφο θέλει τη σύσταση να είναι δηλωμενα τα αυθαίρετα και μου ζήτησε και ταυτότητα για να κάνει σύσταση και αποδοχή μαζί.
  16. Χθες
  17. Καλησπέρα ! Ήθελα να ρωτήσω , μηχανοστάσιο πισίνας που δεν είναι υπόγειο καθώς η πισίνα είναι υπερυψωμένη μετράει στη δόμηση ; Υπάρχουν συγκεκριμένες διαστάσεις που πρέπει να έχει για να μη μετρήσει στη δόμηση ; Στον ΝΟΚ , άρθρο 17, παρ.7δ αναφέρει : «Ασκεπείς κατασκευές για την υποδοχή στοιχείων νερού, κολυμβητικές δεξαμενές (πισίνες) με τις απαραίτητες για τη λειτουργία τους εγκαταστάσεις» Έδω δεν αναφέρει ούτε διαστάσεις , ούτε ότι υπάρχει προϋπόθεση να είναι το μηχανοστάσιο υπόγειο .
  18. @tasanto καλησπέρα, η εργασία που περιγράφεις εμπίπτει στην "αντικατάσταση δαπέδων" του άρθ.30 για την οποία δεν χρειάζεται οικ. άδεια. Οπότε ως προς αυτό το σκέλος είσαι οκ, από εκεί και πέρα υποχρεούσαι σε αναγγελία στον ΕΦΚΑ όπως επίσης και στην διαχείριση αποβλήτων.
  19. Καλησπέρα ψάχνοντας στον ΝΟΚ δεν βρήκα κάποιο σαφές νήμα που να αποσαφηνίζει τι ισχύει με τα ανοίγματα στους τοίχους κτιρίων που εφάπτονται με το όριο κάθετης ιδιοκτησίας (εννοείται στα ανοίγματα επί του τοίχου που είναι κοινός με το όριο). Ισχύει ότι ισχύει και για τα ανοίγματα μεταξύ δύο διαφορετικών οικοπέδων;; Και αν ναι, από που ακριβώς προκύπτει; Έχω δύο κάθετες, στην 1 υπάρχει ήδη κτίριο και στην 2 υπάρχει κτίριο σε επαφή το οποίο θα κατεδαφιστεί για να ανεγερθεί νέο κτίριο εντός της 2. Το νέο κτίριο στην 2 θα τοποθετηθεί σε απόσταση δ από το κτίριο της 1. Θα μπορούσε στον τοίχο του κτιρίου της 1 που είναι σε επαφή με το όριο των καθέτων να διανοιχτεί παράθυρο τώρα που "ελευθερώνεται" ή είναι αντίθετο σε κάποια διάταξη; Επίσης, κατά πόσο μπορεί ο περιβάλλων χώρος της κάθετης 2 να διαμορφωθεί σε υψηλότερο επίπεδο από αυτό της κάθετης 1; Γνωρίζω ότι κανονικά δεν επιτρέπεται η κατασκευή τοίχων περίφραξης μεταξύ των καθέτων (από ποιο εδάφιο όμως δεν ξέρω) και για αυτό αναρωτιέμαι κατά πόσο μπορεί να υπάρχει και διαφορά στα υψόμετρα, ειδικά από την κοινή πλευρά τους (η άλλη πλευρά της κάθετης 2 είναι έτσι κι αλλιώς σε υψηλότερο επίπεδο λόγω κλίσης δρόμου) Σας ευχαριστώ!
  20. Σε ανακαίνιση διαμερίσματος που θα γίνει αποξήλωση των πλακιδίων στο δάπεδο,χρειάζεται ΕΕΔΜΚ ή μας καλύπτει βεβαίωση άρθρου 30? Είναι βέβαιο (μην με ρωτήσετε πως το γνωρίζω) ότι θα ειδοποιηθεί η αστυνομία με την έναρξη των εργασιών και επίσης ότι θα έρθει (μην με ρωτήσετε πάλι πως το γνωρίζω).
  21. Καλησπέρα κι απο μένα! Μία ερώτηση μόνο:Αφού ο δρόμος είναι δρόμος διανομής (δηλαδή κοινόχρηστος) γιατί θες 45 μέτρα πρόσωπο και όχι 25?
  22. Να τα πάρουμε με τη σειρά: 1. Στην πρώτη περίπτωση δεν έχεις το απαιτούμενο πρόσωπο (>=45 μ) του κανόνα και, επειδή δεν ισχύουν οι παρεκκλίσεις, όλα είναι μη άρτια και μη οικοδομήσιμα. Εδώ, εφαρμόζεται η 1296/06 απόφ. Αρείου Πάγου όπου, κατά την οποία (μεταξύ άλλων) αναφέρεται ότι, Σε περίπτωση που τα όμορα οικόπεδα ή γήπεδα του αυτού ιδιοκτήτη δεν είναι άρτια, έστω και αν αποκτήθηκαν με διαφορετικά συμβόλαια, δεν διατηρούν την αυτοτέλειά τους και εξετάζονται ως ενιαία ιδιοκτησία. 2. Στη δεύτερη περίπτωση, εξετάζεις το χρόνο δημιουργίας του μπροστινού. Αν έχει δημιουργηθεί προ 1985 είναι μεν άρτιο κατά την ισχύουσα νομοθεσία αλλά όχι κατά το στε. Αν υποθέσουμε ότι αγνοείς το στε, εξετάζεται ο χρόνος δημιουργίας του για την οικοδομησιμότητα του. Αν έχει δημιουργηθεί προ 15-4-81 εμπίπτεις στην παρέκκλιση της παρ. 5βα. Άρα, νομίζω πως σε συμφέρει να επικαλεστείς το στε και να τα θεωρήσεις μη άρτια (λόγω προσώπου) και μη οικοδομήσιμα, ώστε να εφαρμόσεις την ανωτέρω απόφαση ΑΠ. Στη συνέχεια, μπορείς να κάνεις διαδικασία αναγνώρισης του δρόμου ως προ 23.
  23. Θα γινει συσταση ΟΙ εκ διαθηκης Και στην συνεχεια αποδοχη κληρονομιας, όπως τα μοιραζει η διαθηκη. Μετα την αποδοχη, υπαρχει ιδιοκτητης και εχει δικαιωμα να δωσει εντολη και να τακτοποιησει τυχον αυθαιρεσιες. Μιλας με τον συμβ/φο
  24. Σε διαθήκη αναφέρεται οτι ενα τμήμα ισογείου το αφήνει στον Α τον όροφο στον Β και την επέκταση του ισογειου στον Γ μαζι με την αποκλειστική χρήση τμηματος ακαλύπτου απο σημείο α.....εως ε.Πρέπει να γίνει σύσταση καθετου και σύσταση οριζοντιου στη μια κάθετο ή σύσταση οριζοντιου και παρατήρηση οτι το τμημα α...είναι στην αποκλειστική χρήση του Γ.
  25. Καλό μεσημέρι, στους συναδέλφους, το έψαξα πολύ, έβλεπα το κίτρινο με φάση και με έπιανε κρύος ιδρώτας, μετά απο δοκιμές όπως έγραψες, El Greco, το έκανα και είδα άναβαν οι λυχνιές με πτώση τάσης και έλιωσε αρκετά το πηνίο, το κεντρικό, του νέου αυτομάτου. Άλλαξα μια φορά στον καυκά αυτόματο, μήπως είναι ελλαττωματικός, δεν, μετά μίλησα με geyer τεχνικό αντιπρόσωπο, της farfisa, απάντηση απο Ιταλία, παλιός, δεν γίνεται κάτι, έδωσα τον αυτόματο σε ηλεκτρονικά, που μου είπε, αφού τον άνοιξε στο ηλεκτρονικό μέρος, είχαν ρίξει ρητίνη!!!!!!! οι πονηροί οι Ιταλοί, όντως τον έκαψα, μήπως βγει η ρητίνη, μπα, και το είδα, είπε το γνωστό, να βάλω πριν και μετά από δύο ηλεκτρονόμους, (το οποίο το ήξερα απο πείρα και θεωρία), να συνδέσω τον αυτόματο με είσοδο - μετά τον πρώτο ηλεκτρονόμο, κατόπιν τον νέο αυτόματο και στην έξοδο + αυτού να βάλω τον δεύτερο ηλεκτρονόμο, ώστε να πάρω έξοδο - για να στείλω στις λάμπες.
  26. Το ζήτημα του υπερτουρισμού επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς 34 νησιά του Νοτίου Αιγαίου διεκδικούν το δικαίωμα να επιβάλουν εισιτήριο εισόδου στους τουρίστες της μιας ημέρας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις από τον μεγάλο όγκο επισκεπτών Η πρόταση αυτή κατατέθηκε επισήμως από την Περιφερειακή Ένωση Δήμων (ΠΕΔ) Νοτίου Αιγαίου, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Καθημερινής της Κυριακής, με στόχο την ενίσχυση των τοπικών υποδομών, την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και την ισόρροπη ανάπτυξη των νησιών. Τι ζητούν οι Δήμοι Η ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου εισηγείται τη θεσμοθέτηση ενός συμβολικού, αλλά αναλογικού τέλους εισόδου για τους ημερήσιους επισκέπτες – ιδίως εκείνους που φτάνουν με πλοία αναψυχής και κρουαζιερόπλοια – χωρίς να διανυκτερεύουν ή να συνεισφέρουν ουσιαστικά στην τοπική οικονομία, πέραν των αυξημένων απαιτήσεων σε καθαριότητα, ύδρευση, διαχείριση αποβλήτων και ενεργειακή κάλυψη. Σε ισχύ ήδη το τέλος κρουαζιέρας Υπενθυμίζεται ότι από 21 Ιουλίου 2025, ισχύει στην Ελλάδα το αυξημένο τέλος επιβατών κρουαζιέρας, το οποίο θεσπίστηκε με βάση το άρθρο 42 του ν. 4256/2014. Το τέλος αφορά επιβάτες επαγγελματικών πλοίων αναψυχής που πραγματοποιούν περιηγητικά ταξίδια σε ελληνικούς λιμένες και καταβάλλεται υπέρ του Δημοσίου. Η χρέωση διαφοροποιείται ανάλογα με την εποχικότητα, με στόχο: Την αποσυμφόρηση των νησιών στους μήνες αιχμής (Ιούλιος – Αύγουστος) Την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης εκτός υψηλής περιόδου Το παράδειγμα της Βενετίας Η συζήτηση για την επιβολή «εισιτηρίου εισόδου» δεν είναι νέα στην Ευρώπη. Η Βενετία ήδη εφαρμόζει ανάλογο μέτρο, με τους επισκέπτες που δεν διανυκτερεύουν να υποχρεούνται να πληρώνουν αντίτιμο για την πρόσβαση στην πόλη, ως απάντηση στα προβλήματα υπερτουρισμού, συμφόρησης και φθοράς των υποδομών. Πιθανές προκλήσεις και επόμενα βήματα Η πρόταση των 34 νησιών του Νοτίου Αιγαίου αναμένεται να προκαλέσει δημόσια διαβούλευση και συζητήσεις σε θεσμικό επίπεδο, καθώς θα απαιτήσει νομοθετική ρύθμιση, αλλά και τεχνικό σχεδιασμό για την εφαρμογή και είσπραξη του τέλους. Οι δήμοι, πάντως, επιμένουν ότι ένα τέτοιο μέτρο θα πρέπει να επιστρέφει απευθείας στις τοπικές κοινωνίες, για τη βελτίωση των υποδομών και των υπηρεσιών προς όλους – τουρίστες και κατοίκους. View full είδηση
  27. Το ζήτημα του υπερτουρισμού επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς 34 νησιά του Νοτίου Αιγαίου διεκδικούν το δικαίωμα να επιβάλουν εισιτήριο εισόδου στους τουρίστες της μιας ημέρας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις από τον μεγάλο όγκο επισκεπτών Η πρόταση αυτή κατατέθηκε επισήμως από την Περιφερειακή Ένωση Δήμων (ΠΕΔ) Νοτίου Αιγαίου, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Καθημερινής της Κυριακής, με στόχο την ενίσχυση των τοπικών υποδομών, την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και την ισόρροπη ανάπτυξη των νησιών. Τι ζητούν οι Δήμοι Η ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου εισηγείται τη θεσμοθέτηση ενός συμβολικού, αλλά αναλογικού τέλους εισόδου για τους ημερήσιους επισκέπτες – ιδίως εκείνους που φτάνουν με πλοία αναψυχής και κρουαζιερόπλοια – χωρίς να διανυκτερεύουν ή να συνεισφέρουν ουσιαστικά στην τοπική οικονομία, πέραν των αυξημένων απαιτήσεων σε καθαριότητα, ύδρευση, διαχείριση αποβλήτων και ενεργειακή κάλυψη. Σε ισχύ ήδη το τέλος κρουαζιέρας Υπενθυμίζεται ότι από 21 Ιουλίου 2025, ισχύει στην Ελλάδα το αυξημένο τέλος επιβατών κρουαζιέρας, το οποίο θεσπίστηκε με βάση το άρθρο 42 του ν. 4256/2014. Το τέλος αφορά επιβάτες επαγγελματικών πλοίων αναψυχής που πραγματοποιούν περιηγητικά ταξίδια σε ελληνικούς λιμένες και καταβάλλεται υπέρ του Δημοσίου. Η χρέωση διαφοροποιείται ανάλογα με την εποχικότητα, με στόχο: Την αποσυμφόρηση των νησιών στους μήνες αιχμής (Ιούλιος – Αύγουστος) Την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης εκτός υψηλής περιόδου Το παράδειγμα της Βενετίας Η συζήτηση για την επιβολή «εισιτηρίου εισόδου» δεν είναι νέα στην Ευρώπη. Η Βενετία ήδη εφαρμόζει ανάλογο μέτρο, με τους επισκέπτες που δεν διανυκτερεύουν να υποχρεούνται να πληρώνουν αντίτιμο για την πρόσβαση στην πόλη, ως απάντηση στα προβλήματα υπερτουρισμού, συμφόρησης και φθοράς των υποδομών. Πιθανές προκλήσεις και επόμενα βήματα Η πρόταση των 34 νησιών του Νοτίου Αιγαίου αναμένεται να προκαλέσει δημόσια διαβούλευση και συζητήσεις σε θεσμικό επίπεδο, καθώς θα απαιτήσει νομοθετική ρύθμιση, αλλά και τεχνικό σχεδιασμό για την εφαρμογή και είσπραξη του τέλους. Οι δήμοι, πάντως, επιμένουν ότι ένα τέτοιο μέτρο θα πρέπει να επιστρέφει απευθείας στις τοπικές κοινωνίες, για τη βελτίωση των υποδομών και των υπηρεσιών προς όλους – τουρίστες και κατοίκους.
  28. @CHRISTINA GIO. καλησπέρα, πρώτα θα κάνεις υπαγωγή για τις αυθαιρεσίες που περιγράφεις. Η βεβαίωση σύνδεσης με τα δίκτυα μέσω του συστήματος αυθαιρέτων έχει πλέον καταργηθεί. Θα κάνεις μετα ηλεκτρονική θεώρηση της οικ. άδειας και μετά έκδοση βεβαίωσης για σύνδεση με τα δίκτυα, όλα μέσω του σύστήματος ε-άδειες του ΤΕΕ. Διάβασε τα παραπάνω μηνύματα, και οδηγίες στο παρακάτω: https://web.tee.gr/wp-content/uploads/2025-05-22_ΟΔΗΓΙΕΣ-ΓΙΑ-ΤΗ-ΘΕΩΡΗΣΗ-ΑΔΕΙΩΝ.pdf
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.