Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    823 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Engineer

      Πρόκειται για ένα υπερελαφρό αεροσκάφος μόλις 200 κιλά, με κινητήρα μόλις 46 ίππων, μονοθέσιο, που μοιάζει με μαχητικό (άλλωστε τα περισσότερα μέρη του είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο αεροναυπηγικής ) με πολλές καινοτόμους σχεδιασμούς σε παγκόσμια κλίμακα (οι λεπτομέρειες του σχεδίου του τείνει σε τεχνολογία STEALTH) και μάλιστα για αυτό το συγκεκριμένο αεροπλάνο έχει δεχθεί πάρα πολλά email και τηλεφωνήματα από αμερικανικές εταιρείες που επιθυμούν να το αξιοποιήσουν εμπορικά.
       
      Ηδη κατασκευάζεται σε πωλούμενα κιβώτια «κιτ» που συναρμολογούνται!
       
      Ο Γιώργος Ηλιόπουλος, ο κατασκευαστής από την Φλώρινα, δεν είναι αεροναυπηγός, ούτε μηχανικός αεροσκαφών, ούτε καν τεχνικός οποιασδήποτε ειδικότητας....
       
      Απλά είναι Αστυνομικός...με πάθος και μεράκι όμως για την αεροπλοία...Είναι και ο πρόεδρος της αερολέσχης Φλώρινας!
       
      Η Πολεμική Αεροπορία, του επεφύλαξε θερμή υποδοχή...αλλά μέχρι εκεί...γιατί το κράτος που θα έπρεπε να έχει ήδη κινηθεί, απλά δεν κινήθηκε .
       
      Φανταστείτε, ότι για να πάρει άδεια να πετάξει από τις Ελληνικές αρχές είδε και απόειδε ο κατασκευαστής, με αποτέλεσμα να απευθυνθεί στην Ιταλία. Ναί, στην Ιταλία, γιαυτό και τα διακριτικά ''νηολόγησής'' του φέρουν στα αρχικά το γράμμα ''Ι-Α281'' !
       
      Αμερικανικές εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για εμπορική αξιοποίηση του αεροπλάνου.
       
      Να πάμε όμως και στο ιστορικό της αεροναυπηγικής στη Φλώρινα, από τον Γιώργο Ηλιόπουλο:
       
      Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους σε κάποιο ειδικό σχετικό κατάστημα στον Καναδά, κάποιος του έδωσε την ιδέα να προχωρήσει στην κατασκευή ενός αεροπλάνου, όχι με τα συνήθη υλικά, αλλά με απλά, καθημερινά υλικά που όλοι έχουμε στο σπίτι μας.
       
      1) Το πρώτο λοιπόν αεροπλάνο που κατασκεύασε ήταν ξύλινο και μάλιστα... ανακυκλώσιμο, αφού τα ξύλα που χρησιμοποίησε για την κατασκευή του προέρχονταν από τα παλιά του
      έπιπλα, το κάθισμα που τοποθέτησε στη θέση του οδηγού ήταν ένα αναπηρικό καροτσάκι, ενώ τα μηχανικά του μέρη προήλθαν από έναν παλιό κινητήρα αυτοκινήτου.
       
      Όπως ο ίδιος έχει πει, για να καταφέρει να ολοκληρώσει την κατασκευή του «Λυγκιστή», όπως είναι το όνομα του εν λόγω αεροπλάνου, χρειάστηκε να ξεπεράσει και το φόβο του και τον
      εαυτό του, καθώς το εγχείρημά του κινδύνευε να χαρακτηριστεί ως μία φαιδρή ιστορία για έναν τρελό που προσπάθησε να φτιάξει αεροπλάνο.
       
      Πάντως, μόλις ολοκλήρωσε την κατασκευή του πρώτου του αεροπλάνου και θεωρώντας ότι έχει εκπληρώσει το όνειρό του, δήλωνε πώς δεν θα επιχειρούσε κάτι ανάλογο στο μέλλον,
      ακόμη και αν του έδιναν 1εκ. ευρώ.
       
      Το μικρόβιο όμως του είχε μπει και κάτι μέσα του του έλεγε να συνεχίσει.
       
      2) Και το έκανε κατασκευάζοντας ένα δεύτερο αεροσκάφος από τσίγκους τυπογραφείου, σε κλίμακα 1 προς 6. Μάλιστα, όταν πέταξε, η χαρά του, όπως λέει ο ίδιος ήταν τόσο μεγάλη που κόντεψε να πάθει καρδιακή προσβολή.
       
      3) Ύστερα από κοπιαστική δουλειά και 3000 τροποποιήσεις του αρχικού σχεδίου το κατασκεύασε και σε κανονικό μέγεθος, χρησιμοποιώντας αεροπορικό αλουμίνιο και ο «Άρχων», όπως το ονόμασε, έκανε το πρώτο του ταξίδι στους αιθέρες!!
       
      Κι όχι μόνον αυτό, το νέο μοντέλο πουλιέται ήδη!
       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/130222/aytos-einai-o-ellinas-arhon-etoimos-na-kataktisei-toys-aitheres-video
    2. Τεχνολογία

      Didonis

      Η ρύθμιση αυτή αναμένεται να ενταχθεί σε σχέδιο νόμου που θα καταθέσει η ηγεσία του υπουργείου στη Βουλή προς ψήφιση το αργότερο έως τις αρχές Σεπτεμβρίου. Γίνεται λόγος για «αδικία» σε βάρος των μηχανικών, που με αυτή τη ρύθμιση πρόκειται να εξαλειφθεί. Ουσιαστικά επιχειρείται να πάψουν οι μηχανικοί να καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές, χωρίς να έχουν εισόδημα.
       
      Σημειώνεται ότι οι μηχανικοί, με που εγγράφονταν στο μητρώο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), ήταν υποχρεωμένοι να καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές, ανεξάρτητα εάν είχαν κάποια επαγγελματική – οικονομική δραστηριότητα ή όχι. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν δεν εισέπρατταν έσοδα ή δεν είχαν ανοιχτά βιβλία, έπρεπε να καταβάλλουν απρόσκοπτα τις ασφαλιστικές τους εισφορές. Αυτό τοκαθεστώς προτίθεται να αλλάξει το υπουργείο Εργασίας, με τη συγκεκριμένη ρύθμιση. Έτσι θα προταθεί οι μηχανικοί που δεν έχουν βιβλία ανοιχτά, άρα δεν ασκούν το εν λόγω επάγγελμα και συνεπώς δεν εισπράττουν κάποιο έσοδο, να μην υποχρεώνονται να καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές.
       
      Το μέτρο αυτό εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια που καταβάλλει το υπουργείο Εργασίας να διορθώσει αδικίες του παρελθόντος, οι οποίες δεν διορθώθηκαν στο τελευταίο ασφαλιστικό νομοσχέδιο, που έμεινε ως «νόμος Κατρούγκαλου». Η αρμόδια υπουργός, κ Έφη Αχτσιόγλου έχει προαναγγείλει ότι θα κατατεθούν μια σειρά από ανάλογες ρυθμίσεις που θα τακτοποιούν τα κακώς κείμενα προηγούμενων ετών και παλαιότερων νομολογιών.
       
      Πηγή: dikaiologitika.gr
    3. Τεχνολογία

      basgoud

      Ο επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ της Apple Φιλ Σίλερ προ μηνών είχε χαρακτηρίσει θλιβερό το γεγονός ότι ο κόσμος χρησιμοποιεί υπολογιστές πενταετίας. Αγαπητέ Φιλ, ετοιμάσου να πέσεις σε βαθιά κατάθλιψη: ένα συνοικιακό συνεργείο αυτοκινήτων στο Γκντανσκ της Πολωνίας χρησιμοποιεί εδώ και πάνω από 25 χρόνια έναν Commodore 64!
       
      Ναι, ο γνωστός μας Commodore 64, με ταχύτητα 1MHz και μνήμη RAM 64kB, διαχειρίζεται τη ζυγοστάθμιση κεντρικών αξόνων μετάδοσης κίνησης! Το μηχάνημα έχει κατά καιρούς υπομείνει βροχές από ένα ξεχασμένο παράθυρο, αλλά και κουτσουλιές περιστεριών.
       
      Όμως ο ιδιοκτήτης του συνεργείου το θεωρεί μέλος της ομάδας του και δεν το αλλάζει με τίποτα.
       
      Το μπεστ σέλερ της Commodore κυκλοφόρησε το 1982, αποσύρθηκε το 1994 και το 2016 εξακολουθεί να είναι χρήσιμο σε μια επιχείρηση! Εντάξει, πολλές μικρές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν υπολογιστές παλαιότερους από αυτούς που έχουμε σπίτι μας – ας μη μιλήσουμε για το ελληνικό δημόσιο – αλλά το να έχεις Commodore 64 στη δουλειά σε μια εποχή που μωρά στην κούνια παίζουν με smartphones, είναι hardcore, πώς να το κάνουμε!
       
      Πηγή http://www.insider.gr/epiheiriseis/tehnologia/24136/en-etei-2016-mia-epiheirisi-hrisimopoiei-commodore-64
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Οι ομάδες ηλεκτρολόγων μηχανικών και σχεδιαστών της Tesla βρίσκονται κατά κύριο λόγο στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και πιο συγκεκριμένα στη Καλιφόρνια, αν και η εταιρεία προσπαθεί τα τελευταία χρόνια να επεκταθεί στο συγκεκριμένο τομέα και σε παγκόσμια κλίμακα, δημιουργώντας αντίστοιχες ομάδες στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ολλανδία και στη Γερμανία.
       
      Τώρα, μαθαίνουμε ότι η κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων πρόκειται να δημιουργήσει ένα μικρό γραφείο έρευνας και ανάπτυξης στην Αθήνα, στην Ελλάδα για να αναπτύξει νέες τεχνολογίες ηλεκτροκινητήρα. Τα νέα έρχονται αφότου έγινε γνωστό ότι η Tesla Motors, ίδρυσε στη χώρα μας την Tesla Greece, που όπως επιβεβαιώνεται και από την καταχώρηση στο ΓΕ.ΜΗ, θα διατηρεί αρχικά τη βάση της στο Δημόκριτο, με την εταιρία να προγραμματίζει στο άμεσο μέλλον 50 προσλήψεις εξειδικευμένων στελεχών στον χώρο της έρευνας και ανάπτυξης (σε δεύτερη φάση η Tesla θα ασχοληθεί με την ενέργεια).
       
      Κάτι ακόμα που έγινε γνωστό είναι ότι η εταιρεία του Elon Musk σκοπεύει να εγκαταστήσει πέντε σταθμούς ταχείας φόρτισης στην Ελλάδα και σε πέντε διαφορετικές πόλεις, στην Αθήνα, στην Θεσσαλονίκη, στα Ιωάννινα, στη Λαμία και στη Σπάρτη.
       
      Η Tesla επιβεβαίωσε τη δημιουργία μονάδας R&D στην Ελλάδα στην ιστοσελίδα electrek: “Η Tesla ιδρύει ένα μικρό γραφείο έρευνας και ανάπτυξης στην Ελλάδα, που θα στελεχωθεί από μία εξαιρετικά καταρτισμένη ομάδα μηχανικών. Η συγκεκριμένη ομάδα θα επικεντρωθεί αποκλειστικά σε περιορισμένες δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης για την επιτάχυνση της ανάπτυξης της τεχνολογίας ηλεκτροκινητήρων μέσω της στενής συνεργασίας της με την ομάδα της εταιρείας στις ΗΠΑ” διαβάζουμε στις δηλώσεις εκπροσώπου της Tesla.
       
       
      Τρεις από τους κορυφαίους μηχανικούς και σχεδιαστές της εταιρείας είναι Έλληνες, με τους Principal Motor Designer Konstantinos Laskaris, Motor Design Engineer Konstantinos Bourchas, και Staff Motor Design Engineer Vasilis Papanikolaou, να προέρχονται από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
       
      Η εταιρεία επιθυμεί να προσελκύσει και άλλους ταλαντούχους ηλεκτρολόγους μηχανικούς από τη χώρα μας διατηρώντας ένα γραφείο έρευνας και ανάπτυξης στην πρωτεύουσα. Ο εκπρόσωπος της Tesla πρόσθεσε: “Η Ελλάδα διαθέτει ταλαντούχους ηλεκτρολόγους μηχανικούς και τεχνικές σχολές, προσφέροντας εξατομικευμένα προγράμματα και εξειδικευμένες δεξιότητες πάνω στη τεχνολογία των ηλεκτρικών κινητήρων”. Αρχικά, σύμφωνα με το electrek η ομάδα θα αποτελείται από μόλις 10 μηχανικούς.
       
      Electrek - https://electrek.co/2018/02/24/tesla-electric-motor-research-group-greece/
       
      Πηγή: https://www.insomnia.gr/articles/transport/tesla/tesla-research-center-greece-superchargers/
    5. Τεχνολογία

      Engineer

      To πρώτο κινητό τηλέφωνο στον κόσμο με ενσωματωμένη θερμική κάμερα παρουσίασε η Cat Phones στο Mobile World Congress στη Βαρκελώνη.
       
      Η εταιρεία είναι γνωστή για τα ιδιαίτερα ανθεκτικά και «σκληροτράχηλα» τηλέφωνά της, και ως εκ τούτου, το Cat S60 είναι και αδιάβροχο. Η θερμική κάμερα της συσκευής είναι κατασκευασμένη από τη FLIR, και, σύμφωνα με την εταιρεία, πρόκειται για ένα τηλέφωνο που ενδείκνυται για μια σειρά από πρωτοποριακές χρήσεις που δεν έχουν εμφανιστεί ξανά σε smartphone, όπως ο έλεγχος παραθύρων για διαρροές/ απώλειες θερμότητας σε παράθυρα και πόρτες, τον εντοπισμό υγρασίας, την κατάδειξη ηλεκτρικών συσκευών που υπερθερμαίνονται και φυσικά τη νυκτερινή όραση.
       
      Η θερμική κάμερα οπτικοποιεί τη θερμότητα που είναι αόρατη στο γυμνό μάτι, και μπορεί να την «πιάσει» σε απόσταση μέχρι και 15 -30 μέτρων, ενώ είναι ικανή να «δει» και μέσα από καπνό κ.α. Επίσης, η συσκευή είναι αδιάβροχη σε βάθος μέχρι και 5 μέτρων για μια ώρα, κάτι που επιτρέπει τη χρήση του κινητού και ως υποβρύχιας κάμερας. Ακολουθώντας την παράδοση της εταιρείας, μπορεί να αντέξει πτώση σε τσιμέντο από 1,8 μέτρα και είναι και ανθεκτικό στη σκόνη, ενώ ο χρήστης μπορεί να χειριστεί την οθόνη αφής του (ενδείκνυεται και για χρήση σε δυνατό φως του ήλιου) και με βρεγμένα χέρια ή γάντια. Ακόμη, είναι προστατευμένη από Gorilla Glass 4.
       

       
      Στα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται επεξεργαστής Snapdragon 617, 32 GB αποθηκευτικού χώρου, 3 GB RAM, Android Marshmallow και οπίσθια κάμερα 13 ΜΡ με διπλό φλας και εμπρόσθια 5 ΜΡ, ενώ είναι των 4,7 ιντσών.
       
      Η διάθεσή του αναμένεται να αρχίσει αργότερα μέσα στο έτος, στα 649 ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1070205/to-proto-kinito-tilefono-me-thermiki-kamera-ston-kosmo
    6. Τεχνολογία

      Engineer

      Όπως ανακοίνωσε ο Vice President Business Development της e.GO Mobile, το ηλεκτρικό τους όχημα θα αρχίσει να παράγεται στη χώρα μας σε περίπου τρία χρόνια.
      Το ηλεκτρικό όχημα e.GO Life της εταιρείας Next.e.GO Mobile σύντομα θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας με τιμές που αρχίζουν από τις 22.000€. Τα αυτοκίνητα θα εισάγονται από τη Γερμανία, όπου και βρίσκεται η γραμμή παραγωγής τους, όμως σύντομα θα παράγεται στην Ελλάδα, ύστερα από μια σημαντική επένδυση που ετοιμάζει η εταιρεία στη χώρα μας.

      O Dr Martin Sommer, Vice President Business Development της e.GO Mobile ανακοίνωσε στο Electric Vehicle Conference που το GOCAR είναι χορηγός επικοινωνίας ότι στόχος της εταιρείας είναι να ξεκινήσει η παραγωγή του e.GO Life στην Ελλάδα το 2024.
      To ηλεκτρικό μοντέλο εξοπλίζεται με ηλεκτρικό κινητήρα 77 ίππων και η αυτονομία φτάνει στα 171 χιλιόμετρα με βάση το πρωτόκολλο μετρήσεων WLTP City. Τα 0-50 χλμ./ώρα έρχονται σε 4,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα μπορεί να φτάσει στα 122 χλμ./ώρα. Ο εξοπλισμός που το συνοδεύει είναι ιδιαίτερα πλούσιος και περιλαμβάνει όλα όσα χρειαζόμαστε στην καθημερινότητά μας. Ενδεικτικά, συμπεριλαμβάνονται: Αυτόματος κλιματισμός Ζάντες αλουμινίου Θερμαινόμενο παρμπρίζ Προβολείς LED Σύστημα πολυμέσων με υποστήριξη Apple CarPlay και Android Auto Αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων Αυτόματη λειτουργία φώτων Hill Assist
      Αν και ακόμη δεν έχουμε περισσότερες λεπτομέρειες, οι επικρατέστερες περιοχές για την κατασκευή του ηλεκτρικού οχήματος είναι αυτές του Βόλου, της Πάτρας και της Θεσσαλονίκης. Η συγκεκριμένη επένδυση φτάνει κοντά στα 100 εκατομμύρια Ευρώ και η δύναμη παραγωγής του εργοστασίου θα βρίσκεται περίπου στα 40.000 αυτοκίνητα το χρόνο, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες.
    7. Τεχνολογία

      akius

      Επαφές Τατούλη με τη NASA για τη διαστημική πύλη στην Καλαμάτα
       
      Ο αστροφυσικός της ΝΑΣΑ, και καθηγητής Αεροδιαστημικής Μηχανικής στο πανεπιστήμιο San Jose των ΗΠΑ, Περικλής Παπαδόπουλος επισκέφθηκε σήμερα την Περιφέρεια Πελοποννήσου και είχε μακρά συζήτηση με τον περιφερειάρχη Πέτρο Τατούλη, με αντικείμενο την δημιουργία μεσογειακής διαστημικής πύλης στην Καλαμάτα.
       
      Ο κ. Τατούλης διαβεβαίωσε τον Μεσσήνιο καθηγητή, πως η Περιφέρεια είναι έτοιμη για το εγχείρημα της διαστημικής πύλης, διότι πιστεύει πως θα προσφέρει μοναδικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, στρατηγικής σημασίας, στη χώρα.
       
      Επίσης ο περιφερειάρχης ανακοίνωσε ότι στις αμέσως επόμενες ημέρες θα ψηφιστεί από τη Βουλή το νομοσχέδιο για την ίδρυση του Ελληνικού Οργανισμού Διαστήματος, που αποτελεί προϋπόθεση για τη διεκδίκηση εκ μέρους της Περιφέρειας Πελοποννήσου, για λογαριασμό της χώρας, μεγάλου τμήματος χρηματοδότησης από τα 20 δισ. ευρώ του προγράμματος Gallileo της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ανάπτυξη της διαστημικής επιστήμης.
       
      Επιπλέον, αναφέρθηκε στη συνεργασία του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με το ινστιτούτο του ΝΑΤΟ Von Karman, όπου ήδη φοιτούν οι υπότροφοι της Περιφέρειας Πελοποννήσου για την έρευνα στους μικροδορυφόρους και τόνισε ότι, «αν πετύχουμε τον στόχο της διαστημικής πύλης στην Καλαμάτα θα προσδώσουμε άλλο τόνο αισιοδοξίας στην Περιφέρειά μας και στη χώρα».
       
      Από την πλευρά του ο καθηγητής Περικλής Παπαδόπουλος, μετέφερε τη βαθιά εκτίμηση των επικεφαλής του Von Karman Institute για τη συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου και τόνισε το ιδιαίτερα αυξημένο διεθνές ενδιαφέρον για τους μικροδορυφόρους, μετά την επιτυχή εκτόξευση των Λ-sat μικροδορυφόρων, όπως η Google που σκοπεύει να επενδύσει σε 700 μικροδορυφόρους.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26514&subid=2&pubid=113410354
    8. Τεχνολογία

      Engineer

      Ποια είναι τα οφέλη που περιμένουν οι οδηγοί από τα αυτόνομα οχήματα και σε ποιες περιπτώσεις θα χρησιμοποιούσαν περισσότερο τη δυνατότητα μετακίνησης με το Ι.Χ. τους, χωρίς να χρειάζεται να αγγίζουν το τιμόνι;
      Για να απαντήσει σε αυτά τα ερωτήματα, η Bosch πραγματοποίησε πρόσφατα έρευνα σε σε έξι χώρες (Βραζιλία, Κίνα, Γερμανία, Γαλλία, Ιαπωνία και Η.Π.Α), ζητώντας από όσους συμμετείχαν να καταδείξουν ποιες επιλογές προκρίνουν οι ίδιοι, από τις δυνατότητες που προσφέρει η αυτοματοποιημένη οδήγηση.
       
      Έτσι, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων εξέφρασε την προτίμηση της προς τα αυτόματα οχήματα όσον αφορά τη διάνυση μεγάλων αποστάσεων (67%) και τη πραγματοποίηση ταξιδιών αναψυχής (61%).
       
      Εξίσου η πλειοψηφία των οδηγών αναμένει πως η αυτοματοποιημένη οδήγηση θα προσδώσει μεγαλύτερη ευκολία (68%) και ασφάλεια (60%) σε πολλές καθημερινές καταστάσεις όπως : η διαδικασία της στάθμευσης (65%), η αναζήτηση χώρου στάθμευσης στο κέντρο της πόλης (60%) και η άνευ στρες πλοήγηση σε καταστάσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης.
       
      Επιπλέον στο ερώτημα για το πού πρόκειται να χρησιμοποιηθεί ο χρόνος που εξοικονομείται μέσω της αυτόνομης οδήγησης, το μεγαλύτερο ποσοστό (63%) απάντησε “απολαμβάνοντας τη διαδρομή”, ενώ μια ελαφρώς μικρότερη μερίδα οδηγών (61%) απάντησε “συνομιλώντας με τους επιβάτες”.
       
      Όπως είναι γνωστό, η αυτοματοποιημένη οδήγηση υπόσχεται να αλλάξει τα δεδομένα στις μετακινήσεις με Ι.Χ., μετατρέποντας τους οδηγούς σε επιβάτες και τα αυτοκίνητα σε οδηγούς. Στο εγγύς μέλλον, τα αυτοκίνητα θα είναι σε θέση να κινούνται ανεξάρτητα, απλά και μόνο με το πάτημα ενός κουμπιού από τον οδηγό.
       

       

       
       
      Κατ’ αυτό τον τρόπο η συμμόρφωση με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και τα όρια ταχύτητας θα είναι πλέον γεγονός, καθιστώντας ασφαλέστερη την οδήγηση στους δρόμους. Οι επιλογές που προσφέρει η αυτοματοποιημένη οδήγηση καθιστούν τα αυτοκίνητα πιο ελκυστικά για πολλούς καταναλωτές. Ειδικά για τους άνδρες οδηγούς οι νέες τεχνολογίες αποτελούν σημαντικό κριτήριο αγοράς (52%).
       
      Για την έρευνα σχετικά με την αυτοματοποιημένη οδήγηση, η Bosch ζήτησε τη γνώμη περίπου 6.000 ατόμων στις έξι χώρες, τα οποία διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης. Σε κάθε χώρα συμμετείχαν 1.000 άτομα ηλικίας 16 ετών και άνω. Οι συμμετέχοντες επιλέχθηκαν βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από την Bosch και τη Lightspeed Research.
       
      Παράλληλα η Bosch σε συνεργασία με τη Mercedes-Benz, εγκαινίασαν σήμερα έναν αυτόματο χώρο στάθμευσης valet στο μουσείο της κορυφαίας αυτοκινητοβιομηχανίας στη Στουτγάρδη. Από το 2018 όταν και θα διατεθεί στους επισκέπτες του μουσείου, κάθε ενδιαφερόμενος θα μπορεί να προχωρήσει στην ενοικίαση αυτοκινήτου μέσα από μια εφαρμογή για smartphone, με το αυτοκίνητο να κατευθύνεται αυτόνομα προς το σημείο παραλαβής.
       

       
       
      Για την επιστροφή του αυτοκινήτου αρκεί η τοποθέτησή του σε έναν ειδικό χώρο, και μόνο του όπως μπορούμε να δούμε και στο βίντεο αυτό θα βρει ελεύθερη θέση και θα σταθμεύσει μέσα στο χώρο, καθοδηγούμενο από τους αισθητήρες του αλλά και την υποδομή που βρίσκεται εγκατεστημένη στο κτίριο και την οποία έχει αναπτύξει η Bosch.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/bosch-%CE%B7-%CE%BF%CE%B4%CE%AE%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%AF-r14560
    9. Τεχνολογία

      Engineer

      Δωρέαν θα διαθέσει η Microsoft την αναβάθμιση σε Windows 10 για τους κατόχους συσκευών που «τρέχουν» Windows 8.1 και Windows 7. Η αναβάθμιση θα διατίθεται δωρεάν στην αγορά κατά τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του λειτουργικoύ συστήματος.
       
      Όπως ανακοινώθηκε από τη Microsoft, πλέον τα Windows θα λογίζονται ως «διαδικτυακή υπηρεσία» και όχι ως προϊόν.
       
      Παράλληλα, η Microsoft παρουσίασε τα HoloLens, τα πρώτα τρισδιάστατα γυαλιά της. Τα νέα γυαλιά θα προβάλλουν ολογράμματα ενώ ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα να δει τηλεόραση και να περιηγηθεί στο διαδίκτυο, μέσω εικονικών οθονών.
       
      Διαθέτουν κάμερα με δυνατότητα περιστροφής 120 μοιρών για τον κάθε φακό.
       
      Προκειμένου να δημιουργηθούν τα ολογράμματα, το φως αντανακλά στην συσκευή με συνέπεια τα φωτόνια να εισέρχονται στους δύο φακούς και περνώντας από μπλε, πράσινους αλλά και κόκκινους χρωματισμούς να φτάνουν στο μάτι του χρήστη.
       
      Επίσης, μέσω των HoloLens μπορείτε να χειριστείτε εφαρμογές αλλά και να διασκέδασε με παιχνίδια.
       

       
      http://www.newsbeast.gr/technology/arthro/780770/dorean-i-anavathmisi-se-windows-10/
       
      Πηγή:
    10. Τεχνολογία

      Engineer

      Ο ψηφιακός χάρτης που προτείνει το ΤΕΕ και ονομάζεται «ONEclickLIS», θα είναι κοινός για όλη την δημόσια διοίκηση αλλά και για τους πολίτες, και θα περιέχει όλες τις «θεσμικές γραμμές», δηλαδή όλα τα απαραίτητα γεωχωρικά δεδομένα για την αδειοδότηση κάθε είδους και μεγέθους επένδυσης.
       
      Στόχος του «ONEclickLIS», είναι να μπορεί ο οποιοσδήποτε πολίτης, μηχανικός ή επενδυτής, από τον υπολογιστή του, να πάρει ολοκληρωμένη, έγκυρη και θεσμικά ασφαλή πληροφορία με ισχύ διοικητικής πράξης, για το τί επιτρέπεται ή όχι, με ποιους όρους και προϋποθέσεις, για να φτιάξει αυτό που θέλει.
       
      Η μεταρρύθμιση αυτή που προτείνει το ΤΕΕ, σύμφωνα με τον πρόεδρο του, Γιώργο Στασινό, ίσως είναι σημαντικότερη και από τις ασφαλιστικές και φορολογικές μεταρρυθμίσεις, αφού θα βοηθήσει να «ξεκολλήσουν» επενδύσεις ετών και θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη.
       
      Ο κ. Στασινός στον χαιρετισμό του, περιέγραψε την χρονοβόρα και παράλογη διαδικασία που απαιτείται σήμερα για να εκδοθεί μια άδεια δόμησης, είτε είναι για μια απλή κατοικία, είτε για μια ξενοδοχειακή επένδυση. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΕΕ, για μία άδεια δόμησης θα χρειαστεί κάποιος να αποταθεί σε ένα πλήθος δημόσιων υπηρεσιών που δεν είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους, με αποτέλεσμα όλη αυτή η διαδικασία να χρειαστεί από 5 έως 30 μήνες. Όλα αυτά, όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΤΕΕ, έχουν σαν αποτέλεσμα την διόγκωση της γραφειοκρατίας, την εμφάνιση φαινομένων διαφθοράς - και έτσι πολλοί επενδυτές, είτε εγκαταλείπουν την προσπάθεια τους, είτε αποθαρρύνονται και αποφασίζουν να επενδύσουν σε άλλες χώρες.

       
      Σύμφωνα με τον κ. Στασινό, ο ψηφιακός χάρτης αυτός θα μπορεί να είναι έτοιμος το 2020. Για την δημιουργία του θα χρειαστεί αρχικά πολιτική βούληση και στην συνέχεια θα πρέπει να γίνει σύνταξη των προδιαγραφών του έργου από το ΤΕΕ. Η χρηματοδότηση του έργου μπορεί να γίνει με ένταξή του στο ΕΣΠΑ, ενώ μπορούν να αναζητηθούν και συγχρηματοδοτούμενοι πόροι. Στη συνέχεια, θα πρέπει να εκδοθούν εγκύκλιοι από το αρμόδια υπουργεία για την αναγκαία συνεργασία με το ΤΕΕ.
       

       
      Πηγή και πλήρες άρθρο: http://ered.gr/el/content/Ola_ta_dedomena_gia_tin_adeiodotisi_se_ena_psifiako_charti/#.WrN2rmrFLIU
       
      Στοιχεία και εικόνες: http://web.tee.gr/eidisis/oneclicklis-enieos-psifiakos-chartis-lysi-gia-kathe-idous-ependysi-sti-chora-i-nea-psifiaki-platforma-pou-protini-o-g-stasinos/
    11. Τεχνολογία

      Engineer

      Σημαντική προσθήκη δυνατότητας αποθήκευσης και της ταυτότητας σε ψηφιακή εφαρμογή, στην εφαρμογή Covid Free GR Wallet.
      Η νέα έκδοση της εφαρμογής Covid Free Gr Wallet που μόλις έγινε διαθέσιμη στο Play Store της Google και το App Store της Apple, προσθέτει τη δυνατότητα ταυτοπροσωπίας, για πιο γρήγορο και εύκολο έλεγχο του πιστοποιητικού εμβολιασμού Covid-19 όπου αυτό απαιτείται. Ο χρήστης το μόνο που έχει να κάνει είναι να επιλέξει την καρτέλα "Ταυτοπροσωπία" και στη συνέχεια να πατήσει το εικονίδιο "+". Στη συνέχεια, θα πρέπει να εισάγει είτε τα στοχεία πρόσβασης στο taxis, είτε αυτά που διαθέτει για την πρόσβαση στο web banking κάποιας συστημικής τράπεζας (Εθνική, Alpha, Eurobank, Πειραιώς).
      Με την εισαγωγή των στοιχείων, στην εφαρμογή εμφανίζονται άμεσα ορισμένα στοιχεία της κλασσικής ταυτότητας του χρήστη. Σε αυτά περιλαμβάνεται αρχικά το ονοματεπώνυμό του, η φωτογραφία του καθώς και η ημερομηνία γέννησης. Ακόμα υπάρχει και ένα μοναδικό QR Code το οποίο θα χρησιμοποιηθεί κατά τον έλεγχο του πιστοποιητικού, προκειμένου ο χρήστης να μπορεί να εισέλθει σε ένα κατάστημα μόλις επιβεβαιωθεί ότι είναι το ίδιο πρόσωπο. Οι κάτοχοι iPhone μπορούν να προσθέσουν τη ψηφιακή μορφή της ταυτότητάς τους στο Apple Wallet ενώ για τους κατόχους Android smartphone, δεν υποστηρίζεται η απευθείας προσθήκη στο Google Pay.

      Σε κάθε περίπτωση επισημαίνεται ότι η ψηφιακή μορφή της ταυτότητας μέσω της εφαρμογής Covid Free GR Wallet δεν αποτελεί ταξιδιωτικό έγγραφο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο για την ταυτοπροσωπία κατά την επίδειξη του ψηφιακού πιστοποιητικού εμβολιασμού (ή νόσησης) Covid-19. 
    12. Τεχνολογία

      Engineer

      Τι έψαξαν οι Ελληνες στο google το 2015; Στο ερώτημα αυτό απαντά η ετήσια έκθεση "Year in Search" της Google. Τα αποτελέσματα μπορούν να θεωρηθούν από αναμενόμενα έως άκρως ανατρεπτικά, με τον αθλητισμό να έρχεται πρώτος σε ανάζητησεις, ξεπερνώντας τα πολιτικά θέματα, ενώ τεράστιο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι αναζητήσεις που αφορούν στο «πώς να», δηλαδή τις οδηγίες που θέλησαν να λάβουν οι χρήστες από τη google προκειμένου να επιτύχουν κάτι.
       
      Τέλος, η έκθεση περιλαμβάνει τους δημοφιλέστερους προορισμούς εντός αλλά και εκτός συνόρων αλλά και τις ταινίες, παραστάσεις και συναυλίες που προτίμησαν φέτος οι Έλληνες
       
      Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έκθεση της Google, οι πιο δημοφιλείς αναζητήσεις στην Ελλάδα το 2015 ήταν οι εξής:
       
      Ταχύτερα αυξανόμενες αναζητήσεις (όλες οι κατηγορίες)
      1. Eurobasket 2015
      2. Eurovision 2015
      3. Εκλογές 2015
      4. Fifty Shades of Grey
      5. Δημοψήφισμα
      6. Βαρουφάκης
      7. iphone 6s
      8. Σύριζα
      9. ΕΝΦΙΑ 2015
      10. Αμφίπολη
       
      Επικαιρότητα
      1. Εκλογές 2015
      2. Δημοψήφισμα
      3. Charlie Ηebdo
      4. ISIS
      5. Παρίσι τρομοκρατικό χτύπημα
      6. Grexit
      7. Nepal earthquake
      8. Capital controls
      9. Ανασχηματισμός
      10. Συμφωνία
       
      Διακοπές
      1. Αίγινα
      2. Μεσσηνία
      3. Κυκλάδες
      4. Κεφαλλονιά
      5. Νότια Κρήτη
      6. Αλόννησος
      7. Χαλκιδική
      8. Πάργα
      9. Πελοπόννησος
      10. Λευκάδα
       
      Ταξίδια στο εξωτερικό
      1. Ταξίδι στο Παρίσι
      2. Ταξίδι στο Ντουμπάι
      3. Ταξίδι στο Λονδίνο
      4. Ταξίδι στην Κωνσταντινούπολη
      5. Ταξίδι στην Πράγα
      6. Ταξίδι στην Κούβα
      7. Ταξίδι στην Ελβετία
      8. Ταξίδι στην Μόσχα
      9. Ταξίδι στην Κίνα
      10.Ταξίδι στο Θιβέτ
       
      Ταινίες
      1. Fifty Shades of Grey
      2. Birdman
      3. Spectre
      4. Mad Max
      5. American Sniper
      6. The Imitation Game
      7. Interstellar
      8. The Theory of Everything
      9. Crimson Peak
      10.Into the Woods
       
      Πώς να:
      1. Πώς να τον κάνω να κολλήσει
      2. Πώς να χάσω κιλά στην κοιλιά
      3. Πώς να καθαρίσω το φούρνο
      4. Πώς να λύσω τον κύβο του Ρούμπικ
      5. Πώς να βρω δουλειά
      6. Πώς να βρω τον ωροσκόπο
      7. Πώς να φτιάξω κρέπες
      8. Πώς να ξεπεράσω την πρώην μου
      9. Πώς να αντιμετωπίσω το άγχος
      10. Πώς να κόψετε το κάπνισμα
       
      Αναζήτηση εισιτηρίων
      1. Ο πουπουλένιος
      2. ΠΑΟΚ
      3. Robbie Williams
      4. Σμύρνη μου αγαπημένη
      5. Mamma mia
      6. Μεγάλη Χίμαιρα
      7. Kiss me Kate
      8. Μadwalk 2015
      9. Ένας άνθρωπος για όλες τις εποχές
      10. 50 Αποχρώσεις του Γκρι
       
      Στην έκθεση της η Google παρουσιάζει και τις τάσεις στις αναζητήσεις για το 2015 παγκοσμίως.
       
      Στις δημοφιλέστερες αναζητήσεις παγκοσμίως τερματίζει πρώτος ο πρώην μπασκετμπολίστας του NBA Λαμάρ Οντομ, ο οποίος κίνησε απ’ότι φαίνεται το ενδιαφέρον των χρηστών της μηχανής αναζήτησης μετά την περιπέτεια της υγείας του. Ακολουθεί το «Σαρλί Εμπντό», το βιντεοπαιγνίδι Agar.io, η νέα ταινία «Τζουράσικ Γουόρλντ» και το Παρίσι
       
      Όσον αφορά τις επιμέρους κατηγορίες των αναζητήσεων, στα σπορ ξεχώρισαν το «Κόπα Αμέρικα», το τουρνουά τένις «Γουίμπλετον», ο ποδηλατικός «Γύρος της Γαλλίας» και το παγκόσμιο πρωτάθλημα Ράγκμπι.
       
      Στον κινηματογράφο, μετά το "Jurassic World", οι περισσότερες αναζητήσεις αφορούσαν κατά σειρά τις ταινίες "Furious 7", «American Sniper", "Fifty Shades of Grey" και "Minions".
       
      Από προσωπικότητες, το ενδιαφέρον των χρηστών, μετά τον Λαμάρ Όντομ, προσέλκυσαν η αθλήτρια των πολεμικών τεχνών Ρόντα Ράουζι, η Κέιτλιν Τζένερ που έκανε αλλαγή φύλου, η τραγουδίστρια Αντέλ και ο ηθοποιός Τσάρλι Σιν που διαγνώσθηκε με AIDS.
       
      Στην παγκόσμια ειδησεογραφία, μετά το «Σαρλί Εμπντό», πιο πολλές αναζητήσεις έγιναν για το Παρίσι, τον τυφώνα «Πατρίτσια», την ισλαμική οργάνωση ISIS και το Νεπάλ.
       
      Όσον αφορά την τεχνολογία, το ενδιαφέρον των καταναλωτών πρωτίστως στράφηκε στο νέο iPhone 6S της Apple, στο νέο Samsung Galaxy S6, στο Apple Watch, στο iPad Pro και στο LG G4.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/842465/article/texnologia/diadiktyo/oi-dhmofilesteres-anazhthseis-sto-google-to-2015
    13. Τεχνολογία

      Engineer

      Η τεχνολογία έχει πιστούς φίλους αλλά και φανατικούς εχθρούς. Ασφαλώς και μπαίνει κάθε μέρα και πιο πολύ στην ζωή μας, όμως είναι αλήθεια ότι όλο και περισσότερες δουλειές αυτοματοποιούνται, με συνέπεια την εξαφάνιση ορισμένων. Η γενικότερη επίδραση της τεχνολογίας στην αγορά εργασίας επιτρέπει στους εργοδότες να προσλαμβάνουν λιγότερους ή να μην αυξάνουν τους μισθούς.
       
      Όπως τα περισσότερα πράγματα, λοιπόν, έτσι και η τεχνολογία έχει υπέρ και κατά. Και δίνει αλλά και παίρνει.
       
      Η εταιρία επενδύσεων υψηλής τεχνολογίας ονόματι Floodgate έκανε πρόσφατα έρευνα που συνέκρινε την σημερινή εποχή της τεχνολογικής αφθονίας με το 1979 από την σκοπιά των τιμών. Αν σήμερα, δηλαδή, έχουμε πρόσβαση σε περισσότερα πράγματα φθηνότερα απ' ό,τι 37 χρόνια πριν, στην προ κομπιούτερ εποχή.
       
      Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ναι μεν ισχύει αυτό που λένε οι οικονομολόγοι, ότι η τεχνολογία συμπιέζει τους μισθούς της μεσαίας τάξης, αλλά θα πρέπει να συνυπολογιστούν και οι πολλές δυνατότητες για τις οποίες σήμερα δεν πληρώνουμε είτε καθόλου, είτε όσο στο παρελθόν.
       
      Η έρευνα άρχισε με το τηλέφωνο. Ένα smartphone σήμερα μπορεί να αγοραστεί με 200 δολάρια. Επιπλέον απαιτούνται 100 δολάρια το μήνα για τηλεφωνικές κλήσεις μιας οικογένειας προς κινητά, υπεραστικά, μηνύματα, αλλά και τηλεφωνητή. Δηλαδή, περίπου 1.200 δολ. ετησίως.
       
      Το 1979 ένα τηλέφωνο (όχι φυσικά κινητό) κόστιζε μεν λιγότερο σαν αγορά της συσκευής, αλλά οι ίδιες κλήσεις, μόνο τοπικού επιπέδου, θα κόστιζαν 325 δολάρια το χρόνο σε λεφτά εκείνης της εποχής, ποσό που θα αντιστοιχούσε σε 1.068 δολάρια, με τις σημερινές αξίες. Όσο περίπου και τώρα, δηλαδή.
       
      Οι διεθνείς κλήσεις, όμως, κόστιζαν 1.34 δολάρια το λεπτό το 1979 (4.40 σημερινά δολάρια), ενώ τώρα ελάχιστα μέσω Skype.
       
      Αν κάποιος χρειαζόταν τηλεφωνητή το 1979 θα τον πλήρωνε τουλάχιστον 125 δολάρια (410 σημερινά δολάρια). Ο τηλεφωνητής, όμως, στις μέρες μας είναι δωρεάν.
       
      Στο κομμάτι των τηλεφωνικών κλήσεων και μόνο (χωρίς να υπολογίζονται όλες οι άλλες λειτουργίες των σημερινών smartphones), η έρευνα συμπεραίνει ότι η πλάστιγγα σύγκρισης αξίας γέρνει υπέρ των προηγμένων τεχνολογικά smartphones.
       
      Αν προσθέσει κανείς και κάποιες από τις πιο βασικές εφαρμογές των κινητών, τότε η διαφορά μεγαλώνει. Ένα κομπιουτεράκι τσέπης για απλοϊκούς αριθμητικούς υπολογισμούς το 1979 έφτανε ακόμα και στα 80 δολάρια (263 δολάρια σήμερα). Τώρα, το calculator παρέχεται δωρεάν ακόμα και στα πιο φτηνά τηλέφωνα.
       
      Δεύτερο πεδίο στην έρευνα ήταν η μουσική. Το 1979, αν κάποιος ήθελε να έχει μουσική μαζί του θα έπρεπε να αγοράσει ένα walkman για τουλάχιστον 150 δολάρια (493 δολάρια σήμερα). Μετά, να αγοράζει ξεχωριστά το κάθε άλμπουμ για 9 δολάρια το ένα (30 σημερινά δολάρια).
       
      Το 2016, η υπηρεσία music player στο κινητό τηλέφωνο είναι δωρεάν. Κάποιος μπορεί να πληρώνει 9 δολάρια το μήνα (2.75 σε δολάρια του 1979) για Spotify και να ακούει σχεδόν κάθε άλμπουμ μουσικής που υπάρχει.
       
      Για φωτογραφίες, το 1979 κάποιος έπρεπε να αγοράσει μια Kodak τσέπης για 28 δολάρια (92 δολάρια σήμερα). Μετά θα έπρεπε να πληρώνει για καινούργιο φιλμ κάθε δυο ντουζίνες φωτογραφίες αλλά και για την εμφάνιση του φιλμ. Τώρα όλα αυτά είναι δωρεάν στα smartphones και πολύ υψηλότερης ποιότητας. Η εκτύπωση δε, ακόμα και στoυς πιο απλούς printers της αγοράς, είναι παιχνιδάκι.
       
      Τώρα, εξάλλου, μπορούμε να κάνουμε πράγματα απλώς με το τηλέφωνό μας που ήταν αδιανόητα το 1979. Αν κάποιος έμπαινε στον Λευκό Οίκο κι έδειχνε στον Τζίμι Κάρτερ οδηγίες GPS σε ένα μηχάνημα στο μέγεθος παλάμης, μάλλον θα συλλαμβανόταν ως κατάσκοπος τελευταίας γενιάς ή... εξωγήινος.
       
      Google, Facebook, YouTube, Slack, Zillow, Kayak, Snapchat, e-books, digital ειδήσεις και άρθρα, όλα αυτά ήταν πέρα κι από την πιο άγρια φαντασία το 1979. Και στην συντριπτική τους πλειοψηφία σήμερα είναι δωρεάν.
       
      Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι στην πραγματικότητα λίγα πράγματα είναι ακριβότερα σήμερα σ' αυτούς τους τομείς της τεχνολογίας από ό,τι 37 χρόνια πριν. Είτε ως συσκευές, είτε πολύ περισσότερο στις παρεχόμενες υπηρεσίες και δυνατότητες. Αντίστοιχα, αναλογικά, είναι τα ποσά και στην Ευρώπη, φυσικά.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/159567/poso-kostize-i-tehnologia-1979-kai-poso-simera-sygkrisi-gia-tilefona-moysiki
    14. Τεχνολογία

      Engineer

      Τις ηλεκτρικές σκούπες ισχύος άνω των 1600 Βατ κατάργησε από την 1η Σεπτεμβρίου η Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο των πολιτικών προώθησης της εξοικονόμησης ενέργειας και της ενεργειακής αποδοτικότητας.
       
      Ειδικότερα, από την 1η του μήνα απαγορεύεται η πώληση ηλεκτρικών σκουπών ισχύος άνω των 1600 Βατ, ενώ από την 1η Σεπτεμβρίου του 2017 το ανώτατο όριο ορίζεται στα 900 βατ.
       
      Επιπλέον, στις συσκευές θα πρέπει να υπάρχει πλέον η ευρωπαϊκή ενεργειακή σήμανση, με πληροφορίες για την ενέργεια που καταναλώνει η ηλεκτρική σκούπα, το θόρυβο που παράγει αλλά και την απόδοση καθαρισμού.
       
      Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής συμφωνίας 20-20-20 (μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 20 % σε σχέση με τα επίπεδα του 1990, κάλυψη του 20 % των ενεργειακών αναγκών της ΕΕ από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και μείωση της κατανάλωσης ενέργειας κατά 20% με ορίζοντα το 2020) έχουν εκδοθεί διάφορες οδηγίες για την ενεργειακή κατανάλωση των ηλεκτρικών συσκευών.
       
      Σύμφωνα με εκτιμήσεις ορισμένα προϊόντα όπως τηλεοράσεις, ψυγεία, πλυντήρια και ηλεκτρονικοί υπολογιστές καταναλώνουν σήμερα το ένα δέκατο της ενέργειας που χρειάζονταν πριν από δέκα χρόνια.
       
      Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι λαμπτήρες LED που καταναλώνουν έως και 80% λιγότερη ενέργεια σε σύγκριση με τους συμβατικούς λαμπτήρες πυράκτωσης.
       
      —Επηρεάζεται η απόδοση της ηλεκτρικής σκούπας
       
      Εντωμεταξύ, έχει ξεσπάσει διαμάχη μεταξύ ειδικών και υπηρεσιών σχετικά με τις επιπτώσεις της μείωσης της ισχύος στην απόδοση της ηλεκτρικής σκούπας.
       
      Οι καταναλωτές ωστόσο δεν θα πρέπει να ανησυχούν ότι η μείωση της ισχύος των συσκευών επηρεάζει και την απόδοσή τους.
       
      Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Τζέιμς Μπράουν, ιδιοκτήτη του Μουσείου Ηλεκτρικής Σκούπας στο Ντάρμπισιρ της Βρετανίας που αυτοαποκαλείται κ. Ηλεκτρική Σκούπα, η υψηλή ισχύς δεν εγγυάται την καλή απορροφητική δύναμη.
       
      Μάλιστα, κατήγγειλε ότι ορισμένοι κατασκευαστές αυξάνουν την ισχύ των συσκευών τους κάθε λίγα χρόνια για να παραπλανήσουν τους δυνητικούς πελάτες τους ότι παράγουν προϊόντα που απορροφούν καλύτερα τη σκόνη.
       
      Από την πλευρά της, η Έρικα Γκέρκε, ειδική του ανεξάρτητου γερμανικού φορέα δοκιμής ηλεκτρικών συσκευών Stiftung Warentest δήλωσε στο BBC ότι “πολλές ηλεκτρικές σκούπες καθαρίζουν καλά ακόμα και όταν χρησιμοποιούν ισχύ κάτω των 1600 Βατ”¨, ωστόσο προειδοποίησε για την απόδοσή τους όταν τεθεί το όριο των 900 Βατ μετά το 2017.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2014/09/03/ilektrikes-skoupes-117274/
    15. Τεχνολογία

      Engineer

      Τα παγκάκια στο Παγκράτι διηγούνται την ιστορία τους! Συγκεκριμένα, σε έξι παγκάκια στην ευρύτερη περιοχή του Παγκρατίου εδώ και κάποιες ημέρες λειτουργεί πιλοτικά η διαδραστική ηχητική εγκατάσταση την οποία έστησαν η Ελληνίδα βραβευμένη περφόρμερ Ελίζα Σόρογκα και ο Θοδωρής Τσίρκας, συλλέγοντας ιστορίες καθημερινών ανθρώπων κάθε ηλικίας, κατοίκων ή επισκεπτών της πόλης. Σκοπός τους ένα ιδιότυπο «μουσείο» αστικών ιστοριών,
      Τα digital παγκάκια, είναι αναγνωρίσιμα μέσω της εικαστικής αποτύπωσης της τρίλιζας που είναι ζωγραφισμένη γύρω και πάνω στα επιλεγμένα παγκάκια της παρέμβασης, μαζί με το συνοδευτικό κείμενο «Τα παγκάκια αφηγούνται την ιστορία τους. Συνδέσου!», την ιστοσελίδα «digitalpagakia.gr» και το QR code που παραπέμπει απ' ευθείας στον ιστότοπο. Η τρίλιζα, λένε οι δημιουργοί της εγκατάστασης, «επιλέχθηκε να σηματοδοτήσει την οπτική ταυτότητα του έργου, καθώς είναι ένα παραδοσιακό παιχνίδι ευρύτερα συμμετοχικό και απλό στη χρήση του. Όταν ο χρήστης βρεθεί σε κάποιο από τα έξι παγκάκια, μπορεί να ακούσει τις ιστορίες που βρίσκονται εκεί, διαφορετικές σε κάθε παγκάκι, καθώς και να ηχογραφήσει την δική του, διάρκειας έως δύο λεπτά. Το μόνο που χρειάζεται είναι smartphone, λαπτοπ ή tablet, 3G και ακουστικά (προαιρετικά)».

      Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος This is Athens - Polis και εντάσσεται στην ευρύτερη σειρά δράσεων Re-Inventing Public Spaces που έχουν σκοπό την επανεφεύρεση των δημόσιων χώρων. Το πρόγραμμα είναι πιλοτικό και έχει διάρκεια ενός έτους.
      Τα σημεία που βρίσκονται τα digital παγκάκια είναι: 
      1. Πάρκο Ευαγγελισμού
      2. Σπύρου Μερκούρη
      3. 'Αλσος Παγκρατίου (κοντά στην έξοδο οδού Ευτυχίδου)
      4. Οδός Υμηττού (δίπλα στον κιν/φο Πάλας)
      5. Πλατεία Μεσολογγίου
      6. Οδός Εμπεδοκλέους και Αρχιμήδους (Καλλιμάρμαρο Στάδιο).
    16. Τεχνολογία

      george68

      Ένα ζωντανό τσιμέντο που κλείνει μόνο του τις ρωγμές για να προστατεύσει τις χαλύβδινες ράβδους του οπλισμένου σκυροδέματος από τη διαβρωτική δράση του νερού ανάπτυξε ένας ολλανδός μικροβιολόγος.
       
      Το “βιοτσιμέντο” του Χενκ Γιόνκερς, μικροβιολόγου στο Πανεπιστήμιο της Ντελφτ της Ολλανδίας περιέχει σφαιρίδια βιοδιασπώμενου πλαστικού, στο εσωτερικό των οποίων υπάρχουν αποξηραμένα σπόρια βακτηρίων.
       
      Όταν εμφανιστεί μια ρωγμή στο τσιμέντο και εισέλθει νερό στο σκυρόδεμα, φαινόμενο σύνηθες με το πέρας του χρόνου, τα σφαιρίδια διαλύονται και απελευθερώνουν το περιεχόμενό τους.
       
      Τότε, τα βακτήρια ενεργοποιούνται και αρχίζουν να γεμίζουν τις ρωγμές με ασβεστίτη, το βασικό συστατικό του ασβεστόλιθου.
       
      Τα βακτήρια χρειάζονται τρεις εβδομάδες για να σφραγίσουν τις ρωγμές και δεν υπάρχει όριο στο μήκος της ρωγμής.
       
      Ωστόσο, το πλάτος της ρωγμής δεν πρέπει να ξεπερνά τα οκτώ χιλιοστά ώστε να λειτουργήσει η διαδικασία.
       
      Η διαδικασία λειτουργεί επίσης σε υπάρχοντα κτήρια και δρόμους χάρη σε ένα ειδικό υγρό που μπορεί να ψεκαστεί στις ρωγμές.
       
      —Η επιλογή των βακτηρίων
       
      Για αυτό το σκοπό, ο Γιόνκερ επέλεξε βακτήρια του γένους Bacillus, των οποίων τα σπόρια μπορούν να παραμείνουν ζωντανά για δεκάδες ή εκατοντάδες χρόνια.
       
      Αυτά τα βακτήρια συνήθως βρίσκονται κοντά σε ενεργά ηφαίστεια και σε αλκαλικές λίμνες.
       
      «Χρειαζόμαστε βακτήρια που μπορούν να επιζήσουν στο σκληρό περιβάλλον του τσιμέντου» λέει ο ερευνητής. Εκτός του ότι είναι πολύ ξηρό, το τσιμέντο είναι επίσης υπερβολικά αλκαλικό (έχει υπερβολικά υψηλό pH) για τους περισσότερους μικροοργανισμούς. Οι βάκιλοι, όμως, δεν έχουν τέτοιο πρόβλημα.
       
      ο μόνο που χρειάζονται τα βακτήρια όταν συνέλθουν από το λήθαργο είναι τροφή και πρώτες ύλες για το σχηματισμό ασβεστόλιθου. Ως τροφή θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν απλά σάκχαρα, ωστόσο το τσιμέντο που θα προέκυπτε θα ήταν μαλακό και αδύναμο. Ο Γιόνκερ επέλεξε τελικά το γαλακτικό ασβέστιο, το οποίο οποίο συνδυάζεται με ανθρακικά ιόντα και δίνει ασβεστίτη.
       
      Η καινοτομία του Γιόνκερ έχει θέσει υποψηφιότητα για το φετινό Ευρωπαϊκό Βραβείο Εφευρέτη που απονέμει το Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας.
       
      Τα αυτοεπιδιορθούμενα δομικά υλικά συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας και προσελκύουν επενδυτικά κεφάλαια, καθώς μόνο το 2015 έχουν παρουσιαστεί στην αγορά τρία προϊόντα με αυτές τις ιδιότητες: τσιμέντο που αυτοεπιδιορθώνεται, στερεό κονίαμα επιδιόρθωσης και μια υγρή παραλλαγή.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/05/19/tsimento-vaktiria-122387/
    17. Τεχνολογία

      pardamaskou

      Έναν «ηλιακό τοίχο» παρουσίασε ο Αλέξανδρος Σημαδόπουλος, ιδιοκτήτης της επιχείρησης μαρμάρου Masmarbles, σε εκδήλωση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, στη Θεσσαλονίκη, με τίτλο: «Οι μηχανικοί επιχειρούν».
       
      Ο «ηλιακός τοίχος» είναι μία μαρμάρινη δεξαμενή που περιέχει νερό, τοποθετείται σε οποιαδήποτε οικοδομή κατά τη διάρκεια το χτισίματος αλλά και αργότερα, αποτελώντας τρόπο θέρμανσης για το εκάστοτε σπίτι.
       
      Η συγκεκριμένη κατασκευή τοποθετείται στη νότια πλευρά του κτιρίου, η οποία δέχεται για μεγαλύτερο διάστημα τις ακτίνες του ηλίου, ζεσταίνοντας το νερό με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συνθήκες θερμοκηπίου και να διαχέεται θερμότητα στο σπίτι.
       
      Το κόστος του, εκτιμάται σε περίπου 400 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, ενώ για τη θέρμανση ενός σπιτιού 100 τετραγωνικών επιτυγχάνεται εξοικονόμηση 25% στις ετήσιες δαπάνες.
       
      Όπως υποστήριξε ο ίδιος: «η εγκατάσταση του τοίχου είναι απλή και η απόσβεση σύντομη, εντός έξι - επτά χρόνων».
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/iliakos-toihos-apo-marmaro-kai-nero-gia-thermansi-spition
    18. Τεχνολογία

      Engineer

      Οι οδηγοί θα είναι σε θέση να επαναφορτίζουν τα αυτοκίνητά τους εν κινήσει, αν πραγματοποιηθεί το αντίστοιχο προτεινόμενο έργο από την υπηρεσία διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων της Αγγλίας.
       
      Ο κυβερνητικός οργανισμός έχει εξαγγείλει σχέδια για τη δοκιμή ασύρματης τεχνολογίας μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, και ελπίζει να την εγκαταστήσει κάτω από τους αυτοκινητόδρομους και μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας.
       
      Μία αρχική μελέτη βιωσιμότητας έχει ήδη ολοκληρωθεί και τώρα ο οργανισμός ζητά την υποβολή προσφορών από εταιρείες για δοκιμές εκτός δρόμων. Ωστόσο κάποιοι ειδικοί ακόμα αμφισβητούν το κατά πόσον ένα τέτοιο σύστημα θα είναι αποτελεσματικό από άποψη κόστους.
       
      Παρόμοιες τεχνολογίες έχουν ήδη δοκιμαστεί αλλού. Το 2013, η πόλη Γκούμι της Νότιας Κορέας ενεργοποίησε μια διαδρομή 12 χιλιομέτρων που επιτρέπει σε λεωφορεία με κατάλληλο εξοπλισμό να φορτίζονται ενώ κινούνται πάνω σε αυτή.
       
      Ηλεκτρικά καλώδια θαμμένα κάτω από το δρόμο χρησιμοποιούνται για να παράγουν ηλεκτρομαγνητικά πεδία, τα οποία συλλέγονται από ένα πηνίο στο εσωτερικό της συσκευής και στη συνέχεια μετατρέπονται σε ηλεκτρισμό.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/31320-%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%B9-%CE%B8%CE%B1-%CF%86%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%BF%CF%87%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CE%BD-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9
    19. Τεχνολογία

      Engineer

      Η αρχή προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα με πρόσφατη απόφασή της και αφού πήρε τα συμπληρωματικά στοιχεία που είχε ζητήσει από την Google ήρε τις εντάσεις της και έδωσε το πράσινο φως για να ξεκινήσει η υπηρεσία η οποία είχε σταματήσει το 2009 εν μέσω αμφιβολιών και ανησυχιών για την κατάχρηση προσωπικών στοιχείων.
      Η απόφαση ΑΡ.136/2013 και οι δεσμεύσεις που θέτει στη Google αντικατοπτρίζουν ακριβώς αυτές της ανησυχίες και τη θέληση της αρχής να προστατευθούν όσο το δυνατό καλύτερα γίνεται τα προσωπικά δεδομένα του κοινού. Σύμφωνα με την απόφαση η Google δεσμεύεται ότι:
       
      Τα δεδομένα που αφορούν πρόσωπα και πινακίδες αυτοκινήτων θα θολώνονται αυτόματα ενώ θα υπάρχει εργαλείο με το οποίο θα μπορεί να ζητηθεί η θόλωση δεδομένων σε περίπτωση που αυτά δεν έχουν ήδη θολωθεί συμπεριλαμβανομένων και της πρόσοψης οικιών. Οι αιτήσεις θα ικανοποιούνται εντός πέντε ημερών, ενώ όποιος επιθυμεί μπορεί να ζητήσει τη θόλωση της πρόσοψης της οικίας του ακόμα και πριν από την έναρξη της υπηρεσίας. Το αίτημα πρέπει να ικανοποιηθεί εντός πέντε ημερών από την έναρξη της υπηρεσίας.
       
      Η θόλωση των προσώπων και των πινακίδων στα αρχεία που διατηρεί η ίδια η εταιρία προς επεξεργασία οφείλει να είναι μόνιμη μετά το πέρας 12 μηνών από τη φωτογράφηση.
       
      Η Google οφείλει να παρέχει πρόσβαση στα προσωπικά στοιχεία που διατηρεί που αφορούν ιδιώτες εφόσον ο ενδιαφερόμενος προσκομίζει επαρκή στοιχεία για τον εντοπισμό των δεδομένων που τον αφορούν τα οποία θα περιορίζονται στις οικίες εφόσον πρόσωπα και πινακίδες θα έχουν μόνιμα θολωθεί.
       

      Η Google οφείλει να ενημερώσει μέσω του τύπου και σχετικής με την υπηρεσία ιστοσελίδας ποιες περιοχές πρόκειται να φωτογραφηθούν και το χρονικό διάστημα στο οποίο πρόκειται να πραγματοποιηθεί η φωτογράφιση, και παρομοίως οφείλει να ενημερώσει εκ των προτέρων για τη διάθεση της υπηρεσίας στο κοινό. Αν η διάθεση γίνει ταυτόχρονα για όλες τις ελληνικές περιοχές που έχουν φωτογραφηθεί τότε η ενημέρωση μέσω του τύπου πρέπει να γίνει σε δυο από τις πέντε μεγαλύτερες ελληνικές εφημερίδες, καθημερινή και κυριακάτικη, σύμφωνα με τα στοιχεία του πρακτορείου αθηναϊκού τύπου.
       
      Μετά από αυτές τις εξελίξεις αναμένουμε νέα από τη Google με την οποία το Insomnia έχει ήδη επικοινωνήσει και θα σας ενημερώσουμε αμέσως μόλις υπάρχει κάτι νεότερο.
       
      Το κείμενο της απόφασης εδώ: http://www.dpa.gr/APDPXPortlets/htdocs/documentDisplay.jsp?docid=74,207,142,222,69,64,226,43
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/google/n%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BC%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CE%B7-%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B1-street-view-%CF%84%CE%B7%CF%82-g-r5612
    20. Τεχνολογία

      Engineer

      Έχουμε συνηθίσει με την πρώτη μεγάλη βροχή οι δρόμοι να μετατρέπονται σε ποτάμια και να προκαλούνται συχνά ανυπολόγιστες ζημιές.
       
      Αν και η έλλειψη αντιπλημμυρικής προστασίας αποτελεί βασικό λόγο για τη συχνότητα του φαινομένου στην Ελλάδα, σίγουρα και τα ίδια τα υλικό των δρόμων, που είναι στρωμένοι με απλή άσφαλτο, οδηγούν σε εικόνες σαν και αυτή:
       

       
       
      Τι θα γινόταν όμως αν η ίδια η άσφαλτος απορροφούσε το νερό;
       
      Η βρετανική εταιρεία Lafarge Tarmac έχει αναπτύξει μια νέα άσφαλτο που μπορεί να απορροφήσει γρήγορα μεγάλες ποσότητες νερού, αποφεύγοντας την ολισθηρότητα.
       
      Η εταιρεία επισημαίνει τα προβλήματα των ευαίσθητων περιοχών με ισχυρές βροχοπτώσεις και πλημμύρες. Για αυτό το σκοπό, ανέπτυξαν αυτή την πίσσα που διαθέτει σύστημα αποστράγγισης και απορροφά 4000 λίτρα νερού σε 1 λεπτό.
       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/143594/apisteyto-vinteo-i-asfaltos-poy-aporrofa-nero
    21. Τεχνολογία

      AlexisPap

      Μία ερευνητική ομάδα μελέτησε σε μεγάλη κλίμακα αυτό που όλοι γνωρίζουμε ως κάτι κακό:
      Το γεγονός ότι σκυρόδεμα υφίσταται ενανθράκωση λόγω του ατμοσφαιρικού διοξειδίου του άνθρακα.
       
      Ωστόσο, η διαδικασία αυτή σημαίνει ότι το σκυρόδεμα απορροφά C02, βοηθώντας στην μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου. Η απορρόφηση C02 σε παγκόσμια κλίμακα αυξάνει γεωμετρικά, και το 2013 η ετήσια απορρόφηση ήταν 250Μt άνθρακα.
       
      Υπολογίστηκε ότι το σκυρόδεμα κατά την ενανθράκωση απορροφά το 43% του C02 που εκλύθηκε κατά την παραγωγή του, επομένως το πραγματικό ίχνος σε C02 του υλικού είναι σχεδόν το μισό από αυτό που λαμβάνουμε υπόψη σήμερα.
       
      Ή, όπως θα έλεγε κι ο Τάσιος, τσιμέντο το οικολογικόν...
       
      Δημοσίευση: http://www.nature.com/ngeo/journal/vaop/ncurrent/full/ngeo2840.html
       
      Το άρθρο στον τύπο: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1500116255
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.