Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    824 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Engineer

      Ραγδαία αναπτύσσεται ο κλάδος της τεχνολογίας στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας της Εrnst & Υoung, European Attractiveness survey- Technology, με τον αριθμό των άμεσων ξένων επενδύσεων (ΑΞΕ) να φτάνει στο επίπεδο ρεκόρ των 1.227 το 2018 (αύξηση 5% σε ετήσια βάση).
      Τα έργα ΑΞΕ υπερδιπλασιάστηκαν από τα 510 στα 1.227 τα τελευταία πέντε χρόνια. Σύμφωνα με το 39% των επενδυτών, ο κλάδος της ψηφιακής τεχνολογίας είναι αυτός που δίνει ώθηση στην ανάπτυξη της Ευρώπης, ακολουθούμενος από την καθαρή τεχνολογία (cleantech – 25%), την ενέργεια και τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας (21%).
      Το Ηνωμένο Βασίλειο προσέλκυσε την πλειονότητα των ΑΞΕ στην Ευρώπη στον ψηφιακό κλάδο (288) το 2018, παρά τη μείωση κατά 10% έναντι της προηγούμενης χρονιάς. Η Γερμανία και η Γαλλία ακολουθούν, προσελκύοντας 218 και 171 έργα ψηφιακών ΑΞΕ αντίστοιχα, σε όλο τον κλάδο (+2% και -2% σε σχέση με το περασμένο έτος). Η Ιρλανδία (72 έργα) και η Ισπανία (70 έργα) συμπεριλαμβάνονται, επίσης, στους πέντε πιο ελκυστικούς προορισμούς για επενδύσεις στον ψηφιακό κλάδο.
      Η έρευνα διαπιστώνει ότι η Ευρώπη φιλοξενεί πάνω από το ένα τρίτο των πόλεων παγκοσμίως με τις περισσότερες πιθανότητες να δημιουργήσουν τον επόμενο τεχνολογικό κολοσσό. Δύο ευρωπαϊκές πόλεις συγκαταλέγονται στη λίστα των 10 ελκυστικότερων κέντρων τεχνολογίας: το Λονδίνο και το Βερολίνο, βρίσκονται στην τέταρτη και την έβδομη θέση αντίστοιχα, ακολουθώντας το Σαν Φρανσίσκο και την ευρύτερη περιοχή της Silicon Valley, τη Σαγκάη, και το Πεκίνο. Στην Ευρώπη, οι επενδυτές ξεχωρίζουν το Λονδίνο, το Βερολίνο, το Παρίσι, τη Στοκχόλμη και το Άμστερνταμ, ως τα πέντε πιο ελκυστικά κέντρα τεχνολογίας.
      Μεταξύ των επενδυτών που συμμετείχαν στην έρευνα, ποσοστό 94% αναφέρουν την ύπαρξη ανθρώπινου δυναμικού με τεχνολογικά προσόντα ως «ιδιαίτερα σημαντικό» ή «σημαντικό» παράγοντα στην απόφαση ως προς το πού θα επενδύσουν.
    2. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Γερμανία παρέδωσε στην κυκλοφορία το πρώτο τμήμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινητοδρόμου, που θα προσφέρει σε υβριδικά φορτηγά τη δυνατότητα επαναφόρτισης ενώ βρίσκονται εν κινήσει στις βασικές οδικές αρτηρίες της χώρας.
      Το πρώτο τμήμα, μήκους 10 χιλιομέτρων, του ηλεκτρικού αυτοκινητοδρόμου βρίσκεται νοτίως της Φραγκφούρτης στον οδικό άξονα Α5 της Γερμανίας και άνοιξε την προηγούμενη εβδομάδα, σύμφωνα με ανακοίνωση του γερμανικού κρατιδίου της Έσσης. Χρησιμοποιείται μόνο από ένα υβριδικό φορτηγό, ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει τέσσερα ακόμη έως το 2020.
      Το σύστημα κατασκευάσθηκε από τον γερμανικό μηχανολογικό όμιλο Siemens, ενώ η Scania -τμήμα του ομίλου Volkswagen- ήταν ο προμηθευτής των οχημάτων. Το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία παρόμοια με τα τρένα ή τα τραμ, επιτρέποντας στα φορτηγά να συνδέονται εν ώρα οδήγησης και με ταχύτητα έως και 90 χιλιόμετρα την ώρα. Η τροφοδότηση γίνεται μέσω συστήματος εναέριων καλωδιώσεων. Το ηλεκτρικό ρεύμα φορτίζει τις μπαταρίες των φορτηγών, επιτρέποντας την κίνησή τους μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα. Μόλις αποφορτισθεί η μπαταρία, τίθεται σε λειτουργία ο πετρελαιοκινητήρας.
      Η Siemens άρχισε το έργο το 2010 με ένα δοκιμαστικό κομμάτι έξω από το Βερολίνο. Το πρώτο, ολοκληρωμένο τμήμα άνοιξε το 2016 έξω από τη Στοκχόλμη και η εταιρεία έχει «στα σκαριά» ακόμη ένα στην Καλιφόρνια.
    3. Τεχνολογία

      Engineer

      Το πρόγραμμα παροχής δωρεάν WiFi σε κλειστούς και υπαίθριους χώρους σε όλη την Ελλάδα έχει μπει στην τελική ευθεία ενώ μέχρι το τέλος Μαΐου αναμένεται να προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για να τοποθετηθούν κεραίες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και να έχουν WiFi όλα τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ, σύμφωνα με το Έθνος της Κυριακής.
      Τα 3.000 σημεία ασύρματης πρόσβασης σε δημόσιους χώρους για δωρεάν WiFi σε δημόσιους χώρους θα δημιουργηθούν σε νησιά και τουριστικούς προορισμούς, αφού στόχος του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής είναι να καλυφθούν όσο το δυνατόν περισσότερες περιοχές.
      Πρόκειται για μια νέα προσπάθεια να στηθεί δημόσιο δίκτυο WiFi. Το προηγούμενο πρόγραμμα που προέβλεπε τη δημιουργία 600 hot spots δεν είναι «περπατήσει».
      Σε ό,τι αφορά στην προκήρυξη του διαγωνισμού για WiFi σε λεωφορεία και τρόλεϊ, αναμένεται τις επόμενες μέρες και θα αφορά στην εγκατάσταση σημείων ασύρματης πρόσβασης ίντερνετ σε περίπου 3.000 περιοχές σε όλη την Ελλάδα.
      Πρόκειται για το έργο «WiFi4GR – Ανάπτυξη δημοσίων σημείων ασύρματης ευρυζωνικής πρόσβασης στο ∆Διαδίκτυο», αρχικού προϋπολογισµού 11,8 εκατ. ευρώ και συνολικού προϋπολογισμού 14,8 εκατ. µε το δικαίωμα προαίρεσης. Αντικείμενο του έργου είναι η προμήθεια και εγκατάσταση σημείων ασύρματης πρόσβασης-WiFi (hotspots) στο internet σε όλη τη χώρα και η υποστήριξη της λειτουργίας τους για διάστημα τουλάχιστον τριών ετών.
      Τα ακριβή σηµεία στα οποία θα εγκατασταθεί το σύστηµα θα υποδειχθούν από τους δήµους και θα αφορούν τόσο υπαίθριους όσο και κλειστούς δηµόσιους χώρους, όπως πλατείες, πεζόδροµους, παιδικές χαρές, δηµοτικές βιβλιοθήκες, µουσεία κ.λπ. Συνολικά θα εγκατασταθούν 11.600 access points, τα οποία θα κατανεµηθούν σε 2.900 περιοχές σε όλη την επικράτεια.
      Οι προδιαγραφές του δικτύου θα πρέπει να καλύπτουν την ταυτόχρονη σύνδεση στο ίντερνετ τουλάχιστον 50 ατόµων ανά σηµείο ασύρµατης πρόσβασης. Βάσει του «σεναρίου» που πρέπει να καλυφθεί, οι πολίτες που θα μπαίνουν στον χώρο κάλυψης, θα ειδοποιούνται ότι βρίσκονται σε περιοχή κάλυψης και θα εισέρχονται σε ένα πόρταλ απ’ όπου θα ενηµερώνονται για τις ενέργειες που πρέπει να ακολουθήσουν προκειµένου να συνδεθούν. Οι σχετικές οδηγίες θα παρέχονται στα ελληνικά και στα αγγλικά.
      Η χρήση του δικτύου, σε πρώτη φάση, δεν θα απαιτεί την εισαγωγή στοιχείων από τον χρήστη, ενώ θα έχει περιορισµό χρόνου, πιθανότατα µίας ώρας συνεχούς σύνδεσης. Μετά ο χρήστης θα αποσυνδέεται αυτόµατα και θα πρέπει να ακολουθήσει την ίδια διαδικασία για να επανασυνδεθεί.
      Στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, το έργο θα προσφέρει τη δυνατότητα ταυτόχρονης σύνδεσης στο internet για 80 άτομα. Το έργο περιλαµβάνει την προµήθεια και εγκατάσταση περίπου 2.500 σηµείων WiFi, µέσω των οποίων θα παρέχεται η δυνατότητα πρόσβασης στο ∆ιαδίκτυο και στις υπηρεσίες του ΟΑΣΑ (mobile εφαρµογή τηλεµατικής, ηλεκτρονικό εισιτήριο κ.λπ.) εντός των οχηµάτων .
      Συνολικά θα τοποθετηθούν ρούτερ σε περίπου 2.000 οχήµατα που είναι ενεργά και δροµολογούνται τακτικά, εκ των οποίων περίπου τα 1.500 είναι λεωφορεία. Στα κανονικά λεωφορεία θα τοποθετηθεί ένα σηµείο, ενώ στα αρθρωτά λεωφορεία και τρόλεϊ θα τοποθετηθούν δύο ή τρία σηµεία, προκειµένου να εξυπηρετούνται όλοι οι επιβάτες.
      Ο εξοπλισµός θα µπορεί να µεταφερθεί ώστε να τοποθετηθεί κατά προτεραιότητα στα καινούργια λεωφορεία (µόλις αυτά παραληφθούν), ενώ οι προδιαγραφές του συστήµατος θα είναι τέτοιες ώστε να δίνουν τη δυνατότητα επέκτασης και στο τραµ σε δεύτερο στάδιο.
      Οι χρήστες θα µπορούν να «σερφάρουν» δωρεάν όσο µετακινούνται µε λεωφορεία και τρόλεϊ, αλλά θα υπάρξει ένας περιορισµός στη χρήση δεδοµένων.
      Πηγή: Έθνος της Κυριακής
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Στο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός του βασικού σιδηροδρομικού άξονα – Θα μελετάται η μετάδοση των σεισμικών κυμάτων και η επίπτωσή τους στο δομημένο σιδηροδρομικό περιβάλλον – Σε 9 μήνες το σύστημα σε πλήρη λειτουργία.
      Η real time παρακολούθηση 14 μεγάλων σιδηροδρομικών γεφυρών, που κατασκευάστηκαν στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός, θα είναι εφικτή μέσω της εγκατάστασης του συστήματος RTSMS στο Κέντρο Δομικής και Γεωδαιτικής Παρακολούθησης Έργων της ΕΡΓΟΣΕ. Η σύμβαση για την εγκατάσταση του συστήματος της ενόργανης παρακολούθηση (Structural Health Monitoring – SMH), αξίας άνω των 2 εκατ. ευρώ, υπεγράφη την Τετάρτη 24 Απριλίου 2019, μεταξύ ΕΡΓΟΣΕ και OSMOS HELLAS Α.Ε.
      Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία ενός προηγμένου συστήματος ενόργανης παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο (Real Time Structural Monitoring System ή RTSMS) 14 μεγάλων γεφυρών. Οι γέφυρες αυτές αποτελούν πρωτοποριακά σιδηροδρομικά έργα που μελετήθηκαν και κατασκευάστηκαν στο πλέον δύσκολο και ορεινό τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου της ελληνικής επικράτειας. Το τμήμα αυτό εμφανίζει αυξημένα επίπεδα σεισμικής δραστηριότητας και για τον λόγο αυτό οι γέφυρες έχουν μελετηθεί ως σεισμικά μονωμένες, ενσωματώνοντας τελευταίου τύπου συσκευές αντισεισμικής προστασίας (αντισεισμικά εφέδρανα και υδραυλικούς αποσβεστήρες ενέργειας ιξώδους υγρού).
      Το σύστημα RTSMS θα εγκατασταθεί στο Κέντρο Δομικής και Γεωδαιτικής Παρακολούθησης Έργων της ΕΡΓΟΣΕ το οποίο θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο την συμπεριφορά των γεφυρών σε συνθήκες λειτουργίας (σιδηροδρομική κυκλοφορία) αλλά και υπό σεισμικές και άλλες δυσμενείς φορτίσεις.
      Πρόκειται για ένα έργο διεθνώς πρωτοποριακό καθώς, για πρώτη φορά, θα παρακολουθούνται με μόνιμα εγκαταστημένο εξοπλισμό τελευταίου τύπου μεγάλες, σεισμικά μονωμένες σιδηροδρομικές γέφυρες σε μήκος 52 χλμ., αποτελώντας το πρώτο πραγματικό εργαστήριο μεγάλης κλίμακας στο οποίο θα μελετάται η μετάδοση των σεισμικών κυμάτων και η επίπτωσή τους στο δομημένο σιδηροδρομικό περιβάλλον.
      Το επιστημονικό υπόβαθρο της συγκεκριμένης προσπάθειας είναι επίσης σημαντικό, δεδομένου του όγκου των πληροφοριών που θα συλλέγονται και θα επεξεργάζονται από τους ειδικούς επιστήμονες της ΕΡΓΟΣΕ και του αναδόχου μέσω κατάλληλων προσομοιωμάτων των γεφυρών, προκειμένου να εξάγονται τα σχετικά επιστημονικά συμπεράσματα.
      Η διάρκειά της σύμβασης είναι 3 χρόνια και 9 μήνες (45 μήνες) και η συμβατική της αξία υπερβαίνει τα 2 εκατ. ευρώ, με συγχρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια. Το σύστημα RTSMS θα είναι σε πλήρη λειτουργία σε μόλις 9 μήνες από σήμερα.
    5. Τεχνολογία

      Engineer

      Χρειάστηκε να περάσουν 6 χρόνια για να φέρει η Google την ενότητα Timelapse της υπηρεσίας Google Earthστα smartphones. Με την τελευταία αναβάθμιση της εφαρμογής προστέθηκε υποστήριξη του Timelapse για φορητές συσκευές, επανασχεδιάστηκε σε Material Design και προστέθηκαν δύο χρόνια επιπλέον πληροφορίας στα timelapse videos που μας δείχνουν πως άλλαξε ο πλανήτης από το 1984 μέχρι το 2018.
      Η Google αναφέρει στο επίσημο blog της ότι δεν ήταν εφικτό να φέρουν τη λειτουργία Timelapse στις φορητές συσκευές επειδή οι mobile browsers δεν επέτρεπαν την αυτόματη αναπαραγωγή των videos, κάτι ιδιαίτερα μεγάλης σημασίας για να λειτουργήσει το Timelapse. Αυτό το πρόβλημα λύθηκε με την ενεργοποίηση του autoplay στους Chrome και Firefox (χωρίς ήχο).
      Μπορείτε να το ρίξετε μια ματιά από εδώ.
       
    6. Τεχνολογία

      Engineer

      Έρχονται 20.000 «έξυπνες» θέσεις στάθμευσης, διαγωνισμός για το Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης Στάθμευσης.
      Δημοσιεύθηκε σήμερα η προκήρυξη του ανοιχτού διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την υλοποίηση του έργου του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής «Διαμόρφωση Στρατηγικής για τις έξυπνες πόλεις και υλοποίηση Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης Στάθμευσης».
      Τo Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης Στάθμευσης, έργο προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ, θα εφαρμοστεί – σε πρώτη φάση – πιλοτικά σε 20.000 θέσεις στάθμευσης σε πόλεις ολόκληρης της χώρας.
      Τεχνολογικά, το έργο στηρίζεται σε λύσεις που βασίζονται στο Διαδίκτυο των Πραγμάτων (ΙοΤ) και περιλαμβάνει:
      -Αισθητήρες στάθμευσης που ελέγχουν τη θέση στάθμευσης και μπορούν να τοποθετηθούν στο οδόστρωμα ή το πεζοδρόμιο.
      -Τεχνολογία Geo-Location, η οποία «οδηγεί» τον οδηγό στην ελεύθερη θέση στάθμευσης μέσω smartphone και τον ενημερώνει για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, καιρικά φαινόμενα ή/και τρέχουσες δραστηριότητες του Δήμου, ενώ με την ίδια τεχνολογία ειδοποιείται η αρμόδια δημοτική υπηρεσία για παράνομη κατάληψη της θέσης.
      -Εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής (εφαρμογές smartphone, αγορά προπληρωμένου χρόνου στάθμευσης μέσω sms ή κάρτας).
      -Εκπαίδευση του προσωπικού των ΟΤΑ, γεγονός ιδιαίτερης σημασίας για την επιτυχή εφαρμογή ενός καινοτόμου και πρωτοποριακού έργου.
      Ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, τόνισε: «Κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας για τον εκσυγχρονισμό των πόλεων. Με όχημα τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών και οδηγό την Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική, προχωράμε, σε στενή συνεργασία με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στην ψηφιακή αναβάθμιση των πόλεών μας προς όφελος των πολιτών».
      Αντίστοιχα, ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Πολιτικής του Υπουργείου ΨΗΠΤΕ, Στέλιος Ράλλης, ανέφερε: «Η ψηφιακή αναβάθμιση των πόλεων συντελείται με τρόπο συνεκτικό, στρατηγικά σχεδιασμένο και τεχνολογικά άρτιο, δίνοντας έμφαση στο να γίνουν οι πόλεις ανοιχτές, προσβάσιμες και φιλικές σε όλους και φυσικά στα άτομα με αναπηρία.
      Ιδιαίτερα στις περιοχές των αστικών και εμπορικών κέντρων, η καλή λειτουργία των Συστημάτων Ελεγχόμενης Στάθμευσης αποτελεί μια πολύ σημαντική παράμετρο που προσδιορίζει την ποιότητα ζωής κατοίκων και επισκεπτών στις σύγχρονες πόλεις».
    7. Τεχνολογία

      Engineer

      Όπως το πηγαίνει η Google, δεν αποκλείεται μέσα στους επόμενους μήνες να έχουμε πλήρη ενσωμάτωση όλων των χαρακτηριστικών του Waze στην υπηρεσία Google Maps. Έξι χρόνια έχουν περάσει από τότε που εξαγόρασε την εφαρμογή και έκτοτε έχουμε δει αρκετά χαρακτηριστικά της να προστίθενται και στο Google Maps, οπότε δεν θα μας προκαλέσει εντύπωση αν στο κοντινό μέλλον αποφασίσει να κλείσει οριστικά το Waze.
      Το νέο χαρακτηριστικό που παρατήρησε η ιστοσελίδα 9to5Google αφορά την αναφορά περιστατικών από τους χρήστες του Google Maps. Τις προηγούμενες εβδομάδες είδαμε τη δυνατότητα αναφοράς καμερών μέτρησης ταχύτητας και ατυχημάτων, ενώ τώρα βλέπουμε την προσθήκη αναφοράς για ξαφνική κυκλοφοριακή συμφόρηση. Με αυτόν τον τρόπο θα προειδοποιείς τους οδηγούς που πλησιάζουν για την κίνηση που θα συναντήσουν, έτσι ώστε να χαμηλώσουν ταχύτητα προτού φτάσουν στην περιοχή.

      Ουσιαστικά, πρόκειται για ενίσχυση του υπάρχοντος συστήματος ενημέρωσης για την κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους, κάτι που βλέπουμε με κόκκινο χρώμα στους δρόμους. Η Google επιθυμεί να επιταχύνει τις διαδικασίες με σχετική ανατροφοδότηση από τους οδηγούς, καθώς μπορεί να περάσει ώρα μέχρι να ενημερωθεί το σύστημα της.
      Η αναφορά των "slowdowns" έχει προστεθεί σε ορισμένους χρήστες στο κουμπί "+", όπου βρίσκονται και οι αναφορές "crash" και "speed trap". Υπενθυμίζουμε ότι πρόσφατα προστέθηκε και ενημέρωση για τα ποδήλατα και scooters της Lime, αλλά και η δυνατότητα επικοινωνίας με επιχειρήσεις απευθείας από το Google Maps.
    8. Τεχνολογία

      Engineer

      Ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετατοπίζουν την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου με αυξανόμενους ρυθμούς, νέα έρευνα δείχνει ότι μέχρι στιγμής τα ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ένα πολύ μεγαλύτερο συνολικό αντίκτυπο.
      Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν αποτρέψει περίπου το 3% της συνολικής κατανάλωσης πετρελαίου από το 2011, το μεγαλύτερο μερίδιο μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με το Bloomberg, πάνω από to 75% του πετρελαίου που αποφεύγεται να χρησιμοποιηθεί οφείλεται στα ηλεκτρικά λεωφορεία.
      Η έκθεση του ερευνητικού και δημοσιογραφικού ιδρύματος εκτιμά ότι για κάθε 1.000 ηλεκτρικά λεωφορεία στο δρόμο, αποφεύγεται η κατανάλωση 500 βαρελιών ντίζελ καθημερινά. Ενδεικτικά, ο ίδιος αριθμός ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων Ι.Χ. «εκτοπίζει» μόνο 15 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.
      Η κινητήρια δύναμη πίσω από το φαινόμενο είναι η Κίνα, αναφέρει το Bloomberg. Σύμφωνα με περσινή έρευνα, από τα περίπου 385.000 ηλεκτρικά λεωφορεία στον κόσμο το 2017, το 99% βρίσκονται στην Κίνα, με την χώρα να συνεχίζει την ταχεία ανάπτυξη. Μόνο η πόλη Σενζέν ανακοίνωσε το 2017 ότι διαθέτει πλέον αμιγώς ηλεκτρικό στόλο 16.000 λεωφορείων.
      Το Bloomberg εκτιμά ότι η αποτροπή κατανάλωσης φυσικού αερίου και ντίζελ θα αυξηθεί φέτος στα 96.000 βαρέλια λόγω των ηλεκτρικών οχημάτων, καθιστώντας τη σωρευτική χαμένη ζήτηση στα 352.000 βαρέλια ημερησίως από το 2011. Ωστόσο, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου αυξάνεται επίσης, αναμένοντας να φτάσει τα 12 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως την ίδια περίοδο. Η έρευνα δίνει μεγαλύτερη σημασία στη μελλοντική εκτίμηση, καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να αποτρέψουν τη ζήτηση περίπου 6,4 εκατομμυρίων βαρελιών καθημερινά μέχρι το 2040.
    9. Τεχνολογία

      VirusX2

      O ΔΕΔΔΗΕ θέτει υπόψη των καταναλωτών του δικτύου ΧΤ ότι στον ιστότοπο του, στο χώρο «Χρηστικές Εφαρμογές» διατίθεται εφαρμογή για την αναζήτηση από τους ίδιους της ημερομηνίας λήξης της Υπεύθυνης Δήλωσης Εγκαταστάτη (ΥΔΕ) της παροχής τους, προκειμένου να προβαίνουν έγκαιρα σε επανελέγχους των ηλεκτρικών εγκαταστάσεων τους.
    10. Τεχνολογία

      Engineer

      Πολλές εταιρείες έχουν ανακοινώσει σχέδια για ιπτάμενα ταξί, ωστόσο η Boeing έκανε ένα ιδιαίτερα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός ολοκληρώνοντας με επιτυχία την πρώτη δοκιμαστική πτήση του αυτόνομου ηλεκτρικού αεροσκάφους της PAV (Passenger Air Vehicle), επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά ότι μπορεί να απογειωθεί, να αιωρηθεί και να προσγειωθεί κάθετα με ασφάλεια.
      Παρόλα αυτά, το εγχείρημα θέλει ακόμη αρκετή δουλειά, αφού το PAV δεν μπορεί να πετάξει προς τα εμπρός ακόμη ή να πραγματοποιήσει ορισμένες βασικές μανούβρες. Παρόλα αυτά με την πρώτη δοκιμαστική πτήση, έστω και με περιορισμούς, η Boeing δείχνει να βρίσκεται μπροστά από τον ανταγωνισμό λαμβάνοντας υπόψη ότι το αεροσκάφος πριν από ένα χρόνο βρισκόταν ακόμη σε φάση… κόνσεπτ.
      Όταν ολοκληρωθεί, το όχημα θα μπορεί να εξυπηρετεί ως μία λύση «αστικής εναέριας κινητικότητας» που θα μεταφέρει επιβάτες σε περιοχές εντός και εκτός πόλης καλύπτοντας αποστάσεις έως και 80 χιλιομέτρων. Η εταιρεία ετοιμάζει και μία έκδοση για την μεταφορά εμπορευμάτων επίσης, που ονομάζει CAV (Cargo Air Vehicle). Η συγκεκριμένη έκδοση  θα είναι ικανή να μεταφέρει εμπορεύματα βάρους έως και 227 κιλών. Οι δοκιμαστικές πτήσεις για την έκδοση CAV θα ξεκινήσουν εντός του 2019.
      Το αεροσκάφους τύπου eVTOL (electric Vertical Takeoff and Landing) που έχει μήκος εννέα μέτρων διαθέτει εννέα ηλεκτροκινητήρες και ανέπτυξε η θυγατρική της Boeing, Aurora Flight Sciences (την οποία και εξαγόρασε πέρυσι). 
       
    11. Τεχνολογία

      Engineer

      Στη συνοικία Μπάοσαν (Baoshan), στη Σαγκάη, στην Κίνα, έγινε η μεγαλύτερη πεζογέφυρα του κόσμου από 3D εκτυπωτή, με μοναδικό υλικό το τσιμέντο.Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από μια ομάδα, επικεφαλής της οποίας ήταν ο καθηγητής στη Σχολή Αρχιτεκτονικής του πανεπιστημίου Τσινγκχουά, Σου Βεϊγκουό σε συνεργασία με την εταιρεία Shanghai Wisdom Bay Investment Management Company.
      Το μήκος της είναι 26,3 μέτρα και το πλάτος 3,6 μέτρα. Οι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από την πολύ παλιά γέφυρα Άντζι στο Ζαοσιάν, την πιο παλιά, ανοιχτή, πέτρινη, αψιδωτή γέφυρα του κόσμου.
      Το έργο σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από μια ομάδα με επικεφαλής τον καθηγητή Σου Γουέιγκο (Xu Weiguo) της σχολής Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου Τσινγκχουά ( Tsinghua), τη «Zoina Land Joint Research Center For Digital Architecture»(JCDA), μαζί με την εταιρία διαχείρισης επενδύσεων.
      Η τρισδιάστατη εκτυπωμένη γέφυρα έχει μήκος 26,3 μέτρα και πλάτος 3,6 μέτρων. Στην ανάπτυξη της δομής, η ομάδα ακολούθησε το σχέδιο της αρχαίας πέτρινης γέφυρας Αντζί (Anji), η οποία θεωρείται η παλαιότερη με σχήμα αψίδα του κόσμου και κατασκευάστηκε πριν από 1.400 χρόνια.
      Στην γέφυρα είναι ενσωματωμένο σύστημα παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο: τα στοιχεία της τάσης της κατασκευής και της παραμόρφωσής της συλλέγονται σε πραγματικό χρόνο. Αυτό θα έχει πρακτική συνέπεια όσον αφορά τη συμπεριφορά νέων υλικών σκυροδέματος και τις μηχανικές ιδιότητες της δομής των εκτυπωτικών εξαρτημάτων.
    12. Τεχνολογία

      Engineer

      Το ενδιαφέρον ξένων ομίλων που επενδύουν στις υποδομές τηλεπικοινωνιών αναμένεται να προσελκύσει το μεγαλύτερο ΣΔΙΤ που προωθείται στην Ελλάδα για την ανάπτυξη δικτύου οπτικών ινών σε πολλές περιοχές της χώρας. Ο σχεδιασμός.
      Ακόμα και μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους μπορεί να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το μεγαλύτερο έργο με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) στην Ελλάδα, την ανάπτυξη δικτύου οπτικών ινών «όσο το δυνατόν πιο κοντά στον τελικό χρήστη» ανά την Ελλάδα, ύψους 700 εκατ. ευρώ.
      Πρόκειται για το έργο Ultrafast Broadband, που εγκρίθηκε χθες από τη διυπουργική επιτροπή ΣΔΙΤ. Τα τεύχη του διαγωνισμού βρίσκονται προς τελική διαπραγμάτευση μεταξύ Ευρωπαϊκής Επιτροπής, υπουργείου Οικονομίας και υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, υπό τον συντονισμό της Ειδικής Γραμματείας ΣΔΙΤ.
      Το έργο χρηματοδοτείται με περίπου 300 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, ενώ άλλα 300 εκατ. ευρώ τουλάχιστον θα προέλθουν από ιδιωτικά κεφάλαια. Πρόκειται για μοντέλο που εφαρμόζεται σε αρκετές χώρες της Ευρώπης όπως για παράδειγμα η Γαλλία.
      Με βάση τον σχεδιασμό, η Ελλάδα θα μοιραστεί σε επτά περιοχές (LOTs) και οι ανάδοχοι θα αναλάβουν να αναπτύξουν δίκτυο κορμού με τεχνολογία οπτικών ινών που θα προσφέρει ταχύτητες πρόσβασης στο Διαδίκτυο τουλάχιστον 100 Mbps, οι οποίες θα μπορούν να αναβαθμιστούν στο 1 Gbps. Το δίκτυο κορμού θα αναπτυχθεί σε περιοχές στις οποίες δεν έχουν αποφασίσει να επενδύσουν οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι την επόμενη πενταετία, με βάση τα επενδυτικά τους σχέδια (όπως για τα δίκτυα με βάση την τεχνολογία vectoring).
      Οι διαχειριστές του συγκεκριμένου δικτύου θα το διαθέτουν, με βάση ρυθμιζόμενες τιμές χονδρικής, στους τηλεπικοινωνιακούς ομίλους προκειμένου οι τελευταίοι να παρέχουν υπηρεσίες στον τελικό καταναλωτή.
      Σύμφωνα με πληροφορίες, τα LOTs θα είναι διαμορφωμένα κατά τέτοιο τρόπο ώστε να είναι εξίσου ελκυστικά σε υποψήφιους επενδυτές (π.χ. μπορούν περιοχές της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης να είναι στο ίδιο LOT με κάποια λιγότερο ελκυστική περιοχή). Επιπλέον, η Κομισιόν φέρεται να εξετάζει την επιβολή πλαφόν στον αριθμό των LOTs που μπορεί να διεκδικήσει κάθε υποψήφιος, με στόχο να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός.
      Το πλαφόν μπορεί να είναι τα 2 ή 3 LOTs, υποστηρίζουν παράγοντες που παρακολουθούν τη διαδικασία. Τα ίδια στελέχη προβλέπουν πως οι περισσότεροι (αν όχι όλοι) εγχώριοι πάροχοι θα συμμετάσχουν. Στόχος του υπουργείου Οικονομίας είναι, πάντως, να προσελκύσει και επενδυτικούς ομίλους που τοποθετούνται στις υποδομές (infrastructure funds) που έχουν αναπτύξει έντονη δραστηριότητα στον συγκεκριμένο τομέα ανά την Ευρώπη.
      Τα νέα ευρυζωνικά δίκτυα θα αναπτυχθούν, όπως προαναφέρθηκε, σε «αγροτικές και περιαστικές περιοχές που δεν διαθέτουν διαδικτυακή πρόσβαση υψηλής ταχύτητας καθώς και σε αστικές περιοχές που δεν διαθέτουν διαδικτυακή πρόσβαση υπερυψηλής ταχύτητας». Πρόκειται στην ουσία για τις λεγόμενες «λευκές περιοχές», που δεν αποτέλεσαν αντικείμενο ενδιαφέροντος από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, στο πλαίσιο των επενδύσεων που βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη με βάση την τεχνολογία VDSL.
      Οι ανάδοχοι αναμένεται να υπογράψουν συμβάσεις εκμετάλλευσης των δικτύων που θα αναπτυχθούν για 20 χρόνια. Τα πρώτα 4 έτη είναι η φάση ανάπτυξης του δικτύου και τα υπόλοιπα αποτελούν τη φάση παραχώρησης και λειτουργίας του δικτύου.
      Σημειώνεται πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρακολούθησε από κοντά και στήριξε την επιλογή για προώθηση του μεγάλου έργου με ΣΔΙΤ, με βάση και τη θετική εμπειρία από το προηγούμενο αντίστοιχο έργο στη χώρα μας. Πρόκειται για το έργο των ευρυζωνικών συνδέσεων σε αγροτικές περιοχές (Rural Broadband), που είχε, μάλιστα, βραβευθεί από την Κομισιόν.
      Μέσω του Rural Broadband, που υλοποιήθηκε μέσω ΣΔΙΤ από τον ΟΤΕ και τον όμιλο Intracom ΙΝΤΚΑ +1,21% (είχαν αναλάβει διαφορετικές περιοχές), καλύπτονται 5.077 οικισμοί της χώρας με συνολικό πληθυσμό 525.327 κατοίκων.
    13. Τεχνολογία

      Engineer

      Ένα σύστημα πρόγνωσης καιρού που μπορεί να παρέχει ωριαίες ενημερώσεις για κάθε περιοχή του πλανήτη ανακοινώθηκε από την ΙΒΜ στο πλαίσιο της έκθεσης τεχνολογίας CES 2019 (Consumer Electronics Show) στο Λας Βέγκας.
      Σε πολλές χώρες της Αφρικής, της Ασίας και της Νότιας Αμερικής προγνώσεις καιρού είναι διαθέσιμες ανά μόλις 6 με 12 ώρες, και μάλιστα για ευρείες εκτάσεις, πλάτους 15 χλμ. Ωστόσο, όπως σημειώνει το BBC, το σύστημα της ΙΒΜ έχει τη δυνατότητα να επικεντρώνει σε μικρότερες περιοχές, πλάτους τριών χιλιομέτρων, με τους δημιουργούς του να υποστηρίζουν πως μπορεί να προβλέπει ακόμα και μεμονωμένες καταιγίδες.
      Το συγκεκριμένο εργαλείο, που αναπτύχθηκε και λανσαρίστηκε σε συνεργασία με το The Weather Channel, χρησιμοποιεί υπερυπολογιστές για την επεξεργασία δεδομένων από εκατοντάδες εκατομμύρια αισθητήρες ανά τον κόσμο. «Η κλίμακα είναι σχεδόν αδιανόητη για τον άνθρωπο, από υπολογιστικής πλευράς» είπε στο BBC News ο Κάμερον Κλέιτον της ΙΒΜ. «Ένας αγρότης στο Κάνσας έχει καλές προγνώσεις καιρού στη διάθεσή του σήμερα, αλλά ένας αγρότης στην Κένυα έχει πρόγνωση μία, ίσως δύο φορές την ημέρα - τώρα θα λαμβάνουν κάθε ώρα».
      Όπως σημείωσε ο Κλέιτον, το Global High-Resolution Atmospheric Forecasting System (Graf) έχει σχεδιαστεί για να συλλέγει δεδομένα από ένα εύρος αισθητήρων, περιλαμβάνοντας εκατομμύρια smartphones εξοπλισμένα με αισθητήρες ατμοσφαιρικής πίεσης. Ωστόσο, πέρα από αυτά τα δεδομένα από το κοινό, το Graf αναλύει επίσης πληροφορίες από χιλιάδες επιβατικές πτήσεις, όπου τα όργανα των αεροσκαφών κάνουν μετρήσεις σχετικά με τις καιρικές συνθήκες και φαινόμενα όπως αναταράξεις κλπ. Από αυτή την άποψη, στο μέλλον, καθώς αισθητήρες εμφανίζονται σε όλο και περισσότερες συσκευές και οχήματα, οι δημιουργοί τους θα μπορούν να παρέχουν ακόμα πιο πολλά δεδομένα στην ΙΒΜ για τη βελτίωση του Graf.
      Η ΙΒΜ φαίνεται να επιδιώκει να εδραιώσει τη θέση της στη βιομηχανία πρόγνωσης καιρού - μάλιστα προς αυτή την κατεύθυνση είχε εξαγοράσει και τη The Weather Company, στην οποία υπάγεται το The Weather Channel, το 2016. Σε αυτό το πλαίσιο, η απόκτηση πρόσβασης σε μεγάλους όγκους δεδομένων θα βελτίωνε σημαντικά την ακρίβεια των προγνώσεων, δίνοντας στην ΙΒΜ πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της.
    14. Τεχνολογία

      Engineer

      Ο κίνδυνος «εισβολής» στον υπολογιστή μας μέσω κακόβουλου λογισμικού απασχολεί όλους τους χρήστες. Μπορούμε να φανταστούμε πόσο μεγαλύτερη ζημιά είναι δυνατόν να προκληθεί εάν η εισβολή επιτευχθεί όχι σε έναν υπολογιστή ιδιώτη, αλλά στο δίκτυο μιας βιομηχανικής εγκατάστασης ή ενός οργανισμού, ο οποίος ελέγχει σημαντικές υποδομές ή διαθέτει στα αρχεία του τα στοιχεία πλήθους πολιτών; Σήμερα υπάρχει μια πλατφόρμα ανάλυσης κακόβουλου λογισμικού, η οποία εξετάζει εάν μια ψηφιακή εφαρμογή ή ένα πρόγραμμα που διατίθεται, εμπεριέχει κινδύνους για την ασφάλεια του υπολογιστικού δικτύου. «Πρόκειται για μια πλατφόρμα που είναι μοναδική στην Ελλάδα και μπορεί να επεξεργάζεται ύποπτο λογισμικό, να το αναγνωρίζει και να το ταξινομεί ως κακόβουλο», λέει στην «Κ» ο κ. Δημήτρης Σερπάνος, διευθυντής του Ινστιτούτου Βιομηχανικών Συστημάτων (ΙΝΒΙΣ). Το Ινστιτούτο έχει αναπτύξει τεχνολογίες για την ασφάλεια βιομηχανικών υπολογιστών και δικτύων με σκοπό την προστασία υποδομών, όπως ηλεκτρικά δίκτυα, συστήματα διαχείρισης υδάτων ή κυκλοφορίας.
      Το Ινστιτούτο Βιομηχανικών Συστημάτων (ΙΝΒΙΣ) αποτελεί το μοναδικό ινστιτούτο στην Ελλάδα που εστιάζει στις συγκεκριμένες τεχνολογίες σε βιομηχανικό επίπεδο. Ιδρύθηκε το 1998 ως ανεξάρτητο ινστιτούτο στην Πάτρα, με στόχο τη διεπιστημονική έρευνα και την προηγμένη ανάπτυξη συστημάτων για τον παραγωγικό τομέα. Σήμερα αποτελεί ένα από τα τρία ινστιτούτα του Ερευνητικού Κέντρου «Αθηνά» και στεγάζεται στο κτίριο του Επιστημονικού Πάρκου Πατρών. Κατά τη διάρκεια της 20ετούς λειτουργίας του το ΙΝΒΙΣ έχει εκτελέσει πάνω από 100 προγράμματα, χρηματοδοτούμενα από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους, καθώς και από ιδιωτικές εταιρείες της Ευρώπης και των ΗΠΑ.
      Ενα από τα προγράμματα του ΙΝΒΙΣ, με αντικείμενο την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και έκτακτων γεγονότων, στηρίζεται στην καινοτόμο αξιοποίηση της ήδη υπάρχουσας υποδομής αισθητήρων και υπολογιστών. Παράδειγμα το σύστημα Loccatec, το οποίο υποβοηθεί την έρευνα και διάσωση σε περίπτωση καταστροφικού σεισμού. Το σύστημα συγκεντρώνει δεδομένα από αισθητήρες εγκατεστημένους σε κτίρια ώστε να καθοδηγήσει κατάλληλα τις ομάδες διάσωσης προς σημεία όπου είναι πιθανό να υπάρχουν επιζώντες. Ανάλογα το σύστημα ASPIS μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε δίκτυα μεταφορών, όπως στο μετρό. Συλλέγοντας δεδομένα από αισθητήρες και κάμερες διατηρεί στη μνήμη του την κίνηση μισή ώρα πριν συμβεί καταστροφικό γεγονός (π.χ. σεισμός, ατύχημα ή έκρηξη) έτσι ώστε να είναι καταγεγραμμένο πού βρίσκονταν άνθρωποι και να είναι αποτελεσματικότερο το έργο των ομάδων διάσωσης.
      Σεισμογράφος
      Επίσης, το ΙΝΒΙΣ έχει αναπτύξει, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών, εκπαιδευτικό σεισμογράφο χαμηλού κόστους, ο οποίος έχει χρησιμοποιηθεί σε δημοτικά σχολεία για την εξοικείωση των μαθητών στις μετρήσεις φυσικών μεγεθών, καθώς και για περιβαλλοντική εκπαίδευση.
      «Το μέλλον ανήκει στις έξυπνες πόλεις», λέει ο κ. Σερπάνος. «Η εγκατεστημένη υποδομή αισθητήρων και ευφυών συστημάτων αποτελεί σημαντική βάση για την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, όπως “Εξυπνα” Σπίτια και Κτίρια, “Εξυπνη” Αποκομιδή Σκουπιδιών, “Εξυπνη” Στάθμευση και Διαχείριση Κυκλοφορίας κ.λπ. Βασικό ζητούμενο είναι ο κατάλληλος συγχρονισμός, έτσι ώστε να “κουμπώνουν” κατάλληλα οι δραστηριότητες για να μην υπάρχει απώλεια ενέργειας, χρόνου και πόρων. Τα δεδομένα που παράγονται από αυτές τις υπηρεσίες αναλύονται συνεχώς για να βελτιωθεί η ποιότητά τους». «Εργα που υλοποιεί το Ινστιτούτο Βιομηχανικών Συστημάτων, όπως το Esmartcity, επικεντρώνουν στα “Εξυπνα” Κτίρια, στην “Εξυπνη” Ενέργεια και στον “Εξυπνο” Οδοφωτισμό δημιουργώντας σχετικές πιλοτικές εγκαταστάσεις», σημειώνει ο κ. Σερπάνος.
      Στα έργα όπου συμμετέχει το ΙΝΒΙΣ περιλαμβάνεται πρόγραμμα για την αύξηση της ενεργειακής αποδοτικότητας ενεργοβόρων δημόσιων κτιρίων, όπως τα νοσοκομεία. Με μέτρηση της κατανάλωσης ενέργειας σε διάφορα σημεία του κτιρίου, δημιουργείται το αντίστοιχο «προφίλ» στη διάρκεια του έτους και τίθενται στόχοι βελτίωσης, χωρίς βέβαια αρνητική επίδραση στην ευαίσθητη λειτουργία των νοσοκομείων.
    15. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Κίνα έγραψε σήμερα «διαστημική» ιστορία καθώς έγινε η πρώτη χώρα που «πάτησε» τη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού.
      Το ρομποτικό σκάφος Chang'e-4 προσεληνώθηκε στον διαμέτρου 180 χιλιομέτρων κρατήρα Φον Κάρμαν μέσα στην τεράστια λεκάνη Νοτίου Πόλου-Άιτκεν, η οποία πιθανόν έχει σχηματισθεί μετά την πρόσκρουση ενός γιγάντιου αστεροειδούς.Η εν λόγω λεκάνη, διαμέτρου 2.500 χιλιομέτρων και βάθους 12 χιλιομέτρων, είναι η μεγαλύτερη, βαθύτερη και παλαιότερη λεκάνη πρόσκρουσης στο φεγγάρι.
      Λίγο αργότερα έστειλε στην Γη την πρώτη κοντινή φωτογραφία της «σκοτεινής» πλευράς του φεγγαριού».

      Τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης έδωσαν στην δημοσιότητα βίντεο λίγο πριν την ιστορική προσελήνωση, η οποία σημειώθηκε στις 04:26 ώρα Ελλάδας της Πέμπτης, από όπου φαίνεται από ψηλά μεγάλο μέρος της αθέατης μέχρι σήμερα πλευράς του φεγγαριού. 
       
    16. Τεχνολογία

      Engineer

      Ένα νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, που θα δώσει τέλος στην ταλαιπωρία των οδηγών και θα διευκολύνει τη διαδικασία εύρεσης πάρκινγκ στους δρόμους των μεγάλων πόλεων, πρόκειται να εφαρμοστεί πιλοτικά το επόμενο χρονικό διάστημα σε δήμους σε όλη την Ελλάδα.
      Σύμφωνα με δημοσίευμα του Έθνους, η δημιουργία του νέου συστήματος «έξυπνης» ελεγχόμενης στάθμευσης θα υποστηρίζεται από εφαρμογές που θα ενημερώνουν τους οδηγούς σε πραγματικό χρόνο για τις κενές θέσεις και θα τους κατευθύνουν σε αυτές, ενώ παράλληλα θα είναι συνδεδεμένα µε τους φορείς αστυνόμευσης ώστε να «προφυλάσσουν» τις θέσεις των ΑμεΑ από το παράνομο παρκάρισμα.
      Το σύστημα θα βασίζεται στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών και συγκεκριμένα σε λύσεις που θα χρησιμοποιούν το «Διαδίκτυο των πραγμάτων», (Internet of Things), στις έξυπνες εφαρμογές σε κινητά τηλέφωνα και στους εναλλακτικούς μηχανισμούς πληρωμών.

      Θα εφαρμοστεί πιλοτικά για τουλάχιστον 20.000 θέσεις στάθμευσης σε δήμους σε όλη την Ελλάδα, οι οποίοι θα έχουν ολοκληρώσει τις απαραίτητες συγκοινωνιακές μελέτες, ώστε να έχει προκύψει ο διαθέσιμος αριθμός θέσεων στάθμευσης. Η ανίχνευση της κατάστασης των θέσεων στάθμευσης θα πραγματοποιείται από εξειδικευμένους αισθητήρες που θα τοποθετηθούν στο οδόστρωμα ή/και από οπτικούς αισθητήρες.
      Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο κάθε δήμος θα μπορεί να εποπτεύει τις θέσεις στάθμευσης που είναι διαθέσιμες ή όπου απαγορεύεται η στάθμευση, ενώ θα αποφασίζει για την ανάπτυξη συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης είτε µε πληρωμή είτε µε μέγιστο χρονικό όριο στάθμευσης. Στόχος του προγράμματος είναι η συνδρομή στην επίλυση της καθημερινής αναζήτησης θέσης στάθμευσης κυρίως στις μεγάλες πόλεις, η οποία αποτελεί έναν από τους βασικούς επιβαρυντικούς παράγοντες του κυκλοφοριακού.
      Διεθνείς συγκοινωνιακές έρευνες καταδεικνύουν ότι το 30% της κυκλοφοριακήςσυμφόρησης οφείλεται στους οδηγούς που αναζητούν θέση στάθμευσης µε συνέπεια τον εκνευρισμό, τη σπάταλη καύσιμων και χρόνου, τη ρύπανση και την ηχορύπανση του περιβάλλοντος.

      Το έργο που σχεδιάστηκε από τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Πολιτικής έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό 20 εκατομμυρίων ευρώ χωρίς ΦΠΑ και διάστημα υλοποίησης 30 μηνών και θα περιλαμβάνει:
      Τεχνολογία Geo-Location: Ο οδηγός θα βρίσκει θέση στάθμευσης µέσω smartphone Εφαρμογή PDA: Ο δημοτικός αστυνομικός λαµβάνει στο PDA του αυτόματα εντολές για παράνομη στάθμευση, για την περιοχή επέμβασής του και µόνο, µε αποτέλεσμα να περιορίζονται οι μετακινήσεις του. Εφαρμογές για smartphone: Δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ του εμπορικού κόσμου της περιοχής και οδηγών-επισκεπτών που θα δίνει πληροφορίες για προσφορές, νέες αφίξεις προϊόντων κ.λπ., χωρίς χρέωση. Ευελιξία πληρωμών: Πληρωμή µε πολλούς εναλλακτικούς τρόπους (ξυστή κάρτα, αγορά προπληρωμένου χρόνου στάθμευσης, χρήση κινητού, µέσω SMS ή εφαρμογών πληρωμής για smartphone, φωνητικής πύλης IVR). Αισθητήρες στάθμευσης: Αισθητήρες στάθμευσης που ελέγχουν τη θέση στάθμευσης και μπορούν να τοποθετηθούν στο οδόστρωμα ή στο πεζοδρόμιο και θα λειτουργούν µε μπαταρία. Τεχνολογία Loyalty Scheme: Το σύστημα θα προβλέπει ενέργειες επιβράβευσης για όσους το χρησιμοποιούν συχνά, ενισχύοντας τη σχέση του δήμου µε τους πολίτες αλλά και την εικόνα του συστήματος σε νέους χρήστες.
    17. Τεχνολογία

      Engineer

      Την είσοδό της στην αγορά παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικού χρήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης κάνει η Google, που παραμονές Χριστουγέννων εξασφάλισε τη σχετική άδεια διαχείρισης από την Κεντρική Τράπεζα της Λιθουανίας.
      Η άδεια διαχείρισης ηλεκτρονικού χρήματος που εξασφάλισε η Google Payments στη Λιθουανία, της επιτρέπει να παρέχει ηλεκτρονικές χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες σε ολόκληρο το μπλοκ. Ειδικότερα, μπορεί πλέον να διαχειρίζεται πληρωμές και ηλεκτρονικά πορτοφόλια, αλλά και να αποθηκεύει και να μεταφέρει χρήματα πελατών της.
      Η Google είναι μάλιστα ένας από τους τελευταίους τεχνολογικούς γίγαντες που αποκτά σχετική άδεια για την Ευρώπη, σε μια περίοδο που όλοι επεκτείνονται στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες. Σημειώνεται ότι το Facebook έχει αποκτήσει ανάλογη άδεια στην Ισπανία ήδη από το 2016, ενώ και η Amazon διαθέτει άδεια στο Λουξεμβούργο.
      Προς το παρόν, οι κινήσεις της Google στον χρηματοπιστωτικό τομέα επικεντρώνονται γύρω από το Google Pay. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία ανακοίνωσε τον περασμένο Ιανουάριο τη συγχώνευση του Google Wallet με το Android Pay, δημιουργώντας την ενιαία λύση πληρωμών Google Pay, η οποία εμπλουτίστηκε μάλιστα με περισσότερες λειτουργίας κατά τη διάρκεια του έτους. Ωστόσο, στα σχέδια της εταιρείας είναι η περαιτέρω εξέλιξη του Google Pay ώστε να διευκολυνθεί η ενοποίησή του με εφαρμογές και υπηρεσίες τρίτων κατασκευαστών.
      Σε ό,τι αφορά τη Λιθουανία, όπου και έλαβε τη σχετική άδεια η Google, φαίνεται ότι προωθεί με ταχείς ρυθμούς της μετεξέλιξή της σε fintech hub. Είναι ενδεικτικό ότι η κεντρική τράπεζα της χώρας έχει εκδώσει τους τελευταίους τρεις μήνες 39 παρόμοιες άδειες σε εταιρείες.
    18. Τεχνολογία

      Engineer

      Λύση στο πρόβλημα του πάρκινγκ στις πόλεις υπόσχεται μια νεοφυής ισραηλινή εταιρία. Παρουσιάζει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ένα πτυσσόμενο όχημα που χρειάζεται τον ίδιο χώρο στάθμευσης όπως μια μοτοσυκλέτα.
      Με ένα πρωτότυπο, μικρό ηλεκτροκίνητο όχημα η νεοφυής ισραηλινή εταιρία City Transformer φιλοδοξεί να παρουσιάσει μια λύση για το πρόβλημα της στάθμευσης στις μεγαλουπόλεις. Πατώντας ένα κουμπί οι άξονες «μαζεύουν» και το συνολικό πλάτος μειώνεται από 1,4 μέτρα στο 1 μέτρο με αποτέλεσμα το μικρό όχημα να μπορεί να σταθμεύσει σε χώρους που προορίζονται για μοτοσυκλέτες.
      Ο συνιδρυτής και επικεφαλής της ισραηλινής εταιρίας Άσαφ Φορμόζα εξηγεί: «Αυτό είναι το μέλλον της μετακίνησης μέσα στις πόλεις. Οδηγείς αυτοκίνητο και παρκάρεις σαν να είχες μηχανή, δηλαδή σχεδόν παντού. Στόχος μας είναι μέχρι το 2025 να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα, μέσω της οποίας περίπου 10.000 άνθρωποι να μοιράζονται τα οχήματά μας».
      Η ιδέα για την ίδρυση της City Transformer και την κατασκευή ενός πτυσσόμενου οχήματος ήρθε στους ιδρυτές της την ώρα που βρίσκονταν μποτιλιαρισμένοι στους δρόμους του Τελ Αβίβ. Όπως λέει ο Άσαφ Φορμόζα «η αναμονή στα φανάρια και η αναζήτηση θέσης στάθμευσης με οδηγεί στα όριά μου. Σε παγκόσμιο επίπεδο χάνονται τόσο πολλές ώρες στην αναζήτηση πάρκινγκ. Έτσι σκεφτήκαμε να κάνουμε κάτι για να αλλάξουν όλα αυτά».
      Τιμή γύρω στα 8.800 ευρώ

      Μετά μια περίοδο δοκιμών η City Transformer φιλοδοξεί να παρουσιάσει σε ένα περίπου χρόνο ένα ολοκληρωμένο μοντέλο. Προς το παρόν οι σχεδιαστές αντιμετωπίζουν προβλήματα με το λογισμικό. Παράλληλα θέλουν να αυξήσουν την τελική ταχύτητα από τα 50 στα 90 χλμ και να βελτιώσουν την αυτονομία. Με τον κλιματισμό σε λειτουργία η αυτονομία του οχήματος περιορίζεται σήμερα από τα 180 χλμ. στα 120 χλμ.
      Ο Ασάφ Φαμόζα και οι συνεργάτες του ανεβάζουν ψηλά τον πήχη: «Στόχος μας είναι η μαζική παραγωγή και φυσικά η κυκλοφορία τους στους δρόμους του Ισραήλ και της Ευρώπης. Στη συνέχεια θέλουμε να μπούμε στην αμερικανική και ασιατική αγορά».
      Μόλις οι παραγγελίες φθάσουν τις 10.000 θα αρχίσει η κατασκευή του ηλεκτροκίνητου, πτυσσόμενου αυτοκινήτου. Ήδη στη σελίδα της City Transformer οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παραγγείλουν το όχημα σε τιμή γύρω στα 8.800 ευρώ.
      Τιμ Άσμαν (Τελ Αβίβ)
      Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος
    19. Τεχνολογία

      Engineer

      Μετά την απόφαση να ανοίξει τις παραγγελίες του Model 3 για την Ευρωπαϊκή αγορά, ακολουθεί η επιβεβαίωση ότι η Tesla σχεδιάζει να καλύψει όλη την Ευρώπη με ένα πυκνό δίκτυο φορτιστών που θα κάνουν την κίνηση των πελατών της απρόσκοπτη. 
      Όπως γίνεται συνήθως, το πλάνο της εταιρίας αποκαλύφθηκε μέσω tweet του Elon Musk, ο οποίος αναφέρει συγκεκριμένα ότι η κάλυψη της γηραιάς ηπείρου θα φτάσει το 100%, ενώ όσες μονάδες φόρτισης υπάρχουν ήδη θα αναβαθμιστούν σε “Superchargers”.
      Η Ευρωπαϊκή έκδοση του Model 3 θα είναι εξοπλισμένη με θύρες CCS (Combined Charging System), οπότε το πρότζεκτ των αναβαθμίσεων αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν τα Χριστούγεννα του 2019, όταν θα καταφτάσουν και οι πρώτες παραγγελίες του Model 3. 

      Όπως έγραψε χαρακτηριστικά ο Elon Must απαντώντας σε σχετικό ερώτημα άλλου χρήστη: “Η κάλυψη του δικτύου superchargers θα φτάσει το 100% στην Ευρώπη τον επόμενο χρόνο. Από την Ιρλανδία μέχρι το Κίεβο, και από την Νορβηγία μέχρι την Τουρκία.” Σε πρόσθετη ερώτηση από άλλο χρήστη για την κάλυψη της Ελλάδας, επιβεβαίωσε ότι η χώρα μας βρίσκεται κανονικά στο πλάνο της Tesla.
      Αυτό ήταν κάτι που ήδη γνωρίζαμε, αφού η Tesla απέκτησε επίσημη παρουσία στην Ελλάδα από τον Φεβρουάριο, ενώ το σάιτ της εταιρίας αναφέρει πέντε σταθμούς φόρτισης (ως coming soon/προς εγκατάσταση), σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Σπάρτη, Λαμία, και Ιωάννινα. 

      Λόγω της συμβατότητας που έχουν οι φορτιστές CCS με αρκετά ηλεκτροκίνητα στην Ευρώπη, αρκετοί αναρωτιούνται αν οι σταθμοί της θα είναι ανοιχτοί και για αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών, αλλά αυτό ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί. Προφανώς, η Tesla θα πρέπει πρώτα να αξιολογήσει θετικά την επάρκεια των σταθμών για τους δικούς της πελάτες και στην συνέχεια θα αποφασίσει τα περιθώρια εκμετάλλευσής τους και από άλλους. 
      https://www.engadget.com/2018/12/27/teslas-supercharger-europe-expansion/
    20. Τεχνολογία

      Engineer

      Το iPhone της Apple, το Note 9 της Samsung, οι εκτυπωτές της Cannon και οι συσκευές Mi Band της Xiaomi έχουν κάτι κοινό. Μερικά ολοκληρωμένα κυκλώματα (chips) που ενσωματώνουν, περιλαμβάνουν ελληνικά σχέδια και λογισμικό.
      Η σχεδίασή τους γίνεται στις εγκαταστάσεις της Dialog Semiconductor Hellas στην Αθήνα και την Πάτρα. Η εταιρεία, θυγατρική της Dialog Semiconductors, λειτουργεί δύο από τα δέκα συνολικά ερευνητικά κέντρα που διαθέτει στην Ευρώπη. Η Dialog Semiconductor, πρώην θυγατρική εταιρεία της Daimler-Benz, με κεντρικά γραφεία στο Λονδίνο και τη Σάντα Κλάρα της Καλιφόρνιας, είναι σήμερα μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις σχεδίασης ολοκληρωμένων κυκλωμάτων στον κόσμο. Το 2017 η εταιρεία είχε έσοδα ύψους 1,2 δισ. ευρώ και απασχολούσε κάτι περισσότερο από 2.000 εργαζομένους. Πελάτες της είναι η Apple, η Samsung, η Xiaomi κ.ά.
      Από αυτούς τους 2.000 εργαζομένους, περίπου το 5% είναι εγκατεστημένο στη χώρα μας. Συμμετέχει στον σχεδιασμό κυκλωμάτων που η μητρική εταιρεία πουλάει διεθνώς ανά τον κόσμο. «Είμαστε ένα από τα τρία κέντρα σχεδίασης κυκλωμάτων low energy bluetooth που λειτουργεί η Dialog», αναφέρει ο επικεφαλής της εταιρείας Μάριος Ηλιόπουλος. Αυτή είναι και η εξειδίκευση των δύο κέντρων που λειτουργεί η εταιρεία στην Αθήνα και την Πάτρα. Ωστόσο, όπως αναφέρει ο κ. Ηλιόπουλος, στόχος της εταιρείας είναι να εισέλθει και στον σχεδιασμό κυκλωμάτων διαχείρισης ήχου.

      Ο κ. Ηλιόπουλος, ως μηχανικός σχεδίασης κυκλωμάτων, έχει ζήσει όλη την πορεία της μικρής βιομηχανίας ημιαγωγών στη χώρα μας. Ξεκίνησε από μηχανικός στην Atmel Hellas και σήμερα είναι επικεφαλής των δραστηριοτήτων της Dialog στην Ελλάδα. Ο ίδιος αναφέρει ότι παρά το αφιλόξενο επιχειρηματικό περιβάλλον, η χώρα μας διαθέτει καλό έμψυχο δυναμικό προσδίδοντας σε αυτήν ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Αν σε αυτό συμπεριληφθεί και το χαμηλό κόστος, τότε το ενδιαφέρον είναι σημαντικό.
      Ετσι, η Dialog επενδύει συνεχώς στη χώρα μας. Οταν ξεκίνησε το 2011 απασχολούσε 20 μηχανικούς, ενώ σήμερα απασχολεί περισσότερους από 100. «Κάθε χρόνο γινόμαστε περισσότεροι», λέει ο κ. Ηλιόπουλος σημειώνοντας ότι η ετήσια ανάπτυξη ακόμη και φέτος είναι διψήφια σε ποσοστό. Η εξειδίκευση του ελληνικού κέντρου αφορά τον σχεδιασμό ασύρματων κυκλωμάτων Bluetooth χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης. Τα κυκλώματα αυτά αξιοποιούνται στην αγορά του «Ιντερνετ των πραγμάτων (Internet of Things ή ΙοΤ)», μια αγορά που αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς.
      Για να γίνει πράξη ο κόσμος του «Ιντερνετ των πραγμάτων», πρέπει οι συσκευές αυτές να επικοινωνούν αποδοτικά με το περιβάλλον τους. Η χαμηλή κατανάλωση ενέργειας, όπως εξηγεί ο κ. Ηλιόπουλος, είναι ιδιαίτερα σημαντική, ειδικά για συσκευές που βρίσκονται σε απομακρυσμένα σημεία.
      Ενα παράδειγμα επιτυχημένης εφαρμογής low energy bluetooth κυκλώματος είναι αυτό που σχεδίασε η Dialog για το πενάκι του κινητού τηλεφώνου «ναυαρχίδα» της Samsung, το Note 9. Στη διαδικασία αυτή συμμετείχε και η ελληνική εταιρεία, όπως επίσης συμμετείχε στον σχεδιασμό και μιας σειράς άλλων κυκλωμάτων που ενσωματώνουν οι «φορετές» ή wearable συσκευές της κινεζικής Xiaomi.

      Η εποχή του «Ιντερνετ των πραγμάτων» βρίσκεται ante portas, κάτι που δημιουργεί τεράστιες προοπτικές στον σχεδιασμό ολοκληρωμένων κυκλωμάτων για ασύρματες επικοινωνίες.
      Οι δεσμοί με την Apple
      Η πιο σημαντική συμβολή της ωστόσο ήταν στη δημιουργία του ολοκληρωμένου κυκλώματος διαχείρισης της ενέργειας των συσκευών iPhone της Apple. Σχεδόν το 70% των πωλήσεων της μητρικής Dialog προερχόταν από αυτή τη δραστηριότητα. Και μόλις η συγκεκριμένη δραστηριότητα απέκτησε ένα κρίσιμο μέγεθος, η Apple την απορρόφησε, μετά τη συμφωνία ύψους 600 εκατ. δολαρίων που έκλεισε με την Dialog τον περασμένο Οκτώβριο. «Η έμφαση (της Dialog) πλέον δίδεται στα κυκλώματα low energy Bluetooth», λέει ο κ. Ηλιόπουλος.
      Παράλληλα, όπως αναφέρει, η διοίκηση της μητρικής Dialog συμφώνησε η θυγατρική της να συμμετάσχει στον σχεδιασμό κυκλωμάτων ήχου. Πρόκειται για κυκλώματα που αξιοποιούνται από τα ακουστικά τηλεφώνων μέχρι και τα ακουστικά που αξιοποιούν τα υψηλής πιστότητας ηχοσυστήματα.
      Σημειώνεται ότι η Dialog, όπως και οι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις ημιαγωγών, είναι μια επιχείρηση χωρίς παραγωγικές μονάδες (fabless). Τα σχέδια που δημιουργεί, τα υλοποιούν κατασκευαστές ημιαγωγών (chips). Ειδικά η Dialog παράγει τα προϊόντα στην Ταϊβάν.
      Ο «πατέρας» του USB έφτιαξε μια δυναμική εταιρεία στην Ελλάδα
      Η Dialog Semiconductor στην Ελλάδα δεν συνιστά νεοφυή επιχείρηση. Αντιθέτως, η ιστορία της εκτείνεται σχεδόν 20 χρόνια πίσω. Πρωτοεμφανίστηκε ως Atmel στο τέλος της δεκαετίας του 1990. Η εταιρεία που ίδρυσε το 1984 στις ΗΠΑ ο ομογενής Γιώργος Περλέγκος, με τις προτροπές της τότε κυβέρνησης Σημίτη, δημιούργησε στην Πάτρα μια μονάδα σχεδιασμού ολοκληρωμένων κυκλωμάτων. Είχε προηγηθεί η δημιουργία αντίστοιχου τμήματος στην Πάτρα από τη δανική Giga (Giga Hellas), η οποία το 2000 εξαγοράστηκε από την αμερικανική Ιntel.
      H Atmel Hellas δημιουργήθηκε το 1999 έχοντας ως βασικό σκοπό τον σχεδιασμό κυκλωμάτων οθονών και ασύρματων συσκευών –στη γλώσσα των μηχανικών λέγονται μικροελεγκτές (micro-controllers)– όπως επίσης και καρτών μνήμης (flash memories). Οι τελευταίες είναι σήμερα ευρέως διαδεδομένες και γνωστές ως «φλασάκια» ή «στικάκια» (USB memories). Ο ιδρυτής της Αtmel και πρώην στέλεχος της Intel Corp. κ. Περλέγκος θεωρείται ο πατέρας των καρτών μνήμης flash. Για τον λόγο αυτό, το 2017 έλαβε τη διάκριση έργου ζωής (Life Achivement Award) από τον σύνδεσμο κατασκευαστών καρτών μνήμης στις ΗΠΑ.
      Η Atmel Hellas προέκυψε ως αποτέλεσμα της προσπάθειας του κ. Περλέγκου να ενισχύσει τη χώρα προέλευσης του. Επιλέχθηκε η Πάτρα λόγω της γειτνίασης με την Τεγέα, απ’ όπου κατάγεται η οικογένειά του. Κυρίως όμως επελέγη λόγω του εξειδικευμένου και καλά καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού που δημιουργούσε η Πάτρα και το πανεπιστήμιο της. Υπενθυμίζεται ότι στην Πάτρα είχε δημιουργηθεί το 1979 η πρώτη πανεπιστημιακού επιπέδου σχολή, αποκλειστικά εστιασμένη στο γνωστικό αντικείμενο της πληροφορικής.
      Η εταιρεία, η οποία ενισχύθηκε από τον αναπτυξιακό νόμο με περίπου 7 εκατ. ευρώ, επεκτάθηκε και στην Αθήνα και μέχρι το 2003 είχε στελεχωθεί με πάνω από 150 μηχανικούς. Τα προβλήματα ωστόσο που αντιμετώπισε η μητρική Atmel στις ΗΠΑ –η οποία στο τέλος (2016) εξαγοράστηκε από τη Microchip– οδήγησαν σε μαρασμό την Atmel Hellas.
      Ετσι, τo 2007 η Ολλανδική SiTel απέκτησε κάποιες δραστηριότητες της Atmel στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, απέκτησε το προσωπικό που της είχε απομείνει στις εγκαταστάσεις της Αθήνας, περίπου 30 μηχανικοί. H SiTel, ωστόσο, έστρεψε την εταιρεία προς τον σχεδιασμό κυκλωμάτων και εφαρμογών τους που αφορούσαν τη μετάδοση φωνής πάνω από δίκτυα Internet (VoIP) και τις ασύρματες επικοινωνίες. H εταιρεία που ιδρύθηκε ονομάστηκε SiΤel Hellas, αλλά το 2011 πέρασε στον έλεγχο της Dialog Semiconductor, καθώς η τελευταία εξαγόρασε το σύνολο των δραστηριοτήτων της SiΤel Ολλανδίας, αντί 84,5 εκατ. δολ. ΗΠΑ (περίπου 75 εκατ. ευρώ).
      Με την κίνηση αυτή, ο νέος μέτοχος αποκτά τμήμα σχεδιασμού ολοκληρωμένων κυκλωμάτων για ασύρματες επικοινωνίες. Στόχος της, όπως αναφέρει ο επικεφαλής της Μάριος Ηλιόπουλος, είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του τμήματος σχεδίασης κυκλωμάτων ασύρματων επικοινωνιών, καθώς διαβλέπει ότι η εποχή του «Ιντερνέτ των πραγμάτων» βρίσκεται ante portas.
      Σήμερα, ύστερα από επτά χρόνια, η Dialog Semiconductor Hellas έχει φθάσει εκ νέου να απασχολεί περισσότερους από 100 μηχανικούς. Διαθέτει εγκαταστάσεις σε Αθήνα (Καλλιθέα) και Πάτρα και απασχολεί 104 εργαζομένους, εκ των οποίων οι 42 βρίσκονται στην Πάτρα και οι υπόλοιποι 62 στην Αθήνα. Oι εγκαταστάσεις της σε Πάτρα και Αθήνα είναι οι δύο από τις 13 που έχουν αναπτυχθεί σε ολόκληρο τον πλανήτη. Οι περισσότερες μονάδες σχεδιασμού κυκλωμάτων βρίσκονται στην Ευρώπη και συγκεκριμένα σε Βρετανία, Ολλανδία, Ιταλία, Αυστρία, Γερμανία, Γαλλία και Τουρκία.
    21. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Arsenal τοποθέτησε στο γήπεδο της, Emirates Stadium, μία εγκατάσταση μπαταρίας, ικανή να τροφοδοτήσει το 60.000 θέσεων στάδιο τη μέρα του αγώνα.
      Σύμφωνα με το Bloomberg, η 2-megawatt μπαταρία λιθίου, η οποία τοποθετήθηκε από την Pivot Power LLP, θα επιτρέψει στον ποδοσφαιρικό σύλλογο να αγοράζει πιο φθηνά ηλεκτρική ενέργεια και να την χρησιμοποιεί σε ώρα "αιχμής" για το στάδιο. Η Arsenal έχει σκοπό να προσθέσει 1 megawatt επιπλέον το ερχόμενο καλοκαίρι.
      Η ομάδα του Λονδίνου είναι από τις πρώτες πρωτοκλασσάτες ομάδες που έκανε την μετάβαση για 100 τοις εκατό "πράσινη" ηλεκτρική ενέργεια, αφού με την βοήθεια της Octopus Energy τοποθέτησε LED προβολείς, οι οποίοι καταναλώνουν 30 τοις εκατό λιγότερη ενέργεια.
      Ο Matt Allen, Chief Executive Officer της Pivot Power δήλωσε: "H Arsenal δείχνει με ποιον τρόπο μπορούν οι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι και οι λοιποί χρήστες υψηλής ενέργειας, να εξοικονομήσουν χρήματα και να βοηθήσουν στην κλιματική αλλαγή του Ηνωμένου Βασιλείου."
      Για του ποδοσφαιρόφιλους, η Arsenal βρίσκεται στην 5η θέση της Αγγλικής Premier League και αντιμετωπίζει την επόμενη αγωνιστική (2/12) την Tottenham Hotspurs, στο κλασσικό Λονδρέζικο ντέρμπι.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.