Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Χωρίς νόμιμη άδεια ανακατασκευή κτιρίου της Αττικό Μετρό

    Sign in to follow this  

    Σοβαρές παρατυπίες στον τρόπο που η Αττικό Μετρό δρομολόγησε τη μετατροπή ακινήτου της σε χώρο εστίασης επισημαίνει πόρισμα των επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης. Υπερασπιζόμενοι την πολεοδομία του Δήμου Αθηναίων, που παρενέβη στην υπόθεση, οι επιθεωρητές καταλήγουν ότι οι εργασίες στο κτίριο που βρίσκεται στο Μοναστηράκι πραγματοποιούνται χωρίς νόμιμη οικοδομική άδεια.

     

    Το πόρισμα των επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης αφορά το κτίριο που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Ερμού και Αθηνάς. Το κτίριο απαλλοτριώθηκε από την Αττικό Μετρό το 1992 και ένα χρόνο αργότερα χαρακτηρίστηκε διατηρητέο. Το 2002, με απόφαση του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, εγκρίθηκαν ειδικοί όροι δόμησης για τη μετατροπή του σε κτίριο γραφείων της Αττικό Μετρό: η προσθήκη δύο ορόφων σε ύψος και η κατασκευή, σε επέκτασή του, νέου πενταώροφου κτιρίου.

     

    Το 2003 εκδόθηκε η οικοδομική άδεια. Ωστόσο, τα χρόνια πέρασαν χωρίς να ξεκινούν εργασίες και το κτίριο κατέληξε εστία τοξικομανών. Ετσι, η Αττικό Μετρό «σφράγισε» τα ανοίγματά του στο ισόγειο. Μέχρι το 2015, οπότε στο κτίριο ξεκίνησαν εργασίες για τη μετατροπή του όχι σε κτίριο γραφείων αλλά σε χώρο εστίασης (φούρνος, εργαστήριο, αναψυκτήριο και χώρος εστίασης). Οπως αποκαλύφθηκε ύστερα από καταγγελία, η Αττικό Μετρό προχώρησε σε συμφωνητικό εκμίσθωσης του κτιρίου σε ιδιώτη, έχοντας εγκρίνει νέες μελέτες για τη μετατροπή του κτιρίου. Χαρακτηριστικό είναι δε ότι στο εργοτάξιο, αντί του αριθμού της οικοδομικής άδειας, είχε αναγραφεί ο αριθμός «54466/23.3.15», που αντιστοιχούσε... σε επιστολή της Αττικό Μετρό προς τον εκμισθωτή του κτιρίου.

     

    Η υπόθεση προκάλεσε χάος στον κρατικό μηχανισμό. Οι επιθεωρητές Περιβάλλοντος πραγματοποίησαν την άνοιξη του 2015 αυτοψία και κατέληξαν ότι κακώς χρησιμοποιούνταν η οικοδομική άδεια του 2003, καθώς αφορούσε άλλη χρήση (γραφεία), με άλλα σχέδια. Παρενέβη η πολεοδομία του Δήμου Αθηναίων, διέκοψε τις εργασίες και καταλόγισε πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης αυθαιρέτων. Κατόπιν παρενέβη ο γενικός γραμματέας Υποδομών, ο οποίος έσπευσε να καλύψει την Αττικό Μετρό: υποστήριξε ότι η πολεοδομία του Δήμου Αθηναίων δεν είχε δικαίωμα να επέμβει, καθώς τα έργα της Αττικό Μετρό είναι στη δική του δικαιοδοσία.

     

    Ακολούθησε επέμβαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και, τέλος, των επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης. Οπως καταλήγουν στο πόρισμά τους, η οικοδομική άδεια του 2003 δεν υφίσταται πλέον, καθώς, ακόμη κι αν είχε παραταθεί, θα είχε λήξει το 2011. Επιπλέον η οικοδομική άδεια που χορηγήθηκε το 2003 στην Αττικό Μετρό δεν αφορούσε το συγκεκριμένο κτίριο: «Τα νέα σχέδια που συνέταξε μονομερώς η Αττικό Μετρό το 2015 και αφορούν την αλλαγή χρήσης του κτιρίου από γραφεία της Αττικό Μετρό, αναγκαία για την υποστήριξη των λειτουργιών του σταθμού στο Μοναστηράκι, σε χώρο εστίασης (...) δεν επέχουν θέση οικοδομικής άδειας», αναφέρουν. «Επιπλέον παραβιάζονται οι εγκεκριμένοι όροι δόμησης και χρήσης (...)».

     

    Οι επιθεωρητές καταλήγουν ότι η παρέμβαση της πολεοδομίας του Δήμου Αθηναίων ήταν απόλυτα νόμιμη. Και προτείνουν ως λύση «η Αττικό Μετρό και το υπουργείο Υποδομών να μεριμνήσουν άμεσα για την έκδοση νέας άδειας δόμησης για το ακίνητο», φροντίζοντας «πριν από την έκδοσή της να λάβουν έγκριση από το συμβούλιο αρχιτεκτονικής και τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού».

     

    Πηγή: http://www.kathimerini.gr/876896/article/epikairothta/ellada/xwris-nomimh-adeia-anakataskeyh-ktirioy-ths-attiko--metro


    Sign in to follow this  


    User Feedback


    Το ερώτημα που μου γεννάται είναι πως ο ιδιώτης ήλπιζε να πάρει άδεια λειτουργίας για τις χρήσεις που περιγράφονται?

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    ε, μα βεβαια! 

    όταν στην εποχή μας βλέπεις αρ.αδειας 54466/23.3.15 (!!!)  κατι δεν παει καλά!!

     

    "η Αττικό Μετρό προχώρησε σε συμφωνητικό εκμίσθωσης του κτιρίου σε ιδιώτη, έχοντας εγκρίνει νέες μελέτες για τη μετατροπή του κτιρίου." 

    Αρα ο εκμιθωτής δεν εχει βγαλει την αδεια. Οχι η μετρο!. Η μετρό εγκρίνει!!!

     

    ε ρε ξύλο που θέλουνε!!!

    Edited by jbosdas

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    όταν στην εποχή μας βλέπεις αρ.αδειας 54466/23.3.15 (!!!)  κατι δεν παει καλά!!

     

     

     

    Δεν το επιασα.. :-/

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    στην πινακιδα  που ειχαν αναρτησει στο εργοταξιο

    ως αριθ. αδειας ηταν ο ανω αριθμος.....

    και απο τον αριθμο και μονον  "54466/23.3.15" φαινονταν η ανυπαρξια αδειας.

     

    υγ1

    ο ανω αριθμος ειναι αριθ. πρωτοκολλου αλληλογραφιας της εταιριας.

     

    υγ2

    αποσπασμα

    "Κατόπιν παρενέβη ο γενικός γραμματέας Υποδομών, ο οποίος έσπευσε να καλύψει την Αττικό Μετρό: υποστήριξε ότι η πολεοδομία του Δήμου Αθηναίων δεν είχε δικαίωμα να επέμβει, καθώς τα έργα της Αττικό Μετρό είναι στη δική του δικαιοδοσία."

    Edited by dimitris GM

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Καλώς έγινε ο έλεγχος. Αλλά τι θα γίνει τώρα? Θα βγαλει την άδεια που θέλει ο κουμπάρος ενοικιαστής,  θα περάσει από το Σ.Α. και όλα μέλι γάλα. 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Όταν η άδεια δίνεται με τον τρόπο που φαίνεται στο συνημμένο ΦΕΚ, τότε :

    1. Ο φέρων το ΦΕΚ νομίζει ότι μπορεί να κάνει τα πάντα,

    2. Η άδεια μπορεί να έχει ότι αριθμό θέλει,

    3. Η άδεια δεν έχει ημερομηνία λήξης,

    3. Το κτήριο μπορεί να έχει ότι χρήση θέλει,

    4. Τον επενδυτή δεν τον σταματάει τίποτε,

    ... πέρασε καιρός και ...

    5. Άλλαξαν αυτοί που έκαναν τις αρχικές συμφωνίες και ήρθαν άλλοι,

    6. Οι νέοι δημιούργησαν πρόβλημα,

    7. Έγινε ντόρος πολύς,

    8. Συμφωνήθηκαν νέοι όροι,

    9. Διεκπεραιώθηκαν όλα με το νομότυπο τρόπο,

    10. ΟΛΑ ΚΑΛΑ ...

     

    Το παραπάνω παράδειγμα αποτελεί απόσπασμα από την "Ιστορία του δομημένου χώρου της νεώτερης Ελλάδας".

    Συντελεστές : Υπουργεία, Δήμοι, Κοινότητες, Εκκλησία, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, μελετητές, εργολάβοι, ΑΕ, ΟΕ, επενδυτές, ...

    ΦΕΚ_2003.pdf

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Όλη η Αθήνα θα διατρέχεται υπογείως από το Μετρό σύμφωνα με τον σχεδιασμό της νέας γραμμής.
      Η Γραμμή 4
      Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, η Γραμμή 4 του Μετρό Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, σχήματος «U», θα περιλαμβάνει δύο προεκτάσεις: (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό.
      Αποτελείται από δύο σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας. Έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ., περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:
      Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
      Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
      Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
      Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
      Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)
      Το Α τμήμα

      Αναλυτικά, οι 15 από τους σταθμούς του Α τμήματος θα βρίσκονται στα εξής σημεία:
      Ο Σταθμός Βεΐκου χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφ. Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) με την οδό Τράλλεων στον Δήμο Γαλατσίου. Ο Σταθμός Γαλάτσι χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφόρου Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας με την Λεωφόρο Γαλατσίου στον Δήμο Γαλατσίου. Ο Σταθμός Ελικώνος χωροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος στον Δήμο Αθήνας, παρά τον λόφο Ελικώνος. Ο Σταθμός Κυψέλη χωροθετείται στη νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας Κανάρη στον Δήμο Αθήνας, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού. Ο Σταθμός Δικαστήρια χωροθετείται στα δυτικά του συμπλέγματος των πρώην κτιρίων της σχολής Ευελπίδων (κτήρια) Δικαστηρίων στον Δήμο Αθήνας, στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη. Ο Σταθμός Αλεξάνδρας χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφ. Αλεξάνδρας με την οδό Μουστοξύδη στον Δήμο Αθήνας. Ο Σταθμός Εξάρχεια χωροθετείται επί της πλατείας Εξαρχείων, στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη στον Δήμο Αθήνας. Ο Σταθμός Ακαδημίας χωροθετείται στην οδό Ακαδημίας, μεταξύ των οδών Ιπποκράτους και Σίνα στον Δήμο Αθήνας. Ο Σταθμός Κολωνάκι χωροθετείται επί της πλατείας Φιλικής Εταιρείας (πλατεία Κολωνακίου) στον Δήμο Αθήνας, στη συμβολή των οδών Σκουφά, Πατριάρχου Ιωακείμ, Καψάλη, Κουμπάρη και Κανάρη. Ο Σταθμός Ευαγγελισμός χωροθετείται στο πάρκο της Ριζάρη στον Δήμο Αθήνας, παράλληλα με την οδό Ριζάρη και διαγώνια σε σχέση με τον υφιστάμενο σταθμό Ευαγγελισμό της Γραμμής 3. Ο Σταθμός Καισαριανή χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως με την Λεωφόρο Βασ. Αλεξάνδρου στον Δήμο Καισαριανής, μεταξύ των οδών Υμηττού και Τζων Κένεντυ. Ο Σταθμός Πανεπιστημιούπολη χωροθετείται στον χώρο της Πανεπιστημιούπολης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας στον Δήμο Καισαριανής, βόρεια της εσωτερικής οδικής αρτηρίας. Ο Σταθμός Ιλίσια χωροθετείται στη οδό Ινδού και στις πλατείες Αόρνου και Κύπρου στον Δήμο Ζωγράφου. Ο Σταθμός Ζωγράφου χωροθετείται επί της πλατείας Αλεξανδρή (πλατεία Γαρδένιας) στον Δήμο Ζωγράφου, στη συμβολή των οδών Γ. Ζωγράφου και Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Στρ. Αλεξάνδρου Παπάγου. Ο Σταθμός Γουδή χωροθετείται στην πλατεία Ελευθερίας και την οδό Λοχ. Σπηλιωπούλου στον Δήμο Ζωγράφου.
      View full είδηση
    • By Engineer
      Όλη η Αθήνα θα διατρέχεται υπογείως από το Μετρό σύμφωνα με τον σχεδιασμό της νέας γραμμής.
      Η Γραμμή 4
      Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, η Γραμμή 4 του Μετρό Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, σχήματος «U», θα περιλαμβάνει δύο προεκτάσεις: (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό.
      Αποτελείται από δύο σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας. Έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ., περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:
      Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
      Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
      Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
      Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
      Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)
      Το Α τμήμα

      Αναλυτικά, οι 15 από τους σταθμούς του Α τμήματος θα βρίσκονται στα εξής σημεία:
      Ο Σταθμός Βεΐκου χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφ. Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) με την οδό Τράλλεων στον Δήμο Γαλατσίου. Ο Σταθμός Γαλάτσι χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφόρου Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας με την Λεωφόρο Γαλατσίου στον Δήμο Γαλατσίου. Ο Σταθμός Ελικώνος χωροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος στον Δήμο Αθήνας, παρά τον λόφο Ελικώνος. Ο Σταθμός Κυψέλη χωροθετείται στη νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας Κανάρη στον Δήμο Αθήνας, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού. Ο Σταθμός Δικαστήρια χωροθετείται στα δυτικά του συμπλέγματος των πρώην κτιρίων της σχολής Ευελπίδων (κτήρια) Δικαστηρίων στον Δήμο Αθήνας, στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη. Ο Σταθμός Αλεξάνδρας χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφ. Αλεξάνδρας με την οδό Μουστοξύδη στον Δήμο Αθήνας. Ο Σταθμός Εξάρχεια χωροθετείται επί της πλατείας Εξαρχείων, στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη στον Δήμο Αθήνας. Ο Σταθμός Ακαδημίας χωροθετείται στην οδό Ακαδημίας, μεταξύ των οδών Ιπποκράτους και Σίνα στον Δήμο Αθήνας. Ο Σταθμός Κολωνάκι χωροθετείται επί της πλατείας Φιλικής Εταιρείας (πλατεία Κολωνακίου) στον Δήμο Αθήνας, στη συμβολή των οδών Σκουφά, Πατριάρχου Ιωακείμ, Καψάλη, Κουμπάρη και Κανάρη. Ο Σταθμός Ευαγγελισμός χωροθετείται στο πάρκο της Ριζάρη στον Δήμο Αθήνας, παράλληλα με την οδό Ριζάρη και διαγώνια σε σχέση με τον υφιστάμενο σταθμό Ευαγγελισμό της Γραμμής 3. Ο Σταθμός Καισαριανή χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως με την Λεωφόρο Βασ. Αλεξάνδρου στον Δήμο Καισαριανής, μεταξύ των οδών Υμηττού και Τζων Κένεντυ. Ο Σταθμός Πανεπιστημιούπολη χωροθετείται στον χώρο της Πανεπιστημιούπολης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας στον Δήμο Καισαριανής, βόρεια της εσωτερικής οδικής αρτηρίας. Ο Σταθμός Ιλίσια χωροθετείται στη οδό Ινδού και στις πλατείες Αόρνου και Κύπρου στον Δήμο Ζωγράφου. Ο Σταθμός Ζωγράφου χωροθετείται επί της πλατείας Αλεξανδρή (πλατεία Γαρδένιας) στον Δήμο Ζωγράφου, στη συμβολή των οδών Γ. Ζωγράφου και Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Στρ. Αλεξάνδρου Παπάγου. Ο Σταθμός Γουδή χωροθετείται στην πλατεία Ελευθερίας και την οδό Λοχ. Σπηλιωπούλου στον Δήμο Ζωγράφου.
    • By Engineer
      ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/105605/3990/2019 Έλεγχος κατηγοριών τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών του άρθρου 36 του ν.4495/17 στις περιπτώσεις που απαιτείται έγκριση της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού.
      Με αφορμή αιτήματα Υπηρεσιών Δόμησης, φορέων και μηχανικών σχετικά με την εφαρμογή του άρθρου 36 του ν.4495/2017 και ειδικότερα ως προς την κατηγορία τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών στις περιπτώσεις που απαιτείται έγκριση της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, διευκρινίζουμε τα εξής:
      - Σύμφωνα με την παράγραφο 1ζ) του άρθρου 36 του ν.4495/2017, στην Κατηγορία τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών 1, εμπίπτουν περιπτώσεις ανέγερσης ή προσθήκης σε οικόπεδα ή γήπεδα εντός προστατευόμενων περιοχών και ζώνης προστασίας, όπως αρχαιολογικοί χώροι, ιστορικοί τόποι, παραδοσιακοί οικισμοί, εθνικά πάρκα και περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές.
      - Σύμφωνα με τον δεύτερο αστερίσκο του εντύπου «Βεβαίωση όρων δόμησης & απαιτούμενων εγκρίσεων Ν. 4495/2017 (άρθρο 38 παρ. 2γ)» της υπ αρίθμ. ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/88894/12666/2018 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 5716 Β’), «** Αιτήματα για τα οποία απαιτείται έγκριση της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, απορρίπτονται, διότι αφορούν σε οικοδομικές άδειες Κατηγορίας 1.».
      Από τον συνδυασμό των ανωτέρω δύο διατάξεων και διευκρινίζοντας περαιτέρω τη φράση του εντύπου της προαναφερόμενης Υ.Α «για τα οποία απαιτείται έγκριση της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού», άποψη της υπηρεσίας μας είναι ότι τυχόν υφιστάμενη υποχρέωση ελέγχου των εκσκαφών από την αρχαιολογική υπηρεσία, λόγω αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, για την ανέγερση ή προσθήκη κατ’ έκταση σε οικόπεδα ή γήπεδα που δεν εμπίπτουν στις περιπτώσεις οικοπέδων και γηπέδων εντός προστατευόμενων περιοχών και ζωνών προστασίας, όπως αρχαιολογικοί χώροι, ιστορικοί τόποι, παραδοσιακοί οικισμοί, εθνικά πάρκα, περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές, δεν κατατάσσει αφ’ εαυτής την οικοδομική άδεια στην Κατηγορία 1 του άρθρου 36 του ν.4495/2017, με αποτέλεσμα την ένταξή της στην Κατηγορία 3. Αντιθέτως αιτήματα για ανέγερση ή προσθήκη κατ’ έκταση σε οικόπεδα ή γήπεδα που είναι όμορα σε διατηρητέα κτίρια ή πλησίον μνημείων, για τα οποία απαιτείται έγκριση της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, εμπίπτουν στην Κατηγορία τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών 1.
      Σε κάθε περίπτωση, επισημαίνεται ότι για τις περιπτώσεις έκδοσης οικοδομικών αδειών της Κατηγορίας 3 που εκδίδονται αυτόματα μετά την ηλεκτρονική υποβολή του φακέλου απαιτούμενων δικαιολογητικών και μελετών, όταν απαιτείται από τους όρους δόμησης της περιοχής γνωμοδότηση των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού, αυτή λαμβάνεται υποχρεωτικά και εισάγεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του άρθρου 33 του ν.4495/2017 με ευθύνη του εξουσιοδοτημένου μηχανικού.
       

      View full είδηση
    • By Engineer
      ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/105605/3990/2019 Έλεγχος κατηγοριών τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών του άρθρου 36 του ν.4495/17 στις περιπτώσεις που απαιτείται έγκριση της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού.
      Με αφορμή αιτήματα Υπηρεσιών Δόμησης, φορέων και μηχανικών σχετικά με την εφαρμογή του άρθρου 36 του ν.4495/2017 και ειδικότερα ως προς την κατηγορία τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών στις περιπτώσεις που απαιτείται έγκριση της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, διευκρινίζουμε τα εξής:
      - Σύμφωνα με την παράγραφο 1ζ) του άρθρου 36 του ν.4495/2017, στην Κατηγορία τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών 1, εμπίπτουν περιπτώσεις ανέγερσης ή προσθήκης σε οικόπεδα ή γήπεδα εντός προστατευόμενων περιοχών και ζώνης προστασίας, όπως αρχαιολογικοί χώροι, ιστορικοί τόποι, παραδοσιακοί οικισμοί, εθνικά πάρκα και περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές.
      - Σύμφωνα με τον δεύτερο αστερίσκο του εντύπου «Βεβαίωση όρων δόμησης & απαιτούμενων εγκρίσεων Ν. 4495/2017 (άρθρο 38 παρ. 2γ)» της υπ αρίθμ. ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/88894/12666/2018 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 5716 Β’), «** Αιτήματα για τα οποία απαιτείται έγκριση της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, απορρίπτονται, διότι αφορούν σε οικοδομικές άδειες Κατηγορίας 1.».
      Από τον συνδυασμό των ανωτέρω δύο διατάξεων και διευκρινίζοντας περαιτέρω τη φράση του εντύπου της προαναφερόμενης Υ.Α «για τα οποία απαιτείται έγκριση της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού», άποψη της υπηρεσίας μας είναι ότι τυχόν υφιστάμενη υποχρέωση ελέγχου των εκσκαφών από την αρχαιολογική υπηρεσία, λόγω αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, για την ανέγερση ή προσθήκη κατ’ έκταση σε οικόπεδα ή γήπεδα που δεν εμπίπτουν στις περιπτώσεις οικοπέδων και γηπέδων εντός προστατευόμενων περιοχών και ζωνών προστασίας, όπως αρχαιολογικοί χώροι, ιστορικοί τόποι, παραδοσιακοί οικισμοί, εθνικά πάρκα, περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές, δεν κατατάσσει αφ’ εαυτής την οικοδομική άδεια στην Κατηγορία 1 του άρθρου 36 του ν.4495/2017, με αποτέλεσμα την ένταξή της στην Κατηγορία 3. Αντιθέτως αιτήματα για ανέγερση ή προσθήκη κατ’ έκταση σε οικόπεδα ή γήπεδα που είναι όμορα σε διατηρητέα κτίρια ή πλησίον μνημείων, για τα οποία απαιτείται έγκριση της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, εμπίπτουν στην Κατηγορία τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών 1.
      Σε κάθε περίπτωση, επισημαίνεται ότι για τις περιπτώσεις έκδοσης οικοδομικών αδειών της Κατηγορίας 3 που εκδίδονται αυτόματα μετά την ηλεκτρονική υποβολή του φακέλου απαιτούμενων δικαιολογητικών και μελετών, όταν απαιτείται από τους όρους δόμησης της περιοχής γνωμοδότηση των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού, αυτή λαμβάνεται υποχρεωτικά και εισάγεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του άρθρου 33 του ν.4495/2017 με ευθύνη του εξουσιοδοτημένου μηχανικού.
       
    • By Engineer
      Την υλοποίηση τριών νέων έργων τα οποία θα αναβαθμίσουν σημαντικά τις παρεχόμενες υπηρεσίες στους πολίτες εξετάζει η Αττικό Μετρό σε συνεργασία με τη ΣΤΑΣΥ και το υπουργείο Υποδομών. 
      Σύμφωνα με πληροφορίες, τα νέα έργα αφορούν στην αναβάθμιση περίπου 15 συρμών της γραμμής 1 των ΗΣΑΠ με κόστος που θα κυμανθεί κοντά στα 75 εκατομμύρια ευρώ, την προμήθεια έξι ή επτά διρευματικών συρμών, οι οποίοι θα συνδέουν απευθείας το λιμάνι με το αεροδρόμιο όταν ολοκληρωθεί η επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά και την επέκταση του αμαξοστασίου του ΤΡΑΜ στο Ελληνικό. 
      Το συνολικό κόστος για την υλοποίηση των τριών έργων αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 180 εκατομμύρια ευρώ, καθώς εκτός από τα 75 εκατομμύρια για την αναβάθμιση των συρμών των ΗΣΑΠ, θα απαιτηθούν περίπου 80 με 90 εκατομμύρια ευρώ για την προμήθεια των διρευματικών τρένων και 10 με 15 εκατομμύρια ευρώ για την επέκταση των εγκαταστάσεων του ΤΡΑΜ στο Ελληνικό. 
      Αναβάθμιση συρμών ΗΣΑΠ
      Η συζήτηση για την αναβάθμιση περίπου 15 συρμών των ΗΣΑΠ, οι οποίοι κατασκευάστηκαν στα μέσα της δεκαετίας του 1980, έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες. Οι εργασίες αναβάθμισης είναι απαραίτητες δεδομένου ότι τα εν λόγω τρένα έχουν φτάσει στα όρια της επιχειρησιακής τους ικανότητας και αρκετά από αυτά είναι καθηλωμένα για τεχνικούς λόγους. 
      Η έργο αυτό περιλαμβάνει εργασίες αναβάθμισης σε περίπου 75 βαγόνια, καθώς ο κάθε συρμός των ΗΣΑΠ αποτελείται από πέντε ή έξι βαγόνια. Το κόστος αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 75 εκατομμύρια ευρώ. 
      Η ολοκλήρωση του έργου θα οδηγήσει σε σημαντική ενίσχυση του διαθέσιμου στόλου των ΗΣΑΠ στη γραμμή 1 του μετρό. Από το σύνολο των 45 συρμών, μόλις 21 επιστρατεύονται καθημερινά για την εκτέλεση των δρομολογίων, ενώ δύο ακόμα είναι σε εφεδρεία σε καθημερινή βάση. 
      Προμήθεια διρευματικών τρένων
      Η αγορά νέων διρευματικών τρένων θεωρείται απαραίτητη ενόψει της ολοκλήρωσης των έργων της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά. 
      Η ΣΤΑΣΥ διαθέτει επτά διρευματικούς συρμούς οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να κινούνται στο μετρό αλλά και στο υπέργειο τμήμα του δικτύου και πραγματοποιούν δύο δρομολόγια την ώρα από και προς το αεροδρόμιο.
      Όταν ολοκληρωθούν τα έργα της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά, οι ανάγκες για διρευματικούς συρμούς θα αυξηθούν δεδομένου πως η γραμμή 3 θα συνδέει απευθείας το λιμάνι του Πειραιά με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». 
      Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι στις έως τώρα συζητήσεις που έχουν γίνει στο υπουργείο Υποδομών με την ηγεσία της Αττικό Μετρό και της ΣΤΑΣΥ, έχει εξεταστεί το ενδεχόμενο αύξησης των δρομολογίων από και προς το αεροδρόμιο από δύο σε τρία την ώρα. Για να ευοδωθεί το σενάριο αυτό απαιτείται η προμήθεια έξι ή επτά νέων διρευματικών τρένων. 
      Κατά τις ίδιες πηγές, το κόστος για κάθε συρμό ανέρχεται σε 13 εκατομμύρια ευρώ. Οι τελικές αποφάσεις σε ό,τι αφορά την αγορά νέων τρένων θα ληφθούν αφού πρώτα εκπονηθούν οι σχετικές μελέτες. 
      Επέκταση του αμαξοστασίου του ΤΡΑΜ στο Ελληνικό
      Έως το τέλος Νοεμβρίου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί από την Αττικό Μετρό η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης για το έργο της επέκτασης του αμαξοστασίου του ΤΡΑΜ στο Ελληνικό. 
      Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, το έργο είναι απαραίτητο δεδομένου ότι εντός των επόμενων μηνών και αφού ολοκληρωθούν πρώτα οι απαραίτητες δοκιμές, θα ξεκινήσει η παραλαβή των περίπου 25 νέων συρμών του ΤΡΑΜ, οι οποίοι θα δρομολογηθούν στην επέκταση προς τον Πειραιά που είναι σχεδόν έτοιμη. 
      Για να ολοκληρωθούν τα τεύχη δημοπράτησης θα πρέπει να αποσαφηνιστεί σε ποιον φορέα ανήκει η έκταση στην οποία επιθυμεί η Αττικό Μετρό να επεκτείνει το υπάρχον αμαξοστάσιο. Αρχικά η έκταση είχε παραχωρηθεί στην Αττικό Μετρό από την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (ΚΕΔ), η οποία πλέον δεν υφίσταται. 
      Σύμφωνα με πληροφορίες, ο χώρος ανήκει στην Ελληνικό Α.Ε., οι μετοχές της οποίας θα μεταβιβαστούν στη Lamda Development όταν πληρωθεί η πρώτη δόση ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ. 
      Πηγές του economix αναφέρουν ότι το θέμα του αμαξοστασίου του ΤΡΑΜ θα συζητηθεί στην καθιερωμένη σύσκεψη για το Ελληνικό που πραγματοποιείται κάθε Τετάρτη υπό την εποπτεία του υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκου Παπαθανάση. Το έργο αναμένεται να έχει κόστος που θα κυμανθεί μεταξύ 10 και 15 εκατομμυρίων ευρώ.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.