Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
Καλημέρα σας Αντιμετωπίζω το εξής θέμα. Στο σύστημα των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων, οριζόντιες αυτοτελείς ιδιοκτησίες οι οποίες βρίσκονται στο ίδιο οικόπεδο, έχουν καταχωρηθεί με διαφορετικό κωδικό οικοπέδου. Μπορούν να συσχετιστούν με έναν κωδικό οικοπέδου (μιας κι είναι στο ίδιο οικόπεδο); Με ποιον τρόπο μπορεί να γίνει διόρθωση αυτών;
-
Καλημέρα σας Αντιμετωπίζω το εξής θέμα. Στο σύστημα των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων, οριζόντιες αυτοτελείς ιδιοκτησίες οι οποίες βρίσκονται στο ίδιο οικόπεδο, έχουν καταχωρηθεί με διαφορετικό κωδικό οικοπέδου. Μπορούν να συσχετιστούν με έναν κωδικό οικοπέδου (μιας κι είναι στο ίδιο οικόπεδο); Με ποιον τρόπο μπορεί να γίνει διόρθωση αυτών;
-
Καλημέρα σας Αντιμετωπίζω το εξής θέμα. Στο σύστημα των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων, οριζόντιες αυτοτελείς ιδιοκτησίες οι οποίες βρίσκονται στο ίδιο οικόπεδο, έχουν καταχωρηθεί με διαφορετικό κωδικό οικοπέδου. Μπορούν να συσχετιστούν με έναν κωδικό οικοπέδου (μιας κι είναι στο ίδιο οικόπεδο); Με ποιον τρόπο μπορεί να γίνει διόρθωση αυτών;
- 121 απαντήσεις
-
- ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου
- ητκ
- (and 3 more)
- Σήμερα
-
Δημήτρη δεν διαφωνούμε αν κατάλαβα καλά. Το ίδιο λέμε αλλά στο τυπικό η ΜΕΑ σε μια οικοδομική άδεια είναι μία. Εχεις μία ΜΕΑ με περιεχόμενες <<υποΜΕΑ>> τρόπος του λέγειν. Για τον Γιάννη: Σε διαφορετικά κτίρια (στην ίδια οικοδομική άδεια) που δεν έχουν επαφή μεταξύ τους κάνεις ανεξάρτητη ενεργειακή αξιολόγηση σε κάθε κτίριο ανεξάρτητα από τις χρήσεις τους. Και αυτό λόγω του Ελέγχου Θερμομονωτικής Επάρκειας που σε κάθε ανεξάρτητο κτίριο πρέπει να είναι ανεξάρτητη.Δηλαδή κάθε κτίριο διαφορετικό xml. Επίσης στο ίδιο κτίριο αν έχεις δύο διαφορετικές κύριες χρήσεις (κατάστημα στο ισόγειο, κατοικίες στον όροφο) κάνεις διαφορετικές ενεργειακές αξιολογήσεις (διαφορετικά xml) έχοντας κοινό μθχ σε κάθε xml. Αν όμως μια χρήση δεν είναι κύρια (πχ ένα εστιατόριο σε ένα ξενοδοχείο προορισμένο να εξυπηρετεί τους πελάτες) τότε στο ίδιο xml ορίζεις την κύρια χρήση ξενοδοχείου με θερμικές ζώνες που μία από αυτές είναι το εστιατόριο.
-
Το έργο εγκρίθηκε με Προεδρικό Διάταγμα από το 2013. Ο Δήμος Αθηναίων, ως ιδιοκτήτης του γηπέδου, έχει τη γενική ευθύνη για την πραγματοποίηση του εγχειρήματος, που βασίζεται στο μνημόνιο συναντίληψης που υπεγράφη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του Δήμου Αθηναίων, του Παναθηναϊκού Αθλητικού Ομίλου, ΑΕΠ Ελαιώνα και ΠΑΕ Παναθηναϊκού. Το γήπεδο κατασκευάζεται από την κοινοπραξία Άκτωρα-Τέρνα-Μυτιληναίος σύμφωνα με το άνοιγμα των προσφορών ενδιαφερόμενων αναδόχων στις 2 Φεβρουαρίου 2023 από τον Δήμο Αθηναίων. Το νέο ποδοσφαιρικό γήπεδο του Παναθηναϊκού στο Βοτανικό θα έχει χωρητικότητα 40.000 θέσεων, θα είναι διεθνών προδιαγραφών FIFA & UEFA 4 αστέρων. Η αρένα θα περιλαμβάνει 1.300 θέσεις σε σουίτες, 325 υπόγειες θέσεις πάρκινγκ και επτά εμπορικά καταστήματα, ενώ στις εγκαταστάσεις του θα μπορεί να αγωνίζεται και η Εθνική ομάδα -ανδρών και γυναικών- της Ελλάδας. Στο Βοτανικό θα δημιουργηθούν, επίσης, οι αθλητικές εγκαταστάσεις του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού και του Δήμου Αθηναίων, χώροι πρασίνου, αλλά και αστικές υποδομές.
-
Το έργο εγκρίθηκε με Προεδρικό Διάταγμα από το 2013. Ο Δήμος Αθηναίων, ως ιδιοκτήτης του γηπέδου, έχει τη γενική ευθύνη για την πραγματοποίηση του εγχειρήματος, που βασίζεται στο μνημόνιο συναντίληψης που υπεγράφη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του Δήμου Αθηναίων, του Παναθηναϊκού Αθλητικού Ομίλου, ΑΕΠ Ελαιώνα και ΠΑΕ Παναθηναϊκού. Το γήπεδο κατασκευάζεται από την κοινοπραξία Άκτωρα-Τέρνα-Μυτιληναίος σύμφωνα με το άνοιγμα των προσφορών ενδιαφερόμενων αναδόχων στις 2 Φεβρουαρίου 2023 από τον Δήμο Αθηναίων. Το νέο ποδοσφαιρικό γήπεδο του Παναθηναϊκού στο Βοτανικό θα έχει χωρητικότητα 40.000 θέσεων, θα είναι διεθνών προδιαγραφών FIFA & UEFA 4 αστέρων. Η αρένα θα περιλαμβάνει 1.300 θέσεις σε σουίτες, 325 υπόγειες θέσεις πάρκινγκ και επτά εμπορικά καταστήματα, ενώ στις εγκαταστάσεις του θα μπορεί να αγωνίζεται και η Εθνική ομάδα -ανδρών και γυναικών- της Ελλάδας. Στο Βοτανικό θα δημιουργηθούν, επίσης, οι αθλητικές εγκαταστάσεις του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού και του Δήμου Αθηναίων, χώροι πρασίνου, αλλά και αστικές υποδομές. View full είδηση
-
Η ελληνική αγορά γρήγορου ίντερνετ γνωρίζει νέα δυναμική από την επιδότηση Gigabit Voucher, που από τις αρχές του 2025 δίνει κίνητρο σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις να κάνουν το βήμα προς τις συνδέσεις FTTH υψηλών ταχυτήτων. Η δράση στοχεύει στην αύξηση της διείσδυσης των δικτύων οπτικών ινών στα νοικοκυριά και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, επιτρέποντας στη χώρα να προχωρήσει γρηγορότερα από τον χαλκό στις υπερυψηλές ταχύτητες ίντερνετ. Μέσω του προγράμματος, περίπου 400.000 δικαιούχοι μπορούν να αποκτήσουν σύνδεση τουλάχιστον 250 Mbps, με επιδότηση έως 200 ευρώ, καλύπτοντας μέρος του κόστους ενεργοποίησης, εξοπλισμού και συνδρομής. Με γοργούς ρυθμούς προχωρά και η γενικότερη ανάπτυξη των FTTH δικτύων στην Ελλάδα, καθώς οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι εντείνουν τις επενδύσεις τους για να φέρουν γρήγορο και αξιόπιστο ίντερνετ σε όλη τη χώρα. Το Gigabit Voucher λειτουργεί ως καταλύτης σε αυτή την εξέλιξη, διευκολύνοντας τη μετάβαση σε οπτικές ίνες και ενισχύοντας τη διάδοση υπερυψηλών ταχυτήτων, ιδιαίτερα σε περιοχές όπου οι συνδέσεις χαλκού εξακολουθούν να κυριαρχούν. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία που έχουν δημοσιευτεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μέχρι σήμερα έχουν κατατεθεί περίπου 317.000 αιτήσεις για κουπόνια. Παράλληλα, προχωρά και η δράση Smart Readiness, που επιδοτεί την εγκατάσταση οπτικών ινών εντός κτιρίων. Αν και αρχικά η συμμετοχή ήταν περιορισμένη, οι τελευταίες βελτιώσεις στις προϋποθέσεις έχουν αυξήσει σημαντικά την ανταπόκριση, με τον αριθμό των κουπονιών να φτάνει πλέον τις 50.000. Ο ΟΤΕ διαχειρίζεται το μεγαλύτερο μέρος των κουπονιών και αποτελεί βασικό μοχλό για την ανάπτυξη των δικτύων FTTH στη χώρα. Μέχρι σήμερα, ο όμιλος έχει εξαργυρώσει περίπου 95.000 κουπόνια Gigabit Voucher, πλησιάζοντας τον στόχο των 100.000 που έχει θέσει έως το τέλος του 2025. Στο πλαίσιο του Smart Readiness έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για 30.000 κουπόνια, με στόχο να φτάσουν τα 40.000 μέχρι το τέλος του έτους. Η δράση Gigabit Voucher έχει επιταχύνει την πρόσβαση στο FTTH, επιτρέποντας σε περισσότερα σπίτια να συνδεθούν με υψηλές ταχύτητες ίντερνετ. Οι επιδόσεις των παρόχων Σύμφωνα με τα στοιχεία για το β’ τρίμηνο του 2025, οι συνδρομητές FTTH του ΟΤΕ ανήλθαν σε 470.000. Ο Οργανισμός σχεδιάζει να επεκτείνει την κάλυψη σε 2,1 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις έως το τέλος του 2025 και σε 3 εκατ. μέχρι το 2027. Ήδη, το δίκτυό του φτάνει τις 2 εκατ. εγκατεστημένες γραμμές. Η ΔΕΗ καλύπτει ήδη 600.000 νοικοκυριά, με στόχο το 1 εκατ. μέχρι το τέλος του 2025, ενώ το πλάνο προβλέπει κάλυψη 3 εκατ. γραμμών έως το 2028, με επέκταση σε συνολικά 39 δήμους. Η Nova εξυπηρετεί σήμερα περί τα 750.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις, με στόχο να φτάσει τα 850.000 μέχρι το τέλος του 2025 και πάνω από 1 εκατ. γραμμές το πρώτο εξάμηνο του 2026. Η Vodafone Ελλάδας συνεχίζει τις επενδύσεις της, με σχέδιο ανάπτυξης 850.000 γραμμών FTTH έως το 2028, έχοντας σήμερα 360.000 ενεργές και 140.000 σε φάση ενεργοποίησης. Τέλος, η Inalan καλύπτει ήδη 900.000 νοικοκυριά στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, με στόχο να φτάσει τα 2,4 εκατ. νοικοκυριά έως το 2028, επεκτείνοντας παράλληλα σε άλλα μεγάλα αστικά κέντρα. View full είδηση
-
Η πορεία των κουπονιών Gigabit Voucher και η επέκταση των συνδέσεων FTTH
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία
Η ελληνική αγορά γρήγορου ίντερνετ γνωρίζει νέα δυναμική από την επιδότηση Gigabit Voucher, που από τις αρχές του 2025 δίνει κίνητρο σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις να κάνουν το βήμα προς τις συνδέσεις FTTH υψηλών ταχυτήτων. Η δράση στοχεύει στην αύξηση της διείσδυσης των δικτύων οπτικών ινών στα νοικοκυριά και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, επιτρέποντας στη χώρα να προχωρήσει γρηγορότερα από τον χαλκό στις υπερυψηλές ταχύτητες ίντερνετ. Μέσω του προγράμματος, περίπου 400.000 δικαιούχοι μπορούν να αποκτήσουν σύνδεση τουλάχιστον 250 Mbps, με επιδότηση έως 200 ευρώ, καλύπτοντας μέρος του κόστους ενεργοποίησης, εξοπλισμού και συνδρομής. Με γοργούς ρυθμούς προχωρά και η γενικότερη ανάπτυξη των FTTH δικτύων στην Ελλάδα, καθώς οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι εντείνουν τις επενδύσεις τους για να φέρουν γρήγορο και αξιόπιστο ίντερνετ σε όλη τη χώρα. Το Gigabit Voucher λειτουργεί ως καταλύτης σε αυτή την εξέλιξη, διευκολύνοντας τη μετάβαση σε οπτικές ίνες και ενισχύοντας τη διάδοση υπερυψηλών ταχυτήτων, ιδιαίτερα σε περιοχές όπου οι συνδέσεις χαλκού εξακολουθούν να κυριαρχούν. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία που έχουν δημοσιευτεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μέχρι σήμερα έχουν κατατεθεί περίπου 317.000 αιτήσεις για κουπόνια. Παράλληλα, προχωρά και η δράση Smart Readiness, που επιδοτεί την εγκατάσταση οπτικών ινών εντός κτιρίων. Αν και αρχικά η συμμετοχή ήταν περιορισμένη, οι τελευταίες βελτιώσεις στις προϋποθέσεις έχουν αυξήσει σημαντικά την ανταπόκριση, με τον αριθμό των κουπονιών να φτάνει πλέον τις 50.000. Ο ΟΤΕ διαχειρίζεται το μεγαλύτερο μέρος των κουπονιών και αποτελεί βασικό μοχλό για την ανάπτυξη των δικτύων FTTH στη χώρα. Μέχρι σήμερα, ο όμιλος έχει εξαργυρώσει περίπου 95.000 κουπόνια Gigabit Voucher, πλησιάζοντας τον στόχο των 100.000 που έχει θέσει έως το τέλος του 2025. Στο πλαίσιο του Smart Readiness έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για 30.000 κουπόνια, με στόχο να φτάσουν τα 40.000 μέχρι το τέλος του έτους. Η δράση Gigabit Voucher έχει επιταχύνει την πρόσβαση στο FTTH, επιτρέποντας σε περισσότερα σπίτια να συνδεθούν με υψηλές ταχύτητες ίντερνετ. Οι επιδόσεις των παρόχων Σύμφωνα με τα στοιχεία για το β’ τρίμηνο του 2025, οι συνδρομητές FTTH του ΟΤΕ ανήλθαν σε 470.000. Ο Οργανισμός σχεδιάζει να επεκτείνει την κάλυψη σε 2,1 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις έως το τέλος του 2025 και σε 3 εκατ. μέχρι το 2027. Ήδη, το δίκτυό του φτάνει τις 2 εκατ. εγκατεστημένες γραμμές. Η ΔΕΗ καλύπτει ήδη 600.000 νοικοκυριά, με στόχο το 1 εκατ. μέχρι το τέλος του 2025, ενώ το πλάνο προβλέπει κάλυψη 3 εκατ. γραμμών έως το 2028, με επέκταση σε συνολικά 39 δήμους. Η Nova εξυπηρετεί σήμερα περί τα 750.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις, με στόχο να φτάσει τα 850.000 μέχρι το τέλος του 2025 και πάνω από 1 εκατ. γραμμές το πρώτο εξάμηνο του 2026. Η Vodafone Ελλάδας συνεχίζει τις επενδύσεις της, με σχέδιο ανάπτυξης 850.000 γραμμών FTTH έως το 2028, έχοντας σήμερα 360.000 ενεργές και 140.000 σε φάση ενεργοποίησης. Τέλος, η Inalan καλύπτει ήδη 900.000 νοικοκυριά στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, με στόχο να φτάσει τα 2,4 εκατ. νοικοκυριά έως το 2028, επεκτείνοντας παράλληλα σε άλλα μεγάλα αστικά κέντρα. -
Επιτακτική είναι η ανάγκη για μεταρρυθμίσεις στον τρόπο υλοποίησης των διαφόρων προγραμμάτων ενεργειακών και λειτουργικών αναβαθμίσεων και ανακαινίσεις παλαιότερων κατοικιών, αν κρίνει κανείς από τις μεγάλες αγκυλώσεις που παρατηρούνται σήμερα και την ταλαιπωρία ιδιοκτητών, μηχανικών και προμηθευτών, που καθιστούν τα έργα αυτά μία "περιπέτεια" για τους εμπλεκόμενους. Πρόσφατα, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, υποχρεώθηκε να παρατείνει την ημερομηνία ολοκλήρωσης των παλαιότερων προγραμμάτων "Εξοικονομώ", τα οποία ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα του 2021 θα ολοκληρωθεί στις 28 Φεβρουαρίου του 2026, καθώς ακόμα εκκρεμούν εκταμιεύσεις πληρωμών. Για το πρόγραμμα του 2023, οι πληρωμές δεν έχουν καν ξεκινήσει, με αποτέλεσμα και αυτό να παραταθεί έως τις 30 Απριλίου του 2026, όπως και το τελευταίο πρόγραμμα "Εξοικονομώ", που έτρεξε νωρίτερα εντός του 2025. Ο σημαντικός όγκος γραφειοκρατίας και ο χαμηλός ρυθμός εξέτασης των φακέλων από τις υπηρεσίες, έχουν στερήσει κεφάλαια από την αγορά, με αποτέλεσμα πολλοί ιδιώτες να αποφεύγουν πλέον τη συμμετοχή. Ένας ακόμα επιβαρυντικός παράγοντας είναι το κόστος, μιας και παρά τις επιδοτήσεις, οι τιμές έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Στο μεσοδιάστημα, οι ανάγκες είναι τεράστιες. Σύμφωνα με ανάλυση της Εθνικής Τράπεζας, υπολογίστηκε ότι κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, 250.000 κατοικίες υποβαθμίστηκαν σε τέτοιο βαθμό, λόγω της απουσίας κεφαλαίων για την συντήρηση και τις επισκευές τους, ώστε πλέον είναι μη κατοικήσιμες κι έχουν εξέλθει από την αγορά, είναι δηλαδή κλειστά και μη αξιοποιήσιμα, ακριβώς λόγω της κατάστασής τους. Η Εθνική Τράπεζα υπολόγισε ότι λόγω της κρίσης, δεν επενδύθηκε ένα ποσό που υπολογίζεται σε 35 δισ. ευρώ για επισκευές και συντηρήσεις του όλο και πιο "γερασμένου" οικιστικού αποθέματος της χώρας. Σημειωτέον ότι με βάση την απογραφή κτιρίων του 2021, μόλις το 11,6% των κατοικιών είναι ηλικίας έως 25 ετών. Το υπόλοιπο 88,4% είναι από 25 ετών και πάνω, με το 30% να αφορά σε κατοικίες που έχουν κατασκευαστεί από το 1945 έως το 1980, δηλαδή είναι τουλάχιστον 45 ετών. Είναι λοιπόν προφανές ότι όσο περνούν τα χρόνια, ένα ποσοστό των σπιτιών αυτών θα εξέρχεται από την αγορά, λόγω της οικονομικής αδυναμίας των ιδιοκτητών τους να τα συντηρήσουν. Για να αναπληρωθεί το κενό αυτό και να αυξηθεί και πάλι η προσφορά κατοικιών, επιβάλλονται ριζικές αλλαγές, ώστε να "βιομηχανοποιηθεί" η διαδικασία των αναβαθμίσεων και φυσικά πόροι. Στο πλαίσιο αυτό, η επόμενη γενιά προγραμμάτων ενεργειακής αναβάθμισης, που θα προκηρυχθεί το 2026 και θα αρχίσει να υλοποιείται από το 2027 και μετά, θα συνοδεύεται από σημαντικές αλλαγές. Στόχος είναι η κατακόρυφη αύξηση της απορρόφησης, η εξοικονόμηση πόρων μέσω πιο στοχευμένων παρεμβάσεων και εν τέλει η αναβάθμιση περίπου 300.000 κατοικιών. Με βάση το σχέδιο που ανακοινώθηκε τον περασμένο Ιούνιο από το Υπ. Περιβάλλοντος, το σκέλος που αφορά στις ενεργειακές αναβαθμίσεις κατοικιών εντάσσεται στο λεγόμενο Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο. Αυτό θα χρηματοδοτηθεί με συνολικό ποσό 4,78 δισ. ευρώ (3,7 δισ. κοινοτικά κονδύλια και τα υπόλοιπα θα αφορούν την κρατική συμμετοχή). Από το ποσό αυτό, υπολογίζεται ότι περίπου 2 δισ. ευρώ θα αφορούν δράσεις στον κτιριακό τομέα, με τους ωφελούμενους να ξεπερνούν τα 300.000 νοικοκυριά. Αυτές θα περιλαμβάνουν τόσο ενεργειακές αναβαθμίσεις, όσο και άλλες δράσεις, όπως αντικατάσταση συστημάτων θέρμανσης που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα με αντλίες θερμότητας, αλλά και την εγκατάσταση θερμοσιφώνων, όπου δεν υπάρχουν. Για να συμβεί αυτό, θα επιστρατευτούν οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας, που θα έχουν τον ρόλο του μεσολαβητή, αξιοποιώντας το μοντέλο των Συμβάσεων Ενεργειακής Απόδοσης (ESCO). Δηλαδή, οι πάροχοι θα αναλαμβάνουν οι ίδιοι το κόστος των αναβαθμίσεων, από την τεχνική υποστήριξη και τις μελέτες, μέχρι την προμήθεια των υλικών και την τοποθέτησή τους, μέσω συνεργαζόμενων συνεργείων. Ο ιδιοκτήτης θα πληρώνει το ποσό που του αναλογεί, μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας και με βάση την εξοικονόμηση ενέργειας που θα εξασφαλίζουν οι παρεμβάσεις. Εκτιμάται ότι με τον τρόπο αυτό, οι παρεμβάσεις θα γίνονται ταχύτερα και αποτελεσματικότερα. Στο επίκεντρο θα βρεθούν τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά, π.χ. χαμηλόμισθοι, μονογονεϊκές οικογένειες, άτομα με αναπηρία, φοιτητές, τρίτεκνοι και πολύτεκνοι, όπως επίσης και κάτοικοι νησιών, ορεινών και παραμεθόριων περιοχών. View full είδηση
-
- ανακαίνιση
- κατοικία
-
(and 3 more)
Με ετικέτα:
-
Επιτακτική είναι η ανάγκη για μεταρρυθμίσεις στον τρόπο υλοποίησης των διαφόρων προγραμμάτων ενεργειακών και λειτουργικών αναβαθμίσεων και ανακαινίσεις παλαιότερων κατοικιών, αν κρίνει κανείς από τις μεγάλες αγκυλώσεις που παρατηρούνται σήμερα και την ταλαιπωρία ιδιοκτητών, μηχανικών και προμηθευτών, που καθιστούν τα έργα αυτά μία "περιπέτεια" για τους εμπλεκόμενους. Πρόσφατα, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, υποχρεώθηκε να παρατείνει την ημερομηνία ολοκλήρωσης των παλαιότερων προγραμμάτων "Εξοικονομώ", τα οποία ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα του 2021 θα ολοκληρωθεί στις 28 Φεβρουαρίου του 2026, καθώς ακόμα εκκρεμούν εκταμιεύσεις πληρωμών. Για το πρόγραμμα του 2023, οι πληρωμές δεν έχουν καν ξεκινήσει, με αποτέλεσμα και αυτό να παραταθεί έως τις 30 Απριλίου του 2026, όπως και το τελευταίο πρόγραμμα "Εξοικονομώ", που έτρεξε νωρίτερα εντός του 2025. Ο σημαντικός όγκος γραφειοκρατίας και ο χαμηλός ρυθμός εξέτασης των φακέλων από τις υπηρεσίες, έχουν στερήσει κεφάλαια από την αγορά, με αποτέλεσμα πολλοί ιδιώτες να αποφεύγουν πλέον τη συμμετοχή. Ένας ακόμα επιβαρυντικός παράγοντας είναι το κόστος, μιας και παρά τις επιδοτήσεις, οι τιμές έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Στο μεσοδιάστημα, οι ανάγκες είναι τεράστιες. Σύμφωνα με ανάλυση της Εθνικής Τράπεζας, υπολογίστηκε ότι κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, 250.000 κατοικίες υποβαθμίστηκαν σε τέτοιο βαθμό, λόγω της απουσίας κεφαλαίων για την συντήρηση και τις επισκευές τους, ώστε πλέον είναι μη κατοικήσιμες κι έχουν εξέλθει από την αγορά, είναι δηλαδή κλειστά και μη αξιοποιήσιμα, ακριβώς λόγω της κατάστασής τους. Η Εθνική Τράπεζα υπολόγισε ότι λόγω της κρίσης, δεν επενδύθηκε ένα ποσό που υπολογίζεται σε 35 δισ. ευρώ για επισκευές και συντηρήσεις του όλο και πιο "γερασμένου" οικιστικού αποθέματος της χώρας. Σημειωτέον ότι με βάση την απογραφή κτιρίων του 2021, μόλις το 11,6% των κατοικιών είναι ηλικίας έως 25 ετών. Το υπόλοιπο 88,4% είναι από 25 ετών και πάνω, με το 30% να αφορά σε κατοικίες που έχουν κατασκευαστεί από το 1945 έως το 1980, δηλαδή είναι τουλάχιστον 45 ετών. Είναι λοιπόν προφανές ότι όσο περνούν τα χρόνια, ένα ποσοστό των σπιτιών αυτών θα εξέρχεται από την αγορά, λόγω της οικονομικής αδυναμίας των ιδιοκτητών τους να τα συντηρήσουν. Για να αναπληρωθεί το κενό αυτό και να αυξηθεί και πάλι η προσφορά κατοικιών, επιβάλλονται ριζικές αλλαγές, ώστε να "βιομηχανοποιηθεί" η διαδικασία των αναβαθμίσεων και φυσικά πόροι. Στο πλαίσιο αυτό, η επόμενη γενιά προγραμμάτων ενεργειακής αναβάθμισης, που θα προκηρυχθεί το 2026 και θα αρχίσει να υλοποιείται από το 2027 και μετά, θα συνοδεύεται από σημαντικές αλλαγές. Στόχος είναι η κατακόρυφη αύξηση της απορρόφησης, η εξοικονόμηση πόρων μέσω πιο στοχευμένων παρεμβάσεων και εν τέλει η αναβάθμιση περίπου 300.000 κατοικιών. Με βάση το σχέδιο που ανακοινώθηκε τον περασμένο Ιούνιο από το Υπ. Περιβάλλοντος, το σκέλος που αφορά στις ενεργειακές αναβαθμίσεις κατοικιών εντάσσεται στο λεγόμενο Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο. Αυτό θα χρηματοδοτηθεί με συνολικό ποσό 4,78 δισ. ευρώ (3,7 δισ. κοινοτικά κονδύλια και τα υπόλοιπα θα αφορούν την κρατική συμμετοχή). Από το ποσό αυτό, υπολογίζεται ότι περίπου 2 δισ. ευρώ θα αφορούν δράσεις στον κτιριακό τομέα, με τους ωφελούμενους να ξεπερνούν τα 300.000 νοικοκυριά. Αυτές θα περιλαμβάνουν τόσο ενεργειακές αναβαθμίσεις, όσο και άλλες δράσεις, όπως αντικατάσταση συστημάτων θέρμανσης που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα με αντλίες θερμότητας, αλλά και την εγκατάσταση θερμοσιφώνων, όπου δεν υπάρχουν. Για να συμβεί αυτό, θα επιστρατευτούν οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας, που θα έχουν τον ρόλο του μεσολαβητή, αξιοποιώντας το μοντέλο των Συμβάσεων Ενεργειακής Απόδοσης (ESCO). Δηλαδή, οι πάροχοι θα αναλαμβάνουν οι ίδιοι το κόστος των αναβαθμίσεων, από την τεχνική υποστήριξη και τις μελέτες, μέχρι την προμήθεια των υλικών και την τοποθέτησή τους, μέσω συνεργαζόμενων συνεργείων. Ο ιδιοκτήτης θα πληρώνει το ποσό που του αναλογεί, μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας και με βάση την εξοικονόμηση ενέργειας που θα εξασφαλίζουν οι παρεμβάσεις. Εκτιμάται ότι με τον τρόπο αυτό, οι παρεμβάσεις θα γίνονται ταχύτερα και αποτελεσματικότερα. Στο επίκεντρο θα βρεθούν τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά, π.χ. χαμηλόμισθοι, μονογονεϊκές οικογένειες, άτομα με αναπηρία, φοιτητές, τρίτεκνοι και πολύτεκνοι, όπως επίσης και κάτοικοι νησιών, ορεινών και παραμεθόριων περιοχών.
-
- ανακαίνιση
- κατοικία
-
(and 3 more)
Με ετικέτα:
-
ΧΡΗΣΗ ΧΩΡΟΥ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΣΕ ΑΚΤΙΣΤΟ ΟΙΚΟΠΕΔΟ
tetris replied to casablancalily's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
Θεωρητικά ναι. Επειδή όμως η τροχαία δεν το αντιλαμβάνεται (παρότι, εδώ τουλάχιστον, έχει ενημερωθεί εγγράφως), θεωρεί οποιοδήποτε ταμπελάκι απαγόρευσης, βάζει ο καθείς αυθαίρετα, ως νόμιμο. Συνεπώς, η τήρηση της νομοθεσίας (όπως και του Συντάγματος) εναπόκειται στους πολίτες... - Χθες
-
Καλησπέρα Ηλία Εγω μεταφράζοντας τη παργ. 5 του άρθρου 5 του ΚΕΝΑΚ /2017 ΄΄Σε περίπτωση κτιρίου που περιλαμβάνει κτιριακές μονάδες με διαφορετικές κύριες χρήσεις, οι υπολογισμοί για την ενεργειακή απόδοση και ενεργειακή κατάταξη του κτιρίου, τόσο κατά την εκπόνηση της ΜΕΑ όσο και κατά την ενεργειακή επιθεώρηση κτιρίου για την έκδοση του ΠΕΑ, γίνονται ξεχωριστά για κάθε κύρια χρήση των επιμέρους κτιριακών μονάδων.'' καθώς επίσης απο τη παργ. 2.3. ΚΑΤΗΓΟΡΊΕΣ ΚΤΗΡΙΩΝ της ΤΟΤΕΕ 1 (σελ. 21) σε περίπτωση μεικτής χρήσης κτηρίου με διαφορετικές συνθήκες λειτουργίας (π.χ. κτήριο πολυκατοικίας με εμπορικά καταστήματα στο ισόγειο), οι υπολογισμοί για την ενεργειακή απόδοση και ενεργειακή κατάταξη του κτηρίου, τόσο κατά την εκπόνηση της μελέτης ενεργειακής απόδοσης όσο και κατά την ενεργειακή επιθεώρηση κτηρίου για την έκδοση του πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης γίνεται ξεχωριστά για κάθε χρήση των επί μέρους τμημάτων του κτηρίου. και βάσει αυτών, έδωσα τις παραπάνω απαντήσεις. Ίσως έχω κάνει λάθος στη μετάφραση των παραγράφων και να ισχύει αυτό που λες εσυ.
-
kierion started following Μέγεθος σχεδίων για ανέβασμα στο e-άδειες
-
Από Α0 έως Α3 μπαίνουν κανονικά!
-
Απόληξη εντός οικισμού κάτω από το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος συγκεκριμένα στο δώμα ισόγειας οικοδομής σύμφωνα με το άρθρο 19 ΝΟΚ σε συνδυασμό με το άρθρο 1 παρ3 ΝΟΚ μπορεί να κατασκευαστεί. Το ερώτημα είναι εάν αυτή η απόληξη μετράει στην δόμηση. Σύμφωνα με την ΥΔΟΜ η απόληξη αυτή μετράει στην δόμηση.
-
Δημήτρη μία θα είναι η ΜΕΑ που θα περιλαμβάνει τόσα xml και επιμέρους τμηματικές θεωρήσεις όσες και τα ανεξάρτητα κτίρια. Γιάννη, σε κάθε ανεξάρτητο κτίριο θα υπάρχουν τόσες θερμικές ζώνες όσες πρέπει. Δεν θα βάλεις σε ένα xml τα ανεξάρτητα κτίρια σαν ανεξάρτητες θερμικές ζώνες. Το πως θα επιμερίσεις ηλιακά κλπ είναι άλλο θέμα.
-
καλή επιτυχία σε εμένα και σε άλλους 4.... Και ακόμα πιο καλή επιτυχία να έχει το πρόγραμμα Ελληνικής εταιρίας από την οποία έχουμε και άμεση παρουσία και χρησιμότατη συμμετοχή (@sdtopo) της ιδιοκτησίας στο φόρουμ μας, όχι μόνο σχετικά με το πρόγραμμά τους αλλά με όλο τον κύκλο των θεμάτων. Οπότε άποψη μου κερδίσουμε δεν κερδίσουμε όσοι δεν έχουν συμπληρωματικό - βοηθητικό πρόγραμμα για το Autocad ας το προτιμήσουν ..... κερδισμένοι θα είμαστε και έτσι ...
-
lianap started following ΝΟΚ (Νέος Οικοδομικός Κανονισμός)
-
Didonis started following Μέγεθος σχεδίων για ανέβασμα στο e-άδειες
-
από δική μου εμπειρία σε Α1 σχέδια μπήκαν κανονικότατα οι σφραγίδες
-
Ευχαριστουμε και καλη επιτυχια σε ολους!!!!
