Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Το... θανάσιμο λάθος της Beat


    Η παροχή υπηρεσιών με έκπτωση, δηλαδή με διαφορετικό τιμολόγιο από αυτό που έχει αποφασίσει ο ρυθμιστής, ήταν εκτός νόμου, υποστηρίζουν νομικοί κύκλοι. Οι ίδιοι θεωρούν όμως πως και το νέο θεσμικό πλαίσιο παραβιάζει το κοινοτικό δίκαιο.

    Η διαφορά στον τρόπο λειτουργίας μεταξύ της Booking, μιας εφαρμογής για κρατήσεις ξενοδοχείων, και της Beat (πρώην Taxibeat) που χρησιμοποιείται για να βρει κάποιος ταξί, ήταν αυτή που επέτρεψε στο υπουργείο Υποδομών να παρέμβει, με άγαρμπο τρόπο, στην αγορά, υποστηρίζουν νομικοί κύκλοι που παρακολουθούν την υπόθεση.

     

    Οπως εξηγούν, «δεν είναι η πρώτη φορά που δημιουργείται σύγχυση στη αγορά και στην Πολιτεία, περί του νομικού χαρακτηρισμού μίας υπηρεσίας». Η Beat «βασίστηκε κατά κάποιο τρόπο στο μοντέλο της Booking.com. Λειτουργούσε άριστα ως απλός μεσολαβητής της μίσθωσης ταξί, σαν να «σηκώνεις μέσω κινητού το χέρι και να καλείς ψηφιακά το ταξί». Επίσης, λειτούργησε άριστα και νόμιμα ως διαχειριστής πληρωμών για λογαριασμό τρίτων (των ταξιτζήδων). Εισπράττει το τίμημα για τη μεταφορά βάσει του ταξίμετρου με ηλεκτρονικούς τρόπους πληρωμής και το αποδίδει στους ταξιτζήδες». Δεν λειτουργεί, βέβαια, ούτε ως ηλεκτρονικός κατάλογος, ούτε ως διαφημιστική όπως για παράδειγμα κάνει η Booking.

     

    Οπως λέει ο δικηγόρος Γιώργος Σακελλαριάδης, «η εταιρεία συμβαλλόταν μόνο με επαγγελματίες οδηγούς ταξί, δηλαδή όσους έχουν άδεια από το κράτος, με αντικείμενο την αλλαγή του μέσου της ελεύθερης μίσθωσης (εκτός πιάτσας): αντί να σηκώνεις μέσα στη βροχή ή στο λιοπύρι το χέρι σου και να περιμένεις, πατάς ένα κουμπί σε έξυπνη συσκευή και περιμένεις... ηλεκτρονικά! Άρα ο εκσυγχρονισμός του μέσου πρότασης προς μίσθωση (καταναλωτής -> ταξί) δεν πλήττει τον χαρακτήρα της κύριας σύμβασης, αφού τα μέρη έχουν και την ελευθερία ακύρωσης, άρνησης κ.ο.κ.».

     

    Το ίδιο συμβαίνει (ή πρέπει να συμβαίνει με βάση τη σύμβαση) και στο Booking, που δεν είναι ξενοδόχος, ούτε επιδιώκει να γίνει. Διευκολύνει την κράτηση και αν ζητηθεί και την είσπραξη, έναντι αμοιβής φυσικά, ενώ λειτουργεί και υπηρεσία καταλόγου και διαφήμισης, απολύτως νόμιμα.

     

    Ποιο ήταν το θανάσιμο λάθος της Beat, που επέτρεψε στο υπουργείο Υποδομών να παρέμβει με τη νομοθετική ρύθμιση που θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή; «Οι προσφορές» λέει ο κ. Σακελλαριάδης. «Όταν παύεις να λειτουργείς ως facilitator και εισπράκτορας τρίτου, αλλά κανονίζεις ως ιδιώτης ελεύθερα το κόμιστρο, γίνεσαι πλέον εσύ ο μεταφορέας, ο έχων την οικονομική πολιτική της αξίας της μεταφοράς, άρα δημιουργείς αθέμιτες πρακτικές για τους εκτός Βeat οδηγούς ταξί και το κυριότερο, τροποποιείς αυτό που δεν τροποποιείται: Δεν επιτρέπεται ένας οδηγός ταξί να μας κάνει "έκπτωση" στο ταξίμετρο, αν το λειτουργεί σωστά (βάσει ισχύοντος καθεστώτος, ομολογουμένως διεθνώς)».

     

    Το κόμιστρο των ταξί στην Αθήνα πρέπει να είναι ίδιο, με βάση τον νόμο. Οποιος προσφέρει διαφορετικό τιμολόγιο παρανομεί. Συνεπώς, λένε νομικοί κύκλοι, το υπουργείο Υποδομών έπρεπε να παρέμβει και να επιβάλει πρόστιμο στην beat γιατί μέσω των προσφορών παραβιάζει τον νόμο του ενιαίου κομίστρου. Στο υπουργείο προτίμησαν, βέβαια, τη νομοθετική παρέμβαση που -αν επιβεβαιωθούν όσα έχουν διαρρεύσει για το περιεχόμενό της- θα «καταπέσει με την πρώτη προσφυγή στην Ε.Ε.» όπως εξηγούν οι νομικοί.

     

    Είναι λοιπόν προφανές, ότι «η Βeat παρασύρθηκε από τον ενθουσιασμό της και της επιτυχία της και μπήκε σε χωρικά ύδατα άγνωστα, απρόσεκτα, επιτρέποντας στο υπουργείο να "επέμβει". Ποια είναι η διαφορά με την Βooking; "Τις προσφορές τις ανεβάζουν οι ξενοδόχοι, γιατί απλά δικαιούνται να το κάνουν... Όχι η Βooking! Ούτε στο τέλος του μήνα "καταβάλλει" η booking τη διαφορά από τις προσφορές - εκπτώσεις στους ξενοδόχους».

     

    Αυτή η συχνή πρακτική της Beat, κατά τη γνώμη του κ. Σακελλαριάδη, «ήταν ένα τεράστιο αυτογκόλ σε νομικό επίπεδο, αφού τελικά κατέβαλε εκείνη το κόμιστρο στον κάθε οδηγό ταξί (τη διαφορά ανάμεσα στην έκπτωση και το νομικά καθορισμένο τιμολόγιο), με αποτέλεσμα να καθίσταται de facto μεταπωλητής υπηρεσίας μεταφοράς, άρα και επιχείρηση παροχής μεταφορικού έργου». Έτσι προσέφερε και νομικό οπλοστάσιο στους εχθρούς της υπηρεσίας, η οποία εξυπηρετεί σήμερα χιλιάδες Αθηναίους.

     

    Τη δική του ερμηνεία δίνει και ο δικηγόρος Βασίλης Σωτηρόπουλος σε σχετικό άρθρο που δημοσιεύθηκε χθες.

     

    Ο ιδρυτής και επικεφαλής της Beat Νίκος Δρανδράκης υπεραμύνεται της λειτουργίας της υπηρεσίας και τις τελευταίες ημέρες έχει ξεκινήσει και διαδικτυακή καμπάνια για την ανατροπή του σχεδίου νόμου. Το τελευταίο περιέχει διατάξεις που στην ουσία καταργούν τη δυνατότητα των χρηστών της εφαρμογής να επιλέξουν το ταξί που θα καλέσουν! Στο υπουργείο Υποδομών απάντησαν χθες πως οι νόμιμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και εφαρμογές δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Μένει, βέβαια, να δούμε και επισήμως το περιεχόμενο του σχεδίου νόμου.

     

    Η «είσπραξη έναντι τρίτων»

    Ενα δεύτερο ζήτημα που θίγουν κάποιοι από τους νομικούς που παρακολουθούν τη συζήτηση των τελευταίων ημερών συνδέεται με το γεγονός πως η Beat «εισπράττει έναντι τρίτων», κάτι το οποίο μπορεί να κάνει «μόνο ένα Ιδρυμα Πληρωμών ή Ηλεκτρονικού Χρήματος ή Πιστώσεων».

     

    Οπως εξηγούν, την «είσπραξη έναντι τρίτων την απαγορεύει ο νόμος 3862/2010, που είναι προσαρμογή της πρώτης κοινοτικής οδηγίας για τις πληρωμές (PSD 1)». Αντίστοιχη πρόβλεψη, επισημαίνουν, υπάρχει και με τον ελληνικό νόμο περί ηλεκτρονικών πληρωμών 4446/2016, σύμφωνα με τον οποίο κανένας δεν μπορεί να εισπράττει έναντι τρίτων πλην των αδειοδοτημένων ιδρυμάτων/φορέων.

     

    Ο λόγος είναι απλός: Αφού η πιστωτική κάρτα του καταναλωτή χρεώνεται π.χ. όταν χρησιμοποιεί την υπηρεσία Beat μέσω Paypal, τότε πρέπει η Beat να παράσχει και την απόδειξη είσπραξης. Σήμερα, η τελευταία εισπράττει το ποσό, αλλά την απόδειξη είσπραξης την εκδίδει (σπανίως όπως γνωρίζουν οι τακτικοί πελάτες των ταξί...) ο οδηγός ταξί.

     

    Γιατί πρέπει να δώσει απόδειξη η Beat; Μα για να δικαιολογήσει το έσοδο στο τέλος του χρόνου, αν γίνει διασταύρωση στοιχείων από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Μέχρι σήμερα, με βάση και την υπουργική απόφαση 1033/2013, δεδομένα συναλλαγών στην ΑΑΔΕ δίνουν μόνο τα ελληνικά ιδρύματα (τράπεζες κ.λπ.), οπότε δεν υπάρχει διασταύρωση στοιχείων με Paypal κ.λπ.

     

    Παρά το γεγονός πως η σύγκριση με το Booking δεν είναι η καλύτερη, γιατί το τελευταίο λειτουργεί σε μια αγορά όπου οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα, οι νομικοί επισημαίνουν τα εξής: Το Booking δεν χρεώνει ποτέ την κάρτα του πελάτη, δηλαδή δεν εισπράττει έναντι τρίτων, ούτε μεταπωλεί κάποια υπηρεσία για να είναι αναγκασμένο να εκδώσει απόδειξη.

     

    Οι ίδιοι προσθέτουν πως το πρόβλημα για εταιρείες όπως η Beat θα γίνει ακόμα μεγαλύτερο με την εφαρμογή της νέας κοινοτικής οδηγίας για τις πληρωμές (PSD 2), η οποία προβλέπει καθολική απαγόρευση των εισπράξεων έναντι τρίτων (με την εξαίρεση των ιδρυμάτων πληρωμών, των ιδρυμάτων ηλεκτρονικού χρήματος και των πιστωτικών ιδρυμάτων).

     

    Τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο με τη νέα οδηγία για το ξέπλυμα χρήματος, η οποία απαιτεί ταυτοποίηση όσων εμπλέκονται σε μια συναλλαγή από το πρώτο ευρώ! Τα κράτη-μέλη και η Κομισιόν έχουν σαφή κατεύθυνση για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και γι' αυτό θέλουν ολοένα και περισσότερες συναλλαγές να πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά, να γνωρίζουν ποιος πληρώνει και ποιος πληρώνεται, με ό,τι μπορεί αυτό να σημαίνει για τους πολίτες και εταιρείες όπως η Beat.

     

    Πηγή Euro2day.gr





    basgoud

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Αν ήταν αυτό το πραγματικό πρόβλημα θα είχε ενημερωθεί το beat και θα άλλαζε το μοντέλο πληρωμών του. Ή θα του έριχναν ένα πρόστιμο και ας πήγαινε στα δικαστήρια να το λύσει.

     

    Ο Λυμπερόπουλος και ο κάθε ταρίφας που χάνει τη διπλή κούρσα όπως και το μαύρισμα στην εφαρμογή που τρώει ο κάθε ταλιμπαν που οδηγάει ταξί είναι το πρόβλημα του beat. Τραγικά σκηνικά από ταξί νομίζω έχουμε ζήσει όλοι. Έχω φίλη που μετά από ένα συμβάν παίρνει μόνο beat για να νιώθει ασφάλεια. Έρχεται λοιπόν μία εφαρμογή που μπορεί κάπως να βάλει μία τάξη και απευθείας να τη πνίξουμε.

     

    Μην ξεχνάμε πως στο ίδιο νομοσχέδιο υπάρχει άρθρο που επιτρέπει για ταξί οχήματα 20ετίας. Αντί με το ζόρι να τα αλλάζουν κάθε 5 χρόνια προμοτάρουμε τα ρυπογόνα τροχοφόρα φέρετρα. Μέγα γλύψιμο στους συνδικαλιστές...

    Link to comment
    Share on other sites

    H αλήθεια κάπου στη μέση μάλλον είναι. 

     

    Συμφωνώ με την κριτική για θέματα όπως το υποχρεωτικό κόμιστρο , όπως επίσης κι αυτό με τις 3ετείς συμβάσεις είναι απαράδεκτο  αλλά από την άλλη  όμως δεν βλέπω να σχολιάζονται τα παρακάτω :

     

     "είσπραξη έναντι τρίτων την απαγορεύει ο νόμος 3862/2010, που είναι προσαρμογή της πρώτης κοινοτικής οδηγίας για τις πληρωμές (PSD 1)"

     

     "Αφού η πιστωτική κάρτα του καταναλωτή χρεώνεται π.χ. όταν χρησιμοποιεί την υπηρεσία Beat μέσω Paypal, τότε πρέπει η Beat να παράσχει και την απόδειξη είσπραξης. Σήμερα, η τελευταία εισπράττει το ποσό, αλλά την απόδειξη είσπραξης την εκδίδει (σπανίως όπως γνωρίζουν οι τακτικοί πελάτες των ταξί...) ο οδηγός ταξί".

     

    Δηλαδή , κάνω κατάθεση αμοιβής στον λογαριασμό του loser αλλά ΑΠΥ μου κόβει ο Dio_the_Theo. 

     

    Κάπου πάσχει αυτό έτσι δεν είναι ?

     

    Πουθενά δεν πάσxει. Το κείμενο - ως συνήθως - έχει μπερδέψει την βούρτσα ...

     

    Ο Βραΐλας μπορεί να εισπράξει υπέρ τρίτων; Ο ΟΤΕ εκδίδει κανονικά την απόδειξή του την οποία παίρνει ο πελάτης; Ο Βραΐλας κόβει ΤΠΥ για να εισπράξει την προμήθειά του; Ο Βραϊλας καταθέτει στο ΟΤΕ τα υπόλοιπα;

     

    post-11560-0-55265900-1507208243_thumb.jpg

    Link to comment
    Share on other sites

    Δηλαδή , κάνω κατάθεση αμοιβής στον λογαριασμό του loser αλλά ΑΠΥ μου κόβει ο Dio_the_Theo. 

    Κάπου πάσχει αυτό έτσι δεν είναι ?

    Το ερώτημα είναι: αν σε πονάει το χέρι σου, εσύ το διερευνάς για να το θεραπεύσεις ή το κόβεις κατευθείαν να τελειώνεις;

     

    Επειδή ζούμε στην Ελλάδα του Λυμπερόπουλου (και άλλων πολλών) ξέρουμε ότι με την πολύπλοκη νομοθεσία πάντα θα υπάρχει η δυνατότητα να τραβήξει η εξουσία έναν άσσο από το μανίκι και να γειώσει τον οποιονδήποτε δεν γουστάρει.

     

    Φαντάζομαι το ζεις στο πετσί σου ως μηχανικός.

     

    Από την πλευρά μου θέλω να τονίσω, ότι δικαιώματα δεν έχουν μόνο οι ΔΕΗτζήδες, οι Ταρίφες και οι ΔΥ.

     

    Έχω κι εγώ δικαιώματα, να βλέπω αν ο οδηγός του ταξί είναι πλυμένος, ξυρισμένος, ντυμένος, ευγενικός και εξυπηρετικός.

    Link to comment
    Share on other sites

    Ρε με τι ασχολείστε...

     

    Τέλος πάντων αν είναι όπως τα λέει το κείμενο με τις προσφορές τότε ναι ίσως ο Λυμπερόπουλος έχεις δίκαιο εφόσον υπάρχει ακόμη ελάχιστη ενιαία αμοιβή για τα ΤΑΞΙ. Φανταστείτε να υπήρχαν ακόμη π.χ. οι ελάχιστες σε εμάς και να υπήρχε ένα σαιτ π.χ. υπηρεσιες.γρ και να διαφήμιζε 3 ενεργειακά 100 ευρώ. 

     

    Δεν είναι οι τρόποι πληρωμής και όλα αυτά το πρόβλημα πάντως. Αυτά λύνονται. Το να καθορίζεις όμως τις τιμές ενός κλάδου αυτό ναι για μένα είναι λάθος.

    Link to comment
    Share on other sites

    Αφού υπάρχει η ελάχιστη χιλιομετρική αποζημίωση και αποστάσεις για απλή και διπλή ταρίφα θα μπορούσε να τα επιβάλλει στην όποια BEAT.
    Θα μπορούσε να επιβάλλει εργόσημο στους ιδιώτες οδηγούς και να τους φορολογεί, στα δε αυτοκίνητα θα μπορούσε να ζητήσει αυξημένα τέλη κυκλοφορίας.
    Αυτά τα 3ετή συμβόλαια στην εποχή μας παραείναι ρομαντικά, τον εκθέτουν, μεροληπτεί υπέρ.
    Τελικά πήρε πολιτική απόφαση και ok, δεκτόν.

    Edited by AMHxaNos
    Link to comment
    Share on other sites

    Το ερώτημα είναι: αν σε πονάει το χέρι σου, εσύ το διερευνάς για να το θεραπεύσεις ή το κόβεις κατευθείαν να τελειώνεις;

     

    Επειδή ζούμε στην Ελλάδα του Λυμπερόπουλου (και άλλων πολλών) ξέρουμε ότι με την πολύπλοκη νομοθεσία πάντα θα υπάρχει η δυνατότητα να τραβήξει η εξουσία έναν άσσο από το μανίκι και να γειώσει τον οποιονδήποτε δεν γουστάρει.

     

    Φαντάζομαι το ζεις στο πετσί σου ως μηχανικός.

     

    Από την πλευρά μου θέλω να τονίσω, ότι δικαιώματα δεν έχουν μόνο οι ΔΕΗτζήδες, οι Ταρίφες και οι ΔΥ.

     

    Έχω κι εγώ δικαιώματα, να βλέπω αν ο οδηγός του ταξί είναι πλυμένος, ξυρισμένος, ντυμένος, ευγενικός και εξυπηρετικός.

    Πες τα ....!

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.