Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Thanos98

    Thanos98

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      96


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.314


  3. valuer

    valuer

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      0


  4. nik

    nik

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      5.314


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/07/2019 in Δημοσιεύσεις

  1. έτσι ακριβώς, έχω βγάλει άδεια 4χ4 ... τι να με πουν.... άλλο οικοδομησιμότητα και άλλο πόσο μπορώ να κάτω το κτίριο....
    1 point
  2. ppanag, Γιατί θα πρέπει να συσχετιστεί με τα min.5μ για οικοδομησιμότητα του αρ25 ν.1337/83 & τροπ. αρ.11 ν.3212/2003 ???... Εξ΄άλλου υπάρχουν και ...χειρότερα (Προκόπι μήκος 2,26μ)
    1 point
  3. δεν βλεπω κανενα προβλημα, πουθενα Το 23 ΝΟΚ λυνει πολεοδομικα θεματα...κατα τα λοιπα, τα εμπραγματα δικαιωματα δεν μεταβαλλονται, μεχρι να γινει τροποποιηση της συστασης δλδ -ενας ιδιοκτητης συνενωνει με αδεια δυο ιδιοκτησιες του [πριν θα μπορουσε να γκρεμισει την μεσοτοιχια...αυθαιρετα] Εξακολουθει να εχει δυο ανεξαρτητες ΟΙ. Στο Ε9 δυο θα δειχνει και θα εχει δυο ΚΑΕΚ. Στο μελλον, μπορει να τις πουλησει "ετσι οπως ειναι" σαν δυο, με νομιμη συνενωση ή την μία κρατώντας την αλλη, παλι με νομιμη συνενωση ή να τροποποιησει την συσταση, να τις κανει σαν μια ΟΙ με ενα ΚΑΕΚ και να την πουλησει αυτη την μια σαν "μια"
    1 point
  4. Οταν εχουμε "παραχωρημενα σπίτια απο το Κρατος", εχουμε ηδη και σχεδιο πολης. Αρα, τι ειδους πολεοδομικη μελετη και "πραξη εφαρμογης" εγινε το 1998? Αρα, ας δει το θεμα ενας μηχανικος. Και, επανερχεσαι.
    1 point
  5. αν δεν πάρουν παράταση , πας κάνεις τον έλεγχο και καταγράφεις το στάδιο εργασιών και ελλείψεις που προκαλούν την αδυναμία ολοκλήρωσης του ελέγχου. Αν δεν σε πληρώσουν γίνεται αυτόματη διακοπή του έργου (θα τους τσούξει λιγάκι) αφου ανεβάσεις το σχετικό πόρισμα. Σε κάθε περίπτωση εσυ φτιάχνεις το πόρισμα σου και το ανεβάζεις, θεωρώ οτι δεν τους συμφέρει να μην πληρώσουν γιατί θα μπλέξουν με παύση εργασιών.
    1 point
  6. Στην παραβίαση πλάγιας απόστασης, το συνολικό πρόστιμο επιβαρύνεται και με ένα συντελεστή λόγω αυτής επιπλέον, οπότε και στην περίπτωση αυτή υπάρχει επιβάρυνση για το τμήμα που εισέρχεται στην ζώνη της υποχρεωτικής πλάγιας απόστασης. Αν δε το κτίριο ήταν όλο εντός Δ θα είχαμε όλους τους συντελεστές μαζί. Από κει και πέρα είναι θέμα ερμηνείας. Αν ήθελε ο νόμος (αλλά και ο προηγούμενος) να αναφέρεται περιοριστικά μόνο σε πλάγια απόσταση δεν θα ανέφερε "εφόσον δεν παραβιάζονται πολεοδομικές διατάξεις", αλλά θα ανέφερε "εφόσον δεν παραβιάζονται πλάγιες αποστάσεις". Η δική μου γνώμη σταθερά από τον προηγούμενο νόμο μέχρι σήμερα, είναι διαφορετική διότι θεωρώ ότι στις "πολεοδομικές διατάξεις" εμπεριέχεται και η παραβίαση της δόμησης. Γενικότερα, έχω τη γνώμη ότι η διάταξη αυτή αφορά μόνο τα εντελώς "καθαρά" από άποψη αυθαιρεσιών ακίνητα, στα οποία το κτίριο απλώς ανεγέρθηκε σε άλλη -νόμιμη-θέση σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της κατηγορίας 3. Για ιστορικούς λόγους θα το αναφέρω ότι τις εποχές προ αυθαιρετονόμων, οι πολεοδομίες δεν την θεωρούσαν μια ήσσονος σημασίας παράβαση, την εσφαλμένη θέση ανέγερσης κτιρίου, όταν έκαναν αυτοψία (καταγγελία κλπ). Επίσης να σχολιάσω ότι, δεν είναι πάντοτε συμφέρον να τακτοποιηθεί το ακίνητο, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις συμφέρει περισσότερο από άποψη κόστους τακτοποίησης, η νομιμοποίησή του, με πληρωμή παραβόλου και έκδοσης άδειας, όπως σε αυτή την περίπτωση ή σε περιπτώσεις κατάτμησης οι οποίες έγιναν χωρίς αναθεώρηση ή έκδοση άδειας για νέο τοπογραφικό και δ. κάλυψης κλπ.
    1 point
  7. Δ 270/85 Αρθρ.6.-1. Προκειμένου για την ανέγερση κατοικιών εφαρμόζονται και οι ακόλουθοι ειδικοί όροι και περιορισμοί δόμησης επιπλέον των όσων αναφέρονται στο άρθρ.1 του παρόντος. «α) Επιτρέπεται η διάσπαση του ενιαίου κτιρίου μετά τη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής και με τις εξής προϋποθέσεις: αα) Τα επί μέρους, μετά τη διάσπαση, κτίρια σε κάθε περίπτωση αποτελούν ένα ενιαίο αρχιτεκτονικό σύνολο, ββ) Στην περίπτωση που προβλέπεται ενιαίο κτίριο το οποίο αποτελεί σύνθεση περισσοτέρων όγκων, η σύνδεση αυτών επιβάλλεται να έχει πλάτος κατ ελάχιστον 1,20 μ. και προσμετράται τουλάχιστον σε έναν από τους συντελεστές δόμησης ή κάλυψης δες και τον 4495 αρθρο 155
    1 point
  8. Στο #71 πιό πάνω η συνάδελφος έχει παραθέσει την κατάργηση του εδαφίου που αναφέρεις. Πάντως και τότε που ίσχυε το Δ ήταν το 3+0,1.Η γιατί αυτό είναι το Δ που αφορά απόσταση μεταξύ κτηρίων. Για τις κατασκευές του άρθρου 16 του ΝΟΚ σε εκτός σχεδίου, το Δ είναι πάλι το 3+0,1.Η γιατί οι κατασκευές αυτές ελέγχονται με κλάσμα της απόστασης α του άρθρου 11 παρ. 4.2 του Κτιριοδομικού.
    1 point
  9. Δεν μπορείς να εφαρμόσεις διατάξεις χαμηλών κτιρίων σε εκτός σχεδίου περιοχή, διότι το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος (7.50 μ) είναι μικρότερο των 11 μ. (παρ 5 άρθρ. 24 ΝΟΚ). Για την απόσταση δες το πιο πάνω ποστ του Δημήτρη (#33) και ρίξε μια ματιά από σε όλες τις δημοσιεύσεις από την αρχή.
    1 point
  10. η οποιαδήποτε πτύχωση του εδάφους δεν ειναι ρεμα τα ρέματα συγκεντρώνουν τα νερά και κάπου τα οδηγούν στις αποφάσεις ανωτατων δικαστηρίων αναφέρεται σαφώς τι είναι ρέμα αν δεν μπορείς να τις βρείς θα τις βρώ και θα επικοινωνήσω πάλι
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.