Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      9.017


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      18.900


  3. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.008


  4. venezia

    venezia

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.712


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/06/2024 in Δημοσιεύσεις

  1. Κανονικα, η δηλωση του ν. 1221, -πρεπει να - αναγραφεται στο "ιστορικο" καθε συμβολαιου...μαζι με τα αλλα τυπικα στοιχεια. δξ γιατι δεν το εγραψαν... Παντως, η συμβολαιογραφικη πραξη του ν. 1221, μεταγραφεται. Θα χρειαστει να γινει σχετικη ερευνα στο υποθ/κειο απο δικηγορο
    1 point
  2. Καλησπέρα. Τα γήπεδα αυτά προέρχονται από διαφορετικά συμβόλαια και περιγράφεται σε προγενέστερους τίτλος ότι συνορεύουν και με αγροτικό δρόμο; Η ακριβής χρονολογία δημιουργίας των γηπέδων ποια είναι; (αναφέρεις γενικά προ 1980). Δεν μας έχεις πει το καθεστώς της περιοχής. Αν δηλαδή υπάρχει ΣΧΟΟΑΠ/ΓΠΣ/ δίκτυο natura 2000 και εάν υφίσταται όριο απαλλοτρίωσης της επαρχιακής οδού.
    1 point
  3. Αν ήξερε η συμβολαιογράφος από άδειες θα μου έκανε εντύπωση .... εδώ οι μηχανικοί δυσκολεύονται να εντοπίσουν την κατάλληλη άδεια. Προφανώς απάντησε λανθασμένα, αλλά δικαιολογείται αφού δεν έχει ούτε τη γνώση, ούτε την αρμοδιότητα να απαντήσει. Αφού λοιπόν στα σχέδια της οικοδομικής άδειας φαίνονται δύο καταστήματα θα πρέπει να γίνει πρώτα ενοποίηση είτε με άδεια, είτε με τακτοιποίηση και μετά έκδοση οποιασδήποτε άλλης άδειας.
    1 point
  4. Μεγάλη συζήτηση χρόνια πριν για το ίδιο θέμα. Ο νόμος αναφέρει την φράση "υπόγειες στάθμες". Η εγκύκλιος διαφοροποιείται ριζικά και "παράγει" νόμο ενώ δεν υπάρχει τέτοια δικαιοδοσία παραπέμποντας σε συγκεκριμένη διάταξη του ΓΟΚ. Στην δική σου ευχέρεια το πως θα το κρίνεις και πως θα το τεκμηριώσεις. Προσωπικά, αν θες τη γνώμη μου, η φράση "υπόγειες στάθμες" αποτελεί ένα "δωράκι" στους αυθαιρετούχους και μια απλούστευση για εμάς τους μηχανικούς για να μην γίνει ο χαμός με ερμηνείες κανονισμών σε νόμο που εδράστηκε πάνω στην άμεση εισπραξιμότητα (βλ. μνημόνια προ δωδεκαετίας)
    1 point
  5. Γιαννα αν θέλεις στείλε μου το έγγραφο της Νεωτέρων . ( Σβήσε τα προσωπικά δεδομένα .... Εγώ στη θέση σου θα το έστελνα ΚΕΣΑ , με την όποια εισήγηση της Υπηρεσίας.... Το ΚΕΣΑ είναι πιο ... ευέλικτο !😃
    1 point
  6. Καλημέρα σας! σε περίπτωση διώροφης μονοκατοικίας δηλαδή πηγαίνουμε με την παραπάνω εγκύκλιο του 2013; δεν έχει βγει κάτι πιο πρόσφατο; Ευχαριστω!
    1 point
  7. ανεβάζω μια εφαρμογούλα που έφτιαξα για το ραπορτάρισμα σημείων στο AutoCAD επειδή δεν είμαι και κανένας τρελός προγραμματιστής, δοκιμάστε το και αν έχουμε κανένα πρόβλημα εδώ είμαστε να το λύσουμε υπενθυμίζω ότι ανέβασα και μια ψιλοβελτίωση για την εξαγωγή ορθοφωτο από Κτηματολόγιο http://www.michaniko... Raport.rar
    1 point
  8. Στα δώματα και στην συμβατική θερμόνωση προτιμώ το xps, στην θερμοπρώσοψη προτιμώ το eps (200 kg/m3 στο κάτω 1 μέτρο και 60-80 kg/m3 στο υπόλοιπο)
    1 point
  9. Παρακολουθώντας την κουβέντα εχω την εξής απορία: Όσο αναφορά το Ν.4178 για το αν το οικόπεδο είναι εντός σχεδίου ή οικισμού για να πάρει το συντελεστή 1 ή εκτός σχεδίου για να πάρει το συντελεστή 1,7. ΙΣΧΥΟΥΝ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ; 1. περιοχές εντός σχεδίου- με ρυμοτομικό- συντελεστής 1 2. τις περιοχές εκτός σχεδίου- συντελεστής 1,7 3. τις περιοχές εντός ορίων οικισμών με απόφαση νομάρχη- συντελεστής 1 4. περιοχές εντος ζώνης 500, 800μ - συντελεστής 1,7
    1 point
  10. σε αγροτεμάχιο με 8 συνιδιοκτήτες σε διάφορα ποσοστά ο ένας που εχει την εξουσιοδότηση ολων και αναθέτει σε μένα ως εντολέας την σύνταξη της ηλτα είναι ο υπόχρεος και οι λοιποί οχι??
    0 points
  11. Δεν είναι. Στην υπουργική απόφαση αναφέρεται ότι το ΠΕΑ συμπεριλαμβάνεται εφόσον απαιτείται. Δεν αποσαφηνίζεται αν το "εφόσον απαιτείται" αφορά τη χρήση του ακινήτου ή το είδος της συμβολαιογραφικής πράξης ή και τα δύο. Διάβασα τη σχετική ερωτωαπάντηση του ΤΕΕ, όμως αυτή αποτελεί —απλώς— μία τοποθέτηση χωρίς νομοθετική ισχύ. Η εφαρμογή της (ή μη) γίνεται με αποκλειστική ευθύνη του μηχανικού.
    -1 points
  12. 2 κύκλους με ακτίνα τις αποστάσεις που αναφέρεις. Το σημείο που τέμνονται οι κύκλο είναι το σημείο που "πέφτει" ο τοίχος που ψάχνεις.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.