Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. venezia

    venezia

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.659


  2. Latg

    Latg

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      269


  3. Andrianos1986

    Andrianos1986

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4


  4. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.434


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/03/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Για να είμαι ειλικρινής δεν αντιλαμβάνομαι ακριβώς το σχόλιο και το ύφος, δεν βοηθάει και ο γραπτός λόγος. Το τι μου αρέσει και τι όχι είναι κάτι υποκειμενικό και δεν εξετάζεται έτσι η νομοθεσία. Επειδή το συγκεκριμένο ζήτημα είχε απασχολήσει πολύ τις ΥΔΟΜ και υπήρχαν αντικρουόμενες απόψεις τελικά ο νομοθέτης ήρθε το 2021 και έβαλε νέα παράγραφο στο άρθρο 16 για να το ξεκαθαρίσει. Την παρ. 11 του άρθρου 16 με τον Ν. 4819/21 και αυτό είναι που σαφώς ισχύει σήμερα ασχέτως με τις δικές μου προτιμήσεις: "Σε περιπτώσεις κτιρίων που εφάπτονται στα όρια του οικοπέδου όλα τα παραπάνω στοιχεία του άρθρου 16 δύνανται να εφάπτονται στα όρια ή και να έχουν απόσταση μικρότερη του ενός (1.00) μ."
    2 points
  2. Ιάσονα , ο ΤΕΜΠΗ έγραψε ότι ο χώρος των κοινοχρήστων έχει προσμετρήσει στον Σ.Δ. Άρα μόνο ΔΔ και όχι Υ.Δ. νομίζω.
    2 points
  3. Και τι είσαι εσύ ο εισαγγελέας ή ο νόμος που θα το κρίνεις; Παντού πετάγεσαι σε θέματα αυθαιρέτων (επί κοινοχρήστων/κοινοκτήτων κλπ) και βγάζεις παράνομα και αυθαίρετα ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ συμπεράσματα, διαδίδεις ανακρίβειες, από τη στιγμή που ο υπάρχων νόμος δίνει το δικαίωμα και το επιτρέπει υπό προϋποθέσεις.... Φροντίζουμε να τηρούμε τους κανόνες της κοινότητας: 8. Έχουμε καλή συμπεριφορά, επιδιώκουμε την εύρυθμη λειτουργία της κοινότητας και την ήρεμη ατμόσφαιρα στις συζητήσεις. - jbosdas
    2 points
  4. 2 points
  5. Δες και το nomotelia.gr, αρκετά απλό στη χρήση του με όλες τις εγκυκλίους (πολύ βασικό) για κάθε άρθρο. Είμαι γραμμένος και στο Kodiko.gr όπως είπε παραπάνω ο συνάδελφος. Απλά το nomotelia ενημερώνεται πάρα πολύ γρήγορα όταν εκδίδεται κάτι -σχεδόν ταυτόχρονα, το kodiko ενημερώνεται λίγο πιο αργά όμως έχει το καλό οτι βλέπεις τι καταργήθηκε και τι άλλαξε με ένα τρόπο που κανεις άλλος δεν το κάνει. Θα σε συμβούλευα ,επειδή δεν είναι "οικονομικό σπορ" να είσαι συνδρομήτης σε νομική βάση δεδομένων, να ζητάς κάποιες μέρες ή ώρες test drive. Ετσι θα δεις ποιο σου κάνει και ποιο όχι. Νομίζω στο win2 δεν μου είχαν δώσει καθόλου δικαίωμα πρόσβασης να τεστάρω τη βάση τους και στη δομική μου είχαν δώσει κάποιες ώρες αλλά μου φάνηκε λίγο μπερδεμένο. Προσωπικές απόψεις και γούστα.
    1 point
  6. Η πόρτα θα αλλάξει φορά ανοίγματος (από αριστεροστροφη σε δεξιόστροφη) ή θα αλλάξει θέση σε άλλον τοίχο; Αν μιλάμε για θέση, τότε δεν θα ήταν συνετό να ξεκινήσουν οι εργασίες, αλλά να δείτε μήπως χρειαστεί να αλλάξει η μελέτη για την πρόσβαση στο διαμέρισμα. Σε κάθε περίπτωση μπορείτε να ξεκινήσετε τις εργασίες εφόσον υπάρχουν οι προϋποθέσεις (άδεια, ΙΚΑ, κάδοι, δήμος, αστυνομία) για τις οποίες φαντάζομαι ότι είστε ενημερωμένοι.
    1 point
  7. Δεν υπάρχει πουθενά κάτι τέτοιο στο νόμο. @ΚΑΝΑ Το 1,00μ είναι όταν έχουμε απόσταση από πλάγιο η πίσω όριο, οπότε το έρκερ επιπλέον από τους άλλους περιορισμούς πρέπει να απέχει τουλάχιστον 1,00μ από το όριο. Αν το κτίριο είναι σε επαφή με το όριο κάλλιστα μπορεί και το έρκερ να είναι σε επαφή και γενικά μπορεί να είναι σε επαφή με το περίγραμμα του κτιρίου. Αρ. 16 παρ. 5 δ) Οι κλειστοί εξώστες επιτρέπονται εντός των, υποχρεωτικών ακαλύπτων, σε ύψος άνω των 3,00 μ. και όταν βρίσκονται εντός των υποχρεωτικών αποστάσεων Δ ή δ του κτιρίου από τα όρια ή από άλλο κτίριο του ίδιου οικοπέδου δεν επιτρέπεται να κατασκευάζονται με πλάτος μεγαλύτερο του 1/4 Χ Δ ή 1/4 Χ δ και η απόστασή τους από τα όρια του οικοπέδου δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 1,00 μ. Έχει σχήμα και στις Τεχνικές Οδηγίες του ΝΟΚ:
    1 point
  8. Όταν το δικαίωμα της ανεκτής πολεοδομικής υπέρβασης αφαιρέθηκε από τα κοινόχρηστα και μοιράστηκε στα χιλιοστά των Ο.Ι. του οικοπέδου, το πολεοδομικό έγινε εμπράγματο. Για αυτό, όσοι υποστηρίζουμε την άποψη του Ιάσονα, βάζουμε ΥΔ στις Ο.Ι. για να ελεγχθούν, η κάθε μια χωριστά και όλες μαζί μετά, για το καθορισμένο ανεκτό και πέραν αυτού πληρωτέο δικαίωμα. Αν βάλουμε και τα κοινόχρηστα μέσα θα γίνει μύλος ... Πάντως οι συμβολαιογράφοι και με τη διαμερισμάτωση το λύνουν το πρόβλημά τους.
    1 point
  9. Τα πάμε, τα ξαναπάμε και μπερδεύουμε τον ΣΔ με το εμπράγματο... Η μετατόπιση τοιχοποιίας προς κοινόχρηστους που έχουν προσμετρηθεί στην δόμηση, δεν επιφέρουν καμία απολύτως επιβάρυνση στην συνολική πραγματοποιημένη δόμηση του κτίριου. 500τμ ήταν, 500 μένει. Καμία περιβαλλοντική επιβάρυνση. Αν κλείσεις ΗΧ 20τμ αυξάνεται 520τμ. Αν επεκταθείς σε ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου, σε πιλοτή, σε χώρο που δεν έχει προσμετρηθεί στην δόμηση τότε το σύνολο των αυθαίρετων κατασκευών προστίθεται στην συνολική δόμηση του κτιρίου και καταλήγει να έχει 200τμ παραπάνω. Το ίδιο ισχύει και για το απέναντι κτίριο, το ίδιο για την γειτονιά και τελικά ο δήμος έχει υπερβεί τον μέσο σδ σχεδιασμού του ΓΠΣ και δεν στέκει όλο αυτό περιβαλλοντικά και συνταγματικά. Άλλωστε αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που έπεσε ο 4014, επειδή δεν προέβλεπε την τράπεζα γης και είχε απλά εισπρακτικό χαρακτήρα. Τώρα εσυ μου λες ότι θα πρέπει να μπαίνουν οι χώροι που έχουν ήδη προσμετρηθεί στην δόμηση, με πρόστιμο περιβαλλοντικού τέλους για να εξαγοράσουμε ποσοστά συνιδιοκτησίας. Δικό σας.
    1 point
  10. Φίλε μου, η "διαφορετική διαμερισματωση ορόφου" νομικά προϋποθέτει την ανάμιξη τουλάχιστον δύο αυτόνομων και ανεξάρτητων οριζόντιων ιδιοκτησιών! Όλα τα υπόλοιπα, ειδικά οι ερωταπαντήσεις και οι εγκύκλιοι του ΤΕΕ, είναι απλώς "για να έχουμε να λέμε"!
    1 point
  11. 1 point
  12. Για να είμαστε πιο ακριβείς, δεν χρησιμοποιούμε τη λέξη τη "συνένωση" διότι, από τη στιγμή που εχει εκφραστεί επίσημα η βούληση του ιδιοκτήτη, τα δύο έχουν καταστεί ένα (ασχέτως ΚΑΕΚ). Αυτό, άλλωστε, προβλέπεται κι από το Σύνταγμα. Για περισσότερη ανάλυση, και άλλες περιπτώσεις, δες την 1296/06 απόφ. Αρείου Πάγου
    1 point
  13. Στο φόρουμ αυτό και ειδικά στα τεχνικά μέρη του ασχολούμαστε περισσότερο με συγκεκριμένη βοήθεια σε συναδέλφους. Όπου μπορούμε. Παρομοίως και ζητάμε βοήθεια. Το θέμα σου λοιπόν είναι πολύ γενικό. Να σου δώσω όμως μια απάντηση: Η ευθύνη μηχανικού βρίσκεται στη μελέτη την εγκατάσταση και τον έλεγχο. Αυτά που περιγράφεις είναι κυρίως προβλήματα δαπανών συντήρησης. Επειδή όμως η αναλγησία μερικών έχει γίνει βίωμα στους δημόσιους οργανισμούς εμείς οι μηχανικοί πρέπει να είμαστε ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ προσεκτικοί στις υπογραφές μας. Όλοι αυτοί οι "κάποιοι" έχουν ήδη βρει τρόπους να αποδώσουν τις ευθύνες αλλού, είναι το λεγόμενο "πινγκ πονγκ". Εμείς;
    1 point
  14. Πρώτο ερώτημα γιατί έγινε νέα άδεια προσθήκης ορόφου, ενώ υπήρχε ημιτελής οικοδομή; Μήπως η αρχική άδεια είχε λήξει και δεν είχαν μεριμνήσει να κάνουν αναθεώρηση επ αόριστο μέχρι αποπερατώσεως; Αν η άδεια ήταν ανοικτή θα έπρεπε να αναθεωρηθεί και οχι να εκδοθεί νέα άδεια προσθήκης ορόφου. Οπότε διερεύνησε τι έχει γίνει. Άδεια συνέχισης εργασιών δεν υπάρχει. Αυτό που υπάρχει είναι να είχε αναθεωρηθεί επ αόριστο η αρχική άδεια (συνεπώς δεν έχει λήξει) και οι εργασίες να ολοκληρωθούν βάσει μελέτης. Εξυπακούεται ότι θα ελέγξεις για τυχόν αυθαιρεσίες. Οι παλιές άδειες δεν κλείνουν με έλεγχο ελεγκτή δόμησης, αλλά με το παλιό σύστημα υπεύθυνων δηλώσεων.
    1 point
  15. Ό,τι πεις λεβέντη μου... Υποκλίνομαι στην αμάθεια, στην απειρία και στην ασχετοσύνη... Υποκλίνομαι επίσης σε εκείνους που ρωτώντας ψάχνουν να μάθουν, αλλά όταν δεν τους αρέσουν οι απαντήσεις, αν μη τι άλλο χλευάζουν όσους τους διέθεσαν το χρόνο και τη φαιά ουσία τους!!! Υ.Γ. Και που ξέρεις, μπορεί να είμαι και "ο εισαγγελέας" και "ο νομος"... Στο διαδίκτυο είμαστε και ανωνύμως και αφιλοκερδώς προσφέρουμε τις γνώσεις μας... Φροντίζουμε να τηρούμε τους κανόνες της κοινότητας: 8. Έχουμε καλή συμπεριφορά, επιδιώκουμε την εύρυθμη λειτουργία της κοινότητας και την ήρεμη ατμόσφαιρα στις συζητήσεις. - jbosdas
    -1 points
  16. Συνάδελφε άσε τον νοκ. Εσένα σου αρέσει να φτιάξεις δύο κτίρια και να κολλάνε οι βεράντες τους; Στις βαθύτερες έννοιες του ΝΟΚ πάντα κρύβεται η λογική. Για να καταλάβεις τον ΝΟΚ πρέπει να χρησιμοποιείς λογική και φαντασία, όχι παπαγαλία.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.