Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    824 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Engineer

      Το Solar Impulse 2, το ηλιακό αεροσκάφος που λειτουργεί αποκλειστικά με μπαταρίες, οι οποίες φορτίζονται από τις 17.000 φωτοβολταϊκές κυψέλες που έχουν τοποθετηθεί στα φτερά του και συλλέγουν το ηλιακό φως, διέσχισε λίγο πριν από το μεσημέρι της Τρίτης τους ελληνικούς αιθέρες.
       
      Η φωτογραφία από το πιλοτήριο με κυβερνήτη τον Αντρέ Μπόρσμπεργκ, αναρτήθηκε στο twitter με το μήνυμα:
       
      «Το Solar Impulse 2, μόλις διέσχισε τα ελληνικά σύνορα με προορισμό το Κάιρο».
       
       
      Το ταξίδι του ηλιακού αεροσκάφους ξεκίνησε από τη Νέα Υόρκη, με πρώτο σταθμό τη Σεβίλλη.
       
      Το δεύτερο σκέλος της πτήσης είχε αφετηρία από την Ισπανική πόλη, με προορισμό την Αίγυπτο.
       
       
       

       

       
      Πηγή: http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=521893&catID=4
    2. Τεχνολογία

      Engineer

      H Ελλάδα καταλαμβάνει την 70η θέση μεταξύ 139 χωρών στο Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας που αξιολογεί την ετοιμότητα των χωρών να καρπωθούν τα οφέλη της τεχνολογίας και να κεφαλαιοποιήσουν τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται από την ψηφιακή επανάσταση. Το 2015 η Ελλάδα ήταν στην 66η θέση.
      Όπως προκύπτει από τη μελέτη “The Global Information Technology Report 2016” του World Economic Forum για το Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας, που παρουσιάζει σήμερα ο ΣΕΠΕ, η Ελλάδα βρίσκεται μόλις την 70η θέση μεταξύ 139 κρατών σε παγκόσμιο επίπεδο. Ένα χρόνο νωρίτερα, η χώρα είχε βρεθεί στην 66η θέση μεταξύ 143 χωρών, ενώ το 2014 κατέλαβε την 74η θέση ανάμεσα σε 148 χώρες και το 2013 την 64η θέση μεταξύ σε 144 κρατών.
       
      Tην 1η θέση της παγκόσμιας κατάταξης κατέλαβε και στη φετινή αξιολόγηση η Σιγκαπούρη. Η χώρα κατείχε την πρωτιά και στην κατάταξη του 2015, ενώ για τα προηγούμενα δύο έτη η Φινλανδία ήταν εκείνη, που είχε τον τίτλο της πιο ώριμης ψηφιακά χώρας του πλανήτη. Για το 2016, όπως και το 2015, η Φινλανδία βρίσκεται στη 2η θέση της παγκόσμιας κατάταξης).
       
      Μετά από τη Σιγκαπούρη και τη Φινλανδία, την 3η θέση της παγκόσμιας κατάταξης έχει η Σουηδία, με τη Νορβηγία να ακολουθεί στην 4η θέση. Οι ΗΠΑ βρίσκονται για το 2016 στην 5η θέση της κατάταξης με τις πλέον ώριμες ψηφιακά χώρες του κόσμου, θέση που ένα χρόνο νωρίτερα κατείχε η Ολλανδία, η οποία έχασε μία θέση και βρίσκεται πλέον στην 6η θέση. Η Ελβετία, η Μεγάλη Βρετανία και το Λουξεμβούργο καταλαμβάνουν για το 2016 τις επόμενες τρεις θέσεις, ενώ η Ιαπωνία συμπληρώνει τη δεκάδα.
       
      Η Ευρώπη επιβεβαιώνει το ρόλο της ψηφιακά “ώριμης” αγοράς, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι έχει αναγάγει το ψηφιακό οικοσύστημα σε βασικό συστατικό της στρατηγικής της για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. Αυτή η εικόνα αποτυπώνεται στην αξιολόγηση του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας, που τοποθετεί 7 ευρωπαϊκές οικονομίες, στο “top-ten” των πιο ώριμων ψηφιακά χωρών του κόσμου.
       
      Πηγή: http://www.marketfair.gr/details.php?id=3961
    3. Τεχνολογία

      Engineer

      Στο μέλλον, η δυνατότητα πρόσβασης στο Internet κατά τη διάρκεια μιας πτήσης αναμένεται να είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση όπως συμβαίνει τώρα, με ελάχιστες αεροπορικές εταιρείες να επιλέγουν να εξοπλίσουν τα αεροσκάφη τους με τον κατάλληλο εξοπλισμό και κυρίως για υπερατλαντικές πτήσεις.
      Η Lufthansa, μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο, ανακοίνωσε σήμερα τη λειτουργία ευρυζωνικής σύνδεσης στο διαδίκτυο σε πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων. Η υπηρεσία βασίζεται στην ευρυζωνική δορυφορική τεχνολογία Ka-band, με αξιόπιστη κάλυψη που παρέχει το δίκτυο Global Xpress της Inmarsat.
       
      Ήδη από τον προηγούμενο μήνα η Lufthansa έχει προχωρήσει στην εγκατάσταση των απαραίτητων κεραιών σε ένα από τα αεροσκάφη της οικογένειας των Airbus A320 που διαθέτει η εταιρεία στον στόλο της. Οι επιβάτες θα μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν την ασύρματη ευρυζωνική σύνδεση στις φορητές συσκευές τους από τον προσεχή Οκτώβριο προκειμένου να πλοηγηθούν σε ιστοσελίδες, να κατεβάσουν ή να στείλουν e-mail αλλά και να δουν streaming video από σχετικές υπηρεσίες όπως το YouTube.
       

       

       
      Τα υπόλοιπα αεροσκάφη της οικογενείας A320 (μοντέλα A319, A320 και A321) θα αποκτούν σταδιακά τη δυνατότητα έως τα μέσα του 2018 σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα της Lufthansa, έχοντας ήδη πάρει το πράσινο φως από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφαλείας της Αεροπορίας (EASA). Στο προσεχές μέλλον, η υπηρεσία πρόσβασης στο Internet, θα παρέχεται και από τις θυγατρικές αεροπορικές εταιρείες της Lufthansa όπως τη EuroWings, τη Swiss και την Austrian Airlines. Η Lufthansa δεν έχει γνωστοποιήσει ακόμα την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/internet/%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%83%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF-internet-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BF%CE%BA%CF%84%CF%8E%CE%B2%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CF%83%CE%B5-%CF%80%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5-r12145
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Τις δυνατότητες των αισθητήρων των smartphones για αυξημένη οδική ασφάλεια αξιοποιεί η εφαρμογή Nexar, της ομώνυμης ισραηλινής εταιρείας τεχνολογίας- μετατρέποντας τα smartphones από έναν επικίνδυνο αντιπερισπασμό κατά την οδήγηση σε πολύτιμο εργαλείο.
       
      Η εφαρμογή στην ουσία λειτουργεί ως dash cam και προειδοποιεί για επικίνδυνες ζώνες του δρόμου και οδηγούς που φαίνονται να κινούνται επικίνδυνα. Σύμφωνα με τον Εράν Σιρ, CEO της εταιρείας, η μοναδικότητα του Nexar είναι πως λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο και χρησιμοποιεί όλους τους αισθητήρες του τηλεφώνου, ειδικά την κάμερα, αλλά και τους υπολοίπους, για να δημιουργεί real time μοντέλα κίνησης/ τροχιάς για κάθε αυτοκίνητο στον δρόμο – και μετά να προβλέπει πότε θα σημειωθούν ατυχήματα, προειδοποιώντας τον οδηγό. Την ίδια στιγμή, εάν τελικά σημειωθεί ατύχημα, τότε υπάρχουν αρκετά στοιχεία για τη λεπτομερή μελέτη του και εξαγωγή συμπερασμάτων.
       
      Η εφαρμογή είναι κάτι πολύ παραπάνω από μια απλή συσκευή καταγραφής, καθώς προσπαθεί να «κατανοήσει» τον δρόμο και να αντιλαμβάνεται ασυνήθιστα συμβάντα κατά τη διάρκειά της. «Απότομο φρενάρισμα...βλέπεις ότι το Nexar αντιλήφθηκε πως υπήρξε απότομο φρενάρισμα και ότι το κατέγραψε επίσης αυτόματα».
       
      «Μιλάμε για ζωή και θάνατο...δεν το κάνουμε για να αποτελέσουμε κάποιου είδους “μεγάλο αδελφό”, το θεωρούμε πιο πολύ ως πολλούς “μικρούς αδελφούς” που λαμβάνουν υπ' όψιν τα δεδομένα που παρέχουμε (μέσα από την εφαρμογή) για τις αποφάσεις τους».
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1115243/eksupni-efarmogi-epitrepei-tin-apofugi-kakon-odigon-ston-dromo
    5. Τεχνολογία

      Engineer

      Το πρότζεκτ της ερευνητικής ομάδα Bauhaus Luftfahrt είναι άκρως εντυπωσιακό. Απομένει να φανεί στην πράξη αν θα βρει ευήκοα ώτα με στόχο να υλοποιηθεί κάποια στιγμή στο μέλλον ή θα παραμένει απλώς μια πρόταση.
       
      Μια διεθνής ερευνητική ομάδα υποστηριζόμενη από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, παρουσίασε πρόσφατα στο Βερολίνο στο πλαίσιο της έκθεσης ILA Βerlin Air Show ένα νέο φιλόδοξο πρότζεκτ, στο επίκεντρο του οποίου βρίσκεται το αεροπλάνο ως μέσο μαζικής μεταφοράς σε αστικό και υπεραστικό επίπεδο.
       
      Η ιδέα τους φέρει τον τίτλο CentAirStation, ενώ το μοντέλο αεροσκάφους που παρουσιάζουν στο κοινό οι σχεδιαστές ακούει στο όνομα City Bird.
       
      To σχέδιο της Bauhaus Luftfahrt περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός πρωτοποριακού αστικού αεροδρομίου, με αεροδιάδρομο μήκους 64μ., πλάτους 90 μ. και πολλά επίπεδα.
       
      «Θα μπορεί να εξυπηρετεί μέχρι και 10,5 εκατ. επιβάτες τον χρόνο με στόχο σε ένα μεταγενέστερο επίπεδο ο αριθμός αυτός να ανέλθει στα 15 εκατομ.» σημειώνουν οι ερευνητές.
       
      Στόχος ενός τέτοιου εγχειρήματος είναι να εξυπηρετεί το κοινό σε βάση 16 ωρών ημερησίως, ενώ θα εκτελούνται περίπου 30 δρομολόγια ανά ώρα.
       
      Πίσω από τη σύλληψη της βασικής ιδέας βρίσκεται η ολοένα αυξανόμενη ανάγκη εξυπηρέτησης μεγάλου αριθμού επιβατών σε ήδη επιβαρυμένα από την κίνηση αστικά κέντρα.
       
      Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στους όρους ασφάλειας, κυρίως αναφορικά με τους νέους τρόπους γρήγορης απογείωσης και προσγείωσης.
       
      Τα αεροσκάφη City Bird διαθέτουν επίσης ένα νέο σύστημα πλοήγησης ακόμη μεγαλύτερης ακριβείας καθώς και μηχανισμό αυτόματης προσγείωσης.
       

       

       
      Το CentAirStation, που θα λειτουργεί σαν αστικό αεροδρόμιο, βασίζεται στη λογική ενός παραδοσιακού σιδηροδρομικού σταθμού. Αποβάθρες, αεροσκάφη στη σειρά, σύντομη αναμονή στις ουρές επιβίβασης.
       
      «Οι επιβάτες θα χρειάζονται μόλις 15 λεπτά από την είσοδό τους στο αεροδρόμιο μέχρι την επιβίβαση» αναφέρει η γραπτή έκθεση της ομάδας Bauhaus Luftfahtr, ενώ από την προσγείωση μέχρι την έξοδο από τα αεροδρόμιο θα απαιτούνται μόλις 10 λεπτά.
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%82/a-19311264
    6. Τεχνολογία

      Engineer

      Το πρώτο στον κόσμο τρισδιάστατα εκτυπωμένο μικρό αεροπλάνο, με την ονομασία THOR, παρουσίασε η Airbus στη διεθνή αεροδιαστημική έκθεση στο αεροδρόμιο Σένεφελντ, κοντά στο Βερολίνο.
       
      Το αεροπλανάκι -το οποίο θα μπορούσε να θεωρηθεί και μεγάλο drone, δεν έχει παράθυρα, ζυγίζει μόλις 21 κιλά και το μήκος του δεν ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα- προσέλκυσε τα βλέμματα των επισκεπτών, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο.
       
      Η Airbus θεωρεί ότι το πρωτότυπό της, που δεν χρειάζεται πιλότο και διαθέτει στα φτερά του δύο μηχανές με έλικες, αποτελεί μια πρόγευση για το μέλλον της πολιτικής αεροπορίας. Η τεχνολογία της τρισδιάστατης εκτύπωσης υπόσχεται να εξοικονομήσει χρόνο, καύσιμα και χρήματα.
       
      «Πρόκειται για μια δοκιμή του τι είναι εφικτό με την τρισδιάστατη εκτύπωση» δήλωσε ο Ντέτλεφ Κονιγκόρσκι, επικεφαλής της ανάπτυξης του THOR (Test of High-tech Objectives in Reality). «Θέλουμε να δούμε αν μπορούμε να επιταχύνουμε τη διαδικασία της ανάπτυξης ενός αεροσκάφους, χρησιμοποιώντας την τρισδιάστατη εκτύπωση όχι μόνο για επιμέρους μέρη, αλλά για ολόκληρο το σύστημα» τόνισε.
       
      Στο THOR τα μόνα τμήματα που δεν έχουν βγει από τον εκτυπωτή, είναι τα ηλεκτρικά μέρη του. Το βασικό υλικό που χρησιμοποιείται για την εκτύπωση του αεροσκάφους είναι το πολυαμίδιο.
       
      Ο επικεφαλής μηχανικός Γκούναρ Χάασε δήλωσε ότι το THOR «πετάει όμορφα και είναι πολύ σταθερό». Η παρθενική πτήση του έγινε πέρυσι τον Νοέμβριο κοντά στο Αμβούργο και ακολούθησαν δοκιμές, προτού παρουσιασθεί επίσημα στην έκθεση.
       
      Η Airbus και η αμερικανική ανταγωνίστριά της Boeing ήδη χρησιμοποιούν την τρισδιάστατη εκτύπωση για την παραγωγή ορισμένων μερών των μεγάλων επιβατικών αεροσκαφών τους Α350 και Β787 Dreamliner αντίστοιχα. Το βασικό πλεονέκτημα είναι ότι τα εκτυπωμένα μέρη παράγονται πολύ γρήγορα, χωρίς να χρειασθούν καθόλου εργαλεία ή άλλες μηχανές.
       
      Χάρη στην εκτύπωση, σχεδόν μηδενίζεται η παραγωγή ελαττωματικών προϊόντων. Επίσηςτα εκτυπωμένα μεταλλικά μέρη είναι 30% έως 50% πιο ελαφριά, πράγμα που συνεπάγεται μικρότερη κατανάλωση καυσίμων και μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Με δεδομένο τον αναμενόμενο διπλασιασμό της αεροπορικής κίνησης μέσα στην επόμενη εικοσαετία, οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να κάνουν πιο εκτεταμένη χρήση των βιομηχανικών εκτυπωτών.
       
      Όμως εκτός από τους ουρανούς, η τρισδιάστατη εκτύπωση θα αξιοποιηθεί και πιο ψηλά, στο διάστημα. Ο μελλοντικός ευρωπαϊκός πύραυλος «Αριάν 6», που αναμένεται να είναι έτοιμος για εκτόξευση το 2020, θα διαθέτει και εκτυπωμένα μέρη, πράγμα που θα μειώσει το κόστος παραγωγής του, συνεπώς και την τιμή του, η οποία θα είναι σχεδόν η μισή του προκατόχου του «Αριάν 5».
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/To_proto_Airbus_pou_bgike_apo_trisdiastato_ektupoti/
       

       

    7. Τεχνολογία

      Engineer

      Κοινό DNA με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla, μοιράζεται το eBike της εταιρείας FLUX, καθώς εκτός από τα εξελιγμένα τεχνικά του χαρακτηριστικά, ενσωματώνει και μπαταρίες όμοιες με αυτές των Tesla S.
       
      Προμηθευτής και των δύο εταιρειών είναι φυσικά η Panasonic, το όνομα της οποίας εγγυάται την αξιοπιστία των ενεργειακών στοιχείων του FLUX eBike, η κατασκευή του οποίου τέθηκε υπό χρηματοδότηση στην γνωστή ιστοσελίδα Indiegogo.
       
      Η τελική ταχύτητα του "all-terrain" FLUX αγγίζει τα 40 χλμ/ώρα και η εμβέλεια του τα 75 χιλιόμετρα. Διαθέτει ακόμα υδραυλικά φρένα Tektro, φωτιζόμενη οθόνη LCD, πέντε επίπεδα ενεργειακής διαχείρισης, σύστημα ταχυτήτων από την Shimano και θύρα USB - για να φορτίζετε το κινητό σας.
       
      Είναι εξοπλισμένο με μοτέρ 250W της κινεζικής Suzhou Bofeili Electric Technology Co. και θα διατεθεί σε τρία διαφορετικά μοντέλα : Roadster (36V 13A, 468WH) αξίας 1.499 δολαρίων, Trail (36V 13A, 468WH) αξίας 1599 δολαρίων και Attack (36V 17A, 612WH) αξίας 2199 δολαρίων - τιμές προπαραγγελίας.
       
      Σημειώστε ότι στα δύο φτηνότερα μοντέλα χρησιμοποιούνται ενεργειακά (αναβαθμίσιμα) στοιχεία από την Samsung, ενώ στο τελευταίο αποκλειστικά από την Panasonic. Η διαθεσιμότητα του FLUX θα ξεκινήσει τον Ιούλιο του 2016.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/flux-ebike-to-tesla-s-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD-r11833
    8. Τεχνολογία

      Engineer

      Στο ερώτημα εάν η χώρα μας θα μπορούσε να θέσει σε εφαρμογή ένα σύστημα ελέγχου που να καταγράφει με ακρίβεια τις ζημιές των καλλιεργήσιμων εκτάσεων εξαιτίας των καιρικών συνθηκών, η απάντηση μάλλον… δεν τιμά, για άλλη μία φορά, τους μηχανισμούς του κράτους.
       
      «Οι δορυφορικές εικόνες μάς επιτρέπουν πλέον την χαρτογράφηση των πληγέντων εκτάσεων με ακρίβεια και ταχύτητα. Ένα εθνικό σύστημα ελέγχου με βάση δορυφορικά δεδομένα και τεχνολογία, που ήδη υπάρχει και εφαρμόζεται με επιτυχία στο εξωτερικό, και μπορεί να υποστηριχτεί πλήρως από το ελληνικό επιστημονικό δυναμικό, θα μπορούσε να πραγματοποιεί αυτοματοποιημένο έλεγχο και επικύρωση των ζημιών στις καλλιεργήσιμες εκτάσεις», επισημαίνει ο αντιπρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του παραρτήματος Κεντρικής Ελλάδας του ΓΕΩΤΕΕ, δρ. Σωτήρης Βαλκανιώτης, και συμπληρώνει πως το σύστημα αυτό θα έδινε στους αρμόδιους ελεγκτικούς μηχανισμούς, τον ΕΛΓΑ δηλαδή, «λιγότερο χρόνο, άμεση απόκριση, χωρική ακρίβεια και σημαντικό περιορισμό της ανάγκης επί τόπου ελέγχων».
       
      Ο δρ. Βαλκανιώτης, γεωλόγος, μετά τις πρόσφατες πλημμύρες στην περιοχή της Θεσσαλίας, σε ανακοίνωσή του δημοσίευσε και την πρώτη διαθέσιμη εικόνα ενός δορυφόρου (σ.σ. Landsat 7ETM+) από το πρωινό της Δευτέρας 23 Μαΐου, η οποία αποτυπώνει, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, το μέγεθος και την έκταση των ακραίων καιρικών φαινομένων στις 20-22 Μαΐου.
       
      Πηγή: http://www.ypaithros.gr/katagrafh-zhmiwn-kalliergeiwn-me-doriforo/
    9. Τεχνολογία

      Engineer

      Ο Dave Hakkens, δημιουργός του αρθρωτού smartphone της Phoneblocks, από το οποίο η Motorola (υπό την ιδιοκτησία της Google) εμπνεύστηκε το Project Ara, δηλώνει πως δεν είναι “ενθουσιασμένος” με τον τρόπο που εξελίσσεται η εν λόγω πλατφόρμα.
       
      Το 2013 ο Hakkens ανέβασε στο YouTube το πρώτο βίντεο της Phoneblocks, λαμβάνοντας μέχρι σήμερα περίπου 22 εκατομμύρια θεάσεις, αναφέροντας ότι στόχος την υλοποίησης του ήταν η μείωση του WEEE (Waste Electrical and Electronic Equipment) μέσω των αρθρωτών smartphones.
       
      Η ιδέα του προσέλκυσε το ενδιαφέρον των χρηστών και αργότερα των στελεχών της Motorola, τα οποία αποφάσισαν να επενδύσουν σε αυτήν και να την αναπτύξουν, για τους δικούς τους εμπορικούς σκοπούς.
       
      Μέσα από την προσωπική του ιστοσελίδα, ο Hakkens καταθέτει ένα κείμενο με τίτλο «Re-think Project Ara» και τονίζει δυο σημεία. Το πρώτο είναι ότι η Google τροποποίησε την αρχιτεκτονική και ενσωμάτωσε την οθόνη στη “ραχοκοκαλιά” της συσκευής, οπότε αν αυτή σπάσει ο χρήστης πρέπει να αλλάξει τηλέφωνο.
       
      Το δεύτερο είναι πως η αμερικανική εταιρεία έχει κυρίαρχο ρόλο στην κατασκευή των “modular” κομματιών, γεγονός το οποίο της επιτρέπει να ορίζει και τις προδιαγραφές τους, αλλάζοντας τη συμβατότητα τους κατά βούληση.
       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/google/%CE%B4%CF%85%CF%83%CE%B1%CF%81%CE%B5%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CE%BF-%CE%B5%CE%BC%CF%80%CE%BD%CE%B5%CF%85%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-project-ara-%CE%B1%CF%80%CF%8C-r11830
    10. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Lilium Aviation, μία start-up εταιρεία, υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διαστήματος (ESA) σχεδιάζει τη δημιουργία ενός ηλεκτροκίνητου αεροσκάφους κάθετης απογείωσης και προσγείωσης.
       
      Το Lilium Jet, όπως είναι η επίσημη ονομασία του αεροσκάφους, συνδυάζει τις ικανότητες κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (VTOL) των ελικοπτέρων με τις ταχύτητες και τις ικανότητες πτήσης των αεροσκαφών σταθερών πτερύγων.
       
      Για την κίνησή του διαθέτει κινητήρες που λαμβάνουν ενέργεια από μία επαναφορτιζόμενη μπαταρία ισχύος 320 kW, σε μία διάταξη που θυμίζει ανάλογες σχεδιάσεις της αμερικανικής DARPA. Για τον χειρισμό του ο πιλότος έχει στη διάθεσή του joystick με υποβοήθηση fly-by-wire, ενώ το αεροσκάφος διαθέτει ακόμη ανασυρόμενα σκέλη προσγείωσης, θύρες εισόδου που ανοίγουν προς τα επάνω ενώ η μέγιστη ταχύτητά του πρόκειται να φθάνει τα 400 χιλιόμετρα ανά ώρα.
       

       
       
      Στόχος των δημιουργών του Lilium είναι το αεροσκάφος «ιδιωτικής χρήσης» να είναι διαθέσιμο εμπορικά από το 2018. Μάλιστα, προβλέπεται ότι το εν λόγω μοντέλο θα κατηγοριοποιηθεί στα Ελαφρά Αθλητικά Αεροσκάφη για την Ευρώπη, κατηγορία που απαιτεί ελάχιστο 20 ωρών εκπαίδευσης.
       
      «Στόχος μας είναι να αναπτύξουμε ένα αεροσκάφος που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην καθημερινότητά μας», δηλώνει ο Daniel Wiegand, διευθύνων σύμβουλος και εκ των τεσσάρων ιδρυτών της εταιρείας. «Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα σκάφος που θα μπορεί να απογειώνεται και να προσγειώνεται κάθετα και δεν θα χρειάζεται τις περίπλοκες και ακριβές υποδομές ενός αεροδρομίου», συμπληρώνει.
       
      Πάντως, στο αρχικό στάδιο, το Lilium πρόκειται να πετάει μόνο από αεροδρόμια ενώ στόχος της εταιρείας είναι στην τελική του έκδοση να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από οποιαδήποτε επίπεδη επιφάνεια έκτασης 15×15 μέτρων, όπως δηλαδή ένας ευμεγέθης κήπος.
       

       
       
      Μετά την απογείωση, απ’ όπου και αν αυτή γίνεται, το Lilium Jet θα στρέφει τους κινητήρες του σε οριζόντια θέση και θα πετά όπως ένα τυπικό αεροσκάφος σταθερών πτερύγων αναπτύσσοντας μάλιστα ταχύτητα 300 χιλιομέτρων ανά ώρα και με εμβέλεια σε αποστάσεις έως και 500 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση. Η μέγιστη ταχύτητα θα μπορεί να φτάνει τα 400 km/h αλλά αυτό θα έχει επίδραση στην εμβέλεια του αεροσκάφους.
       
      Η Lilium Aviation είναι μία εταιρεία που ιδρύθηκε το 2015 από μία ομάδα μηχανικών και πτυχιακών φοιτητών του Πολυτεχνείου του Μονάχου, ενώ για την ανάπτυξη του αεροσκάφους χρησιμοποιήθηκαν κεφάλαια προερχόμενα από ιδιώτες επενδυτές. Όπως έχει ανακοινώσει η εταιρεία, η αρχική ιδέα του Lilium Jet έχει δοκιμαστεί στην πράξη χρησιμοποιώντας μοντέλα υπό κλίμακα, βάρους 25 κιλών.
       

       
       
      Επόμενο βήμα αποτελεί η πρώτη επανδρωμένη πτήση, η οποία σχεδιάζεται να πραγματοποιηθεί με το πρωτότυπο του αεροσκάφους το 2017. Στη συνέχεια προγραμματίζεται η πλήρης αξιολόγηση και πιστοποίηση του αεροσκάφους από τις αρμόδιες αρχές έως το 2018, κάτι που θα επιτρέψει την εισαγωγή του σε πλήρη παραγωγή.
       
      Αν και δεν ανακοινώθηκε εκτίμηση κόστους για το μελλοντικό Lilium Jet εντούτοις η κατασκευάστρια εταιρεία υποστηρίζει ότι η τιμή του θα είναι «πολύ χαμηλότερη» από την τιμή αεροσκαφών αντίστοιχου μεγέθους ενώ επιπρόσθετα θα διαθέτει πολύ χαμηλότερα λειτουργικά έξοδα.
       
      Πηγή: http://www.pestaola.gr/lilium-ilektrokinito-aeroskafos-kathetis-apgeiosis-kai-prosgeiosis/
    11. Τεχνολογία

      Engineer

      Διαθέσιμη προς λήψη είναι πλέον η εφαρμογή OASA Telematics, που παρέχει στους επιβάτες του ΟΑΣΑ όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τα δρομολόγια των λεωφορείων καθώς και ενημέρωση για την θέση στην οποία βρίσκονται «σε πραγματικό χρόνο».
       
      Πάνω από 2000 λεωφορεία της πρωτεύουσας έχουν πλέον τον απαραίτητο εξοπλισμό τηλεματικής, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να μπορούν να ενημερωθούν άμεσα για:
      Πλησιέστερες Στάσεις: Η συσκευή αναγνωρίζει την θέση μέσω GPS και μας εμφανίζει τις πλησιέστερες στάσεις και τα δρομολόγια που περνάνε από αυτές.
      Θέσεις Λεωφορείων: Η λειτουργία εμφανίζει την θέση στην οποία βρίσκεται το λεωφορείο σε πραγματικό χρόνο.
      Αφίξεις: Ενημερώνει για την ώρα άφιξης του λεωφορείου, όπως και οι «έξυπνες» στάσεις.
      Βέλτιστη διαδρομή: Βασιζόμενη στα δεδομένα του Google Transit, η εφαρμογή προτείνει το καλύτερο δρομολόγιο ή συνδυασμό δρομολογίων, για τον προορισμό μας.
      Γραμμές: Σε αυτό το υπομενού υπάρχουν απλές πληροφορίες για τα δρομολόγια, τις στάσεις και τις ώρες αναχώρησης των λεωφορείον από την εκκίνησή τους.

      Η εφαρμογή βρίσκεται στο Play Store, για τους χρήστες των Android, ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμο για iOS και Windows 10 Mobile.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/170051/deite-ola-ta-leoforeia-se-pragmatiko-hrono-trehei-i-efarmogi-toy-oasa
    12. Τεχνολογία

      Engineer

      Τα μη επανδρωμένα πλοία μπορούν να χρησιμοποιούν 10-15% λιγότερα καύσιμα και είναι τεχνολογικά εφικτή η παραγωγή τους πριν από το τέλος της δεκαετίας, σύμφωνα με Φινλανδούς ερευνητές, που σε συνεργασία με τη βιομηχανία αισθητήρων και συστημάτων τηλεχειρισμού υπόσχονται να φέρουν επανάσταση στο θαλάσσιο εμπόριο.
      Η απουσία πληρώματος σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει ανάγκη για συστήματα στέγασης, παροχής νερού, θέρμανσης, κλιματισμού και επεξεργασίας λυμάτων.
       
      Η Ρολς Ρόις, η οποία αναπτύσσει την απαιτούμενη τεχνολογία, εκτιμά ότι η χρήση καυσίμου θα μειωθεί κατά 10-15%, και κατά συνέπεια θα μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
       
      «Οι τεχνολογίες που απαιτούνται για να κάνουν τα αυτόνομα πλοία πραγματικότητα υφίστανται ήδη. Η τεχνολογία αισθητήρων που απαιτείται είναι αξιόπιστη και εμπορικά διαθέσιμη, και οι αλγόριθμοι που απαιτούνται για την άρτια λήψη αποφάσεων βρίσκονται πολύ κοντά», δήλωσε ο Γιόνε Πόικονεν του Πανεπιστημίου του Τούρκου, προσθέτοντας ότι απαιτείται επίσης το κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο.
       
      Άλλοι τομείς έρευνας πάνω στην πιο «πράσινη» ναυσιπλοΐα περιλαμβάνουν την επιστροφή στη χρήση του ανέμου, που θα μπορούσε να μειώσει τη χρήση καυσίμων από 10 έως 60%., σύμφωνα με υπολογιστικά μοντέλα του Πανεπιστημίου UCL.
       
      Εξάλλου, έρευνα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για τις μελλοντικές εκπομπές της ναυτιλίας προβλέπει ότι αυτές θα αυξηθούν από 50 έως 250% μέχρι το 2050, εάν δε ληφθούν περαιτέρω μέτρα, καθώς η ζήτηση για το εμπόριο αυξάνεται.
       
      Ωστόσο, την περασμένη εβδομάδα οι αντιπρόσωποι των διεθνών κυβερνήσεων στον Οργανισμό δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν σε ένα σχέδιο εργασίας για τον καθορισμό ενός στόχου μείωσης των εκπομπών.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1098902/mi-epandromena-kai-tilekateuthunomena-ploia-gia-tin-eksoikonomisi-kausimon-kai-ti-meiosi-ton-ekpompon-anthraka
    13. Τεχνολογία

      Engineer

      Στα μέσα του περασμένου μήνα ένα βίντεο έκανε το γύρο του διαδικτύου αφού σ'αυτό εμφανιζόταν μια εντυπωσιακή δοκιμαστική πτήση του Flyboard, από τον Franky Zapata, ιδρυτή της εταιρείας Zapata Racing.
       
      Αν και πολλοί αμφισβήτησαν την αυθεντικότητα του βίντεο, εντούτοις το hoverboard του Zapata είναι πέρα για πέρα αληθινό, και μάλιστα σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, με πιο πρόσφατo την πτήση 2,2 χιλιομέτρων, τη μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί ποτέ από αντίστοιχη κατασκευή. Η πτήση έλαβε χώρα στην ακτή της Sausset-les-Pin που βρίσκεται κοντά στη Μαρσειγ της Γαλλίας, με αρκετούς παρευρισκομένους μεταξύ των οποίων και το Guinness το οποίο κατέγραψε το ρεκορ.
       
      Σύμφωνα με το νέο (πιο αναλυτικό) βίντεο αλλά και τις πληροφορίες που έδωσε ο ίδιος ο Zapata στη συνέντευξη τύπου, η τελευταία γενιά του Flyboard μπορεί να μείνει στον αέρα για 10 λεπτά με τη χρήση μια «Ανεξάρτητης Προωθητικής Μονάδας» όπως την ονομάζει η εταιρεία. Μπορεί να φτάσει σε ύψος έως 10.000 ποδιών ενώ είναι αρκετά γρήγορο με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 150χλμ/ώρα.
       

       
       
      Σε δηλώσεις του ο Zapata ανέφερε ότι η όλη εμπειρία είναι απίστευτη και αρκετά γαλήνια ενώ ο ίδιος κατά την πτήση ανοίγει τα χέρια του προκειμένου να ελέγχει καλύτερα την κίνηση του Flyboard Air. Πάντως για την ώρα επιλέγει όλες οι δοκιμαστικές πτήσεις να γίνονται πάνω από νερό για μεγαλύτερη ασφάλεια ενώ πρόσφατα κατά τη διάρκεια δοκιμών χρειάστηκε να προσγειωθεί στη θάλασσα μετά από δυσλειτουργία του συστήματος μπαταρίας.
       
      Οι δοκιμές θα συνεχιστούν τους επόμενους μήνες, με τον Zapata να θέλει να αγγίξει τα σύννεφα με το Flyboard Air όπως ο ίδιος δήλωσε, ενώ για την ώρα δεν υπάρχουν πληροφορίες για εμπορική κυκλοφορία.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/variousgadgets/%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BF-%CF%81%CE%B5%CE%BA%CF%8C%CF%81-%CE%B1%CF%80%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-flyboard-air-r11649
    14. Τεχνολογία

      Engineer

      Ξεχάστε τις παλιές κόντρες, όπως Chevrolet εναντίον Ford ή Honda εναντίον Toyota. Αυτές δεν είναι τίποτα μπροστά στον νέο πόλεμο που ετοιμάζεται να ξεσπάσει μεταξύ General Motors και Tesla Motors. Σύντομα και οι δύο εταιρείες θα ξεχυθούν στο κυνήγι των καταναλωτών που είναι έτοιμοι να δώσουν 30.000 δολ. ή και περισσότερα για ένα ηλεκτροκίνητο όχημα: η GM λανσάρει στα τέλη του έτους το Chevy Bolt και η Tesla ξεκινά να πουλά το Model 3 το 2017. Η GM παρουσίασε το Bolt τον Ιανουάριο, ενώ τα αποκαλυπτήρια του Model 3 της Tesla έγιναν στις 31 Μαρτίου.
       
      Η GM προορίζει το Bolt για μαζικές πωλήσεις, κάτι που θα βοηθήσει την εταιρεία να πιάσει τους στόχους των ρυθμιστικών Αρχών για τις πωλήσεις οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων και να αναδείξει την τεχνολογία που ανέπτυξε με το πρώτο ηλεκτρονικό αυτοκίνητό της, το EV1, που κυκλοφόρησε το 1996. Όταν η GM σταμάτησε την παραγωγή του EV1, το 2002, η Toyota έγινε η αγαπημένη μάρκα των περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων αγοραστών με το υβριδικό της Prius. Στο μεταξύ, η Tesla θέλει να αποδείξει ότι το Model 3 μπορεί να πουλήσει μαζικά αυτοκίνητα που κινούνται με μπαταρία και να αποφέρει κέρδος.
       
      Και τα δύο αυτοκίνητα θα έχουν τιμή εκκίνησης τα 30.000 δολάρια ή και λιγότερα, εάν συνυπολογιστεί η έκπτωση φόρου 7.500 δολαρίων. Και τα δύο μπορούν να διανύσουν τουλάχιστον 320 χιλιόμετρα με πλήρως φορτισμένη μπαταρία. Το Bolt διαθέτει πέντε θέσεις επιβατών, ένα ευρύχωρο πορτμπαγκάζ και προσφέρει περισσότερη άνεση στους επιβάτες του πίσω καθίσματος, αφού η πλάτη των μπροστινών καθισμάτων είναι μία ίντσα πιο λεπτή απ' ό,τι στα περισσότερα αυτοκίνητα. Η Tesla δεν έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες, αλλά το Model 3 αναμένεται να είναι περίπου στο μέγεθος της BMW 3 Series.
       
      Στην Έκθεση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών Προϊόντων του Λας Βέγκας τον Ιανουάριο, η διευθύνουσα σύμβουλος της GM, Mary Barra, περιγράφοντας τα πλεονεκτήματα του Bolt, είπε πως "οι αγοραστές του Bolt δεν θα χρειάζεται να μεταβαίνουν σε άλλη πολιτεία για να αγοράσουν, να επισκευάσουν ή να βρουν υπηρεσίες υποστήριξης για τα οχήματά τους". Οι ιδιοκτήτες οχημάτων Tesla εκτός Καλιφόρνιας πρέπει κάποιες φορές να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις για συντήρηση και επισκευές – η Tesla διαθέτει λιγότερα από 100 καταστήματα σε όλη τη χώρα, ενώ η Chevy έχει 3.000 αντιπροσωπείες.
       
      Τον Φεβρουάριο, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Elon Musk καλωσόρισε το Bolt στην αγορά, αλλά διευκρίνισε πως δεν το θεωρεί αντίπαλο. "Το Model 3 θα πρέπει να θεωρηθεί ευθέως ανταγωνιστικό της BMW 3 Series και του A4 της Audi", εξήγησε. Ο Musk στόχευσε με επιτυχία σε πολυτελείς μάρκες όπως η Audi, η ΒΜW ακόμη και η Porsche, όταν λάνσαρε το Model S, το πρώτο τετραθέσιο ηλεκτρονικό αυτοκίνητο της Tesla που κυκλοφόρησε στους αμερικανικούς δρόμους το 2012. Η τιμή του σήμερα ξεκινά από τα 75.000 δολ. και μπορεί να ξεπεράσει τα 100.000 δολάρια.
       
      Περιττή πολυτέλεια;
       
      H Τesla περπατά σε τεντωμένο σκοινί, προσπαθώντας να γίνει μια μαζική παραγωγός αυτοκινήτων.
       
      "Από τη μια πλευρά, εάν η Tesla ακολουθήσει ένα λιγότερο φιλόδοξο και πιο περιπετειώδες μονοπάτι με το Model 3, θα επωφεληθεί από την ευκολότερη και ταχύτερη πρόσβαση στην παραγωγή", σχολίασε πρόσφατα σε σημείωμα προς τους πελάτες του αναλυτής της Barclays. "Από την άλλη, όμως, θα δημιουργήσει πιθανότατα ένα λιγότερο διαφοροποιημένο όχημα – ένα εύλογο ρίσκο, δεδομένου του σημαντικού ανταγωνισμού σε αυτά τα επίπεδα τιμών".
       
      Η Chevy θα διαφημίσει τις αξίες και τις πρακτικές ευκολίες του Bolt. "Τα ανούσια gadgets δεν κάνουν τη διαφορά", εξηγεί o Darin Gesse, διευθυντής μάρκετινγκ για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα της GM. Είναι οι φουτουριστικές πόρτες του Model Χ, που ανοίγουν κάθετα σαν φτερά γερακιού, περιττές; "Τείνουν να είναι", απαντά. Ο Musk υποστηρίζει ότι οι πόρτες δεν είναι απλώς για φιγούρα, καθώς το άνοιγμα προς τα πάνω διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο από το όχημα.
       
      H Tesla αρχικά προώθησε τα αυτοκίνητά της ως σπορ και μοναδικά και μετά ως ηλεκτρικά και "πράσινα", λέει ο Alexander Edwards, πρόεδρος της Strategic Vision, η οποία παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες μάρκετινγκ με έδρα το Σαν Ντιέγκο. Γι' αυτό οι πωλήσεις της κινούνται ανοδικά, παρά το γεγονός ότι τα φθηνά καύσιμα σφυροκοπούν τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το Prius.
       
      Παρά τις διαφορετικές προσεγγίσεις μάρκετινγκ των δύο εταιρειών, ο Edwards δηλώνει ότι το 8% των νέων αγοραστών αυτοκινήτου που ενδιαφέρονται για ένα ηλεκτρικό αμάξι θα στραφούν τόσο στο μοντέλο της Tesla όσο και της Chevrolet.
       
      *Αναδημοσίευση από το "Κεφάλαιο" της 21ης Απριλίου
       
      Πηγή: http://www.capital.gr/story/3122840
    15. Τεχνολογία

      Engineer

      Σύμφωνα με το Electrek, ο Elon Musk, CEO της Tesla, υποστηρίζει ότι η λειτουργία Autopilot της εταιρείας, η οποία καθιστά το όχημα ημι-αυτόνομο, μειώνει τις πιθανότητες τροχαίου δυστυχήματος κατά 50%.
       
      Για την ακρίβεια, ο Elon Musk δήλωσε: "Οι πιθανότητες ατυχήματος είναι μειωμένες κατά 50%, εάν έχετε ενεργοποιημένη τη λειτουργία Autopilot, ακόμη και την πρώτη έκδοση". Τις συγκεκριμένες δηλώσεις πραγματοποίησε σε ένα event στη Νορβηγία, χωρίς όμως να προσφέρει περαιτέρω λεπτομέρειες και ποσοστά.
       
      Η λειτουργία Autopilot αναμένεται να βελτιώνεται συνεχώς, καθώς η Tesla την εξελίσσει και αντιμετωπίζει bugs που κάνουν την εμφάνισή τους.
       
      Το Autopilot έκανε αρχικά την εμφάνισή του στο Model S και στη συνέχεια, η Tesla το πρόσθεσε στο Model X και στο Model 3. Η εταιρεία το παρουσιάζει κυρίως ως υποστηρικτική λειτουργία προς τον οδηγό. Τον περασμένο Ιανουάριο, η εταιρεία πραγματοποίησε και μερικές αλλαγές στο σύστημα για να το κάνει ακόμη πιο ασφαλές.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/elon-musk-%CF%84%CE%BF-autopilot-%CF%84%CE%B7%CF%82-tesla-%CE%BC%CE%B5%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CF%84-r11624
    16. Τεχνολογία

      Engineer

      Την επίσπευση των διαδικασιών τεχνολογικού εκσυγχρονισμού των ΟΤΑ με στόχο την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους πολίτες αποφάσισαν από κοινού η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και οι επικεφαλής της ΕΝΠΕ, της ΚΕΔΕ, και της ΕΕΤΑΑ.
       
       
      Σε ευρεία σύσκεψη που συγκάλεσε ο υπουργός Παναγιώτης Κουρουμπλής συμφωνήθηκε να συσταθούν άμεσα η ομάδα διοίκησης έργου και οι επιμέρους ομάδες εργασίας για την εξειδίκευση του έργου και τον προσδιορισμό των αναγκαίων διαδικασιών και χρονοδιαγράμματος υλοποίησης.
       
      Πρόκειται για το «Στρατηγικό Σχέδιο για την Προτυποποίηση και Απλούστευση των διαδικασιών λειτουργίας με την αξιοποίηση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση», το οποίο καταρτίστηκε από την ΚΕΔΕ, υιοθετήθηκε από την επιτροπή παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μεταρρύθμιση του Δημόσιου Τομέα» και εγκρίθηκε ως «έργο-σημαία» του υπουργείου, τον Ιούνιο του 2015.
       
      Για την εξασφάλιση και παρακολούθηση του αναγκαίου συντονισμού, αποφασίστηκε η σύναψη προγραμματικής σύμβασης μεταξύ των συναρμόδιων για την υλοποίηση του έργου φορέων της κεντρικής διοίκησης με την συμμετοχή των ΕΝΠΕ (περιφέρειες), ΚΕΔΕ (δήμοι) και ΕΕΤΑΑ (Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης).
       
      Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υφυπουργός Εσωτερικών Γιάννης Μπαλάφας, γενικός γραμματέας του υπουργείου Κώστας Πουλάκης, οι πρόεδροι της ΕΝΠΕ Κώστας Αγοραστός, της ΚΕΔΕ Γιώργος Πατούλης και της ΕΕΤΑΑ Δημήτρης Καλογερόπουλος, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου.
       
      Για τα αποτελέσματα της σύσκεψης ο Π. Κουρουμπλής τόνισε ότι υπάρχει πνεύμα σύγκλισης όλων των πλευρών και ανάγκη συμμετοχής όλων των σχετικών φορέων, ενώ για την οικονομική πρακτική που θα ακολουθηθεί για την υλοποίηση αυτού του έργου, υπογράμμισε ότι: «δεν θα βάλω καμία υπογραφή γιατί κατά το παρελθόν δόθηκαν πολλά χρήματα για τα πληροφοριακά συστήματα, χωρίς όμως, το ανάλογο αποτέλεσμα.
       
      Δεν θα βάλω καμία υπογραφή για κανένα έργο, το οποίο δεν θα έχει τις προϋποθέσεις για το προσδοκώμενο αποτέλεσμα και δεν θα συμβάλλει στη λειτουργική αναβάθμιση των δήμων και των περιφερειών της χώρας και στην άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη. Θα βάλω τέλος στο πέταμα χρημάτων».
       
      Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλης υπογράμμισε πως η ΚΕΔΕ θα είναι συνοδοιπόρος σε όλες τις διαδικασίες υλοποίησης μιας μεταρρύθμισης η οποία, όπως ανέφερε, θα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για τους δήμους στην προσπάθεια τους να βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους και να διευκολύνουν την εξυπηρέτηση των πολιτών.
       
      Ο υφυπουργός Εσωτερικών Γ. Μπαλάφας, τόνισε την ανάγκη άμεσης υλοποίησης του έργου με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ο πρόεδρος της ΕΝΠΕ κ. Αγοραστός, την επίσπευση των διαδικασιών υλοποίησης του προγράμματος. Τον συντονισμό των ομάδων εργασίας θα αναλάβει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εσωτερικών κ. Πουλάκης.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Apofasistike_i_amesi_technologiki_anabathmisi_ton_OTA/#.VwOe4vmLS70
    17. Τεχνολογία

      Engineer

      Μπορεί να το περιμέναμε για το 2016, αλλά τα σχέδια της Samsung για αναδιπλούμενο smartphone φαίνεται πως έχουν μετατοπιστεί για το 2017, όπως προκύπτει από πηγές εντός της Samsung. Μάλιστα, οι φήμες λένε ότι θα δούμε μια συσκευή με OLED οθόνη 7 ιντσών, που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως tablet, αλλά και να μικρύνει στις 5 ίντσες για να χρησιμοποιηθεί ως smartphone.
       
      Τα αναδιπλούμενα smartphones ίσως αποτελέσουν το «next big thing» στην mobile βιομηχανία, στην οποία είναι εμφανή τα σημάδια κορεσμού και σύμφωνα με την Gartner θα δούμε σημαντική μείωση της ανάπτυξης του τομέα αυτού. Συγκεκριμένα, αναμένεται να πωληθούν «μόλις» 1,5 δισεκατομμύρια συσκευές, που σημαίνει 7% αύξηση σε σχέση με το περασμένο έτος. Μπορεί το νούμερο να ακούγεται μεγάλο, αλλά πρόκειται για το χαμηλότερο ποσοστό ανόδου πωλήσεων τα τελευταία χρόνια και αυτό είναι κάτι που φυσικά ανησυχεί τις εταιρείες.
       
      Σύμφωνα με διάφορες πηγές, λέγεται ότι η Samsung δουλεύει πάνω σε αυτές τις οθόνες τρία χρόνια και αναζητά την κατάλληλη στιγμή και τον κατάλληλο τρόπο για να τις εισάγει στην αγορά των smartphones. Τον περασμένο Ιανουάριο, ο Lee Chang-hoon, διευθυντής του τμήματος Display της Samsung, είχε δηλώσει ότι η ανάπτυξη των αναδιπλούμενων οθονών προχωράει βάσει του πλάνου της εταιρείας, ενώ η μαζική παραγωγή και διάθεση τέτοιων οθονών είναι ακόμα υπό συζήτηση με τους συνεργάτες της εταιρείας.
       
      Μένει να δούμε αν η Samsung πράγματι θα καταφέρει να εισάγει στην αγορά του χρόνου αναδιπλούμενα smartphones και αν θα είναι τόσο επαναστατικά, όσο και η capacitive οθόνη αφής, όπως θεωρούν αρκετοί. Εσείς τι πιστεύετε;
       
      Πηγή: http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=433748&utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
    18. Τεχνολογία

      Engineer

      Μια απίστευτη δυνατότητα προσφέρει το FlightRadar24, ο ιστότοπος που καταγράφει σε πραγματικό χρόνο το στίγμα όλων των πτήσεων που πραγματοποιούνται παγκοσμίως.
       
      Επιλέγοντας την πτήση για την οποία ενδιαφέρεστε και πατώντας την επιλογή 3D μπορείτε να μεταφερθείτε στους… αιθέρες, παρακολουθώντας ένα μοντέλο του αεροσκάφους να πετάει στις πραγματικές συντεταγμένες στις οποίες κινείται.
       
      Στρέφοντας με το ποντίκι το μοντέλο μπορείτε να «πετάξετε» παράλληλα με το αεροπλάνο, να δείτε από ψηλά τις περιοχές τις οποίες διασχίζει ή να μπείτε στη θέση των πιλότων και να πάρετε μια «γεύση» από την θέα που απολαμβάνουν οι πιλότοι.
       
      Δείτε όλες αυτές τις απίστευτες δυνατότητες στο FlightRadar24.com
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/165449/apisteyto-mporeis-na-deis-opoiadipote-ptisi-se-3d-se-pragmatiko-hrono-taxidi-se-ola
    19. Τεχνολογία

      Engineer

      Η S&P Global Market Intelligence πραγματοποίησε πρόσφατα έρευνα (Mobile Money Survey 2016), σχετικά με τις συνήθειες των Αμερικανών Πολιτών, όσον αφορά το mobile banking. Στη συγκεκριμένη έρευνα συμμετείχαν 3.897 ενήλικοι Αμερικανοί.
       
      Αρχικά, έγινε εμφανές ότι οι δημοφιλέστερες εφαρμογές mobile banking, είναι εκείνες που αφορούν την πληρωμή λογαριασμών, καθώς το 73%, από το σύνολο των Αμερικανών πολιτών που αξιοποιούν το mobile banking, βασίζεται σε μια τέτοια εφαρμογή.
       
      Δεύτερες στην κατάταξη έρχονται οι εφαρμογές που αξιοποιούν το e-banking για αγορά υπηρεσιών και προϊόντων λιανικής, καταλαμβάνοντας το 41% των χρηστών.
       
      Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι, το 34% των χρηστών, βασίζεται σε εφαρμογές επιβράβευσης, μέσω εξαργύρωσης πόντων.
       
      Λιγότερο δημοφιλείς είναι οι εφαρμογές που αφορούν τη μεταφορά χρημάτων από έναν χρήστη σε έναν άλλο, καθώς χρησιμοποιούνται από το 23% των χρηστών.
       

       
       
      Η χρήση φορητών συσκευών για πληρωμή λογαριασμών φαίνεται να αυξάνεται σταθερά από το 2011. Σε έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Fiserv, αποδείχτηκε ότι το 33%, από όλους τους ενήλικους χρήστες του internet στις Ηνωμένες Πολιτείες, βασίζεται σε φορητές συσκευές για την πληρωμή λογαριασμών.
       
      Τις χρονιές 2011, 2012, 2013 και 2014, η χρήση mobile συσκευών για πληρωμή λογαριασμών αυξήθηκε από 6% σε 8%, σε 16% και τέλος σε 27% αντίστοιχα. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το 60% των Αμερικανών χρηστών του διαδικτύου βασίζεται στην ιστοσελίδα και όχι στην αντίστοιχη εφαρμογή για την πληρωμή λογαριασμών.
       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/providers-telecoms/%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C/%CE%B7-%CF%80%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%88%CE%B7%CF%86%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CF%8E%CE%BD-%CF%87%CF%81%CE%B7%CF%83%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-r11384
    20. Τεχνολογία

      ted78

      Από ότι φαίνεται το Steam Controller που έβγαλε η Valve δεν είχε την απήχηση που ήθελε η εταιρεία έτσι σε μια προσπάθεια της να το βελτιώσει έδωσε στην δημοσιότητα όλα τα αρχεία CAD του χειριστηρίου.
       
      Τα αρχεία είναι διαθέσιμα μέσω άδειας creative commons, ο χρήστης μπορεί να πειραματιστεί όσο θέλει ακόμα και να κάνει 3D εκτύπωση αν έχει αυτή την δυνατότητα.
       
      Σε περίπτωση που θέλει να πουλήσει την ιδέα του τότε θα πρέπει πρώτα να μιλήσει με την εταιρεία ώστε να πάρει την σχετική άδεια.
       
      Ας έχετε την τεχνική κατάρτιση για να πειραματιστείτε μπορείτε να κατεβάσετε τα CAD αρχεία κάνοντας κλικ εδώ.
    21. Τεχνολογία

      Engineer

      Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι φθηνότερα από τα συμβατικά αυτοκίνητα μέχρι το 2022, σύμφωνα με έκθεση δημοσίευσε πρόσφατα το Bloomberg New Energy Finance (BNEF).
       
      Μοχλός αυτής της εξέλιξης που θα αλλάξει άρδην την εικόνα του κλάδου του αυτοκινήτου θα είναι η κατακόρυφη πτώση του κόστους των μπαταριών.
       
      Η διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε μεγάλη κλίμακα θεωρείται κρίσιμος παράγοντας για τη μείωση των ρύπων του θερμοκηπίου και την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα μεγάλα αστικά κέντρα, μιας από τις βασικές αιτίες πρόωρων θανάτων σε όλο τον κόσμο.
       
      Όμως, παρά τις επιδοτήσεις σε πολλές χώρες, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβότερα από τα συμβατικά και έχουν περιορισμένη αυτονομία που τα καθιστά αποκλειστικά «αυτοκίνητα πόλης». Αυτή τη στιγμή μόλις το 1% των πωλήσεων αυτοκινήτων παγκοσμίως αντιστοιχεί σε ηλεκτροκίνητα.
       
      Η ανάλυση του BNEF που δημοσιοποιήθηκε στις 25 Φεβρουαρίου 2016 δείχνει ότι το συνολικό κόστος κατοχής -κόστος αγοράς και λειτουργικά κόστη- των αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα είναι χαμηλότερο από αυτό των συμβατικών οχημάτων με μηχανές εσωτερικής καύσης ως το 2022, ακόμα κι αν τα συμβατικά αυτοκίνητα μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων κατά 3,5% ετησίως.
       
      Η ανάλυση βασίζεται στις εκτιμήσεις της αμερικανικής κυβέρνησης για τιμές του αργού πετρελαίου μεταξύ 50 και 70 δολαρίων ανά βαρέλι κατά την επόμενη δεκαετία.
       
      —Το κόστος των μπαταριών
       
      Το κόστος των μπαταριών ιόντων-λιθίου έχει ήδη μειωθεί κατά 65% από το 2010 στα 350 δολάρια ανά Κιλοβατώρα το 2015. Σύμφωνα με τους αναλυτές του BNEF θα διαμορφωθεί κάτω από τα 120 δολάρια ανά Κιλοβατώρα ως το 2030.
       
      Το κόστος των μπαταριών και κατ” επέκταση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα συμπιέσουν επενδύσεις όπως το Gigafactory της Tesla Motors που θα παράγει μπαταρίες με κόστος κατά 30% χαμηλότερο από τις υπόλοιπες. Άλλωστε η μπαταρία αντιστοιχεί στο 25%-50% του κόστους ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος.
       
      Η έκθεση υποστηρίζει ότι ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα πωλούνται το 2040, περίπου 41 εκατομμύρια κομμάτια, θα είναι ηλεκτρικά.
       
      Αυτό μεταφράζεται σε μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου κατά 14% και στο 8% της καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας.
       
      —Η εικόνα των πωλήσεων
       
      Οι νέες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αντιστοιχούν στο ήμισυ των συνολικών το 2040 εάν διαδοθούν σε στόλους εταιρικών οχημάτων και σε προγράμματα βραχυπρόθεσμης ενοικίασης. Αντιθέτως, θα αντιστοιχούν στο 25% των συνολικών εάν οι τιμές του πετρελαίου παραμείνουν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα για πολλά χρόνια.
       
      Οι προηγούμενες εκτιμήσεις ήταν υπερφιλόδοξες, όπως αυτή του προέδρου Μπαράκ Ομπάμα περί ενός εκατ. ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2015 έναντι 280.000 EVs που πωλήθηκαν.
       

       
       
      Αυτές οι αστοχίες οφείλονταν σε περιορισμένα στοιχεία πάνω για τις πραγματικές πωλήσεις και στο μειούμενο κόστος των μπαταριών, ενώ παράλληλα θεσπίζονται αυστηρότερα μέτρα καταπολέμησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και αύξησης της αποδοτικότητας στην κατανάλωση καυσίμων.
       
      Από το 2009 και μετά το πλέον ευπώλητο ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι το Nissan Leaf με 186.000 κομμάτια με το Tesla model S να ακολουθεί με 79.000 κομμάτια. Στα υβριδικά ηγείται το Chevrolet Volt με 87.000 τεμάχια.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/03/24/ilektrika-autokinita-poliseis-129268/
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.