Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.299


  2. Επιστάτης

    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26


  3. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.043


  4. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      10.237


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/11/2024 in Δημοσιεύσεις

  1. Για τα οικονομικά-φορολογικά: σωστά @Yiannis1989. Η λειτουργική ενοποίηση, @LeonardodaVinci1, αφορά χώρους. Αφού είναι δεδομένη η συναίνεση, η μόνη προϋπόθεση είναι η στατική επάρκεια των κτισμάτων μετά τις εργασίες συνένωσης.
    2 points
  2. Καλησπέρα. Ήθελα να ρωτήσω το εξής. Οι Μηχανικοί στους ΟΤΑ με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ΣΟΧ έχουν δικαίωμα υπογραφής;
    1 point
  3. Το ερωτημα δεν ειναι "σωστο" Η "αποκλειστικη χρηση" και το "παρακολουθημα" ειναι ταυτοσημες-συμπληρωματικες εννοιες. Υποθετω οτι το ερωτημα αφορα σε μια ΘΣΑ πυλωτης, η οποια εχει και χιλιοστα και "ανηκει" σε ΟΙ.. Μαλλον σε αυτα τα χιλιοστα αναφερεται το ερωτημα, τα οποια, με τροποποιηση της συστασης θα προστεθουν στα χιλιοστα της ΟΙ, και θα παραμεινει η χρηση στην ΘΣΑ. ν. 5005/2022 «5Α. α) Ο ιδιοκτήτης οριζοντίου ιδιοκτησίας - χώρου κύριας χρήσης πολυκατοικίας που έχει εμπράγματο δικαίωμα σε ανοικτή θέση στάθμευσης στην πιλοτή της ίδιας πολυκατοικίας, που αποτελεί κατά τη σύσταση αυτοτελή οριζόντια ιδιοκτησία, προβαίνει σε μονομερή τροποποίηση της πράξης οριζοντίου ιδιοκτησίας, προκειμένου να μετατρέψει τον ανοικτό χώρο στάθμευσης στην πιλοτή ως παρακολούθημα στην αποκλειστική χρήση της οριζοντίου ιδιοκτησίας του χώρου κύριας χρήσης και ταυτόχρονα να ενσωματώσει στην τελευταία ποσοστό συγκυριότητας στο οικόπεδο που είχε κατά τη σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών ο ανοιχτός χώρος στάθμευσης στην πιλοτή. Στην περίπτωση αυτή, η σύμφωνη γνώμη του συνόλου των συνιδιοκτητών τεκμαίρεται. Μιλας με μηχανικο [για πολεοδομικο ελεγχο] και με τον συμβ/φο σου.
    1 point
  4. Το πρόβλημα είναι αν η εγγυητική καλής εκτέλεσης (όχι σαν ποσό αλλά σαν υποχρεώσεις του εγγυοδότη ) καλύπτει και την περίπτωση της προκαταβολής αν χρειαστεί κατάπτωση. Επίσης η εγγυητική καλής εκτέλεσης επιστρέφεται κατά τμήματα αν έχουν γίνει ορισμένες ενέργειες (π.χ προσωρινή παραλαβή) και πάντως μόνο για τους λόγους που προβλέπει η νομοθεσία . Θα μπορέσει λοιπόν να αντικατασταθεί όταν θα λήξει το θέμα της προκαταβολής (βλ. παρατήρηση του georgevasil) ; Στον νόμο 4412/16 όπως ισχύει (Δέστε π.χ ΕΑΔΗΣΥ) έχει αφαιρεθεί το τμήμα εκείνο που ίσχυε παλαιότερα (στο άρθρο 302) που αναφέρεται στην κάλυψη τμήματος της προκαταβολής από την εγγυητική καλής εκτέλεσης . Επίσης στο παράρτημα της πρότυπης διακήρυξης (όπως ισχύει σήμερα ) έχει αφαιρεθεί η παρόμοια δυνατότητα .
    1 point
  5. Σωστα Κατα τα λοιπα, εστω οτι, εχει στην αδεια "100" τμ. Εχει στην συσταση "100" τμ. Εχει ενα ΚΑΕΚ. Εκανε - αυθαιρετο διαχωρισμο - και κατεδαφιση του τοιχου που βλεπει προς τον διαδρομο για να δημιουργησει εισοδο για το δευτερο διαμερισμα.. Αυτα πρεπει να τακτοποιησει. Εαν θελει να εχει "δυο" διαμερισματα θα πρεπει να τακτοποιησει τις πιο πανω αυθαιρεσιες και να κανει τροποποιηση της συστασης για να εχει δυο ανεξαρτητες ΟΙ, με το δικο της ΚΑΕΚ η καθε μία.
    1 point
  6. Βασική προϋπόθεση είναι να αφήσεις (κατ' ελάχιστο) δxδ(*) στη γωνία. Από εκεί και πέρα τοποθετείς το κτίρο κατα ΝΟΚ. (*) Το δ παίρνεται κάθετα στις πλευρές, και όχι λοξά όπως έχεις δείξει στο σχέδιο
    1 point
  7. Ίσως το επισυναπτόμενο αρχείο σε βοηθήσει (τα ονόματα και οι διευθύνσεις είναι άσχετα).... ΑΙΤΗΣΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ.pdf
    1 point
  8. Καλησπέρα, μην μπερδεύεις διατάξεις υπολογισμού προστίμου με διατάξεις του ΝΟΚ που αφορούν ανέγερση νέας οικοδομής. Όπως το περιγράφεις, έχεις αυθαίρετη επέκταση εκτός του νόμιμου περιγράμματος, η οποία θα υπολογιστεί ως υπ. δόμησης + κάλυψης + έλεγχος για Δ πιθανόν.
    1 point
  9. Εγώ συμφωνώ με την άποψη του ΤΕΕ (ειδικά για οικοδομή του 1972) και σήμερα μπορεί να γίνει ενημέρωση φακέλου και σε κλεισμένες άδειες....
    1 point
  10. Καλημέρα,πρόσεξε λίγο για την περίπτωση ε του άρθρου 29 του Ν.4495: ε) εγκατάσταση προσωρινών κατασκευών της παρ.74 του άρθρου 2 του ν.4067/2012, που συνοδεύεται από πιστοποιητικό στατικής επάρκειας, η οποία στο ΦΕΚ4520Β/2018 περιγράφεται ως εξής: ε) Για την εγκατάσταση προσωρινών κατασκευών της παρ. 74 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012 σε κοινόχρηστους χώρους, και μέχρι να εκδοθεί η προβλεπόμενη από το άρθρο 21 του ν. 4067/2012 υπουργική απόφα- ση, κατατίθενται: και παραπέμπει στο άρθρο 21 του 4067 όπου 1. Η προσωρινή κατασκευή τοποθετείται σε ιδιωτικούς χώρους παραχωρημένους σε δημόσια κοινή χρήση όπως ορίζεται στο άρθρο 10 και σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους, υπαίθριους ή στεγασμένους, κατά παρέκκλιση των κείμενων πολεοδομικών όρων της περιοχής και υπό την προϋπόθεση ότι επιτρέπονται οι συγκεκριμένες χρήσεις. Για τις προσωρινές κατασκευές απαιτείται έγκριση τοποθέτησης και λειτουργίας από τον αρμόδιο κατά περίπτωση φορέα, κατόπιν υποβολής απαραίτητων δικαιολογητικών και στοιχείων για την κατασκευή ή συναρμολόγηση και τοποθέτηση, καθώς και προσδιορισμός του χρονικού διαστήματος διατήρησής τους.
    1 point
  11. οπότε ας λύσει τα όποια προβλήματα με τον λογιστή του/της....
    -1 points
  12. Γεια σας. Ήθελα να ρωτήσω μήπως και γνωρίζει κάποιος συνάδελφος πώς γίνεται μια συμφωνία βραχυχρόνιας μίσθωσης εκτός ιδιωτικής πλατφόρμας μίσθωσης. Πιο συγκεκριμένα: Ένας κύριος, δεν μπορεί πια να διαχειριστεί τα έξι ενοικιαζόμενα δωμάτιά του. Για αυτά είχε βγει άδεια ανέγερσης οικοδομής κατοικίας, όπου στη συνέχεια τα δήλωσε στον ΕΟΤ, έκανε επαγγελματικό το ρεύμα και τα λειτουργούσε. Τώρα τα επανέφερε όλα στην αρχική κατάσταση, δηλαδή, παρέδωσε το σήμα στον ΕΟΤ, άλλαξε το επαγγελματικό σε οικιακο ρεύμα και έχει ξανά μια διώροφη μονοκατοικία (όπως βγήκε και στην άδεια) που τυγχάνει να έχει διαμορφωθεί σε 3 διαμερίσματα στο ισόγειο και 3 στον 1ο χωρίς σύσταση οριζοντίου. Οπότε τώρα μέσα στα νόμια πλαίσια πάντα, εάν θέλει να νοικιάσει μέρος του κτιρίου, δηλαδή ένα διαμέρισμα, από όσα διάβασα μπαίνει στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής όπου εκεί δηλώνει την ιδιοκτησία και κρατά ημερολόγιο. Από εκεί και πέρα δεν ξέρω, πρέπει να γίνει ιδιωτικό συμφωνητικό μεταξύ ιδιοκτήτη και ενοικιαστή. Αυτό γίνεται και στο gov.gr ; Γίνεται χειρόγραφα; Θέλει άλλου είδους συμφωνητικό που πρέπει να καταχωριστεί αλλού στην εφορία; Μετά ο ιδιοκτήτης πρέπει να έχει POS ή μπορεί να γίνει κατάθεση σε τράπεζα ή με μετρητά; Θεωρείται ελεύθερος εππαγγελματίας;
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.