Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/10/2019 in Δημοσιεύσεις
-
Εγώ, είχα αγοράσει από τον Πεσκετζή πριν 10+ χρόνια. Θα έλεγα ελάχιστα πράγματα. Αργά το απόγευμα, αναλόγως προσανατολισμού και αν..1 point
-
"Το μόνο έγγραφο που υπάρχει σχετικά με την περιοχή, είναι μια απόφαση της ίδιας ΥΔΟΜ τότε, χωρίς αναφορά σε άλλη νομοθεσία ή πράξη, όπου "βαφτίζει" την περιοχή Νησιωτική (με κεφαλαίο "Ν") από το όνομα "υποπεριφέρεια Νήσων", παραβλέπωντας σκόπιμα ότι στο ΦΕΚ χρησιμοποιούν τον όρο νησιά με μικρό "ν". Ο νομος ειναι σαφης...περισσοτερο δεν γινεται. Αναφερεται στην ηπειρωτικη Ελλαδα και στα νησια Κρητη και Ευβοια. Εκει ανήκεις. Τί "βαφτίσια"εκαναν εκει για λογους καθορισμου αρμοδιότητας ή για όποιους αλλους "υπηρεσιακους" -πολεοδομικους - λογους δεν μετατρεπει την στερια σε θαλασσα. Απο οσα θυμαμαι, μετα την τακτοποιηση, , την διαγραφη της απαιτησης απο την ΔΟΥ, οπου εχει βεβαιωθει η παραβαση, την ζηταει η ΥΔΟΜ με εγγραφο. Αρα, μαλλον, η διαδικασια ειναι οτι ζητας με αίτησή σου, την αποστολη των εγγράφων απο την ΥΔΟΜ στη ΔΟΥ για να διαγραφούν τα ποσά, με βαση το αρθρο 107 παρ. 3. και εν αρνησει προσφευγεις... πρεπει να το δεις με δικηγορο αν πας στο στο ΣΥΠΟΘΑ ή ΚΕΣΥΠΟΘΑ ή στα Διοικητικά Δικαστηρια. Και, δξ πώς μπορει η ολη διαδικασια να μεταφερθει στο αρθρο 1081 point
-
Το αισθητικό αποτέλεσμα (που θεωρώ ότι είναι το σημαντικότερο πρόβλημα) δεν ενοχλεί???1 point
-
Υποθέσεις επί υποθέσεων (του ελεγκτή) για να καταλήξει πού? Και πώς ξέρει, π.χ,. ότι δεν έχουν "μαϊμουδιαστεί" οι συντεταγμένες? Του δίνει ο νόμος το δικαίωμα να κρίνει κατά βούληση και να καταδικάζει? Μήπως στέλνει μήνυμα "δεν κάνεις σωστά τοπογραφικά, δώσε να στα φτιάξω εγώ"? Κι αυτό δεν είναι απλή εικασία, αλλά εμπειρία ...1 point
-
Υπήρχε όχι με το λεκτικό αυτό ... Υπήρχαν και συνεισπράττονταν από το τ.ΤΣΜΕΔΕ ... αρχικά ως κλάδος επικουρικής ασφάλισης και κλάδος εφάπαξ παροχών του τ.ΤΣΜΕΔΕ ... αργότερα ως Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΕΑΜΕΔΕ) του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης του ΕΤΑΑ/ΤΣΜΕΔΕ και Τομέα Πρόνοιας Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΠΜΕΔΕ) του Κλάδου Πρόνοιας του ΕΤΑΑ/ΤΣΜΕΔΕ.... και πλέον ως ανεξάρτητο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης & Εφάπαξ Παροχών όπου εντάχθηκαν μεταξύ άλλων ταμείων και οι παραπάνω δύο τομείς (επικουρικής και πρόνοιας/εφάπαξ).1 point
-
1 point
-
Εγώ έβαλα ένα ενημερωτικό σημείωμα "ότι σύμφωνα με το άρθ 29 παρ 4 Ν 4495/17 προβλέπεται μόνο η υποβολή τεχνικής έκθεσης και η δήλωση αρμόδιου μηχανικού ότι αναλαμβάνει την επίβλεψη και δεν προβλέπεται η υποβολή μελέτης διαχείρισης αποβλήτων. Εξάλλου στην προκειμένη περίπτωση κατεδάφισης τα προβλεπόμενα απόβλητα θα είναι σχεδόν μηδαμινά και ως τέτοια θα εναποτεθούν σε καθορισμένο από το Δήμο μου χώρο υποδοχής μπάζων" Εδώ να το τονίσω ότι πράγματι ο Δήμος μου έχει και χώρο υποδοχής ανακυκλώσιμων και χώρο υποδοχής μπάζων (πιθανώς για μελλοντική από τον ίδιο μεταφορά σε μονάδα επεξεργασίας) Κάτι τέτοια δεν ξέρω αν προβλέπεται από Ν αλλά καλό θα ήταν να προβλέπονταν γιατί δεν είναι λογικό να καίω καύσιμα για να μεταφέρω (πάνε-έλα 100+100) χλμ μισό κυβικό μπάζα και συγχρόνως να επικαλούμαι ότι αυτό το κάνω για να προστατέψω το περιβάλλον!1 point
-
Η δική μου άποψη είναι πως από τη στιγμή που δεν υπάρχει άλλη διαφορετική "δίοδος ανόδου - καθόδου" αυτού του ΚΧ στο υπόγειο πλέον, τότε πρέπει και η επιφάνεια του κλιμακοστασίου να προστεθεί στην επιφάνεια της αλλαγής χρήσης, ανεξαρτήτως του αν υπάρχουν οι υπόλοιποι ΒΧ. P.S. Το ίδιο "λάθος" κατά τη γνώμη μου έκαναν και πολλοί συνάδελφοι επί εποχής 3843, που σε μεζονέτες π.χ. 3 επιπέδων, που άλλαζε χρήση το υπόγειο δεν συμπεριελάμβαναν και τα τ.μ. του κλιμακοστασίου.... Θεωρώ τις δηλώσεις αυτές προβληματικές..... Η Λεμπέση είχε γράψει τότε, αν θυμάμαι καλά ότι, έπρεπε ακόμα και το εμβαδόν των εξωτερικών τοίχων να συμπεριλαμβάνουμε (κι όχι μόνο το καθαρό)....-1 points
-
Μάλλον δεν διάβασες προσεκτικά ... Αρχικά περιορίστικα στη βασική σου υπόθεση και στη συνέχεια επεκτάθηκα και στο δεύτερο ερώτημα που έθεσες. Οπότε δεν βλέπω κάποια νοητική αντίφαση ... Δεν μίλησα κάπου για αυθαιρετοποίηση κοινοχρήστων. Όταν υπάρχει σύσταση, μιλάω για δύο διαφορετικές δηλώσεις τακτοποίησης : της ΟΙ και των κοινοχρήστων. Κανείς δεν υποχρεώνει για τη δεύτερη. Η μεταβίβαση γίνεται και με μόνο την πρώτη. Άδεια βέβαια δεν βγαίνει ... Όμως, στην περίπτωση που δεν υπάρχει σύσταση το πρόβλημα το έχει η μία και μοναδική τακτοποίηση και αυτό θα οδηγήσει ενδεχομένως στην ακύρωσή της. Γενικά, όταν προκαλούμε τον διάλογο καλό είναι να έχουμε και διάθεση να ακούσουμε ... και οπωσδήποτε να μην ακούμε αυτά που φανταζόμαστε.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-