Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      9.180


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      19.132


  3. merkon

    merkon

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      13


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.569


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/10/2025 in Δημοσιεύσεις

  1. Για να γίνει η αποδοχή κληρονομιάς δεν είναι απαραίτητη η ρύθμιση των αυθαιρεσιών!
    1 point
  2. ΣτΕ 1728/2025 [Παράνομη κανονιστική απόφαση δημοτικού συμβουλίου περί μη έκδοσης βεβαιώσεων όρων δόμησης ή προεγκρίσεων/αδειών για «ψηλά» κτίρια] Περίληψη - Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, η αρμοδιότητα έκδοσης πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών έχει περιέλθει στους δήμους, και συγκεκριμένα στις Υπηρεσίες Δόμησης αυτών. Η έκδοση οικοδομικής άδειας δεν καταλείπεται στη διακριτική ευχέρεια της οικείας Υ.ΔΟΜ, αλλά είναι υποχρεωτική γι’ αυτήν, όταν συντρέχουν οι κατά το Σύνταγμα και τον νόμο προϋποθέσεις, όπως οι τελευταίες έχουν τεθεί, ιδίως, από τον Ν.Ο.Κ. και το εκάστοτε εφαρμοζόμενο ειδικό καθεστώς πολεοδομικού σχεδιασμού που διέπει τους όρους και περιορισμούς δόμησης εκάστης περιοχής. Διατηρούνται δε υπέρ των οργάνων του Κράτους αρμοδιότητες εποπτείας και ελέγχου της διαδικασίας που ακολουθούν οι Υ.ΔΟΜ. των Δήμων για την έκδοση των αδειών, ερμηνείας των κρίσιμων πολεοδομικών διατάξεων και αναστολής της έκδοσης οικοδομικών αδειών στην περίπτωση εκπόνησης ΤΠΣ. Πάντως, δεν έχει παρασχεθεί στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης εξουσιοδότηση για την κανονιστική ρύθμιση των ζητημάτων που σχετίζονται με τους όρους έκδοσης πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών και τους εφαρμοστέους όρους και περιορισμούς δόμησης στις περιοχές αρμοδιότητάς τους, πράγμα το οποίο, άλλωστε, απαγορεύεται από το Σύνταγμα. Περαιτέρω, δεν παρέχεται στα αρμόδια όργανα των δήμων αρμοδιότητα για την επίλυση, με δεσμευτικό ή μη χαρακτήρα ερμηνευτικών ζητημάτων που προκύπτουν από την εφαρμογή των διατάξεων της κείμενης πολεοδομικής νομοθεσίας, καθώς αυτή η αρμοδιότητα επιφυλάσσεται σε όργανα του Κράτους, όπως προεκτέθηκε. Εν όψει των ανωτέρω, η επίμαχη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του αιτούντος Δήμου, με την οποία διατάχθηκαν «...τα στελέχη της υπηρεσίας δόμησης να μην εκδίδουν βεβαιώσεις όρων δόμησης ή προεγκρίσεις δόμησης με ύψη ανώτερα των προβλεπομένων στο ... β.δ. της 30.8/9.9.1955 ... ή των ειδικών νεότερων Π.Δ/των και εν γένει να απέχουν από την έκδοση οικοδομικών αδειών που εγκρίνουν την ανέγερση κτιρίων καθ’ υπέρβαση του επιτρεπόμενου κατά τα ανωτέρω ύψους», συνιστά, κατ’ ουσίαν, κανονιστική ρύθμιση σχετικά, αφενός, με την τηρητέα από την Διεύθυνση Δόμησης του Δήμου Αθηναίων διαδικασία έκδοσης οικοδομικών αδειών, και αφετέρου, με τους εν γένει εφαρμοστέους όρους δόμησης ως προς το ύψος των προς ανέγερση κτιρίων στην περιφέρεια του Δήμου Αθηναίων. Η κανονιστική όμως αυτή ρύθμιση εκδόθηκε χωρίς να υπάρχει σχετική εξουσιοδότηση. Συνεπώς, νομίμως ακυρώθηκε η ως άνω απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, κατά το επίδικο μέρος της, με την προσβαλλομένη απόφαση του Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, τα δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενα με την υπό κρίση αίτηση είναι απορριπτέα ως αβάσιμα. https://nomosphysis.org.gr/category/nomologia/
    1 point
  3. Σε κτίρια με επικρατούσα χρήση κατοικία, πάσης φύσεως αυθαιρεσίες που έγιναν πριν από τις 09/06/1975 υπάγονται στην κατηγορία 1. Το 2% ισχύει και για το ύψος.
    1 point
  4. @Kyriakos Koutsos δεν ξέρω την πηγή του αρχείου που παραθέτεις. Σου δίνω τα επίσημα links από το Υπουργείο: https://minfin.gov.gr/wp-content/uploads/2024/01/antikim_ax_ak_2016.pdf https://minfin.gov.gr/oikonomiki-politiki/ektimiseis-kai-prosdiorismos-axion-akiniton-atepaa/psifiakes-ypiresies/pinakes-timon-zonon-kai-synteleston-systimatos-apaa/
    1 point
  5. Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει πρώτα να ακολουθηθεί η παραπάνω διαδικασία.
    1 point
  6. @Kyriakos Koutsos καλησπέρα, το ξαναείδα. Η Φαίδωνος είναι σε κυκλική τιμή (Ζώνη Ζ) και είχε 1150 άρα με την μείωση 1000. Αν θες ξαναδές το και τα λέμε εκ νέου.
    1 point
  7. Μετά από αρκετές αλλαγές σε σχέση με την έναρξη εφαρμογής της ΗΤΚ, οι συμβολαιογράφοι δέχονται (συζήτησέ το καλύτερα από πριν) μια ΗΤΚ για ολόκληρο το κτίριο με τον πίνακα πράξεων και εμβαδών να αφορά ξεχωριστά τους χώρους σαν να ηταν Ο.Ι. Στη συνέχεια όταν γίνει η ΠΣΟΙ θα πρέπει η αρχική ΗΤΚ να αρχειοθετηθεί (στέλνεις mail στο ΤΕΕ) και πλέον καθίσταται ανενεργή. Τότε θα συντάξεις τις νέες ΗΤΚ με τόσες ιδιοκτησίες όσες οι οριζόντιες που θα προκύψουν και συν μια ακόμη ξεχωριστή για τα κοινόχρηστα. Στο πεδίο συμβολαίου θα βάλεις τότε την πράξη σύστασης.
    1 point
  8. Καλημέρα. Στο layer VST_FINAL θα έχεις όσα κλειστά πολύγωνα όσες είναι και οι κάθετες ιδιοκτησίες που συστήνονται. Προσοχή: το σύνολο των VST_FINAL θα πρέπει να ταυτίζεται με το layer του PST_KAEK και όχι απαραίτητα με το TOPO_PROP ή το VST (εκτός αν κάνεις και γεωμετρική μεταβολή ταυτόχρονα). Στο layer LINE_XM_VST θα σχεδιαστούν γραμμές οι οποίες θα είναι τα όρια μεταξύ των πολυγώνων VST_FINAL. Π.χ. αν έχεις 2 κάθετες έχεις 2 πολύγωνα VST_FINAL και μια γραμμή LINE_XM_VST που είναι το όριο των 2 καθέτων.
    1 point
  9. Μια ιδέα: Όταν πελάτης μου είναι ο ιδιοκτήτης π.χ. του οροφοδιαμερίσματος του 5ου και τελευταίου ορόφου ενός ακινήτου δεν ασχολούμαι με το συνολικό ύψος του ακινήτου κι απλώς ασχολούμαι με το ύψος της ιδιοκτησίας του πελάτη μου (δεν κάνω τα στραβά μάτια, απλώς δεν θέλω να ξύνω πληγές κ.λπ.). Αυτό αποτυπώνω και στη δήλωση υπαγωγής! Αφήνω όλα τα υπόλοιπα ν' αντιμετωπιστούν αν κι όταν υποβληθεί δήλωση για ρύθμιση των αυθαιρεσιών των κοινόχρηστων χώρων του εν λόγω ακινήτου. Κοιμάμαι δε ήσυχος νοιώθοντας ότι, "εκμεταλλεύομαι" με τον καλύτερο τρόπο τις ασάφειες (ή κοινώς παπαριές κ.λπ.) των νόμων του Ελλαδιστάν...
    1 point
  10. Kαλημέρα και καλή εβδομάδα. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να γίνει το εξής. Να εκδοθεί ΗΤΚ για όλο το στατικά και λειτουργικά ενιαίο κτίριο-ακίνητο. Θα γίνει αναλυτική περιγραφή στην τεχνική έκθεση, θα μνημονεύεται η δικαστική απόφαση, θα αναγράφεται τόσο η συνολική επιφάνεια του κτιρίου όσο και οι επιμέρους και με ειδική αναφορά στο τμήμα που αναφέρεται στην δικαστική απόφαση. Θα αναφέρεται επίσης ότι το επίδικο τμήμα υφίσταται μέχρι την τροποποίηση και την μεταβολή στο Κτηματολόγιο στο όμορο οικόπεδο με ΚΑΕΚ....και η παρούσα ΗΤΚ εκδίδεται υπό την προϋπόθεση της μεταγραφής της δικαστικής απόφασης και της χωρικής μεταβολής που θα αφορά τα τάδε ΚΑΕΚ στο Κτηματολόγιο. Όταν θα γίνουν τα παραπάνω θα κάνεις τροποποιητική της αρχικής και θα βάλεις το πιστοποιητικό μεταγραφής και το ΚΑΕΚ όπως θα προκύψει μετά την μεταβολή.
    1 point
  11. Δεν προκύπτει από τον νόμο η υποχρέωση καταχώρισης τίτλου κτήσης και ειδικά στο manual αναφέρει σχετικά με το ανωτέρω πεδίο: Στοιχεία της σύστασης οριζοντίου ή καθέτου ιδιοκτησίας (α/α, ημερομηνία, συμβολαιογράφος) στην οποία ορίζονται (συμπληρώνονται εφόσον έχουν καταχωριστεί χιλιοστά) Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι ο ιδιοκτήτης θεωρείται προσωρινός, οπότε δεν αποτελεί αντικείμενο της ταυτότητας του ακινήτου σε αντίθεση με τα ίδια τα στοιχεία της ιδιοκτησίας που αναφέρονται στην ΣΟΙ κλπ.
    1 point
  12. Ενημερώνω ότι για 60 ημέρες και για όσο διαρκεί η κατάσταση αυτή ανοίγει το λογισμικό - ακόμα και ημιτελές - εδώ: http://www.chem-lab.gr/la-asfaleia/ για εγγραφή και 1 μελέτη ανά χρήστη, με στόχο τη δοκιμή. Βασικές δυνατότητες (pdf, επαναφορά λογαριασμών κ.α. έχουν απενεργοποιηθεί).
    1 point
  13. Μάλλον δε με διαβάζεις καν σε αυτά που γραφω, όχι ότι με παραξενεύει δηλαδή, το περίμενα. Βλεπεις να λεω οτι μενω στην Ελλαδα καπου και οτι υπογραφω ΓΕΕΚ καλε μου άνθρωπε; Αφήνω εσάς να παίζετε το κεφάλι σας κορώνα γράμματα με την αξιοπιστία των ελληνικών επιχειρήσεων και να βάζετε την υπογραφουλα σας σε ΓΕΕΚ! Και άσε εμάς που "δε ξέρουμε" να νομίζουμε ότι ξερουμε και να προοδεύουμε στο εξωτερικό. Όπως και να έχει από ότι συμπεραίνουμε και οι δύο, η συζήτηση δεν έχει και πολύ νοημα! Συνεχίστε εσείς την συζήτηση, φαίνεται η επάρκεια μερικών απο εσας (δε τα ισοπεδωνω και ολα) από τις ΓΕΕΚ που συναντάω σε διάφορες επιχειρήσεις γνωστών στην Ελλάδα. Ειδικά όταν κάνετε ΓΕΕΚ χωρίς να επισκεφτείτε τον χώρο! Η Ελλάδα ειναι μια και δε θα αλλαξει! Ζήτω το ΤΕΕ!!!
    1 point
  14. Φιλε swordfish η λογική σου ειναι λάθος. Και μάλιστα επιμένεις κιόλας σε αυτο. Και συνεχίζεις να γίνεσαι και να παραμένεις επιθετικός λέγοντας οτι δε θα απολογηθείς. Ξέρεις γιατι συμβαίνει αυτο; Δε θελω να το παω μακριά, αλλα ειναι γνωστό το κολλημα που εχουν πολλοί συνάδελφοι σου μηχανικοί, γιατροί και δικηγόροι οτι αυτοί ειναι και κανεις άλλος δεν ειναι. Ποσο μάλλον λοιπόν όταν μιλάμε για κλειστά επαγγελματικά δικαιώματα. Δεν σε κατηγορώ, ειναι η Ελλάδα τέτοια, η νοοτροπία. Αυτο ειναι το προβλημα όταν ξέρουμε μονο την μια μεριά του νομίσματος, την ελληνική. Όταν δεν έχουμε δει τι παίζει εξω, τι κάνουν καλύτερα απο εμας. Όταν όλος ο υπόλοιπος κοσμος προοδεύει και εμεις είμαστε στάσιμοι σε αυτη την χώρα γιατι ετσι μας βολεύει. Καταλαβαίνω οτι υπάρχει ο 3850 και το ξερω πολυ καλα και ξερω οτι θα συνεχίσει να υπάρχει οτιδήποτε και αν συζηταμε εμεις τωρα, αλλα ειναι αστείο σε ολόκληρο τον πλανήτη άνθρωποι με εξειδίκευση στον τομέα, με ενα καρό πτυχία, μεταπτυχιακα και πιστοποιήσεις και χρονια προϋπηρεσίας να μπορούν να εργαστούν στο αντικείμενο της ΥΑΕ οπουδήποτε θελήσουν στον κόσμο και η Ελλάδα να αποτελεί για ακομα μια φορα την μοναδική παγκόσμια εξαίρεση, προφανώς για την εξυπηρέτηση κάποιων συμφερόντων οπως γινεται πάντα σε αυτη την χωρα. Και δε μιλάω μονο για μένα, υπάρχουν άπειροι άλλοι Έλληνες που απασχολούνται στον τομέα της ΥΑΕ στα πέρατα του κόσμου με φοβερή εμπειρία και γνώσεις που η ιδια τους η χώρα τους απαγορεύει να εργαστούν εδω. Και μάλιστα να υπάρχουν άτομα που κάνουν επίθεση σε όσους εχουν εξειδικευτει στον τομέα και πιθανόν να εχουν δει πραγματα που στην Ελλάδα ουτε για αστείο δεν συμβαίνουν τοσο πίσω που ειναι το αντικείμενο. Αυτο ειναι το αστείο. Αστειο ειναι να μου λες οτι στο IOSH μπορει να γραφτεί ο καθένας και πως με λίγα λόγια το θεωρείς φρου φρου και αρώματα, ενώ παω στοίχημα δεν εχεις καμια ιδέα τι ακριβώς παίζει με το IOSH, τι αναγνώριση εχει σε παγκόσμιο επίπεδο, τι δράσεις κάνουν και ποσο αποτελεσματικές ειναι κλπ. Απλα για να σε ενημερώσω, καμια σχέση με το ψόφιο και βασισμένο στην ελληνική πραγματικότητα ΕΛΙΝΥΑΕ. Αστειο ειναι να μου λες να τελειώσω μια σχολή μηχανικών (που δε θα μου προσφέρει τιποτα παραπάνω στον τομέα της ΥΑΕ γιατι εχω δει τι μαθήματα κάνουν και εχω συγγενείς που εχουν τελειώσει σχολές μηχανικού και τα μαθήματα για ΥΑΕ ήταν ελάχιστα και πολλα κιόλας προαιρετικά, πχ. 1 υποχρεωτικό μάθημα ασφαλείας βιομηχανικών εγκαταστάσεων στους χημικούς) ενώ εχω ήδη MSc απο τον 5 πανεπιστήμιο του UK καθαρά πάνω στην διαχείριση της ΥΑΕ, για να παρω επαγγελματικά δικαιώματα τεχνικού ασφαλείας και να αμείβομαι με 3 και 60 αργότερα, σε ενα κράτος που οι 9 στους 10 δεν εχουν ιδέα τι σημαίνει ΥΑΕ και κανεις δεν το παίρνει στα σοβαρά, βάζοντας την υπογραφή μου σε έγγραφα σημαντικά, γνωρίζοντας οτι η κατάσταση στον τομέα ειναι 200 χρονια πίσω και κανένας εργοδότης, επιχείριση, ουτε καν το ίδιο το κράτος δε παίρνει στα σοβαρά την ΥΑΕ. Ξεκινώντας και μονο απο την ελλιπή διαγράμμιση των δρόμων, διαβάσεις οι οποίες εχουν ξεθωριάσει και δεν φαίνονται πια, απο εκει καταλαβαίνεις την κουλτούρα και την νοοτροπία ενός λαού στην ΥΑΕ. Για να λήξει η κουβέντα γιατι δεν εχει νοημα να συνεχίσουμε παρακάτω, αν θελει η συνάδελφος τεχνικός ασφαλείας Χάιδω (γιατι εφόσον απασχολούμαστε και οι δυο στην ΥΑΕ συνάδελφοι είμαστε παρόλο που δεν ειμαι μηχανικός) να μου στείλει προσωπικό μήνυμα με κάποια στοιχεία επικοινωνίας, θα χαρώ πολυ να επικοινωνήσω μαζι της και να της δώσω τα φώτα μου.
    1 point
  15. Διάβασμα Π.Δ. 16/96 για αρχή τουλάχιστον. Μην περιμένεις κάτι έτοιμο - Μηχανικός δεν είσαι ? Εσύ θα το φτιάξεις. Καλή δουλειά νάχεις
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.