Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      8.973


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.737


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.900


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.510


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/06/2025 in Δημοσιεύσεις

  1. εγώ προσωπικά όταν αρχίζουν οι φαντασιώσεις μου με τα πολυδαίδαλα της ελληνικής νομοθεσίας, αλλά βρίσκω σαφέστατη απάντηση πχ από τον Ιάσωνα.... ακολουθώ το σαφέστατο και τέλος....
    2 points
  2. Αφού θα γίνει αλλαγή χρήσης όλο το κτήριο, με ΕΕΜΚ ή κανονική άδεια, απαιτείται παθητική και πας με το ΠΔ 41/18. Την ενεργητική, ανάλογα τι είναι και τι φτιάχνει, θα την κάνεις με την ΚΥΑ 136860/1673/Φ15/2018 ή με την ΥΑ Φ.15/οικ.1589/104/2006.
    1 point
  3. https://web.tee.gr/wp-content/uploads/2018-10-16_YA-FEK-B-4520_mikri-klimaka.pdf https://www.e-nomothesia.gr/kat-periballon/oikodomes/upourgike-apophase-upendaoka-69701-4461-2018.html
    1 point
  4. Οικοδομική άδεια κατηγορίας 3: Αρθρ. 36, περιπτ. 3θ Ν.4495/17 "εργασίες τοποθέτησης υπόγειων και προκατασκευασμένων δεξαμενών ύδατος, καθώς και δεξαμενών λυμάτων"
    1 point
  5. Νομίζω, μονοσήμαντη απάντηση σε τέτοιο ερώτημα δεν υπάρχει καθώς θα πρέπει να συνδυάσουμε την έρευνά μας με άλλα στοιχεία. Τα γνωστά είναι η συμβατότητα εμβαδού (μέχρι 7%) και η κορνίζα των 2 μέτρων. Αν με ρωτάς προσωπικά, στη φάση της ανάρτησης είχα υποβάλει εμπρόθεσμα, σε 5 αγροτικά ακίνητα, αίτηση διόρθωσης ακόμη και σε αγρούς που είχαν συμβατότητα εμβαδού, αλλά το αποδοθέν περίγραμμα του κτηματολογίου, είχε σε κάποιες πλευρές μεγάλες αποκλίσεις (άλλοτε έμπαιναν μέσα τα γειτονικά, άλλοτε έμπαιναν μέσα στα γειτονικά). Σε όλα είχαν γίνει αρχικές δηλώσεις με εξαρτημένα τοπογραφικά, πολλά από αυτά ενσωματωμένα σε τίτλους. Όλες οι αιτήσεις έγιναν δεκτές ή εν μέρει δεκτές. Δεν υπήρξε απόρριψη σε καμία. Τώρα στη φάση λειτουργίας, εκτιμώ ότι για ένα αγροτικό ακίνητο με σημειακές διαφορές όπως το δικό σου, το να μπει ο ιδιοκτήτης σε έξοδα για να εφαρμοστεί με ακρίβεια το τοπογραφικό, είναι και ένα ρίσκο, καθώς δεν ξέρεις αν και οι γείτονες μετά προβάλλουν αντιρρήσεις, οπότε εκεί ίσως τεθεί "ισομοιρασμός" σε κοινές πλευρές.
    1 point
  6. @Alejandro_92 Θα συντάξεις δυο ξεχωριστά Φ.Κ. Ένα μόνο με Υ.Δ για το αυθαίρετο υπόγειο εντός περιγράμματος κάλυψης και ένα δεύτερο με ΥΔ+ΥΚ +(έλεγχος για παραβίαση Δ). Θα εφαρμόσεις μειωτικό συντελεστή υπολογισμού προστίμου 0,50. Για την εφαρμογή του συνολικού ποσοστού Υ.Δ στο ακίνητο θα αθροίσεις όλες τις Υ.Δ . Αν οι μόνες υπερβάσεις αφορούν το αυθαίρετο υπόγειο τότε θα βάλεις τη συνολική του επιφάνεια (τμήμα εντός και τμήμα εκτός περιγράμματος). Στην κατηγορία προσμετρά το αυθαίρετο υπόγειο καθώς δεν πληροί τις δυο προϋποθέσεις (μη αυτοτελής χώρος και εντός σχεδίου).
    1 point
  7. 1250 για Βούλγαρη, αν βλέπει και στην Παπαδάκη 1300.
    1 point
  8. Να μην κάνουμε συγκρίσεις μεταξύ των δύο παραδειγμάτων. Δεν έχουν αναφερθεί τα φορτία και οι διαστάσεις του κάθε μοντέλου ... συγκριτικό είναι όχι πραγματικό. Κάνουμε σύγκριση μεταξύ περιπτώσεων χωρίς δοκό και με δοκό. @analysis το πρόγραμμα είναι το AxisVM και ναι το πρόσημο των ροπών είναι θέμα προσανατολισμού του επιφανειακού στοιχείου.
    1 point
  9. Καλησπέρα. Σε αυτοτελές κτίριο χωρίς ΠΣΟΙ θα ελεγχθεί η νομιμότητα ολόκληρου του ακινήτου. Μπορείς να κάνεις εεδμκ για τμήμα του κτιρίου. Η συζήτηση περί Β.Χ.Κ.Χ δεν γίνεται στο παρόν θέμα. Θα επιλέξεις το κατάλληλο παραθέτοντας τις απαιτούμενες λεπτομέρειες.
    1 point
  10. Το θέμα των λιθοσωμάτων και της αφαίρεσης στην κάλυψη είναι γενικά λάθος νομοθετημένο και στις περισσότερες φορές επισφαλώς χρησιμοποιήσιμο. Ανεξαρτήτως pilotis.
    1 point
  11. Οπότε η πιλοτι μετράει στην κάλυψη ενώ δεν μετράει ούτε στην δόμηση ούτε στον όγκο;
    1 point
  12. Η τακτοποίηση δεν πάσχει αφού έγινε με το πλαίσιο της τότε νομοθεσίας. Σήμερα ισχύουν τα παραπάνω αναφερόμενα στο ν. 4602/19 που τροποποίησε τον ν. 4258/14 στο θέμα ρεμάτων. Φυσικά η ΥΔΟΜ βλέπει ότι υπάρχει μη οριοθετημένο ρέμα και στην χαώδη νομοθεσία και ευθύνη αρμοδιοτήτων σκέφτεται το ότι πως θα κριθεί αν το ρέμα είναι μικρό μεσαίο ή μεγάλο. Για το μικρό υδατόρεμα όταν δεν συντρέχουν ειδικοί λόγοι προστασίας (χωράει συζήτηση ποιος πρέπει να κρίνει την λεκάνη απορροής-μπορεί να σχεδιαστεί για παράδειγμα στο 1/5000 της ΓΥΣ και να εμβαδομετρηθεί κρίνοντας αν είναι κάτω από 1 τ. χλμ- και αν η Δ/νση Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης πρέπει να δώσει γραπτώς απάντηση για το αν είναι το υδατόρεμα μικρό) συνήθως δεν απαιτείται οριοθέτηση, οπότε μπορείς να θεωρήσεις την απόσταση από τις πολυγωνικές γραμμές της όχθης (φρύδι). Αν για παράδειγμα το ρέμα αποδειχθεί ότι είναι μεσαίο και δεν έχει οριοθετηθεί για τις ανάγκες της υπαγωγής θεωρεί ο νόμος ότι η οριογραμμή θα βρίσκεται 20 μ εκατέρωθεν της βαθιάς γραμμής του ρέματος, οπότε μέσα σε αυτή την απόσταση δεν επιτρέπεται η υπαγωγή μιας αυθαίρετης κατασκευής και αντίστοιχα για μεγάλο ρέμα, η ανωτέρω απόσταση γίνεται 50 μ εκατέρωθεν της βαθιάς γραμμής. Έτσι, αν η αυθαίρετη κατασκευή βρίσκεται εκτός των οριογραμμών και σε απόσταση 20 μ επιβαρύνεται και με συντελεστή πρασιάς.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 0 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.