Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. @Pavlos33 Εσύ τι θα έκανες σε κλειστό πάρκινγκ που βάσει αδείας είχε μηδέν δόμηση ? Ας πούμε ότι είναι 25μ2 και έχει 5/1000 με επιτρεπόμενη δόμηση οικοπέδου 300μ2. 1) ΠΥΔ = 25/(0,005*300) = 1667 % ? 2) ΠΥΔ = 25 / 25 = 100% ? 3) ΠΥΔ = 25 / 300 = 8,3% ? Θεωρώ ότι δεν τεκμηριώνεται με βάση την εγκύκλιο κάτι άλλο πέραν του (1) δεδομένου ότι το πάρκινγκ δεν έχει πρακτικά αναλογούσα δόμηση π.χ. 25Μ2 αλλά 0 Μ2 και είναι σαν να διαιρείς με το μηδέν άρα ΠΥΔ ->-> άπειρο..
  3. Οριοθέτηση του 1986 με συντεταγμένες, είναι απίθανο. Εκτός κι αν έχει γίνει πρόσφατη επαναοριοθέτηση με ΠΔ.
  4. Είχα αντιμετωπίσει παρόμοια περίπτωση πριν καμιά 25ριά χρόνια. Στα δοκιμαστικά δεν είχε βρεθεί τίποτα, και η άδεια εκδόθηκε για ισόγειο με υπόγειο και θεμελίωση πέδιλα. Κατά τη γενική εκσκαφή εντοπίστηκαν ίχνη αρχαίων τοίχων που κρίθηκαν μη σημαντικά, κι επετράπη η συνέχιση των εργασιών με επίχωση (με 3Α) του ανασκαμμένου εδάφους έως ότου καλυφθούν πλήρως τα ευρήματα (για ύψος περίπου 70 εκ.). Αυτό,ανέβασε τη στάθμη θεμελίωσης, οπότε έγινε αναθεώρηση της άδειας με θεμελίωση ραντιέ κι επίχωση του π.χ. ώστε να "αποκατασταθεί" το υπόγειο. Οι εργασίες επίχωσης έγιναν παρουσία υπαλλήλου της Αρχαιολογίας, και η συμπύκνωση έγινε σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς. Από τότε μέχρι σήμερα, δεν υπήρξε πρόβλημα στατικότητας. Σε άλλη, πιό πρόσφατη, περίπτωση και κατά την ανέγερση ισόγειου δημοσίου κτιρίου, ανακαλύφθηκαν σημαντικά ευρήματα. Η Αρχαιολογία (προκειμένου να επιτρέψει τη συνέχιση των εργασιών) ζήτησε θεμελίωση με πασσάλους (σε σημεία που υπέδειξε) κι επισκεψιμότητα του χώρου με καθαρό ύψος γύρω στα 2 μ.. Οι εργασίες κατασκευής των πασσάλων θα γίνονταν αφού προηγούνταν σχολαστική επίχωση του χώρου με άμμο και αφαίρεση (προφανώς με τα χέρια) του επιχώματος μετά την κατασκευή της πλάκας θεμελίωσης. Επειδή το κόστος εκτοξεύτηκε, η κατασκευή εγκαταλείφθηκε...
  5. Σήμερα
  6. Συνάδελφοι καλησπέρα, Η εξαγορά των θέσεων στάθμευσης ισχύει μόνο για οικόπεδα κάτω των 200 τ.μ. ? Σύμφωνα με το άρθρο 17 του ΝΟΚ : Για οικόπεδα εμβαδού έως και εξακοσίων (600) τ.μ. επιτρέπεται έως τα όρια του οικοπέδου. Στην περίπτωση αυτή, επιτρέπεται η εξαγορά των θέσεων στάθμευσης που δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη. Έχω οικόπεδο κάτω από 600 τ.μ. και για λόγους δικούς μου δεν θέλω να κάνω θέσεις στάθμευσης. Μπορώ να τις εξαγοράσω όλες? Η πρέπει κάποιες να φαίνονται στην μελέτη υποχρεωτικά και να εξαγοραστούν όσες περισσεύουν?
  7. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζεται να παρουσιάσει μια νέα δέσμη μέτρων που αποσκοπούν στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας των data centers σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη οδηγεί σε αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας. Μιλώντας σε συνέδριο στις Βρυξέλλες την Πέμπτη , ο Επίτροπος Ενέργειας της ΕΕ, Νταν Γιόργκενσεν, ανακοίνωσε την επικείμενη πρόταση, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Θα προτείνω ένα πακέτο ενεργειακής απόδοσης για τα κέντρα δεδομένων». Ωστόσο, απέφυγε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες τόσο για τα μέτρα αυτά καθ΄ αυτά, όσο και για το χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή τους. Αυξανόμενη ανησυχία Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αντανακλά την αυξανόμενη ανησυχία που παρατηρείται εντός της ΕΕ σχετικά με τις επιπτώσεις τόσο στο περιβάλλον όσο και στις υποδομές, ιδίως καθώς η ζήτηση επιταχύνεται λόγω του πολλαπλασιασμού των συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης, των υπηρεσιών cloud computing και των έργων ψηφιακής συνδεσιμότητας. Σύμφωνα με τις τρέχουσες εκτιμήσεις, τα κέντρα δεδομένων καταναλώνουν ήδη περίπου το 3% της συνολικής ηλεκτρικής ενέργειας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ποσοστό αυτό προβλέπεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια, καθώς περισσότερες εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης αναμένεται να μπουν στο δίκτυο, με δεδομένο ότι τα κράτη μέλη αναμένεται να εντείνουν τις προσπάθειες ψηφιοποίησης τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Ένα κρίσιμο σημείο καμπής για την ενεργειακή πολιτική της ΕΕ Το σχέδιο της Κομισιόν σηματοδοτεί εν πολλοίς τη συνέχιση μίας ευρύτερης προσπάθειας που καταγράφεται στο μπλοκ της για βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και μείωση των εκπομπών σε τομείς υψηλής κατανάλωσης, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία και τους κλιματικούς στόχους του 2030.¨Όπως επισημαίνει το eutoday .net, η ενεργειακή απόδοση των κέντρων δεδομένων έχει τεθεί υπό αυξημένο έλεγχο, ιδίως στη βόρεια και δυτική Ευρώπη, όπου συστάδες τέτοιων εγκαταστάσεων έχουν αναπτυχθεί γύρω από μεγάλους αστικούς και τεχνολογικούς κόμβους. Ενώ οι προηγούμενες προσπάθειες πολιτικής είχαν επικεντρωθεί στη βελτίωση των προτύπων δόμησης και των βιομηχανικών διαδικασιών, η προτεινόμενη δέσμη μέτρων σηματοδοτεί μια στροφή προς τη ρύθμιση της ψηφιακής υποδομής που αποτελεί τη βάση της ευρωπαϊκής οικονομίας. Ενεργειακές ανησυχίες Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, πολλά κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένων των Κάτω Χωρών, της Ιρλανδίας και της Γερμανίας, έχουν εκφράσει ανησυχία για την πίεση που ασκούν τα κέντρα δεδομένων στα τοπικά δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό οδηγεί συχνά σε περιορισμούς ή προσωρινά μορατόριουμ σε νέα έργα. Και κατ΄ επέκταση ενισχύει τις πιέσεις για μια πιο συνεκτική στρατηγική σε επίπεδο ΕΕ για τη διαχείριση των ενεργοβόρων ψηφιακών υποδομών. Ένας πρωταρχικός παράγοντας πίσω από το ανανεωμένο ενδιαφέρον της ΕΕ για αυτόν τον τομέα είναι η απότομη αύξηση της πληροφορικής που σχετίζεται με την Τεχνητή Νοημοσύνη. Η εκπαίδευση μεγάλων γλωσσικών μοντέλων και η λειτουργία συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης γενικής χρήσης απαιτεί σημαντική επεξεργαστική ισχύ, η οποία συχνά φιλοξενείται σε κέντρα δεδομένων υπερκλίμακας που λειτουργούν συνεχώς. Αυτή η τάση ανάπτυξης συνοδεύεται από ανησυχίες σχετικά με τις απαιτήσεις ψύξης, τις εκπομπές άνθρακα και την ανθεκτικότητα του εφοδιασμού με ηλεκτρική ενέργεια, ιδίως κατά τις περιόδους αιχμής της ζήτησης ή σε περιοχές με περιορισμένη δυναμικότητα παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Οι επενδύσεις σε νέα έργα Ενώ η ΕΕ έχει επενδύσει σημαντικά στην έρευνα για την Τεχνητή Νοημοσύνη και επιδιώκει να τοποθετηθεί ως παγκόσμιος ηγέτης στην αξιόπιστη ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης, οι αξιωματούχοι αναγνωρίζουν όλο και περισσότερο τους περιβαλλοντικούς συμβιβασμούς που συνεπάγεται η κλιμάκωση αυτών των τεχνολογιών. Οι παρατηρητές της βιομηχανίας περιμένουν λεπτομέρειες Η σύντομη ανακοίνωση του Επιτρόπου Γιόργκενσεν πάντως δεν διευκρίνισε εάν τα προτεινόμενα μέτρα θα λάβουν τη μορφή δεσμευτικών κανονισμών, αναθεωρημένων προτύπων απόδοσης ή κινήτρων για την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών. Ωστόσο, η κίνηση είναι πιθανό να περιλαμβάνει συνεργασία με εθνικές ρυθμιστικές αρχές, προμηθευτές ενέργειας και μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας που λειτουργούν υποδομές δεδομένων σε όλη την Ευρώπη. Ομάδες του κλάδου, συμπεριλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κέντρων Δεδομένων (EUDCA), έχουν στο παρελθόν υποστηρίξει την ανάγκη σαφών και εναρμονισμένων κατευθυντήριων γραμμών, υποστηρίζοντας ότι οι κατακερματισμένοι εθνικοί κανόνες δημιουργούν προκλήσεις συμμόρφωσης και αναποτελεσματικότητα. Ορισμένοι φορείς εκμετάλλευσης έχουν δεσμευτεί οικειοθελώς σε στόχους βιωσιμότητας, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης πηγών ηλεκτρικής ενέργειας χαμηλών εκπομπών άνθρακα, προηγμένων τεχνολογιών ψύξης και συστημάτων επαναχρησιμοποίησης ενέργειας. Παρ 'όλα αυτά, οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι χωρίς συνεπή πρότυπα σε επίπεδο ΕΕ, οι προσπάθειες ενδέχεται να παραμείνουν άνισες και περιορισμένες σε εύρος. Ευθυγράμμιση με τους ψηφιακές και κλιματικούς κανόνες της ΕΕ Η επερχόμενη δέσμη μέτρων αναμένεται να ενταχθεί στο πλαίσιο της διττής ψηφιακής και πράσινης μετάβασης της ΕΕ, η οποία επιδιώκει να προωθήσει την τεχνολογική καινοτομία, περιορίζοντας παράλληλα τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Μπορεί επίσης να συμπληρώσει το ευρύτερο έργο της Επιτροπής σχετικά με την οδηγία για την ενεργειακή απόδοση και τους στόχους πολιτικής της Ψηφιακής Δεκαετίας. Καθώς ο όγκος δεδομένων αυξάνεται και τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης ενσωματώνονται όλο και περισσότερο στις δημόσιες υπηρεσίες, τις μεταφορές, την υγειονομική περίθαλψη και τις βιομηχανικές δραστηριότητες, η διασφάλιση βιώσιμων ψηφιακών υποδομών έχει καταστεί στρατηγική μέριμνα. Η Επιτροπή έχει προηγουμένως σκιαγραφήσει ένα όραμα για κλιματικά ουδέτερα, υψηλής ενεργειακής απόδοσης κέντρα δεδομένων έως το 2030, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Ψηφιακή Πυξίδα» της ΕΕ. Οι προοπτικές Σύμφωνα με μελέτη της ResearchAndMarkets.com η αγορά κέντρων δεδομένων στην Ευρώπη, η οποία αποτιμάται σε 5,19 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024, αναμένεται να φτάσει τα 28,68 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2034, παρουσιάζοντας ένα ισχυρό σύνθετο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 18,06% κατά την περίοδο πρόβλεψης 2025-2034. Η αγορά κέντρων δεδομένων στην Ευρώπη επεκτείνεται ραγδαία, κυρίως λόγω της αυξανόμενης ανάγκης για υπολογισμούς σε πραγματικό χρόνο και επεξεργασία δεδομένων χαμηλής καθυστέρησης. Η εκτεταμένη ανάπτυξη δικτύων 5G, η αυξανόμενη χρήση εφαρμογών IoT και η επείγουσα ανάγκη για αποκεντρωμένες υποδομές για την υποστήριξη ψηφιακών υπηρεσιών επόμενης γενιάς συμβάλλουν σε αυτή τη ζήτηση. Η δυναμική αυτού του κλάδου ενισχύεται από εθνικές και ενωσιακές πολιτικές που υποστηρίζουν ενεργειακά αποδοτικές και βιώσιμες ψηφιακές υποδομές, καθώς και από επενδύσεις σε έργα Βιομηχανίας 4.0 και έξυπνων πόλεων. Η ανάγκη για κέντρα δεδομένων στην Ευρώπη αναμένεται να αυξηθεί δραματικά τα επόμενα χρόνια, καθώς επιχειρήσεις από μια ποικιλία κλάδων δίνουν μεγαλύτερη προτεραιότητα στην υψηλής απόδοσης, επεκτάσιμη και ασφαλή υπολογιστική κοντά στους τελικούς χρήστες. View full είδηση
  8. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζεται να παρουσιάσει μια νέα δέσμη μέτρων που αποσκοπούν στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας των data centers σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη οδηγεί σε αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας. Μιλώντας σε συνέδριο στις Βρυξέλλες την Πέμπτη , ο Επίτροπος Ενέργειας της ΕΕ, Νταν Γιόργκενσεν, ανακοίνωσε την επικείμενη πρόταση, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Θα προτείνω ένα πακέτο ενεργειακής απόδοσης για τα κέντρα δεδομένων». Ωστόσο, απέφυγε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες τόσο για τα μέτρα αυτά καθ΄ αυτά, όσο και για το χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή τους. Αυξανόμενη ανησυχία Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αντανακλά την αυξανόμενη ανησυχία που παρατηρείται εντός της ΕΕ σχετικά με τις επιπτώσεις τόσο στο περιβάλλον όσο και στις υποδομές, ιδίως καθώς η ζήτηση επιταχύνεται λόγω του πολλαπλασιασμού των συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης, των υπηρεσιών cloud computing και των έργων ψηφιακής συνδεσιμότητας. Σύμφωνα με τις τρέχουσες εκτιμήσεις, τα κέντρα δεδομένων καταναλώνουν ήδη περίπου το 3% της συνολικής ηλεκτρικής ενέργειας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ποσοστό αυτό προβλέπεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια, καθώς περισσότερες εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης αναμένεται να μπουν στο δίκτυο, με δεδομένο ότι τα κράτη μέλη αναμένεται να εντείνουν τις προσπάθειες ψηφιοποίησης τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Ένα κρίσιμο σημείο καμπής για την ενεργειακή πολιτική της ΕΕ Το σχέδιο της Κομισιόν σηματοδοτεί εν πολλοίς τη συνέχιση μίας ευρύτερης προσπάθειας που καταγράφεται στο μπλοκ της για βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και μείωση των εκπομπών σε τομείς υψηλής κατανάλωσης, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία και τους κλιματικούς στόχους του 2030.¨Όπως επισημαίνει το eutoday .net, η ενεργειακή απόδοση των κέντρων δεδομένων έχει τεθεί υπό αυξημένο έλεγχο, ιδίως στη βόρεια και δυτική Ευρώπη, όπου συστάδες τέτοιων εγκαταστάσεων έχουν αναπτυχθεί γύρω από μεγάλους αστικούς και τεχνολογικούς κόμβους. Ενώ οι προηγούμενες προσπάθειες πολιτικής είχαν επικεντρωθεί στη βελτίωση των προτύπων δόμησης και των βιομηχανικών διαδικασιών, η προτεινόμενη δέσμη μέτρων σηματοδοτεί μια στροφή προς τη ρύθμιση της ψηφιακής υποδομής που αποτελεί τη βάση της ευρωπαϊκής οικονομίας. Ενεργειακές ανησυχίες Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, πολλά κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένων των Κάτω Χωρών, της Ιρλανδίας και της Γερμανίας, έχουν εκφράσει ανησυχία για την πίεση που ασκούν τα κέντρα δεδομένων στα τοπικά δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό οδηγεί συχνά σε περιορισμούς ή προσωρινά μορατόριουμ σε νέα έργα. Και κατ΄ επέκταση ενισχύει τις πιέσεις για μια πιο συνεκτική στρατηγική σε επίπεδο ΕΕ για τη διαχείριση των ενεργοβόρων ψηφιακών υποδομών. Ένας πρωταρχικός παράγοντας πίσω από το ανανεωμένο ενδιαφέρον της ΕΕ για αυτόν τον τομέα είναι η απότομη αύξηση της πληροφορικής που σχετίζεται με την Τεχνητή Νοημοσύνη. Η εκπαίδευση μεγάλων γλωσσικών μοντέλων και η λειτουργία συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης γενικής χρήσης απαιτεί σημαντική επεξεργαστική ισχύ, η οποία συχνά φιλοξενείται σε κέντρα δεδομένων υπερκλίμακας που λειτουργούν συνεχώς. Αυτή η τάση ανάπτυξης συνοδεύεται από ανησυχίες σχετικά με τις απαιτήσεις ψύξης, τις εκπομπές άνθρακα και την ανθεκτικότητα του εφοδιασμού με ηλεκτρική ενέργεια, ιδίως κατά τις περιόδους αιχμής της ζήτησης ή σε περιοχές με περιορισμένη δυναμικότητα παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Οι επενδύσεις σε νέα έργα Ενώ η ΕΕ έχει επενδύσει σημαντικά στην έρευνα για την Τεχνητή Νοημοσύνη και επιδιώκει να τοποθετηθεί ως παγκόσμιος ηγέτης στην αξιόπιστη ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης, οι αξιωματούχοι αναγνωρίζουν όλο και περισσότερο τους περιβαλλοντικούς συμβιβασμούς που συνεπάγεται η κλιμάκωση αυτών των τεχνολογιών. Οι παρατηρητές της βιομηχανίας περιμένουν λεπτομέρειες Η σύντομη ανακοίνωση του Επιτρόπου Γιόργκενσεν πάντως δεν διευκρίνισε εάν τα προτεινόμενα μέτρα θα λάβουν τη μορφή δεσμευτικών κανονισμών, αναθεωρημένων προτύπων απόδοσης ή κινήτρων για την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών. Ωστόσο, η κίνηση είναι πιθανό να περιλαμβάνει συνεργασία με εθνικές ρυθμιστικές αρχές, προμηθευτές ενέργειας και μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας που λειτουργούν υποδομές δεδομένων σε όλη την Ευρώπη. Ομάδες του κλάδου, συμπεριλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κέντρων Δεδομένων (EUDCA), έχουν στο παρελθόν υποστηρίξει την ανάγκη σαφών και εναρμονισμένων κατευθυντήριων γραμμών, υποστηρίζοντας ότι οι κατακερματισμένοι εθνικοί κανόνες δημιουργούν προκλήσεις συμμόρφωσης και αναποτελεσματικότητα. Ορισμένοι φορείς εκμετάλλευσης έχουν δεσμευτεί οικειοθελώς σε στόχους βιωσιμότητας, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης πηγών ηλεκτρικής ενέργειας χαμηλών εκπομπών άνθρακα, προηγμένων τεχνολογιών ψύξης και συστημάτων επαναχρησιμοποίησης ενέργειας. Παρ 'όλα αυτά, οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι χωρίς συνεπή πρότυπα σε επίπεδο ΕΕ, οι προσπάθειες ενδέχεται να παραμείνουν άνισες και περιορισμένες σε εύρος. Ευθυγράμμιση με τους ψηφιακές και κλιματικούς κανόνες της ΕΕ Η επερχόμενη δέσμη μέτρων αναμένεται να ενταχθεί στο πλαίσιο της διττής ψηφιακής και πράσινης μετάβασης της ΕΕ, η οποία επιδιώκει να προωθήσει την τεχνολογική καινοτομία, περιορίζοντας παράλληλα τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Μπορεί επίσης να συμπληρώσει το ευρύτερο έργο της Επιτροπής σχετικά με την οδηγία για την ενεργειακή απόδοση και τους στόχους πολιτικής της Ψηφιακής Δεκαετίας. Καθώς ο όγκος δεδομένων αυξάνεται και τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης ενσωματώνονται όλο και περισσότερο στις δημόσιες υπηρεσίες, τις μεταφορές, την υγειονομική περίθαλψη και τις βιομηχανικές δραστηριότητες, η διασφάλιση βιώσιμων ψηφιακών υποδομών έχει καταστεί στρατηγική μέριμνα. Η Επιτροπή έχει προηγουμένως σκιαγραφήσει ένα όραμα για κλιματικά ουδέτερα, υψηλής ενεργειακής απόδοσης κέντρα δεδομένων έως το 2030, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Ψηφιακή Πυξίδα» της ΕΕ. Οι προοπτικές Σύμφωνα με μελέτη της ResearchAndMarkets.com η αγορά κέντρων δεδομένων στην Ευρώπη, η οποία αποτιμάται σε 5,19 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024, αναμένεται να φτάσει τα 28,68 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2034, παρουσιάζοντας ένα ισχυρό σύνθετο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 18,06% κατά την περίοδο πρόβλεψης 2025-2034. Η αγορά κέντρων δεδομένων στην Ευρώπη επεκτείνεται ραγδαία, κυρίως λόγω της αυξανόμενης ανάγκης για υπολογισμούς σε πραγματικό χρόνο και επεξεργασία δεδομένων χαμηλής καθυστέρησης. Η εκτεταμένη ανάπτυξη δικτύων 5G, η αυξανόμενη χρήση εφαρμογών IoT και η επείγουσα ανάγκη για αποκεντρωμένες υποδομές για την υποστήριξη ψηφιακών υπηρεσιών επόμενης γενιάς συμβάλλουν σε αυτή τη ζήτηση. Η δυναμική αυτού του κλάδου ενισχύεται από εθνικές και ενωσιακές πολιτικές που υποστηρίζουν ενεργειακά αποδοτικές και βιώσιμες ψηφιακές υποδομές, καθώς και από επενδύσεις σε έργα Βιομηχανίας 4.0 και έξυπνων πόλεων. Η ανάγκη για κέντρα δεδομένων στην Ευρώπη αναμένεται να αυξηθεί δραματικά τα επόμενα χρόνια, καθώς επιχειρήσεις από μια ποικιλία κλάδων δίνουν μεγαλύτερη προτεραιότητα στην υψηλής απόδοσης, επεκτάσιμη και ασφαλή υπολογιστική κοντά στους τελικούς χρήστες.
  9. απο εδω: https://sdigmap.tee.gov.gr/sdmquery/pro/ ειναι " γεωαναφερμενο " 086152FS000402-1937E.tif
  10. Γεια σας, μελετώ αποπεράτωση υφισταμένου διωρόφου και προσθήκη καθ'υψος. Το υφιστάμενο έχει κατασκευαστεί το 1997 και είναι ημιτελές καθώς έχει μείνει στο στάδιο φέροντος οργανισμού Οπλισμένου Σκυροδέματος. Το 1997 ο συντελεστής κάλυψης ήταν 0.70 και τώρα 0.6. Επομένως το υλοποιημένου νόμιμο περίγραμμα υπερβαίνει την σημερινή μέγιστη επιτρεπόμενη κάλυψη. Το υφιστάμενο έχει υλοποιηθεί τηρώντας το εγκεκριμένο περίγραμμα από την Ο.Α. (νόμιμο περίγραμμα) Δεν έχει υλοποιηθεί όλο το προβλεπόμενο υπόγειο, αλλά μόνο τμήμα του. Εχει μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση 550 τ.μ. και είναι υλοποιημένα 230 τ.μ. Υπόλοιπο δόμησης: 280 τ.μ. Τώρα γίνεται μια νέα μελέτη που προβλέπει επανασχεδιασμό των υφιστάμενων 2 ημιτελών ορόφων ισογείου και πρώτου και προσθήκη καθ'υψος άλλων δύο ορόφων, διατηρώντας και ενισχύοντας τον υφιστάμενο φέροντα οργανισμό. Καταλαβαίνω ότι με βάση το άρθρο 23 και το άρθρο 11 ισχύουν τα εξής: α) η προσθήκη καθύψος μπορεί να φτάσει μέχρι το περίγραμμα του υφισταμένου ακόμη και αν αυτό υπερβαίνει τον τωρινό Συντελεστή Κάλυψης (άρθρο 23, παρ.3.β) "Ειδικότερα, η επέκταση καθ' ύψος επιτρέπεται να εκτείνεται έως το περίγραμμα του κτιρίου, έστω και αν το τελευταίο υπερβαίνει τα όρια του οικοδομήσιμου τμήματος του οικοπέδου, όπως αυτά καθορίζονται από τον παρόντα νόμο ή από τις ειδικές διατάξεις που ισχύουν στην περιοχή. Ειδικά για τα κτίρια της παραγράφου 1.δ. του άρθρου 23 του παρόντος νόμου η επέκταση καθ' ύψος επιτρέπεται να εκτείνεται έως το νόμιμο περίγραμμα αυτών όπου αυτό ορίζεται ως το τμήμα εκείνο το οποίο δεν αντίκειται είτε στις ισχύουσες διατάξεις είτε σε εκείνες που ίσχυαν κατά το χρόνο κατασκευής του, εάν αυτές είναι ευμενέστερες." β) όλο το κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο (υφιστάμενο και νέο) δεν θα προσμετρηθεί στη δόμηση (άρθρο 11, παρ.6.δ) ... Σε περίπτωση προσθήκης σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια που έχουν υπόλοιπο δέκα (10) τουλάχιστον τ.μ., καθώς και σε περίπτωση νομιμοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών σε υφιστάμενα κτίρια τα οποία δύναται να ενταχθούν στις διατάξεις του παρόντος, το σύνολο των επιφανειών του υπάρχοντος κλιμακοστασίου σύμφωνα με τα προαναφερθέντα μεγέθη και με την προϋπόθεση ότι οι αυθαίρετες κατασκευές έχουν υλοποιηθεί πριν τις 28.7.2011. Στην έννοια των κοινόχρηστων κλιμακοστασίων συμπεριλαμβάνονται και τα κλιμακοστάσια ειδικών κτιρίων, όπως γραφεία, τουριστικά καταλύματα, ανεξάρτητα από την ύπαρξη σύστασης οριζόντιων ιδιοκτησιών. γ) ισχύει επίσης η δυνατότητα μη προσμέτρησης των λοιπών στοιχείων που προβλέπει ο ΝΟΚ (θερμομόνωση, κουφώματα) στον υφιστάμενο ισόγειο και 'α όροφο? Σημειώνω ότι το κτίριο είναι ημιτελές, υπάρχει μονο ο στατικός φορέας και δεν έχουν εγκατασταθεί χρήσεις, δεν υπάρχει διαμορφωμένο κέλυφος. Η εσωτερική διαρρύθμιση, τα νέα ανοίγματα, οι διάδρομοι κίνησης κλπ θα γίνουν με βάση τη νέα μελέτη.
  11. @Dimitrios1991 Καταρχάς η έκδοση ΠΠΗΤΚ και η σύνταξη ταυτότητας δεν απαιτεί καμία συναίνεση. Μπορείς να βάλεις τον ιδιοκτήτη του 60% ως υπόχρεο και σε δεύτερη σειρά "λοιποί συνιδιοκτήτες" με το 40%. Το ζήτημα είναι το πως θα μπορέσεις να κάνεις αυτοψία, ενδεχομένως νέο τοπογραφικό διάγραμμα και γενικώς να ελέγξεις το ακίνητο. Από τη στιγμή που ο ιδιοκτήτης του 60% σου επιτρέπει να μπεις στο ακίνητο (σωστά ο δικηγόρος αναφέρει την πλειοψηφία στην κοινωνία της συνιδιοκτησίας) δεν έχεις να φοβάσαι κάτι. Κατά τη γνώμη και για επιπλέον διασφάλισή σου θα πρέπει να έχεις είναι μια Υ.Δ του ιδιοκτήτη ότι σου ανέθεσε τον έλεγχο (ή το τοπογραφικό) και σου επέτρεψε την είσοδο στο ακίνητο φέροντας την αποκλειστική ευθύνη έναντι τυχόν αντιρρήσεων των υπολοίπων συνιδιοκτητών, ώστε να εξαντλήσεις και το παραμικρό ενδεχόμενο ότι δεν θα μπλέξεις σε κάτι). Μπορείς στην ίδια την εξουσιοδότηση για την ΗΤΚ να προσθέσεις και τα παραπάνω. Προσοχή όμως. Η τακτοποίηση (τώρα το διάβασα) που αναφέρεις είναι άλλο θέμα. Αν διαβάσεις προσεκτικά το ν. 4495 αναφέρει ότι για την τακτοποίηση σε συνιδιόκτητο δεν λαμβάνεται καμία συναίνεση συνιδιοκτητών μόνο όταν το ακίνητο βρίσκεται εντός σχεδίου (παρ. 4 άρ. 98).
  12. Καλησπέρα, έχω υπόθεση τακτοποίησης ισόγειας κατοικίας σε αγροτεμάχιο. Ο πελάτης μου ιδιοκτήτης του 60% εξ αδιαιρέτου ιδανικού μεριδίου θέλει να μεταβιβάσει το ποσοστό του. Για το εν λόγω αγροτεμάχιο το 60% με το 40% έχουν συρθεί στα δικαστήρια και οι ιδιοκτήτες του 40% δεν συναινούν σε καμία απολύτως ενέργεια (από καθάρισμα, μέχρι τακτοποίηση και καταχώρηση στην ταυτότητα κτιρίου) και με έχουν απειλήσει προσωπικά. Μου λέει ο δικηγόρος του πελάτη μου πως με κοινωνία δικαιώματος μπορώ να προχωρήσω και στην τακτοποίηση και στην ταυτότητα κτιρίου. Μπορώ να προχωρήσω ή θα μπλέξω;
  13. Καλησπέρα, Το πρόβλημα μου είναι ότι είμαι σε περιοχή όπου τα υλοποιημένα όρια/κτηματολόγιο έχουν διαφορές σε σχέση με την διανομή. Επίσης η υπηρεσία μου λέει ότι δεν μπορεί να μου δώσει όλο το χάρτη για να προσπαθήσω να κάνω εφαρμογή, παρά μόνο Α3 αποσπάσματα!!! Τέλος, στο απόσπασμα της διανομής δεν υπάρχει καμία χαρακτηριστική κατασκευή πέρα από κάποιους δρόμους που είναι αμφίβολο εάν έχουν διατηρήσει την μορφή τους έως σήμερα. Άρα, με μια πρώτη εκτίμηση είναι πολύ δύσκολο να μπορέσει να διατηρηθεί η γεωμετρία και εμβαδόν των κληροτεμαχίων χωρίς να θιγούν όμορες ιδιοκτησίες, και με την έλλειψη στοιχείων είναι δύσκολο να υπάρξει και επαρκής τεκμηρίωση για την όποια εφαρμογή. Η περίπτωση μου αφορά την διανομή Μπογιάτη στον Αγ. Στέφανο-Άνοιξη.
  14. @kosmoarch Καλημέρα. Θα ελέγξεις αν στην ΠΣΟΙ αναγράφονται ποιοι είναι οι κοινόχρηστοι χώροι. Συνήθως ο φωταγωγός είναι κοινόχρηστός. Παλιότερα εμβαδομετρούσαν περίγραμμα και έβαζαν μέσα και Η.Χ και φωταγωγούς. Μετά, στις συστάσεις "περνούσε" η ίδια εμβαδομέτρηση με την άδεια και στις περιπτώσεις ύπαρξης φωταγωγών αυτό αποτελεί λάθος, το οποίο θα πρέπει να διορθωθεί με τροποποίηση (το πιθανότερο μονομερή) της ΠΣΟΙ. Βάζοντας τα περιγράμματα (βάσει Ο.Α, βάσει ΠΣΟΙ και βάσει υφιστάμενης κατάστασης) του διαμερίσματος το ένα πάνω από το άλλο, θα διαπιστώσεις όλες τις υπερβάσεις και τυχόν κατάπατηση φωταγωγού ή και άλλου κοινόχρηστου χώρου (πχ πλατύσκαλο, κλιμ/σιο) ή τυχόν διαφορετική διαμερισμάτωση με όμορα διαμερίσματα.
  15. Οσες φορες εχει χρειαστεί να το ανανεώσω γίνεται άμεσα. Μηπως εχεις ανεβάσει λαθος τυπο αρχείου στο TEE?
  16. γνωρίζετε αν αφού καταθέσεις το πιστοποιητικό του τοκεν στο τεε αν θέλει μέρες για να γίνει?διότι το ανέβασα το αρχειο αλλα και πάλι όταν πάω να καταθέσω το τοπογραφικο πάλι μου γράφει μήνυμα ότι : Η ψηφιακή υπογραφή δεν ταιριάζει με το ψηφιακό πιστοποιητικό του χρήστη
  17. Παραπάνω σου έδωσα αναλυτικά τις επιλογές σου. Εσύ θα κρίνεις τι θα κάνεις και κυρίως πως θα το τεκμηριώσεις. Μειωτικό συντελεστή δεν λαμβάνεις σε καμία περίπτωση καθώς η υφιστάμενη χρήση (αυθαίρετη) αφορά κύρια χρήση και όχι βοηθητική.
  18. Οι απαντήσεις που αναζητάς βρίσκονται στον Κτιριοδομικό Κανονισμό. Για τα ελάχιστα επιτρεπόμενα ελεύθερα ύψη διάβασε την παράγραφο 1 του άρθρου 7. Για τον υπολογισμό του πραγματοποιούμενου ελεύθερου ύψους, διάβασε τα δύο πρώτα εδάφια της επόμενης παραγράφου του ίδιου άρθρου.
  19. Οκ @Pavlos33 κατ' εμέ στο πάρκινγκ αντιστοιχεί "0" μ2 δόμηση άρα δεν θεωρώ ότι με αφορά η εγκύκλιος. Θεωρώ ότι η εγκύκλιος αφορά διαμερίσματα που για κάποιον λόγο έχουν πολύ λίγα χιλιοστά και έτσι αδικούνται. Μειωτικό 50% παίρνω κατά τη γνώμη σου ως ισόγειο χώρο μέχρι 50μ2 ?
  20. @nik Καλημέρα και καλή εβδομάδα. Ο Άκης αναφέρεται στην διάταξη που προστέθηκε μετά την έναρξη ισχύος του Ν. 4759/20 ώστε ένα ακίνητο με αυθαιρεσίες μέχρι και 50 τ.μ να μην μεταπέσει στην κατηγορία 5, ανεξαρτήτως ποσοστού υπέρβασης δόμησης. Η αλλαγή χρήσης που γίνεται θα εισαχθεί ως ΥΔΚΧ για όλη την μικτή επιφάνεια του προβλεπόμενου χώρου στάθμευσης. Τώρα, σε ό,τι αφορά τον χειρισμό της υπόθεσης για το μέγεθος του προστίμου. Μας έχει απασχολήσει από την εποχή του Ν. 4178/13. Οι απόψεις και εδώ διίστανται. Η μια άποψη, για την τακτοποίηση χώρου με ελάχιστα χιλιοστά που δεν αντιστοιχούν στην δομημένη επιφάνειά του (περιπτώσεις θέσεων στάθμευσης και αποθηκών) θεωρεί να μην λαμβάνεται στον παρανομαστή το γινόμενο χιλιοστών επί του Σ.Δ οικοπέδου, αλλά η πραγματικά δομημένη επιφάνειά του (επί της ουσίας το ποσοστό θα σου βγαίνει πάντα 100%). Υπήρχε μια "ακατανόητη" αναφορά στην εγκύκλιο 4 του Ν. 4178/13 την οποία αφήνω στην κρίση σου για το πως θα την ερμηνεύσεις και αν θα την αποδεχθείς κατ' αναλογία και στο Ν. 4495/17. Η άλλη άποψη είναι η προφανής, βάσει του γενικού κανόνα και σε οδηγεί σε υπέρβαση άνω του 200% και βεβαίως σε δυσβάσταχτο κόστος υπαγωγής για τον ιδιοκτήτη, ακόμη και αν ξεπεραστεί το πρόβλημα της κατηγορίας 5, βάσει αυτού που αναφέρω στην αρχή. Απόσπασμα εγκυκλίου 4 άρθρο 18 παρ γ. Ν. 4178 γ) Κατά τη διατύπωση της παραγράφου αυτής για τον υπολογισµό των σχετικών συντελεστών τετραγωνιδίων «τα µεγέθη των αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων συγκρίνονται …. σε περίπτωση συγκυριότητας ακινήτου µε το µέρος των επιτρεποµένων µεγεθών που αναλογεί στο ποσοστό συνιδιοκτησίας της οριζοντίου ή καθέτου ιδιοκτησίας εκάστου συγκυρίου.». Σκοπός της διάταξης είναι η κατανοµή του προστίµου αναλόγως της επιτρεπόµενης δόµησης κάθε αυτοτελούς ιδιοκτησίας. Σε περιπτώσεις όπου από το σχετικό πίνακα κατανοµής ποσοστών συνιδιοκτησίας σύµφωνα µε τον οποίο καταρτίστηκε η πράξη σύστασης προκύπτει ότι το ποσοστό συνιδιοκτησίας είναι διαφορετικό από το συντελεστή δόµησης που αντιστοιχεί σε κάθε αυτοτελή ιδιοκτησία, για τον υπολογισµό των συντελεστών λαµβάνεται υπόψη το ποσοστό δόµησης που αντιστοιχεί σε κάθε αυτοτελή ιδιοκτησία. Αν αναφέρονται στον πίνακα κατανοµής µεικτά και καθαρά τετραγωνικά µέτρα που αντιστοιχούν σε κάθε αυτοτελή ιδιοκτησία, τότε, για τον υπολογισµό των συντελεστών λαµβάνονται υπόψη τα καθαρά τετραγωνικά σύµφωνα µε τον πίνακα κατανοµής.
  21. Καλησπερα σας, Ήθελα να ρωτήσω το εξής: 1) Για ΑΜΚ, πρέπει πάντα να καταχωρούμε τα στοιχεία υφισταμένου πχ οικ. άδεια με όοολες τις αναθεωρήσεις/τακτοποιήσεις εάν υπάρχουν, ακόμη κι αν η άδεια αφορά κάτι δευτερεύον όπως πχ ΑΜΚ για περίφραξη εντός σχεδίου? 2) Ίδια ερώτηση για τα έγγραφα κυριότητας του κύριου του έργου, Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων,
  22. τις διάβασες τις άνω απαντήσεις στο ίδιο ερώτημα???
  23. Καλημέρα σας, Θα ήθελα να βρω τα ακριβή όρια (Συντεταγμένες) του Οικισμού του Μεγάλου Λιβαδίου Σερίφου. Υπάρχουν κάπου διαθέσιμα?
  24. Γεια σας, τα ερώτηματα αφορούν στον υπολογισμό θέσεων στάθμευσης. α) Στον υπολογισμό βάζουμε στον αριθμητή το εμβαδόν όπως το προσμετρούμε στη δόμηση, δηλαδή αφαιρώντας τα εμβαδά που δεν προσμετρούν βάσει του άρθρου 12 παρ. 6 του ν.4067/2012. (θερμομόνωση, κλιμακοστάσια, παράθυρα, έρκερ, σοφίτες, κλπ) ? β) σε νέο τετραόροφο κτίριο με διαμερίσματα με ισόγειο χώρο γκαράζ, αποθήκης και καταστήματος και υπόγειες αποθήκες καταλαβαίνω πως για να υπολόγίσω τις υποχρεωτικές θέσεις στάθμευσης θα πρέπει να επιμερίσω τα εμβαδά ανά κατηγορία χρήσης και να διαιρέσω με τον αντίστοιχο παρονομαστή. Στον υπολογισμό ΔΕΝ λαμβάνω υπόψιν καθόλου το χώρο γκαράζ, ισόγειας αποθήκης, υπόγειας αποθήκης, κλιμακοστασίων και ασχολούμαι μόνο με τους χώρους κατοικίας και καταστημάτων? Συγκεκριμένα έχω μια συνολική δόμηση 500 τ.μ. Τα διαμερίσματα καταλαμβάνουν τα 410 τ.μ., το κατάστημα ισογείου 38 τ.μ. και τα υπόλοιπα είναι ισόγειο εσωτερικό γκαράζ, αποθήκη, μηχανοστάσιο και κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο. Το εμβαδό των 500 τ.μ. αφορά το μέγεθος της προσμετρούμενης δόμησης έχωντας αφαιρέσει ό,τι προβλέπεται στη νομοθεσία (θερμομόνωση, κλιμακοστάσια, έρκερ, κουφώματα, κλπ). Στην περιοχή μου για τον υπολογισμό θέσεων στάθμευσης ισχύει ότι για τις κατοικίες διαιρώ με το 250 τ.μ. και για τα καταστήματα με το 80. Επομένως: κατοικίες: 410 / 250 = 1,64 > 2 θέσεις στάθμευσης καταστήματα: 38 / 80 = 0,48 > 0 θέσεις στάθμευσης άρα οι ελάχιστες είναι 2 θέσεις στάθμευσης. Είναι σωστός ο συλογισμός?
  25. @akis73 Δεν κατάλαβα που αναφέρεσαι με το 50μ2 ? Στον μειωτικό συντελεστή 50% για ισόγειους βοηθητικούς χώρους ? Παίρνω εγώ μειωτικό που αλλάζω βοηθητικό σε κύριο χώρο ?
  26. καλά ούτε και υπόγειο εκτός κι αν έχουν πολλά μα πολλά λεφτά για να ρίξουν,...... πχ όπως στο κτήριο της Εθνικής Τράπεζας, Αρχιτεκτονική Μελέτη Μάριο Μπότα πλατεία Κοτζιά που έγιναν 4 υπόγεια κάτω από τα αρχαία .... (είχαμε και τον σεισμό του 99 και με τα αρχαία στον αέρα ε..... )
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.