Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Καλό μεσημέρι, στους συναδέλφους, το έψαξα πολύ, έβλεπα το κίτρινο με φάση και με έπιανε κρύος ιδρώτας, μετά απο δοκιμές όπως έγραψες, El Greco, το έκανα και είδα άναβαν οι λυχνιές με πτώση τάσης και έλιωσε αρκετά το πηνίο, το κεντρικό, του νέου αυτομάτου. Άλλαξα μια φορά στον καυκά αυτόματο, μήπως είναι ελλαττωματικός, δεν, μετά μίλησα με geyer τεχνικό αντιπρόσωπο, της farfisa, απάντηση απο Ιταλία, παλιός, δεν γίνεται κάτι, έδωσα τον αυτόματο σε ηλεκτρονικά, που μου είπε, αφού τον άνοιξε στο ηλεκτρονικό μέρος, είχαν ρίξει ρητίνη!!!!!!! οι πονηροί οι Ιταλοί, όντως τον έκαψα, μήπως βγει η ρητίνη, μπα, και το είδα, είπε το γνωστό, να βάλω πριν και μετά από δύο ηλεκτρονόμους, (το οποίο το ήξερα απο πείρα και θεωρία), να συνδέσω τον αυτόματο με είσοδο - μετά τον πρώτο ηλεκτρονόμο, κατόπιν τον νέο αυτόματο και στην έξοδο + αυτού να βάλω τον δεύτερο ηλεκτρονόμο, ώστε να πάρω έξοδο - για να στείλω στις λάμπες.
  3. Το ζήτημα του υπερτουρισμού επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς 34 νησιά του Νοτίου Αιγαίου διεκδικούν το δικαίωμα να επιβάλουν εισιτήριο εισόδου στους τουρίστες της μιας ημέρας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις από τον μεγάλο όγκο επισκεπτών Η πρόταση αυτή κατατέθηκε επισήμως από την Περιφερειακή Ένωση Δήμων (ΠΕΔ) Νοτίου Αιγαίου, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Καθημερινής της Κυριακής, με στόχο την ενίσχυση των τοπικών υποδομών, την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και την ισόρροπη ανάπτυξη των νησιών. Τι ζητούν οι Δήμοι Η ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου εισηγείται τη θεσμοθέτηση ενός συμβολικού, αλλά αναλογικού τέλους εισόδου για τους ημερήσιους επισκέπτες – ιδίως εκείνους που φτάνουν με πλοία αναψυχής και κρουαζιερόπλοια – χωρίς να διανυκτερεύουν ή να συνεισφέρουν ουσιαστικά στην τοπική οικονομία, πέραν των αυξημένων απαιτήσεων σε καθαριότητα, ύδρευση, διαχείριση αποβλήτων και ενεργειακή κάλυψη. Σε ισχύ ήδη το τέλος κρουαζιέρας Υπενθυμίζεται ότι από 21 Ιουλίου 2025, ισχύει στην Ελλάδα το αυξημένο τέλος επιβατών κρουαζιέρας, το οποίο θεσπίστηκε με βάση το άρθρο 42 του ν. 4256/2014. Το τέλος αφορά επιβάτες επαγγελματικών πλοίων αναψυχής που πραγματοποιούν περιηγητικά ταξίδια σε ελληνικούς λιμένες και καταβάλλεται υπέρ του Δημοσίου. Η χρέωση διαφοροποιείται ανάλογα με την εποχικότητα, με στόχο: Την αποσυμφόρηση των νησιών στους μήνες αιχμής (Ιούλιος – Αύγουστος) Την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης εκτός υψηλής περιόδου Το παράδειγμα της Βενετίας Η συζήτηση για την επιβολή «εισιτηρίου εισόδου» δεν είναι νέα στην Ευρώπη. Η Βενετία ήδη εφαρμόζει ανάλογο μέτρο, με τους επισκέπτες που δεν διανυκτερεύουν να υποχρεούνται να πληρώνουν αντίτιμο για την πρόσβαση στην πόλη, ως απάντηση στα προβλήματα υπερτουρισμού, συμφόρησης και φθοράς των υποδομών. Πιθανές προκλήσεις και επόμενα βήματα Η πρόταση των 34 νησιών του Νοτίου Αιγαίου αναμένεται να προκαλέσει δημόσια διαβούλευση και συζητήσεις σε θεσμικό επίπεδο, καθώς θα απαιτήσει νομοθετική ρύθμιση, αλλά και τεχνικό σχεδιασμό για την εφαρμογή και είσπραξη του τέλους. Οι δήμοι, πάντως, επιμένουν ότι ένα τέτοιο μέτρο θα πρέπει να επιστρέφει απευθείας στις τοπικές κοινωνίες, για τη βελτίωση των υποδομών και των υπηρεσιών προς όλους – τουρίστες και κατοίκους. View full είδηση
  4. Το ζήτημα του υπερτουρισμού επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς 34 νησιά του Νοτίου Αιγαίου διεκδικούν το δικαίωμα να επιβάλουν εισιτήριο εισόδου στους τουρίστες της μιας ημέρας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις από τον μεγάλο όγκο επισκεπτών Η πρόταση αυτή κατατέθηκε επισήμως από την Περιφερειακή Ένωση Δήμων (ΠΕΔ) Νοτίου Αιγαίου, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Καθημερινής της Κυριακής, με στόχο την ενίσχυση των τοπικών υποδομών, την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και την ισόρροπη ανάπτυξη των νησιών. Τι ζητούν οι Δήμοι Η ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου εισηγείται τη θεσμοθέτηση ενός συμβολικού, αλλά αναλογικού τέλους εισόδου για τους ημερήσιους επισκέπτες – ιδίως εκείνους που φτάνουν με πλοία αναψυχής και κρουαζιερόπλοια – χωρίς να διανυκτερεύουν ή να συνεισφέρουν ουσιαστικά στην τοπική οικονομία, πέραν των αυξημένων απαιτήσεων σε καθαριότητα, ύδρευση, διαχείριση αποβλήτων και ενεργειακή κάλυψη. Σε ισχύ ήδη το τέλος κρουαζιέρας Υπενθυμίζεται ότι από 21 Ιουλίου 2025, ισχύει στην Ελλάδα το αυξημένο τέλος επιβατών κρουαζιέρας, το οποίο θεσπίστηκε με βάση το άρθρο 42 του ν. 4256/2014. Το τέλος αφορά επιβάτες επαγγελματικών πλοίων αναψυχής που πραγματοποιούν περιηγητικά ταξίδια σε ελληνικούς λιμένες και καταβάλλεται υπέρ του Δημοσίου. Η χρέωση διαφοροποιείται ανάλογα με την εποχικότητα, με στόχο: Την αποσυμφόρηση των νησιών στους μήνες αιχμής (Ιούλιος – Αύγουστος) Την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης εκτός υψηλής περιόδου Το παράδειγμα της Βενετίας Η συζήτηση για την επιβολή «εισιτηρίου εισόδου» δεν είναι νέα στην Ευρώπη. Η Βενετία ήδη εφαρμόζει ανάλογο μέτρο, με τους επισκέπτες που δεν διανυκτερεύουν να υποχρεούνται να πληρώνουν αντίτιμο για την πρόσβαση στην πόλη, ως απάντηση στα προβλήματα υπερτουρισμού, συμφόρησης και φθοράς των υποδομών. Πιθανές προκλήσεις και επόμενα βήματα Η πρόταση των 34 νησιών του Νοτίου Αιγαίου αναμένεται να προκαλέσει δημόσια διαβούλευση και συζητήσεις σε θεσμικό επίπεδο, καθώς θα απαιτήσει νομοθετική ρύθμιση, αλλά και τεχνικό σχεδιασμό για την εφαρμογή και είσπραξη του τέλους. Οι δήμοι, πάντως, επιμένουν ότι ένα τέτοιο μέτρο θα πρέπει να επιστρέφει απευθείας στις τοπικές κοινωνίες, για τη βελτίωση των υποδομών και των υπηρεσιών προς όλους – τουρίστες και κατοίκους.
  5. Σήμερα
  6. @CHRISTINA GIO. καλησπέρα, πρώτα θα κάνεις υπαγωγή για τις αυθαιρεσίες που περιγράφεις. Η βεβαίωση σύνδεσης με τα δίκτυα μέσω του συστήματος αυθαιρέτων έχει πλέον καταργηθεί. Θα κάνεις μετα ηλεκτρονική θεώρηση της οικ. άδειας και μετά έκδοση βεβαίωσης για σύνδεση με τα δίκτυα, όλα μέσω του σύστήματος ε-άδειες του ΤΕΕ. Διάβασε τα παραπάνω μηνύματα, και οδηγίες στο παρακάτω: https://web.tee.gr/wp-content/uploads/2025-05-22_ΟΔΗΓΙΕΣ-ΓΙΑ-ΤΗ-ΘΕΩΡΗΣΗ-ΑΔΕΙΩΝ.pdf
  7. Το Παγκόσμιο Βραβείο Βιώσιμης Αρχιτεκτονικής 2027, μια τιμή που δημιουργήθηκε από την αρχιτέκτονα και ακαδημαϊκό Jana Revedin το 2006, είναι τώρα ανοιχτή για αιτήσεις. Το Βραβείο υποστηρίζεται από την UIA και, από το 2011, τελεί υπό την αιγίδα της UNESCO. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στην ανακοίνωση που ακολουθεί. https://www.sadas-pea.gr/wp-content/uploads/2025/10/apply_now_to_the_2027_global_award.pdf View full είδηση
  8. Το Παγκόσμιο Βραβείο Βιώσιμης Αρχιτεκτονικής 2027, μια τιμή που δημιουργήθηκε από την αρχιτέκτονα και ακαδημαϊκό Jana Revedin το 2006, είναι τώρα ανοιχτή για αιτήσεις. Το Βραβείο υποστηρίζεται από την UIA και, από το 2011, τελεί υπό την αιγίδα της UNESCO. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στην ανακοίνωση που ακολουθεί. https://www.sadas-pea.gr/wp-content/uploads/2025/10/apply_now_to_the_2027_global_award.pdf
  9. Καλημέρα σας, σε ακίνητο το οποίο δεν έχει θεωρημένη οικοδομική άδεια (η αδεια εκδόθηκε το 20070 θελει ο ιδιοκτήτης να συνδεθεί με τα δίκτια καθώς στο κτιριο υπάρχουν και αυθαιρεσίες πρεπει να γίνει τακτοποίηση. Ειναι υποχρεωτική η θεώρηση της οικοδομικής αδειας ή μπορεί να γίνει συνδεση μόνο με την υπαγωγή στον 4495/2017 καθώς θα συνδεθεί ως κτίσμα με αυθαιρεσίες ; σας ευχαριστω! Μην ανοίγεις χωρίς ουσιαστικό λόγο νέο θέμα και χωρίς πρώτα να κάνεις αναζήτηση σε ήδη υπάρχον, με ίδιο ή παραπλήσιο περιεχόμενο. Το θέμα σου συγχωνεύτηκε στο παρόν. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. akis73
  10. Καλημέρα και ευχαριστώ για την άμεση απάντηση. Η περιοχή μου έχει κυρίως διανομές και αναδασμούς. Όμως υπάρχουν κάποιες περιοχές, ελάχιστες, που δεν υπάρχει διανομή ή αναδασμός και τις ονομάζουμε αχαρτογράφητες, δεν υπάρχει δηλαδή χάρτης... 5ρης χάρτης υπάρχει κανονικά και αποτυπώνονται οι δρόμοι εμφανώς, όπως και στις Α/Φ ΓΥΣ του 1945. Μήπως θα μπορούσες να μου πεις πού βασίζεις τις απαντήσεις σου, επιγραμματικά σε ποιον νόμο, πώς ξεπερνάται δηλαδή η συνένωση 2 άρτιων αλλά μη οικοδομήσιμων σε ένα ένα άρτιο και οικοδομήσιμο? Και εδώ τίθεται το ερώτημα: Είναι πράγματι άρτια αλλά μη οικοδομήσιμα ή θεωρούνται ως μη άρτια και μη οικοδομήσιμα? Ευχαριστώ και πάλι
  11. ναι και στα δύο ερώτηση : τι εννοείς με το "αχαρτογράφητη"? δεν αποτυπώνεται στους 5ρηδες?
  12. Καλημέρα συνάδελφοι, έχω 2 περιπτώσεις ανεξάρτητες μεταξύ τους: 1η περίπτωση: Αχαρτογράφητη περιοχή, 5 όμορα τεμάχια, αγορασμένα τα τελευταία 2 χρόνια, το καθένα ως άρτιο αλλά μη οικοδομήσιμο, ιδίου ιδιοκτήτη, λωρίδες με πρόσωπα (32μ, 29μ, 27μ, 26μ, 31μ), επιφανείας περίπου 6.000τμ έκαστο και με βάθος περίπου 200μ. Έχουν πρόσωπο σε δρόμο, ο οποίος δρόμος είναι δρόμος διανομής διότι ακριβώς απέναντι υπάρχει διανομή. Βρίσκεται δηλαδή ακριβώς στο όριο του αγροκτήματος και ξεκάθαρα στον χάρτη της διανομής εμφανίζεται η οδός. Δεν υπάρχουν άλλες απαγορεύσεις (ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, NATURA, κλπ). Το ενιαίο περίπου 29.000τμ και με πρόσωπο 145μ και βάθος 200μ, είναι άρτιο και οικοδομήσιμο? 2η περίπτωση: Αχαρτογράφητη περιοχή, 2 όμορα τεμάχια, επιφανείας περίπου 5.000τμ έκαστο, αγορασμένα τα τελευταία 2 χρόνια, το καθένα ως άρτιο αλλά μη οικοδομήσιμο, ιδίου ιδιοκτήτη, με πρόσωπο το ένα από αυτά >150μ σε μη αναγνωρισμένη οδό αλλά με βάθος περίπου 35μ. Το δεύτερο χωρίς πρόσωπο σε αναγνωρισμένη οδό, δηλαδή "πίσω" από το πρώτο. Δεν υπάρχουν άλλες απαγορεύσεις (ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, NATURA, κλπ). Και τα 2 δίνουν βάθος 70μ. Σε περίπτωση αναγνώρισης οδού ως προ του 1923, το ενιαίο περίπου 10.000τμ και με πρόσωπο 150μ και βάθος 70μ, είναι άρτιο και οικοδομήσιμο? Ευχαριστώ
  13. Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ. Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ. Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002 View full είδηση
  14. Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ. Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ. Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002
  15. Χθες
  16. @John61Kf καλησπέρα και πάλι, αν οι κατασκευές που περιγράφεις είναι μετά το '83 προφανώς είναι μεν λοιπή παράβαση αλλά κατ.5 αν μιλάμε για χρονολογία μετά το '83. Οπότε δεν μπορείς να τα τακτοποιήσεις στην παρούσα φάση, εκτός αν μπορείς να στοιχειοθετήσεις παλαιότητα προ του '83 ώστε να είσαι κατ.2.
  17. 1. Θα χρειαστείς συνεργάτη Αρχιτέκτονα. 2. "Σε επαφή" σημαίνει "Κατ' επέκταση". Οπότε είσαι εντός της δυνατότητας του νόμου. υγ. Υποθέτω ότι το διατηρητέο είναι διώροφο, γιατί με ισόγειο μόνο δεν βγαίνει το 10% ...
  18. Ωραία, το ΣΧΟΟΑΠ έχει ορίσει μόνο πρεοτεινόμενα όρια. Παλαιότερα, προ ΣΧΟΟΑΠ ο οικισμός οριζόταν σε ακτίνα 800μ από την πλατεία.
  19. Καλησπέρα σας, θα ήθελα τη γνώμη σας για μια περίπτωση οικοπέδου εντός οικισμού κάτω των 2.000 κατοίκων άνω των 4.000 τ.μ. όπου ψάχνω το βέλτιστο τρόπο αξιοποίησης του. Ο ιδιοκτήτης επιθυμεί τη μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση των επιτρεπόμενων τετραγωνικών για έκδοση άδειας και αξιοποίηση σε επαγγελματικές χρήσεις (καταστήματα, υπεραγορές, αποθήκες, γραφεία κ.λπ.). Για αμιγώς επαγγελματικούς χώρους ο συντελεστής δόμησης είναι 0,6 για τα πρώτα 1.000 τ.μ., 0,5 για τα επόμενα 1.000 τ.μ. και 0,4 για τα επόμενα, σύμφωνα με το σχετικό ΦΕΚ για οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων. Ωστόσο βάσει του Π.Δ. 59/2018 (ΦΕΚ 114/Α/29.6.2018), οι επιφάνειες των κτιρίων περιορίζονται σε: υπεραγορά έως 300 τ.μ. ανά γήπεδο, κατάστημα έως 150 τ.μ., αποθήκη έως 300 τ.μ., γραφεία έως 300 τ.μ. και επαγγελματικά εργαστήρια χωρίς περιορισμό εμβαδού. Άρα για τη βέλτιστη αξιοποίηση του οικοπέδου μπορεί να κατατμηθεί το οικόπεδο σε μικρότερα, ώστε να αναπτυχθούν επιμέρους επαγγελματικές χρήσεις βάσει των παραπάνω περιορισμών, και στη συνέχεια να γίνει λειτουργική συνένωση αυτών σε ενιαίο χώρο μεγαλύτερης επιφάνειας; Θα εκτιμούσα τη γνώμη σας για το κατά πόσο αυτό το σκεπτικό στέκει στην πράξη και αν κάποιος έχει σχετική εμπειρία με αντίστοιχη περίπτωση. Επίσης θέτω και τα εξής ερωτήματα που με έχουν απασχολήσει κατά την αναζήτηση μου: 1.ποια είναι η ουσιαστική διαφορά μεταξύ “υπεραγοράς” και “καταστήματος” - αφορά μόνο κάποιους περιορισμούς όπως θέσεις στάθμευσης - καθώς δε βρήκα εν ισχύ κάποιον ορισμό της υπεραγοράς; 2.Μπορούν οι υπεραγορές να συνενωθούν ώστε να προκύψει ενιαίος χώρος μεγαλύτερης επιφάνειας από 300τ.μ.; καθώς στο Π.Δ. 59/2018 δεν προσδιορίζει (όπως στα καταστήματα) ότι τα 300τ.μ. αναφέρονται ανά γήπεδο. 3. Μπορεί να εκδοθεί άδεια πχ. για γραφεία 300 τ.μ. και μελλοντικά να χρησιμοποιηθεί ως κατάστημα (με θεωρητικά μικρότερο μέγιστο επιτρεπόμενο εμβαδόν), είναι αυτό επιτρεπτό ή πως αντιμετωπίζεται; Δεν είμαι σίγουρος ότι το θέμα είναι πλήρως αντίστοιχο με την περίπτωση μου αλλά δεν ήξερα που να το εντάξω. Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας.
  20. Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια αλλάζουν τα δεδομένα στην αξιολόγηση μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, παρουσιάζοντας ένα νέο, πρωτοποριακό σύστημα που μπορεί να προβλέψει αν ένα όχημα θα καταφέρει να ολοκληρώσει το ταξίδι του — λαμβάνοντας υπόψη όχι μόνο τη φόρτιση της μπαταρίας, αλλά και τις πραγματικές συνθήκες της διαδρομής. Το σύστημα ονομάζεται State of Mission (SOM) και λειτουργεί σαν ένας “έξυπνος βοηθός αποστολής”: αναλύει δεδομένα από τη μπαταρία, τη θερμοκρασία, το ανάγλυφο του εδάφους και ακόμη και τις συνθήκες κυκλοφορίας, για να υπολογίσει σε πραγματικό χρόνο αν το όχημα μπορεί να φτάσει με ασφάλεια στον προορισμό του. Πίσω από το εργαλείο κρύβεται ένας συνδυασμός δικτύων και φυσικών εξισώσεων. Το SOM “μαθαίνει” από δεδομένα φόρτισης, εκφόρτισης και θερμοκρασίας της μπαταρίας, αλλά παράλληλα ακολουθεί αυστηρά τους φυσικούς νόμους που διέπουν τη λειτουργία της. Το αποτέλεσμα; Ένα σύστημα πρόβλεψης που είναι και “έξυπνο” και αξιόπιστο. Το σύστημα βασίζεται σε τρία είδη δεδομένων: Το προφίλ της διαδρομής (απόσταση, κλίσεις, διάρκεια). Τις περιβαλλοντικές συνθήκες (θερμοκρασία, κίνηση, υψόμετρο). Τη συμπεριφορά της μπαταρίας (φόρτιση, κατάσταση υγείας, θερμοκρασία κελιών). Μέσα από προηγμένα νευρωνικά δίκτυα διαφοροποιημένων εξισώσεων και φυσικά ενημερωμένα μοντέλα, το SOM υπολογίζει αν η μπαταρία έχει αρκετή ενέργεια και αντέχει τις συνθήκες της διαδρομής. Το αποτέλεσμα εμφανίζεται σε τρεις μορφές,δυαδικό αποτέλεσμα, που απαντά “ναι ή όχι” για το αν το ταξίδι είναι εφικτό, ποσοτική εκτίμηση, που δείχνει πόσο “άνετα” θα ολοκληρωθεί, πιθανότητα επιτυχίας, σε ποσοστό. Για να ελέγξουν το νέο σύστημα, οι ερευνητές το εφάρμοσαν σε δύο διαφορετικά σενάρια. Στο πρώτο, ένα επιβατικό όχημα διένυσε μια αστική διαδρομή 23 χιλιομέτρων σε θερμοκρασίες 18–32°C. Με 58% φόρτιση και 87% κατάσταση υγείας μπαταρίας, το SOM προέβλεψε με ακρίβεια 92,4% πιθανότητα επιτυχούς ολοκλήρωσης. Στο δεύτερο, ένα φορτηγό μεγάλων αποστάσεων διένυσε 275 χιλιόμετρα, εκ των οποίων 110 σε ορεινό έδαφος, με θερμοκρασίες έως 42°C. Και εκεί το ταξίδι κρίθηκε εφικτό, με ποσοτικό δείκτη 73,5%. Οι αποκλίσεις από τα πραγματικά δεδομένα ήταν ελάχιστες: μόλις 0,018 Volt για την τάση, 1,37°C για τη θερμοκρασία και 2,4% για την κατάσταση φόρτισης — τιμές που θεωρούνται εξαιρετικά χαμηλές. Προς το παρόν, η μοναδική πρόκληση είναι η υπολογιστική ισχύς που απαιτείται για τη λειτουργία του SOM, καθώς τα σημερινά συστήματα διαχείρισης μπαταριών δεν διαθέτουν επεξεργαστές ικανούς να “τρέχουν” τόσο σύνθετους υπολογισμούς σε πραγματικό χρόνο. Ωστόσο, η ομάδα της Καλιφόρνια παραμένει αισιόδοξη. Όπως όλα δείχνουν, η νέα αυτή τεχνολογία φέρνει το μέλλον των ηλεκτρικών μετακινήσεων ένα βήμα πιο κοντά στην αξιοπιστία και την ενεργειακή αυτονομία. View full είδηση
  21. Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια αλλάζουν τα δεδομένα στην αξιολόγηση μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, παρουσιάζοντας ένα νέο, πρωτοποριακό σύστημα που μπορεί να προβλέψει αν ένα όχημα θα καταφέρει να ολοκληρώσει το ταξίδι του — λαμβάνοντας υπόψη όχι μόνο τη φόρτιση της μπαταρίας, αλλά και τις πραγματικές συνθήκες της διαδρομής. Το σύστημα ονομάζεται State of Mission (SOM) και λειτουργεί σαν ένας “έξυπνος βοηθός αποστολής”: αναλύει δεδομένα από τη μπαταρία, τη θερμοκρασία, το ανάγλυφο του εδάφους και ακόμη και τις συνθήκες κυκλοφορίας, για να υπολογίσει σε πραγματικό χρόνο αν το όχημα μπορεί να φτάσει με ασφάλεια στον προορισμό του. Πίσω από το εργαλείο κρύβεται ένας συνδυασμός δικτύων και φυσικών εξισώσεων. Το SOM “μαθαίνει” από δεδομένα φόρτισης, εκφόρτισης και θερμοκρασίας της μπαταρίας, αλλά παράλληλα ακολουθεί αυστηρά τους φυσικούς νόμους που διέπουν τη λειτουργία της. Το αποτέλεσμα; Ένα σύστημα πρόβλεψης που είναι και “έξυπνο” και αξιόπιστο. Το σύστημα βασίζεται σε τρία είδη δεδομένων: Το προφίλ της διαδρομής (απόσταση, κλίσεις, διάρκεια). Τις περιβαλλοντικές συνθήκες (θερμοκρασία, κίνηση, υψόμετρο). Τη συμπεριφορά της μπαταρίας (φόρτιση, κατάσταση υγείας, θερμοκρασία κελιών). Μέσα από προηγμένα νευρωνικά δίκτυα διαφοροποιημένων εξισώσεων και φυσικά ενημερωμένα μοντέλα, το SOM υπολογίζει αν η μπαταρία έχει αρκετή ενέργεια και αντέχει τις συνθήκες της διαδρομής. Το αποτέλεσμα εμφανίζεται σε τρεις μορφές,δυαδικό αποτέλεσμα, που απαντά “ναι ή όχι” για το αν το ταξίδι είναι εφικτό, ποσοτική εκτίμηση, που δείχνει πόσο “άνετα” θα ολοκληρωθεί, πιθανότητα επιτυχίας, σε ποσοστό. Για να ελέγξουν το νέο σύστημα, οι ερευνητές το εφάρμοσαν σε δύο διαφορετικά σενάρια. Στο πρώτο, ένα επιβατικό όχημα διένυσε μια αστική διαδρομή 23 χιλιομέτρων σε θερμοκρασίες 18–32°C. Με 58% φόρτιση και 87% κατάσταση υγείας μπαταρίας, το SOM προέβλεψε με ακρίβεια 92,4% πιθανότητα επιτυχούς ολοκλήρωσης. Στο δεύτερο, ένα φορτηγό μεγάλων αποστάσεων διένυσε 275 χιλιόμετρα, εκ των οποίων 110 σε ορεινό έδαφος, με θερμοκρασίες έως 42°C. Και εκεί το ταξίδι κρίθηκε εφικτό, με ποσοτικό δείκτη 73,5%. Οι αποκλίσεις από τα πραγματικά δεδομένα ήταν ελάχιστες: μόλις 0,018 Volt για την τάση, 1,37°C για τη θερμοκρασία και 2,4% για την κατάσταση φόρτισης — τιμές που θεωρούνται εξαιρετικά χαμηλές. Προς το παρόν, η μοναδική πρόκληση είναι η υπολογιστική ισχύς που απαιτείται για τη λειτουργία του SOM, καθώς τα σημερινά συστήματα διαχείρισης μπαταριών δεν διαθέτουν επεξεργαστές ικανούς να “τρέχουν” τόσο σύνθετους υπολογισμούς σε πραγματικό χρόνο. Ωστόσο, η ομάδα της Καλιφόρνια παραμένει αισιόδοξη. Όπως όλα δείχνουν, η νέα αυτή τεχνολογία φέρνει το μέλλον των ηλεκτρικών μετακινήσεων ένα βήμα πιο κοντά στην αξιοπιστία και την ενεργειακή αυτονομία.
  22. (έγινε συνένωση με το θέμα. Didonis) Καλησπέρα σας. Επανέρχομαι σε ένα παλαιότερο ερώτημά μου. Είμαστε συνιδιοκτήτες εξ αδιαιρέτου σε οικόπεδο 2322 τ.μ. εντός ζώνης οι εξής τρείς: Κατά 50% πλήρους κυριότητας ο γράφων. Κατά 50% η κόρη κατά ψιλή κυριότητα Κατά 50% η μητέρα της κατ' επικαρπία. Θεσπίστηκε οριζόντιος επί κτιρίου και κατασκευάστηκε νόμιμη οικοδομή που κι αυτή χωρίστηκε κατά τα ανωτέρω ποσοστά. Εγώ και η κόρη μας προβήκαμε σε κατασκευές αυθαιρέτων επί των κοινοχρήστων χώρων του οικοπέδου χωρίς την συναίνεση ούτε όμως και την αντίδραση της κατά 50% επικαρπώτριας μητέρας της.Ακολούθως προβήκαμε εγώ και η ψιλή κυρία κόρη στην ένταξη των αυθαιρέτων μας στον Ν.4495/2017 χωρίς την συναίνεση της επικαρπώτριας μητέρας της. Σήμερα μας απειλεί με καταγγελία για ακύρωση της ένταξής μας επικαλούμενη την μη συναίνεσή της. Δεν έλαβα κάποια σαφή άποψη από κάποιον μηχανικό για το θέμα. Είχαμε αυτό το δικαίωμα ή όχι?
  23. Συνάδελφε καλησπέρα και ευχαριστώ για την απάντηση. Σου επισυνάπτω ένα κομμάτι του τοπογραφικού που έχει γίνει. Όπως φαίνεται στην αποτύπωση, τα μόνα που είναι εντός πρασιάς, είναι τα "υπόστεγα" πάνω από τις αντλίες και ένας "μπαλκονάκι" που έχει φτιάξει για το πρατήριο. Όλο το κτίσμα και οι αυθαίρετες κατασκευές του, είναι εκτός πρασιάς. Θεωρείς ότι θα υπάρχει πρόβλημα και δεν θα τακτοποιούνται τα υπόστεγα και το μπαλκονάκι; Ευχαριστώ εκ των προτέρων
  24. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.. Κάπως έτσι το σκεφτόμουνα και εγώ... Βέβαια το να μην αναγνωρίσει κάποιος έναν τόσο σοβαρό κίνδυνο σημαίνει ότι δεν έχει πάει καν στον χώρο.... κάτι σαν τα φασόν ΠΕΑ δηλαδή
  25. Ολοκληρώθηκε η διαδικασία καταγραφής και οριοθέτησης των περιοχών που επλήγησαν από τα έντονα πλημμυρικά φαινόμενα (κακοκαιρία «BORA») στην Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής, το διάστημα από 30 Νοεμβρίου έως 2 Δεκεμβρίου 2024. Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι περιοχές που εντάχθηκαν στην οριοθέτηση αφορούν κτίρια (οικίες και επιχειρήσεις) εντός των διοικητικών ορίων των εξής Δήμων: 1. Δήμος Κασσάνδρας: Δημοτική Κοινότητα Νέας Φώκαιας (Δ.Ε. Κασσάνδρας) 2. Δήμος Νέας Προποντίδας: Δημοτικές Κοινότητες Νέας Καλλικράτειας και Νέων Σιλάτων (Δ.Ε. Καλλικράτειας), Δημοτικές Κοινότητες Νέων Μουδανιών, Αγίου Μάμαντος, Νέας Ποτίδαιας και Πορταριάς (Δ.Ε. Μουδανιών), Δημοτική Κοινότητα Νέας Τρίγλιας (Δ.Ε. Τρίγλιας) 3. Δήμος Πολυγύρου: Δημοτικές Κοινότητες Μαραθούσσης (Δ.Ε. Ζερβοχωρίων), Ορμύλιας (Δ.Ε. Ορμύλιας) και Πολυγύρου (Δ.Ε. Πολυγύρου) 4. Δήμος Σιθωνίας: Δημοτικές Κοινότητες Αγίου Νικολάου, Νέου Μαρμαρά και Νικήτης (Δ.Ε. Σιθωνίας), Δημοτική Κοινότητα Συκέας (Δ.Ε. Τορώνης). Οι ιδιοκτήτες οικιών και επιχειρήσεων που έχουν υποστεί κτιριακές ζημιές και βρίσκονται εντός των οριοθετημένων περιοχών θα πρέπει να απευθυνθούν στη Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Βορείου Ελλάδος (Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Β.Ε., [email protected], τηλ. 2310 417586), που είναι αρμόδια για τη διαδικασία χορήγησης στεγαστικής συνδρομής και οικονομικής ενίσχυσης για την αποκατάσταση ζημιών σε κτίρια. Οι αιτήσεις θα πρέπει να υποβληθούν έως τις 9 Ιανουαρίου 2026. «Η Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής παραμένει αρωγός και δίπλα στους πολίτες. Από την πρώτη στιγμή σταθήκαμε στο πλευρό των συμπολιτών μας που επλήγησαν από τις καταστροφικές πλημμύρες. Με συνεχείς επαφές, συναντήσεις και συντονισμό με τα αρμόδια Υπουργεία και την Πολιτική Προστασία, καταφέραμε να επιτευχθεί η οριοθέτηση των πληγεισών περιοχών. Έτσι διασφαλίζεται η δυνατότητα παροχής στεγαστικής συνδρομής και οικονομικής ενίσχυσης για την αποκατάσταση των ζημιών σε κατοικίες και επιχειρήσεις», δήλωσε η αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής Αικατερίνη Ζωγράφου. Η διαδικασία οριοθέτησης των περιοχών και αποκατάστασης των ζημιών έγινε σε συνεργασία της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής με τα αρμόδια Υπουργεία και την Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας, με στόχο τη στήριξη των πολιτών και των επιχειρήσεων που επλήγησαν από τα πλημμυρικά φαινόμενα View full είδηση
  26. Ολοκληρώθηκε η διαδικασία καταγραφής και οριοθέτησης των περιοχών που επλήγησαν από τα έντονα πλημμυρικά φαινόμενα (κακοκαιρία «BORA») στην Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής, το διάστημα από 30 Νοεμβρίου έως 2 Δεκεμβρίου 2024. Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι περιοχές που εντάχθηκαν στην οριοθέτηση αφορούν κτίρια (οικίες και επιχειρήσεις) εντός των διοικητικών ορίων των εξής Δήμων: 1. Δήμος Κασσάνδρας: Δημοτική Κοινότητα Νέας Φώκαιας (Δ.Ε. Κασσάνδρας) 2. Δήμος Νέας Προποντίδας: Δημοτικές Κοινότητες Νέας Καλλικράτειας και Νέων Σιλάτων (Δ.Ε. Καλλικράτειας), Δημοτικές Κοινότητες Νέων Μουδανιών, Αγίου Μάμαντος, Νέας Ποτίδαιας και Πορταριάς (Δ.Ε. Μουδανιών), Δημοτική Κοινότητα Νέας Τρίγλιας (Δ.Ε. Τρίγλιας) 3. Δήμος Πολυγύρου: Δημοτικές Κοινότητες Μαραθούσσης (Δ.Ε. Ζερβοχωρίων), Ορμύλιας (Δ.Ε. Ορμύλιας) και Πολυγύρου (Δ.Ε. Πολυγύρου) 4. Δήμος Σιθωνίας: Δημοτικές Κοινότητες Αγίου Νικολάου, Νέου Μαρμαρά και Νικήτης (Δ.Ε. Σιθωνίας), Δημοτική Κοινότητα Συκέας (Δ.Ε. Τορώνης). Οι ιδιοκτήτες οικιών και επιχειρήσεων που έχουν υποστεί κτιριακές ζημιές και βρίσκονται εντός των οριοθετημένων περιοχών θα πρέπει να απευθυνθούν στη Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Βορείου Ελλάδος (Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Β.Ε., [email protected], τηλ. 2310 417586), που είναι αρμόδια για τη διαδικασία χορήγησης στεγαστικής συνδρομής και οικονομικής ενίσχυσης για την αποκατάσταση ζημιών σε κτίρια. Οι αιτήσεις θα πρέπει να υποβληθούν έως τις 9 Ιανουαρίου 2026. «Η Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής παραμένει αρωγός και δίπλα στους πολίτες. Από την πρώτη στιγμή σταθήκαμε στο πλευρό των συμπολιτών μας που επλήγησαν από τις καταστροφικές πλημμύρες. Με συνεχείς επαφές, συναντήσεις και συντονισμό με τα αρμόδια Υπουργεία και την Πολιτική Προστασία, καταφέραμε να επιτευχθεί η οριοθέτηση των πληγεισών περιοχών. Έτσι διασφαλίζεται η δυνατότητα παροχής στεγαστικής συνδρομής και οικονομικής ενίσχυσης για την αποκατάσταση των ζημιών σε κατοικίες και επιχειρήσεις», δήλωσε η αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής Αικατερίνη Ζωγράφου. Η διαδικασία οριοθέτησης των περιοχών και αποκατάστασης των ζημιών έγινε σε συνεργασία της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής με τα αρμόδια Υπουργεία και την Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας, με στόχο τη στήριξη των πολιτών και των επιχειρήσεων που επλήγησαν από τα πλημμυρικά φαινόμενα
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.