Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    831 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Engineer

      Οι έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους της Malaysia Airlines παραμένουν άκαρπες. Τρεις εβδομάδες μετά, οι έρευνες επικεντρώνονται στον Ινδικό Ωκεανό, 2.500 χλμ. νοτιοδυτικά των αυστραλιανών ακτών.
       
      Νέες ελπίδες για τον εντοπισμό του μοιραίου αεροσκάφους, στο οποίο επέβαιναν 239 άνθρωποι, έδωσαν χθες λήψεις από γαλλικό δορυφόρο, οι οποίες δείχνουν περισσότερα από 100 τμήματα συντριμμιών σε μία θαλάσσια έκταση 400 τ.χλμ.
       
       
       
      Αν οι μονάδες ερευνών διαπιστώσουν ότι τα συντρίμμια προέρχονται όντως από το σώμα του αεροσκάφους, θα μπορέσουν να περιορίσουν ακόμη περισσότερο την ακτίνα των ερευνών. Τις έρευνες θα μπορέσουν να συνδράμουν στη συνέχεια και αυτόνομα, μη επανδρωμένα υποβρύχια ρομπότ τύπου Abyss. Παγκοσμίως υπάρχουν μόλις τρία τέτοια ρομπότ. Το ένα ανήκει στο ινστιτούτο ωκεανογραφικών ερευνών GEOMAR στο Κίελο και τα υπόλοιπα στο ίδρυμα ωκεανογραφίας Woods Hole στη Βοστόνη των ΗΠΑ.
       
      Επιτυχής εντοπισμός του αεροσκάφους της Air France
       
      Όπως εξήγησε στην DW ο Πέτερ Χέρτσιχ, διευθυντής του ινστιτούτου GEOMAR: «Αυτό είναι ένα μηχάνημα που έχει χρησιμοποιηθεί σε πολλές περιπτώσεις και στο οποίο μπορούμε κατ’ αρχήν να βασιζόμαστε. Ωστόσο, δεν μπορούμε να είμαστε 100% σίγουροι ότι θα αναδυθεί και πάλι από το βυθό».
       
      Τα τρία ρομπότ έχουν τη δυνατότητα να ερευνήσουν τον πυθμένα της θάλασσας σε βάθος έως και 6.000 μέτρων και να χαρτογραφήσουν λεπτομερώς την περιοχή που ερευνούν, ενώ είναι σε θέση να εντοπίσουν αντικείμενα με μέγεθος που δεν ξεπερνά αυτό ενός κουτιού για παπούτσια. Η αποτελεσματικότητα των τριών υποβρύχιων ρομπότ αποδείχθηκε περίτρανα και στην περίπτωση του αεροσκάφους της Air France, που συνετρίβη τον Ιούνιο του 2009 στον Ατλαντικό Ωκεανό. Μετά από ενδελεχή χαρτογράφηση, τα τρία ρομπότ ανακάλυψαν τελικά τον Απρίλιο του 2011 τα συντρίμμια του αεροσκάφους σε βάθος 4.000 μ.
       

       
      Ο διευθυντής του ινστιτούτου GEOMAR τονίζει ότι η χρήση των υποβρύχιων ρομπότ είναι πολύ σημαντική, πέρα από τις ανάγκες εντοπισμού συντριμμιών ενός αεροσκάφους, και για τη διεύρυνση των επιστημονικών γνώσεων. Όπως εξηγεί: «Με τη βοήθειά τους έχουμε δει ότι υπάρχουν πολύ περισσότερα υψώματα και ρήγματα στο βυθό. Όλα είναι πολύ διαφορετικά από ό,τι φαίνεται από τη χαρτογράφηση που γίνεται από ένα σκάφος, το οποίο πλέει τέσσερα χλμ. πάνω από το βυθό».
       
      Fabian Schmidt / Άρης Καλτιριμτζής /dpa
       
      Πηγή: http://www.dw.de/%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B2%CF%81%CF%8D%CF%87%CE%B9%CE%B1-%CF%81%CE%BF%CE%BC%CF%80%CF%8C%CF%84-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BD%CF%8E%CE%BD/a-17523545
    2. Τεχνολογία

      pantsel

      Τι σημαίνει η λήξη παροχής υποστήριξης των Windows XP;
      Η Microsoft παρέχει υποστήριξη για τα Windows XP τα τελευταία 12 χρόνια. Έφτασε όμως η ώρα να επενδύσουμε, τόσο εμείς όσο και οι συνεργάτες μας στον τομέα υλικού και λογισμικού, τους πόρους μας στην υποστήριξη πιο πρόσφατων τεχνολογιών ώστε να είμαστε σε θέση να συνεχίσουμε να προσφέρουμε νέες εξαιρετικές εμπειρίες.
       
      Επομένως, μετά τις 8 Απριλίου 2014, δεν θα είναι πλέον διαθέσιμες η τεχνική υποστήριξη για τα Windows XP και οι αυτόματες ενημερώσεις που βοηθούν στην προστασία του υπολογιστή σας. Την ίδια ημερομηνία, η Microsoft θα σταματήσει να παρέχει το Microsoft Security Essentials για λήψη στα Windows XP. (Αν έχετε ήδη εγκαταστήσει το Microsoft Security Essentials, θα συνεχίσετε να λαμβάνετε ενημερώσεις για υπογραφές προστασίας από λογισμικό κακόβουλης λειτουργίας για περιορισμένο χρονικό διάστημα, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο υπολογιστής σας θα προστατεύεται, αφού η Microsoft δεν θα παρέχει πλέον ενημερώσεις ασφαλείας για να συμβάλλει στην προστασία του υπολογιστή σας.)
       
      Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τα Windows XP μετά τη λήξη της υποστήριξης, ο υπολογιστής σας θα εξακολουθεί να λειτουργεί αλλά ίσως γίνει πιο ευάλωτος σε κινδύνους ασφάλειας και ιούς. Επίσης, καθώς περισσότεροι κατασκευαστές υλικού και λογισμικού συνεχίζουν να βελτιστοποιούν τα προϊόντα τους για τις πιο πρόσφατες εκδόσεις των Windows, μπορείτε να περιμένετε ότι θα συναντήσετε μεγαλύτερο αριθμό εφαρμογών και συσκευών οι οποίες δεν θα λειτουργούν με τα Windows XP.
       
      Τι σημαίνει ότι η έκδοση των Windows που διαθέτω δεν υποστηρίζεται πλέον;
       
      Ποια έκδοση των Windows έχω στον υπολογιστή μου;
       
      Πώς μπορώ να παραμείνω προστατευμένος;
       
      Για να μείνετε προστατευμένοι μετά τη λήξη της υποστήριξης, έχετε δύο επιλογές:
       
      Αναβαθμίστε τον υπολογιστή που έχετε ήδη
       
      Ελάχιστοι παλιότεροι υπολογιστές θα έχουν τη δυνατότητα να εκτελούν τα Windows 8.1, την πιο πρόσφατη, δηλαδή, έκδοση των Windows. Προτείνουμε να κάνετε λήψη και εκτέλεση του Βοηθού αναβάθμισης των Windows για να ελέγξετε αν ο υπολογιστής ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις συστήματος για τα Windows 8.1 και μετά να ακολουθήσετε τα βήματα για την αναβάθμιση, αν το επιτρέπει ο υπολογιστής σας. Για αναλυτικότερες πληροφορίες, διαβάστε τις Συνήθεις ερωτήσεις.
      Λάβετε και εκτελέστε τον Βοηθό αναβάθμισης των Windows
      Πρόγραμμα εκμάθησης: Αναβαθμίστε το σύστημά σας σε Windows 8.1 από Windows XP

      Αποκτήστε έναν νέο υπολογιστή
       
      Αν ο υπολογιστής που έχετε δεν μπορεί να εκτελέσει τα Windows 8.1, ίσως είναι καιρός να εξετάσετε την πιθανότητα αγοράς ενός νέου. Εξερευνήστε την πλούσια επιλογή που παρέχουμε σε νέους υπολογιστές. Είναι πιο ισχυροί, ελαφριοί και κομψοί από ποτέ, ενώ η μέση τιμή τους είναι σημαντικά φθηνότερη από αυτήν του μέσου υπολογιστή πριν από 10 χρόνια.
       
      Βρείτε τον ιδανικό υπολογιστή για εσάς
       


      Τι μου προσφέρουν τα Windows 8.1;


       
      Windows 8.1
       
       

    3. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Δομική Ενημέρωση προσφέρει εντελώς δωρεάν στα μέλη του Michanikos.gr το δεύτερο (2ο) βιβλίο με θέμα:
       
      Νέος Οικοδομικός Κανονισμός - Κωδικοποίηση & Ανάλυση του ν.4067/2012
       
      Συγγραφέας: Ελένη Μπούτου-Λεμπέση, Αρχιτέκτων Μηχανικός - Βιογραφικό
       
      Το βιβλίο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός - Κωδικοποίηση & Ανάλυση του ν.4067/2012 περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
      εύχρηστα εργαλεία για τη μελέτη του Οικοδομικού Κανονισμού,
      αναλυτικά περιεχόμενα, αλφαβητικό και αριθμητικό ευρετήριο,
      περισσότερα από 140 επεξηγηματικά σχήματα κατά παράγραφο,
      συσχέτιση διατάξεων του ΝΟΚ με προγενέστερες διατάξεις ΓΟΚ/73, ΓΟΚ/85, Κτιριοδομικός Κανονισμός κλπ με σχολιασμό,
      παρουσίαση κατ' άρθρο, ανάλυση κατά παράγραφο, κωδικοποίηση διοικητικής ερμηνείας (εγκύκλιοι, έγγραφα) που εκδόθηκαν για το ΓΟΚ/85, και εξακολουθούν να ισχύουν για την εφαρμογή του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ).

      Δείτε μια αναλυτική παρουσίαση του βιβλίου από την Δομική Ενημέρωση
       
      Δηλώσεις συμμετοχών ω ς την Τρίτη 25/03/2014 στις 15:00 για το δεύτερο βιβλίο στο θέμα του διαγωνισμού εδώ: http://www.michanikos.gr/topic/38528-%CE%9A%CE%BB%CE%AE%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%9D%CE%BF2-%CE%BC%CE%B5-%CE%B4%CF%8E%CF%81%CE%BF-%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%BF-%CE%9D%CE%9F%CE%9A-%CE%9A%CF%89%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7/
    4. Τεχνολογία

      georgegaleos

      Κάποτε υπήρχαν οι δισκέτες, μετά ήρθαν τα CD και τα DVD...
       
      Στη συνέχεια περάσαμε στα USB και πλέον φαίνεται πως πλησιάζει το πλήρωμα του χρόνου για να… τα αποχαιρετίσουμε και να περάσουν πια κι αυτά στην ιστορία!
       
      Η μεταφορά δεδομένων από έναν υπολογιστή σε έναν άλλο γίνεται ακόμη πιο εύκολη και απλή με τη βοήθεια των Datastickies.
       
      Τα Datastickies δεν είναι άλλα από μικρές αποθηκευτικές μονάδες, οι οποίες μοιάζουν με τα γνωστά σε όλους μας αυτοκόλλητα Post-it και οι οποίες μπορούν να μεταφέρουν φακέλους σε έναν υπολογιστή μόλις ο χρήστης τα κολλήσει επάνω σε έναν υπολογιστή (ή οποιαδήποτε άλλη «έξυπνη» συσκευή).
       
      Πηγή: http://datastickies.com/
    5. Τεχνολογία

      Engineer

      Στο real estate εισέρχεται η Google μέσω του Google Capital, του επενδυτικού της οχήματος, το οποίο ανακοίνωσε την τοποθέτηση 50 εκατ. δολαρίων στην Auction.com, τη δυναμικά αναπτυσσόμενη διαδικτυακή πλατφόρμα συναλλαγών σε ακίνητα. Το 2013, κατά την Αuction.com, κατοικίες και εμπορικά ακίνητα αξίας 7 δισ. δολαρίων και πλέον άλλαξαν χέρια στην πλατφόρμα της. Πρόκειται για επενδυτικές κινήσεις, τις οποίες συνηθίζει η Google Capital. Συγκεκριμένα, ενδιαφέρεται για μειοψηφικά μερίδια σε μη εισηγμένες εταιρείες σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης.
       
      Τον Φεβρουάριο είχε επενδύσει στην ηλεκτρονική εκπαιδευτική πλατφόρμα Renaissance Learning, ενώ είχαν προηγηθεί οι επενδύσεις στον ηλεκτρονικό επενδυτικό οίκο Lending Club και την εταιρεία λογισμικού δημοσκοπήσεων Survey Monkey. Ενα ενδιαφέρον στοιχείο έχει να κάνει με το ότι η ίδια η Goοgle συγκρότησε την εταιρεία Google Capital το 2013, αλλά μόλις τον Φεβρουάριο αποκάλυψε την ύπαρξή της. Οπως αναφέρει η Wall Street Journal, επικαλούμενη έγκυρες πηγές, η μητρική εταιρεία δέσμευσε 300 εκατ. δολάρια για την Goοgle Capital αναφορικά με το τρέχον έτος. Επικεφαλής της έχει τοποθετηθεί ο πρώην επικεφαλής της ομάδας εταιρικής ανάπτυξης της Google, Ντέιβιντ Λόβι. Πέραν τούτου ο κολοσσός της Google διαθέτει ένα ακόμα επενδυτικό όχημα, το οποίο έρχεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά προς την Google Capital. Λέγεται Google Ventures και λειτουργεί με τη μορφή επενδυτικών καινοτομικών κεφαλαίων. Η Google Ventures επιλέγει εταιρείες σε πρώιμα στάδια ανάπτυξης και αποκτά μειοψηφικά μερίδια.
       
      Τα διαθέσιμα κεφάλαια και στους δύο επενδυτικούς βραχίονες της Google προέρχονται από την ίδια, χωρίς να εμπλέκονται εξωτερικοί επενδυτές. Τέλος, αναφορικά με την επιλογή της Auction.com για την τωρινή επένδυση της Google Capital, πρόκειται για εταιρεία, που ιδρύθηκε το 2007. Το 2008 τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια Stone Point Capital απέκτησαν μερίδιο σε αυτήν. Το 2013 υπήρξε στην αγορά και μεταξύ επενδυτών μία συζήτηση για τις προθέσεις της διαδικτυακής πλατφόρμας ακινήτων να εισαχθεί στο χρηματιστήριο.
       
      Αφορμή δόθηκε με την πρόσληψη από την Auction.com του βετεράνου της υψηλής τεχνολογίας Μπρους Φελτ, ο οποίος ανέλαβε γενικός οικονομικός διευθυντής της.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/757007/article/texnologia/diadiktyo/h-google-eisvallei-sto-internetiko-real-estate
       
      Διαβάστε την ανακοίνωση στο Auction.com: http://www.auction.com/lp/company-information/press-releases/google-capital-invests-50-million-in-auction-dot-com/?page_source=%7CAuction.com%7C&page_medium=%7CINTERNAL%7CBanner%7C-%7C&page_campaign=%7CABOUT%7C-%7C-%7C&page_content=%7CGoogle%7C-%7C&page_term=%7CMarketingModule1%7C-%7C
    6. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Δομική Ενημέρωση προσφέρει εντελώς δωρεάν στα μέλη του Michanikos.gr τρία βιβλία με θέμα:
      Νέος Οικοδομικός Κανονισμός - Κωδικοποίηση & Ανάλυση του ν.4067/2012
      Συγγραφέας: Ελένη Μπούτου-Λεμπέση, Αρχιτέκτων Μηχανικός - Βιογραφικό
       
      Το βιβλίο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός - Κωδικοποίηση & Ανάλυση του ν.4067/2012 περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
      εύχρηστα εργαλεία για τη μελέτη του Οικοδομικού Κανονισμού,
      αναλυτικά περιεχόμενα, αλφαβητικό και αριθμητικό ευρετήριο,
      περισσότερα από 140 επεξηγηματικά σχήματα κατά παράγραφο,
      συσχέτιση διατάξεων του ΝΟΚ με προγενέστερες διατάξεις ΓΟΚ/73, ΓΟΚ/85, Κτιριοδομικός Κανονισμός κλπ με σχολιασμό,
      παρουσίαση κατ' άρθρο, ανάλυση κατά παράγραφο, κωδικοποίηση διοικητικής ερμηνείας (εγκύκλιοι, έγγραφα) που εκδόθηκαν για το ΓΟΚ/85, και εξακολουθούν να ισχύουν για την εφαρμογή του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ).

      Δείτε μια αναλυτική παρουσίαση του βιβλίου από την Δομική Ενημέρωση
       
      Δηλώσεις συμμετοχών ως την Τρίτη 11/03/2014 στις 15:00 για το πρώτο βιβλίο στο θέμα του διαγωνισμού εδώ: http://www.michanikos.gr/topic/38382-%CE%9A%CE%BB%CE%AE%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%9D%CE%BF1-%CE%BC%CE%B5-%CE%B4%CF%8E%CF%81%CE%BF-%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%BF-%CE%9D%CE%9F%CE%9A-%CE%9A%CF%89%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7/
    7. Τεχνολογία

      Engineer

      Νομιμοποίηση κεραιών και αλλαγές στην αδειοδότηση κατασκευής κεραιών περιλαμβάνει τροπολογία που εντάχθηκε στο νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας.
       
      Με την τροπολογία:
       
      - παύει η υποχρέωση των κατόχων κεραιών, για παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών για τις οποίες υπάρχουν σχετικές μελέτες, καθώς και των κατόχων κατασκευών κεραιών που ήδη λειτουργούν χωρίς την απαιτούμενη άδεια, για λήψη σχετικών αδειών εντός της ρητά οριζόμενης αποκλειστικής προθεσμίας, οι οποίοι, εφεξής, οφείλουν ν α συμπληρώσουν μόνο το φάκελο της αίτησης για χορήγηση από την ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) της προαναφερόμενης άδειας με τα απαιτούμενα στοιχεία και δικαιολογητικά εντός της προβλεπόμενης ημερομηνίας.
       
      - η ΕΕΤΤ υποχρεούται να εκδώσει την άδεια ή να την απορρίψει εντός της οριζόμενης προθεσμίας.
       
      - μέχρι την έκδοση της άδειας ή την απόρριψή της από την ΕΕΤΤ οι εγκατεστημένες κεραίες θεωρούνται ότι λειτουργούν νόμιμα και αναστέλλεται η κατεδάφισή τους, με την επιφύλαξη τυχόν αντίθετων δικαστικών αποφάσεων.
       
      Διαβάστε την τροπολογία: http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bbb19498-1ec8-431f-82e6-023bb91713a9/8363678.pdf
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/772047
    8. Τεχνολογία

      Engineer

      Ο Romain Jaquet Lagreze γεννήθηκε στο Παρίσι το 1987 και ασχολήθηκε από νεαρή ηλικία με τη φωτογραφία. Ξεκίνησε την καριέρα του φωτογραφίζοντας αστικά τοπία, κατά προτίμηση από μεγάλο ύψος. Σε ηλικία 21 ετών μετακόμισε με την οικογένειάτου στο Χονγκ Κονγκ και εκεί πλέον γνώρισε τον ορίζοντα μιας πόλης με τεράστια κτήρια και πολύ ψηλούς ουρανοξύστες. Στο χάος των οικοδομικών τετραγώνων της μεγαλούπολης ο ουρανός φάνταζε μακρινός και ο Romain θέλησε να αποδώσει φωτογραφικά την αρμονία του.
       
      Σκέφτηκε τότε ότι η κάθετη φωτογραφία της πόλης και των ουρανοξυστών ήταν ο καλύτερος τρόπος και απλώς γύρισε τοκεφάλι προς τα επάνω. «Μια μαγεία με συνεπήρε και σκέφτηκα ότι οκόσμος θα έπρεπε να γνωρίσει τον ουρανό τους Χονγκ Κονγκ μέσα από τα κτήρια. Έβγαλα πολλες φωτογραφίες και καθεμία ήταν και μια δήλωση ζωής μέσα σε αυτό το χάος, την πυκνότητα αλλά και τη ζωντάνια αυτής της πόλης», λέει ο ίδιος.
       

       

       

       

       

       

       

       
      Πηγή: http://perierga.gr/2014/02/%ce%bf%ce%b9-%ce%ba%ce%ac%ce%b8%ce%b5%cf%84%ce%bf%ce%b9-%ce%bf%cf%81%ce%af%ce%b6%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b5%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%87%ce%bf%ce%bd%ce%b3%ce%ba-%ce%ba%ce%bf%ce%bd%ce%b3%ce%ba/#sthash.AunkSVol.dpuf
    9. Τεχνολογία

      Ροδοπουλος

      Sure, 3D printing is fun and cute. And products like the Makerbot and Form 1 will most certainly disrupt manufacturing, even if it’s only on a small scale. But the possibilities of 3D printing stretch far beyond DIY at-home projects. In fact, it could entirely replace the construction industry.
       
      We’ve already seen folks at MIT’s Research Labs working on ways to 3D print the frame of a home in a day, as opposed to the month it would take a construction crew to do the same. But it isn’t just geeks taking an interest; a Dutch architect is interested in 3D printing a home, with the hopes that it’ll be ready by 2014.
       
      The architect’s name is Janjaap Ruijssenaars of Universe Architecture, and his project is a part of the Europan competition, which lets architects in over 15 different countries build projects over the course of two years.
       
      Ruijssenaars will work with Italian inventor Enrico Dini, founder of the D-Shape 3D printer. The plan is to print out 6?9 chunks of frame, comprised of sand and inorganic binder. From there, they’ll fill the frame with fiber-reinforced concrete.
       
      The final product will be a single flowing design, a two-story building.
       
      Πηγή: http://techcrunch.com/2013/01/20/the-worlds-first-3d-printed-building-will-arrive-in-2014-and-it-looks-awesome/
    10. Τεχνολογία

      Engineer

      Την ανάπτυξη μιας εφαρμογής για smartphones η οποία θα βοηθά τους κατοίκους των πόλεων να επιλέγουν τους πλέον οικολογικούς τρόπους μετακίνησης έχει ως στόχο το ερευνητικό έργο PEACOX (Usable Persuasive Trip Advisor for Reducing CO2-consumption), στο οποίο συμμετέχει η Μονάδα Διοίκησης Πληροφοριακών Συστημάτων του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών.
       
      Το έργο συνδυάζει μεθόδους αυτόματου προσδιορισμού του μέσου μετακίνησης και του σκοπού ταξιδιού των χρηστών, δυναμικά προφίλ και μεθόδους εξαγωγής των προτιμήσεων των χρηστών για εξατομικευμένες προτάσεις οικολογικών μέσων μετακίνησης και διαδρομών, υπολογιστικά μοντέλα εκτίμησης των εκπομπών ρύπων, καθώς και στρατηγικές παρουσίασης της πληροφορίας με τρόπο που να ωθεί τους χρήστες να διαλέξουν τα οικολογικά μέσα μεταφοράς και μακροπρόθεσμα να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους.
       
      Η ελληνική ομάδα, με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή Ε.Μ.Π. Γρηγόρη Μέντζα και υπεύθυνο ερευνητικής ομάδας τον Δρ. Ευθύμιο Μπόθο, σχεδίασε και υλοποίησε αλγόριθμους που επιλέγουν και παρουσιάζουν στους χρήστες οικολογικές διαδρομές σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους και ανάλογα με τις συνήθειες τους. Οι προτεινόμενες διαδρομές μπορούν να συνδυάζουν περισσότερα από ένα μέσα μεταφοράς.
       

       
       
      Στο έργο συμμετέχουν οκτώ φορείς από έξι χώρες (Αυστρία, Ελβετία, Ιρλανδία, Τσεχία, Ολλανδία, Ελλάδα) μεταξύ των οποίων είναι πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα (ETHZ – Swiss Federal Institute of Technology Zurich, TCD – Trinity College Dublin, CURE – Center for Usability Research and Engineering), εταιρείες παροχής λογισμικού πλοήγησης (TOMTOM International Bv, Fluidtime Data Services GmbH, TMX – Telematix Software a.s.) και δημόσιοι οργανισμοί (ITS Vienna Region). Συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε. μέσω του ‘7th Framework Programme’ και διαρκεί τρία έτη.
       

       
      Η πρώτη έκδοση της εφαρμογής είναι ήδη διαθέσιμη και αξιολογήθηκε από 60 κατοίκους της Βιέννης το καλοκαίρι του 2013. Τα αποτελέσματα αξιολογήθηκαν ως ενθαρρυντικά, καθώς οι χρήστες ήταν ευχαριστημένοι από τη λειτουργικότητά της, ενώ θετικά αξιολογήθηκαν και οι εξατομικευμένες προτάσεις εναλλακτικών και οικολογικών διαδρομών. Επιπρόσθετα, η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι αυξήθηκε η οικολογική συνείδηση των συμμετεχόντων με τη χρήση της εφαρμογής ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις υπήρξε και αλλαγή συμπεριφοράς όπως μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου με ταυτόχρονη αύξηση των μετακινήσεων με μέσα μαζικής μεταφοράς.
       
      Μελλοντικά η εφαρμογή θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και σε ελληνικές πόλεις με προβλήματα ρύπανσης του αέρα και αυξημένης κυκλοφορίας, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/763351
    11. Τεχνολογία

      vagiotis

      Ετοιμάζεται νομοσχέδιο για την τροποποίηση του Ν.4663/1930 περί εξασκήσεως του επαγγέλματος πολιτικού μηχανικού, αρχιτέκτονος και τοπογράφου.
       
      Διαβάστε τη γνωμοδότηση της επιτροπής ανταγωνισμού: http://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/id/18120 και εδώ:
       
      document.pdf
       
      Η γνωμοδότηση δεν αφορά, βέβαια, μόνο τις προαναφερθείσες ειδικότητες, αλλά προτείνεται εκσυγχρονισμός συνολικά του θεσμικού πλαισίου για τα επαγγελματικά δικαιώματα.
    12. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Google ανακοινώνει σήμερα την ένταξη των δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην εφαρμογή Transit στο maps.google.gr, στοχεύοντας στη διευκόλυνση της μετακίνησης των χρηστών σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας μέσω των Google Maps.
       
      Σύμφωνα με το δελτίο τύπου, σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Google ενσωμάτωσε στους χάρτες της πληροφορίες για τις διαδρομές των προαστιακών γραμμών Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Πάτρας, καθώς και για το σύνολο του υπεραστικού δικτύου. Μέσω του Transit των Google Maps, οι Έλληνες χρήστες αλλά και οι ξένοι επισκέπτες στη χώρας μας, θα μπορούν πλέον να βρουν οδηγίες για τις μετακινήσεις τους και να σχεδιάζουν τις διαδρομές τους σε όλη την Ελλάδα μέσω του υπολογιστή, του tablet ή του smartphone τους.
       
      Η πρωτοβουλία αυτή, αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ της Google και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι μία επέκταση των δυνατοτήτων που προσφέρονται από την εφαρμογή Google Maps, με χρήσιμες πληροφορίες για όλους τους χρήστες των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών της χώρας μας. Παράλληλα αποτελεί μέρος της αποστολής της ομάδας των Google Maps να διευκολύνει τους χρήστες, τους κατοίκους των πόλεων και τους ταξιδιώτες να εξερευνήσουν τον κόσμο με τις υπεραστικές, και αστικές συγκοινωνίες, με αυτοκίνητο ή και πεζοί.
       

      Το Google Maps Transit προσφέρει τις εξής λειτουργίες για τον προγραμματισμό του ταξιδιού ή της διαδρομής του χρήστη:
       
      - Δυνατότητα προσδιορισμού του επιθυμητού χρόνου αναχώρησης και άφιξης
      - Εμφάνιση πολλαπλών επιλογών ταξιδιού/διαδρομής
      - Προβολή εκτιμώμενου χρόνου διάρκειας ταξιδιού/διαδρομής
      - Οδηγίες για τους πεζούς για την αρχή (π.χ. την κοντινότερη στάση μέσου μεταφοράς) και το τέλος της διαδρομής/ταξιδιού (τον τελικό προορισμό)
      - Προβολή των δεδομένων μετακίνησης στο πλαίσιο άλλων χρήσιμων πληροφοριών, όπως για παράδειγμα επιχειρηματικών καταχωρήσεων.
       
      Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνεργάστηκε με την Google, παρέχοντας πληροφορίες σχετικά με τα δρομολογία των γραμμών, τα χρονοδιαγράμματα και τους σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας. Οι πληροφορίες αυτές ενσωματώθηκαν στα Google Maps, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να μπορούν πλέον να ενημερώνονται άμεσα για τα δρομολόγια των επιβατικών αλλά και εμπορευματικών τρένων. Η συνεργασία με την Google αποτελεί μέρος της συνεχούς προσπάθειας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες καθώς και τη συνολική εμπειρία των επιβατών στην Ελλάδα με χρήση νέων τεχνολογιών και του Διαδικτύου.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/google/%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%83%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%84%CF%8D%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B1-g-r5707
    13. Τεχνολογία

      Engineer

      Η αρχή προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα με πρόσφατη απόφασή της και αφού πήρε τα συμπληρωματικά στοιχεία που είχε ζητήσει από την Google ήρε τις εντάσεις της και έδωσε το πράσινο φως για να ξεκινήσει η υπηρεσία η οποία είχε σταματήσει το 2009 εν μέσω αμφιβολιών και ανησυχιών για την κατάχρηση προσωπικών στοιχείων.
      Η απόφαση ΑΡ.136/2013 και οι δεσμεύσεις που θέτει στη Google αντικατοπτρίζουν ακριβώς αυτές της ανησυχίες και τη θέληση της αρχής να προστατευθούν όσο το δυνατό καλύτερα γίνεται τα προσωπικά δεδομένα του κοινού. Σύμφωνα με την απόφαση η Google δεσμεύεται ότι:
       
      Τα δεδομένα που αφορούν πρόσωπα και πινακίδες αυτοκινήτων θα θολώνονται αυτόματα ενώ θα υπάρχει εργαλείο με το οποίο θα μπορεί να ζητηθεί η θόλωση δεδομένων σε περίπτωση που αυτά δεν έχουν ήδη θολωθεί συμπεριλαμβανομένων και της πρόσοψης οικιών. Οι αιτήσεις θα ικανοποιούνται εντός πέντε ημερών, ενώ όποιος επιθυμεί μπορεί να ζητήσει τη θόλωση της πρόσοψης της οικίας του ακόμα και πριν από την έναρξη της υπηρεσίας. Το αίτημα πρέπει να ικανοποιηθεί εντός πέντε ημερών από την έναρξη της υπηρεσίας.
       
      Η θόλωση των προσώπων και των πινακίδων στα αρχεία που διατηρεί η ίδια η εταιρία προς επεξεργασία οφείλει να είναι μόνιμη μετά το πέρας 12 μηνών από τη φωτογράφηση.
       
      Η Google οφείλει να παρέχει πρόσβαση στα προσωπικά στοιχεία που διατηρεί που αφορούν ιδιώτες εφόσον ο ενδιαφερόμενος προσκομίζει επαρκή στοιχεία για τον εντοπισμό των δεδομένων που τον αφορούν τα οποία θα περιορίζονται στις οικίες εφόσον πρόσωπα και πινακίδες θα έχουν μόνιμα θολωθεί.
       

      Η Google οφείλει να ενημερώσει μέσω του τύπου και σχετικής με την υπηρεσία ιστοσελίδας ποιες περιοχές πρόκειται να φωτογραφηθούν και το χρονικό διάστημα στο οποίο πρόκειται να πραγματοποιηθεί η φωτογράφιση, και παρομοίως οφείλει να ενημερώσει εκ των προτέρων για τη διάθεση της υπηρεσίας στο κοινό. Αν η διάθεση γίνει ταυτόχρονα για όλες τις ελληνικές περιοχές που έχουν φωτογραφηθεί τότε η ενημέρωση μέσω του τύπου πρέπει να γίνει σε δυο από τις πέντε μεγαλύτερες ελληνικές εφημερίδες, καθημερινή και κυριακάτικη, σύμφωνα με τα στοιχεία του πρακτορείου αθηναϊκού τύπου.
       
      Μετά από αυτές τις εξελίξεις αναμένουμε νέα από τη Google με την οποία το Insomnia έχει ήδη επικοινωνήσει και θα σας ενημερώσουμε αμέσως μόλις υπάρχει κάτι νεότερο.
       
      Το κείμενο της απόφασης εδώ: http://www.dpa.gr/APDPXPortlets/htdocs/documentDisplay.jsp?docid=74,207,142,222,69,64,226,43
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/google/n%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BC%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CE%B7-%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B1-street-view-%CF%84%CE%B7%CF%82-g-r5612
    14. Τεχνολογία

      SIRADRAB

      Πράσινο φως για το Galileo, ένα σύστημα δορυφορικής πλοήγησης που θα ανταγωνιστεί το αμερικανικό GPS, έδωσε την περασμένη εβδομάδα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
       
      Οι ευρωβουλευτές αποφάσισαν πώς θα κατανεμηθούν τα 6,3 δισ. ευρώ που θα διατεθούν για το Galileo έως το 2020, φροντίζοντας να διατεθούν επαρκή κονδύλια και για την ανάπτυξη εφαρμογών που θα καθιστούσαν το σύστημα κερδοφόρο.
       
      Εφόσον δεν υπάρξουν νέα απρόοπτα, το Galileo θα τεθεί επίσημα σε λειτουργία το 2014 με καθυστέρηση αρκετών ετών, λόγω ασυμφωνιών για τη χρηματοδότηση του έργου. Μέχρι τότε προβλέπεται να έχουν εκτοξευτεί συνολικά δέκα λειτουργικοί δορυφόροι.
       
      Το παρακάτω βίντεο από την Τηλεόραση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου εξηγεί πού εστιάστηκε η συζήτηση και ποιες επιφυλάξεις παραμένουν
       
      Από το in.gr
    15. Τεχνολογία

      Ροδοπουλος

      The Institute of Civil Engineers (ICE) in UK has recently published an amazing video (watch above) to celebrate London Underground’s 150 years.
       
      The Institute of Civil Engineers (ICE) in UK has recently published an amazing video (watch above) to celebrate London Underground’s 150 years.
      On 10 January 1863 the first train travelled from Farringdon to Paddington and today London’s Tube apart from being the oldest metro system in the world, it’s also one of the biggest.
       
      Its construction started many decades before “Quality Management” was even invented.
       
      Engineering, Design and Construction of large infrastructure projects like LU was a completely different story those days.
       
      Περισσότερα: http://www.qualityinconstruction.com/building-london-underground-glimpse-to-a-simpler-era/?goback=%2Egmr_4836433%2Egde_4836433_member_5811201593843945474#%21
       

       
      And probably a much simpler one.- See more at: http://www.qualityinconstruction.com/building-london-underground-glimpse-to-a-simpler-era/?goback=%2Egmr_4836433%2Egde_4836433_member_5811201593843945474#%21
       
      Πηγή: http://www.qualityinconstruction.com/building-london-underground-glimpse-to-a-simpler-era/?goback=.gmr_4836433.gde_4836433_member_5811201593843945474#!
       
      Το βασικό είναι ότι έγινε χωρίς την χρήση computer.
    16. Τεχνολογία

      Engineer

      Σε 1,61 δισεκατομμύρια, πάνω από το ένα πέμπτο (ποσοστό 22,7%) του παγκόσμιου πληθυσμού, εκτιμάται πλέον ο αριθμός των χρηστών των κοινωνικών δικτύων, οι οποίοι είναι ενεργοί έστω μια φορά το μήνα από οποιαδήποτε ηλεκτρονική συσκευή (επιτραπέζιους υπολογιστές, ταμπλέτες, «έξυπνα» κινητά κ.α.), σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών eMarketer.
       
      Ο αριθμός αυτός εμφανίζει αύξηση 14,2% σε σχέση με πριν από ένα χρόνο, ενώ οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων αναμένεται να φθάσουν τα 2,33 δισεκατομμύρια το 2017, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο.
       
      Πάντως, όσο ένα ολοένα μεγαλύτερο τμήμα του παγκόσμιου πληθυσμού δικτυώνεται κοινωνικά, τόσο αναπόφευκτα επιβραδύνεται ο ετήσιος ρυθμός αύξησης των χρηστών.
       
      Έτσι, ενώ το 2012 οι χρήστες παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά 17,6%, το 2013 η αύξηση διαμορφώνεται σε 14,2%, ενώ η εκτίμηση είναι για αύξηση 12,6% το 2014, 9,5% το 2015, 8,9% το 2016 και 7,6% το 2017.
      Σε παγκόσμιο επίπεδο, εκτιμάται ότι η διείσδυση των κοινωνικών δικτύων από 20,1% το 2012 αυξήθηκε σε 22,7% φέτος και αναμένεται να διαμορφωθεί σε 25,3% το 2014, 27,4% το 2015, 29,6% το 2016 και 31,5% το 2017, όταν πλέον σχεδόν ένας στους τρεις κατοίκους της Γης θα βρίσκεται online σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο.
       
      Ανά χώρα, το υψηλότερο ποσοστό διείσδυσης των κοινωνικών δικτύων βρίσκεται στην Ολλανδία (63,5%) και ακολουθεί με μικρή διαφορά η Νορβηγία (63,3%), ενώ έπονται η Σουηδία (56,4%), η Νότια Κορέα (54,4%), η Δανία (53,3%), οι ΗΠΑ (51,7%), η Φινλανδία (51,3%), ο Καναδάς (51,2%) και η Βρετανία (50,2%).
       
      Την ταχύτερη ετήσια αύξηση του αριθμού των χρηστών κοινωνικών δικτύων παρουσιάζει η Ινδία (37,4%), αν και ακόμα μόνο το 7,7% του τεράστιου ινδικού πληθυσμού χρησιμοποιεί κάποιο τέτοιο δίκτυο. Υψηλούς αριθμούς αύξησης εμφανίζουν επίσης η Ινδονησία (28,7%) και το Μεξικό (21,1%).
       
      Ο «πρωταθλητής» μεταξύ των κοινωνικών δικτύων παραμένει ασφαλώς το Facebook, με 1,06 δισεκατομμύρια χρήστες το 2013. Οι περισσότεροι από αυτούς βρίσκονται στις ΗΠΑ (146,8 εκατομμύρια), ενώ στη Δυτική Ευρώπη συνολικά έφθασαν φέτος τα 148,5 εκατ. (οι περισσότεροι στη Βρετανία με 30 εκατ.). Όμως, με την ταχεία αύξηση των πολυπληθών χρηστών της Ινδίας, μέχρι το 2016 η χώρα αυτή αναμένεται να έχει βρεθεί στην πρώτη θέση (το Facebook είναι απαγορευμένο στην Κίνα).
       
      Από χρόνο σε χρόνο, το Facebook αυξάνει τους χρήστες του, αλλά με επιβραδυνόμενο ρυθμό. Έτσι, ενώ αυξήθηκαν κατά 27,6% το 2012, η αύξηση το 2013 είναι 18,9% και εκτιμάται να υποχωρήσει σε 15,3% το 2014, 12,4% το 2015, 10,9% το 2016 και 9,1% το 2017.
       
      Πηγή: http://ered.gr/gr/newInside.php?art=29224
    17. Τεχνολογία

      Engineer

      Το έργο για τις ευρυζωνικές υποδομές αφορά την εγκατάσταση δικτύων σε ορεινές περιοχές και σε μικρά νησιά όπου δεν πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις από τους ιδιωτικούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους. Οι όροι του διαγωνισμού.
       
      Σχεδόν όλοι οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι (ΟΤΕ, Forthnet, CYTA, Hellas On Line κ.λπ.) αναμένεται να δώσουν το "παρών" στον διαγωνισμό για το έργο εγκατάστασης και λειτουργίας ευρυζωνικών υποδομών σε αγροτικές περιοχές και σε νησιά, συνολικού ύψους 161.000.000 ευρώ, που προκηρύσσεται εντός των προσεχών ημερών.
       
      Το έργο, για το οποίο η κυβέρνηση έχει εξασφαλίσει εξαίρεση κρατικής ενίσχυσης από τη διεύθυνση ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp), προκηρύσσεται με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
       
      Αφορά την εγκατάσταση υποδομών ευρυζωνικών δικτύων στις λεγόμενες «λευκές περιοχές» της χώρας (ορεινές περιοχές, μικρά νησιά κ.λπ.), όπου δεν πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις από τους ιδιωτικούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους.
       
      Πρόκειται για έργο ΣΔΙΤ στο οποίο οι ανάδοχοι δεν βάζουν ίδια κεφάλαια, αλλά αναλαμβάνουν να διαχειριστούν τις υποδομές που θα κατασκευαστούν με τα κρατικά χρήματα για περίοδο 15 χρόνων με συγκεκριμένες ποιοτικές προδιαγραφές.
       
      Με βάση τη συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ελλάδα έχει χωριστεί σε τρεις ζώνες (Βόρεια Ελλάδα, Στερεά Ελλάδα και Νησιά και Νότια Ελλάδα) και οι υποψήφιοι έχουν δικαίωμα να καταθέσουν προσφορές και για τις τρεις.
       
      Μπορούν, όμως, να κερδίσουν μόνο μία από αυτές. Δηλαδή, ακόμα και αν έχουν καταθέσει την καλύτερη πρόταση αποκλείονται από τη δεύτερη και την τρίτη περιοχή, αν επικρατήσουν στην πρώτη.
       
      Στις συμβάσεις θα προβλέπεται πως τα δίκτυα πρέπει να κατασκευαστούν εντός διετίας από την υπογραφή της σύμβασης και στη συνέχεια θα αρχίσει να μετράει αντίστροφα η 15ετής περίοδος εκμετάλλευσης. Οι τρεις εταιρείες διαχείρισης των ευρυζωνικών δικτύων σε αγροτικές περιοχές και νησιά δε μπορούν να πωλούν απευθείας στον τελικό καταναλωτή. Θα μπορούν να πωλούν μόνο σε τιμές χονδρικής στις αδειοδοτημένες εταιρείες τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.
       
      Στελέχη της αγοράς τηλεπικοινωνιών υποστηρίζουν πως με το ίδιο μοντέλο αναπτύχθηκαν τα ευρυζωνικά δίκτυα σε ορεινές περιοχές της Γαλλίας, όπως και σε άλλα σημεία της Ευρώπης. Στην προκήρυξη του διαγωνισμού θα περιλαμβάνεται και η δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης σε άλλες περιοχές πέραν αυτών που περιλαμβάνονται στην πρώτη φάση.
       
      Σημειώνεται πως η λειτουργία των υποδομών θεωρείται λύση για να μη σπαταληθούν εκατοντάδες εκατομμύρια σε ευρυζωνικές υποδομές που παραμένουν αναξιοποίητες, όπως συνέβη στην περίπτωση των περίφημων Μητροπολιτικών Δικτύων Οπτικών Ινών σε πολλούς δήμους της χώρας.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1154739/evryzonika-diktya-ergo-161-ekat-meso-sdit.html
    18. Τεχνολογία

      Engineer

      Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης προωθεί την ηλεκτρονική διακίνηση πληροφοριών και εγγράφων μεταξύ των δημόσιων υπηρεσιών και την αύξηση της αποδοτικότητας της δημόσιας διοίκησης με δραστική μείωση των λειτουργικών δαπανών της.
       
      Οριζόντια έργα και δράσεις που έχουν στόχο τη βελτιστοποίηση και διεύρυνση των παρεχόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, προωθεί το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Επίσης, προωθεί την ηλεκτρονική διακίνηση πληροφοριών και εγγράφων μεταξύ των δημόσιων υπηρεσιών και την αύξηση της αποδοτικότητας της δημόσιας διοίκησης με δραστική μείωση των λειτουργικών δαπανών της, καθώς και το χρόνο και την ταλαιπωρία των πολιτών.
       
      Το υπουργείο, στο πλαίσιο αυτό, έχει προχωρήσει στο σχεδιασμό και την υλοποίηση συγκεκριμένων ενεργειών, συμπεριλαμβανομένων και των απαραίτητων θεσμικών παρεμβάσεων για την ευρεία εφαρμογή ψηφιακών υπογραφών στην έκδοση και ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων.
       
      Ειδικότερα, από την έναρξη της δράσης έως τώρα το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει εκδώσει και διαθέσει ψηφιακά πιστοποιητικά και έχει εκπαιδεύσει πάνω από 6.000 στελέχη του Δημοσίου, παρέχοντας καθημερινά επιχειρησιακή και τεχνική υποστήριξη σε δημόσιους φορείς.
       
      Παράλληλα, έχει εκδώσει και διαθέσει ψηφιακά πιστοποιητικά σε περισσότερους από 3.000 πολίτες, ενώ, όπως επισημαίνεται, η δράση ψηφιακών υπογραφών και ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2014, για το σύνολο των φορέων του Δημοσίου.
       
      Τα οφέλη από τη χρήση και την εφαρμογή των ψηφιακών υπογραφών στο Δημόσιο είναι πολλαπλά, με κυριότερα την επίτευξη οικονομιών κλίμακας, τη βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης του πολίτη και τη δραστική μείωση του χρόνου ολοκλήρωσης μίας συναλλαγής, αλλά και την ενίσχυση της διαφάνειας και της ασφάλειας.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_13/11/2013_527715
    19. Τεχνολογία

      Engineer

      Μια σειρά από εφαρμογές για τα σωστικά συνεργεία αλλά και τους πληγέντες από τον φονικό τυφώνα Χαϊγιάν στις Φιλιππίνες, κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο η αμερικάνικη εταιρεία Google.
       
      Όπως έγινε γνωστό, οι εφαρμογές είναι προσβάσιμες για το κοινό στην ειδική ιστοσελίδα της Google με την ονομασία Typhoon Yolanda Crisis Page (το Yolanda είναι η δεύτερη ονομασία του Χαϊγιάν).
       
      Ανάμεσα στα διάφορα διαδικτυακά «εργαλεία» περιλαμβάνεται το Google Person Finder, μία εφαρμογή η οποία επιτρέπει σε ανθρώπους που αναζητούν μέλη της οικογένειάς τους ή φίλους τους να αναζητήσουν πληροφορίες για αυτούς.
       
      Συγκεκριμένα, οι χρήστες μπορούν να κάνουν κλικ στην επιλογή «Ψάχνω για κάποιον» (I'm Looking for Someone) και να πληκτρολογήσουν το όνομα του ανθρώπου που αναζητούν. Αντίστοιχα, άνθρωποι που έχουν πληροφορίες για την τύχη επιζώντων μπορούν να τις μοιραστούν με τους υπόλοιπους, κάνοντας κλικ στην επιλογή «Έχω πληροφορίες για κάποιον» (I have information about someone).
       

       

       

      Η εφαρμογή της Google είναι, ήδη, διαθέσιμη και για «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα.
       
      «Καθώς ο αριθμός των νεκρών και των αγνοούμενων μεγαλώνει, ελπίζουμε ότι το εργαλείο θα βοηθήσει όσους αναζητούν πληροφορίες για τους δικούς τους ανθρώπους» ανέφερε η επικεφαλής της Google για την περιοχή της νοτιοανατολικής Ασίας, Αϊλίν Απόλο.
       
      Ένα δεύτερο «εργαλείο» που μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο στους διασώστες είναι το Typhoon Yolanda Relief Map. Πρόκειται για έναν διαδραστικό χάρτη, ο οποίος δείχνει τις περιοχές που επλήγησαν πιο έντονα από τον φονικό τυφώνα, παρέχοντας, παράλληλα, ενημέρωση για τα καταφύγια, τα νοσοκομεία, τους αστυνομικούς σταθμούς και αρκετές ακόμη χρηστικές πληροφορίες.
       
      «Όσο περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία της Google, τόσο πιο χρήσιμα θα φανούν αυτά για τους πληγέντες και τα σωστικά συνεργεία» πρόσθεσε η κ. Απόλο.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1231273022
    20. Τεχνολογία

      ΚΑΝΑ

      Μία από τις εφευρέσεις που άλλαξαν ριζικά τον ρου της Ανθρωπότητας είναι φυσικά ο τροχός (χρονολογείται περίπου στο 4.000 π.Χ), με τη βασική ιδέα πίσω από το σχεδιασμό του να παραμένει η ίδια εδώ και χιλιάδες χρόνια. Επομένως, δύσκολα θα φανταζόταν κανείς ότι μπορούμε να τον ανακαλύψουμε και πάλι στη σημερινή εποχή.
       
      Παρόλα αυτά, ο σχεδιαστής-μηχανικός Ackeem Ngwenya εμπνεύστηκε το Roadless, ένα νέο σύστημα τροχού που προσαρμόζεται ανάλογα σε οποιαδήποτε επιφάνεια, θέλοντας να δώσει λύση στα προβλήματα μετακίνησης και μεταφοράς στην γενέτειρα του (Μαλάουι).
       
      Ουσιαστικά, πρόκειται για μια ρόδα με ακτίνες που μπορούν να ρυθμιστούν με το γύρισμα μιας βίδας έτσι ώστε να μεγαλώνει ή να μικραίνει η επιφάνεια επαφής του λάστιχου με το έδαφος. Παραδείγματος χάριν, σήμερα φουσκώνουμε τα λάστιχα περισσότερο όταν θέλουμε να διανύσουμε μεγάλη απόσταση, έτσι ώστε η τριβή να είναι μικρότερη, ή τα ξεφουσκώνουμε το χειμώνα για να επιτύχουμε μεγαλύτερη τριβή σε χιόνι, βροχή, λάσπη κλπ.
       
      Αυτό, όμως, επιβαρύνει τα ελαστικά.
       
      Στο concept του Ngweya, οι ακτίνες μπορούν να ρυθμιστούν έτσι ώστε το ελαστικό να προσαρμόζεται κατάλληλα επάνω τους αλλάζοντας το σχήμα της ρόδας για τις διαφορετικές επιφάνειες. Μια πολύ φιλόδοξη εξέλιξη αυτής της ιδέας θα ήταν να αναγνωρίζουν οι ρόδες αυτόματα το υπέδαφος και να προσαρμόζονται κατάλληλα, αλλά ας μείνουμε για την ώρα στη βασική ιδέα.
       
      Πηγή: http://www.techgear.gr/roadless-concept-reinvents-the-wheel-79990/
    21. Τεχνολογία

      Engineer

      Το Gate Tower Building είναι ένα περίεργο συγκρότημα γραφείων με 16 ορόφους, που βρίσκεται στην Οσάκα της Ιαπωνίας. Αυτό που το κάνει περίεργο είναι ένας αυτοκινητόδρομος που περνάει μέσα από το συγκεκριμένο κτήριο. Για την ακρίβεια, καταλαμβάνει τους ορόφους 5 έως 7, στους οποίους τα ασανσέρ δεν σταματάνε καν για λόγους ασφαλείας.
       
      Ο αυτοκινητόδρομος έχει τη μορφή γέφυρας σε αυτό το σημείο. Το βάρος του στηρίζεται από κολώνες, τοποθετημένες με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται ότι δεν υπάρχει ποτέ καμία επαφή μεταξύ του δρόμου και του κτηρίου. Παράληλλα, για το σημείο του δρόμου που βρίσκεται στο εσωτερικό του κτηρίου έχουν γίνει ειδικές κατασκευές, ώστε ο θόρυβος και οι δονήσεις που προκαλούνται από τα διερχόμενα οχήματα να μη γίνονται αντιληπτές από τους ενοίκους και τους εργαζομένους.
       

       
      Η ιδέα για την εξαιρετικά σπάνια αυτή κατασκευή προέκυψε σαν μια συμβιβαστική λύση μεταξύ των αρχών της πόλης και των ιδιοκτητών του οικοπέδου στο οποίο είναι χτισμένο το Gate Tower Building. Όταν ο αυτοκινητόδρομος ξεκίνησε να κατασκευάζεται, είχε ήδη αποφασιστεί ότι θα περάσει πάνω από το συγκεκριμένο οικόπεδο. Οι ιδιοκτήτες του οικοπέδου ωστόσο αρνήθηκαν να το παραχωρήσουν και είχαν ήδη σχεδιάσει την ανέγερση του 16όροφου κτηρίου. Έτσι και μετά από διαμάχες που κράτησαν πέντε χρόνια, βρέθηκε η πρωτότυπη αυτή λύση. Μάλιστα, για την υλοποίηση του σχεδίου χρειάστηκε να αναθεωρηθούν μερικώς κάποιοι από τους κανόνες δόμησης, αφού σε αντίστοιχες περιπτώσεις ο δρόμος πρέπει να κατασκευάζεται υπογείως.
       

       

       

       

       

       
      Περισσότερα: Δείτε τον αυτοκινητόδρομο που περνάει μέσα από κτήριο | E-Radio.gr Blog - http://www.e-radio.gr/blog/post.asp?uid=19070&fb_action_ids=10151864371642954&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%2210151864371642954%22%3A444896638956101%7D&action_type_map=%7B%2210151864371642954%22%3A%22og.likes%22%7D&action_ref_map=%5B%5D
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.