Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Σε συνέχεια του προηγούμενου μηνύματος και επειδή έχω μπερδευτεί απίστευτα με αυτές τις υποθέσεις, γενικά για άδειες που έχουν εκδοθεί πριν τον ΝΟΚ από άλλο μηχανικό και που δεν έχουν θεωρηθεί ποτέ για ρεύμα αλλά υπάρχουν τα αποδεικτικά καταβολής αμοιβών επιβλεπόντων και εισφορών και έχουμε κάνει μετέπειτα τακτοποίηση αυθαιρεσιών τι βήματα πρέπει να ακολουθήσουμε για τη θεώρηση της άδειας; Χρειάζεται αυτοψία από την πολεοδομία; ελεγκτή δόμησης; αναθεώρηση για αλλαγή επιβλέποντα; Ποιος είναι ο πιο σωστός και εύκολος τρόπος;; Αν μπορεί κάποιος να με βοηθήσει να τα ξεκαθαρίσω γιατί δεν βγάζω άκρη..ευχαριστώ!
  3. Σήμερα
  4. Καλησπέρα σας. αυθαίρετο κλειστός χώρος τοιχοι με τσιμεντοσανιδα και στεγαση ξύλινη στέγη 20τμ στον ακάλυπτο χώρο κατοικίας που χρησιμοποιείται ως βοηθητικός χώρος μπορεί να πάρει μειωτικο με τον Ν.4495?
  5. Συνάδελφοι καλησπέρα, Έχω άδεια προσθήκης ά όροφου (έντυπη) του 1996 που έχει λήξει.Θέλω να κάνω θεώρηση για συνδεση με ΔΕΗ αλλά δεν ΄έχουν κατατεθεί αμοιβες και ο παλιός επιβλέποντας έιναι εξαφανισμένος(κυριολεκτικά).Ο όροφος επί της ουσίας είναι πλήρως αποπερατωμένος και τόσο καιρό πάιρνει ρεύμα από το ισόγειο(άδεια του 1982) Η ΥΔΟΜ μου ζήτησε να βγάλω άδεια αποπεράτωσης με έκδοση ΠΕΚ και κατάθεση της αμοιβής του παλιού επιβλέποντα στο ταμείο Παρακαταθηκών. Ως εδώ καλά(ας πούμε). Το κτήριο έχει αυθαίρετες κατασκευές ,όπως υπέρβαση δόμησης& κάλυψης 4τμ στο ισόγειο & ακολούθως στον ά όροφο τα οποία δεν είχαν εμφανιστεί στην άδεια προσθήκης του ά όροφου.Στο κτήριο υπάρχει σύσταση όριζόντιας οροφοκτησίας. Εγώ τακτοποιώ τις παραβάσεις του ά ορόφου αφού η άδεια αφορά τον ά οροφο (ιδιοκτησία του πελάτη) ή πρέπει όλο το κτήριο (ισόγειο,ά όροφος ,κοινόχρηστοι ) να είναι τακτοποιημένο ΄ταν έρθει ο ελεγκτης δόμησης? Ευχαριστώ πολύ.
  6. @kostasfra καλησπέρα, επισυνάπτεται. Εγκ.5-2004.pdf
  7. Καλησπέρα σας! Αναζητώ και εγώ την εν λόγω εγκύκλιο αλλά δεν την έχω εντοπίσει αυτούσια. Εάν σας είναι εύκολο, κοινοποιήστε την εάν την έχετε.
  8. Οι άδειες κατεδάφισης εκδίδονται σε νόμιμα κτίρια ή ρυθμισμένα/τακτοποιημένα ή κτίρια όπου έχει καταβληθεί το πρόστιμο ή το παράβολο.
  9. θα γίνει (σε σχέδια πόλεως) όταν οι πολυκατοικιάδες δεν θα βρίσκουν ελεύθερα οικόπεδα Ο νόμος ΔΕΝ έχει αλλάξει. Συνεπώς, κι εφόσον κάποιο γήπεδο επιφάνειας >4000 μ² προϋπάρχει της 31-12-2003, είναι άρτιο (κατ΄εξαίρεση). Από τη στιγμή όμως που έβαλε το στε το χεράκι του (παράνομα), θέλει προσοχή. Συνεπώς, αν πρόκειται να συντάξουμε διάγραμμα με δήλωση 651/77, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι είναι "...άρτιο (κατ' εξαίρεση) και οικοδομήσιμο(*) με την επιφύλαξη των σχετικών αποφάσεων ΣτΕ βάσει των οποίων θεωρείται μη άρτιο..." (*) με την προϋπόθεση ότι έχουμε ελέγξει την οικοδομησιμότητά του Επί πλέον, για την οικοδομησιμότητα, θα πρέπει να έχει εξασφαλιστεί πρόσβαση (π.χ. μέσω δουλείας) με δίοδο επαρκούς πλάτους (>=4.00 μ)
  10. Συνάδελφοι άποψη για τα αγροτεμάχια πάνω από 4000τμ τα οποία προϋφίστανται της 31-12-2003 και δεν έχουν πρόσωπο είναι πλέον μη οικοδομήσιμα? Αναφέρομαι σε περιοχές εκτός σχεδίου, σε περιοχές όπου δεν έχουν καθοριστεί χρήσεις γης, όροι και περιορισμοί δόμησης από διατάγματα ή αποφάσεις ή από πολεοδομικό σχεδιασμό 1ου επιπέδου (εκτός ΣΧΟΑΑΠ ΓΠΣ κτλ).
  11. για τετρις. Και πόοοοοοσα χρόνια έχει να γίνει μια επέκταση κάποιου οικισμού?? Γύρο - γύρο από την Θεσσαλονίκη υπάρχουν ΓΠΣ που πάλιωσαν ήδη μέσα στα συρτάρια. Γυρο-γύρο από την Καλλικράτεια δόθηκαν κάπου 10 μελέτες πριν πολλάααα -πολλά χρόνια. Μόνο της Σωζόπολης ολοκληρώθηκε και κυρώθηκε. Οι αποτυπώσεις που έγιναν σίγουρα απαξιώθηκαν. Πάτε και μία βόλτα κάπου εκεί στην Τορώνη Χαλκιδικής.... Κάποτε πριν κάποια χρόνια ο Δημήτρης έδωσε με ενθουσιασμό το ΓΠΣ του δήμο Πυλαίας (προέβλεπε και μαρίνα πριν το πατριαρχικό). Την ίδια ημέρα του έγραψα πως ήταν αδύνατον να γίνει αυτή η επέκταση της Πυλαίας. ............... Βγάζετε όμως την .... πίκρα σας εδώ στο φόρουμ .......... Σε λάθος μεριά ! Υ.γρ. Για Ιάσονα. Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ όμως εκλέγεται. Ο τελευταίος μαλιστα εκλέγεται πανηγυρικά!
  12. Μα το όνειρο κάθε προέδρου ΤΕΕ είναι, να γίνει βολευτής με αυτούς που κυβερνούν και στη συνέχεια υπουργός υπεν! Μελλοντική εξασφάλιση "πάσει θυσία"!
  13. Ευχαριστώ πολύ για την αμεσότητα! Υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος με άδεια;;
  14. Το ξαναγράφω: Πόσο χαίρομαι που δεν χρειάζεται να υπογράψω (πλέον συνταξιούχος), την δήλωση αρθρου 5 ν. 651/77 για εκτός σχεδίου. Ποτέ, μα ποτέ ξανά, δεν υπήρχε κατά το παρελθόν τέτοια ασάφεια για αρτιότητα- οικοδομησιμότητα στα εκτός σχεδίου (ευτυχώς έχετε εδώ τον Δημήτρη και συμμαζεύει λίγο τα πράγματα) Αποκλείεται αυτή η "περσόνα", που ακούει στο όνομα Χατζηδάκης, να κατάλαβε, έστω κάτι, στο πέρασμά του από το υπουργείο των μηχανικών στα έτη 2019-20 (Μπορεί όμως αυτά όλα να τα ζήτησαν οι σύμβουλοι και οι παρατρεχάμενοι του!!! Εγώ αυτό πιστεύω!! Σχέδιο ήταν). Είδε ποτέ κανείς, όλα αυτά τα χρόνια, κάποια δήλωση από το ΤΕΕ και τον πρόεδρό του?? Όταν κάποτε ο Λαλιώτης, σαν υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δοκίμασε να καταργήσει την παρέκκλιση για την δόμηση στην ζώνη των 500μ., το ΤΕΕ, με πρόεδρο τον Αλαβάνο, ξεσηκώθηκε έντονα. Υγρ. Πιστεύω δεν θα κοπεί η ανάρτηση μου για λόγους..... πολιτικούς.
  15. Όχι παντού. Μόνο σε περιοχές που προβλέπεται οικιστική ανάπτυξη (επεκτάσεις σχεδίων και οικισμών)
  16. Μισή ώρα δουλειά είναι η αποξήλωση....Η χαρά των γνωστών συλλεκτών σιδήρου.
  17. Καλημέρα σας, Πελάτης μου έχει ένα οικόπεδο εντός του οποίου υφίσταται 5οροφο κτίριο (άδεια του 1977). Στην συνέχεια, περίπου το 2000 επέκτειναν με σιδηροκατασκευή και έκλεισαν αυθαίρετα έναν εξώστη με λαμαρίνα. Δεν έχουν βεβαιωθεί πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης στην αρμόδια φορολογική αρχή. Τώρα, θέλουν να πουλήσουν το ακίνητο, συνεπώς και να τακτοποιηθεί το ακίνητο. Θέλουν όμως αυτή την επέκταση να την κατεδαφίσουν. Μπορεί να κατεδαφίσει τα αυθαίρετα αυτά, χωρίς κάποια άδεια ή θα πρέπει να εκδοθεί έγκριση εκτέλεσης εργασιών για κατεδάφισή τους; Ευχαριστώ πολύ!
  18. φίλε ΙΑΣΟΝΑ συμφωνώ και ήδη το είπα (ότι χρειάζεται ρύθμιση) αλλά επειδή το τι θα αποφασίσει η Συμβ/φος εξαρτάται και από τι θα γράψουμε εμείς (ως μηχανικοί) στον πίνακα αναλογισμού έκανα την πρόταση στο ερωτώντα ως την πλέον κατά τη γνώμη μου απλή και ορθή
  19. Βασίλη, άσε τον συμβολαιογράφο ν' αποφασίσει γι' αυτό... Σε κάθε περίπτωση όμως απαιτείται έλεγχος και στη συνέχεια δήλωση υπαγωγής στις διατάξεις του 4495 για όλες τις αυθαιρεσίες των κοινόχρηστων χώρων του ακινήτου!
  20. "Είναι αργά για δάκρυα Στέλλα".... https://www.slang.gr/lemma/21598-einai-arga-gia-dakrya-stella
  21. Έχω την εντύπωση ότι αν τις 5 αποθήκες του υπογείου με την τροπ/ση της σύστασης τις βάλεις ως παρακολουθήματα των 5 Ο.Ι (χωρίς τροπ/ση των ποσοστών συγκυριότητας τους) ότι χρειάζεται μεν η ρύθμιση Δ.Δ αλλά δεν θα απαιτηθεί Π.Π.Η.Τ.Κ
  22. Το καλοκαίρι του 2025 ολοκληρώθηκε αφήνοντας πίσω του σημαντικές απώλειες σε δασικές και αγροτικές εκτάσεις της χώρας. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συστήματος Πληροφοριών για τις Δασικές Πυρκαγιές (EFFIS) που ανέλυσε το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών / meteo.gr, από την αρχή του έτους έως και τα τέλη Αυγούστου κάηκαν συνολικά 473.930 στρέμματα, γεγονός που κατατάσσει το 2025 στην πέμπτη θέση ανάμεσα στις πιο καταστροφικές αντιπυρικές περιόδους των τελευταίων 20 ετών μέχρι στιγμής. Οι οκτώ μεγαλύτερες πυρκαγιές του 2025 Στον παρακάτω χάρτη σημειώνονται οι οκτώ μεγαλύτερες δασικές πυρκαγιές, οι οποίες σημάδεψαν το φετινό καλοκαίρι. Οι περιοχές που επλήγησαν περισσότερο ήταν: Άρτα Αχαΐα Ζάκυνθος Κύθηρα Φενεός - Κορινθία Κερατέα - Αττική Χίος (με δύο ξεχωριστά μεγάλα περιστατικά) Στις παραπάνω περιοχές, η συνολικά καμένη γη ανήλθε περίπου σε 260.000 στρέμματα, δηλαδή περισσότερο από το ήμισυ της συνολικής καμένης έκτασης του έτους. Ενδεικτικό της σοβαρότητας των πυρκαγιών είναι η καμένη έκταση στο νησί της Χίου που αντιστοιχεί περίπου στο 15% της συνολικής έκτασης του νησιού, αλλά και η εκτεταμένη καταστροφή σε τμήματα παρθένου δάσους στον Φενεό Κορινθίας. Εικόνα 1. Καμένες εκτάσεις στην Ελλάδα από την αρχή του 2025 μέχρι και τα τέλη Αυγούστου. Σημειωμένες οι 8 μεγαλύτερες δασικές πυρκαγιές του καλοκαιριού. View full είδηση
  23. Το καλοκαίρι του 2025 ολοκληρώθηκε αφήνοντας πίσω του σημαντικές απώλειες σε δασικές και αγροτικές εκτάσεις της χώρας. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συστήματος Πληροφοριών για τις Δασικές Πυρκαγιές (EFFIS) που ανέλυσε το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών / meteo.gr, από την αρχή του έτους έως και τα τέλη Αυγούστου κάηκαν συνολικά 473.930 στρέμματα, γεγονός που κατατάσσει το 2025 στην πέμπτη θέση ανάμεσα στις πιο καταστροφικές αντιπυρικές περιόδους των τελευταίων 20 ετών μέχρι στιγμής. Οι οκτώ μεγαλύτερες πυρκαγιές του 2025 Στον παρακάτω χάρτη σημειώνονται οι οκτώ μεγαλύτερες δασικές πυρκαγιές, οι οποίες σημάδεψαν το φετινό καλοκαίρι. Οι περιοχές που επλήγησαν περισσότερο ήταν: Άρτα Αχαΐα Ζάκυνθος Κύθηρα Φενεός - Κορινθία Κερατέα - Αττική Χίος (με δύο ξεχωριστά μεγάλα περιστατικά) Στις παραπάνω περιοχές, η συνολικά καμένη γη ανήλθε περίπου σε 260.000 στρέμματα, δηλαδή περισσότερο από το ήμισυ της συνολικής καμένης έκτασης του έτους. Ενδεικτικό της σοβαρότητας των πυρκαγιών είναι η καμένη έκταση στο νησί της Χίου που αντιστοιχεί περίπου στο 15% της συνολικής έκτασης του νησιού, αλλά και η εκτεταμένη καταστροφή σε τμήματα παρθένου δάσους στον Φενεό Κορινθίας. Εικόνα 1. Καμένες εκτάσεις στην Ελλάδα από την αρχή του 2025 μέχρι και τα τέλη Αυγούστου. Σημειωμένες οι 8 μεγαλύτερες δασικές πυρκαγιές του καλοκαιριού.
  24. Σημαντικές προκλήσεις θέτει για τα κράτη μέλη της Ε.Ε. η ένταξη των μεταφορών και της θέρμανσης των κτιρίων στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ETS 2). Η θέσπιση του συγκεκριμένου μηχανισμού αναμένεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις ειδικά για τα ευάλωτα νοικοκυριά, τα οποία έχουν υποστεί ήδη τα προηγούμενα χρόνια τις συνέπειες της ενεργειακής κρίσης. Υπενθυμίζεται πως ο νέος ρυθμιστικός μηχανισμός (ETS2) αποτελεί ένα βήμα προς την εκπλήρωση της δέσμευσης της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη μέλη καλούνται να θεσπίσουν Κοινωνικά Κλιματικά Σχέδια για να μεριάσουν τις επιπτώσεις του προαναφερόμενου μηχανισμού. Σε σχέση με τις επιπτώσεις σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις στην Ελλάδα από το ETS 2, το Institute for European Energy and Climate Policy σε έκθεσή του αναφέρει μεταξύ άλλων πως για τα ευάλωτα νοικοκυριά θα είναι υψηλότερες, ιδιαίτερα για εκείνα που χρησιμοποιούν βενζίνη στα οχήματα και πετρέλαιο θέρμανσης. Ειδικότερα, σύμφωνα με την έκθεση “The costs of the Emissions Trading Scheme in buildings and transport in Greece and policy recommendations for the Social Climate Plan”, τα νοικοκυριά που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο για θέρμανση χώρου, νερού και μαγειρέματος και ειδικότερα εκείνα που βρίσκονται στην κεντρική Μακεδονία και τη Θεσσαλία, θα επηρεαστούν περισσότερο από την εισαγωγή του ETS2 (περίπου 150 ευρώ ανά νοικοκυριό κατά μέσο όρο), με αύξηση 10%. Τέλος, για τα νοικοκυριά που χρησιμοποιούν πετρέλαιο για θέρμανση χώρου και νερού, το οποίο αποτελεί την κυρίαρχη πηγή στα ελληνικά νοικοκυριά, το υψηλότερο πρόσθετο κόστος ανά νοικοκυριό παρουσιάζεται στη Θεσσαλία, ενώ σε απόλυτες τιμές είναι στην Αττική. Η ποσοστιαία αύξηση του κόστους είναι περίπου 11%. Σημαντικές όπως φαίνεται θα είναι οι επιπτώσεις για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις με το μέσο πρόσθετο κόστος να είναι σημαντικά υψηλότερο για εκείνες που χρησιμοποιούν πετρέλαιο θέρμανσης από ό,τι φυσικό αέριο και να φτάνει τα 80 ευρώ ετησίως. Επίσης, για τις ευάλωτες πολύ μικρές επιχειρήσεις που κατέχουν βαρέα επαγγελματικά οχήματα που λειτουργούν με ντίζελ, αναμένονται πρόσθετα κόστη μέχρι το έτος εισαγωγής του ETS2, φτάνοντας σχεδόν τα 2.300 ευρώ το 2030. Να σημειωθεί πως το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Άνθρακα θα επεκταθεί στους τομείς των κτιρίων και μεταφορών το 2027. Κατά την διάρκεια του καλοκαιριού είχε τεθεί σε διαβούλευση το Κοινωνικό Κλιματικό Σχέδιο της Ελλάδας. Ο συνολικός προϋπολογισμός του Κοινωνικού Κλιματικού Σχεδίου για την υποστήριξη δράσεων διαμορφώνεται σε 4,783 δισ. ευρώ. Οι επενδύσεις που προβλέπονται στο πλαίσιο του Σχεδίου, σε συνδυασμό με τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις, έχουν ως στόχο να συμβάλουν αποτελεσματικά στην προστασία των ενεργειακά ή/και μεταφορικά ευάλωτων νοικοκυριών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, λόγω της εφαρμογής του νέου ETS.
  25. Σημαντικές προκλήσεις θέτει για τα κράτη μέλη της Ε.Ε. η ένταξη των μεταφορών και της θέρμανσης των κτιρίων στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ETS 2). Η θέσπιση του συγκεκριμένου μηχανισμού αναμένεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις ειδικά για τα ευάλωτα νοικοκυριά, τα οποία έχουν υποστεί ήδη τα προηγούμενα χρόνια τις συνέπειες της ενεργειακής κρίσης. Υπενθυμίζεται πως ο νέος ρυθμιστικός μηχανισμός (ETS2) αποτελεί ένα βήμα προς την εκπλήρωση της δέσμευσης της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη μέλη καλούνται να θεσπίσουν Κοινωνικά Κλιματικά Σχέδια για να μεριάσουν τις επιπτώσεις του προαναφερόμενου μηχανισμού. Σε σχέση με τις επιπτώσεις σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις στην Ελλάδα από το ETS 2, το Institute for European Energy and Climate Policy σε έκθεσή του αναφέρει μεταξύ άλλων πως για τα ευάλωτα νοικοκυριά θα είναι υψηλότερες, ιδιαίτερα για εκείνα που χρησιμοποιούν βενζίνη στα οχήματα και πετρέλαιο θέρμανσης. Ειδικότερα, σύμφωνα με την έκθεση “The costs of the Emissions Trading Scheme in buildings and transport in Greece and policy recommendations for the Social Climate Plan”, τα νοικοκυριά που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο για θέρμανση χώρου, νερού και μαγειρέματος και ειδικότερα εκείνα που βρίσκονται στην κεντρική Μακεδονία και τη Θεσσαλία, θα επηρεαστούν περισσότερο από την εισαγωγή του ETS2 (περίπου 150 ευρώ ανά νοικοκυριό κατά μέσο όρο), με αύξηση 10%. Τέλος, για τα νοικοκυριά που χρησιμοποιούν πετρέλαιο για θέρμανση χώρου και νερού, το οποίο αποτελεί την κυρίαρχη πηγή στα ελληνικά νοικοκυριά, το υψηλότερο πρόσθετο κόστος ανά νοικοκυριό παρουσιάζεται στη Θεσσαλία, ενώ σε απόλυτες τιμές είναι στην Αττική. Η ποσοστιαία αύξηση του κόστους είναι περίπου 11%. Σημαντικές όπως φαίνεται θα είναι οι επιπτώσεις για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις με το μέσο πρόσθετο κόστος να είναι σημαντικά υψηλότερο για εκείνες που χρησιμοποιούν πετρέλαιο θέρμανσης από ό,τι φυσικό αέριο και να φτάνει τα 80 ευρώ ετησίως. Επίσης, για τις ευάλωτες πολύ μικρές επιχειρήσεις που κατέχουν βαρέα επαγγελματικά οχήματα που λειτουργούν με ντίζελ, αναμένονται πρόσθετα κόστη μέχρι το έτος εισαγωγής του ETS2, φτάνοντας σχεδόν τα 2.300 ευρώ το 2030. Να σημειωθεί πως το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Άνθρακα θα επεκταθεί στους τομείς των κτιρίων και μεταφορών το 2027. Κατά την διάρκεια του καλοκαιριού είχε τεθεί σε διαβούλευση το Κοινωνικό Κλιματικό Σχέδιο της Ελλάδας. Ο συνολικός προϋπολογισμός του Κοινωνικού Κλιματικού Σχεδίου για την υποστήριξη δράσεων διαμορφώνεται σε 4,783 δισ. ευρώ. Οι επενδύσεις που προβλέπονται στο πλαίσιο του Σχεδίου, σε συνδυασμό με τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις, έχουν ως στόχο να συμβάλουν αποτελεσματικά στην προστασία των ενεργειακά ή/και μεταφορικά ευάλωτων νοικοκυριών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, λόγω της εφαρμογής του νέου ETS. View full είδηση
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.