Jump to content
  • Novatron
  • Τεχνολογία

    Sign in to follow this  
    Τεχνολογία

    493 ειδήσεις in this category

      By basgoud, in Τεχνολογία, ,

      Ο επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ της Apple Φιλ Σίλερ προ μηνών είχε χαρακτηρίσει θλιβερό το γεγονός ότι ο κόσμος χρησιμοποιεί υπολογιστές πενταετίας. Αγαπητέ Φιλ, ετοιμάσου να πέσεις σε βαθιά κατάθλιψη: ένα συνοικιακό συνεργείο αυτοκινήτων στο Γκντανσκ της Πολωνίας χρησιμοποιεί εδώ και πάνω από 25 χρόνια έναν Commodore 64!
       
      Ναι, ο γνωστός μας Commodore 64, με ταχύτητα 1MHz και μνήμη RAM 64kB, διαχειρίζεται τη ζυγοστάθμιση κεντρικών αξόνων μετάδοσης κίνησης! Το μηχάνημα έχει κατά καιρούς υπομείνει βροχές από ένα ξεχασμένο παράθυρο, αλλά και κουτσουλιές περιστεριών.
       
      Όμως ο ιδιοκτήτης του συνεργείου το θεωρεί μέλος της ομάδας του και δεν το αλλάζει με τίποτα.
       
      Το μπεστ σέλερ της Commodore κυκλοφόρησε το 1982, αποσύρθηκε το 1994 και το 2016 εξακολουθεί να είναι χρήσιμο σε μια επιχείρηση! Εντάξει, πολλές μικρές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν υπολογιστές παλαιότερους από αυτούς που έχουμε σπίτι μας – ας μη μιλήσουμε για το ελληνικό δημόσιο – αλλά το να έχεις Commodore 64 στη δουλειά σε μια εποχή που μωρά στην κούνια παίζουν με smartphones, είναι hardcore, πώς να το κάνουμε!
       
      Πηγή http://www.insider.gr/epiheiriseis/tehnologia/24136/en-etei-2016-mia-epiheirisi-hrisimopoiei-commodore-64

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Οι ομάδες ηλεκτρολόγων μηχανικών και σχεδιαστών της Tesla βρίσκονται κατά κύριο λόγο στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και πιο συγκεκριμένα στη Καλιφόρνια, αν και η εταιρεία προσπαθεί τα τελευταία χρόνια να επεκταθεί στο συγκεκριμένο τομέα και σε παγκόσμια κλίμακα, δημιουργώντας αντίστοιχες ομάδες στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ολλανδία και στη Γερμανία.
       
      Τώρα, μαθαίνουμε ότι η κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων πρόκειται να δημιουργήσει ένα μικρό γραφείο έρευνας και ανάπτυξης στην Αθήνα, στην Ελλάδα για να αναπτύξει νέες τεχνολογίες ηλεκτροκινητήρα. Τα νέα έρχονται αφότου έγινε γνωστό ότι η Tesla Motors, ίδρυσε στη χώρα μας την Tesla Greece, που όπως επιβεβαιώνεται και από την καταχώρηση στο ΓΕ.ΜΗ, θα διατηρεί αρχικά τη βάση της στο Δημόκριτο, με την εταιρία να προγραμματίζει στο άμεσο μέλλον 50 προσλήψεις εξειδικευμένων στελεχών στον χώρο της έρευνας και ανάπτυξης (σε δεύτερη φάση η Tesla θα ασχοληθεί με την ενέργεια).
       
      Κάτι ακόμα που έγινε γνωστό είναι ότι η εταιρεία του Elon Musk σκοπεύει να εγκαταστήσει πέντε σταθμούς ταχείας φόρτισης στην Ελλάδα και σε πέντε διαφορετικές πόλεις, στην Αθήνα, στην Θεσσαλονίκη, στα Ιωάννινα, στη Λαμία και στη Σπάρτη.
       
      Η Tesla επιβεβαίωσε τη δημιουργία μονάδας R&D στην Ελλάδα στην ιστοσελίδα electrek: “Η Tesla ιδρύει ένα μικρό γραφείο έρευνας και ανάπτυξης στην Ελλάδα, που θα στελεχωθεί από μία εξαιρετικά καταρτισμένη ομάδα μηχανικών. Η συγκεκριμένη ομάδα θα επικεντρωθεί αποκλειστικά σε περιορισμένες δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης για την επιτάχυνση της ανάπτυξης της τεχνολογίας ηλεκτροκινητήρων μέσω της στενής συνεργασίας της με την ομάδα της εταιρείας στις ΗΠΑ” διαβάζουμε στις δηλώσεις εκπροσώπου της Tesla.
       
       
      Τρεις από τους κορυφαίους μηχανικούς και σχεδιαστές της εταιρείας είναι Έλληνες, με τους Principal Motor Designer Konstantinos Laskaris, Motor Design Engineer Konstantinos Bourchas, και Staff Motor Design Engineer Vasilis Papanikolaou, να προέρχονται από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
       
      Η εταιρεία επιθυμεί να προσελκύσει και άλλους ταλαντούχους ηλεκτρολόγους μηχανικούς από τη χώρα μας διατηρώντας ένα γραφείο έρευνας και ανάπτυξης στην πρωτεύουσα. Ο εκπρόσωπος της Tesla πρόσθεσε: “Η Ελλάδα διαθέτει ταλαντούχους ηλεκτρολόγους μηχανικούς και τεχνικές σχολές, προσφέροντας εξατομικευμένα προγράμματα και εξειδικευμένες δεξιότητες πάνω στη τεχνολογία των ηλεκτρικών κινητήρων”. Αρχικά, σύμφωνα με το electrek η ομάδα θα αποτελείται από μόλις 10 μηχανικούς.
       
      Electrek - https://electrek.co/2018/02/24/tesla-electric-motor-research-group-greece/
       
      Πηγή: https://www.insomnia.gr/articles/transport/tesla/tesla-research-center-greece-superchargers/

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      To πρώτο κινητό τηλέφωνο στον κόσμο με ενσωματωμένη θερμική κάμερα παρουσίασε η Cat Phones στο Mobile World Congress στη Βαρκελώνη.
       
      Η εταιρεία είναι γνωστή για τα ιδιαίτερα ανθεκτικά και «σκληροτράχηλα» τηλέφωνά της, και ως εκ τούτου, το Cat S60 είναι και αδιάβροχο. Η θερμική κάμερα της συσκευής είναι κατασκευασμένη από τη FLIR, και, σύμφωνα με την εταιρεία, πρόκειται για ένα τηλέφωνο που ενδείκνυται για μια σειρά από πρωτοποριακές χρήσεις που δεν έχουν εμφανιστεί ξανά σε smartphone, όπως ο έλεγχος παραθύρων για διαρροές/ απώλειες θερμότητας σε παράθυρα και πόρτες, τον εντοπισμό υγρασίας, την κατάδειξη ηλεκτρικών συσκευών που υπερθερμαίνονται και φυσικά τη νυκτερινή όραση.
       
      Η θερμική κάμερα οπτικοποιεί τη θερμότητα που είναι αόρατη στο γυμνό μάτι, και μπορεί να την «πιάσει» σε απόσταση μέχρι και 15 -30 μέτρων, ενώ είναι ικανή να «δει» και μέσα από καπνό κ.α. Επίσης, η συσκευή είναι αδιάβροχη σε βάθος μέχρι και 5 μέτρων για μια ώρα, κάτι που επιτρέπει τη χρήση του κινητού και ως υποβρύχιας κάμερας. Ακολουθώντας την παράδοση της εταιρείας, μπορεί να αντέξει πτώση σε τσιμέντο από 1,8 μέτρα και είναι και ανθεκτικό στη σκόνη, ενώ ο χρήστης μπορεί να χειριστεί την οθόνη αφής του (ενδείκνυεται και για χρήση σε δυνατό φως του ήλιου) και με βρεγμένα χέρια ή γάντια. Ακόμη, είναι προστατευμένη από Gorilla Glass 4.
       

       
      Στα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται επεξεργαστής Snapdragon 617, 32 GB αποθηκευτικού χώρου, 3 GB RAM, Android Marshmallow και οπίσθια κάμερα 13 ΜΡ με διπλό φλας και εμπρόσθια 5 ΜΡ, ενώ είναι των 4,7 ιντσών.
       
      Η διάθεσή του αναμένεται να αρχίσει αργότερα μέσα στο έτος, στα 649 ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1070205/to-proto-kinito-tilefono-me-thermiki-kamera-ston-kosmo

      By akius, in Τεχνολογία, ,

      Επαφές Τατούλη με τη NASA για τη διαστημική πύλη στην Καλαμάτα
       
      Ο αστροφυσικός της ΝΑΣΑ, και καθηγητής Αεροδιαστημικής Μηχανικής στο πανεπιστήμιο San Jose των ΗΠΑ, Περικλής Παπαδόπουλος επισκέφθηκε σήμερα την Περιφέρεια Πελοποννήσου και είχε μακρά συζήτηση με τον περιφερειάρχη Πέτρο Τατούλη, με αντικείμενο την δημιουργία μεσογειακής διαστημικής πύλης στην Καλαμάτα.
       
      Ο κ. Τατούλης διαβεβαίωσε τον Μεσσήνιο καθηγητή, πως η Περιφέρεια είναι έτοιμη για το εγχείρημα της διαστημικής πύλης, διότι πιστεύει πως θα προσφέρει μοναδικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, στρατηγικής σημασίας, στη χώρα.
       
      Επίσης ο περιφερειάρχης ανακοίνωσε ότι στις αμέσως επόμενες ημέρες θα ψηφιστεί από τη Βουλή το νομοσχέδιο για την ίδρυση του Ελληνικού Οργανισμού Διαστήματος, που αποτελεί προϋπόθεση για τη διεκδίκηση εκ μέρους της Περιφέρειας Πελοποννήσου, για λογαριασμό της χώρας, μεγάλου τμήματος χρηματοδότησης από τα 20 δισ. ευρώ του προγράμματος Gallileo της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ανάπτυξη της διαστημικής επιστήμης.
       
      Επιπλέον, αναφέρθηκε στη συνεργασία του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με το ινστιτούτο του ΝΑΤΟ Von Karman, όπου ήδη φοιτούν οι υπότροφοι της Περιφέρειας Πελοποννήσου για την έρευνα στους μικροδορυφόρους και τόνισε ότι, «αν πετύχουμε τον στόχο της διαστημικής πύλης στην Καλαμάτα θα προσδώσουμε άλλο τόνο αισιοδοξίας στην Περιφέρειά μας και στη χώρα».
       
      Από την πλευρά του ο καθηγητής Περικλής Παπαδόπουλος, μετέφερε τη βαθιά εκτίμηση των επικεφαλής του Von Karman Institute για τη συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου και τόνισε το ιδιαίτερα αυξημένο διεθνές ενδιαφέρον για τους μικροδορυφόρους, μετά την επιτυχή εκτόξευση των Λ-sat μικροδορυφόρων, όπως η Google που σκοπεύει να επενδύσει σε 700 μικροδορυφόρους.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26514&subid=2&pubid=113410354

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Ποια είναι τα οφέλη που περιμένουν οι οδηγοί από τα αυτόνομα οχήματα και σε ποιες περιπτώσεις θα χρησιμοποιούσαν περισσότερο τη δυνατότητα μετακίνησης με το Ι.Χ. τους, χωρίς να χρειάζεται να αγγίζουν το τιμόνι;
      Για να απαντήσει σε αυτά τα ερωτήματα, η Bosch πραγματοποίησε πρόσφατα έρευνα σε σε έξι χώρες (Βραζιλία, Κίνα, Γερμανία, Γαλλία, Ιαπωνία και Η.Π.Α), ζητώντας από όσους συμμετείχαν να καταδείξουν ποιες επιλογές προκρίνουν οι ίδιοι, από τις δυνατότητες που προσφέρει η αυτοματοποιημένη οδήγηση.
       
      Έτσι, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων εξέφρασε την προτίμηση της προς τα αυτόματα οχήματα όσον αφορά τη διάνυση μεγάλων αποστάσεων (67%) και τη πραγματοποίηση ταξιδιών αναψυχής (61%).
       
      Εξίσου η πλειοψηφία των οδηγών αναμένει πως η αυτοματοποιημένη οδήγηση θα προσδώσει μεγαλύτερη ευκολία (68%) και ασφάλεια (60%) σε πολλές καθημερινές καταστάσεις όπως : η διαδικασία της στάθμευσης (65%), η αναζήτηση χώρου στάθμευσης στο κέντρο της πόλης (60%) και η άνευ στρες πλοήγηση σε καταστάσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης.
       
      Επιπλέον στο ερώτημα για το πού πρόκειται να χρησιμοποιηθεί ο χρόνος που εξοικονομείται μέσω της αυτόνομης οδήγησης, το μεγαλύτερο ποσοστό (63%) απάντησε “απολαμβάνοντας τη διαδρομή”, ενώ μια ελαφρώς μικρότερη μερίδα οδηγών (61%) απάντησε “συνομιλώντας με τους επιβάτες”.
       
      Όπως είναι γνωστό, η αυτοματοποιημένη οδήγηση υπόσχεται να αλλάξει τα δεδομένα στις μετακινήσεις με Ι.Χ., μετατρέποντας τους οδηγούς σε επιβάτες και τα αυτοκίνητα σε οδηγούς. Στο εγγύς μέλλον, τα αυτοκίνητα θα είναι σε θέση να κινούνται ανεξάρτητα, απλά και μόνο με το πάτημα ενός κουμπιού από τον οδηγό.
       

       

       
       
      Κατ’ αυτό τον τρόπο η συμμόρφωση με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και τα όρια ταχύτητας θα είναι πλέον γεγονός, καθιστώντας ασφαλέστερη την οδήγηση στους δρόμους. Οι επιλογές που προσφέρει η αυτοματοποιημένη οδήγηση καθιστούν τα αυτοκίνητα πιο ελκυστικά για πολλούς καταναλωτές. Ειδικά για τους άνδρες οδηγούς οι νέες τεχνολογίες αποτελούν σημαντικό κριτήριο αγοράς (52%).
       
      Για την έρευνα σχετικά με την αυτοματοποιημένη οδήγηση, η Bosch ζήτησε τη γνώμη περίπου 6.000 ατόμων στις έξι χώρες, τα οποία διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης. Σε κάθε χώρα συμμετείχαν 1.000 άτομα ηλικίας 16 ετών και άνω. Οι συμμετέχοντες επιλέχθηκαν βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από την Bosch και τη Lightspeed Research.
       
      Παράλληλα η Bosch σε συνεργασία με τη Mercedes-Benz, εγκαινίασαν σήμερα έναν αυτόματο χώρο στάθμευσης valet στο μουσείο της κορυφαίας αυτοκινητοβιομηχανίας στη Στουτγάρδη. Από το 2018 όταν και θα διατεθεί στους επισκέπτες του μουσείου, κάθε ενδιαφερόμενος θα μπορεί να προχωρήσει στην ενοικίαση αυτοκινήτου μέσα από μια εφαρμογή για smartphone, με το αυτοκίνητο να κατευθύνεται αυτόνομα προς το σημείο παραλαβής.
       

       
       
      Για την επιστροφή του αυτοκινήτου αρκεί η τοποθέτησή του σε έναν ειδικό χώρο, και μόνο του όπως μπορούμε να δούμε και στο βίντεο αυτό θα βρει ελεύθερη θέση και θα σταθμεύσει μέσα στο χώρο, καθοδηγούμενο από τους αισθητήρες του αλλά και την υποδομή που βρίσκεται εγκατεστημένη στο κτίριο και την οποία έχει αναπτύξει η Bosch.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/bosch-%CE%B7-%CE%BF%CE%B4%CE%AE%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%AF-r14560

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Δωρέαν θα διαθέσει η Microsoft την αναβάθμιση σε Windows 10 για τους κατόχους συσκευών που «τρέχουν» Windows 8.1 και Windows 7. Η αναβάθμιση θα διατίθεται δωρεάν στην αγορά κατά τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του λειτουργικoύ συστήματος.
       
      Όπως ανακοινώθηκε από τη Microsoft, πλέον τα Windows θα λογίζονται ως «διαδικτυακή υπηρεσία» και όχι ως προϊόν.
       
      Παράλληλα, η Microsoft παρουσίασε τα HoloLens, τα πρώτα τρισδιάστατα γυαλιά της. Τα νέα γυαλιά θα προβάλλουν ολογράμματα ενώ ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα να δει τηλεόραση και να περιηγηθεί στο διαδίκτυο, μέσω εικονικών οθονών.
       
      Διαθέτουν κάμερα με δυνατότητα περιστροφής 120 μοιρών για τον κάθε φακό.
       
      Προκειμένου να δημιουργηθούν τα ολογράμματα, το φως αντανακλά στην συσκευή με συνέπεια τα φωτόνια να εισέρχονται στους δύο φακούς και περνώντας από μπλε, πράσινους αλλά και κόκκινους χρωματισμούς να φτάνουν στο μάτι του χρήστη.
       
      Επίσης, μέσω των HoloLens μπορείτε να χειριστείτε εφαρμογές αλλά και να διασκέδασε με παιχνίδια.
       

       
      http://www.newsbeast.gr/technology/arthro/780770/dorean-i-anavathmisi-se-windows-10/
       
      Πηγή:

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Ο ψηφιακός χάρτης που προτείνει το ΤΕΕ και ονομάζεται «ONEclickLIS», θα είναι κοινός για όλη την δημόσια διοίκηση αλλά και για τους πολίτες, και θα περιέχει όλες τις «θεσμικές γραμμές», δηλαδή όλα τα απαραίτητα γεωχωρικά δεδομένα για την αδειοδότηση κάθε είδους και μεγέθους επένδυσης.
       
      Στόχος του «ONEclickLIS», είναι να μπορεί ο οποιοσδήποτε πολίτης, μηχανικός ή επενδυτής, από τον υπολογιστή του, να πάρει ολοκληρωμένη, έγκυρη και θεσμικά ασφαλή πληροφορία με ισχύ διοικητικής πράξης, για το τί επιτρέπεται ή όχι, με ποιους όρους και προϋποθέσεις, για να φτιάξει αυτό που θέλει.
       
      Η μεταρρύθμιση αυτή που προτείνει το ΤΕΕ, σύμφωνα με τον πρόεδρο του, Γιώργο Στασινό, ίσως είναι σημαντικότερη και από τις ασφαλιστικές και φορολογικές μεταρρυθμίσεις, αφού θα βοηθήσει να «ξεκολλήσουν» επενδύσεις ετών και θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη.
       
      Ο κ. Στασινός στον χαιρετισμό του, περιέγραψε την χρονοβόρα και παράλογη διαδικασία που απαιτείται σήμερα για να εκδοθεί μια άδεια δόμησης, είτε είναι για μια απλή κατοικία, είτε για μια ξενοδοχειακή επένδυση. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΕΕ, για μία άδεια δόμησης θα χρειαστεί κάποιος να αποταθεί σε ένα πλήθος δημόσιων υπηρεσιών που δεν είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους, με αποτέλεσμα όλη αυτή η διαδικασία να χρειαστεί από 5 έως 30 μήνες. Όλα αυτά, όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΤΕΕ, έχουν σαν αποτέλεσμα την διόγκωση της γραφειοκρατίας, την εμφάνιση φαινομένων διαφθοράς - και έτσι πολλοί επενδυτές, είτε εγκαταλείπουν την προσπάθεια τους, είτε αποθαρρύνονται και αποφασίζουν να επενδύσουν σε άλλες χώρες.

       
      Σύμφωνα με τον κ. Στασινό, ο ψηφιακός χάρτης αυτός θα μπορεί να είναι έτοιμος το 2020. Για την δημιουργία του θα χρειαστεί αρχικά πολιτική βούληση και στην συνέχεια θα πρέπει να γίνει σύνταξη των προδιαγραφών του έργου από το ΤΕΕ. Η χρηματοδότηση του έργου μπορεί να γίνει με ένταξή του στο ΕΣΠΑ, ενώ μπορούν να αναζητηθούν και συγχρηματοδοτούμενοι πόροι. Στη συνέχεια, θα πρέπει να εκδοθούν εγκύκλιοι από το αρμόδια υπουργεία για την αναγκαία συνεργασία με το ΤΕΕ.
       

       
      Πηγή και πλήρες άρθρο: http://ered.gr/el/content/Ola_ta_dedomena_gia_tin_adeiodotisi_se_ena_psifiako_charti/#.WrN2rmrFLIU
       
      Στοιχεία και εικόνες: http://web.tee.gr/eidisis/oneclicklis-enieos-psifiakos-chartis-lysi-gia-kathe-idous-ependysi-sti-chora-i-nea-psifiaki-platforma-pou-protini-o-g-stasinos/

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Τι έψαξαν οι Ελληνες στο google το 2015; Στο ερώτημα αυτό απαντά η ετήσια έκθεση "Year in Search" της Google. Τα αποτελέσματα μπορούν να θεωρηθούν από αναμενόμενα έως άκρως ανατρεπτικά, με τον αθλητισμό να έρχεται πρώτος σε ανάζητησεις, ξεπερνώντας τα πολιτικά θέματα, ενώ τεράστιο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι αναζητήσεις που αφορούν στο «πώς να», δηλαδή τις οδηγίες που θέλησαν να λάβουν οι χρήστες από τη google προκειμένου να επιτύχουν κάτι.
       
      Τέλος, η έκθεση περιλαμβάνει τους δημοφιλέστερους προορισμούς εντός αλλά και εκτός συνόρων αλλά και τις ταινίες, παραστάσεις και συναυλίες που προτίμησαν φέτος οι Έλληνες
       
      Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έκθεση της Google, οι πιο δημοφιλείς αναζητήσεις στην Ελλάδα το 2015 ήταν οι εξής:
       
      Ταχύτερα αυξανόμενες αναζητήσεις (όλες οι κατηγορίες)
      1. Eurobasket 2015
      2. Eurovision 2015
      3. Εκλογές 2015
      4. Fifty Shades of Grey
      5. Δημοψήφισμα
      6. Βαρουφάκης
      7. iphone 6s
      8. Σύριζα
      9. ΕΝΦΙΑ 2015
      10. Αμφίπολη
       
      Επικαιρότητα
      1. Εκλογές 2015
      2. Δημοψήφισμα
      3. Charlie Ηebdo
      4. ISIS
      5. Παρίσι τρομοκρατικό χτύπημα
      6. Grexit
      7. Nepal earthquake
      8. Capital controls
      9. Ανασχηματισμός
      10. Συμφωνία
       
      Διακοπές
      1. Αίγινα
      2. Μεσσηνία
      3. Κυκλάδες
      4. Κεφαλλονιά
      5. Νότια Κρήτη
      6. Αλόννησος
      7. Χαλκιδική
      8. Πάργα
      9. Πελοπόννησος
      10. Λευκάδα
       
      Ταξίδια στο εξωτερικό
      1. Ταξίδι στο Παρίσι
      2. Ταξίδι στο Ντουμπάι
      3. Ταξίδι στο Λονδίνο
      4. Ταξίδι στην Κωνσταντινούπολη
      5. Ταξίδι στην Πράγα
      6. Ταξίδι στην Κούβα
      7. Ταξίδι στην Ελβετία
      8. Ταξίδι στην Μόσχα
      9. Ταξίδι στην Κίνα
      10.Ταξίδι στο Θιβέτ
       
      Ταινίες
      1. Fifty Shades of Grey
      2. Birdman
      3. Spectre
      4. Mad Max
      5. American Sniper
      6. The Imitation Game
      7. Interstellar
      8. The Theory of Everything
      9. Crimson Peak
      10.Into the Woods
       
      Πώς να:
      1. Πώς να τον κάνω να κολλήσει
      2. Πώς να χάσω κιλά στην κοιλιά
      3. Πώς να καθαρίσω το φούρνο
      4. Πώς να λύσω τον κύβο του Ρούμπικ
      5. Πώς να βρω δουλειά
      6. Πώς να βρω τον ωροσκόπο
      7. Πώς να φτιάξω κρέπες
      8. Πώς να ξεπεράσω την πρώην μου
      9. Πώς να αντιμετωπίσω το άγχος
      10. Πώς να κόψετε το κάπνισμα
       
      Αναζήτηση εισιτηρίων
      1. Ο πουπουλένιος
      2. ΠΑΟΚ
      3. Robbie Williams
      4. Σμύρνη μου αγαπημένη
      5. Mamma mia
      6. Μεγάλη Χίμαιρα
      7. Kiss me Kate
      8. Μadwalk 2015
      9. Ένας άνθρωπος για όλες τις εποχές
      10. 50 Αποχρώσεις του Γκρι
       
      Στην έκθεση της η Google παρουσιάζει και τις τάσεις στις αναζητήσεις για το 2015 παγκοσμίως.
       
      Στις δημοφιλέστερες αναζητήσεις παγκοσμίως τερματίζει πρώτος ο πρώην μπασκετμπολίστας του NBA Λαμάρ Οντομ, ο οποίος κίνησε απ’ότι φαίνεται το ενδιαφέρον των χρηστών της μηχανής αναζήτησης μετά την περιπέτεια της υγείας του. Ακολουθεί το «Σαρλί Εμπντό», το βιντεοπαιγνίδι Agar.io, η νέα ταινία «Τζουράσικ Γουόρλντ» και το Παρίσι
       
      Όσον αφορά τις επιμέρους κατηγορίες των αναζητήσεων, στα σπορ ξεχώρισαν το «Κόπα Αμέρικα», το τουρνουά τένις «Γουίμπλετον», ο ποδηλατικός «Γύρος της Γαλλίας» και το παγκόσμιο πρωτάθλημα Ράγκμπι.
       
      Στον κινηματογράφο, μετά το "Jurassic World", οι περισσότερες αναζητήσεις αφορούσαν κατά σειρά τις ταινίες "Furious 7", «American Sniper", "Fifty Shades of Grey" και "Minions".
       
      Από προσωπικότητες, το ενδιαφέρον των χρηστών, μετά τον Λαμάρ Όντομ, προσέλκυσαν η αθλήτρια των πολεμικών τεχνών Ρόντα Ράουζι, η Κέιτλιν Τζένερ που έκανε αλλαγή φύλου, η τραγουδίστρια Αντέλ και ο ηθοποιός Τσάρλι Σιν που διαγνώσθηκε με AIDS.
       
      Στην παγκόσμια ειδησεογραφία, μετά το «Σαρλί Εμπντό», πιο πολλές αναζητήσεις έγιναν για το Παρίσι, τον τυφώνα «Πατρίτσια», την ισλαμική οργάνωση ISIS και το Νεπάλ.
       
      Όσον αφορά την τεχνολογία, το ενδιαφέρον των καταναλωτών πρωτίστως στράφηκε στο νέο iPhone 6S της Apple, στο νέο Samsung Galaxy S6, στο Apple Watch, στο iPad Pro και στο LG G4.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/842465/article/texnologia/diadiktyo/oi-dhmofilesteres-anazhthseis-sto-google-to-2015

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Η τεχνολογία έχει πιστούς φίλους αλλά και φανατικούς εχθρούς. Ασφαλώς και μπαίνει κάθε μέρα και πιο πολύ στην ζωή μας, όμως είναι αλήθεια ότι όλο και περισσότερες δουλειές αυτοματοποιούνται, με συνέπεια την εξαφάνιση ορισμένων. Η γενικότερη επίδραση της τεχνολογίας στην αγορά εργασίας επιτρέπει στους εργοδότες να προσλαμβάνουν λιγότερους ή να μην αυξάνουν τους μισθούς.
       
      Όπως τα περισσότερα πράγματα, λοιπόν, έτσι και η τεχνολογία έχει υπέρ και κατά. Και δίνει αλλά και παίρνει.
       
      Η εταιρία επενδύσεων υψηλής τεχνολογίας ονόματι Floodgate έκανε πρόσφατα έρευνα που συνέκρινε την σημερινή εποχή της τεχνολογικής αφθονίας με το 1979 από την σκοπιά των τιμών. Αν σήμερα, δηλαδή, έχουμε πρόσβαση σε περισσότερα πράγματα φθηνότερα απ' ό,τι 37 χρόνια πριν, στην προ κομπιούτερ εποχή.
       
      Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ναι μεν ισχύει αυτό που λένε οι οικονομολόγοι, ότι η τεχνολογία συμπιέζει τους μισθούς της μεσαίας τάξης, αλλά θα πρέπει να συνυπολογιστούν και οι πολλές δυνατότητες για τις οποίες σήμερα δεν πληρώνουμε είτε καθόλου, είτε όσο στο παρελθόν.
       
      Η έρευνα άρχισε με το τηλέφωνο. Ένα smartphone σήμερα μπορεί να αγοραστεί με 200 δολάρια. Επιπλέον απαιτούνται 100 δολάρια το μήνα για τηλεφωνικές κλήσεις μιας οικογένειας προς κινητά, υπεραστικά, μηνύματα, αλλά και τηλεφωνητή. Δηλαδή, περίπου 1.200 δολ. ετησίως.
       
      Το 1979 ένα τηλέφωνο (όχι φυσικά κινητό) κόστιζε μεν λιγότερο σαν αγορά της συσκευής, αλλά οι ίδιες κλήσεις, μόνο τοπικού επιπέδου, θα κόστιζαν 325 δολάρια το χρόνο σε λεφτά εκείνης της εποχής, ποσό που θα αντιστοιχούσε σε 1.068 δολάρια, με τις σημερινές αξίες. Όσο περίπου και τώρα, δηλαδή.
       
      Οι διεθνείς κλήσεις, όμως, κόστιζαν 1.34 δολάρια το λεπτό το 1979 (4.40 σημερινά δολάρια), ενώ τώρα ελάχιστα μέσω Skype.
       
      Αν κάποιος χρειαζόταν τηλεφωνητή το 1979 θα τον πλήρωνε τουλάχιστον 125 δολάρια (410 σημερινά δολάρια). Ο τηλεφωνητής, όμως, στις μέρες μας είναι δωρεάν.
       
      Στο κομμάτι των τηλεφωνικών κλήσεων και μόνο (χωρίς να υπολογίζονται όλες οι άλλες λειτουργίες των σημερινών smartphones), η έρευνα συμπεραίνει ότι η πλάστιγγα σύγκρισης αξίας γέρνει υπέρ των προηγμένων τεχνολογικά smartphones.
       
      Αν προσθέσει κανείς και κάποιες από τις πιο βασικές εφαρμογές των κινητών, τότε η διαφορά μεγαλώνει. Ένα κομπιουτεράκι τσέπης για απλοϊκούς αριθμητικούς υπολογισμούς το 1979 έφτανε ακόμα και στα 80 δολάρια (263 δολάρια σήμερα). Τώρα, το calculator παρέχεται δωρεάν ακόμα και στα πιο φτηνά τηλέφωνα.
       
      Δεύτερο πεδίο στην έρευνα ήταν η μουσική. Το 1979, αν κάποιος ήθελε να έχει μουσική μαζί του θα έπρεπε να αγοράσει ένα walkman για τουλάχιστον 150 δολάρια (493 δολάρια σήμερα). Μετά, να αγοράζει ξεχωριστά το κάθε άλμπουμ για 9 δολάρια το ένα (30 σημερινά δολάρια).
       
      Το 2016, η υπηρεσία music player στο κινητό τηλέφωνο είναι δωρεάν. Κάποιος μπορεί να πληρώνει 9 δολάρια το μήνα (2.75 σε δολάρια του 1979) για Spotify και να ακούει σχεδόν κάθε άλμπουμ μουσικής που υπάρχει.
       
      Για φωτογραφίες, το 1979 κάποιος έπρεπε να αγοράσει μια Kodak τσέπης για 28 δολάρια (92 δολάρια σήμερα). Μετά θα έπρεπε να πληρώνει για καινούργιο φιλμ κάθε δυο ντουζίνες φωτογραφίες αλλά και για την εμφάνιση του φιλμ. Τώρα όλα αυτά είναι δωρεάν στα smartphones και πολύ υψηλότερης ποιότητας. Η εκτύπωση δε, ακόμα και στoυς πιο απλούς printers της αγοράς, είναι παιχνιδάκι.
       
      Τώρα, εξάλλου, μπορούμε να κάνουμε πράγματα απλώς με το τηλέφωνό μας που ήταν αδιανόητα το 1979. Αν κάποιος έμπαινε στον Λευκό Οίκο κι έδειχνε στον Τζίμι Κάρτερ οδηγίες GPS σε ένα μηχάνημα στο μέγεθος παλάμης, μάλλον θα συλλαμβανόταν ως κατάσκοπος τελευταίας γενιάς ή... εξωγήινος.
       
      Google, Facebook, YouTube, Slack, Zillow, Kayak, Snapchat, e-books, digital ειδήσεις και άρθρα, όλα αυτά ήταν πέρα κι από την πιο άγρια φαντασία το 1979. Και στην συντριπτική τους πλειοψηφία σήμερα είναι δωρεάν.
       
      Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι στην πραγματικότητα λίγα πράγματα είναι ακριβότερα σήμερα σ' αυτούς τους τομείς της τεχνολογίας από ό,τι 37 χρόνια πριν. Είτε ως συσκευές, είτε πολύ περισσότερο στις παρεχόμενες υπηρεσίες και δυνατότητες. Αντίστοιχα, αναλογικά, είναι τα ποσά και στην Ευρώπη, φυσικά.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/159567/poso-kostize-i-tehnologia-1979-kai-poso-simera-sygkrisi-gia-tilefona-moysiki

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Τις ηλεκτρικές σκούπες ισχύος άνω των 1600 Βατ κατάργησε από την 1η Σεπτεμβρίου η Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο των πολιτικών προώθησης της εξοικονόμησης ενέργειας και της ενεργειακής αποδοτικότητας.
       
      Ειδικότερα, από την 1η του μήνα απαγορεύεται η πώληση ηλεκτρικών σκουπών ισχύος άνω των 1600 Βατ, ενώ από την 1η Σεπτεμβρίου του 2017 το ανώτατο όριο ορίζεται στα 900 βατ.
       
      Επιπλέον, στις συσκευές θα πρέπει να υπάρχει πλέον η ευρωπαϊκή ενεργειακή σήμανση, με πληροφορίες για την ενέργεια που καταναλώνει η ηλεκτρική σκούπα, το θόρυβο που παράγει αλλά και την απόδοση καθαρισμού.
       
      Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής συμφωνίας 20-20-20 (μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 20 % σε σχέση με τα επίπεδα του 1990, κάλυψη του 20 % των ενεργειακών αναγκών της ΕΕ από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και μείωση της κατανάλωσης ενέργειας κατά 20% με ορίζοντα το 2020) έχουν εκδοθεί διάφορες οδηγίες για την ενεργειακή κατανάλωση των ηλεκτρικών συσκευών.
       
      Σύμφωνα με εκτιμήσεις ορισμένα προϊόντα όπως τηλεοράσεις, ψυγεία, πλυντήρια και ηλεκτρονικοί υπολογιστές καταναλώνουν σήμερα το ένα δέκατο της ενέργειας που χρειάζονταν πριν από δέκα χρόνια.
       
      Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι λαμπτήρες LED που καταναλώνουν έως και 80% λιγότερη ενέργεια σε σύγκριση με τους συμβατικούς λαμπτήρες πυράκτωσης.
       
      —Επηρεάζεται η απόδοση της ηλεκτρικής σκούπας
       
      Εντωμεταξύ, έχει ξεσπάσει διαμάχη μεταξύ ειδικών και υπηρεσιών σχετικά με τις επιπτώσεις της μείωσης της ισχύος στην απόδοση της ηλεκτρικής σκούπας.
       
      Οι καταναλωτές ωστόσο δεν θα πρέπει να ανησυχούν ότι η μείωση της ισχύος των συσκευών επηρεάζει και την απόδοσή τους.
       
      Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Τζέιμς Μπράουν, ιδιοκτήτη του Μουσείου Ηλεκτρικής Σκούπας στο Ντάρμπισιρ της Βρετανίας που αυτοαποκαλείται κ. Ηλεκτρική Σκούπα, η υψηλή ισχύς δεν εγγυάται την καλή απορροφητική δύναμη.
       
      Μάλιστα, κατήγγειλε ότι ορισμένοι κατασκευαστές αυξάνουν την ισχύ των συσκευών τους κάθε λίγα χρόνια για να παραπλανήσουν τους δυνητικούς πελάτες τους ότι παράγουν προϊόντα που απορροφούν καλύτερα τη σκόνη.
       
      Από την πλευρά της, η Έρικα Γκέρκε, ειδική του ανεξάρτητου γερμανικού φορέα δοκιμής ηλεκτρικών συσκευών Stiftung Warentest δήλωσε στο BBC ότι “πολλές ηλεκτρικές σκούπες καθαρίζουν καλά ακόμα και όταν χρησιμοποιούν ισχύ κάτω των 1600 Βατ”¨, ωστόσο προειδοποίησε για την απόδοσή τους όταν τεθεί το όριο των 900 Βατ μετά το 2017.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2014/09/03/ilektrikes-skoupes-117274/

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Τα παγκάκια στο Παγκράτι διηγούνται την ιστορία τους! Συγκεκριμένα, σε έξι παγκάκια στην ευρύτερη περιοχή του Παγκρατίου εδώ και κάποιες ημέρες λειτουργεί πιλοτικά η διαδραστική ηχητική εγκατάσταση την οποία έστησαν η Ελληνίδα βραβευμένη περφόρμερ Ελίζα Σόρογκα και ο Θοδωρής Τσίρκας, συλλέγοντας ιστορίες καθημερινών ανθρώπων κάθε ηλικίας, κατοίκων ή επισκεπτών της πόλης. Σκοπός τους ένα ιδιότυπο «μουσείο» αστικών ιστοριών,
      Τα digital παγκάκια, είναι αναγνωρίσιμα μέσω της εικαστικής αποτύπωσης της τρίλιζας που είναι ζωγραφισμένη γύρω και πάνω στα επιλεγμένα παγκάκια της παρέμβασης, μαζί με το συνοδευτικό κείμενο «Τα παγκάκια αφηγούνται την ιστορία τους. Συνδέσου!», την ιστοσελίδα «digitalpagakia.gr» και το QR code που παραπέμπει απ' ευθείας στον ιστότοπο. Η τρίλιζα, λένε οι δημιουργοί της εγκατάστασης, «επιλέχθηκε να σηματοδοτήσει την οπτική ταυτότητα του έργου, καθώς είναι ένα παραδοσιακό παιχνίδι ευρύτερα συμμετοχικό και απλό στη χρήση του. Όταν ο χρήστης βρεθεί σε κάποιο από τα έξι παγκάκια, μπορεί να ακούσει τις ιστορίες που βρίσκονται εκεί, διαφορετικές σε κάθε παγκάκι, καθώς και να ηχογραφήσει την δική του, διάρκειας έως δύο λεπτά. Το μόνο που χρειάζεται είναι smartphone, λαπτοπ ή tablet, 3G και ακουστικά (προαιρετικά)».

      Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος This is Athens - Polis και εντάσσεται στην ευρύτερη σειρά δράσεων Re-Inventing Public Spaces που έχουν σκοπό την επανεφεύρεση των δημόσιων χώρων. Το πρόγραμμα είναι πιλοτικό και έχει διάρκεια ενός έτους.
      Τα σημεία που βρίσκονται τα digital παγκάκια είναι: 
      1. Πάρκο Ευαγγελισμού
      2. Σπύρου Μερκούρη
      3. 'Αλσος Παγκρατίου (κοντά στην έξοδο οδού Ευτυχίδου)
      4. Οδός Υμηττού (δίπλα στον κιν/φο Πάλας)
      5. Πλατεία Μεσολογγίου
      6. Οδός Εμπεδοκλέους και Αρχιμήδους (Καλλιμάρμαρο Στάδιο).

      By george68, in Τεχνολογία, ,

      Ένα ζωντανό τσιμέντο που κλείνει μόνο του τις ρωγμές για να προστατεύσει τις χαλύβδινες ράβδους του οπλισμένου σκυροδέματος από τη διαβρωτική δράση του νερού ανάπτυξε ένας ολλανδός μικροβιολόγος.
       
      Το “βιοτσιμέντο” του Χενκ Γιόνκερς, μικροβιολόγου στο Πανεπιστήμιο της Ντελφτ της Ολλανδίας περιέχει σφαιρίδια βιοδιασπώμενου πλαστικού, στο εσωτερικό των οποίων υπάρχουν αποξηραμένα σπόρια βακτηρίων.
       
      Όταν εμφανιστεί μια ρωγμή στο τσιμέντο και εισέλθει νερό στο σκυρόδεμα, φαινόμενο σύνηθες με το πέρας του χρόνου, τα σφαιρίδια διαλύονται και απελευθερώνουν το περιεχόμενό τους.
       
      Τότε, τα βακτήρια ενεργοποιούνται και αρχίζουν να γεμίζουν τις ρωγμές με ασβεστίτη, το βασικό συστατικό του ασβεστόλιθου.
       
      Τα βακτήρια χρειάζονται τρεις εβδομάδες για να σφραγίσουν τις ρωγμές και δεν υπάρχει όριο στο μήκος της ρωγμής.
       
      Ωστόσο, το πλάτος της ρωγμής δεν πρέπει να ξεπερνά τα οκτώ χιλιοστά ώστε να λειτουργήσει η διαδικασία.
       
      Η διαδικασία λειτουργεί επίσης σε υπάρχοντα κτήρια και δρόμους χάρη σε ένα ειδικό υγρό που μπορεί να ψεκαστεί στις ρωγμές.
       
      —Η επιλογή των βακτηρίων
       
      Για αυτό το σκοπό, ο Γιόνκερ επέλεξε βακτήρια του γένους Bacillus, των οποίων τα σπόρια μπορούν να παραμείνουν ζωντανά για δεκάδες ή εκατοντάδες χρόνια.
       
      Αυτά τα βακτήρια συνήθως βρίσκονται κοντά σε ενεργά ηφαίστεια και σε αλκαλικές λίμνες.
       
      «Χρειαζόμαστε βακτήρια που μπορούν να επιζήσουν στο σκληρό περιβάλλον του τσιμέντου» λέει ο ερευνητής. Εκτός του ότι είναι πολύ ξηρό, το τσιμέντο είναι επίσης υπερβολικά αλκαλικό (έχει υπερβολικά υψηλό pH) για τους περισσότερους μικροοργανισμούς. Οι βάκιλοι, όμως, δεν έχουν τέτοιο πρόβλημα.
       
      ο μόνο που χρειάζονται τα βακτήρια όταν συνέλθουν από το λήθαργο είναι τροφή και πρώτες ύλες για το σχηματισμό ασβεστόλιθου. Ως τροφή θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν απλά σάκχαρα, ωστόσο το τσιμέντο που θα προέκυπτε θα ήταν μαλακό και αδύναμο. Ο Γιόνκερ επέλεξε τελικά το γαλακτικό ασβέστιο, το οποίο οποίο συνδυάζεται με ανθρακικά ιόντα και δίνει ασβεστίτη.
       
      Η καινοτομία του Γιόνκερ έχει θέσει υποψηφιότητα για το φετινό Ευρωπαϊκό Βραβείο Εφευρέτη που απονέμει το Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας.
       
      Τα αυτοεπιδιορθούμενα δομικά υλικά συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας και προσελκύουν επενδυτικά κεφάλαια, καθώς μόνο το 2015 έχουν παρουσιαστεί στην αγορά τρία προϊόντα με αυτές τις ιδιότητες: τσιμέντο που αυτοεπιδιορθώνεται, στερεό κονίαμα επιδιόρθωσης και μια υγρή παραλλαγή.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/05/19/tsimento-vaktiria-122387/

      By pardamaskou, in Τεχνολογία, ,

      Έναν «ηλιακό τοίχο» παρουσίασε ο Αλέξανδρος Σημαδόπουλος, ιδιοκτήτης της επιχείρησης μαρμάρου Masmarbles, σε εκδήλωση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, στη Θεσσαλονίκη, με τίτλο: «Οι μηχανικοί επιχειρούν».
       
      Ο «ηλιακός τοίχος» είναι μία μαρμάρινη δεξαμενή που περιέχει νερό, τοποθετείται σε οποιαδήποτε οικοδομή κατά τη διάρκεια το χτισίματος αλλά και αργότερα, αποτελώντας τρόπο θέρμανσης για το εκάστοτε σπίτι.
       
      Η συγκεκριμένη κατασκευή τοποθετείται στη νότια πλευρά του κτιρίου, η οποία δέχεται για μεγαλύτερο διάστημα τις ακτίνες του ηλίου, ζεσταίνοντας το νερό με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συνθήκες θερμοκηπίου και να διαχέεται θερμότητα στο σπίτι.
       
      Το κόστος του, εκτιμάται σε περίπου 400 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, ενώ για τη θέρμανση ενός σπιτιού 100 τετραγωνικών επιτυγχάνεται εξοικονόμηση 25% στις ετήσιες δαπάνες.
       
      Όπως υποστήριξε ο ίδιος: «η εγκατάσταση του τοίχου είναι απλή και η απόσβεση σύντομη, εντός έξι - επτά χρόνων».
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/iliakos-toihos-apo-marmaro-kai-nero-gia-thermansi-spition

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Οι οδηγοί θα είναι σε θέση να επαναφορτίζουν τα αυτοκίνητά τους εν κινήσει, αν πραγματοποιηθεί το αντίστοιχο προτεινόμενο έργο από την υπηρεσία διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων της Αγγλίας.
       
      Ο κυβερνητικός οργανισμός έχει εξαγγείλει σχέδια για τη δοκιμή ασύρματης τεχνολογίας μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, και ελπίζει να την εγκαταστήσει κάτω από τους αυτοκινητόδρομους και μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας.
       
      Μία αρχική μελέτη βιωσιμότητας έχει ήδη ολοκληρωθεί και τώρα ο οργανισμός ζητά την υποβολή προσφορών από εταιρείες για δοκιμές εκτός δρόμων. Ωστόσο κάποιοι ειδικοί ακόμα αμφισβητούν το κατά πόσον ένα τέτοιο σύστημα θα είναι αποτελεσματικό από άποψη κόστους.
       
      Παρόμοιες τεχνολογίες έχουν ήδη δοκιμαστεί αλλού. Το 2013, η πόλη Γκούμι της Νότιας Κορέας ενεργοποίησε μια διαδρομή 12 χιλιομέτρων που επιτρέπει σε λεωφορεία με κατάλληλο εξοπλισμό να φορτίζονται ενώ κινούνται πάνω σε αυτή.
       
      Ηλεκτρικά καλώδια θαμμένα κάτω από το δρόμο χρησιμοποιούνται για να παράγουν ηλεκτρομαγνητικά πεδία, τα οποία συλλέγονται από ένα πηνίο στο εσωτερικό της συσκευής και στη συνέχεια μετατρέπονται σε ηλεκτρισμό.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/31320-%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%B9-%CE%B8%CE%B1-%CF%86%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%BF%CF%87%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CE%BD-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Η αρχή προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα με πρόσφατη απόφασή της και αφού πήρε τα συμπληρωματικά στοιχεία που είχε ζητήσει από την Google ήρε τις εντάσεις της και έδωσε το πράσινο φως για να ξεκινήσει η υπηρεσία η οποία είχε σταματήσει το 2009 εν μέσω αμφιβολιών και ανησυχιών για την κατάχρηση προσωπικών στοιχείων.
      Η απόφαση ΑΡ.136/2013 και οι δεσμεύσεις που θέτει στη Google αντικατοπτρίζουν ακριβώς αυτές της ανησυχίες και τη θέληση της αρχής να προστατευθούν όσο το δυνατό καλύτερα γίνεται τα προσωπικά δεδομένα του κοινού. Σύμφωνα με την απόφαση η Google δεσμεύεται ότι:
       
      Τα δεδομένα που αφορούν πρόσωπα και πινακίδες αυτοκινήτων θα θολώνονται αυτόματα ενώ θα υπάρχει εργαλείο με το οποίο θα μπορεί να ζητηθεί η θόλωση δεδομένων σε περίπτωση που αυτά δεν έχουν ήδη θολωθεί συμπεριλαμβανομένων και της πρόσοψης οικιών. Οι αιτήσεις θα ικανοποιούνται εντός πέντε ημερών, ενώ όποιος επιθυμεί μπορεί να ζητήσει τη θόλωση της πρόσοψης της οικίας του ακόμα και πριν από την έναρξη της υπηρεσίας. Το αίτημα πρέπει να ικανοποιηθεί εντός πέντε ημερών από την έναρξη της υπηρεσίας.
       
      Η θόλωση των προσώπων και των πινακίδων στα αρχεία που διατηρεί η ίδια η εταιρία προς επεξεργασία οφείλει να είναι μόνιμη μετά το πέρας 12 μηνών από τη φωτογράφηση.
       
      Η Google οφείλει να παρέχει πρόσβαση στα προσωπικά στοιχεία που διατηρεί που αφορούν ιδιώτες εφόσον ο ενδιαφερόμενος προσκομίζει επαρκή στοιχεία για τον εντοπισμό των δεδομένων που τον αφορούν τα οποία θα περιορίζονται στις οικίες εφόσον πρόσωπα και πινακίδες θα έχουν μόνιμα θολωθεί.
       

      Η Google οφείλει να ενημερώσει μέσω του τύπου και σχετικής με την υπηρεσία ιστοσελίδας ποιες περιοχές πρόκειται να φωτογραφηθούν και το χρονικό διάστημα στο οποίο πρόκειται να πραγματοποιηθεί η φωτογράφιση, και παρομοίως οφείλει να ενημερώσει εκ των προτέρων για τη διάθεση της υπηρεσίας στο κοινό. Αν η διάθεση γίνει ταυτόχρονα για όλες τις ελληνικές περιοχές που έχουν φωτογραφηθεί τότε η ενημέρωση μέσω του τύπου πρέπει να γίνει σε δυο από τις πέντε μεγαλύτερες ελληνικές εφημερίδες, καθημερινή και κυριακάτικη, σύμφωνα με τα στοιχεία του πρακτορείου αθηναϊκού τύπου.
       
      Μετά από αυτές τις εξελίξεις αναμένουμε νέα από τη Google με την οποία το Insomnia έχει ήδη επικοινωνήσει και θα σας ενημερώσουμε αμέσως μόλις υπάρχει κάτι νεότερο.
       
      Το κείμενο της απόφασης εδώ: http://www.dpa.gr/APDPXPortlets/htdocs/documentDisplay.jsp?docid=74,207,142,222,69,64,226,43
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/google/n%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BC%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CE%B7-%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B1-street-view-%CF%84%CE%B7%CF%82-g-r5612

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Έχουμε συνηθίσει με την πρώτη μεγάλη βροχή οι δρόμοι να μετατρέπονται σε ποτάμια και να προκαλούνται συχνά ανυπολόγιστες ζημιές.
       
      Αν και η έλλειψη αντιπλημμυρικής προστασίας αποτελεί βασικό λόγο για τη συχνότητα του φαινομένου στην Ελλάδα, σίγουρα και τα ίδια τα υλικό των δρόμων, που είναι στρωμένοι με απλή άσφαλτο, οδηγούν σε εικόνες σαν και αυτή:
       

       
       
      Τι θα γινόταν όμως αν η ίδια η άσφαλτος απορροφούσε το νερό;
       
      Η βρετανική εταιρεία Lafarge Tarmac έχει αναπτύξει μια νέα άσφαλτο που μπορεί να απορροφήσει γρήγορα μεγάλες ποσότητες νερού, αποφεύγοντας την ολισθηρότητα.
       
      Η εταιρεία επισημαίνει τα προβλήματα των ευαίσθητων περιοχών με ισχυρές βροχοπτώσεις και πλημμύρες. Για αυτό το σκοπό, ανέπτυξαν αυτή την πίσσα που διαθέτει σύστημα αποστράγγισης και απορροφά 4000 λίτρα νερού σε 1 λεπτό.
       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/143594/apisteyto-vinteo-i-asfaltos-poy-aporrofa-nero

      By AlexisPap, in Τεχνολογία, ,

      Μία ερευνητική ομάδα μελέτησε σε μεγάλη κλίμακα αυτό που όλοι γνωρίζουμε ως κάτι κακό:
      Το γεγονός ότι σκυρόδεμα υφίσταται ενανθράκωση λόγω του ατμοσφαιρικού διοξειδίου του άνθρακα.
       
      Ωστόσο, η διαδικασία αυτή σημαίνει ότι το σκυρόδεμα απορροφά C02, βοηθώντας στην μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου. Η απορρόφηση C02 σε παγκόσμια κλίμακα αυξάνει γεωμετρικά, και το 2013 η ετήσια απορρόφηση ήταν 250Μt άνθρακα.
       
      Υπολογίστηκε ότι το σκυρόδεμα κατά την ενανθράκωση απορροφά το 43% του C02 που εκλύθηκε κατά την παραγωγή του, επομένως το πραγματικό ίχνος σε C02 του υλικού είναι σχεδόν το μισό από αυτό που λαμβάνουμε υπόψη σήμερα.
       
      Ή, όπως θα έλεγε κι ο Τάσιος, τσιμέντο το οικολογικόν...
       
      Δημοσίευση: http://www.nature.com/ngeo/journal/vaop/ncurrent/full/ngeo2840.html
       
      Το άρθρο στον τύπο: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1500116255

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Σε λίγους μήνες θα κυκλοφορούν στους δρόμους αυτοκίνητα που θα μπορούν να «διαβάζουν» τις πινακίδες με τα όρια ταχύτητας και θα κόβουν ανάλογα ταχύτητα, χωρίς παρέμβαση του οδηγού. Η εταιρεία Ford ανακοίνωσε ότι το πρώτο μοντέλο της με αυτή τη δυνατότητα θα αρχίσει να πωλείται φέτος τον Αύγουστο, όταν κυκλοφορήσει στην Ευρώπη η δεύτερη γενιά των αυτοκινήτων της S-Max.
       
       
      H νέα τεχνολογία θα βοηθά τους οδηγούς να αποφεύγουν τα πρόστιμα της Τροχαίας και να οδηγούν ασφαλέστερα, κάνοντας λιγότερα ατυχήματα. Ο οδηγός πάντως, αν θέλει, θα μπορεί να υπερνικήσει την αυτόματη επιβράδυνση του οχήματός του, πατώντας σταθερά το γκάζι, αλλά θα μπορούν να επιταχύνουν μόνο έως 8 χιλιόμετρα πάνω από το όριο ταχύτητας.
       
      Εκπρόσωπος της Ford δήλωσε στο BBC ότι η νέα τεχνολογία θα επεκταθεί πιθανότατα και σε άλλα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας σταδιακά σε όλο τον κόσμο.
       
      Το σύστημα ονομάζεται "Intelligent Speed Limiter" (Έξυπνος Περιοριστής Ταχύτητας) και βασίζεται σε αισθητήρες στους τροχούς, που καταγράφουν την ταχύτητα του αυτοκινήτου, καθώς και σε ένα σύστημα οπτικής αναγνώρισης των σημάτων της τροχαίας, χάρη σε μια βιντεοκάμερα στο παρμπρίζ που συνεχώς «διαβάζει» τον δρόμο.
       
      Παραμένει αβέβαιο πάντως κατά πόσο οι οδηγοί θα είναι πρόθυμοι να παραχωρήσουν τέτοιες πρωτοβουλίες στο όχημά τους. Προφανώς είναι θέμα χαρακτήρα, παιδείας, αλλά και νοοτροπίας - ατομικής και εθνικής.
       
      Η γενικότερη τάση όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι να εφοδιάζουν τα οχήματά τους με ολοένα περισσότερα «έξυπνα» ηλεκτρονικά και αισθητήρες, που βοηθούν τους οδηγούς να αποφεύγουν τις κακοτοπιές και την αφηρημάδα (ή ασχετοσύνη) τους. Όμως, η πραγματική επανάσταση στους δρόμους θα γίνει, όταν κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα πραγματικά αυτόνομα αυτοκίνητα-ρομπότ.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64162080

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Το μέλλον των απανταχού ταξιδιωτών είναι εδώ.
       
      Έχει το σχήμα κάψουλας-αυγού, που μπορεί να μεταφερθεί και να εγκατασταθεί παντού, από ένα ελεύθερο κάμπινγκ, μέχρι την ταράτσα μιας πολυκατοικίας, διαθέτει ρεύμα μέσω ανεμογεννήτριας και φωτοβολταϊκών, ντους, τουαλέτα, χώρο για να κοιμούνται δύο άτομα, ακόμη και κουζινίτσα!.
       
      Η EcoCapsule κατασκευάστηκε από την αρχιτεκτονική ομάδα Nice, που έχει την έδρα της στη Μπρατισλάβα, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμη και σε περίπτωση φυσικών καταστροφών.
       
      Θα είναι διαθέσιμη για το κοινό το πρώτο εξάμηνο του 2016 και η τιμή της ακόμη δεν έχει προσδιοριστεί.
       

       

       

       

       

       

       
       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/130521/gnoriste-spiti-toy-mellontos-oikologikes-aytonomes-kapsoyles-poy-pane-pantoy-photos#.VWW-q2MM3FA.facebook

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Ριζικές αλλαγές, στον παγκόσμιο βιομηχανικό χάρτη, θα επιφέρουν μέσα στην επόμενη πενταετία σύγχρονες τεχνολογικές τάσεις, όπως είναι η ρομποτική, το Ίντερνετ των Πραγμάτων ή η τρισδιάστατη εκτύπωση. Η ένταση, με την οποία αυτές οι τάσεις εισέρχονται στην εταιρική καθημερινότητα, επιτρέπει στους αναλυτές να κάνουν λόγο για μια “μεταμόρφωση” της βιομηχανίας. Η τάση αυτή δεν είναι ευδιάκριτη μόνο στις “ώριμες” αγορές του πλανήτη, όπως οι ΗΠΑ και η Δυτική Ευρώπη, αλλά εμπεδώνεται και σε πιο αναπτυσσόμενες οικονομίες, όπως οι ασιατικές.
       
      Ενδεικτική, προς αυτήν την κατεύθυνση, είναι έρευνα της PwC στους διευθύνοντες συμβούλους Οικονομικής Συνεργασίας Ασίας - Ειρηνικού (ΟΣΑΕ). Σύμφωνα με την έρευνα, οι περισσότεροι από τους 800 επιχειρηματικούς ηγέτες, που ερωτήθηκαν, θεωρούν τη διευρυμένη ευρυζωνική πρόσβαση και την αυξημένη συμμετοχή στην ψηφιακή οικονομία, ως τους πιο υποσχόμενους για τις επιχειρήσεις τους τομείς συνεργασίας στην περιοχή. Μάλιστα, αξιολογούν τους δύο τομείς ως πιο σημαντικούς από τις εμπορικές δραστηριότητες εντός της ζώνης ή τις υποδομές σε υπανάπτυκτες περιοχές της ζώνης.
       
      Η πλειοψηφία των CEOs, που ρωτήθηκαν για τις ανάγκες της έρευνας, εκτιμά ότι ο εκσυγχρονισμός μέσω της τεχνολογίας θα έχει επεκταθεί σε όλη την περιοχή Ασίας - Ειρηνικού έως το 2020. Για παράδειγμα, το 66% των ερωτηθέντων θεωρεί πιθανό ότι τεχνολογικές εξελίξεις, όπως είναι η ρομποτική, το Ίντερνετ των Πραγμάτων ή η τρισδιάστατη εκτύπωση, θα μεταμορφώσουν τη βιομηχανία έως το 2020.
       
      Νέο κύμα επενδύσεων
       
      Μάλιστα, το 63% των CEOs της περιοχής της Ασίας - Ειρηνικού δηλώνει ότι αναμένει ένα νέο κύμα επιχειρηματικής δαπάνης για τον εκσυγχρονισμό των δραστηριοτήτων. “Η συνεργατική οικονομία, ως αφορμή εξεύρεσης νέων τρόπων με τους οποίους μπορούν οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις να ανταλλάξουν αγαθά χρησιμοποιώντας εικονικές πλατφόρμες, είναι μόνο η αρχή”, αναφέρει η μελέτη.
       
      Προοπτικές
       
      Σε γενικές γραμμές, πάντως, η έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι οι διευθύνοντες σύμβουλοι της περιοχής Ασίας - Ειρηνικού βλέπουν τις προοπτικές ανάπτυξης των επιχειρήσεων τους στους επόμενους 12 μήνες να μειώνονται με γρήγορο ρυθμό. Οι CEOs εκφράζουν μια σειρά από προβληματισμούς, με την αστάθεια των χρηματοοικονομικών αγορών το περασμένο καλοκαίρι να επηρεάζει αρνητικά και μόλις το 28% να δηλώνει “πολύ αισιόδοξο” ότι η εταιρεία τους θα επιτύχει αύξηση εσόδων μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Το ποσοστό αυτό είναι μειωμένο, σε σχέση με το 46% που είχε καταγραφεί πέρυσι και είναι και το χαμηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί από τότε που η PwC άρχισε να αποτυπώνει τη 12μηνη εκτίμηση των διευθυνόντων συμβούλων Ασίας - Ειρηνικού το 2012.
       
      Κυβερνοασφάλεια
       
      Ωστόσο, οι ανησυχίες δεν είναι μόνο οικονομικές. Σύμφωνα με την έρευνα, η κυβερνοασφάλεια, η έκθεση σε φυσικούς κινδύνους και οι γεωπολιτικές εντάσεις στην περιοχή, είναι κάποια από τα κυριότερα προβλήματα, που απειλούν τις επιχειρηματικές επενδύσεις και την ανάπτυξη. Όμως, το επίπεδο αισιοδοξίας διαφοροποιείται μεταξύ των χωρών, με το 51% των επιχειρηματικών ηγετών να δηλώνουν πολύ αισιόδοξοι για την ανάπτυξη στις Φιλιππίνες για το ερχόμενο έτος, σε αντίθεση με την αντίστοιχη εκτίμηση για τις ΗΠΑ (34%) και την Κίνα (20%).
       
      Επίσης, διαπιστώθηκε σημαντική διαφοροποίηση της αισιοδοξίας ανάλογα με το μέγεθος των εταιρειών, με τις μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις να δηλώνουν πολύ λιγότερο αισιόδοξες - με μόλις το 15% αυτών να δηλώνουν πολύ αισιόδοξες για αύξηση των εσόδων τους μέσα στους επόμενους 12 μήνες - σε σχέση με τις μεγάλου και μικρού μεγέθους εταιρείες.
       
      Πηγή: http://www.sepe.gr/gr/research-studies/article/4554017/robotiki-iot-trisdiastati-ektuposi-metamorfonoun-ti-viomihania-to-2020/

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης προωθεί την ηλεκτρονική διακίνηση πληροφοριών και εγγράφων μεταξύ των δημόσιων υπηρεσιών και την αύξηση της αποδοτικότητας της δημόσιας διοίκησης με δραστική μείωση των λειτουργικών δαπανών της.
       
      Οριζόντια έργα και δράσεις που έχουν στόχο τη βελτιστοποίηση και διεύρυνση των παρεχόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, προωθεί το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Επίσης, προωθεί την ηλεκτρονική διακίνηση πληροφοριών και εγγράφων μεταξύ των δημόσιων υπηρεσιών και την αύξηση της αποδοτικότητας της δημόσιας διοίκησης με δραστική μείωση των λειτουργικών δαπανών της, καθώς και το χρόνο και την ταλαιπωρία των πολιτών.
       
      Το υπουργείο, στο πλαίσιο αυτό, έχει προχωρήσει στο σχεδιασμό και την υλοποίηση συγκεκριμένων ενεργειών, συμπεριλαμβανομένων και των απαραίτητων θεσμικών παρεμβάσεων για την ευρεία εφαρμογή ψηφιακών υπογραφών στην έκδοση και ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων.
       
      Ειδικότερα, από την έναρξη της δράσης έως τώρα το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει εκδώσει και διαθέσει ψηφιακά πιστοποιητικά και έχει εκπαιδεύσει πάνω από 6.000 στελέχη του Δημοσίου, παρέχοντας καθημερινά επιχειρησιακή και τεχνική υποστήριξη σε δημόσιους φορείς.
       
      Παράλληλα, έχει εκδώσει και διαθέσει ψηφιακά πιστοποιητικά σε περισσότερους από 3.000 πολίτες, ενώ, όπως επισημαίνεται, η δράση ψηφιακών υπογραφών και ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2014, για το σύνολο των φορέων του Δημοσίου.
       
      Τα οφέλη από τη χρήση και την εφαρμογή των ψηφιακών υπογραφών στο Δημόσιο είναι πολλαπλά, με κυριότερα την επίτευξη οικονομιών κλίμακας, τη βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης του πολίτη και τη δραστική μείωση του χρόνου ολοκλήρωσης μίας συναλλαγής, αλλά και την ενίσχυση της διαφάνειας και της ασφάλειας.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_13/11/2013_527715
    Sign in to follow this  
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.