Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Μέτωπο για τα επαγγελματικά δικαιώματα των Διπλωματούχων Μηχανικών


    «Ολόκληρο το πλαίσιο των απαράδεκτων μνημονιακών ρυθμίσεων για την Άσκηση Επαγγέλματος του Μηχανικού, με το οποίο επιχειρήθηκε η απορρύθμιση του Επαγγέλματος στην χώρα μας και η αποσύνδεση με τον πενταετή και αδιάσπαστο κύκλο σπουδών, πρέπει να ακυρωθεί εντελώς και να ξεκινήσει η διαβούλευση σε νέα βάση με το ΤΕΕ και την ακαδημαϊκή κοινότητα», επεσήμανε ο Α αντιπρόεδρος του ΤΕΕ και εκτελών χρέη Προέδρου, Θεόδωρος Σεραφίδης, μιλώντας σε ειδική σύσκεψη που συγκάλεσε κατ ́ εξουσιοδότηση της Δ.Ε. του ΤΕΕ η Β' Αντιπρόεδρος Αντωνία Μοροπούλου, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα απορρύθμισης της Παιδείας και του Επαγγέλματος του Μηχανικού.

     

    Στη σύσκεψη συμμετείχαν Πρόεδροι Επιστημονικών Συλλόγων Διπλωματούχων Μηχανικών, Κοσμήτορες Πολυτεχνικών Σχολών της χώρας, Πρόεδροι Τμημάτων των Πολυτεχνικών Σχολών, καθώς και μέλη των Επιστημονικών Επιτροπών Ειδικοτήτων του ΤΕΕ. Ο Θ. Σεραφίδης τόνισε πως θεωρείται ικανοποιητική η βούληση που εξέφρασε ο Υπουργός Παιδείας για την αναθεώρηση του μνημονιακού πλαισίου και ειδικότερα, η πρωτοβουλία για την αναγνώριση ως επιπέδου Master των διπλωμάτων των αποφοίτων Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών Σχολών που δικαιώνει ένα πάγιο και διαχρονικό αίτημα του ΤΕΕ και κατατάσσει αυτόματα τους Έλληνες Μηχανικούς αποφοίτους των Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών Σχολών στο 7ο επίπεδο της 8-βάθμιας κλίμακας του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

     

    Και υπογράμμισε πως «το ΤΕΕ, όπως πάντα, θα συμμετέχει δραστήρια και ενεργά στον εθνικό διάλογο και θα γνωμοδοτεί ως θεσμοθετημένος σύμβουλος της Πολιτείας αλλά και στον ευρωπαϊκό διάλογο αναδεικνύοντας τον κρίσιμο ρόλο των ελλήνων Μηχανικών στην ανάπτυξη, στην παραγωγική ανασυγκρότηση και στην κοινωνική συνοχή».

     

    ΟΜΙΛΙΑ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ Θ. ΣΕΡΑΦΙΔΗ

     

    Να ακυρωθούν οι μνημονιακές ρυθμίσεις για την Άσκηση Επαγγέλματος του Μηχανικού

    Αναλυτικά, η ομιλία του Α' αντιπροέδρου ΤΕΕ και εκτελούντος χρέη Προέδρου, Θεόδωρου Σεραφίδη, στην ειδική σύσκεψη, που συγκάλεσε κατ ́ εξουσιοδότηση της Δ.Ε. του ΤΕΕ η Β' Αντιπρόεδρος Αντωνία Μοροπούλου με τη συμμετοχή, Προέδρων Επιστημονικών Συλλόγων Διπλωματούχων Μηχανικών, Κοσμητόρων Πολυτεχνικών Σχολών της χώρας, Προέδρων Τμημάτων των Πολυτεχνικών Σχολών, καθώς και μέλη των Επιστημονικών Επιτροπών Ειδικοτήτων του ΤΕΕ έχει ως εξής:

     

    «Η σημερινή συνάντηση αποτελεί συνέχεια της μακρόχρονης και συνεπούς δραστηριοποίησης του ΤΕΕ σε εθνικό και διεθνές επίπεδο για την υπεράσπιση και προώθηση του Επαγγελματικού Πλαισίου Άσκησης του Μηχανικού με συγκεκριμένο ρυθμιστικό πλαίσιο. Το συγκεκριμένο ρυθμιστικό πλαίσιο αφορά στην πρόσβαση στο Επάγγελμα μετά από 5ετείς ακαδημαϊκές σπουδές, στην Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος, στις Ελάχιστες Αμοιβές, στον Κώδικας Δεοντολογίας, στα Πρότυπα και Προδιαγραφές κλπ, βεβαίως πάντα για την προστασία του Δημοσίου Συμφέροντος.

     

    Περισσότερο από ένα αιώνα, στην Ελλάδα από το 1930, σε άλλες κεντροευρωπαϊκές χώρες από το 1900 το Επάγγελμα του Μηχανικού υπόκειται σε σαφές ρυθμιστικό πλαίσιο με νομοθετικές προβλέψεις. Από την άλλη πλευρά στην ΕΕ η γραφειοκρατία και ορισμένα Κρατών-Μελών όπως η Βρετανία προωθούν την απορρύθμιση του επαγγέλματος του Μηχανικού. Ειδικά η Βρετανία ενώ αντιστρατεύεται πλήρως και δημόσια κάθε στρατηγική και πολιτική μέτρων και χρηματοδοτήσεων για την Ευρώπη της Ανάπτυξης και της Κοινωνικής Συνοχής, από την άλλη πλευρά εκβιάζει να εξάγει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες την «εθνική βιομηχανία» της με αμφιβόλου ποιότητας τίτλων σπουδών και αποφοίτων, εισάγοντας συστήματα μετέπειτα «πιστοποιήσεων» και αθροιζόμενων κρίκων συνεχιζόμενης κατάρτισης και εμπειρίας ως «δούρειος ίππος» για να χρίσει «μηχανικούς» χωρίς ποιοτικά και ποσοτικά επαρκή εκπαιδευτικά προαπαιτούμενα.

     

    Έτσι προωθούν την απορρύθμιση του επαγγέλματος ήδη από την πρώτη Γενική Οδηγία και στην συνέχεια με την μεταγενέστερη διάδοχο Κοινοτική Οδηγία 2005/36 και ακόμα περισσότερο στην συνέχεια και σήμερα υπάρχει αφόρητη πίεση στις εθνικές κυβερνήσεις για να δικαιολογήσουν και να δώσουν εξηγήσεις για τα «ρυθμιζόμενα επαγγέλματα» και αυτό του Μηχανικού τσουβαλιασμένου με άλλα 800 περίπου, ως «άσκηση διαφάνειας» για τα επαγγελματικά προσόντα στα Κράτη-Μέλη. Επίσης επιζητούν να επιβληθούν ποινές σε όσα Κράτη-Μέλη δυσχεραίνουν την πρόσβαση στο Επάγγελμα αποφοίτων από άλλες χώρες δηλαδή χαρακτηριστικά για την Ελλάδα και διευκολύνουν τους αποφοίτους των αγγλοσαξονικών πανεπιστημίων και αυτούς των Κολεγίων δια μέσου franchising και τους εγχώριους των ΤΕΙ που «αναβαθμίζουν» τους τίτλους τους σε αγγλοσαξονικά Πανεπιστήμια.

     

    Αγαπητοί συνάδελφοι, συνακόλουθα, όλοι οι συναφείς νόμοι που θεσμοθετήθηκαν στην χώρα μας στο πλαίσιο μνημονιακών δεσμεύσεων αποτελούν ακόμα περισσότερο όχι μόνον κακέκτυπα κατευθύνσεων και διοικητικών εγγράφων της γραφειοκρατίας της ΕΕ (γιατί πολλά από τα προαναφερθέντα δεν αποτελούν καν νομοθετικές προβλέψεις κατά το ισχύον κοινοτικό δίκαιο) αλλά και διαστρεβλώσεις και αυτών των κοινοτικών προβλέψεων καθόσον υιοθετήθηκαν άκριτα, χωρίς μελέτη, χωρίς προετοιμασία, χωρίς γνώση της διεθνούς εμπειρίας. Ακόμα, όπως όλοι γνωρίζετε δεν έγινε διαβούλευση με την ακαδημαϊκή κοινότητα και το ΤΕΕ και επιτρέψτε μου να υπογραμμίσω με καταφανή διάθεση εθελοδουλίας πού βέβαια ναρκοθετεί την ανάπτυξη και την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, γιατί υποβαθμίζει ραγδαία τα κύρια υποκείμενα της Ανάπτυξης τους «Έλληνες Μηχανικούς». Επίσης, ούτε καν ενσωματώθηκαν στις ελληνικές μνημονιακές ρυθμίσεις από το ίδιο το κοινοτικό δίκαιο οι προβλεπόμενες δικλείδες ασφαλείας σε διοικητικό και διαδικαστικό επίπεδο για τα νομοθετικά κατοχυρωμένα επαγγέλματα αναφορικά με την προστασία του δημοσίου συμφέροντος.

     

    Και βέβαια ούτε σε ευρωπαϊκό ούτε σε εθνικό επίπεδο επικεντρώθηκαν να αξιολογήσουν την διεθνή εμπειρία για την στροφή από το αγγλοσαξονικό σύστημα με τους δύο κύκλους σπουδών και σήμερα περισσότερους και τις κάθε λογής πιστοποιήσεις σε πενταετή κύκλο σπουδών και σύστημα εξετάσεων για την Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος Μηχανικού εκτός Ευρώπης. Βεβαίως ούτε επικεντρώθηκαν στην αξιολόγηση στις κεντροευρωπαϊκές χώρες και στις χώρες του ευρωπαϊκού νότου, όπου το νομοθετικά κατοχυρωμένο επάγγελμα ήταν εγκατεστημένο και ισχυρό με κυρίαρχο τον ρόλο των Επιμελητηρίων και των Φορέων των Μηχανικών.

     

    Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ) ανέλαβε αποτελεσματικές διεθνείς πρωτοβουλίες με τους ευρωπαϊκούς και άλλους εθνικούς φορείς των Μηχανικών για την υπεράσπιση του ρυθμιστικού πλασίου Άσκησης του Επαγγέλματος του Μηχανικού για την προστασία του δημοσίου συμφέροντος. Ενδεικτικά αναφέρονται:

     

    1. Η Συνάντηση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Επιμελητηρίων των Μηχανικών (ECEC-ΕΣΕΚ) και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Πολιτικών Μηχανικών (ECCE-ΕΚΚΕ) στην Αθήνα, Ιούλιος 2009, υπό την Προεδρία του Προέδρου του ΤΕΕ συν Γιάννη Αλαβάνου, όπου στο κοινό ανακοινωθέν υπογραμμίζεται μεταξύ άλλων ότι «η οικονομική κρίση πού οφείλεται ακριβώς στην απορρύθμιση της δημόσιας εποπτείας και ελέγχου στις αγορές, δεν πρέπει να μεταφερθεί με απορρύθμιση των επαγγελματικών προσόντων και της αγοράς εργασίας και οι Φορείς των Μηχανικών πρέπει να δραστηριοποιηθούν οργανωμένα και συντονισμένα για το ρυθμιστικό πλαίσιο για την άσκηση του Επαγγέλματος του Μηχανικού στην Ευρώπη».

     

    2. Η 6η Συνδιάσκεψη των Προέδρων των Ευρωπαϊκών Οργανισμών των Μηχανικών στην Αθήνα, Οκτώβριος 2013, όπου εκδόθηκε η Διακήρυξη των Αθηνών και μεταξύ πολλών άλλων καταληκτικά ζητείται από την ΕΕ και τις εθνικές κυβερνήσεις να σεβαστούν την πάνω από εκατό χρόνια νομοθεσία και εμπειρία των Κράτη-Μέλη για το Ρυθμιζόμενο Επάγγελμα του Μηχανικού για την κρίσιμη συμβολή του στην οικοδόμηση της Ευρώπης της Ανάπτυξης και της Κοινωνικής Συνοχής. Επίσης στην διακήρυξη αυτή προτείνονται και συγκεκριμένα θεσμικά και χρηματοδοτικά μέτρα και μέσα.

     

    3. Η τεκμηριωμένη και αποτελεσματική παρουσία αντιπροσωπείας του ΤΕΕ υπό τον Πρόεδρο του ΤΕΕ Χρ. Σπίρτζη στις Βρυξέλλες, Νοέμβριος 2014, στις διακρατικές συναντήσεις με εκπροσώπους της ΕΕ για το Ρυθμιστικό Πλαίσιο Άσκησης του Επαγγέλματος Πολιτικού Μηχανικού & Αρχιτέκτονα.

     

    Και βέβαια οι συνεχείς και διαχρονικές παρεμβάσεις του ΤΕΕ και των εκπροσώπων μας στους Διεθνείς Οργανισμούς. Συμπερασματικά: Ολόκληρο το πλαίσιο των απαράδεκτων μνημονιακών ρυθμίσεων για την Άσκηση Επαγγέλματος του Μηχανικού με το οποίο επιχειρήθηκε η απορρύθμιση του Επαγγέλματος στην χώρα μας και η αποσύνδεση με τον πενταετή και αδιάσπαστο κύκλο σπουδών πρέπει να ακυρωθεί εντελώς και να ξεκινήσει η διαβούλευση σε νέα βάση με το ΤΕΕ και την ακαδημαϊκή κοινότητα.

    Το ΤΕΕ έχει ήδη διατυπώσει το πλαίσιο αρχών με αποφάσεις των οργάνων του και η σημερινή συνάντηση αλλά και η μόνιμη συνεργασία μας μπορεί να συμβάλλει στην εξειδίκευσή του.

     

    Θεωρούμε ικανοποιητική την εκφρασθείσα βούληση του Υπουργού Παιδείας για την αναθεώρηση του μνημονιακού πλαισίου και χαιρετίζουμε την σημαντική πρωτοβουλία του για την επιτέλους αναγνώριση ως επιπέδου Master των διπλωμάτων των αποφοίτων Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών Σχολών, και δικαιώνει ένα πάγιο και διαχρονικό μας αίτημα, πού βέβαια κατατάσσει αυτόματα τους Έλληνες Μηχανικούς αποφοίτους των Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών Σχολών στο 7ο επίπεδο της 8-βάθμιας κλίμακας του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

     

    Το ΤΕΕ όπως πάντα θα συμμετέχει δραστήρια και ενεργά στον εθνικό διάλογο και θα γνωμοδοτεί ως θεσμοθετημένος σύμβουλος της Πολιτείας αλλά και στον ευρωπαϊκό διάλογο αναδεικνύοντας τον κρίσιμο ρόλο των Ελλήνων Μηχανικών στην Ανάπτυξη, στην Παραγωγική Ανασυγκρότηση και στην Κοινωνική Συνοχή».

     

    Πηγή: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/INFO_TEE/INFO_2015/04_15/NEWSLETTER20150423.pdf





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Δεν αναφέρομαι σε γενικές γνώσεις μαθηματικών αλλά στην ύπαρξη τομέα ειδίκευσης μαθηματικών.

     

    Νομίζω ότι ο μόνος λόγος που δε συνδιαγωνίζονται με τους "θετικούς" είναι η διάκριση των ρόλων. Διότι ούτε και κείνοι εξετάζονται σε πράγματα που έμαθαν στο πανεπιστήμιο. Και γι' αυτό το ζόρι των εξετάσεων οφείλεται στα κενά που έχουν οι υποψήφιοι από το σχολείο...

     

    Δυστυχώς το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αντιστοιχίζει το βαθμό εισαγωγής με την ευκολία διορισμού στο δημόσιο κι όχι με τη σημαντικότητα της επιστήμης που θα σπουδάσεις. Έτσι, όσο πιο εξεζητημένη είναι κάποια επιστήμη, τόσο πιο αδιάφοροι και ανεπαρκείς είναι οι φοιτητές.

    Εγώ θα έλεγα ότι αν κάποιος έχει επακολουθήσει κύκλο σπουδών ενεργειακού τότε έχει ειδίκευση σε αυτό το ζήτημα. Στα μαθηματικά δεν υπάρχει φυσικά κύκλος σπουδών στους ηλεκτρολόγους

     

    Στο πρόγραμμα σπουδών  των ηλεκτρολόγων ΕΜΠ βρίσκω στην σελ. 18 (http://www.ece.ntua.gr/images/stuff/odigos%20proptyxiakwn%20spoydwn%20SHMMY-2013-2014_.pdf)

     

    τους εξής κύκλους σπουδών

    1. Ηλεκτρονικής και Συστημάτων

    2.Πληροφορικής

    3. Επικοινωνιών

    4.Ενέργειας

     

    Στην Πάτρα οι ηλεκτρολόγοι έχουν σαν κύκλους σπουδών τους εξής;

    Συστημάτων & Αυτομάτου Ελέγχου

    Tηλεπικοινωνιών & Τεχνολογίας Πληροφορίας

    Συστημάτων Ηλεκτρικής Ενέργειας

    Ηλεκτρονικής & Υπολογιστών

     

    Στο Δημοκρίτειο υπάρχουν οι εξής κύκλοι σπουδών

    Ενεργειακού Ηλεκτρολόγου Μηχανικού

    Ηλεκτρονικού Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και Μηχανικού Υπολογιστών

    Τηλεπικοινωνιακού Ηλεκτρολόγου Μηχανικού

     

    Ενδεικτικά η  Σχολή των ηλεκτρολόγων ΕΜΠ είναι χωρισμένη σε 7 τομείς http://www.ece.ntua.gr/the-school/divisions#

    (τώρα παλιά σε άλλους). Ποτέ δεν υπήρχε τομέας μαθηματικών. Το μόνο που υπάρχει είναι οι ροές Μ και Φ τα μαθήματα των οποίων τα κάνουν κυρίως καθηγητές της ΣΕΜΦΕ. Αυτές οι ροές δεν έχουν υποχρεωτικά μαθήματα γιατί η παρακολούθηση τους δεν συνεισφέρει σε κανένα κύκλο σπουδών παρά  μόνο στον συνολικό αριθμό μαθημάτων.

     

    Τώρα για την δυσκολία στο ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών των φυσικών αυτό που είπα είναι ότι εξετάζονται και σε Βιολογία, Χημεία και Γεωλογία που δεν διδάχτηκαν στο Πανεπιστήμιο.  Το ότι το ζόρι τους οφείλεται στα κενά από το σχολείο εγώ θα το θεωρίσω κακοήθεια.

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Από τα επαγγελματικά δικαιώματα του 2015 φτάσαμε τι γινόταν στο ΕΑΠ με τους ραδιοηλεκτρολόγους και τα "ενδεικτικά" του 1946.   Αχ βαχ.

    Μήπως το γεγονός ότι τα ενδεικτικά του 1945 προσέδιδαν ΕΔ  μπορούμε να συνάγουμε ότι αυτό δεν είναι αδύνατο και σήμερα; Ότι δηλαδή και οι μεταπτυχιακές σπουδές μια χαρά μπορούν να συγκροτήσουν λόγο απόδοσης ΕΔ; Και μάλιστα σε τομέα/αντικείμενο που είναι ή επικαλύπτεται με αυτό των μηχανικών;

     

    Ακόμα και την χρυσή εποχή του 1930 /1940 της μεγαλειώδους ρύθμισης του επαγγέλματος του μηχανικού που ονειρεύονται ο κ, Σεραφίδης και πρόεδροι Επιστημονικών Συλλόγων Διπλωματούχων Μηχανικών, Κοσμήτορες Πολυτεχνικών Σχολών της χώρας, Πρόεδροι Τμημάτων των Πολυτεχνικών Σχολών η προσέγγιση της Πολιτεία ήταν πιο ελαστική από όσο διαμορφώθηκε στα τέλη του εικοστού αιώνα.

    Edited by bob mastoras
    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Σ' αυτή τη ροή Μ αναφερόμουν. Ίσως παρερμηνεύθηκαν τα λεγόμενά μου. Δεν είπα ότι όλοι οι ηλεκτρολόγοι έχουν καλύψει όλη την ύλη των μαθηματικών, αλλά ότι υπάρχουν κάποιοι ηλεκτρολόγοι που έχουν εξειδικευτεί στα μαθηματικά με την ίδια λογική που κάποιοι φυσικο/μαθηματικοί έχουν εξειδικευτεί σε τεχνολογίες ηλεκτρονικών και πληροφορικής αντίστοιχα. Εξ άλλου μιλάμε μόνο για τη διδασκαλία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

     

     

    Το ότι το ζόρι τους οφείλεται στα κενά από το σχολείο εγώ θα το θεωρίσω κακοήθεια.

     

    Το μαθησιακό επίπεδο στη χώρα μας είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Δε ξέρω τι συμβαίνει σε άλλες χώρες, αλλά από ότι διδάσκεται στα 12 έτη σχολικής εκπαίδευσης πολύ λίγα τελικά αφομοιώνονται. Και δίδονται πανεπιστημιακά πτυχία σε ανθρώπους που έχουν διαβάσει ελάχιστα και αγνοούν μέχρι και γνώσεις του δημοτικού.

    Link to comment
    Share on other sites

    Διασκεδαστικά τα νεούδια με τις πρόσφατες γνώσεις , αλλά που δεν έχουν μυρίσει ποτέ φρεσκοσκαμμένο χώμα και φρεσκοριγμένο μπετό . :mrgreen:

     

    Σεβαστέ μου συνάδελφε .....σε αυτό δεν εχω να ανταπαντήσω τίποτα και έχεις απόλυτο δίκαιο....

     

    Σαφώς δεν αναφέρομαι στην κατασκευαστική εμπειρία,αλλά μόνο στα της μελέτης.

     

    Για να σας φτάσουμε σε εμπειρία στην κατασκευή,θέλουμε πολλά ψωμιά ακόμα....

    Link to comment
    Share on other sites

    Ξέρεις ποιό είναι το πρόβλημα ?

     

    Ο Γιώργος έχει απόλυτο δίκιο γιά το χαμηλό επίπεδο της στοιχειώδους και μέσης εκπαίδευσης .

     

    Ολοι οι σημερινοί από 25-35 έχετε δίκιο που δεν μπορείτε να αποκτήσετε εμπειρία .

     

    Απλά το σχόλιο αφορούσε τις συνεχείς εξετάσεις σε κάποιους που προφανώς μετά από πολλά χρόνια έχουν επικεντρωθεί σε κάποιον τομέα και όχι σε όλους .

     

    Σε αυτούς δεν μπορείς να ζητήσεις εξετάσεις . Να μην μιλήσω ότι ακόμη και τα σύμβολα έχουν αλλάξει στους κανονισμούς από παλιά και προφανώς θέλουν εκπαίδευση , αν αποφασίσουν να ξανασχοληθούν με αυτά . Αλλά η εμπειρία τους θα τους βοηθήσει να κατανοήσουν , όσο και αν η ηλικία τους θα τους εμποδίσει να απομνημονεύσουν .

     

    Οσοι βέβαια αποφασίσουν να ασχοληθούν , αφού βλέπουν ότι δεν υπάρχει αντικείμενο εργασίας και ότι ο αριθμός των χρόνων που υπολλείπονται  γιά την σύνταξη , είναι πλέον μονοψήφιος . 

    Link to comment
    Share on other sites

    Βασ, οι εξετάσεις δε θα είναι απαραίτητα ακαδημαϊκές, μπορούν να ζητούνται και γνώσεις που απαιτούν κατασκευασική εμπειρία.

    Edited by georgios_m
    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    BAS αν αναφέρεσαι σε μένα, θεώρησα δεδομένο ότι η ζωή συνεχίζεται και πέρα από από εμάς. Οκ, οι παλαιοί έχουν μάθει σε άλλα συστήματα, οπότε θα τους βοηθήσουμε να πάρουν σύνταξη χωρίς να τους ζαλίζουμε τα @@, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα καταργήσουμε την εξέλιξη στο επάγγελμα γιατί κάποιοι δεν είναι σε θέση να παρακολουθήσουν τις αλλαγές στον κλάδο.

     

    Γιαν την αμορφωσιά: ο Σεραφίδης και ο Μπαλτάς αμόρφωτοι είναι και αυτοί. Και δεν φταίεει το ταπεινό ελληνικό σχολείο για την αμορφωσιά τους. Αν με πιάνεις βέβαια.

    Link to comment
    Share on other sites

    Επίσης, το αντικείμενο του πολ/μηχ δεν είναι μόνο τα μπετά, υπάρχουν ένα σωρό πράγματα να ασχοληθεί κανείς, οπότε το να μην έχει μυρίσει κανείς λάσπες και τσιμέντα δε τον καθιστά άχρηστο.

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.