Μετάβαση στο περιεχόμενο

Οι Αυστραλοί αναζητούν μηχανικούς...


babis.lou

Recommended Posts

Δεν ζήτησα να με κατανοήσεις Myri.

Εσύ ακόμα δεν θα φύγεις.

ε μα έχουμε χάσει τον μπούσουλα μαζί σου,

εσύ παιδί μου που εισαι, εντός ή εκτός Ελλάδος;

 

για να καταλάβουμε τι λες

 

Εγώ πάντως συνάδελφοι, αν φύγω, θα κοιτάξω κάποιο κομμάτι του εμπορίου να χωθώ, διότι από μηχανικούς έχει γεμίσει ο τόπος.

δεν είναι κακό αλλά θέλει κεφάλαιο και οι τράπεζες δεν δίνουν φράγκο :(

Link to comment
Share on other sites

δεν είναι κακό αλλά θέλει κεφάλαιο και οι τράπεζες δεν δίνουν φράγκο :(

 

Εννοείται ότι το πιό πιθανό είναι να καταλήξω για καμιά 5ετία ως janitor σε κάνα σχολείο, αγκομαχώντας να νομιμοποιήσω τα χαρτιά μου. Αυτό λέω, ότι η πιθανότητα να ξεκινήσει κάποιος από το ΑΠΟΛΥΤΟ μηδέν είναι πολύ μεγάλη. Ωστόσο, θα βρίσκεται σε μία ξένη χώρα, που δεν θα έχει τα αρνητικά της Ελλάδας, και θα προσφέρει καλύτερες ευκαιρίες (μάλλον).

 

Δεν ξέρω αν το είδα στο θρεντ ή κάπου αλλού στο ίντερνετ, όσοι κατάφεραν να πάνε Αυστραλία ζουν σαν τα Πακιστάνια αυτή τη στιγμή.

Edited by Hans Landa
Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω αν το είδα στο θρεντ ή κάπου αλλού στο ίντερνετ, όσοι κατάφεραν να πάνε Αυστραλία ζουν σαν τα Πακιστάνια αυτή τη στιγμή.

Βασικά το έψαξα και εγώ να το ξαναδιαβάσω και είχε να κάνει σύμφωνα με το άρθρο κυρίως με λαθρομετανάστευση και τουριστικές βίζες...όχι με οργανωμένη μετάβαση.

δείτε που φτάσαμε...

να παίζουμε τον ρόλο των πακιστανων στην αυστραλία

http://www.iefimerid...%BB%CE%AF%CE%B1

Edited by NEADERTAL
Link to comment
Share on other sites

φοβούνται ωρέ τα παλικάρια? σε λίγα χρόνια να το θυμηθείτε αυστραλιανοί μηχανικοί θα παίζουν τον ρόλο του πακιστανού στην ελλάδα. το rally είναι προ των πυλών και θα είναι το τελευταίο πριν την αφαίμαξη του πλανήτη από πόρους. εκτιμώ ότι θα διαρκέσει 50 χρόνια περίπου με πολύ σύντομα μόνο διαστήματα καθοδικών κύκλων

Edited by sovatzou
Link to comment
Share on other sites

Να δεις που θα αρχίσουν τα όργανα και στην χώρα των καγκουρό...

http://www.inews.gr/2/afstralia-mazikes-apolyseis-stis-trapezes-exaitias-tis-krisis-stin-ee.htm

Edited by ikaros13
  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω αν το είδα στο θρεντ ή κάπου αλλού στο ίντερνετ, όσοι κατάφεραν να πάνε Αυστραλία ζουν σαν τα Πακιστάνια αυτή τη στιγμή.

 

Ναι, όποιος έκανε το λάθος να πάρει το αεροπλάνο και να πάει έτσι απλά έτσι είναι. Καλά να πάθει. Ο γνωστός Ελληνικός παρορμητισμός.

Link to comment
Share on other sites

Είχα την τυχη να κάνω Μάστερ και διδακτορικό σε 2 πολύ καλά πανεπιστήμια (Nottingham, Sheffield) και σε μια σχετικά καλή περίοδο (PhD 1991). Σχεδόν αμέσως έφυγα για Αμερική για να συνεχίσω την έρευνα μου αφου το πρόγραμμα δεν είχε τελειώσει. Το 1992 είχα μισθό 72000 $ ετησίως (καθαρά περίπου 50500$) και έξοδα στα 2200-2500 νοικιάζοντας σπίτι στην παλιά πόλη του Richmond/Virginia. Το νοίκι μου για πλήρως επιπλωμένο ήταν το 1992 750$ μαζί με τους λογαριασμούς (207τμ). Η περιοχή ήταν η καλύτερη στην πολιτεία, 100 μέτρα απο το Jefferson Hotel. Τα συνολικά μου έξοδα δεν ξεπερνούσαν τα 2000$ μηνιαίως. Με απλά μαθηματικά τα μισά χρήματα έμεναν στην τράπεζα. Δουλεύαμε περίπου 7-9 ώρες την ημέρα + 1 Σάββατο κάθε 2η βδομάδα για 5 ώρες. Για κάθε Σάββατο παίρναμε επιπλέον 400$ tax free.

 

Το 1993 βρίσκομε σε ένα δύσκολο project με απαιτήσεις να μην υπάρχει διάβρωση στο οπλισμένο σκυρόδεμα για 300 χρόνια, impact resistance, explosion resistance, fire resistance και περίπου 650 κιλα/κυβικό χάλυβας. Το έργο επέκταση λιμανιού για το πολεμικό ναυτικό με 5 θέσεις για υποβρύχια πλάτους 22 μέτρα, βάθος 30 και μήκος 180. Η απαιτήσεις ήταν για SCC αφού δονητής δεν έμπαινε με τίποτα ενω είχαμε και την παλίρροια. Ο προϋπολογισμός ήταν 180Μ $. Αυτο-ΣΥΜΠΥΚΝΩΜΕΝΟ την εποχή εκείνη ήταν καθαρά ερευνητικό αφού δεν υπήρχαν Viscosity Modifying Agents. Στο χρονοδιάγραμμα είχαμε 6 μήνες να λύσουμε το θέμα και να κοστολογήσουμε. Σε 4 μήνες μια ομάδα 8 μηχανικών και χημικών φτιάξαμε 16000 δοκίμια 1/4 κυβικό και κάναμε μια μήτρα με 12 πειράματα για το καθένα τουτέστιν 192000 αποτελέσματα. Αναγκαστήκαμε και αγοράσαμε κάμερα με 8000 fps (50000$) για να βλέπουμε τα ρεοπλαστικά σε διάφορες γωνίες. Γράφτηκε πρόγραμμα σε Fortran για image analysis (εκείνη την εποχή ήταν τραγικά δύσκολο).

 

Μετά την επιλογή των 6 καλύτερων συνθέσεων κάναμε νέα πειράματα πεδίου με 8 κυβικά την φορά. Η μήτρα έγινε 4. Μετά με 50 κυβικά και τελειώσαμε με 2. Κοστολογήθηκαν στα 440$ το κυβικό. Σκεφτείτε οτι η θερμοκρασία ξήρανσης δεν ξεπερνούσε τους 55 βαθμούς. Πάμε τώρα στο ζουμί. Η εταιρία χρέωσε το Αμερικάνικο δημόσιο 2,7Μ$ μόνο για την έρευνα και πληρωθήκαμε σε 1 μήνα. Θυμάμαι οτι πήρα μπόνους Χριστουγέννων 115000$. Η εταιρεία κατοχύρωσε την σύνθεση και μέσα σε 2 χρόνια πούλησε τα δικαιώματα σε μεγάλο παρασκευαστήριο CEMEX 70 sites για 17Μ.

 

Πάμε τώρα στην Ευρώπη. Αντίστοιχο έργο λίγο πιο δύσκολο λόγω προβλημάτων πρώτων υλών (αδρανή) το 1996. Ζητήσαμε 250000 για την σύνθεση και τους φάνηκε εξωφρενικό το ποσό. Μετά απο συζήτηση μας είπαν οτι δεν έχουν πληρώσει ποτέ παραπάνω απο 100000 για σύνθεση. Το έκαναν με κάποιους Ιταλούς για 50000. Χάσανε 5Μ σε ρήτρες. Μας είπαν δεν πειράζει διότι δεν πρόκειται να τις πληρώσουν ποτέ. Πήγαν αλλού με άλλα 35000. Το σκυρόδεμα έσκαγε στις 18 ώρες. Τούς έσωσε ενας καθηγητής απο Βουλγαρία που τους βρήκε μια λύση και του έδωσαν 50000. Κατέβηκαν βέβαια 2 κατηγορίες αντοχής κάτω. Πληρώθηκαν μια χαρά, χωρίς ρήτρες και με καμία 50 non-conformity. Εμαθα οτι πήραν και επιπλέον 30% επι του έργου.

 

Γράφω αυτά τα ιστορικά για ένα απλό λόγο. Στην Ευρώπη γενικά βασιλεύει ο εργολάβος και οχι η γνώση. Αυτό γίνετε διότι οι κατασκευαστικές εταιρίες κινούνται σε διαφορετικά νομικά κανάλια που τους επιτρέπει να κάνουν σχεδόν οτι θέλουν. Το αποτέλεσμα είναι οτι μετατρέπονται σε λογιστικές εταιρίες και δεν λογαριάζουν όσο πρέπει το επιστημονικό προσωπικό τους.

 

Η Ελλάδα ακολουθεί αυτή την λογική σε χειρότερη version διότι πολύ απλά δεν μπορεί να υποστηρίξει cash flow. Την μία αλλάζει η κυβέρνηση και προωθεί τον Α, την άλλη αλλάζει το ασφαλιστικό, το φορολογικό, τα έργα πετσοκόβονται, γίνονται έργα φασόν, τα non-conformity μαγειρεύονται, ρήτρες μόνο στα χαρτιά, οι τιμές δημοσίων έργων είναι απο άλλο κόσμο, οι πληρωμές αραιά και πού, το ίδιο το κράτους δεν εφαρμόζει τους νόμους του. Ψάχνουμε λύσεις έτοιμες, τις επιλέγουμε χωρίς να ξέρουμε πολλές φορές εαν είναι σωστές. To creative engineering είναι έργο επιστημονικής φαντασίας, value engineering με τα παραπάνω δεν υπάρχει ούτε για πλάκα.

 

Προφανώς καταλαβαίνετε οτι αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην δίνουμε στο ανθρώπινο δυναμικό μας new knowledge και εμπειρία. Αυτό προφανώς αποτρέπει τον κόσμο να ψάξει για καλύτερη εργασία, καλύτερα χρήματα και να έχει ένα personal development. Θα μου πείτε που κολλάνε όλα αυτά. Κολλάνε διότι εαν τα πράγματα ήταν διαφορετικά το professional mobility δεν θα ήταν όρος που γνωρίσαμε με την κρίση αλλα κάτι που γίνετε εδώ και χρόνια.

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

το θεμα συναδελφοι και γενικα συμφορουμιτες ειναι το πως "την εχει δει" τη ζωη του ο καθενας...

 

γενικοτητες-ρετσετες δεν οδηγουν σε ασφαλη συμπερασματα

 

αλλοι ζουν για να δουλευουν αλλοι δουλευουν για να ζουν (το κλασσικο)

 

αλλοι αναπνευουν με την ματαιοδοξια (χωρις να κατηγορω κανενα, αλλωστε περασα κι εγω απο κει κ πηρα οτι καλυτερο μου δοθηκε)

 

κι αλλοι τα εχουν ολα "γειωμενα" αυτα και ψαχνουν "τη γερη τη μπαζα" (επισης δεν κατηγορω κανενα)

 

ο καθενας κυριες και κυριοι κανει οτι καλυτερο μπορει (η εστω οτι νομιζει οτι ειναι καλυτερο, οτι κι αν σημαινει αυτο!)

 

αλλοι μπορουν κι αλλοι δεν μπορουν, αλλοι δεν θα "δοκιμασουν" ποτε κατι κι αλλοι συνεχως θα την ψαχνουν σαν ανησυχα πνευματα

 

ο ενας θελει την αναγνωριση και το 50φυλλο cv κι αλλος το χρημα

 

(εννοειται οτι το μειγμα ανγνωρισης-πλουτισμου διαφερει αναλογα με το χαρακτηρα)

 

ομως αυτο που πιστευω ακραδαντα (θα πω κ γω τη γενικοτητα μου :mrgreen: )

 

ειναι οτι το μηχανιλικι για τους περισσοτερους ειναι τροπος ζωης....κ οχι επαγγελμα μονο!!

 

ειναι τροπος σκεψης.. τροπος αντιμετωπισης...

 

μην μου πειτε οτι δεν το βλεπετε στη καθημερινοτητα σας ο καθενας απο το ποστο του το ποσο διαφορετικα βλεπει ενας μηχανικος τα πραγματα ...

 

και δεν το λεω υπεροπτικα αυτο.

 

αυτη την ιδιαιτεροτητα καλουμαστε να αξιοποιησουμε ειτε αμεσα επαγγελματικα ειτε εμεσα

 

γιατι ακομη και το εμποριο που αναφερεις Hans σαν εναλλακτικη πορεια, θα το εφαρμοσεις μεσα απο το πρισμα σκεψης ενος μηχανικου..

 

σαν συμπερασμα λοιπον δικο μου με τη οποια εμπειρια εχω αποκομισει αυτα τα χρονια (οχι μονο επαγγελματικα)

 

καταληγω οτι οποια κι αν ειναι η επιλογη , δουλειας-τροπου ζωης-πλουτισμου-αναγνωρισης θεσης κλπ κλπ,

 

αν δεν εχετε βρει το λεπτο σημειο ισορροπιας μεσα σας και να γουσταρετε αυτο που κανετε δεν λεει τπτ......

 

δοκιμαστε οτι μπορειτε,(αν μπορειτε) κι αν δεν μπορειτε δεν τρεχει μια!! μην την βλεπετε ανταγωνιστικα τοσο...

 

ποιος θα σας κατηγορησει για τις επιλογες σας???? κι αν βρεθει κανεις να πει σιγα μην ξερει αυτος καλυτερα απο σας!

 

τα λεω ολα αυτα γιατι επικρατει στις μερες μας ενα κλιμα μυστηριο του στυλ

 

"εξω ειναι ετσι κ "γιουβετσι" κ ο ελληνας μηχανικος πρεπει να και να μην και και και....."

"κι αν βγεις πρεπει να μπορεις , να αντεξεις , να να να να να να..."

και στον αντιλογο ομοιως με αλλα επιχειρηματα και τελικα ποιο το νοημα?????

 

ναι οκ, ελλαδα κ εξωτερικο διαφερουν. τι πιο προφανες...

 

και για χαβαλε ... θα κλεισω με το εξης ερωτημα:

νομιζετε οτι οι ξενοι μηχανικοι θα αντεχανε να ζουν και να δουλεψουν στην ελλαδα???

(αν οικονομικα η ελλαδα δεν ηταν εκει που ειναι)

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.