Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Σήμερα
  2. Προστέθηκε στο «e-Άδειες», στον Τύπο Αίτησης «Άδειες», η πράξη «Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας για κτίρια Δ.ΥΠ.Α. (παρ.9 αρθ.29 ν.4495)» που αφορά στην εκτέλεση εργασιών σε κτίρια ιδιοκτησίας της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.), τα οποία έχουν ενταχθεί στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του άρθρου 125 του ν. 4799/2021 (Α’ 78) ή χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, σύμφωνα την παράγραφο 9 του άρθρου 29 του ν. 4495/2017, όπως προστέθηκε με την παρ.6 του άρθρου 234 του ν. 5193/2025.
  3. Προστέθηκε στο «e-Άδειες», στον Τύπο Αίτησης «Άδειες», η πράξη «Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας για κτίρια Δ.ΥΠ.Α. (παρ.9 αρθ.29 ν.4495)» που αφορά στην εκτέλεση εργασιών σε κτίρια ιδιοκτησίας της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.), τα οποία έχουν ενταχθεί στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του άρθρου 125 του ν. 4799/2021 (Α’ 78) ή χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, σύμφωνα την παράγραφο 9 του άρθρου 29 του ν. 4495/2017, όπως προστέθηκε με την παρ.6 του άρθρου 234 του ν. 5193/2025. View full είδηση
  4. Καλησπέρα και συγγνώμη που επανέρχομαι εκ νέου στο ίδιο θέμα καθώς θα ήθελα να γίνω πιο συγκεκριμένος μήπως υπήρχε κάποια πιθανότητα να ρυθμίζεται εκ νέου το ακίνητο (τριώροφη οικοδομή με υπόγειο που είχε περαιωθεί η διαδικασία με τον Ν.3843/2010): Επιτρεπόμενη δόμηση: 250 τ.μ. --> 40% υπέρβαση: 100 τ.μ. Υπόγειο: Υ.Δ. λόγω αλλαγής χρήσης σε κατοικία 79,5 τ.μ. (τακτοποιημένο με τον Ν.3843/2010) Ισόγειο: Υ.Δ. 75 τ.μ. (τακτοποιημένο με τον Ν.3843/2010) Συνεπώς, υπέρβαση δόμησης μόνο σε υπόγειο και ισόγειο: 154,5 τ.μ. > 40% υπέρβασης επιτρεπόμενης = 100 τ.μ. Εχω και στους από πάνω ορόφους μικρές υπερβάσεις, κυρίως κλείσιμο Η/Χ (πιθανότατα λιγότερο από το 80%), όμως αν δεν μου διαφεύγει πάω καρφωτός για Κατ. 5. Σωστά;
  5. Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η με αριθμό 124757 Κοινή Υπουργική Απόφαση (Β’ 4199/31.07.2025) με την οποία αυξάνεται κατά 13 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός της δράσης και παρατείνονται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, καθώς και η ημερομηνία ολοκλήρωσης της δράσης. Πλέον, ο προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται σε 57 εκατ. ευρώ. Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων παρατείνεται έως την 31ης Δεκεμβρίου 2025 και ως ημερομηνία ολοκλήρωσης της δράσης ορίζεται η 31η Δεκεμβρίου 2026. Η διάρκεια της δράσης μπορεί να συντμηθεί στην περίπτωση που οι διαθέσιμοι πόροι καλυφθούν στο σύνολό τους πριν από την ημερομηνία ολοκλήρωσής της. Από Τρίτη 5/8/2025 και ώρα 00.01 θα είναι δυνατή η υποβολή νέων αιτήσεων στο πληροφοριακό σύστημα της δράσης https://kinoumeilektrika3.gov.gr/. Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών για αγορά ή χρονομίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος, για τις νέες αιτήσεις που θα υποβληθούν, ορίζεται η 7η Ιουνίου 2025. Δεν δικαιούνται επιδότησης ηλεκτρικά οχήματα με λιανική τιμή προ φόρων μεγαλύτερης των 50.000 ευρώ. Ο πίνακας επιδοτήσεων για αιτήσεις που θα υποβληθούν μετά την έναρξη ισχύος του ΦΕΚ Β’ 4199/31.07.2025) είναι ο ακόλουθος: Τύπος Οχήματος: ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ Ν1 – Μ1 Κατηγορία Ωφελούμενου Αριθμός Οχημάτων Οικολογικό Bonus Προαιρετική Απόσυρση «Έξυπνος» φορτιστής Η/Ο Άτομα με Αναπηρία Νέοι ηλικίας έως 29 ετών Οικογένειες με τουλάχιστον τρία (3) εξαρτώμενα τέκνα Φυσικά Πρόσωπα (Κατηγορία Α) 1 3.000€ για ΛΤΠΦ έως 50.000€ 1.500€ 400€ 1.000€ 500€ 1.000€ για τρία εξαρτώμενα τέκνα 2.000€ για περισσότερα από τρία εξαρτώμενα τέκνα Νομικά Πρόσωπα και Επιχειρήσεις (Κατηγορία Β) από 1 και άνω 3.000€ ανά όχημα για ΛΤΠΦ έως 50.000€ 1.500 € ανά όχημα 400€ ανά φορτιστή, (με ανώτατο αριθμό φορτιστών ίσο με τον αριθμό των επιδοτούμενων αυτοκινήτων που έχει αιτηθεί) - - - Στα παραπάνω ποσά επιδότησης ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (Κατηγορία Β), και ΜΟΝΟ στην περίπτωση που αυτές έχουν ΕΔΡΑ ΣΕ ΝΗΣΙ, προστίθενται επιπλέον 1.000€ ανά όχημα Νομικά Πρόσωπα και Επιχειρήσεις (Κατηγορία Β) ΜΟΝΟ για εταιρίες αντιπροσώπων ,εμπόρων και εισαγωγέων αυτοκινήτων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων επίδειξης (test drive) από 1 και άνω 3.000€ ανά όχημα επίδειξης - test drive, για ΛΤΠΦ έως 50.000€ - - - - - Τύπος οχήματος: ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΔΙΚΥΚΛΑ-ΤΡΙΚΥΚΛΑ-ΤΕΤΡΑΚΥΚΛΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ L Κατηγορία Ωφελούμενου Αριθμός Οχημάτων Οικολογικό Bonus Προαιρετική Απόσυρση «Έξυπνος» φορτιστής Η/Ο Άτομα με Αναπηρία Νέοι ηλικίας έως 29 ετών Οικογένειες με τουλάχιστον τρία (3) εξαρτώμενα τέκνα Φυσικά Πρόσωπα (Κατηγορία Α) 1 20% έως 700€ για L1e-L4e, 30% έως 1.500€ για L5e-L7e 200€ - 500 € 500€ (μόνον για L6e-L7e ) 500€ Νομικά Πρόσωπα και Επιχειρήσεις (Κατηγορία Β) χωρίς περιορισμό 20% έως 700€ ανά όχημα για L1e-L4e, 30% έως 1.500€ ανά όχημα για L5e-L7e - 200€ ανά όχημα - 400€ ανά όχημα για L3e-L4e εάν έδρα σε νησί 750€ ανά όχημα για L5e-L7e εάν έδρα σε νησί - - - - Για τις παραπάνω Κατηγορίες Α και Β, ενισχύεται η αγορά επιπλέον μιας μπαταρίας ηλεκτρικών δικύκλων και τρικύκλων, με ποσό 150€, υπό την προϋπόθεση ότι αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού του οχήματος Τα ηλεκτρικά αμαξίδια Ατόμων με Αναπηρία εντάσσονται στην κατηγορία L1 Νομικά Πρόσωπα και Επιχειρήσεις (Κατηγορία Β) ΜΟΝΟ για εταιρίες αντιπροσώπων ,εμπόρων και εισαγωγέων οχημάτων κατηγορίας L6e – L7e, για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων επίδειξης (test drive) χωρίς περιορισμό 30%, έως 1.500€ ανά όχημα επίδειξης – test drive (μόνο για L6e-L7e) - - - - - Τύπος οχήματος: ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ Κατηγορία Ωφελούμενου Αριθμός Οχημάτων Οικολογικό Bonus Προαιρετική Απόσυρση «Έξυπνο» σημείο επαναφόρτισης Η/Ο Άτομα με Αναπηρία Νέοι ηλικίας έως 29 ετών Οικογένειες με τουλάχιστον τρία (3) εξαρτώμενα τέκνα Φυσικά Πρόσωπα (Κατηγορία Α) 1 30% έως 500€ - - 500 € - 500 € Νομικά Πρόσωπα και Επιχειρήσεις ΜΟΝΟ με συγκεκριμένους ΚΑΔ όπως περιγράφονται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙII (Κατηγορία Β) έως και 10 30% έως 500€ ανά όχημα - - - - - Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζει να υποστηρίζει ενεργά με μέτρα και πολιτικές τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος στις μεταφορές προς όφελος των πολιτών. View full είδηση
  6. Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η με αριθμό 124757 Κοινή Υπουργική Απόφαση (Β’ 4199/31.07.2025) με την οποία αυξάνεται κατά 13 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός της δράσης και παρατείνονται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, καθώς και η ημερομηνία ολοκλήρωσης της δράσης. Πλέον, ο προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται σε 57 εκατ. ευρώ. Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων παρατείνεται έως την 31ης Δεκεμβρίου 2025 και ως ημερομηνία ολοκλήρωσης της δράσης ορίζεται η 31η Δεκεμβρίου 2026. Η διάρκεια της δράσης μπορεί να συντμηθεί στην περίπτωση που οι διαθέσιμοι πόροι καλυφθούν στο σύνολό τους πριν από την ημερομηνία ολοκλήρωσής της. Από Τρίτη 5/8/2025 και ώρα 00.01 θα είναι δυνατή η υποβολή νέων αιτήσεων στο πληροφοριακό σύστημα της δράσης https://kinoumeilektrika3.gov.gr/. Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών για αγορά ή χρονομίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος, για τις νέες αιτήσεις που θα υποβληθούν, ορίζεται η 7η Ιουνίου 2025. Δεν δικαιούνται επιδότησης ηλεκτρικά οχήματα με λιανική τιμή προ φόρων μεγαλύτερης των 50.000 ευρώ. Ο πίνακας επιδοτήσεων για αιτήσεις που θα υποβληθούν μετά την έναρξη ισχύος του ΦΕΚ Β’ 4199/31.07.2025) είναι ο ακόλουθος: Τύπος Οχήματος: ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ Ν1 – Μ1 Κατηγορία Ωφελούμενου Αριθμός Οχημάτων Οικολογικό Bonus Προαιρετική Απόσυρση «Έξυπνος» φορτιστής Η/Ο Άτομα με Αναπηρία Νέοι ηλικίας έως 29 ετών Οικογένειες με τουλάχιστον τρία (3) εξαρτώμενα τέκνα Φυσικά Πρόσωπα (Κατηγορία Α) 1 3.000€ για ΛΤΠΦ έως 50.000€ 1.500€ 400€ 1.000€ 500€ 1.000€ για τρία εξαρτώμενα τέκνα 2.000€ για περισσότερα από τρία εξαρτώμενα τέκνα Νομικά Πρόσωπα και Επιχειρήσεις (Κατηγορία Β) από 1 και άνω 3.000€ ανά όχημα για ΛΤΠΦ έως 50.000€ 1.500 € ανά όχημα 400€ ανά φορτιστή, (με ανώτατο αριθμό φορτιστών ίσο με τον αριθμό των επιδοτούμενων αυτοκινήτων που έχει αιτηθεί) - - - Στα παραπάνω ποσά επιδότησης ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (Κατηγορία Β), και ΜΟΝΟ στην περίπτωση που αυτές έχουν ΕΔΡΑ ΣΕ ΝΗΣΙ, προστίθενται επιπλέον 1.000€ ανά όχημα Νομικά Πρόσωπα και Επιχειρήσεις (Κατηγορία Β) ΜΟΝΟ για εταιρίες αντιπροσώπων ,εμπόρων και εισαγωγέων αυτοκινήτων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων επίδειξης (test drive) από 1 και άνω 3.000€ ανά όχημα επίδειξης - test drive, για ΛΤΠΦ έως 50.000€ - - - - - Τύπος οχήματος: ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΔΙΚΥΚΛΑ-ΤΡΙΚΥΚΛΑ-ΤΕΤΡΑΚΥΚΛΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ L Κατηγορία Ωφελούμενου Αριθμός Οχημάτων Οικολογικό Bonus Προαιρετική Απόσυρση «Έξυπνος» φορτιστής Η/Ο Άτομα με Αναπηρία Νέοι ηλικίας έως 29 ετών Οικογένειες με τουλάχιστον τρία (3) εξαρτώμενα τέκνα Φυσικά Πρόσωπα (Κατηγορία Α) 1 20% έως 700€ για L1e-L4e, 30% έως 1.500€ για L5e-L7e 200€ - 500 € 500€ (μόνον για L6e-L7e ) 500€ Νομικά Πρόσωπα και Επιχειρήσεις (Κατηγορία Β) χωρίς περιορισμό 20% έως 700€ ανά όχημα για L1e-L4e, 30% έως 1.500€ ανά όχημα για L5e-L7e - 200€ ανά όχημα - 400€ ανά όχημα για L3e-L4e εάν έδρα σε νησί 750€ ανά όχημα για L5e-L7e εάν έδρα σε νησί - - - - Για τις παραπάνω Κατηγορίες Α και Β, ενισχύεται η αγορά επιπλέον μιας μπαταρίας ηλεκτρικών δικύκλων και τρικύκλων, με ποσό 150€, υπό την προϋπόθεση ότι αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού του οχήματος Τα ηλεκτρικά αμαξίδια Ατόμων με Αναπηρία εντάσσονται στην κατηγορία L1 Νομικά Πρόσωπα και Επιχειρήσεις (Κατηγορία Β) ΜΟΝΟ για εταιρίες αντιπροσώπων ,εμπόρων και εισαγωγέων οχημάτων κατηγορίας L6e – L7e, για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων επίδειξης (test drive) χωρίς περιορισμό 30%, έως 1.500€ ανά όχημα επίδειξης – test drive (μόνο για L6e-L7e) - - - - - Τύπος οχήματος: ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ Κατηγορία Ωφελούμενου Αριθμός Οχημάτων Οικολογικό Bonus Προαιρετική Απόσυρση «Έξυπνο» σημείο επαναφόρτισης Η/Ο Άτομα με Αναπηρία Νέοι ηλικίας έως 29 ετών Οικογένειες με τουλάχιστον τρία (3) εξαρτώμενα τέκνα Φυσικά Πρόσωπα (Κατηγορία Α) 1 30% έως 500€ - - 500 € - 500 € Νομικά Πρόσωπα και Επιχειρήσεις ΜΟΝΟ με συγκεκριμένους ΚΑΔ όπως περιγράφονται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙII (Κατηγορία Β) έως και 10 30% έως 500€ ανά όχημα - - - - - Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζει να υποστηρίζει ενεργά με μέτρα και πολιτικές τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος στις μεταφορές προς όφελος των πολιτών.
  7. Συναδελφοι καλημέρα, Σε γήπεδο όπου υπάρχει μία αποθήκη με οικοδομική άδεια τακτοποιώ μία μικρή επέκταση που έγινε. Στο ακίνητο είναι το μοναδικό κτίσμα. Το κτίσμα χρησιμοποιείται για αποθήκευση και στο γήπεδο υπάρχουν σίδερα που χρησιμοποιούνται για οικοδομικές εργασίες. Στην επικρατούσα χρήση επιλέγω Υπηρεσίες ή Βιομηχανία; Ευχαριστώ
  8. Πωλήσεις πολυτελών κατοικιών ο τζίρος των οποίων ανήλθε στα 40 εκατ. ευρώ μέσα σε μόλις 40 ημέρες, ανακοίνωσε η Greece Sotheby's International Realty. Η επίδοση αυτή όπως επισημαίνεται αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία, καθώς καταγράφεται εν μέσω ενός παγκόσμιου περιβάλλοντος γεωπολιτικής και οικονομικής αστάθειας που έχει οδηγήσει σε συνολική υποχώρηση της ζήτησης κατά περίπου 20% από τις αρχές του έτους. Παρόλα αυτά, οι ώριμοι και στοχευμένοι αγοραστές, αυτοί που δεν επηρεάζονται από τις συγκυριακές συνθήκες και αναζητούν πραγματική ποιότητα, συνεχίζουν να επενδύουν σε ακίνητα εξαιρετικής αισθητικής και σπάνιας τοποθεσίας στην Ελλάδα. Πωλήσεις από τα νησιά έως την «Αθηναϊκή Ριβιέρα» Οι πρόσφατες πράξεις περιλαμβάνουν ολοκληρωμένες πωλήσεις σε εμβληματικούς προορισμούς σε όλη τη χώρα: - Πάρος (8.200.000 ευρώ) - Σκιάθος (5.200.000 ευρώ) - Κέρκυρα (4.300.000 ευρώ) - Αθήνα (Κέντρο και «Ριβιέρα») με πράξεις από 1.070.000 ευρώ έως και 3.500.000 ευρώ - Κεφαλονιά (2.850.000 ευρώ) - Τήνος (1.070.000 ευρώ) Η γεωγραφική διασπορά και η συνεχής παρουσία σε αγορές υψηλής ζήτησης αναδεικνύουν τη δυναμική του brand και την ικανότητα της εταιρείας να προσελκύει και να εξυπηρετεί διεθνείς επενδυτές σε κάθε γωνιά της χώρας. Συστηματική διεθνής στρατηγική σε ανταγωνιστικό περιβάλλον «Τα αποτελέσματα αυτά αντανακλούν μια συνεπή και στρατηγικά οργανωμένη παρουσία στις διεθνείς αγορές, βασισμένη σε πολυετή εμπειρία και εξειδίκευση στο luxury real estate. Η Ελλάδα δραστηριοποιείται πλέον σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον, στην κατηγορία του prime και super prime real estate, όπου κυριαρχούν ώριμοι και καταξιωμένοι προορισμοί όπως η Γαλλική Ριβιέρα, η Μαγιόρκα και η Ίμπιζα, η Σαρδηνία και ο Ιταλικός Νότος, αλλά και ανερχόμενοι παίκτες όπως η Κροατία και το Μαυροβούνιο (Montenegro). Η χώρα μας διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα σπανιότητας, αυθεντικότητας και φυσικής ομορφιάς, που ελκύουν ολοένα και περισσότερους διεθνείς αγοραστές υψηλού επιπέδου», δηλώνει ο Σάββας Σαββαΐδης, πρόεδρος & CEO της Greece Sotheby's International Realty. Η Ελλάδα ως παγκόσμιος προορισμός ζωής Η δυναμική που καταγράφεται στην αγορά αποδεικνύει ότι, ακόμη και σε περιόδους διεθνούς αβεβαιότητας, η ζήτηση για ποιοτικά ακίνητα παραμένει ισχυρή, αρκεί αυτά να μπορούν να επικοινωνηθούν σωστά και να συναντήσουν το κατάλληλο κοινό. Η Greece Sotheby's International Realty λειτουργεί ως καταλύτης σε αυτή τη συνάντηση, μετατρέποντας επιλεγμένα ακίνητα σε αντικείμενα επιθυμίας για το πιο απαιτητικό διεθνές κοινό. View full είδηση
  9. Πωλήσεις πολυτελών κατοικιών ο τζίρος των οποίων ανήλθε στα 40 εκατ. ευρώ μέσα σε μόλις 40 ημέρες, ανακοίνωσε η Greece Sotheby's International Realty. Η επίδοση αυτή όπως επισημαίνεται αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία, καθώς καταγράφεται εν μέσω ενός παγκόσμιου περιβάλλοντος γεωπολιτικής και οικονομικής αστάθειας που έχει οδηγήσει σε συνολική υποχώρηση της ζήτησης κατά περίπου 20% από τις αρχές του έτους. Παρόλα αυτά, οι ώριμοι και στοχευμένοι αγοραστές, αυτοί που δεν επηρεάζονται από τις συγκυριακές συνθήκες και αναζητούν πραγματική ποιότητα, συνεχίζουν να επενδύουν σε ακίνητα εξαιρετικής αισθητικής και σπάνιας τοποθεσίας στην Ελλάδα. Πωλήσεις από τα νησιά έως την «Αθηναϊκή Ριβιέρα» Οι πρόσφατες πράξεις περιλαμβάνουν ολοκληρωμένες πωλήσεις σε εμβληματικούς προορισμούς σε όλη τη χώρα: - Πάρος (8.200.000 ευρώ) - Σκιάθος (5.200.000 ευρώ) - Κέρκυρα (4.300.000 ευρώ) - Αθήνα (Κέντρο και «Ριβιέρα») με πράξεις από 1.070.000 ευρώ έως και 3.500.000 ευρώ - Κεφαλονιά (2.850.000 ευρώ) - Τήνος (1.070.000 ευρώ) Η γεωγραφική διασπορά και η συνεχής παρουσία σε αγορές υψηλής ζήτησης αναδεικνύουν τη δυναμική του brand και την ικανότητα της εταιρείας να προσελκύει και να εξυπηρετεί διεθνείς επενδυτές σε κάθε γωνιά της χώρας. Συστηματική διεθνής στρατηγική σε ανταγωνιστικό περιβάλλον «Τα αποτελέσματα αυτά αντανακλούν μια συνεπή και στρατηγικά οργανωμένη παρουσία στις διεθνείς αγορές, βασισμένη σε πολυετή εμπειρία και εξειδίκευση στο luxury real estate. Η Ελλάδα δραστηριοποιείται πλέον σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον, στην κατηγορία του prime και super prime real estate, όπου κυριαρχούν ώριμοι και καταξιωμένοι προορισμοί όπως η Γαλλική Ριβιέρα, η Μαγιόρκα και η Ίμπιζα, η Σαρδηνία και ο Ιταλικός Νότος, αλλά και ανερχόμενοι παίκτες όπως η Κροατία και το Μαυροβούνιο (Montenegro). Η χώρα μας διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα σπανιότητας, αυθεντικότητας και φυσικής ομορφιάς, που ελκύουν ολοένα και περισσότερους διεθνείς αγοραστές υψηλού επιπέδου», δηλώνει ο Σάββας Σαββαΐδης, πρόεδρος & CEO της Greece Sotheby's International Realty. Η Ελλάδα ως παγκόσμιος προορισμός ζωής Η δυναμική που καταγράφεται στην αγορά αποδεικνύει ότι, ακόμη και σε περιόδους διεθνούς αβεβαιότητας, η ζήτηση για ποιοτικά ακίνητα παραμένει ισχυρή, αρκεί αυτά να μπορούν να επικοινωνηθούν σωστά και να συναντήσουν το κατάλληλο κοινό. Η Greece Sotheby's International Realty λειτουργεί ως καταλύτης σε αυτή τη συνάντηση, μετατρέποντας επιλεγμένα ακίνητα σε αντικείμενα επιθυμίας για το πιο απαιτητικό διεθνές κοινό.
  10. Κλασική φάση — στα χαρτιά όλα καλά, αλλά στην πράξη έχει θεματάκια. Καλά έκανες και το ανέφερες, γλιτώνεις τον άλλον από μπελάδες αργότερα.
  11. Τότε πίστευαν ότι ο ασβέστης «προστάτευε» την κατασκευή από μούχλα και σάπισμα του ξύλου, αλλά με το μέταλλο έκανε ζημιά. Σε συνδυασμό με την υγρασία δημιουργεί αλκαλικό περιβάλλον που σταδιακά καταστρέφει το στρώμα οξειδίου πάνω στον χάλυβα, κι έτσι η σκουριά αρχίζει να προχωράει χωρίς προστασία.
  12. ημοσιεύθηκε ο Ν. 5218/2025 (ΦΕΚ Α 125/14.7.20225), ο οποίος στο Μέρος Β΄ αυτού ενσωμάτωσε σημαντικές αλλαγές στην προετοιμασία και στην ανάθεση αλλά και στην έννομη προστασία στον τομέα των δημοσίων συμβάσεων. Οι πιο καίριες διαφοροποιήσεις δύναται να αποδελτιωθούν ως ακολούθως: 1. Εξαιρούνται της υποχρεωτικής χρήσεως του ΕΣΗΔΗΣ πλέον όλες οι προσκλήσεις που αφορούν σε διαδικασίες ανάθεσης των άρθρων 118 και 128 Ν. 4412/2016 (Άρθρο 11) 2. Ως ισοδύναμος οργανισμός αξιολόγησης της συμμόρφωσης λογίζεται πλέον και αυτός: α) που είναι εγκατεστημένος σε κράτος, που δεν είναι κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, β) είναι διαπιστευμένος από εθνικό οργανισμό διαπίστευσης, που δεν είναι εγκατεστημένος σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Συνεργασίας για τη Διαπίστευση ή του Διεθνούς Οργανισμού Διαπίστευσης Εργαστηρίων ή της Συμφωνίας Αμοιβαίας Αναγνώρισης του Διεθνούς Φόρουμ Διαπίστευσης (Άρθρο 13) 3. Δημιουργούνται δύο ξεχωριστές επιτροπές εξέτασης μέτρων αυτοκάθαρσης, μία για προμήθειες και υπηρεσίες και μία για τα έργα. Περαιτέρω στις συμβάσεις με αξία έως και 30.000 ευρώ δεν εφαρμόζονται πλέον οι δυνητικοί λόγοι αποκλεισμού (Άρθρο 14) 4. Τα αποδεικτικά μέσα που γίνονται αποδεκτά κατά την παρ. 12 του άρθρου 80 Ν 4412/2016 θεωρείται ότι ισχύουν και κατά τον χρόνο υπογραφής του Ε.Ε.Ε.Σ, εκτός αν η αναθέτουσα αρχή, αυτεπαγγέλτως, ή έτερος οικονομικός φορέας με την άσκηση προσφυγής αποδείξει ότι τα αναφερόμενα σε αυτά δεν ίσχυαν κατά τον χρόνο υπογραφής του (Άρθρο 15) 5. Πλέον προβλέπεται ότι στις υπηρεσίες και στις προμήθειες οι προτεινόμενες τιμές των οικονομικών προσφορών μπορούν να δίδονται είτε ως τιμή μονάδας είτε ως ποσοστό έκπτωσης επί της εκτιμώμενης τιμής μονάδας ή της εκτιμώμενης αξίας της σύμβασης (Άρθρο 16). 6. Καταργούνται οι προβλέψεις περί δυνατότητας των αναθετουσών αρχών να κατακυρώνουν μικρότερες ή μεγαλύτερες ποσότητες αγαθών ή υπηρεσιών από αυτές που αναφέρονται ρητά στη σύμβαση (Άρθρο 17). Σύμφωνα πάντως με τα διαλαμβανόμενα στην αιτιολογική έκθεση η πρόβλεψη αυτή δε θίγει τη λειτουργία των ρητρών αναθεώρησης. 7. Στο πρόγραμμα Διαύγεια θα πρέπει να αναρτάται πλέον το σύνολο της διακήρυξης και όχι μόνο η περίληψη αυτού (Άρθρο 18) 8. Κυρώσεις των άρθρων 206, 207, 208, 213, 218, 219 και 220, συνολικού ύψους που δεν ξεπερνά το 2% επί της αξίας της σύμβασης δεν θεωρούνται σοβαρή πλημμέλεια, εφόσον ο οικονομικός φορέας έχει εξοφλήσει το σύνολο του ποσού στην αναθέτουσα αρχή, εκτός αν η τελευταία κρίνει διαφορετικά. Η παράλειψη της δήλωσης των παραπάνω κυρώσεων στο ΕΕΕΣ δεν λαμβάνεται υπόψη για την εφαρμογή της περ. ζ) του άρθρου 73 Ν. 4412/2016, εκτός αν ζητηθεί η συμπερίληψή τους από την αναθέτουσα αρχή ή τον αναθέτοντα φορέα. Για τον υπολογισμό των δύο εκατοστιαίων μονάδων (2%) του δεν υπολογίζονται οι κυρώσεις για τις οποίες τα επανορθωτικά μέτρα που λήφθηκαν έχουν κριθεί επαρκή από την αρμόδια Επιτροπή (Άρθρο 19). 9. Η σύμφωνη γνώμη της ΕΑΔΗΣΥ για την προσφυγή στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης ασκείται πλέον σε προθεσμία 10 (αντί 20) εργασίμων ημερών από τη λήψη του σχεδίου απόφασης με δυνατότητα παρατάσεως σε εξαιρετικές περιπτώσεις για 5 (αντί για 15) επιπλέον εργάσιμες ημέρες (Άρ-θρο 20). 10. Αυξάνεται ο αριθμός των Συμβούλων και των μελών της ΕΑΔΗΣΥ (Άρθρο 21), ενώ το Εκτελεστικό Συμβούλιο της ΕΑΔΗΣΥ ορίζεται ως υπεύθυνο για τη συγκρότηση της Επταμελούς Επιτροπής (Άρθρο 22) 11. Η προθεσμία για την άσκηση προδικαστικής προσφυγής κατά διακήρυξης διαγωνισμού (και κατά οποιασδήποτε τροποποιήσεως αυτής) ορίζεται πλέον σε 15 ημέρες από τη δημοσίευση αυτής στο ΚΗΜΔΗΣ (Άρθρο 23) 12. Σε περίπτωση τεχνικής αδυναμίας λειτουργίας του ΕΣΗΔΗΣ, η οποία ανακοινώνεται και πιστοποιείται εκ των προτέρων αρμοδίως, αναστέλλονται για το αντίστοιχο διάστημα οι σχετικές προθεσμίες ασκήσεως προδικαστικής προσφυγής. Σε περίπτωση αιφνίδιας τεχνικής αδυναμίας του ΕΣΗΔΗΣ, η προσφυγή κατατίθεται στην ΕΑΔΗΣΥ με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η δε τεχνική αδυναμία πιστοποιείται εκ των υστέρων (Άρθρο 24) 13. Η έκταση της προσφυγής δεν υπερβαίνει το όριο των είκοσι πέντε (25) σελίδων. Υπέρβαση του ορίου αυτού δικαιολογείται σε εξαιρετικές περιστάσεις, όπως ιδίως, αν με την προσφυγή αμφισβητείται η πλήρωση πλήθους τεχνικών προδιαγραφών. Το Κλιμάκιο μπορεί να ζητήσει τον περιορισμό της αδικαιολόγητης έκτασής της. Αν ο προσφεύγων δεν συμμορφωθεί καταβάλλει παράβολο ίσο προς το διπλάσιο του παραβόλου που προβλέπεται για την άσκηση της προσφυγής (Άρθρο 24) 14. Αν το δικαστήριο ακυρώσει απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ και αναπέμψει την υπόθεση σε αυτήν για νέα κρίση, αν το παράβολο είχε επιστραφεί, κατατίθεται νέο ισόποσο παράβολο εντός τριών (3) ημερών από την κοινοποίηση στον προσφεύγοντα της σχετικής πράξης ορισμού εξέτασης. Αν το δικαστήριο ακυρώσει απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ χωρίς να αναπέμψει την υπόθεση στην Αρχή για νέα κρίση, αποφαίνεται το ίδιο και για την τύχη του καταβληθέντος του παραβόλου της προσφυγής. Στην περίπτωση αυτή, αν το δικαστήριο παραλείψει να περιλάβει στην απόφασή του διάταξη για την τύχη του παραβόλου της προδικαστικής προσφυγής, του οποίου είχε διαταχθεί η κατάπτωση, αυτό επιστρέφεται από την ΕΑΔΗΣΥ, μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου (Άρθρο 25) 15. Δεν είναι πλέον υποχρεωτική η έκδοση αποφάσεως προσωρινών μέτρων από την ΕΑΔΗΣΥ και προβλέπεται πλέον η δυνατότητα άρσεως της απαγορεύσεως σύναψης στης σύμβασης σε περίπτωση ασκήσεως απαράδεκτης ή προδήλως αβάσιμης προδικαστικής προσφυγής (Άρθρο 27) 16. Προβλέπεται πλέον η δυνατότητα διορθώσεως των αποφάσεων της ΕΑΔΗΣΥ (Άρθρο 28) 17. Οι προθεσμίες για την εξέταση των προδικαστικών προσφυγών και την έκδοση της απόφασης της ΕΑΔΗΣΥ, αναστέλλονται κατά το διάστημα από τις 5 μέχρι και τις 20 Αυγούστου (με εξαίρεση κατεπείγουσες περιπτώσεις ή διαγωνιστικές διαδικασίες που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας) (Άρθρο 29) 18. Για την άσκηση της αιτήσεως του άρθρου 372 Ν. 4412/2016 οι οικονομικοί φορείς καταβάλλουν παράβολο, το ύψος του οποίου ανέρχεται σε ποσοστό μηδέν κόμμα πέντε τοις εκατό (0,5%) της εκτιμώμενης αξίας της σύμβασης, το οποίο δεν μπορεί να είναι κατώτερο από χίλια πεντακόσια (1.500) ευρώ και ανώτερο από τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ (Άρθρο 30) 19. Επήλθαν τροποποιήσεις στην παρ. 1 του άρθρου 377 Ν 4412/2026 αναφορικά με τις δημοσιεύσεις διακηρύξεων στον περιφερειακό και τοπικό τύπο (Άρθρο 31) 20. Η ισχύς του Νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις του. Η ισχύς των άρθρων 11 έως 18 και 20 αρχίζει από την 1η Οκτωβρίου 2025 (Άρθρο 80) *Ο κ. Κωνσταντίνος Καλονόμος είναι Δικηγόρος, LL.M. – Διαχειριστής Εταίρος στην «Καλονόμος – Παρλάτζα Δικηγορική Εταιρία» View full είδηση
  13. ημοσιεύθηκε ο Ν. 5218/2025 (ΦΕΚ Α 125/14.7.20225), ο οποίος στο Μέρος Β΄ αυτού ενσωμάτωσε σημαντικές αλλαγές στην προετοιμασία και στην ανάθεση αλλά και στην έννομη προστασία στον τομέα των δημοσίων συμβάσεων. Οι πιο καίριες διαφοροποιήσεις δύναται να αποδελτιωθούν ως ακολούθως: 1. Εξαιρούνται της υποχρεωτικής χρήσεως του ΕΣΗΔΗΣ πλέον όλες οι προσκλήσεις που αφορούν σε διαδικασίες ανάθεσης των άρθρων 118 και 128 Ν. 4412/2016 (Άρθρο 11) 2. Ως ισοδύναμος οργανισμός αξιολόγησης της συμμόρφωσης λογίζεται πλέον και αυτός: α) που είναι εγκατεστημένος σε κράτος, που δεν είναι κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, β) είναι διαπιστευμένος από εθνικό οργανισμό διαπίστευσης, που δεν είναι εγκατεστημένος σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Συνεργασίας για τη Διαπίστευση ή του Διεθνούς Οργανισμού Διαπίστευσης Εργαστηρίων ή της Συμφωνίας Αμοιβαίας Αναγνώρισης του Διεθνούς Φόρουμ Διαπίστευσης (Άρθρο 13) 3. Δημιουργούνται δύο ξεχωριστές επιτροπές εξέτασης μέτρων αυτοκάθαρσης, μία για προμήθειες και υπηρεσίες και μία για τα έργα. Περαιτέρω στις συμβάσεις με αξία έως και 30.000 ευρώ δεν εφαρμόζονται πλέον οι δυνητικοί λόγοι αποκλεισμού (Άρθρο 14) 4. Τα αποδεικτικά μέσα που γίνονται αποδεκτά κατά την παρ. 12 του άρθρου 80 Ν 4412/2016 θεωρείται ότι ισχύουν και κατά τον χρόνο υπογραφής του Ε.Ε.Ε.Σ, εκτός αν η αναθέτουσα αρχή, αυτεπαγγέλτως, ή έτερος οικονομικός φορέας με την άσκηση προσφυγής αποδείξει ότι τα αναφερόμενα σε αυτά δεν ίσχυαν κατά τον χρόνο υπογραφής του (Άρθρο 15) 5. Πλέον προβλέπεται ότι στις υπηρεσίες και στις προμήθειες οι προτεινόμενες τιμές των οικονομικών προσφορών μπορούν να δίδονται είτε ως τιμή μονάδας είτε ως ποσοστό έκπτωσης επί της εκτιμώμενης τιμής μονάδας ή της εκτιμώμενης αξίας της σύμβασης (Άρθρο 16). 6. Καταργούνται οι προβλέψεις περί δυνατότητας των αναθετουσών αρχών να κατακυρώνουν μικρότερες ή μεγαλύτερες ποσότητες αγαθών ή υπηρεσιών από αυτές που αναφέρονται ρητά στη σύμβαση (Άρθρο 17). Σύμφωνα πάντως με τα διαλαμβανόμενα στην αιτιολογική έκθεση η πρόβλεψη αυτή δε θίγει τη λειτουργία των ρητρών αναθεώρησης. 7. Στο πρόγραμμα Διαύγεια θα πρέπει να αναρτάται πλέον το σύνολο της διακήρυξης και όχι μόνο η περίληψη αυτού (Άρθρο 18) 8. Κυρώσεις των άρθρων 206, 207, 208, 213, 218, 219 και 220, συνολικού ύψους που δεν ξεπερνά το 2% επί της αξίας της σύμβασης δεν θεωρούνται σοβαρή πλημμέλεια, εφόσον ο οικονομικός φορέας έχει εξοφλήσει το σύνολο του ποσού στην αναθέτουσα αρχή, εκτός αν η τελευταία κρίνει διαφορετικά. Η παράλειψη της δήλωσης των παραπάνω κυρώσεων στο ΕΕΕΣ δεν λαμβάνεται υπόψη για την εφαρμογή της περ. ζ) του άρθρου 73 Ν. 4412/2016, εκτός αν ζητηθεί η συμπερίληψή τους από την αναθέτουσα αρχή ή τον αναθέτοντα φορέα. Για τον υπολογισμό των δύο εκατοστιαίων μονάδων (2%) του δεν υπολογίζονται οι κυρώσεις για τις οποίες τα επανορθωτικά μέτρα που λήφθηκαν έχουν κριθεί επαρκή από την αρμόδια Επιτροπή (Άρθρο 19). 9. Η σύμφωνη γνώμη της ΕΑΔΗΣΥ για την προσφυγή στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης ασκείται πλέον σε προθεσμία 10 (αντί 20) εργασίμων ημερών από τη λήψη του σχεδίου απόφασης με δυνατότητα παρατάσεως σε εξαιρετικές περιπτώσεις για 5 (αντί για 15) επιπλέον εργάσιμες ημέρες (Άρ-θρο 20). 10. Αυξάνεται ο αριθμός των Συμβούλων και των μελών της ΕΑΔΗΣΥ (Άρθρο 21), ενώ το Εκτελεστικό Συμβούλιο της ΕΑΔΗΣΥ ορίζεται ως υπεύθυνο για τη συγκρότηση της Επταμελούς Επιτροπής (Άρθρο 22) 11. Η προθεσμία για την άσκηση προδικαστικής προσφυγής κατά διακήρυξης διαγωνισμού (και κατά οποιασδήποτε τροποποιήσεως αυτής) ορίζεται πλέον σε 15 ημέρες από τη δημοσίευση αυτής στο ΚΗΜΔΗΣ (Άρθρο 23) 12. Σε περίπτωση τεχνικής αδυναμίας λειτουργίας του ΕΣΗΔΗΣ, η οποία ανακοινώνεται και πιστοποιείται εκ των προτέρων αρμοδίως, αναστέλλονται για το αντίστοιχο διάστημα οι σχετικές προθεσμίες ασκήσεως προδικαστικής προσφυγής. Σε περίπτωση αιφνίδιας τεχνικής αδυναμίας του ΕΣΗΔΗΣ, η προσφυγή κατατίθεται στην ΕΑΔΗΣΥ με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η δε τεχνική αδυναμία πιστοποιείται εκ των υστέρων (Άρθρο 24) 13. Η έκταση της προσφυγής δεν υπερβαίνει το όριο των είκοσι πέντε (25) σελίδων. Υπέρβαση του ορίου αυτού δικαιολογείται σε εξαιρετικές περιστάσεις, όπως ιδίως, αν με την προσφυγή αμφισβητείται η πλήρωση πλήθους τεχνικών προδιαγραφών. Το Κλιμάκιο μπορεί να ζητήσει τον περιορισμό της αδικαιολόγητης έκτασής της. Αν ο προσφεύγων δεν συμμορφωθεί καταβάλλει παράβολο ίσο προς το διπλάσιο του παραβόλου που προβλέπεται για την άσκηση της προσφυγής (Άρθρο 24) 14. Αν το δικαστήριο ακυρώσει απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ και αναπέμψει την υπόθεση σε αυτήν για νέα κρίση, αν το παράβολο είχε επιστραφεί, κατατίθεται νέο ισόποσο παράβολο εντός τριών (3) ημερών από την κοινοποίηση στον προσφεύγοντα της σχετικής πράξης ορισμού εξέτασης. Αν το δικαστήριο ακυρώσει απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ χωρίς να αναπέμψει την υπόθεση στην Αρχή για νέα κρίση, αποφαίνεται το ίδιο και για την τύχη του καταβληθέντος του παραβόλου της προσφυγής. Στην περίπτωση αυτή, αν το δικαστήριο παραλείψει να περιλάβει στην απόφασή του διάταξη για την τύχη του παραβόλου της προδικαστικής προσφυγής, του οποίου είχε διαταχθεί η κατάπτωση, αυτό επιστρέφεται από την ΕΑΔΗΣΥ, μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου (Άρθρο 25) 15. Δεν είναι πλέον υποχρεωτική η έκδοση αποφάσεως προσωρινών μέτρων από την ΕΑΔΗΣΥ και προβλέπεται πλέον η δυνατότητα άρσεως της απαγορεύσεως σύναψης στης σύμβασης σε περίπτωση ασκήσεως απαράδεκτης ή προδήλως αβάσιμης προδικαστικής προσφυγής (Άρθρο 27) 16. Προβλέπεται πλέον η δυνατότητα διορθώσεως των αποφάσεων της ΕΑΔΗΣΥ (Άρθρο 28) 17. Οι προθεσμίες για την εξέταση των προδικαστικών προσφυγών και την έκδοση της απόφασης της ΕΑΔΗΣΥ, αναστέλλονται κατά το διάστημα από τις 5 μέχρι και τις 20 Αυγούστου (με εξαίρεση κατεπείγουσες περιπτώσεις ή διαγωνιστικές διαδικασίες που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας) (Άρθρο 29) 18. Για την άσκηση της αιτήσεως του άρθρου 372 Ν. 4412/2016 οι οικονομικοί φορείς καταβάλλουν παράβολο, το ύψος του οποίου ανέρχεται σε ποσοστό μηδέν κόμμα πέντε τοις εκατό (0,5%) της εκτιμώμενης αξίας της σύμβασης, το οποίο δεν μπορεί να είναι κατώτερο από χίλια πεντακόσια (1.500) ευρώ και ανώτερο από τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ (Άρθρο 30) 19. Επήλθαν τροποποιήσεις στην παρ. 1 του άρθρου 377 Ν 4412/2026 αναφορικά με τις δημοσιεύσεις διακηρύξεων στον περιφερειακό και τοπικό τύπο (Άρθρο 31) 20. Η ισχύς του Νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις του. Η ισχύς των άρθρων 11 έως 18 και 20 αρχίζει από την 1η Οκτωβρίου 2025 (Άρθρο 80) *Ο κ. Κωνσταντίνος Καλονόμος είναι Δικηγόρος, LL.M. – Διαχειριστής Εταίρος στην «Καλονόμος – Παρλάτζα Δικηγορική Εταιρία»
  14. Από τον Μιχάλη Χριστοδουλίδη* Ανεξέλεγκτη αύξηση καταγράφει η αγορά εξισορρόπησης στην Ελλάδα, με το κόστος για το 2025 να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ, προκαλώντας ανησυχία για τη δομή και τη λειτουργία της. Οι Λογαριασμοί Προσαυξήσεων και κυρίως ο ΛΠ3, που επιφορτίζεται με το κόστος της ανακατανομής (σ.σ μονάδες που μπαίνουν και βγαίνουν στο σύστημα με εντολή ΑΔΜΗΕ) έχουν εκτοξευθεί έως και 150% σε σχέση με το 2024, αύξηση που έχει σαν αποτέλεσμα την υπέρμετρη επιβάρυνση των καταναλωτών και υπερκέρδη για τις μονάδες υδροηλεκτρικών και φυσικού αερίου όπως προκύπτει από στοιχεία της ΕΒΙΚΕΝ. Σύμφωνα με μελέτη της Grant Thornton η μέση χρέωση εξισορρόπησης στην Ελλάδα το 2024–2025 ανήλθε σε 12,2 €/MWh, έναντι 3 €/MWh στην Ιταλία και σχεδόν μηδενικές τιμές στις υπόλοιπες χώρες της Βόρειας και Δυτικής Ευρώπης. «Έχουμε μία αγορά εξισορρόπησης που δεν λειτουργεί, με κόστος που επιβαρύνει βιομηχανία και καταναλωτές δυσανάλογα. Το πρόβλημα δεν είναι τεχνικό, είναι θεσμικό και ρυθμιστικό. Οφείλει η Πολιτεία να παρέμβει άμεσα με ανώτατα όρια, διαχωρισμό των χρεώσεων και διαφάνεια στους μηχανισμούς πληρωμής», αναφέρει ο κ. Αντώνης Κοντολέων πρόεδρος της ΕΒΙΚΕΝ. Στο πλαίσιο της απελευθερωμένης αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος είναι η εξισορρόπηση μεταξύ προσφοράς και ζήτησης σε πραγματικό χρόνο. Η διαδικασία αυτή, γνωστή ως εξισορρόπηση φορτίου, διασφαλίζει ότι η παραγόμενη ενέργεια ισούται συνεχώς με την καταναλισκόμενη. Όταν αυτή η ισορροπία διαταράσσεται, προκύπτει το λεγόμενο κόστος εξισορρόπησης, το οποίο επωμίζονται οι συμμετέχοντες στην αγορά αλλά και τελικά οι καταναλωτές. Το colpo grosso έχει όνομα και λέγεται υπερδήλωση φορτίου από πλευράς των προμηθευτών και έχει οδηγήσει σε στρεβλώσεις και αδικαιολόγητη αύξηση του κόστους εξισορρόπησης. Αυτή η πρακτική δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, τόσο σε τεχνικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο. Τι είναι η υπερδήλωση φορτίου; Η υπερδήλωση φορτίου αφορά την τεχνητή δήλωση υψηλότερης κατανάλωσης από την πραγματική από προμηθευτές ή χρήστες στην Αγορά Επόμενης Ημέρας (DAM) και/ή στην Ενδοημερήσια Αγορά. Ο λόγος που κάποιος προβαίνει σε υπερδήλωση είναι συχνά στρατηγικός: εκμετάλλευση της δομής τιμολόγησης της εξισορρόπησης ή προσδοκία υπερκέρδους από τη συμμετοχή του στην Αγορά Εξισορρόπησης. Για παράδειγμα, αν κάποιος δηλώσει μεγαλύτερο φορτίο και στη συνέχεια η πραγματική κατανάλωση είναι μικρότερη, η απόκλιση καλύπτεται από τον διαχειριστή του συστήματος μέσω αγορών εξισορρόπησης – συνήθως με αυξημένο κόστος που μπορεί να φτάσει έως και 800% πάνω από την προημερησία τιμή. Το κόστος αυτό επιμερίζεται σε όλους, ανεξαρτήτως συμμετοχής ή υπαιτιότητας. Οι επιπτώσεις της υπερδήλωσης είναι πολλαπλές και σημαντικές: Αύξηση του κόστους εξισορρόπησης: Οι αποκλίσεις που προκύπτουν λόγω υπερδήλωσης αναγκάζουν τον ΑΔΜΗΕ να καλύψει περισσότερα MW μέσω παρεμβάσεων στην αγορά εξισορρόπησης, οι οποίες κοστίζουν ακριβά. Αθέμιτος ανταγωνισμός: Ορισμένοι προμηθευτές επωφελούνται από τη δυνατότητα να μετακυλίουν τεχνητά κόστη στους υπόλοιπους, δημιουργώντας συνθήκες άνισης μεταχείρισης. Διαταραχή της ορθής αποτίμησης κινδύνου: Οι πραγματικοί παραγωγοί ή φορτία που προσπαθούν να προβλέψουν σωστά τις καταναλώσεις και παραγωγές τους ζημιώνονται, καθώς η αγορά δεν ανταμείβει την ακρίβεια αλλά την «στρατηγική απόκλιση». Αναποτελεσματική χρήση πόρων: Όταν το σύστημα ενεργοποιεί εφεδρείες ή μονάδες παραγωγής χωρίς να υπάρχει ανάγκη, σπαταλά ενέργεια και χρήμα. Αβεβαιότητα στις τιμές: Οι στρεβλώσεις αυξάνουν τη μεταβλητότητα των τιμών στην Αγορά Εξισορρόπησης, καθιστώντας τη συμπεριφορά της αγοράς απρόβλεπτη και αποτρέποντας επενδύσεις σε ευέλικτες και καθαρές τεχνολογίες. Τι δεν κάνει η πολιτεία (Αρμόδια Υπουργεία και Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας) για να αντιμετωπίσει αυτές τις παθογένειες εξαιτίας των στρεβλώσεων που δημιουργεί ο μηχανισμός εξισορρόπησης του κόστους Δεν ελέγχει την ακρίβεια των δηλωμένων φορτίων που εξισορροπούν την πρόσφορα με την ζήτηση σε πραγματικούς χρόνους και δεν επιβάλει αυστηρές ποινές σε παραγωγούς/προμηθευτές που εμφανίζουν μόνιμα και συστηματικά αποκλίσεις από την δήλωση φορτίου και κάλυψης ζήτησης. Δεν επιμερίζουν το κόστος εξισορρόπησης αναλογικά με βάση τη συμβολή κάθε συμμετέχοντα στη δημιουργία αποκλίσεων. Δεν θεσμοθετούν μηχανισμούς εποπτείας και διαφάνειας και ένα πλαφόν στους παραγωγούς που τεχνητά δημιουργούν υπερδήλωση φορτίου και τέλος Δεν εγκαλούν τους παραγωγούς και προμηθευτές ενέργειας που προσφέρουν την τελευταία στιγμή εξωφρενικές και εξωπραγματικές προσφορές στο σύστημα για να καλύψουν την ζήτηση που δολίως έχουν δημιουργήσει με πλασματικές δηλώσεις φορτίων μια μέρα πριν. Από τα παραπάνω συνάγεται το συμπέρασμα ότι η σημερινή λειτουργία της αγοράς ενέργειας σε τίποτα δεν θυμίζει λειτουργία ευνομούμενης ευρωπαϊκής αγοράς, ενώ ξεκάθαρα στηρίζει μια ολιγοπωλιακή αγορά με προκλητική συγκέντρωση υπερεσόδων εξαιτίας των στρεβλώσεων του μηχανισμού εξισορρόπησης του κόστους. Κανένας δεν αμφισβητεί ότι η υπερδήλωση φορτίου αποτελεί μια σημαντική στρέβλωση στην ελληνική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, που διογκώνει υπέρμετρα το κόστος της ενέργειας και αποσταθεροποιεί το σύστημα. Η ελληνική αγορά μάλλον ακόμα έχει δρόμο για να βρεθεί σε στάδιο ωρίμανσης όπως συμβαίνει με την υπόλοιπη Ευρώπη, ενώ δεν φαίνεται στο άμεσο μέλλον η ανάγκη για θεσμικές παρεμβάσεις και ενίσχυση των μηχανισμών διαφάνειας και λογοδοσίας, που θα έπρεπε να είναι μόνιμη είναι επιτακτική. *Ο Μιχάλης Χριστοδουλίδης είναι Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός και Ενεργειακός Αναλυτής
  15. Από τον Μιχάλη Χριστοδουλίδη* Ανεξέλεγκτη αύξηση καταγράφει η αγορά εξισορρόπησης στην Ελλάδα, με το κόστος για το 2025 να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ, προκαλώντας ανησυχία για τη δομή και τη λειτουργία της. Οι Λογαριασμοί Προσαυξήσεων και κυρίως ο ΛΠ3, που επιφορτίζεται με το κόστος της ανακατανομής (σ.σ μονάδες που μπαίνουν και βγαίνουν στο σύστημα με εντολή ΑΔΜΗΕ) έχουν εκτοξευθεί έως και 150% σε σχέση με το 2024, αύξηση που έχει σαν αποτέλεσμα την υπέρμετρη επιβάρυνση των καταναλωτών και υπερκέρδη για τις μονάδες υδροηλεκτρικών και φυσικού αερίου όπως προκύπτει από στοιχεία της ΕΒΙΚΕΝ. Σύμφωνα με μελέτη της Grant Thornton η μέση χρέωση εξισορρόπησης στην Ελλάδα το 2024–2025 ανήλθε σε 12,2 €/MWh, έναντι 3 €/MWh στην Ιταλία και σχεδόν μηδενικές τιμές στις υπόλοιπες χώρες της Βόρειας και Δυτικής Ευρώπης. «Έχουμε μία αγορά εξισορρόπησης που δεν λειτουργεί, με κόστος που επιβαρύνει βιομηχανία και καταναλωτές δυσανάλογα. Το πρόβλημα δεν είναι τεχνικό, είναι θεσμικό και ρυθμιστικό. Οφείλει η Πολιτεία να παρέμβει άμεσα με ανώτατα όρια, διαχωρισμό των χρεώσεων και διαφάνεια στους μηχανισμούς πληρωμής», αναφέρει ο κ. Αντώνης Κοντολέων πρόεδρος της ΕΒΙΚΕΝ. Στο πλαίσιο της απελευθερωμένης αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος είναι η εξισορρόπηση μεταξύ προσφοράς και ζήτησης σε πραγματικό χρόνο. Η διαδικασία αυτή, γνωστή ως εξισορρόπηση φορτίου, διασφαλίζει ότι η παραγόμενη ενέργεια ισούται συνεχώς με την καταναλισκόμενη. Όταν αυτή η ισορροπία διαταράσσεται, προκύπτει το λεγόμενο κόστος εξισορρόπησης, το οποίο επωμίζονται οι συμμετέχοντες στην αγορά αλλά και τελικά οι καταναλωτές. Το colpo grosso έχει όνομα και λέγεται υπερδήλωση φορτίου από πλευράς των προμηθευτών και έχει οδηγήσει σε στρεβλώσεις και αδικαιολόγητη αύξηση του κόστους εξισορρόπησης. Αυτή η πρακτική δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, τόσο σε τεχνικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο. Τι είναι η υπερδήλωση φορτίου; Η υπερδήλωση φορτίου αφορά την τεχνητή δήλωση υψηλότερης κατανάλωσης από την πραγματική από προμηθευτές ή χρήστες στην Αγορά Επόμενης Ημέρας (DAM) και/ή στην Ενδοημερήσια Αγορά. Ο λόγος που κάποιος προβαίνει σε υπερδήλωση είναι συχνά στρατηγικός: εκμετάλλευση της δομής τιμολόγησης της εξισορρόπησης ή προσδοκία υπερκέρδους από τη συμμετοχή του στην Αγορά Εξισορρόπησης. Για παράδειγμα, αν κάποιος δηλώσει μεγαλύτερο φορτίο και στη συνέχεια η πραγματική κατανάλωση είναι μικρότερη, η απόκλιση καλύπτεται από τον διαχειριστή του συστήματος μέσω αγορών εξισορρόπησης – συνήθως με αυξημένο κόστος που μπορεί να φτάσει έως και 800% πάνω από την προημερησία τιμή. Το κόστος αυτό επιμερίζεται σε όλους, ανεξαρτήτως συμμετοχής ή υπαιτιότητας. Οι επιπτώσεις της υπερδήλωσης είναι πολλαπλές και σημαντικές: Αύξηση του κόστους εξισορρόπησης: Οι αποκλίσεις που προκύπτουν λόγω υπερδήλωσης αναγκάζουν τον ΑΔΜΗΕ να καλύψει περισσότερα MW μέσω παρεμβάσεων στην αγορά εξισορρόπησης, οι οποίες κοστίζουν ακριβά. Αθέμιτος ανταγωνισμός: Ορισμένοι προμηθευτές επωφελούνται από τη δυνατότητα να μετακυλίουν τεχνητά κόστη στους υπόλοιπους, δημιουργώντας συνθήκες άνισης μεταχείρισης. Διαταραχή της ορθής αποτίμησης κινδύνου: Οι πραγματικοί παραγωγοί ή φορτία που προσπαθούν να προβλέψουν σωστά τις καταναλώσεις και παραγωγές τους ζημιώνονται, καθώς η αγορά δεν ανταμείβει την ακρίβεια αλλά την «στρατηγική απόκλιση». Αναποτελεσματική χρήση πόρων: Όταν το σύστημα ενεργοποιεί εφεδρείες ή μονάδες παραγωγής χωρίς να υπάρχει ανάγκη, σπαταλά ενέργεια και χρήμα. Αβεβαιότητα στις τιμές: Οι στρεβλώσεις αυξάνουν τη μεταβλητότητα των τιμών στην Αγορά Εξισορρόπησης, καθιστώντας τη συμπεριφορά της αγοράς απρόβλεπτη και αποτρέποντας επενδύσεις σε ευέλικτες και καθαρές τεχνολογίες. Τι δεν κάνει η πολιτεία (Αρμόδια Υπουργεία και Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας) για να αντιμετωπίσει αυτές τις παθογένειες εξαιτίας των στρεβλώσεων που δημιουργεί ο μηχανισμός εξισορρόπησης του κόστους Δεν ελέγχει την ακρίβεια των δηλωμένων φορτίων που εξισορροπούν την πρόσφορα με την ζήτηση σε πραγματικούς χρόνους και δεν επιβάλει αυστηρές ποινές σε παραγωγούς/προμηθευτές που εμφανίζουν μόνιμα και συστηματικά αποκλίσεις από την δήλωση φορτίου και κάλυψης ζήτησης. Δεν επιμερίζουν το κόστος εξισορρόπησης αναλογικά με βάση τη συμβολή κάθε συμμετέχοντα στη δημιουργία αποκλίσεων. Δεν θεσμοθετούν μηχανισμούς εποπτείας και διαφάνειας και ένα πλαφόν στους παραγωγούς που τεχνητά δημιουργούν υπερδήλωση φορτίου και τέλος Δεν εγκαλούν τους παραγωγούς και προμηθευτές ενέργειας που προσφέρουν την τελευταία στιγμή εξωφρενικές και εξωπραγματικές προσφορές στο σύστημα για να καλύψουν την ζήτηση που δολίως έχουν δημιουργήσει με πλασματικές δηλώσεις φορτίων μια μέρα πριν. Από τα παραπάνω συνάγεται το συμπέρασμα ότι η σημερινή λειτουργία της αγοράς ενέργειας σε τίποτα δεν θυμίζει λειτουργία ευνομούμενης ευρωπαϊκής αγοράς, ενώ ξεκάθαρα στηρίζει μια ολιγοπωλιακή αγορά με προκλητική συγκέντρωση υπερεσόδων εξαιτίας των στρεβλώσεων του μηχανισμού εξισορρόπησης του κόστους. Κανένας δεν αμφισβητεί ότι η υπερδήλωση φορτίου αποτελεί μια σημαντική στρέβλωση στην ελληνική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, που διογκώνει υπέρμετρα το κόστος της ενέργειας και αποσταθεροποιεί το σύστημα. Η ελληνική αγορά μάλλον ακόμα έχει δρόμο για να βρεθεί σε στάδιο ωρίμανσης όπως συμβαίνει με την υπόλοιπη Ευρώπη, ενώ δεν φαίνεται στο άμεσο μέλλον η ανάγκη για θεσμικές παρεμβάσεις και ενίσχυση των μηχανισμών διαφάνειας και λογοδοσίας, που θα έπρεπε να είναι μόνιμη είναι επιτακτική. *Ο Μιχάλης Χριστοδουλίδης είναι Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός και Ενεργειακός Αναλυτής View full είδηση
  16. Από το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών εκδόθηκε η Εγκύκλιος Δ30/Δ9/129959/04.08.2025 με θέμα: Διευκρινήσεις σχετικά με τα Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.) της υποπερ. αδ) της παρ. 17 του άρθρου 4 του ν.5209/25 (νέος ΚΟΚ) Η Εγκύκλιος αναφέρει: Σε συνέχεια ερωτημάτων προς την αρμόδια Διεύθυνση Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας (Δ30) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τον ορισμό των Ελαφριών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.) της περ. δ) του ορισμού στο άρθρο 2 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) όπως κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν.2696/99, που διατηρείται στον νέο ΚΟΚ ως υποπερ. αδ) της παρ. 17 του άρθρου 4 του ν.5209/25 (με ισχύ από τις 13 Σεπτεμβρίου 2025), διευκρινίζονται τα κατωτέρω: O ορισμός «scooters» της περ. δ) του ορισμού στο άρθρο 2 του Κ.Ο.Κ αφορά τα μονοθέσια, τρίκυκλα ή τετράκυκλα ηλεκτροκίνητα scooters που οδηγούνται από άτομα με αναπηρία καθώς και από άτομα που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα (δυσκολία στη βάδιση, περπάτημα) λόγω τραυματισμού, ιατρικής κατάστασης, ηλικίας. Τα εν λόγω scooters (συμπεριλαμβανομένων των μονοθέσιων scooters κινητικότητας, mobility scooters) που εμπίπτουν στην κατηγορία των Ε.Π.Η.Ο. δεν υποχρεούνται σε ταξινόμηση (δηλαδή έκδοση άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων, βλ. άρθρο 88 του ν.2696/99 (ΚΟΚ) που διατηρείται στο άρθρο 92 του ν.5209/25 (νέος ΚΟΚ). Τέλος, τα ανωτέρω αναφερόμενα στην υποπερ. αδ) των Ε.Π.Η.Ο. εξαιρούνται της υποχρέωσης χρήσης εγκεκριμένου κράνους κατά την οδήγηση σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 40 του ν. 2696/1999, διατηρείται στο εδάφιο δεύτερο της παρ.12 του άρθρου 44 ν.5209/25 (νέος ΚΟΚ)). Εγκύκλιος Υπ.-Υποδομών-και-Μεταφορών-Δ30Δ9129959-04.08.2025.pdf View full είδηση
  17. Από το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών εκδόθηκε η Εγκύκλιος Δ30/Δ9/129959/04.08.2025 με θέμα: Διευκρινήσεις σχετικά με τα Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.) της υποπερ. αδ) της παρ. 17 του άρθρου 4 του ν.5209/25 (νέος ΚΟΚ) Η Εγκύκλιος αναφέρει: Σε συνέχεια ερωτημάτων προς την αρμόδια Διεύθυνση Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας (Δ30) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τον ορισμό των Ελαφριών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.) της περ. δ) του ορισμού στο άρθρο 2 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) όπως κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν.2696/99, που διατηρείται στον νέο ΚΟΚ ως υποπερ. αδ) της παρ. 17 του άρθρου 4 του ν.5209/25 (με ισχύ από τις 13 Σεπτεμβρίου 2025), διευκρινίζονται τα κατωτέρω: O ορισμός «scooters» της περ. δ) του ορισμού στο άρθρο 2 του Κ.Ο.Κ αφορά τα μονοθέσια, τρίκυκλα ή τετράκυκλα ηλεκτροκίνητα scooters που οδηγούνται από άτομα με αναπηρία καθώς και από άτομα που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα (δυσκολία στη βάδιση, περπάτημα) λόγω τραυματισμού, ιατρικής κατάστασης, ηλικίας. Τα εν λόγω scooters (συμπεριλαμβανομένων των μονοθέσιων scooters κινητικότητας, mobility scooters) που εμπίπτουν στην κατηγορία των Ε.Π.Η.Ο. δεν υποχρεούνται σε ταξινόμηση (δηλαδή έκδοση άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων, βλ. άρθρο 88 του ν.2696/99 (ΚΟΚ) που διατηρείται στο άρθρο 92 του ν.5209/25 (νέος ΚΟΚ). Τέλος, τα ανωτέρω αναφερόμενα στην υποπερ. αδ) των Ε.Π.Η.Ο. εξαιρούνται της υποχρέωσης χρήσης εγκεκριμένου κράνους κατά την οδήγηση σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 40 του ν. 2696/1999, διατηρείται στο εδάφιο δεύτερο της παρ.12 του άρθρου 44 ν.5209/25 (νέος ΚΟΚ)). Εγκύκλιος Υπ.-Υποδομών-και-Μεταφορών-Δ30Δ9129959-04.08.2025.pdf
  18. Χθες
  19. Σε ευχαριστώ για την άμεση απόκριση.
  20. νδ 1024/71 αρθρο 1 1. Εν τη εννοία του άρθρου 1 του Ν. 3741/1929 και των άρθρων 1002 και 1117 του Αστικού Κώδικος, δύναται να συσταθή διηρημένη ιδιοκτησία και επί πλειόνων αυτοτελών οικοδομημάτων ανεγειρομένων επί ενιαίου οικοπέδου ανήκοντος εις ένα ή πλείονας, ως και επί ορόφων ή μερών των οικοδομημάτων τούτων, επιφυλλασσομένων των πολεοδομικών διατάξεων. 2. Η προηγούμενη παρ. 1 εφαρμόζεται μόνο επί οικοπέδων κειμένων εντός σχεδίων πόλεων, εντός ορίων οικισμών προ του 1923, καθώς και εντός ορίων οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων, που καθορίζονται βάσει του από 24.4.1985 π.δ. (ΦΕΚ 181 Δ’), όπως ισχύει. Συστάσεις διηρημένων ιδιοκτησιών σε οικόπεδα, που βρίσκονται μέσα στους ανωτέρω οικισμούς, που έγιναν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, είναι έγκυρες, εκτός αν κηρύχθησαν άκυρες με αμετάκλητη δικαστική απόφασ [δες τα ΠΜ]
  21. Καλησπέρα. Καλοκαιριάτικα απορία που μου γεννήθηκε λόγω υπόθεσης που έχω εμπλακεί. Μπορεί να συσταθεί οριζόντια ιδιοκτησία σε οικόπεδο εντός οικισμού, για να ανεγερθούν δύο διώροφα κτίσματα, το καθένα από τα οποία θα έχει από ένα διαμέρισμα ανά όροφο? Δύο διώροφα, χωρίς επαφή μεταξύ τους και το καθένα να έχει από ένα διαμέρισμα ανά όροφο. 4 διαμερίσματα συνολικά δηλαδή, 2 σε κάθε κτίριο. Αυτό που με προβληματίζει είναι η μη επαφή των 2 διωρόφων.
  22. Καλησπέρα σας, καλό καλοκαίρι. Παρακαλώ για την ΤΖ. 20.1.2016 για τις συντεταγμένες Χ: 480599 Υ: 4212026 Ν. Ηρακλειο
  23. Δεν είναι πριν το 1955. Όταν βάλανε καλοριφέρ το 1980, βάλανε τη δεξαμενή και τον λέβητα στην ταράτσα και για να μην το πιάνει βροχή ο παππούς έχτισε μια αποθηκούλα σαν καλυβάκι για να το έχει μέσα. Άντε εμείς αν υπάρχει θέμα μπορούμε να πάμε και να το γκρεμίσουμε με βαριοπούλες. Το δικό τους όμως δεν μπορούμε να το αγγίξουμε. Αν υπάρξει πρόστιμο θα είναι μόνο σε αυτούς ή θα είναι τίποτα κοινόχρηστο σε όλους και θα την φάμε και εμείς; Η ταράτσα μαζεύει νερά, προφανώς απο κακοτεχνία, μετά απο τόσα χρόνια έχει ρωγμές στο τσιμέντο και μπαίνει μέσα υγρασία με αποτέλεσμα να σκουριάσουν τα σίδερα και να φουσκώσουν τα ταβάνια απο κάτω σε εμας. Θέλουμε να κάνουμε μόνωση αλλά οι άλλοι δεν θέλουν να πληρώσουν τίποτα και έτσι θα την φτιάξουμε μόνοι μας και μετά θα ζητήσουμε το μερίδιό τους στα δικαστήρια. Μας είπε ο δικηγόρος για πραγματογνώμονα απο ΤΕΕ αλλά το κόστος είναι εξωφρενικό, 1600€-2000€+++ ανάλογα τα κέφια, μετά απο έρευνα που έκανα. Δεν συμφέρει. Γι'αυτό είπαμε να φέρουμε την πολεοδομία. Ήδη έχουμε πληρώσει 700€ για εξώδικα, η μόνωση θα κοστίσει 7000€ απο προσφορά που πήραμε και άλλα 1500€ περίπου για το ταβάνι της βεράντας και τις μετόπες που έχουν ζημιά και θέλουν επισκευή και ο δικηγόρος θέλει άλλα 1500€ για την αγωγή.
  24. Όπως έχει ειπωθεί πολλές φορές η υγρασία στην ταράτσα (που εισέρχεται μέσα στην πλάκα ) προκαλεί βλάβη στα σίδερα της πλάκας .Ως εκ τούτου αφορά όλους τους ιδιοκτήτες (αφού η πλάκα ανήκει στον σκελετό του κτιρίου) . Αυτό εύκολα τα περιγράφει σε μια έκθεση ο μηχανικός και την χρησιμοποιεί κατάλληλα ο δικηγόρος. Ακόμα καλύτερα (αλλά και πιο μακροχρόνια) θα ήταν η έκθεση να γίνει από πραγματογνώμονα του ΤΕΕ (μετά απο αίτηση σας προς το ΤΕΕ της περιοχής σας) Όλα τα παραπάνω με την προϋπόθεση οτι δεν υπάρχει δική σας ευθύνη για την υγρασία .
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.