Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Από ηλεκτρονικό έλεγχο 50.000 αυθαίρετα – Ξεκινά στις αρχές του 2019 και αφορά ρυθμισμένα κτίσματα σε όλη τη χώρα


    Τον μηχανισμό του δειγματοληπτικού ελέγχου των αυθαιρέτων για πάνω από 50.000 νομιμοποιημένα χτίσματα σε όλη τη χώρα ενεργοποιεί από τις αρχές του χρόνου η κυβέρνηση, επιστρατεύοντας ηλεκτρονικά εργαλεία για να χτυπηθεί η αυθαίρετη δόμηση, αλλά και ένα ολοκαίνουριο σύστημα ηλεκτρονικού καρφώματος αυθαιρεσιών, που θα λειτουργήσει υπό τη σκέπη του Τεχνικού Επιμελητηρίου, σημειώνεται σε ρεπορτάζ της Μ. Tζάννε στο «Πρώτο Θέμα» και αναλυτικά σημειώνεται ότι οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι για το 5% των δηλωμένων αυθαιρέτων εκκρεμούν από το 2011, ως µια συμπληρωματική διάταξη «μπαμπούλας» αφορούν έλεγχο νομιμότητας των κτισμάτων που δηλώνονται στον νόμο, όμως ουδέποτε εφαρμόστηκε.

    Είτε γιατί οι πολεοδομίες που είχαν μέχρι πέρσι την ευθύνη του ελέγχου (και την έχουν ακόμη μέχρι να λειτουργήσουν Παρατηρητήρια Δόμησης) δεν είχαν προσωπικό είτε γιατί δεν είχαν την θέληση. Η κυβέρνηση και ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Σταθάκης, υπό το βάρος και των τελευταίων πυρκαγιών στην Νοτιανατολική Αττική, ετοιμάζονται έστω και µε καθυστέρηση επτά ετών να θέσουν σε εφαρμογ από χρονιά δειγματοληπτικό έλεγχο, αναθέτοντας αυτό
    τον ρόλο στους ελεγκτές δόμησης.

    Οι μηχανικοί, πέρα από το γεγονός ότι βρίσκουν νέο ρόλο στην αγορά, έχουν μετατραπεί σε πολύτιμους συνεργάτες της πολιτείας στη νομιμοποίηση, στον έλεγχο αλλά και την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης, σχέση που αναμένεται να αποκτήσει και νέα χαρακτηριστικά μετά τις τελευταίες καταστροφικές καλοκαιριού.

    «Με την υλοποίηση όλου του σχεδιασμού που έχουμε συμφωνήσει µε το υπουργείο Περιβάλλοντος, πιστεύουμε ότι σε δύο χρόνια από σήμερα θα είναι πρακτικά αδύνατο να χτίσει κανείς αυθαίρετο, καθώς όλες οι δικλίδες των πολιτών κλείνουν και για πρώτη φορά η πολιτεία θα έχει στα χέρια της σύγχρονα εργαλεία για να χτυπήσει την αυθαίρετη δόμηση στη ρίζα της», εξηγεί ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός. Τον μοναδικό εχθρό στον προγραμματισμό θα μπορούσε να αποτελέσει ο χρόνος διεξαγωγής εκλογών, καθώς η κυβέρνηση ίσως θα επιθυμούσε να µη συμπέσει µε τους ελέγχους στα αυθαίρετα, που είναι σαφές ότι κρύβουν κινδύνους και θα βγάλουν αρκετούς σκελετούς
    από το ντουλάπι τόσο για τους ιδιοκτήτες όσο και για τους μηχανικούς.

    Για παράδειγμα, περιπτώσεις νομιμοποιήσεων, που είναι κόντρα στο πνεύμα των νόμων (π.χ. χτίσματα σε αιγιαλό, που αποτελούν κόκκινο πανί για τις νομιμοποιήσει), αλλά και παραβατικές συμπεριφορές μηχανικών οι οποίοι, σημειωτέον, έχουν µπει από καιρό στο στόχαστρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου. Εάν διαπιστωθεί ότι δηλώθηκαν λανθασμένα στοιχεία, η πράξη αναστολής κατεδάφισης ανακαλείται, εφαρμόζονται οι ισχύουσες περί αυθαιρέτων διατάξεις και θα επιβάλλονται τα αντίστοιχα πρόστιμα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο ΥΠΕΝ συζητείται κατά τις διαδικασίες ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων να εξετάζονται συγκεκριμένες παράμετροι, όπως αυτές της πληρότητας εγκυρότητας της παλαιότητας του κτιρίου και παράλληλα να τεθούν καθορισμένα όρια αποκλίσεων, ώστε η διαδικασία να είναι αποτελεσματική και να µη γίνονται υπερβολές και καταστρατηγήσεις.

    Ο ρόλος των ελεγκτών δόμησης

    Ο σχεδιασμός προχωρεί. Από τον Σεπτέμβριο έχει ανοίξει στο ΤΕΕ το Μητρώο Ελεγκτών Δόμησης για την εγγραφή και νέων μηχανικών, ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των ελεγκτών τόσο για τη νόμιμη όσο και για την αυθαίρετη δόμηση, που σήμερα ξεπερνούν τους 3.500. Οι ελεγκτές θα επιλέγονται µε ηλεκτρονική κλήρωση για τον δειγματοληπτικό έλεγχο του 5% των δηλώσεων αυθαιρέτων, τα οποία θα προέρχονται από τη μεγάλη δεξαμενή του 1,1 εκατομμυρίου νομιμοποιημένων κτισμάτων των νόμων 4178 και 4495.

    Ωστόσο, ο κ. Σταθάκης έχει ανακοινώσει ότι στόχος είναι το νούμερο αυτό να υπερδιπλασιαστεί και τα νέα ηλεκτρονικά συστήματα και οι ελεγκτές δόμησης θα συμβάλουν προς αυτή την κατεύθυνση. Το επόμενο μεγάλο βήμα, αποτέλεσμα και αυτό της συνεργασίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου µε τον ΥΠΕΝ, είναι ένα ηλεκτρονικό σύστημα καταγγελιών δόμησης, το οποίο θα ξεκινήσει να λειτουργεί από τις αρχές του 2019.

    Το νέο αυτό εργαλείο, σύμφωνα µε το ΤΕΕ, θα είναι ανοιχτό για χρήση από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο, όμως δεν θα μπορεί να αξιοποιηθεί ως όπλο για ψύλλου πήδημα σε αυθαιρεσίες, καθώς προϋποθέτει την καταβολή ενός τσουχτερού παραβόλου. Με την καταβολή του θα δίνεται η δυνατότητα καταγγελίας αυθαιρεσιών δόμησής σε ολόκληρη την επικράτεια. Οι καταγγελίες αυτές θα εξετάζονται από ελεγκτές που θα επιλέγονται µέσω του μηχανισμού ηλεκτρονικής κλήρωσης.

    Μετά τη βεβαίωση της αυθαιρεσίας, µέσω του συστήματος θα δρομολογούνται οι διαδικασίες που απαιτούνται μέχρι τη διοικητική επιβολή του σχετικού προστίμου ηλεκτρονικά. Τα στοιχεία θα τροφοδοτούν ηλεκτρονικά τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ (taxisnet) για τον αυτόματο καταλογισμό και είσπραξή τους. Θα επιστρέφεται στους καταγγέλλοντες µόνο στις περιπτώσεις εντοπισμού αυθαιρεσιών από τους ελεγκτές δόμησης.

    Όλες οι ηλεκτρονικές διαδικασίες θα υποστηρίζουν τα Παρατηρητήρια Δόμησής, στα οποία έχει εκχωρηθεί ο έλεγχος των χτισμάτων μέχρι και την υλοποίηση των πρωτοκόλλων κατεδάφισης, ενώ ο εντοπισμός αυθαιρεσιών θα γεννήσει έσοδα και για το ΤΕΕ, καθώς προβλέπεταιως κίνητρο η πληρωμή ενός είδους fee.

    -«Όσοι χτίζουν σήμερα δεν θα χρειάζεται να δουν ποτέ την πολεοδομία από κοντά, αφού πλέον όλες οι διαδικασίες θα γίνονται ηλεκτρονικά», έλεγε προ ημερών ο κ. Σταθάκης. Από τα μέσα Οκτωβρίου το ΥΠΕΝ έχει θέσει σε πλήρη εφαρμογή άλλο ένα ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο αφορά την έκδοση των οικοδομικών αδειών. Με εξαίρεση τις κατηγορίες του νόμου 1 και 2 (ειδικά κτίρια εντός ή εκτός σχεδίου, διατηρητέα, βιομηχανικά, τουριστικά κ.ά.), για τις οποίες η πλήρης ηλεκτρονική έκδοση αδειών προγραμματίζεται στα τέλη του μήνα (σήμερα γίνεται παράλληλα µε τον συμβατικό τρόπο έκδοσης), ήδη µόνο ηλεκτρονικά διεκπεραιώνονται άδειες για κτίρια κατηγορίας 3 που αφορούν κατοικίες έως 2.000 τ.µ.

    Σύμφωνα µε τελευταία απολογιστικά στοιχεία του ΤΕΕ, ο συνολικός αριθμός των δηλώσεων αυθαιρέτων που έχουν γίνει µε τις τρεις διαδοχικές ρυθμίσει από το 2011 έως και τα τέλη Σεπτεμβρίου ήταν 1.073305· Εάν σε αυτές προστεθούν και τα αυθαίρετα της προηγούμενης περιόδου (νόμος Μπιρμπίλη) και οι ημιυπαίθριοι από τον νόμο Σουφλιά, ο αριθμός των δηλώσεων πολεοδομικών παρανομιών πλησιάζει τα 2 εκατομμύρια, φτάνοντας σε ύψος εσόδων 3,1 δισ. ευρώ, από τα οποία 2,1 δισ. προέρχονται από τις τρεις τελευταίες ρυθμίσεις.


    Πηγή: https://www.polytexnikanea.gr/WP3/%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%AD%CE%BB%CE%B5%CE%B3%CF%87%CE%BF-50-000-%CE%B1%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B1-%CE%BE%CE%B5/



    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



     

    εγω  δεν  περιμενω  τιποτα  από  το  ελληνικο κρατος  είναι  διαλυμενο  και  βαθυτατα  διεφθαρμενο  έαν  υπηρχε  διαφανεια  στην  νομοθεσια

    τα  προβλήματα  θα  ηταν   ελαχιστα    ,  τους  νομους  εμεις  τους  κτιζουμε  και  κατά  την  περιοδο  που  εφαρμοζοταν  αρχικα  ο  4014 

    δεν  αντεδρασε  κανενας  μηχανικος  ολοι  εκλειναν  ''δουλίτσες''  οποτε  φυσιολογικη  η  εξελιξη  , είναι  σωστο  ο  ελεγχος  να  βρίσκετε  στους  ιδιωτες

    και  όχι  στην  πολεοδομια  ,  η  οποια  τα  παιρνει  ολοι  το  ξερουμε  αυτό ,  πιο  καλα  από  ορκωτες  εταιρειες  που  θα κανουν  μονο  ελέγχους

    αλλα  για  να  γινει  αυτό  δεν  θα  πρεπει  να  υπαρχουν  σκιες  στην  νομοθεσια  και  ερμηνείες  κατά   βουληση ,  επομένως  ο  ελεγχος  που  θα  γινει  από  δω  και  περα

    πρεπει  να  είναι  μακροσκοπικος  και  να  μην  μπαινει  σε  λεπτομέρειες  ,  επισης  ας  υπαρχει  μια  ελαστικοτητα  στην  νομοθεσια  ,  για  το  τι  είναι  αυθαιρετο  και  τι  όχι

    και  ένα  τελευταιο :  οι  αεροφωτο  δεν  είναι  λυση  για  όλα   τα  κτισματα υπαρχουν  περιπτώσεις  που  δεν  είναι  εμφανες   ένα  κτισμα  πχ  κατω  από  προβολο

    οσο  για  τις  ΜΣΕ   μονο   να  μην  μας  τυχει  καποια  τυχηματικη  δραση  μικροτερη  του  σεισμου  σχεδιασμου  εντος  του  χρονου που  θα  εχεται  δωσει  στατικη  επαρκεια  χωρις  λεπτομετη   ελεγχο  και  το  κτιριο  γινει   καρα--γιαπί ,  το  λιγοτερο  που  θα  εχουμε  αστικες  ευθύνες  και  αποζημιωση  στον  ιδιοκτητη  . οποτε  ας  εχει  καποιος  στην  ακρη  μερικα  δεκάδες χιλιαδες  ευρω  για  μια  κακη  στιγμη  ειτε  ασφαλεια  αστικης  ευθύνης .

     

     

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

     το αρθρο 108 ειναι σαφες...

    - δικαιωμα ελέγχου θα εχουν ελεγκτες κατ. ΙΙ  και ΙΙΙ

    - για λαθη στον υπολογισμο του προστιμου, θα καλειται ο μηχανικος να εφαρμοσει τις παρατηρησεις.

    Ούτε για ακυρωσεις ούτε για προσθετες ποινες ορίζει ο νομος  για αυτη την κατηγορια "λαθών".

    [Προφανως, υπόχρεως να  πληρωσει  ειναι  ο ιδιοκτητης, ακομα και εάν εχει μεταβιβασει ήδη το ακινητο.]

    -Υπαγωγές κατα παραβαση του αρθρου 89 ανακαλούνται και επιβαλλονται οι κυρωσεις του αρθρου 94.

    Λογικό και αυτονόητο.

    Θα ακολουθησει αποφαση για τις λεπτομερειες.

     

    υγ

    [και οι ελέγχοντες...ελεγχονται...]

     

     

     

    Edited by dimitris GM
    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    μεσα  στο  αρθρο  89  είναι  και  η  διαταξη  για  τις  κορυφογραμμες  και  εκει  υπαρχει  πολύ  συζητηση

    εφόσον  ο  ελεγχος  περιορίζεται  προς  το  παρον μονο  στο  αρθρο  μονο  89  τοτε  πανε  για  κτιρια  μεσα  στον

    αιγιαλο  δασος  αρχιολογικος  χωρος, ρεμα  κλπ   . αλλα  μην  νομιζεται  ότι  δεν  θα  ξαναλλαξει .

    Link to comment
    Share on other sites

    Τα βασικά προβλήματα:

    1. ΕΔ έγιναν και συνάδελφοι με μηδενική εμπειρία. Δεν τους κατηγορώ, δεν είναι χειρότεροι των εμπειρότερων, δεν τους υποτιμώ. Αλλά δεν έχουν εμπειρία. Πως θα ελέγξουν και τι θα ελέγξουν??????

    2. Δεν υπάρχει ξεκάθαρο πλαίσιο, ως προς το τι ελέγχεται. Ξέρουμε όλοι τις ασάφειες του Νομου και τους; διαφορετικούς τρόπους υπολογισμού του προστίμου.

     

    Link to comment
    Share on other sites

    Eικόνα απ το μέλλον:

    ΕΔ: Μα καλά υπολογίσατε αυτή την αποθήκη 1000τ.μ με αναλυτικό

    Μ: Φυσικά! Αφού είναι κάτω από 2,50μ και με βάση την Κ3 εφόσον υπερβαίνει τα 15τ.μ μπορεί να υπολογιστεί με αναλυτικό.

    ΕΔ: Κάνετε λάθος!

    Μ: Όχι εσείς κάνετε λάθος:!

    ΕΔ: Δεν το περνάω

    Μ: Πάμε δικαστικώς!

    Και βγάζει λέει ο Μ καμιά απόφαση που τον δικαιώνει.....

    Δεν αναφέρομαι σε θέματα συντελεστών κλπ κλπ γτ εκει θα γίνει σόου!!!

    Καπου αναφέρθηκε παραπάνω οτι οι νέοι θα είναι πιο σχολαστικοί στο έλεγχο!

    Ως νέος, και με βάση όσα έχω δει από πολλούς νέους, το 70-80%δεν ξέρει  την τύφλα του.

    Και δυστυχώς λόγω των συνθηκών,  δε μαθαίνει ούτε τα βασικά. Το 90% που μπήκε στην λίστα μπήκε

    γιατι νόμισε οτι θα κονομήσει....

    Link to comment
    Share on other sites

    On 14/11/2018 at 9:21 ΠΜ, nik said:

    Είμαι καρφί....αν ελέγξω την μούφα τακτοποίηση του "συναδέλφου" μου, ο οποίος με 500 ευρώ πρόστιμο και 300 ευρώ αμοιβή τακτοποιεί ολόκληρο μέγαρο εκτός σχεδίου, σε δασικό, εξ αδιαιρέτου, με τιμή ζώνης της ΔΕΗ 300 ευρώ, με παλαιότητα ότι γουστάρει και μην έχοντας ανεβάσει κανένα δικαιολογητικό !! Δηλαδή οι αεριτζήδες του επαγγέλματος να μην ελέγχονται ποτέ!

    Είμαι σίγουρος ότι είσαι ένας από αυτούς. 

    Όχι απλά θέλουν έλεγχο τα αυθαίρετα αλλά τα μισά είναι σίγουρα είναι λαθος και μάλιστα με δόλο.

    Και εννοείται ότι ΔΕΝ θα καρφώσω σαχλαμάρες ή αμέλειες. Ξέρω πολύ καλά τι θα καρφώσω.

    Ας κάνουν την δουλειά οι δημόσιοι υπάλληλοι μηχανικού των ΥΔΟΜ. Και αν δεν φτάνουν ας προσλάβουν και άλλους. Θεωρώ οτι είναι ακόμα ένας άλλος "αυτοματισμός" του συστήματος και μάλιστα χειρότερος από τους προηγούμενους γιατί θα μας βάλει να σφαζόμαστε μεταξύ μας.

     

    On 14/11/2018 at 10:49 ΠΜ, nik said:

    Ρε συ Παύλο γιατί μπαίνεις σε αυτό το τρυπάκι της αθώωσης όλων με τη δικαιολογία "ας τους βρει το κράτος" ? Δεν υπάρχει μεγαλύτερο πλυντήριο από αυτό. Το κακό κράτος και οι καλοί ιδιώτες. Ρε καταλαβαίνετε ότι γίνονται όργια εκεί έξω και δεν ασχολείται κανείς ? Υπάρχουν άπειρες δηλώσεις χωρίς δικαιολογητικά. Υπάρχουν δηλώσεις που δηλώνουν κτίρια με αναλυτικό.

    Είναι δυνατόν το κράτος να ελέγξει εκατοντάδες χιλιάδες δηλώσεις αυθαιρέτων ? Κανένα κράτος του κόσμου δεν μπορεί να το κάνει. Μια χαρά είναι ο θεσμός των ελεγκτών δόμησης και ναι να ελεγχθεί και πληρότητα. Αλλιώς θα είμαστε μπανανία και ο καθένας θα κάνει ό,τι γουστάρει. Ας μπλέξουν δικηγόροι και ίδιοκτήτες. Μόνο έτσι μαθαίνει ο άλλος και μπαίνει μία τάξη.

    Η ΤΕΡΑΣΤΙΑ φάκα είναι ο αθέμιτος ανταγωνισμός και αυτή μας έχει καταστρέψει. Όχι το κράτος. Αν ΔΕΝ ήθελε ο παραπάνω συνάδελφος να γίνει εισπράκτορας του κράτους ας μην έκανε τακτοποιήσεις εξαρχής. Όχι να κάνει τακτοποιήσεις όπως να ναι ....για να τα παίρνει το κράτος και μετά να λέει μην ελέγχετε συνάδελφοι μου, μην σας βάζει το κράτος σε αυτό το λούκι και καλά.

    Κατ αρχάς να πω οτι ο ΑΜ μου ΤΕΕ είναι 34412, αν καταλαβαίνεις τι σημαίνει αυτό. Ύστερα, δεν μιλάω για τον θεσμό των ελεγκτών δόμησης νέων οικοδομικών αδειών που είναι σωστός και ξεκάθαρος λόγω του αντικειμένου. Μιλάω για τον έλεγχο αυθαιρέτων που χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα. Πόσο μάλλον όταν είσαι νέος ελεγκτής.

     

    On 14/11/2018 at 9:21 ΠΜ, nik said:

    Είμαι καρφί....αν ελέγξω την μούφα τακτοποίηση του "συναδέλφου" μου, ο οποίος με 500 ευρώ πρόστιμο και 300 ευρώ αμοιβή τακτοποιεί ολόκληρο μέγαρο εκτός σχεδίου, σε δασικό, εξ αδιαιρέτου, με τιμή ζώνης της ΔΕΗ 300 ευρώ, με παλαιότητα ότι γουστάρει και μην έχοντας ανεβάσει κανένα δικαιολογητικό !! Δηλαδή οι αεριτζήδες του επαγγέλματος να μην ελέγχονται ποτέ!

    Είμαι σίγουρος ότι είσαι ένας από αυτούς. 

    Όχι απλά θέλουν έλεγχο τα αυθαίρετα αλλά τα μισά είναι σίγουρα είναι λαθος και μάλιστα με δόλο.

    Και εννοείται ότι ΔΕΝ θα καρφώσω σαχλαμάρες ή αμέλειες. Ξέρω πολύ καλά τι θα καρφώσω.

    Αν είσαι καρφί, συγχαρητήρια! Εγώ πάντως δεν είμαι ούτε πρόκειται να γίνω. Ούτε και ελεγκτής δόμησης για τον ίδιο λόγο. Την δουλειά μου την έκανα και την κάνω πάντα χωρίς καμιά λαμογια πουθενά. Και έχω ξεκάθαρο πρόσωπο γιαυτό και στο προφίλ μου έχω τα πλήρη στοιχεία μου. Μάθε. Εσύ?

     

    On 14/11/2018 at 11:17 ΠΜ, yian said:

    Και φυσικά μην αφήνουμε στο απυρόβλητο και τους ιδιοκτήτες που κοίταξαν να κάνουν τη δουλειά τους φθηνά και οικονομικά με τον αεριτζή συνάδερφο που τους έβγαζε χαμηλότερα πρόστιμα.

    Έλεγχος λοιπόν διότι με το καλό προκοπή δεν είδαμε ως κλάδος.

     

    Αγαπητέ συνάδελφε δεν διαφωνώ με τον έλεγχο. Αντιθέτως, είμαι υπέρ και μάλιστα υπέρ του γενικότερου κοινωνικού έλεγχου στην κοινωνία, πολιτικά εννοώ. Αλλά δεν είναι σωστό να γίνεται ο έλεγχος μέσα από τον ίδιο τον κλάδο, θα βγάλει ενδεχομένως τα απωθημένα του ο καθένας ενάντια σε άλλον. Γιαυτό υπάρχει το κράτος και οι υπηρεσίες του, να ελέγχουν, και η κοινωνία οφείλει να ελέγχει τους ελεγκτές!

     

    On 14/11/2018 at 2:20 ΜΜ, AsiM said:

    Περιμένω με ανυπομονησία λοιπόν να έρθει το κακόμοιρο το παιδί που μόλις τελείωσε τη σχολή και του φούσκωσαν τα μυαλά με τον πομπώδη τίτλο "ελεγκτής δόμησης" ή αναγκαστικά για ένα μικρό μεροκάματο έγινε "ελεγκτής δόμησης", να έρθει να μου πει "γιατί έβαλες τη διάσταση 10.95 αφού εγώ τη μετράω 10.96?" και "γιατί στον αναλυτικό έβαλες επίχρισμα σαγρέ και όχι αρτιφισιέλ"?

    και πως να εξηγήσεις σ' αυτό το παιδί από τους στραβούς σοβάδες μέχρι την τρέλα των νόμων των αυθαιρέτων που τόσοι εδώ μέσα προσπαθούμε να βγάλουμε άκρη ... ?

    και τι θα γίνει αν υπάρχει διαφωνία για τον υπολογισμό του προστίμου? θα τρέχουμε στα δικαστήρια? στο Υπουργείο? γκαλοπ στο "michanikos.gr"? που? ακόμα και στη ΔΟΚΚ που πηγαίναμε και μας έλεγε η Διευθύντρια "δεν ξέρω"

    ποιος μπορεί να είναι αυτός ο μηχανισμός που θα προστατεύει όλους μας ? 

    Δεν διαφωνώ να υπάρχει έλεγχος, γιατί δυστυχώς πολλά γίνονται από ασυνείδητους συναδέλφους, αλλά οφείλει να έχει σαφή όρια και συμφωνώ να γίνεται από υπηρεσία του κράτους, ώστε να αναλάβουν τις ευθύνες τους

    Συμφωνώ απόλυτα.

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Να βάλω ενα αστερακι, τους Ορκωτους Λογιστες.

    Αυτοι δεν ελέγχουν συναδελφους τους?

    Προφανώς και έχεις ένα δίκιο. Όμως καταλήγουμε στο ότι, δεν έχουμε την απαιτούμενη παιδεία ως κλάδος...

     

     

     

    Edited by terry
    Link to comment
    Share on other sites

    8 λεπτά πριν, terry said:

    Να βάλω ενα αστερακι, τους Ορκωτους Λογιστες.

    Αυτοι δεν ελέγχουν συναδελφους τους?

    Προφανώς και έχεις ένα δίκιο. Όμως καταλήγουμε στο ότι, δεν έχουμε την απαιτούμενη παιδεία ως κλάδος...

     

     

     

    Δεν σημαίνει οτι είναι και σωστό. Ούτε ως μια παρέκκλιση που επιβεβαιώνει τον κανόνα. Όσο για την παιδεία συμφωνώ οτι δεν την έχουμε. Επίσης να τονίσω οτι μέσα σε γενικευμένη οικονομική κρίση είναι εκ του πονηρού τέτοιου είδους αυτοματισμοί.

    Link to comment
    Share on other sites

    Αυτή η "οδηγία" που έχω αναφέρει  παραπάνω είναι προφανώς συμβατή με το αρ. 25.8 του ν. 4178/13 για τον έλεγχο των δηλώσεων που λέει:

    ".....δύναται να ελέγχει δειγματοληπτικά ποσοστό τουλάχιστον 5% των δηλώσεων που υποβλήθηκαν, προκειμένου να διαπιστωθεί αν τα στοιχεία των δηλώσεων, που αφορούν την περιγραφή της κατασκευής, το εμβαδόν και τη χρήση της, είναι αληθή και ακριβή. Σε περίπτωση διαπίστωσης, από τα στοιχεία που διαθέτει η Υπηρεσία Δόμησης, ότι οι αυθαίρετες κατασκευές εμπίπτουν στις περιπτώσεις του άρθρου 2 του παρόντος ανακαλείται η δήλωση."

    Ο ν.4178/13 όμως ΔΕΝ έχει καταργηθεί όπως ο ν.4014/11 ως αντισυνταγματικός....

    και συνεπώς τίθεται ένα θέμα για το αν είναι συμβατό  οι δηλώσεις του ν.4178 να ελεγχθούν όχι με το κατά τον νόμον αυτόν αρ. 25,   αλλά με το  αρ.108 του επομένου ν.4495/17 που όμως ελέγχει :

      "....το σύνολο των στοιχείων που υποβλήθηκαν για την υπαγωγή και έχουν αναρτηθεί στο πληροφοριακό σύστημα."

    Υπάρχει αρκετή διαφορά εδώ ......

    Edited by Pavlos33
    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.