Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς οι εργασίες για την ανέγερση της νέας μονάδας της ΔΕΗ Πτολεμαΐδα 5.
       
      Οι εικόνες από την υπό ανέγερση μονάδα, αν συνδυαστούν με την καλλιτεχνική ματιά, είναι πράγματι εντυπωσιακές, όπως φαίνεται και στις παρακάτω φωτογραφίες, καθώς και το πλάνα από drone που περιλαμβάνονται στο video που ακολουθεί:
       

       

       

       
       
      Οι φωτογραφίες και το βίντεο είναι του Σωκράτη Χωλόπουλου και δημοσιεύτηκαν από το kozani.tv.
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Δύο μόλις μέρες πριν από την πολυαναμενόμενη έναρξη υποβολής αιτήσεων στο νέο "εξοικονομώ", το Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ ΑΕ) ανακοίνωσε την υπαγωγή 60 επιπλέον ωφελούμενων στο παλαιό πρόγραμμα "εξοικονόμησης κατ οίκον".
       
      Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σημερινή απόφαση του ΕΤΕΑΝ, υπάγονται 60 Ωφελούμενοι, με συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό επενδύσεων 715.894,63 €.
       
      Η χρονική διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου των έργων από τους Ωφελούμενους, όπως αυτά περιγράφονται στον Πίνακα 1, είναι εννέα (9) μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της δανειακής σύμβασης με τους συνεργαζόμενους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς.
       
      Δείτε τα ονόματα των 60 πρόσθετων ωφελούμενων στο παλαιό πρόγραμμα εδώ.
       
      Πηγή: https://www.b2green.gr/el/post/55466/ki-omos-entaxi-neon-ofeloumenon-sto-palaio-exoikonomo
      Περισσότερα...

      12

    • Engineer

      Στη δημοσιότητα δόθηκε η Αριθμ. Δ.15/Δ΄/12061/293/2018 απόφαση του Υπουργείου Εργασίας με θέμα «Καθορισμός διαδικασίας συμψηφισμού και επιστροφής των αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης».
       
      Σύμφωνα με την παρούσα, δεδομένου ότι η εν λόγω απόφαση αφορά στη διαδικασία επιστροφής χρηματικών ποσών που έχουν καταβληθεί στον φορέα αχρεωστήτως, αποφασίζεται:
       
      Άρθρο 1
      1. Οι αχρεωστήτως καταβληθείσες εισφορές στον ΕΦΚΑ συμψηφίζονται με τις πάσης φύσεως καθυστερούμενες οφειλές, ρυθμισμένες ή μη, των δικαιούχων προς τον ΕΦΚΑ και τους τρίτους φορείς, για τους οποίους ο ΕΦΚΑ συνεισπράττει εισφορές.
       
      Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν οφειλές ή εάν ύστερα από τον συμψηφισμό, σύμφωνα με τα ανωτέρω, προκύπτει υπόλοιπο ποσό, αυτό επιστρέφεται άτοκα στους δικαιούχους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 2 της παρούσας. Κατ΄ εξαίρεση το προς επιστροφή χρηματικό ποσό επιστρέφεται εντόκως έπειτα από αμετάκλητη απόφαση αρμόδιου δικαστηρίου, με βάση τα οριζόμενα στο άρθρο 21 του Κώδικα Νόμων περί δικών του Δημοσίου (κ.δ. της 26.6/10.7.1944, ΦΕΚ 139, Α΄), εκτός και εάν ορίζεται διαφορετικά στη δικαστική απόφαση
       
      2. Ως αχρεωστήτως καταβληθείσες εισφορές νοούνται τα χρηματικά ποσά που καταβάλλονται στον ΕΦΚΑ για οποιαδήποτε αιτία, και για τα οποία, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, δεν προκύπτει υποχρέωση καταβολής τους.
       
      Κατ΄ εξαίρεση δεν θεωρούνται αχρεωστήτως καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές χρηματικά ποσά που έχουν καταβληθεί σε περιπτώσεις που προκύπτει ακύρωση χρόνου ασφάλισης λόγω δόλιας ή εικονικής ασφάλισης.
       
      3. Ο συμψηφισμός ή η επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών αφορά σε χρηματικά ποσά που έχουν καταβληθεί υπέρ του κλάδου κύριας ασφάλισης και λοιπών παροχών του ΕΦΚΑ, καθώς και για χρηματικά ποσά που έχουν εισπραχθεί αχρεωστήτως από τον ΕΦΚΑ υπέρ του ΕΤΕΑΕΠ, του ΕΟΠΥΥ, του ΟΑΕΔ, καθώς και οποιουδήποτε άλλου φορέα για τον οποίο ο ΕΦΚΑ συνεισπράττει εισφορές.
       
      Άρθρο 2
      Για τον συμψηφισμό ή την επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών:
       
      α) σε περίπτωση μισθωτών ασφαλισμένων, υποβάλλεται σχετικό αίτημα από τον δικαιούχο, ασφαλισμένο ή/και εργοδότη, των αχρεωστήτως καταβληθέντων χρηματικών ποσών
       
      β) σε περίπτωση ελευθέρων επαγγελματιών ή αυτοαπασχολούμενων ή αγροτών, τα αχρεωστήτως καταβληθέντα χρηματικά ποσά επιστρέφονται στους ανωτέρω δικαιούχους, κατόπιν αίτησης, μετά την ολοκλήρωση της ετήσιας διαδικασίας εκκαθάρισης που προβλέπεται από το άρθρο 2 παρ. 14 και 15 της αριθ. οικ. 61502/3399/30-12-2016 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 4330, Β΄), όπως τροποποιήθηκε με την αριθ. 25599/1453/2-6-2017 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1942, Β΄), και της αριθ. οικ. 61501/3398/30-12-2016 κοινής υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 4330, Β΄), όπως τροποποιήθηκε με την αριθ. 25598/1452/2-6-2017 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1977, Β΄).
       
      Οι ανωτέρω δικαιούχοι μπορούν, με αίτηση τους που υποβάλλεται εντός διμήνου από την ημερομηνία κοινοποίησης στους ασφαλισμένους της ως άνω προβλεπόμενης διαδικασίας εκκαθάρισης ασφαλιστικών εισφορών, να ζητήσουν να παραμείνει το προς επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέν χρηματικό ποσό στον ΕΦΚΑ ως πιστωτικό υπόλοιπο, συμψηφιζόμενο με επόμενες ασφαλιστικές εισφορές
       
      Άρθρο 3
      1. Σε περίπτωση που ο δικαιούχος των αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών έχει υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης οφειλών, της οποίας οι όροι τηρούνται, το προς επιστροφή χρηματικό ποσό συμψηφίζεται με τις τρέχουσες δόσεις της ρύθμισης.
       
      2. Οι αχρεωστήτως καταβληθείσες εισφορές υπέρ τρίτων φορέων που συνεισπράττονται από τον ΕΦΚΑ επιστρέφονται από αυτόν, σύμφωνα με τη διαδικασία της παρούσας και βαρύνουν τον αντίστοιχο φορέα υπέρ του οποίου έγινε η είσπραξη.
       
      Άρθρο 4
      Τα προβλεπόμενα από τα ανωτέρω άρθρα έχουν εφαρμογή:
       
      α) σε περιπτώσεις που προκύπτει επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών σύμφωνα με τα ανωτέρω και η σχετική αξίωση έχει γεννηθεί ή θα γεννηθεί μετά την 1/1/2017,
       
      β) σε εκκρεμείς αιτήσεις επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών που έχουν υποβληθεί στους ενταχθέντες στον ΕΦΚΑ ασφαλιστικούς οργανισμούς, εξαιρουμένου του Δημοσίου, μέχρι 31/12/2016, βρίσκονται σε οποιοδήποτε στάδιο της διοικητικής διαδικασίας, και η σχετική αξίωση έχει γεννηθεί μέχρι 31/12/2016.
       
      Πηγή: https://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=209229&utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Η Γενική Γραμματεία Υποδομών θέτει σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου για την:
       
      Υ.Α. της παραγρ. 2 του άρθρου 196 του ν.4412/2016 «περί εξειδίκευσης των παραδοτέων στοιχείων ανά στάδιο και ανά κατηγορία μελέτης»
       
      Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Δευτέρα, 12 Μαρτίου 2018.
       
      Την διαβούλευση μπορείτε να βρείτε εδώ.
       
      Το σχετικό έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.
       
      Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι 12-3-2018. Για την καλύτερη επεξεργασία των τυχόν απόψεων που θα κατατεθούν, θα πρέπει έως τότε αυτές να διαβιβάζονται ηλεκτρονικά στους καθ΄ ύλην ορισμένους υπαλλήλους και πιο συγκεκριμένα :
       
      Μελέτες Οδικών Έργων : Εμμ. Παπαδόπουλο, email : [email protected]
      Μελέτες Υδραυλ. Έργων : Ιωαν. Κανελλόπουλο, email : [email protected]
      Μελέτες Λιμενικών Έργων : Ευαγγ. Καραΐσκου, email : [email protected] και
      Μελέτες Κτηριακών Έργων : Ευθ. Βάλαρη, email : [email protected]

      Συνημμένα αρχεία:
      KTIRIAKA.pdf
      LIMENIKA.pdf
      ODIKA.pdf
      YDRAYLIKA.pdf
      NEA_E38.pdf

      Πηγή: http://www.pesede.gr/el/diavoyleysi-toy-proshedioy-tis-ya-tis-paragr-2-toy-arthroy-196-toy-n44122016-peri-exeidikeysis-ton
       
      και
       
      https://www.ggde.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=1415:%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B2%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%87%CE%AD%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%85-%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%81-2-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%BF%CF%85-196-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BD-4412-2016-%C2%AB%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%AF-%CE%B5%CE%BE%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%AF%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B4%CE%BF%CF%84%CE%AD%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%B9%CF%87%CE%B5%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%AC%CE%B4%CE%B9%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CE%BD%CE%AC-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B7%CF%82%C2%BB&Itemid=326
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στη δημοσιότητα δόθηκε η εγκύκλιος 9/2018 του ΕΦΚΑ με θέμα «Υπολογισμός της Ειδικής Προσαύξησης του τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ. Κοινοποίηση διατάξεων και οδηγιών του ΥΠΕΚΑΑ».
       
      Σύμφωνα με την παρούσα, κοινοποιούνται οι διατάξεις της παρ. 10 του άρθρο 234 του Ν.4389/2016 (ΦΕΚ 94/27.05.2016 τ.Α)', με τις οποίες τροποποιήθηκαν οι διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 94 του Ν.4387/2016 καθώς και το με αρ.πρωτ. Φ80000/οικ.9187/183/14.02.2018 έγγραφο του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΑΔΑ: ΨΒ3Ο465Θ1?-Χ09), με το οποίο παρέχονται οδηγίες, αφενός, για τον τρόπο υπολογισμού της Ειδικής Προσαύξησης για τους ασφαλισμένους του πρώην ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ που πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν βάσει των ρυθμίσεων του Ν.4387/2016 και αφετέρου, σχετικά με την αναγνώριση του χρόνου ασφάλισης στην Ειδική Προσαύξηση μετά την 01.01.2016.
       
      Δείτε την εγκύκλιο 9/2018 του ΕΦΚΑ εδώ: https://diavgeia.gov.gr/doc/6%CE%92%CE%A72465%CE%A7%CE%A0%CE%99-%CE%A3%CE%9D%CE%A6?inline=true
       
      Πηγή: https://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=209223&utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Επιστολή απέστειλε σήμερα ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σωκράτης Φάμελλος σε 173 Δημάρχους της χώρας, με θέμα τις υποχρεώσεις τους όσον αφορά στους Δασικούς Χάρτες.
       
      Με βάση την κείμενη νομοθεσία, οι Δήμοι έχουν την υποχρέωση να αναρτήσουν όρια οικισμών και οικιστικών πυκνώσεων στους Δασικούς Χάρτες. Αυτή η υποχρέωση εκπληρώθηκε το 2017 για 120 Δήμους πράγμα που συνέβαλε σημαντικά στο να έχουμε ήδη κυρωμένους δασικούς χάρτες στο 32% της χώρας, διευκολύνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τον αναπτυξιακό σχεδιασμό σε εθνικό και, φυσικά, σε δημοτικό επίπεδο.
       
      Σημειώνουμε ότι αυτή η υποχρέωση έπρεπε να είχε καλυφθεί έως το τέλος του 2017, για να μην υφίστανται άσκοπη ταλαιπωρία οι πολίτες κατά τη διαδικασία των αντιρρήσεων.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Perimenoun_stoicheia_apo_173_dimous_gia_na_kleidosoun_oi_dasikoi_chartes/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε βάρος και οικονομικό «άγος» εξελίσσεται η κατοχή ακίνητης περιουσίας στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, γεγονός που έχει αρχίσει να διαφοροποιεί και την προσέγγιση των Ελλήνων απέναντι στο όνειρο της απόκτησης ακινήτου.
       
      Σύμφωνα με πρόσφατη πανελλαδική έρευνα που πραγματοποίησε για λογαριασμό της ΠΟΜΙΔΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων) η ΚΑΠΑ Research σε δείγμα 1.744 ατόμων κατά το διάστημα 19-23 Ιανουαρίου 2018, το 49% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι είναι πιο συμφέρον να νοικιάζει κατοικία έναντι 42,1% όσων υποστηρίζουν ότι είναι συμφερότερη η κατοχή ιδιόκτητης κατοικίας. Παρ’ όλα αυτά, μόλις τρεις στους δέκα είναι πρόθυμοι να αποχωριστούν την περιουσία τους πουλώντας την, δείγμα της αντίστασης των ελληνικών νοικοκυριών στη στροφή προς το ενοίκιο.
       
      Από την έρευνα της ΚΑΠΑ Research προκύπτει ότι το 76,8% των ιδιοκτητών αξιολογεί ως άδικη τη φορολογία ακινήτων, ενώ το 75% θεωρεί ότι είναι λάθος το γεγονός ότι ακίνητα που δεν χρησιμοποιούνται, και γενικότερα όσα δεν αποφέρουν κάποιο εισόδημα, δεν έχουν κάποια έκπτωση φόρου, όπως συνέβαινε έως το 2015. Πάντως, σε περίπτωση που δεν μπορεί κάποιος να ανταποκριθεί στις φορολογικές υποχρεώσεις που απορρέουν από το ακίνητο, σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες (49,2%) αναφέρουν ότι θα προσπαθήσουν να το πουλήσουν σε τιμή ίση ή χαμηλότερη της αντικειμενικής του αξίας.
       
      Είναι χαρακτηριστικό ότι το 33% των ερωτηθέντων σκοπεύει να πωλήσει κάποιο ακίνητο την προσεχή διετία, έναντι 30,2% στην αντίστοιχη έρευνα του 2014 και 27,6% το 2012. Ανατρέχοντας ακόμα πιο πίσω, όμως, η εικόνα είναι εκ διαμέτρου αντίθετη, καθώς το 2006, όταν η ιδιοκατοίκηση βρέθηκε σε ιστορικά υψηλό επίπεδο, μόλις το 12,3% σκεφτόταν να πωλήσει το ακίνητό του, ενώ και το 33,7% του 2007 αποδίδεται περισσότερο στην κρατούσα τάση εκείνη την περίοδο στην αγορά κατοικίας, καθώς πολλοί προσπαθούσαν να εκμεταλλευτούν τις υψηλές τιμές, πωλώντας το παλιό τους ακίνητο και αγοράζοντας ένα καινούργιο σε καλύτερη περιοχή.
       
      Παράλληλα, σήμερα όχι μόνο καταγράφεται δυνητική απώλεια περιουσίας λόγω υψηλής φορολογίας, αλλά και αδυναμία εισόδου στην αγορά κατοικίας, είτε από νέα είτε από υφιστάμενα νοικοκυριά, ως αποτέλεσμα της μείωσης της αγοραστικής δύναμης, της αδυναμίας αποταμίευσης και της έλλειψης πρόσβασης σε τραπεζική χρηματοδότηση. Ετσι, μόλις το 20,3% σκέφτεται να προχωρήσει σε απόκτηση κατοικίας την επόμενη διετία, έναντι ποσοστού 53,5% το 2009.
       
      Δεν επενδύουν
       
      Ισως όμως το πιο αξιοσημείωτο συμπέρασμα για την αλλαγή της κουλτούρας των νοικοκυριών στην Ελλάδα να προκύπτει από τις απαντήσεις στο ερώτημα «υποθέστε ότι διαθέτετε ένα ποσό 300.000 ευρώ. Θα το επενδύατε σε αγορά ακινήτου;». Μόλις το 40,3% απαντά πλέον καταφατικά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, έναντι 63,3% το 2007 και 61% το 2009.
       
      Εν τω μεταξύ, πλέον καθίσταται δυσκολότερη οικονομικά και η λύση της ενοικίασης, καθώς σε πολλές περιοχές τα ενοίκια ακολουθούν πλέον ανοδική τάση, ως αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης όχι μόνο από Ελληνες, αλλά και από ξένους, οι οποίοι προτιμούν τη βραχυχρόνια μίσθωση αντί της διαμονής σε κάποιο ξενοδοχείο. Τον τελευταίο χρόνο, η μέση άνοδος των ζητούμενων τιμών ενοικίασης υπολογίζεται σε 5%, ενώ σε ορισμένες περιοχές του ιστορικού κέντρου της Αθήνας οι Ελληνες ενδιαφερόμενοι ενοικιαστές δεν μπορούν να βρουν ακίνητα, καθώς οι ιδιοκτήτες προτιμούν να τα διαθέτουν αποκλειστικά μέσω κάποιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας βραχυχρόνιας μίσθωσης.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/951951/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/molis-to-20-e3etazei-na-apokthsei-akinhto-thn-epomenh-dietia-enanti-535-to-2009
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Περισσότεροι από 400.000 ιδιοκτήτες ακινήτων με ατομική περιουσία αντικειμενικής αξίας άνω των 200.000 ευρώ κινδυνεύουν με αύξηση του ΕΝΦΙΑ μέσω αλλαγών που δρομολογούνται στον συμπληρωματικό φόρο.
       
      Στο υπουργείο Οικονομικών πέραν των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν για την άμεση ολοκλήρωση (σε λιγότερο από έναν μήνα) των πινάκων με τις νέες τιμές ζώνης, έχουν έναν ακόμη σοβαρό «πονοκέφαλο». Οι όποιες αλλαγές γίνουν δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να οδηγήσουν σε μείωση των προβλεπόμενων εσόδων-εισπράξεων του εφετινού ΕΝΦΙΑ που θα υπολογιστεί με τις νέες αντικειμενικές αξίες.
       
      Ο στόχος για βεβαίωση φόρων από ΕΝΦΙΑ περίπου 3,2 δισ. ευρώ και είσπραξης 2,65 δισ. ευρώ πρέπει να επιτευχθεί πάση θυσία, διαφορετικά κινδυνεύει ο στόχος πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% του ΑΕΠ. Αν συμβεί κάτι τέτοιο τότε η ενεργοποίηση του «κόφτη» καραδοκεί και η μείωση του αφορολογήτου θα έρθει έναν χρόνο νωρίτερα, το 2019 αντί για το 2020.
       
      Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων με τους δανειστές, όπως αναφέρει το ΒΗΜΑ, η ελληνική πλευρά παρουσίασε στοιχεία και διαφορετικά σενάρια εισπραξιμότητας του ΕΝΦΙΑ ανάλογα των επικείμενων αλλαγών των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων.
       
      Αυτό που φαίνεται να προκρίνεται σε πρώτη φάση σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι από τις αλλαγές των αντικειμενικών αξιών δεν πιάνεται ο στόχος των εσόδων είναι να αλλάξουν οι συντελεστές ΕΝΦΙΑ για τον συμπληρωματικό φόρο ακινήτων.
       
      Με βάση τα ισχύοντα, αν κάποιος διαθέτει συνολική ατομική περιουσία π.χ. 250.000 ευρώ επιβαρύνεται με φορολογικό συντελεστή 0,10%, δηλαδή επιβαρύνεται με 50 ευρώ φόρο συν τον ΕΝΦΙΑ που του αναλογεί βάσει των τετραγωνικών, των συντελεστών και της τιμής ζώνης. Οσο μεγαλύτερη ακίνητη περιουσία διαθέτει τόσο μεγαλύτερο συμπληρωματικό φόρο καταβάλλει.
       
      Για παράδειγμα: Ατομική περιουσία αξίας 400.000 ευρώ επιβαρύνεται με συμπληρωματικό φόρο 325 ευρώ, ενώ μπορεί να φθάσει ο συγκεκριμένος φόρος τα 1.325 ευρώ αν η περιουσία είναι 800.000 ευρώ. Σε αυτά τα ποσά προστίθεται και ο ΕΝΦΙΑ που αναλογεί.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500203556
      Περισσότερα...

      14

    • Engineer

      Air Quality Monitoring, Smart Fuel Tank Management, Water Quality Measurement και Smart Lighting.
       
      Όροι που παραπέμπουν σε σύγχρονη τεχνολογία, η οποία οδηγεί σε εξοικονόμηση ενέργειας και φυσικών πόρων.
       
      Όλα αυτά τα συστήματα αποτελούν πραγματικότητα σε ένα συγκρότημα δημόσιων κτηρίων, όσο και εάν αυτό ακούγεται ως σενάριο επιστημονικής φαντασίας για μία χώρα όπως η Ελλάδα, η οποία δεν φημίζεται για τις «πράσινες» επιδόσεις της σε αυτό τον τομέα.
       
      Όμως στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ) στην Ξάνθη δημιουργείται η πρώτη «έξυπνη πανεπιστημιούπολη» με χρήση της τεχνολογίας Narrow-Band Internet of Things (NB-IoT) της COSMOTE.
       
      Στο πλαίσιο αυτό τοποθετήθηκε στην πανεπιστημιούπολη ειδικός αισθητήρας μέτρησης της ποιότητας ατμόσφαιρας “Air Quality Monitoring”, που μετρά σε πραγματικό χρόνο θερμοκρασία, υγρασία, πίεση, καθώς και διάφορα αέρια και μικροσωματίδια και δίνει τη δυνατότητα καλύτερης σχεδίασης και ανάληψης κατάλληλων δράσεων για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
       
      Για τη λύση “Smart Fuel Tank Management”, εγκαταστάθηκε συσκευή μέτρησης της στάθμης του πετρελαίου θέρμανσης που συμβάλλει στην αποφυγή υπερκατανάλωσης, την αποτροπή κλοπής καυσίμων και την αποτίμηση τιμολογίων. Η εφαρμογή αυτή στηρίζεται στη λύση της ελληνικής εταιρείας Fuelics και υλοποιείται σε συνεργασία με την Ericsson.
       
      Επιπλέον, έγινε εγκατάσταση της λύσης “Water Quality Measurement”, που βοηθά στη διασφάλιση της ποιότητας του πόσιμου νερού των φοιτητών της Πανεπιστημιούπολης και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την ελληνική εταιρεία Wings.
       
      Μέσα στο επόμενο διάστημα θα εγκατασταθεί και η εφαρμογή “Smart Lighting”, που αξιοποιεί την τεχνολογία NB-IoT και βοηθά στην προσαρμογή του φωτισμού σε διαφορετικά επίπεδα έντασης ανάλογα με την εποχή και την ώρα της ημέρας, μειώνοντας σημαντικά την κατανάλωση ενέργειας.
       
      Το πιλοτικό αυτό έργο στο ΔΠΘ υλοποιήθηκε με τη συμβολή της θερμοκοιτίδας hub:raum της Deutsche Telekom, ενώ όλες οι λύσεις αξιοποιούν το δίκτυο NB-IoT COSMOTE για τη μεταφορά δεδομένων και την επικοινωνία μεταξύ συσκευών.
       
      «Το μέλλον του ΔΠΘ συνεχίζει να χτίζεται επάνω στις προκλήσεις και στις επιταγές του μέλλοντος, επαναπροσανατολίζοντας τη στρατηγική του με βάση την καινοτομία, την έρευνα, την τεχνολογία, την νέα ψηφιακή εποχή, την στρατηγική της έξυπνης εξειδίκευσης, την ανάπτυξη μεγάλης κλίμακας, καθώς και την προσέλκυση χρηματοδότησης από φορείς τόσο του εσωτερικού, όσο και του εξωτερικού», σημείωσε σχετικά ο Πρυτανεύων του ΔΠΘ, καθηγητής κ. Σταύρος Τουλουπίδης.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CF%80%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B4%CF%8C%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%85%CF%88%CE%B7%CE%BB%CE%AE%CF%82-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%BF%CE%BB%CE%BF/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ολοκληρώθηκε η ανάδειξη πλειοδοτών για τα ακίνητα που έχουν ενταχθεί στην διαγωνιστική διαδικασία με δικαίωμα αντιπροσφορών μέσω του e-auction σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ.
       
      Ειδικότερα η παραπάνω διαδικασία απέφερε συνολικά έσοδα για το Ταμείο της τάξης των €8.821.700.
      Οπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ αναδείχθηκαν πλειοδότες για τα παρακάτω ακίνητα οι εξείς:
       
      1. Για την πώληση Βιομηχανικού οικοπέδου στην Α’ ΒΙΠΕ Βόλου, η εταιρεία με την επωνυμία ‘’ΕΚΚΟΚΚΙΣΤΗΡΙΑ ΒΑΜΒΑΚΟΣ ΣΠΟΡΕΛΑΙΟΥΡΓΕΙΑ - ΑΔΕΛΦΟΙ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΟΥ ΑΒΕΕ”.
       
      2. Για την πώληση τριών γεωτεμαχίων στη Σαμπάριζα Ερμιόνης, η εταιρεία ‘’ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΟΜΠΑΝΙΔΗΣ ΧΩΜΑΤΟΥΡΓΙΚΑ ΕΡΓΑ ΙΚΕ’’.
       
      3. Για την πώληση κτιρίου στο κέντρο της Πάτρας, στην οδό Αγ. Νικολάου 8, η εταιρεία με την επωνυμία ‘’GNA ΙΚΕ’’.
       
      4. Για την πώληση κτιρίου στην παλιά πόλη Ναυπλίου, στην οδό Βασ. Κων/νου 6, η εταιρεία με την επωνυμία ‘’KGS DEVELOPMENT ANΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΕΡΓΩΝ‘’.
       
      5. Για την πώληση ιδανικού μεριδίου 66,6% εξ αδιαιρέτου στην Αθήνα, οδός Βερανζέρου 26 (Ξενοδοχείο ΗΝΙΟΧΟΣ), η εταιρεία με την επωνυμία ‘’3K TEXNIKH EMΠΟΡΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ‘’.
       
      6. Για την μακροχρόνια μίσθωση αγροτεμαχίου όμορου στο Σανατόριο Μάνα στην Κορφοξυλιά Γορτυνίας Ν. Αρκαδίας, η εταιρεία με την επωνυμία ‘’OTUS ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ-ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ‘’.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Mazepse_%E2%82%AC8821700_to_TAIPED_apo_tin_teleutaia_polisi_akiniton/#.Wpz9OWrFK70
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Όπως σας είχε αναφέρει ήδη από χθες το ypodomes.com ξεκινά μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου το σταδιακό κλείσιμο των πυλών σε σταθμούς του Μετρό. Συγκεκριμένα πρώτος από όλους, θα κλείσει ο σταθμός ΣΥΝΤΑΓΜΑ στις 4 Μαρτίου (η πύλη των ΑμεΑ θα παραμείνει ανοιχτή έως τις 15 Μαρτίου οπότε και θα κλείσει).
       
      Το διάστημα μεταξύ 5-10 Μαρτίου και 12-14 Μαρτίου το κλείσιμο των πυλών θα διεξαχθεί σε ώρες μη αιχμής (εκτός δηλαδή 06.00 – 10.00 και 15.00 – 19.00).
       
      Στη συνέχεια, στις 11 Μαρτίου θα κλείσουν, οι πύλες στους σταθμούς «Ανθούπολη», «Περιστέρι», «Σεπόλια», «Ηλιούπολη», Άλιμος», «Αργυρούπολη», «Ελληνικό», «Αγ. Μαρίνα», «Κεραμεικός», «Χολαργός», «Νομισματοκοπείο», «Αγ.Παρασκευή», «Χαλάνδρι», «Ταύρος» και «Μαρούσι» (η πύλη των ΑμεΑ θα παραμείνει ανοικτή η οποίες θα κλείσουν στις 15 Μαρτίου).
       
      Να θυμίσουμε ότι στους σταθμούς «Αγ. Αντώνιος», «Αγ. Δημήτριος», «Αιγάλεω», «Ελαιώνας» και «Δ. Πλακεντίας» οι πύλες έχουν ήδη κλείσει εδώ και κάποιους μήνες με την πύλη των ΑμεΑ να παραμείνει ανοιχτή. Ωστόσο και σε αυτούς τους σταθμούς οι πύλες ΑΜΕΑ θα κλείσουν στις 15 Μαρτίου. Συνολικά μέχρι τα μέσα του μήνα θα έχουν κλείσει οι πύλες σε 20 από τους 65 σταθμούς του δικτύου.
       
      Μέχρι σήμερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, έχουν εκδοθεί περισσότερες από 540.000 προσωποποιημένες κάρτες ATH.ENA Card, κάτι το οποίο αναδεικνύει τη δυναμική του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
       
      Παράλληλα, έχει προσωποποιηθεί και αποσταλεί το σύνολο των αιτήσεων, που έχει υποβληθεί μέσω της σχετικής εφαρμογής στην ιστοσελίδα www.athenacard.gr, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται άνεργοι και ΑμεΑ. Οι τρέχουσες νέες αιτήσεις διεκπεραιώνονται χωρίς καθυστέρηση.
       
      Σε ανέργους και ΑμεΑ έχουν εκδοθεί περί τις 45.000 προσωποποιημένες κάρτες. Το δικαίωμα της δωρεάν μετακίνησης πιστοποιείται μέσω ειδικής εφαρμογής της ΗΔΙΚΑ (www.idika.gr), από τη Δευτέρα 5 Μαρτίου. Οι ενδιαφερόμενοι συμπληρώνουν τα ανάλογα πεδία, η ΗΔΙΚΑ επιβεβαιώνει το σχετικό δικαίωμα και στη συνέχεια, οι δικαιούχοι «φορτίζουν» το δωρεάν κόμιστρο στα αυτόματα μηχανήματα.
       
      Τώρα, αυτοί οι συγκεκριμένοι δικαιούχοι (άνεργοι, ΑμεΑ), που δεν έχουν εκδώσει προσωποποιημένη κάρτα, πρέπει να προβούν σε αίτηση στο e-mail : [email protected] www.oasa.gr, στο διαδίκτυο (www.athenacard.gr), είτε να μεταβούν στα εκδοτήρια προσωποποιημένων καρτών.
       
      Ο Οργανισμός συνιστά στο επιβατικό κοινό και για τη βέλτιστη εξυπηρέτησή του την προμήθεια εισιτηρίων με πολλαπλές διαδρομές (10 + 1, 5 + 0). Η επικύρωση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων και καρτών, στο μετρό γίνεται δύο φορές, μία κατά την είσοδο στις πύλες των σταθμών και μία κατά την έξοδο και πάντα στον αναγνώστη που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά.
       
      Αντίστοιχα, σε λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ η επικύρωση γίνεται μία φορά κατά την είσοδο. Να θυμίσουμε πως το νέο "έξυπνο" ηλεκτρονικό εισιτήριο και κάρτες, δεν χρειάζεται να πετάγονται διότι είναι επαναφορτιζόμενα και η φόρτιση τους γίνεται είτε μέσω των αυτόματων μηχανημάτων είτε μέσω των εκδοτηρίων.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/metafores/astikes/item/45623-metro-athinas-kleinoun-oi-bares-se-16-stathmoys-deite-se-poious-kai-pote
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Με εξαιρετική επιτυχία συνεχίζεται το πρόγραμμα ανακύκλωσης χαρτιού της Περιφέρειας Αττικής και του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου (ΕΣΔΝΑ) σε σχολεία, δημόσιες υπηρεσίες και φορείς. Από το σύνολο των 324 τόνων ανακυκλώσιμου χαρτιού που «ρίχτηκαν» στους «χαρτοφάγους» της Αττικής, οι 74 τόνοι (ποσοστό 23%) συγκεντρώθηκαν από τη βόρεια Αθήνα.
       
      Ειδικότερα, βάσει των δρομολογίων συλλογής του ΕΣΔΝΑ, οι ποσότητες (σε κιλά) ανακύκλωσης χαρτιού με διαλογή στην πηγή έχουν ως ακολούθως: Βριλήσσια – Πεντέλη – Κηφισιά: 26.925, Ηράκλειο – Μαρούσι – Μεταμόρφωση: 24.790, Χαλάνδρι – Αγία Παρασκευή – Χολαργός – Παπάγος: 22.275. Στο δίκτυο συλλογής ανακυκλώσιμου χαρτιού της βόρειας Αθήνας συμμετέχουν ήδη 85 σχολεία και 15 δημόσιες υπηρεσίες και φορείς. Χαρτοφάγοι και κάδοι συλλογής εκτός των σχολικών μονάδων, έχουν τοποθετηθεί στα κτίρια, του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, της Περιφέρειας σε Χολαργό και Αγία Παρασκευή, του Δημόκριτου, της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης (ΕΡΤ) και σε Δημαρχεία και δημοτικές υπηρεσίες.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2018/03/02/74-%CF%84%CF%8C%CE%BD%CE%BF%CE%B9-%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%B9%CE%BF%CF%8D-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CF%8E%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B1%CE%BD-%CF%84%CE%BF-2017-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B2/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στη δημοσιότητα δόθηκε η με Αριθμ. 171563/131 απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος με θέμα «Προκήρυξη του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ' οίκον II», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020».
       
      Σύμφωνα με την παρούσα προκηρύσσεται το Πρόγραμμα με τίτλο «Εξοικονόμηση κατ' Οίκον ΙΙ» με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας στον οικιακό κτηριακό τομέα, τη μείωση των εκπομπών ρύπων που συμβάλλουν στην επιδείνωση του φαινομένου του θερμοκηπίου και την επίτευξη καθαρότερου περιβάλλοντος.
       
      Το Πρόγραμμα υλοποιείται σύμφωνα με τις διαδικασίες και τους όρους που περιγράφονται στον Οδηγό Εφαρμογής και τα Παραρτήματά του. Τα εν λόγω κείμενα ενσωματώνονται στην παρούσα και αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα αυτής.
       
      Η μεταφορά των πιστώσεων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στην Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. για την καταβολή της άμεσης ενίσχυσης και την πληρωμή του κόστους διαχείρισης της Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. γίνεται κατ' αναλογία με τα προβλεπόμενα στα άρθρα 9 και 6 αντίστοιχα της κοινής υπουργικής απόφασης 7313/1818/5.12.2016 (Β΄ 3905/2016).
       
      Δείτε τον Οδηγό του Προγράμματος εδώ, καθώς και αναλυτικά την απόφαση εδώ
       
      Πηγή: https://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=209190
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στο άκρως ανταγωνιστικό παγκόσμιο περιβάλλον, ο ρόλος των μητροπόλεων διευρύνεται συνεχώς. Οι μητροπόλεις αποτελούν πόλους ανάπτυξης του τριτογενούς τομέα και παραγωγής καινοτομίας, και συμβάλουν καθοριστικά στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των κρατών. Τα κέντρα τους, καθώς και ειδικά οργανωμένες περιοχές, αποτελούν τους προνομιακούς υποδοχείς επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του τριτογενούς τομέα.
       
      Όμως, η Αθήνα, και ιδιαίτερα μεγάλα τμήματα του κέντρου της δεν θυμίζουν μια σύγχρονη και ανταγωνιστική ευρωπαϊκή πρωτεύουσα, χωρίς αυτό να υπονοεί ότι και όλες οι άλλες πόλεις δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα και προκλήσεις. Όπως σχεδόν όλοι αναγνωρίζουν, ειδικά το τμήμα της από την περιοχή της Ομόνοιας και δυτικά της, χαρακτηρίζεται από την υποβάθμιση και την παρακμή.
       
      Σε περιόδους κρίσεων ανθίστανται καλύτερα οι κεντρικές περιοχές μιας πόλης, αλλά αυτό δεν συνέβη στην περίπτωση της Αθήνας, επειδή το κέντρο της ακολουθεί μια πορεία υποβάθμισης που έχει ιστορία δεκαετιών. Γι’αυτή την πορεία του, αποκλειστικά υπεύθυνη δεν είναι η παρούσα βαθιά και μακρόχρονη οικονομική κρίση, αλλά οι ανεπάρκειες της πολιτείας στον σχεδιασμό και στη διαχείριση του χώρου, καθώς και η κοινωνική αδράνεια. Ο πληθυσμός της πόλης, σχετικά πρόσφατα αστικοποιημένος, δεν διέθετε συλλογική μνήμη, αξίες και συνείδηση αστικού πολιτισμού, και έπασχε από την έλλειψη ενεργητικού διαλόγου με το παρελθόν της πόλης.
       
      Ποτέ δεν υπήρξε σοβαρό κοινωνικό αίτημα για την ανάληψη πρωτοβουλιών από την Πολιτεία για το κέντρο της πόλης. Από τη μία η υποβάθμιση, η μόλυνση του περιβάλλοντος, η κυκλοφοριακή ασφυξία, αλλά και από την άλλη η αυξανόμενη οικονομική ευμάρεια και η υιοθέτηση νέων τρόπων ζωής και καταναλωτικών προτύπων, οδήγησαν τον πληθυσμό στην αναζήτηση νέων περιοχών κατοικίας και δραστηριοποίησής του, μακριά από το κέντρο, ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1980. Οι περιοχές που αναπτύχθηκαν στην περιφέρειά της εξέφραζαν καλύτερα τις νέες κοινωνικές αξίες.
       
      Η αποχώρηση του 20% του μόνιμου πληθυσμού της Αθήνας κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες, καθώς και η συρρίκνωση των οικονομικών δραστηριοτήτων κατά την τελευταία οκταετία, οδήγησαν στην αυξανόμενη εγκατάλειψη κτηρίων και καταστημάτων, υποβαθμίζοντας περαιτέρω την κοινωνική και οικονομική ζωή, καθώς και την εικόνα της πόλης.
       
      Σε ευρεία τμήματα του κέντρου της Αθήνας, και ιδιαίτερα σε ζώνη κατά μήκος του άξονα των Πλατειών Συντάγματος και Ομονοίας, τα κτήρια έχουν κατασκευαστεί για επαγγελματική χρήση, όπως είναι άλλωστε αναμενόμενο. Τι έχει απομείνει σήμερα, μετά τη σταδιακή αποχώρηση των επιχειρήσεων και σχεδόν μια δεκαετία κρίσης, στο άλλοτε επιχειρηματικό κέντρο της πρωτεύουσας; Στις αρχές του 2017 στο κέντρο της Αθήνας, τα ποσοστά κενών γραφείων πρώτης κατηγορίας ανέρχονταν σε 16% (πηγή: BNP Paribas), υψηλότερα από όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, σύμφωνα με στοιχεία εταιρειών του χώρου: Βερολίνο: 2,8%, Σίτι του Λονδίνου: 6%, Παρίσι: 6,3%, Βρυξέλες: 9%, Μαδρίτη: 11%, Βαρσοβία: 15% (πηγή: Savills), Βουκουρέστι 9,5% (πηγή στοιχείων CBRE), Βελιγράδι: 7% (πηγή: BNP Paribas) και Λισαβόνα: 10,2% (πηγή: Colliers).
       

       
      Όμως, τα ποσοστά αυτά αφορούν αποκλειστικά «πρώτης κατηγορίας» κτήρια, δηλαδή κτήρια σύγχρονων προδιαγραφών, που στο κέντρο της Αθήνας ήταν πάντοτε ελάχιστα σε σχέση – αναλογικά– με κάποιες από τις προαναφερόμενες πόλεις, ιδιαίτερα της Δυτικής Ευρώπης, όπου τα παλαιά κεντρικά κτήρια έχουν στην πλειοψηφία τους εκσυγχρονιστεί. Από καταγραφές και αυτοψίες των κτηρίων της ευρύτερης περιοχής της πλατείας Ομονοίας που πραγματοποιήθηκαν στα τέλη του 2013 από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το ποσοστό των κενών γραφείων, κάθε κατηγορίας, ξεπερνούσε το 30%. Στο 20% των κτηρίων οι κενές ιδιοκτησίες ανέρχονταν σε ποσοστό τουλάχιστον 50% (βλ. χάρτες 1 και 2). Εξ' ολοκλήρου κενά ήταν το 18% των κτηρίων. Και σήμερα, σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά, ο αριθμός των κενών ιδιοκτησιών δεν έχει μεταβληθεί αισθητά. Πρόσφατα, η μετατροπή κάποιων κτηρίων γραφείων σε ξενοδοχεία αποτελεί μια θετική εξέλιξη, η οποία όμως δεν αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα.
       

       
       
      Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζονται και στα κτήρια κατοικιών, για τα οποία το ποσοστό των κενών κτηρίων που καταγράφηκε στο κέντρο της Αθήνας ανέρχονταν σε περίπου 25%. Οι πρόσφατα αναπτυσσόμενες βραχυχρόνιες τουριστικές μισθώσεις, ή οι μισθώσεις για τη στέγαση προσφύγων από ΜΚΟ, μάλλον δεν αποτελούν μόνιμη λύση του προβλήματος της κατοικίας στο κέντρο. Σε Ευρώπη και ΗΠΑ, το θέμα των κενών κατοικιών έχει αποκτήσει μεγάλες διαστάσεις, και τα αίτια αυτού του φαινομένου ποικίλουν σε κάθε πόλη. Για παράδειγμα, παρατηρείται μεγάλος αριθμός κενών κτηρίων σε πόλεις των ΗΠΑ (Βαλτιμόρη, Ντιτρόιτ, Κλίβελαντ) και της πρώην ανατολικής Γερμανίας που βρίσκονται ακόμη σε οικονομικό μαρασμό, αλλά και στα κέντρα μητροπόλεων που ακμάζουν (Λονδίνο, Παρίσι, Φρανκφούρτη, Βρυξέλλες, κ.λπ.). Στις τελευταίες το πρόβλημα οφείλεται κυρίως στην υπερβολική και κερδοσκοπική αύξηση των τιμών, που κατέστησε τις κατοικίες επενδυτικά προϊόντα. Αγοράζονται και παραμένουν κενές για να μεταπωληθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα, σε σημαντικά υψηλότερη τιμή, χωρίς το τυχόν «βάρος» του ενοικιαστή.
       
      Οι επιπτώσεις των κενών και εγκαταλελειμμένων κτηρίων είναι πολύ διαφορετικές όταν αυτά συγκεντρώνονται στο επιχειρηματικό, διοικητικό και τουριστικό κέντρο μιας πόλης, όπως στην Αθήνα, και λιγότερο όταν αυτά εντοπίζονται διάσπαρτα ή σε περιφερειακές περιοχές. Επιχειρήσεις, κάτοικοι και τουρίστες, απαιτούν κατ’ ελάχιστον, ελκυστικούς και λειτουργικούς δημόσιους χώρους, τη διαθεσιμότητα των κατάλληλων κτηριακών κελυφών και δημόσιων υποδομών, εξυπηρετήσεων και ασφάλεια. Τα ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά κενών ή εγκαταλελειμμένων ιδιοκτησιών στο κέντρο της Αθήνας αποτελούν τη χαρακτηριστικότερη έκφανση της κρίσης που αυτό βιώνει.
       
      Πηγή και όλη η έρευνα: https://www.dianeosis.org/2018/02/abandoned-buildings-athens/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Επιστολή απέστειλε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός προς τις ΥΔΟΜ όλης της χώρας σχετικά με την υποβολή δικαιολογητικών για έκδοση οικοδομικών αδειών, για την οποία, κακώς, ορισμένες Υπηρεσίες Δόμησης ζητούν να κατατίθεται και ασφαλιστική ενημερότητα από τους Μηχανικούς, κατά παράβαση του νόμου 4495/2017.
       
      Η επιστολή κοινοποιείται στη Γενική Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ κα Ειρήνη Κλαμπατσέα, στη Διεύθυνση Αρχιτεκτονικής, Οικοδομικών, Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων της Γενικής Διεύθυνσης Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ, στο Υπουργείο Εσωτερικών, που εποπτεύει την Αυτοδιοίκηση και στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της χώρας.
       
      Το κείμενο της επιστολής του Προέδρου του ΤΕΕ έχει ως εξής:
       
      «Θέμα: Δικαιολογητικά του άρθρου 40 του ν.4495/2017
       
      Μέλη μας Διπλωματούχοι Μηχανικοί μας πληροφόρησαν ότι ορισμένες Υπηρεσίες Δόμησης ζητούν με την υποβολή των δικαιολογητικών για έκδοση οικοδομικής άδειας να κατατίθεται από τους Μηχανικούς και ασφαλιστική ενημερότητα.
       
      Σημειώνουμε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 40 του ν.4495/2017 η ασφαλιστική ενημερότητα δεν συμπεριλαμβάνεται στα δικαιολογητικά για την έκδοση της οικοδομικής άδειας.
       
      Παρακαλούμε για την εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων. Η μη τήρησή τους εμποδίζει την άσκηση του επαγγέλματος των Μελών μας και λειτουργεί ως τροχοπέδη στην ήδη δοκιμαζόμενη οικοδομική δραστηριότητα, με αρνητικές επιπτώσεις στην εθνική οικονομία και το δημόσιο συμφέρον.
       
      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, επιφυλάσσεται παντός νομίμου δικαιώματός του.
       
      Ο Πρόεδρος
       
      Γιώργος Ν. Στασινός»
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/eidisis/afstiri-paremvasi-tou-proedrou-tou-tee-pros-tis-ydom-olis-tis-choras-gia-to-thema-tis-asfalistikis-enimerotitas-kata-tin-ekdosi-adion-domisis/
      Περισσότερα...

      14

    • Engineer

      Η πρώτη επίσημη παρουσίαση της μελέτης για τον Αυτοκινητόδρομο της Κρήτης γνωστός ως ΒΟΑΚ, έγινε χθες στα Χανιά από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης. Την μελέτη ανέλαβε η εταιρεία ΑDT-ΩΜΕΓΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Τ.Ε. Το κόστος κατασκευής εκτιμάται σε 1,8δισ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ). Με την ενεργοποίηση του ο ΒΟΑΚ μαζί με τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας θα αποτελέσουν τα μεγαλύτερα έργα της νέας δεκαετίας. Μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η Μελέτη και η Αρχική Προκαταρκτική Περιβαλλοντική Εκτίμηση.
       
      Όπως έγινε γνωστό από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, θα κατασκευαστεί ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, με στηθαία ασφαλείας, ανισόπεδους κόμβους σε όλο το μήκος ενώ για πρώτη φορά ανακοινώθηκε πως σε όλο το μήκος θα υπάρχει παράπλευρο δίκτυο, όπως συμβαίνει και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
       
      Θα υπάρχουν 51 Ανισόπεδοι Κόμβοι, περισσότερες από 40 Γέφυρες, 8 Σήραγγες. Όπως σημείωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ADT Παναγής Τονόλιος, αυτά τα μεγάλα τεχνικά μεταφράζονται περίπου στο 50% του συνολικού κόστους.
       
      Αναφορικά με τις απαλλοτριώσεις λέχθηκε ότι θα γίνουν σε περιορισμένο βαθμό καθώς ο ΒΟΑΚ έχει ήδη μία ζώνη ολοκληρωμένης απαλλοτρίωσης 40 μέτρων (και ο σημερινός δρόμος έχει πλατος 12 μέτρα) και θα γίνει εκμετάλλευση του υπάρχοντος δρόμου καθώς στο μεγαλύτερο μήκος προβλέπεται η ίδια χάραξη με διαπλάτυνση του υφιστάμενου οδοστρώματος (όπως έγινε άλλωστε στην Ολυμπία Οδό στο Κόρινθος-Πάτρα). Το κόστος των απαλλοτριώσεων εκτιμάται σε περίπου 100εκατ.ευρώ, αριθμός πολλαπλάσια χαμηλότερος από το κόστος άλλων αυτοκινητόδρομων.
       
      Τα τμήματα κατασκευής του ΒΟΑΚ εχει χωριστεί σε 15 υποτμήματα τα οποία είναι τα ακόλουθα:
      1.Παράκαμψη Χανίων
      2.Σούδα-Καλύβες
      3.Καλύβες-Άγιοι Πάντες
      4.Άγιοι Πάντες-Βρύσες
      5.Βρύσες-Πέτρες-Ατσιπόπουλο
      6.Ατσιπόπουλο-Αμάριο (Παράκαμψη Ρεθύμνου)
      7.Αμάριο-Εσταυρωμένος
      8.Εσταυρωμένος-Πάνορμος
      9.Πάνορμος-Εξάντης
      10.Εξάντης-Φόδελε-Λινοπεράματα
      11.Λνοπεράματα-Γούρνες
      12.Γούρνες-Χερσόνησος
      13.Χερσόνησος-Μάλια
      14.Μάλια-Νεάπολη
      15.Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος΄
       
      Τώρα, αναμένεται η μελέτη να δοθεί στους χρηματοοικονομικούς συμβούλους για να ξεκινήσει η διαδικασία του blending χρηματοδότησης (δηλαδή από που θα προέλθουν τα κεφάλαια για την κατασκευή), το μοντέλο παραχώρησης, προκειμένου να ξεκινήσει ο σχετικός διαγωνισμός που θα προσελκύσει όλους του μεγάλους εγχώριους και εκτός Ελλάδας τεχνικούς ομίλους.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/voreios-odikos-axonas-kritis/item/45618-i-proti-episimi-parousiasi-tis-meletis-gia-ton-voak-sto-1-8dis-evro-to-kostos
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Παρατείνεται η ασφαλιστική ικανότητα μέχρι τις 20 Μαρτίου 2018 σε όσους ήταν ασφαλιστικά ικανοί έως την 28η Φεβρουαρίου 2018, όπως αναφέρεται σε έγγραφο του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ).
       
      Σύμφωνα με τον ΕΦΚΑ, «στο πλαίσιο εφαρμογής του Ν. 4387/2016, προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας με ενιαίες αρχές. Στη βάση αυτή, όπως έχει ενημερώσει το εποπτεύον υπουργείο, προωθείται νομοθετική ρύθμιση για χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας σε όλους τους ασφαλισμένους του ΕΦΚΑ με ενιαίες προϋποθέσεις».
       
      Παράλληλα, για τη χορήγηση και ανανέωση της ασφαλιστικής ικανότητας από τον ΕΦΚΑ στους ασφαλισμένους, τα μέλη οικογενείας τους, στους ανέργους, για την περίοδο από 1/3/2018 έως 28/2/2019, προβλέπονται τα ακόλουθα:
       
      - Στους μισθωτούς ασφαλισμένους στον ΕΦΚΑ χορηγείται ασφαλιστική ικανότητα με τη συμπλήρωση τουλάχιστον 50 ημερών ασφάλισης είτε κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος (2017) είτε κατά το τελευταίο δεκαπεντάμηνο, πριν από την επέλευση του ασφαλιστικού κινδύνου, χωρίς να συνυπολογίζονται οι ημέρες που πραγματοποιήθηκαν κατά το τελευταίο ημερολογιακό τρίμηνο του δεκαπενταμήνου και στους μη μισθωτούς ασφαλισμένους στον ΕΦΚΑ χορηγείται ασφαλιστική ικανότητα με τη συμπλήρωση τουλάχιστον δύο μηνών ασφάλισης κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος (2017) ή κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο, πριν από την ημερομηνία προσέλευσης ή επέλευσης του ασφαλιστικού κινδύνου και εφόσον έχουν καταβάλει τις προβλεπόμενες εισφορές για το χρονικό διάστημα από 1/1/2017 μέχρι 31/12/2017 ή, σε περίπτωση ύπαρξης οφειλής, αυτή έχει εξοφληθεί ή ρυθμιστεί και τηρείται η εξόφληση των δόσεων. Στην τελευταία περίπτωση, η ασφαλιστική ικανότητα ανανεώνεται ανά μήνα.
       
      - Στους εργαζόμενους των επιχειρήσεων με την επωνυμία «Εταιρεία Τροχαίου Υλικού Ελλάδος ΑΕ», «Ναυπηγεία Σκαραμαγκά», της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος και των Ναυπηγείων Ελευσίνας, στους αναβάτες ιπποδρομιών, τους μαθητευόμενους αναβάτες, τους προπονητές δρομώνων ίππων και των προσώπων που υπάγονται στην ασφάλιση του ΕΦΚΑ ως μισθωτοί-μέλη ΔΣ ΑΕ, βάσει αποκλειστικά του εδ. δ παρ. 3 του άρθρου 38 του Ν. 4387/2016, για την περίοδο από 1/3/2018 έως 28/2/2019, είναι δυνατή η χορήγηση παροχών ασθένειας σε είδος, χωρίς την προϋπόθεση συμπλήρωσης ημερών ασφάλισης.
       
      - Στους ασφαλισμένους του πρώην ΟΑΕΕ και του πρώην ΕΤΑΑ, που έχουν κάνει χρήση των διατάξεων των περιπτ. Α και Β της υποπ. Α3, του άρθρου πρώτου του Ν. 4254/2014 (Α’ 85), καθώς και στους ανασφάλιστους υπερήλικες της περ. 5 της υποπαρ. ΙΑ6 του άρθρου πρώτου του Ν. 4093/2012 (Α΄ 222) οι οποίοι έχουν κάνει χρήση των διατάξεων της υποπ. Α3 περ. Γ του άρθρου πρώτου του Ν. 4254/2014 (Α΄ 85), η ασφαλιστική κάλυψη για παροχές σε είδος παρατείνεται έως τις 28/2/2019.
       
      - Στους ανέργους ηλικίας άνω των 29 και έως 55 ετών, που έχουν κάνει χρήση των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 5 του Ν. 2768/1999 (Α’ 273), όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν, η ασφαλιστική κάλυψη για παροχές ασθένειας σε είδος παρατείνεται έως τις 28/2/2019.
       
      - Στους άνεργους ασφαλισμένους του πρώην ΟΑΕΕ, ηλικίας άνω των 30 και έως 65 ετών, που διέκοψαν την άσκηση του επαγγέλματός τους, έχουν κάνει χρήση των διατάξεων της παρ. 8 του άρθρου δευτέρου του Ν. 3845/2010 (Α’ 65) και της περ. Α, της υποπ. Α3, του άρθρου πρώτου του Ν. 4254/2014 (Α’ 85) και παραμένουν άνεργοι και ανασφάλιστοι, η ασφαλιστική κάλυψη για παροχές ασθένειας σε είδος παρατείνεται έως τις 28/2/2019.
       
      - Για τους εργάτες γης απασχολούμενους σε εργασίες καλυπτόμενες από την ασφάλιση του πρώην ΟΓΑ-αμειβόμενους με εργόσημο παρέχεται ασφαλιστική κάλυψη για υγειονομική περίθαλψη, εφόσον έχουν συμπληρώσει 150 ημέρες ασφάλισης το προηγούμενο ημερολογιακό έτος ή το τελευταίο δωδεκάμηνο, πριν από την ημερομηνία προσέλευσης ή επέλευσης του ασφαλιστικού κινδύνου.
       
      - Οι μετακλητοί εργάτες γης-πολίτες τρίτων χωρών και οι μετακλητοί αλλοδαποί αλιεργάτες της παρ. 5 του αρ. 40 του Ν. 4387/2016 αποκτούν ασφαλιστική ικανότητα για υγειονομική περίθαλψη από την πρώτη ημέρα εργασίας τους και διαρκεί για όσο χρονικό διάστημα απασχολούνται, σύμφωνα με τη σύμβαση εργασίας τους.
       
      - Οι μαθητευόμενοι ή εκπαιδευόμενοι ή καταρτιζόμενοι και οι απασχολούμενοι σε προγράμματα του ΟΑΕΔ δικαιούνται υγειονομικής περίθαλψης σε είδος από την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων, της εκπαίδευσης ή της κατάρτισης ή του προγράμματος.
       
      Όπου από γενικές, ειδικές ή καταστατικές διατάξεις των φορέων, κλάδων ή λογαριασμών, που εντάχθηκαν στον ΕΦΚΑ, προβλέπεται η χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας από την ημερομηνία ορκωμοσίας ή την ημερομηνία υπαγωγής στην ασφάλιση ή πρόσληψης ή απασχόλησης, εξακολουθούν να ισχύουν.
       
      Επίσης, οι διατάξεις για τη χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας για παροχές υγειονομικής περίθαλψης σε είδος στους ανέργους εξακολουθούν να ισχύουν.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Dothike_paratasi_asfalistikis_ikanotitas_gia_to_2018_/#.WpfcRGrFK70
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο περιστατικό κατολίσθησης χωμάτων και βράχων αναφέρεται με ανακοίνωσή της η Ανώνυμη Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου (ΑΕΔΙΚ), σημειώνοντας πως ξεκίνησε ήδη η αποτίμηση του μεγέθους του προβλήματος.
       
      Η εταιρεία θα ενημερώσει το κοινό για τον ακριβή προβλεπόμενο χρόνο αποκατάστασης της λειτουργίας της διώρυγας με νεότερη ανακοίνωση, μόλις ολοκληρωθεί η αυτοψία.
       
      Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση της ΑΕΔΙΚ:
       
      «Σήμερα 26 Φεβρουαρίου 2018 και ώρα 16:00 εξαιτίας των ραγδαίων βροχοπτώσεων των τελευταίων ημερών, σημειώθηκε αποκόλληση χωμάτινων όγκων από τα πρανή της διώρυγας στην πλευρά της Στερεάς Ελλάδος, με αποτέλεσμα να διακοπεί η λειτουργία της Διώρυγας. Το προσωπικό της Διώρυγας αντελήφθη αμέσως το φαινόμενο και διέκοψε την κυκλοφορία των πλοίων .
       
      Τα συνεργεία μας προχωρούν ήδη σε αποτίμηση του μεγέθους του προβλήματος με βάση την ογκομέτρηση των χωμάτινων όγκων που μετακινήθηκαν, ενώ παράλληλα γίνεται και η απαραίτητη προετοιμασία για τις εργασίες αποκατάστασης.
       
      Η εταιρεία θα ενημερώσει το κοινό για τον ακριβή προβλεπόμενο χρόνο αποκατάστασης της λειτουργίας της διώρυγας με νεότερη ανακοίνωση, μόλις ολοκληρωθεί η αυτοψία».
       

       
      Πηγή βίντεο: Korinthos.gr
       
      Πηγή:
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.