Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
Κανω τοπογραφικο σε αγροτεμαχιο το οποιο προερχεται απο κρατικη διανομη αγροκτηματος ετους 1931 και εχει προσωπο σε αγροτικη οδο της διανομης. Απ ότι καταλαβαίνω ( εκτος των υπολοιπων layers ) στο layer DBOUND_PROP θα πρεπει να βαλω το περιγραμμα βασει διανομης. Το οριο της αγροτικης οδου της διανομής πρεπει να μπει στο layer DBOUND_RYM η οχι ? Επισυναπτω αποσπασμα της διανομης
- 1.309 απαντήσεις
-
- τοπογραφικό
- διάγραμμα
-
(and 4 more)
Με ετικέτα:
-
ευθύνη δεν έχεις διότι στηρίζεσαι στο Τοπογραφικό Διάγραμμα και "δεν γνώριζες" υφιστάμενη στάθμη εδάφους.... Αφού όμως ΤΩΡΑ γνωρίζεις και αν υπάρξει σοβαρός δικαστικός αγώνας με γείτονα πχ που του μειώνει κάποια θέα τα ενδεχόμενα μου είναι άγνωστα .... Αποφάσισε τι θα κάνεις. Υ.Γ. στατιστικά η εμπειρία λέει όταν κάποιος φουσκώνει στάθμη κατά ένα μέτρο στην πράξη έχει σκοπό να το φουσκώσει κι άλλο ..... Υ.Γ. β Αν υπάρξουν Δικαστήρια βάζω μεγάλο στοίχημα ότι ο ιδιοκτήτης θα ισχυριστεί, "εγώ δεν είμαι Μηχανικός. Έκανα ότι είπαν οι μηχανικοί" κλπ κλπ και θα πρέπει να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας και θα είσαι κι από μακριά..... σε όσα γίνουν για εσένα χωρίς εσένα .... (που λέει και το άσμα)
-
Ευχαριστώ για την απάντηση. Όχι, λόγω απόστασης απο το έργο, μπήκαν άλλοι μηχανικοί επιβλέποντες. Παρόλαυτά, έχω υπογράψει αρχιτεκτονικά και δ.κ. εκτός απο στατικά. Ο επιβλέπων φαντάζομαι ότι ευθύνεται για να υλοποιήσει τα σχέδια της αδείας, και αν τα σχέδια της αδείας έχουν λάθος βάση τοπογραφικού, και βρεθεί έκθετος, θα πετάξει το μπαλάκι στο μελετητή....? Η διαφορά είναι σε συγκεκριμένα σημεία της τάξης του 1μ.
- Σήμερα
-
Τι εννοείς με αυτό?? Εννοείς ότι όσο εμβαδό έχει το κατάστημα τόσο είναι και το εμβαδό παταριού?? και επιπλέον δεν μας λες αν ο στατικός φορέας του παταριού είναι ενιαία κατασκευασμένος με αυτό του κτιρίου. Υπόψη σου ότι κατά το άρθ 96 το πατάρι στα εντός σχεδίου δεν λαμβάνεται υπόψη για τον προσδιορισμό της κατηγορίας αυθαιρεσιών (4) καθώς και ότι το πατάρι με εσωτερική επικοινωνία με τον υποκείμενο χώρο κατά το άρθ 100 λαμβάνει το μειωτικό συντελεστή 0,30
-
vassiliki_sougle joined the community
-
Didonis started following Άδεια με ευθύνη μηχανικού με προβληματικό τοπογραφικό
-
αυτό το όχι αμελητέες διαφορές πόσο ήταν ?? και .... γενικός κανόνας ο κάθε μελετητής και κάθε επιβλέποντας είναι υπεύθυνος για αυτά που υπογράφει... Άρα ευθύνη του Τοπογράφου αυτό που ρωτάς οπότε ερώτηση.... εσύ είσαι και γενικός επιβλέποντας του έργου και επιβλέποντας στα αρχιτεκτονικά? Αν έχεις αρμοδιότητα σ αυτές τις επιβλέψεις όμως θα έχεις και ευθύνη για τις διαφορές στάθμης που θα πρέπει να διαμορφωθούν για αυτό το θέμα, οπότε η ευθύνη θα είναι δική σου ....
-
Θέσεις στάθμευσης (υπολογισμός, εξαγορά)
vaglan13 replied to ΓΙΑΝΝΗΣ Γ's θέμα in ΓΟΚ - Κτιριοδομικός
Καλησπέρα σας. Έχω περίπτωση ισογείου καταστήματος με άδεια του 2002 εντός Αττικής. Το κατάστημα έχει εμβαδόν 130τμ. Κατά την έκδοση της άδειας, το κατάστημα είχε υπολογιστεί ως απλό εμπορικό κατάστημα και προέκυπταν 130/60 = 2.17 άρα 2 θέσεις στάθμευσης. Σήμερα ο ιδιοκτήτης, θέλει να κάνει αλλαγή χρήσης και να το κάνει κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Από αυτό προκύπτουν 130/4 = 3.25 άρα 3 θέσεις στάθμευσης. Από τα παραπάνω, η πρόσθετη απαίτηση που χρειάζεται τώρα για θέσεις στάθμευσης, είναι 1 θέση ή 3 θέσεις ανεξαρτήτως τι είχε υπολογιστεί στο παρελθόν; Ευχαριστώ εκ των προτέρων. -
Μικρή αύξηση της ζήτησης κατά 1,37% αλλά και σχεδόν αμελητέα αύξηση της παραγωγής κατά 0,28% που προήλθε κατά 56,03% από ΑΠΕ, 37,29% από θερμική παραγωγή και 6,68% από υδροηλεκτρικά καταγράφηκε τον Μάιο στο ηλεκτρικό σύστημα της χώρας, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ. Οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 22,42% ενώ πτώση κατέγραψαν και οι εξαγωγές κατά 21,99% σε σχέση με τον Απρίλιο, με αποτέλεσμα το ελληνικό σύστημα να είναι για έναν ακόμη μήνα εξαγωγικό. Έχει ενδιαφέρον ότι οι απώλειες του συστήματος που βρίσκονταν στο 2,57% τον Απρίλιο, μειώθηκαν τον Μάιο στο 2,39% γεγονός που αποδίδεται στην μικρότερη συμμετοχή των ΑΠΕ στο μείγμα οι οποίες από 60% τον Απρίλιο μειώθηκαν στο 56% τον Μάιο. Η εικόνα στη λιανική Σε επίπεδο λιανικής αγοράς η ΔΕΗ συνέχισε να χάνει μερίδια με την Metlen να οδεύει σταθερά πλέον προς την επίτευξη του στόχου της που είναι ο έλεγχος του 30% της αγοράς. Έτσι το μερίδιο της ΔΕΗ στο σύνολο της αγοράς τον Μάιο έπεσε στο 48,47% από 49,62% τον Απρίλιο και 51,08% τον Ιανουάριο του 2025. Πάντως όπως δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλο της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης κατά την πρόσφατη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρίας, στόχος είναι η διατήρηση του ηγετικού ρόλου της στην αγορά δίνοντας έμφαση στους πελάτες υψηλής και μέσης αξίας. «Στοχεύουμε στην διατήρηση της πελατειακής μας βάσης, και κυρίως των πελατών υψηλής και μέσης αξίας, έχοντας επιτύχει πολύ καλά αποτελέσματα κάτι που αποτυπώνεται στον χαμηλότερο δείκτη αποχώρησης για αυτές τις κατηγορίες πελατών», είπε χαρακτηριστικά. Πάντως το μερίδιο της Metlen τον Μάιο διαμορφώθηκε στο 21,45% έναντι 20,07% τον Απρίλιο και 18,57% τον Μάρτιο αναδεικνύοντας τη στο δεύτερο μεγάλο παίκτη στην αγορά. Ακολουθεί η ΗΡΩΝ με μερίδιο 11% έναντι 10,79% τον Απρίλιο. Με την άνοδο αυτή η εταιρία προσεγγίζει το μερίδιο που κατείχε τον Μάρτιο που ήταν 11,46%. Την τέταρτη θέση στην αγορά κατέχει σταθερά η Elpedison, που μετά την εξαγορά από την HellenIQ Energy του μεριδίου της ιταλικής Edison και την απόκτηση του πλήρους ελέγχου της εταιρίας, έχει θέσει ως στόχο το 10% της αγοράς. Πάντως τον Μάιο το μερίδιο της Elpedison που βρίσκεται σε φάση μετάβασης αυξήθηκε ελαφρώς στο 5,74% από 5,58% τον προηγούμενο μήνα. Ακολουθεί η NRG με ελαφρά αύξηση στο 4,28%, το Φυσικό Αέριο με 3,55%, η Ζενίθ με 2,60% ενώ οι υπόλοιπες εταιρίες μοιράζονται το 2,91% της αγοράς έχοντας μερίδια κάτω του 1% η κάθε μία. Πρώτη η Metlen στην Υψηλή Τάση Στην Υψηλή Τάση, η Metlen που τροφοδοτεί τη μεγαλύτερη και πλέον ενεργοβόρα βιομηχανία της χώρας την Αλουμίνιον της Ελλάδος συνεχίζει να έχει την πρώτη θέση με ποσοστό το οποίο αυξάνεται συνεχώς τους τελευταίους μήνες και τον Μάιο διαμορφώθηκε στο 44,3% έναντι του 42,1% του προηγούμενου μήνα (συν 0,13% της Volterra). Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η ΔΕΗ με πτώση μεριδίου στο 29,7% από 32,8% τον Απρίλιο και ακολουθούν η Ηρων με 16,8% (στα ίδια ακριβώς επίπεδα με τον προηγούμενο μήνα )και η Elpedison με αύξηση μεριδίου στο 8,3% από 7% τον Απρίλιο. Οι υπόλοιπες εταιρίες μοιράζονται το 0,8%. Στη Μέση Τάση, που κυρίως ηλεκτροδοτεί επιχειρήσεις, το μερίδιο της ΔΕΗ αυξήθηκε στο 33,4% έναντι 31,9% και ακολουθούν η Metlen με 22,2% (συν 1,54% της Volterra), η Ήρων με 16,6%, η Φυσικό Αέριο με 8,67%, η NRG με 7,3%, η Elpedison με 6,2% ενώ οι υπόλοιποι παίκτες μοιράζονται το 5,7% της αγοράς. Στη Χαμηλή Τάση, δηλαδή τους οικιακούς καταναλωτές και τις μικρές επιχειρήσεις η ΔΕΗ κυριαρχεί με μερίδιο 61,5% και ακολουθούν η Metlen με άνοδο στο 13,3% έναντι 12,8%, η ‘Ήρων με 6,6%, η Elpedison με 4,6%, η NRG 4,2% και η Ζενίθ με 4,%. Οι υπόλοιποι παίκτες μοιράζονται το 5,8%. Σε ότι αφορά τη συμβατική παραγωγή η ΔΕΗ χάνει και πάλι μερίδιο και βρίσκεται στο 43,8% από 54,58% τον Απρίλιο. Η Metlen κατέχει τη δεύτερη θέση στο σύνολο της αγοράς και την πρώτη μεταξύ των ιδιωτών παραγωγών με 17,96 %, η Elpedison το 10%, η Ηρων το 9,71%, η Κόρινθος Power κατέγραψε σημαντική άνοδο από 4,57% τον Μάρτιο σε 9,84% τον Απρίλιο παραμένει στο 9,64%. Ο νέος σταθμός Θερμική Κομοτηνής του κοινού σχήματος Motor Oil - ΤΕΡΝΑ, που εντός των ημερών ολοκληρώνει τη δοκιμαστική λειτουργία του, συμμετείχε ουσιαστικά στο σύστημα με μερίδιο 8,9%.
-
Μικρή αύξηση της ζήτησης κατά 1,37% αλλά και σχεδόν αμελητέα αύξηση της παραγωγής κατά 0,28% που προήλθε κατά 56,03% από ΑΠΕ, 37,29% από θερμική παραγωγή και 6,68% από υδροηλεκτρικά καταγράφηκε τον Μάιο στο ηλεκτρικό σύστημα της χώρας, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ. Οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 22,42% ενώ πτώση κατέγραψαν και οι εξαγωγές κατά 21,99% σε σχέση με τον Απρίλιο, με αποτέλεσμα το ελληνικό σύστημα να είναι για έναν ακόμη μήνα εξαγωγικό. Έχει ενδιαφέρον ότι οι απώλειες του συστήματος που βρίσκονταν στο 2,57% τον Απρίλιο, μειώθηκαν τον Μάιο στο 2,39% γεγονός που αποδίδεται στην μικρότερη συμμετοχή των ΑΠΕ στο μείγμα οι οποίες από 60% τον Απρίλιο μειώθηκαν στο 56% τον Μάιο. Η εικόνα στη λιανική Σε επίπεδο λιανικής αγοράς η ΔΕΗ συνέχισε να χάνει μερίδια με την Metlen να οδεύει σταθερά πλέον προς την επίτευξη του στόχου της που είναι ο έλεγχος του 30% της αγοράς. Έτσι το μερίδιο της ΔΕΗ στο σύνολο της αγοράς τον Μάιο έπεσε στο 48,47% από 49,62% τον Απρίλιο και 51,08% τον Ιανουάριο του 2025. Πάντως όπως δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλο της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης κατά την πρόσφατη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρίας, στόχος είναι η διατήρηση του ηγετικού ρόλου της στην αγορά δίνοντας έμφαση στους πελάτες υψηλής και μέσης αξίας. «Στοχεύουμε στην διατήρηση της πελατειακής μας βάσης, και κυρίως των πελατών υψηλής και μέσης αξίας, έχοντας επιτύχει πολύ καλά αποτελέσματα κάτι που αποτυπώνεται στον χαμηλότερο δείκτη αποχώρησης για αυτές τις κατηγορίες πελατών», είπε χαρακτηριστικά. Πάντως το μερίδιο της Metlen τον Μάιο διαμορφώθηκε στο 21,45% έναντι 20,07% τον Απρίλιο και 18,57% τον Μάρτιο αναδεικνύοντας τη στο δεύτερο μεγάλο παίκτη στην αγορά. Ακολουθεί η ΗΡΩΝ με μερίδιο 11% έναντι 10,79% τον Απρίλιο. Με την άνοδο αυτή η εταιρία προσεγγίζει το μερίδιο που κατείχε τον Μάρτιο που ήταν 11,46%. Την τέταρτη θέση στην αγορά κατέχει σταθερά η Elpedison, που μετά την εξαγορά από την HellenIQ Energy του μεριδίου της ιταλικής Edison και την απόκτηση του πλήρους ελέγχου της εταιρίας, έχει θέσει ως στόχο το 10% της αγοράς. Πάντως τον Μάιο το μερίδιο της Elpedison που βρίσκεται σε φάση μετάβασης αυξήθηκε ελαφρώς στο 5,74% από 5,58% τον προηγούμενο μήνα. Ακολουθεί η NRG με ελαφρά αύξηση στο 4,28%, το Φυσικό Αέριο με 3,55%, η Ζενίθ με 2,60% ενώ οι υπόλοιπες εταιρίες μοιράζονται το 2,91% της αγοράς έχοντας μερίδια κάτω του 1% η κάθε μία. Πρώτη η Metlen στην Υψηλή Τάση Στην Υψηλή Τάση, η Metlen που τροφοδοτεί τη μεγαλύτερη και πλέον ενεργοβόρα βιομηχανία της χώρας την Αλουμίνιον της Ελλάδος συνεχίζει να έχει την πρώτη θέση με ποσοστό το οποίο αυξάνεται συνεχώς τους τελευταίους μήνες και τον Μάιο διαμορφώθηκε στο 44,3% έναντι του 42,1% του προηγούμενου μήνα (συν 0,13% της Volterra). Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η ΔΕΗ με πτώση μεριδίου στο 29,7% από 32,8% τον Απρίλιο και ακολουθούν η Ηρων με 16,8% (στα ίδια ακριβώς επίπεδα με τον προηγούμενο μήνα )και η Elpedison με αύξηση μεριδίου στο 8,3% από 7% τον Απρίλιο. Οι υπόλοιπες εταιρίες μοιράζονται το 0,8%. Στη Μέση Τάση, που κυρίως ηλεκτροδοτεί επιχειρήσεις, το μερίδιο της ΔΕΗ αυξήθηκε στο 33,4% έναντι 31,9% και ακολουθούν η Metlen με 22,2% (συν 1,54% της Volterra), η Ήρων με 16,6%, η Φυσικό Αέριο με 8,67%, η NRG με 7,3%, η Elpedison με 6,2% ενώ οι υπόλοιποι παίκτες μοιράζονται το 5,7% της αγοράς. Στη Χαμηλή Τάση, δηλαδή τους οικιακούς καταναλωτές και τις μικρές επιχειρήσεις η ΔΕΗ κυριαρχεί με μερίδιο 61,5% και ακολουθούν η Metlen με άνοδο στο 13,3% έναντι 12,8%, η ‘Ήρων με 6,6%, η Elpedison με 4,6%, η NRG 4,2% και η Ζενίθ με 4,%. Οι υπόλοιποι παίκτες μοιράζονται το 5,8%. Σε ότι αφορά τη συμβατική παραγωγή η ΔΕΗ χάνει και πάλι μερίδιο και βρίσκεται στο 43,8% από 54,58% τον Απρίλιο. Η Metlen κατέχει τη δεύτερη θέση στο σύνολο της αγοράς και την πρώτη μεταξύ των ιδιωτών παραγωγών με 17,96 %, η Elpedison το 10%, η Ηρων το 9,71%, η Κόρινθος Power κατέγραψε σημαντική άνοδο από 4,57% τον Μάρτιο σε 9,84% τον Απρίλιο παραμένει στο 9,64%. Ο νέος σταθμός Θερμική Κομοτηνής του κοινού σχήματος Motor Oil - ΤΕΡΝΑ, που εντός των ημερών ολοκληρώνει τη δοκιμαστική λειτουργία του, συμμετείχε ουσιαστικά στο σύστημα με μερίδιο 8,9%. View full είδηση
-
-
-
apostolis apostolakis started following Άδεια με ευθύνη μηχανικού με προβληματικό τοπογραφικό
-
Γειά σας, Μου έτυχε μια περίπτωση όπου σε απομακρυσμένη περιοχή απο εκεί που μένω σε άλλο νησί εντελώς, δέχτηκα να εκδόσω μια άδεια οικοδομής. Επειδή υπήρχε βεβαίωση όρων δόμησης που την είχε εκδώσει μηχανικός απο πρίν, και το έργο ηταν απλό, έκανα έκδοση αδείας χωρίς προέγκριση. Το κακό είναι ότι εγώ στο οικόπεδο δεν πήγα ποτέ, μόνο τις φωτογραφίες του τοπογράφου είχα δει. Εκ των υστέρων μου κοινοποιήθηκε ότι είχε γίνει ένα πείραγμα με τις ισουψείς του τοπογραφικού, και υπάρχουν κάποιες ας πούμε όχι αμελητέες διαφορές με την πραγματικότητα, κάτι που δεν μπορούσα να το διακρίνω μόνο απο τις φωτογραφίες που είδα. Ο ιδιοκτήτης σε συνεννόηση με τον τοπογράφο συμφώνησαν να το δείξουν λίγο πιο σηκωμένο το οικόπεδο ώστε το μελλοντικό κτίριο να έχει καλύτερη θέα. Έχει κανείς ιδέα τι γίνετε σε τέτοια περίπτωση? Η ευθύνη της εγκυρότητας των στοιχείων του τοπογραφικού που είναι η βάση για την μελέτη του έργου βαρύνει τον τοπογράφο μόνο? Φέρω ευθύνη σαν μελετητής για την εγκυρότητα του τοπογραφικού, ειδικά εφόσον αυτό είχε ελεγχθεί για την β.ο.δ? Ρωτάω γιατί αν το είχα προλάβει θα αποσυρόμουνα απο μελετητής, αλλά τώρα είναι αργά... * Επίσης ήμουν και διαχειριστής στην αίτηση για την άδεια... Ευχαριστώ για κάθε βοήθεια.
-
Πρέπει να ήταν εκτός ΑΠΑΑ τότε η περιοχή το 2016, χρονολογία κατά την οποία χρησιμοποιούνται οι τιμές ζώνης υπολογισμού προστίμου του Ν.4495/2017. Σε αυτήν την περίπτωση χρησιμοποιούμε την τότε μικρότερη του Δήμου Χαλανδρίου δηλ. 1400 απομειωμένη βάσει του ΦΕΚ 48 Β_20-01-2016_ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ ΑΞΙΩΝ 2016 , δηλ. τελικά 1200 ευρώ. Σωστά;
-
spinalgr1990 started following Ευρεση Γραμμων Θυροτηλεφωνου
-
Πως θα καταλαβω ποιο χρωμα ειναι το μικροφωνο , μεγαφωνο , κλήση , κλειδαρία και το ουδέτερο. Στο παλιο θυροτηλεφωνο υπαρχουν μονο οι ακροδεκτες χωρις να γραφει τιποτα. Το καινουριο ειναι Tegui και εχει αντιστοιχιες αλλα την παλια μαρκα CTC δεν την εχει
-
Καλησπέρα, έχω τακτοποίηση ισόγειου καταστήματος στην Σεβαστουπόλεως Αθήνα. Η άδεια είναι του 69. Οι αυθαιρεσίες που βρίσκω μου είναι ξεκάθαρο ότι έχουν γίνει όλες με την ανέγερση της πολυκατοικίας. Το θέμα είναι ότι έχει και ένα πατάρι στο διπλό ύψος του χώρου του καταστήματος. Αν το βάλω κατηγορία 4 (γιατί δεν ξέρω πότε έγινε το πατάρι) με μειωτικό συντελεστή δόμησης, μου ζητάει διάγραμμα και τομή. Από το φάκελο της άδειας έχω το διάγραμμα καλυψης του οικοπέδου το οποίο όμως είναι υποτυπώδες. Γράφει μόνο εμβαδόν οικοπέδου, κάλυψη, Υ.Α.Χ. , τον ακάλυπτο δλδ και μετά δείχνει τη διαγραμμισμένη επιφάνεια του κτηρίου. Και τίποτα άλλο. Είναι αδύνατο να κάνω διάγραμμα για όλην την πολυκατοικία. Δεν έχω ούτε τα στοιχεία ούτε τη δυνατότητα. Έχει κάποιος κάποια ιδέα πως θα μπορούσα να το κάνω; Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!
-
@sdtopo +1. Ευχαριστούμε για τις διευκρινίσεις. Η ερώτησή είχε να κάνει με το ότι θα έπρεπε στη διατύπωση της νομοθεσίας (παρά το ότι για εμάς μπορεί να είναι αυτονόητο) να αναφέρονται και οι δυο συνθήκες, δηλαδή η 1η όπως την αναφέρεις και εσύ ότι σε κάθε περίπτωση το διανοιγμένο μήκος οδού να αφορά το ελάχιστο μήκος προσώπου της κατά κανόνα αρτιότητας και μετά το 2 όπως ορθότατα το περιγράφεις. Αυτό κυρίως για τα νέα παιδιά που διαβάζουν και το φόρουμ έχει και τον διδακτικό χαρακτήρα.
-
Δεν μπορεί να γίνει η υπαγωγή καθώς προσκρούει στο άρθρο 89. Εξετάζεις το ενδεχόμενο νομιμοποίησης αυθαιρεσιών ή την επαχθή λύση της αδιατάρακτης κοπής του τμήματος που παραβιάζει τον Κ.Χ πόλης. Την δεύτερη επιλογή προσπαθούμε να την αποφύγουμε και απλώς αναφέρεται για λόγους πληρότητας της απάντησης.
-
Καθώς το ειδικά διαμορφωμένο ασανσέρ μάς κατέβαζε αργά στα έγκατα της γης, 35-40 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της πόλης, ήταν σαν να αφήναμε πίσω την καθημερινότητα της Αθήνας και να κατεβαίναμε σε έναν κόσμο που χτίζεται μακριά από τα μάτια μας. Βρισκόμαστε στο επιβλητικό Φρέαρ Βεΐκου της Γραμμής 4 του Μετρό, ένα κομβικό σημείο σε αυτό το τιτάνιο έργο που εξελίσσεται κάτω από τα πόδια μας. Εκεί μας περίμενε το ειδικό «τρενάκι» για να μας μεταφέρει βαθύτερα: 1.400 μέτρα μέσα στη σήραγγα που έχει ήδη χαράξει η «Νίκη», ο υπερσύγχρονος Μετροπόντικας μήκους 110 μέτρων και βάρους 1.500 τόνων, που κινείται ολοταχώς προς τον επόμενο σταθμό, τον «Ελικώνα». Από το Άλσος Βεΐκου στο Γουδή – οι σταθμοί και η διαδρομή Η «Νίκη», ο δεύτερος μετροπόντικας του Ομίλου ΑΒΑΞ, μαζί με τον δίδυμό του «Αθηνά», είναι οι ακούραστοι εργάτες που κατασκευάζουν τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στη χώρα. Ήδη, κάτω από το Γαλάτσι,η «Νίκη» έχει ολοκληρώσει την αποστολή της κατασκευάζοντας 1.400 μέτρα σήραγγας και συνεχίζει ασταμάτητα. Το τέλος του 2026 είναι ορόσημο, καθώς τότε η «Νίκη» και η «Αθηνά» θα συναντηθούν υπογείως στον Ευαγγελισμό, έχοντας ολοκληρώσει την κατασκευή της σήραγγας των 12,8 χιλιομέτρων που ενώνει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή. © Αλέκος Λιδωρίκης Η ξενάγηση στα έγκατα της κατασκευής δεν ήταν απλώς μια περιήγηση σε έναν εργοτάξιο. Ήταν μια περιήγηση σε μια άλλη Αθήνα. Μια πόλη που χτίζεται με κόπο, γνώση και ενθουσιασμό. Εκεί κάτω συναντήσαμε τους ανθρώπους που κάνουν αυτό το έργο πραγματικότητα 120 εργαζόμενοι σε τρεις βάρδιες, νέοι και νέες με ζωντάνια, αλλά και έμπειροι μηχανικοί και τεχνικοί που καθοδηγούν την προσπάθεια. Μας μίλησαν για τη δουλειά τους με πάθος. Για ένα επάγγελμα απαιτητικό, που χρειάζεται γνώση, υπομονή, φυσική κατάσταση και αναμφίβολα καθόλου κλειστοφοβία. Όλα γίνονται με αυστηρά μέτρα ασφαλείας, με εκπαίδευση και εγρήγορση. Έβλεπες στο βλέμμα τους μια αποφασιστικότητα, μια σιγουριά, μια αισιοδοξία που δεν σου άφηναν την παραμικρή αμφιβολία ότι το έργο θα ολοκληρωθεί με απόλυτη επιτυχία. Το υπέδαφος της Αθήνας και οι γεωλογικές προκλήσεις Στη διαδρομή μάθαμε ότι οι δύο μετροπόντικες δεν περιορίζονται στη διάνοιξη της σήραγγας. Κατασκευάζουν κιόλας καθώς κάθε 1,5 μέτρο προόδου τοποθετούνται τσιμεντένιοι δακτύλιοι αποτελούμενοι από 7 κομμάτια. Είναι εξοπλισμένοι με το σύστημα SSP-E, που μπορεί να προβλέψει αλλαγές στη γεωλογία για τα επόμενα 40 μέτρα. Οι χειριστές από το πιλοτήριο παρακολουθούν συνεχώς τις συνθήκες καθώς ο μετροπόντικας διαπερνά τον Αθηναϊκό Σχιστόλιθο, τον Ασβεστόλιθο, τον Ψαμμίτη. Καθημερινά κατασκευάζονται 10 με 15 μέτρα σήραγγας, ανάλογα με τις προκλήσεις του υπεδάφους, και απομακρύνονται 1.500 – 2.000 κυβικά μέτρα χώματος. Όλα αυτά, σύμφωνα με την ενημέρωση της εταιρείας χωρίς κανένα σοβαρό ατύχημα έως τώρα. © Αλέκος Λιδωρίκης Και όλα αυτά για μια Γραμμή που, όταν ολοκληρωθεί, θα κάνει την Αθήνα καλύτερη, πιο ανθρώπινη κάτι που έχει τόσο ανάγκη. Η Γραμμή 4 θα έχει συνολικό μήκος 12,8 χλμ και 15 σύγχρονους σταθμούς. Θα συνδέει περιοχές όπως η Κυψέλη, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι με το υπόλοιπο δίκτυο, διευκολύνοντας αποφασιστικά τις μετακινήσεις: μόλις 5 λεπτά από το Άλσος Βεΐκου στα Δικαστήρια της Ευελπίδων, 14 λεπτά από το Άλσος Βεΐκου ως την Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου. Όσο κατεβαίναμε, η αίσθηση ότι μια νέα Αθήνα γεννιέται κάτω από την Αθήνα γινόταν πιο έντονη. Τα έργα αυτά δεν είναι απλώς αριθμοί και χιλιόμετρα. Είναι η καθημερινή δουλειά αυτών των ανθρώπων που εργάζονται μέρα και νύχτα, σε 24ωρη βάση, για να γίνει πραγματικότητα ένα όραμα που θα αλλάξει την πόλη. Είναι μια υπενθύμιση ότι η κριτική για την κριτική δεν έχει νόημα, έχει αξία μόνο η κριτική που οδηγεί σε καλύτερο σχεδιασμό, σε γρηγορότερες αποφάσεις, σε λύσεις. Γιατί όπως μας είπαν οι άνθρωποι του εργοταξίου εδώ όλα είναι δυνατά. Ακόμα και οι καθυστερήσεις μπορούν να μειωθούν, όταν ο σχεδιασμός είναι σωστός και οι αποφάσεις λαμβάνονται έγκαιρα. © Αλέκος Λιδωρίκης Καθώς ανεβαίναμε με ανακούφιση ξανά στην επιφάνεια, και το φως της ημέρας μας τύφλωνε, η εικόνα της υπόγειας Αθήνας έμενε χαραγμένη στο μυαλό μας. Μια πόλη που προχωράει μπροστά παρά τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Ένα έργο πεισθήκαμε ότι δεν θα μείνει όνειρο όπως τελικά δεν έμεινε και το Μετρό της Αθήνας που παρά τις μεγάλες καθυστερήσεις άνοιξε τελικά το 2000 και άλλαξε για πάντα τις ζωές μας. Αλλά και άλλα μεγάλα έργα που από τα σχέδια έγιναν τελικά πραγματικότητα όπως μεταξύ άλλων η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, οδικοί άξονες όπως η Ολυμπία Οδός και η Ιόνια Οδός που μίκρυναν τις αποστάσεις προς όφελος χιλιάδων πολιτών. View full είδηση
-
Καθώς το ειδικά διαμορφωμένο ασανσέρ μάς κατέβαζε αργά στα έγκατα της γης, 35-40 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της πόλης, ήταν σαν να αφήναμε πίσω την καθημερινότητα της Αθήνας και να κατεβαίναμε σε έναν κόσμο που χτίζεται μακριά από τα μάτια μας. Βρισκόμαστε στο επιβλητικό Φρέαρ Βεΐκου της Γραμμής 4 του Μετρό, ένα κομβικό σημείο σε αυτό το τιτάνιο έργο που εξελίσσεται κάτω από τα πόδια μας. Εκεί μας περίμενε το ειδικό «τρενάκι» για να μας μεταφέρει βαθύτερα: 1.400 μέτρα μέσα στη σήραγγα που έχει ήδη χαράξει η «Νίκη», ο υπερσύγχρονος Μετροπόντικας μήκους 110 μέτρων και βάρους 1.500 τόνων, που κινείται ολοταχώς προς τον επόμενο σταθμό, τον «Ελικώνα». Από το Άλσος Βεΐκου στο Γουδή – οι σταθμοί και η διαδρομή Η «Νίκη», ο δεύτερος μετροπόντικας του Ομίλου ΑΒΑΞ, μαζί με τον δίδυμό του «Αθηνά», είναι οι ακούραστοι εργάτες που κατασκευάζουν τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στη χώρα. Ήδη, κάτω από το Γαλάτσι,η «Νίκη» έχει ολοκληρώσει την αποστολή της κατασκευάζοντας 1.400 μέτρα σήραγγας και συνεχίζει ασταμάτητα. Το τέλος του 2026 είναι ορόσημο, καθώς τότε η «Νίκη» και η «Αθηνά» θα συναντηθούν υπογείως στον Ευαγγελισμό, έχοντας ολοκληρώσει την κατασκευή της σήραγγας των 12,8 χιλιομέτρων που ενώνει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή. © Αλέκος Λιδωρίκης Η ξενάγηση στα έγκατα της κατασκευής δεν ήταν απλώς μια περιήγηση σε έναν εργοτάξιο. Ήταν μια περιήγηση σε μια άλλη Αθήνα. Μια πόλη που χτίζεται με κόπο, γνώση και ενθουσιασμό. Εκεί κάτω συναντήσαμε τους ανθρώπους που κάνουν αυτό το έργο πραγματικότητα 120 εργαζόμενοι σε τρεις βάρδιες, νέοι και νέες με ζωντάνια, αλλά και έμπειροι μηχανικοί και τεχνικοί που καθοδηγούν την προσπάθεια. Μας μίλησαν για τη δουλειά τους με πάθος. Για ένα επάγγελμα απαιτητικό, που χρειάζεται γνώση, υπομονή, φυσική κατάσταση και αναμφίβολα καθόλου κλειστοφοβία. Όλα γίνονται με αυστηρά μέτρα ασφαλείας, με εκπαίδευση και εγρήγορση. Έβλεπες στο βλέμμα τους μια αποφασιστικότητα, μια σιγουριά, μια αισιοδοξία που δεν σου άφηναν την παραμικρή αμφιβολία ότι το έργο θα ολοκληρωθεί με απόλυτη επιτυχία. Το υπέδαφος της Αθήνας και οι γεωλογικές προκλήσεις Στη διαδρομή μάθαμε ότι οι δύο μετροπόντικες δεν περιορίζονται στη διάνοιξη της σήραγγας. Κατασκευάζουν κιόλας καθώς κάθε 1,5 μέτρο προόδου τοποθετούνται τσιμεντένιοι δακτύλιοι αποτελούμενοι από 7 κομμάτια. Είναι εξοπλισμένοι με το σύστημα SSP-E, που μπορεί να προβλέψει αλλαγές στη γεωλογία για τα επόμενα 40 μέτρα. Οι χειριστές από το πιλοτήριο παρακολουθούν συνεχώς τις συνθήκες καθώς ο μετροπόντικας διαπερνά τον Αθηναϊκό Σχιστόλιθο, τον Ασβεστόλιθο, τον Ψαμμίτη. Καθημερινά κατασκευάζονται 10 με 15 μέτρα σήραγγας, ανάλογα με τις προκλήσεις του υπεδάφους, και απομακρύνονται 1.500 – 2.000 κυβικά μέτρα χώματος. Όλα αυτά, σύμφωνα με την ενημέρωση της εταιρείας χωρίς κανένα σοβαρό ατύχημα έως τώρα. © Αλέκος Λιδωρίκης Και όλα αυτά για μια Γραμμή που, όταν ολοκληρωθεί, θα κάνει την Αθήνα καλύτερη, πιο ανθρώπινη κάτι που έχει τόσο ανάγκη. Η Γραμμή 4 θα έχει συνολικό μήκος 12,8 χλμ και 15 σύγχρονους σταθμούς. Θα συνδέει περιοχές όπως η Κυψέλη, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι με το υπόλοιπο δίκτυο, διευκολύνοντας αποφασιστικά τις μετακινήσεις: μόλις 5 λεπτά από το Άλσος Βεΐκου στα Δικαστήρια της Ευελπίδων, 14 λεπτά από το Άλσος Βεΐκου ως την Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου. Όσο κατεβαίναμε, η αίσθηση ότι μια νέα Αθήνα γεννιέται κάτω από την Αθήνα γινόταν πιο έντονη. Τα έργα αυτά δεν είναι απλώς αριθμοί και χιλιόμετρα. Είναι η καθημερινή δουλειά αυτών των ανθρώπων που εργάζονται μέρα και νύχτα, σε 24ωρη βάση, για να γίνει πραγματικότητα ένα όραμα που θα αλλάξει την πόλη. Είναι μια υπενθύμιση ότι η κριτική για την κριτική δεν έχει νόημα, έχει αξία μόνο η κριτική που οδηγεί σε καλύτερο σχεδιασμό, σε γρηγορότερες αποφάσεις, σε λύσεις. Γιατί όπως μας είπαν οι άνθρωποι του εργοταξίου εδώ όλα είναι δυνατά. Ακόμα και οι καθυστερήσεις μπορούν να μειωθούν, όταν ο σχεδιασμός είναι σωστός και οι αποφάσεις λαμβάνονται έγκαιρα. © Αλέκος Λιδωρίκης Καθώς ανεβαίναμε με ανακούφιση ξανά στην επιφάνεια, και το φως της ημέρας μας τύφλωνε, η εικόνα της υπόγειας Αθήνας έμενε χαραγμένη στο μυαλό μας. Μια πόλη που προχωράει μπροστά παρά τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Ένα έργο πεισθήκαμε ότι δεν θα μείνει όνειρο όπως τελικά δεν έμεινε και το Μετρό της Αθήνας που παρά τις μεγάλες καθυστερήσεις άνοιξε τελικά το 2000 και άλλαξε για πάντα τις ζωές μας. Αλλά και άλλα μεγάλα έργα που από τα σχέδια έγιναν τελικά πραγματικότητα όπως μεταξύ άλλων η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, οδικοί άξονες όπως η Ολυμπία Οδός και η Ιόνια Οδός που μίκρυναν τις αποστάσεις προς όφελος χιλιάδων πολιτών.
-
alfistakosta started following ΣΑΥ ΦΑΥ και τεχνική έκθεση κατεδάφισης
-
Επέκταση εξώστη εκτός ΡΓ
lia11 replied to Μαριαντζελα Οικονομου's θέμα in Ν. 4495/17 - Αντιμετώπιση Αυθαίρετης Δόμησης
Καλησπέρα. Έχω υπόθεση όπου σε διαμερισμα με Ο.Α. του 2000, οι εξώστες του διαμερίσματος είναι 19 μ2. και πλάτους 2μ., ενώ βάσει αυτοψίας 25 μ2. και πλάτους 2,17μ. (αρα >20%). Επίσης σε έναν εκ των εξωστών , τμήμα του ,εμβαδού περίπου 0,90 μ2, εξέχει της ΡΓ κατά 0,17 μ. Για να ενταχθεί στην ΚΑΤ 3, το 20% αφορά το υπό εξέταση διαμέρισμα σωστά? Οποτε δεν μπορεί να ενταχθεί. ..Μπορεί ως λοιπή παράβαση, ΚΑΤ4? Θα χρειαστεί ΜΣΕ ? -
Καλησπέρα, προκειμένου για έκδοση άδειας νομιμοποίησης αυθαιρέτης επέκτασης κατασκευασμένης μετά το 2011, η οποία δεν έχει εντοπισθεί (δηλαδή περίπτωση "αυτοκαρφώματος") και η οποία γενικά πληροί τους όρους δόμησης και είχε τη δυνατότητα τα βγάλει ΟΑ, παρακαλώ, αν κάποιος γνωρίζει, για τα παρακάτω: - στο σύστημα e-adeies επιλέγουμε κατηγορία 2; - πρέπει να προηγηθεί η αίτηση στην ΥΔΟΜ για έκδοση χρηματικού καταλόγου πριν την εισαγωγή στο e-adeis για βεβ. ορων δόμησης;
-
Όπως πολύ σωστά λέει ο @tetris στην δήλωση του Ν.651/77 ζητείται η δική σου επιστημονική άποψη. Αν τυχαίνει και συμπίπτει με την βεβαίωση του Δήμου θα μπορούσες να την επικαλεστείς προς ενίσχυση της τεκμηρίωσής σου. Αν όμως δεν συμπίπτει (όπως στον προκειμένη περίπτωση) τότε υπερισχύει η δική σου επιστημονική άποψη την οποία και υπογράφεις.
-
Καλημέρα σας. Θέλω να θέσω ένα ζήτημα που με απασχολεί όσον αφορά το ενδεχόμενο αγοράς δυο οικοπέδων. Πρόκειται για οικόπεδα που βρίσκονται σε παραδοσιακό οικισμό και για τα οποία προσπαθώ να βγάλω "άκρη" περίπου 3-4 χρόνια. Είναι διαφορετικά τα μέτρα στο Κτηματολόγιο και τους τίτλους (παραπάνω από το ποσοστό που προβλέπεται -7%-, απ' ότι μου είχε πει μηχανικός παλιότερα). Ο ιδιοκτήτης μου είχε πει σύμφωνα με δικηγόρο, μπορεί να γίνει μια δήλωση αποδοχής του Κτηματολογίου για τα μέτρα που υπολείπονται και η αγοραπωλησία να προχωρήσει άμεσα. Αλλιώς, θα χρειαστεί διαδικασία αγωγής και ανακατανομή μέτρων για να βρεθεί από που ξεκίνησε το λάθος. Είναι μια χρονοβόρα διαδικασία και σύμφωνα με τα λεγόμενά του, ίσως χρειαστούν 2-3 χρόνια. Αλλιώς, γίνεται αποδοχή σε νέο τοπογραφικό (τα μέτρα στο ΚΑΕΚ στο Κτηματολόγιο, με υπογραφή μηχανικού). Σημείωση: μεταφέρω τι μου είπε, δε γνωρίζω αν ισχύει. Το ίδιο διάστημα (πριν μια τριετία δηλαδή), τοπογράφος μου είχε πει ότι πρέπει να γίνει τοπογραφικό, διάγραμμα γεωμετρικών μεταβολών, να γίνει χωρική μεταβολή και στη συνέχεια η μεταβίβαση. Να μιλήσουμε με τον γείτονα ότι συμφωνεί. Είναι πολύ εύκολη και γρήγορη διαδικασία (εφόσον συμφωνεί ο γείτονας). Ακόμη, ότι η ορθή λύση είναι η χωρική μεταβολή και όχι η αποδοχή του Κτηματολογίου. Το θέμα είναι τι γίνεται αν διαφωνεί ο γείτονας... Τα οικόπεδα από τότε παραμένουν διαθέσιμα προς πώληση. Έχει μεσολαβήσει το θέμα με την οριοθέτηση των οικισμών, καθώς και προβλήματα με την Πολεοδομία της περιοχής (περί κυκλώματος διαφθοράς). Το τελευταίο δε γνωρίζω αν επηρεάζει γενικά και όχι ειδικά για την περίπτωσή μου, με καθυστερήσεις κλπ. Το ερώτημα: Δεν επιθυμώ να προταθεί συγκεκριμένη λύση - άλλωστε τα στοιχεία που αναφέρω πιθανότατα είναι λίγα και δεν μπορούν να οδηγήσουν σε ασφαλές συμπέρασμα, μέσω αυτού του forum -, αλλά: 1. Αν έχει νόημα να προσπαθήσω να βγει άκρη (σε συνεργασία με τοπογράφο μηχανικό και δικηγόρο), αρκεί να είμαι 100% εξασφαλισμένος. ή 2. "Που πας να μπλέξεις".