Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Με άδειες άνευ αποδοχών και απολύσεις απαντούν οι εργολάβοι στις μεγάλες καθυστερήσεις πληρωμών από το δημόσιο. Κίνδυνος για κοινοτικά κονδύλια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Ποια μεγάλα οδικά και σιδηροδρομικά έργα είναι στον «αέρα».
       
      Οι περίπου 150 εργαζόμενοι σε εργολαβία κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού (Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή) που έμαθαν την Παρασκευή πως απολύονται είναι μόνο ένας μικρός αριθμός από τα εκατοντάδες θύματα της στάσης πληρωμών που έχει κηρύξει το δημόσιο στα εργοτάξια ολόκληρης της χώρας.
       
      Σχεδόν σε όλα τα σιδηροδρομικά έργα στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα οι εργολάβοι έχουν προχωρήσει στη χορήγηση αδειών άνευ αποδοχών στο προσωπικό, καθώς ελάχιστα εργοτάξια παραμένουν εν ζωή. Ηδη η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - J&P ΑΒΑΞ - ΤΕΡΝΑ - Intrakat ΙΝΚΑΤ -1,70% που εκτελεί τα έργα στη σήραγγα Παναγοπούλας κατέθεσε αίτημα διακοπής εργασιών, ενώ το ίδιο έπραξε και η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - ΤΕΡΝΑ - J&P ΑΒΑΞ στο τμήμα Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή.
       
      Τα αιτήματα διακοπής εργασιών επειδή το δημόσιο έχει καθυστερήσει να πληρώσει για διάστημα μεγαλύτερο των δύο μηνών έχουν λάβει πλέον διαστάσεις χιονοστιβάδας. Ακόμα και οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι που συμμετέχουν στην κατασκευή των πέντε σημαντικότερων οδικών αξόνων με συμβάσεις παραχώρησης (Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Αξονας Κεντρικής Ελλάδας, Μαλιακός - Κλειδί και Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα) καταβάλλουν προσπάθειες ώστε να διατηρήσουν εν ζωή τα εργοτάξια αφού το δημόσιο έχει καθυστερήσει να καταβάλλει περί τα 250 εκατ. ευρώ.
       
      Η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη σε μικρά και μεσαία έργα ανά την Ελλάδα, όπως επισημαίνει ο ιδιοκτήτης τεχνικής εταιρείες που έχει αναλάβει εργολαβίες σε αρκετές περιοχές της χώρας. Οπως δηλώνει σε δύο - τρία εργοτάξια έχει ήδη απολυθεί το 75% του προσωπικού και συνεχίζουν με το ελάχιστο δυνατό δυναμικό. Ο ίδιος λέει πως το ίδιο μοντέλο θα ακολουθήσει και σε άλλα εργοτάξια στην περίπτωση που δεν ανατραπεί η σημερινή εικόνα.
       
      Τα σοβαρά προβλήματα ρευστότητας στα δημόσια έργα συνδέονται και με τους κανόνες του ΕΣΠΑ οι οποίοι επιβάλλουν να πληρώσει πρώτα το δημόσιο το 100% του ποσού και αφού καταθέσει τα σχετικά έγγραφα, οι κοινοτικές υπηρεσίες του επιστρέφουν το 95%. Το ΕΣΠΑ προβλέπει πως κάθε έργο χρηματοδοτείται κατά 95% από κοινοτικά κονδύλια και μόλις κατά 5% από εθνικούς πόρους. Ετσι, ενώ το υπουργείο Οικονομίας εξέδιδε εντολές πληρωμής, το Γενικό Λογιστήριο δεν έδινε τη σχετική εντολή εκταμίευσης στην Τράπεζα της Ελλάδος με αποτέλεσμα οι υπάλληλοι των τεχνικών εταιρειών να μένουν με τα χαρτιά στο χέρι.
       
      Συνολικά στοιχεία για τις οφειλές του δημοσίου προς κατασκευαστικούς ομίλους δεν είναι γνωστά. Πρόχειρες εκτιμήσεις ανεβάζουν τα ποσά που οφείλει στους τέσσερις ισχυρότερους "παίκτες" σε επίπεδα περί το μισό δισεκατομμύριο ευρώ. Επειδή το πρόβλημα εντείνεται όσο καθυστερεί η επίτευξη λύσης που θα ανοίξει τις κάνουλες της χρηματοδότησης, οι διοικήσεις τεχνικών εταιρειών στέλνουν έγγραφα με τα οποία προειδοποιούν για αποχώρηση από τα έργα.
       
      Η νομοθεσία προβλέπει πως αν μια πληρωμή καθυστερήσει πέραν των δύο μηνών τότε ο ανάδοχος έχει τη δυνατότητα να ζητήσει αποχώρηση από το εργοτάξιο, ενώ οι περαιτέρω καθυστερήσεις του επιτρέπουν να προσφύγει για αποζημιώσεις κ.λπ.
       
      Πρόσφατα κρούσματα αποχωρήσεων (ή σχετικών απειλών) είναι η εργολαβία για την αναβάθμιση του αεροδρομίου Χανίων και η εργολαβία για το βιολογικό καθαρισμό του Κορωπίου. Τα δύο συγκεκριμένα έργα θεωρούνται, μάλιστα, και "στοιχειωμένα" αφού μέχρι να ανατεθούν χρειάστηκαν χρόνια εν μέσω προσφυγών μεταξύ κατασκευαστικών εταιρειών που έφτασαν μέχρι το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).
       
      Στον πάγο βρίσκονται και άλλα μεγάλα έργα όπως το τμήμα Ακτιο - Αμβρακία (τέσσερις εργολαβίες που επίσης σέρνονται για χρόνια). Στα ψιλά των εφημερίδων περνά, όμως, το "πάγωμα" μικρότερων εργοταξίων ανά την Ελλάδα που οδηγεί σε (προσωρινή ανεργία εκατοντάδες εργαζόμενους.
       
      Οι διοικήσεις των κατασκευαστικών ομίλων υποστηρίζουν πως αν δεν υπάρξει άμεσα επανεκκίνηση της χρηματοδότησης η χώρα κινδυνεύει να χάσει σημαντικά κονδύλια του ΕΣΠΑ (2007 - 2014) αφού με βάση τους κοινοτικούς κανόνες πρέπει τα έργα να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τέλος του 2015. Στο υπουργείο Οικονομίας έχουν ανοίξει, πάντως, ένα ακόμα μέτωπο με την απένταξη εκατοντάδων έργων (περί τα 900) τα οποία με βάση τις αρμόδιες υπηρεσίες δεν θα ολοκληρώνονταν εγκαίρως ή έχουν σταματήσει εδώ και χρόνια.
       
      Κερασάκι στην τούρτα των καθυστερήσεων πληρωμών και των αποχωρήσεων τεχνικών εταιρειών από εργοτάξια αποτελούν τα αιτήματα που κατέθεσαν τον τελευταίο δίμηνο οι εργολάβοι των πέντε οδικών αξόνων για παράταση της ημερομηνίας ολοκλήρωσης των έργων. Ενώ η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχε θέση ως ημερομηνία ολοκλήρωσης το Δεκέμβριο του 2015 ("άντε το πρώτο εξάμηνο του 2016 για μικρά τμήματα") σχεδόν όλες οι κοινοπραξίες ζητούν μετάθεση του χρονοδιαγράμματος για τα τέλη του 2016 ή και το 2017!
       
      Στην περίπτωση του τμήματος Μαλιακός - Κλειδί, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης δεν δέχθηκε το αίτημα παράτασης για το 2017 και βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία πορισμάτων από ειδικούς συμβούλους ώστε να εξακριβωθεί το δίκαιο του αιτήματος του αναδόχου (κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου με επικεφαλής τη γερμανική Hochtief).
       
      Τα νέα έργα
       
      Επιπλέον, εξαιτίας της παρατεταμένης αβεβαιότητας, αλλά κυρίως της προχειρότητας με την οποία είχαν εξαγγελθεί αρκετά έργα από την προηγούμενη κυβέρνηση, μετατίθενται για τον Σεπτέμβριο (το νωρίτερο) σειρά κρίσιμων μεγάλων διαγωνισμών που θα μπορούσαν να δώσουν ανάσα στην τοπική και εθνική οικονομία, με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου και την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος.
       
      Ο κ. Σπίρτζης είχε υποστηρίξει προ ημερών στη Βουλή πως για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι «στόχος είναι στα μέσα Ιουνίου να βγουν σε διαβούλευση αυτοί οι νέοι όροι τροποποιημένοι και η δημοπράτηση να γίνει μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου με άλλο μοντέλο».
       
      Το νέο μοντέλο θα προβλέπει πλειοψηφική συμμετοχή του δημοσίου στην κοινοπραξία διαχείρισης του αεροδρομίου κατά τα πρότυπα του "Ελευθέριος Βενιζέλος" στην Αθήνα. Πάντως οι νέοι όροι δεν έχουν ακόμα δημοσιοποιηθεί αν και κινούμαστε προς τα τέλη Ιουνίου.
       
      Για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών είπε πως επίσης επανεξετάζεται, όπως εξετάζεται και η «οδική σύνδεση με το Σχιστό».
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1342742/ekatontades-apolyseis-kai-eikona-dialyshs-sta-ergo.html
      Περισσότερα...

      41

    • Engineer

      Απότομες κεκλιμένες σκεπές και άμεση αναφορά στον νεογοτθικό ρυθμό των εκκλησιών ορίζουν τη γραμμή του Μεγάρου Μουσικής στο Στετίνο της Πολωνίας, το οποίο δημιούργησαν οι αρχιτέκτονες Μπαρότσι και Βιέγκα.
       
      Με αυτά τα στοιχεία το κτίριο κατάφερε να πάρει το πρώτο βραβείο στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό Mies van der Rohe 2015. Η αντίθεση του κτιρίου με το περιβάλλον αναδεικνύεται από τη χρήση του γυαλιού, ενώ η γεωμετρία δίνει μορφή σε έναν νέο ρυθμό. Οι εσωτερικοί χώροι, από την άλλη, χαρακτηρίζονται από τη λιτότητα και τους μεγάλους φεγγίτες, ενώ η αίθουσα συναυλιών μοιάζει με γλυπτό αντικείμενο.
       
      Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε στον διεθνή διαγωνισμό με πέντε συμμετοχές: ανάπλαση νέας παραλίας Θεσσαλονίκης, Κήποι 1-8 (Μπερνάρ Κουόμο, Πρόδρομος Νικηφορίδης), διώροφη προσθήκη σε κατοικία στου Παπάγου (Νέλλη Μάρδα, Δώρα Μπαλντά), εξοχική κατοικία στη Σέριφο (Ηλιάνα Κερεστετζή / MOLD Αrchitects), Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης στο Ηράκλειο (Βασίλης Γκανιάτσας, Νίκη Γεωργίου, Κατερίνα Κουρούμαλη, Σπύρος Μούντριχας, Γιάννης Τσίλης) και πολυκατοικία στην οδό Δεινοκράτους της Αθήνας (Γιώργος Αγγελής).
       
      Πηγή: http://www.tanea.gr/news/culture/article/5237280/sto-polwniko-megaro-moysikhs-to-arxitektoniko-brabeio/
       
      Δείτε μια παρουσίαση του έργου: http://miesarch.com/portal/site/miesarch/work-detail
       

       

       

       

      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      "Πάντα ήταν πάγια θέση όλων των κομμάτων που στηρίζουν την Κυβέρνηση ότι έπρεπε να προηγηθεί το Δασολόγιο του Κτηματολογίου και αυτό κάνουμε τώρα" ανέφερε ο Αναπληρωτής Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιάννης Τσιρώνης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση, του κ. Αυγερινάκη, για το θέμα του Κτηματολογίου στη Βουλή.
      Μεταξύ άλλων ο κ. Τσιρώνης ανέφερε χθετικά με τις καθυστερήσεις στο Κτηματολόγιο ότι "δεν τις προκαλέσαμε εμείς. Υπήρχε ήδη η επιστολή Χάαν, η οποία έκοβε από το Κτηματολόγιο μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ εξαιτίας ακριβώς της ολιγωρίας των προηγούμενων κυβερνήσεων και αυτήν τη στιγμή ξέρετε πολύ καλά ότι γίνεται αγώνας δρόμου, όχι μονάχα για να σώσουμε αυτά τα χρήματα του προηγούμενου ΕΣΠΑ, τα οποία είναι έτοιμα να δοθούν, αλλά γίνεται και αγώνας δρόμου και διαπραγμάτευση από τότε που αναλάβαμε με τους θεσμούς, ώστε να κερδίσουμε και χρήματα στο καινούργιο ΕΣΠΑ".
       
      Όσον αφορά τα χρήματα τα οποία αυτή τη στιγμή έχει διαθέσιμα συνολικά το Κτηματολόγιο και τα οποία ξεπερνούν τα 200 εκατομμύρια ευρώ, τόνισε ότι "δεν δεσμεύτηκαν για κανένα λόγο. Είναι απολύτως ανακριβές ότι δεσμεύτηκαν από οποιαδήποτε Κυβέρνηση και για οποιονδήποτε άλλο λόγο.
       
      Από αυτά τα χρήματα, τα 54.227.322,22 ευρώ βρίσκονται σε ιδιωτικές τράπεζες, όπως ήταν πριν, σε προθεσμίες. Τα δε 139 εκατομμύρια, τα οποία βρίσκονται στην Τράπεζα της Ελλάδος -και νομίζω θα συμφωνήσετε ότι είναι πιο διασφαλισμένα στην Τράπεζα της Ελλάδος θεσμικά από οποιαδήποτε άλλη ιδιωτική τράπεζα, χωρίς να θέλω να υποτιμήσω τις ιδιωτικές τράπεζες- είναι άμεσα διαθέσιμα για τις ανάγκες του Κτηματολογίου και μάλιστα με όρους πιο ευνοϊκούς από τους προηγούμενους, γιατί για ποσά της τάξεως απ' ό,τι ξέρουμε των 3 ή 4 εκατομμυρίων έχουμε ημερήσια ανάληψη, κανονική, που δεν ήταν πριν, γιατί πριν ήταν σε τρίμηνες, εξάμηνες και ετήσιες καταθέσεις, τις οποίες σταματήσαμε με συμφωνία των τραπεζών χωρίς penalties και για ποσά μερικών δεκάδων εκατομμυρίων, ακόμα και με προειδοποίηση μόνο δύο ημερών. ’ρα, όχι μόνο δεν μειώσαμε τη ρευστότητα, αλλά θα την αυξήσουμε. Έχουμε δε και 10 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον, τα οποία είναι σε λογαριασμό όψεως, δηλαδή σε τρέχουσες συναλλαγές. ’ρα, για κανένα λόγο δεν υπάρχει ζήτημα ότι είναι δεσμευμένα οποιαδήποτε ποσά και αυτό καθυστερεί το έργο.
       

       
      Για το μεγάλο διαγωνισμό των 500 εκατομμυρίων, στον οποίο αναφερθήκατε, ξέρετε πολύ καλά ότι η γνώμη της προγενέστερης διοίκησης ήταν ότι υπήρχαν πολύ μικρές εκπτώσεις και έπρεπε πραγματικά κάποια έργα να ξαναδημοπρατηθούν, γιατί ήταν κατά πολύ σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου.
       
      Αυτή ήταν η αιτία που ξανακοιτάμε τους διαγωνισμούς, όχι με δική μας πρόθεση, αλλά γιατί αυτή την απόφαση παραλάβαμε. ’ρα, δεν έχει καμία σχέση το ένα ζήτημα με τη ρευστότητα με το άλλο".
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=15846
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων, υποστηριζόμενη από το Αμερικάνικο Ωκεανογραφικό Ινστιτούτο Woods Hole, ολοκλήρωσε την ψηφιακή υποβρύχια αποτύπωση και τρισδιάστατη απεικόνιση ακριβείας στην περιοχή του Ναυαγίου των Αντικυθήρων στο διάστημα από τις 9 μέχρι τις 16 Ιουνίου.
       
      Όπως αναφέρει το υπουργείο Πολιτισμού, στην περυσινή αντίστοιχη αποτύπωση είχε καταγραφεί η περιοχή της θέσης του ναυαγίου απ’ όπου ανελκύστηκαν το 1900 τα περίφημα γλυπτά και ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων (70Χ30μ. περίπου). Εν τούτοις η γειτνίαση του με δεύτερη θέση όπου εντοπίζεται φορτίο αμφορέων και άγκυρες ίδιας χρονολόγησης κατέστησε αναγκαία την αποτύπωση του ευρύτερου χώρου (350Χ45μ. περίπου), ώστε να μπορούν να τοποθετηθούν όλα τα ευρήματα και να εξαχθούν συμπεράσματα για την πιθανή σχέση των δύο θέσεων. Σύμφωνα με το υπουργείο, τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Η λεπτομερής αποτύπωση δημιουργεί σαφέστερη εικόνα για τη σχέση των δύο θέσεων, ενώ η τοποθέτηση των ευρημάτων στον αποτυπωμένο πλέον χώρο ενισχύει στην κατανόηση του συνόλου των ευρημάτων στις δύο θέσεις.
       

       
       
      Η αποτύπωση έγινε από εξειδικευμένη ομάδα του Πανεπιστημίου του Sydney με τη χρήση του αυτόνομου υποβρύχιου οχήματος Sirius.
       
      Οι πόροι για τη διενέργεια της έρευνας/ανασκαφής εξασφαλίζονται από το Ωκεανογραφικό Ινστιτούτο Woods Hole, αμερικάνικους, ευρωπαϊκούς και ελληνικούς φορείς, για την κάλυψη των αναγκών σε μέσα και εξειδικευμένο τεχνικό και επιστημονικό προσωπικό. Στην ολοκλήρωση της πρώτης φάσης σημαντική ήταν η συμβολή της παραχώρησης από το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη σκάφους, το οποίο χρησιμοποιήθηκε ως βάση της ερευνητικής ομάδας.
       
      Η δεύτερη φάση για το 2015 προγραμματίζεται στο τέλος της θερινής περιόδου, οπότε θα γίνει η έναρξη της συστηματικής υποβρύχιας ανασκαφικής διερεύνησης του Ναυαγίου, στο πλαίσιο του πενταετούς προγράμματος.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/psifiaki-ypovryhia-apotyposi-sto-nayagio-ton-antikythiron
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τον περασμένο Απρίλιο εάν διάβαζε κανείς τα στοιχεία για τον προγραμματισμό της χονδρικής αγοράς ηλεκτρισμού, θα έβλεπε ότι οι προφορές των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ, τις ώρες που διαμορφώνουν την ΟΤΣ βρίσκονται ακόμη και πάνω από τα 50 ευρώ η μεγαβατώρα ή στην καλύτερη περίπτωση λίγο χαμηλότερα από τα 50 ευρώ, μέχρι τα 47 -48 ευρώ. Αντίθετα οι προσφορές της εταιρείας για τις μονάδες φυσικού αερίου ήταν αρκετά χαμηλές. Ενδεικτικά σε νυχτερινή ζώνη, τον Απρίλιο ο Άγιος Δημήτριος 1 και η Καρδιά 3 διαμόρφωναν τιμές της τάξης των 48,3 ευρώ η μεγαβατώρα και 48,2 ευρώ η μεγαβατώρα αντίστοιχα.
       
      Τις τελευταίες ημέρες ωστόσο παρατηρείται μια αλλαγή στις προσφορές των λιγνιτικών που έχει ως αποτέλεσμα να διαφοροποιείται σημαντικά το τοπίο της αγοράς, επηρεάζοντας όχι μόνο το εσωτερικό παραγωγικό δυναμικό αλλά και τις εισαγωγές.
       
      Έτσι για παράδειγμα τις πρώτες ώρες της Παρασκευής, είχαμε προσφορές λιγνιτικών στα 43,9 ευρώ (Μελίτη) και στα 43,2 ευρώ η μεγαβατώρα (Μεγαλόπολη 3). Το Σάββατο πάλι η Μελίτη έδωσε προσφορές της τάξης του 43,9 και η Μεγαλόπολη 43,09 ευρώ η μεγαβατώρα ενώ την Κυριακή η Μελίτη διαμόρφωσε τιμές της τάξης του 43,2 και του 43,4 ευρώ η μεγαβατώρα. Αλλά και για σήμερα το πρωί οι τιμές κυμάνθηκαν ακόμη χαμηλότερα φτάνοντας τα 42,9 ευρώ η μεγαβατώρα (Μεγαλόπολη) με τη Μελίτη να κινείται λίγο υψηλότερα (43,8 ευρώ).
       
      Οι χαμηλότερες προσφορές της ΔΕΗ στη χονδρεμπορική αγορά έχουν ως αποτέλεσμα και η μέση ΟΤΣ να κινείται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα αφού για την Παρασκευή η μέση ΟΤΣ ήταν 48,788 ευρώ η μεγαβατώρα, το Σάββατο 45,16 ευρώ η μεγαβατώρα, την Κυριακή έπεσε στα 34,81 ευρώ η μεγαβατώρα, ενώ για σήμερα που είναι εργάσιμη ημέρα με μεγαλύτερη ζήτηση αναμένεται να φτάσει τα 49,082 ευρώ η μεγαβατώρα.
       
      Τα σήματα αυτά που εκπέμπουν οι προσφορές της ΔΕΗ, εφόσον συνεχιστούν και αποτελέσουν πάγια τακτική, δημιουργούν νέα δεδομένα και συνθήκες για το σύνολο των συμμετεχόντων στην αγορά τόσο των ανεξάρτητων ηλεκτροπαραγωγών, όσο και των εισαγωγέων εμπόρων.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/allagi-skinikoy-sti-hondriki-i-dei-rihnei-kata-8-10-eyro-tis-prosfores-ton-lignitikon
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ελάχιστα έως μηδενικά περιθώρια για νέες προσφυγές άφησε η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για το γήπεδο της ΑΕΚ. Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο απέρριψε όλα τα επιχειρήματα του δήμου Φιλαδέλφειας σχετικά με την παραχώρηση της έκτασης και τον χαρακτήρα της, αλλά και τη συνταγματικότητα του νόμου που κατά παρέκκλιση της νομοθεσίας όρισε το πλαίσιο για το γήπεδο.
       
      Η απόφαση έδωσε το έναυσμα για την εξέταση του φακέλου που έχει υποβάλλει η ΑΕΚ στο υπουργείο Περιβάλλοντος, ωστόσο είναι νωρίς ακόμα να εκτιμηθεί η χρονική διάρκεια της διαδικασίας αδειοδότησης, καθώς σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από την πληρότητα των στοιχείων που η ΠΑΕ έχει καταθέσει.
       
      Οι δύο αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (2153/15 και 2154/15) καθαρογράφηκαν την προηγούμενη εβδομάδα. Η προσφυγή ομάδας κατοίκων της περιοχής δεν κρίθηκε επί της ουσίας, καθώς απορρίφθηκε για τυπικούς λόγους. Αντίθετα εξετάστηκε η προσφυγή του δήμου Νέας Φιλαδέλφειας, τα επιχειρήματα της οποίας απορρίφθηκαν στο σύνολό τους. Πιο συγκεκριμένα:
       
      -Για το θέμα της έγκρισης με νόμο (αντί με διοικητική πράξη) της τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου της περιοχής. Βάσει της νομοθεσίας, οι αποκαλούμενες «ατομικές» ρυθμίσεις επιτρέπονται μόνο υπό εξαιρετικές προϋποθέσεις. Το ΣτΕ δέχεται ότι οι προϋποθέσεις αυτές συντρέχουν καθώς η ρύθμιση συμπεριελήφθη στον ίδιο νόμο με το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας, το οποίο περιλαμβάνει το γήπεδο της ΑΕΚ. Να σημειωθεί πως όταν το 2008 το ΣτΕ κλήθηκε να εξετάσει ανάλογο ζήτημα για την ίδια υπόθεση (απόφαση 1847/08 για το συνταγματικότητα του ν.3207/03, που αφορούσε πάλι την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου για το γήπεδο της ΑΕΚ) έκρινε τις διατάξεις ως αντίθετες στην αρχή διάκρισης των εξουσιών, άρα αντισυνταγματικές.
       
      -Για το θέμα της έκτασης που η ρύθμιση προβλέπει ότι θα αποκοπεί από το άλσος και θα αποχαρακτηριστεί, προκειμένου να ανεγερθεί το γήπεδο. Το ΣτΕ διαχωρίζει κατ’ αρχήν το τμήμα της έκτασης που θα διατεθεί για τη δημιουργία πεζόδρομου γύρω από το γήπεδο, καθώς είχε προβλεφθεί τη δεκαετία του ’60 (χάραξη της οδού Ατταλείας, που δεν έγινε ποτέ). Για την υπόλοιπη έκταση του άλσους, η οποία είναι χαρακτηρισμένη δασική και αναδασωτέα: το ΣτΕ καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η έκταση δεν πρέπει να θεωρείται πλέον αναδασωτέα, καθώς σύμφωνα τη γνωμοδότηση της διεύθυνσης Δασών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης έχει δασωθεί επαρκώς. Και κατόπιν δέχεται ότι η ανάπτυξη αθλητικών δραστηριοτήτων (σσ.ακόμα κι αν πρόκειται για καθαρά ιδιωτικό έργο, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση) μπορεί να θεωρηθεί λόγος δημοσίου συμφέροντος, επαρκής για τον αποχαρακτηρισμό δασικής έκτασης. Πρόκειται για μια μάλλον ασυνήθιστη απόκλιση τη μακρά νομολογία του ΣτΕ υπέρ των αναδασωτέων εκτάσεων.
       
      -Τέλος, σχετικά με την παραχώρηση δημόσιας έκτασης για ένα ιδιωτικό έργο, το ΣτΕ αναφέρεται στην κοινωνικο-οικονομική μελέτη που συνοδεύει τη ρύθμιση και ειδικά στα μεγάλα ποσοστά ανεργίας στη Νέα Φιλαδέλφεια. Το γήπεδο «θα περιλαμβάνει αθλητικές υποδομές διεθνούς εμβέλειας, αλλά και άλλες πολιτιστικές και κοινωνικές υποδομές όπως ιδίως αθλητικό μουσείο για το σωματείο και ιστορικό μουσείο για τον προσφυγικό ελληνισμό» και συνεπώς «η κατασκευή και λειτουργία του θα έχει χαρακτηριστικά και οικονομικής και επενδυτικής παρέμβασης, ώστε να συνιστά μια σημαντική παραγωγική και στρατηγική επένδυση και να πληροί τις απαιτήσεις της αξιοποίησης δημοσίου ακινήτου». Με άλλα λόγια, το ΣτΕ δέχεται ότι η δημιουργία του γηπέδου θα οδηγήσει στη μείωση της ανεργίας στη Νέα Φιλαδέλφεια και θα ενισχύσει την οικονομία της περιοχής.
       
      Πάντως, όπως σημειώνεται στην απόφαση, η εξειδίκευση των ρυθμίσεων και ο τελικός σχεδιασμός εναπόκειται στο στάδιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης», υπενθυμίζοντας ότι εφόσον οποιοσδήποτε πολίτης κρίνει ότι θίγεται, μπορεί να προσφύγει εκ νέου, κατά κάποιας διοικητικής πράξης για την αδειοδότηση ή ανέγερση του γηπέδου (λ.χ. οικοδομική άδεια). Θα είναι δύσκολο όμως να βρεθεί το νομικό «πάτημα» για κάτι τέτοιο, καθώς το ΣτΕ έχει δεχθεί όλα τα επιχειρήματα του υπουργείου Περιβάλλοντος, ακόμα και όσα κατά κοινή ομολογία ακροβατούσαν από νομικής άποψης, για τα βασικά ζητήματα που δημιουργεί η ανέγερση του γηπέδου.
       
      Αντίθετα, πάντως, με ότι ισχυρίζονται... τα περισσότερα αθλητικά έντυπα, η διαδικασία αδειοδότησης ενός έργου μητροπολιτικής σημασίας δεν δύναται να ολοκληρωθεί μέσα σε έναν μήνα (ακόμα κι αν η ρύθμιση του ΥΠΕΚΑ προβλέπει την υπαγωγή της στην «Ολυμπιακή» νομοθεσία).
       
      Πού βρίσκεται σήμερα η υπόθεση; Σε πρώτο επίπεδο, οι υπηρεσίες του υπουργείου Περιβάλλοντος εξετάζουν κατά πόσο η «Δικέφαλος 1924 Κατασκευαστική ΑΕ» νομιμοποιείται να καταθέσει φάκελο για την έκδοση της άδειας. Εφόσον οι νομοθετικές υπηρεσίες γνωμοδοτήσουν θετικά, τότε το ΥΠΕΚΑ θα προχωρήσει στην εξέταση των επιμέρους στοιχείων και μελετών που έχουν κατατεθεί στο φάκελο και θα ζητήσουν διορθώσεις ή συμπληρώσεις προκειμένου να εγκριθεί. «Η διοίκηση θα εξετάσει πολύ προσεκτικά τον φάκελο που έχει κατατεθεί. Δεν αμφισβητούμε την απόφαση του ΣτΕ, αφορά όμως μόνο στη μια πλευρά του ζητήματος. Πρόκειται για ένα έργο με μητροπολιτική σημασία, που θα επηρεάσει την ευρύτερη περιοχή και συνεπώς πρέπει να εξεταστεί κάθε πτυχή του, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κλίνουμε υπέρ ή κατά», αναφέρει στην «Κ» η γενική γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος Ειρήνη Κλαμπατσέα.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/astiki-anaptixi/athlitikes-upodomes/item/30760-%CF%8C%CE%BB%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%B9%CE%BF-%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CE%B3%CE%AE%CF%80%CE%B5%CE%B4%CE%BF-%CE%B7-%CE%B1%CE%B5%CE%BA
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Σας ενημερώνουμε ότι, από τις 19 Ιουνίου 2015, κατά την εισαγωγή μιας νέας ενεργειακής επιθεώρησης στο Αρχείο Επιθεώρησης Κτιρίων έχουν προστεθεί στο πεδίο «Λόγος Έκδοσης Πιστοποιητικού» οι επιλογές «ΠΕΑ 1ης Ενεργειακής Επιθεώρησης του Ν.4178/2013» και «ΠΕΑ 2ης Ενεργειακής Επιθεώρησης του Ν.4178/2013», οι οποίες αφορούν στην έκδοση ΠΕΑ στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 20 του Ν.4178/2013 (συμψηφισμός των προστίμων για την ενεργειακή αναβάθμιση, διαδικασία που εξειδικεύτηκε με την υπ’ αριθ. οικ.42554/11.8.2014 Απόφαση αν. Υπ. Οικ.& ΥΠΕΚΑ και την οικ.42575/11.8.2014 Απόφαση αν. Υπ.ΠΕΚΑ).
       
      Στο ίδιο πεδίο έχουν προστεθεί επίσης οι επιλογές «ΕΠΠΕΡΑΑ κ.π. 1.12 / Δημόσια Σχολικά Κτίρα - δεύτερη ενεργειακή επιθεώρηση» και «ΕΠΠΕΡΑΑ κ.π. 1.13 / Ο.Τ.Α. "Εξοικονομώ ΙΙ" - δεύτερη ενεργειακή επιθεώρηση».
       
      Πηγή: http://www.buildingcert.gr/
      Περισσότερα...

      17

    • Engineer

      Τη διαδικασία παραβίασης της κοινοτικής νομοθεσίας κατά της Γερμανίας ξεκίνησε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την σχεδιαζόμενη επιβολή διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους, αναγκάζοντας έτσι τον γερμανό υπουργό Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ να καθυστερήσει την εφαρμογή του μέτρου.
       
      Βάσει του μέτρου που εγκρίθηκε από το γερμανικό κοινοβούλιο τον Μάρτιο, οι ξένοι οδηγοί καλούνται να καταβάλουν έως και 130 ευρώ το χρόνο προκειμένου να κινούνται στους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους (Autobahn), ενώ η διέλευση μέχρι τώρα ήταν χωρίς χρέωση.
       
      Παράλληλα, θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν κάρτες διέλευσης μικρής διάρκειας, για διάστημα μεταξύ 10 ημερών έως και δύο μηνών, με κόστος έως 30 ευρώ.
       
      Τα διόδια, που αναμενόταν να τεθούν σε ισχύ το 2016, αλλά πλέον η επιβολή τους αναβάλλεται, θα καταβάλλουν και οι Γερμανοί οδηγοί, απολαμβάνοντας, ωστόσο, μια αντίστοιχη μείωση στη φορολογία των οχημάτων. Σύμφωνα με τους επικριτές του μέτρου, η επιβολή αυτών των διοδίων αντιβαίνει στους κανόνες της ΕΕ για ισότιμη μεταχείριση.
       
      "Ένα σύστημα διοδίων μπορεί να συνάδει με την ευρωπαϊκή νομοθεσία μόνο εάν σέβεται την βασική αρχή της συνθήκης περί μη διάκρισης" είπε σε ανακοίνωση η Επίτροπος της ΕΕ για τις Μεταφορές Βιολέτα Μπουλτς.
       
      Η γερμανική κυβέρνηση έχει περιθώριο δύο μηνών για να απαντήσει στις Βρυξέλλες. Εάν οι δύο πλευρές δεν καταφέρουν να καταλήξουν σε κάποια συμφωνία, τότε το θέμα ίσως να παραπεμφθεί στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/30745-%CE%BA%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B9%CF%8C%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC-%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CF%8C%CE%B4%CE%B9%CE%B1-2-%CF%84%CE%B1%CF%87%CF%85%CF%84%CE%AE%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%82
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Υπογράφηκε σήμερα από τον υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παναγιώτη Λαφαζάνη και από τον υπουργό Ενέργειας της Ρωσικής Ομοσπονδίας Alexander Novak, το Μνημόνιο Συνεργασίας για την κατασκευή και λειτουργία του αγωγού με ρωσικό φυσικό αέριο που θα περάσει μέσα από το ελληνικό έδαφος και ονομάζεται Νότιος Ευρωπαϊκός Αγωγός.
       
      Επίσης υπογράφηκε μεταξύ του υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παναγιώτη Λαφαζάνη και του προέδρου της «Τράπεζας Ανάπτυξης και Διεθνών Οικονομικών Υποθέσεων, (Vnesheconombank-VEB)» Βλαντιμίρ Ντιμίτριεφ Κοινή Δήλωση για την υποστήριξη του έργου.
       
      Οι δύο πλευρές εξήγγειλαν τη δέσμευση τους να υποστηρίξουν και να διευκολύνουν με όλα τα νόμιμα μέσα που διαθέτουν την υλοποίηση του έργου υποδομής φυσικού αερίου με την ονομασία «Νότιος Ευρωπαϊκός Αγωγός» («ΝΕΑ»), στην ελληνική επικράτεια.
       
      Χαιρέτισαν τη σύσταση της νέας Μεικτής Εταιρείας (Κοινή Εταιρεία Ειδικού Σκοπού) για την άμεση υλοποίηση του «ΝΕΑ», με την συμμετοχή ως στρατηγικών επενδυτών (ή ιδρυτών), της VEB Capital και της «Δημόσιας Επιχείρησης Ενεργειακών Επενδύσεων ΑΕ - ΔΕΠΕΝΕ Α.Ε.», μιας νέας εταιρείας του Ελληνικού Δημοσίου, με μοναδικό μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο, και με σκοπό την προώθηση και συμμετοχή σε επενδύσεις αγωγών φυσικού αερίου και άλλα έργα υποδομών, για την οικονομική ανάπτυξη.
       
      Επισήμαναν ότι η νέα Κοινή Εταιρεία Ειδικού Σκοπού θα είναι ο ιδιοκτήτης του «ΝΕΑ» και θα έχει την ευθύνη για το σχεδιασμό, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του Έργου που θα αποτελείται από αγωγούς, σταθμούς συμπίεσης καθώς και άλλες υποδομές απαραίτητες για τη λειτουργικότητά του.
       
      Τόνισαν, δε, ότι «Η εντατική εργασία για την υλοποίηση του έργου θα ξεκινήσει άμεσα με την προετοιμασία της μελέτης βιωσιμότητας, τις τεχνικές μελέτες και τις λοιπές μελέτες σχεδιασμού του Νότιου Ευρωπαϊκού Αγωγού».
       
      Μιλώντας στα διεθνή μέσα ενημέρωσης ο κ. Λαφαζάνης προέβη στις εξής δηλώσεις: «Η σημερινή συμφωνία Ελλάδας – Ρωσίας για τον αγωγό με ρώσικο φυσικό αέριο που θα διέρχεται από το ελληνικό έδαφος είναι ιστορικού χαρακτήρα.
       
      Η συμφωνία αυτή αποτελεί ένα ορόσημο στην ανάπτυξη των ελληνορωσικών σχέσεων και ένα άλμα για την ενεργειακή επάρκεια, τη συνεργασία, τη σταθερότητα και την ειρήνη στην περιοχή μας και την Ευρώπη.
       
      Η συμφωνία αυτή δεν στρέφεται εναντίον καμιάς τρίτης χώρας, αλλά υποβοηθά το συμφέρον όλων των πλευρών στον ευρωπαϊκό χώρο.
       
      Η Ελλάδα αναδεικνύεται σε πλουραλιστικό ενεργειακό κόμβο, πράγμα που είναι αποτέλεσμα μιας ανεξάρτητης και πολυδιάστατης ενεργειακής στρατηγικής.
       
      Το έργο του αγωγού είναι από τα μεγαλύτερα στην μεταπολιτευτική Ελλάδα και θα προσφέρει μεγάλα, ίσως τα μεγαλύτερα από το οποιοδήποτε άλλο έργο, οφέλη στα εθνικά συμφέροντα, στην ελληνική οικονομία και στον ελληνικό λαό».
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/ypegrafi-mnimonio-synergasias-desmeysi-elladas-rosias-gia-tin-amesi-ylopoiisi-toy-notioy
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η σχεδιαζόμενη επέκταση του αγωγού Nord Stream, που μεταφέρει ρωσικό αέριο προς τη Γερμανία, πρέπει να συνάδει με την νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), ανακοίνωσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προσθέτοντας ότι εργάζεται για να διατηρήσει το ρόλο της Ουκρανίας ως σημαντικού διαμετακομιστικού κέντρου.
       
      Η ρωσική Gazprom ανακοίνωσε σήμερα ότι η Royal Dutch Shell και οι επί μακρόν αγοραστές του αερίου της στην Ευρώπη – η γερμανική E.ON και η αυστριακή OMV – συμφώνησαν να κατασκευάσουν δύο νέους αγωγούς αερίου Nord Stream κάτω από τη Βαλτική θάλασσα προς τη Γερμανία.
       
      Η συγκεκριμένη ανακοίνωση αντιβαίνει στις προσπάθειες της Κομισιόν να συνεργαστεί με άλλους παρόχους εκτός της Ρωσίας και να δημιουργήσει μια ισχυρή ενεργειακή ένωση βασισμένη στη στενότερη συνεργασία μεταξύ των 28 κρατών-μελών και την καταμερισμό των διαθέσιμων προμηθειών.
       
      Η Ρωσία παρέχει περίπου το ένα τρίτο της ενέργειας της ΕΕ.
       
      Η Κομισιόν είπε ότι θα βρίσκεται σε επαγρύπνηση σχετικά με την επιβολή της νομοθεσίας της ΕΕ που εμποδίζει τους παρόχους να αποκτούν κυρίαρχο ρόλο στην αγορά και θα συνεχίσει να εργάζεται με την Ουκρανία ως "μια σημαντική αξιόπιστη διαμετακομιστική χώρα".
       
      "Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπενθυμίζει ότι οι νέοι αγωγοί πρέπει να κατασκευαστούν σε πλήρη συμμόρφωση με τη νομοθεσία της ΕΕ ενώ η ίδια θα είναι σε επαγρύπνηση σχετικά με την αυστηρή εφαρμογή της νομοθεσίας της ΕΕ, ιδίως στον τομέα της ενέργειας, της εσωτερικής αγοράς και του ανταγωνισμού", ανέφερε η ανακοίνωση της Κομισιόν.
       
      Η Κομισιόν επανέλαβε ακόμα τη δέσμευσή της να αναζητήσει διαφορετικούς προμηθευτές αερίου, συμπεριλαμβανομένης και της μεγαλύτερης χρήσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
       
      Αν και η εγχώρια ευρωπαϊκή παραγωγή αερίου αναμένεται να μειωθεί, μέχρι στιγμής χρησιμοποιείται μόνο το 57% περίπου της ρωσικής δυναμικότητας προς την ΕΕ, ανέφερε η Κομισιόν.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/133499/minyma-tis-komision-pros-rosia-germania-gia-ti-epektasi-ton-agogon-toys#.VYQL1KrtqQs.facebook
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στόχοι ανανεώσιμων πηγών ενέργειας(ΑΠΕ) και άλλων πολιτικών στήριξης των ΑΠΕ, σε 164 χώρες, οδήγησαν το περασμένο έτος την ανάπτυξη της ηλιακής, αιολικής και άλλων τεχνολογιών ΑΠΕ σε εγκαταστάσεις ρεκόρ νέας ισχύος, περίπου 135 GW, αυξάνοντας τη συνολική εγκατεστημένη ισχύ ΑΠΕ σε 1.712 GW, αύξηση 8,5% από το προηγούμενο έτος.
       
      Παρά την αύξηση της παγκόσμιας μέσης ετήσιας κατανάλωσης ενέργειας τα τελευταία χρόνια κατά 1,5% και τη μέση αύξηση του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος, κατά 3%, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) το 2014 ήταν αμετάβλητες σε σχέση με τα επίπεδα του 2013. Για πρώτη φορά τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, η παγκόσμια οικονομία αναπτύχθηκε χωρίς παράλληλη αύξηση των εκπομπών CO2.
       
      Αυτό το ορόσημο "αποσύνδεσης" της οικονομικής ανάπτυξης και των εκπομπών CO2, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση της χρήσης των ΑΠΕ στην Κίνα, καθώς και στις προσπάθειες των χωρών του ΟΟΣΑ για την προώθηση πιο βιώσιμης ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένης της αυξημένης χρήσης της ενεργειακής απόδοσης και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
       
      "Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας είναι το κλειδί για τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη μόνο κατά δύο βαθμούς Κελσίου και την αποφυγή της επικίνδυνης αλλαγής του κλίματος", δήλωσε ο πρόεδρος του REN21 Αρθούρος Ζερβός, στο Φόρουμ για την Ενέργεια της Βιέννης, δίνοντας στη δημοσιότητα τη νέα έκθεση.
       
      Χάρη στις πολιτικές υποστήριξης των ΑΠΕ, σε ισχύ σήμερα σε τουλάχιστον 145 χώρες (σε σύγκριση με 138 χώρες πέρυσι), η παγκόσμια εγκατεστημένη ισχύς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από πηγές ενέργειας όπως Αιολική, Ηλιακή Φωτοβολταϊκή (PV), και Υδροηλεκτρική, αυξήθηκε κατά 128 GW από το 2013. Στα τέλη του 2014, οι ΑΠΕ κάλυπταν περίπου το 27,7% του παγκόσμιου δυναμικού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στον κόσμο, που κάλυπτε περίπου το 22,8% της παγκόσμιας ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας.
       
      Η εγκατεστημένη ισχύς των Φωτοβολταϊκών αυξήθηκε εντυπωσιακά από το 2004 (3,7 GW) έως το 2014 (177 GW) κατά 48 φορές, ενώ εξ ίσου σημαντική ήταν και η ανάπτυξη στις εγκαταστάσεις αιολικής ενέργειας, που αυξήθηκαν κατά περίπου 8 φορές στο ίδιο χρονικό διάστημα, από 48 GW το 2004 σε 370 GW το 2014.
       
      Παγκοσμίως οι νέες επενδύσεις σε ΑΠΕ και ανανεώσιμα καύσιμα (μη συμπεριλαμβανομένων των υδροηλεκτρικών άνω των 50 MW) αυξήθηκαν κατά 17% σε σχέση με το 2013, φθάνοντας τα $270,2 δισ.. Συμπεριλαμβανομένων και των μεγάλων υδροηλεκτρικών, οι νέες επενδύσεις σε ΑΠΕ και ανανεώσιμα καύσιμα έφθασαν τα $301 δισ.. Παγκοσμίως οι νέες επενδύσεις σε ΑΠΕ ήταν πάνω από δύο φορές μεγαλύτερες από τις επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής ενέργειας από ορυκτά καύσιμα, συνεχίζοντας για πέμπτη συνεχή χρονιά, την τάση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας να ξεπερνούν τα ορυκτά καύσιμα σε νέες επενδύσεις.
       
      Οι επενδύσεις στις αναπτυσσόμενες χώρες, αυξημένες κατά 36% από το 2013, έφθασαν τα $131.3 δισ. και βρέθηκαν για πρώτη φορά τόσο κοντά στο να ξεπεράσουν τις επενδύσεις στις ανεπτυγμένες οικονομίες, οι οποίες ήταν $138.9 δισ. 2014, μόλις κατά 3% αυξημένες σε σχέση με το 2013. Η Κίνα αντιπροσωπεύει το 63% των παγκόσμιων επενδύσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες, ενώ Χιλή, Ινδονησία, Κένυα, Μεξικό, Νότια Αφρική και Τουρκία, η κάθε μια επένδυσε πάνω από ένα δισεκατομμύριο δολάρια σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
       
      Με κριτήριο το ύψος των επενδύσεων οι ηγέτιδες χώρες ήταν η Κίνα, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Ιαπωνία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία. Πρωτοπόρες χώρες στις επενδύσεις με κριτήριο το ύψος της επένδυσης κατά κεφαλήν ΑΕΠ ήταν το Μπουρούντι, η Κένυα, η Ονδούρα, η Ιορδανία και η Ουρουγουάη.
       
      Η εξάλειψη των άνω των 550 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετήσιων επιδοτήσεων στα ορυκτά καύσιμα και στην πυρηνική ενέργεια, θα είχε ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη ανάπτυξη του κλάδου των ΑΠΕ. Οι επιδοτήσεις αυτές διαιωνίζουν τις τεχνητά χαμηλές τιμές ενέργειας των πηγών αυτών, ενθαρρύνοντας τη σπατάλη και εμποδίζοντας τον ανταγωνισμό από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
       
      Η Christine Lins, Εκτελεστική Γραμματέας του REN21 δήλωσε: "Η δημιουργία ισότιμων όρων ανταγωνισμού θα ενισχύσει την ανάπτυξη και τη χρήση των τεχνολογιών ενεργειακής απόδοσης και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η εξάλειψη σε παγκόσμιο επίπεδο των επιδοτήσεων των ορυκτών καυσίμων και της πυρηνικής ενέργειας, θα καταστήσει σαφές ότι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι η φθηνότερη ενεργειακή επιλογή".
       
      Η απασχόληση στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας επίσης αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς. Το 2014, εκτιμάται ότι περίπου 7.700.000 άνθρωποι σε όλο τον κόσμο εργάστηκαν άμεσα ή έμμεσα στον τομέα.
       
      Παρά την εντυπωσιακή αύξηση του δυναμικού των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας το 2014, περισσότεροι από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι, ή το 15% της ανθρωπότητας, εξακολουθούν να στερούνται την πρόσβαση στην ηλεκτρική ενέργεια. Επιπλέον, περίπου 2,9 δισ. άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση σε καθαρές μορφές μαγειρέματος. Με συνολική εγκατεστημένη ισχύ περίπου 147 GW, όλη Αφρική έχει μικρότερη εγκατεστημένη ισχύ παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από τη Γερμανία. Μεγαλύτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο ρόλο που μπορούν να παίξουν οι διανεμόμενες τεχνολογίες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη μείωση αυτών των αριθμών, με την παροχή βασικών και παραγωγικών ενεργειακών υπηρεσιών σε απομακρυσμένες και αγροτικές περιοχές.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Rekor_egkatastaseon_aiolikis_kai_fotoboltaikis_energeias/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μέχρι το τέλος Ιουνίου αναμένεται να έχουν διοριστεί τα Διοικητικά Συμβούλια σε όλους τους οργανισμούς και φορείς του δημοσίου. Να θυμίσουμε πως στον τομέα του Υπουργείου Υποδομών υπάρχουν πολλοί φορείς που περιμένουν τις αποφάσεις των Σταθάκη/Σπίρτζη για την τοποθέτηση νέων διοικήσεων (ή την παραμονή των ίδιων).
       
      Ακέφαλες διοικητικά παραμένουν οι ΕΡΓΟΣΕ (που έχει προσωρινή διοίκηση) και Εγνατία Οδός ενώ υπάρχουν και άλλες πολύ σημαντικές εταιρείες όπως η Αττικό Μετρό, ο ΟΣΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ΓΑΙΑΟΣΕ,οι Κτιριακές Υποδομές, οι Συγκοινωνίες Αθήνων που απο κάτω βρίσκονται οι ΟΣΥ/ΣΤΑΣΥ και πολλές ακόμα.
       
      Όλες οι παραπάνω εταιρείες έχουν σπουδαίο ρόλο στην εκάστοτε πολιτική του Υπουργείου Υποδομών και έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον να δούμε ποιες θα είναι οι επιλογές της πολιτικής ηγεσίας του.
       
      Σε πολλές περιπτώσεις οι εταιρείες αυτές διαχειρίζονται πολύ μεγάλα χρηματικά ποσά για σημαντικά έργα υποδομών όπως έργα Μετρό, σιδηροδρομικά έργα, αλλά και προμήθειες τροχαίου υλικού, λεωφορείων κ.α
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/30513-%CE%BC%CE%AD%CF%87%CF%81%CE%B9-%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CE%B9%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%BD%CE%AD%CF%89%CE%BD-%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%B5%CE%BA%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CF%8E%CE%BD
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Οι εκδόσεις Σάκκουλα προσφέρουν στα μέλη του Michanikos.gr τρια (3) βιβλία με θέμα:
       
      Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (Ν. 4067/2012) - Ερμηνεία Κατ' άρθρο - Γ' έκδοση
      (όπως τροποποιήθηκε). Αποφάσεις ΣτΕ και Διοικητικών Εφετείων - Εγκύκλιοι - Γνωμοδοτήσεις ΝΣΚ - Αποφάσεις ΚΕΣΑ
       
      Συγγραφέας: Μέλισσας Δημήτρης
       
      Τρία χρόνια μετά τη θέσπιση του ΝΟΚ, ν. 4067/2012, όλα άλλαξαν.
       
      Τροποποιήθηκαν σχεδόν όλα τα άρθρα του, εκδόθηκαν πολλές ερμηνευτικές εγκύκλιοι, αποφάσεις του ΝΣΚ, του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής, των Διοικητικών Εφετείων και του Συμβουλίου της Επικρατείας.
       
      Όλα συμπεριλήφθηκαν στην τρίτη έκδοση του ΝΟΚ. Όλα όσα πρέπει να ξέρει ο δικηγόρος, ο μηχανικός, ο υπάλληλος, ο συμβολαιογράφος για την αρτιότητα και την οικοδομησιμότητα ενός οικοπέδου και για τις δουλείες του, για το συντελεστή δόμησης και όγκου και το ποσοστό κάλυψής του, τη θέση του κτιρίου και όλων των εγκαταστάσεων, την ανέγερση και επισκευή ενός σύγχρονου βιοκλιματικού κτιρίου, με πρόβλεψη για τα ΑΜΕΑ, με λειτουργικά, ενεργειακά και διακοσμητικά στοιχεία στις όψεις του κτιρίου, με κατασκευές και φυτεύσεις στους ακάλυπτους χώρους και τις περιφράξεις, με φυτεμένα δώματα.
       
      Δηλώσεις συμμετοχών ως την Πέμπτη 02/07/2015 για το δεύτερο βιβλίο εδώ: http://www.michanikos.gr/raffles/
      Περισσότερα...

      15

    • Engineer

      Η κοινοτική οδηγία που αφορά την ενεργειακή απόδοση μεταξύ των μέτρων προβλέπει ενεργειακή αναβάθμιση του 3% των κυβερνητικών κτιρίων και έλεγχο των μεγάλων κτιρίων.
      Mε πρόστιμο €29.000 τη μέρα απειλείται η Ελλάδα από ΕΕ-Δεν εφαρμόζει ενεργειακή οδηγία
       
      Με πρόστιμο 29.000 ευρώ την ημέρα (870.000 ευρώ το μήνα), απειλείται η Ελλάδα, επειδή καθυστερεί να εφαρμόσει πλήρως, το νόμο για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι για μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης.
       
      Σύμφωνα με τηλεγράφημα του Reuters η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσέφυγε κατά της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ζητώντας την επιβολή του προστίμου.
       
      Η κοινοτική οδηγία που αφορά την ενεργειακή απόδοση μεταξύ των μέτρων προβλέπει ενεργειακή αναβάθμιση του 3% των κυβερνητικών κτιρίων και έλεγχο των μεγάλων κτιρίων.
       
      Η τελευταία προθεσμία για την πλήρη ενσωμάτωση της οδηγίας, σύμφωνα με το τηλεγράφημα ήταν ο περασμένος Ιούνιος. Ωστόσο η Ελλάδα αγνόησε τις προειδοποιήσεις της Κομισιόν και ως εκ τούτου η Επιτροπή προσέφυγε στο Ε. Δικαστήριο.
       
      Για το ίδιο θέμα, η Κομισιόν έδωσε προθεσμία δύο μηνών στη Γερμανία προκειμένου να ενσωματώσει πλήρως στη νομοθεσία της την κοινοτική οδηγία.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1342199/me-prostimo-29000-th-mera-apeileitai-h-ellada.html
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Συνολικά, οι τιμές των διαμερισμάτων μειώθηκαν κατά 38% από το 2008 (μέσο επίπεδο) έως το πρώτο τρίμηνο του 2015, με βάση τα στοιχεία που συγκεντρώνονται από τα πιστωτικά ιδρύματα, ενώ ακόμη μεγαλύτερη μείωση δείχνουν τα στοιχεία που συγκεντρώνονται από τα κτηματομεσιτικά γραφεία, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ), στην έκθεση για την Νομισματική Πολιτική που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα.
       
      Αναλυτικότερα, στην αγορά των κατοικιών, η μείωση των τιμών συνεχίστηκε με μικρότερη ένταση το 2014 και το πρώτο τρίμηνο του 2015. Με βάση τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί από τα πιστωτικά ιδρύματα, εκτιμάται ότι οι τιμές των διαμερισμάτων (σε ονομαστικούς όρους) το πρώτο τρίμηνο του 2015 ήταν κατά μέσο όρο μειωμένες κατά 3,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014. Για το σύνολο του 2014, οι τιμές των διαμερισμάτων μειώθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 7,5%, έναντι μείωσης κατά 10,9% το 2013.
       
      Η υποχώρηση των τιμών ήταν εντονότερη στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα: -40,4% και Θεσσαλονίκη: -42,2%) έναντι των άλλων μεγάλων πόλεων (-36,0%) και των λοιπών περιοχών (-33,4%), καθώς και για τα μεγαλύτερου εμβαδού ακίνητα στις σχετικά ακριβότερες περιοχές της χώρας.
       
      Η στροφή του αγοραστικού ενδιαφέροντος των νοικοκυριών προς παλαιότερα ακίνητα, μικρότερου εμβαδού και χαμηλότερης αξίας σε μεσαίου κόστους περιοχές, που καταγράφεται από την αρχή της τρέχουσας κρίσης, συνεχίστηκε και το 2014. Τα αποτελέσματα της τριμηνιαίας έρευνας κτηματομεσιτικών γραφείων και συμβούλων ακίνητης περιουσίας που διεξάγει η Τράπεζα της Ελλάδος δείχνουν ότι το 2014 μόλις το 23% των συναλλαγών κατά μέσο όρο πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή τραπεζικού δανεισμού, ενώ το μέσο ποσοστό δανειοδότησης ανήλθε σε περίπου 38% επί της συνολικής αξίας του ακινήτου.
       
      Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΤτΕ, οι πτωτικές τάσεις στις τιμές των κατοικιών είναι πιθανόν να συνεχιστούν και τα επόμενα τρίμηνα, αλλά με σχετικά πιο συγκρατημένους ρυθμούς, καθώς οι υψηλοί ρυθμοί μείωσης των τιμών που είχαν καταγραφεί το 2012 και το 2013 αμβλύνονται συνεχώς σε όλα τα επόμενα τρίμηνα. Η ανάκαμψη της αγοράς κατοικιών αναμένεται με σχετική καθυστέρηση, καθώς εξαρτάται κυρίως από την ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, την αύξηση της απασχόλησης και τη βελτίωση των συνθηκών χρηματοδότησης από το τραπεζικό σύστημα.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=15812
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Το σύνολο της κρατικής ενεργειακής μηχανής δηλαδή οι Μ. Παναγιωτάκης (ΔΕΗ), Σπ. Παλαιογιάννης (ΔΕΠΑ), και Γρ. Στεργιούλης (ΕΛΠΕ), βρίσκονται από σήμερα μαζί με τον Π. Λαφαζάνη στην Αγία Πετρούπολη, απ’ όπου αύριο Τσίπρας και Πούτιν αναμένεται να επιβεβαιώσουν τις θέσεις τους υπέρ της κατασκευής του «ελληνικού αγωγού», με τον Ρώσο Πρόεδρο να απευθύνει και πρόσκληση στην Ελλάδα για συμμετοχη της στο αναπτυξιακό ταμείο των Brics.
       
      Αλλά γιατί πέραν του αγωγου, η κυβέρνηση δίνει τόση σημασία στο οικονομικό φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης, ώστε να έχει μαζί της τις διοικήσεις των ΔΕΗ, ΔΕΠΑ και ΕΛΠΕ; Διότι θεωρεί ότι θα μπορούσαν να ανοίξουν οι πόρτες στις κρατικές επιχειρήσεις για ενεργεικές συνεργασίες με εταιρείες χωρών των Brics, είναι η απάντηση που δίδεται αρμοδίως.
       
      Ετσι λοιπόν εξηγείται αυτή η ενεργειακή απόβαση - δεν θυμάμαι ποτέ άλλη ελληνική αντιπροσωπεία στα ενεργειακά τόσο αναβαθμισμένη όσο αυτή- αφού θα γίνουν συναντήσεις τόσο με τη ρωσική πλευρά όσο και με αντιπροσωπείες άλλων χωρών, όπως Βραζιλία, Ινδία, Κίνα, Νότια Αφρική.
       
      Ωστόσο, και παρά τις εφ’ όλης της ύλης ενεργειακές επαφές στην Ρωσία, και τις φιλόδοξες προοπτικές της κυβέρνησης, παρατηρητές της αγοράς κρατούν μικρό καλάθι ως προς το αποτέλεσμα των συναντήσεων.
       
      Αφενός επειδή τέτοιες επαφές δεν κτίζονται μέσα σε μια ημέρα, αφετέρου επειδή δεν είναι δεδομένο ότι οι συζητήσεις θα καταλήξουν σε κάτι πρακτικό, κυρίως όμως επειδή οι Βρυξέλλες έχουν κάνει σαφή τη θέση τους ως προς τα ελληνικά ανοίγματα προς τη Ρωσία.
       
      Στην ουσία, όλο αυτό το φάσμα συναντήσεων και επαφών στην Αγ.Πετρούπολη, με αποκορύφωμα την αυριανή συνάντηση Τσίπρα-Πούτιν, εντάσσεται στο διπλωματικό πόκερ του Μαξίμου. Διότι το μήνυμα που στέλνει η κυβέρνηση είναι ότι την ώρα που σε Βρυξέλλες και Βερολίνο, το ελληνικό ζήτημα θα βρίσκεται στο επίκεντρο του πολιτικού ενδιαφέροντος, ο Αλέξης Τσίπρας θα υπογράφει μνημόνια συνεργασίας με τη Ρωσία.
       
      Στο δια ταύτα πάντως, φαίνεται ότι η ελληνική πλευρά θα ήθελε να συμπεριλάβει στο μνημόνιο πολιτικής υποστήριξης του έργου του ρωσικού αγωγού, και θέματα ευρύτερης ενεργειακής συνεργασίας, από το LNG, την προμήθεια αργού πετρελαίου, και τον επικείμενο διαγωνισμό για υδρογονάνθρακες, μέχρι τον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας. Ετσι εξηγείται η παρουσία του Μ.Παναγιωτάκη της ΔΕΗ, του Σπ. Παλαιογιάννη της ΔΕΠΑ, και του Γρ. Στεργιούλη των ΕΛΠΕ.
       
      Δεδομένου, για παράδειγμα ότι ανάμεσα στους Brics, είναι τρεις πετρελαιοπαραγωγές χώρες, Βραζιλία, Ρωσία, Ν. Αφρική, τα ΕΛΠΕ θα μπορούσαν να συζητήσουν μαζί τους για μελλοντικές συνεργασίες.
       
      Ειδικά πάντως για το θέμα του αγωγού, φαίνεται να είναι στον αέρα, καθώς η Τουρκία, η ΠΓΔΜ και η Σερβία εμφανίζονται αμφίσημες, πέραν του ότι οι εξαιρετικά σύνθετες διαδικασίες-και κυρίως η στάση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής- δεν έχει αποσαφηνιστεί, παρά το γεγονός ότι ουδείς αμφιβάλλει για τη χρησιμότητά του.
       
      Αλλωστε όπως παρατηρούν παράγοντες του χώρου της ενέργειας, η ελληνική κυβέρνηση αντί να αντιπαρατίθεται με τους Ευρωπαίους, προτιμότερο θα ήταν να αναζητήσει συμμαχίες στις Βρυξέλλες.
       
      Σχετικά με τη συνεργασία της Ελλάδας με τους Brics, πληροφορίες αναφέρουν ότι η κατάθεση ενός συμβολικού ποσού από την Ελλάδα και η δανειοδότησή της στη συνέχεια για έργα υποδομής είναι στα σχέδια του κ. Τσίπρα. Εδώ φαίνεται ότι η Μόσχα θέλει να συμβάλει.
       
      Για τον Πρωθυπουργό πιθανή συμφωνία για συμμετοχή στην αναπτυξιακή τράπεζα των Brics πέραν της θετικής οικονομικής πτυχής έχει και ισχυρό πολιτικό συμβολισμό και δείχνει την πρόθεση της Αθήνας να διατηρεί ανοιχτή κάθε εναλλακτική επιλογή. Ωστόσο, παραμένει ασαφές ποιες είναι οι δεσμεύσεις που μπορεί να αναλάβει η Ελλάδα σε περίπτωση δανειοδότησής της από τη συγκεκριμένη τράπεζα, καθώς δάνειο χωρίς δεσμεύσεις δεν νοείται.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/ti-gyreyoyn-dei-depa-elpe-stin-agia-petroypoli-mazi-me-lafazani-tsipra
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Παγώνουν σιγά-σιγά τα εργοτάξια στον Ε65. Σύμφωνα με πληροφορίες από την κοινοπραξία στο ypodomes.com οι εργασίες είναι κάθε μέρα και λιγότερες και όπως όλα δείχνουν σε μερικές μέρες το έργο θα παγώσει συνολικά.
       
      Ο λόγος δεν είναι άλλο από το χρηματοδοτικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει συνολικά η χώρα και κατ`επέκταση τα έργα.
       
      Την ίδια ώρα ο βουλευτής και Τομεάρχης Υποδομών της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης, επισκεπτόμενος το εργοτάξιο της Καρδίτσας δεν παρέλειψε να κατηγορήσει το Υπουργείο Υποδομών για τις καθυστερήσεις αλλά και για την άγνωστη τύχη των τμημάτων Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Εγνατία.
       
      Όπως είπε: «Πρόσφατα η κοινοπραξία «Κεντρική Οδός», που έχει αναλάβει μέσω σύμβασης παραχώρησης την κατασκευή και διαχείριση του άξονα Ε65, κατέθεσε αίτημα παράτασης ενός έτους του χρονοδιαγράμματος παράδοσης για τον άξονα Ξυνιάδας - Τρικάλων, ήτοι τέλος του 2016.
       
      Την ίδια στιγμή, η Κυβέρνηση επιβαρύνει το κλίμα με την άτυπη στάση πληρωμών στην οποία έχει προχωρήσει από τον Φεβρουάριο, στους τέσσερις παραχωρημένους οδικούς άξονες της χώρας.
       
      Και βέβαια η δημιουργική ασάφεια του «κρυμμένου» πίσω από το γραφείο του, Αν/τη Υπουργού συνεχίζεται, καθώς δεν έχει αποφασίσει τι θα γίνει με το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα και το τμήμα που θα συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό, τα οποία μεταθέτει ασαφώς στο μέλλον.
       
      Ως Νέα Δημοκρατία θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί πλήρες το έργο, διότι αποτελεί έργο κεντρικό αναπτυξιακό οδικό άξονα της Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας και Δυτικής Μακεδονίας».
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/kedriki-odos-e65/item/30724-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B565
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Την έναρξη μίας νέας υπηρεσίας που θα παρέχει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος στους μηχανικούς μέλη του, σε εβδομαδιαία βάση, ανακοίνωσε σήμερα ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός. Πρόκειται για την υπηρεσία νομικής υποστήριξης των μηχανικών από δικηγόρους του ΤΕΕ με σκοπό την επίλυση θεμάτων που ανακύπτουν κατά την άσκηση της επαγγελματικής τους δραστηριότητας. Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η αντιμετώπιση θεμάτων νομικής φύσης, τα οποία ενδέχεται να κωλύουν την αποτελεσματική άσκηση του επαγγέλματός τους.
       
      Σύμφωνα με το Γιώργο Στασινό, πρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, το ΤΕΕ θέλει να παρέχει χρήσιμες και όσο το δυνατόν περισσότερες υπηρεσίες στα μέλη του. «Οι μηχανικοί πρέπει να βρίσκουν στο Επιμελητήριο τον καλύτερο σύμβουλο, τον χρήσιμο συμπαραστάτη, τον δυναμικό εκπρόσωπο, τον ειλικρινή συνεργάτη που χρειάζονται στην επαγγελματική καθημερινότητά τους», σημείωσε χαρακτηριστικά.
       
      Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός τόνισε ότι «κατά το πρώτο στάδιο η υποστήριξη θα παρέχεται στους μηχανικούς για τις διαφορές που προκύπτουν με τις υπηρεσίες του Δημοσίου και άπτονται ζητημάτων εφαρμογής του δικαίου πολεοδομίας, χωροταξίας και περιβάλλοντος, του δικαίου των δημοσίων έργων και των δημοσίων συμβάσεων, του δικαίου της ενέργειας και του δικαίου του ανταγωνισμού. Στα επόμενα στάδια θα παρέχονται νομικές οδηγίες για όλους τους κλάδους του δικαίου, οι οποίοι εμπλέκονται με την άσκηση του επαγγέλματος του μηχανικού».
       
      Η νομική υποστήριξη θα συνίσταται στην παροχή νομικών οδηγιών/συμβουλών προς τους μηχανικούς και δεν θα περιλαμβάνει εκπροσώπησή τους ενώπιον των δικαστικών ή διοικητικών αρχών.
       
      Η νομική υποστήριξη θα παρέχεται κάθε Τρίτη & Τετάρτη και ώρες 11.00 - 14.00 στον 8o όροφο, γραφείο Νο 809 στην Κεντρική Υπηρεσία του ΤΕΕ (Νίκης 4, Αθήνα).
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/30733-%CF%84%CE%B5%CE%B5-%CE%AD%CE%BD%CE%B1%CF%81%CE%BE%CE%B7-%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%BE%CE%B7%CF%82-%CF%83%CE%B5-%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%82-%CE%BC%CE%AD%CE%BB%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%B5%CE%B5
      Περισσότερα...

      14

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.