Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Διδακτορική μανία στα ελληνικά ΑΕΙ


    Το διάβασμα ως υποσχόμενο αντίδοτο στην κρίση βλέπουν οι Ελληνες πτυχιούχοι, αφού τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία «μανία» διδακτορικών σπουδών στα πανεπιστημιακά ιδρύματα όλης της χώρας.

     

    Σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας Καθημερινή, οι λόγοι που οι νέοι στρέφονται στα διδακτορικά, είναι γιατί επιδιώκουν να εμπλουτίσουν το βιογραφικό τους, για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας εν μέσω κρίσης, αλλά και για το «χαρτζηλίκι» που εξασφαλίζει το πανεπιστήμιο στους διδακτορικούς υπότροφους.

     

    Υπολογίζεται ότι στην Ελλάδα υπάρχουν περισσότεροι από 31.000 διδάκτορες , ενώ ο πυρετός των διδακτορικών έχει εξαπλωθεί και στους καθηγητές των ελληνικών πανεπιστημίων, οι οποίοι οργανώνουν προγράμματα με δίδακτρα, προκειμένου να αντισταθμίσουν τις οικονομικές τους απώλειες.

     

    Οι μεταπτυχιακές σπουδές, χωρίζονται σε δύο κύκλους: Στα μεταπτυχιακά προγράμματα και στο εξειδικευμένο για κάθε φοιτητή διδακτορικό.

     

    Μεταπτυχιακά

    Τα περισσότερα μεταπτυχιακά προγράμματα, οργανώνονται σε ελληνικά ΑΕΙ και ΤΕΙ, ενώ το διάστημα 2014-2015 το υπουργείο Παιδείας χρηματοδοτεί συνολικά 230 μεταπτυχιακά προγράμματα, τα περισσότερα (47) από τα οποία είναι στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, ενώ ακολουθούν το ΑΠΘ με 42, το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Πανεπιστήμιο Πατρών με 29.

     

    Με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, τουλάχιστον 50.000 Ελληνες παρακολουθούν ή έχουν ολοκληρώσει μεταπτυχιακά προγράμματα την τελευταία 5ετία, δηλαδή περίπου 10.000 φοιτητές το χρόνο.

     

    Οι κυριότερες προτιμήσεις είναι τα μεταπτυχιακά στις Θετικές επιστήμες, ενώ ακολουθούν οι σπουδές πάνω σε οικονομικά αντικείμενα και οι τεχνολογικές επιστήμες.

     

    Παράλληλα, πολλοί Ελληνες έχουν παρακολουθήσει μεταπτυχιακά προγράμματα σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, με σκοπό να βρουν δουλειά στη συγκεκριμένη χώρα.

     

    Οπως αναφέρει μιλώντας στην Καθημερινή, ο Ανδρέας Νικολόπουλος, διευθυντής του μεταπτυχιακού στις διαπραγματεύσεις (DΙΝ) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, μεταπτυχιακή εξειδίκευση απαιτείται κυρίως σε σπουδές χαμηλής ζήτησης όπως οι ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες.

     

    Διδακτορικά

     

    Η εκπόνηση ενός διδακτορικού διαρκεί τουλάχιστον 3 χρόνια και με βάση τα στοιχεία του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, που παραθέτει η Καθημερινή, από το 1985 έχουν εκπονηθεί σε ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια 31.017 διδακτορικές διατριβές.

     

    Οι περισσότερες από αυτές (11.868) έχουν γίνει στον τομέα των επιστημών Υγείας, ενώ ακολουθούν οι Φυσικές Επιστήμες (5.726) και οι τομείς της Μηχανικής και Τεχνολογίας (4.636)

     

    Ωστόσο η μεγαλύτερη έκρηξη έγινε την τελευταία 15ετία: Από το 2000 έως το 2013 δόθηκαν 20.957 διδακτορικά και την πενταετία 2009-2015 άλλα 9.014 διδακτορικά.

     

    Πηγή: http://www.iefimerida.gr/news/186302/didaktoriki-mania-sta-ellinika-aei-giati-oi-ptyhioyhoi-erixan-sto-diavasma





    georgios_m

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    το  +1  απο εμένα, ήταν το πρώτο 8-)

     

    κάτι σαν τον χίτλερ που συνέχιζε να φτιάχνει υποβρύχια ενώ ο πόλεμος του ατλαντικού είχε χαθεί....

     

    δυστυχώς η αλλαγή αντικειμένου είναι δύσκολο για ελλάδα...

     

    όσοι γνωστοί μου άλλαξαν απο μηχανικοί αντικείμενο είναι προς τα οικονομικά....δουλεουν city τώρα

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Στα τελευταία ποστ, έχετε γίνει πραγματικά πολέμιοι...

    Ούτε αυτό είναι αντιμετώπιση όμως...Το να είσαι εφοδιασμένος, ξαναλέω, μόνο κακό δεν κάνει.

    Και οι σαρισοφόροι, στην προκειμένη περίπτωση, το μόνο...μεταπτυχιακό που χρειαζόταν ήταν να...γίνουν ελαφρύτεροι...άρα όχι λάθος η παραπάνω γνώση, αλλά λάθος η συγκεκριμένη επιλογή της γνώσης....

    Πάντα είναι θέμα ανθρώπου, και το κίνητρο που τον σπρώχνει να το κάνει...

    Αν το κάνει για το θεαθήναι και ως συλλογή τυπικού προσόντος, τότε ναι, είναι και αυτός ένας σαρισοφόρος του παραδείγματος του συναδέλφου...

    Αν όμως έχει ευρύτερες σκέψεις, τότε θα είναι προετοιμασμένος...για τους καλούς τους καιρούς (που θα έρθουν, απροσδιόριστο πότε, αλλά θα έρθουν..έτσι έχει δείξει η ιστορία)..Ή θα προσπαθήσει να φτιάξει αυτούς τους καλούς καιρούς (αυτό είναι ευθέως ανάλογο συνήθως και των υποχρεώσεων που έχει, εδώ οι κάπως νεότεροι συνάδελφοι έχουμε ένα bonus)...

    Όπως και να 'χει, μην τα κατηγοράτε τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά....

    Σκεφτείτε ότι και το δίπλωμα ή πτυχίο που έχουμε, σε σχέση με ένα απολυτήριο λυκείου, είναι ένα "μεταπτυχιακό και διδακτορικό"...Παλαιότερα έβρισκαν δουλειές, και καλές δουλειές, ακόμη και με ένα απολυτήριο...Εμείς όλοι όμως προχωρήσαμε στο κάτι αρκετά παραπάνω, με τις σπουδές μας...

    Πάντα είναι συναρτήσει του ανθρώπου που κάνει αυτές τις κινήσεις, και της γενικότερης φιλοσοφίας του...

    Τα μεταπτυχιακά κ τα διδακτορικά είναι εκεί και υπάρχουν...από εμάς....για εμάς...

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Θα συμφωνήσω και με nikoscivil   +1

     

    προσωπικά πριν την κρίση είχα ψάξει αντί για μεταπτυχιακό να πάω αυστρία-ελβετία να εκπαιδευτώ σε  αλπινιστή μηχανικό

     

    ήρθε η κρίση....ήρθαν τα παιδιά.......πήρε αναβολή το όλο

    Link to comment
    Share on other sites

    Η πραγματική παραγωγή, προϋποθέτει την ύπαρξη εξειδικευμένης γνώσης. Απλά τυγχάνει η χώρα να μην έχει πραγματική παραγωγή και ούτε πραγματικά να επιθυμεί να αποκτήσει. Οπότε εξειδικεύονται και φεύγουν.

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Π.χ. επενδύσαμε 5 χρόνια σε σπουδές. Δεν μας βγήκαν σε καλό. Άρα πάρε κι άλλα μεταπτυχιακά, διδακτορικά και πτυχία.

     

    Και πού αλλού μπορούσαμε ή μπορούμε να τα επενδύσουμε?

    Link to comment
    Share on other sites

    Το περίμενα οτι αυξάνονται τα διδακτορικά, έχω 2 φίλους μου που ο ένας είναι υποψήφιος διδάκτωρ στο ΕΜΠ και ο άλλος διδάκτορας στην ιατρική, και οι 2 κάτω των 30. Στο μέλλον θα επιδιώξω και εγώ να κάνω αν και δύσκολο, προς το παρόν ασχολούμαι με την συγγραφή διαφόρων ερευνών και εργασιών στο αντικείμενο που με ενδιαφέρει να ερευνώ και τις στέλνω σε επιστημονικά περιοδικά για δημοσίευση.

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.