Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Καλησπέρα. Τιμή ζώνης παρακαλώ για Αθήνα: Χ: 475362.50857709 Υ: 4206862.6664502 Ευχαριστώ
  3. Καλησπερα σε όλους. Υπαρχει μηπως κάποιος πινακας αντιστοιχησης ομοειδών εργασιών κατηγορίας ΟΙΚ και ΗΛΜ μετά το 2021-2022 (γιατι αυτος που αναρτηθηκε εδω ειναι του 2008-9 και δε βοθαει πολυ) που να φαινεται λογικός και να εχει εγκριθεί; Γιατι ο δικός μας εργολάβος, ιδίως για τα ΗΛΜ που υπαρχουν ελαχιστοι συντελεστες αναθεώρησης, εχει διαλέξει να αντιστοιχήσει με "ομοειδείς" εργασίες/αρθρα, (που καμια σχεδη δεν εχουν βασικα) με το ΗΛΜ85 που εχει συντελεστη 1,694927. Η επιβλεψη τείνει να το εγκρινει, αλλα ο φορέας χρηματοδότησης που ειμαστε εμεις (που πρεπει να δωσω κι εγω εγκριση) δε συμφωνουμε καθολου.
  4. Σήμερα
  5. Ναι, συγγνώμη, δεν ανέφερα ότι ο ΣΧΟΟΑΠ αναφέρει πως μέχρι την κήρυξη του θα τηρούνται οι μορφολογικοί κανόνες του 1978 ΦΕΚ 594 Δ
  6. 45 μ. πρόσωπο απαιτείται στις Κύριες Δημοτικές (π.χ. σε αυτές που ενώνουν δύο οικισμούς) όχι σε όλες τις δημοτικές οδούς. Όπου το ΦΕΚ 270Δ/85 λέει "Δημοτικές" οδούς εννοεί τις "Κύριες Δημοτικές".
  7. Ο οικισμός είναι προς κήρυξη. Αυτο σημαίνει ότι σήμερα υπάγεται σε άλλο καθεστώς. Ζητάς σημερινούς ή μελλοντικούς όρους δόμησης?
  8. Έχω κτίριο με αρχική οικοδομική άδεια προ του 1979 (όπου δεν υπήρχε υποχρέωση εξασφάλισης θέσεων στάθμευσης) και δεύτερη άδεια το 1986 για προσθήκη Β και Γ ορόφου. Στην άδεια του 1986 δεν αναφέρεται πουθενά πρόβλεψη θέσεων στάθμευσης, ούτε στο διάγραμμα κάλυψης, ούτε στον τίτλο ή στη σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας. Σήμερα ο ιδιοκτήτης του Γ’ ορόφου επιθυμεί να διαχωρίσει την υφιστάμενη οριζόντια ιδιοκτησία (ένα διαμέρισμα) σε δύο ανεξάρτητες κατοικίεςχωρίς προσθήκη δόμησης. Στην περίπτωση αυτή, θα πρέπει να γίνει έλεγχος για εξασφάλιση θέσεων στάθμευσης βάσει των σημερινών διατάξεων, ή εφόσον δεν υπήρχε σχετική απαίτηση κατά τον χρόνο έκδοσης της άδειας (1986) και ο διαχωρισμός δεν αποτελεί αλλαγή χρήσης, δεν τίθεται θέμα νέων θέσεων στάθμευσης σύμφωνα με την Εγκύκλιο ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/52532/2192 (10.06.2019); Ευχαριστώ! Ps: Έχω αντίστοιχη ερώτηση με κτίριο με Ο.Α του 2000. Εφόσον δεν αυξάνεται η δόμηση και δεν επέρχεται αλλαγή χρήσης, απαιτούνται περισσότερες θέσεις στάθμευσης λόγω της αύξησης των αυτοτελών ιδιοκτησιών?
  9. Κατά την άποψή μου δεν θα έπρεπε να περιλαμβάνονται όλες οι μικροδιαφορές ως 'διορθώσεις', που έτσι κι αλλιώς απορρίπτονται από το Κτηματολόγιο και προσθέτουν μόνο πολύ χρόνο στην όλη διαδικασία, αλλά μόνο το επίδικο. Τα πραγματικά όρια του ακινήτου προκύπτουν, και θα προκύπτουν πάντα, μόνο από Τοπογραφικό Διάγραμμα, ποτέ από το Κτηματολόγιο. Αν, δηλαδή εσύ σε ένα σχέδιο δεν επισημαίνεις τις μικροδιαφορές με τα πραγματικά όρια, δεν σημαίνει ότι τα όρια του Κτηματολογίου, στα σημεία αυτά, είναι πλέον τα όρια του ακινήτου. Θα είναι πάντα αυτά που φαίνονται σε Τοπογραφικό Διάγραμμα. Μπορείς κάλλιστα, στο σχέδιο της αγωγής, να δείχνεις και το πραγματικό όριο αλλά να μην ζητάς να αλλάξει το Κτηματολόγιο στα σημεία αυτά, γιατί είτε αλλάξει είτε δεν αλλάξει το Κτηματολόγιο τις μικροδιαφορές, δεν θα έχει διαφορά για το ακίνητο το οποίο ορίζεται πάντα από το Τοπογραφικό.
  10. Σε νέο μικρό ξενοδοχείο όπου απαιτείται αρχειοθέτηση, εγώ τίκαρα Κανονισμούς Πυροπροστασίας (αφού πήγα με τον 41/2018), σύνολο κτιρίου, τεχν. περιγραφές και πρόσθετα στοιχεία (πχ για να βάλω τίτλο ιδιοκτησίας). Δεν γνωρίζω αν υπήρχε κάποια έλλεψη, πάντως με ενημέρωσε ο αξιωματικός ότι θα δει την πράξη και θα με ενημερώσει ως προς την πληρότητα. Δεν με πήρε για διορθώσεις πάντως. Κάτι που ήθελα να ρωτήσω από τη μεριά μου είναι: Τα αρχεία μελετών που ανεβάζω είναι αυτά που κατεβαίνουν "θεωρημένα" από το eadeies της οικ. άδειας; Εγώ αυτό έκανα, αλλά πέφτει το ένα υδατογράφημα πάνω στο άλλο και μπλέκοντα γράμματα, ημερομηνίες κτλ... Αν γνωρίζει κάποιος ας βοηθήσει και γι' αυτό. Ευχαριστώ πολύ.
  11. Με στόχο τον εντοπισμό ακινήτων που βρίσκονται στα αζήτητα καθώς δεν υπάρχουν κληρονόμοι ή για διάφορους λόγους δεν διεκδικούνται, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων δίνει στη Διεύθυνση Κοινωφελών Περιουσιών πρόσβαση στο περιουσιολόγιο μέσω διαλειτουργικότητας. Όπως σημειώνει ρεπορτάζ της Καθημερινής, μέχρι στιγμής η σχετική λίστα περιλαμβάνει 7.000 ακίνητα που δεν διεκδικούνται από κανέναν και ως εκ τούτου περιέρχονται στο ελληνικό Δημόσιο. Το οικονομικό επιτελείο πάντως θέλει να επιταχύνει τις διαδικασίες και να αυξήσει τον αριθμό των ακινήτων που μπορεί να εκμεταλλευθεί προκειμένου, αφού «καθαρίσουν» από διάφορες εκκρεμότητες που μπορεί να έχουν, να αποδοθούν στην αγορά για την κάλυψη αναγκών που έχουν τα νοικοκυριά. Ετσι, λοιπόν, η ΑΑΔΕ επιτρέπει την πρόσβαση στα στοιχεία του περιουσιολογίου στη Διεύθυνση Κοινωφελών Περιουσιών. Σκοπός της χρήσης της διαδικτυακής υπηρεσίας και των στοιχείων είναι: – Η υποβολή προς τις αρμόδιες διευθύνσεις κοινωφελών περιουσιών από τους εκτελεστές διαθηκών, εκκαθαριστές και κηδεμόνες σχολαζουσών κληρονομιών των στοιχείων των ακινήτων που ανήκουν σε υπό εκκαθάριση κληρονομιές υπέρ του Δημοσίου ή κοινωφελούς σκοπού και σε κληρονομιές χωρίς εμφανείς κληρονόμους. – Η εξακρίβωση από τις αρμόδιες διευθύνσεις κοινωφελών περιουσιών των ακίνητων των ως άνω κληρονομιών. Σημειώνεται ότι τις προσεχείς μέρες το οικονομικό επιτελείο αναμένεται να θέσει σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου για την αξιοποίηση των περιουσιών 2.000 αδρανών κοινωφελών ιδρυμάτων και 7.000 σχολαζουσών κληρονομιών, με στόχο να διατεθεί ένα μέρος αυτής της περιουσίας για την κάλυψη στεγαστικών αναγκών ευάλωτων νοικοκυριών. Αυτό που επιχειρείται αυτή τη στιγμή είναι η καταγραφή της περιουσίας, η οποία σε αρκετές περιπτώσεις είναι άγνωστη στο ελληνικό Δημόσιο καθώς ουδείς την έχει διεκδικήσει. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, όλες οι κοινωφελείς περιουσίες και οι σχολάζουσες κληρονομιές θα χαρτογραφηθούν ψηφιακά, καθώς δημιουργούνται ένα Ηλεκτρονικό Μητρώο Κοινωφελών Περιουσιών και μια Πλατφόρμα Σχολαζουσών Κληρονομιών, διασυνδεδεμένα με τα μητρώα του Δημοσίου. Ολες οι πράξεις διοίκησης και διαχείρισης των κοινωφελών περιουσιών (όχι μόνο των αδρανών ιδρυμάτων) θα αναρτώνται υποχρεωτικά στο μητρώο από τα υπόχρεα πρόσωπα. Για τις σχολάζουσες κληρονομιές, περιουσίες για τις οποίες δεν υπάρχει κληρονόμος ή έχει γίνει αποποίηση, το ίδρυμα ειδικού σκοπού θα γίνει «κηδεμόνας και εκκαθαριστής» μέχρι να περάσουν στο Δημόσιο. Θεσπίζεται, μάλιστα, ταχεία διοικητική διαδικασία: αν δεν υπάρχουν κληρονόμοι, το υπουργείο αποφασίζει άμεσα, έπειτα από γνώμη τριμελούς διοικητικού οργάνου. Σημειώνεται ότι σήμερα το Δημόσιο καθυστερεί να αναγνωριστεί ως κληρονόμος λόγω πολύπλοκων γραφειοκρατικών διαδικασιών και παραιτήσεων κηδεμόνων. Το ίδρυμα θα λειτουργεί ως νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, ενταγμένο στη γενική κυβέρνηση, και ο πρόεδρός του θα ορίζεται από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ενώ τα μέλη του Δ.Σ. και ο γενικός διευθυντής του θα διορίζονται από τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας, από πρόσωπα εγνωσμένου κύρους, με πενταετή θητεία. Τι είναι όμως οι σχολάζουσες κληρονομιές; Ετσι χαρακτηρίζονται οι κληρονομιές μέχρι να οριστικοποιηθεί το κληρονομικό δικαίωμα του Δημοσίου, επειδή είτε ο αποθανών δεν είχε συγγενείς είτε αυτοί αποποιήθηκαν την κληρονομιά. Υπάρχουν 7.000 εκκρεμείς κληρονομιές (περίπου 5.000 σχολάζουσες και 2.000 υπό εκκαθάριση). Σήμερα δεν υπάρχει διαδικασία για τη συστηματική ενημέρωση του Δημοσίου στις περιπτώσεις που ο αποθανών δεν έχει κληρονόμους ή αυτοί αποποιήθηκαν. Επιπλέον, το Δημόσιο δεν γνωρίζει ποια είναι η οικονομική αξία των εκκρεμών κληρονομιών. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να παραμένουν ανεκμετάλλευτα ή και να απαξιώνονται ακίνητα που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις που η αναγνώριση του κληρονομικού δικαιώματος του Δημοσίου αποτρέπεται από πλαστές ιδιόγραφες διαθήκες. Παρακολούθηση θα υπάρχει για όλα τα κοινωφελή ιδρύματα, η σύσταση των οποίων πλέον θα γίνεται με κοινή υπουργική απόφαση αντί προεδρικού διατάγματος, και οι διαδικασίες διαχείρισης και αξιοποίησης της κινητής και της ακίνητης περιουσίας τους θα καθορίζονται με βάση έναν πρότυπο κανονισμό κοινωφελών ιδρυμάτων. Θα διενεργούνται έκτακτοι και τακτικοί διαχειριστικοί έλεγχοι και τα μέλη της διοίκησής του θα έχουν αυξημένη ευθύνη. Θα είναι και αυτά τα ιδρύματα υποχρεωμένα να αναρτούν στο ηλεκτρονικό μητρώο τις βασικές διαχειριστικές πράξεις τους. Στόχος, η απλοποίηση και η επιτάχυνση της διαδικασίας σύναψης συμβάσεων που αφορούν τη διαχείριση της κοινωφελούς περιουσίας, όπως για εκμίσθωση και πώλησή της. Στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας θα δημιουργηθεί ένα Κεντρικό Συμβούλιο Κοινωφελών Περιουσιών, που θα γνωμοδοτεί για σημαντικές υποθέσεις. Ολα τα συμβούλια κοινωφελών περιουσιών που λειτουργούν στις αποκεντρωμένες διοικήσεις της χώρας θα καταργηθούν. View full είδηση
  12. Με στόχο τον εντοπισμό ακινήτων που βρίσκονται στα αζήτητα καθώς δεν υπάρχουν κληρονόμοι ή για διάφορους λόγους δεν διεκδικούνται, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων δίνει στη Διεύθυνση Κοινωφελών Περιουσιών πρόσβαση στο περιουσιολόγιο μέσω διαλειτουργικότητας. Όπως σημειώνει ρεπορτάζ της Καθημερινής, μέχρι στιγμής η σχετική λίστα περιλαμβάνει 7.000 ακίνητα που δεν διεκδικούνται από κανέναν και ως εκ τούτου περιέρχονται στο ελληνικό Δημόσιο. Το οικονομικό επιτελείο πάντως θέλει να επιταχύνει τις διαδικασίες και να αυξήσει τον αριθμό των ακινήτων που μπορεί να εκμεταλλευθεί προκειμένου, αφού «καθαρίσουν» από διάφορες εκκρεμότητες που μπορεί να έχουν, να αποδοθούν στην αγορά για την κάλυψη αναγκών που έχουν τα νοικοκυριά. Ετσι, λοιπόν, η ΑΑΔΕ επιτρέπει την πρόσβαση στα στοιχεία του περιουσιολογίου στη Διεύθυνση Κοινωφελών Περιουσιών. Σκοπός της χρήσης της διαδικτυακής υπηρεσίας και των στοιχείων είναι: – Η υποβολή προς τις αρμόδιες διευθύνσεις κοινωφελών περιουσιών από τους εκτελεστές διαθηκών, εκκαθαριστές και κηδεμόνες σχολαζουσών κληρονομιών των στοιχείων των ακινήτων που ανήκουν σε υπό εκκαθάριση κληρονομιές υπέρ του Δημοσίου ή κοινωφελούς σκοπού και σε κληρονομιές χωρίς εμφανείς κληρονόμους. – Η εξακρίβωση από τις αρμόδιες διευθύνσεις κοινωφελών περιουσιών των ακίνητων των ως άνω κληρονομιών. Σημειώνεται ότι τις προσεχείς μέρες το οικονομικό επιτελείο αναμένεται να θέσει σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου για την αξιοποίηση των περιουσιών 2.000 αδρανών κοινωφελών ιδρυμάτων και 7.000 σχολαζουσών κληρονομιών, με στόχο να διατεθεί ένα μέρος αυτής της περιουσίας για την κάλυψη στεγαστικών αναγκών ευάλωτων νοικοκυριών. Αυτό που επιχειρείται αυτή τη στιγμή είναι η καταγραφή της περιουσίας, η οποία σε αρκετές περιπτώσεις είναι άγνωστη στο ελληνικό Δημόσιο καθώς ουδείς την έχει διεκδικήσει. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, όλες οι κοινωφελείς περιουσίες και οι σχολάζουσες κληρονομιές θα χαρτογραφηθούν ψηφιακά, καθώς δημιουργούνται ένα Ηλεκτρονικό Μητρώο Κοινωφελών Περιουσιών και μια Πλατφόρμα Σχολαζουσών Κληρονομιών, διασυνδεδεμένα με τα μητρώα του Δημοσίου. Ολες οι πράξεις διοίκησης και διαχείρισης των κοινωφελών περιουσιών (όχι μόνο των αδρανών ιδρυμάτων) θα αναρτώνται υποχρεωτικά στο μητρώο από τα υπόχρεα πρόσωπα. Για τις σχολάζουσες κληρονομιές, περιουσίες για τις οποίες δεν υπάρχει κληρονόμος ή έχει γίνει αποποίηση, το ίδρυμα ειδικού σκοπού θα γίνει «κηδεμόνας και εκκαθαριστής» μέχρι να περάσουν στο Δημόσιο. Θεσπίζεται, μάλιστα, ταχεία διοικητική διαδικασία: αν δεν υπάρχουν κληρονόμοι, το υπουργείο αποφασίζει άμεσα, έπειτα από γνώμη τριμελούς διοικητικού οργάνου. Σημειώνεται ότι σήμερα το Δημόσιο καθυστερεί να αναγνωριστεί ως κληρονόμος λόγω πολύπλοκων γραφειοκρατικών διαδικασιών και παραιτήσεων κηδεμόνων. Το ίδρυμα θα λειτουργεί ως νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, ενταγμένο στη γενική κυβέρνηση, και ο πρόεδρός του θα ορίζεται από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ενώ τα μέλη του Δ.Σ. και ο γενικός διευθυντής του θα διορίζονται από τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας, από πρόσωπα εγνωσμένου κύρους, με πενταετή θητεία. Τι είναι όμως οι σχολάζουσες κληρονομιές; Ετσι χαρακτηρίζονται οι κληρονομιές μέχρι να οριστικοποιηθεί το κληρονομικό δικαίωμα του Δημοσίου, επειδή είτε ο αποθανών δεν είχε συγγενείς είτε αυτοί αποποιήθηκαν την κληρονομιά. Υπάρχουν 7.000 εκκρεμείς κληρονομιές (περίπου 5.000 σχολάζουσες και 2.000 υπό εκκαθάριση). Σήμερα δεν υπάρχει διαδικασία για τη συστηματική ενημέρωση του Δημοσίου στις περιπτώσεις που ο αποθανών δεν έχει κληρονόμους ή αυτοί αποποιήθηκαν. Επιπλέον, το Δημόσιο δεν γνωρίζει ποια είναι η οικονομική αξία των εκκρεμών κληρονομιών. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να παραμένουν ανεκμετάλλευτα ή και να απαξιώνονται ακίνητα που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις που η αναγνώριση του κληρονομικού δικαιώματος του Δημοσίου αποτρέπεται από πλαστές ιδιόγραφες διαθήκες. Παρακολούθηση θα υπάρχει για όλα τα κοινωφελή ιδρύματα, η σύσταση των οποίων πλέον θα γίνεται με κοινή υπουργική απόφαση αντί προεδρικού διατάγματος, και οι διαδικασίες διαχείρισης και αξιοποίησης της κινητής και της ακίνητης περιουσίας τους θα καθορίζονται με βάση έναν πρότυπο κανονισμό κοινωφελών ιδρυμάτων. Θα διενεργούνται έκτακτοι και τακτικοί διαχειριστικοί έλεγχοι και τα μέλη της διοίκησής του θα έχουν αυξημένη ευθύνη. Θα είναι και αυτά τα ιδρύματα υποχρεωμένα να αναρτούν στο ηλεκτρονικό μητρώο τις βασικές διαχειριστικές πράξεις τους. Στόχος, η απλοποίηση και η επιτάχυνση της διαδικασίας σύναψης συμβάσεων που αφορούν τη διαχείριση της κοινωφελούς περιουσίας, όπως για εκμίσθωση και πώλησή της. Στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας θα δημιουργηθεί ένα Κεντρικό Συμβούλιο Κοινωφελών Περιουσιών, που θα γνωμοδοτεί για σημαντικές υποθέσεις. Ολα τα συμβούλια κοινωφελών περιουσιών που λειτουργούν στις αποκεντρωμένες διοικήσεις της χώρας θα καταργηθούν.
  13. Καλησπέρα, σε οικισμό προς κήρυξη παραδοσιακό, έχουμε, με βάση το άρθρο, ότι το τελικό ύψος μετράει από το φυσικό ή διαμορφωμένο έδαφος σε οικόπεδο με κλίση και μέγιστο ύψος 7 μέτρα. Επιτρέπεται Υπόγειο, εκτός της στάθμης φυσικού ή διαμορφωμένου,αν ναι τι ύψος; Υποθετικά μπορεί να γίνει κατοικία 3 και 3 συν 1, χωρίς να υπάρχει χρήση στο 1 μέτρο, αφού το μέγιστο ύψος είναι 7 μ.; Επίσης, μπορεί να υπάρξει το μέγιστο ύψος στο πίσω μέρος, και μπροστά να επιχωθεί 1,5 μέτρο το κτίριο; Αυτό θεωρητικά μπορεί να γίνει και με τα 7 μέτρα πίσω και 1,5 μ επιχωση; Για τις αυλές, διαμορφώσεις, τοιχία, καταλαβαίνω, είναι μέγιστο 1,5 μ. από στάθμη εδάφους.
  14. @Perustum μα αν έχει πληρωθεί το 30% ή όλο το πρόστιμο στον ν.4495 δεν εμπίπτεις σε μία από τις εξαιρέσεις της παρ.2 του άρθ.82; ζ) έχει περατωθεί η διαδικασία καταβολής του ενιαίου ειδικού προστίμου ή έχει καταβληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου, κατά τις διατάξεις του παρόντος ή τις διατάξεις του ν.4014/2011 και ν.4178/2013
  15. Εάν έχεις διαγραφεί από το ΤΕΕ, έχεις απολέσει τη δυνατότητα ασκήσεως του επαγγέλματος. Πρέπει να αναλάβει άλλος μηχανικός.
  16. Με την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος αποκτάς τα δικαιώματα που καλύπτονται από αυτήν. Μετά την έναρξη στην εφορία γίνεσαι ελεύθερος επαγγελματίας. Δεν χρειάζεται κάτι άλλο.
  17. @pygma Επιλέγεις τον τύπο 1 (νόμιμο). Φυσικά, το σωστό είναι ότι επιλέγεις τον τύπο 2. Ο τύπος 2 (ρυθμισμένο) αντιστοιχεί στις εξαιρέσεις της παραγράφου 2γ του άρθρου 83 του Ν.4495.
  18. Αυξήθηκαν σημαντικά φέτος οι ποσότητες φυσικού αερίου που καταναλώνει η χώρα μας. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Green Tank, τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 καταγράφηκε η δεύτερη υψηλότερη ιστορικά κατανάλωση φυσικού αερίου (51.3 TWh) μετά το 2021. Η ζήτηση συγκεκριμένα για το σκοπό της ηλεκτροπαραγωγής σημείωσε ρεκόρ δεκαετίας, φτάνοντας τις 36.5 TWh ή το 71% της αγοράς. Συνολικά στο φυσικό αέριο η κατανάλωση ενισχύθηκε κατά 7,7% ετησίως, με πρωταγωνιστή τους ηλεκτροπαραγωγούς (+10%), όπως και τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις (+18%). Αντιθέτως, η βιομηχανία περιόρισε κατά 18,4% τις δικές της ποσότητες. Πρώτο το LNG, δεύτερο το ρωσικό αέριο Όπως είναι φυσικό, ενισχυμένες ήταν και οι εισαγωγές αερίου κατά 1,9%. Κυρίαρχη τάση είναι η άνοδος του LNG που έχει στο εννεάμηνο ένα μερίδιο 44,1% της αγοράς, σημειώνοντας ετήσια άνοδο 81,1%. Αντιθέτως, οι εισαγωγές ρωσικού αερίου μέσω του Σιδηρόκαστρου μειώθηκαν κατά 20,1% και υποχώρησαν στη δεύτερη θέση με μερίδιο 40,1%. Πάντως, το Green Tank επισημαίνει ότι Σεπτέμβριο 2025, οι εισαγωγές ρωσικού αερίου στην Ελλάδα μέσω αγωγού πέρασαν στην πρώτη θέση με 2.51 TWh, καταγράφοντας αύξηση 53% σε σχέση με τον Αύγουστο. Η τελευταία φορά που οι εισαγωγές ρωσικού αερίου ξεπέρασαν αυτές από LNG ήταν το δίμηνο Απρίλιος – Μάιος 2025. View full είδηση
  19. Αυξήθηκαν σημαντικά φέτος οι ποσότητες φυσικού αερίου που καταναλώνει η χώρα μας. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Green Tank, τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 καταγράφηκε η δεύτερη υψηλότερη ιστορικά κατανάλωση φυσικού αερίου (51.3 TWh) μετά το 2021. Η ζήτηση συγκεκριμένα για το σκοπό της ηλεκτροπαραγωγής σημείωσε ρεκόρ δεκαετίας, φτάνοντας τις 36.5 TWh ή το 71% της αγοράς. Συνολικά στο φυσικό αέριο η κατανάλωση ενισχύθηκε κατά 7,7% ετησίως, με πρωταγωνιστή τους ηλεκτροπαραγωγούς (+10%), όπως και τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις (+18%). Αντιθέτως, η βιομηχανία περιόρισε κατά 18,4% τις δικές της ποσότητες. Πρώτο το LNG, δεύτερο το ρωσικό αέριο Όπως είναι φυσικό, ενισχυμένες ήταν και οι εισαγωγές αερίου κατά 1,9%. Κυρίαρχη τάση είναι η άνοδος του LNG που έχει στο εννεάμηνο ένα μερίδιο 44,1% της αγοράς, σημειώνοντας ετήσια άνοδο 81,1%. Αντιθέτως, οι εισαγωγές ρωσικού αερίου μέσω του Σιδηρόκαστρου μειώθηκαν κατά 20,1% και υποχώρησαν στη δεύτερη θέση με μερίδιο 40,1%. Πάντως, το Green Tank επισημαίνει ότι Σεπτέμβριο 2025, οι εισαγωγές ρωσικού αερίου στην Ελλάδα μέσω αγωγού πέρασαν στην πρώτη θέση με 2.51 TWh, καταγράφοντας αύξηση 53% σε σχέση με τον Αύγουστο. Η τελευταία φορά που οι εισαγωγές ρωσικού αερίου ξεπέρασαν αυτές από LNG ήταν το δίμηνο Απρίλιος – Μάιος 2025.
  20. Σε «φουλ» ρυθμούς και εντός χρονοδιαγράμματος προχωρούν τα έργα των φωτοβολταϊκών ισχύος 2,13 GW στη Δυτική Μακεδονία από τη ΔΕΗ, η οποία έχει επικεντρωθεί στις περιοχές γύρω από τους ΑΗΣ Πτολεμαΐδας, Καρδιάς, Αγίου Δημητρίου και Αμυνταίου. Συνολικά, με την ολοκλήρωσή τους, τα φωτοβολταϊκά clusters της περιοχής, τα μεγαλύτερα σε ολόκληρη την Ευρώπη, θα παράγουν σχεδόν 3.150 GWh ηλεκτρικής ενέργειας, ποσότητα που αντιστοιχεί σε περισσότερο από το 6% της ετήσιας κατανάλωσης ενέργειας σε ολόκληρη την ηπειρωτική Ελλάδα. Τα έργα ΑΠΕ της Δυτικής Μακεδονίας Αξιοποιώντας τις εκτάσεις των παλιών λιγνιτωρυχείων των ΑΗΣ Πτολεμαΐδας, Καρδιάς και Αγίου Δημητρίου, εγκαθίστανται φωτοβολταϊκοί σταθμοί συνολικής ισχύος 1.190 MW, η κατασκευή του μεγαλύτερου μέρους των οποίων (περίπου το 90%) έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ κάποια έργα βρίσκονται ήδη σε λειτουργία. Με την πλήρη αποπεράτωση της κατασκευής τους, η οποία αναμένεται κατά τους αμέσως επόμενους μήνες, η ΔΕΗ θα παράγει μόνο από τους σταθμούς αυτούς περίπου 1800 GWhe ετησίως. Η ενέργεια αυτή θα καλύπτει τις ανάγκες σχεδόν 450.000 νοικοκυριών, αποτρέποντας ταυτόχρονα την έκλυση 900.000 tn CO2 στην ατμόσφαιρα. Σε αυτούς τους σταθμούς περιλαμβάνεται και η ναυαρχίδα του αναπτυξιακού προγράμματος της εταιρείας, ισχύος 550 MW. Επιπλέον, σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία RWE AG, προχωράει δυναμικά και η ολοκλήρωση της κατασκευής των φωτοβολταϊκών σταθμών ισχύος 940 MW στην περιοχή του Αμυνταίου, πλησίον του ΑΗΣ Αμυνταίου, ικανοί να παράγουν περίπου 1.350 GWh ετησίως, καλύπτοντας τις ανάγκες περισσότερων από 300.000 νοικοκυριών κι αποτρέποντας την έκλυση σχεδόν 675.000 tn CO2. Σημαντικές επενδύσεις σε συστήματα αποθήκευσης Πολύ σημαντικό κομμάτι των έργων της ΔΕΗ Ανανεώσιμες είναι η εγκατάσταση αρχικά δύο σταθμών ηλεκτροχημικής αποθήκευσης ενέργειας (BESS) σε Πτολεμαΐδα (περιοχή ΑΗΣ Καρδιάς) και Μελίτη. Η αποθήκευση ενέργειας αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για βέλτιστη χρήση των φωτοβολταϊκών σταθμών, επιτρέποντας την αποθήκευση ενέργειας κατά τις ώρες της ημέρας (όπου καταγράφεται πλεόνασμα παραγωγής) και την απόδοσή της μετά τη δύση του ήλιου (όπου παρατηρείται έλλειμμα παραγωγής), ενώ παράλληλα προσφέρουν μια πολύτιμη υπηρεσία στο σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας, συμβάλλοντας στην ευστάθειά του. Οι δύο αυτοί σταθμοί, συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 98 MW και χωρητικότητας 196 MWh, καθώς και τα συνοδά έργα τους, αναμένεται να ολοκληρωθούν σταδιακά και να συνδεθούν στο σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας το επόμενο διάστημα. Δελτίο Τύπου Η ΔΕΗ έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα επενδύσει στην περιοχή περίπου 940 εκατ. ευρώ για έργα αποθήκευσης ενέργειας 860 MW. Συνολικά, αυτά τα έργα θα δημιουργήσουν πάνω από 1.300 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και εκατοντάδες κατά τη λειτουργία. Στα έργα αποθήκευσης ενέργειας ξεχωρίζουν τα δύο αντλησιοταμιευτικά έργα, οι «φυσικές μπαταρίες» με τη χρήση δύο λιμνών σε υψομετρική διαφορά μεταξύ τους. Πρόκειται για το έργο στο ορυχείο Καρδιάς, με δυναμικότητα παραγωγής 320 MW για 8 ώρες και το έργο στο ορυχείο Νοτίου Πεδίου με δυναμικότητα παραγωγής 240 MW για 12 ώρες. Πέραν της αντλησιοταμίευσης, ο Όμιλος ΔΕΗ θα κατασκευάσει μονάδες αποθήκευσης με μπαταρίες συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 300 MW. Κ. Μαύρος: Προχωράμε με αμείωτους ρυθμούς στην ολοκλήρωση των έργων για ένα καλύτερο και πιο πράσινο μέλλον Ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος ΑΠΕ Ομίλου ΔΕΗ, Κωνσταντίνος Μαύρος, δήλωσε: «Πριν μερικούς μήνες, παρουσιάσαμε το συνολικό αναπτυξιακό πρόγραμμα του Ομίλου ΔΕΗ για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας στους χώρους του ΑΗΣ Καρδιάς. Μέσα σε αυτό το διάστημα, έχει επιτευχθεί σημαντική πρόοδος στην εξέλιξη της κατασκευής των έργων ΑΠΕ και αποθήκευσης με μπαταρίες του Ομίλου, η οποία ευθυγραμμίζεται απολύτως με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί. Προχωράμε με αμείωτους ρυθμούς στην ολοκλήρωση των έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και αποθήκευσης για ένα καλύτερο και πιο πράσινο μέλλον. Η ανάπτυξη των έργων ΑΠΕ σηματοδοτεί την αναβάθμιση της Δυτικής Μακεδονίας σε ένα hub πράσινης ενέργειας και υψηλής τεχνολογίας». View full είδηση
  21. Σε «φουλ» ρυθμούς και εντός χρονοδιαγράμματος προχωρούν τα έργα των φωτοβολταϊκών ισχύος 2,13 GW στη Δυτική Μακεδονία από τη ΔΕΗ, η οποία έχει επικεντρωθεί στις περιοχές γύρω από τους ΑΗΣ Πτολεμαΐδας, Καρδιάς, Αγίου Δημητρίου και Αμυνταίου. Συνολικά, με την ολοκλήρωσή τους, τα φωτοβολταϊκά clusters της περιοχής, τα μεγαλύτερα σε ολόκληρη την Ευρώπη, θα παράγουν σχεδόν 3.150 GWh ηλεκτρικής ενέργειας, ποσότητα που αντιστοιχεί σε περισσότερο από το 6% της ετήσιας κατανάλωσης ενέργειας σε ολόκληρη την ηπειρωτική Ελλάδα. Τα έργα ΑΠΕ της Δυτικής Μακεδονίας Αξιοποιώντας τις εκτάσεις των παλιών λιγνιτωρυχείων των ΑΗΣ Πτολεμαΐδας, Καρδιάς και Αγίου Δημητρίου, εγκαθίστανται φωτοβολταϊκοί σταθμοί συνολικής ισχύος 1.190 MW, η κατασκευή του μεγαλύτερου μέρους των οποίων (περίπου το 90%) έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ κάποια έργα βρίσκονται ήδη σε λειτουργία. Με την πλήρη αποπεράτωση της κατασκευής τους, η οποία αναμένεται κατά τους αμέσως επόμενους μήνες, η ΔΕΗ θα παράγει μόνο από τους σταθμούς αυτούς περίπου 1800 GWhe ετησίως. Η ενέργεια αυτή θα καλύπτει τις ανάγκες σχεδόν 450.000 νοικοκυριών, αποτρέποντας ταυτόχρονα την έκλυση 900.000 tn CO2 στην ατμόσφαιρα. Σε αυτούς τους σταθμούς περιλαμβάνεται και η ναυαρχίδα του αναπτυξιακού προγράμματος της εταιρείας, ισχύος 550 MW. Επιπλέον, σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία RWE AG, προχωράει δυναμικά και η ολοκλήρωση της κατασκευής των φωτοβολταϊκών σταθμών ισχύος 940 MW στην περιοχή του Αμυνταίου, πλησίον του ΑΗΣ Αμυνταίου, ικανοί να παράγουν περίπου 1.350 GWh ετησίως, καλύπτοντας τις ανάγκες περισσότερων από 300.000 νοικοκυριών κι αποτρέποντας την έκλυση σχεδόν 675.000 tn CO2. Σημαντικές επενδύσεις σε συστήματα αποθήκευσης Πολύ σημαντικό κομμάτι των έργων της ΔΕΗ Ανανεώσιμες είναι η εγκατάσταση αρχικά δύο σταθμών ηλεκτροχημικής αποθήκευσης ενέργειας (BESS) σε Πτολεμαΐδα (περιοχή ΑΗΣ Καρδιάς) και Μελίτη. Η αποθήκευση ενέργειας αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για βέλτιστη χρήση των φωτοβολταϊκών σταθμών, επιτρέποντας την αποθήκευση ενέργειας κατά τις ώρες της ημέρας (όπου καταγράφεται πλεόνασμα παραγωγής) και την απόδοσή της μετά τη δύση του ήλιου (όπου παρατηρείται έλλειμμα παραγωγής), ενώ παράλληλα προσφέρουν μια πολύτιμη υπηρεσία στο σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας, συμβάλλοντας στην ευστάθειά του. Οι δύο αυτοί σταθμοί, συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 98 MW και χωρητικότητας 196 MWh, καθώς και τα συνοδά έργα τους, αναμένεται να ολοκληρωθούν σταδιακά και να συνδεθούν στο σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας το επόμενο διάστημα. Δελτίο Τύπου Η ΔΕΗ έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα επενδύσει στην περιοχή περίπου 940 εκατ. ευρώ για έργα αποθήκευσης ενέργειας 860 MW. Συνολικά, αυτά τα έργα θα δημιουργήσουν πάνω από 1.300 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και εκατοντάδες κατά τη λειτουργία. Στα έργα αποθήκευσης ενέργειας ξεχωρίζουν τα δύο αντλησιοταμιευτικά έργα, οι «φυσικές μπαταρίες» με τη χρήση δύο λιμνών σε υψομετρική διαφορά μεταξύ τους. Πρόκειται για το έργο στο ορυχείο Καρδιάς, με δυναμικότητα παραγωγής 320 MW για 8 ώρες και το έργο στο ορυχείο Νοτίου Πεδίου με δυναμικότητα παραγωγής 240 MW για 12 ώρες. Πέραν της αντλησιοταμίευσης, ο Όμιλος ΔΕΗ θα κατασκευάσει μονάδες αποθήκευσης με μπαταρίες συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 300 MW. Κ. Μαύρος: Προχωράμε με αμείωτους ρυθμούς στην ολοκλήρωση των έργων για ένα καλύτερο και πιο πράσινο μέλλον Ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος ΑΠΕ Ομίλου ΔΕΗ, Κωνσταντίνος Μαύρος, δήλωσε: «Πριν μερικούς μήνες, παρουσιάσαμε το συνολικό αναπτυξιακό πρόγραμμα του Ομίλου ΔΕΗ για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας στους χώρους του ΑΗΣ Καρδιάς. Μέσα σε αυτό το διάστημα, έχει επιτευχθεί σημαντική πρόοδος στην εξέλιξη της κατασκευής των έργων ΑΠΕ και αποθήκευσης με μπαταρίες του Ομίλου, η οποία ευθυγραμμίζεται απολύτως με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί. Προχωράμε με αμείωτους ρυθμούς στην ολοκλήρωση των έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και αποθήκευσης για ένα καλύτερο και πιο πράσινο μέλλον. Η ανάπτυξη των έργων ΑΠΕ σηματοδοτεί την αναβάθμιση της Δυτικής Μακεδονίας σε ένα hub πράσινης ενέργειας και υψηλής τεχνολογίας».
  22. Πράγματι. Εν τέλει, είδα και στον ευρωκώδικα ότι για την κατηγορία C1 το φορτίο είναι 3KN/m2. Επίσης, υπάρχει ο συντελεστής αΑ ο οποίος ανάλογα με το μέγεθος της πλάκας επιτρέπει να μειωθεί το φορτίο σε κάθε πλάκα, εισάγοντας έναν συντελεστή, ο οποίος κατ' ελάχιστο μπορεί να είναι 0,60. Επομένως τελικά το φορτίο μπορεί να είναι και μικρότερο από 2kN/m2 σε σχετικά μεγάλες πλάκες. Πάντρεμα βέβαια ΕΑΚ (Σ3) και ευρωκώδικα για τα κινητά, αλλά τελικά εναπόκειται στην κρίση του μηχανικού. Το όριο είναι τα 22,5m2 όπου από εκεί και πάνω ο συντελεστής είναι 0,60m2. Δεν είμαι σίγουρος αν αυτή η μείωση του φορτίου μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο για την επίλυση πλακών ή και γενικά για τον υπολογισμό όλου του κτηρίου.
  23. Καλησπέρα συνάδελφοι, εγώ ήθελα να ρωτήσω το εξης: έχω ένα διαμέρισμα το οποίο έχει οικοδομική άδεια του 1979 και έγινε και τακτοποίηση για διαμερισμάτωση. Στην έκδοση του Πιστοποιητικού Πληρότητας βάζω κατηγορία 1 νόμιμο ή 2 ρυθμισμένο ;
  24. Καλησπέρα συνάδελφοι. Ερώτηση: Σε περίπτωση δήλωσης στον 4178/2013 που θα μεταφερθεί στον 4495/2017, που είναι σε στάδιο υπαγωγής και έχει πληρωθεί το 30% του προστίμου, αλλά δεν έχει περάσει ποτέ σε στάδιο οριστικής υπαγωγής η περαίωσης, για την μεταβολή του προστίμου άνω του 20% χρειάζεται συποθα; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.