Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/07/2024 in Δημοσιεύσεις
-
Μου το κάνει και εμένα από εχτές, και μου την έχει βιδώσει. Έχω να παραδώσω 3 διαγράμματα αύριο πρωί και δε μ'αφήνει! Όπως πάντα συμβαίνει τα σ/κ που θα λείπουν οι υπεύθυνοι τεχνικοί να του βαρέσουν μια επανεκκίνηση!1 point
-
Ξέχασα να αναφέρω ότι υπάρχει αδεια του 2005. Εγω τα εχω κατασκευάσει. Όμορφες εποχές. Και παλι σε Ευχαριστω Ακη μου.1 point
-
Ωραία τότε αφού είναι κατ.4, νόμισα ότι δεν είχε άδεια η συγκεκριμένη κάθετη, κατά τα άλλα πιστεύω ότι το προχωράς όπως το περιέγραψα.1 point
-
Ευχαριστω Ακη για την απάντηση. Υπάρχει οικοδομική αδεια για το σύνολο των κατασκευών στο σύνολο του οικοπέδου. Μετα την Ο.Α. έκαναν τις κάθετες και εγινε και η κάθετη 7 του αδόμητου κοινόχρηστου που αφορά σε ενα παρκακι με δεντρα και περιμετρικά οδο από την οποία εισέρχονται στις άλλες 6 κάθετες. Δηλ στο κάθε τμήμα οικοπέδου της κάθε κάθετης οπου υπάρχει και η κατοικία τους. Επομένως θα ανεβασω μονο το τμημα του αδομητου κοινοχρηστου και θα αναφερω οτι εγινε σταμπωτο δαπεδο κλπ. φωτογραφιες και υπομνημα οτι δεν απαιτειται κατι αλλο.1 point
-
Καλησπέρα, όχι δεν κάνεις κάτι λάθος. Θεωρητικά βάσει νόμου, όταν γίνεται υπαγωγή για λοιπές παραβάσεις δεν απαιτούνται σχέδια βάσει του άρθ.99. Όμως το σύστημα προφανώς δεν έχει προγραμματιστεί σωστά και μπερδεύεται. Έχουμε πει βέβαια ότι καλό είναι ακόμα και σε τέτοιες περιπτώσεις, να γίνεται μία κάτοψη ώστε να φαίνονται οι παραβάσεις. Στην θέση σου και εφόσον οι αυθαιρεσίες δεν αφορούν στεγασμένους χώρους θα έκανα μία σκαριφηματική αποτύπωση των κατασκευών προς ρύθμιση. Ότι άλλο δικαιολογητικό σου ζητάει το σύστημα (πχ. τομή + ΔΚ) το αγνοείς και ανεβάζεις σχετικό υπόμνημα ότι δεν απαιτείται. ΥΓ: Σε αδόμητο τμήμα κάθετης χωρίς άδεια, πως ακριβώς σου προκύπτει η κατ.4 για λοιπές παραβάσεις;1 point
-
Από ότι διαβάζω καταλαβαίνω ότι πολύ δύσκολα η διοίκηση του ΕΦΚΑ θα ενεργοποιηθεί να διορθώσει την μεγάλη αδικία. Η κυβέρνηση δεν έχει πάρει χαμπάρι…. Αλλά Τί λέω για κυβέρνηση όταν το ίδιο το ΤΕΕ που είναι υποτίθεται ο κύριος εκπρόσωπος του κλάδου δεν ασχολείται? Αυτό θα έπρεπε να επιληφθεί του θέματος και να αναθέσει σε ειδικούς πραγματογνώμονες τον τρόπο υπολογισμού ακόμη και το λογισμικό βάσει του οποίου να υπολογίζεται η κάθε σύνταξη. Αλλά το ΤΕΕ μονίμως κοιμάται….1 point
-
Καλησπέρα. Αν υπάρχει κάπου ρητά, μέχρι τώρα εγώ δεν το έχω δει. Ωστόσο προκύπτει από τις διατάξεις του Ν.4495 ότι η τρέχουσα έκδοση των σχεδίων, ΕΙΝΑΙ η as built, καθώς οποιαδήποτε άλλη διαφορά υπάρχει μεταξύ πραγματικότητας και εγκεκριμένων σχεδίων, θα έπρεπε να αποτυπώνεται σε σχέδιο της σχετικής εκτελεστικής πράξης που το συνοδεύει.1 point
-
99% υπάρχει μεταλλικό ταμπελάκι πάνω στην αντλία. Το πιθανότερο είναι να χρειάζεται πυκνωτής για σύνδεση σε μονοφασικό. Ανάθεσέ το σε ηλεκτρολόγο.1 point
-
Γιατί από τις φωτογραφίες θα ξέρετε την αλληλουχία φάσεων; Θα ξέρετε αν υπάρχουν τα κατάλληλα προστατευτικά μέσα και άλλες λεπτομέρειες της εγκατάστασης; Ας πληρώσει κάποιον γνώστη επί του θέματος και η ευθύνη να βαραίνει αυτόν Είμαστε φόρουμ μηχανικών και όχι "φτιαχτό μόνος σου"1 point
-
Καλημέρα Άννα!Το κόστος της άδειας μικρής κλίμακας (έκδοση) διαμορφώνεται συνήθως από τον όγκο δουλειάς (δικαιολογητικά που πρέπει να συγκεντρωθούν και να αναρτηθούν στο σύστημα για την έκδοση κλπ.Αυτό θα πρέπει να το κοστολογήσεις εσύ και κατά την γνώμη μου ίσως δεν είναι δόκιμο να σου λέει κάποιος τιμές σε ένα φόρουμ,καθώς ο ελεύθερος ανταγωνισμός έχει δημιουργήσει ένα πολύ ευρύ πεδίο τιμών το οποίο επίσης μπορεί να διαφέρει και σημαντικά ανάλογα με την περιοχή στην οποία δραστηριοποιείται κανείς... -Ομως!Στην περίπτωση που αναφέρεις,πρόσεξε πολύ γιατί μια άδεια για ικριώματα δεν έχει μόνο έκδοση!Το πιο σημαντικό είναι ότι ο μηχανικός αναλαμβάνει μέτρα ασφαλείας και είναι υπεύθυνος για τις σκαλωσιές καθώς και για την ασφάλεια του προσωπικού όσο διαρκούν οι εργασίες!Αυτό λοιπόν είναι το κομμάτι που πρέπει να προσέξεις περισσότερο εάν προτίθεσαι να αναλάβεις την ευθύνη για ικριώματα 4όροφης (εργασίες σε μεγάλο ύψος). Θα σου πρότεινα λοιπόν να απευθυνθείς σ έναν έμπειρο συνάδελφο που εμπιστεύεσαι για καλύτερα αποτελέσματα στα ερωτήματα σου..1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-