Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    USB Token – Χρήσιμες πληροφορίες για την ηλεκτρονική υπογραφή

    Η Ηλεκτρονική Υπογραφή προϋποθέτει την ύπαρξη Ψηφιακού Πιστοποιητικού. Υπάρχουν δύο κατηγορίες ψηφιακών πιστοποιητικών:

     A) Τα πιστοποιητικά χαλαρής αποθήκευσης, τα οποία είναι ψηφιακά πιστοποιητικά που εγκαθίστανται στον υπολογιστή του τελικού χρήστη.

    B) Tα πιστοποιητικά σκληρής αποθήκευσης, τα οποία αποθηκεύονται σε ΑΔΔΥ (Ασφαλή Διάταξη Δημιουργίας Υπογραφής). Η ΑΔΔΥ μπορεί να είναι μία έξυπνη κάρτα ή ένα USB token.

     Τα USB token είναι ηλεκτρονικές συσκευές που μοιάζουν εξωτερικά με μνήμη USB Flash. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ειδικές συσκευές, όπου αποθηκεύονται με ασφάλεια τα ψηφιακά πιστοποιητικά. Συνδέονται σε θύρα USB του υπολογιστή και δίνουν τη δυνατότητα στο χρήστη να υπογράφει ψηφιακά έγγραφα, όπως pdf, word κ.α. αρχεία.

    Το USB token ή ΑΔΔΥ (Ασφαλής Διάταξη Δημιουργίας Υπογραφής) που απαιτείται δεν είναι ένα απλό αποθηκευτικό μέσο. Χρησιμοποιείται μόνο για την δημιουργία ψηφιακής υπογραφής και πρέπει να πληροί απαραίτητα τις παρακάτω προδιαγραφές:

    · Πιστοποίηση ασφάλειας που να είναι µεγαλύτερη ή ίση FIPS 140-1 level 2, CC EAL 4+

    · Υποστήριξη PKCS #11 εφαρµογής διαχείρισης (v2.01)

    · Συµβατότητα µε Υποδοµή ∆ηµοσίου Κλειδιού ΕΡΜΗ (VSP Verisign), π.χ. SafeNet eToken Pro

    · Συµβατό µε USB 1.1/2.0 και πιο συγκεκριµένα να υποστηρίζει τα ακόλουθα:

    1. Ψηφιακές υπογραφές RSA µε µήκος κλείδας µέχρι 2048 bits

    2. Δηµιουργία ζευγών κλειδιών RSA µήκους µέχρι 2048 (µέγιστος αποδεκτός χρόνος δηµιουργίας 30 sec) µε γεννήτορα πραγµατικών τυχαίων αριθµών

    3. Κρυπτογράφηση/ αποκρυπτογράφηση µε τον αλγόριθµο 3DES

    4. Υποστήριξη του αλγορίθµου SHA-1

    5. Συµµετρική κρυπτογραφία DES and Triple DES (56, 112 and 168-bit key length)

    6. Δηµιουργία κλειδιού, υπογραφή δεδοµένων, κρυπτογράφηση στην κάρτα 512-2048 768 RSA, στην κάρτα 56-168 DES ή ΑΕS EEPROM µεγαλύτερη ή ίση των 64 Kbytes

    7. Το λογισµικό και η εφαρµογή διαχείρισης να υποστηρίζεται από λειτουργικό MS-Windows, Linux / Unix και MAC-OS 

    Υπάρχει λίστα με τις ΑΔΔΥ που έχουν ελεγχθεί ότι λειτουργούν σωστά με την υποδομή δημοσίου κλειδιού του ΕΡΜΗ. Η λίστα είναι ενδεικτική και προσδιορίζει τις ΑΔΔΥ που έχουν δοκιμαστεί, δηλαδή έχουν εκδοθεί και παραληφθεί ψηφιακά πιστοποιητικά σε αυτές.

    Σημείωση: Αν ο πολίτης επιθυμεί την έκδοση Ψηφιακών Πιστοποιητικών χαλαρής αποθήκευσης τότε δεν απαιτείται η προμήθεια USB token (ΑΔΔΥ). Όμως, σε αυτή την περίπτωση, η ψηφιακή του υπογραφή δεν επέχει θέση ιδιόχειρης υπογραφής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Π.Δ. 150/2001 (ΦΕΚ 125/Α΄/2001).

    Η ψηφιακή υπογραφή έχει την ίδια ή και μεγαλύτερη βαρύτητα από τη φυσική υπογραφή και είναι υποχρεωτική για συμμετοχές σε διαγωνισμούς του δημοσίου, οι οποίοι πραγματοποιούνται μέσω της πύλης Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ. (Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημόσιων Συμβάσεων).

    Η ψηφιακή υπογραφή που δημιουργείται με μέσα, τα οποία ο υπογράφων έχει τη δυνατότητα να διατηρήσει υπό τον αποκλειστικό του έλεγχο, είναι αυτή που σύμφωνα με το άρθρο 2 του ΠΔ 150/2001, ορίζεται ως «Προηγμένη Ηλεκτρονική Υπογραφή» ή «Ψηφιακή Υπογραφή». 

    Για να αποκτήσει κανείς τη δυνατότητα ψηφιακής υπογραφής (digital signature) θα πρέπει:

    ·  να προμηθευτεί μια συσκευή USB token,

    ·  να αιτηθεί μέσω ΚΕΠ και να αποκτήσει τους κωδικούς πρόσβασης στα ψηφιακά πιστοποιητικά του, 

    ·  να εγκαταστήσει τη συσκευή στον Η/Υ του, καθώς και τα πιστοποιητικά σε αυτήν.

     Στην περίπτωση της έκδοσης ψηφιακού πιστοποιητικού κρυπτογράφησης δεν υπάρχει η δυνατότητα ανάκτησης του πιστοποιητικού κρυπτογράφησης. Ο τελικός χρήστης είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την τήρηση και ασφάλεια των πιστοποιητικών κρυπτογράφησης.

    Edited by Engineer




    User Feedback




    sdim

    Posted (edited)

    Καλά τα πιστοποιητικά από το Ελληνικό Δημόσιο αλλά η υποδομή είχε υλοποιηθεί αρκετές εκδόσεις των windows πριν και έχω παρατηρήσει ότι πολλοί δεν μπορούν να κατεβάσουν τα πιστοποιητικά στο κλειδί αν έχουν την τελευταία έκδοση του λειτουργικού.

     

    Επίσης θα ήταν χρήσιμο αν η αλυσίδα κλειδιών ήταν ήδη εγκατεστημένη στα windows.

     

    Τέλος θεωρώ απαράδεκτη την δυνατότητα ανεβάσματος του πιστοποιητικού του μηχανικού στο ΤΕΕ. Ουσιαστικά δίνει ο μηχανικός την δυνατότητα σε κάθε άτομο με πρόσβαση στο σύστημα του ΤΕΕ να υπογράφει οτιδήποτε με την ψηφιακή του υπογραφή η οποία νομικά είναι πλήρως ισοδύναμη με την φυσική υπογραφή.

    Θα μπορούσε το ΤΕΕ ως θεσμοθετημένο όργανο της πολιτείας να διαθέτει δικά του κλειδιά και να δημιουργεί ψηφιακές υπογραφές για τα μέλη του μόνο για τις εργασίες εργασίες που γίνονται μόνο μέχρι του συστήματος του ΤΕΕ. Η διανομή του προσωπικού μας πιστοποιητικού υπογραφής πέρα από το USB token είναι μείζων κενό ασφαλείας, ρωτήστε οποιονδήποτε πληροφορικάριο να σας πει την γνώμη του.

    Edited by sdim

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Αν κάποιος διαθέτει ΑΔΔΥ σε έξυπνη κάρτα, μπορεί να την αλλάξει σε USB token και αν ναι, πως; 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Είναι τουλάχιστον φαιδροί. Για να μην πω κάτι πιό βαρύ.

    Τα πιστ/κα σκληρής αποθήκευσης απαιτούν internet explorer 10,9,8 και όχι 11.

    Η πλειοψηφία των μηχανικών δουλεύει με Windows 10 τα οποία ΔΕΝ είναι συμβατά με ΙΕ 10 9,8

    Έχω φάει τα μούτρα μου χωρίς αποτέλεσμα.

    Δοκίμασα παλιές εκδόσεις Firefox , δοκίμασα emulation τον IE 10 στον 11, τίποτα.

    Το κορυφαίο είναι σε ένα how to της aped συμβουλεύει.

    Αν δεν τα καταφέρετε ..... δοκιμάστε σε άλλο μηχάνημα.

    Δλδ βρείτε (αγοράστε) laptop με windows 7.

    Έλεος δηλαδή

    Άσε μετά τις απαιτούμενες προδιαγραφές της Κτηματολόγιο Α.Ε. γιά τα τοπογραφικά , layers κλπ......

    Φυσικά υπάρχει και η επιλογή να τα σκάσεις σε κάποια εταιρία λογισμικου και να κάνεις τη δουλειά σου ευκολότερα.

    Κάποιος πρέπει να τους κράξει.

    Το ΤΕΕ ? Οι επιστομονικοί σύλλογοι ?

    Κάποιος τέλος πάντων!

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    On 27/7/2018 at 9:19 ΜΜ, sdim said:

    Τέλος θεωρώ απαράδεκτη την δυνατότητα ανεβάσματος του πιστοποιητικού του μηχανικού στο ΤΕΕ. Ουσιαστικά δίνει ο μηχανικός την δυνατότητα σε κάθε άτομο με πρόσβαση στο σύστημα του ΤΕΕ να υπογράφει οτιδήποτε με την ψηφιακή του υπογραφή η οποία νομικά είναι πλήρως ισοδύναμη με την φυσική υπογραφή.

    Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Η ψηφιακή υπογραφή απαρτίζεται από 2 κλειδιά. Το δημόσιο και το ιδιωτικό. Στο ΤΕΕ ανεβάζουμε μόνο το δημόσιο κλειδί μας το οποίο είναι εξάλλου απαραίτητο στον οποιοδήποτε θέλει να επαληθεύσει την εγκυρότητα της υπογραφής μας και διαθέσιμο άλλωστε στον οποιοδήποτε για κατέβασμα από τη σελίδα του "ΕΡΜΗ". Το ιδιωτικό κλειδί μας (με το οποίο θα μπορούσε να υπάρξει ο κίνδυνος που αναφέρεις) παραμένει κρυπτογραφημένο αποκλειστικά στη συσκευή και πρόσβαση σε αυτό έχουμε μόνο εμείς (με το password που ορίσαμε).

    On 28/7/2018 at 9:18 ΠΜ, El_Grekco said:

    Είναι τουλάχιστον φαιδροί. Για να μην πω κάτι πιό βαρύ.

    Τα πιστ/κα σκληρής αποθήκευσης απαιτούν internet explorer 10,9,8 και όχι 11.

    Η πλειοψηφία των μηχανικών δουλεύει με Windows 10 τα οποία ΔΕΝ είναι συμβατά με ΙΕ 10 9,8

    Έχω φάει τα μούτρα μου χωρίς αποτέλεσμα.

    Δοκίμασα παλιές εκδόσεις Firefox , δοκίμασα emulation τον IE 10 στον 11, τίποτα.

    Το κορυφαίο είναι σε ένα how to της aped συμβουλεύει.

    Αν δεν τα καταφέρετε ..... δοκιμάστε σε άλλο μηχάνημα.

    Δλδ βρείτε (αγοράστε) laptop με windows 7.

    Έλεος δηλαδή

    Άσε μετά τις απαιτούμενες προδιαγραφές της Κτηματολόγιο Α.Ε. γιά τα τοπογραφικά , layers κλπ......

    Φυσικά υπάρχει και η επιλογή να τα σκάσεις σε κάποια εταιρία λογισμικου και να κάνεις τη δουλειά σου ευκολότερα.

    Κάποιος πρέπει να τους κράξει.

    Το ΤΕΕ ? Οι επιστομονικοί σύλλογοι ?

    Κάποιος τέλος πάντων!

    Υπολογιστής με Win 7 και IE 9 χρειάζεται μόνο μια φορά κατά την αρχική εγκατάσταση των πιστοποιητικών στην ΑΔΔΥ. Από τότε και μετά η ΑΔΔΥ λειτουργεί κανονικά και υπογράφουμε χωρίς πρόβλημα και σε Windows 10 και χωρίς καν Internet Explorer. Σε καμία περίπτωση λοιπόν δεν μας ζητάνε να αγοράσουμε laptop με Windows 7 για τη διαδικασία των 5 λεπτών της αρχικής εγκατάστασης. Όσο για τις προδιαγραφές, καταλαβαίνω ότι φαίνονται δύσκολες και η διαδικασία γίνεται πιο απαιτητική, αλλά για όσους έχουν ασχοληθεί με GIS και μελέτες κτηματογράφησης είναι σχεδόν αυτονόητος σαν τρόπος σχεδίασης. Κάποια στιγμή έπρεπε να ξεπεράσουμε τη λογική ότι το τοπογραφικό είναι 4 γραμμές, βορράς, και dtext για το υπόμνημα όλα στο layer 0, τυπώνουμε σφραγίζουμε και τέλος. Αυτό το "ψεκάστε, σκουπίστε τελειώσατε" είναι ένας από τους βασικούς λόγους που απαξιώθηκε το τοπογραφικό.

    Edited by tpanag
    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Αυτό για το δημόσιο κλειδί το γνωρίζω ότι υπάρχει ως τεχνολογία αλλά δεν έχω δει κάτι σχετικό στις οδηγίες του ερμης και του ΤΕΕ.

     

    Προσωπικά έχω κλειδί από το ΕΡΜΙΣ από παλιά, πριν συνδεθεί με το ΤΑΞΙΣ.

    Πως δημιουργείς το δημόσιο κλειδί που θα ανεβάσεις στο ΤΕΕ;

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    3 ώρες πριν, sdim said:

    Αυτό για το δημόσιο κλειδί το γνωρίζω ότι υπάρχει ως τεχνολογία αλλά δεν έχω δει κάτι σχετικό στις οδηγίες του ερμης και του ΤΕΕ.

     

    Προσωπικά έχω κλειδί από το ΕΡΜΙΣ από παλιά, πριν συνδεθεί με το ΤΑΞΙΣ.

    Πως δημιουργείς το δημόσιο κλειδί που θα ανεβάσεις στο ΤΕΕ;

    Ψηφιακά πιστοποιητικά έχεις. Όχι "κλειδί" σκέτο. Το ίδιο ισχύει για όλους μας είτε παλιούς είτε νέους. Τα κλειδιά δημιουργούνται κατά τη διαδικασία οπότε δεν έχεις να κάνεις τίποτα άλλο εσύ. Το πιστοποιητικό (αρχείο .cer) το οποίο κάνεις export από την ΑΔΔΥ σου και ανεβάζεις στο ΤΕΕ είναι το ίδιο με αυτό που υπάρχει εδώ και μπορεί να το κατεβάσει οποιοσδήποτε, περιέχει το δημόσιο κλειδί σου και μόνο. Το ιδιωτικό κλειδί σου βρίσκεται κρυπτογραφημένο και αποθηκευμένο μόνο στην ΑΔΔΥ σου και είναι μη ανακτήσιμο και μη χρησιμοποιήσιμο χωρίς φυσική πρόσβαση στο token και γνώση του ΡΙΝ. Το ΤΕΕ ζητάει να ανεβάσουμε το ψηφιακό πιστοποιητικό και άρα το δημόσιο κλειδί μας για να συνδέσει το φυσικό πρόσωπο sdim με τον Πολιτικό μηχανικό sdim που έχει καταχωρημένο στα μητρώα του και να ελέγξει τα επαγγελματικά του δικαιώματα. Για να μην το κάνει μέσω του "ΕΡΜΗ" κάθε φορά ο οποίος μάλιστα συνήθως "σέρνεται". Μην ασχολείσαι άλλο με το θέμα είναι όπως πρέπει οργανωμένα τα πράγματα.

    Edited by tpanag

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    δεν θέλω να μπλέξω με τις ατέρμονες συζητήσεις για τα δικαιώματα και δεν μπαίνω σε λεπτομέρεις αλλά έχει τέτοια αρμοδιότητα το ΤΕΕ ?  "που έχει καταχωρημένο στα μητρώα του και να ελέγξει τα επαγγελματικά του δικαιώματα " , Με βάση την νομοθεσία την έχει το υπουργείο παιδείας , μπανανία καταντήσαμε ,πέρα από υπερεργολάβος με απ'ευθείας αναθέσεις έχει αναγορευθεί και σε υπερυπουργείο το ΤΕΕ (φυσικά και έχει βάλει την ουρίτσα του ο Σπίρτζης) κράτος δικαίου να χαρώ!!

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    On 29/7/2018 at 10:31 ΠΜ, tpanag said:

    Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Η ψηφιακή υπογραφή απαρτίζεται από 2 κλειδιά. Το δημόσιο και το ιδιωτικό. Στο ΤΕΕ ανεβάζουμε μόνο το δημόσιο κλειδί μας το οποίο είναι εξάλλου απαραίτητο στον οποιοδήποτε θέλει να επαληθεύσει την εγκυρότητα της υπογραφής μας και διαθέσιμο άλλωστε στον οποιοδήποτε για κατέβασμα από τη σελίδα του "ΕΡΜΗ". Το ιδιωτικό κλειδί μας (με το οποίο θα μπορούσε να υπάρξει ο κίνδυνος που αναφέρεις) παραμένει κρυπτογραφημένο αποκλειστικά στη συσκευή και πρόσβαση σε αυτό έχουμε μόνο εμείς (με το password που ορίσαμε).

    Υπολογιστής με Win 7 και IE 9 χρειάζεται μόνο μια φορά κατά την αρχική εγκατάσταση των πιστοποιητικών στην ΑΔΔΥ. Από τότε και μετά η ΑΔΔΥ λειτουργεί κανονικά και υπογράφουμε χωρίς πρόβλημα και σε Windows 10 και χωρίς καν Internet Explorer. Σε καμία περίπτωση λοιπόν δεν μας ζητάνε να αγοράσουμε laptop με Windows 7 για τη διαδικασία των 5 λεπτών της αρχικής εγκατάστασης. Όσο για τις προδιαγραφές, καταλαβαίνω ότι φαίνονται δύσκολες και η διαδικασία γίνεται πιο απαιτητική, αλλά για όσους έχουν ασχοληθεί με GIS και μελέτες κτηματογράφησης είναι σχεδόν αυτονόητος σαν τρόπος σχεδίασης. Κάποια στιγμή έπρεπε να ξεπεράσουμε τη λογική ότι το τοπογραφικό είναι 4 γραμμές, βορράς, και dtext για το υπόμνημα όλα στο layer 0, τυπώνουμε σφραγίζουμε και τέλος. Αυτό το "ψεκάστε, σκουπίστε τελειώσατε" είναι ένας από τους βασικούς λόγους που απαξιώθηκε το τοπογραφικό.

    Αν είναι έτσι, τότε και οι αρχιτεκτονικές μελέτες είναι αλλιώς! Προσοχή λοιπόν γιατί ήρθε ο καιρός να λειτουργήσουμε σωστά, δλδ ο καθένας στην επιστήμη του. Αν έτσι θέλετε.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    On 29/7/2018 at 10:31 ΠΜ, tpanag said:

    Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Η ψηφιακή υπογραφή απαρτίζεται από 2 κλειδιά. Το δημόσιο και το ιδιωτικό. Στο ΤΕΕ ανεβάζουμε μόνο το δημόσιο κλειδί μας το οποίο είναι εξάλλου απαραίτητο στον οποιοδήποτε θέλει να επαληθεύσει την εγκυρότητα της υπογραφής μας και διαθέσιμο άλλωστε στον οποιοδήποτε για κατέβασμα από τη σελίδα του "ΕΡΜΗ". Το ιδιωτικό κλειδί μας (με το οποίο θα μπορούσε να υπάρξει ο κίνδυνος που αναφέρεις) παραμένει κρυπτογραφημένο αποκλειστικά στη συσκευή και πρόσβαση σε αυτό έχουμε μόνο εμείς (με το password που ορίσαμε).

    Υπολογιστής με Win 7 και IE 9 χρειάζεται μόνο μια φορά κατά την αρχική εγκατάσταση των πιστοποιητικών στην ΑΔΔΥ. Από τότε και μετά η ΑΔΔΥ λειτουργεί κανονικά και υπογράφουμε χωρίς πρόβλημα και σε Windows 10 και χωρίς καν Internet Explorer. Σε καμία περίπτωση λοιπόν δεν μας ζητάνε να αγοράσουμε laptop με Windows 7 για τη διαδικασία των 5 λεπτών της αρχικής εγκατάστασης. Όσο για τις προδιαγραφές, καταλαβαίνω ότι φαίνονται δύσκολες και η διαδικασία γίνεται πιο απαιτητική, αλλά για όσους έχουν ασχοληθεί με GIS και μελέτες κτηματογράφησης είναι σχεδόν αυτονόητος σαν τρόπος σχεδίασης. Κάποια στιγμή έπρεπε να ξεπεράσουμε τη λογική ότι το τοπογραφικό είναι 4 γραμμές, βορράς, και dtext για το υπόμνημα όλα στο layer 0, τυπώνουμε σφραγίζουμε και τέλος. Αυτό το "ψεκάστε, σκουπίστε τελειώσατε" είναι ένας από τους βασικούς λόγους που απαξιώθηκε το τοπογραφικό.

    εχω υπολογιστη με windows 7... πως θα βγαλω τον internet explorer 11... και θα το υποβαθμισω σε 10....???

    απο τον πινακα ελέγχου και την προσθαφαιρεση προγραμματων δε μπορω να βρω ποια ειναι η ενημέρωση των windows για τοι οδηγιες..

    Edited by fotislit

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    On 1/8/2018 at 7:27 ΜΜ, fotislit said:

    εχω υπολογιστη με windows 7... πως θα βγαλω τον internet explorer 11... και θα το υποβαθμισω σε 10....???

    απο τον πινακα ελέγχου και την προσθαφαιρεση προγραμματων δε μπορω να βρω ποια ειναι η ενημέρωση των windows για τοι οδηγιες..

    https://stackoverflow.com/questions/20043971/how-to-downgrade-from-internet-explorer-11-to-internet-explorer-10#

    Εναλλακτικά κατέβασε μια virtual machine Windows 7 με ΙΕ9 (αναφέρεται και σε κάποιο από τα μηνύματα στο παραπάνω topic) και κάνε τη διαδικασία μέσα από το vm.

     

    Υ.Γ. Δεν αρκεί το downgrade σε IE10 από όσο θυμάμαι. Χρειάζεται κι άλλο σε ΙΕ9.

    Edited by tpanag

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Το πρόβλημα με τον Ι.Ε.11 αντιμετωπίζεται ως εξής :

    Ανοίγουμε τον Ι.Ε.11

    Κλικάρουμε F12 και επιλέγουμε explorer9

    Προσοχή : όσο κάνουμε την διαδικασία δεν κλείνουμε το παράθυρο

    image.png.da981bc56cc721cd5c107ddbcdd4b245.png

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Εμένα μου ζητάνε 60€+φπα για το usb token και 50€+φπα για να μου 

    εγκαταστήσουν τα πιστοποιητικά + 3€ έξοδα αποστολής.

    Δηλ. σύνολο 140€...

     

    Εγω βρήκα οτι με 25€ ξεμπερδεύεις μια και καλή...

    Αγοράζεις από Alibaba το στικάκι το Safenet 5110 είναι ακριβώς

    το ίδιο που υπάρχει στη λίστα από την ΑΠΕΔ (http://aped.gov.gr/more/obtainsignature/4-step1.html) και

    όπως είπαν και οι προηγούμενοι συνάδελφοι ακολουθείς τα βήματα για να εγκαταστήσεις

    τα πιστοποιητικά (οκ προϋπόθεση είναι να είσαι μηχανικός και κομπιουντεράς)

     

    Αυτά.

    Το site είναι το www.aliexpress.com και βάλτε στην αναζήτηση Safenet 5110.

    Θα σας βγάλει 3-4 προμηθευτές...

    • Upvote 3

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Υπάρχει δυνατότητα να αγοραστούν δύο usb token για ψηφιακή υπογραφή και να λειτουργεί ή το ένα ή το άλλο? Σκέφτομαι για περίπτωση το ένα να το έχω μόνιμα στο γραφείο και το άλλο στο σπίτι.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Παραδόθηκε στον αρμόδιο υφυπουργό για θέματα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, κ. Δημήτρη Οικονόμου, το έργο: «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ: Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών για τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις της Χώρας».   Αντικείμενο του έργου «Ηλεκτρονική Πολεοδομία» είναι η δημιουργία του πληροφοριακού συστήματος που θα παρέχει στα στελέχη των Δημοσίων Υπηρεσιών Πολεοδομικού Σχεδιασμού & Εφαρμογής της Χώρας, καθώς και στους πολίτες, ιδιώτες και μηχανικούς, έγκυρη και διαρκώς ενημερωμένη - on line - πληροφόρηση για τα δημόσια γεωχωρικά και περιγραφικά δεδομένα, τα οποία παράγονται από τις διαδικασίες πολεοδομικού σχεδιασμού και της εφαρμογής του, όπως οι χρήσεις γης, οι όροι δόμησης, η αρτιότητα γηπέδων, οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι κ.ο.κ.
      Μέχρι τώρα έχει δημοσιευτεί περιεχόμενο που αφορά τους παρακάτω δήμους:
      Περιφέρεια Αττικής:   Αθηναίων, Δάφνης – Υμηττού, Καισαριανής, Βύρωνα, Ηλιούπολης, Ζωγράφου, Φιλοθέης – Ψυχικού, Παπάγου – Χολαργού, Χαλανδρίου, Βριλησσίων, Γαλατσίου, Λυκόβρυσης – Πεύκης, Αγ. Δημητρίου, Αγ. Παρασκευής, Αλίμου, Αμαρουσίου, Ελληνικού - Αργυρούπολης, Φιλαδέλφειας - Χαλκηδόνος, Γλυφάδας, Ηρακλείου, Καλλιθέας, Κηφισιάς, Μεταμόρφωσης, Μοσχάτου - Ταύρου, Νέας Ιωνίας, Νέας Σμύρνης, Π. Φαλήρου, Πεντέλης (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 10/2014 - 6/2015). Αγίας Βαρβάρας, Αγ.Αναργύρων-Καματερού, Αγκιστρίου, Αιγάλεω,  Αίγινας, Ασπρόπυργου, Αχαρνών, Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης  Διονύσου, Ελευσίνας, Ιλίου, Κερατσινίου-Δραπετσώνας Κορυδαλλού, Κρωπίας, Κυθήρων, Λαυρεωτικής, Μάνδρας – Ειδυλλίας, Μαραθώνας, Μαρκοπούλου Μεσογαίας, Μεγαρέων, Νίκαιας – Αγ. Ιωαν. Ρέντη,  Παιανίας, Παλλήνης, Πειραιώς, Περάματος, Περιστερίου, Πετρουπόλεως, Πόρου, Ραφήνας-Πικερμίου Σαλαμίνος, Σαρωνικού, Σπάτων –Αρτέμιδος, Σπετσών, Τριμηνίας, Ύδρας, Φυλής, Χαϊδαρίου και Ωρωπού. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
      Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας:
      Θεσσαλονίκης, Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Βόλβης, Θερμαϊκού, Θέρμης, Καλαμαριάς, Νεάπολης - Συκεών, Πυλαίας - Χορτιάτη, Χαλκηδόνος, Ωραιοκάστρου (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 10/2014 - 6/2015). Κορδελιού-Εύοσμου Λαγκαδά, Παύλου Μελα  (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).   Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας:  Νομός Βοιωτίας: Δίστομου-Αράχοβας-Αντίκυρας Θηβαίων, Λεβαδέων, Ορχομενού, Τανάγρας, Αλιάρτου-Θεσπιέων. Νομός Ευβοίας: Ερέτριας, Ιστιαίας-Αιδηψού Καρύστου, Κύμης-Αλιβερίου, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, Σκύρου, Χαλκιδέων, Διρφύων-Μεσσαπίων. Νομός Ευρυτανίας: Καρπενησίου, Αγράφων. Νομός Φθιώτιδας: Δομοκού, Λαμιέων, Λοκρών, Μακρακώμης, Μώλου-Αγίου Κωνσταντίνου, Στυλίδος, Αμφίκλειας-Ελάτειας. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
        Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος:   Νομός Αχαΐας: Δυτικής Αχαΐας, Ερυμάνθου, Καλαβρύτων.
        Περιφέρεια Πελοποννήσου:  Νομός Λακωνίας: Ανατολικής Μάνης, Ευρώτα, Ελαφονήσου, Σπάρτης, Νομός Αργολίδος: Επιδαύρου, Ερμιονίδος, Ναυπλιέων, Άργους-Μυκηνων, Νομός Αρκαδίας: Γορτυνίας, Μεγαλόπολης, Νοτιας Κυνουρίας, Τρίπολης, Βόρειας Κυνουρίας, Νομός Κορινθίας: Κορινθίων, Λουτρακίου-Αγιων Θεοδώρων, Νεμέας, Ξυλοκάστρου- Ευρωστίνης, Σικυώνων, Βελου-Βόχας, Νομός Μεσσηνίας: Καλαμάτας, Μεσσήνης, Οιχαλίας, Πύλου-Νέστορος, Τριφυλίας, Δυτικής Μάνης (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
      Περιφέρεια Ηπείρου:  Νομός Άρτας: Αρταίων, Γεωργίου Καραϊσκάκη, Κεντρικών Τζουμέρκων, Νικολάου Σκουφά, Νομός Ιωαννίνων: Βόρειων Τζουμέρκων, Δωδώνης, Ζαγορίου, Ζίτσας, Κόνιτσας, Πωγωνίου, Νομός Θεσπρωτίας: Σουλίου, Φιλιατών, Νομός Πρεβέζης: Πρεβέζης, Ζηρού (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
      Περιφέρεια Ιονίων:  Νομός Ζακύνθου: Ζακύνθου, Νομός Κερκύρας: Κερκυραίων, Νομός Κεφαλληνίας: Ιθάκης, Κεφαλλονιάς. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017). Περιφέρεια Θεσσαλίας: 
      Νομός Λαρίσης: Ελασσόνας, Κιλελέρ, Τεμπών, Τύρναβου, Φαρσάλων, Αγιάς, Νομός Μαγνησίας: Αλοννήσου, Ζαγοράς-Μουρεσίου, Σκιάθου, Σκοπέλου. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
    • By Engineer
      Παραδόθηκε στον αρμόδιο υφυπουργό για θέματα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, κ. Δημήτρη Οικονόμου, το έργο: «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ: Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών για τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις της Χώρας».   Αντικείμενο του έργου «Ηλεκτρονική Πολεοδομία» είναι η δημιουργία του πληροφοριακού συστήματος που θα παρέχει στα στελέχη των Δημοσίων Υπηρεσιών Πολεοδομικού Σχεδιασμού & Εφαρμογής της Χώρας, καθώς και στους πολίτες, ιδιώτες και μηχανικούς, έγκυρη και διαρκώς ενημερωμένη - on line - πληροφόρηση για τα δημόσια γεωχωρικά και περιγραφικά δεδομένα, τα οποία παράγονται από τις διαδικασίες πολεοδομικού σχεδιασμού και της εφαρμογής του, όπως οι χρήσεις γης, οι όροι δόμησης, η αρτιότητα γηπέδων, οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι κ.ο.κ.
      Μέχρι τώρα έχει δημοσιευτεί περιεχόμενο που αφορά τους παρακάτω δήμους:
      Περιφέρεια Αττικής:   Αθηναίων, Δάφνης – Υμηττού, Καισαριανής, Βύρωνα, Ηλιούπολης, Ζωγράφου, Φιλοθέης – Ψυχικού, Παπάγου – Χολαργού, Χαλανδρίου, Βριλησσίων, Γαλατσίου, Λυκόβρυσης – Πεύκης, Αγ. Δημητρίου, Αγ. Παρασκευής, Αλίμου, Αμαρουσίου, Ελληνικού - Αργυρούπολης, Φιλαδέλφειας - Χαλκηδόνος, Γλυφάδας, Ηρακλείου, Καλλιθέας, Κηφισιάς, Μεταμόρφωσης, Μοσχάτου - Ταύρου, Νέας Ιωνίας, Νέας Σμύρνης, Π. Φαλήρου, Πεντέλης (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 10/2014 - 6/2015). Αγίας Βαρβάρας, Αγ.Αναργύρων-Καματερού, Αγκιστρίου, Αιγάλεω,  Αίγινας, Ασπρόπυργου, Αχαρνών, Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης  Διονύσου, Ελευσίνας, Ιλίου, Κερατσινίου-Δραπετσώνας Κορυδαλλού, Κρωπίας, Κυθήρων, Λαυρεωτικής, Μάνδρας – Ειδυλλίας, Μαραθώνας, Μαρκοπούλου Μεσογαίας, Μεγαρέων, Νίκαιας – Αγ. Ιωαν. Ρέντη,  Παιανίας, Παλλήνης, Πειραιώς, Περάματος, Περιστερίου, Πετρουπόλεως, Πόρου, Ραφήνας-Πικερμίου Σαλαμίνος, Σαρωνικού, Σπάτων –Αρτέμιδος, Σπετσών, Τριμηνίας, Ύδρας, Φυλής, Χαϊδαρίου και Ωρωπού. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
      Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας:
      Θεσσαλονίκης, Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Βόλβης, Θερμαϊκού, Θέρμης, Καλαμαριάς, Νεάπολης - Συκεών, Πυλαίας - Χορτιάτη, Χαλκηδόνος, Ωραιοκάστρου (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 10/2014 - 6/2015). Κορδελιού-Εύοσμου Λαγκαδά, Παύλου Μελα  (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).   Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας:  Νομός Βοιωτίας: Δίστομου-Αράχοβας-Αντίκυρας Θηβαίων, Λεβαδέων, Ορχομενού, Τανάγρας, Αλιάρτου-Θεσπιέων. Νομός Ευβοίας: Ερέτριας, Ιστιαίας-Αιδηψού Καρύστου, Κύμης-Αλιβερίου, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, Σκύρου, Χαλκιδέων, Διρφύων-Μεσσαπίων. Νομός Ευρυτανίας: Καρπενησίου, Αγράφων. Νομός Φθιώτιδας: Δομοκού, Λαμιέων, Λοκρών, Μακρακώμης, Μώλου-Αγίου Κωνσταντίνου, Στυλίδος, Αμφίκλειας-Ελάτειας. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
        Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος:   Νομός Αχαΐας: Δυτικής Αχαΐας, Ερυμάνθου, Καλαβρύτων.
        Περιφέρεια Πελοποννήσου:  Νομός Λακωνίας: Ανατολικής Μάνης, Ευρώτα, Ελαφονήσου, Σπάρτης, Νομός Αργολίδος: Επιδαύρου, Ερμιονίδος, Ναυπλιέων, Άργους-Μυκηνων, Νομός Αρκαδίας: Γορτυνίας, Μεγαλόπολης, Νοτιας Κυνουρίας, Τρίπολης, Βόρειας Κυνουρίας, Νομός Κορινθίας: Κορινθίων, Λουτρακίου-Αγιων Θεοδώρων, Νεμέας, Ξυλοκάστρου- Ευρωστίνης, Σικυώνων, Βελου-Βόχας, Νομός Μεσσηνίας: Καλαμάτας, Μεσσήνης, Οιχαλίας, Πύλου-Νέστορος, Τριφυλίας, Δυτικής Μάνης (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
      Περιφέρεια Ηπείρου:  Νομός Άρτας: Αρταίων, Γεωργίου Καραϊσκάκη, Κεντρικών Τζουμέρκων, Νικολάου Σκουφά, Νομός Ιωαννίνων: Βόρειων Τζουμέρκων, Δωδώνης, Ζαγορίου, Ζίτσας, Κόνιτσας, Πωγωνίου, Νομός Θεσπρωτίας: Σουλίου, Φιλιατών, Νομός Πρεβέζης: Πρεβέζης, Ζηρού (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
      Περιφέρεια Ιονίων:  Νομός Ζακύνθου: Ζακύνθου, Νομός Κερκύρας: Κερκυραίων, Νομός Κεφαλληνίας: Ιθάκης, Κεφαλλονιάς. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017). Περιφέρεια Θεσσαλίας: 
      Νομός Λαρίσης: Ελασσόνας, Κιλελέρ, Τεμπών, Τύρναβου, Φαρσάλων, Αγιάς, Νομός Μαγνησίας: Αλοννήσου, Ζαγοράς-Μουρεσίου, Σκιάθου, Σκοπέλου. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).

      View full είδηση
    • By Engineer
      Από την 1η Ιουλίου σε ισχύ ο νέος θεσμός της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτηρίων. Θα είναι υποχρεωτική μόνο όταν γίνεται μεταβίβαση ακινήτου ή τακτοποίηση αυθαιρεσιών, αλλά και σε νέες οικοδομές.
      Σταδιακά και όχι υποχρεωτικά για όλους τίθεται φέτος σε ισχύ η ηλεκτρονική ταυτότητα κτηρίου, ένα νέο «εργαλείο» της πολεοδομικής νομοθεσίας, προκειμένου να μπει επιτέλους τάξη στο χάος των πολεοδομικών αυθαιρεσιών, που με τη σειρά τους γεννούν σωρεία ζητημάτων στην κατοχή και μεταβίβαση ακινήτων. Σύμφωνα με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε στο τέλος Νοεμβρίου, ο θεσμός της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτηρίου θα τεθεί επισήμως σε ισχύ από την 1η Ιουλίου του 2020 και θα συνδεθεί με το νέο νόμο για τα αυθαίρετα.
      Στόχος του εν λόγω εργαλείου είναι η καταγραφή των βασικών πολεοδομικών και πληροφοριακών στοιχείων του συνόλου του κάθε κτηρίου, αλλά και των επιμέρους ιδιοκτησιών αυτού. Η σημαντικότερη διαφοροποίηση σε σχέση με τα όσα είχαν γίνει γνωστά, όταν νομοθετήθηκε η ηλεκτρονική ταυτότητα, είναι ότι δεν θα είναι υποχρεωτική για όλα τα ακίνητα της χώρας. Δηλαδή, δεν θα χρειάζεται ο κάθε ιδιοκτήτης να μεριμνήσει (εντός επταετίας για τις κατοικίες) για να εκδώσει ηλεκτρονική ταυτότητα και μάλιστα με σημαντική επιβάρυνση. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική αλλαγή, η οποία απαλλάσσει τους ιδιοκτήτες από το κόστος που ενέχει η συγκεκριμένη διαδικασία, καθώς εκπρόσωποι των μηχανικών έκαναν λόγο ακόμα και για 1.000 ευρώ ανά ιδιοκτησία, ιδίως σε περιπτώσεις που θα πρέπει να γίνει και στατική μελέτη του κτηρίου.
      Εφεξής, ηλεκτρονική ταυτότητα θα πρέπει να εκδίδεται μόνο σε περιπτώσεις μεταβιβάσεων ακινήτων, ή σε περιπτώσεις τακτοποιήσεων αυθαιρέτων κατηγορίας 1 έως 4. Συνδέεται δηλαδή η τακτοποίηση αυθαιρέτων με την έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας. Ως εκ τούτου, όποιο ακίνητο τακτοποιείται, αυτομάτως θα πρέπει να εκδίδει και ηλεκτρονική ταυτότητα. Αυτό θα ισχύει από την 1η Ιουλίου και μετά, όταν δηλαδή θα τεθούν σε ισχύ και οι διατάξεις του νέου νόμου για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων. Με τον τρόπο αυτό, θα ξεκινήσει μια σταδιακή διαδικασία έκδοσης ηλεκτρονικών ταυτοτήτων και για το υφιστάμενο απόθεμα κτηρίων, χωρίς όμως την υποχρεωτική εφαρμογή σε όλες τις ιδιοκτησίες, επιτρέποντας μια ομαλότερη προσαρμογή στα νέα δεδομένα.
      Υποχρεωτική στις νέες οικοδομές
      Εν τω μεταξύ, για όλες τις νέες οικοδομές που θα κατασκευάζονται εφεξής, η ηλεκτρονική ταυτότητα είναι υποχρεωτική. Όπως ανέφερε πρόσφατα ο κ. Δημ. Οικονόμου, υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για τα νέα κτίρια, αυτά που κατασκευάζονται από εδώ και πέρα, η ηλεκτρονική ταυτότητα θα είναι σε επίπεδο κτηρίου. Αυτό είναι εύκολο γιατί υπάρχει πλέον μια άδεια συνολική, δεν υπάρχει καμιά πρακτική δυσκολία ή κάποιο ιδιαίτερο κόστος για να δηλώνεται με ενιαίο τρόπο όλο το κτίριο.
      Επίσης, υπενθυμίζεται ότι μέχρι τις 30 Ιουνίου, παραμένει σε ισχύ ο υφιστάμενος νόμος για την τακτοποίηση αυθαιρέτων, με τον οποίο επιτρέπεται η ρύθμιση ακινήτων που εμπίπτουν ακόμα και στην υπ’ αριθμόν 5 κατηγορία αυθαιρεσιών, δηλαδή εκείνων που έχουν υπέρβαση κάλυψης από 40% και πάνω και υπέρβαση ύψους από το 20% και πάνω. Μετά τις 30 Ιουνίου τίθεται σε ισχύ ο νέος νόμος, με τον οποίο απαγορεύονται πλέον οι τακτοποιήσεις τέτοιων αυθαιρεσιών. Όποιος δεν έχει μέχρι τότε τακτοποιήσει το ακίνητό του, θα καταβάλει 20% παραπάνω χρήματα για την τακτοποίησή του. Και για κάθε χρόνο περαιτέρω καθυστερήσεων θα καταβάλλεται ένα επιπλέον 5%. Δηλαδή αν καθυστερήσεις ένα χρόνο ακόμα, θα πληρώνεις 25%, αν καθυστερήσεις δύο χρόνια ακόμα 30%. Καταληκτική ημερομηνία είναι η 31η Δεκεμβρίου του 2025.
      Η τελευταία τροπολογία
      Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας (Π.χ. Διαμερίσματος) θα περιλαμβάνει τα εξής, σύμφωνα με την τελευταία τροπολογία που ψηφίστηκε:
      το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτηρίου εντός του οποίου ευρίσκεται η διηρημένη ιδιοκτησία, με τις αναθεωρήσεις της, τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια (σ.σ.: με διάταξη της ίδιας τροπολογίας, αν δεν υπάρχουν στη διάθεση του ιδιοκτήτη ή της Υπηρεσίας Δόμησης τα παραπάνω στοιχεία -άδειες και σχέδια- μπορεί να υποκατασταθούν από σχετική βεβαίωση της υπηρεσίας) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης της διηρημένης ιδιοκτησίας, το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν τη διηρημένη ιδιοκτησία στην πραγματική της κατάσταση, αν αυτή δεν αποτυπώνεται στα παραπάνω σχέδια. το δελτίο δομικής τρωτότητας, τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτηρίου, εφ’ όσον υπάρχουν, το Πιστοποιητικό Πληρότητας της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας της Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας.  

      View full είδηση
    • By Engineer
      Από την 1η Ιουλίου σε ισχύ ο νέος θεσμός της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτηρίων. Θα είναι υποχρεωτική μόνο όταν γίνεται μεταβίβαση ακινήτου ή τακτοποίηση αυθαιρεσιών, αλλά και σε νέες οικοδομές.
      Σταδιακά και όχι υποχρεωτικά για όλους τίθεται φέτος σε ισχύ η ηλεκτρονική ταυτότητα κτηρίου, ένα νέο «εργαλείο» της πολεοδομικής νομοθεσίας, προκειμένου να μπει επιτέλους τάξη στο χάος των πολεοδομικών αυθαιρεσιών, που με τη σειρά τους γεννούν σωρεία ζητημάτων στην κατοχή και μεταβίβαση ακινήτων. Σύμφωνα με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε στο τέλος Νοεμβρίου, ο θεσμός της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτηρίου θα τεθεί επισήμως σε ισχύ από την 1η Ιουλίου του 2020 και θα συνδεθεί με το νέο νόμο για τα αυθαίρετα.
      Στόχος του εν λόγω εργαλείου είναι η καταγραφή των βασικών πολεοδομικών και πληροφοριακών στοιχείων του συνόλου του κάθε κτηρίου, αλλά και των επιμέρους ιδιοκτησιών αυτού. Η σημαντικότερη διαφοροποίηση σε σχέση με τα όσα είχαν γίνει γνωστά, όταν νομοθετήθηκε η ηλεκτρονική ταυτότητα, είναι ότι δεν θα είναι υποχρεωτική για όλα τα ακίνητα της χώρας. Δηλαδή, δεν θα χρειάζεται ο κάθε ιδιοκτήτης να μεριμνήσει (εντός επταετίας για τις κατοικίες) για να εκδώσει ηλεκτρονική ταυτότητα και μάλιστα με σημαντική επιβάρυνση. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική αλλαγή, η οποία απαλλάσσει τους ιδιοκτήτες από το κόστος που ενέχει η συγκεκριμένη διαδικασία, καθώς εκπρόσωποι των μηχανικών έκαναν λόγο ακόμα και για 1.000 ευρώ ανά ιδιοκτησία, ιδίως σε περιπτώσεις που θα πρέπει να γίνει και στατική μελέτη του κτηρίου.
      Εφεξής, ηλεκτρονική ταυτότητα θα πρέπει να εκδίδεται μόνο σε περιπτώσεις μεταβιβάσεων ακινήτων, ή σε περιπτώσεις τακτοποιήσεων αυθαιρέτων κατηγορίας 1 έως 4. Συνδέεται δηλαδή η τακτοποίηση αυθαιρέτων με την έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας. Ως εκ τούτου, όποιο ακίνητο τακτοποιείται, αυτομάτως θα πρέπει να εκδίδει και ηλεκτρονική ταυτότητα. Αυτό θα ισχύει από την 1η Ιουλίου και μετά, όταν δηλαδή θα τεθούν σε ισχύ και οι διατάξεις του νέου νόμου για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων. Με τον τρόπο αυτό, θα ξεκινήσει μια σταδιακή διαδικασία έκδοσης ηλεκτρονικών ταυτοτήτων και για το υφιστάμενο απόθεμα κτηρίων, χωρίς όμως την υποχρεωτική εφαρμογή σε όλες τις ιδιοκτησίες, επιτρέποντας μια ομαλότερη προσαρμογή στα νέα δεδομένα.
      Υποχρεωτική στις νέες οικοδομές
      Εν τω μεταξύ, για όλες τις νέες οικοδομές που θα κατασκευάζονται εφεξής, η ηλεκτρονική ταυτότητα είναι υποχρεωτική. Όπως ανέφερε πρόσφατα ο κ. Δημ. Οικονόμου, υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για τα νέα κτίρια, αυτά που κατασκευάζονται από εδώ και πέρα, η ηλεκτρονική ταυτότητα θα είναι σε επίπεδο κτηρίου. Αυτό είναι εύκολο γιατί υπάρχει πλέον μια άδεια συνολική, δεν υπάρχει καμιά πρακτική δυσκολία ή κάποιο ιδιαίτερο κόστος για να δηλώνεται με ενιαίο τρόπο όλο το κτίριο.
      Επίσης, υπενθυμίζεται ότι μέχρι τις 30 Ιουνίου, παραμένει σε ισχύ ο υφιστάμενος νόμος για την τακτοποίηση αυθαιρέτων, με τον οποίο επιτρέπεται η ρύθμιση ακινήτων που εμπίπτουν ακόμα και στην υπ’ αριθμόν 5 κατηγορία αυθαιρεσιών, δηλαδή εκείνων που έχουν υπέρβαση κάλυψης από 40% και πάνω και υπέρβαση ύψους από το 20% και πάνω. Μετά τις 30 Ιουνίου τίθεται σε ισχύ ο νέος νόμος, με τον οποίο απαγορεύονται πλέον οι τακτοποιήσεις τέτοιων αυθαιρεσιών. Όποιος δεν έχει μέχρι τότε τακτοποιήσει το ακίνητό του, θα καταβάλει 20% παραπάνω χρήματα για την τακτοποίησή του. Και για κάθε χρόνο περαιτέρω καθυστερήσεων θα καταβάλλεται ένα επιπλέον 5%. Δηλαδή αν καθυστερήσεις ένα χρόνο ακόμα, θα πληρώνεις 25%, αν καθυστερήσεις δύο χρόνια ακόμα 30%. Καταληκτική ημερομηνία είναι η 31η Δεκεμβρίου του 2025.
      Η τελευταία τροπολογία
      Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας (Π.χ. Διαμερίσματος) θα περιλαμβάνει τα εξής, σύμφωνα με την τελευταία τροπολογία που ψηφίστηκε:
      το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτηρίου εντός του οποίου ευρίσκεται η διηρημένη ιδιοκτησία, με τις αναθεωρήσεις της, τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια (σ.σ.: με διάταξη της ίδιας τροπολογίας, αν δεν υπάρχουν στη διάθεση του ιδιοκτήτη ή της Υπηρεσίας Δόμησης τα παραπάνω στοιχεία -άδειες και σχέδια- μπορεί να υποκατασταθούν από σχετική βεβαίωση της υπηρεσίας) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης της διηρημένης ιδιοκτησίας, το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν τη διηρημένη ιδιοκτησία στην πραγματική της κατάσταση, αν αυτή δεν αποτυπώνεται στα παραπάνω σχέδια. το δελτίο δομικής τρωτότητας, τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτηρίου, εφ’ όσον υπάρχουν, το Πιστοποιητικό Πληρότητας της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας της Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας.  
    • By John_
      Πωλούνται αρκετά από τα βιβλία που βρίσκονται εδώ + αρκετά άλλα σε πολύ καλή κατάσταση (κάποια και αχρησιμοποίητα)....
      pm για περισσότερα ή
      ✆ Τηλ. : 6949921400    
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.