Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Σήμερα
  2. Γειά σας. Σε παλιά άδεια του 1978, έχει υλοπογιστεί εμβαδόν διαμερίσματος 100τ.μ. ενώ έπρπεπε να είναι 98τ.μ. γιατί ο υπολογισμός έγινε χονδρικά και δεν αφαιρέθηκε ένα μικρό κενό εκεί που υπήρχε σπάσιμο του περιγράμματος. Επίσης έχει συμπεριληφθεί και ο φωταγωγός 0,9τ.μ. στη δόμηση των 100τ.μ. η οριζόντια επίσης ταυτίζεται με την άδεια και είναι 100τ.μ. το εμβαδόν του διαμερίσματος. στην υφιστάμενη κατάσταση το εμβαδόν του διαμερίσματος κατά το νόμιμο περίγραμμα είναι 98τ.μ. και έχει και μια υπέρβαση πέραν αυτού κατά 6τ.μ. (επέκταση κύριου χώρου σε κοινόχρηστο τμήμα οικοπέδου που έγινε από την αρχική κατασκευή της οικοδομής). η απόκλιση του ορθου εμβαδού από το αναγραφόμενο στην άδεια μαζί με την μετατροπή του φωταγωγού σε κύρια χρήση και διαφοροποιήσεις ανοιγμάτων μπορούν να πάνε με 1 λοιπή παράβαση? και τα 6τ.μ. υπέρβαση δόμησης και κάλυψης?
  3. Προσωπικά πρώτη φορά το βλέπω έτσι γραμμένο πάνω δεξιά. Ίσως όμως γίνεται σε επίπεδο Υδομ, δοκίμασε να πάρεις τηλέφωνο το ΤΕΕ και να ρωτήσεις πως έγινε αυτό και αν μπορεί να γίνει και στην περίπτωσή σου. Πάντως εγώ όποτε έτυχε για πρόδηλο έκανα αναθεώρηση.
  4. Καλησπέρα @akis73, Έχω το έντυπο της εεδμκ που αναγράφει ορθή επανάληψη καθώς επίσης και με μια αναζήτησή βρήκα κάτι αντίστοιχο στο διαδίκτυο. Θέλω να αλλάξω το εμβαδόν σε ένα στέγαστρο και αναγκαστικά θα πάω με αναθεώρηση, απλά έφαγα κόλλημα και δεν θυμάμαι πως είχα εκδώσει πριν 2-3 χρόνια ορθή επανάληψη. Επισυνάπτω και το έντυπο που βρήκα στο διαδίκτυο
  5. @getsakna καλησπέρα, αν θες να κάνεις διόρθωση σε πρόδηλο τότε νομίζω μόνο με αναθεώρηση γίνεται μόνο.
  6. Ξέρει κανείς πως εκδίδω εεδμκ σε ορθή επανάληψη; Το είχα κάνει κάποια στιγμή αλλά δεν το βρίσκω πλέον..μόνο αναθεώρηση και ολοκλήρωση εεδμκ βλέπω στις επιλογές.. ευχαριστω
  7. Καλησπέρα, υπάρχει το "ενημέρωση έντυπης άδειας ν.4759/20" αν αυτό εννοείς.
  8. Τα αρχαία ήταν ούτως ή άλλως εντός έδαφος για μεγάλο χρονικό διάστημα. Από η στιγμή που βρέθηκαν, αποκαλύφθηκαν, τεκμηριώθηκαν και αποτυπώθηκαν, το επόμενο στάδιο είναι η επανάχωσή τους. Ζητείται λοιπόν, αμμοχάλικο και 3Α (ήτοι διαβαθμσμένο) προκειμένου να «αγκαλιάζει» όσο το δυνατόν καλύτερα, τα ευρήματα (και συνεπώς να ομοιομορμίζει τις ακούμενες υπερκείμενες τάσεις). Αυτό που δεν έχει διαευκρινιστεί όμως (εκτός και εμένα μου έχει διαφύγει), είναι εάν θα επαναχωθούν και επί αυτών, θα κατασκεαστούν φέροντα στοιχεία (μια πλάκα επί εδάφους π.χ.;) ή θα μείνουν εκτεθειμένα και οπτικά «προσβάσιμα» (π.χ. με μεταλλικό δάπεδο και υαλοπίνακες); Τα σενάρια που παίζουν, είναι πάρα πολλά. Τι προτείνει η αρχιτεκτονική μελέτη και τι έχει αποδεχτεί η αρμόδια Εφ.Α.;
  9. οι αρχαιολόγοι κατά βάθος είναι φιλόλογοι με ιστορικό υπόβαθρο.... και έχουν συνηθίσει τα αρχαία που εξετάζουν ή οτι κάνουν να βρίσκονται εκεί που βρέθηκαν πριν μερικούς έως αρκετούς αιώνες... Οπότε επειδή όλο δεν έχουν χρήματα να κάνουν τις πραγματικές ανασκαφές και τις διαδικασίες ανάδειξης πολλών απ αυτά έχουν την θεωρεία αφού σήμερα δεν έχουμε λεφτά.... και αφού αυτό είναι εδώ και Χ αιώνες. Οπότε δεν πειράζει να περιμένει μερικούς αιώνες ακόμα μέχρι να έχουμε χρήματα κάτι να κάνουμε ας κάνουν χώσουν μέσα.... Η διαδικασία αυτή την πληρώνει αυτός που κάνει το έργο όχι η αρχαιολογία οπότε δεν τους απασχολεί καν..... Υπάρχουν εκατοντάδες περιπτώσεις και στο κέντρο της Αθήνας και σε γνωστές πλατείες ακόμα...... δεκάδες χρόνια πριν και άγνωστο αν θα γίνει κάτι ποτέ .... Ενδεχόμενα στην δευτέρα παρουσία..... 'Ολα τα άλλα που ρωτάς δεν έχουν σημασία..... διότι υπάρχουν όλες οι παραλλαγές
  10. Καλησπέρα, σε όλο το εύρος της κάτοψης της θεμελίωσης υπάρχουν τα αρχαία; Την επίχωση τους με αμμοχάλικο και 3Α στην απαίτησε η Αρχαιολογία; Μου κάνει εντύπωση τι μπορεί να εξυπηρετεί η επίχωση τους συγκεκριμένα με 3Α και αμμοχάλικο. Επίσης σε τι βάθος από τη στάμθη 0,00 της θεμελίωσης έχουν βρεθεί τα Αρχαία;
  11. Καλησπερα, τιμη ζωνης για X = 465273.65, Y = 4510050.32 θα ηθελα, ευχαριστω!
  12. Δεν είναι τόσο απλό το πρόβλημά σου όσο αρχικά μπορεί να πει κάποιος ότι είναι. Σε τέτοιες περιπτώσεις έχεις επί της ουσίας ένα εξυγιασμένο έδαφος και κάμποσα αρχαία ερείπια από κάτω και ενδιάμεσα, τη συμπεριφορά των οποίων δεν μπορείς να ξέρεις αρχικά και ειδικά κάτω από τα στατικά φορτία σου. 1. Ξεκίνα και κάνε εξυγίανση ανά στρώσεις 15-20 cm με κοκκομετρική διαβάθμιση από κάτω προς τα πάνω. Ακολούθησε τα πρότυπα που υπάρχουν και βλέπε ΠΕTΕΠ, Proctor. 2. Συνεργάσου με Γεωτεχνικό Μηχανικό ή κάποια εξειδικευμένη εταιρεία Γεωτεχνική η οποία εκτελεί δοκιμές πεδίου, καθώς πρέπει να κάνεις Δοκιμή Φορτιζόμενης Πλάκας προκειμένου να υπολογιστεί το μέτρο ελαστικότητας του εδάφους καθώς και το μέτρο παραμόρφωσης. Επί της ουσίας εφαρμόζεις σε μία πλάκα συγκεκριμένων διαστάσεων σταδιακή προφόρτιση και παρατηρείς-μετράς για την επιφάνεια που εδράζεται η πλάκα την καθίζηση αλλά και την επαναφορά μετά την απομάκρυνση της φόρτισης. Με κατάλληλα διαγράμματα και σχέσεις μπορεί να υπολογιστεί εάν έχεις ικανοποιητική συμπύκνωση ή όχι καθώς και το μέτρο ελαστικότητας. 3. Με αυτά τα μεγέθη που θα πάρεις θα έχεις πλέον σοβαρά συμπεράσματα για το έδαφος θεμελίωσης και θα προχωρήσεις πολύ συντηρητικά στη στατική σου μελέτη. 4. Επειδή από την εμπειρία μου σε ανάλογα "παθήματα" με την Αρχαιολογία τα ευρήματα ήταν αρκετά ψηλά σε σχέση με τη στάθμη 0.00 m, να είσαι προσεκτικός στο σχεδιασμό σου και φυσικά παίζει ρόλο και το τι κτίριο θες να θεμελιώσεις......Αν είναι κανένα μονώροφο οκ, αν είναι πολυώροφο απαιτείται μεγάλη προσοχή καθώς δεν θα έχεις συνθήκες πάκτωσης. Εάν θεμελιώσεις ψηλά, εμένα αυτό θα με άγχωνε και όχι η εδαφική εξυγίανση που στο φινάλε μπορείς να την πετύχεις με τους τρόπους που προτείνει η διεθνής βιβλιογραφία, δεν είναι κάτι ανέφικτο. 5. ΜΗΝ πας να κάνεις στατικά και κυρίως να κατασκευάσεις έχοντας και την ευθύνη του επιβλέποντα ΧΩΡΙΣ να έχεις σοβαρά εδαφικά δεδομένα. Προχωρά παράλληλα με τις δοκιμές και σε σοβαρή γεωτεχνική μελέτη!
  13. Ακριβώς! Δεν μου έχει ξανατύχει! Υπάρχει κάπου κάποια βιβλιογραφία ή να μου επισημάνετε εσείς κάτι αν γνωρίζετε; Ευχαριστώ εκ των προτέρων! Υ.Γ.: Συγγνώμη για το διπλό ποστ! Δεν το κατάλαβα και δεν βρίσκω πως διαγράφεται!
  14. Καλησπέρα σας, Θα ήθελα τα φώτα σας σχετικά με την περίφραξη ενός ακινήτου με εμβαδόν 2 στρέμματα, ευρισκόμενο 30μ από αιγιαλό (ΠΟΑ που έχει οριστικοποιηθεί με ΦΕΚ) χωρίς να έχει καθοριστεί διοικητικά παραλία. Το οικόπεδο είναι τεμνόμενο κατά μεγάλο βαθμό (40%) από το σχέδιο του οικισμού (κάτω από 2Κ κατοίκους προ του 1923) και αντιλαμβάνομαι ότι οικοδομεί σε βάθος αρτίου (1000μ). Υπό το πρίσμα: 1. Του Κώδικα βασικής πολεοδομικής νομοθεσίας Μέρος-ΙΙ Κεφάλαιο-Θ Αρθρον-187 (Αρθ-23, 24 Ν-1337/83, ΠΔ-236/18-5/22-6-84) ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΚΤΩΝ .................... 3. Από την 14-3-83 (ημερομηνία έναρξης ισχύος του Ν-1337/83), σε περιοχές εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων ή οικισμών προ του 1923 και σε ζώνη πλάτους 500 μ από την ακτή ή την όχθη δημόσιων λιμνών (εκτός αν έχει ορισθεί μεγαλύτερο πλάτος ΖΟΕ κατά το Αρθ-183) δεν επιτρέπονται οι περιφράξεις. 2. Ν. 4067/12 ΝΟΚ, 9. Περιφράγματα, α) Τα οικόπεδα οριοθετούνται με σταθερούς οριοδείκτες ή με περιφράγματα. Επιτρέπεται η περίφραξη των αρτίων οικοπέδων και γηπέδων και των μη ρυμοτομούμενων τμημάτων, των μη αρτίων και μη οικοδομήσιμων οικοπέδων, που βρίσκονται σε εντός σχεδίου περιοχές. Επιτρέπεται η περίφραξη μη αρτίων γηπέδων με πρόχειρη κατασκευή, όπως συρματόπλεγμα. Το ερώτημα μου είναι εάν κατ' αρχήν μπορεί να περιφραχτεί όλο το ακίνητο (2 στρέμματα). Ειδικότερα εάν μπορεί να περιφραχθεί ΟΛΟ το ακίνητο ή ΜΟΝΟ το άρτιο τμήμα που θα σχεδιαστεί δηλαδή αυτό των 1000μ. Σας ευχαριστώ πολύ.
  15. Αυτή η ερμηνεία από τις οδηγίες Ε2026/2019 με έχει μπερδέψει και με έχει βάλει σε αμφιβολίες διότι από τη μία το σύστημα δέχεται το 0 χωρίς σφάλμα και από την άλλη η φράση "Απασχολούμενο Προσωπικό" παραπέμπει σε επικουρικούς εργαζόμενους. Η φράση "περιλαμβάνει ιδιοκτήτες και συνεταίρους" ενδεχομένως να παραπέμπει σε εταιρείες με συνιδιοκτήτες εργαζόμενους. Αλλά δεν ξέρω σίγουρα (απλά αναφέρω το μπέρδεμα που έχω με το θέμα)
  16. Η λειψυδρία αποτελεί σήμερα μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ελλάδα και συνολικά η Νότια Ευρώπη. Δεν πρόκειται πλέον για παροδικά ή εποχικά φαινόμενα, αλλά για μια διαρκώς εντεινόμενη απειλή με μακροχρόνιες κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές συνέπειες. Η λειψυδρία πλήττει την αγροτική παραγωγή, τον τουρισμό, τα αστικά κέντρα και τη δημόσια υγεία, ενώ αναδεικνύει με οξύτητα τα διαρθρωτικά προβλήματα στον τρόπο με τον οποίο διαχειριζόμαστε το πολυτιμότερο φυσικό μας αγαθό: το νερό. Το ελληνικό πρόβλημα και η γεωγραφία της κρίσης Η Ελλάδα αντιμετωπίζει ένα παράδοξο. Παρότι δεν ανήκει στα κράτη με τον χαμηλότερο ετήσιο υδρολογικό κύκλο, εμφανίζει περιοχές με εξαιρετικά υψηλό υδατικό στρες. Αυτό οφείλεται στην άνιση κατανομή των βροχοπτώσεων, στη γεωγραφική ασυμμετρία ανάμεσα στην παραγωγή και την κατανάλωση του νερού, στην υπεράντληση των υπόγειων υδροφορέων, στις υψηλές απώλειες των δικτύων και στην απουσία ολοκληρωμένης διαχείρισης ανά λεκάνη απορροής. Περιοχές που πλήττονται έντονα: • Κυκλάδες & Δωδεκάνησα: Μικρά νησιά χωρίς φυσικούς ταμιευτήρες, με ελάχιστα υπόγεια αποθέματα. Η υδροδότηση στηρίζεται σε μονάδες αφαλάτωσης, οι οποίες συχνά λειτουργούν με τεχνικά προβλήματα, ή μέσω υδροφόρων πλοίων, κάτι που επιβαρύνει το περιβάλλον και τα δημοτικά ταμεία. • Ανατολική Κρήτη: Η μείωση των βροχοπτώσεων, σε συνδυασμό με την τουριστική πίεση, έχει δημιουργήσει σοβαρά ζητήματα επάρκειας. Οι υδροφόροι ορίζοντες υποχωρούν δραματικά και οι αγρότες στρέφονται σε όλο και βαθύτερες γεωτρήσεις. • Θεσσαλία: Περιοχές όπως η Καρδίτσα και ο Τύρναβος, λόγω της εντατικής γεωργίας και του αρδευτικού μοντέλου, έχουν οδηγηθεί σε υπεράντληση με καταστροφικές συνέπειες στη δομή των εδαφών και στη βιωσιμότητα της παραγωγής. • Ανατολική Πελοπόννησος: Σε περιοχές όπως η Λακωνία και η Αργολίδα, η υδατική ανεπάρκεια απειλεί όχι μόνο την αγροτική παραγωγή αλλά και τη βασική ύδρευση, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες. Οι πολιτικές του ΥΠΕΝ: Από τη θεωρία στην εφαρμογή Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) έχει παρουσιάσει μια σειρά από δράσεις που επιχειρούν να δημιουργήσουν τις βάσεις για μια νέα στρατηγική στον τομέα των υδάτων. Το 2023 ξεκίνησε η αναθεώρηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Υδάτων, με βασική στόχευση την κλιματική ανθεκτικότητα και την προστασία των υπόγειων υδροφορέων. Κύριες πρωτοβουλίες του ΥΠΕΝ: • Έργα τηλεμετρίας και ελέγχου κατανάλωσης: Επιδοτείται η εγκατάσταση έξυπνων μετρητών και αισθητήρων πίεσης στα δίκτυα ύδρευσης, ώστε να εντοπίζονται οι διαρροές και να μειώνονται οι απώλειες. • Αναβάθμιση των γεωτρήσεων και των ΤΟΕΒ: Με στόχο τον έλεγχο της κατανάλωσης νερού και την αποδοτική χρήση για άρδευση. • Κατασκευή υποδομών για την ανακύκλωση υδάτων: Κυρίως σε βιομηχανικές ζώνες και μεγάλους Δήμους. • Αφαλάτωση με πράσινη ενέργεια: Χρηματοδοτούνται πιλοτικά προγράμματα σε νησιωτικές περιοχές με χρήση ΑΠΕ για τη μείωση του κόστους λειτουργίας. Χρηματοδοτικά Εργαλεία: • “Αντώνης Τρίτσης”: Περιλαμβάνει άξονες για δίκτυα ύδρευσης, διαχείριση αποθεμάτων και τεχνολογική αναβάθμιση των ΔΕΥΑ. • RRF – Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας: Χρηματοδοτεί αφαλατώσεις, ανακύκλωση νερού και «έξυπνες» υποδομές. • ΕΣΠΑ 2021–2027: Εντάσσει έργα σε περιφερειακό και τομεακό επίπεδο που σχετίζονται με τη βιώσιμη διαχείριση υδάτων. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση στην πρώτη γραμμή, χωρίς πυξίδα Οι Δήμοι αποτελούν το βασικότερο σημείο επαφής των πολιτών με το πρόβλημα της λειψυδρίας. Ωστόσο, η διαχειριστική και τεχνική τους επάρκεια ποικίλλει δραματικά. Δήμοι που διαθέτουν οργανωμένες ΔΕΥΑ και τεχνικές υπηρεσίες έχουν προχωρήσει σε έργα αντικατάστασης δικτύων, παρακολούθησης διαρροών και δημιουργίας μικρών μονάδων αφαλάτωσης. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η Σίφνος, η Κως και η Κάλυμνος. Αντίθετα, δεκάδες μικροί Δήμοι στερούνται ακόμη και βασικής τεχνικής τεκμηρίωσης για να ενταχθούν σε προγράμματα. Οι δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης (ΔΕΥΑ) αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας, κυρίως λόγω του αυξημένου κόστους λειτουργίας και της περιορισμένης κρατικής επιχορήγησης. Πολλοί Δήμοι έχουν ξεκινήσει ενημερωτικές καμπάνιες ευαισθητοποίησης, ωστόσο παραμένει ζητούμενο ο σχεδιασμός ολοκληρωμένων Σχεδίων Διαχείρισης Νερού σε επίπεδο Δήμου ή διαδημοτικών συνεργασιών ανά λεκάνη απορροής. Η ευρωπαϊκή διάσταση: Από την πρόληψη στη νομοθετική δέσμευση Η πρόσφατη έκθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου «Τα ύδατα στην Ευρώπη: Βασικές προκλήσεις και λύσεις της ΕΕ», έρχεται να τονίσει ότι η κρίση του νερού αποτελεί ευρωπαϊκό πρόβλημα με εθνικές προεκτάσεις. Κεντρικά σημεία: • Το 20% της ΕΕ βρίσκεται σε κατάσταση υδατικού στρες, ενώ προβλέπεται ότι το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί σημαντικά έως το 2030. • Η επαναχρησιμοποίηση νερού για άρδευση και βιομηχανική χρήση πρέπει να αυξηθεί κατά 40%. • Η οδηγία για τα υπόγεια ύδατα θα γίνει αυστηρότερη, απαιτώντας καλύτερη χαρτογράφηση, ψηφιακή παρακολούθηση και αναφορές από τα κράτη μέλη. • Ο ρόλος των τοπικών αρχών αναδεικνύεται κρίσιμος: μέσω των Περιφερειακών Ταμείων, των προγραμμάτων LIFE και Horizon Europe προωθείται η τεχνική υποστήριξη των Δήμων. Επιπλέον, η ΕΕ καλεί τα κράτη μέλη να εφαρμόσουν αυστηρότερη εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει», να περιορίσουν τη βιομηχανική ρύπανση και να ενισχύσουν τη συμμετοχικότητα στη διαχείριση του υδάτινου πόρου, με εργαλεία διαβούλευσης σε τοπικό επίπεδο. Συμπεράσματα: Ώρα για αλλαγή παραδείγματος Η λειψυδρία δεν είναι πλέον ένα φυσικό φαινόμενο που αφορά μόνο τους γεωπόνους ή τις ΔΕΥΑ. Είναι ένα πολιτικό και κοινωνικό ζήτημα που απαιτεί: • Εθνικό σχέδιο διαχείρισης με βάση τις λεκάνες απορροής • Θεσμική ενίσχυση των ΔΕΥΑ και τεχνική υποστήριξη των μικρών Δήμων • Διαδημοτικές συνεργασίες και συμμετοχή των πολιτών στη χάραξη τοπικών πολιτικών για το νερό • Επένδυση σε καινοτομία, ψηφιακή παρακολούθηση και πράσινη τεχνολογία Η πρόσβαση σε καθαρό και επαρκές νερό είναι ανθρώπινο δικαίωμα. Οι ΟΤΑ, το ΥΠΕΝ και η ΕΕ έχουν πλέον την υποχρέωση να το διασφαλίσουν, όχι μόνο για τις παρούσες, αλλά και για τις επόμενες γενιές. Το νερό είναι ζωή – και η διαχείρισή του είναι καθρέφτης της πολιτικής μας ωριμότητας και της κοινωνικής μας υπευθυνότητας.
  17. Η λειψυδρία αποτελεί σήμερα μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ελλάδα και συνολικά η Νότια Ευρώπη. Δεν πρόκειται πλέον για παροδικά ή εποχικά φαινόμενα, αλλά για μια διαρκώς εντεινόμενη απειλή με μακροχρόνιες κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές συνέπειες. Η λειψυδρία πλήττει την αγροτική παραγωγή, τον τουρισμό, τα αστικά κέντρα και τη δημόσια υγεία, ενώ αναδεικνύει με οξύτητα τα διαρθρωτικά προβλήματα στον τρόπο με τον οποίο διαχειριζόμαστε το πολυτιμότερο φυσικό μας αγαθό: το νερό. Το ελληνικό πρόβλημα και η γεωγραφία της κρίσης Η Ελλάδα αντιμετωπίζει ένα παράδοξο. Παρότι δεν ανήκει στα κράτη με τον χαμηλότερο ετήσιο υδρολογικό κύκλο, εμφανίζει περιοχές με εξαιρετικά υψηλό υδατικό στρες. Αυτό οφείλεται στην άνιση κατανομή των βροχοπτώσεων, στη γεωγραφική ασυμμετρία ανάμεσα στην παραγωγή και την κατανάλωση του νερού, στην υπεράντληση των υπόγειων υδροφορέων, στις υψηλές απώλειες των δικτύων και στην απουσία ολοκληρωμένης διαχείρισης ανά λεκάνη απορροής. Περιοχές που πλήττονται έντονα: • Κυκλάδες & Δωδεκάνησα: Μικρά νησιά χωρίς φυσικούς ταμιευτήρες, με ελάχιστα υπόγεια αποθέματα. Η υδροδότηση στηρίζεται σε μονάδες αφαλάτωσης, οι οποίες συχνά λειτουργούν με τεχνικά προβλήματα, ή μέσω υδροφόρων πλοίων, κάτι που επιβαρύνει το περιβάλλον και τα δημοτικά ταμεία. • Ανατολική Κρήτη: Η μείωση των βροχοπτώσεων, σε συνδυασμό με την τουριστική πίεση, έχει δημιουργήσει σοβαρά ζητήματα επάρκειας. Οι υδροφόροι ορίζοντες υποχωρούν δραματικά και οι αγρότες στρέφονται σε όλο και βαθύτερες γεωτρήσεις. • Θεσσαλία: Περιοχές όπως η Καρδίτσα και ο Τύρναβος, λόγω της εντατικής γεωργίας και του αρδευτικού μοντέλου, έχουν οδηγηθεί σε υπεράντληση με καταστροφικές συνέπειες στη δομή των εδαφών και στη βιωσιμότητα της παραγωγής. • Ανατολική Πελοπόννησος: Σε περιοχές όπως η Λακωνία και η Αργολίδα, η υδατική ανεπάρκεια απειλεί όχι μόνο την αγροτική παραγωγή αλλά και τη βασική ύδρευση, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες. Οι πολιτικές του ΥΠΕΝ: Από τη θεωρία στην εφαρμογή Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) έχει παρουσιάσει μια σειρά από δράσεις που επιχειρούν να δημιουργήσουν τις βάσεις για μια νέα στρατηγική στον τομέα των υδάτων. Το 2023 ξεκίνησε η αναθεώρηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Υδάτων, με βασική στόχευση την κλιματική ανθεκτικότητα και την προστασία των υπόγειων υδροφορέων. Κύριες πρωτοβουλίες του ΥΠΕΝ: • Έργα τηλεμετρίας και ελέγχου κατανάλωσης: Επιδοτείται η εγκατάσταση έξυπνων μετρητών και αισθητήρων πίεσης στα δίκτυα ύδρευσης, ώστε να εντοπίζονται οι διαρροές και να μειώνονται οι απώλειες. • Αναβάθμιση των γεωτρήσεων και των ΤΟΕΒ: Με στόχο τον έλεγχο της κατανάλωσης νερού και την αποδοτική χρήση για άρδευση. • Κατασκευή υποδομών για την ανακύκλωση υδάτων: Κυρίως σε βιομηχανικές ζώνες και μεγάλους Δήμους. • Αφαλάτωση με πράσινη ενέργεια: Χρηματοδοτούνται πιλοτικά προγράμματα σε νησιωτικές περιοχές με χρήση ΑΠΕ για τη μείωση του κόστους λειτουργίας. Χρηματοδοτικά Εργαλεία: • “Αντώνης Τρίτσης”: Περιλαμβάνει άξονες για δίκτυα ύδρευσης, διαχείριση αποθεμάτων και τεχνολογική αναβάθμιση των ΔΕΥΑ. • RRF – Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας: Χρηματοδοτεί αφαλατώσεις, ανακύκλωση νερού και «έξυπνες» υποδομές. • ΕΣΠΑ 2021–2027: Εντάσσει έργα σε περιφερειακό και τομεακό επίπεδο που σχετίζονται με τη βιώσιμη διαχείριση υδάτων. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση στην πρώτη γραμμή, χωρίς πυξίδα Οι Δήμοι αποτελούν το βασικότερο σημείο επαφής των πολιτών με το πρόβλημα της λειψυδρίας. Ωστόσο, η διαχειριστική και τεχνική τους επάρκεια ποικίλλει δραματικά. Δήμοι που διαθέτουν οργανωμένες ΔΕΥΑ και τεχνικές υπηρεσίες έχουν προχωρήσει σε έργα αντικατάστασης δικτύων, παρακολούθησης διαρροών και δημιουργίας μικρών μονάδων αφαλάτωσης. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η Σίφνος, η Κως και η Κάλυμνος. Αντίθετα, δεκάδες μικροί Δήμοι στερούνται ακόμη και βασικής τεχνικής τεκμηρίωσης για να ενταχθούν σε προγράμματα. Οι δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης (ΔΕΥΑ) αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας, κυρίως λόγω του αυξημένου κόστους λειτουργίας και της περιορισμένης κρατικής επιχορήγησης. Πολλοί Δήμοι έχουν ξεκινήσει ενημερωτικές καμπάνιες ευαισθητοποίησης, ωστόσο παραμένει ζητούμενο ο σχεδιασμός ολοκληρωμένων Σχεδίων Διαχείρισης Νερού σε επίπεδο Δήμου ή διαδημοτικών συνεργασιών ανά λεκάνη απορροής. Η ευρωπαϊκή διάσταση: Από την πρόληψη στη νομοθετική δέσμευση Η πρόσφατη έκθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου «Τα ύδατα στην Ευρώπη: Βασικές προκλήσεις και λύσεις της ΕΕ», έρχεται να τονίσει ότι η κρίση του νερού αποτελεί ευρωπαϊκό πρόβλημα με εθνικές προεκτάσεις. Κεντρικά σημεία: • Το 20% της ΕΕ βρίσκεται σε κατάσταση υδατικού στρες, ενώ προβλέπεται ότι το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί σημαντικά έως το 2030. • Η επαναχρησιμοποίηση νερού για άρδευση και βιομηχανική χρήση πρέπει να αυξηθεί κατά 40%. • Η οδηγία για τα υπόγεια ύδατα θα γίνει αυστηρότερη, απαιτώντας καλύτερη χαρτογράφηση, ψηφιακή παρακολούθηση και αναφορές από τα κράτη μέλη. • Ο ρόλος των τοπικών αρχών αναδεικνύεται κρίσιμος: μέσω των Περιφερειακών Ταμείων, των προγραμμάτων LIFE και Horizon Europe προωθείται η τεχνική υποστήριξη των Δήμων. Επιπλέον, η ΕΕ καλεί τα κράτη μέλη να εφαρμόσουν αυστηρότερη εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει», να περιορίσουν τη βιομηχανική ρύπανση και να ενισχύσουν τη συμμετοχικότητα στη διαχείριση του υδάτινου πόρου, με εργαλεία διαβούλευσης σε τοπικό επίπεδο. Συμπεράσματα: Ώρα για αλλαγή παραδείγματος Η λειψυδρία δεν είναι πλέον ένα φυσικό φαινόμενο που αφορά μόνο τους γεωπόνους ή τις ΔΕΥΑ. Είναι ένα πολιτικό και κοινωνικό ζήτημα που απαιτεί: • Εθνικό σχέδιο διαχείρισης με βάση τις λεκάνες απορροής • Θεσμική ενίσχυση των ΔΕΥΑ και τεχνική υποστήριξη των μικρών Δήμων • Διαδημοτικές συνεργασίες και συμμετοχή των πολιτών στη χάραξη τοπικών πολιτικών για το νερό • Επένδυση σε καινοτομία, ψηφιακή παρακολούθηση και πράσινη τεχνολογία Η πρόσβαση σε καθαρό και επαρκές νερό είναι ανθρώπινο δικαίωμα. Οι ΟΤΑ, το ΥΠΕΝ και η ΕΕ έχουν πλέον την υποχρέωση να το διασφαλίσουν, όχι μόνο για τις παρούσες, αλλά και για τις επόμενες γενιές. Το νερό είναι ζωή – και η διαχείρισή του είναι καθρέφτης της πολιτικής μας ωριμότητας και της κοινωνικής μας υπευθυνότητας. View full είδηση
  18. Αφού το ίδιο το ΤΕΕ λέει ότι πράγματι δεν έδωσε σωστη εντολή έχουμε φτάσει στο συμπέρασμα (ο μηχανικος και γω) ότι η πρώτη ευθύνη είναι του ΤΕΕ. Αν είναι αλλού η ευθύνη θα φανεί στην πορεία. Όπως και να χει ότι έχω μπλέξει το ήξερα πριν κάνω το ερώτημα στο φόρουμ. Κάποια στιγμή θα λυθεί το θέμα. Αυτό που λέτε ότι διάφοροι λογαριασμοί μπαίνουν σε αδράνεια μπορείτε να μου το εξηγήσετε ; Όσο για τον δικηγόρο δεν είμαι φαν των δικαστηρίων (το αντίθετο) αλλά επειδή έχω ένα πρόγραμμα νομικής κάλυψης και δεν θα κοστίσει κάτι το εξώδικο και η ενδεχόμενη αγωγή θα κάνω μήπως και βρω λύση. Τουλάχιστον αν πάρει καμία δεκαριά χρόνια η υπόθεση να έχω πράξει κάτι. Γιατί μετα από δύο μήνες τηλέφωνα και email με πολύ καλή διάθεση συνεργασίας το δούλεμα από πλανετ τράπεζα και τεε πάει σύννεφο
  19. Καλημέρα, σε αυτοτελή ιδιοκτησία διαμέρισμα με αλλαγές στις εσωτερικές διαρρυθμίσεις χωρις αυθαιρεσία υπάρχει ωστόσο υποχρέωση ενημέρωσης του φακέλου της άδειας κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου πως γίνεται αυτό μέσα από το eadeies ; συγκεκριμένα το αναφέρει έτσι: 14. Σε περίπτωση διαφορετικής διαρρύθμισης διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίαςαπό αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδιατης οικοδομικής άδειας, υφίσταται απαλλαγή από τηνυποχρέωση καταβολής παραβόλου και ενιαίου ειδικούπροστίμου, αλλά ο ενδιαφερόμενος υποχρεούται ναενημερώσει τον σχετικό φακέλου της άδειας για τη συντελεσθείσα αλλαγή διαρρύθμισης κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου. Στην παρ. 14 διευκρινίζεται ότι η διαφορετική διαρρύθμιση διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, δεν θεωρείται αυθαιρεσία, υπάρχει ωστόσο υποχρέωση ενημέρωσης του φακέλου της άδειας κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου. Η αναφερόμενη επιφάνεια αυθαίρετης κολυμβητικής δεξαμενής αφορά την υδάτινη επιφάνειά της βάσει της οποίας προκύπτει και ο όγκος του ύδατος, χωρίς να συνυπολογίζονται τα περιμετρικά τοιχώματα. Στο πρόστιμο που αφορά τις κολυμβητικές δεξαμενές συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή του απαραίτητου μηχανοστασίου. Εγκ. 2/2019 ΥΠΕΝ (ΑΔΑ: 6ΧΞΘ4653Π8-ΜΕΙ) Μην ανοίγεις χωρίς ουσιαστικό λόγο νέο θέμα και χωρίς πρώτα να κάνεις αναζήτηση σε ήδη υπάρχον, με ίδιο ή παραπλήσιο περιεχόμενο. Το θέμα σου συγχωνεύτηκε στο παρόν. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos33
  20. Στην κλήρωση είχαμε 104 συμμετοχές εκ των οποίων έγκυρες ήταν οι 103. Κατόπιν κλήρωσης την Special Edition του Γ' τόμου από το βιβλίο «Αντισεισμικά κτίρια από οπλισμένο σκυρόδεμα» του Απόστολου Κωνσταντινίδη κερδίζει: Το μέλος @analysis με την δημοσίευση: Μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου ως την Πέμπτη 19/06/2025 με π.μ. ή e-mail για να ενημερωθούν για την διαδικασία παραλαβής του δώρου του.
  21. Χθες
  22. Θα βοηθούσαν φωτογραφίες και στοιχεία υλικών, πάχους, προηγούμενης εργασίας κλπ. Κοστολόγηση δεν μπορει εύκολα να γίνει από το φόρουμ, σίγουρα όμως θα έχει κάποιο κόστος ανεξαρτήτως του μεγέθους της φθοράς ( θα κινητοποιηθουν εργάτες με εργαλεία, υλικά κοκ.)
  23. Όλα τα παραπάνω με οδηγούν οτι τα έχετε μπλέξει τελείως εσείς. Και βέβαια αμέτρητοι λογαριασμοί μπαίνουν σε αδράνεια στην πορεία του εξοικονομώ και βέβαια οι Τράπεζες κάνουν τραγικά λάθη που βέβαια ποτέ δεν θα παραδεχθούν. Αυτοματοποιημένες απαντήσεις δεν υπάρχουν. Τώρα αυτό περι δικηγόρου μην το σχολιάσω... Ότι τα έχετε μπλέξει τελείως φαίνεται ότι πήρατε μήνυμα και την αίτηση σε 09.γ και κατηγορείτε το ΤΕΕ για αυτό!!!
  24. Καλησπέρα συνάδελφοι, Θα ήθελα να ρωτήσω το ελεύθερο ύψος χώρου κύριας χρήσης είναι τελικά 2.50μ σωστά? Σε περίπτωση κτίσματος με μονόριχτη στέγη θα πρέπει και στο χαμηλότερο σημείο της να έχει το 2.50 ή το μέσο ύψος να είναι αυτό? Το ίδιο διερωτόμαι και για τους χωρους βοηθητικής χρήσης με ελάχιστο το 2.20μ. Στο χαμηλότερο σημείο ή μέσο ελεύθερο ύψος. Κάθε βοήθεια πολύτιμη! Ευχαριστώ Μη βάζεις το ίδιο ερώτημα πολλαπλές φορές Κλειδώνει. Didonis
  25. Σωστά. Για την ακρίβεια ΚΑΙ για τη στατική μελέτη.
  26. Όμως, στην διαδικασία ο 4495 ορίζει τις ενέργειες της υπηρεσίας. Δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει google, αφού επίσημα θα πρέπει να πληρώσει για να κάνει χρήση η υπηρεσία. Υπάρχει συγκεκριμένος νόμος για τις ενέργειες της ΥΔΟΜ. Δεν κάνει ό,τι θέλει. Μιλάμε βάσει του νόμου κι όχι βάσει γνώμης - άποψης. Μόνον το Κτηματολόγιο θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει, ΑΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΑΝ ο νόμος το προέβλεπε. Ο έλεγχος υποχρεωτικά βασίζεται στα στοιχεία που υποβάλλονται, με τις προδιαγραφές που ο νόμος ορίζει.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.