Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Ένα ελληνικό χωριό «πρωταγωνιστεί» στη νέα διαφήμιση της Apple

    Sign in to follow this  

    Η νέα διαφήμιση της Apple για το iPhone 7 Plus έχει άρωμα… Ελλάδας. Το βίντεο αναρτήθηκε στο YouTube και η ιστορία εκτυλίσσεται σε ένα ελληνικό παραθαλάσσιο χωριό, όπου ένα νεαρό κορίτσι φτάνει για να επισκεφτεί τη γιαγιά της.

     

    Στη διαφήμιση με τον τίτλο «Take Mine», όπου οι ομιλίες είναι στα ελληνικά, η εγγονή φωτογραφίζει τη γιαγιά της. Ο ενθουσιασμός της γιαγιάς για τη φωτογραφία μεταδίδεται σε όλο το χωριό, το οποίο παίρνει σειρά και ποζάρει στο κινητό της. Και η νεαρή αρχίζει να φωτογραφίζει όλο το χωριό…

     

    Η διαφήμιση αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στην τηλεόραση κατά τη μετάδοση της απονομής των βραβείων «Χρυσές Σφαίρες».

     

    https://www.youtube.com/watch?v=r8mR33cp_Fk

     

    Η διαφήμιση έχει γυριστεί στη Μάνη (Λακωνία). Τα γυρίσματα έγιναν στο Οίτυλο, την Αρεόπολη, το Λιμένι, το Καραβοστάσι και στον Γερολιμένα.

     

    Πηγή: http://www.newsbeast.gr/technology/arthro/2528073/ena-elliniko-chorio-protagonisti-sti-nea-diafimisi-tis-apple


    Sign in to follow this  


    User Feedback




    Πολύ ωραίο βίντεο. Αφού δεν μπορούμε να αναδείξουμε εμείς τα μέρη μας το κάνει η Apple. Περιμένω την απάντηση της samy από κέντρο υλικού πολέμου με το note7 χαχαχαχα

     

     

    Sent from my iPhone 6s Plus using Tapatalk

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Πολύ ωραία. Ενδυματολογικές επιλογές και σκηνικό υπανάπτυκτης χώρας. Έτσι μας βλέπει ο δυτικός κόσμος. Εκεί θα φτάσουμε άλλωστε.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Γερολιμένας Ανατολικής Μάνης;Ωραία μέρη εκεί κάτω. Φέτος πήγα πρώτη φορά.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Αφού είμαστε καθυστερημένη χώρα με αφρικανικού-αραβικού τύπου θεσμούς και νοοτροπία. Προς τι τα ζόρια.

     

    Τουλάχιστον γλιτώνουμε την βαρβαρότητα του Καπιταλισμού, όπως οι πολυεθνικές τύπου Apple. Καλή είναι και η Ανατολή συνάδεφοι, σουβλάκι, τσίπουρο και Παΐσιος.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Για την ακρίβεια έχει σκηνές από το Οίτυλο, το νέο Οίτυλο και το Λιμένι στην μέσα Μάνη

    Edited by georgecv

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    @meremeti
    Έτσι είναι τα περισσότερα χωριά μας και θα πρέπει να είματε περήφανοι γι' αυτό.
    Αν εσένα ο παραδοσιακός τρόπος ζωής και η λαϊκή ενδυμασία σου φαίνονται υπανάπτυκτα είναι δικό σου πρόβλημα.

    Για μένα το βίντεο είναι όμορφο και κολακευτικό για τον τόπο που δείχνει. Γιατί όταν θες να διαφημίσεις ένα φωτογραφικό μηχάνημα ψάχνεις να βρεις και όμορφες εικόνες. Στην προκειμένη περίπτωση την Μάνη.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Πολύ ωραία. Ενδυματολογικές επιλογές και σκηνικό υπανάπτυκτης χώρας. Έτσι μας βλέπει ο δυτικός κόσμος. Εκεί θα φτάσουμε άλλωστε.

    Σε αυτό το υπανάπτυκτο οφείλεις τα μισά έσοδα του τουρισμού σου. Για να το βάζει η Apple στη διαφήμισή της σίγουρα δεν το έκανε για να μας υποτιμήσει αλλά ούτε για να μας διαφημίσει. Το έβαλε, γιατί το τοπίο αυτό είναι ήδη γνωστό και αγαπημένο σε εκ. τουρίστες παγκοσμίως.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Η σημειολογία του "δημιουργήματος" είναι κλασική

    Σε κάποιο "πρωτόγονο" χωριό, φτάνει η νέα λέξη της τεχνολογίας

    Και όλοι οι "πρωτόγονοι" εντυπωσιάζονται

    όπως ακριβώς εντυπωσιάζονταν οι ιθαγενείς από τις χάντρες και τα καθρεφτάκια

    και ακριβώς την ίδια χρησιμότητα έχει η συγκεκριμένη συσκευή (και παρόμοιες) σήμερα

    και  μεις εδώ (πιο προηγμένοι ιθαγενείς), ενθουσιαζόμαστε που το "δαγκωμένο μήλο" μας έκανε την τιμή... 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ξέρετε εάν το μήλο της apple, εκτός από φαγωμένο, είναι και σάπιο; Γιατί τότε κάνει διπλό κακό στην ελληνική επαρχία και τα αγροτικά προϊόντα της, επειδή αυτή η διαφήμιση συνειρμικά υποδηλώνει ότι εκτός ότι τους κλέβουμε στο ζύγι, τους πουλάμε και κακής ποιότητας προϊόν.

    Θεωρώ ότι η τουριστική αστυνομία, το υπουργείο αγροτικής ανάπτυξης και το ΥΠ.ΕΞ. πρέπει να επιληφθούν επί αυτής της κακόβουλης ενέργειας.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Έναν ολοκληρωμένο «Σεισμοτεκτονικό Άτλαντα της Ελλάδας», που θα αποτελέσει το υπόβαθρο για τη ρεαλιστική εκτίμηση του σεισμικού κινδύνου σε όλη την επικράτεια της χώρας, ετοιμάζουν πρώτη φορά έλληνες γεωεπιστήμονες.
      Στόχος τους είναι η αποτύπωση του δυναμικού της εδαφικής παραμόρφωσης στον ελλαδικό χώρο, ενημερωμένου με τα νεότερα στοιχεία.
      Η «Σεισμοτεκτονική» αποσκοπεί στη συσχέτιση των σεισμών, των ενεργών ρηγμάτων και της παραμόρφωσης του φλοιού της Γης, συμβάλλοντας έτσι στην εκτίμηση της σεισμικής επικινδυνότητας και συνακόλουθα του σεισμικού κινδύνου.
      Ο πρώτος «Σεισμοτεκτονικός Χάρτης της Ελλάδας» είχε εκδοθεί από το Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ) το 1989, συνδυάζοντας τεκτονική γεωλογία και σεισμικότητα σε κλίμακα 1:500.000.

      «Έκτοτε όμως», όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο συντονιστής του έργου, Ιωάννης Κασσάρας, επίκουρος καθηγητής του Τομέα Γεωφυσικής – Γεωθερμίας του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών, «αλματώδης πρόοδος των γεωεπιστημών έχει επέλθει, τόσο διεθνώς όσο και σε εθνικό επίπεδο, δεδομένης της ανάπτυξης της ψηφιακής τεχνολογίας, των δορυφορικών εφαρμογών, των πιο εξελιγμένων μεθοδολογιών, ενός πλήθους υπολογιστικών εργαλείων, καθώς και της διαθεσιμότητας μεγάλου όγκου και υψηλής ευκρίνειας ενόργανων παρατηρήσεων».
      Επιπλέον, όπως αναφέρει, διάφορα φυσικά φαινόμενα, όπως οι σεισμοί της Κοζάνης (1995), της Αθήνας (1999) και της Ανδραβίδας (2008), καθώς και η περαιτέρω έρευνα σε φαινομενικά ασεισμικές περιοχές (π.χ., Έβρος), «ανέδειξαν περιοχές αυξημένης σεισμικής επικινδυνότητας, οι οποίες δεν ήσαν γνωστές στο πρόσφατο παρελθόν, ενώ νέες υποδομές ζωτικής σημασίας έχουν κατασκευαστεί και άλλες βρίσκονται υπό κατασκευή ή σχεδιάζονται βάσει γενικών εκτιμήσεων σεισμικής επικινδυνότητας της προηγούμενης 15ετίας».
      Ο υπό δημιουργία «Σεισμοτεκτονικός Άτλας της Ελλάδας» είναι μια εφαρμογή χωρικής αποτύπωσης του δυναμικού της εδαφικής παραμόρφωσης στον ελλαδικό χώρο, που ενσωματώνει μεθοδολογίες αιχμής, σύγχρονα και αξιόπιστα γεωχωρικά δεδομένα.
      Για την κατασκευή του Άτλαντα συνδυάζονται τα πλέον πρόσφατα γεωλογικά, τεκτονικά, σεισμολογικά, γεωφυσικά και γεωδαιτικά στοιχεία, τα οποία προβάλλονται σε υπόβαθρα, που περιλαμβάνουν δορυφορικές εικόνες του τοπογραφικού ανάγλυφου, πολιτικούς χάρτες, καθώς και χάρτες κρίσιμων υποδομών.
      Τα γεωχωρικά δεδομένα προέρχονται από προσωπικά αρχεία των μελών της ερευνητικής ομάδας, διεθνείς οργανισμούς και βάσεις δεδομένων, επιστημονικά πρακτορεία και δημοσιεύσεις σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά.
      «Κύριος άξονας της προσπάθειας είναι η ομογενοποίηση και η αυστηρή αξιολόγηση των δεδομένων αυτών. Όλα τα παραπάνω αποτελούν την καινοτομία του εγχειρήματος» λέει ο κ. Κασσάρας.
      Η χαρτογραφική αποτύπωση των στοιχείων γίνεται μέσω ελεύθερου λογισμικού (QGIS, GMT) και συνδρομητικού (ArcGIS, WebGIS).
      Για την επεξεργασία των μεγάλου όγκου των ανυσματικών δεδομένων χρησιμοποιούνται τα λογισμικά MATLAB και ObsPy.
      Η γενική κλίμακα του Άτλαντα είναι 1:500.000, ενώ υπάρχει η δυνατότητα εστίασης σε υπο-περιοχές βάσει της λεπτομέρειας που παρέχουν τα γεωχωρικά δεδομένα, τα οποία προβάλλονται ως ξεχωριστά θεματικά επίπεδα.
      «Ο νέος Άτλας θα είναι πρακτικά χρήσιμος σε γεωεπιστήμονες, πολιτικούς μηχανικούς και φορείς της πολιτείας που είναι επιφορτισμένοι με την ασφάλεια των υποδομών και την αντιμετώπιση και διαχείριση των σεισμικών καταστροφών και κρίσεων» τονίζει ο κ. Κασσάρας.
      Μελλοντικός στόχος των επιστημόνων είναι η δημιουργία απλουστευμένων εκπαιδευτικών εκδόσεων, προσιτών σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φοιτητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και σε απλούς πολίτες.
      Ο Άτλας είναι μια δυναμική επιστημονική δράση, δηλαδή απαιτείται η συνεχής ανανέωση και αναθεώρηση της βάσης δεδομένων από την ερευνητική ομάδα.
      Ο φορέας υλοποίησης του εγχειρήματος είναι ο Τομέας Γεωφυσικής – Γεωθερμίας του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ.
      Η πρώτη έκδοση του Άτλαντα (v1.0) θα παρουσιαστεί στο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Γεωφυσικής Ένωσης (EGU) το Μάιο του 2020.
      Την ερευνητική ομάδα, πλην του κυρίου Κασσάρα, απαρτίζουν οι Παναγιώτης Παπαδημητρίου (καθηγητής ΕΚΠΑ και διευθυντής Τομέα Γεωφυσικής – Γεωθερμίας), Ανδρέας Τζάνης (αναπληρωτής καθηγητής Τομέα Γεωφυσικής – Γεωθερμίας ΕΚΠΑ), Βασιλική Κουσκουνά (αναπληρώτρια καθηγήτρια Τομέα Γεωφυσικής – Γεωθερμίας ΕΚΠΑ), Αθανάσιος Γκανάς (διευθυντής ερευνών Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών), Βασίλειος Καπετανίδης (δρ σεισμολόγος), Ανδρέας Καρακωνσταντής (δρ σεισμολόγος), Σωτήριος Βαλκανιώτης (δρ γεωλόγος), Στυλιανός Χάιλας (γεωφυσικός) και Χρυσάνθη Κοσμά (φυσικός).
      (Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ – ΜΠΕ)

      View full είδηση
    • By Engineer
      Έναν ολοκληρωμένο «Σεισμοτεκτονικό Άτλαντα της Ελλάδας», που θα αποτελέσει το υπόβαθρο για τη ρεαλιστική εκτίμηση του σεισμικού κινδύνου σε όλη την επικράτεια της χώρας, ετοιμάζουν πρώτη φορά έλληνες γεωεπιστήμονες.
      Στόχος τους είναι η αποτύπωση του δυναμικού της εδαφικής παραμόρφωσης στον ελλαδικό χώρο, ενημερωμένου με τα νεότερα στοιχεία.
      Η «Σεισμοτεκτονική» αποσκοπεί στη συσχέτιση των σεισμών, των ενεργών ρηγμάτων και της παραμόρφωσης του φλοιού της Γης, συμβάλλοντας έτσι στην εκτίμηση της σεισμικής επικινδυνότητας και συνακόλουθα του σεισμικού κινδύνου.
      Ο πρώτος «Σεισμοτεκτονικός Χάρτης της Ελλάδας» είχε εκδοθεί από το Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ) το 1989, συνδυάζοντας τεκτονική γεωλογία και σεισμικότητα σε κλίμακα 1:500.000.

      «Έκτοτε όμως», όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο συντονιστής του έργου, Ιωάννης Κασσάρας, επίκουρος καθηγητής του Τομέα Γεωφυσικής – Γεωθερμίας του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών, «αλματώδης πρόοδος των γεωεπιστημών έχει επέλθει, τόσο διεθνώς όσο και σε εθνικό επίπεδο, δεδομένης της ανάπτυξης της ψηφιακής τεχνολογίας, των δορυφορικών εφαρμογών, των πιο εξελιγμένων μεθοδολογιών, ενός πλήθους υπολογιστικών εργαλείων, καθώς και της διαθεσιμότητας μεγάλου όγκου και υψηλής ευκρίνειας ενόργανων παρατηρήσεων».
      Επιπλέον, όπως αναφέρει, διάφορα φυσικά φαινόμενα, όπως οι σεισμοί της Κοζάνης (1995), της Αθήνας (1999) και της Ανδραβίδας (2008), καθώς και η περαιτέρω έρευνα σε φαινομενικά ασεισμικές περιοχές (π.χ., Έβρος), «ανέδειξαν περιοχές αυξημένης σεισμικής επικινδυνότητας, οι οποίες δεν ήσαν γνωστές στο πρόσφατο παρελθόν, ενώ νέες υποδομές ζωτικής σημασίας έχουν κατασκευαστεί και άλλες βρίσκονται υπό κατασκευή ή σχεδιάζονται βάσει γενικών εκτιμήσεων σεισμικής επικινδυνότητας της προηγούμενης 15ετίας».
      Ο υπό δημιουργία «Σεισμοτεκτονικός Άτλας της Ελλάδας» είναι μια εφαρμογή χωρικής αποτύπωσης του δυναμικού της εδαφικής παραμόρφωσης στον ελλαδικό χώρο, που ενσωματώνει μεθοδολογίες αιχμής, σύγχρονα και αξιόπιστα γεωχωρικά δεδομένα.
      Για την κατασκευή του Άτλαντα συνδυάζονται τα πλέον πρόσφατα γεωλογικά, τεκτονικά, σεισμολογικά, γεωφυσικά και γεωδαιτικά στοιχεία, τα οποία προβάλλονται σε υπόβαθρα, που περιλαμβάνουν δορυφορικές εικόνες του τοπογραφικού ανάγλυφου, πολιτικούς χάρτες, καθώς και χάρτες κρίσιμων υποδομών.
      Τα γεωχωρικά δεδομένα προέρχονται από προσωπικά αρχεία των μελών της ερευνητικής ομάδας, διεθνείς οργανισμούς και βάσεις δεδομένων, επιστημονικά πρακτορεία και δημοσιεύσεις σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά.
      «Κύριος άξονας της προσπάθειας είναι η ομογενοποίηση και η αυστηρή αξιολόγηση των δεδομένων αυτών. Όλα τα παραπάνω αποτελούν την καινοτομία του εγχειρήματος» λέει ο κ. Κασσάρας.
      Η χαρτογραφική αποτύπωση των στοιχείων γίνεται μέσω ελεύθερου λογισμικού (QGIS, GMT) και συνδρομητικού (ArcGIS, WebGIS).
      Για την επεξεργασία των μεγάλου όγκου των ανυσματικών δεδομένων χρησιμοποιούνται τα λογισμικά MATLAB και ObsPy.
      Η γενική κλίμακα του Άτλαντα είναι 1:500.000, ενώ υπάρχει η δυνατότητα εστίασης σε υπο-περιοχές βάσει της λεπτομέρειας που παρέχουν τα γεωχωρικά δεδομένα, τα οποία προβάλλονται ως ξεχωριστά θεματικά επίπεδα.
      «Ο νέος Άτλας θα είναι πρακτικά χρήσιμος σε γεωεπιστήμονες, πολιτικούς μηχανικούς και φορείς της πολιτείας που είναι επιφορτισμένοι με την ασφάλεια των υποδομών και την αντιμετώπιση και διαχείριση των σεισμικών καταστροφών και κρίσεων» τονίζει ο κ. Κασσάρας.
      Μελλοντικός στόχος των επιστημόνων είναι η δημιουργία απλουστευμένων εκπαιδευτικών εκδόσεων, προσιτών σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φοιτητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και σε απλούς πολίτες.
      Ο Άτλας είναι μια δυναμική επιστημονική δράση, δηλαδή απαιτείται η συνεχής ανανέωση και αναθεώρηση της βάσης δεδομένων από την ερευνητική ομάδα.
      Ο φορέας υλοποίησης του εγχειρήματος είναι ο Τομέας Γεωφυσικής – Γεωθερμίας του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ.
      Η πρώτη έκδοση του Άτλαντα (v1.0) θα παρουσιαστεί στο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Γεωφυσικής Ένωσης (EGU) το Μάιο του 2020.
      Την ερευνητική ομάδα, πλην του κυρίου Κασσάρα, απαρτίζουν οι Παναγιώτης Παπαδημητρίου (καθηγητής ΕΚΠΑ και διευθυντής Τομέα Γεωφυσικής – Γεωθερμίας), Ανδρέας Τζάνης (αναπληρωτής καθηγητής Τομέα Γεωφυσικής – Γεωθερμίας ΕΚΠΑ), Βασιλική Κουσκουνά (αναπληρώτρια καθηγήτρια Τομέα Γεωφυσικής – Γεωθερμίας ΕΚΠΑ), Αθανάσιος Γκανάς (διευθυντής ερευνών Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών), Βασίλειος Καπετανίδης (δρ σεισμολόγος), Ανδρέας Καρακωνσταντής (δρ σεισμολόγος), Σωτήριος Βαλκανιώτης (δρ γεωλόγος), Στυλιανός Χάιλας (γεωφυσικός) και Χρυσάνθη Κοσμά (φυσικός).
      (Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ – ΜΠΕ)
    • By Engineer
      "Ακμάζει ο τουρισμός της Ελλάδας", τιτλοφορεί σημερινή, εκτενή ανταπόκρισή της από την Αθήνα η αυστριακή εφημερίδα Wiener Zeitung, σημειώνοντας στον υπότιτλο ότι "ο ελληνικός τουριστικός κλάδος πετυχαίνει το ένα μετά το άλλο τα ρεκόρ και μετά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2019 είναι σίγουρο ότι θα πρόκειται για την καλύτερη χρονιά όλων των εποχών".
      Εισαγωγικά παρατίθενται πρόσφατα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, σύμφωνα με τα οποία μέσα στους εννέα πρώτους μήνες εφέτος το ύψος των εσόδων από τον τουρισμό έφθασε τα 16,08 δισ. ευρώ και παρατηρητές αναμένουν πως μέχρι το τέλος της χρονιάς θα φθάσει ή και θα ξεπεράσει τα 17 δισ., έναντι των 16,1 δισ. το 2018.
      "Πρόκειται για συνεχή αύξηση στον τομέα του τουρισμού στην Ελλάδα για έβδομη συνεχή χρονιά και αυτό με μεγάλη δυναμική, καθώς το 2012 είχαν βρεθεί στην Ελλάδα, που έχει πληθυσμό 10,7 εκατ. κατοίκους, 15,52 εκατ. τουρίστες από το εξωτερικό - χωρίς εκείνους από κρουαζιέρες - ενώ το 2018 ο αριθμός τους ανήλθε στα 30,1 εκατ.".
      Όπως επισημαίνεται στην ανταπόκριση, ανεξάρτητα από το εάν είναι οι αρχαιολογικοί χώροι, το καλό φαγητό ή η ασφάλεια, οι Αυστριακοί έχουν ανακαλύψει εδώ και πολύ καιρό την Ελλάδα ως προορισμό για τις διακοπές τους και μέσα στο 2018 έφθασαν στην Ελλάδα ακριβώς 520.814 Αυστριακοί, στους οποίους φαίνεται να άρεσε ιδιαίτερα, καθότι παρέμειναν κατά μέσο όρο για 8,7 ημέρες, κατά 1,2 ημέρες περισσότερο από ότι ο μέσος ξένος τουρίστας.
      Επιπλέον, οι Αυστριακοί ξόδεψαν στην Ελλάδα κατά μέσο όρο 698 ευρώ, ποσό που είναι κατά 34% μεγαλύτερο από εκείνο όλων των υπόλοιπων τουριστών, οι οποίοι ξοδεύουν κατά μέσο όρο 520 ευρώ.
      Τα μεγαλύτερα έσοδα προέρχονταν το 2018 από τουρίστες από χώρες της Ευρωζώνης, σε ποσοστό 45% του συνόλου, με τη "μερίδα του λέοντος" να έχουν οι Γερμανοί τουρίστες σε ποσοστό 18,9%, ενώ σε ποσοστό 25% τα έσοδα προέρχονταν από τουρίστες από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά εκτός Ευρωζώνης, και σε ποσοστό 30% από τις υπόλοιπες χώρες.
      Η εφημερίδα υπογραμμίζει το γεγονός ότι ο τουρισμός, που, όπως σημειώνει, παραδοσιακά αποτελεί έναν πυλώνα ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερη σημασία για την εθνική οικονομία, καθότι αντιπροσωπεύει ήδη το 30,9% του ελληνικού ΑΕΠ και το 25,9% του συνόλου των απασχολούμενων το 2018, με τα ανάλογα στοιχεία του 2012 να βρίσκονται αντίστοιχα, μόνον στο 16,4% του ΑΕΠ και στο 18,3% της απασχόλησης.
      Στην ανταπόκριση επισημαίνεται επίσης, ο διπλασιασμός των τουριστών στην Αθήνα μεταξύ 2012 και 2018, από 2,5 εκατ. σε 5,7 εκατ. και τονίζεται ο κεντρικός ρόλος του αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος" στην τόσο θεαματική ανάκαμψη της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας.
      Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, η προσφορά σε πτήσεις έχει διευρυνθεί μαζικά και με δρομολόγια χαμηλού κόστους που έχουν αντίκτυπο στους αριθμούς των αφίξεων, οι οποίες από τα 2,6 εκατ. ξένους τουρίστες το 2012, έφθασαν τα 8,1 εκατ. το 2018, αριθμός που θα είναι πολύ μεγαλύτερος, όχι μόνον εφέτος, και ήδη κατασκευάζονται νέα τερματικά επιβατών.

      View full είδηση
    • By Engineer
      "Ακμάζει ο τουρισμός της Ελλάδας", τιτλοφορεί σημερινή, εκτενή ανταπόκρισή της από την Αθήνα η αυστριακή εφημερίδα Wiener Zeitung, σημειώνοντας στον υπότιτλο ότι "ο ελληνικός τουριστικός κλάδος πετυχαίνει το ένα μετά το άλλο τα ρεκόρ και μετά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2019 είναι σίγουρο ότι θα πρόκειται για την καλύτερη χρονιά όλων των εποχών".
      Εισαγωγικά παρατίθενται πρόσφατα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, σύμφωνα με τα οποία μέσα στους εννέα πρώτους μήνες εφέτος το ύψος των εσόδων από τον τουρισμό έφθασε τα 16,08 δισ. ευρώ και παρατηρητές αναμένουν πως μέχρι το τέλος της χρονιάς θα φθάσει ή και θα ξεπεράσει τα 17 δισ., έναντι των 16,1 δισ. το 2018.
      "Πρόκειται για συνεχή αύξηση στον τομέα του τουρισμού στην Ελλάδα για έβδομη συνεχή χρονιά και αυτό με μεγάλη δυναμική, καθώς το 2012 είχαν βρεθεί στην Ελλάδα, που έχει πληθυσμό 10,7 εκατ. κατοίκους, 15,52 εκατ. τουρίστες από το εξωτερικό - χωρίς εκείνους από κρουαζιέρες - ενώ το 2018 ο αριθμός τους ανήλθε στα 30,1 εκατ.".
      Όπως επισημαίνεται στην ανταπόκριση, ανεξάρτητα από το εάν είναι οι αρχαιολογικοί χώροι, το καλό φαγητό ή η ασφάλεια, οι Αυστριακοί έχουν ανακαλύψει εδώ και πολύ καιρό την Ελλάδα ως προορισμό για τις διακοπές τους και μέσα στο 2018 έφθασαν στην Ελλάδα ακριβώς 520.814 Αυστριακοί, στους οποίους φαίνεται να άρεσε ιδιαίτερα, καθότι παρέμειναν κατά μέσο όρο για 8,7 ημέρες, κατά 1,2 ημέρες περισσότερο από ότι ο μέσος ξένος τουρίστας.
      Επιπλέον, οι Αυστριακοί ξόδεψαν στην Ελλάδα κατά μέσο όρο 698 ευρώ, ποσό που είναι κατά 34% μεγαλύτερο από εκείνο όλων των υπόλοιπων τουριστών, οι οποίοι ξοδεύουν κατά μέσο όρο 520 ευρώ.
      Τα μεγαλύτερα έσοδα προέρχονταν το 2018 από τουρίστες από χώρες της Ευρωζώνης, σε ποσοστό 45% του συνόλου, με τη "μερίδα του λέοντος" να έχουν οι Γερμανοί τουρίστες σε ποσοστό 18,9%, ενώ σε ποσοστό 25% τα έσοδα προέρχονταν από τουρίστες από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά εκτός Ευρωζώνης, και σε ποσοστό 30% από τις υπόλοιπες χώρες.
      Η εφημερίδα υπογραμμίζει το γεγονός ότι ο τουρισμός, που, όπως σημειώνει, παραδοσιακά αποτελεί έναν πυλώνα ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερη σημασία για την εθνική οικονομία, καθότι αντιπροσωπεύει ήδη το 30,9% του ελληνικού ΑΕΠ και το 25,9% του συνόλου των απασχολούμενων το 2018, με τα ανάλογα στοιχεία του 2012 να βρίσκονται αντίστοιχα, μόνον στο 16,4% του ΑΕΠ και στο 18,3% της απασχόλησης.
      Στην ανταπόκριση επισημαίνεται επίσης, ο διπλασιασμός των τουριστών στην Αθήνα μεταξύ 2012 και 2018, από 2,5 εκατ. σε 5,7 εκατ. και τονίζεται ο κεντρικός ρόλος του αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος" στην τόσο θεαματική ανάκαμψη της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας.
      Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, η προσφορά σε πτήσεις έχει διευρυνθεί μαζικά και με δρομολόγια χαμηλού κόστους που έχουν αντίκτυπο στους αριθμούς των αφίξεων, οι οποίες από τα 2,6 εκατ. ξένους τουρίστες το 2012, έφθασαν τα 8,1 εκατ. το 2018, αριθμός που θα είναι πολύ μεγαλύτερος, όχι μόνον εφέτος, και ήδη κατασκευάζονται νέα τερματικά επιβατών.
    • By Engineer
      "Διέρχεστε με δική σας ευθύνη”. Το μήνυμα αυτό θα μπορούσε να τοποθετηθεί σε περίπου 7.000 γέφυρες, σε όλη την Ελλάδα, των οποίων την κατάσταση- τις πιθανές φθορές και το βαθμό τρωτότητας- δεν έχει εκτιμήσει ποτέ η ελληνική πολιτεία. Ο αριθμός αυτός θα αυξανόταν σε 10.000, εάν δεν είχε προχωρήσει η παραχώρηση της Αττικής Οδού, όπως και των μεγάλων εθνικών οδών (Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Αυτοκ. Αιγαίου, Ε-65, Μορέας). Αυτό προκύπτει από απάντηση της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών (ΔΟΥ) του αρμόδιου υπουργείου σε κοινοβουλευτική ερώτηση, βάσει της οποίας και η Εγνατία Οδός εξαιρείται από την λίστα των αυτοκινητοδρόμων με γέφυρες δυνητικά επικίνδυνες.
      Γιατί δεν έχουν ελεγχθεί
      Όπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο της ΔΟΥ, στη χώρα μας δεν υπάρχει έως σήμερα Μητρώο Γεφυρών, δηλαδή κάποια συστηματική καταγραφή του συνόλου των γεφυρών, σε πανελλαδική κλίμακα, με ταυτοποίηση αυτών σε ένα γενικό κοινό κωδικοποιημένο σύστημα (με τη μορφή μιας ενιαίας ψηφιακής βάσης δεδομένων). Και κυρίως, "δεν έχει εκτιμηθεί η κατάσταση στην οποία βρίσκεται κάθε μία από αυτές από άποψη φθορών, δεδομένου ότι δεν υπάρχει έως τώρα ένα ενιαίο σύστημα επιθεώρησής τους, με ταυτόχρονη εκτίμηση της τρωτότητας του φέροντα οργανισμού τους”.
      Τα παραπάνω δεν ισχύουν για τους οδικούς άξονες που έχουν παραχωρηθεί, την Αττική και την Εγνατία Οδό. Να σημειωθεί ότι ορισμένες από τις γέφυρες του αυτοκινητοδρόμου, σύμφωνα με παλαιότερη έκθεση της Κομισιόν για την μεταμνημονιακή εποπτεία της Ελλάδας, είναι "δυνητικά επικίνδυνες, αν και δεν έχει υπάρξει εμφανής αλλαγή” στην κατάστασή τους. Ωστόσο, κατά τους επαΐοντες, ο χαρακτηρισμός αυτός δεν συνεπάγεται την ύπαρξη ισχυρών πιθανότητες κατάρρευσης κάποιας από τις γέφυρες της Εγνατίας, αλλά αποτελεί περισσότερο μία κατηγοριοποίηση, βάσει διεθνών προδιαγραφών.  Υπολογίζεται ότι σε Εγνατία και Αττική Οδό, όπως και στους αυτοκινητοδρόμους παραχώρησης υπάρχουν συνολικά 4.000 γέφυρες για τις οποίες όμως, υπάρχει μηχανισμός παρακολούθησης.
      Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με το έγγραφο της υπηρεσίας του υπουργείου Υποδομών, το... βάρος πέφτει στις 6.000 γέφυρες που έχουν άνοιγμα μεγαλύτερο από 6 μέτρα και βρίσκονται στα τμήματα των παλαιών, νέων εθνικών οδών, όπως και των δρόμων του επαρχιακού και δημοτικού δικτύου. Σε αυτές προστίθενται 1.000 σιδηροδρομικές γέφυρες, με άνοιγμα μεγαλύτερο από 4 μέτρα.
      Στα αζήτητα τα εγχειρίδια αυτοψίας και αξιολόγησης
      Όπως επισημαίνει η ΔΟΥ, στο παρελθόν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνέταξε και ενέκρινε Εγχειρίδια Αυτοψίας και Αξιολόγησης Γεφυρών, τα οποία είχαν σκοπό την καθοδήγηση των επιθεωρητών του δημοσίου κατά τις αυτοψίες υφισταμένων γεφυρών και την υποβοήθησή αυτών στην αξιολόγηση και στη βαθμολόγησή τους. Τα συγκεκριμένα εγχειρίδια διανεμήθηκαν προς χρήση στις Τεχνικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και στις Τεχνικές Υπηρεσίες των Περιφερειών της Ελλάδας. Ωστόσο, ελάχιστα αξιοποιηθήκαν, λόγω της ανυπαρξίας θεσμικού πλαισίου υποχρεωτικής επιθεώρησης και συντήρησης, "σε συνδυασμό με την έλλειψη επαρκούς εμπειρίας των στελεχών τους στα εξειδικευμένα θέματα επιθεώρησης, καταγραφής βλαβών και αξιολόγησης υφιστάμενης κατάστασης γεφυρών”.
      Η Διοικητική Αρχή Γεφυρών
      Όπως αναφέρει το υπουργείο, μετά και την κατάρρευση γεφυρών σε Ελλάδα και εξωτερικό, καθίσταται αναγκαία η άμεση καταγραφή, συστηματική επιθεώρηση και συντήρησή τους. Προς την κατεύθυνση αυτή, το Υποδομών προχωράει στη θεσμοθέτηση της Διοικητικής Αρχής Γεφυρών (ΔΑΓ), η οποία θα διασφαλίζει τις διαδικασίες και θα ελέγχει την τήρηση ενιαίου εθνικού θεσμικού πλαισίου για την καταγραφή, επιθεώρηση, αξιολόγηση και συντήρηση όλων των γεφυρών (οδικών σιδηροδρομικών καθώς και πεζογεφυρών).
      Ως εκ τούτου, προκύπτει η ανάγκη σύνταξης "Κανονισμού Επιθεώρησης και Συντήρησης Γεφυρών (Κ.Ε.ΣΥ.ΓΕ.)", ο οποίος είναι απαραίτητος για τον καθορισμό τού θεσμικού πλαισίου, που θα τηρείται από όλους τους αρμόδιους δημόσιους και ιδιωτικούς Φορείς, υπεύθυνους για τη Διαχείριση των Γεφυρών (Βαθμίδες Αποκεντρωμένης Διοίκησης Παραχωρησιούχοι, κλπ) και θα ελέγχεται από τη ΔΑΓ.
      Αυτή τη στιγμή, συντάσσεται ο κανονισμός επιθεώρησης και συντήρησης γεφυρών, που αποτελεί προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία της υπό σύσταση διοικητικής αρχής γεφυρών. Μεταξύ άλλων, ο εν λόγω κανονισμός θα περιλαμβάνει το μητρώο γεφυρών, ένα λογισμικό, που έχει υλοποιηθεί, και επιτρέπει, σε μορφή βάσης δεδομένων, την καταχώριση των απαιτούμενων δεδομένων ταυτοποίησης, όπως και των ευρημάτων των επιθεωρήσεων, αξιολογήσεων και πιθανών επεμβάσεων.
      Ανησυχία και στην Ευρώπη
      Και στην Ευρώπη, όπου υπάρχουν περισσότερα από 1.234 χιλιόμετρα γεφυρών άνω των 100 μέτρων, δεν κοιμούνται... ήσυχοι όσον αφορά στο επίπεδο της ασφάλειας των συγκεκριμένων υποδομών. Σύμφωνα με μελέτες, στη Γαλλία, όπου χθες μια μικρή γέφυρα κατέρρευσε στην Τουλούζη, εκτιμάται ότι το 1/3 των 12.000 γεφυρών χρειάζεται εργασίες συντήρησης. Στην Ιταλία υπολογίζεται ότι 300 γέφυρες κινδυνεύουν με κατάρρευση.
      Στη Γερμανία, σε κακή κατάσταση βρίσκεται ένα χαμηλό διψήφιο ποσοστό γεφυρών, με όσες βρίσκονται στην Ανατολική πλευρά της χώρας να έχουν ανακατασκευαστεί τη δεκαετία του 2000, μετά τη γερμανική επανένωση.
      [email protected]

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.