Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    824 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      basgoud

      Το ευρωπαϊκό σύστημα δορυφορικής πλοήγησης Galileo, το οποίο θα προσφέρει μακράν πιο ακριβές γεωγραφικό στίγμα σε σχέση με το GPS του αμερικανικού στρατού, θα είναι έτοιμο να αρχίσει να προσφέρει τις πρώτες υπηρεσίες μετά την εκτόξευση τεσσάρων ακόμα δορυφόρων το απόγευμα της Πέμπτης.
       
      Τα τέσσερα σκάφη εκτοξεύτηκαν στις 15.06 ώρα Ελλάδας από το ευρωπαϊκό διαστημικό κέντρο στο Κουρού της Γαλλικής Γουιάνας, κοντά στον ισημερινό.
       
      Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται σε εκτόξευση του Galileo ο νέος ευρωπαϊκός πύραυλος «βαρέων βαρών» Ariane 5 -μέχρι σήμερα οι δορυφόροι του συστήματος εκτοξεύονταν με ρωσικά Soyuz, δύο κάθε φορά.
       
      Στην τελική του μορφή, ο αστερισμός του Galileo θα αποτελείται από 30 δορυφόρους (Πηγή: Galileo)
       
      Με την ενεργοποίηση των νέων δορυφόρων, ο αστερισμός του Galileo θα περιλαμβάνει 18 σκάφη. Στην τελική του μορφή, το σύστημα θα περιλαμβάνει 24 πρωτεύοντες δορυφόρους, μοιρασμένους σε τρία τροχιακά επίπεδα στον ουρανό, καθώς και τουλάχιστον 6 εφεδρικούς δορυφόρους.
       
      Οι δορυφόροι που έχουν εκτοξευτεί ως σήμερα είναι ωστόσο αρκετοί προκειμένου να αρχίσει το Galileo να προσφέρει τις πρώτες υπηρεσίες του τις επόμενες εβδομάδες.
       
      Ακρίβεια ενός μέτρου
       
      Έξυπνα κινητά και άλλες συμβατές συσκευές θα μπορούν έτσι να λαμβάνουν το σήμα του Galileo, το οποίο θα προσφέρει τελικά ακρίβεια στίγματος μικρότερη από ένα μέτρο -συγκριτικά με περίπου δέκα μέτρα στο αμερικανικό GPS.
       
      Το ευρωπαϊκό και το αμερικανικό σύστημα είναι πάντως συμβατά μεταξύ τους ώστε να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια. Τσιπ δορυφορικής πλοήγησης που λαμβάνουν σήματα και από τα δύο συστήματα διατίθενται ήδη στην αγορά.
       
      Το Galileo, κόστους άνω των 7 δισ. ευρώ, ανήκει επισήμως στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με την ευρωπαϊκή διαστημική υπηρεσία ESA να παίζει ρόλο εργολάβου και τεχνικού συμβούλου.
       
      Σε αντίθεση με το σύστημα GPS, το οποίο ανήκει επίσημα στον αμερικανικό στρατό, το Galileo έχει αμιγώς πολιτικό χαρακτήρα.
       
      Θα προσφέρει εξειδικευμένες υπηρεσίες για τις μεταφορές και τα σωστικά συνεργεία, καθώς και δωρεάν υπηρεσίες για το ευρύ κοινό.
       
      Η Ρωσία, στο μεταξύ, αναπτύσσει το δικό της αντίστοιχο σύστημα Glonass, ενώ στην Κίνα λειτουργεί ήδη το σύστημα Beidυ.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/science/physics-space/article/?aid=845156
       

    2. Τεχνολογία

      Engineer

      Μία «μεγάλη επένδυση» για την επέκταση των δραστηριότητων της στην Ευρώπη ανακοίνωσε η Tesla. Η επένδυση, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας θα αφορά ένα νέο «gigafactory» για παραγωγή μπαταριών και ένα κέντρο ερευνών αυτοματοποιημένων κατασκευών.
       
      Όπως αναφέρει ο Guardian, η κίνηση αυτή ακολουθεί την αγορά της γερμανικής Grohmann Engineering, η οποία θα μετονομαστεί σε Tesla Grohmann Automation. Η εταιρεία ειδικεύεται σε αυτόματα συστήματα συναρμολόγησης για την αυτοκινητοβιομηχανία, τις τηλεπικοινωνίες, τα καταναλωτικά ηλεκτρονικά και τη βιομηχανία βιοτεχνολογίας.
       
      Η συμφωνία, της οποίας οι οικονομικοί όροι δεν έγιναν γνωστοί, αναμένεται να δημιουργήσει 1.000 θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης στη Γερμανία μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, όπως εκτιμάται σε σχετικό blogpost της εταιρείας. Σημειώνεται πως η Grohmann έχει περίπου 700 εργαζομένους και είχε έσοδα 123 εκατ. ευρώ το 2015.
       
      Η κύρια βάση της Tesla βρίσκεται στην Καλιφόρνια, με ένα κολοσσιαίο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών – το «Gigafactory»- να κατασκευάζεται κοντά στο Ρένο της Νεβάδα. Τα ευρωπαϊκά της κεντρικά είναι στο Άμστερνταμ και υπάρχει ένα κέντρο διανομής στο Τίλμπουργκ της Ολλανδίας.
       
      Οι εγκαταστάσεις της Grohmann θα αποτελέσουν το αρχηγείο για τον κλάδο της εταιρείας στη Γερμανία.
       
      Η εταιρεία δεν αποκάλυψε κάποιο χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή του Gigafactory 2 στην Ευρώπη, ωστόσο ο Μασκ είπε πως αυτό θα γίνει όταν δρομολογηθεί η παραγωγή του Model 3. Μακροπρόθεσμα, η Tesla θα μπορούσε να φτάσει να έχει μέχρι και τρία εργοστάσια στην Ευρώπη, είπε, προσθέτοντας πως το Gigafactory θα μπορούσε να χρησιμοποιείται και για παραγωγή οχημάτων, καθώς η εταιρεία βελτιώνει τη γραμμή αυτοματοποιημένης παραγωγής της. Η τεχνολογία της Grohmann αναμένεται να βοηθήσει την εταιρεία του Έλον Μασκ να αυξήσει την έκταση της παραγωγής και να βελτιώσει την ποιότητά της, ενώ παράλληλα μειώνει τα κόστη, καθώς επιδιώκει να έχει επιτύχει τον στόχο της παραγωγής 500.000 ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως ως το 2018. Η Tesla ελπίζει να έχει κατασκευάσει 80.000-90.000 οχήματα το 2016, με 50.000 να κατασκευάζονται στο δεύτερο μισό του έτους.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1169799/gigafactory-stin-europi-skopeuei-na-kataskeuasei-i-tesla
    3. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Χαλκίδα θα είναι ο πρώτος δήμος στην Ελλάδα όπου θα εγκατασταθούν πιλοτικά συστήματα «έξυπνης» στάθμευσης (Smart Parking) και «έξυπνου» φωτισμού (Smart Lighting), υποστηριζόμενα από μία ενιαία πλατφόρμα «έξυπνης πόλης».
       
      Με την «έξυπνη στάθμευση» φιλοδοξείται να βρίσκουν ευκολότερα και ταχύτερα θέση στάθμευσης οι οδηγοί αυτοκινήτων, να αποσυμφορηθεί η κυκλοφορία, και με το smart lighting να μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας στην πόλη.
       
      Το έργο θα υλοποιήσουν έως τις αρχές του 2017 από κοινού ο Όμιλος ΟΤΕ, η Cisco, η ΚΑΥΚΑΣ και η OTS, με σκοπό να αποδειχτεί στην πράξη το όφελος που προκύπτει σε μια πόλη και στους κατοίκους της από την υιοθέτηση έξυπνων τεχνολογιών.
      Smart Parking: Μείωση χρόνου και ρύπων
      Στο πλαίσιο του έργου θα εγκατασταθούν σε κεντρικό σημείο της Χαλκίδαςειδικοί αισθητήρες έξυπνης στάθμευσης.
       
      Μέσω εφαρμογής για smartphone, η οποία αναπτύχθηκε από την OTS, οι οδηγοί θα ενημερώνονται για τις διαθέσιμες ελεύθερες θέσεις στάθμευσης και θα λαμβάνουν οδηγίες για να φτάσουν εκεί.
       

       
      Σε περίπτωση που η επιλεγμένη θέση καταληφθεί από άλλο οδηγό, τότε θα γίνεται αυτόματα αναδρομολόγηση στην πλησιέστερη διαθέσιμη θέση.
       
      Η εφαρμογή αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του χρόνου εύρεσης θέσης στάθμευσης -20 λεπτά κατά μέσο όρο στα αστικά κέντρα- και κατ’ επέκταση στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας. Επίσης εκτιμάται ότι θα μειωθεί η εκπομπή ρύπων από τα οχήματα.
       
      Παράλληλα, η Δημοτική Αρχή θα μπορεί να διαχειρίζεται αποτελεσματικότερα τις θέσεις στάθμευσης, αφού θα έχει εικόνα τόσο για το χρόνο στάθμευσης κάθε οχήματος, όσο και για κάθε στάθμευση που παραβιάζει τον Κ.Ο.Κ.
       
      - Ξέρατε ότι... Ο Δήμος του Westminster στο Λονδίνο εφαρμόζει ένα πρόγραμμα Smart Parking στο οποίο χρησιμοποιούνται από κοινού συστήματα CCTV και αισθητήρων για τον έλεγχο της στάθμευσης. Μια δωρεάν εφαρμογή παρέχει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο από αισθητήρες σε περισσότερες από 3.000 θέσεις επί πληρωμή και θέσεις ΑμεΑ στο West End, βοηθώντας στην εύρεση των κενών θέσεων γρήγορα κι εύκολα. Οι δυνατότητες της εφαρμογής περιλαμβάνουν: επισήμανση κατάστασης με “κόκκινο, πορτοκαλί, πράσινο” σε πραγματικό χρόνο για περισσότερες από 3.000 θέσεις, τοποθεσίες για περισσότερες από 41.000 θέσεις στάθμευσης σε δημόσιες οδούς και σε ειδικούς χώρους, φιλτράρισμα των θέσεων επί πληρωμή, των θέσεων για αναπήρους, για κατοίκους, για τροφοδοσία, για ταξί, για δίκυκλα, πλοήγηση μέσω δορυφόρου στις θέσεις στάθμευσης, αναλυτικές πληροφορίες, όπως το πλήθος των θέσεων, οι ώρες και οι χρεώσεις στάθμευσης, ταξινόμηση αποτελεσμάτων βάσει τιμής, απόστασης ή αξιολόγησης, αξιολόγηση και κοινοποίηση πληροφοριών για τις θέσεις στάθμευσης καθώς και ανάρτηση σχολίων, πληρωμή για τη στάθμευση και διαχείριση των περιόδων στάθμευσης.
       
      - Δείτε τη μελέτη των IBMερς για την Αθήνα και την προοπτική να μετασχηματιστεί σε Έξυπνη Πόλη
       
      Smart Lighting: Μειωμένη κατανάλωση ρεύματος
       
      Αντίστοιχα, τα συστήματα έξυπνου φωτισμού LED που θα εγκατασταθούν θα μπορούν να προσαρμόζονται, σε πραγματικό χρόνο, σε διαφορετικά επίπεδα έντασης φωτισμού, ανάλογα με την εποχή και την ώρα της ημέρας.
      Με τον τρόπο αυτό αναμένεται να μειωθεί σημαντικά η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, αφού υπολογίζεται πως τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED εξοικονομούν περισσότερο από 60% στην κατανάλωση ρεύματος.
       
      Παράλληλα, μέσω εγκατάστασης ειδικής εφαρμογής θα γίνεται ευκολότερα η διαχείριση του δικτύου φωτισμού από το αρμόδιο τμήμα του Δήμου, το οποίο θα μπορεί να επεμβαίνει άμεσα όποτε χρειάζεται και θα έχει συνεχώς εικόνα για την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων.
       
      Ενιαία πλατφόρμα διαχείρισης έξυπνης πόλης
       
      Τα δεδομένα και των δύο έξυπνων λύσεων θα συγκεντρώνονται, μέσω των δικτυακών υποδομών του, σε cloud υποδομές του Ομίλου ΟΤΕ και από εκεί θα επικοινωνούν με την πλατφόρμα διαχείρισης Smart & Connected Digital Platform, της Cisco.
      Μέσω της πλατφόρμας θα είναι δυνατή η αλληλεπίδραση των εφαρμοζόμενων λύσεων, η ενοποιημένη απεικόνιση των αποτελεσμάτων τους και η διαχείρισή τους από εξουσιοδοτημένους εργαζόμενους του Δήμου. Επιπλέον, το Smart & Connected Digital Platform θα προσφέρει κοινή διαχείριση των παραγόμενων δεδομένων και θα έχει τη δυνατότητα μελλοντικής ενσωμάτωσης νέων λύσεων που θα λειτουργούν και αυτές ως ένα και ενιαίο σύνολο.
       
      Ο Δήμαρχος Χαλκιδέων κ. Χρήστος Παγώνης δήλωσε σχετικά: «Είναι μεγάλη μας χαρά που με τη βοήθεια σημαντικών εταίρων, η Χαλκίδα γίνεται η πρώτη πόλη στην Ελλάδα που εγκαθιστά έξυπνα συστήματα στάθμευσης και φωτισμού. Προτεραιότητά μας είναι να διασφαλίσουμε την ποιότητα ζωής των κατοίκων μας και να προστατεύσουμε το περιβάλλον, με τη βοήθεια καινοτόμων τεχνολογιών. Στόχος μας είναι η Χαλκίδα να αποτελέσει πρότυπο «πράσινης» και «έξυπνης» πόλης, για όλη τη χώρα».
       
      Πηγή: http://tech.in.gr/news/article/?aid=1500114847
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Σε τροχιά άμεσης υλοποίησης, θέτει η κυβέρνηση την παροχή δωρεάν ή με επιδότηση ίντερνετ στους μόνιμους κατοίκους των απομακρυσμένων νησιών της Ελλάδας, τους πρωτοετείς φοιτητές, τα άτομα με ειδικές ανάγκες που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές και οικονομικές ομάδες καθώς και τη δωρεάν δορυφορική πρόσβαση των Ελλήνων που ανήκουν στη μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη.
       
       
      Ειδικοτερα, οι δράσεις της κυβέρνησης, αφορούν: Την παροχή δωρεάν ευρυζωνικής σύνδεσης στους μόνιμους κατοίκους των απομακρυσμένων νησιών. Το πρόγραμμα θα αφορά συνολικά σε 30 νησιά καλύπτοντας περίπου 30.000 κατοίκους, ενώ για την εφαρμογή του θα ληφθούν υπόψη και εισοδηματικά κριτήρια.
       
      Στόχος, όπως σημειώνουν αρμόδια στελέχη, είναι να προβληθεί η νησιωτικότητα, δίνοντας στους κατοίκους των νησιών πρόσβαση σε υπηρεσίες γρήγορου ίντερνετ. Σημειώνεται, μάλιστα, ότι στη συγκεκριμένη δράση αναφέρθηκε πρόσφατα ο πρωθυπουργός (28η Οκτωβρίου από τον Αη Στράτη) τονίζοντας πως πρόκειται για «ένα πρόγραμμα που ξεκινάμε άμεσα και αφότου υλοποιηθεί τους επόμενους μήνες, θα δώσει τη δυνατότητα να μην αισθάνονται οι πολίτες των απομακρυσμένων περιοχών πολίτες δεύτερης κατηγορίας.
       
      Η δωρεάν πρόσβαση για κάθε οικογένεια σε internet υψηλής τεχνολογίας και μεγάλης ταχύτητας είναι μια υποχρέωση της Πολιτείας». Τις επιχορηγούμενες ευρυζωνικές συνδέσεις σε πρωτοετείς φοιτητές και σπουδαστές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (ΑΕΙ και ΤΕΙ). Σύμφωνα με τους αρμοδίους, από το πρόγραμμα θα ωφεληθούν περίπου 50.000 από το σύνολο των 70.000 πρωτοετών φοιτητών και σπουδαστών, μιας και θα τεθούν εισοδηματικά κριτήρια.
       
      Στόχος είναι, συνολικά η σύνδεση mobile Internet με ένα στικάκι να στοιχίσει 36 ευρώ ανά δικαιούχο ετησίως, δηλαδή 5 ευρώ το μήνα. Από το ποσό αυτό, τα τρία ευρώ θα επιχορηγεί η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων από το αποθεματικό της, ενώ τα άλλα δύο θα τα πληρώνουν οι δικαιούχοι. Ήδη έχει γίνει μια μικρή διαβούλευση της ΕΕΤΤ με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, από την οποία προέκυψε το ποσό των 5 ευρώ αλλά δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμα ο όγκος δεδομένων, στον οποίο θα αντιστοιχεί. Τη δωρεάν δορυφορική πρόσβαση των Ελλήνων που ανήκουν στη μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη.
       
      Ήδη έχουν γίνει συζητήσεις με τον OTE TV και τη Nova για δωρεάν πρόσβαση για την κάλυψη περίπου 30.000 νοικοκυριών (100.000 άτομα). Από την πλευρά του, το υπουργείο θα συμβάλει με την επιδότηση του δορυφορικού πιάτου και του αποκωδικοποιητή. Τέλος, δωρεάν ή επιχορηγούμενες ευρυζωνικές συνδέσεις στα άτομα με ειδικές ανάγκες που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές και οικονομικές ομάδες.
       
      www.dikaiologitika.gr
    5. Τεχνολογία

      basgoud

      Tο λειτουργικό σύστημα Android για κινητά τηλέφωνα είναι μία από τις πιο πετυχημένες τεχνολογίες όλων των εποχών. Μπορεί η Apple να ξεκίνησε την επανάσταση των smartphones, αλλά η Android την διέδωσε στις μάζες. Το λογισμικό της Google και της μητρικής της Alphabet Inc. είναι εγκατεστημένο στο 85% των περίπου 1,5 δισεκατομμυρίων smartphones που πωλούνται κάθε χρόνο.
       
      Παρά την επιτυχία του, όμως, το Android εμφανίζει σημάδια διάλυσης. Και αυτό γιατί οι εταιρείες που συνεργάστηκαν για τη δημιουργία του, η Samsung και η Google, μετατρέπονται σταδιακά σε ανταγωνιστές. Η Google μόλις κυκλοφόρησε στην αγορά το Pixel, ένα κινητό που ανταγωνίζεται τα αντίστοιχα της Samsung, ενώ υπερτερεί στο θέμα του «ψηφιακού βοηθού» (όπως η Siri της Apple), που δεν έχουν οι άλλες συσκευές Android.
       
      Τώρα η Samsung ανακοινώνει ότι τα επόμενα κινητά της θα έχουν δικό της «ψηφιακό βοηθό», που θα ανταγωνίζεται εκείνον της Google. Άλλοι κατασκευαστές κινητών που χρησιμοποιούν Android, κυρίως κινεζικές εταιρείες όπως η Xiaomi, έχουν αντικαταστήσει ορισμένα στοιχεία του Android με δικά τους. Ενώ κάποτε επιτυχημένοι συνεργάτες της Google, όπως η HTC και η Lenovo, τα έχουν βρει σκούρα με τις πωλήσεις των συσκευών τους και δεν είναι πια χρήσιμοι σύμμαχοι.
       
      Οι συμμαχίες διατηρούνται μόνο όσο όλες οι πλευρές είναι επιτυχημένες και μοιράζονται κοινά συμφέροντα. Αυτό πλέον δεν θεωρείται δεδομένο για το Android.
       
      H Google δημιούργησε το Android για να εξακολουθεί να ελέγχει το Ίντερνετ καθώς η χρήση του μετακινούνταν από τους υπολογιστές προς τα κινητά. Αλλά όσο περισσότερο ο κόσμος χρησιμοποιεί το Facebook, το Snapchat ή τη Siri στο smartphone του, τόσα περισσότερα δεδομένα χάνει μέσα από τα χέρια της η Google. Για να διατηρήσει τη δύναμη της πληροφορίας, αποφάσισε να κυκλοφορήσει δικά της κινητά που θα τα σχεδιάζει και θα τα ελέγχει, από τα μικροτσίπ μέχρι τις εφαρμογές.
       
      Από την άλλη πλευρά, η Samsung και οι λοιποί κατασκευαστές ξέρουν ότι δεν μπορούν πλέον να βασίζονται στη Google για την ύπαρξή τους. Η Samsung αγόρασε τον περασμένο μήνα τη Viv Labs, μία startup που εργάζεται πάνω σε τεχνολογία φωνής τύπου Siri. Στην Κίνα και την Ινδία πωλούνται κινητά με «ντόπια» app store στη θέση του Google Play. Πλέον είναι δυνατό να χρησιμοποιεί κανείς κινητά Android χωρίς να έχει πολλά πάρε-δώσε με την Google. Όλα αυτά είναι σημάδια μιας συμμαχίας υπό διάλυση.
       
      Πηγή: http://www.insider.gr/eidiseis/bloomberg/27597/i-valkanopoiisi-toy-android
    6. Τεχνολογία

      basgoud

      Το πιο ανατριχιαστικό ρομπότ του κόσμου έχει καταφέρει να φτιάξει ο καθηγητής Hiroshi Ishiguro, στο εργαστήριό του στην Οσάκα. Ο λόγος πως το ρομπότ μοιάζει εκπληκτικά με άνθρωπο είναι όχι μόνο η όψη του αλλά και ο τρόπος που επικοινωνεί με τους ανθρώπους γύρω του.
       
      Σύμφωνα με πολλούς, ο Ishiguro είναι ένα παράξενος άνθρωπος.Τις τελευταίες δύο δεκαετίες έχει αφιερώσει τη ζωή του για να δημιουργήσει το πιο αληθοφανές ανθρωποειδές ρομπότ του κόσμου.
       
      Η πρώτη δημιουργία του βασίστηκε στην εικόνα της κόρης του και το μηχάνημα αποδείχθηκε τόσο τρομακτικό για το παιδί του που το ρομπότ έπρεπε να παραμείνει κλειδωμένο σε ένα κλουβί. Αργότερα ο Ishiguro - ο οποίος ντύνεται συνεχώς στα μαύρα σαν την ιαπωνική εκδοχή του Johhny Cash - αποφάσισε να φτιάξει ένα ακόμα ρομπότ που θα έμοιαζε σαν εκείνον.
       
      Σήμερα πλέον έχει καταφέρει να δημιουργήσει την Erica, ένα ανδροειδές ρομπότ το οποίο σχεδιάστηκε για να χρησιμοποιηθεί μια μέρα, ως ρεσεψιονίστ ή ως προσωπικός βοηθός σε επιχειρήσεις ή στο σπίτι. Το ανθρωποειδές ρομπότ καλύπτεται από ρεαλιστικό δέρμα και μπορεί να πάρει διάφορες εκφράσεις στο πρόσωπό του.
       
      Επιπλέον χρησιμοποιεί ένα λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης μέσω του οποίου μπορεί να ακούει και να απαντάει σε διάφορα αιτήματα.
       
      Όπως μάλιστα δηλώνουν όσοι έχουν δει από κοντά την Erica, είναι τόσο πραγματική που καταντά ανατριχιαστική. Την άποψη βέβαια δεν ασπάζεται ο δημιουργός της, ο οποίος την χαρακτηρίζει την πιο όμορφη φυσιογνωμία που έχει δει ποτέ, ενώ θεωρεί ότι οι διαφορές της με τους ανθρώπους είναι έως και δυσδιάκριτες.
       
      Το νέο ρομπότ έχει τόσο βελτιωμένες ικανότητες επικοινωνίας που μιλώντας κανείς μαζί του θεωρεί την συνομιλία σχεδόν φυσική. Σε μια παρουσίασή τους στον συντάκτη του bloomberg μάλιστα η Erica απέδειξε ότι μπορεί να εκφράσει μέχρι και συναισθήματα αφού εάν θεωρήσει ότι κάποιος την κοροιδεύει απειλεί πως θα σταματήσει να μιλά μαζί του.
       

       
      Έτσι αποφάσισε να συνεργαστεί με την Υπηρεσία Επιστήμης και Τεχνολογίας της Ιαπωνίας, τα Πανεπιστήμια της Οσάκα και του Κιότο, καθώς και με το διεθνές ινστιτούτο Έρευνας Προηγμένων Τηλεπικοινωνιών και κατάφερε η Erica να μπορεί να μιλήσει πολύ καλύτερα από τα προηγούμενα ρομπότ του και να επικοινωνεί -σε ένα βαθμό- μέσω και της γλώσσας τους σώματος.
       
      Η Erica ανοιγοκλείνει τα βλέφαρα, κάνει μορφασμούς με βάση τα συναισθήματα της και γέρνει το κεφάλι της ανάλογα, ενώ, όπως απέδειξε στην πρώτη της δημόσια εμφάνιση, μπορεί ακόμα και να χρησιμοποιήσεις μη λεκτικές εκφράσεις (από την ιαπωνική κουλτούρα).
       
      Πηγή http://www.insider.gr/eidiseis/bloomberg/27598/erica-pio-anatrihiastiko-rompot-toy-kosmoy
    7. Τεχνολογία

      basgoud

      Τα απόβλητα που αφήνει ένας άνθρωπος στη διάρκεια ενός έτους φαίνεται πως αρκoύν για την παραγωγή 7 έως 11 λίτρων καυσίμων: εργαστήριο του αμερικανικού υπουργείου Ενέργειας ετοιμάζεται να δοκιμάσει μια τεχνική μετατρέπει τα λύματα του υπονόμου σε πολύτιμο αργό πετρέλαιο.
       
      Η τεχνολογία της «υδροθερμικής υγροποίησης» ουσιαστικά μιμείται τις γεωλογικές διαδικασίες που μετατρέπουν τις οργανικές ενώσεις σε υδρογονάνθρακες, αναφέρει το Εθνικό Εργαστήριο Pacific Northwest, το οποίο υπάγεται στο υπουργείο Ενέργειας.
       
      Το προϊόν της διαδικασίας μοιάζει με το αργό πετρέλαιο και μπορεί στη συνέχεια να διυλιστεί στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις.
       
      Σε πρώτη φάση, η λυματολάσπη που απομένει όταν τα λύματα περάσουν από εγκαταστάσεις βιολογικού καθαρισμού υποβάλλεται σε πίεση 210 κιλών ανά τετραγωνικό, σχεδόν 100 φορές μεγαλύτερη από ό,τι η πίεση στα ελαστικά αυτοκινήτων. Η πεπιεσμένη λυματολάσπη διοχετεύεται στη συνέχεια σε έναν σωλήνα σε θερμοκρασία 349 βαθμών Κελσίου.
       
      Λόγω της πίεσης και τις θερμοκρασίας, οι οργανικές ουσίες διασπώνται σε ένα περίπλοκο μείγμα μικρότερων μορίων, όπως συμβαίνει και στο φυσικό αργό πετρέλαιο.
       
      «Το καλύτερο με αυτή τη διαδικασία είναι η απλότητά της» καμαρώνει η ερευνήτρια Κορίν Ντρέναν. «Ο αντιδραστήρας είναι στην ουσία ένας καυτός σωλήνας υπό πίεση» εξηγεί.
       
      Αλλάζει η διαδικασία επεξεργασίας της λυματολάσπης
       
      Εκτός του ότι παράγει πετρέλαιο, η νέα τεχνολογία καταργεί την ανάγκη για επεξεργασία, μεταφορά και μόνιμη αποθήκευση της λυματολάσπης: αυτό που απομένει είναι λιγοστά στερεά υπολείμματα, τα οποία μπορούν να υποβληθούν στη συνέχεια σε περαιτέρω επεξεργασία για την απομόνωση φωσφόρου, αζώτου και άλλων συστατικών για λιπάσματα.
       
      Το μέλλον θα δείξει αν η τεχνολογία της υδροθερμικής υγροποίησης θα αποδειχθεί πρακτική και οικονομικά βιώσιμη για χρήση σε ευρεία κλίμακα.
       
      Το Εθνικό Εργαστήριο Pacific Northwest έχει ήδη αδειοδοτήσει την εταιρεία Genifuel για τη δημιουργία μιας πιλοτικής μονάδας στον Καναδά, κόστους 6,7 εκατομμυρίων δολαρίων.
       
      Δεδομένου ότι οι εγκαταστάσεις βιολογικού καθαρισμού στις ΗΠΑ επεξεργάζονται κάθε χρόνο 129 δισεκατομμύρια λίτρα λυμάτων, η παραγωγή «βιοαργού πετρελαίου» θα μπορούσε μια μέρα να φτάσει τα 30 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ανά έτος.
       
      Πηγή: tovima.gr
    8. Τεχνολογία

      basgoud

      Το τμήμα Έρευνας της Microsoft κατάφερε να αναπτύξει μία οθόνη η οποία τροφοδοτείται μόνη της από το φωτισμό του περιβάλλοντος χώρου. Η «ενεργειακά ουδέτερη» οθόνη λειτουργεί αντλώντας ενέργεια από το φωτισμό των γραφείων και «συμπεριφέρεται» σαν ένα μίνι e-reader.
       
      «Αυτό που φανταζόμαστε είναι πως η τεχνολογία αυτή θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σαν ένα χαρτάκι για σημειώσεις», δήλωσε στο περιοδικό New Scientist ο Τομπάιας Γκρός-Πούπενταλ, μέλος της ερευνητικής ομάδας.
       
      «Ωστόσο, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ξανά και ξανά, να συγχρονιστεί με σημειώσεις από άλλες τοποθεσίες, ενώ θα είναι δυνατός ο προγραμματισμός της ώστε να προβάλει καθημερινές πληροφορίες, όπως τον καιρό ή τα δρομολόγια των λεωφορείων όταν πρόκειται να φύγετε από το γραφείο», πρόσθεσε ο ίδιος.
       
      Αντλώντας ενέργεια από τον περιβάλλοντα χώρο με τη χρήση φωτοβολταϊκών κυττάρων, η συσκευή δεν χρειάζεται φόρτιση.
       
      Πηγή: http://www.skai.gr
    9. Τεχνολογία

      basgoud

      Η τεχνολογία είναι ακόμα σε πειραματικό στάδιο, με το drone να μπορεί να πετάξει μόλις 10 εκατοστά από την πηγή του μαγνητικού πεδίου.
       
      Επιστήμονες του Imperial College London πραγματοποίησαν επίδειξη μιας πρωτοποριακής μεθόδου ασύρματης μετάδοσης ενέργειας σε drone ενώ αυτό βρίσκεται εν πτήσει.
       
      Το συγκεκριμένο επίτευγμα θεωρητικά θα επέτρεπε σε drones να παραμένουν στον αέρα επ'αόρισον, απλά και μόνο αιωρούμενα από επίγεια οχήματα υποστήριξης για να επαναφορτίζονται, ανοίγοντας ένα τεράστιο εύρος νέων εφαρμογών.
       
      Η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιεί επαγωγική σύζευξη, ένα concept που είχε αρχικά επιδειχθεί από τον διάσημο εφευρέτη και πρωτοπόρο του ηλεκτρισμού Νικολά Τέσλα, πάνω από 100 χρόνια πριν. Δύο χάλκινα πηνία συντονίζονται, μέσω ηλεκτρονικών, κάτι που επιτρέπει την ασύρματη ανταλλαγή ενέργειας σε συγκεκριμένη συχνότητα.
       
      Επιστήμονες πειραματίζονται με αυτή την τεχνολογία εδώ και δεκαετίες, ωστόσο δεν ήταν σε θέση να τροφοδοτήσουν ασύρματα με ενέργεια ιπτάμενες συσκευές.
       
      Τουλάχιστον, μέχρι τώρα: Επιστήμονες του Imperial College London έβγαλαν τη μπαταρία από ένα μίνι drone που είναι διαθέσιμο στο εμπόριο και έδειξαν ότι μπορούν να του μεταδίδουν ενέργεια μέσω επαγωγικής σύζευξης.
       
      Θεωρούν πως η επίδειξή τους είναι η πρώτη όσον αφορά στο πώς η συγκεκριμένη μέθοδος μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ιπτάμενα αντικείμενα όπως τα drones, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για πιο ευρεία χρήση της τεχνολογίας.
       
      Για τους σκοπούς της επίδειξης χρησιμοποιήθηκε ένα απλό drone (quadcopter) του εμπορίου, διαμέτρου περίπου 12 εκατοστών, και προέβησαν σε μικρές αλλαγές στα ηλεκτρονικά του ενώ έβγαλαν τη μπαταρία του.
       
      Το drone φορτίζεται με ενέργεια όταν εισέρχεται σε ένα μαγνητικό πεδίο, με εναλλασσόμενο ρεύμα να δημιουργείται στην κεραία, το οποίο μετατρέπεται σε συνεχές ρεύμα από τα ηλεκτρονικά του αεροσκάφους.
       
      Η τεχνολογία είναι ακόμα σε πειραματικό στάδιο, με το drone να μπορεί να πετάξει μόλις 10 εκατοστά από την πηγή του μαγνητικού πεδίου, ωστόσο οι ερευνητές εκτιμούν πως βρίσκονται έναν χρόνο μακριά από τη δημιουργία μιας συσκευής που θα μπορεί να διατεθεί στο εμπόριο.
       
      Τα πλεονεκτήματα που θα παρείχε είναι παραπάνω από εμφανή, ειδικά από τη στιγμή που μικρά drones χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο για σκοπούς όπως αναγνωριστικές αποστολές, έρευνα και διάσωση κ.α.
       
      Επίσης, είναι πολλές οι εφαρμογές που θα μπορούσαν να υπάρξουν σε άλλους τομείς, όπως η Ιατρική (εμφυτεύματα μέσα στο σώμα) ή η αεροδιαστημική- ακόμα και σε επίπεδο διαστημικών αποστολών.
       
      Πηγή: naftemporiki.gr - http://www.naftemporiki.gr/story/1162359/drones-pou-tha-mporoun-na-epanafortizontai-asurmata-en-ptisei
    10. Τεχνολογία

      basgoud

      Ο επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ της Apple Φιλ Σίλερ προ μηνών είχε χαρακτηρίσει θλιβερό το γεγονός ότι ο κόσμος χρησιμοποιεί υπολογιστές πενταετίας. Αγαπητέ Φιλ, ετοιμάσου να πέσεις σε βαθιά κατάθλιψη: ένα συνοικιακό συνεργείο αυτοκινήτων στο Γκντανσκ της Πολωνίας χρησιμοποιεί εδώ και πάνω από 25 χρόνια έναν Commodore 64!
       
      Ναι, ο γνωστός μας Commodore 64, με ταχύτητα 1MHz και μνήμη RAM 64kB, διαχειρίζεται τη ζυγοστάθμιση κεντρικών αξόνων μετάδοσης κίνησης! Το μηχάνημα έχει κατά καιρούς υπομείνει βροχές από ένα ξεχασμένο παράθυρο, αλλά και κουτσουλιές περιστεριών.
       
      Όμως ο ιδιοκτήτης του συνεργείου το θεωρεί μέλος της ομάδας του και δεν το αλλάζει με τίποτα.
       
      Το μπεστ σέλερ της Commodore κυκλοφόρησε το 1982, αποσύρθηκε το 1994 και το 2016 εξακολουθεί να είναι χρήσιμο σε μια επιχείρηση! Εντάξει, πολλές μικρές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν υπολογιστές παλαιότερους από αυτούς που έχουμε σπίτι μας – ας μη μιλήσουμε για το ελληνικό δημόσιο – αλλά το να έχεις Commodore 64 στη δουλειά σε μια εποχή που μωρά στην κούνια παίζουν με smartphones, είναι hardcore, πώς να το κάνουμε!
       
      Πηγή http://www.insider.gr/epiheiriseis/tehnologia/24136/en-etei-2016-mia-epiheirisi-hrisimopoiei-commodore-64
    11. Τεχνολογία

      Engineer

      Αισιόδοξες προβλέψεις για την επέκταση της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη περιλαμβάνει έκθεση της οργάνωσης Transport & Environment (T&E), καθώς εκτιμά ότι ως τα τέλη του έτους θα κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους περισσότερα από 500.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
       
      Στην έκθεση αναφέρεται επίσης, ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (τα αμιγώς ηλεκτρικά - EVs και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά - PHEVs) στις χώρες της ΕΕ ανήλθαν το 2015 σε 145.000, δηλαδή σχεδόν διπλασιάστηκαν έναντι του 2014.
       
      Εφόσον συνυπολογισθούν και οι πωλήσεις στη Νορβηγία, τότε η ευρωπαϊκή αγορά είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο σε ότι αφορά τα EVs.
       

       
       
      Τις υψηλότερες πωλήσεις EVs σημείωσε πέρυσι η Mitsubishi με 28.175 οχήματα ή το 23% των συνολικών πωλήσεων της στην Ευρώπη.
       
      Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε 27.977 επαναφορτιζόμενα υβριδικά Outlanders, καθιστώντας το συγκεκριμένο όχημα το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη.
       
      Τις δεύτερες υψηλότερες πωλήσεις σημείωσε το μοντέλο Zoe της Renault (το οποίο είναι αμιγώς ηλεκτρικό), με 16.612 οχήματα.
      Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι το νέο Golf GTE εκτόπισε από την τρίτη θέση της κατάταξης το Nissan Leaf, με περίπου 15.000 ταξινομήσεις έναντι 11.977.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=109704
    12. Τεχνολογία

      Engineer

      Μία από τις πολύ χρήσιμες λειτουργίες των Google Maps είναι η εμφάνιση της κίνησης στους περισσότερους δρόμους, μια λειτουργία που πολλοί δεν γνωρίζουν ότι υπάρχει και με τη Google να επιθυμεί να την κάνει εμφανή στο κοινό.
       
      Έτσι στην επόμενη έκδοση (9.39) των Google Maps για την πλατφόρμα του Android, η Google προσθέτει ένα νέο widget το οποίο μπορεί να τοποθετηθεί στην αρχική οθόνη και με ένα πάτημα ανοίγει την εφαρμογή και εμφανίζει την κίνηση στη γύρω περιοχή. Άμεσα το Google Maps εμφανίζει μια πληρέστατη εικόνα της κίνησης, εμφανίζοντας σχετικό μήνυμα για το αν υπάρχουν καθυστερήσεις ή όχι, με τον χρήστη να μπορεί να προχωρήσει σε πλοήγηση για να βρει εναλλακτικό δρόμο για τον τελικό του προορισμό.
       
      Η λειτουργία εμφάνισης της κίνησης στους δρόμους, προστέθηκε πριν περίπου ένα χρόνο και στη χώρα μας, και σύμφωνα με την έως τώρα εμπειρία μας, δουλεύει αρκετά καλά και αξιόπιστα στις περισσότερες περιπτώσεις. Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα από το GPS smartphone κατόχων κινητών τηλεφώνων και με τη χρήση αλγορίθμων, η Google είναι σε θέση να εμφανίζει παράλληλα και το πόσο κίνηση έχει ένας δρόμος. Έτσι το βαθύ κόκκινο χρώμα φανερώνει μποτιλιάρισμα, το πορτοκαλί, ελαφρά κίνηση ενώ το πράσινο δείχνει δρόμους χωρίς καθόλου κίνηση.
       

       
       
      Στα στατιστικά που εμφανίζει το Google Maps περιλαμβάνεται ακόμα και ένα ιστορικό της κίνησης που υπάρχει σε ένα εστιατόριο ή άλλο δημόσιο μέρος, ανάλογα την ημέρα και φυσικά την ώρα.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/earth/widget-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%B8%CE%AD%CF%84%CE%B5%CE%B9-%CF%84-r12815
    13. Τεχνολογία

      Engineer

      Πιο εύκολη γίνεται η στάθμευση εντός του Δήμου Αθηναίων με την επίσημη εφαρμογή Citizenpass, η οποία μεταξύ άλλων αφήνει πολλές υποσχέσεις και για το μέλλον με την προγραμματιζόμενη επέκταση λειτουργίας της.
       
      Αρχικά μέσω της εφαρμογής η οποία κυκλοφορεί για τις πλατφόρμες του Android και του iOS, ο χρήστης μπορεί να ορίσει την ακριβή θέση του οχήματος του και να αγοράσει το χρόνο στάθμευσης που επιθυμεί χωρίς να ψάχνει για περίπτερα για την αγορά των ειδικών καρτών. Κατά τη λειτουργία της εφαρμογής, γίνεται χρήση του GPS δέκτη του smartphone, με τον προσδιορισμό της τοποθεσίας του οχήματος στη ζώνη ελεγχόμενης στάθμευσης να μπορεί να γίνει και με το χέρι για μεγαλύτερη ακρίβεια.
       
      Στη συνέχεια εμφανίζεται ο τιμοκατάλογος χρεώσεων, με τον χρήστη να επιλέγει το χρόνο στάθμευσης που επιθυμεί. Η πληρωμή πραγματοποιείται με όλες τις κάρτες Mastercard και Visa, μέσω του συστήματος WarplyPay. Μία από τις ρυθμίσεις του Citizenpass επιτρέπει την ενημέρωση του χρήστη με push μήνυμα, 10 λεπτά πριν τη λήξη του χρόνου στάθμευσης, δίνοντας του τη δυνατότητα να την ανανεώσει και πάλι εξ' αποστάσεως.
       
      https://www.youtube.com/watch?v=vTcV2aVlPhs
       
      Όπως αναφέρει η ΔΑΕΜ, η αναπτυξιακή εταιρεία μηχανογράφησης και επιχειρησιακών μονάδων του Δήμου, σε συνεργασία με την Warply που ανέπτυξαν την εφαρμογή, στόχος είναι οι δυνατότητες του Citizenpass να επεκταθούν και πέρα από την αγορά χρόνου στάθμευσης. Σε αυτές περιλαμβάνεται η ένταξη και άλλων δήμων στην εφαρμογή αλλά κυρίως η προσθήκη λειτουργιών που θα διευκολύνουν τους πολίτες στις καθημερινές τους συναλλαγές με τις υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων.
       
      Download: Citizenpass για Android και iOS
       
      Site: Citizenpass
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/%CE%B5%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AE-citizenpass-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%AE%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BD%CE%B1%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%B3%CE%BF-r12795
    14. Τεχνολογία

      Engineer

      Η BMW για την 100η επέτειο της αποκάλυψε ένα στόλο από οχήματα concept για να δείξει ότι έχει τα μάτια της στο μέλλον και σε άλλα εκατό χρόνια δραστηριότητας στο χώρο ωστόσο το τελευταίο είναι και το πιο τολμηρό.
       
       
      Το νέο concept της BMW, Motorrad Vision Next 100 υποτίθεται ότι θα είναι τόσο ικανό και έξυπνο, που δεν θα απαιτεί από τον αναβάτη του να φοράει κράνος ή προστατευτική ένδυση, όπως κάποια ολόσωμη φόρμα. Το κλειδί είναι ένα ειδικό σύστημα αυτό-εξισορρόπησης που διατηρεί την μηχανή σε όρθια θέση, είτε κινήστε, είτε όχι – οι νεοφερμένοι δεν χρειάζεται να ανησυχούν μήπως ανατρέψουν την μηχανή και οι βετεράνοι μοτοσυκλετιστές θα μπορούν να ωθήσουν την μηχανή στα όρια της πέρα από το συνηθισμένο.
       
      Όπως μπορείτε να δείτε και από τις εικόνες που έδωσε στην δημοσιότητα η BMW, η μηχανή δεν διαθέτε ταμπλώ, αφού όλες οι πληροφορίες που χρειάζεται ο αναβάτης θα εμφανίζονται σε ένα ειδικό ζευγάρι γυαλιών. Φυσικά, η μηχανή της BMW είναι μηδενικών ρύπων, αφού θα είναι ηλεκτρική.
       
      Όπως και με άλλα Vision Next 100 concepts, δεν πρόκειται να δούμε το Motorrad σύντομα στους δρόμους και όχι μόνο επειδή το σχέδιο είναι τεχνολογικά ιδιαίτερα φιλόδοξο. Αν και το σύστημα αυτό-εξισσορόπησης μπορεί να αποτρέψει την ανατροπή της μηχανής, δεν μπορεί να προστατεύσει τον αναβάτη της από σοβαρότερες συγκρούσεις. Οπότε το κράνος, ακόμα και αν δεν απαιτείται όπως λέει η BMW, χρειάζεται απαραίτητα για να προστατεύσετε την ζωή σας.
       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/%CE%B7-%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%BF%CF%83%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-bmw-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CF%87%CF%81%CE%B5%CE%B9%CE%AC%CE%B6%CE%B5-r12799
       
      Δείτε περισσότερα: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0264791EN/bmw-group:-the-next-100-years-%E2%80%9Ciconic-impulses-the-bmw-group-future-experience%E2%80%9D
    15. Τεχνολογία

      basgoud

      Η ιδέα τους απλή, που, όμως, μπορεί να δώσει λύση σε ένα μεγάλο κοινωνικό και περιβαλλοντικό πρόβλημα, το οποίο αντιμετωπίζουν εκατομμύρια άνθρωποι στον πλανήτη καθώς δεν έχουν πρόσβαση σε πόσιμο νερό.
       
      Δύο μηχανικοί από την Ηγουμενίτσα, ο Τάσος Αθανασίου και ο Δονάτος Ντίνης, δημιούργησαν ένα καινοτόμο σύστημα που παράγει πόσιμο νερό από την θάλασσα με οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο. Στην πραγματικότητα, αυτό που κάνει το συγκεκριμένο σύστημα, το οποίο είναι πλωτό και τροφοδοτείται μόνο με ηλιακή ενέργεια, είναι να παγώνει το νερό της θάλασσας και να παράγει καθαρό, πόσιμο νερό.
       
      Η ομάδα Cryotap πήρε μέρος στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμός ClimateLaunchpad που έλαβε χώρα στο Ταλίν της Εσθονίας, και κατάφερε να μπει στη λίστα με τους 10 καλύτερους της Ευρώπης, εξασφαλίζοντάς της μία θέση στο πρόγραμμα επιτάχυνσης του Climate-KIC, του μεγαλύτερου δημόσιου και ιδιωτικού καινοτόμου συνεταιρισμού της Ευρώπης με στόχο τη διαχείριση και τον μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Πλέον, η ελληνική ομάδα θα έχει τη δυνατότητα να διεκδικήσει χρηματοδότηση μέχρι 95.000 ευρώ.
       
      Σημειώνεται πως φέτος, περισσότερες από 750 νεοσύστατες επιχειρήσεις από 30 χώρες υπέβαλαν τις επιχειρηματικές τους ιδέες, πάνω από 250 έλαβαν τελικά μέρος στον τοπικό διαγωνισμό, και 90 από αυτές επιλέγηκαν για να διαγωνιστούν στον Ευρωπαϊκό τελικό. Την Ελλάδα, εκτός από την Cryotap, εκπροσώπησε και η AlgoRid η οποία μέσω του πιλοτικού της συστήματος καθαρίζει νερό με περιβαλλοντικό τρόπο από δεξαμενές, πισίνες και λίμνες, παράγοντας έτσι καθαρό νερό, βιομάζα και ηλεκτρισμό, αλλά και η BREaTHE, η οποία μέσω του βιολογικού της συστήματος μπορεί να διασπά πλαστικά τα οποία δεν ανακυκλώνονται και στοχεύει σε ένα μέλλον χωρίς πλαστικά σκουπίδια.
       
      Πηγή: www.tanea.gr/news/greece/article/5397072/mia-idea-prasinhs-kainotomias-apo-thn-hgoymenitsa-stis-10-koryfaies-ths-eyrwphs/
    16. Τεχνολογία

      basgoud

      Χωρίς χώμα, χωρίς φυτοφάρμακα, χωρίς πετρέλαιο, χωρίς νερό από γεώτρηση: είναι το πρώτο θερμοκήπιο που λειτουργεί μόνο με νερό από τον ωκεανό και ηλιακή ενέργεια, το οποίο μόλις εγκαινιάστηκε στην αφιλόξενη έρημο της Αυστραλίας.
       
      Η γιγάντια, φουτουριστική εγκατάσταση της εταιρείας Sundrop, έκτασης 200 στρεμμάτων, κρατά ευτυχισμένες 180.000 ντοματιές και εκτιμάται ότι θα παράγει 17.000 τόνους ντομάτας το χρόνο, αναφέρει το περιοδικό New Scientist.
       
      Οι μεγάλες ποσότητες νερού που απαιτούνται για την άρδευση του θερμοκηπίου παράγονται επιτόπου από μονάδα αφαλάτωσης, η οποία ρουφά θαλασσινό νερό από τον Κόλπο Σπένσερ της Νότιας Αυστραλίας μέσω ενός αγωγού δύο χιλιομέτρων.
       
      Οι καλοκαιρινοί καύσωνες καθιστούν την περιοχή ακατάλληλη για συμβατικά συστήματα καλλιέργειας, ωστόσο το φουτουριστικό θερμοκήπιο μπορεί να δροσίζει τις ντοματιές διαβρέχοντας με θαλασσινό νερό μια εσωτερική επένδυση από χαρτόνι.
       
      Τα ίδια τα φυτά αναπτύσσονται μέσα σε ένα «οικολογικό» υπόστρωμα από αλεσμένα κελύφη κοκοφοίνικα, αντί για το συμβατικό υπόστρωμα από τύρφη που ενοχοποιείται για βλάβες στο περιβάλλον.
       
      Για τη λειτουργία της μονάδας αφαλάτωσης και για τη θέρμανση του θερμοκηπίου το χειμώνα, η εγκατάσταση χρησιμοποιεί σύστημα ηλιοθερμικής ενέργειας: συνολικά 23.000 καθρέπτες εστιάζουν το φως στην κορυφή ενός πύργου ύψους 115 μέτρων, ο οποίος θερμαίνεται, παράγει ατμό και κινεί γεννήτριες για την παραγωγή έως και 39 megawatt ηλεκτρικού ρεύματος.
       
      Για την περίπτωση έλλειψης ενέργειας τις ημέρες με συννεφιά, το θερμοκήπιο είναι συνδεδεμένο στο δίκτυο ηλεκτροδότησης. Η Sundrop σχεδιάζει ωστόσο βελτιώσεις που θα καταστήσουν περιττή ακόμα και αυτή τη δικλείδα ασφαλείας.
       
      Χάρη στη χρήση ηλιακής ενέργειας, τα λειτουργικά έξοδα της εγκατάστασης είναι μικρότερα από ό,τι σε ένα συμβατικό θερμοκήπιο ίδια έκτασης, λέει η εταιρεία. Αυτό σημαίνει ότι το υψηλό κόστος της υποδομής, ύψους 200 εκατ. δολαρίων, θα αποσβεστεί σχετικά γρήγορα.
       
      Χρειάστηκαν έξι χρόνια μελετών και πειραματισμών για τη δημιουργία της πρωτοποριακής φάρμας, και η Sundrop είναι πλέον αρκετά ικανοποιημένη ώστε να σχεδιάζει παρόμοια θερμοκήπια στην Πορτογαλία, τις ΗΠΑ και σε μια ακόμα περιοχή της Αυστραλίας.
       
      Θερμοκήπια που υδροδοτούνται από μονάδες αφαλάτωσης δοκιμάζονται εξάλλου και σε χώρες όπως το Ομάν, το Κατάρ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, αν και το ηλεκτρικό ρεύμα που χρειάζονται προέρχεται στις περισσότερες περιπτώσεις από το δίκτυο.
       
      Πηγή: news.in.gr/science-technology/article/
    17. Τεχνολογία

      basgoud

      Η περιοδεύουσα Έκθεση για φυσική δόμηση με τίτλο «Γιατί δόμηση με χώμα;», που έχει οργανώσει το Τμήμα Αττικής του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με τη συμμετοχή του Εργαστηρίου Τεχνικών Υλικών της Αρχιτεκτονικής σχολής του ΕΜΠ, αυτή τη φορά θα βρίσκεται στις αποβάθρες του παλιού Σταθμού Πελοποννήσου από 8-16 Οκτωβρίου 2016.
       
      Ο σταθμός θα είναι ανοιχτός από τις 5 το απόγευμα και θα φιλοξενεί εκθέσεις – εκδηλώσεις στα πλαίσια του τοπικού φεστιβάλ “Το μικρό Παρίσι των Αθηνών”(www.athensartnetwork.gr).
       
      Πηγή: ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ - http://www.sadas-pea.gr/ekthesi-gia-fisiki-domisi-giati-domisi-me-choma-palios-stathmos-peloponnisou-8-16-oktovriou-2016/
    18. Τεχνολογία

      Engineer

      Το Google Home, o νέος προσωπικός βοηθός που βρίσκεται πάντα σε επαγρύπνηση για να σας βοηθήσει με το πρόγραμμα της ημέρας, με τα ραντεβού σας, με τις αναζητήσεις σας στο Internet, με την αναπαραγωγή μουσικής βγαίνει από τις συσκευές… Pixel και μπαίνει σε μία όμορφη συσκευή με μικρόφωνο, ηχείο, επεξεργαστή και μνήμη, που μπορείτε να έχετε σε οποιοδήποτε σημείου του σπιτιού σας επιθυμείτε.
       
      Ο Sundar Pichai, CEO της Google έδωσε πολύ μεγάλο βάρος στον Προσωπικό Βοηθό της Google (Google Assistant) μιλώντας για την τελευταία λέξη της τεχνολογίας που βρίσκεται πίσω από αυτόν. O νέος προσωπικός βοηθός της εταιρείας, θα βρίσκεται στα νέα smartphones της Google με Android, Pixel και στη νέα συσκευή της Google, Home.
       
      Ο Google Assistant χρησιμοποιεί βεβαίως την τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης και Μηχανικής Εκμάθησης της εταιρείας, η οποία με την σειρά της χρησιμοποιεί λογισμικό και αλγόριθμους image recognition, voice recognition, translation, natural language processing, knowledge graph κ.ά. "Ο στόχος είναι η δημιουργία μίας περισσότερο προσωπικής Google για κάθε έναν χρήστη" είπε ο Sundar Pichai όσον αφορά στα σχέδια της Google για την πλατφόρμα γενικότερα.
       

       
       
      Το Google Home είναι μία voice-enabled, always-listening συσκευή/ Bluetooth speaker για το σπίτι (λειτουργεί με την έκφραση OK Google) και μπορεί να απαντάει σε ερωτήσεις, να σημειώνει ή να υπενθυμίζει ραντεβού, να σας ειδοποιεί για το πότε να ξεκινήσετε από το σπίτι για να προλάβετε κάποια συνάντηση, να πληρώνει για την αγορά διάφορων αγαθών, να κλείνει εισιτήρια σε κινηματογραφικές αίθουσες, νακλείνει τραπέζι σε εστιατόρια, να αναπαράγει μουσική μόλις το ζητήσει ο χρήστης (συνεργάζεται με πολλές υπηρεσίες, όπως με το Google Play Music, με το Spotify, την Pandora κ.ά), να δείχνει φωτογραφίες ή να ελέγχει διάφορες συσκευές στο έξυπνο σπίτι, όπως τον θερμοστάτη, να δημιουργεί λίστες για ψώνια κ.ά.
       
      Η συσκευή συνεργάζεται για την ώρα με τους θερμοστάτες της Nest, με την πλατφόρμα SmartThings, με συσκευές Philips και IFTTT, ωστόσο λειτουργεί και ως Chromecast που μπορεί να στριμάρει περιεχόμενο ή να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο άλλων συσκευών της Google χρησιμοποιώντας μόνο την φωνή σας. Έτσι, ο χρήστης μπορεί να ζητήσει να στριμάρει μουσική ή βίντεο από το YouTube ενώ σύντομα και το Netflix αναμένεται να υποστηρίζει voice control για να λέτε στο Google Home "OK, Google. Watch Luke Cage on my TV" και η συσκευή να παίζει το πρόγραμμα του Netflix στην τηλεόραση σας μόνο με την φωνή σας.
       
      Το voice-enabled/ Bluetooth speaker της Google με την ονομασία Google Home θα κυκλοφορήσει στις 4 Νοεμβρίου και θα κοστίζει $129.
       

       
      https://www.youtube.com/watch?v=nWiIWyCeZso
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/google/%CF%84%CE%BF-google-home-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%B9%CF%87%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CE%B9-129-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%B2%CE%AC-r12741
    19. Τεχνολογία

      Engineer

      Η AT&T, μία από τις μεγαλύτερες αμερικανικές εταιρείες τηλεπικοινωνιών, παρουσίασε πρόσφατα μια νέα τεχνολογία η οποία, όπως υποστηρίζει, θα παρέχει υπηρεσίες υπερ-ταχείας ασύρματης πρόσβασης στο Διαδίκτυο μέσω της χρήσης των καλωδίων ηλεκτρικού ρεύματος και όχι των παραδοσιακών οπτικών ινών.
       
      Όπως αναφέρουν οι Financial Times επικαλούμενοι σχετική ανακοίνωση της AT&T, η εταιρεία υποστηρίζει ότι η "πατενταρισμένη τεχνολογία" έχει την προοπτική να παράσχει "υπερ-ταχείες, multi-gigabit ανά δευτερόλεπτο ασύρματες ταχύτητες στο Διαδίκτυο", κάτι που θα μπορούσε να μεταμορφώσει το ασύρματο Ίντερνετ σε παγκόσμιο επίπεδο.
       

       
       
      Η τεχνολογία, που φέρει την ονομασία Project AirGig, αναπτύχθηκε στα εργαστήρια της AT&T και καλύπτεται από τουλάχιστον 100 άδειες ευρεσιτεχνίας, αναφέρει η εταιρεία. Υποστηρίζει επίσης ότι η υπηρεσία θα είναι "πολύ πιο εύκολο να αναπτυχθεί σε σχέση με τις οπτικές ίνες" επειδή δεν θα υπάρχει η ανάγκη για την τοποθέτηση νέων καλωδίων ή πύργων τηλεπικοινωνιών.
       
      "Το Project AirGig έχει τεράστιες προοπτικές να μεταμορφώσει την πρόσβαση στο Ίντερνετ σε παγκόσμιο επίπεδο, εκτός του δικού μας ευρυζωνικού δικτύου και όχι μόνο στις ΗΠΑ", δήλωσε ο Τζον Ντόνοβαν, διευθύνων σύμβουλος στρατηγικής της AT&T. "Τα αποτελέσματα που έχουμε δει από τις δοκιμές εκτός των εργαστηρίων μας είναι ενθαρρυντικά. Για τον σκοπό αυτόν αναζητούμε την κατάλληλη περιοχή ώστε να ξεκινήσουμε το επόμενο έτος τις δοκιμές", πρόσθεσε.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=108909
    20. Τεχνολογία

      Engineer

      Η πιο πρόσφατη ενημέρωση των Google Maps για Android περιέχει μία μικρή αλλά ιδιαίτερα σημαντική αλλαγή που δεν αναφέρεται στον κατάλογο με τις αλλαγές: το βέλος της κατεύθυνσης, που αντιπροσωπεύει την θέση του χρήστη στον χάρτη, έχει και μία μπλε δέσμη, σαν να προέρχεται από κάποιο φακό ή καλύτερα από το φανάρι ενός αυτοκινήτου, αφού αλλάζει και σε εύρος.
       
      Το εύρος της δέσμης αλλάζει και γίνεται πιο στενό και εξαρτάται από την ακρίβεια της πυξίδας κάθε δεδομένη στιγμή. Μία δέσμη με μεγάλο εύρος σημαίνει ότι η πυξίδα χρειάζεται "καλιμπράρισμα" (η Google στο blog της δείχνει το πως μπορεί να γίνει η βαθμονόμηση της πυξίδας ανεξάρτητα από την συσκευή και από ότι φαίνεται δεν χρειάζεται κάτι περισσότερο από το να σχηματίσει ο χρήστης ένα οκτάρι στον αέρα ενώ περιστρέφει ελαφρώς την συσκευή κατά μήκος της κίνησης).
       
      Ο στόχος είναι το νέο αυτό χαρακτηριστικό να βελτιώσει την ακρίβεια του προσανατολισμού, αλλά και να διευκολύνει τον χρήστη ώστε να βρίσκει ταχύτερα την κατεύθυνση προς την οποία κοιτάζει με μία ματιά,
       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/earth/%CE%BF%CE%B9-google-maps-%CF%83%CF%84%CE%BF-android-%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CF%87%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CF%8E%CF%81%CE%B1-%CE%BC%CE%B5-%CE%BC%CE%B5%CE%B3-r12665
    21. Τεχνολογία

      Engineer

      Με χρονικό ορίζοντα το 2020, η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε την πρόθεσή της να εγκαταστήσει τον απαραίτητο εξοπλισμό σε δημόσιους χώρους όλων των χωρών μελών, προκειμένου να είναι εφικτή η δωρεάν ασύρματη πρόσβαση στο Internet.
       
      Στην καθιερωμένη ετήσια ομιλία του για την κατάσταση της Ένωσης, ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, δήλωσε μεταξύ άλλων την αναμόρφωση του νόμου περί πνευματικών δικαιωμάτων αλλά και την προώθηση επενδύσεων που έχουν σχέση με έργα συνδεσιμότητας.
       
      Σε ότι αφορά την επιλογή δημόσιων χώρων, θα δοθεί προτεραιότητα σε πάρκα, πλατείες, βιβλιοθήκες και δημόσια κτίρια, με την Ε.Ε να επιθυμεί αυτό να γίνει «σε κάθε πόλη και χωριό της Ευρώπης που υπάρχουν γύρω από τα κεντρικά αστικά κέντρα». Το προβλεπόμενο κόστος για το όλο εγχείρημα φτάνει τα 120 εκατομμύρια ευρώ, με τους κατά τόπους φορείς να αναλαμβάνουν στη συνέχεια τα κόστη συνδρομών και συντήρησης.
       
      Ίσως πιο σημαντική είναι η εξαγγελία για ελάχιστη ταχύτητα download 100 Mbps για όλα τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά, και 1GBps για νοσοκομεία και δημόσιες υπηρεσίες, έως το 2025. Επιπλέον ο κ. Γιούνκερ ενημέρωσε ότι το πρότυπο δικτύου 5G δεν θα είναι έτοιμο μέχρι το 2018, με την αρχική πρόσβαση από συμβατές συσκευές να είναι περιορισμένη τουλάχιστον μέχρι το 2020. Στα σχέδια της Ε.Ε είναι η ύπαρξη 5G δικτύου τουλάχιστον σε μία πόλη κάθε μέλους μέχρι το 2020 και αλματώδη ανάπτυξη για τα επόμενα 5 χρόνια με την παρουσία 5G σε όλους τους μεγάλους οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/hardware/wifi/%CE%B4%CF%89%CF%81%CE%B5%CE%AC%CE%BD-wi-fi-%CF%83%CE%B5-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%85%CF%80%CF%8C%CF%83%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-e-r12631
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.