Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      26.308


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      9.028


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.925


  4. Μιστόκλης

    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/07/2023 in Δημοσιεύσεις

  1. @Betty_ το ποσό της απόσβεσης προστίθεται στα έξοδα, όπως φαίνεται στον πίνακα Ζ'2 του Ε3. Μετά τη διαβίβαση, ο σχετικός κωδικός (587) έχει προσυμπληρωθεί σωστά. Σωστά, λοιπόν, περιλαμβάνεται στο σύνολο των εξόδων του συνοπτικού βιβλίου. Επαναλαμβάνω ότι βάσει των εγγραφών του συνοπτικού βιβλίου προσυμπληρώνεται το Ε3. Άρα σωστά έπραξες και διαβίβασες την απόσβεση.
    3 points
  2. Η σπουδαιότητα κατά ΝΕΑΚ αφορά την χρήση του ανεξάρτητου κτιρίου. Αν μιλάμε για κτίριο και εγκαταστάσεις υποσταθμού ΔΕΗ εκτιμώ ότι η λειτουργία του είναι μεγάλης σημασίας κατά τη διάρκεια και μετά το σεισμό οπότε είναι Σ3. Όμως, για να μην κάνουμε υποθέσεις, δώσε μας μια πλήρη περιγραφή του ακινήτου.
    2 points
  3. βλεπεις το αρθρο 23 του ν. 1337 το ΦΕΚ Α 95/84 για εξαιρεσεις το ΦΕΚ Β 466/83 για το συνεχες της περιφραξης....μεχρι μηκος 300 μ.. και την 162/2000 αποφαση ΣτΕ ΠΕΡΙΦΡΑΞΕΙΣ ΣτΕ 162/2000
    2 points
  4. Έπειτα από διαμάχη με εταιρία λογισμικού αμοιβών, αποφάσισα να δημιουργήσω ένα δωρεάν πρόγραμμα και να το μοιραστώ με τους συναδέρφους του φόρουμ. Ο υπολογισμός των αποτελεσμάτων γίνεται σε γλώσσα html + php και έγινε προσπάθεια να δημιουργηθεί όσο το δυνατό απλούστερο περιβάλλον εισαγωγής δεδομένων για συνήθεις οικοδομικές άδειες. Επίσης μπορεί να 'τρέξει' από οποιοδήποτε κινητό έχει ενσωματωμένο browser και ενεργή σύνδεση δεδομένων, με αποτέλεσμα να είναι παντού και πάντα διαθέσιμο. Η σελίδα είναι διαρκώς υπό ανάπτυξη οπότε εάν συναντήσετε κάποια bugs ή θέλετε να υποδείξετε κάποιες βελτιώσεις, γράψ' τε το μήνυμα σας στο φόρουμ και θα υλοποιηθεί. Το λογισμικό βρίσκεται στο site: www.MELETH.gr στην ενότητα "ΕΡΓΑΛΕΙΑ" Συγκεντρωτικά αναγράφεται η πορεία εξέλιξης του προγράμματος απο την δημιουργία του μέχρι σήμερα:
    1 point
  5. Καλησπέρα, αν μιλάς για κατασκευές προ του '11, δεν οφείλεις κάτι στο ΙΚΑ, δες το άρθρο 105 του ν.4495/17.
    1 point
  6. Καλημέρα, για τα δικαιολογητικά κάνε αναζήτηση για ΦΕΒ 1843/Β/13-5-20 υπάρχει και στα downloads εδώ στο φόρουμ.
    1 point
  7. Αν δεν μπει το κάρο πίσω και ο γάιδαρος μπροστά το θέμα αυτό δεν λύνεται. Πριν απ' αυτό όμως πρέπει να αποφασίσουμε ποιός είναι ο γάιδαρος. Εγώ λέω το ΤΕΕ. Καλημέρα σε όλους.
    1 point
  8. υπαρχει σχετικο αρθρο στον ΑΚ. αρθρ. 1018 Αν απαιτείται για την επισκευή ή την ανακαίνιση κτηρίου η είσοδος και η κυκλοφορία του εργαζόμενου προσωπικού στο γειτονικό ακίνητο ή η παροδική τοποθέτηση σ' αυτό εγκαταστάσεων ή οικοδομικού υλικού, έχει υποχρέωση ο κύριος του γειτονικού ακινήτου, εφόσον δεν παρακωλύεται σοβαρά η χρήση του, να ανεχθεί αυτές τις ενέργειες έναντι αποζημίωσης ή παροχής ασφάλειας για την τυχόν ζημία. Θα μιλησεις με τον δικηγορο του πελατη.
    1 point
  9. Διορθωσε με εαν καταλαβα λαθος, Το ακινητο ηταν "ενα" στην αδεια αλλά εγιναν "τεσσερα" στην συσταση. Και γκρεμισαν τις μεσοτοιχιες σωστα;
    1 point
  10. ξεχνας την κατατμηση Φυσικα, επιτρεπεται η πωληση του "εξ αδιαιρετου" Αγοραστη ομως δεν θα βρεις...να μπλεξει με το Δημοσιο Να μιλησεις με δικηγορο...μηπως "σωζεται" απο μεταγενεστερους κληρονομους που δεν εχασαν ακομα το δικαιωμα αποδοχης με απογραφη.
    1 point
  11. εγω, παντως, θα εκανα μια ΔΔ και μια "λοιπη" για τις καθαιρεσεις των μεσοτοιχιων.....
    1 point
  12. συμπληρωματικα, στα σωστα που ανεφερε ο παυλος [τις καλημερες μου] -εγινε λαθος στον χειρισμο του θεματος της κληρονομιας, διοτι - Επρεπε να γινει αποδοχη επ΄ωφελεια απογραφης και οχι αποποιηση. Ο συνιδιοκτητης-κληρονομος αποποιηθηκε την κληρονομια. Αυτο εχει σαν αποτελεσμα η κληρονομια να επαχθει σε επομενους κληρονομους, που αποποιηθηκαν - θα αποποιηθουν, με σποτελεσμα η κληρονομια να ανηκει στο Δημοσιο. Μετα, ξανασυζηταμε τα περι κατατμησεων. υγ1 εκτος σχεδιου μιλαμε για γηπεδα υγ2 μιλας με τον δικηγορο σε ποιο σταδιο ειναι οι "αποποιησεις" των επομενων κληρονομων.
    1 point
  13. Ισχυει ό,τι γραφει ο κανονισμος Συνηθως, οταν δεν εχει εισοδο απο την οικοδομη δεν πληρωνει κοινοχρηστα οικοδομης Σιγουρα πληρωνει για εξωτερικα βαψιματα ή επισκευες της οικοδομης ή για μονωση ταρατσας. Εσυ τι ακριβως ψαχνεις;
    1 point
  14. Καθε οικοπεδο παιρνει ξεχωριστη παροχή. Και ξεχωριστο ρολοι παρνει ανα μια ΟΙ Και χρεωνεται ΤΑΠ για τυχον υπολοιπόμενα τμ. με βαση τον σδ.
    1 point
  15. β) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 2 : Αυθαίρετες κατασκευές που υφίστανται πριν από την 1η.1.1983 : Για την υπαγωγή υποβάλλονται τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α, β, γ, δ, ε, ζ, ι, και ια του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας και δεν απαιτούνται λοιπά στοιχεία και σχέδια. Άρθρο 99 α) αίτηση : β) Υπεύθυνη Δήλωση του ν.1599/1986 του αιτούντος, γ) Τελευταία δήλωση του εντύπου Ε9 δ) Τεχνική έκθεση εξουσιοδοτημένου αρμόδιου μηχανικού ε) Φωτογραφίες ζ) δημόσια έγγραφα ή αεροφωτογραφίες ι) παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ΜΣΕ και ΤΕΣΕ προβλέπονται στην παρ.η
    1 point
  16. Συνάδελφε, η πλεονάζουσα επιφάνεια (10 εκ. x 40 εκ. = 0,04 τμ.) είναι μικρότερη από αυτήν που καταλαμβάνει το πληκτρολόγιο που χρησιμοποιώ. H αύξηση είναι αμελητέα και δεν υπάρχει αυθαιρεσία.
    1 point
  17. @pirsogiannis Εννοείται ότι το γνωρίζεις, εκλεκτέ συνάδελφε, πως δεν γίνονται συμψηφισμοί. Μάλλον ήταν λίγο απότομη η διατύπωσή μου, αλλά δεν υπήρχε κανένα υπονοούμενο. Πολύ ωραίο το ερώτημα για την ανοχή στις διαστάσεις του έρκερ γιατί δίνεται η ευκαιρία να διευκρινιστεί αυτό το —λίγο μπερδεμένο— ζήτημα. Ας υποθέσουμε ότι η όψη του κτιρίου είναι 15 μ. και το βάθος 10 μ., και το έρκερ έχει διαστάσεις όπως στο δικό σου σχέδιο (4,60 x 0,50). Η φράση "συγκρίνοντας το μήκος της εξοχής προς τη διάσταση του βάθους του κτιρίου" σημαίνει ότι συγκρίνω την αύξηση του 0,50 με το βάθος 10. Αυτό είναι και λογικό (εκτός από σύμφωνο με τον νόμο), γιατί δεν γίνεται να έχει ανοχή ολόκληρο το κτίριο 10 x 5% = 0,50 και το έρκερ 0,50 x 5% = 0,025 (πρακτικά 0). Συμπληρώνω ότι αν δεν προβλεπόταν έρκερ, τότε συγκρίνουμε όλο το μήκος εξοχής 0,50 με το βάθος 10 (όπως αναφέρει η συνάδελφος ChristinaK).
    1 point
  18. Το έχουμε σχολιάσει και σε άλλο θέμα. Η Μπακλατσή στο άρθρο της αναφέρει περί νομιμότητας και όχι ο νόμος. Η πρόσφατη απόφαση για τις εργασίες του άρθρου 30 αναφέρει τα ίδια με το νόμο και πουθενά δεν γίνεται μνεία για απαίτηση νομιμότητας ακινήτου στο οποίο θα εκτελεστούν εργασίες χωρίς άδεια του άρθρου 30. Όμως, επειδή και με τις άλλοτε γνωστοποιήσεις προ 48 ωρών, όπως μετά εξελίχθηκαν έγιναν ένα φιάσκο διότι ζητούνταν δικαιολογητικά, δεν αποκλείω να επανέλθουν με επόμενη εγκύκλιο και να ζητάνε νομιμότητα. Για τις Πολεοδομίες πάντα ήταν αδιαπραγμάτευτο (σαν πνεύμα αλλά και σαν γράμμα της νομοθεσίας) ότι σε κανένα ακίνητο δεν αδειοδοτούνται εργασίες, χωρίς σε αυτό να υπάρχει πλήρης πολεοδομική νομιμότητα. Μετά από 10 και πάνω συνεχή έτη αμφιταλαντεύσεων του ΥΠΕΝ θα πρέπει επιτέλους να αποφασίσουν αν θα αφήσουν πραγματικά κάποιες μικροεργασίες χωρίς να απαιτείται κανένα έγγραφο, καμία βεβαίωση, καμία επιφύλαξη της νομοθεσίας για ύπαρξη τυχόν άλλον απαγορευτικών διατάξεων κλπ. Όταν λέμε εργασίες χωρίς άδεια, εννοούμε εργασίες χωρίς άδεια. Πόσο δύσκολο είναι να το χωνέψουν εκεί στο ΥΠΕΝ. Διαφορετικά, ας καταργήσουν κάθε μικρής κλίμακας (που έχουν φτάσει με τόσες απαιτούμενες εγκρίσεις να προσιδιάζουν σε κανονικές οικοδομικές άδειες) και κάθε διάταξη που να υλοποίησης μικροεργασιών χωρίς άδεια και να πάμε σε καθεστώς πλήρους αδειοδότησης. Η ουσία (μιας και οι αρθρογράφοι αναφέρουν ότι το ΥΠΕΝ γνωρίζει καλά τι γίνεται), ας θυμίσουμε την κοινή πρακτική στα χωριά της υπαίθρου και σε αγροτικές περιοχές. Δεν εκδίδεται καμία άδεια, καμία ΕΕΔΜΚ και καμία βεβαίωση άρθρου 30. Οι τύποι, δεν έχουν ιδέα τι γράφουν και τι νομοθετούν. Αποδεικνύεται ότι τις πιο πολλές φορές ζουν σε παράλληλο σύμπαν. Αντι λοιπόν να κάθονται να βαυκαλίζονται με τα υποτιθέμενα νομοθετικά τους κατορθώματα, να σηκώσουν τα μανίκια και να φτιάξουν μια εφαρμόσιμη νομοθεσία σε ένα εγχειρίδιο 30 το πολύ σελίδων. Δεν μπορούν; Δε μας ενδιαφέρει. Να κόψουν το λαιμό τους και να το φτιάξουν. Η εποχή της πανδημίας έδειξε ότι έγιναν σε άμεσο χρόνο βήματα προς την ψηφιοποίηση του κράτους που πριν την πανδημία όλοι έλεγαν ότι θα χρειαστούν 30 χρόνια. Άρα, ο φαύλος κύκλος των νομοθεσιών, εγγράφων, ερμηνευτικών εγκυκλίων, ορισμός πλήθους εγκρίσεων, γνωμοδοτήσεων και ότι άλλο φορτώνουν μηχανικούς και πολίτες, έδειξε ότι δεν οδηγεί πουθενά. Απλή εφαρμόσιμη νομοθεσία και αν θέλουν εγκρίσεις, να ψηφιοποιήσουν (σωστά όμως και όχι προχειράτζα σαν τα e poleodomia και τις γραμμές αιγιαλού) περιοχές ειδικής προστασίας, ειδικά ακίνητα, διατηρητέα, αρχαιολογικούς χώρους, όρια απαλλοτρίωσης, κατηγορίες οδών (ναι και αγροτικών δρόμων) καλπ και όταν τα φτιάξουν όλα αυτά, οι μισθωτοί υπάλληλοι του κράτους ας ανταλλάσσουν μεταξύ τους υπηρεσιακά όσες εγκρίσεις θέλουν απαλλάσσοντας οριστικά ιδιοκτήτες και μηχανικούς, αφήνοντας τους τελευταίους να ασχοληθούν σοβαρά με τον τεχνικό τους ρόλο. Πραγματικά έχουμε να κάνουμε με επιτροπές άσχετων που δεν ξέρουν από που βγαίνει ο ήλιος. Υ.Γ και για να μην ξεχνιόμαστε....Καλήνυχτα Τ.Ε.Ε συνέχισε τον ύπνο του δικαίου.... Άρθρο 3α Βεβαίωση άρθρου 30 του ν. 4495/2017 Κατά την ηλεκτρονική διαδικασία έκδοσης βεβαίωσης μηχανικού του άρθρου 30 του ν. 4495/2017, ο Διαχειρι- στής της αίτησης εισάγει στον ηλεκτρονικό φάκελο α) τεχνική έκθεση- βεβαίωση μηχανικού για το αν απαιτού- νται εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα για τις εργασίες του άρθρου 30 στην περιοχή του ακινή- του και β)εφόσον απαιτούνται τις εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα
    1 point
  19. O συνάδελφος Δημήτριος δείχνει να έχει επαγγελματικό ήθος καθώς προσπαθεί να εφαρμόσει την νομοθεσία. Δυστυχώς όμως η πράξη, ειδικά σε οικισμούς και απομακρυσμένες εξωαστικές περιοχές είναι τελείως διαφορετική. Δεν υπάρχει περίπτωση ούτε μια στο εκατομμύριο να βρεθεί ιδιοκτήτης ο οποίος να πληρώσει 5.000 ευρώ για εξειδικευμένο συνεργείο απομάκρυνσης (ελενίτ-αμιάντου). Στην πράξη αν ο συνάδελφος επιμείνει, θα γίνουν 2 πράγματα. ο ιδιοκτήτης θα προβεί χωρίς άδεια σε αντικατάσταση της επικάλυψης και επιπλέον ο Μήτσος ο μάστορας με τα λεβεντόπαιδα θα βγάλει τα φύλλα ελενίτ και θα τα πετάξει μαζί με άλλα μπάζα στις γνωστές αυτοσχέδιες "καβάτζες" τους με τη γνωστή μόλυνση του περιβάλλοντος. Ο μηχανικός για μια ακόμη φορά πάει να κάνει τον.."σερίφη" κάτι που σε μικρής κλίμακας έργο δεν μπορεί να γίνει και δεν είναι αυτή η δουλειά του. Ορθώς, συζητάμε τι ορίζει η νομοθεσία και τι πρέπει να γίνει για ένα θέμα όπως ο αμίαντος. Συμφωνώ μαζί σας και ο συνάδελφος πρέπει να αποχωρήσει από την δουλειά διατηρώντας στο ακέραιο την επιστημονική του ηθική.
    1 point
  20. Καλημέρα, αφήνοντας τα τοπογραφικά για τα οποία σας απασχολούσα μέχρι τώρα έχω αναλάβει την πρώτη αντικατάσταση στέγης σε εκτός σχεδίου αγροτική περιοχή σε ισόγεια αγροικία 30τ.μ. με ξεκάθαρο το ζήτημα της ιδιοκτησίας. Η στέγη έχει επικάλυψη από ελενίτ. Και εδώ αντιμετωπίζω το πρόβλημα. Οι προσφορές που πήρα από πιστοποιημένα συνεργεία ήταν της τάξης των 4000-4500 που τριπλασιάζει σχεδόν τον προϋπολογισμό του έργου. Ο ιδιοκτήτης(στενός συγγενής) με παροτρύνει να αποξηλώσουμε την επικάλυψη και να συνεχίσουμε την αντικατάσταση. Σκεφτόμουν να βγάλω μια ΕΕΔΜΚ με εργασία αντικατάσταση στέγης χωρίς χρήση ικριωμάτων. Βλέπω πως το σύστημα δεν απαιτεί Σ.Δ.Α. για αντικατάσταση στέγης. Από την άλλη δεν υπάρχει ενδεχόμενο μήνυσης καθώς το ακίνητο βρίσκεται σε αγροτική περιοχή χωρίς κατοίκους μόνιμους σε ακτίνα 1000μ. Όσοι διαβάσετε την ανάρτηση αυτή, δεν με ξέρετε, συνεπώς θα μου δώσετε μια ειλικρινή και ανιδιοτελή απάντηση για το πως να προχωρήσω. Να βγάλω την άδεια παραβλέποντας το Σ.Δ.Α.(αν μπορέσω να την περάσω), ή να πω τον ιδιοκτήτη πως πρέπει να προχωρήσουμε ως οφείλουμε με αποτέλεσμα να χάσω την δουλειά; Είναι μεγάλος ο κίνδυνος αναλαμβάνοντας αυτή την δουλειά; Ευχαριστώ για την συμβουλή, θα με ξεμπλοκάρει μεταφέρθηκε το ερώτημα σε νέο θέμα. Μην ποστάρεις θέμα μηχανικού στους ιδιώτες. Pavlos 33
    1 point
  21. Στην καρτέλα "Αμοιβές Μελετών Αναλυτικά" αναγράφονται οι κατά μελέτη προϋπολογισμοί, οι συντελεστές κ,μ & β και οι αντίστοιχες προσαυξήσεις. Όντως πρέπει να προστεθεί ο τύπος υπολογισμού του β και Σ, όμως σκεφτόμουν να τα βάλω μόνο στην προεπισκόπιση εκτύπωσης (toDo) αφού έχουν μόνο αισθητικό ρόλο. Ευχαριστώ για την επισήμανση. Edit: Πλέον υπάρχει αναλυτικός υπολογισμός αμοιβών Επίσης σκέφτομαι να προσθέσω ένα επιπλέον ποσοστό έκπτωσης στο καθαρό κέρδος, που δυστυχώς πρακτικά εφαρμόζεται από την πλειοψηφία των συναδέλφων. Όσο για το ΤΕΕ, δεν έχω λόγια... Εκτός από την απερίγραπτη νωθρότητα σαν συνδικαλιστικό όργανο, λειτουργεί και στα πρότυπα του Ελληνικού κράτους στην αποτελεσματική διαχείριση χρημάτων!
    1 point
  22. «Εταιρία» φαντάζομαι εννοείς αυτήν που εκδίδει καί συλλέγει τά κοινόχρηστα καί σέ χρεώνει π.χ. 10€ γιά τόν κόπο της. Ωστόσο τό σύνολο τών κοινοχρήστων, γιά τό δικό σου γραφείο, μπορεί νά είναι 100€ (ρεύμα, νερό, καθαριότητα, λάμπες, απολυμάνσεις, ξεβουλώματα κλπ). Τά υπόλοιπα 90€ ποιό ΑΦΜ θά τά χρεωθεί? Τής «Εταιρίας»?
    -1 points
  23. Τί είναι τό ΕΤΕΑΕΠ? Γράφτηκα στόν ΕΦΚΑ τό 2020 καί πληρώνω 204€ κάθε μήνα, που είναι μιά ειδική κατηγορία γιά τούς νέους ελ. επαγγελματίες. Πρέπει νά γραφτώ καί στό ΕΤΕΑΕΠ? Δέν αρκεί ο ΕΦΚΑ? Ή μήπως αφορά μόνο τούς παλιούς μηχανικούς?
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.