Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Δημοσιεύτηκαν από το Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας, τα ποσοτικά στοιχεία του μηνιαίου δελτίου συστήματος συναλλαγών ΗΕΠ για τον Μάρτιο 2019, δίνοντας μία συνολικότερη εικόνα για την εξέλιξη των μεγεθών της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, όσον αφορά το Α' τρίμηνο της χρονιάς που διανύουμε.
      Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας
      Σε επίπεδο παραγωγής τα στοιχεία παρέμειναν αμετάβλητα σε σχέση με τον Ιανουάριο. Όπως προκύπτει, η ΔΕΗ, αν και καταγράφει απώλειες διαχρονικά, εξακολουθεί να παραμένει ο μεγαλύτερος παραγωγός ηλεκτρικής ενέργειας (πλην ΑΠΕ), εφόσον διαθέτει τη «μερίδα του λέοντος» με 71,78% (ισχύς μονάδων: 8.596 MW), ποσοστό που ωστόσο αναμένεται να περιοριστεί με την αποεπένδυση των λιγνιτικών μονάδων σε Φλώρινα και Μεγαλόπολη, το αμέσως επόμενο διάστημα (με την οποία θα απολέσει ισχύ άνω του 1 GW), με προϋπόθεση βέβαια την επιτυχή έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας.
      Ακολουθούν, επίσης χωρίς καμία μεταβολή, οι: Elpedison, με 6,77%, Mitilineos με 6,40%, η Λιγνιτική Μεγαλόπολης με 4,27% η Korinthos Power με 3,62%, η Heron II Viotias με 3,52%, η Λιγνιτική Μελίτης με 2,41% και η Heron με 1,23%.
      Εγκατεστημένη ισχύς ανά τύπο καυσίμου
      Οι μονάδες ΑΠΕ πρωταγωνιστούν στο διασυνδεδεμένο σύστημα, φτάνοντας πλέον τα 5.609 MW ισχύος (από 5.494 τον πρώτο μήνα του χρόνου). Ακολουθούν αμετάβλητες οι μονάδες φυσικού αερίου με 4.900 MW και οι λιγνιτικές με 3.904 MW. Η χαμηλότερη εγκατεστημένη ισχύς αφορά τις υδροηλεκτρικές μονάδες οι οποίες παρέμειναν επίσης σταθερές με 3.171 MW.
      Η συνδυασμένη ισχύς των μονάδων φυσικού αερίου, υδροηλεκτρισμού και ΑΠΕ άγγιξε το 77,8%, με τις λιγνιτικές μονάδες να αντιπροσωπεύουν το 22,2% του συνόλου (-0,11% σε σχέση με τον Ιανουάριο).
      Στο σύνολο της μηνιαίας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, ισορροπία επικράτησε στα καύσιμα που πρωταγωνίστησαν τον Μάρτιο εφόσον τα ποσοστά έχουν μοιραστεί σχεδόν ισομερώς: με βραχεία κεφαλή επικράτησαν το φυσικό αέριο και ο λιγνίτης με 32,67% (+7,38% σε σχέση με τον προηγούμενο Ιανουάριο) και 31,87% αντίστοιχα, με τις μονάδες ΑΠΕ να ακολουθούν με πολύ μικρή διαφορά, σημειώνοντας διψήφια άνοδο σε σχέση με τον πρώτο μήνα του χρόνου (31,32% σε σύγκριση με 18,04% τον Ιανουάριο).
      Στο τρίμηνο, οι υδροηλεκτρικές μονάδες κινήθηκαν σε χαμηλά ποσοστά που κυμάνθηκαν κατά μέσο όρο στο 5,5%, με πιο «δυνατό» μήνα τον Φεβρουάριο που ανήλθαν σε 7,28%. Τον Μάρτιο 2019, η εγκατεστημένη ισχύς όλων των μονάδων στο διασυνδεδεμένο σύστημα ανήλθε σε 17.553,5 MW, αυξανόμενη κατά 114,4 MW σε σχέση με τον Ιανουάριο, άνοδος που οφείλεται αποκλειστικά σε νέα έργα «πράσινης» ενέργειας.
      Σε επίπεδο μηνιαίας παραγωγής, ανά συμμετέχοντα, η εικόνα τον Μάρτιο είχε ως εξής: ΔΕΗ (31,45%, καταγράφοντας σημαντικές απώλειες, με παράλληλη ενίσχυση των υπολοίπων συμμετεχόντων), ΔΑΠΕΕΠ (31,32%), ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ (9,21%), ELPEDISON (6,91%), ΛΙΓΝΙΤΙΚΗ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ (7,93%), KORINTHOS POWER (6,1%), ΛΙΓΝΙΤΙΚΗ ΜΕΛΙΤΗΣ (4,01%) και HERON II VIOTIAS (2,81%).
      Το top-10 στην προμήθεια
      Το μερίδιο της ΔΕΗ στην προμήθεια τον Μάρτιο μειώθηκε από 79,76 τον Ιανουάριο % σε 76,6;%
      Οι υπόλοιποι πάροχοι που απαρτίζουν το top-10 (για τον Μάρτιο 2019), κατά σειρά:
      2) Ήρων (4,72%)
      3) Μυτιληναίος (4,69%)
      4) Elpedison (3,73%)
      5) Watt & Volt (1,95%)
      6) NRG (1,77%)
      7) Volterra (1,54%)
      8) ΕΛΤΑ (1,09%)
      9) ΚΕΝ (0,9%)
      10) Attiiki GSC (0,67%)
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      1. Είμαι ήδη εγγεγραμμένος χρήστης του TAXISnet. Τι πρέπει να κάνω για να υποβάλω δήλωση εργολάβων - εργοληπτών;
      Για τους ήδη εγγεγραμμένους χρήστες δεν απαιτείται διαδικασία εγγραφής, αλλά ισχύουν οι κωδικοί πρόσβασης που ήδη χρησιμοποιούνται.
      Οι νέοι χρήστες πρέπει να εγγραφούν στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του TAXISnet σύμφωνα με όσα ορίζονται με την ΠΟΛ.1178/2010, ΑΔΑ41ΦΜΗ-ΤΛ (ΦΕΚ Β/9.10.12) Απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.
      2. Ποιοι υποβάλλουν Δήλωση εργολάβων - εργοληπτών;
      Κάθε νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα ή φυσικό πρόσωπο που ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα και έχει τη φορολογική κατοικία του στην Ελλάδα, οι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης ή κάθε φορολογούμενος που δεν έχει τη κατοικία του στην Ελλάδα, αλλά δραστηριοποιείται μέσω μόνιμης εγκατάστασης στην Ελλάδα υποχρεούται να παρακρατεί φόρο κατά την καταβολή ή εκκαθάριση εισοδημάτων στους εργολήπτες κατασκευής κάθε είδους τεχνικών έργων και ενοικιαστών δημόσιων, δημοτικών, κοινοτικών ή λιμενικών προσόδων σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγρ.1δ του άρθρου 64 του Ν.4172/2013.
      3. Μπορώ να υποβάλω τη δήλωση εργολάβων-εργοληπτών ηλεκτρονικά;
      Οι εμπρόθεσμες και εκπρόθεσμες αρχικές ή τροποποιητικές δηλώσεις απόδοσης παρακρατηθέντος φόρου στα εισοδήματα εργοληπτών υποβάλλονται υποχρεωτικά μέσω διαδικτύου.
      4. Πόσες αρχικές δηλώσεις μπορώ να υποβάλω τον ίδιο μήνα;
      Μπορεί να υποβληθεί μία μόνο αρχική δήλωση ανά μήνα και πολλές τροποποιητικές.
      5. Πως συμπληρώνω τη φόρμα υποβολής;
      • Η καταχώριση των ποσών γίνεται στη 2η σελίδα της φόρμας, στον ΠΙΝΑΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ. Στην 1η σελίδα μεταφέρονται αυτόματα τα αθροίσματα των ποσών που καταχωρήθηκαν στη 2η σελίδα.
      • Η υποβολή της δήλωσης γίνεται από τη 2η σελίδα.
      6. Μπορώ να βάλω τον ίδιο Α.Φ.Μ. και στην 1η σελίδα (ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΔΟΤΗ Η Ε ΕΡΓΟΛΑΒΟΥ) και στη 2η σελίδα (ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ);
      ΟΧΙ. Υπάρχει έλεγχος που δεν επιτρέπει την οριστικοποίηση τέτοιων δηλώσεων. Πρέπει να καταχωρηθεί ο Α.Φ.Μ. του αντισυμβαλλόμενου.
      7. Ποια είναι η προθεσμία υποβολής της δήλωσης;
      • Για περίοδο παρακράτησης Δεκεμβρίου του 2013 η προθεσμία ήταν μέχρι τις 15 Ιανουαρίου 2014.
      • Για περίοδο παρακράτησης από 01/01/2014 και μετά η υποβολή και πληρωμή γίνεται μέχρι το τέλος του δεύτερου μήνα από το μήνα παρακράτησης (δηλ. του Ιανουαρίου μέχρι τέλος Μαρτίου κ.λπ.).
      • Για περιόδους παρακράτησης Νοεμβρίου 2013 και πριν οι δηλώσεις θα υποβάλλονται μόνο στη Δ.Ο.Υ.
      • Αν το τέλος του δεύτερου μήνα από το μήνα παρακράτησης είναι Σάββατο-Κυριακή ή αργία, η ημερομηνία πληρωμής μετατίθεται μέχρι την αμέσως επόμενη εργάσιμη ημέρα.
      8. Πως καταβάλλεται ο φόρος;
      Μετά την οριστικοποίηση της δήλωσης παράγεται Ταυτότητα Οφειλής η οποία πληρώνεται στις τράπεζες που έχουν συμβληθεί με το Υπουργείο Οικονομικών και στα ΕΛΤΑ. Διευκρινίζουμε ότι από 01/01/2014 έχει διαχωριστεί η υποβολή της δήλωσης από την πληρωμή της. Άρα, η μη πληρωμή μιας δήλωσης δεν συνεπάγεται τη διαγραφή της (και την αντίστοιχη διαγραφή της οφειλής).
      9. Τι συμβαίνει όταν παρέλθει η καταληκτική ημερομηνία πληρωμής (που αναγράφεται στην Ταυτότητας Οφειλής) χωρίς να έχει καταβληθεί ο φόρος στην Τράπεζα;
      Μετά την οριστικοποίηση της υποβολής της δήλωσης ο παρακρατηθείς φόρος βεβαιώνεται στη Δ.Ο.Υ. της περιφέρειας όπου βρίσκεται η επαγγελματική έδρα του υπόχρεου στη παρακράτηση. Σε περίπτωση μη καταβολής ή εκπρόθεσμης καταβολής του βεβαιωθέντος φόρου έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 53 του Ν. 4174/2013. Για περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με τις οφειλές, επιλέξτε τα «Στοιχεία Οφειλών εκτός Ρύθμισης» από την Προσωποποιημένη Πληροφόρηση.
      10. Αν οριστικοποιήσω μια δήλωση στο TAXISnet και διαπιστώσω κάποιο λάθος, έχω δυνατότητα διόρθωσης μέσω TAXISnet;
      Ναι, είτε με υποβολή τροποποιητικής δήλωσης μέσω TAXISnet, είτε με κατάθεση τροποποιητικής σε Δ.Ο.Υ.
      Σχετικά με τις τροποποιητικές δηλώσεις που μεταβάλλουν το ποσό του φόρου που βεβαιώθηκε με την αρχική δήλωση, διευκρινίζουμε ότι υπάρχουν 2 περιπτώσεις:
      Α) Η τροποποιητική δήλωση αυξάνει το φόρο που βεβαιώθηκε με την αρχική δήλωση. Η τροποποιητική δήλωση υποβάλλεται κανονικά μέσω TAXISnet. Με την οριστικοποίηση της υποβολής η Ταυτότητα Οφειλής που θα εκδοθεί θα βεβαιώνει τη διαφορά του φόρου μεταξύ αρχικής και τροποποιητικής δήλωσης.
      ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ:
      Έστω ότι με την αρχική δήλωση καταχωρήθηκαν στη 2η σελίδα της φόρμας υποβολής:
      Αξία 1000 ευρώ
      Φόρος που αναλογεί (3%) = 30 ευρώ.
      Με την οριστικοποίηση της δήλωσης βεβαιώνεται αυτόματα στον Α.Φ.Μ. του υποβάλλοντος η οφειλή των 30 ευρώ και εκδίδεται Ταυτότητα Οφειλής για 30 ευρώ. Αν ο εργολάβος-εργολήπτης έκανε λάθος στην αρχική δήλωση και ήθελε να καταχωρήσει τα εξής ποσά: Αξία 5.000 ευρώ.
      Φόρος που αναλογεί (3%) = 150 ευρώ.
      ΤΟΤΕ: υποβάλει τροποποιητική δήλωση με τα παραπάνω ποσά (αξία 5.000 ευρώ και φόρος 150 ευρώ) και με την οριστικοποίηση της υποβολής θα εκδοθεί Ταυτότητα Οφειλής για 120 ευρώ (30-150) και ο φόρος των 120 ευρώ θα βεβαιωθεί στο Α.Φ.Μ. του μηχανικού.
      Β) Η τροποποιητική δήλωση μειώνει (έως και μηδενίζει) το φόρο που βεβαιώθηκε με την αρχική δήλωση.
      Αυτή η τροποποιητική δήλωση δεν μπορεί να υποβληθεί μέσω TAXISnet. Θα πρέπει να την υποβάλετε στη Δ.Ο.Υ. Διευκρινίζουμε ότι από 01/01/2014 έχει διαχωριστεί η υποβολή της δήλωσης από την πληρωμή της. Άρα, η μη πληρωμή της δήλωσης δεν συνεπάγεται τη διαγραφή της (και την αντίστοιχη διαγραφή της οφειλής).
      11. Μπορώ να υποβάλω τη δήλωση εργολάβων-εργοληπτών με αρχείο;
      Ναι, από 09/04/2019 είναι πλέον διαθέσιμη η υποβολή παρακρατούμενου φόρου εργοληπτών με αρχείο . Οδηγίες για τη γραμμογράφηση του αρχείου περιέχονται στον παρακάτω σύνδεσμο στην ιστοσελίδας της Α.Α.Δ.Ε.: 
      https://www.aade.gr/sites/default/files/2019-04/grammografisi.pdf
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στις τρεις χώρες της Ευρώπης με τους πιο φιλόδοξους στόχους όσον αφορά τη μείωση των ρύπων ως το 2030 συγκαταλέγεται η Ελλάδα με βάση το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, όμως η εμπειρία δείχνει ότι κατά κανόνα η χώρα μας θέτει υπερβολικά φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους που δεν τους επιτυγχάνει.
      Πάντως τόσο το ελληνικό σχέδιο όσο και όλα τα υπόλοιπα  αντίστοιχα εθνικά σχέδια  των άλλων χωρώ-μελών πλην μίας, της Ισπανίας, βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση, στη σχετική αξιολόγηση του  Ecologic Institute της Γερμανίας και την βρετανική εταιρία συμβούλων Climact, που διενεργήθηκε για λογαριασμό του European Climate Foundation.
      Η μελέτη, την οποία παρουσιάζει το Euractiv,  εξέτασε κατά πόσον τα εθνικά σχέδια που υπέβαλαν τα κράτη- μέλη στην Ευρωπαική Επιτροπή επαρκούν για να επιτευχθεί ο στόχος της κλιματικής ουδετερότητας το  2050 με βάση κριτήρια όπως το επίπεδο λεπτομέρειας των προτεινόμενων μέτρων πολιτικής ή η συνοχή της διαδικασίας επίτευξης των στόχων, πέραν του ίδιου του στόχου που έθεσε κάθε χώρα.
      Στην αξιολόγηση αυτή η Ισπανία ήταν η μόνη χώρα της ΕΕ που πέρασε έστω και οριακά  τη βάση του 50%, βαθμολογούμενη με  52%.  Ακολουθούν η Γαλλία με 47%, η Ελλάδα με 44% και η Σουηδία με 43%.  Στον αντίποδα βρέθηκε η Σλοβενία με 3%, ενώ η Γερμανία βαθμολογήθηκε με 12%, όσο και η Σλοβακία. Ο μέσος όρος της ΕΕ διαμορφώθηκε στο  29%.
      Η επίσημη αξιολόγηση των εθνικών σχεδίων θα γίνει από την ίδια την Ευρωπαική Επιτροπή και αναμένεται να δημοσιευτεί τον Ιούνιο. Κατόπιν η Κομισιόν θα ζητήσει τροποποιήσεις από τις χώρες- μέλη, οι οποίες ως το τέλος του έτους θα πρέπει να υποβάλουν το τελικό τους σχέδιο.
      «Η μελέτη δείχνει ότι τα κράτη μέλη της ΕΕ δεν συμφωνούν σαφώς με μια πορεία προς τις μηδενικές εκπομπές άνθρακα το 2050», δήλωσε στο Euractiv ο κ. Julien Pestiaux από την Climact, που ήταν ένας από τους μελετητές. «Με ελάχιστες εξαιρέσεις, τα σχέδια  δείχνουν χαμηλές φιλοδοξίες όσον αφορά την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων για τις ΑΠΕ και την ενεργειακή αποδοτικότητα, ενώ συνολικά δεν επαρκούν για να στηρίξουν την κλιματική και ενεργειακή μετάβαση που απαιτείται στην Ευρώπη», πρόσθεσε ο κ. Pestiaux.
      Πολύ δειλά βήματα παρατηρούνται όσον αφορά στην σταδιακή κατάργηση των επιδοτήσεων του άνθρακα και των ορυκτών καυσίμων, ενώ από την άλλη πλευρά τα μηνύματα για επενδύσεις σε καθαρές τεχνολογίες είναι ανεπαρκή,
      Εξάλλου η μελέτη χαρακτηρίζει ανεπαρκή και τη δημόσια διαβούλευση που προηγήθηκε για την εκπόνηση των εθνικών σχεδίων.
      «Η Ευρώπη έχει σαφή στόχο 32% ΑΠΕ έως το 2030», δήλωσε η Viktoriya Kerelska, επικεφαλής της WindEurope και κατέληξε: «Ενώ τα Εθνικά Σχέδια για την Ενέργεια και το Κλίμα υποτίθεται ότι μετατρέπουν αυτή τη φιλοδοξία σε πραγματικότητα, κανένα από αυτά δεν δίνει επαρκείς απαντήσεις σε ότι αφορά τα μέτρα που θα εφαρμοστούν για την επίτευξη των στόχων. Χωρίς λεπτομερή καταγραφή των μέτρων τα Σχέδια απλώς δεν έχουν νόημα».
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Από το υπουργείο Πολιτισμού θα περάσουν ένα προς ένα τα ψηλά κτήρια που προβλέπει το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) της επένδυσης στο Ελληνικό σύμφωνα με τα όσα προβλέπουν οι όροι έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) από το υπουργείο
      Συγκεκριμένα το υπουργείο θα εγκρίνει όλες τις περιβαλλοντικές και αρχιτεκτονικές μελέτες που αφορούν στα ψηλά κτήρια ενω ειδικά στις περιοχές περιξ του λοφου Χασάνι θα πρέπει να προβλεφθεί κλιμακωση των υψών με σκοπό την ανεμπόδιστη θέαση του λόφου.
      Η απόφαση που δημοσιεύθηκε στη «Διαύγεια» προβλέπει ακόμα οτι θα πρεπει να εγκριθούν οι μελέτες που θα εκπονηθούν στο πρώτο στάδιο του έργου που αφορούν στην προστασία, ανάδειξη και αποκατάσταση των μνημείων και στη διαμόρφωση τους περιβάλλοντος χώρου τους: α) του πιόσχημου ταφικού περιβόλου του Ελληνικού, β) του αρχαιολογικού χώρου του Αγίου Κοσμά, γ) των μεταβυζαντινών ναών της Αγίας Παρασκευής και των Αγίων Κοσμά και Δαμιανού, και δ) των υφιστάμενων εντός της έκτασης του Μητροπολιτικού Πόλου νεωτέρων μνημείων, οι ειδικές ειδικές φυτοτεχνικές μελέτες που θα αφορούν στην περιοχή του αρχαίου λατομείου, καθώς και στους άλλους χώρους και μνημεία που ενδεχομένως αποκαλυφθούν 
       
      Ειδικά με τον ταφικό περίβολο του Ελληνικού, η μεταφορά και επανατοποθέτηση του μνημείου να γίνει ύστερα από εκπόνηση ειδικής τεχνικής μελέτης και την έγκριση αυτής από τις Υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ. Στον αρχαιολογικό χώρο του Αγίου Κοσμά θα πρέπει να εκπονηθεί γεωτεχνική μελέτη των χερσαίων τμημάτων του πρωτοελλαδικού οικισμού, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα διάβρωσης και κατακρήμνισης στον χώρο, καθώς και να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας των δομικών καταλοίπων που τυχόν διατηρούνται στο ενάλιο τμήμα του. Να εξασφαλιστεί ειδική προστασία και στερέωση των αρχαιοτήτων που τυχόν εντοπιστούν στα πρανή του ρέματος των Τραχώνων και να υποβληθεί προς έγκριση η οριστική μελέτη “Υποδομών και Δικτύων” και η Μ.Π.Ε. για κατασκευή πρότυπου Ενυδρείου – Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών
       
      Τέλος η πάνω στάθμη της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος να μην υπερβεί το υπάρχον επίπεδο του δρόμου εάν δεν τεκμηριωθεί ως απολύτως αναγκαίο από τεχνικής άποψης
       
      Το σύνολο των εκσκαφικών εργασιών που θα απαιτηθούν για την επένδυση, θα πραγματοποιηθούν με δαπάνη του κυρίου του έργου, με εποπτεία της κατά περίπτωση αρμόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων. Σε περίπτωση ανεύρεσης αρχαιοτήτων, οι εργασίες θα διακοπούν ώστε να ακολουθήσει ανασκαφική έρευνα που θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του έργου, σύμφωνα με τους όρους του Μνημονίου Συναντίληψης και Συνεργασίας που έχει υπογραφεί μεταξύ του υπουργείου Πολιτισμού και το επενδυτικό σχήμα υπό την Lamda Development.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Έξι αντί για τρεις επιπλέον μήνες παράταση στις διαδικασίες υποβολής δικαιολογητικών στο Κτηματολόγιο αποφάσισε να δώσει το υπουργείο Περιβάλλοντος.
      Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι συνολικός χρόνος (από την έναρξη της συλλογής δηλώσεων) για τους κατοίκους της Ελλάδας είναι οι 12 μήνες, ενώ για τους ιδιοκτήτες πουζουν στο εξωτερικό οι 15.
      Την ίδια ώρα στις περιοχές Αγκίστρι, Πόρος, Σπέτσες, Ύδρα, Κύθηρα, Μέθανα, Τροιζήνα και Μάνδρα ξεκινά για πρώτη φορά στις 22-05-2019 η συλλογή δηλώσεων, ενώ εντός Ιουνίου αναμένεται να ακολουθήσουν οι: Λήμνος, Μυτιλήνη, Ζάκυνθος, Κεφαλλονιά, Ιθάκη, Ιωάννινα και Θεσπρωτία.
      Σύμφωνα με πληροφορίες από τα Νέα, το τελευταίο διάστημα εξαιτίας της χαμηλής προσέλευσης ιδιοκτητών στο Κτηματολόγιο, το υπουργείο Περιβάλλοντος δεχόταν πιέσεις τόσο από βουλευτές όσο και από φορείς απ' όλη την Ελλάδα προκειμένου να προχωρήσει σε επιμήκυνση του χρόνου ώστε να πειστούν όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες να δηλώσουν την ακίνητη περιουσία τους.
      Την ερχόμενη Δευτέρα 20 Μαΐου 2019 λήγει το χρονικό περιθώριο των προβλεπόμενων παρατάσεων για τα Δωδεκάνησα (Κάλυμνος, Κως και Ρόδος), ενώ στις 10 και 17 Ιουνίου λήγει το εξάμηνο για πολλές άλλες περιοχές.
      Προς το παρόν, για την Κάρπαθο και την Κάσο θα αξιοποιηθεί η πρόσφατη νομοθετική πρόβλεψη για τις περιοχές που είχαν βρεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και θα υπάρξει παράταση μέχρι τις 29 Ιουνίου 2019. Χθες, αποφασίστηκε και η παράταση για Αιτωλοακαρνανία και Λακωνία (μέχρι τις 8 Ιουλίου), Ηράκλειο (έως τις 10 Ιουλίου) και Χαλκιδική (μέχρι τις 15 Ιουλίου).
      Διευκρινίζεται πως η νέα παράταση είναι πέρα από το εξάμηνο (για τους κατοίκους του εσωτερικού) και το εννεάμηνο (για τους κατοίκους εξωτερικού) που είναι ο κανόνας. Σημειώνεται πως σε ό,τι αφορά το εννεάμηνο για τους κατοίκους εξωτερικού ελήφθη χθες απόφαση από το Κτηματολόγιο.
      Περισσότερα...

      50

    • Engineer

      Κατά την διαδικασία αναβάθμισης λογισμικού του server προέκυψε κάποιο πρόβλημα με την λειτουργία του φόρουμ. Πολύ σύντομα θα έχει αποκατασταθεί και το φόρουμ θα λειτουργεί και πάλι κανονικά.
      Ευχαριστούμε για την κατανόηση!
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δυνατότητα εκτύπωσης βεβαιώσεων εισφορών δίνεται από την ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ.
      Αναλυτικότερα επιλέγοντας το σχετικό σύνδεσμο και ακολουθώντας τις οδηγίες που δίνονται, οι ασφαλισμένοι μπορούν να εκτυπώσουν τις παρακάτω βεβαιώσεις:
      Βεβαιώσεις Εισφορών ΕΦΚΑ
      Βεβαιώσεις Εισφορών π. ΟΑΕΕ
      Βεβαιώσεις Εισφορών π. ΟΓΑ
      Βεβαιώσεις Εισφορών π. ΤΣΜΕΔΕ
      Βεβαιώσεις Εισφορών π. ΤΣΑΥ
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Πραγματοποιήθηκαν εχθές τα αποκαλυπτήρια του συρμού του Μετρό Θεσσαλονίκης στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας.
      Σε δήλωση του ο Πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ Γιάννης Μυλόπουλος δήλωσε ότι σήμερα η Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα και από τον εκτροχιασμό του μετρό μπαίνουμε στη φάση της τροχοδρόμησης του πρώτου συρμού στα αμαξοστάσιο.
      Σημείωσε ότι είναι μια μεγάλη δικαίωση για όλους εμάς που εργάστηκε σκληρά επί 3,5 χρόνια και πιστέψαμε ότι η Θεσσαλονίκη αξίζει καλύτερα.
      Παράλληλα τόνισε ότι έχουν ολοκληρωθεί οι σήραγγες της βασικής γραμμής και της Καλαμαριάς και το κατασκευαστικό έργο στους σταθμούς. Όπως ανέφερε ήδη παραδόθηκε ο σταθμός στο Σιντριβάνι , την άλλη εβδομάδα θα παραδοθεί του Ευκλείδη και αμέσως μετά της Παπάφη.
      Κλείνοντας επανέλαβε ότι η λειτουργία της βασικής γραμμής θα γίνει τέλη του 2020 και της Καλαμαριάς εντός του 2021.
      Ο υπουργός υποδομών και δικτύων Χρήστος Σπίρτζης συνέδεσε το Μετρό με το φετινό νταμπλ του ΠΑΟΚ λέγοντας: «Σύμφωνα με τη λογική του καθηγητή που επιβεβαιώνεται αφού ο ΠΑΟΚ πήρε πρωτάθλημα τελειώνει το Μετρό και αφού πήρε και νταμπλ θα τελειώσει και η επέκταση στην Καλαμαριά».
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Δημαράς παραδέχθηκε ότι οι ρυθμοί προσκόμισης εγγράφων στο κτηματολόγιο κινούνται με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς.
      Δεκτή έκανε ο υπουργός περιβάλλοντος την τροπολογία που κατέθεσαν 11 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και με την οποία δίδεται η δυνατότητα στον υπουργό περιβάλλοντος να χορηγεί παράταση έως και έξι μηνών για την υποβολή δικαιολογητικών όσον αφορά το Κτηματολόγιο.
      Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Δημαράς παραδέχθηκε ότι οι ρυθμοί προσκόμισης εγγράφων στο κτηματολόγιο κινούνται με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς καθώς ο μέσος όρος κτηματογράφησης είναι περίπου στο 15%. Ο ίδιος εξήγησε ότι η τροπολογία δίνει την δυνατότητα στον αρμόδιο υπουργό να παρατείνει τις διαδικασίες υποβολής δικαιολογητικών εως έξι μήνες.
      Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται πως «δεδομένης της δυσκολίας των πολιτών να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την υποβολή δηλώσεων εγγραπτέων δικαιωμάτων, στο πλαίσιο της κτηματογράφησης που διενεργείται σε όλη την Επικράτεια, με την προτεινόμενη ρύθμιση δίδεται η δυνατότητα στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας να χορηγεί παράταση εως 6 μήνες, πέραν της ήδη προβλεπόμενης τρίμηνης παράτασης που χορηγείται με αποφάσεις του «Ελληνικό Κτηματολόγιο».
      Από την διάταξη που αναμένεται να ψηφιστεί προκύπτει ότι οι υπουργικές αποφάσεις παράτασης «μπορεί να έχουν αναδρομική ισχύ από τη λήξη της προηγούμενης παράταξης μέχρι τη δημοσίευσή τους».
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Ενσωματώθηκε και υπερψηφίστηκε τελικά η τροπολογία για την παράταση όλων των οικοδομικών αδειών που εκδόθηκαν από το Μάρτιο του 2012, μέχρι το 2021, στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών "Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης - Κατασκευής - Χρηματοδότησης - Λειτουργίας - Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και Μελέτη - Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών του Συνδέσεων."
      Συγκεκριμένα, η επίμαχη τροπολογία αναφέρει τα εξής:
      Άρθρο 12
      1. Καταργείται το άρθρο 76 του Ν. 4368/2016 (ΦΕΚ 21 Α'/21-2-16),
      όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 12 του Ν. 4585/2018 (ΦΕΚ 216 Α'/24-12-18).
      2. Μετά την παρ. 5 του άρθρου 50 του Ν. 4495/2017 (ΦΕΚ 167 Α'/3-11-2017) προστίθεται παρ. 6 ως εξής:
      "6. Η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και τυχόν αναθεωρήσεών τους, που εκδόθηκαν σύμφωνα με το από 8-7-1993 Π.Δ. (ΦΕΚ 795 Δ'/13-7-93) είτε σύμφωνα με το Ν. 4030/2011 (ΦΕΚ 249 Α'/25-11-2011) κατά το χρονικό διάστημα από 1-3-2012 έως 31.12.2017, παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης τους έως 31-12-2021".
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών, στα εμβληματικά κτίρια ενδεικτικά ανήκουν: πρώην Εργοστάσια, στεγασμένες στοές, αποθήκες, δημοτικά λουτρά, πρώην ξενοδοχεία, πρώην στρατόπεδα, ιστορικές κατοικίες και άλλα κτίρια ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής αξίας.
      Μία νέα πρόσκληση του προγράμματος «ΦιλόΔημος Ι», με αρχικό προϋπολογισμό 150 εκατ. ευρώ, η οποία εντάσσεται στον άξονα προτεραιότητας για την ανέγερση και αποκατάσταση δημοτικών κτιρίων, ενεργοποιείται με απόφαση του υπουργού Εσωτερικών, Αλέξη Χαρίτση και του υφυπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στάθη Γιαννακίδη.
      Η πρόσκληση αφορά στη χρηματοδότηση των Δήμων και των Περιφερειών της Χώρας για την υποβολή για την υποβολή προτάσεων, με σκοπό την αξιοποίηση/αποκατάσταση ιδιαιτέρως σημαντικών εμβληματικών κτιρίων ιδιοκτησίας τους.
      Στόχος είναι να αναπτυχθεί ένα σύγχρονο, βιώσιμο κτίριο ή κτιριακό σύνολο που θα ενσωματώνει το ιστορικό ή/και πολιτιστικό παρελθόν της περιοχής, θα αξιοποιεί στο μέγιστο δυνατό το υφιστάμενο υψηλής σημασίας κτιριακό απόθεμα, ώστε να αποτελέσει εκ νέου τοπόσημο, συνδέοντας την παράδοση με την σύγχρονη βιώσιμη οικονομία.
      Στα εμβληματικά κτίρια ενδεικτικά ανήκουν: πρώην Εργοστάσια, στεγασμένες στοές, αποθήκες, δημοτικά λουτρά, πρώην ξενοδοχεία, πρώην στρατόπεδα, ιστορικές κατοικίες και άλλα κτίρια ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής αξίας.

      Σε δήλωσή του ο υπουργός Εσωτερικών τονίζει: «Με τη νέα αυτή Πρόσκληση του Προγράμματος «ΦιλόΔημος» δίνουμε τη δυνατότητα σε Δήμους και Περιφέρειες να αξιοποιήσουν εμβληματικά κτίρια, που έχουν ξεχωριστό κοινωνικό, ιστορικό και πολιτιστικό ενδιαφέρον. Πρόκειται για σημαντικές παρεμβάσεις που θα ενισχύσουν την αναπτυξιακή προοπτική των τοπικών κοινωνιών και θα υλοποιηθούν με αυστηρές προδιαγραφές, ώστε να εξασφαλίζεται ο σεβασμός στο περιβάλλον και τον χαρακτήρα κάθε περιοχής. H νέα Πρόσκληση έρχεται να προστεθεί στις τρέχουσες Προσκλήσεις για την ανέγερση ή επέκταση σχολικών κτιρίων, ύψους 120 εκατ. ευρώ και για την επανάχρηση, επέκταση και ανέγερση υφιστάμενων και νέων δημαρχιακών και δημοτικών κτιρίων, ύψους 200 εκατ. ευρώ, οι οποίες επιδεικνύουν αξιοσημείωτη ανταπόκριση και δυναμική, σε όλη τη χώρα».
      Να σημειωθεί ότι ο αρχικός προϋπολογισμός των Προγραμμάτων «ΦιλόΔημος» ύψους 500 εκατ.ευρώ, έχει υπερκαλυφθεί πάνω από πέντε φορές και μέχρι σήμερα, έχουν ενεργοποιηθεί και είναι διαθέσιμα για τους Δήμους και τις Περιφέρειες περίπου 2,6 δισ. ευρώ.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Γερμανία παρέδωσε στην κυκλοφορία το πρώτο τμήμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινητοδρόμου, που θα προσφέρει σε υβριδικά φορτηγά τη δυνατότητα επαναφόρτισης ενώ βρίσκονται εν κινήσει στις βασικές οδικές αρτηρίες της χώρας.
      Το πρώτο τμήμα, μήκους 10 χιλιομέτρων, του ηλεκτρικού αυτοκινητοδρόμου βρίσκεται νοτίως της Φραγκφούρτης στον οδικό άξονα Α5 της Γερμανίας και άνοιξε την προηγούμενη εβδομάδα, σύμφωνα με ανακοίνωση του γερμανικού κρατιδίου της Έσσης. Χρησιμοποιείται μόνο από ένα υβριδικό φορτηγό, ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει τέσσερα ακόμη έως το 2020.
      Το σύστημα κατασκευάσθηκε από τον γερμανικό μηχανολογικό όμιλο Siemens, ενώ η Scania -τμήμα του ομίλου Volkswagen- ήταν ο προμηθευτής των οχημάτων. Το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία παρόμοια με τα τρένα ή τα τραμ, επιτρέποντας στα φορτηγά να συνδέονται εν ώρα οδήγησης και με ταχύτητα έως και 90 χιλιόμετρα την ώρα. Η τροφοδότηση γίνεται μέσω συστήματος εναέριων καλωδιώσεων. Το ηλεκτρικό ρεύμα φορτίζει τις μπαταρίες των φορτηγών, επιτρέποντας την κίνησή τους μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα. Μόλις αποφορτισθεί η μπαταρία, τίθεται σε λειτουργία ο πετρελαιοκινητήρας.
      Η Siemens άρχισε το έργο το 2010 με ένα δοκιμαστικό κομμάτι έξω από το Βερολίνο. Το πρώτο, ολοκληρωμένο τμήμα άνοιξε το 2016 έξω από τη Στοκχόλμη και η εταιρεία έχει «στα σκαριά» ακόμη ένα στην Καλιφόρνια.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Νέα εποχή για τον ελληνικό σιδηρόδρομο από την επόμενη εβδομάδα, καθώς την επόμενη Δευτέρα 20 Μαΐου το πρωί ξεκινάει δρομολόγια το πρώτο ΕΧPRESS ηλεκτροδοτούμενο τρένο στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
      Το δρομολόγιο θα διαρκεί πια τρεις ώρες και 55 λεπτά, μειώνοντας κατά πολύ τον χρόνο ταξιδιού αφού μέχρι τώρα απαιτούνταν πέντε ώρες για τη διαδρομή.
      Όπως εξήγησε ο γενικός γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας, τα ηλεκτροδοτούμενα γρήγορα τρένα εντάσσονται πλέον στα καθημερινά τακτικά δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με δύο σταθμούς σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.
      Τα δρομολόγια θα εκτελούνται αρχικά από τρεις αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ανακατασκευάστηκαν από την ΕΕΣΣΤΥ και θα διαθέτουν WiFi. Πολύ σύντομα αναμένεται να έλθουν από την Ιταλία ακόμη δυο υπερσύγχρονες αμαξοστοιχίες αντίστοιχες με το «Ασημένιο βέλος» που είχε έλθει δοκιμαστικά στα περσινά εγκαίνια της ΔΕΘ.
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Σε ιστορικά επίπεδα ρεκόρ έφτασε το διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, καθώς συνεχίζουν να συσσωρεύονται τα ανθρωπογενή «αέρια του θερμοκηπίου». Επιστήμονες στις ΗΠΑ κατέγραψαν το Σαββατοκύριακο στον σταθμό αναφοράς Μάουνα Λόα στη Χαβάη, ο οποίος καταγράφει το διοξείδιο από τη δεκαετία του 1950, επίπεδα 415,26 ppm (μέρη ανά εκατομμύριο).
      Την τελευταία φορά που το διοξείδιο είχε φθάσει σε τέτοια επίπεδα, ήταν πριν πάνω από τρία εκατομμύρια χρόνια, όταν η στάθμη των θαλασσών ήταν αρκετά μέτρα ψηλότερα από ό,τι είναι σήμερα.
      «Η νέα μέτρηση δείχνει ότι δεν είμαστε καθόλου σε τροχιά για να προστατεύσουμε το κλίμα. Ο αριθμός (σ.σ. του διοξειδίου) συνεχώς αυξάνει και κάθε χρόνο είναι μεγαλύτερος. Αυτός ο αριθμός είναι ανάγκη να σταθεροποιηθεί», δήλωσε ο Βόλφγκανγκ Λουχτ του Ινστιτούτου Ερευνών για την Κλιματική Αλλαγή στο Πότσνταμ της Γερμανίας, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο.
      Η διεθνής συμφωνία του Παρισιού του 2015 καλεί την ανθρωπότητα να φρενάρει την άνοδο της θερμοκρασίας αρκετά κάτω από τους δύο βαθμούς Κελσίου σε σχέση με τα προβιομηχανικά επίπεδα (αν είναι δυνατό, στον ενάμιση βαθμό). Ήδη η μέση επιφανειακή θερμοκρασία της Γης έχει αυξηθεί κατά ένα βαθμό περίπου.
      Αν και υπάρχει διαφωνία για το ποια πρέπει να θεωρηθούν «ασφαλή» επίπεδα διοξειδίου στην ατμόσφαιρα, οι περισσότεροι επιστήμονες βάζουν το όριο στα 350 ppm.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η κοινή απόφαση των Υπουργείων Εσωτερικών, Οικονομίας Εσωτερικών και Ανάπτυξης, Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας που αφορά στο "Ειδικό Πρόγραμμα Χορήγησης Επενδυτικών Δανείων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) Α’ βαθμού για εκπόνηση Τοπικών Χωρικών Σχεδίων (ΤΧΣ)".
      Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά όλη την απόφαση, όπως την παρουσιάζει το B2Green:
      Μπορείτε να κατεβάσετε την απόφαση από τη σελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου, εδώ
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ενα από τα μεγάλα ζητήματα, που ανέδειξε η οικονομική κρίση είναι και η έλλειψη χάραξης χωροταξικής και κατ΄ επέκταση αναπτυξιακής πολιτικής στη χώρα μας. Ιδιαίτερο πρόβλημα αποτελεί το ξεκαθάρισμα των δημοσίων και ιδιωτικών εκτάσεων. Για να επιτευχθεί όμως αυτό, απαιτείται ολοκλήρωση του κτηματολογίου, κύρωση δασικών χαρτών, χάραξη αιγιαλού και παραλίας σε όλη την ακτογραμμή και οριοθέτηση των αρχαιολογικών χώρων.
      Από το 2014 και μετά η Πολιτεία για το θέμα των αιγιαλών προχώρησε στην ψήφιση πολλών νομοθετημένων, με σκοπό την επίσπευση της διαδικασίας χάραξης του αιγιαλού σε όλη τηχώρα. Πρόσφατα μάλιστα ψηφίστηκε νέος νόμος, ο οποίος τροποποιεί παλαιότερες διατάξεις που αφορούν στη χάραξη και τη χρήση του αιγιαλού ξεκαθαρίζοντας το περιεχόμενο της έννοιας του αιγιαλού και της παραλίας.  
      Τι είναι αιγιαλός και τι παραλία;
      Αιγιαλός είναι η ζώνη ξηράς που βρέχεται από τη θάλασσα κατά τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της. Ο αιγιαλός αποτελεί ουσιώδες στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος της χώρας, που προστατεύεται από την Πολιτεία, η οποία το διαχειρίζεται, σύμφωνα με τη φύση του και τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του.
      Παραλία είναι η ζώνη της ξηράς η οποία προστίθεται στον αιγιαλό,προς εξυπηρέτηση της επικοινωνίας της ξηράς με τη θάλασσα και αντίστροφα, καθώς και για τη διατήρηση και προστασία των ακτών από τη διάβρωση και γενικότερα την προστασία του αιγιαλού.  
      Τι ισχύει με τον νέο νόμο για την παραλία;
      α) Το πλάτος της παραλίας καθορίζεται σε τουλάχιστον τριάντα (30) και μέχρι πενήντα (50) μέτρα από τη γραμμή του αιγιαλού.
      β) Υφιστάμενα όρια του σχεδίου πόλης ή διαμορφωμένων, με ισχύουσα διοικητική πράξη, οικισμών ή οικισμών προϋφισταμένων του 1923 δεν θίγονται.
      γ) Δύναται η επιτροπή χάραξης αιγιαλού και παραλίας να καθορίσει μικρότερο πλάτος παραλίας, μετά από αιτιολογημένη κρίση, λαμβάνοντας υπόψη, ιδίως, τα ειδικότερα γεωμορφολογικά στοιχεία και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος της περιοχής.
      δ) Στο πλαίσιο εκπόνησης και θεσμοθέτησης των νέων χωροταξικών σχεδίων που ονομάζονται Τοπικά Χωρικά Σχέδια, στις περιοχές που είναι καθορισμένος ο αιγιαλός, καθορίζεται και η γραμμή παραλίας με βάση τα ως άνω κριτήρια. Στις περιπτώσεις που κατά τη φάση εκπόνησης των Τ.Χ.Σ., έχει ήδη καθορισθεί η παραλία, αυτή ενσωματώνεται ως έχει.
      Σε ποιον ανήκουν ο αιγιαλός και η παραλία;
      Ο αιγιαλός και η παραλία είναι πράγματα κοινόχρηστα και ανήκουν κατά κυριότητα στο Δημόσιο, το οποίο έχει υποχρέωση να τα προστατεύει και να τα διαχειρίζεται. Κύριος προορισμός των κοινοχρήστων πραγμάτων είναι η ελεύθερη και ακώλυτη πρόσβαση του κοινού προς αυτά, καθώς και η επικοινωνία της ξηράς με τη θάλασσα. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, ύστερα από εισήγηση του κατά περίπτωση αρμοδίου Υπουργού, επιτρέπεται η εξαίρεση τμημάτων των κοινοχρήστων πραγμάτων από την κοινή χρήση, αποκλειστικά και μόνο για την εξυπηρέτηση επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος που αφορά τη δημόσια ασφάλεια, την υγεία και την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος. Επιτρέπεται, επίσης, η παραχώρηση των πραγμάτων αυτών μόνο κατά χρήση. Απαγορεύεται η κατασκευή κτισμάτων και εν γένει η τοποθέτηση κατασκευασμάτων στον αιγιαλό και την παραλία. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται μόνο η εκτέλεση έργων για την επιδίωξη των σκοπών του κοινόχρηστου χαρακτήρα, καθώς και για τη διευκόλυνση πρόσβασης στους χώρους αυτούς ατόμων με ειδικές ανάγκες (ΑμεΑ). Αν μεταξύ αιγιαλού και δημόσιας οδούπαρεμβάλλεταιιδιωτικό ακίνητο, πρέπει να υπάρχει ελεύθερη δίοδος για την ακώλυτη και ασφαλή πρόσβαση στον αιγιαλό από τη δημόσια οδό, σύμφωνα με την πολεοδομική νομοθεσία. Η παραλία όπως και ο αιγιαλός ανήκει στην κατηγορία των κοινοχρήστων πραγμάτων, με μόνη διαφορά ότι η παραλία δεν είναι δημιούργημα της φύσης όπως ο αιγιαλός, αλλά προϊόν πολιτειακής πράξης και δημιουργείται με διοικητική πράξη. Αυτό σημαίνει ότι η παραλία για να αποκτήσει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα της και να περιέλθει στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου είναι απαραίτητη η κίνηση και ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας. Ποιος αποφασίζει πού είναι η γραμμή αιγιαλού;
      Στο 15%της ακτογραμμήςέχει γίνει χάραξη αιγιαλούπαραλίας από παλαιότερες αρμόδιες επιτροπές και έχει δημοσιευθεί σε ΦΕΚ. Για την επίσπευση της διαδικασίας χάραξης αιγιαλού, το υπουργείο οικονομικών προχώρησε στην «ηλεκτρονική» χάραξη της οριογραμμής αιγιαλού επί των ψηφιακών χαρτών του Κτηματολογίου ( έτους 2007 -2009) η οποία θα καλύψει όλη τη χώρα εντός του 2019.
      Ανάμεσα στις περιοχές που έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της χάραξης αιγιαλού, είναι οι νομοί Βοιωτίας, Εύβοιας, Κεφαλονιάς, Κορινθίας, Λακωνίας, Κέρκυρας, Αχαΐας, Ηλείας, Λέσβου, Λευκάδας, Μαγνησίας, Ξάνθης, Πρέβεζας, Θεσπρωτίας, Aρτας, Ζακύνθου, Αιτωλοακαρνανίας, Ροδόπης, Φθιώτιδας, Χαλκιδικής και ολόκληρη η Κρήτη, καθώς και μεμονωμένοι δήμοι από διάφορες περιοχές. Oλες οι οριοθετήσεις, μαζί με τις παλαιότερες (που ψηφιοποιούνται) «ανεβαίνουν» τρεις μήνες μετά τη δημοσίευσή τους– όταν η διαδικασία ολοκληρωθεί τυπικά– σε ενιαίο ψηφιακό χάρτη, στηνηλεκτρονική διεύθυνση https://www1.gsis.gr/gspp/dhpe/publicgis/faces/homeShore του υπουργείου Οικονομικών.
      Εχει γίνει λάθος κατά τη χάραξη. Πού απευθύνομαι για να ζητήσω επαναχάραξη του αιγιαλού;
      Υπεύθυνη υπηρεσία για τον επανακαθορισμό των οριογραμμών αιγιαλού, παραλίας είναι η Κτηματική Υπηρεσία, η οποία παραπέμπει το σχετικό αίτημα στην αρμόδιαεπιτροπή καθορισμού ορίων αιγιαλού και παραλίας.
      Εβγαλε ένα πόρισμα η επιτροπή. Μπορώ να κάνω ένσταση κατά της απόφασής της;
      Με τον νέο νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα, ο υπουργός Οικονομικών, συνιστά πενταμελή Δευτεροβάθμια Επιτροπή Χάραξης των ορίων του αιγιαλού, της παραλίας και του παλαιού αιγιαλού, για την εξέταση των προσφυγών στις περιπτώσεις επανακαθορισμού του αιγιαλού, της παραλίας και παλιού αιγιαλού.
      Ο πολίτης έχει δικαίωμα εντός προθεσμίας 30 ημερών να προσφύγει κατά της απόφασης της επιτροπής επαναχάραξης, ενώπιον της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής. Η προσφυγή κατατίθεται στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία, η οποία την αποστέλλει αμελλητί και πάντως μέσα σε δέκα (10) εργάσιμες ημέρες, μαζί με ολόκληρο τον σχετικό φάκελο, στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή.
      Η απόφαση της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής εκδίδεται μέσα σε ένα τρίμηνο από την περιέλευση σ’ αυτήν της προσφυγής και του φακέλου και κοινοποιείται στον προσφεύγοντα. Επίσης τοιχοκολλείταιστο Κατάστημα του οικείου Δήμου καιαναρτάται στην ιστοσελίδα του υπουργείου Οικονομικών.
      Ιδιοκτησιακά σε ποιον ανήκει η έκταση μεταξύ γραμμής αιγιαλού και γραμμής παραλίας;
      Μετά τη χάραξη του ο αιγιαλός είναι κοινόχρηστος χώρος. Η ζώνη μεταξύ αιγιαλού και παραλίας, μπορεί να είναι ιδιωτική περιουσία που όμως βάση της νομοθεσίας απαλλοτριώνεται για λόγους δημόσιας ωφέλειας.  
      Μπορώ να νομιμοποιήσω το σπίτι μου σε παραλία;
      Ναι, μπορεί να γίνει τακτοποίηση αυθαιρέτου εντός της ζώνης παραλίας, αρκεί να κατασκευάστηκε το κτίσμα πριν τη δημοσίευση της χάραξης του αιγιαλού στην εφημερίδα της κυβερνήσεως.
      Τι μπορώ να κάνω για να προστατέψω το ακίνητό μου από τη διάβρωση και να μην γκρεμιστεί;
      Αν από τη διάβρωση απειλείται ιδιωτικό ακίνητό σας, μπορείτε να κατασκευάσετε με δαπάνη σας, προ της ιδιοκτησίας σας και με την επίβλεψη μηχανικού, προστατευτικά έργα, βάσει μελέτης η οποία θεωρείται από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της οικείας Περιφέρειας.Τα κατασκευασθέντα έργα, εφόσον εμπίπτουν σε χώρους που ανήκουν στο Δημόσιο, δεν θεωρούνται ως όριο ιδιοκτησίας.  
      Πολλές βίλες και επιχειρήσεις έχουν κάνει την παραλία ιδιωτική και πολλές φορές την περιφράζουν. Επιτρέπεται;
      Οχι, δεν επιτρέπεται. Η παραλία είναι κοινόχρηστος χώρος, αλλά εντούτοις πολλές φορές καταπατείται και ανοικοδομείται, λόγω τηςέλλειψηςελέγχου των αρμοδίων υπηρεσιών, π.χ. κτηματική υπηρεσία, πολεοδομία. Επίσης κατάχρηση γίνεταικαι απόεπιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στις παραλίες (εστιατόρια, καφετέριες, μπαρ, κέντρα διασκέδασης), για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων ή εγκατάσταση άλλων, φορητών ή μόνιμων κατασκευών (π.χ. ζαρντινιέρες, πέργκολες, εξέδρες, ομπρέλες, τέντες κ.λπ.) χωρίς καμία άδεια από την αρμόδια αρχή. Οι περισσότερες όμως επιχειρήσεις αναπτύσσονται καταχρηστικά σε πολλαπλάσιο χώρο από αυτόν που τους έχει παραχωρηθεί, τοποθετώντας πολλές μόνιμες κατασκευές.
      Σε τιαπόσταση τοποθετώ το σπίτι μου από τη θάλασσα για να κτίσω;
      Σε εκτός σχεδίου περιοχές, είναι 30 μέτρα από το καθοριζόμενοόριο αιγιαλού, ενώ 50 μέτρα είναι για τις ξενοδοχειακές μονάδες. Σε περίπτωση παραλιακών οικισμών και εφόσον δεν ορίζεται διαφορετικά με ειδική διάταξη (ΖΟΕ ή τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο), η οικοδομή τοποθετείται σε απόσταση τουλάχιστον 15 μέτρα από την καθορισμένη γραμμή αιγιαλού και οπωσδήποτε μετά τη γραμμή παραλίας.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Από σήμερα ξεκινά το υπουργείο Οικονομικών τις Ηλεκτρονικές Δημοπρασίες Παραχώρησης Απλής Χρήσης Αιγιαλού και Παραλίας για άσκηση δραστηριοτήτων που εξυπηρετούν τους λουόμενους ή την αναψυχή του κοινού.
      Αυτό ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών σύμφωνα με το οποίο «Για τρίτη χρονιά συνεχίζεται η επιτυχημένη προσπάθεια, μέσω των ποιοτικά αναβαθμισμένων υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών αλλά και την απλούστευση του συνόλου της διαδικασίας, προσδοκώντας τη μέγιστη δυνατή συμμετοχή των ενδιαφερομένων και συμβάλλοντας στην ενίσχυση των δημοσίων εσόδων».
      Η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας σε συνεργασία με την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, στοχεύει στην οργάνωση και διεξαγωγή ακόμα μεγαλύτερου αριθμού ηλεκτρονικών δημοπρασιών τα επόμενα χρόνια, με απώτερο σκοπό την πλήρη καθιέρωση του θεσμού αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.
      Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα και τη διαδικασία συμμετοχής στις ηλεκτρονικές δημοπρασίες, στο σχετικό σύνδεσμο https://eauctions.gsis.gr/
      Περισσότερα...

      0

    • GRTOPO

      Σοβαρό τροχαίο ατύχημα, συνέβη σήμερα 11/5/19 και ώρα 11:50 το μεσημέρι  ατύχημα με έναν νεκρό και δύο τραυματίες σημειώθηκε το πρωί στη Δουκίσσης Πλακεντίας στο Χαλάνδρι. 
      Πιο συγκεκριμένα,  οδηγός ΙΧ , κινούμενη από Γέρακα προς Κηφισίας, στη προσπάθειά της για αλλαγή λωρίδας, έχασε τον έλεγχο του οχήματος στο ύψος του αριθμού 87, στο Χαλάνδρι, με αποτέλεσμα να πέσει πάνω σε δύο άτομα, που βρίσκονταν στη διαχωριστική νησίδα. Στη συνέχεια το όχημα πέρασε στο αντίθετα ρεύμα κυκλοφορίας με συνέπεια μια διερχόμενη μοτοσυκλέτα να ανατραπεί στην προσπάθεια του αναβάτη να αποφύγει το αυτοκίνητο.
      Τραγικός απολογισμός ήταν ο ένας από τους δύο πεζούς να χάσει επί τόπου τη ζωή του από τραύμα στο κεφάλι, ενώ ο δεύτερος πεζός και ο αναβάτης της μοτοσυκλέτας τραυματίστηκαν ελαφρά και διακομίστηκαν στο νοσοκομείο για τις πρώτες βοήθειες. 
      Σύμφωνα με πληροφορίες τα δύο άτομα που βρίσκονταν στη διαχωριστική νησίδα της Δουκίσσης Πλακεντίας ήταν τοπογράφοι και έκαναν μετρήσεις. 
      Η τροχαία ερευνά τις συνθήκες και τα αίτια του δυστυχήματος.
      Πηγή : tanea.gr 
      Ταχεία ανάρρωση στους επιζήσαντες...
      Τα θερμά συλληπητήρια στην οικογένεια του συναδέλφου!!!
      Ο συνάδελφος που έχασε τη ζωή του είναι ο Λεωνίδας Σιδέρης, Τοπογράφος Μηχ Ε.Μ.Π.
      Η εξόδιος ακολουθία θα γίνει τη Τρίτη 14/5 και ώρα 18:00 από τον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής Παιανίας
      Περισσότερα...

      27

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.