Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/06/2023 in Δημοσιεύσεις
-
Ο συνάδελφος tasanto έπραξε το αυτονόητο, όπως θα πρέπει να το κάνει καθείς θέλει να λέγεται μηχανικός, όταν πέφτει στην αντίληψή του κάτι τόσο ακραίο που θεωρεί ότι γίνεται επικίνδυνο. Αλλοίμονο αν επικαλούμεθα τη δεοντολογία επιλέγοντας τα κάθισμα επί του καναπέως, αδιαφορώντας επί της ουσίας για το διπλανό και τη κοινωνία γενικότερα. Ισως αυτό το τίμημα πληρώνουμε σαν κοινωνία και μάλιστα με πολύ πρόσφατο χρονικό ορίζοντα.3 points
-
@JohnnyHoliday φυσικά και είναι δυνατό αυτό και καλά κάνεις και το ψάχνεις και είναι και επιτακτικό για όλους μας, καθώς πρέπει να βεβαιωθείς ότι έχουν αποδώσει την παρακράτηση 20% πριν κάνεις δήλωση, αλλιώς τη χάνεις !!! Θα βρεις όλες τις χρήσιμες πληροφορίες πηγαίνοντας στο taxis / ΑΑΔΕ στις δηλώσεις φόρου εισοδήματος 2023, όπου θα επιλέξεις: Ενημέρωση Εισοδημάτων - Δαπανών Υπόχρεου (κάτω από τα Ε1,2,3 κλπ.)2 points
-
Καλέ μου Παύλο......... Αν μου επιτρέπεις τέτοια θέματα είναι εξαιρετικά χρήσιμα, ίσως λιγότερο τεχνικά και μάλλον περισσότερο ουσιώδη ως μοχλοί διαμόρφωσης της κουλτούρας του Μηχανικού και κυρίως αυτής των νεότερων συναδέλφων. Ακόμα και οι τόνοι να ανεβαίνουν είναι εποικοδομητικά στο να βλέπει κάποιος και να αξιολογεί νοοτροπίες και κυρίως ανθρώπους. Μα πάνω απ΄ όλα την αδιαφορία τους για το διπλανό. Η σοβαρότητα του θέματος δεν έχει να κάνει μόνο με τον τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματος που έθεσε αρχικά ο συνάδελφος @tasanto. Αυτή είναι μία περίπτωση που θα βρει το δρόμο της, θα αντιμετωπιστεί με τον Α ή Β τρόπο όπως εκείνος κρίνει καλύτερα και κατάλαβα ότι θα πράξει το σωστό, καθώς τα μηνύματά του αποδεικνύουν πως πρόκειται περί ευσυνείδητου ανθρώπου-Μηχανικού. Μέσα όμως από αυτή την περίπτωση δόθηκε η ευκαιρία να αναδειχτεί ότι το πραγματικά σοβαρό πρόβλημα είναι άλλο. Και αυτό είναι οι σάπιες απόψεις που επικρατούν σε κάποια 40+ χρόνων "εμπειρίας" μυαλά που έχουν μάθει από την εποχή των παχέων αγελάδων της δεκαετίας του 80+ να ισοπεδώνουν τα πάντα μέσω συντεχνιακών λογικών, να κρύβουν τα κακώς κείμενα κάτω από το χαλάκι και να οδηγούν ένα ολόκληρο κλάδο σε ηθική απαξίωση υπονομεύοντας το επαγγελματικό μέλλον νεότερων συναδέλφων.........επί των οποίων......φευ..........θέλουν να το παίξουν και δάσκαλοι!!! Και όλα αυτά με το μανδύα της δεοντολογίας κλείνοντας τα μάτια στην αξία της ηθικής έναντι της κοινωνίας. Και έχουν επιπλέον το ΘΡΑΣΣΟΣ να τους κατηγορούν – άκουσον, άκουσον τους κατηγορούν– ΟΤΙ ΕΠΕΠΕΣΑΝ εκείνοι σε παράπτωμα επειδή ΒΟΗΘΗΣΑΝ τον πολίτη να καταλάβει ότι κτίζει ίσως και κάτι επικίνδυνο και μπήκαν στα χωράφια ενός "συναδέλφου". Αν αυτή η κοινωνία μας αξίζει όποιος θέλει ας σιωπήσει, εγώ θα μιλάω ελεύθερα αντικρούοντας το σκοταδισμό .2 points
-
Βασική αρχή της δεοντολογίας μας, είναι να μην εμπλεκόμαστε σε δουλειές άλλων συναδέλφων, ειδικά όταν αυτοί έχουν ενεργή συμμετοχή στο έργο. Αν παραιτηθούν, κανένα πρόβλημα Αυτή τη στιγμή, ανεξαρτήτως ποιότητας μελέτης, εσύ είσαι αυτός που έχει υποπέσει σε παράπτωμα.2 points
-
ειχε προηγηθει αυτο...για 17.000 "ψευδείς" βεβαιωσεις... https://news.b2green.gr/34058/17-000-ψευδείς-βεβαιώσεις-μηχανικών-περί-μ και εδω η απαντηση απο το ΤΕΕ https://ecopress.gr/tee-katapeltis-pros-symvolaiografou/1 point
-
Σχολιάζοντας ως συνάδελφος το θέμα. Συμφωνώ με την άποψη ότι δεν εμπλεκόμαστε σε υποθέσεις άλλων συναδέλφων. Ολα όμως έχουν και ένα όριο. Όταν θα αντιληφθώ ότι υπάρχει σοβαρό θέμα ασφάλειας , ότι υπάρχει πιθανόν κίνδυνος για την ανθρώπινη ζωή δεν μπορώ να μείνω αμέτοχος , θα παρέμβω, όπως σωστά κατά την γνώμη μου έπραξε ο συνάδελφος @tasanto . Στο τέλος στην συνείδησή μου αντί του (απαρχαιωμένου) κώδικα δεοντολογίας υπερισχύει ο όρκος που έδωσα όταν πήρα το δίπλωμα : ".... ΟΥΤΩ ΧΡΗΣΙΜΟΝ ΕΜΑΥΤΟΝ ΚΑΤΑΣΤΗΣΩ ΠΡΟΣ ΑΠΑΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΔΕΟΜΕΝΟΥΣ ΤΗΣ ΕΜΗΣ ΑΡΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΝ ΠΑΣΗ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ,.."1 point
-
Το θέμα ξανανοίγει. Αφαιρέθηκαν εμπρηστικά σχόλια και προσωπικές επιθέσεις. Παρακαλώ να συνεχίσουμε σε πιο ήπιους τόνους.1 point
-
@dadabook Καλησπέρα. Αυτό το οποίο υποθέτω ότι εννοείς είναι το επιτρεπτό της υπαγωγής σε απόσταση 50% αυτής που ορίζουν τα μέτρα ασφαλείας υπεραστικής συγκοινωνίας (*). Στο ΠΔ 209/98(**) αναφέρεται ότι σε περιπτώσεις χαρακτηρισμένων δημοτικών οδών ως κύριες με απόφαση Νομάρχη η ελάχιστη απόσταση δόμησης από το όριο της οδού είναι 3 μ. Άρα, σε μια τέτοια περίπτωση η επιτρεπόμενη απόσταση από την οριογραμμή του δρόμου θα ήταν 1,50 μ για να επιτρέπεται η υπαγωγή. Οπότε εδώ πάμε σε διερεύνηση. Εξετάζεις εάν ο οικισμός σου έχει ρυμοτομικό σχέδιο (το πλάτος των 10 μ πιθανώς να παραπέμπει σε ρυμοτομικό) και εάν έχει δεν έχει, μήπως ο δρόμος αυτός δεν είναι χαρακτηρισμένος ως δημοτικός. Αν δεν είναι χαρακτηρισμένος ως δημοτικός, εξετάζεις μήπως υπάρχει απόφαση Νομ/χη για τον οικισμό ή τους οικισμούς της Π.Ε που ορίζεται η απαιτούμενη γραμμή δόμησης (συνήθως προσεγγίζει αυτή που ορίζεται από τα μέτρα ασφαλείας). Να δούμε πρώτα αυτά και μετά πάμε στον υπολογισμό προστίμου. (*) δ) παρά το όριο των διεθνών, εθνικών, επαρχιακών ή δημοτικών ή κοινοτικών οδών, εντός ζώνης διάστασης ποσοστού πενήντα τοις εκατό (50%) των οριζόμενων από τη νομοθεσία περί μέτρων για την ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας, οι οποίοι ίσχυαν κατά την εκτέλεση ή εγκατάστασή τους. Εξαιρούνται αυθαίρετες κατασκευές και αυθαίρετες αλλαγές χρήσεις σε κτίρια για τα οποία έχει χορηγηθεί νομίμως οικοδομική άδεια, σε μικρότερη απόσταση από τα οριζόμενα στην παρούσα περίπτωση, καθώς και αυτοτελείς κατασκευές που περιλαμβάνονται στην παρ.7 του άρθρου 17 του ν.4067/2012, εκτός της περίπτωσης δ αυτής, καθώς και αυθαίρετες κατασκευές και αυθαίρετες αλλαγές χρήσης τουριστικών εγκαταστάσεων που βρίσκονται σε επαφή με τα όρια δημοτικών ή κοινοτικών οδών, σε απόσταση μικρότερη από τα οριζόμενα στην παρούσα αλλά σε κάθε περίπτωση εκτός των ορίων απαλλοτρίωσης και με την προϋπόθεση ότι λειτουργούσαν και είχε χορηγηθεί άδεια λειτουργίας από τον Ε.Ο.Τ. πριν από τις 28.7.2011, (**) ζ) Στις Κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδούς 3 μέτρα από το όριο της οδού ή η απόσταση που καθορίζεται από τη διαμορφωμένη με πυκνή δόμηση σε ικανό μήκος οικοδομική γραμμή. Οι κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί χαρακτηρίζονται με απόφαση του Νομάρχη, ύστερα από γνωμοδότηση του Συμβουλίου Χωροταξίας Οικισμού και Περιβάλλοντος του Νομού και είναι οι Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί που εξυπηρετούν την υπεραστική συγκοινωνία.1 point
-
@killertomato Σωστά τα όσα λες... Αφού ξεμπερδέψεις με ΠΕΚ, θεωρεί την άδεια η ΥΔΟΜ (στο μέλλον ηλεκτρονικά) και εκδίδεις μια βεβαίωση για κάθε παροχή που προβλέπεται από την άδεια + 1 κοινόχρηστη και μαγκώνει και το ΤΕΕ το δεκαρικάκι του για κάθε μια !!! Δεν αναβάζεις σχέδια κλπ., δεν απαιτούνται και δεν ζητούνται. Η ανάθεση μπορεί να γίνει μόνο από τον ιδιοκτήτη της κάθε οριζόντιας ιδιοκτησίας. Αν ο κατασκευαστής έχει πουλήσει ένα διαμέρισμα, τότε θα πρέπει ο νέος ιδιοκτήτης να σου αναθέσει. Μετά τη θεώρηση της άδειας δεν υπάρχει κύριος του έργου, υπάρχει μόνο ιδιοκτήτης.1 point
-
Δεν λύνεται το θέμα των συμβολαιογράφων με νομοθετικές ρυθμίσεις. Ευσεβείς πόθοι του Ρούσκα είναι που βλέπει το λαό του να έχει περιοριστεί σε 2 στα 10, ενώ κάποτε είχε τα 8. Η λύση είναι συμβόλαια κλειστό κουτί που ο καθένας βάζει τη δική του ευθύνη και παράγει νόμιμη πράξη, κοιτώντας μόνο μια οθόνη. Καμία επαφή μηχανικών με συμβολαιογράφους και αυτών με υποθηκοφύλακες, συμβαλλόμενους κλπ. Δεν υπάρχει η "πράξη μου" και το "έλα να τα βρούμε" ... είμαστε στο 2023, υπάρχει πλέον το gov, η τηλεδιάσκεψη και όλοι οι μηχανισμοί διασφάλισης των δικαιωμάτων, αρκεί να θέλουμε. Και ας μην αποσβέσουν και κάποια πολυτελή γραφεία στο ιστορικό κέντρο, ας μετατραπούν σε πολυτελείς κατοικίες, δεν χάθηκε δα και ο κόσμος.1 point
-
Ναι, μπορείς με αναλυτικό (το αναγράφει και στην εγκ. 2 Ν. 4495 όπως και στην εγκ. 4 Ν. 4178)1 point
-
όχι δεν είναι διαφορετική διαμερισμάτωση, είναι υπέρβαση δόμησης κύριας χρήσης. Προφανώς όταν θα εμβαδομετρήσεις το διαμέρισμα, θα προσμετρηθούν και αυτά, αφού πρέπει να αναφέρεις τα πραγματικά τετραγωνικά μέτρα όπως υφίστανται σήμερα.1 point
-
Εικάζω σαν μια παρόμοια που είδα εγώ όπου "συνάδελφος" είχε δοκάρι 7,85 μ, επέλεξε διατομή 20/55, το δοκάρι εδραζόταν σε τοιχίο 25 εκ πλάτους και είχε οπλισμο κάτω 6Φ20 και συνδετήρα Φ12/12! Δηλαδη αν αφαιρέσουμε 7 εκ επικάλυψη (δεν λέω καν 4+4=8) και αφαιρέσουμε και 2,4 εκ συνδετήρα μένει καθαρό 20-7-2,5=11,5 εκ μέσα στα οποία θα έπρεπε να χωρέσουν 6φ20......και τα οποία θα αγκυρώνονταν σε 25 εκ τοιχίο.... Αν κάποιος με αμφισβητήσει ανεβαζω τώρα το τμήμα εκείνο του δοκαριου, τώρα όμως! Φυσικά χωρίς όνομα και λοιπά στοιχεία γιατί είναι και αντιδεοντολογικο......................1 point
-
1 point
-
Νομίζω πως ναι, ως αντιμετωπίζων το πρόβλημα εκ του μακρόθεν. Βασικό χαρακτηριστικό, της όποιας εμπλοκής μας σε παρόμοιες περιπτώσεις, είναι η αποφυγή (συναισθηματικής) ταύτισης με κάθε πλευρά. Και, κυρίως, η αποφυγή εύκολων κρίσεων και χαρακτηρισμών. Θα μπορούσες, π.χ., να μην πάρεις εμφανώς θέση, αλλά να συστήσεις διακριτικά στο φίλο σου την περαιτέρω διερεύνηση μέσω νομικής οδού, και να είσαι (σε περίπτωση πραγματογνωμοσύνης ή δικαστικής οδού) ο τεχνικός του σύμβουλος. Αν παρακολουθήσεις αναρτήσεις μου σχετικά με παρόμοια θέματα, θα διαπιστώσεις ότι είμαι (ίσως) πιο "σκληροπυρηνικός" από σένα. Πάντα όμως στα πλαίσια που ορίζει η δεοντολογία. Και σε καμιά περίπτωση δεν το παίζω εισαγγελέας ή θεός. Υπάρχουν πιο αρμόδιοι γι αυτό... Προσοχή λοιπόν σε ανάλογες περιπτώσεις στο μέλλον, μιάς και τώρα έχεις ήδη εκτεθεί. Αυτά, δέξου τα ως απόσταγμα εμπειρίας και όχι ως επιθετική αντιμετώπιση. Έτσι κι αλλιώς δεν γνωριζόμαστε, ούτε έχω κάποια σχέση με την υπόθεση...1 point
-
Εχει ξεκινήσει η θεμελίωση......εκεί όμως είναι που έχει γίνει της κακομοίρας. Πραγματικά απορώ με αυτά που είδα στην μελέτη. (να πω ότι δεν πρόλαβα να διαβάσω τα προηγούμενα μηνύματα στο νήμα και ζητώ συγγνώμη για αυτό,θα το κάνω όμως γιατί ,έχουν "πολύ ψωμί")1 point
-
Στη σελίδα 37 της Έκδοσης Τοπογραφικά Διαγράμματα 1:5000 της ΓΥΣ (https://www.gys.gr/hmgs-psifiak-ekdosis.html) μπορεί κανείς να βρει ένα ευκρινές υπόμνημα. Το λινκ που παρέθεσες δεν λειτουργεί και αντικαταστάθηκε με το σωστό αρχείο. akis73 ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ.pdf1 point
-
Φ10 τουλάχιστον αν είσαι σε περιβάλλον αυξημένης υγρασίας (ψηλή στάθμη υπόγειων υδάτων) ή πολύ κοντά στη θάλασσα, μπορείς να εφαρμόσεις την επόμενη διάμετρο από αυτή της μελέτης (π.χ να αντικαταστήσεις το Φ10 με Φ12)1 point
-
Από τη μικρή εμπειρία που έχω στο θέμα κ εγώ αυτό έχω καταλάβει. Το ξανακοίταξα πάντως με την ευκαιρία κ στον κτιριοδομικό έχει μόνο το εξής: ε. Η ελεύθερη απόσταση μεταξύ του ανώτατου σημείου της οροφής του θαλάμου και του κατώτατου σημείου της οροφής του φρέατος πρέπει να είναι τουλάχιστο 1,15 μ. Κ αυτό μόνο για υδραυλικούς ανελκυστήρες. Επίσης αναφέρει την ΥΑ 18173/30.8.88 (ΕΛΟΓ-ΕΝ 81.1/88) "Κατασκευή, εγκατάσταση και λειτουργία ηλεκτροκίνητων ανελκυστήρων" (ΦΕΚ 664/1/4) η οποία καταργήθηκε από την Υ.Α. Φ.9.2/οικ. 32803/1308/1997 (ΦΕΚ των/β) η οποία με τη σειρά της αντικαταστάθηκε από την Υ.Α. 39507/167/Φ.9.2/2016 (ΦΕΚ 1047/Β` 13.4.2016) η οποία λέει μονο 2.2. Ο ανελκυστήρας πρέπει να κατασκευάζεται και να σχεδιάζεται ούτως ώστε να εμποδίζεται τυχόν σύνθλιψη όταν ο θαλαμίσκος βρίσκεται σε μια από τις οριακές θέσεις της διαδρομής του. Τούτο μπορεί να επιτευχθεί εφόσον προβλεφθεί ελεύ− θερος χώρος ή καταφύγιο πέραν των οριακών θέσεων. Σε ειδικές περιπτώσεις, ενώ επαφίεται στα κράτη μέλη η δυνατότητα προηγούμενης σύμφωνης γνώμης τους, ιδίως όσον αφορά υφιστάμενα κτίρια, όταν δεν είναι δυνατόν να εφαρμοσθεί η προαναφερόμενη λύση μπορούν να προβλέπονται άλλα κατάλληλα μέσα για την αποφυγή του κινδύνου αυτού. Στο παράρτημα Ι. Τον κτιριοδομικό τον κοίταξα από τη σελίδα του ΤΕΕ, στις τροποποιησεις που έριξα μια ματιά στους τίτλους δεν είδα ανελκυστήρες. Τις ΥΑ τις βρήκα στην ΕΛΙΝΥΑΕ.1 point
-
1 point
-
Πας καλά συνάδελφε? Θα αφήσουμε τους άσχετους και τα λαμόγια να ξεφτιλίζουν τον χώρο μας? Βλέπω μελέτη "κουρέλι" και δεν θα το πω,σε αυτόν είναι ο κύριος του έργου? Ο επιβλέπων δεν πατάει στο εργό,δηλώνει ότι ολα είναι οκ και ο άλλος θα κάτσει να τον ακούει? Τον πήρε τηλέφωνο (ο κύριος του έργου) από το έργο (προφανώς λέγοντας ότι τηλεφωνεί απο το γραφείο του) και του είπε ότι είναι στο έργο (ο επιβλέπων) !!!!!! Μα τι είναι αυτά που λες?0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-