Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Α. Με το νόμο 4254/2014 «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του ν.4046/2012 και άλλες διατάξεις», ο οποίος δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 7-4-2014 (ΦΕΚ 85 Α) και ειδικότερα με το άρθρο πρώτο, παρ. ΙΑ, υποπαρ. ΙΑ.3, εισήχθησαν ρυθμίσεις, με τις οποίες καταργήθηκε από 1.1.2015 σειρά διατάξεων που προέβλεπαν την είσπραξη κοινωνικών πόρων υπέρ των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (Μ.Τ.Π.Υ.) και των Επαγγελματικών Ταμείων Υποχρεωτικής Ασφάλισης αρμοδιότητας του πρώην Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας. Για την εφαρμογή των ως άνω διατάξεων έχει ήδη εκδοθεί και το (υπό 2) σχετικό έγγραφο του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας.
       
      Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, στην υποπερίπτωση ιθ της ως άνω διάταξης ορίζεται: ".. 2. Α. Από 1.1.2015 καταργούνται οι διατάξεις:..... ιθ. των περιπτώσεων β', γ', δ' και ιστ' της παρ. 1 του άρθρου 7 του α.ν. 2326/1940 (Α'145) υπέρ του ΕΤΑΑ -ΤΣΜΕΔΕ...'' Σύμφωνα με την εν λόγω διάταξη από 01-01-2015 καταργήθηκε η ως άνω υποχρέωση προσκόμισης μηχανοσήμων στις διαδικασίες ανάθεσης δημόσιων συμβάσεων έργων. Συναφώς επισημαίνεται ότι στις διατάξεις του ν. 4254/2014 δεν περιλήφθηκε μεταβατική διάταξη που να ρυθμίζει ειδικά το ζήτημα των εκκρεμών -κατά την έναρξη ισχύος της ως άνω διάταξης- διακηρύξεων δημοσίων συμβάσεων έργων.
       
      B. Κατόπιν των προαναφερθέντων, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
       
      Ι. Διακηρύξεις δημοσίων έργων, των οποίων η περίληψη δημοσιεύεται μετά την 1η-1-2015
       
      Ως προς τις συμβάσεις δημοσίων έργων, για τις οποίες, εξακολουθούν να ισχύουν τα πρότυπα τεύχη διακηρύξεων τύπου Α και Β, που έχουν εγκριθεί με την με αρ. Δ17α/02/115/ΦΝ443/3-8-2007 απόφαση του πρώην Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. (Β 1586), όπως τροποποιήθηκε με την με αρ. 487/2013 απόφαση Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ. (ΦΕΚ Β 2897), και οι περιλήψεις των οποίων δημοσιεύονται μετά την 1η-1-2015, καταλαμβάνονται από τη ρητή πρόβλεψη της διάταξης του άρθρου πρώτου, παρ. ΙΑ, υποπαρ. ΙΑ.3, περ. 2Α. (ιθ) του ν. 4254/2014 και τη συναφή κατάργηση από 1-1-2015 των διατάξεων των περιπτώσεων β', γ', δ' και ιστ' της παρ. 1 του άρθρου 7 του α.ν. 2326/1940 (Α'145) υπέρ του ΕΤΑΑ -ΤΣΜΕΔΕ...''. Στο πλαίσιο αυτό οι αρμόδιες αναθέτουσες αρχές δύνανται -και οφείλουν- να προσαρμόζουν τα σχετικά άρθρα των πρότυπων τευχών των διακηρύξεων, δυνάμει της "ρήτρας ευελιξίας" (υποσημείωση 16 άρθρου 7 των ανωτέρω προτύπων τευχών διακηρύξεων τύπου Α και Τύπου Β), ώστε να είναι απόλυτα συμβατά με την νέα ρύθμιση του ν. 4254/2014. Ειδικότερα στις διακηρύξεις που δημοσιεύονται μετά την 1-1-2015 οφείλουν να απαλείψουν τα άρθρα 24.1.5 και 24.1.6. των πρότυπων διακηρύξεων τύπου Α και Β αντίστοιχα.
       
      ΙΙ. Διακηρύξεις των οποίων η περίληψη δημοσιεύθηκε πριν από την έναρξη ισχύος (1-1-2015) της διάταξης του άρθρου πρώτου, παρ. ΙΑ, υποπ. 3, περ. Ιθ του ν. 4250/2014.
       
      Για τις εν λόγω διακηρύξεις, σε συνέχεια των οποίων, ωστόσο, ο έλεγχος των δικαιολογητικών συμμετοχής ή κατακύρωσης πραγματοποιείται μετά την 1-1-2015, εφαρμοζόμενο καθεστώς αποτελεί η προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση, καθώς δεν προβλέπεται μεταβατική διάταξη για τη ρύθμιση των εκκρεμών συμβάσεων. Κατά συνέπεια, οι αναθέτουσες αρχές οφείλουν να εφαρμόζουν τους όρους της οικείας διακήρυξης, μη δυνάμενες να κάνουν χρήση της ως άνω νομοθετικής διάταξης και οι διαγωνισμοί που διενεργούνται δυνάμει αυτών των διακηρύξεων συνεχίζονται τηρώντας απαρέγκλιτα τους προβλεπόμενους σε αυτές όρους.
       
      http://www.eaadhsy.gr/images/docs/20150401_1472-MHXANOSHMA-dieukrinistiko-eggrafo.pdf
       
      Πηγή: http://www.eaadhsy.gr/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Η Ζόρανα Μιχάηλοβιτς, αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης της Σερβίας και υπουργός Κατασκευών, Μεταφορών και Υποδομών, και ο ιδρυτής της εταιρίας China Environmental Energy Holdings Co Ltd, κ. Μπίλυ Νγκοκ, υπέγραψαν σήμερα στην έδρα της Κυβέρνησης της Σερβίας Υπόμνημα κατανόησης και συνεργασίας ανάμεσα στη Σερβία και τους ιθύνοντες αυτής της κινέζικης εταιρίας, με σκοπό την κατασκευή και τη χρήση ενός λιμένα κοντά στη γέφυρα ¨Μιχάηλο Πούπιν», του Βελιγραδίου, στα ύδατα του ποταμού Δούναβη, που συνδέει τους οικισμούς Ζέμπουν και Μπόρτσα.
       
      Εμπειρογνώμονες των δύο πλευρών πρόκειται να εκπονήσουν μελέτη σκοπιμότητα για εκτέλεση αυτών των έργων. Σε περίπτωη που η μελέτη σκοπιμότητας αποβεί θετική, τότε οι εκπρόσωποι των δύο πλευρών θα εξετάσουν τις δυνατότητες ανάπτυξης στενότερης συνεργασίας με σκοπό την υλοποίηση αυτού του προγράμματος και τον προσδιορισμό του τρόπου χρηματοδότησης των έργων.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/29962-%CF%83%CE%B5%CF%81%CE%B2%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%AD%CE%B6%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%AC%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%AC%CE%BD%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B4%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CE%B1%CE%B2%CE%B7
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η δημιουργία ενός αναλογικού συστήματος χρέωσης, η μείωση της τιμής των διοδίων, η ένταξη ρήτρας ανάπτυξης στις συμβάσεις παραχώρησης, η ελεύθερη διέλευση για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες και η ειδική μεταχείριση των ενδοδημοτικών μετακινήσεων αποτελούν τους στόχους της επερχόμενης διαπραγμάτευσης με τους παραχωρησιούχους, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών κ. Χρήστο Σπίρτζη.
       
      Όπως δήλωσε στη Βουλή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Εύβοιας των ΑΝΕΛ κ. Νικολάου Μαυραγάνη, σε περίπου έναν μήνα θα κληθούν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων οι παραχωρησιούχοι με στόχο:
      - Τη δημιουργία του πρώτου πανελλαδικού, υβριδικού, αναλογικού συστήματος διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους
      - Τη μείωση των διοδίων
      - Τη χρήση των δεικτών για την πορεία οικονομίας στη μεθοδολογία ορισμού της τιμής των διοδίων
      - Τη θέσπιση ατέλειας για συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες, όπως τα ΑμεΑ
      - Τη μείωση των σταθμών διοδίων που μπορεί να υπάρχουν στα όρια ενός δήμου
      - Τη θέσπιση αριθμού δωρεάν ή χαμηλού τιμήματος διελεύσεων για μόνιμους κατοίκους.
       
      Όπως τόνισε ο κ. Σπίρτζης στη Βουλή, το υπουργείο συλλέγει στοιχεία για να πάει «αξιόπιστα και με τεχνοκρατική τεκμηρίωση» σε διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους.
       
      Βέβαια, ο αναπληρωτής υπουργός κατέστησε σαφές ότι η χώρα είναι δεσμευμένη με τις συμβάσεις παραχώρησης και υπάρχει ο κίνδυνος καταβολής τεράστιων ποσών σε ρήτρες και αποζημιώσεις.
       
      Παράλληλα, ωστόσο, έκανε μία δήλωση που μπορεί να «διαβαστεί» ποικιλοτρόπως. «Σε περίπτωση που δεν τελεσφορήσουν οι διαδικασίες», σημείωσε, «έχουμε και εμείς και εσείς και τα κινήματα να κάνουμε άλλου είδους ενέργειες».
       
      Ο κ. Σπίρτζης ζήτησε «λίγη πίστωση χρόνου» και εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι η διαπραγμάτευση θα πάει καλά, καθώς «και τα έργα σε αδιέξοδο, με το σύστημα που έχει επιλεγεί».
       
      Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι «έχουμε χώρα σε αποκλεισμό», κατέκρινε το γεγονός ότι με την αναθεώρηση των συμβάσεων η τιμή των διοδίων ρυθμίζεται μόνο από τους παραχωρήσιούχους και έκανε έκκληση «να τερματιστεί ο φαύλος κύκλος» της αύξησης των διοδίων που συνεπάγεται μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου, «χωρίς να κινδυνεύσουν οι υπάρχουσες συμβάσεις».
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=696508
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Τις επόμενες ημέρες θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία η νέα μονάδα παραγωγής ρεύματος, συνδυασμένου κύκλου, στο ενεργειακό κέντρο της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη. Η πέμπτη μονάδα επρόκειτο να τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία χθες Δευτέρα, όμως «λόγω παιδικών ασθενειών» δεν μπήκε σε λειτουργία, όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής της Διεύθυνσης Μελετών Θερμικών Σταθμών της ΔΕΗ, Φώτιος Καραγιάννης.
       
      Προγραμματίζονται ορισμένα πράγματα, αλλά για να δουλέψει η μονάδα πρέπει να δουλέψουν πολλά υποσυστήματα, σημείωσε ο κ. Καραγιάννης και πρόσθεσε ότι η νέα μονάδα, βρίσκεται στο στάδιο των δοκιμών και είναι αναμενόμενα κάποια προβληματάκια, τα οποία χαρακτήρισε «παιδικές ασθένειες».
       
      Ο διευθυντής Μελετών Θερμικών Σταθμών της ΔΕΗ συμπλήρωσε ότι τα μικροπροβλήματα που παρουσιάστηκαν θα ρυθμιστούν σήμερα και μέσα στην εβδομάδα θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία.
       
      Ειδικότερα, υπογράμμισε ότι «οι αεριοστρόβιλοι δούλεψαν και συγχρονίσανε με το σύστημα και τώρα κοιτάμε να βάλουμε τους λέβητες. Οι αεριοστρόβιλοι δώσανε από 20 μεγαβάτ ο καθένας, και τώρα προσπαθούμε να βάλουμε τους λέβητες μπροστά, που θέλουν ένα καθάρισμα, και τις επόμενες ημέρες θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία η μονάδα».
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/125951/pairnoyn-mpros-oi-aeriostroviloi-sti-megalopoli-se-dokimastiki-leitoyrgia-nea-monada#.VTZRUOMxi1w.facebook
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο πρόεδρος της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ Ιωάννης Κυριακόπουλος καλεί τα μέλη της «Α» σε ειδική συνεδρίαση, με θέμα την εκλογή προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ.
       
      Όπως ειδικότερα ενημερώνονται με ανακοίνωση τα μέλη της Αντιπροσωπείας, «μετά την παραίτηση του Προέδρου Τ.Ε.Ε. Χρήστου Σπίρτζη από τη θέση του Προέδρου και του Μέλους της Διοικούσας Επιτροπής του Τ.Ε.Ε., καλείστε σε ειδικήσυνεδρίαση της Αντιπροσωπείας του Τ.Ε.Ε., σύμφωνα με α) την παρ. 5 του άρθρου 7, τις παρ. 2 και 5 του άρθρου 8 του Π.Δ. της 27-11/14-12-26 «περί κωδικοποιήσεως των περί συστάσεως του Τ.Ε.Ε. κειμένων διατάξεων», όπως τροποποιήθηκαν από τα άρθρα 7 και 8 του Ν. 1486/84, το άρθρο 14 του Ν. 2187/94 και την παρ. 4 του άρθρου 15 του Ν. 2308/95, και β) την παρ. 1δ του άρθρου 19 του ΠΔ 7/2010 «Εκλογές για την ανάδειξη αιρετών μελών οργάνων του ΤΕΕ», η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 6 Μαΐου 2015 και ώρα 08:30 π.μ. στην αίθουσα Συνεδριάσεων του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (Νίκης 4, 1ος όροφος – Αθήνα), με θέμα την παρακάτω ημερήσια διάταξη:
       
      1. Εκλογή Προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής του Τ.Ε.Ε.
       
      2.Εκλογή για τη συμπλήρωση του προεδρείου της Διοικούσας Επιτροπής του Τ.Ε.Ε.(*)
      (*)Το δεύτερο θέμα εγγράφεται στην ημερήσια διάταξη προκειμένου να καλυφθούν τυχόν κενές θέσεις στο προεδρείο της Διοικούσας Επιτροπής του Τ.Ε.Ε. που θα προκύψουν από τη διαδικασία εκλογής Προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής του Τ.Ε.Ε.
       
      Στην ειδική αυτή συνεδρίαση απαιτείται απαρτία των δύο τρίτων (2/3) του όλου αριθμού των Μελών της Αντιπροσωπείας του Τ.Ε.Ε. Αν δεν επιτευχθεί η παραπάνω απαρτία, η Αντιπροσωπεία του Τ.Ε.Ε. θα συνέλθει το Σάββατο 9 Μαΐου 2015 και ώρα 10:00 π.μ. στο ξενοδοχείο DIVANI CARAVEL (Βασ. Αλεξάνδρου 2, Καισαριανή), οπότε αρκεί η παρουσία πάνω από το μισό των Μελών. Η συνεδρίαση προβλέπεται να συνεχισθεί την Κυριακή 10 Μαΐου 2015 με ώρα έναρξης 10:00 στον ίδιο χώρο».
       
      Πηγή: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/INFO_TEE/INFO_2015/04_15/NEWSLETTER20150421.pdf
      Περισσότερα...

      0

    • Paul_Mix

      Κατεπείγουσα ρύθμιση για τη μεταφορά ταμειακών διαθεσίμων των Φορέων Γενικής Κυβέρνησης προς επένδυση στην Τράπεζα της Ελλάδος - Εξαιρούνται τα Ασφαλιστικά Ταμεία - Θα εισαχθεί άμεσα στη Βουλή και τίθεται σε ισχύ αναδρομικά από τις 17 Μαρτίου 2015 - Τι απαντά η κυβέρνηση για την αξιοποίηση των διαθεσίμων
       
      Με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, τη δεύτερη στις πρώτες 90 ημέρες διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, γίνεται ο υποχρεωτικός δανεισμός της κυβέρνησης από τους Δήμους και Περιφέρειες.
       
      Για την ώρα εξαιρούνται ΝΠΙΔ και ασφαλιστικά ταμεία, καθώς θα μπορούν να μεταφέρουν τα αποθεματικά τους, μόνο εάν οι διοικήσεις τους το επιθυμούν.
       
      Η ΠΝΠ δημοσιεύτηκε σήμερα σε ΦΕΚ και ορίζει ότι «Οι Φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, όπως αυτοί προσδιορίζονται από το ισχύον «Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης» που τηρείται με ευθύνη της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού, υποχρεούνται να καταθέτουν τα ταμειακά τους διαθέσιμα και να μεταφέρουν τα κεφάλαια προθεσμιακών τους καταθέσεων σε λογαριασμούς ταμειακής διαχείρισης που τηρούν στην Τράπεζα της Ελλάδος, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης ή διαδικασίας».
       
      Επισημαίνεται μάλιστα ότι «από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται τα κεφάλαια που απαιτούνται για την κάλυψη των ταμειακών τους αναγκών για το επόμενο δεκαπενθήμερο, καθώς και τα κεφάλαια που έχουν κατατεθεί από τους ανωτέρω φορείς στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων».
       
      Επίσης, «εξαιρούνται οι Δημόσιες Επιχειρήσεις κατά την έννοια της παραγράφου 5 (σ.σ. εισηγμένες όπως ΔΕΗ κ.ά.) , οι Δημόσιοι Οργανισμοί κατά την έννοια της παραγράφου 6 (σ.σ. ΝΠΔΔ και ΝΔΙΔ με κρατική χρηματοδότηση άνω του 50%) του άρθρου 1 του Ν.3429/2005 (Α΄ 314) καθώς και οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, οι οποίοι δύνανται να μεταφέρουν τα ως άνω αναφερόμενα κεφάλαια στην Τράπεζα της Ελλάδος για τον ίδιο σκοπό. Επί των κεφαλαίων που είναι κατατεθειμένα ή θα κατατεθούν στους ανωτέρω λογαριασμούς της Τράπεζας της Ελλάδος εφαρμόζονται οι διατάξεις της περίπτωσης ζ' της παραγράφου 11 του άρθρου 15 του Ν. 2469/1997 (Α' 38), όπως ισχύουν».
       
      Η ρύθμιση έχει αναδρομική ισχύ, καθώς σημειώνεται ότι αρχίζει από 17.3.2015.
       
      Όπως υπογραμμίζουν κυβερνητικές πηγές, με την ΠΝΠ γίνεται υποχρεωτική η μεταφορά ταμειακών διαθεσίμων των φορέων του Δημοσίου -και σε καμία περίπτωση των Ασφαλιστικών Ταμείων- στον ειδικό λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδος, ώστε να χρησιμοποιηθούν, αν χρειαστεί, για την έκδοση repos, δηλαδή τίτλων βραχυπρόθεσμου (έως 15 ημέρες) δανεισμού του κράτους.
       
      «Αυτή η πρακτική ισχύει σε αρκετές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Άλλωστε, η ρύθμιση αυτή αναφέρεται σε φορείς, οι οποίοι χρηματοδοτούνται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και δίνει τη δυνατότητα στο Δημόσιο να δανείζεται για μία χρονική περίοδο ως και 15 ημέρες ποσά, τα οποία οι φορείς δεν έχουν ανάγκη» τονίζουν οι ίδιες κυβερνητικές πηγές.
       
      Πηγή: http://www.protothema.gr/economy/article/469273/me-praxi-nomotikou-periehomenou-pairnoun-ta-diathesima-ton-tameion/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Κλείνοντας το πρώτο μισό της Άνοιξης οδεύουμε στο πιο "περίεργο" καλοκαίρι, κατασκευαστικά τουλάχιστον. Η ανομβρία των έργων συνεχίζεται ως κληρονομιά είναι η αλήθεια από την προηγούμενη κυβέρνηση. Η αλλαγή πολιτικής στα έργα φέρνει νέες καθυστερήσεις και τελικά σήμερα το αποτέλεσμα είναι όλοι να περιμένουμε για το τι θα γίνει τελικά με την παραγωγή έργων
       
      Ο Ιούνιος θα είναι το πρώτο γερό crash test για τα νέα έργα καθώς έρχονται και πάλι τα έργα για την Υποθαλάσσια Σαλαμίνας, το Νέο Αεροδρόμιο Καστελίου και τον άξονα Ελευσίνα-Υλίκη. Για τον τελευταίο όλα δείχνουν πως θα είναι και η τελευταία καθώς οδεύει προς ακύρωση λόγω προβλημάτων εμπλοκής με τους αυτοκινητόδρομους της Ολυμπίας Οδού και της Αττικής Οδού.
       
      Στα σιδηροδρομικά έργα περιμένουμε τη νέα διοίκηση στην ΕΡΓΟΣΕ και μέτα θα δούμε για νέα έργα. Στην Εγνατία Οδό τα πράγματα δείχνουν δύσκολα καθώς λείπουν νέα έργα, άρα θα πρέπει να υπάρξει νέος προγραμματισμός. Το ίδιο λίγο-πολύ συμβαίνει και στις υπόλοιπες κατασκευαστικές ΔΕΚΟ. Αττικό Μετρό αναμένεται η γραμμή 4, στον ΟΑΚ κανείς δε βλέπει που μπορεί να συμμετέχει σε έργα, στις Κτιριακές Υποδομές αναζητείται πιο ισχυρή ταυτότητα στα έργα κ.ο.κ.
       
      Τελικά τι πρέπει να περιμένουμε να δούμε το επόμενο τετράμηνο στην παραγωγή νέων έργων; Σχεδόν τίποτα είναι η απάντηση. Το Υποδομών έχει δηλώσει ότι θα περιμένει την οριστική ένταξη των έργων στο νέο ΕΣΠΑ και αυτό αναμένεται προς τα τέλη του έτους. Αυτό πρακτικά έχει την εξήγηση του καθώς ο χρόνος αυτός που απομένει μπορεί να χρησιμεύσει ως αναμονή για τις πολιτικές εξελίξεις στην κρίση χρέους της χώρας.
       
      Αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν έργα. Αντίθετα, υπάρχεια σωρεία έργων που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή τόσο στο επίπεδο των μεγάλων και πολύ μεγάλων έργων, όσο και σε επίπεδο μεσαίων και μικρών έργων.
       
      Το ΕΣΠΑ 2007-2013 έδωσε πολύ μεγάλη βαρύτητα σε έργα τοπικού επιπέδου, ειδικά στον τομέα της ύδρευσης και αποχέτευσης καθώς για όσους δεν είναι γνώστες είχε προβλεφθεί ένα κονδύλι 2 δις ευρώ για την κάλυψη των αναγκών σε ύδρευση και αποχέτευση πανελλαδικά. Μάλιστα το συγκεκριμένο ποσό υπάρχει και στην περίφημη λίστα των 181 έργων προτεραιότητας του ΕΣΠΑ που είχε δημοσιευθεί το 2012.
       
      Όλα αυτά τα έργα, μικρά και μεγάλα βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο πιο κρίσιμο στάδιο τους που είναι η ωρίμανση της κατασκευής τους. Με απλά λόγια τους επόμενους μήνες θα δούμε ποια έργα θα καταφέρουν να ολοκληρωθούν στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ και ποια θα πρέπει να τα κληρονομήσουμε (ροκανίζοντας ωστόσο το ήδη μικρό χρηματικό πλαίσιο) του νέου ΕΣΠΑ (ή ΣΕΣ) 2014-2020.
       
      Η τακτική αυτή βέβαια κρύβει και μία παγίδα που την έχουμε ζήσει στο παρελθόν. Μεταθέτοντας την παραγωγή έργων για μετά έχεις ήδη εξασφαλίσει καθυστερήσεις στα έργα νέας γενιάς παραβλέποντας το γεγονός πως το όλο σύστημα παραγωγής έργων στην Ελλάδα (από τη σχεδίαση, δημοπράτηση, υλοποίηση) είναι εξαιρετικά αργό σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης.
       
      Αυτή η τακτική στο παρελθόν οδήγησε σε μαζική μετάθεση έργων σε μελλοντικά Ευρωπαϊκά προγράμματα αλλά και σε απώλεια κονδυλίων. Οπότε η προσοχή στην διαχείριση του νέου ΕΣΠΑ και το πως σχεδιάζουμε γενικότερα το αύριο των έργων έχει εξαιρετική σημασία για το πως θα γραφτεί η επιτυχία ή αποτυχία αυτού του νέου σχεδιασμού και η επίδραση του θα είναι σαφώς πανελλαδική.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/editorial/item/29912-%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%87%CE%B5%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CF%89%CE%BD
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ιδιαίτερα δύσκολη κρίνει η Τράπεζα της Ελλάδος την ΑΜΚ της τράπεζας Αττικής «υπό τις παρούσες –αντίξοες- πολιτικοοικονομικές συνθήκες».
       
      Σε σχετικό πόρισμα, που δημοσιεύει το «Sofokleous in», ο επόπτης της ΤτΕ καθιστά σαφές ότι απαιτείται διαχωρισμός διευθύνσεων, ενίσχυση της λειτουργικής αυτοτέλειάς τους και καλύτερη αξιοποίηση της περιουσίας της σε συνδυασμό με την αποτελεσματική διαχείριση των κόκκινων δανείων. Κομβικό σημείο αποτελεί η παραγωγή εσωτερικού κεφαλαίου, τομέας που φαίνεται να υστερεί η Attica Bank.
       
      Παρά ταύτα το θέμα παραμένει ανοικτό μετά τη δέσμευση του ΤΣΜΕΔΕ. Η Τράπεζα της Ελλάδος ζητά τη διευρυμένη συμμετοχή επενδυτών.
       
      Πηγές αναφέρουν ότι συζητείται ή τμηματική υλοποίηση της αύξησης με €70+€70 εκατ. σε πρώτη φάση και διατήρηση του υφιστάμενου συσχετισμού δυνάμεων. Υπάρχουν όμως και πλευρές -εκτός της τράπεζας- που ζητούν άμεση υλοποίηση της αύξησης των €320 εκατ. με συμμετοχή του ΤΣΜΕΔΕ με €220 εκατ. και των ιδιωτών με το υπόλοιπο ποσό.
       
      Στόχος τόσο της Τράπεζας της Ελλάδος όσο και της κυβέρνησης είναι η διατήρηση της Attica Bank σε αυτόνομη αναπτυξιακή πορεία, ως μήνυμα ενός ανοιχτού τραπεζικού συστήματος.
       
      Στη βάση αυτή η διατήρηση της Attica Bank εξυπηρετεί τόσο την κυβέρνηση όσο και τη DGCom καθώς διατηρείται ανοιχτή η αγορά. Παρά το μέγεθος της Attica υποστηρίζουν κάποιοι «η ύπαρξη μόνο συστημικών τραπεζών θα ανέβαζε το country risk και θα δημιουργούσε συνθήκες ολιγοπωλιακού ανταγωνισμού που θα οδηγούσε σε σύσταση για διάσπαση των συστημικών τραπεζών, ως κίνητρο για τη διευκόλυνση της εισόδου νέων παιχτών στον κλάδο».
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Pieseis_stin_trapeza_Attikis_bazei_porisma_tis_TtE/#.VTXkNPmsVnY
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το αίτημα της Αττικό Μετρό ΑΕ συζητήθηκε στο Μονομελές Εφετείο και τώρα αναμένεται η έκδοση της απόφασης για να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις.
       
      Ευτυχώς το Δικαστήριο δεν έκανε δεκτό το αίτημα για νέα αναβολή της συζήτησης για τον ορισμό τιμής μονάδας για εκτάσεις που θα απαλλοτριωθούν, προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα κατασκευής των σταθμών «Αρετσού» και «Μίκρα», όπως και του επίσταθμου, στην επέκταση Καλαμαριάς του μετρό Θεσσαλονίκης.
       
      Το αίτημα της Αττικό Μετρό ΑΕ συζητήθηκε στο Μονομελές Εφετείο και τώρα αναμένεται η έκδοση της απόφασης για να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις.
       
      Το έργο του μετρό στη Καλαμαριά προχωράει και ο χρόνος πιέζει για την πολυαναμενόμενη παρέμβαση, από πλευράς αρμοδίου υπουργείου, για να λυθεί ο γόρδιος δεσμός που κρατάει παγιδευμένο εδώ και πέντε μήνες το έργο της βασικής γραμμής.
       
      Σε ό,τι αφορά τη σημερινή δικάσιμο, ήταν κρίσιμη για την επέκταση της Καλαμαριάς αφού πλέον θα γίνουν οι απαλλοτριώσεις στο αδιάνοικτο τμήμα της Πόντου, ώστε να αρχίσουν οι εργασίες και στον μόνο σταθμό από τους πέντε που δεν έχει γίνει το παραμικρό, αυτόν της «Αρετσούς».
       
      Σε ένα τμήμα της «Μίκρας» εκτελούνται εργασίες εκσκαφής σε ένα τμήμα του σταθμού, που είναι ιδιοκτησίας του δημοσίου, ενώ στον επίσταθμο (βρίσκεται στη περιοχή της Μίκρας) δεν έχει ως τώρα γίνει η όποια εργασία.
       
      Στο μεταξύ, προχωρούν οι εργασίες στα υπόλοιπα εργοτάξια της επέκτασης. Την περασμένη Παρασκευή έγινε η εκτροπή της κυκλοφορίας στην οδό Πόντου και συνεχίζονται οι εργασίες εκτροπής των δικτύων, για την κατασκευή του σταθμού «Καλαμαριά». Η επόμενη φάση των εργασιών, είναι οι πασαλοπήξεις.
       
      Άμεσα αρχίζουν οι πασαλοπήξεις και στο σταθμό «Νομαρχία» καθώς ολοκληρώνεται η εκτροπή των δικτύων. Οι παρακάμψεις των δικτύων ολοκληρώνονται και στη Διασταύρωση Νομαρχίας ενώ κατασκευάζεται το φρεάτιο εξαερισμού στη συμβολή των οδών Κρήτης και Μητροπολίτου Κυδωνιών.
       
      Πηγή: http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=220185
      Περισσότερα...

      1

    • Giorgos1987

      «Δεν διαφαίνεται σωτηρία του ΟΑΕΕ (Οργανισμός Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών). Τα ελλείμματα είναι τεράστια», δήλωσε ο γενικός γραμματέας Κοινωνικής Ασφάλισης Γιώργος Ρωμανιάς μιλώντας το βράδυ της Παρασκευής στην εκδήλωση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου.
       
      Ο κύριος Ρωμανιάς διαβεβαίωσε τους γιατρούς ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος ενσωμάτωσης του Ταμείου του (ΤΣΑΥ) στον ΟΑΕΕ, αφού ο Οργανισμός Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών δεν διαφαίνεται να έχει σωτηρία. «Είμαστε υπέρ των ενοποιήσεων, αλλά υπό όρους», είπε και πρόσθεσε: «Δεν νοούνται ενοποιήσεις σαν αυτές που έγιναν το 2012 με τα επικουρικά, όταν πλεονασματικά ταμεία ενοποιήθηκαν με ελλειμματικά. Σήμερα, το μεγάλο επικουρικό ταμείο το ΕΤΕΑ δεν μπορεί να πληρώσει συντάξεις».
       
      Ο κ. Ρωμανιάς απευθυνόμενος στους γιατρούς διαβεβαίωσε ότι δεν θα γίνουν νέες μειώσεις στις συντάξεις και ότι θα υπάρξει σεβασμός των θεμελιωμένων δικαιωμάτων, καθώς και ότι δεν θα αυξηθεί το όριο ηλικίας. Για τους άντρες - διευκρίνισε - ισχύει η 35ετία.
       
      Σε ότι αφορά το ζήτημα των μονοσυνταξιούχων, θα αντιμετωπιστεί - είπε - μετά τον Ιούνιο. «Αυτή την περίοδο», σημείωσε, «σβήνουμε φωτιές με πολιτικό κόστος».
       
      Πηγή: ΒΕΘ - http://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/23209
      Περισσότερα...

      51

    • Engineer

      Εντυπωσιακή μεταβολή των δεδομένων για το ηλεκτρικό σύστημα καταγράφεται στα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ για τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας. Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας καταγράφει εντυπωσιακή αύξηση κατά 8,4%, η οποία , καθώς προέρχεται από το δίκτυο διανομής, παραπέμπει σε αύξηση της κατανάλωσης ρεύματος από τα νοικοκυριά λόγω κρύου.
       
      Την ίδια στιγμή πάντως, η κατάσταση στο μέτωπο της παραγωγής αρχίζει να εκπέμπει όλο και πιο ξεκάθαρα αρνητικά μηνύματα. Η λιγνιτική παραγωγή κατέγραψε πρωτοφανή μείωση της τάξης του 21,6%. Ένα μέρος αυτής της μείωσης αποδίδεται στα προβλήματα που προέκυψαν από την καταστροφή των δύο μονάδων στην Πτολεμαΐδα. Ωστόσο ο κύριος όγκος της μείωσης προέρχεται από τον εν γένει περιορισμό της χρήσης των λιγνιτικών. Μάλιστα έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι υπήρξε βεβαίως μια σημαντική αύξηση των υδροηλεκτρικών έναντι του «άνυδρου» 2014, ωστόσο στην πραγματικότητα ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης στο ελληνικό ηλεκτρικό σύστημα είναι οι… εισαγωγές.
       
      Έτσι την ίδια στιγμή η λιγνιτική παραγωγή καταγράφει ένα από τα χαμηλότερα μερίδια επί του συνόλου της παραγωγής (μόλις 34% όταν μέχρι σχετικά πρόσφατα είχε μερίδια άνω του 44%) και οι εισαγωγές έφτασαν να καλύπτουν το 24% των αναγκών του συστήματος. Τα φυσικά αέρια έπεσαν δραματικά στο 11% με αποτέλεσμα επί της ουσίας οι ΑΠΕ (ΑΠΕ και παραγωγή στο δίκτυο) να έχουν μεγαλύτερο συνολικό μερίδιο (10 και 7% αντίστοιχα).
       
      Στο σημείο αυτό βεβαίως πρέπει να τονιστεί ότι υπάρχουν έντονες αντιδράσεις από την πλευρά των βιομηχανιών, οι οποίες θεωρούν ότι η εξέλιξη αυτή με τη δραματική μείωση της λιγνιτικής παραγωγής και την αύξηση των εισαγωγών οφείλεται στην τακτική της ΔΕΗ που διογκώνει αδικαιολόγητα τα λιγνιτικά κόστη και τις προσφορές των λιγνιτικών της (ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες που διαμορφώνουν και την οριακή τιμή).
       
      Ανεξάρτητα από τις διαμαρτυρίες της βιομηχανίας, το τελευταίο διάστημα φαίνεται ότι συντελούνται τεκτονικές και μάλλον άναρχες αλλαγές στη δομή της χονδρεμπορικής αγοράς, ως αποτέλεσμα αφενός κινήσεων τακτικής των παικτών της αγοράς και αφετέρου των πρόσφατων αλλαγών στο θεσμικό πλαίσιο που ακόμη δεν έχουν αποκρυσταλλωθεί πλήρως στη λειτουργία της αγοράς.
       
      Και τα μηνύματα που έρχονται όλο και πιο ξεκάθαρα από τη λειτουργία του συστήματος, δείχνουν ότι οι στρεβλώσεις συνεχίζονται, με τη διαφορά ότι αρχίζουν και δημιουργούνται δομικά προβλήματα όπως η μείωση της λιγνιτικής παραγωγής, η οποία έχει αρχίσει να παγιώνεται. Και επ’ αυτών των κρίσιμων ζητημάτων θα κληθεί άμεσα να δώσει δείγμα γραφής τόσο το αρμόδιο υπουργείο όσο και η νέα διοίκηση της ΔΕΗ, οι οποίοι τουλάχιστον θεωρητικά έχουν μια προσέγγιση πιο φιλική προς τη λιγνιτική ηλεκτροπαραγωγή και στοχεύουν στη μείωση του κόστους του ηλεκτρικού συστήματος.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/ayxanetai-i-zitisi-meionontai-ta-lignitika-deyteros-megalyteros-paiktis-stin-agora-oi-eisagoges
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Για την υλοποίηση μίας δημόσιας πλατφόρμας μέσω της οποίας θα μπορεί ο κάθε πολίτης να έχει πλήρη πρόσβαση στα στοιχεία όλων των μελετών και των δημοσίων έργων των υπουργείων, των φορέων, των περιφερειών και των δήμων, δεσμεύθηκε την Παρασκευή από την Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, κ. Χρήστος Σπίρτζης.
       
      Παράλληλα, επανέλαβε την δέσμευση της κυβέρνησης για επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης των οδικών αξόνων στην κατεύθυνση της μείωσης των διοδίων για μόνιμους κατοίκους και ειδικές πληθυσμιακές ομάδες και ένταξης «ρήτρας ανάπτυξης» στις αποδόσεις των παραχωρησιούχων.
       
      Μιλώντας κατά την διάρκεια ενημέρωσης της Επιτροπής Παραγωγής & Εμπορίου για τη σύμβαση του «Ολοκλήρωση κατασκευής της οδού Αγία Βαρβάρα - Απομαρμά», ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι δεν υπάρχει καμία δομή στο ελληνικό δημόσιο για τον επιτελικό σχεδιασμό και την συνολική παρακολούθηση των έργων της χώρας, υπογράμμισε ότι απουσιάζει η διαφάνεια και τόνισε ότι υπάρχουν πιέσεις τρίτων, αλλά και δομές που επιδιώκουν συσκότιση στην παραγωγή έργων και μελετών.
       
      Εάν υπήρχε ένα τέτοιο σύστημα επίβλεψης, τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός, τότε θα γνωρίζαμε με ακρίβεια πόσες φορές και σε ποιούς έχει δοθεί μία μελέτη ή ένα έργο ή εάν έχουν υπάρξει κατατμήσεις έργων και δεσμεύθηκε ότι σύντομα θα έρθει στη Βουλή σχετική νομοθετική ρύθμιση.
       
      Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι δεν υπάρχει αξιοπιστία στο σύστημα προϋπολογισμών των έργων, καθώς κάποια τιμολόγια υποτιμολογούν εργασίες και υλικά, άλλα υπερτιμολογούν και άλλα αφορούν υλικά τα οποία σήμερα δεν χρησιμοποιούνται. Έτσι, δεσμεύθηκε ότι θα φέρει σύντομα ένα νέο νομικό πλαίσιο για τις προδιαγραφές και τα τιμολόγια των έργων, ενώ υπογράμμισε ότι «είναι τρέλα» να υπάρχει διαχωρισμός των προδιαγραφών μεταξύ ιδιωτικών και δημοσίων έργων.
       
      Παράλληλα, αναγνώρισε ότι είναι λάθος να αποκόπτεται από την εξέλιξη ενός έργου ο μελετητής του, ενώ ομολόγησε ότι λόγω ευκολίας ή οικονομίας υπάρχουν εκπτώσεις στην ποιότητα των μελετών. Ο αναπληρωτής υπουργός σημείωσε παράλληλα ότι η απουσία της έννοιας της συντήρησης και της λειτουργίας των έργων από πολλούς φορείς έχει ως αποτέλεσμα να μην γίνονται συντηρήσεις και να μην δεσμεύονται πόροι για αυτόν τον σκοπό.
       
      Επαναδιαπραγμάτευση συμβάσεων
       
      «Κάνουμε προσπάθεια να ξεφύγει η χώρα από τον τρόπο που επιλέχθηκε να γίνουν οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι» είπε ο κ. Σπίρτζης και σημείωσε ότι πρέπει να αλλάξουν οι συμβάσεις παραχώρησης «χωρίς να έχουμε τριγμούς και σταμάτημα στα έργα» και με την υιοθέτηση τεχνοκρατικών δεικτών που θα διασφαλίζουν την βιωσιμότητα των έργων και το ότι «η κοινωνία δεν θα είναι σε αδιέξοδο».
       
      Όπως ανακοίνωσε, αυτό συνεπάγεται ότι:
       
      Στο πλαίσιο ενός δήμου δεν θα μπορούν να υπάρχουν διόδια για μόνιμους κατοίκους.
       
      Οπου δεν υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές θα πρέπει οι μόνιμοι κάτοικοι να έχουν έναν συγκεκριμένο αριθμό δωρεάν διελεύσεων για να πηγαίνουν στην εργασία τους.
       
      Τα ΑΜΕΑ θα έχουν ατέλεια.
       
      Η απόδοση των κεφαλαίων των παραχωρησιούχων (IRR) θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη την οικονομική κατάσταση της Ελλάδα.
       
      Θα γίνει «πραγματικός έλεγχος προϋπολογισμού και ποιότητας έργου», είπε.
       
      «Έχουμε ξεκινήσει μία τέτοια επεξεργασία για να πάμε σε διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους» σημείωσε ο κ. Σπίρτζης και τόνισε ότι αυτό δεν θα είναι εύκολο, αλλά θα γίνει προσπάθεια να ολοκληρωθούν σε λίγους μήνες.
       
      «Αυτά που έχουμε κληρονομήσει δυστυχώς είναι έξω από κάθε λογική και φαντασία» τόνισε και πρόσθεσε ότι «εάν τα δημόσια έργα έχουν όλες τις παθογένειες που είπαμε, στις παραχωρήσεις τις έχουν στη νιοστή ενάντια στο δημόσιο συμφέρον».
       
      Για το σπάσιμο των μεγάλων έργων σε μικρότερες εργολαβίες, ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι «η επιλογή μας είναι πολιτικά η διάχυση των έργων σε όλη την κλίμακα του τεχνικού κόσμου και όχι η συγκέντρωση στις μεγάλες εταιρίες», ενώ συμπλήρωσε ότι καλό θα είναι το κοινοβούλιο «να αναζητήσει τις ευθύνες του τραπεζικού συστήματος που είναι κρίσιμος συντελεστής που βαρύνει το κόστος των έργων».
       
      Για τις καταθέσεις των ΔΕΚΟ
       
      Απαντώντας σε ερώτηση του τομεάρχη Υποδομών της ΝΔ, κ. Λευτέρη Αυγενάκη για την μεταφορά των διαθέσιμων των ΔΕΚΟ στην Τράπεζα της Ελλάδος, ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι η κεντρική τράπεζα προσφέρει διπλάσια επιτόκια σε σχέση με τις εμπορικές τράπεζες και ότι οι φορείς μπορούν χωρίς καμία δέσμευση να πάρουν τα χρήματά τους όποτε θέλουν. Μάλιστα, κάλεσε τις εμπορικές τράπεζες να αυξήσουν τα επιτόκιά τους δίνοντας μεγαλύτερες αποδόσεις για τις καταθέσεις των φορέων.
       
      Παράλληλα, υπογράμμισε την ανάγκη για βελτίωση του θεσμικού πλαισίου και θέσπιση ενιαίου φορέα συντονισμού για τις φυσικές καταστροφές, καθώς η γραφειοκρατία και η διάχυση των αρμοδιοτήτων είναι τέτοιες που δεν επιτρέπουν την ταχεία αντίδραση του κράτους. «Έχουμε πρόταση που θα την συζητήσουμε» είπε. Μάλιστα, δήλωσε χαρακτηριστικά ως παράδειγμα ότι ο Στρυμόνας δεν έχει καθαριστεί εδώ και 50 χρόνια.
       
      Ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε ότι τα έργα για την δημιουργία μέσων σταθερής τροχιάς αποτελούν προτεραιότητα για το υπουργείο, όμως τόνισε ότι για την Κρήτη ούτε μελέτες υπάρχουν ούτε βεβαιότητα ότι τέτοια έργα θα ήταν βιώσιμα.
       
      Οι πληρωμές στο ΤΣΜΕΔΕ
       
      Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών αποκάλυψε ότι τόσο αυτός όσο και η γενική γραμματέας Μεταφορών, κυρία Πέτη Πέρκα, αλλά και άλλα μέλη της διοικούσας επιτροπής του ΤΕΕ έχουν λάβει κλήση από την εισαγγελία στο πλαίσιο ανάκρισης για τις κινητοποιήσεις που είχε κάνει το ΤΕΕ.
       
      Ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε τις πρόσφατες αναδρομικές χρεώσεις του ΤΣΜΕΔΕ προς τους μηχανικούς ως «έργα και ημέρες» της προηγούμενης κυβέρνησης, σημείωσε ότι πλέον η διοίκηση του Ταμείου έχει αλλάξει και τόνισε ότι το θέμα θα αντιμετωπιστεί με το αρμόδιο υπουργείο «σε διαφορετική κατεύθυνση». «Αυτά δεν μπορούν να γίνουν με μαγικό ραβδί κι έξω από τις προβλεπόμενες διοικητικές και νομικές διαδικασίες» συμπλήρωσε.
       
      Νωρίτερα ο κ. Σπίρτζης παρουσίασε το έργο «Ολοκλήρωση κατασκευής της οδού Αγία Βαρβάρα - Απομαρμά», το οποίο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, έχει προϋπολογισμό δημοπράτησης 47 εκατ. ευρώ και έρχεται να ολοκληρώσει τον άξονα Αγία Βαρβάρα - Άγιοι Δέκα - Καστέλι, συνολικου μήκους 15,7 χλμ, εκ των οποίων έχουν ολοκληρωθεί 7,9 χλμ.
       
      Το έργο περιλαμβάνει και την αποπεράτωση εργασιών τμημάτων που είχαν ξεκινήσει με προηγούμενες εργολαβίες όσο και νέες εργασίες. Ο χρόνος αποπεράτωσης είναι 30 μήνες. Μειοδότης είναι η εταιρία Κλέαρχος Ρούτσης, ο οποίος κατέθεσε οικονοική προσφορά 30,1 εκατ. ευρώ κι έκπτωση 35%. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν 13 εταιρίες.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=695498
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Ενας πολίτης καταγγέλλει σε ένα πολεοδομικό γραφείο των Κυκλάδων την ανέγερση ενός αυθαιρέτου. Η αυτοψία πραγματοποιείται, ωστόσο δεν οριστικοποιείται ποτέ. Η αιτία, σύμφωνα με την πολεοδομία, είναι ένα πρόβλημα στο ηλεκτρονικό σύστημα πρωτοκόλλησης εγγράφων. Ο πολίτης θεωρεί ότι το πολεοδομικό γραφείο τον παραπλανεί σκοπίμως και έτσι απευθύνεται σε ελεγκτικές αρχές στην Αθήνα. Και η κίνηση αυτή γίνεται η αφορμή για να έρθει στο φως μια δυσάρεστη αλήθεια: το ηλεκτρονικό σύστημα στο οποίο βασίζεται η λειτουργία όχι μόνο των πολεοδομιών, αλλά και ακόμα τεσσάρων κομβικών τομέων υπηρεσιών του Δημοσίου δεν "υποστηρίζεται" τεχνικά.
      Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το "ΟΠΣΝΑ" (Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων) είναι ένα ηλεκτρονικό σύστημα- ομπρέλα, που δημιουργήθηκε με σκοπό να ψηφιοποιήσει μια σειρά από υπηρεσίες των (τότε) νομαρχιών (σήμερα στους δήμους και τις Περιφέρειες). Το πρόγραμμα είχε φορέα υλοποίησης την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ Α.Ε.), κύριο του έργου το τότε υπουργείο Εσωτερικών και φορείς λειτουργίας τις νομαρχίες. Χρηματοδοτήθηκε δε από το Γ΄ ΚΠΣ με 2,5 εκατ. ευρώ.
       
      Τι περιελάμβανε το ηλεκτρονικό σύστημα;
       
      Τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή για πέντε βασικές "λειτουργικές περιοχές", με σκοπό την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση του πολίτη: ανάμεσα σε αυτές οι τομείς Εμπορίου και Ανωνύμων Εταιρειών (αρμοδιότητας υπουργείου Ανάπτυξης), ο τομέας Μεταφορών (αρμοδιότητας υπουργείου Μεταφορών), ο τομέας Κοινωνικής Πρόνοιας (υπουργείο Υγείας), ο τομέας Πολεοδομίας (υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ) και όλη η διαχείριση των οικονομικών, λογιστικών, πρωτοκολλήσεων εγγράφων των τότε νομαρχιών - σήμερα των Περιφερειών (αρμοδιότητας του υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης). Ετσι σήμερα το ΟΠΣΝΑ είναι απολύτως απαραίτητο για τη λειτουργία κομβικών δημοσίων υπηρεσιών. Για παράδειγμα το σύστημα e-poleodomia καλύπτει όλη την καθημερινότητα των πολεοδομιών, από το πρωτόκολλο και διαχείριση οικοδομικών αδειών, έως τη διαχείριση αυθαιρέτων.
       
      Το σύστημα παραλήφθηκε οριστικά στις 12/8/2009 από την ΚτΠ Α.Ε. Κατόπιν θα έπρεπε να το αναλάβει το υπουργείο Εσωτερικών, ως κύριος του έργου, προβλέποντας παράλληλα τη συντήρηση των μηχανημάτων, την υποστήριξη της λειτουργίας του και τη διαρκή ενημέρωση και βελτίωσή του. Ομως αυτό δεν έγινε ποτέ.
      Ετσι η κεντρική βάση δεδομένων...ξέμεινε στην ΚτΠ, η οποία έως και σήμερα φροντίζει με περιορισμένα μέσα για τη λειτουργία του. Χαρακτηριστικό είναι ότι το σύστημα e-poleodomia, που έχει ως χρήστες χιλιάδες υπαλλήλους πολεοδομιών σε όλη τη χώρα,υποστηρίζεται από έναν (!) υπάλληλο...
       
      Η «Κ» απευθύνθηκε στην ΚτΠ Α.Ε., η οποία επιβεβαίωσε την κατάσταση. "Επί του παρόντος δεν έχουν λυθεί ζητήματα οικονομικής, τεχνικής και διοικητικής φύσεως και το σύστημα παραμένει σε λειτουργία στους χώρους της ΚτΠ Α.Ε.", λέει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Τσακογιάννης. "Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε το σύστημα να παραμένει λειτουργικό και να παρέχεται κάποια βασική υποστήριξη στους τελικούς χρήστες, μέχρι τη μεταφορά του συστήματος στον κατά περίπτωση αρμόδιο φορέα".
       
      Η υπόθεση έχει σοβαρές διαστάσεις. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της ΚτΠ, το σύστημα παρουσιάζει συχνά προβλήματα. Αν τα μηχανήματα (του 2006) υποστούν μια βλάβη, τότε θα σταματήσει για άγνωστο διάστημα λ.χ. η έκδοση οικοδομικών αδειών ή αδειών οδήγησης. Αν ο ένας ή οι δύο υπάλληλοι της ΚτΠ που χειρίζονται ολόκληρους τομείς απουσιάσουν, τότε η λειτουργία των υπηρεσιών μένει "στον αέρα". Η λύση του προβλήματος είναι περίπλοκη, καθώς περιλαμβάνει την ανάληψη μιας κεντρικής ευθύνης για το έργο, την ανάθεση της συντήρησης και λειτουργίας του και μια σειρά από εργασίες που σήμερα...κανείς δεν δείχνει διατεθειμένος να κάνει.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/811876/article/oikonomia/epixeirhseis/pws-to-systhma-e-poleodomia-emeine-kai-ayto-apo-yposthri3h
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Μπορεί η ελληνική κτηματαγορά να βουλιάζει, όμως, πολλοί πλούσιοι και μη Ελληνες βγάζουν λεφτά στο εξωτερικό και αγοράζουν ακίνητα στο Λονδίνο.
       
      Πληροφορίες αναφέρουν ότι την περασμένη εβδομάδα Ελληνας έδωσε περί τις 10 εκατ. λίρες για την αγορά διαμερίσματος στη βρετανική πρωτεύουσα. Πρόκειται για τον Αριστοτέλη Μυστακίδη που θεωρείται ένας από τους πέντε πλουσιότερους Ελληνες αν και ζει στη Ζυρίχη και είναι μέτοχος της Glencore, ενός κολοσσού στον χώρο των παραγώγων με παρουσία στην πρωτογενή αγορά (μέταλλα, ορυχεία, ενέργεια, δημητριακά, ακόμα και στην αγορά ηλεκτρισμού και υδάτων) σε Ασία, Αυστραλία, Αμερική, Μέση Ανατολή και Ευρώπη.
       
      Ο Μυστακίδης διέθεσε πάνω από 60 εκατ. λίρες, δηλαδή περισσότερα από 80 εκατ. ευρώ για να αγοράσει ένα παλάτι 735 τ.μ., σε μια από τις πιο αριστοκρατικές γειτονιές του Λονδίνου, την Τσέζαμ Πλέις. Το ακίνητο είχε αγοραστεί αρχικά από τους Candy Βrothers και διαθέτει, μεταξύ άλλων, σουίτα, 4 δωμάτια φιλοξενίας επισκεπτών, 2 υπόγεια πάρκινγκ και υπηρεσίες υποδοχής καθ' όλη τη διάρκεια του 24ώρου.
       
      Μέσα στο 2014, ο πολύ γνωστός Ελληνας εφοπλιστής, Γ. Προκοπίου, ο οποίος διαθέτει τεράστια ακίνητη περιουσία σε Ελλάδα και εξωτερικό, έδωσε περί τα 20 εκατ. ευρώ για να αγοράσει διαμέρισμα σε ένα από τα ακριβότερα συγκροτήματα κατοικιών του Λονδίνου. Πρόκειται για το One Hyde Park του Νάιτσμπριτζ στο οποίο διαθέτουν κατοικία ο Ρώσος «Κροίσος» Ρομάν Αμπράμοβιτς, ο μεγιστάνας του πλούτου Βλαντιμίρ Βορόνιν, σεΐχηδες, πολυεκατομμυριούχοι από το Καζακστάν αλλά και ο... Νίκος Παπανδρέου.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Ellinas_epicheirimatias_ekane_tin_agora_tis_chronias_sto_Londino/#.VTSRyyHtlBc
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η αποφάση λήφθηκε με αφορμή καταγγελία, αφού ο γείτονας σε οικόπεδο άνω των 500 τ.μ. προχώρησε στην ανέγερση δύο διώροφων κτιρίων με υπόγειο
       
      Παράνομη είναι η οικοδομή σε οικόπεδο άνω των 500 τ.μ. που ανεγείρεται σε οικισμό προϋφιστάμενο του 1923, εάν δεν τηρηθεί η υποχρεωτική απόσταση των τεσσάρων μέτρων από την οικοδομική γραμμή.
       
      Αυτό έκρινε το Ε΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας και επικύρωσε απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά που είχε ακυρώσει οικοδομική άδεια του 2014 η οποία επέτρεπε σε οικισμό προϋφιστάμενο του έτους 1923, την ανέγερση δύο διώροφων κτιρίων με υπόγειο σε οικόπεδο, εμβαδού 750,27 τ.μ.
       
      Σύμφωνα με την οικοδομική άδεια, τα δύο κτίρια ήταν τοποθετημένα σε απόσταση μικρότερη του ενός μέτρου από τα όρια του οικοπέδου. Ο γείτονας προέβη σε καταγγελία και παράλληλα ζήτησε τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης. Στην συνέχεια ο γείτονας προσέφυγε στη Διοικητική Δικαιοσύνη.
       
      Ειδικότερα, οι σύμβουλοι Επικρατείας επισημαίνουν ότι «οι διατάξεις των άρθρων 8 και 16 του Προεδρικού Διατάγματος της 2.3/13.3.1981, με τις οποίες επιβάλλεται η ανέγερση οικοδομής σε απόσταση τουλάχιστον 4 μέτρων από την οικοδομική γραμμή προκειμένου για τα οικόπεδα με εμβαδόν 500 τ.μ. και άνω των προϋφιστάμενων του έτους 1923 οικισμών που στερούνται εγκεκριμένου σχεδίου, αποτελούν ειδικές διατάξεις οι οποίες έχουν τεθεί για την προστασία αυτών των παλαιών οικισμών και διασφαλίζουν καλύτερους όρους διαβίωσης».
       
      Συνεπώς, συνεχίζει οι απόφαση του ΣτΕ, «οι ειδικές αυτές διατάξεις δεν καταργήθηκαν με το νόμο 1577/1985 αλλά συνεχίζουν, κατά τα λοιπά, ως προς τα οριζόμενα για την ελεύθερη τοποθέτηση του κτιρίου σε σχέση με τα πίσω και πλάγια όρια του οικοπέδου».
       
      Πηγή: http://www.protothema.gr/greece/article/459622/ste-paranomes-oi-oikodomikes-adeies-ean-den-tirithei-to-orio-ton-4-metron/
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Στο Σαν Αλφόνσο Ντελ Μαρ της Χιλής βρίσκεται η μεγαλύτερη πισίνα του κόσμου, με μήκος που ξεπερνά το 1 χιλιόμετρο.
       
      Τα χαρακτηριστικά της εντυπωσιάζουν: Το εμβαδόν της φτάνει τα 323.000 τετραγωνικά μέτρα, περιέχει 300 εκατομμύρια λίτρα νερού, το μέγιστο βάθος είναι 3,5 μέτρα και το συνολικό μήκος της ξεπερνά το 1 χλμ.
       
      Η πισίνα είναι τόσο μεγάλη που διαθέτει μικρά σκάφη και ιστιοπλοϊκά.
       

       

       

       

       
      http://www.youtube.com/watch?v=p4tLAgYUpZk&feature=youtu.be
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/125666/i-megalyteri-pisina-ston-kosmo-ehei-mehri-kai-istioploika-photosvideo#.VTKHa0Qy3F4.facebook
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Η με έδρα το Μαϊάμι εταιρεία κρουαζιέρων Royal Caribbean International παρέλαβε και επίσημα το 23ο πλοίο της, το Anthem of the Seas.
       
      Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Royal Caribbean Cruises Ltd., Richard D. Fain, έλαβε επίσημα το νέο πλοίο από τον Διευθύνων Σύμβουλο της Meyer Werft Yard, Bernard Meyer, σε μια τελετή παράδοσης που πραγματοποιήθηκε στο Bremerhaven της Γερμανίας.
       
      “Είμαι πολύ χαρούμενος που παραλαμβάνω το Anthem of the Seas από τη ναυπηγοκτασκευαστική Meyer Werft”, δήλωσε ο Richard. “Πάντα φεύγουμε από την πεπατημένη με κάθε διαδοχικό πλοίο που κατασκευάζουμε, και το Anthem of the Seas δεν διαφέρει ως προς αυτό. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Bernard και την ομάδα της Meyer Werft για τη συνεχή συνεργασία τους μαζί μας στο σχεδιασμό και την κατασκευή πλοίων που προκαλούν δέος”.
       
      Το Anthem of the Seas θα πλεύσει τώρα στο Southampton του Ηνωμένου Βασίλειου, όπου θα το έχει ως λιμάνι μέχρι τον Οκτώβριο όπου θα πλεύσει προς τη Μεσόγειο και τα Κανάρια Νησιά.
       
      Τα εγκαίνια του πλοίου θα γίνουν στο Southampton στις 20 Απριλίου, όπου η ταξιδιωτική πράκτορας Emma Wilby θα είναι η “νονά” που θα βαφτίσει το πλοίο.
       
      Τον Νοέμβριο, το λιμάνι της Νέας Υόρκης θα είναι η μόνιμη κατοικία του Anthem of the Seas, απ” όπου το πλοίο θα πλέει τακτικά από το Cape Liberty Cruise Port προς αναζήτηση περιπετειών στις Βερμούδες, την Καραϊβική, τον Καναδά και τη Νέα Αγγλία.
       
      Το Anthem of the Seas εκτείνεται σε 16 καταστρώματα επισκεπτών, περικλείει 167.800 gt, μεταφέρει 4.180 επισκέπτες σε δίκλινα και διαθέτει 2.090 καμπίνες.
       
      Βλέπε και το «Anthem of the Seas» έφτασε στο Αμβούργο
       

       

       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.e-nautilia.gr/parelifthi-to-anthem-of-the-seas-apo-ti-royal-caribbean/
       
      Δείτε περισσότερα για το πλοίο εδώ: http://www.royalcaribbean.co.uk/our-ships/anthem-of-the-seas/
      Περισσότερα...

      5

    • dimitris GM

      Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας με την υπ αριθ. 528/2015 απόφασή της με προσωρινό "ναι" ανοίγει το δρόμο στα σχεδιαζόμενα έργα κατασκευής αιολικών πάρκων σε ολόκληρη την Κρήτη. Ωστόσο, εκκρεμεί η έκδοση άλλης απόφασης που θα έχει καθοριστικό ρόλο για την τύχη υλοποίησης των επίμαχων έργων.
       
      Ειδικότερα, στο ΣτΕ είχαν προσφύγει 1.369 φορείς και κάτοικοι της Κρήτης και ζητούσαν να ακυρωθεί η από 28.5.2012 απόφαση της διυπουργικής επιτροπής στρατηγικών επενδύσεων (ΔΕΣΕ) για την ένταξη του επενδυτικού σχεδίου «αιολικό σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που περιλαμβάνει την κατασκευή 33 αιολικών σταθμών ισχύος 1.077 ΜW στους τέσσερεις νομούς της Κρήτης και κοινή διασύνδεση τους με το εθνικό διασυνδεδεμένο σύστημα ενέργειας μέσω υποβρυχίου καλωδίου» κυριότητας της εταιρείας «Τέρνα Ενεργειακή ΑΒΕΤΕ». Η εν λόγω εταιρεία είχε ασκήσει παρέμβαση στο ΣτΕ υπέρ του επίμαχου έργου και έγινε δεκτή από το δικαστήριο.
       
      Η Ολομέλεια του ΣτΕ απέρριψε την προσφυγή των φορέων και κατοίκων και όλους τους ισχυρισμούς τους ως αβάσιμους, ενώ έκρινε ότι το πλαίσιο της επενδυτικής δραστηριότητας στρατηγικού μεγέθους με το οποίο ευνοείται η οικονομική ανάπτυξη, δεν προσκρούει στις συνταγματικές επιταγές για την προστασία του περιβάλλοντος και της χωροταξικής αναδιάρθρωσης της χώρας.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1324516/prosorino-nai-ths-olomeleias-ste-se-aiolika-park.html
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.