Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Χιλιάδες ασφαλισμένοι αναμένεται να μπορέσουν να κάνουν χρήση των διατάξεων που ετοιμάζονται και να απαλλαχθούν από μεγάλες οφειλές του παρελθόντος. Ποιες θα είναι οι βασικές προϋποθέσεις και ποιους αφορά.
      Τη δυνατότητα διαγραφής οφειλών που είχαν βεβαιωθεί πριν από τη λειτουργία του ΕΦΚΑ σε βάρος παράλληλα ασφαλισμένων, λόγω «εύλογης αμφισβήτησης», εφόσον εγκριθεί από το Συμβούλιο Κοινωνικής Ασφάλισης, δίνει νομοθετική διάταξη που προωθεί το υπουργείο Εργασίας.
      Αναλυτικά, στο σχέδιο νόμου που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή εντός των επόμενων ημερών και θα περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η νέα αρχιτεκτονική των προστίμων για την ανασφάλιστη εργασία, με σημαντικές εκπτώσεις, όπως έχει γράψει το Euro2day.gr, θα υπάρχει διάταξη που θα προβλέπει τη δυνατότητα διαγραφής οφειλών που έχουν βεβαιωθεί έως τις 31/12/2016 και βρίσκονται υπό δικαστική αμφισβήτηση. Αντίστοιχα, θα μπορεί να διαγράφονται οφειλές για τις οποίες έχει διαπιστωθεί εύλογη αμφιβολία για την επιβολή τους από το ασφαλιστικό ταμείο.
      Η σχετική διάταξη που αναμένεται να δώσει ανάσα σε χιλιάδες κυρίως διπλοασφαλισμένους του παρελθόντος θα περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο-σκούπα του υπουργείου Εργασίας.
      Τη νομοθετική πρωτοβουλία για τη διαγραφή αμφισβητούμενων οφειλών του παρελθόντος προανήγγειλε ο υφυπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων Τάσος Πετρόπουλος, μιλώντας πρόσφατα στην ΕΡΤ. Αφορά βεβαιωμένες οφειλές έως τις 31/12/2016, δηλαδή πριν από την έναρξη λειτουργίας του ΕΦΚΑ, και θα προβλέπει σύμφωνα με πληροφορίες τη διαγραφή οφειλών ή την απαλλαγή των ασφαλισμένων από πρόσθετες επιβαρύνσεις, εφόσον υπάρχει παράλληλη ασφάλιση, για το ίδιο ή παρεμφερές αντικείμενο.
      Αφορά κυρίως ασφαλισμένους στα πρώην ταμεία ΙΚΑ, ΤΣΜΕΔΕ, ΟΓΑ ή το ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, τους οποίους «διεκδικούσε» χρεώνοντάς τους με διπλές εισφορές και ο ΟΑΕΕ και οι οποίοι κατά περίπτωση είτε βρέθηκαν παγιδευμένοι σε γκρίζες ζώνες του παλαιού ασφαλιστικού καθεστώτος, είτε μπλέχτηκαν σε διαφορετικές νομικές ερμηνείες ή αντίθετες δικαστικές αποφάσεις.
      Βασική προϋπόθεση διαγραφής είναι να προκύπτει εύλογη αμφιβολία που θα αποδεικνύεται για παράδειγμα από δικαστικές αποφάσεις, αντίθετες πρακτικές της διοίκησης, διαφορετικές οδηγίες επί του ίδιου θέματος κ.λπ., μετά όμως από τη γνωμοδότηση του Συμβουλίου Κοινωνικής Ασφάλισης. Όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε ο. κ. Πετρόπουλος, «η διάταξη δίνει τη δυνατότητα σε πολλούς που αδικαιολόγητα έχουν χρεωθεί με οφειλές να τις διαγράψουν», φέροντας ως παράδειγμα τέτοιων αμφισβητούμενων οφειλών τις οφειλές δημοσιογράφων στον ΟΑΕΕ.
      Σύμφωνα με τους ειδικούς, σε αυτήν θα μπορούν να ενταχθούν για παράδειγμα όλοι οι νέοι, μετά την 1η Ιανουαρίου 1993 ασφαλισμένοι, που ενώ εργάζονταν και ασφαλίζονταν ως μισθωτοί, είχαν και δελτίο παροχής υπηρεσιών ως ελεύθεροι επαγγελματίες και δεν έπαιρναν κάθε χρόνο βεβαίωση εξαίρεσης από τη δεύτερη ασφάλιση στον ΟΑΕΕ. Ή ακόμη και ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ, με παράλληλη επιχειρηματική δραστηριότητα σε περιοχές της χώρας με πολύ λίγους κατοίκους, οι οποίοι ανάλογα με τη χρονολογία βρίσκονταν λόγω αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου μεταξύ ΟΓΑ και ΟΑΕΕ για τη δεύτερη αυτή απασχόληση. Όπως επίσης και μικροξενοδόχοι αλλά ασφαλισμένοι στο ΤΣΜΕΔΕ, που είχαν αναπτύξει και μια εμπορικού τύπου δραστηριότητα, συναφή με το επάγγελμα του μηχανικού, και «διεκδικούνται» και από τον ΟΑΕΕ.
      Με άλλη διάταξη που θα περιλαμβάνεται στο υπό κατάθεση σχέδιο νόμου, θα δίνεται η δυνατότητα στους αγρότες για άμεση έναρξη ασφάλισης, με κατάρτιση μόνιμου απογραφικού δελτίου. Πρόκειται για ρύθμιση που ακουμπά ειδικές κατηγορίες αγροτών, οι οποίοι δεν είχαν υποχρέωση έναρξης επαγγέλματος στην εφορία, λόγω χαμηλού εισοδήματος (μικρές καλλιέργειες κ.λπ.). Η διάταξη προβλέπει δυνατότητα υποβολής αίτησης στον ΕΦΚΑ, ώστε να γίνεται άμεσα η έναρξη ασφάλισης, ενώ ο φορέας μπορεί να ανατρέξει έως και 5 χρόνια πίσω για περιπτώσεις αναδρομικής ασφάλισης. Η διακοπή έρχεται την τελευταία ημέρα του μήνα διακοπής της άσκησης της δραστηριότητας στη ΔΟΥ.
      Να σημειωθεί ότι στο ίδιο σχέδιο νόμου θα περιλαμβάνεται διάταξη που θα ορίζει ότι από το 2018, οι αγρότες θα αποκτούν δικαίωμα συνταξιοδότησης τη μέρα που συμπληρώνουν το προβλεπόμενο όριο ηλικίας (67 έτη). Πριν από την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου, η συνταξιοδότηση των αγροτών ξεκινούσε τον Ιούλιο της χρονιάς κατά την οποία συμπλήρωναν το 67ο έτος της ηλικίας τους και όχι κατά τον μήνα των γενεθλίων τους, όπως ισχύει για όλους τους υπόλοιπους ασφαλισμένους. Με την ασφαλιστική μεταρρύθμιση του 2016, προβλέφθηκαν ενιαίοι όροι συνταξιοδότησης όλων των ασφαλισμένων, όμως δεν υπήρξε αλλαγή για τους αγρότες.
      Πλέον, έρχεται η διάταξη που θα προβλέπει ότι από την 1η Ιανουαρίου 2018 και μετά, ως χρόνος έναρξης της συνταξιοδότησης των αγροτών ορίζεται η ημέρα κατά την οποία ο ασφαλισμένος θα «κλείνει» το 67ο έτος της ηλικίας του.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      «Το νομοσχέδιο συμβαδίζει με τις δεσμεύσεις της ΕΕ, αποδεσμεύει τη χώρα από την καταδικαστική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, διασφαλίζει διάφανη διαδικασία δημοπρασίας, ενώ ταυτόχρονα κατοχυρώνονται ισχυρά εργασιακά δικαιώματα. Η ΔΕΗ δεν πουλά τα ασημικά της και δεν καταστρέφεται».
      Τα παραπάνω δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης στην ολομέλεια της Βουλής, υπεραμυνόμενος του νομοσχεδίου για την πώληση λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ και αντικρούοντας τα επιχειρήματα της αντιπολίτευσης που κατηγορεί την κυβέρνηση ότι προχωρά στο ξεπούλημα και στη διάλυση της δημόσιας επιχείρησης. 
      Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ανταποκρινόμενος σε σχετικές εισηγήσεις βουλευτών αλλά και φορέων, προχώρησε σε βελτιωτικές αλλαγές του νομοσχεδίου, αυξάνοντας στο 1,4% (από 1,2%), το τοπικό λιγνιτικό τέλος που θα αποδίδεται στις Περιφέρειες από την περιβαλλοντική επιβάρυνση των μονάδων.
      Ταυτόχρονα, έκανε δεκτή τροπολογία των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, Αντώνη Μπαλωμενάκη και Ευαγγελίας Βαγιωνάκη, με την οποία δίνεται η δυνατότητα «για λόγους κάλυψης υπηρεσιακών αναγκών, η μετακίνηση προσωπικού από τις ήδη υφιστάμενες θυγατρικές της ΔΕΗ Α.Ε. προς τη ΔΕΗ Α.Ε., μετά από αίτηση του εργαζόμενου και αποφάσεων των διοικητικών συμβουλίων της ΔΕΗ Α.Ε. και της αντίστοιχης θυγατρικής εταιρίας». 
      Ο υπουργός Περιβάλλοντος, υπογράμμισε ότι η σημερινή κυβέρνηση αντίθετα από ό,τι έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, άνοιξε μια νέα διαδικασία για ένα πρόγραμμα ηπιότερο, βιώσιμο και πιο αναδιανεμητικό για τη ΔΕΗ, ενώ διαβεβαίωσε ότι το 51% του ΑΔΜΗΕ θα παραμείνει στο δημόσιο.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Διαθέσιμη είναι η πληρωμή των βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ. ατομικών οφειλών με τη χρήση καρτών πληρωμών μέσω της εφαρμογής του Taxisnet.
      Η πληρωμή των βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ. ατομικών οφειλών (φυσικών και μη προσώπων) δύναται να διενεργείται με τη χρήση καρτών πληρωμών, μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας του Taxisnet στη διαδικτυακή πύλη της Α.Α.Δ.Ε.. Ο χρήστης επιλέγει την οφειλή ή τις οφειλές που επιθυμεί να πληρώσει και προσδιορίζει το ακριβές ποσό καταβολής για αυτές.
      Η συναλλαγή ολοκληρώνεται στο διαδικτυακό περιβάλλον της Δ!Α.Σ. Α.Ε.. Η Α.Α.Δ.Ε. δεν διατηρεί πρόσβαση σε στοιχεία της κάρτας, όπως τον αριθμό, την ημερομηνία λήξης και τον αριθμό ασφάλειας της.
      Σύμφωνα με τις οδηγίες που αναφέρονται στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων:


      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μετά τα «έξυπνα» νησιά, έρχονται τα ενεργειακά – Τέλος του έτους οι διαγωνισμοί για να αυξηθεί το ενεργειακό IQ Αστυπάλαιας, Σύμης και Καστελόριζου.
      Ένα «πράσινο» μοντέλο, με καινοτόμες υβριδικές τεχνολογίες σχεδιάζει να εφαρμόσει ο ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστής του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας) σε αιγαιοπελαγίτικα νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων. Το… πείραμα μιας διαφορετικής ανάπτυξης, που θεμελιώνεται στην ενεργειακή αυτονομία των νησιωτικών περιοχών, βρίσκεται στα σκαριά. Μια κίνηση που επιχειρεί να προσδώσει προφίλ… ευρωπαϊκό, σε σύμπνοια με την πολιτική διακήρυξης καθαρής ενέργειας για τα νησιά της ΕΕ, η οποία υπογράφηκε τον Μάιο του 2017 στη Βαλέτα της Μάλτας.
      Το είπε άλλωστε προ ημερών και ο πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας από το βήμα του 13ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση Νοτίου Αιγαίου, τονίζοντας ότι η χώρα μετέχει ενεργά στην πρωτοβουλία για τη μετάβαση των ευρωπαϊκών νησιών στην καθαρή ενέργεια. «Στη λίστα των νησιών που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα  επιδιώκεται να είναι η Ρόδος, καθώς και νησιά των Κυκλάδων», επεσήμανε ο πρωθυπουργός.
      Στα λεγόμενα «ενεργειακά νησιά», σύμφωνα με πληροφορίες, θα εφαρμοστούν προηγμένες υβριδικές τεχνολογίες, κάνοντας χρήση εργαλείων που δίνει ο νόμος για τις ενεργειακές κοινότητες, αλλά και με ενίσχυση των ηλεκτρικών διασυνδέσεων μεταξύ των νησιών. Το επιστημονικό προσωπικό του Διαχειριστή βρίσκεται μπροστά σε μια πρόκληση και σχεδιάζει να ενσωματώσει στον σχεδιασμό και εξηλεκτρισμό των συγκοινωνιών.
      Έτσι, δεν αποκλείεται στο κοντινό μέλλον μικρά πλοία που εξυπηρετούν τις ανάγκες των νησιών να χρησιμοποιούν, αντί για πετρέλαιο, ηλεκτρική ενέργεια _ τόσο κατά τον ελλιμενισμό τους, αλλά και για την κίνησή τους _ και μάλιστα προερχόμενη από ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας). Σε μικρά νησιά όπου δεν υπάρχει άπλετος χώρος, υπάρχει η σκέψη, οι ανεμογεννήτριες να είναι πλωτές.
      Στο πρόγραμμα των ενεργειακών νησιών σχεδιάζεται να ενταχθούν εκείνα που δεν περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα των έργων του ΑΔΜΗΕ (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας) για διασύνδεση με το ηπειρωτικό σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Η χρηματοδότηση των έργων θα προέρχεται από ευρωπαϊκά κονδύλια.
      Τέλος του έτους οι διαγωνισμοί για τα «Έξυπνα νησιά»
      Οι πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη των ΑΠΕ σε νησιά τα οποία δεν θα διασυνδεθούν εξελίσσονται, χρονολογικά, σε τρεις φάσεις, με την πρώτη να ξεκινά από την Τήλο. Εκεί εγκαταστάθηκε πέρυσι ένα «έξυπνο», καινοτόμο υβριδικό σύστημα παραγωγής ενέργειας (με χρήση ηλιακής και αιολικής ενέργειας και ενσωμάτωση αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες), το οποίο έχει προβάδισμα πανευρωπαϊκά. Εταίροι του έργου ήταν ο Όμιλος Eunice, ο ΔΕΔΔΗΕ, το ΑΕΙ Πειραιά Τ. Τ., ο Δήμος Τήλου και το WWF Ελλάς. Παράλληλα, έγινε επανεκκίνηση υβριδικών έργων, που είχαν βαλτώσει για χρόνια, σε Ικαρία και Αη Στράτη.
      Η δεύτερη φάση αφορά στη δυνατότητα υλοποίησης από τον ΔΕΔΔΗΕ και τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) των Ειδικών Πιλοτικών Έργων σε Καστελόριζο, Σύμη και Αστυπάλαια για να ξεκινήσει παράλληλα και η τρίτη φάση με τα «Ενεργειακά Νησιά».
      Όσον αφορά στα τρία «έξυπνα» νησιά, ο ΔΕΔΔΗΕ προετοιμάζει την εισήγηση για τις προδιαγραφές τους, προκειμένου να σταλούν στη ΡΑΕ και να προχωρήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες. Όπως αναφέρει στο «Βήμα» στέλεχος της Αρχής, θα χρειαστούν κάποιοι μήνες για να ετοιμαστεί η προκήρυξη των έργων για τα τρία νησιά που έχουν επιλεγεί. «Δεν βλέπω να ξεκινούν οι διαγωνισμοί πριν το τέλος του έτους», σημειώνει η ίδια πηγή.
      Σε αυτά θα εφαρμοστούν έξυπνα συστήματα με μεγάλη διείσδυση ΑΠΕ και αποθήκευση ενέργειας. «Δεν θα εφαρμοστεί το ίδιο σύστημα και στα τρία νησιά. Γίνονται σχετικές μελέτες. Για παράδειγμα στην Αστυπάλαια μπορεί να συμφέρει καλύτερα ένας συνδυασμός ανεμογεννητριών, φωτοβολταϊκών και συσσωρευτών ενώ στη Σύμη διαφαίνεται ως προτιμότερη λύση η εφαρμογή ενός συστήματος φωτοβολταικών και μπαταρίας», επισημαίνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ κ. Νίκος Χατζηαργυρίου.
      Όπως αναφέρει ο ίδιος, ο αποτελεσματικός ενεργειακός σχεδιασμός για τα αιγαιοπελαγίτικα νησιά και η δημιουργία των κατάλληλων υποδομών, με αύξηση της διείσδυσης των ΑΠΕ βρίσκονται στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων του Διαχειριστή στα μη διασυνδεδεμένα νησιά.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      «Μπόνους» μειωμένης αντικειμενικής αξίας για τα κτίρια που καταναλώνουν πολύ λίγη ενέργεια προτείνει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο «Εθνικό Σχέδιο αύξησης του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας» που υπεβλήθη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
      Ο προσανατολισμός των κατασκευών κτιρίων σε λύσεις χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης αποτελεί βασικό στοιχείο της πολιτικής εξοικονόμησης ενέργειας της ΕΕ, καθώς τα κτίρια είναι ο μεγαλύτερος καταναλωτής ενέργειας στην ΕΕ (40 % του συνόλου). Η σχετική Οδηγία (2010/31/EU) προβλέπει  ότι
      -έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 όλα τα νέα κτίρια πρέπει να είναι κτίρια με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας και
      -μετά τις 31 Δεκεμβρίου 2018 τα νέα κτίρια που στεγάζουν δημόσιες αρχές ή είναι ιδιοκτησίας τους να αποτελούν κτίρια με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας.
      Υποχρεώνει επίσης τα κράτη μέλη να καταρτίζουν εθνικά σχέδια αύξησης του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας. Σε αυτό το σχέδιο που εκπόνησε το ΥΠΕΝ και εστάλη το Δεκέμβριο στην Κομισιόν περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η πρόταση για «Σύνδεση της ενεργειακής κατανάλωσης του κτιρίου με την αντικειμενική του αξία», που σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες κτιρίων χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης θα έχουν μειωμένες φορολογικές επιβαρύνσεις κατοχής και μεταβίβασης των συγκεκριμένων κτιρίων. Η πρόταση αποσκοπεί αφενός στο να δοθούν κίνητρα για επενδύσεις εξοικονόμησης ενέργειας και αφετέρου να λυθεί το πρόβλημα που προκύπτει από το γεγονός ότι στα μισθωμένα κτίρια το οικονομικό όφελος από την εξοικονόμηση ενέργειας το απολαμβάνει ο ενοικιαστής και όχι ο ιδιοκτήτης, που καλείται να κάνει τις σχετικές δαπάνες.
      Προτάσεις
      Οι προτάσεις του ΥΠΕΝ περιλαμβάνουν ακόμη ενημερωτικές εκστρατείες για την εξοικονόμηση ενέργειας, αξιοποίηση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων, πιλοτικά προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας, κ.α.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ίδια έκθεση καθορίζονται τα κριτήρια για τον χαρακτηρισμό ενός κτιρίου ως «σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας» ,που είναι:
      α) Για τις νέες κατοικίες, ανώτατο όριο χρήσης πρωτογενούς ενέργειας 80 kWh/m2.a, με ελάχιστη συμμετοχή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας 60%.
      β) Για τις υφιστάμενες κατοικίες, ανώτατο όριο χρήσης πρωτογενούς ενέργειας 95 kWh/m2.a, με ελάχιστη συμμετοχή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας 50%.
      γ) Για τα νέα κτίρια τριτογενούς τομέα, ανώτατο όριο χρήσης πρωτογενούς ενέργειας 85 kWh/m2.a, με ελάχιστη συμμετοχή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας 20%.
      δ) Για τα υφιστάμενα κτίρια τριτογενούς τομέα, ανώτατο όριο χρήσης πρωτογενούς ενέργειας 90 kWh/m2.a, με ελάχιστη συμμετοχή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας 15%.
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Ξεκινούν σήμερα οι δειγματοληψίες για τις μετρήσεις των δύσοσμων χημικών ενώσεων (μερκαπτανών) στη Δυτική Θεσσαλονίκη, βάσει της προγραμματικής σύμβασης που υπεγράφη μεταξύ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
      Η πρώτη αντλία δειγματοληψιών για τον προσδιορισμό των μερκαπτανών εγκαταστάθηκε επί της οδού 3ης Σεπτεμβρίου, στο 2ο και 3ο Δημοτικό Σχολείο Κορδελιού. Οι άλλες δύο θέσεις που θα συλλέγουν δείγματα αφορούν το παλαιό δημαρχείο Κορδελιού και στο 3ο Γυμνάσιο Κορδελιού.

      Σύμφωνα με την Κωνσταντινή Σαμαρά, υπεύθυνη του Εργαστηρίου Ελέγχου Ρύπανσης Περιβάλλοντος του ΑΠΘ, η διαδικασία θα γίνεται δύο με τρεις φορές την εβδομάδα. Η συλλογή και ανάλυση των δύσοσμων χημικών ουσιών θα διαρκέσουν δώδεκα μήνες. «Πρέπει να έχουμε έναν αριθμό μετρήσεων για να εξάγουμε τα πρώτα μας ασφαλή», εξήγησε, μιλώντας στη Greenagenda.gr, η κα. Σαμαρά.
      Πάντως, όπως σημείωσε η ίδια, είναι η πρώτη φορά που διερευνάται επιστημονικά και με μεγάλο αριθμό μετρήσεων (περισσότερα από 400 δείγματα) το σοβαρό πρόβλημα, που ταλαιπωρεί τα δυτικά της πόλης εδώ και περίπου δύο χρόνια.

      Τα δείγματα που θα συλλέγονται θα διερευνώνται και θα αναλύονται από το σύγχρονο σύστημα Αέριας Χρωματογραφίας-Φασματοσκοπίας Μάζας σε σύζευξη με μονάδα θερμικής εκρόφησης (TD-GC/MS), που δώρισε πρόσφατα ο όμιλος Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε., Βιομηχανικές Εγκαταστάσεις Θεσσαλονίκης στο Εργαστήριο Ελέγχου Ρύπανσης Περιβάλλοντος του Τμήματος Χημείας του ΑΠΘ.
      Οι μερκαπτάνες, όπως και άλλες πτητικές οργανικές θειούχες ενώσεις, χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερα έντονη και διαπεραστική αποκρουστική οσμή, που γίνεται αισθητή ήδη από πολύ χαμηλές συγκεντρώσεις. Στην ατμόσφαιρα εκλύονται τόσο από φυσικές πηγές (αναερόβια αναγωγή θειικών σε επιφανειακά νερά και εδάφη), όσο και από ανθρωπογενείς πηγές (εγκαταστάσεις επεξεργασίας αποβλήτων/ιλύος, διυλιστήρια πετρελαίου και βιομηχανίες πετροχημικών, βιομηχανίες χαρτοπολτού, μονάδες διανομής υγραερίου και φυσικού αερίου κ.ά.).

      Σε δηλώσεις της, η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι θα εντοπιστεί η πηγή της έντονης δυσοσμίας μετά την τοποθέτηση των οργάνων δειγματοληψίας. «Θα γίνονται και έκτακτες μετρήσεις και ελπίζουμε ότι θα καταφέρουμε να έχουμε από το ΑΠΘ τα αποτελέσματα ώστε να αντιμετωπίσουμε ουσιαστικά το σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Δυτική Θεσσαλονίκη».
      Από την πλευρά του, ο Κώστας Γιουτίκας, αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, επισήμανε ότι «πλέον, θα είμαστε σε θέση να μάθουμε από πού προέρχεται η έντονη δυσοσμία και κατά πόσο οι χημικές ουσίες είναι βλαβερές για τη δημόσια υγεία». «Εφόσον έχουμε απτά αποτελέσματα από τις αναλύσεις τους και εντοπιστεί η πηγή της δυσοσμίας, θα επιβληθούν αυστηρές ποινικές κυρώσεις», διαβεβαίωσε ο κ. Γιουτίκας.
      Για τον σταθμό μέτρησης της Περιφέρειας που βρίσκεται στην οδό 3ης Σεπτεμβρίου, όπου τοποθετήθηκε η πρώτη από τρεις ψηφιακές αντλίες δειγματοληψίας, ο κ. Γιουτίκας επανέλαβε ότι με το ποσό των 131.000 ευρώ από το Πράσινο Ταμείο θα γίνει αναβάθμιση του κλωβού, καθώς θα τοποθετηθούν επιπλέον δυο όργανα που θα μετρούν τις θειούχες ενώσεις.

      Για τους δειγματολήπτες ανέφερε ότι μέσω sms θα γίνεται άμεσα ενημέρωση από τις συσκευές δειγματοληψίας για την εκδήλωση ατμοσφαιρικού επεισοδίου.
      Ο δήμαρχος Κορδελιού - Ευόσμου Πέτρος Σούλας τόνισε ότι «προσπαθούμε να δώσουμε λύση σε αυτό το χρόνιο πρόβλημα και με την εγκατάσταση σήμερα των συσκευών δειγματοληψίας θα μάθουμε την πηγή της έντονης δυσοσμίας».
      Ερωτηθείς για την κατάσταση με τη δυσοσμία σήμερα στην περιοχή, ο κ. Σούλας απάντησε ότι «τα ατμοσφαιρικά επεισόδια βρίσκονται σε ύφεση το τελευταίο διάστημα».
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΕΦΚΑ:
      Η Διοίκηση του ΕΦΚΑ ανακοινώνει ότι η εκκαθάριση ασφαλιστικών εισφορών 2017 για τους Μη Μισθωτούς ασφαλισμένους είναι σε εξέλιξη και αναμένεται η ανάρτηση των ειδοποιητηρίων εκκαθάρισης.
      Για το σκοπό αυτό οι Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΕΦΚΑ καθώς και εφαρμογές που υποστηρίζουν την εισφοροδότηση Μη Μισθωτών θα υπολειτουργούν από την Τρίτη 24/04/2018 έως την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης.
      Δεδομένου ότι η εκκαθάριση συνδέεται τεχνικά με την έκδοση εισφοράς Μαρτίου 2018 (η οποία καθυστερεί) θα δοθεί νέα ημερομηνία εμπρόθεσμης καταβολής της εισφοράς, για την οποία θα υπάρξει νεότερη ενημέρωση.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Η συγκεκριμένη μελέτη αφορά την τεχνοοικονομική αξιολόγηση διαφόρων σεναρίων ενεργειακής αναβάθμισης σε κτήρια μονοκατοικίας ή πολυκατοικίας και περιόδου κατασκευής από το 1955-1980 και 1980-2000. Η μελέτη επικεντρώθηκε στις κλιματικές ζώνες Β και Γ, καθώς αυτές περιλαμβάνουν τα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας (Αθήνα και Θεσσαλονίκη), αν και αποτελέσματα έχουν προκύψει για όλες τις κλιματικές ζώνες και περιόδους κατασκευής κτηρίων.
      Στα πλαίσια της μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε, έγινε υπολογισμός της ετήσιας ανηγμένης πρωτογενούς ενέργειας που απαιτείται για κάθε σενάριο για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών του κτηρίου σε kWh/m²/έτος ενώ υπολογίσθηκαν εν συνεχεία η Καθαρή Παρούσα Αξία του Κόστους Ζωής κάθε επένδυσης καθώς και η Έντοκος Περίοδος Αποπληρωμής (οικονομικοί δείκτες επένδυσης).
      Εν συνεχεία αποτυπώθηκαν σε διαγράμματα ενεργειακής κατανάλωσης – δείκτη επένδυσης όλα τα σενάρια που εξετάσθηκαν για κάθε περίπτωση κτηρίου, με χρώμα ανάλογα με το σύστημα θέρμανσης. Επί του διαγράμματος αυτού ορίσθηκαν επιπλέον δύο περιοχές (με διακεκομμένες γραμμές), αυτή των βέλτιστων οικονομικά σεναρίων (Cost Optimal) και αυτή των κτηρίων που παρουσιάζουν καταναλώσεις που να μπορούν να θεωρηθούν ως nZEB (ελλείψει επίσημου ορισμού του nZEB για την χώρα, τα όρια της περιοχής αυτής έλαβαν τυπικές τιμές 20-60 kWh/m²/έτος). Σε καθεμιά από τις δύο περιοχές έγινε ανάλυση διαφορετικών μέτρων (όπως π.χ. αναβάθμιση της θερμομόνωσης, αντικατάσταση του συστήματος ψύξης/θέρμανσης/ΖΝΧ, εγκατάσταση φωτοβολταϊκών κ.α.) με βάση τις συχνότητες εμφάνισης κάθε επιμέρους δράσης, ενώ υπολογίσθηκε και το χρηματοδοτικό κενό μεταξύ του οικονομικότερου σεναρίου και του οικονομικότερου nZEB. Επιπλέον, αποτυπώθηκαν με έντονα σημεία τα σενάρια που αφορούν στο βασικό κτήριο με μόνη παρέμβαση ως προς το σύστημα ψύξης/θέρμανσης (βάση του χρώματος) και της κατηγορίας αυτοματισμών του (βάση του ορισμού κατά Κ.Εν.Α.Κ. – κατηγορίες Α-Δ).

      Για κάθε τύπο κτηρίου (μονοκατοικία – πολυκατοικία) προέκυψαν συμπεράσματα για την επίδραση που έχουν μεμονωμένα μέτρα ή συνδυασμοί τους στο κόστος και την κατανάλωση ενέργειας, ενώ στο τέλος συνοψίζονται γενικά συμπεράσματα που αφορούν σε όλες τις κατοικίες των δύο υπό μελέτη κλιματικών ζωνών.
      Σε γενικές γραμμές, η συγκεκριμένη μελέτη οδηγεί στο γενικό συμπέρασμα ότι η οποιαδήποτε ενεργειακή αναβάθμιση (μικρής ή μεγάλης κλίμακας) ενός τυπικού κτηρίου κατοικίας στην Ελλάδα πρέπει να συνδυασθεί με την αντικατάσταση του υφιστάμενου συστήματος ψύξης-θέρμανσης από συστήματα υψηλότερων βαθμών απόδοσης σε συνδυασμό με τη χρήση σύγχρονων μεθόδων αυτοματισμού.
      Επίσης, η βελτίωση της θερμομόνωσης ενός κτηρίου είναι ένας επιπλέον σημαντικός παράγοντας, ο οποίος όμως από μόνος του δεν επαρκεί για την επίτευξη των επιθυμητών αποτελεσμάτων σε επίπεδο εξοικονόμησης ενέργειας αλλά και απόδοσης της επένδυσης.
      Κατεβάστε το πλήρες κείμενο της μελέτης: http://www.lsbtp.mech.ntua.gr/sites/default/files/LSBTP_Cost_Optimal_v1.pdf
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε σχετική του ανακοίνωση το ΤΜΕΔΕ αναφέρει:
      Παρακαλούνται όλοι οι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο του Ταμείου Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.) όπως, προς επικαιροποίηση των υφιστάμενων δεδομένων, ενημερώσουν εγγράφως το αρμόδιο τμήμα (στοιχεία επικοινωνίας κα. Πόπη Γιαννακή τηλ. 210 3740154, e-mail: [email protected] και κα. Μαρία Παπάλου τηλ. 210 3740143, e-mail: [email protected]) για τη διεύθυνση (πόλη, περιοχή, οδός, αριθμός, Τ.Κ.), στην οποία διαμένουν ή/και ασκούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μετά την εφαρμογή της τηλεματικής και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο ΟΑΣΑ προχωρά στην προμήθεια 92 λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας
      Σε ένα σημαντικό βήμα αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών του προχωρά ο ΟΑΣΑ.
      Μετά την εφαρμογή της τηλεματικής και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο οργανισμός προχωρά στην προμήθεια 92 λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
      Σήμερα, δημοσιεύθηκε η ανοιχτή πρόσκληση για σχόλια επί των τεχνικών προδιαγραφών των νέων λεωφορείων, κάτι το οποίο αποτελεί το πρώτο ουσιαστικό βήμα για την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού.
      «Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη, δεδομένου ότι ο τελευταίος διαγωνισμός για την προμήθεια λεωφορείων προκηρύχτηκε το 2005» σχολίασε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιάννης Σκουμπούρης, υπογραμμίζοντας ότι για τη χρηματοδότηση των λεωφορείων έχουν εξασφαλιστεί 30 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής.
      «Η ανανέωση του στόλου οχημάτων θα συμβάλει αποφασιστικά στην αναβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην προμήθεια περιλαμβάνονται και 12 σύγχρονα ηλεκτρικά λεωφορεία» υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού.
      Ειδικότερα, ο ΟΑΣΑ θα προκηρύξει ανοικτό διεθνή ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την προμήθεια και εγκατάσταση είκοσι λεωφορείων 12 μέτρων, εξήντα αρθρωτών λεωφορείων 18 μέτρων και δώδεκα ηλεκτρικών λεωφορείων 12 μέτρων.
      Τα αστικά λεωφορεία θα είναι σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας EURO VI, σύγχρονης αισθητικής εμφάνισης και κατασκευής, με υψηλό βαθμό άνεσης και ασφάλειας για τους επιβάτες.
      Παράλληλα, θα έχουν το μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και θα είναι σύμφωνα με τους όρους της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Να θυμίσουμε ότι η διάνοιξη των σηράγγων της Γραμμής Καλαμαριάς έχει γίνει σε χρόνο ρεκόρ καθώς ξεκίνησε ένα χρόνο πριν και ήδη τα 2 ΤΒΜ έχοντας ξεκινήσει από τον τερματικό σταθμό ΜΙΚΡΑ, έχουν περάσει από ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΑΡΕΤΣΟΥ και ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ.
      Στις 15 Μαϊου 2017 ξεκινά τη διάνοιξη της πρώτης σήραγγας της Γραμμής Καλαμαριάς ο πρώτος Μετροπόντικας με την ονομασία "Έλλη" από τον σταθμό ΜΙΚΡΑ. Στις 21 Ιουλίου ξεκίνησε τη διάνοιξη της 2ης σήραγγας ο έτερος Μετροπόντικας "Φρίξος". Ακολουθώντας την πορεία του πρώτου Μετροπόντικα, στις 26 Ιουνίου φτάνει στον σταθμό ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, στις 9 Σεπτεμβρίου στο σταθμό ΑΡΕΤΣΟΥ, στις 20 Νοεμβρίου στο σταθμό ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ. Στις 27 Φεβρουαρίου έφτασε στον 5ο και τελευταίο σταθμό ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ενώ εχθές 22 Απριλίου έφτασε και το δεύτερο ΤΒΜ.
      Ο σταθμός ΝΟΜΑΡΧΙΑ βρίσκεται περίπου 1.000 μέτρα από τον σταθμό 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ, όπου θα τερματίσουν οι Μετροπόντικες. Εφόσον τα ΤΒΜ συνεχίσουν με την ίδια ένταση τότε αυτό πρόκειται να συμβεί πριν το τέλος της Άνοιξης για τον πρώτο Μετροπόντικα (απομένουν 620 μέτρα). Φτάνοντας εκεί, οι δύο σήραγγες θα "κουμπώσουν" με τις σήραγγες της βασικής γραμμής και από εκεί οι συρμοί θα συνεχίζουν προς το κέντρο και τα δυτικά προόστια έχοντας κοινούς σταθμούς με τη βασική γραμμή καθώς το σύστημα του Μετρό της Θεσσαλονίκης έχει διαφορετική φιλοσοφία λειτουργίας από εκείνο της Αθήνας.
      Με την ολοκλήρωση της διάνοιξης, θα αρχίσει το στρώσιμο της επιδομής (γραμμές) και η ολοκλήρωση των σταθμών κάτι που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2019, οπότε θα ξεκινήσουν και τα δοκιμαστικά δρομολόγια. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, η Γραμμή Καλαμαριάς πρόκειται να λειτουργήσει στις αρχές του 2021.
      Στο πρόγραμμα της Αττικό Μετρό προκειμένου να είναι πλήρης η γραμμή είναι και η δημοπράτηση των υπόλοιπων Η/Μ αλλά και 12 συρμών, διαγωνισμοί 20 και 120εκατ.ευρώ περίπου που θα διενεργηθούν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Διάταξη για την μερική αποδέσμευση τραπεζικών λογαριασμών φορολογουμένων που είναι συνεπείς στις ρυθμίσεις που έχουν υπαχθεί, προωθεί η ΑΑΔΕ. Ο ελεγκτικός μηχανισμός επιστρατεύει το διαδίκτυο, ακόμα και το Facebook, για ύποπτες συναλλαγές.
      Ρύθμιση-ανάσα για χιλιάδες φορολογούμενους με ληξιπρόθεσμες οφειλές για τις οποίες η εφορία έχει προχωρήσει στη δέσμευση και κατάσχεση των τραπεζικών λογαριασμών τους πρόκειται να δώσει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
      Ο επικεφαλής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής μιλώντας στο Αthens Tax Forum του Ελληνο-αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, ανακοίνωσε ότι προωθείται διάταξη η οποία θα προβλέπει την μερική αποδέσμευση των τραπεζικών λογαριασμών τους αν είναι συνεπείς στις ρυθμίσεις στις οποίες έχουν υπαχθεί για την εξόφληση των οφειλών τους.
      Το σχέδιο, που σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζει η ΑΑΔΕ σε συνεργασία με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, προβλέπει τη μερική αποδέσμευση των λογαριασμών όσο τηρείται η ρύθμιση εξόφλησης των οφειλών.
      Πιο συγκεκριμένα για κάθε ποσό οφειλής που θα εξοφλεί ο φορολογούμενος βάση της ρύθμισης θα αποδεσμεύεται από τον λογαριασμό του πολλαπλάσιο ποσό. Δηλαδή ποσό που θα αντιστοιχεί στο διπλάσιο ή και τριπλάσιο του ύψους της μηνιαίας δόσης που θα εξοφλείται.
      Το μέτρο αυτό όπως εξηγούν κύκλοι της ΑΑΔΕ, θα δώσει ανάσα ρευστότητας στην αγορά ενώ και το Δημόσιο θα εισπράττει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα οι φορολογούμενοι μπορούν να προστατεύσουν μέσω ενός ακατάσχετου λογαριασμού ποσά έως 1.250 ευρώ.
      Επιστρατεύεται και το facebook για ελέγχους
      Παράλληλα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, όπως είπε ο διοικητής της μιλώντας στο Αthens Tax Forum, αρχίζει έρευνες μέσω του facebook και του διαδικτύου στην προσπάθειά της να εντοπίσει ύποπτες συναλλαγές και παράνομο εμπόριο.
      Ο Γιώργος Πιτσιλής ανέφερε ακόμη ότι την επόμενη εβδομάδα θα συναντηθεί με τους φορείς της αγοράς για το θέμα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
      Επίσης γνωστοποίησε ότι σχεδιάζεται και η ηλεκτρονική υποβολή ενδικοφανών προσφυγών από τους φορολογούμενους που αμφισβητούν τους φόρους και τα πρόστιμα που έχει επιβάλλει η φορολογική Αρχή.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Χτισμένη στο σταυροδρόμι Δύσης και Ανατολής, το Ντουμπάι είναι ο τέταρτος δημοφιλέστερος τουριστικός προορισμός στον πλανήτη. Πόλη του μέλλοντος με βαθιές ρίζες στην ιστορία, προσφέρει υψηλή τέχνη, πρωτοπόρα αρχιτεκτονική, συναρπαστική κουζίνα, extreme sports, πλούσια αγορά.
       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Επτά δισεκατομμύρια άνθρωποι και πάνω από το 95% αναπνέει ανθυγιεινό αέρα, την ίδια ώρα που το 60% ζει σε συνθήκες που δεν πληρούν ακόμα και τα πλέον βασικά πρότυπα ποιότητας αέρα.
      Αυτά προκύπτουν από την έκθεση State of Global Air του 2018, μια ετήσια αξιολόγηση του οργανισμού Health Effects Institute (HEI) για την ποιότητα του παγκόσμιου αέρα που βασίζεται στις κατευθυντήριες γραμμές του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
      Η έκθεση διαπιστώνει πως η μόλυνση του αέρα συνέβαλε καθοριστικά σε 6,1 εκατ. πρόωρους θανάτους παγκοσμίως, κάτι που τη μετατρέπει στην τέταρτη συχνότερη αιτία θανάτου, πίσω μόνο από την υπέρταση, την κακή διατροφή και το κάπνισμα.

      Το πρόβλημα επιδεινώνεται μάλιστα, καθώς το 2014 το ποσοστό ήταν στο 92%. Δηλαδή, πάνω από 9 στους 10 πολίτες της Γης ζούσαν δηλαδή σε περιοχές που δεν ανταποκρίνονται καν στις πιο ουσιώδεις συνθήκες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας!
      Κίνα και Ινδία πλήττονται περισσότερο από όλους, καθώς και οι δύο μαζί αντιστοιχούν σε περισσότερους από τους μισούς ανθρώπινους θανάτους που συνδέονται με τη ρύπανση του αέρα…
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Μέχρι και την Κυριακή, 29 Απριλίου 2018, θα παραμείνει ανοιχτή η ηλεκτρονική πλατφόρμα του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ», ώστε οι ενδιαφερόμενοι σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας να ολοκληρώσουν και υποβάλλουν οριστικά τις αιτήσεις τους. Ζητούμενο είναι η διαδικασία να ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος, προκειμένου αμέσως μετά να ενεργοποιηθεί το επόμενο στάδιο (δήλωση επιλογής ή όχι λήψης δανείου) για το σύνολο των υποβεβλημένων αιτήσεων (πλην των ειδικών περιπτώσεων, όπως κάτοικοι εξωτερικού, πρόσφατη απόκτηση ακινήτου κλπ, για τις οποίες προβλέπεται περαιτέρω έλεγχος από το Δικαιούχο του Προγράμματος - Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε.).
       
      Προς διευκόλυνση των πολιτών που έχουν εγγραφεί αλλά δεν έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία υποβολής αίτησης, δημιουργήθηκε Γραμμή Υποστήριξης του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ», Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ ΥΠΕΝ Τομέα Ενέργειας στην οποία θα μπορούν να υποβάλλουν τηλεφωνικώς (213-1513780, 213-1513781) ή γραπτώς ([email protected]) τα ερωτήματά τους. Η Γραμμή θα λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες από 10:00 έως 16:00.
       
      Επισημαίνεται ότι αιτήσεις που εμφανίζονται ως «κλειδωμένες» στο σύστημα θα πρέπει πρώτα να ανακληθούν, καθώς δεν είναι επιτρεπτή η ύπαρξη ταυτόχρονα περισσότερων της μίας αίτησης για το ίδιο ΑΦΜ, και να επανυποβληθούν. Το ίχνος και το ιστορικό υποβολής αίτησης που ανακαλείται παραμένει στο σύστημα. Υπενθυμίζεται ότι έχει ανακοινωθεί ο διπλασιασμός των πόρων του Προγράμματος και πλέον αυτοί είναι επαρκείς για την κάλυψη των αιτήσεων που δεν έχουν ακόμη υποβληθεί οριστικά.
       
      Σχετικά με τις Περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου, Βορείου Αιγαίου και Ιονίου, η πλατφόρμα θα ενεργοποιηθεί εκ νέου, για εγγραφή και υποβολή αιτήσεων, τη Δευτέρα 30 Απριλίου 2018 και θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι να καλυφθεί το σύνολο των πόρων προς διάθεση.
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Με αφορμή το το ακίνητο της «Δάκων» στη Β. Σοφίας, το οποίο από σήμερα ανοίγει τις πύλες του ως Leroy Merlin.το ered.gr θυμίζει ορισμένες περιπτώσεις κτιρίων που είναι αναξιοποίητα, αν και δόθηκαν εκατομμύρια ευρώ γι’ αυτά.
      Να υπενθυμίσουμε ότι το  εν λόγω κτίριο που χρειάστηκαν σχεδόν 15 χρόνια για να αποκτήσει ζωή (αφού είχε κολλήσει χρόνια στο ΣτΕ) κτίριο της «Δάκων» συνολικής επιφανείας 35.000 τ.μ., θα κατασκευάζονταν 10 κινηματογραφικές αίθουσες, χώροι εστίασης, καταστήματα, γυμναστήριο και στο υπόγειο 16 διάδρομοι μπόουλινγκ, ενώ προβλεπόταν και η κατασκευή 750 θέσεων στάθμευσης. Τελικά το Συμβούλιο της Επικρατείας το 2005 μπλόκαρε την κατασκευή και από τότε το ακίνητο παρέμενε αναξιοποίητο.
      Πύργος του Πειραιά
      Πρόκειται για το δεύτερο ψηλότερο κτήριο στην Αθήνα και την Ελλάδα αλλά δεν λειτούργησε ποτέ. Εχει ύψος 84 μέτρων και είναι γιαπί για περισσότερα από 40 χρόνια. Πήρε άδεια κατασκευής από τον αναπτυξιακό νόμο της Χούντας, ο οποίος επέτρεπε την κατασκευή κτηρίων άνω των 35 μέτρων. Η ανέγερση του πύργου που θα γινόταν το Εμποροναυτιλιακό Κέντρο του Πειραιά ξεκίνησε το 1972 και το κτήριο πήρε την τελική του μορφή τη δεκαετία του ’80. Από τους 22 ορόφους του τελικά χρησιμοποιήθηκαν περιστασιακά το ισόγειο και οι δύο πρώτοι όροφοι, κυρίως από ναυτιλιακά γραφεία, ενώ για ένα μικρό χρονικό διάστημα φιλοξένησε τη Ράλλειο Σχολή.
      Κτίριο Βωβού στον Βοτανικό
      Ενας… κορμοράνος έριξε έξω το κτίριο του επιχειρηματία Βωβού στον Βοτανικό. Ένα κτίριο που φιλοδοξούσε να γίνει το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της χώρας, συνολικού εμβαδού 70 χιλιάδων τ.μ. Μετά τους Ολυμπιακούς του 2004 ξεκίνησε, είχε χρόνο αποπεράτωσης το 2009, αλλά έκτοτε έχουν μείνει τα μπετά.
      Μινιόν
      Ένα εμβληματικό για το εμπόριο κτίριο που κάποτε φιλοξενούσε λαμπερά καταστήματα και χιλιάδες πελάτες, είναι αναξιοποίητο από το 1998 όταν η εταιρεία έβαλε λουκέτο. Το κτήριο καταστράφηκε ολοσχερώς το 1980 όταν μετά από εμπρησμό άρπαξε φωτιά αλλά «αναστήθηκε» σε σύντομο χρονικό διάστημα. Το κτήριο ανήκει πλέον στον όμιλο Folli Follie αλλά ακόμη δεν έχει αξιοποιηθεί.
      Ξενία Πάρνηθας
      Το Ξενία Πάρνηθας άνοιξε το 1914 ως σανατόριο του Νοσοκομείου Ευαγγελισμού. Το 1960 που ανακαλύφθηκε η θεραπεία της φυματίωσης με αντιβιοτικά, το σανατόριο έκλεισε και αποφασίστηκε η μετατροπή του κτηρίου σε ξενοδοχείο Ξενία.  Όμως η γειτνίασή του με το επίσης νεότευκτο Μον Παρνές, η έλλειψη θέας προς την Αττική και η προβληματική πρόσβαση το οδηγούν σε εμπορική αποτυχία και ο ΕΟΤ αποφασίζει να στεγάσει εκεί την Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων. Αλλά και αυτή έκλεισε το 1980.
      Ξενοδοχείο Belvedere, Σούνιο
      Απέναντι, από τον ναό του Ποσειδώνα βρίσκεται το ξενοδοχείο που έζησε τη μεγάλη του ακμή του δεκαετία του ’60 και πέρασε δύσκολες εποχές τη δεκαετία ’80 για να κλείσει οριστικά το 1989. Πλέον το κτίριο έχει εγκαταλειφθεί στο έλεος του χρόνου που το διαλύει. 
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ο χρόνος της σιδηροδρομικής διαδρομής Αθήνας - Θεσσαλονίκης θα μειωθεί στις τρεις ώρες και είκοσι λεπτά το φθινόπωρο, με την έλευση του νέου τροχαίου υλικού, υπό την προϋπόθεση να έχουν ολοκληρωθεί ως τα τέλη Ιουνίου τα έργα της διπλής γραμμής ηλεκτροκίνησης, εκτίμησαν εκπρόσωποι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της μητρικής της εταιρίας του ομίλου Ferrovie Dello Stato Italiano, σε εκδήλωση στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.
      Επίσης, δεν έκρυψαν και το ενδιαφέρον τους για την εξαγορά της εταιρίας συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ).
      «Η διεθνής ανάπτυξη είναι ένας από τους πέντε πυλώνες της στρατηγικής μας και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνδέεται πάρα πολύ με αυτόν τον στόχο μας» τόνισε ο αντιπρόεδρος Διεθνών Σχέσεων της Ferrovie Dello Stato Italiano, Τζιοβάνι Ρόκα.
      Αναφερόμενος στις προοπτικές του σιδηρόδρομου και της χώρας, μέσω της παρουσίας του ομίλου που εκπροσωπεί, ο κ. Rocca υπογράμμισε ότι ο όμιλος FSI είναι ο τρίτος στην Ευρώπη στον τομέα του, με ανταγωνιστικές, ποιοτικές υπηρεσίες - ενώ έχει προχωρήσει σε εξαγορά τον προηγούμενο χρόνο, εκτός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και μιας εταιρίας οδικών μεταφορών στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατέχει ήδη θέσεις σε Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία, Σερβία και αλλού, και δραστηριοποιείται σε μεταφορές και υποδομές.
      «Μας ενδιαφέρουν επίσης οι κατασκευές στις υποδομές, ως κύριος ανάδοχος. Δεν έχουμε πρόβλημα να αναλάβουμε και έργα μηχανικού και υποδομών, γιατί μας ενδιαφέρει αυτή η συνολική παρουσία» είπε ο κ. Ρόκα.
      Σε δηλώσεις του ο Τζ. Ρόκα δεν έκρυψε το ενδιαφέρον του ομίλου που εκπροσωπεί και για τη διεκδίκηση της διαχείρισης του οδικού άξονα της Εγνατίας Οδού, αλλά υπογράμμισε ότι προτεραιότητα αυτή τη στιγμή έχει η απόκτηση της ROSCO (EESTY), η οποία έχει τη συντήρηση του τροχαίου υλικού. Επίσης, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, δεν απέκλεισε περαιτέρω δραστηριοποίηση και σε άλλους τομείς μελλοντικά, όπως π.χ. στα logistics. Ιδιαίτερα στάθηκε στις προοπτικές που διανοίγονται για το επιβατικό και μεταφορικό έργο, στο πλαίσιο της διασύνδεσης με την Κ. Ευρώπη και την Ιταλία, μέσω των Βαλκανίων.
      «Η γεωπολιτική θέση της χώρας είναι πολύ σημαντική για όλη την Ευρώπη και αυτό θα προσπαθήσουμε να το αξιοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης.
      Ο κ. Τσαλίδης επεσήμανε ότι ήδη υπάρχει μια σημαντική αύξηση του μεταφορικού έργου από τις αρχές του 2018 σε σχέση με τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια, ιδιαίτερα στον τομέα της μεταφοράς κοντέινερ και με κύριο σημείο εξόδου προς το εξωτερικό την Ειδομένη, ενώ εξέφρασε την εκτίμηση ότι η τάση αυτή μπορεί να αυξηθεί ακόμη περισσότερο. Επεσήμανε ότι σε αυτή την κατεύθυνση είχε νωρίτερα σχετικές συζητήσεις με εκπροσώπους του ΟΛΘ, ώστε να προσδιοριστούν καλύτερα οι ανάγκες του μεταφορικού έργου από το λιμάνι και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ανταποκριθεί καλύτερα σε αυτές.
      Ο κ. Τσαλίδης ανέφερε ότι από το φθινόπωρο εκτιμάται ότι θα αρχίσει να ξεδιπλώνεται και η επένδυση των πεντακοσίων εκατομμυρίων ευρώ από τον όμιλο, για την αναβάθμιση των υπηρεσιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αρχής γενομένης με την έλευση του νέου τροχαίου υλικού για τη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, εφόσον θα έχει ολοκληρωθεί η υποδομή για την διπλή γραμμή ηλεκτροκίνησης. Ιδιαίτερα επεσήμανε, ότι ήδη «καταβάλλεται μια τεράστια προσπάθεια» από τον αρμόδιο υπουργό και από την ελληνική κυβέρνηση για να ολοκληρωθεί πιο γρήγορα το έργο της διπλής γραμμής ηλεκτροκίνησης. Εκτίμησε ότι εάν δοθεί ως στα τέλη Ιούνιου, η εταιρία από τον Σεπτέμβριο, θα είναι σε θέση να φέρει το νέο τροχαίο υλικό, να πιστοποιήσει τη γραμμή και να εκπαιδεύσει το προσωπικό στα νέα τρένα.
      Με την ολοκλήρωση του έργου, η διαδρομή Αθήνας - Θεσσαλονίκης θα διαρκεί τρεις ώρες και είκοσι λεπτά. Επίσης, σύμφωνα με το σχεδιασμό, προβλέπεται ως το τέλος του 2019 να έρθει και το ταχύτερο τρένο, με ταχύτητα 200 χλμ/ώρα.
      «Προφανώς και θα έχουμε μια αύξηση της χωρητικότητας» είπε ο κ. Τσαλίδης. Τόνισε επίσης, ότι θα δοθεί η δυνατότητα να τηρούνται οι χρόνοι άφιξης και αναχώρησης, ενώ ήδη δίνεται βάση στην καθαριότητα, τις ποιοτικές παροχές και υπηρεσίες και το εκπαιδευμένο προσωπικό στους σιδηρόδρομους.
      Ο κ. Τσαλίδης επεσήμανε ότι ιδιαίτερα μετά το φθινόπωρο που θα έρθει το νέο τροχαίο υλικό για τη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, θα πρέπει να προβλεφθεί και η συντήρησή του, και για αυτό το σκοπό να εκπαιδευτεί και προσωπικό. «Κι αυτό δεν μπορεί, παρά να το κάνει μια εταιρεία η οποία ανήκει στην σιδηροδρομική επιχείρηση που ακούει στο όνομα ΤΡΑΙΝΟΣΕ» είπε ο κ. Τσαλίδης.
      «Είναι παγκοσμίως γνωστό, ότι οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις έχουν δική τους βάση συντήρησης» συνέχισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υπογράμμισε ότι αυτός είναι και ο βασικός λόγος του ενδιαφέροντος για την ΕΕΣΣΤΥ (εταιρία συντήρησης τροχαίου υλικού). «Ελπίζω η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το φθινόπωρο και μετά να έχει τη δική της βάση συντήρησης» πρόσθεσε.
      Ο κ. Τσαλίδης τόνισε ότι απομένει χρόνος έως τις 26 Απριλίου για την κατάθεση βελτιωτικής οικονομικής πρότασης για την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ (εταιρία συντήρησης τροχαίου υλικού) και επεσήμανε ότι μέσα στο διάστημα αυτό πρέπει να ληφθούν αποφάσεις, για το εάν θα κατατεθεί η βελτιωμένη προσφορά. «Πάντως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ανάγκη από μια εταιρία συντήρησης» είπε.
      Τέλος, ο κ. Τσαλίδης αναφέρθηκε και στις θέσεις εργασίας που ήδη θα αυξηθούν με νέες προσλήψεις, και στην προοπτική να αυξηθούν ακόμα περισσότερο εάν εξαγοραστεί και η ΕΕΣΣΤΥ. «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκρατικοποιήθηκε πριν από μερικούς μήνες. Ακούστηκαν πολλά για τις αποκρατικοποιήσεις. Εγώ, αναφερόμενος στην εταιρεία την οποία έχω την τιμή να εκπροσωπώ σήμερα, μπορώ να πω ότι όχι μόνο δεν έγιναν απολύσεις, αλλά οι εργαζόμενοι πήραν δύο επιπλέον μισθούς (δέκατο τρίτο και δέκατο τέταρτο) και επιπλέον κάνουμε σε αυτή τη φάση, προσλήψεις 60 νέων μηχανοδηγών για να αντικαταστήσουν αυτούς οι οποίοι σιγά-σιγά βγαίνουν στη σύνταξη» είπε ο κ. Τσαλίδης και πρόσθεσε: «Κάνουμε σε αυτή τη φάση επίσης, πρόσληψη είκοσι ατόμων επιστημονικό προσωπικό. Στην αμέσως επόμενη φάση θα προσλάβουμε σαράντα επιπλέον μηχανοδηγούς και βέβαια εάν θα αποκτήσουμε και την ΕΕΣΣΤΥ, υπολογίζουμε ότι θα κάνουμε και εκεί τουλάχιστον 70 προσλήψεις».
      Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν και χαιρέτισαν, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, η προϊσταμένη του γραφείου του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη Κατερίνα Νοτοπούλου, ο εμπορικός ακόλουθος της ιταλικής πρεσβείας στην Αθήνα κ. Μπαρμπάτο, ο αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ B. Βλαχογιάννης, ο επίτιμος πρόξενος της Ιταλίας στη Θεσσαλονίκη, Χρήστος Σαραντόπουλος, ενώ το λόγο πήραν εκπρόσωποι επιμελητηρίων και φορέων της πόλης, απευθύνοντας ερωτήσεις στους εκπροσώπους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του FSI.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Συνταγματικό και νόμιμο έκρινε η ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) το προεδρικό διάταγμα για την επένδυση ύψους 1,5 δισ. ευρώ στην παραθαλάσσια και δασική περιοχή Έξαρχος του δήμου Λοκρών της Φθιώτιδας.
      Ωστόσο, για να πει το τελικό «ναι», θα πρέπει να της σταλεί μέσα σε 15 μέρες η εισήγηση του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης, που να αποδεικνύει τα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη από την επένδυση αυτή, της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας.
      Το Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ, λόγω της σπουδαιότητας των συνταγματικών θεμάτων που ανέκυπταν, είχε διαβιβάσει στην ολομέλεια του ανωτάτου ακυρωτικού δικαστηρίου το σχέδιο προεδρικού διατάγματος για την οριοθέτηση της Περιοχής Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης στην εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών περιοχή «Έξαρχος» Αταλάντης, του δήμου Λοκρών Φθιώτιδος.
      Με το ίδιο διάταγμα καθορίζονται οι χρήσεις γης, η μέγιστη εκμετάλλευση της όλης έκτασης κ.λπ. Η έκταση ανέρχεται σε 12.351.470 τ.μ., εκ της οποίας έχουν δασικό χαρακτήρα τα 11.910.655 τ.μ. και μη δασικό τα 440.815,61 τ.μ., ενώ διαιρείται σε τρεις θύλακες, το «Νότο», το «Ζέφυρο» και το «Βορρά».
      Όπως αναφέρει η γνωμοδότηση του ΣτΕ, οι εγκαταστάσεις – οι οποίες εντάσσονται στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και της στροφής στα μεγάλα και πολυτελή τουριστικά ξενοδοχεία που προορίζονται για επιλεκτικό τουρισμό – προβλέπεται να περιλαμβάνουν ξενοδοχεία πέντε αστέρων συνολικής δυναμικότητας 8.872 κλινών. Οι 2.990 κλίνες θα είναι στα ξενοδοχειακά συγκροτήματα και οι 5.882 κλίνες σε 3.306 τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες, που μπορεί να πωληθούν ή να εκμισθωθούν μακροχρόνια. Επίσης, προβλέπεται η δημιουργία τριών γηπέδων γκολφ διεθνών εγκαταστάσεων των 18 οπών, τα οποία θα καλύψουν 1.703.465 τ.μ. δασικής και μη δασικής έκτασης.
      Ακόμη, προβλέπεται ότι το έργο «ATALANTI HILLS» αναμένεται να δημιουργήσει κατά το χρόνο κατασκευής του 622 θέσεις εργασίας, ενώ τα 14 πρώτα χρόνια θα δημιουργήσει 5.500 θέσεις εργασίας και κατά την πλήρη λειτουργία του θα δημιουργήσει 8.000 θέσεις εργασίας.
      Εξάλλου, η επένδυση αναμένεται να επιφέρει ετήσια έσοδα τα 14 πρώτα χρόνια ύψους 46 εκ. ευρώ και σε πλήρη λειτουργία τα ετήσια έσοδά του θα ανέλθουν στα 150 εκ. ευρώ και μαζί με τις πωλήσεις που θα πραγματοποιούνται θα ανέλθουν στα 184 εκ. ευρώ ετησίως.
      Σήμερα, η ολομέλεια του ΣτΕ με πρόεδρο τον Νικόλαο Σακελλαρίου και εισηγήτρια την πάρεδρο την Ελένη Μουριά, με την υπ΄ αριθμ. 53/2018 γνωμοδότησή της έκρινε ότι είναι συνταγματικές οι διατάξεις του νόμου 4280/2014, που επέφερε τροποποιήσεις στο νόμο 998/1979 για την προστασία των δασών και των δασικών εκτάσεων. Κατά τους συμβούλους Επικρατείας, στις μελέτες κ.λπ. που περιγράφεται το επενδυτικό σχέδιο, γίνεται αναφορά για πολλαπλά οικονομικά και κοινωνικά οφέλη στην τοπική και εθνική οικονομία από την επίμαχη επένδυση, εκτιμώμενου ύψους 1,5 δισ. ευρώ. Κατόπιν τούτου, η επένδυση έχει ζωτική σημασία για την εθνική οικονομία, που υπερτερεί της διαφυλάξεως της δασικής βλάστησης στην επίμαχη περιοχή.
      Όμως, το ΣτΕ αναφέρει ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία με την εισήγηση του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης προς τους αρμόδιους υπουργούς, για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Έτσι, επειδή δεν προηγήθηκε η επίμαχη εισήγηση για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας που προβλέπει το άρθρο 16 του νόμου 3986/2011, το ΣτΕ έδωσε προθεσμία 15 ημερών, προκειμένου αυτή να σταλεί στο δικαστήριο. Και αφού σταλεί, τότε η ολομέλεια θα επανέλθει για να εκδώσει νέα, οριστική γνωμοδότηση.
      Πηγή:dealnews.gr
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.